Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 07:48
Heeft iemand de z2 al naar de nieuwe 5.0 update geflasht met flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelflash
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2024
Ja michel2412, net gedaan geen probleem. Baltic FTF geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelflash
Android 5.0 camera in 4K bij kamertemperatuur 2:40 minuten en dan door te hoge temperatuur afgesloten.
Helaas hier niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
marcelflash schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:39:
Android 5.0 camera in 4K bij kamertemperatuur 2:40 minuten en dan door te hoge temperatuur afgesloten.
Waarom zou je überhaupt in 4K filmen? 8)7

Geen enkele telefoon kan dat langer dan een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelflash
Gewoon een makkelijke test of het oververhittingsprobleem is opgelost. Niet dat ik er ooit in film idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
marcelflash schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:39:
Zal ook eens testen, de mijne is nooit afgelsoten, alleen erg warm :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Dan heb je waarschijnlijk één van de eerste Z2's. Op XDA liep een thread toen de Z2 net een maand of twee uit was volgens mij. Kan het mij niet scherp voor de geest halen, maar vanaf week xx zou het verholpen moeten zijn. Mijn telefoon filmt nu al een minuut of 5 zonder problemen. Toen dit destijds speelde heb ik hem laten filmen voor een minuut of 45. Daarna had ik het wel gezien.

Het is nu 21 graden in huis en mijn telefoon is echt niet zo heet.

Stock Lollipop + root

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Wanneer loopt de officiele lollipop update uit?
Zou wel de RAW support kunnen gebruiken voor m'n reis naar Thailand binnen 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:43

Creesch

bla bla!

dafour schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:03:
Zou wel de RAW support kunnen gebruiken voor m'n reis naar Thailand binnen 3 weken...
Ik meen gelezen te hebben dat er geen ondersteuning is voor de RAW features in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
dafour schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:03:
Ik heb een unbranded Z2 (gekocht in Duitsland) en toen ik zojuist handmatig even controleerde op updates zag ik dat de Lollipop update binnen was. Afhankelijk van of je een provider device hebt of niet zal het nu of binnenkort beschikbaar zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37
Moi_in_actie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:17:
[...]

Ik heb een unbranded Z2 (gekocht in Duitsland) en toen ik zojuist handmatig even controleerde op updates zag ik dat de Lollipop update binnen was. Afhankelijk van of je een provider device hebt of niet zal het nu of binnenkort beschikbaar zijn.
Ik heb ook een unbranded Z2 gekocht in Duitsland en zag dat ik sinds vandaag ook Lollipop kan downloaden.

Heeft iemand al ervaring hiermee op de Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Blauwschaap schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:52:
[...]

Ik heb ook een unbranded Z2 gekocht in Duitsland en zag dat ik sinds vandaag ook Lollipop kan downloaden.

nice, binnenkort ff doen, heb ook een deutchland handy

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Blauwschaap schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:52:
[...]

Was niet bepaald spannend, je moet de installatie via de PC Companion doen, duurde bij mij misschien 15 minuten in totaal. Het updaten van alle apps na de installatie (meegeteld in die 15 minuten) duurde nog het langst.

Een paar dingen die ik zo snel, met mijn beperkte gebruik, heb opgemerkt:
  • Android L loopt erg soepel, nog weer wat soepeler dan 4.4.
  • Er is zover ik kan zien inderdaad helaas geen RAW photo support, maar de camera schiet in het donker nog altijd zeer goede foto's.
  • De toggle voor "adaptive screen brightness" zit niet meer bij de toggles in het notificatie menu. Deze optie zit wel nog bij Settings > Display, maar in het notificatie dropdown menu zit alleen een slider voor de helderheid.
  • Ultra stamina mode toegevoegd. Waar hij met mijn settings (stamina mode aan) zegt dat hij maximaal nog 3 dagen en 3 uur de tijd heeft (accu op 97%), zegt hij bij Ultra Stamina mode nog 12 dagen en 19 uur door te kunnen gaan (25 dagen en 14 uur in standby). Wil het tzt voor de gein wel eens uitproberen en kijken hoeveel percentage van de accu je verliest op 1 dag met die setting. Maar ja, je kunt dan waarschijnlijk vrijwel niets met de telefoon.
  • Je kunt nu meerdere accounts instellen voor de telefoon, erg handig voor mensen met kinderen die wel eens op de telefoon willen spelen.
  • Bij de Battery Usage staat nog een optie "Battery Saver", die lijkt mij hetzelfde doet als Stamina Modus. Geen idee of het de accuduur verbetert als je beiden activeert, of dat het puur hetzelfde beestje met een andere naam is.
  • De notificatiebalk wordt blauw wanneer je in een app (b.v. Chrome of Whatsapp) zit. Zou het liever zwart of doorzichtig hebben, eens kijken of daar wat aan te veranderen valt. Mijn launcer (Apex Launcher) lijkt er in ieder geval geen effect op te hebben.
  • Bij Android 4.4 kon je wanneer je op de multitask/applist knop drukte en er geen apps open waren weer terug naar je homescreen gaan door ergens op het scherm te tikken. Dit werkt bij 5.0 niet meer, het kan alleen nog maar door op de home of multitask knop te drukken.
  • Locken en (direct) weer unlocken van de telefoon gaat veel sneller, letterlijk instant zonder enige vertraging waar het bij Android 4.4 soms nog wel eens een paar honderdsten of een paar tienden van seconden kon duren.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hier een Nederlands unbranded toestel en nu ook de melding dat de update beschikbaar is :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de update binnen, ik ben er alleen niet zo gecharmeerd van:

- De drie navigatie touchknoppen trillen standaard, net als je patroon dat je instelt om je telefoon te unlocken, echt zwaar irritant! Heb het patroon maar uitgezet want ik hou niet van die tril feedback. Iemand ideeën om dit op te lossen?
- Geen duidelijke stille modus; je moet het volume omlaag brengen om de tril modus te activeren. Daarnaast heb je ook nog een geluid-uit modus en een prioriteitsmodus. Erg ononverzichtelijk allemaal en de tril modus activeren is omslachtig.
- De kleuren van de thema's is een rotzooitje; voorheen selecteerde je het thema 'groen' en kreeg alles daarmee ook groene tinten. Selecteer je in Lollipop het thema 'groen' dan wordt de statusbalk bovenaan groen wanneer je in een app zit. Ga je vervolgens typen, dan zijn de suggestie woorden niet ook groen maar ineens een totaal andere kleur; knalroze! Alle andere thema's werken op dezelfde manier met gekke tegengestelde kleuren wat er met typen in whatsapp niet uitziet.
- Verder heeft Sony ook niet de moeite genomen wat nieuwe thema's toe te voegen, het zijn nog steeds de naar mijn idee saaie standaard kleurenthema's. De thema's uit de allereerste Xperia Z vond ik toch het mooist maar zijn niet even terug te halen zonder moeite te moeten doen.
- Niet langer McAFee antivirus maar AVG antivirus staat er nu op. Is gelukkig meteen te verwijderen.

Verder:
- Notificaties op het lockscreen zien er mooi uit, je kunt berichten previewen en dit werkt soepel
- Geluid uit stereospeakers is naar mijn idee wat verbeterd, het klinkt iets helderder en luider
- Als je de homeknop ingedrukt houdt kun je zoals bij voorgaande Android versies nu weer enkel naar de Google Search gaan. Die 'What's new' snelkoppeling en app van Sony lijkt te zijn verdwenen.

Al met al ligt de hele software erg dicht op stock android en is er niet veel veranderd t.o.v. Kitkat. Prima, maar waarom dit bijna vier maanden heeft moeten duren bij Sony is mij een raadsel.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Die whatsnew koppeling is al een tijdje geleden al weggehaald :)

Zit nog op KitKat en daar zit ie ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De melding dat je geheugen 75% vol zit is sinds 5.0 hardnekkiger dan ooit...
Elke 5 minuten na verwijderen van de melding komt deze weer tevoorschijn...

De optie om meldingen van de app 'geheugen' uit te schakelen hebben ze er uit gehaald dus dit is geen optie meer.

Nu zit ik bijna continu tegen deze melding aan te staren terwijl dit in mijn ogen onzin is.
Ik heb alles op mijn telefoon staan zoals ik het wil hebben, hoeven geen apps meer bij en veranderd verder dus weinig aan de hoeveelheid geheugen in gebruik.

Iemand al een oplossing voor het verwijderen van deze melding?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb trouwens het idee dat de app uitzondering in de Stamina mode niet (goed) werken bij Lollipop. In principe heb ik de Stamina mode altijd aan staan, met Whatsapp in de lijst met uitzonderingen. Sinds 5.0 lijkt het echter alsof berichten niet binnen komen nadat de telefoon in Stamina modus gaat (paar minuten nadat het scherm uit gaat). De berichten komen dan pas wanneer ik de telefoon unlock, met b.v. de timestamp van 20 minuten ervoor.

Iemand anders dit ook opgevallen? De telefoon rebooten verhielp het in ieder geval niet, Stamina mode uit en weer aanzetten ook niet, Whatsapp verwijderen en weer toevoegen in de uitzonderingen gaf ook niets. Ik kan Whatsapp nog eens opnieuw installeren, maar dan moet ik waarschijnlijk eerst de chatlogs gaan backuppen en daar heb ik tot op heden nog geen zin in gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen met de Z2 na update Lolipop veel sneller stabieler en zuiniger.
mbt melding 75% vol had ik ook maar nu de optie er weer is om apps ( de meeste) naar de SD kaart te zetten is het opgelost.
Wel 1 vreemd dingetje bij het lockscreen staat bij bij mij linksboven "geen service" terwijl ik gewoon verbinding met provider heb...

Problemen zoals hierboven genoemd mbt Whatsapp .d heb ik totaal niet.

Note: probleempje Geen service in lockscreenbalk is opgelost via Engelse site. Gewoon je telefoon tweede keer rebooten en hij koppelt de providernaam.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:20
Moi_in_actie schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:21:
Ik heb trouwens het idee dat de app uitzondering in de Stamina mode niet (goed) werken bij Lollipop. In principe heb ik de Stamina mode altijd aan staan, met Whatsapp in de lijst met uitzonderingen. Sinds 5.0 lijkt het echter alsof berichten niet binnen komen nadat de telefoon in Stamina modus gaat (paar minuten nadat het scherm uit gaat). De berichten komen dan pas wanneer ik de telefoon unlock, met b.v. de timestamp van 20 minuten ervoor.

Iemand anders dit ook opgevallen? De telefoon rebooten verhielp het in ieder geval niet, Stamina mode uit en weer aanzetten ook niet, Whatsapp verwijderen en weer toevoegen in de uitzonderingen gaf ook niets. Ik kan Whatsapp nog eens opnieuw installeren, maar dan moet ik waarschijnlijk eerst de chatlogs gaan backuppen en daar heb ik tot op heden nog geen zin in gehad :P
Dit heb ik al zonder Lolipop. Heeft denk iets te maken met de stamina modus en niet zozeer met lolipop.
Overigens heb ik nog steeds geen update, niet OTA en niet via pc comp...

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 11-04-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Hier ook nog steeds geen update, volgens mij duurd het nog wel even, hoe die andere mensen hem al hebben is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:01:
Ook ik heb de update binnen, ik ben er alleen niet zo gecharmeerd van:

- De drie navigatie touchknoppen trillen standaard, net als je patroon dat je instelt om je telefoon te unlocken, echt zwaar irritant! Heb het patroon maar uitgezet want ik hou niet van die tril feedback. Iemand ideeën om dit op te lossen?
Ik heb vandaag de update geïnstalleerd en heb hier totaal geen last van.

Overigens heb ik ook het idee dat het geluid helderder en luider is. Zeker notificaties. Hiervoor vond ik die vrij zacht waardoor ik ze soms slecht kon horen als de telefoon in mijn broekzak zat, maar nu zijn ze echt een heel stuk luider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Welke update installeren jullie dan?
Want ik had gisteren geprobeerd een andere rom te flashen met de flashtool.
Maar dan heb ik geen 4g meer staan met Hi

Ook onder de netwerk opties kan ik alleen kiezen voor umts of gsm.
Geen lte of iets in die trand

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauwschaap schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:44:
[...]

Ik heb vandaag de update geïnstalleerd en heb hier totaal geen last van.
Jij hebt dus geen trilfeedback bij de touchknoppen? Ik neem aan dat dit dus uitgezet kan worden, weet jij misschien waar? Ik kan het op magische wijze gewoon niet vinden :/

Geluid is inderdaad beter ja, dat hadden ze bij de vorige update (4.4.4.) namelijk ook goed verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:44:
Jij hebt dus geen trilfeedback bij de touchknoppen? Ik neem aan dat dit dus uitgezet kan worden, weet jij misschien waar? Ik kan het op magische wijze gewoon niet vinden :/
Settings - sound - checkbox: vibrate on touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:36:
[...]

Settings - sound - checkbox: vibrate on touch
Dat was zo bij KitKat geloof ik ja, bij Lollipop hebben ze het instellingen menu flink onoverzichtelijk gemaakt als je het mij vraagt. Ik heb de optie inmiddels gevonden via: instellingen - geluiden en meldingen - "andere geluiden".

"Andere geluiden", hoe verzinnen ze het. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:59
Op de specificatie pagina van de pricewatch staat dat er een Qualcomm Snapdragon 800 (MSM8974-AB) processor in de Z2 zit. Als ik op MSM8974AB zoek (zoals ook Sony het meldt bij de specs) dan krijg ik zowel zoekresultaten van een Qualcom 800 als een 801. GSMarena heeft het bijv. over een 801. Welke CPU zit er nu in? Of zijn er verschillende versies van de Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
musicfreak schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:38:
Op de specificatie pagina van de pricewatch staat dat er een Qualcomm Snapdragon 800 (MSM8974-AB) processor in de Z2 zit. Als ik op MSM8974AB zoek (zoals ook Sony het meldt bij de specs) dan krijg ik zowel zoekresultaten van een Qualcom 800 als een 801. GSMarena heeft het bijv. over een 801. Welke CPU zit er nu in? Of zijn er verschillende versies van de Z2?
Het is inderdaad een beetje een lastig verhaal, aangezien ze voor de Snapdragon 800 en 801 soortgelijk codes gebruikt hebben, zie hier. De CPU-Z app op mijn telefoon zegt echter dat het een Snapdragon 801 is, met de GPU draaiende op 578Mhz wat bij Snapdragon 800, had die erin gezeten, 550Mhz had moeten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hier in België ook nog steeds geen 5.0. Dit begint wel érg lang te duren.

Tegenwoordig heb ik het probleem dat mijn Gmail app pas heel laat een notificatie geeft van mijn emails, terwijl deze als uitzondering staat bij de stamina mode. Ik hoop dat het probleem opgelost is met de update. Nu word ik soms wakker van mails die snachts toekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Zie net op Twitter dat de uitrol voor lollipop voor Z3 woensdag/donderdag begint en de Z2 volgt snel, al heb ik de neiging om snel tussen haakjes te lezen :P

https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587929831867752448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
musicfreak schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:38:
Op de specificatie pagina van de pricewatch staat dat er een Qualcomm Snapdragon 800 (MSM8974-AB) processor in de Z2 zit.
Zoals eerder vermeld moest het een Snapdragon 801 zijn. Ik heb gisteren een wijziging aangevraagd en het is nu correct doorgevoerd in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

martijnm71 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:49:
Zie net op Twitter dat de uitrol voor lollipop voor Z3 woensdag/donderdag begint en de Z2 volgt snel, al heb ik de neiging om snel tussen haakjes te lezen :P

https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/587929831867752448
SonyXperiaNL zegt dat Z2 snel volgt, en SonyXperiaBe zegt dat ze samen komen:

https://twitter.com/XperiaBe/status/587939711609606144

Ben benieuwd wat het nu precies is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:43
Heb vanmiddag de melding ontvangen dat er een update klaar stond, deze toenet met companion geïnstalleerd duurt ongeveer kwartiertje.
Eerste indruk ziet er gelikt en snel uit loop nog beetje alles in te stellen maar werkt vlot.
Betreft een in Nederland aangeschafte telefoon met een sim only vodafone erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:38
Ik heb sinds vorige week donderdag ook Lollipop geflashed met flashtool, maar nu loop ik vandaag tegen een klein irritatiepuntje aan, namelijk de kalender. De kalender app met kitkat vond ik zelf erg fijn werken, omdat ik veel met kleurtjes werk (school blauw, rijles rood, werk geel enz). Zo kon ik erg snel zien wanneer ik rijles had. Ook in het maand of week overzicht.
Nu met Lollipop zie ik in het maandoverzicht, onder de datum een puntje te staan. Dus ik kan niet snel zien wanneer ik rijles heb, wat toch best balen is.

Ik heb al gezocht naar een andere kalender, ook Google kalender (precies hetzelfde eigenlijk). Iemand enig idee waar, en hoe ik de oude kalender weer terug kan krijgen (met behoud van data :) ), of een app die werkt met het zelfde idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Business calendar is best wel goed, maar betalen voor enkele features. Met de nadruk op best wel goed, dus zeker eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik gebruikt sinds jaar en dag Jorte. Je bent niet verplicht de Jorte kalender te gebruiken. Tegenwoordig wordt je gevraagd wat je wil gebruiken.
Ik heb er mijn Google accounts en Microsoft accounts in staan. Kleuren kun je ook aanpassen per agenda. Per onderwerp heb ik eerlijk gezegd niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Zijn de themas eigenlijk nog bruikbaar in lollipop? Ben nog al verknocht aan mijn micky mouse dingen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ik heb de achterkant van mijn Z2 helaas kapot gemaakt, nu heb ik even gekeken en lijkt deze redelijk eenvoudig te vervangen. Wat ik echter lastiger vind om te vinden is een achterplaat die ook echt van Sony zelf komt, weet iemand hier toevallig waar ik deze in nederland zou kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

martijnm71 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:27:
Zijn de themas eigenlijk nog bruikbaar in lollipop? Ben nog al verknocht aan mijn micky mouse dingen :')
Ik heb gewoon de blauwe thema, en die is best bruikbaar, maar Mickey mouse? Pics? :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
martijnm71 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:27:
Ja hoor, zijn nog steeds bruikbaar.

Heb toevallig zojuist via Xperia Lounge een gratis Frozen thema gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Nivida_intel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:32:
[...]

Ik heb gewoon de blauwe thema, en die is best bruikbaar, maar Mickey mouse? Pics? :)
Mickey Mouse thema kun je via de Xperia Lounge krijgen, als je die app download op een xperia toestel ben je automatisch gold en daar staat als cadeau een mickey mouse thema.

http://www.gizmobolt.com/...york-theme-minimal-theme/

Ik heb een andere achtergrond maar de handjes onder in beeld en kleuren nog wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ETzPliskin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:16:
[...]

SonyXperiaNL zegt dat Z2 snel volgt, en SonyXperiaBe zegt dat ze samen komen:

https://twitter.com/XperiaBe/status/587939711609606144

Ben benieuwd wat het nu precies is :P
klopt, ik krijg inmiddels de push dat de lolli klaarstaat.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Martinus schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:28:
[...]

klopt, ik krijg inmiddels de push dat de lolli klaarstaat.
Ik heb nog steeds geen melding. Zal hopelijk later vandaag komen :)

Ik heb overigens met cpu z gemerkt dat ik maar een 480mb ram vrij heb, zelfs na een reboot. Is dat normaal?

Edit: Sony Xperia BE en de officiële website vermelden dat de Lollipop update er is, maar ik heb nog steeds geen melding. :(

[ Voor 15% gewijzigd door ETzPliskin op 16-04-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ETzPliskin schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:05:
[...]

Ik heb nog steeds geen melding. Zal hopelijk later vandaag komen :)

Ik heb overigens met cpu z gemerkt dat ik maar een 480mb ram vrij heb, zelfs na een reboot. Is dat normaal?

Edit: Sony Xperia BE en de officiële website vermelden dat de Lollipop update er is, maar ik heb nog steeds geen melding. :(
Ik heb de melding sinds vandaag wel, heb wel zelf moeten checken bij System Update in Settings.

De hoeveelheid vrij geheugen is liefst laag, aangezien Android vrij goed kan prefetchen en cachen, dus is het geheugen (bijna) vol cache beter besteed dan helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

DevilsProphet schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:58:
[...]

Ik heb de melding sinds vandaag wel, heb wel zelf moeten checken bij System Update in Settings.

De hoeveelheid vrij geheugen is liefst laag, aangezien Android vrij goed kan prefetchen en cachen, dus is het geheugen (bijna) vol cache beter besteed dan helemaal leeg.
Ah op die manier :)

Ik zit al de hele morgen mijn System Update te refreshen, maar nog steeds niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:27
nu de update aan het downen,ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Kwam hier rond 5 uur binnen, tot nu toe ziet het er goed uit, meer valt er niet te zeggen na 60 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
Update is hier ook eindelijk binnen, ziet er gelikt uit! Wel even wennen natuurlijk. Wat ik eigenlijk mis/zoek is een mogelijkheid om alle 'openstaande' apps in één keer te sluiten. Voorheen kon dat door op de "Apps" knop te drukken rechtsonderin en daarna op "Close all applications". Nu lijkt deze knop weg te zijn en kun je de apps alleen sluiten per stuk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Dutchy007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:16:
Update is hier ook eindelijk binnen, ziet er gelikt uit! Wel even wennen natuurlijk. Wat ik eigenlijk mis/zoek is een mogelijkheid om alle 'openstaande' apps in één keer te sluiten. Voorheen kon dat door op de "Apps" knop te drukken rechtsonderin en daarna op "Close all applications". Nu lijkt deze knop weg te zijn en kun je de apps alleen sluiten per stuk. Iemand een idee?
Knop is inderdaad verdwenen, schijnt een lollipop ''feature'' te zijn aangezien mijn moto x 2014hetzelfde heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Weet iemand hoe je bij het vergrendelscherm meteen het patroon krijgt als het scherm aangaat. Nu moet ik eerst een keer vegen voordat ik t patroon kan invoeren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
Mooi dat ik hier dezelfde problemen zie als waar ik tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik wilde een schone installatie doen via Pcc, maar deze krijgt geen verbinding met de server, foutcode 11.
Via de updaten van de telefoon wel, iemand al geprobeerd via Pcc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
videoman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:23:
Ik wilde een schone installatie doen via Pcc, maar deze krijgt geen verbinding met de server, foutcode 11.
Via de updaten van de telefoon wel, iemand al geprobeerd via Pcc?
ik loop daar ook tegen error aan, irritant wil netjes ff backup maken op mn pc.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Update hier ook beschikbaar. Vanavond maar eens mee stoeien. Ik wil inderdaad ook eerst backuppen en factory reset doen, voordat ik ga updaten. Niet alle apps lopen even lekker meer en ik gebruik ook niet alles meer, dus dit is een mooi moment om even grote schoonmaak te houden.

En na het updaten heb ik natuurlijk weer spijt, want het gebeurt maar zelden dat een update ook daadwerkelijk een verbetering is (behalve de keer dat ze die what's new knop hebben weggehaald :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
[b][message=44086007,noline]
En na het updaten heb ik natuurlijk weer spijt, want het gebeurt maar zelden dat een update ook daadwerkelijk een verbetering is (behalve de keer dat ze die what's new knop hebben weggehaald :P )
id. twijfel ook of ik wel wil... schiet ik er iets mee op? toen ik hiervoor IOS had update ik ook nooit.... never change a winning team.. eerste eens maar filmpies kijke wat lollipop echt brengt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Een maand later is het enige wat mij stoort die stomme manier van vegen en dan pas ontgrendelen. Verder kan ik niet zeggen dat ik verschil merk. Natuurlijk is alles even wennen. Maar als je mij nu vraagt wat er zo wezenlijk anders werkt of gewoon anders is... Kan ik alleen de ontgrendeling opnoemen.
Verder net zo stabiel as ever. De eerste week had ik 1 of 2 vastlopers. Maar sindsdien niet meer. En twee á drie dagen per week ben ik wel een heavy-user. Zakelijk, privé, gamens, browsen, tetheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Na een dag tot de conclusie gekomen dat ook Sony 5.0 niet bruikbaar heeft kunnen maken.

Ik kom dezelfde dingen tegen die mijn Moto X 2014 ook verneukt hebben, notificaties die niet doorkomen naar een smartwatch, willekeurig pincode moeten invoeren ondanks dat ie op een veilige plek is en verbonden met een veilig netwerk op een veilige locatie.

En dat werkte onder 4.4 allemaal feilloos, altijd, overal, geen gedoe.

Kortom: spijt van de update, nu eens uit gaan zoeken of ik met die flashtool ook eerdere firmware versies terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 23:50
martijnm71 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:52:
Na een dag tot de conclusie gekomen dat ook Sony 5.0 niet bruikbaar heeft kunnen maken.

Ik kom dezelfde dingen tegen die mijn Moto X 2014 ook verneukt hebben, notificaties die niet doorkomen naar een smartwatch, willekeurig pincode moeten invoeren ondanks dat ie op een veilige plek is en verbonden met een veilig netwerk op een veilige locatie.

Kortom: spijt van de update, nu eens uit gaan zoeken of ik met die flashtool ook eerdere firmware versies terug kan zetten.
vraagje: is het inmiddels wel weer mogelijk om normaal naar de sd-kaart te schrijven? dat is wat ik in 4.4.4 het meest mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
camera vroeg keurig of ie naar de sd kaart moest schrijven dus ik ga er vanuit dat dat geen probleem is.

flashen van 4.4 nog niet gelukt hier, ik krijg de drivers niet geinstalleerd :') :F

[ Voor 29% gewijzigd door martijnm71 op 17-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Iemand die weet of de AOSP-browser nog kan geïnstalleerd en gebruikt kan worden in Lollipop?

In Kitkat lukt dat nog, maar ik zou het doodzonde vinden om die browser niet meer te kunnen gebruiken in Lollipop.

De reden? De UI is voor mij met de "labs" features Quick Controls en Full Screen nog steeds de beste browser ooit op Android. Ik heb een tijd Opera Mobile geprobeerd, maar die zoop teveel batterij en de UI is zeer irritant als je Quick Controls in AOSP browser gewend bent. Chrome net hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Inmiddels werkt de PC Companion update ook weer , hierdoor is het mogelijk een schone instalatie te doen , ik heb gemerkt dat dit toch de meest stabiele telefoon opleverd. Is wel even een werkje omdat alle apps er weer opnieuw opgezet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
videoman schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 06:59:
Inmiddels werkt de PC Companion update ook weer , hierdoor is het mogelijk een schone instalatie te doen , ik heb gemerkt dat dit toch de meest stabiele telefoon opleverd. Is wel even een werkje omdat alle apps er weer opnieuw opgezet moeten worden.
eerst maar eens echte back-up, wellicht schone installatie... merk je daar zo veel van?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eerste issue ontdekt: als ik een.exchange account toevoeg, ziet'ie alleen mail. Enig idee wat ik kan doen om ook agenda en contacten te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Als je een schone installatie doet via herstellen telefoon wordt het volledige geheugen gewist en met een schone rom beschreven, bij een update blijven er resten van de vorige installatie staan. Heb gemerkt dat dit nog wel eens storing opleverd.
En je bent gelijk van alle overbodige app's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
exchange handmatig configgen deed de truuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
videoman schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:27:
Als je een schone installatie doet via herstellen telefoon wordt het volledige geheugen gewist en met een schone rom beschreven, bij een update blijven er resten van de vorige installatie staan. Heb gemerkt dat dit nog wel eens storing opleverd.
En je bent gelijk van alle overbodige app's af.
Ga ik morgen dan maar eens doen, heb het gevoel dat het allemaal net wat lekkerder zou kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Heb hem nu enkele dagen draaien en begrijp echt niet waarom alles zo moest veranderen.De gemakkelijke shortcuts uit kitkat zijn weg en je krijgt er nu zo'n half menu waar je niet eens alles kan kiezen.
De statusbar die meestal blauw blijft ipv mee te veranderen naargelang wat je opent...
Batterijduur uitgedrukt in dagen tot leeg ipv hoeveel dagen op batterij? Wat is het nut daar van?
En wat doet dat lelijk guest icoon op die statusbar?Ik begrijp Google echt niet nu,voor mij is dit een stap achteruit.

Het voelt wel allemaal vlotter aan ok,lockscreen notificaties zijn handig,maar ik vond kitkat toch stukken beter qua gebruiksgemak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Ik had een maand terug de lollipop baltic versie geflasht maar was toen snel terug gegaan naar Kitkat. Mijn batterij was snel leeg en helaas kon ik niet verder laden dan 87%

Toen ik weer op Kitkat zat kon ik gek genoeg wel weer tot 100% laden en ging een oplaadbeurt natuurlijk weer langer mee.

Paar dagen terug heb ik de lollipop NL update binnengekregen en helaas kan ik weer alleen tot 87% laden Waardoor mijn batterij ook heel snel weer leeg is.

Heeft iemand het zelfde probleem, vergelijkbare probleem of een tip om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ja ik ben toch wel blij met de update, ik heb alles weer zo ingesteld als ik het wilde hebben na een schone installatie, was wel even een werkje maar alles draait echt super zonder problemen.
De prestatie van de telefoon is ook stukken vooruit gegaan, getest met AnTuTu .

Het opladen werkt bij mij gewoon tot 100% Ik weet wel dat de magnetische oplader soms problemen geeft zeker die losse kabeltjes, laad hij via de usb poort wel goed ?

[ Voor 16% gewijzigd door videoman op 19-04-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
martijnm71 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:52:

Installeer de nieuwe play services, die fixt het veilige locatie gebeuren/.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Android 5.0 heeft blijkbaar de mogelijkheid voor verschillende gebruikers, inc een dom icoontje op het lockscreen. Enig idee of dat weg kan?

Tweede vraag: op het lockscreen staan nu niet meer de notificaties bovenin (mail/whatsapp/sms icoontjes enzo)
Enig idee hoe ik die weer terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ik had het vorige week al gevraagd, maar geen reactie gekregen. Ik heb de achterkant van mijn Z2 helaas kapot gemaakt, nu heb ik even gekeken en lijkt deze redelijk eenvoudig te vervangen. Wat ik echter lastiger vind om te vinden is een achterplaat die ook echt van Sony zelf komt, weet iemand hier toevallig waar ik deze in nederland zou kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik loop ook wel tegen enkele problemen aan met 5.0. Notificaties die er niet op tijd door komen, e-mails die niet worden binnen gehaald zonder het manueel te doen, het scherm dat soms na het ontgrendelen een super hoog contrast heeft en dan zachtjes terugkeert naar een normaal contrast...

Het ergste vind ik nog dat mijn Google Music soms gewoon niet wil beginnen spelen, in de auto dan vooral. Dan kan ik zoveel op de play knop duwen als ik wil, er gebeurt niks :(

Oh, en om de 5 minuten geeft hij aan om data te verplaatsen naar een SD kaart, terwijl ik helemaal geen SD kaart heb. Heb wel nog zo'n 2.5GB ruimte over, en heb niet onmiddelijk meer plaats nodig. In 4.4.4 kwam het er 1 keer op na het booten van de telefoon, maar nu letterlijk om de 5 minuten 8)7 Vreselijk irritant!

[ Voor 25% gewijzigd door ETzPliskin op 20-04-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Creesch schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:58:
Ik had het vorige week al gevraagd, maar geen reactie gekregen. Ik heb de achterkant van mijn Z2 helaas kapot gemaakt, nu heb ik even gekeken en lijkt deze redelijk eenvoudig te vervangen. Wat ik echter lastiger vind om te vinden is een achterplaat die ook echt van Sony zelf komt, weet iemand hier toevallig waar ik deze in nederland zou kunnen bestellen?
Je kunt het volgens mij beter laten doen, het is nogal een lastig klusje zeker om de waterdichte pakking er goed tussen te krijgen, als ik zo zie doen de meeste bedrijven het voor rond de € 30 a € 35, ik denk dat een originele achterkant al gauw bij Sony rond de €25 euro zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

videoman schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:30:
[...]

Je kunt het volgens mij beter laten doen, het is nogal een lastig klusje zeker om de waterdichte pakking er goed tussen te krijgen, als ik zo zie doen de meeste bedrijven het voor rond de € 30 a € 35, ik denk dat een originele achterkant al gauw bij Sony rond de €25 euro zal zijn.
Kan ik ook doen, maar als ik zo kijk naar handleiding is het een dusdanig eenvoudige klus dat ik het net zo lief zelf doe. Ook omdat ik nergens die bedrijven zie garanderen dat zij het wel op een manier repareren dat de telefoon waterdicht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
damn, wat een wisselende berichten over Lollipop. Stel je gaat wel, is dan een makkelijke weg terug? of dien je dan altijd via niet reguliere circuit te gaan? ofwel flashen met roms etc.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:17
Tot op heden is er nog geen lollipop update verschenen op mijn Vodafone branded z2. Zijn er tweakers die voor dit toestel wel al een update hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
jurianv schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:21:
Tot op heden is er nog geen lollipop update verschenen op mijn Vodafone branded z2. Zijn er tweakers die voor dit toestel wel al een update hebben ontvangen?
Hier ook nog niets...
Bij de vorige update duurde het een week langer dan de unbranded variant, dus zal wel verschijnen binnenkort. Weet alleen nog niet of ik wel moet updaten gezien de wisselende berichten.

[ Voor 24% gewijzigd door marek965 op 20-04-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Martinus schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:23:
damn, wat een wisselende berichten over Lollipop. Stel je gaat wel, is dan een makkelijke weg terug? of dien je dan altijd via niet reguliere circuit te gaan? ofwel flashen met roms etc.
Lollipop werkt perfect bij mij :)

Vind het een flinke verbetering. Alles werkt een stuk soepeler en sneller, en het ziet er ook nog eens beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
D-TECH schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:05:
[...]

Lollipop werkt perfect bij mij :)

Vind het een flinke verbetering. Alles werkt een stuk soepeler en sneller, en het ziet er ook nog eens beter uit.
Ja geld voor mij ook, ik denk ik heb het al eerder aangegeven een schone installatie, dus alles eraf , ook van de sd kaart en met een schone lei beginnen is wel even werk, maar heb gemerkt met de upgrade van 3.0 naar 4.0 en nu naar 5.0 dat dit het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
jurianv schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:21:
Nee, hier ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008

E-B

Ik ook (nog) niet op mijn Z2. Gezien de trend van de wereldwijde uitrol (Z3 eerst) zou het in NL ook nog wel eens even kunnen duren, gok ik: https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/588319300030697473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik moet mijn mening (na mijn rant laatst over lollipop en dat het apenballen zuigt) bijstellen.

Het zuigt namelijk geen apenballen, telefoon en ik hadden gewoon weer even tijd nodig om aan lollipop te wensen, smart unlock werkt prima nu, de stocklook met de extra's van Sony bevallen me eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Hoe krijg ik die oranje kleur weg?
Als ik mijn toetsenbord krijg en typ dan zie ik oranje balken,
Als ik bijvoorbeeld wifi aan wil zetten of het geluid oranje...

Thema al eens gewijzigd helaas,
geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05

tozzke

aka tozzert

ik heb het thema op wit gezet en heb nu grijsblauwige balken

Overigens ben ik wel te spreken over de update. Al moest ik wel een factory reset doen naderhand vanwege een foutmelding die steeds terugkwam mbt NFC-service ofzo.
Na alles opnieuw ingesteld te hebben (waaronder dus het thema op wit gezet), ben ik zeer tevreden. Lekker fris en strak uiterlijk, een nog betere accuduur zo lijkt het.

[ Voor 73% gewijzigd door tozzke op 21-04-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Mijn thema staat ook op wit maar toch is alles oranje met balken in toetsenbord en de schakelaars om iets aan en uit te zetten ook.
Eveneens met systeem meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ik heb nu weekje lollipop draaien en heb wel raar probleem gezien met het aanzetten van het scherm.
Als hij even in standby staat voor minuutje ofz en je drukt op de aan/uitknop om de tijd te bekijken dan zie je het scherm heel fel en flets oplichten om daarna naar zijn gewone kleuren en lichtsterkte te gaan.
Ik hoop niet dat dit kwaad kan voor het scherm en of dit een bekend probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Mogelijk staat hij nu in beeldbuis/tvmode. Je kunt kiezen wat voor effecten je te zien krijgt tijdens in-/uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Dat is een optie die ik niet ken en ook niet zou weten waar ik hem terug kan vinden.
Hij doet het ook niet altijd, soms als ik snel achter elkaar check (je weet wel ff kijken hoelaat het is en pas na 3x weten hoelaat het is) en soms na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Heeft iemand al de nieuwe Lollipop firmware updates voorbij zien komen in de PC Companion? Er schijnen inmiddels 2 nieuwe firmwares te zijn, 23.1.A.0.726 en 23.1.A.0.740, waarvan de .726 build sowieso al in Nederland beschikbaar zou moeten zijn. Ik heb ze helaas nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

franssnarf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:13:
Ik heb nu weekje lollipop draaien en heb wel raar probleem gezien met het aanzetten van het scherm.
Als hij even in standby staat voor minuutje ofz en je drukt op de aan/uitknop om de tijd te bekijken dan zie je het scherm heel fel en flets oplichten om daarna naar zijn gewone kleuren en lichtsterkte te gaan.
Ik hoop niet dat dit kwaad kan voor het scherm en of dit een bekend probleem is?
Ik heb net hetzelfde, alsof het contrast van te hoog naar normaal terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb gisteren deze telefoon nieuw binnengekregen en direct mocht ik hem updaten naar Lollipop. Installatie ging vlot en snel, dus het is nu een kwestie van deze telefoon leren kennen. Ik kom van een iPhone af, dus nog geen eerdere ervaringen met Android. Eerste ervaringen zijn positief, er zijn erg veel instellingen mogelijk die ik niet kan vanuit IOS.

Wel een vraag over de notificatielampjes: weten jullie een goede app zodat je deze kan customizen?

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
marijnhak schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:31:
Wel een vraag over de notificatielampjes: weten jullie een goede app zodat je deze kan customizen?
Ik heb hier vroeger wel eens Light Manager voor gebruikt. Heb het al tijden niet meer gebruikt, omdat het binnen Whatsapp (waar ik het t meest nuttig vond) in de settings al in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Dit ligt volgens mij aan de Auto-Brightness. Ik heb het een enkele keer gemerkt toen ik de powerbutton al indrukte nog terwijl ik de telefoon uit mijn broekzak haalde. Dan merkt de sensor dat hij abrupt van een heel donkere naar een zeer felle omgeving gaat. Probeer het anders eens een tijdje zonder de auto-brightness, kijken of dat het verhelpt. Er zitten ook alweer 2 nieuwe firmware updates in de pijplijn, wellicht dat dit probleem daar ook verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar zit die auto-brightness verstopt? Het staat niet meer bij het schuifbalkje, dat bij de snelle instellingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Raymond schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:19:
Waar zit die auto-brightness verstopt? Het staat niet meer bij het schuifbalkje, dat bij de snelle instellingen staat.
Settings > Display > Adapative brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel tevreden met Android 5.02 maar:
Weet iemand hoe ik in het multitask scherm alle programma's tegelijk kan sluiten?
Hoe ik bij typen (bv whatsapp) trilfunctie kan aanzetten
Hoe ik kan zien hoe veel tijd de telefoon op de batterij werkt sinds de laatste lading
:)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
BMW_M3 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:29:
Gewoon voor de Z2 gaan, is nu goedkoop en je hebt een toptoestel met een goede batterij. Dat mensen last hebben van digitizer in fel zonlicht en onder een bepaalde hoek is naar mijn idee zoeken naar 'kinderziektes'.

Qua updates;

Sony has previously said that many of its premium models will eventually be updated to Android 5.0 Lollipop. It confirmed the following phones will be getting the new software: The Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Z1, Xperia Z1S, Xperia Z Ultra, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia Z3, Xperia Z3V, and the Xperia Z3 Compact.

Waarbij de Z uit 2013 is geloof ik.
Tsja, je kunt wel zeggen dat ik 'zeur' en dat snap ik best, maar ik heb in mijn leven veel smartphones versleten en heb nog nooit zo'n zichtbare digitizer gehad als bij mijn Z2. Verder vooral in het begin veel kinderziektes zoals ploppende glasplaat achter, verschoven camera etc. Het heeft vijf pogingen gekost voordat ik een acceptabel toestel heb. Nu is het enige probleem de zichtbare digitizer die zorgt voor een verticaal rasterpatroon.

Ik denk dat de kinderziektes echter al lang verleden tijd zijn en vanwege de extreme ontwaarding van het toestel is het nu zeker een goede keuze omdat je deze lekker goedkoop kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:52:
Wel tevreden met Android 5.02 maar:
Weet iemand hoe ik in het multitask scherm alle programma's tegelijk kan sluiten?
Hoe ik bij typen (bv whatsapp) trilfunctie kan aanzetten
Hoe ik kan zien hoe veel tijd de telefoon op de batterij werkt sinds de laatste lading
:)
Dat van alle apps sluiten is te doen via een app (heb je root voor nodig), maar het zit ook in een van aankomende 2 firmware updates van Sony zelf.
Ik heb voor de gein vandaag Auto Brightness weer eens aangezet en heb hetzelfde probleem wat jij beschrijft daarbij weer 2 keer voorbij zien komen. Auto brightness uitzetten lost bij mij het probleem dus in ieder geval op.

[ Voor 3% gewijzigd door Moi_in_actie op 23-04-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Bij mij draait Lollipop perfect, gewoon OTA en geen factory reset. Ik heb wel soms het probleempje van het felle opflitsen van het scherm uit standby, maar dat is maar heel soms.

Goede update dus wat mij betreft. Ook tof dat ze 5.0 en 5.01 hebben overgeslagen en direct naar 5.02 zijn gegaan!
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.