Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het schijnt wel te helpen wanneer de data partitie ook gewiped word. Ik heb trouwens mijn update gewoon zelf geflashed met Xperifirm. Voor OTA updates kan je soms wachten totdat je een ons weegt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-05 10:52
LaFleche schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:23:
Overigens lollipop 5.2.2???
Is 5.1.1 niet de maximale voor een z2?
5.1.1 is de laatste android L op de Z2 ja. deze werkt vele malen beter dan 6.0.1
hopelijk word de volgende update perfect...

een schone installatie helpt overigens vaak tegen de meeste problemen ipv een upgrade naar een nieuwere versie.

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 17-04-2016 23:44 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Lip schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:47:
Het schijnt wel te helpen wanneer de data partitie ook gewiped word.
giovanni2903 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:42:
een schone installatie helpt overigens vaak tegen de meeste problemen ipv een upgrade naar een nieuwere versie.
Helaas helpt dat niets tegen die befaamde Mobile Radio Active bug. Wat er dan wél helpt? Geen idee, want ik zou het graag weten en dus oplossen zodat ik gewoon lollipop kan draaien zonder problemen.

Als iemand anders het weet, aarzel niet om de kennis te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
IveGotARuddyGun schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:52:
[...]

[...]
Helaas helpt dat niets tegen die befaamde Mobile Radio Active bug. Wat er dan wél helpt? Geen idee, want ik zou het graag weten en dus oplossen zodat ik gewoon lollipop kan draaien zonder problemen.

Als iemand anders het weet, aarzel niet om de kennis te delen!
hier schijnt idd helaas nog geen oplossing voor te zijn. vind het sws raar dat het ene toestel ergens wel last van heeft, maar een andere niet. lijken mij overal precies dezelfde componenten te zijn :S

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:38
Op https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558
Lees je dat Google het probleem in ieder geval niet serieus neemt maar dat veel mensen met een veelheid aan telefoon modellen er last van heeft.

Ik ga nu iig niet knoeien met mijn telefoon.... al mijn data pleiten en dan misschien weer terug naar kitkat...
Vage Russische rom installeren... Nope: eind van het jaar een nieuw toestel en dan zie ik wel wat ik met de z2 doe... Misschien dan een finale marshmallow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

LaFleche schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:28:
Op https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=165558
Lees je dat Google het probleem in ieder geval niet serieus neemt maar dat veel mensen met een veelheid aan telefoon modellen er last van heeft.

Ik ga nu iig niet knoeien met mijn telefoon.... al mijn data pleiten en dan misschien weer terug naar kitkat...
Vage Russische rom installeren... Nope: eind van het jaar een nieuw toestel en dan zie ik wel wat ik met de z2 doe... Misschien dan een finale marshmallow??
Zo vaag is die russische rom anders niet hoor, komt gewoon van Sony zelf. Ik heb de filipijnse erop gezet en bevalt tot nu toe prima. Doe nog net zo lang met mijn batterij als voorheen (1.5-2 dagen afhankelijk van gebruik).

Wel user en data partition gewist maar ik heb bijna niks op mijn telefoon staan dat ook niet in de cloud staat.

Enige verschil is dat er LTE staat ipv 4G :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ace op 20-04-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ondertussen blijkt volgens Xperifirm dat Marshmellow voor de Z2 ook is uitgerold in in de customisations Norway (1282-0514), Denmark (1282-0516) en Nordic Combined (1282-0508). Tot groot jolijt van mensen die deze customisation hebben staan.

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 22-04-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:53:
Ondertussen blijkt volgens Xperifirm dat Marshmellow voor de Z2 ook is uitgerold in in de customisations Norway (1282-0514), Denmark (1282-0516) en Nordic Combined (1282-0508). Tot groot jolijt van mensen die deze customisation hebben staan.
zodra de beta voorbij is ga ik ook naar nordic combined denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 09:16
Vanochtend kwam de aankondiging van de Marshmallow update binnen bij mij - 939,9 MB groot dus wacht even met installeren tot ik op wifi zit.
Versienummer is 23.5.A.0.570
Heb een D6503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Same here, installatie is goed gegaan en het meeste werkt tot nu toe.
let wel, bij sommige simpele games (welke je nog wel eens tussendoor speelt maar dan toch in de achtergrond actief wil laten staan) kwam ik erachter dat, wanneer je bijvoorbeeld een half uur later het spel weer wil spelen, deze feitelijk gesloten is en hij dus opnieuw opent.

je hebt `m dus wel op de achtergrond actief laten staan en toch killt ie `m schijnbaar. erg vervelend, maargoed.

edit:
modelnr: D6503
android versie: 6.0.1 kernel 3.4.0-perf-g3189667
build nr: 23.5.A.0.570

[ Voor 9% gewijzigd door babybel123 op 28-04-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
Heb de update vanochtend ook binnen gekregen en geinstalleerd. Hiervoor begon mijn device wat trager aan te voelen (waarschijnlijk door bepaalde apps of mijn launcher), maar nu na de 6.0.1 update voelt hij weer heel wat vlotter aan.
Hoe het met de accuduur en dergelijke zit zal de tijd moeten uitwijzen, maar tot dusverre ben ik er zeer tevreden mee. Ben nog (waarschijnlijk) nog wel van plan om ergens deze zomer een nieuwe telefoon aan te schaffen, maar deze update maakt het gebruik tot dan toe in ieder geval een stuk prettiger.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Puike update zeg. Toestel is een stuk sneller geworden, probeer voor de lol eens maar de camera te starten met de cameraknop en sta net als ik verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
enige vervelende fouten die er nog in zitten in deze versie van 6.0 is dat muziek streamen via bluetooth nog niet goed werkt, wifi bereik is ineens heel slecht (met 2 streepjes kan je al niks doen) & ook is stamina modus nog niet terug. ik las net in de béta community op G+ dat er binnen een aantal weken weer een update komt en dit dan (hopelijk) is opgelost. ik ben iig zeer tevreden over android 6.0 op mijn Z2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 28-04-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sured
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 09:16
Heb aardige problemen om content te benaderen op mijn USB OTG stick die ik af en toe gebruik om video te bekijken met Kodi. Kodi herkent hem niet, en ook via de meeste filemanagers is de stick niet te zien.
Kan alleen content afspelen met VLC en de standaard android browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
babybel123 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:39:
Same here, installatie is goed gegaan en het meeste werkt tot nu toe.
let wel, bij sommige simpele games (welke je nog wel eens tussendoor speelt maar dan toch in de achtergrond actief wil laten staan) kwam ik erachter dat, wanneer je bijvoorbeeld een half uur later het spel weer wil spelen, deze feitelijk gesloten is en hij dus opnieuw opent.

je hebt `m dus wel op de achtergrond actief laten staan en toch killt ie `m schijnbaar. erg vervelend, maargoed.

edit:
modelnr: D6503
android versie: 6.0.1 kernel 3.4.0-perf-g3189667
build nr: 23.5.A.0.570
De zogenaamde RAM manager van marshmallow voor Xperia schijnt nogal ruk afgesteld te zijn en al heel snel applicaties uit het geheugen te gooien.
Niet aan te passen zonder root, wordt hopelijk nog gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 08:46
Weet iemand waarom de standaard camera-app van Sony "slechts" op maximaal 8 megapixel foto's kan maken en andere appjes wel de volledige resolutie benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

daanNL schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:56:
Weet iemand waarom de standaard camera-app van Sony "slechts" op maximaal 8 megapixel foto's kan maken en andere appjes wel de volledige resolutie benutten?
Dat is enkel in de auto of auto+ mode (als ik de benaming juist heb), als je 'manueel' kiest in de foto-app van Sony, dan kan je wél gewoon 20Mp schieten.

Als je geroot hebt en Xposed hebt draaien, dan kan je een xposed-module installeren die je camera in zelfs die standen toch 20Mp kan laten schieten. Als ik tenminste de juiste vastheb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Gewoon een soort toekomst voorspelling: denken jullie dat er nog een marshmallow update komt na 570?
Of heeft Sony met de huidige marshmallow gedaan wat ze beloofd heeft en moeten we niet meer verder zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:29:
Gewoon een soort toekomst voorspelling: denken jullie dat er nog een marshmallow update komt na 570?
Of heeft Sony met de huidige marshmallow gedaan wat ze beloofd heeft en moeten we niet meer verder zeuren.
Tsja, is koffiedik kijken, maar ik verwacht dat dit inderdaad de laatste update gaat zijn, hoewel er misschien nog wel eens een securityfix voorbij komt als zich weer een (ernstig) probleem voordoet zoals destijds met Stagefright.

De Z2 kwam ruim twee jaar geleden (maart 2014) op de markt, en afgaande op ervaringen met andere fabrikanten is het dan meestal wel klaar met de ondersteuning van ook de Android flagship toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:29:
Misschien links en rechts wat veiligheidspatches maar ik denk dat dit de laatste grootste update was. En eerlijk is eerlijk een android toestel 2 jaar lang ondersteunen dat is best bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Eigenlijk triest dat men blijkbaar 2 jaar ondersteuning wel voldoende vindt...
Die z2 is echt een bijzonder goed toestel....
ALS ik nog een Android toestel koop dan moet het er een met stock Android zijn...minder afhankelijk van een hardware leverancier.
In de tussentijd kan Sony natuurlijk ons nog positief gaan verbazen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
LaFleche schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:20:
Eigenlijk triest dat men blijkbaar 2 jaar ondersteuning wel voldoende vindt...
Die z2 is echt een bijzonder goed toestel....
ALS ik nog een Android toestel koop dan moet het er een met stock Android zijn...minder afhankelijk van een hardware leverancier.
In de tussentijd kan Sony natuurlijk ons nog positief gaan verbazen :-)
2 jaar is meer dan netjes dus klagen over Sony dat ze het niet goed genoeg doen Is een beetje raar.

Maar goed, langere ondersteuning koop een nexus ook dat kan met Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Niet te hard van stapel lopen; de binary blobs zijn vrijgegeven door Sony en niks zegt dat er nog patch-updates komen voor Marshmellow. Het lot is dus ver van bezegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
volgende week de 3e (en grote) update van de beta software, hierna zou eigenlijk elk probleem gefixt moeten zijn. hopelijk is dit ook zo :)

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/vrwqrn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
nou....wie had dat nu gedacht??? Een update in het beta landschap (en dan hopenlijk snel ook 'live') ook voor de Z2 (D6503) Sony verrast ons/mij ....

Ik zit nog steeeeeeeds op kitkat maar als de ervaringen met deze versie wat positiever zijn dan met de huidige 6.0.1...wie weet...het kriebelt wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LaFleche schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:29:
nou....wie had dat nu gedacht??? Een update in het beta landschap (en dan hopenlijk snel ook 'live') ook voor de Z2 (D6503) Sony verrast ons/mij ....

Ik zit nog steeeeeeeds op kitkat maar als de ervaringen met deze versie wat positiever zijn dan met de huidige 6.0.1...wie weet...het kriebelt wel :-)
hij komt volgende week voor de beta testers, zal wel eind deze maand live zijn in rusland etc. ik heb er een goed gevoel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Zoals ik al zei: het kriebelt.... als ik nu Xperifirm opstart en dan zie ik bij verschillende roms.

Ik heb een unbranded Z2 dus ik vermoed dat ik ver weg moet blijven van Roms waar namen van operators in staan : bijv "KPN Mobile NL".

Dan blijven alleen de 'Customized' over. Maar betekent dat dan dat het geen officiele roms zijn? Customized klinkt zo "niet officieel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LaFleche schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:50:
Zoals ik al zei: het kriebelt.... als ik nu Xperifirm opstart en dan zie ik bij verschillende roms.

Ik heb een unbranded Z2 dus ik vermoed dat ik ver weg moet blijven van Roms waar namen van operators in staan : bijv "KPN Mobile NL".

Dan blijven alleen de 'Customized' over. Maar betekent dat dan dat het geen officiele roms zijn? Customized klinkt zo "niet officieel"
customized is overig, dus unbranded toestellen ;)
het beste om erop te zetten is nordic combined, dat schijnt een van de snelste te zijn met updates geven. nederland is namelijk altijd pas na 3 weken aan de beurt :P
als de nieuwste beta release uit is ga ik ook nordic erop flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 01:27
Xperia Beta Program:
NEW BETA SOFTWARE RELEASED

A new Xperia Beta software was just released: 23.5.A.1.151.

If you see an update notification on your Xperia today or tomorrow, please accept it.

ADDITIONAL INFO

- Depending on the server, you may receive the update today or tomorrow. If you don't see the request until Thursday morning, please go to SETTINGS > ABOUT PHONE and tap on SOFTWARE UPDATE. If nothing happens, please let us know.

- The mobile phone will restart during the update process. When it fully restarts, after...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
erp833 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:20:
Xperia Beta Program:
NEW BETA SOFTWARE RELEASED

A new Xperia Beta software was just released: 23.5.A.1.151.

If you see an update notification on your Xperia today or tomorrow, please accept it.

ADDITIONAL INFO

- Depending on the server, you may receive the update today or tomorrow. If you don't see the request until Thursday morning, please go to SETTINGS > ABOUT PHONE and tap on SOFTWARE UPDATE. If nothing happens, please let us know.

- The mobile phone will restart during the update process. When it fully restarts, after...
uit de reacties blijkt dat de wifi problemen nog steeds niet gefixt zijn (slecht bereik) en ook is de stamina mode de oude van een paar jaar geleden, en dat is schijnbaar kut t.o.v. de nieuwere stamina mode (heb zelf geen ervaring met de stamina modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:27
Ik draai sinds kort ook de 6.01 en ontdekte dat ik een aardige lijst met system incidents in de diagnostische gegevens heb. Er komt er steeds een bij als ik de telefoon reboot.
Willen jullie eens kijken of deze foutmelding er bij jullie ook in staat ? Ik heb al een fabrieksreset gedaan maar helpt niets.
Wil even zeker weten of het aan deze android versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45
Wow, wat irritant dat icoontjes op je bureaublad automatisch opschuiven op het moment dat je 1 app verplaatst/verwijderd. Dit zijn nou typisch de dingen die ik graag wil kunnen instellen. Android heeft nog een hoop stappen te gaan op dit vlak.

Permissiebeheer is wel een goede stap vooruit, hoewel dit best wel verstopt zit. De basics lijken alleen wel weggelaten, aangezien ik niks kan instellen met internettoegang/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
videoman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:28:
Ik draai sinds kort ook de 6.01 en ontdekte dat ik een aardige lijst met system incidents in de diagnostische gegevens heb. Er komt er steeds een bij als ik de telefoon reboot.
Willen jullie eens kijken of deze foutmelding er bij jullie ook in staat ? Ik heb al een fabrieksreset gedaan maar helpt niets.
Wil even zeker weten of het aan deze android versie ligt.
is bij meerdere mensen idd, maar snap sws niet wrm je die tests zou doen terwijl alles gewoon werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Het blijkt dat er een minor firmware 23.5.A.0.575 beschikbaar is gekomen (Nordic).

De 23.5.A.1.151 dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
LaFleche schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:35:
Het blijkt dat er een minor firmware 23.5.A.0.575 beschikbaar is gekomen (Nordic).

De 23.5.A.1.151 dus nog niet.
Klopt, ik kreeg hem eerder vanmiddag via OTA binnen. Eerste wat me opvalt is dat het RAM management, wat bij de eerste Android 6.0 uitrol redelijk naar de haaien was (veel apps die reloaden) nu weer een stuk beter is. Wellicht nog niet 100% zoals het bij Android 5.1 was, maar het zit er heel dicht tegenaan.

Verder nog geen spannende veranderingen gemerkt, zat ook in een meeting dus ja... de tijd zal het uitwijzen.

edit: de uitrol lijkt zo te zien vrij vlot te gaan. Rond 13.00u zag ik in Xperifirm pas een stuk of 6 regio's/providers waarop de .575 was uitgerold, op dit moment zijn het er al meer dan 25.

[ Voor 13% gewijzigd door Moi_in_actie op 19-05-2016 15:15 ]

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:22
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21o79f6.png

Komt weer een nieuwe Beta aan! Gaat lekker :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dutchy007 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:29:
[afbeelding]

Komt weer een nieuwe Beta aan! Gaat lekker :) Ben benieuwd!
had et gelezen idd, niet veel veranderingen maarja. alle beetjes helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Niet veel veranderingen??
Het kunnen verplaatsen van apps naar je sd is toch wel handig. Zeker als je maar 16 Gb hebt waarvan ook nog een deel OS is.

Ik blijf echter nog wel even op kitkat. Als ik marshmallow flash doe ik een complete reset en dat wil ik maar 1 keer doen. Dus wacht ik wel op de finale versie (die er wellicht nooit komt maar als Sony stopt met de betas is het tijd Zat)

[ Voor 19% gewijzigd door LaFleche op 27-05-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LaFleche schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:19:
Niet veel veranderingen??
Het kunnen verplaatsen van apps naar je sd is toch wel handig. Zeker als je maar 16 Gb hebt waarvan ook nog een deel OS is.

Ik blijf echter nog wel even op kitkat. Als ik marshmallow flash doe ik een complete reset en dat wil ik maar 1 keer doen. Dus wacht ik wel op de finale versie (die er wellicht nooit komt maar als Sony stopt met de betas is het tijd Zat)
Dat van het verplaatsen is idd wel chil, de rest zijn gewoon bug fixes en geen toevoegingen. Finale versie voor de z2 zit er wel aan re komen hoor. Android 6 is de laatste versie die de z2 gaat krijgen namelijk. Daarna wss alleen nog beveiligibgsupdates (als ze dat al doen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Afgelopen weekend is op m'n non-branded UK firmware Z2 Android 6.0.1 binnengekomen, build nummer 23.5.A.0.575.

Weet nog niet wat ik ervan moet denken, loop tegen een aantal dingetjes aan die me storen.
  • BT connectie naar bijvoorbeeld een wireless BT speaker is ineens niet meer stabiel en hakkelt (vreemd genoeg niet naar een andere BT receiver met AptX)
  • De mapjes op het homescreen heb nu een lichtgrijze kleur waardoor ze veel meer in het oog springen. Niet mooi vind ik, en helaas ook niet aanpasbaar (voor zover ik kon vinden)
  • Accuduur lijkt er niet echt beter op te zijn geworden, maar kan misschien te maken hebben dat deze na de nieuwe firmware weer een paar cycles nodig heeft?
Dingen die wel prettig zijn is dat het nu mogelijk is om een aantal bloatware apps te verwijderen, zoals al die cameraeffecten die als aparte app in de appdrawer stonden, maar ook FileKommander, en nog wat andere apps die standaard geïnstalleerd waren. Daarnaast is het toestel lekker vlot gebleven, geen merkbare lag. Ook zijn er een aantal UI tweaks die (in ieder geval wat mij betreft) grotendeels goed uit lijken te pakken.

Met name het probleem met de BT verbinding is niettemin wel erg vervelend, iemand ervaring mee, en hoe dit op te lossen? Zou een factory reset soelaas kunnen bieden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:59:
Afgelopen weekend is op m'n non-branded UK firmware Z2 Android 6.0.1 binnengekomen, build nummer 23.5.A.0.575.

Weet nog niet wat ik ervan moet denken, loop tegen een aantal dingetjes aan die me storen.
  • BT connectie naar bijvoorbeeld een wireless BT speaker is ineens niet meer stabiel en hakkelt (vreemd genoeg niet naar een andere BT receiver met AptX)
  • De mapjes op het homescreen heb nu een lichtgrijze kleur waardoor ze veel meer in het oog springen. Niet mooi vind ik, en helaas ook niet aanpasbaar (voor zover ik kon vinden)
  • Accuduur lijkt er niet echt beter op te zijn geworden, maar kan misschien te maken hebben dat deze na de nieuwe firmware weer een paar cycles nodig heeft?
Dingen die wel prettig zijn is dat het nu mogelijk is om een aantal bloatware apps te verwijderen, zoals al die cameraeffecten die als aparte app in de appdrawer stonden, maar ook FileKommander, en nog wat andere apps die standaard geïnstalleerd waren. Daarnaast is het toestel lekker vlot gebleven, geen merkbare lag. Ook zijn er een aantal UI tweaks die (in ieder geval wat mij betreft) grotendeels goed uit lijken te pakken.

Met name het probleem met de BT verbinding is niettemin wel erg vervelend, iemand ervaring mee, en hoe dit op te lossen? Zou een factory reset soelaas kunnen bieden bijvoorbeeld?
dat van die Bluetooth zijn ze van op de hoogte en is na 3 patches nog steeds niet weg...
groot nadeel die er ook is gekomen sinds 6.0 is dat je wifi bereik slechter is en je zo goed als niets kan als je geen 3 streepjes bereik hebt ermee. Ook zijn de speakers wat zachter geworden sinds 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:26:
[...]

dat van die Bluetooth zijn ze van op de hoogte en is na 3 patches nog steeds niet weg...
groot nadeel die er ook is gekomen sinds 6.0 is dat je wifi bereik slechter is en je zo goed als niets kan als je geen 3 streepjes bereik hebt ermee. Ook zijn de speakers wat zachter geworden sinds 6.0
Thanks voor de info. Geeft me niet echt een lekker gevoel dat het BT probleem kennelijk dus na drie patches nog steeds niet is verholpen, mede omdat ik vrees dat het op een gegeven moment wel klaar is voor Sony v.w.b. het patchen van 6.0 op de Z2, en dit probleem misschien uiteindelijk dus niet meer wordt verholpen.

Maar goed, hope for the best dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:19:
[...]

Thanks voor de info. Geeft me niet echt een lekker gevoel dat het BT probleem kennelijk dus na drie patches nog steeds niet is verholpen, mede omdat ik vrees dat het op een gegeven moment wel klaar is voor Sony v.w.b. het patchen van 6.0 op de Z2, en dit probleem misschien uiteindelijk dus niet meer wordt verholpen.

Maar goed, hope for the best dan maar.
daar heb je gelijk in, maar ik denk wel dat het goed gaat komen allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:18:
[...]

daar heb je gelijk in, maar ik denk wel dat het goed gaat komen allemaal ;)
Hoop 't ;) .

Hoe dan ook vreemd vind ik zelf dat Sony een softwareversie uitrolt naar het grote publiek waarin BT audio op zo'n grote schaal niet goed werkt (als ik de fora erop nalees). Lijkt me niet echt goede pers voor ze, en een reden voor mensen eerder op een nieuw toestel over te stappen, en na deze ervaring zal dat wellicht daardoor minder snel een Sony zijn. Waarom hebben ze niet even gewacht, betaprogramma loopt tenslotte nog, de gemiddelde gebruiker zal niet eens weten dat 6.0 eraan kwam, zat er dus niet met smacht op te wachten, maar heeft nu wel ineens last van bugs in het dagelijks gebruik.

Maar misschien overschat ik hoeveel BT streaming wordt gebruikt door the general public, maar voor mij is het iig loei irritant.

Ander nogal storend puntje wat ik merk bij deze release is dat het toestel geregeld vasthangt op een zwart scherm en nergens meer op reageert. Na een tijdje gaat het scherm dan weer aan en moet ik m'n toestel pin intoetsen. Daar mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 22:03
Vreemd dat er mensen zijn die problemen hebben met de laatste firmware. Ikzelf heb sinds een paar weken de Nordic combined 6.0.1 firmware met build number 23.5.A.0.525 draaien en ik moet zeggen het toestel draait daar zonder enige probleem op. Het toestel voelt aan alsof ik een splinternieuw toestel heb ook BT en wifi werken perfect. Wellicht is een clean install een idee om problemen die je ondervindt te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Shenk schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:49:
Vreemd dat er mensen zijn die problemen hebben met de laatste firmware. Ikzelf heb sinds een paar weken de Nordic combined 6.0.1 firmware met build number 23.5.A.0.525 draaien en ik moet zeggen het toestel draait daar zonder enige probleem op. Het toestel voelt aan alsof ik een splinternieuw toestel heb ook BT en wifi werken perfect. Wellicht is een clean install een idee om problemen die je ondervindt te verhelpen.
factory reset zal wss ook een deel oplossen, alleen heb ik hier gewoonweg geen zin in. enige storende waar ik een beetje last van heb is het matige wifi bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Shenk schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:49:
Zoals hierboven al aangegeven vind ik het zelf ook niet bepaald plezierig een clean install te moeten doen, te meer omdat het geen zekerheid leek te geven dat dat ook soelaas biedt.

Maar als jij verder geen problemen ervaart met deze build (en hopelijk met exact dezelfde hardware) is dat in ieder een indicatie dat het BT probleem ermee opgelost kan worden.

Zelf heb ik overigens geen problemen met de wifi ontvangst.

Dit weekend dan maar eens een reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Weemism schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:56:
Zoals hierboven al aangegeven vind ik het ook niet bepaald plezierig een clean install te moeten doen, te meer omdat het geen zekerheid leek te geven dat dat ook soelaas biedt.
Je kan ook eerst je foon backuppen via recovery (TWRP of CWM), zodat je effectief een 1-op-1 kopie krijgt die je nadien kan terugzetten als blijkt dat de clean niets heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Zoals hierboven al aangegeven vind ik het ook niet bepaald plezierig een clean install te moeten doen, te meer omdat het geen zekerheid leek te geven dat dat ook soelaas biedt.

Maar als jij verder geen problemen ervaart met deze build (en hopelijk met exact dezelfde hardware) is dat in ieder een indicatie dat het BT probleem ermee opgelost kan worden.

Zelf heb ik overigens geen problemen met de wifi ontvangst.

Dit weekend dan maar eens een reset...
er zijn ook meldingen binnen de beta feedback waar een factory reset niet hielp. dus et zit em alsnog in de software.

wel fijn dat jij geen last hebt van de wifi issue. als ik 2 streepjes heb doet ie zo goed als niks meer..

zal mijne binnenkort maar is resetten als de volgende beta update niets verbetert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wat trouwens ook heel fijn is, is de xperia home beta.
hiermee kun je je scherm uitschakelen door 2x op een lege plek te tikken & kun je weer instellen dat je homescreen kan draaien (zoals met android 5.1 ook kon). Het is hier te downloaden:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
giovanni2903 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:08:
wat trouwens ook heel fijn is, is de xperia home beta.
hiermee kun je je scherm uitschakelen door 2x op een lege plek te tikken & kun je weer instellen dat je homescreen kan draaien (zoals met android 5.1 ook kon). Het is hier te downloaden:
*knip*
Dit is inderdaad een hele verademing!

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:07:
[...]

er zijn ook meldingen binnen de beta feedback waar een factory reset niet hielp. dus et zit em alsnog in de software.

wel fijn dat jij geen last hebt van de wifi issue. als ik 2 streepjes heb doet ie zo goed als niks meer..

zal mijne binnenkort maar is resetten als de volgende beta update niets verbetert..
Fabrieksreset gedaan, en het lijkt er gelukkig op dat het BT streaming probleem (stotterend geluid) daarmee is opgelost.

Tijdelijk blokkerend toestel i.c.m. zwart scherm lijkt wel nog een issue (in ieder geval bij mij). Sinds de reset vrijdagavond is dit tot dusver opnieuw een keer voorgekomen. Even kijken hoe zich dit de komende week ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Fabrieksreset gedaan, en het lijkt er gelukkig op dat het BT streaming probleem (stotterend geluid) daarmee is opgelost.

Tijdelijk blokkerend toestel i.c.m. zwart scherm lijkt wel nog een issue (in ieder geval bij mij). Sinds de reset vrijdagavond is dit tot dusver opnieuw een keer voorgekomen. Even kijken hoe zich dit de komende week ontwikkelt.
hm gelukkig maar, ga die van mij aan het eind van de beta ook gewoon resetten :)
over een half jaartje komt er toch een nieuw toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:11:
[...]

hm gelukkig maar, ga die van mij aan het eind van de beta ook gewoon resetten :)
over een half jaartje komt er toch een nieuw toestel :P
Je maakt me wel een beetje benieuwd, heb je je oog al op een specifiek toestel laten vallen voor over een half jaar? Ben zelf namelijk ook in de markt voor iets nieuws na de Z2, ben dus wel benieuwd wat jij als een waardige opvolger ziet ;) .

Op mijn shortlist staan tot dusver.
  • Xperia Z5
  • Xperia X Performance
  • HTC 10
  • OnePlus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Weemism schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Je maakt me wel een beetje benieuwd, heb je je oog al op een specifiek toestel laten vallen voor over een half jaar? Ben zelf namelijk ook in de markt voor iets nieuws na de Z2, ben dus wel benieuwd wat jij als een waardige opvolger ziet ;) .

• Xperia Z5
  • Xperia X Performance
  • HTC 10
  • OnePlus 3
Zit met dezelfde vraag en mijn shortlist komt eigenlijk neer op
- S7

Naar mijn mening de beste allrounder van deze generatie, touchwizz is wat rustiger geworden, met themes of een launcher kun je hem bijna stock maken. Geweldige camera, beeldscherm is puik, accu wat minder :P

Denk heel eerlijk dat Sony er flink naast zit deze generatie met prijzen. Als ik voor 620 euro bij de Mediamarkt of Coolblue een S7 kan krijgen dan zou ik geen enkele reden weten om een X of een Z5 te kopen. Z5 is nu eenmaal een generatie ouder en de X, tja een snapdragon 625 aanbieden voor 600 euro |:(

En dan de X performance, zal rond de 700 euro gaan kosten, heb ik dat over voor wat in principe alleen de cameraknop en een 4k scherm is, ehmmm, nee. Sony heeft gewoon echt een fout gemaakt met de prijzen. X moet 100 euro goedkoper om als top in de midrange verkocht te worden en X performance 100 naar beneden om te concurreren met S7

OnePlus 3 zit ik ook met een schuin oog naar te kijken maar heb in het verleden meestal mwoah bij hun toestellen gehad.

En dan de HTC10, het net niet top toestel, mijn eerste smartphone was een HTC, dus ik heb wel iets met het merk maar de laatste paar modellen hadden altijd net iets dat het minder maakte. In dit geval is het de camera die het net niet is en de prijs.

Als je niet als ik je toestel los koopt maakt de prijs misschien niet zo veel uit, maar voor mij is het een doorslaggevende factor, zeker als ik 600+ achterlaat wil ik het beste en dan kom ik met de dingen die voor mij belangrijk zijn bij de S7 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

martijnm71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:47:
[...]

- S7

Naar mijn mening de beste allrounder van deze generatie, touchwizz is wat rustiger geworden, met themes of een launcher kun je hem bijna stock maken. Geweldige camera, beeldscherm is puik, accu wat minder :P

Denk heel eerlijk dat Sony er flink naast zit deze generatie met prijzen. Als ik voor 620 euro bij de Mediamarkt of Coolblue een S7 kan krijgen dan zou ik geen enkele reden weten om een X of een Z5 te kopen. Z5 is nu eenmaal een generatie ouder en de X, tja een snapdragon 625 aanbieden voor 600 euro |:(

En dan de X performance, zal rond de 700 euro gaan kosten, heb ik dat over voor wat in principe alleen de cameraknop en een 4k scherm is, ehmmm, nee. Sony heeft gewoon echt een fout gemaakt met de prijzen. X moet 100 euro goedkoper om als top in de midrange verkocht te worden en X performance 100 naar beneden om te concurreren met S7

OnePlus 3 zit ik ook met een schuin oog naar te kijken maar heb in het verleden meestal mwoah bij hun toestellen gehad.

En dan de HTC10, het net niet top toestel, mijn eerste smartphone was een HTC, dus ik heb wel iets met het merk maar de laatste paar modellen hadden altijd net iets dat het minder maakte. In dit geval is het de camera die het net niet is en de prijs.

Als je niet als ik je toestel los koopt maakt de prijs misschien niet zo veel uit, maar voor mij is het een doorslaggevende factor, zeker als ik 600+ achterlaat wil ik het beste en dan kom ik met de dingen die voor mij belangrijk zijn bij de S7 uit.
De S6/7 Edge stond ook ooit op mijn lijstje, zou dan ook m'n eerste Samsung worden, maar Touchwizz is voor mij echt niet te verkroppen. Ik vind het echt een verschrikkelijk lelijke skin, en om daar dan weer een aparte launcher overheen te gooien maakt het toestel ook niet bepaald snappier. Rooten en custom roms zijn voor mij geen optie voor een toestel van 600+ euro.

Net als voor jou was ook voor mij m'n eerste smartphone een HTC (Desire). In die tijd het enige merk dat qua hardwaredesign in de buurt kwam van Apple tussen de plastic rommel van Samsung, en dat wat mij betreft z'n hoogtepunt beleefde met de One M7, dat ook nu nog steeds een prachtig toestel is. Als ze een model zouden uitbrengen dat exact hetzelfde zou uitzien als de M7, maar dan met up-to-date specs, en met een 5" scherm zou ik 'm direct opnieuw kopen :) . In dat opzicht leek de M10 misschien een waardige opvolger, maar als ik het ervaringentopic er op nalees word ik niet vrolijk van alle problemen die er met dat toestel lijken te zijn.

Blijft de OnePlus 3, superscherp geprijsd, maar een ontwerp waar ik niet echt warm of koud van word, en ook daar een skin waar ik me wat zorgen over maak op basis van wat ik over de vorige OP's gelezen heb. Überhaupt heb ik niet zoveel met Chinese merken wat dat betreft.

Dus dan kom ik toch weer uit bij Sony. Voor de X Performance heb ik nu wel de knoop doorgehakt dat een nieuw toestel me geen 700 euro waard is (ik koop ze ook altijd los), maar dat ik zoals ik meestal doe weer wil gaan voor een flagship van yesteryear. Ik denk dat het dus toch een Z5 wordt waarvoor een prijsalert heb ingesteld op 380 euro. Toestel kost nu nog minimaal 464 euro, maar ik verwacht dat die prijs snel gaat dalen zodra de Performance op de markt komt, en de webshops hun voorraden gaan ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 14:36
Heb gisteren ook de nieuwe 6.0.1 erop gekregen en loop nu al tegen een flink irritant punt aan.
In app menu staat bovenin apps zoeken hoe krijg ik die weg en hoe krijg je weer het ouderwetse menu terug als je links sleept.
Nu staat er voorgestelde apps dat wil ik helemaal niet.
Performance zijn wel goed te noemen maar mis idd wel energie beheer, batterij gaat nu niet echt veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

franssnarf schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:13:
Heb gisteren ook de nieuwe 6.0.1 erop gekregen en loop nu al tegen een flink irritant punt aan.
In app menu staat bovenin apps zoeken hoe krijg ik die weg en hoe krijg je weer het ouderwetse menu terug als je links sleept.
Nu staat er voorgestelde apps dat wil ik helemaal niet.
Performance zijn wel goed te noemen maar mis idd wel energie beheer, batterij gaat nu niet echt veel langer mee.
Ik vrees voor je dat je eraan zal moeten wennen. In ieder geval op dit moment is dit niet aan te passen.

Vind het zelf overigens wel handig dat je om apps te verwijderen niet meer eerst naar links hoeft te swipen voor dat submenuutje, maar kan verwijderen door een app icoon ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:35:
[...]

• Xperia Z5
  • Xperia X Performance
  • HTC 10
  • OnePlus 3
als sony met niks nieuws komt word het wss de X Performance, al heeft die niet de beste specs anno 2016.
Ik ben dus nog niet helemaal zeker. misschien ga ik overstag en waag ik me maar weer aan een samsung, hoe erg ik ook sony fan ben..
ik weet het dus nog niet zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Weemism schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:49:
[...]

De S6/7 Edge stond ook ooit op mijn lijstje, zou dan ook m'n eerste Samsung worden, maar Touchwizz is voor mij echt niet te verkroppen. Ik vind het echt een verschrikkelijk lelijke skin, en om daar dan weer een aparte launcher overheen te gooien maakt het toestel ook niet bepaald snappier. Rooten en custom roms zijn voor mij geen optie voor een toestel van 600+ euro.

Net als voor jou was ook voor mij m'n eerste smartphone een HTC (Desire). In die tijd het enige merk dat qua hardwaredesign in de buurt kwam van Apple tussen de plastic rommel van Samsung, en dat wat mij betreft z'n hoogtepunt beleefde met de One M7, dat ook nu nog steeds een prachtig toestel is. Als ze een model zouden uitbrengen dat exact hetzelfde zou uitzien als de M7, maar dan met up-to-date specs, en met een 5" scherm zou ik 'm direct opnieuw kopen :) . In dat opzicht leek de M10 misschien een waardige opvolger, maar als ik het ervaringentopic er op nalees word ik niet vrolijk van alle problemen die er met dat toestel lijken te zijn.

Blijft de OnePlus 3, superscherp geprijsd, maar een ontwerp waar ik niet echt warm of koud van word, en ook daar een skin waar ik me wat zorgen over maak op basis van wat ik over de vorige OP's gelezen heb. Überhaupt heb ik niet zoveel met Chinese merken wat dat betreft.

Dus dan kom ik toch weer uit bij Sony. Voor de X Performance heb ik nu wel de knoop doorgehakt dat een nieuw toestel me geen 700 euro waard is (ik koop ze ook altijd los), maar dat ik zoals ik meestal doe weer wil gaan voor een flagship van yesteryear. Ik denk dat het dus toch een Z5 wordt waarvoor een prijsalert heb ingesteld op 380 euro. Toestel kost nu nog minimaal 464 euro, maar ik verwacht dat die prijs snel gaat dalen zodra de Performance op de markt komt, en de webshops hun voorraden gaan ruimen.
Topmodel van vorig jaar is idd ook een prima strategie, krijg je in ieder geval meer waar voor je geld dan met de X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vanaf vandaag is de gele ballon van hoeveel berichten je op whatsapp hebt weer terug als je de app update, je kunt hier desnoods de .apk downloaden: https://www.whatsapp.com/android/
dit was namelijk weg als je android 6.0 of hoger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nu is de gele ballon van hoeveel berichten je op facebook hebt ook weer terug als je de nieuwste versie van Xperia home (beta) download (linkje download meteen de .apk): *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. dit was namelijk weg als je android 6.0 of hoger hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
raar dat de beta is afgelopen, maar er nog steeds geen final versie is om te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
uitrol van de final versie van android 6.0 is begonnen. zal dus volgende week (denk ik) ook wel in nederland komen (behalve vodafone, die laat al een half jaar geen updates meer door, dus verwacht ik nu ook niet).
Build nummer is: 23.5.a.1.291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
giovanni2903 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:55:
behalve vodafone, die laat al een half jaar geen updates meer door, dus verwacht ik nu ook niet
Triest maar waar, en als je ze er naar vraagt is er niemand die wat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
giovanni2903 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:55:
uitrol van de final versie van android 6.0 is begonnen. zal dus volgende week (denk ik) ook wel in nederland komen (behalve vodafone, die laat al een half jaar geen updates meer door, dus verwacht ik nu ook niet).
Build nummer is: 23.5.a.1.291
En als je Vodafone er naar vraagt is er niemand die er iets vanaf weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ilfamo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:35:
[...]

Triest maar waar, en als je ze er naar vraagt is er niemand die wat weet
idd, erg trieste support. gewoon andere versie erop flashen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 11:30
martijnm71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:47:
[...]

- S7

De HTC 10 heeft echter een zeer goede DAC, dus een zeer goed geluid via de oortelefoontjes. Is ook wat waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
marhalm schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:10:
[...]

De HTC 10 heeft echter een zeer goede DAC, dus een zeer goed geluid via de oortelefoontjes. Is ook wat waard ;)
Ik luister vrijwel alleen maar via bluetooth :P

Maar inderdaad als je veel rechtstreeks met een bekabelde koptelefoon muziek luistert is de 10 een topper, zeker met koptelefoontjes van HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door giovanni2903 op 12-08-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
Heeft iemand update 23.5.a.1.291 al geïnstalleerd?

Ik krijg hem net OTA aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Blauwschaap schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:18:
Heeft iemand update 23.5.a.1.291 al geïnstalleerd?

Ik krijg hem net OTA aangeboden.
Ja. Kort samengevat:
- Stamina mode is weer terug (of ie exact hetzelfde doet als voorheen, geen idee)
- De bug met het zeer slechts RAM management lijkt opgelost (apps reloaden niet meer constant)
- Security patch van mei 2016 is doorgevoerd, volgens de Stagefright app van Zimperium is de telefoon weer helemaal immuun voor alle bekende exploits.

Al met al een mooie update, over de eerste 6.0.1 build was ik niet zo tevreden, hoofdzakelijk vanwege het enorm slechte RAM management.

[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-08-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
Moi_in_actie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:11:
[...]

Ja. Kort samengevat:
- Stamina mode is weer terug (of ie exact hetzelfde doet als voorheen, geen idee)
- De bug met het zeer slechts RAM management lijkt opgelost (apps reloaden niet meer constant)
- Security patch van mei 2016 is doorgevoerd, volgens de Stagefright app van Zimperium is de telefoon weer helemaal immuun voor alle bekende exploits.

Al met al een mooie update, over de eerste 6.0.1 build was ik niet zo tevreden, hoofdzakelijk vanwege het enorm slechte RAM management.
Top, dan ga ik hem downloaden :)

Oh en wat betreft die bug betreffende slecht RAM management, nu valt plotseling het kwartje! Ik zat me de afgelopen tijd te ergeren aan apps die constant reloaden maar ik wist niet dat dit om een bug ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Moi_in_actie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:11:
Veel gebruikers zeggen dat de stamina mode in MM niet dezelfde is als tijdens kitkat en LP, maar gewoon een hernoemde en standaard ingebouwde Battery Saver uit Android MM.

Of dat klopt, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Veel gebruikers zeggen dat de stamina mode in MM niet dezelfde is als tijdens kitkat en LP, maar gewoon een hernoemde en standaard ingebouwde Battery Saver uit Android MM.

Of dat klopt, weet ik niet zeker.
Klopt idd, aan deze heb je een stuk minder.

Heb zelf echt 14 augustus maar custom europe 5 erop gezet omdat de nederlandse update zolang duurde. Prima update en het gezeur met RAM is naar mijn idee opgelost. Dit zal voor de z2 wss de laatste grote update zijn. Maar ben er erg tevreden over en zal dat voorlopig ook wel blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Heb nu via de Sony Companion de final versie van 6.0 geïnstalleerd. Tot nu toe lijkt deze echt sneller te werken! Ook het opstarten van apps lijkt sneller.
Batterij kan ik nog weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
sony heeft een nieuwe app, genaamd "Battery Care" > Battery care increases the battery lifespan by reducing the time device is charged over 90% for a long time.

*knip*. Linken naar APK files uit onofficiële bron is niet toegestaan.

[ Voor 215% gewijzigd door rens-br op 19-09-2016 08:23 ]

• giovanni2903
Ik kom er sinds vandaag achter dat ik sinds de laatste softwareupdate geen 4k video's meer kan maken. Ik krijg de melding: de camera word mogelijk gebruikt door een andere applicatie. Telefoon restarten helpt in ieder geval niet en factory reset heb ik niet heel veel zin in..
Iemand hier ervaring mee? Alles is up-to-date..

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 12:29
Hier loopt mijn Z2 ook op zijn einde. Ben al een tijdje de Z5 in de gaten aan het houden maar die prijs daalt maar niet.. Eigenlijk de enigste die qua budget en specs als opvolger past. Blijven wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
giovanni2903 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:47:
Ik kom er sinds vandaag achter dat ik sinds de laatste softwareupdate geen 4k video's meer kan maken. Ik krijg de melding: de camera word mogelijk gebruikt door een andere applicatie. Telefoon restarten helpt in ieder geval niet en factory reset heb ik niet heel veel zin in..
Iemand hier ervaring mee? Alles is up-to-date..
Dat is wel apart, ik heb hier ook de laatste update draaien en heb geen probleem om een 4k video te maken. Kan het zo zijn dat je 3rd party Camera app's hebt? Of wellicht een soort van plugins?
Anders denk ik toch dat het een factory reset wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dutchy007 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:51:
[...]

Dat is wel apart, ik heb hier ook de laatste update draaien en heb geen probleem om een 4k video te maken. Kan het zo zijn dat je 3rd party Camera app's hebt? Of wellicht een soort van plugins?
Anders denk ik toch dat het een factory reset wordt...
Nope. Heb mobiel restart en toen de camera geopent en dan heb ik het nog steeds. Full hd stopt ook na 2 minuten met filmen vanwege overheat. Baal er best van. Zal toch maar is factory reset doen als ik van vakantie terug ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
giovanni2903 schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:58:
sony heeft een nieuwe app, genaamd "Battery Care" > Battery care increases the battery lifespan by reducing the time device is charged over 90% for a long time.

[mbr]*knip*. Linken naar APK files uit onofficiële bron is niet toegestaan.[/]
om hier even op terug te komen, ik heb eindelijk de functie gevonden om het in te schakelen. zoek zelf even Battery Care APK op google en installeer het, want het linkje is hier helaas verwijderd. Bekijk mijn filmpje even om de optie te vinden :)

YouTube: Battery Care optie

[ Voor 20% gewijzigd door giovanni2903 op 18-09-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Heb de knoop doorgehakt en heb geupdate van kitkat 4.4 naar de laatste Marshmellow

Moet zeggen dat ik vooralsnog geen spijt heb.
Ik was bang dat de zeer goed batterij prestatie van KK door MM om zeep zou zijn geholpen.
Tot nu toe zie ik nagenoeg dezelfde batterij prestatie en de MM update geeft de 2 jaar oude Z2 toch weer een 'fris' gevoel. Alsof ik een nieuwe telefoon heb (over smaak van de wat fletse icons valt nog te discu-zeuren).

Voorlopig voldoet mijn z2-tje nog perfect en hoef nog niet zo nodig te upgraden naar een nieuwe Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LaFleche schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:18:
Heb de knoop doorgehakt en heb geupdate van kitkat 4.4 naar de laatste Marshmellow

Moet zeggen dat ik vooralsnog geen spijt heb.
Ik was bang dat de zeer goed batterij prestatie van KK door MM om zeep zou zijn geholpen.
Tot nu toe zie ik nagenoeg dezelfde batterij prestatie en de MM update geeft de 2 jaar oude Z2 toch weer een 'fris' gevoel. Alsof ik een nieuwe telefoon heb (over smaak van de wat fletse icons valt nog te discu-zeuren).

Voorlopig voldoet mijn z2-tje nog perfect en hoef nog niet zo nodig te upgraden naar een nieuwe Sony
een tip om de icons meer gelijk te maken (sommige zijn wit en sommigen hebben kleur, terwijl het standaard apps zijn):
download deze icon pack :)
Google Play: Marshmallow X ( Xperia Theme )

vind de icons hiermee een stuk mooier iig, geeft beetje het gevoel alsof je een xperia X toestel hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Sinds ik een nieuwe telefoon heb, gebruikt mijn vriendin mijn Xperia Z2. Vandaag is er echter een glas op de Z2 terecht gekomen, en is het scherm gebarsten, ondanks dat er een RhinoShield(!) aanwezig is. Deze kan volgens de filmpjes etc een slag van een hamer opvangen, maar een glas van een halve meter hoog op laten vallen is blijkbaar erger :( |:(

Is het nog de moeite om het scherm te laten herstellen? Of valt het makkelijk zelf te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ETzPliskin schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:20:
Sinds ik een nieuwe telefoon heb, gebruikt mijn vriendin mijn Xperia Z2. Vandaag is er echter een glas op de Z2 terecht gekomen, en is het scherm gebarsten, ondanks dat er een RhinoShield(!) aanwezig is. Deze kan volgens de filmpjes etc een slag van een hamer opvangen, maar een glas van een halve meter hoog op laten vallen is blijkbaar erger :( |:(

Is het nog de moeite om het scherm te laten herstellen? Of valt het makkelijk zelf te herstellen?
zelf doen is best lastig.. ga even langs de lokale telefoonwinkel en vraag wat hun rekenen. via sony is het sws erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Niet doen, absoluut niet doen.
Bij m`n vriendin soortgelijk probleem, in ieder geval ook glas kapot. Hierdoor ook de touch knoppen buiten werking.
Reguliere telecomwinkel WEIGERDE deze ter reparatie aan te nemen aangezien (en ik citeer) "sony zelf nog te bang is om garantie te geven". Ik heb overigens bij meerdere winkels het toestel ter reparatie aangeboden en iedereen vertelde grofweg hetzelfde verhaal.
Een enkele winkel wilde het glas wel repareren maar zonder enige vorm van garantie. Een andere winkel gaf 1 maand garantie, maar dat was ook echt het maximaal haalbare.

Reguliere telecomwinkels waar ik goede gesprekken mee heb gehad hebben vermeld dat Sony zelf 3 maanden garantie geeft op vervanging van het scherm, en daarnaast niet meer garandeerd dat het toestel na reparatie nog waterdicht is.
Reden hiervoor zou, ook volgens deze winkels, zijn omdat de vervangende schermen grofweg na 3 maanden "spontaan" zouden kunnen barsten.

Mijn vriendin had destijds haar Z2 amper 4 weken op een 2-jarig abonnement en wij hebben na heel lang wikken en wegen besloten om het scherm niet te laten repareren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 08:57
Na bijna 2 jaar zeer tevreden gebruik van mijn Z2 zit er helaas onderaan het scherm een verkleuring. Het lijkt op een ingebrande vlek, waarbij de pixels op die plek niet even goed als alle andere pixels van het scherm functioneren.

Bij lichte kleuren valt het niet op, maar bij donkere weergaven is die plek toch duidelijk zichtbaar. Is het mogelijk om hier iets aan te doen? Ik verwacht namelijk niet dat het onder garantie valt, of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Binnen de 2 jaar valt dit onder garantie als het goed is. Het beste is om even te chatten met sony en het hun te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 08:46
Ondersteunt de Z2 ook audio via USB? Ik wil graag een usb DAC aansluiten. De fabrikant geeft aan dat dit mogelijk is als de telefoon audio over USB ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

daanNL schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:41:
Ondersteunt de Z2 ook audio via USB? Ik wil graag een usb DAC aansluiten. De fabrikant geeft aan dat dit mogelijk is als de telefoon audio over USB ondersteund.
Ja, dat werkt (razer Kraken) met de bijbehorende usb host kabel van Sony.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04 23:18
Hier nog mensen met microfoon probleem?Is juist 2 jaar en maandje geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee ik heb wel een probleem met de achterkant. De 1000e keer steen vs. glas liep niet zo goed af voor het glas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dafour schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:27:
Hier nog mensen met microfoon probleem?Is juist 2 jaar en maandje geworden...
lekker wachten op de nieuwe toestellen en er daar een van kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb net de custom rom Android 7.1.1 geinstalleerd, en eerste indruk is erg goed!

Is gebaseerd op Lineage 14.1, de opvolger van cyanogenmod.

https://forum.xda-develop...geos-14-1-sirius-t3577518

De rom is pas drie dagen oud, maar alles lijkt te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 25-03-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Mijn zoon heeft zijn Z2 laten vallen en deze keer is er een barst in het scherm gekomen van rechtsonder tot net niet links midden. Wat ons bevreemd is dat het scherm niet meer reageert op onze vingers. Power toets doet het nog wel, maar daarna kun je weer niets van het power menu dat dan verschijnt kiezen...

Heeft iemand ervaring met het repareren hiervan via Sony zelf en wat de kosten zijn?! En repareren bij een of andere phone shop in de buurt van Amstelveen of Amsterdam?!

We zitten momenteel in het buitenland, Portugal, en dat maakt het wat lastiger, maar ik zou graag een indicatie willen hebben zodat ik desnoods hier kan informeren naar mogelijkheden en kosten... Dank alvast allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45
Het valt me op dat de laatste Android-beveiligingspatch voor de Z2 van 1 mei 2016 komt. Als ik naar software-updates zoek dan wordt er niks gevonden. In andere woorden, Sony levert geen updates pakweg 2 jaar na de release van hun high end toestellen?

De Z2 bevalt me nog steeds prima, het zou me niks verbazen als die nog goed mee komt met de huidige mid-range modellen. Ik was dus voorlopig nog niet van plan een nieuwe telefoon uit te zoeken, maar ik vind het wel zorgwekkend dat er al 2,5 jaar lang geen security patches geweest zijn. Ik was wel benieuwd in hoeverre dit een risico is, en of er dingen zijn die je beter wel of niet op een "onveilige" telefoon kan doen. Wellicht dat iemand hier inzichten/ideeën over heeft?
Bankieren via de Rabo app zal ik wel blijven doen, maar Apps buiten de Play Store om installeren zal ik iig niet (meer) doen. Met dat laatste heb je volgens mij al de grootste/enige risico uitgesloten?
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.