franssnarf schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:36:
Misschien een rare vraag en weet niet zeker of hij hier ook echt past, maar mijn telefoon is pas gevallen op straat en heeft nu 2 rare beschadigingen op de behuizing.
Nu zat ik er aan te denken om met wat schuurpapier de hele zijkant op te schuren en een soort van geborsteld look te geven.
Kan ik gewoon de verf eraf schuren of heeft dit nog een extra effect op de telefoon? Gaat hij hierdoor sneller roesten ofz.
Heb er ook al rare putjes inzitten van het vorige hoesje, die neem ik dan ook meteen mee.
Roesten zal het niet, de behuizing is tenslotte niet van ijzer/staal, maar van aluminium. Maar ongecoat aluminium
kan wel degelijk oxideren waardoor er witte vlekken op komen.
Ik weet niet of dat echt een issue gaat zijn omdat een telefoon niet echt aan de elementen wordt blootgesteld, hoewel ook huidvet oxiderend werkt vanwege het zoutgehalte ervan. Vraag me ook af of schuren wel zo slim is gezien de toch wel moeilijke hoekjes op de Z2 ter hoogte van de camera-, powerbutton en volumerocker, waardoor het effect niet uniform wordt, en je er ook de tekst (micro SD) en icoontjes (camera) op de behuizing mee wegschuurt. En dat nog los nog van aluminiumstof dat in je behuizing terecht kan komen via bijv. de hoofdtelefoonaansluiting.
Het zal de werking van de telefoon niet rechtstreeks beïnvloeden, maar of het er echt mooier op wordt vraag ik me dus af.
Zelf vandaag aan de klus geweest met m'n Z2 voor het vervangen van de pakking tussen het frame en de backplate. Ik had de backplate na een reparatie losgemaakt omdat de reparateur met een vette vinger de binnenkant van de lensbeschermer had aangeraakt, en wat ik wilde schoonmaken, maar daarna plakte de pakking niet meer. De achterkant toen tijdelijk de met siliconenlijm vastgelijmd, maar daardoor kwam de deze fractioneel dieper te liggen dan met de dikkere originele pakking.
Op Replace Direct heb ik toen deze
'Battery Door', en deze
'Battery door adhesive' besteld. Samen 19 euro.
Wel iets om op te letten is dat de aftermarket backdoors/backplates niet van dezelfde kwaliteit lijken te zijn als de originele achterkant, de kleur is dieper zwart, en met name de alu afwerking rond de lensbeschermer is minder mooi (het voelbare reliëf van de ring ontbreekt). Ik had dit eerder gezien bij een toestel van een collega, maar ook de door mezelf bestelde achterkant was van dezelfde mindere kwaliteit.
Uiteindelijk dus alleen de pakking vervangen, en daar de originele achterkant op geplakt. Had me dus 12 euro kunnen besparen, maar de nieuwe backplate hou ik dan maar achter de hand als de originele toch te veel beschadigt.