Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:30
Moi_in_actie schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:56:
Er is een nieuwe update beschikbaar gekomen voor de Xperia Z2, de 23.4.A.1.264 build. De update is er ook voor de Z2 Tablet en ook mijn Z3 Tablet Compact kon hem installeren, dus ik gok de hele Z3 lijn wel.
OTA kon ik de update nog niet zien, via de PC Companion wel. Met deze update is ook de laatste vunerability van Stagefright v2 gefixt, wel fijn dat ze dat nog voor de Android 6.0 uitrol doen.
nice, ik heb em alleen nog niet (unbranded) zal wel weer 2-3 weken moeten wachten.
welke rom draai jij van Xperiform? Want je bent elke keer zo vroeg met die updates op je z2 :@

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
giovanni2903 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:30:
nice, ik heb em alleen nog niet (unbranded) zal wel weer 2-3 weken moeten wachten.
welke rom draai jij van Xperiform? Want je bent elke keer zo vroeg met die updates op je z2 :@
Ik heb destijds gewoon bij de Mediamarkt (in Duitsland) een unbranded Xperia Z2 gekocht, verder eigenlijk niets speciaals mee gedaan. Heb zover ik mij kan herinneren ooit 1 keer zelf een standaard ROM geflashed, in de Android 4.3 of 4.4 tijden, maar sindsdien nooit meer gedaan/behoefte toe gehad. Ik weet even niet meer precies welke ROM ik toen geflashed heb, ik gok een van de Central Europa ROMs.

Via een provider kopen doe ik al jaren niet meer, vanwege tragere updates, eventuele extra bloatware, simlocks en omdat ik ook al tijden een sim-only abbo gebruik.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ja mijne is ook unbranded, maar net als de vorige keer is mijne toch later dan de jouwe met updates. Ik ga vanmiddag in Xperiform kijken welke regio mijne is en welke central europe er op mij voorloopt en dan gooi ik die er op :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
de central europe lopen allemaal achter, net zoals de branded toestellen en customized toestel (die heb ik). alleen T-mobile heeft wel al de 264 update :S
zal dus even moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vanaf vandaag is de 23.4.a.1.264 (vorige versie: 23.4.a.1.232) update voor KPN & Customized ROM beschikbaar via Sony PC Companion. T-mobile had em al 2 weken en alleen vodafone ontbreekt dus nog.

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/j0colj.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 23-12-2015 20:17 ]

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 14:43

E-B

Nog steeds, inderdaad. Ze moeten de vorige (twee?) ook nog steeds uitrollen. Mijn toestel hangt nog steeds op 23.1.A.1.28. :|

• giovanni2903
E-B schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:21:
[...]

Nog steeds, inderdaad. Ze moeten de vorige (twee?) ook nog steeds uitrollen. Mijn toestel hangt nog steeds op 23.1.A.1.28. :|
klopt man, ik zou er gwn een andere rom opzetten ;)
vodafone doet al maanden niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 14:36
Misschien een rare vraag en weet niet zeker of hij hier ook echt past, maar mijn telefoon is pas gevallen op straat en heeft nu 2 rare beschadigingen op de behuizing.
Nu zat ik er aan te denken om met wat schuurpapier de hele zijkant op te schuren en een soort van geborsteld look te geven.
Kan ik gewoon de verf eraf schuren of heeft dit nog een extra effect op de telefoon? Gaat hij hierdoor sneller roesten ofz.
Heb er ook al rare putjes inzitten van het vorige hoesje, die neem ik dan ook meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

franssnarf schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:36:
Misschien een rare vraag en weet niet zeker of hij hier ook echt past, maar mijn telefoon is pas gevallen op straat en heeft nu 2 rare beschadigingen op de behuizing.
Nu zat ik er aan te denken om met wat schuurpapier de hele zijkant op te schuren en een soort van geborsteld look te geven.
Kan ik gewoon de verf eraf schuren of heeft dit nog een extra effect op de telefoon? Gaat hij hierdoor sneller roesten ofz.
Heb er ook al rare putjes inzitten van het vorige hoesje, die neem ik dan ook meteen mee.
Roesten zal het niet, de behuizing is tenslotte niet van ijzer/staal, maar van aluminium. Maar ongecoat aluminium kan wel degelijk oxideren waardoor er witte vlekken op komen.

Ik weet niet of dat echt een issue gaat zijn omdat een telefoon niet echt aan de elementen wordt blootgesteld, hoewel ook huidvet oxiderend werkt vanwege het zoutgehalte ervan. Vraag me ook af of schuren wel zo slim is gezien de toch wel moeilijke hoekjes op de Z2 ter hoogte van de camera-, powerbutton en volumerocker, waardoor het effect niet uniform wordt, en je er ook de tekst (micro SD) en icoontjes (camera) op de behuizing mee wegschuurt. En dat nog los nog van aluminiumstof dat in je behuizing terecht kan komen via bijv. de hoofdtelefoonaansluiting.

Het zal de werking van de telefoon niet rechtstreeks beïnvloeden, maar of het er echt mooier op wordt vraag ik me dus af.

Zelf vandaag aan de klus geweest met m'n Z2 voor het vervangen van de pakking tussen het frame en de backplate. Ik had de backplate na een reparatie losgemaakt omdat de reparateur met een vette vinger de binnenkant van de lensbeschermer had aangeraakt, en wat ik wilde schoonmaken, maar daarna plakte de pakking niet meer. De achterkant toen tijdelijk de met siliconenlijm vastgelijmd, maar daardoor kwam de deze fractioneel dieper te liggen dan met de dikkere originele pakking.

Op Replace Direct heb ik toen deze 'Battery Door', en deze 'Battery door adhesive' besteld. Samen 19 euro.

Wel iets om op te letten is dat de aftermarket backdoors/backplates niet van dezelfde kwaliteit lijken te zijn als de originele achterkant, de kleur is dieper zwart, en met name de alu afwerking rond de lensbeschermer is minder mooi (het voelbare reliëf van de ring ontbreekt). Ik had dit eerder gezien bij een toestel van een collega, maar ook de door mezelf bestelde achterkant was van dezelfde mindere kwaliteit.

Uiteindelijk dus alleen de pakking vervangen, en daar de originele achterkant op geplakt. Had me dus 12 euro kunnen besparen, maar de nieuwe backplate hou ik dan maar achter de hand als de originele toch te veel beschadigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Vandaag via twitter vodafone gevraagd waar de 5.1 update blijft. Ik kreeg het briljante antwoord "Als je hem nog niet hebt dan zal hij nog niet beschikbaar zijn voor je toestel" Ben bang dat 6.0 er sowieso niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

ilfamo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:31:
Vandaag via twitter vodafone gevraagd waar de 5.1 update blijft. Ik kreeg het briljante antwoord "Als je hem nog niet hebt dan zal hij nog niet beschikbaar zijn voor je toestel" Ben bang dat 6.0 er sowieso niet in zit.
Flash gewoon een unbranded (dus 'generic') ROM op je Z2 en je bent af van het gekloot van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
IveGotARuddyGun schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:16:
[...]

Flash gewoon een unbranded (dus 'generic') ROM op je Z2 en je bent af van het gekloot van Vodafone.
Misschien wordt het daar wel tijd voor. Maar ik erger me aan de manier van antwoorden van zo'n klantenservice. Geen moeite willen doen om iets uit te zoeken. De makkelijke manier van antwoorden kiezen "dan zal die nog niet beschikbaar zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ilfamo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:59:
[...]

Misschien wordt het daar wel tijd voor. Maar ik erger me aan de manier van antwoorden van zo'n klantenservice. Geen moeite willen doen om iets uit te zoeken. De makkelijke manier van antwoorden kiezen "dan zal die nog niet beschikbaar zijn"
zo zijn helaas de meeste bedrijven inderdaad...
gwn de custom europe 5 rom erop zetten, die heeft het snelst de updates (gebruik Xperifirm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 08:57
Mocht je het toestel willen schuren, dan hoef je waarschijnlijk je geen zorgen te maken om roestvorming op de aluminium delen. Dat komt, doordat aluminium altijd passief corrodeert (de doffe waas die je snel ziet na bewerking) dat oa ook werkt als beschermlaag. Deze doffe roestlaag is waarschijnlijk genoeg om dingen als putcorrosie te voorkomen bij alledaags gebruik. Kan wel aanbevelen om iets van een dremel te gebruiken
franssnarf schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Eigenlijk komt het er op neer dat als je hem schuurt met een dremel (wat ik al stukje getest heb op 1 van de putjes) dat dit gaat verkleuren wat er dan niet uitziet eigenlijk.
Zou het dan moeten ontvetten en dan eventueel met verf bewerken zodat het weer beschermlaag heeft.

Of zou het ook zo kunnen aangezien het maar klein oppervlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 22:49

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Weet er iemand of er extra 'dopjes' te bestellen zijn voor de meegeleverde oortjes (MDR-NC31EM)?

Op Amazon zijn er te vinden, maar ze zijn redelijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Gewoon andere dopjes kopen die niet van sony zijn. Op ebay kun je vast wel een soortgelijke set vinden voor de helft van de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Volgens mij zijn de meegeleverde dopjes prima en geschikt voor noise-cancelling. Dus wat dat betreft helemaal niet gek om de meegeleverde te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Raymond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
Volgens mij zijn de meegeleverde dopjes prima en geschikt voor noise-cancelling. Dus wat dat betreft helemaal niet gek om de meegeleverde te willen gebruiken.
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber een niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber een niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber en niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 22:49

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

ilfamo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber en niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.
Idd, de headphone is goed :)

Ik bedoel inderdaad de rubberen dopjes. Ik ben er namelijk verloren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
ETzPliskin schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Idd, de headphone is goed :)

Ik bedoel inderdaad de rubberen dopjes. Ik ben er namelijk verloren :-(
Voor 2€ een koptelefoontje kopen bij de action. Daar zitten ook een aantal bij. Lijkt me vrij universeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:34
Heeft iemand een idee wanneer Sony begint met de Android 6.0 uitrol? Het blijft namelijk akelig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dutchy007 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:48:
Heeft iemand een idee wanneer Sony begint met de Android 6.0 uitrol? Het blijft namelijk akelig stil...
vroeg ik me laatst ook af, denk dat dat nog wel een paar maandjes gaat duren. sony is nooit zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Eerst mogen ze het probleem met mobile radio active oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
heb er geen last van hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik lees in die thread dat het alleen voor 2G/3G zou gelden ook? Denk niet dat veel mensen die netwerken ook nog gebruiken met een grotendeels landelijke dekking van 4G. Zelf ook geen last van in ieder geval.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Weemism schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Ik lees in die thread dat het alleen voor 2G/3G zou gelden ook? Denk niet dat veel mensen die netwerken ook nog gebruiken met een grotendeels landelijke dekking van 4G. Zelf ook geen last van in ieder geval.
Neen, het geldt voor iedereen die in Android 5 of 6 zijn dataverbinding via het gsm-netwerk gebruikt.

Vanaf dat er een app die verbinding heeft gebruikt, blijft de mobiele radio actief (vandaar ook de naam van de bug) en zuipt die in geen tijd je batterij leeg.

Om te testen of je er écht geen last van hebt: zet eens een hele dag je WiFi uit en kijk dan of je batterij ineens een pak minder lang meegaat. Ervaringen wijzen uit dat 2G/3G/4G je batterijduur normaliter met 10 à 20% doet dalen vergeleken met alle dataverkeer via WiFi, maar indien getroffen door de bug zal dat eerder rond de 50% of meer zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door RuddyMysterious op 11-02-2016 08:45 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 00:47
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Neen, het geldt voor iedereen die in Android 5 of 6 zijn dataverbinding via het gsm-netwerk gebruikt.

Vanaf dat er een app die verbinding heeft gebruikt, blijft de mobiele radio actief (vandaar ook de naam van de bug) en zuipt die in geen tijd je batterij leeg.

Om te testen of je er écht geen last van hebt: zet eens een hele dag je WiFi uit en kijk dan of je batterij ineens een pak minder lang meegaat. Ervaringen wijzen uit dat 2G/3G/4G je batterijduur normaliter met 10 à 20% doet dalen vergeleken met alle dataverkeer via WiFi, maar indien getroffen door de bug zal dat eerder rond de 50% of meer zijn.
Ik heb m'n Z2 nu anderhalf jaar en heb m'n mobiele internet altijd aanstaan. Heb een 4G abbo van KPN. Wifi gebruik ik zelden. Van deze bug heb ik nog nooit last gehad. Bij matig gebruik kan ik zeker 3 dagen met de batterij doen. Draai overigens de nieuwste 5.1.1 update.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Het gaat er eigenlijk om dat de batterij zo goed als niet mag leeglopen tijdens screen off, dus over een nacht hoogstens een of twee procent. Dat je drie dagen kan doen is eigenlijk niet relevant, want dat hangt veel meer af van goed je de telefoon gebruikt dan van mogelijke vreters tijdens screen off.

Als je zelden wifi gebruikt zal je ook niet gauw merken of dat zo'n verschil maakt voor je batterijduur.

Een betere manier om je batterijduur uit te drukken is 'screen on time' (=SOT), daar moet je minstens een zestal uur halen, of eerder een achttal uur als je weinig rommel op je foon hebt staan.

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Dan ben ik schijnbaar niet iedereen :)

Red het meer dan regelmatig een dag of 3 zonder laden en dan is ie nog niet leeg, meestal rond de 20% 8)

En zodra ik thuis ben gaat ie uiteraard op wifi. Kortom ze mogen het fixen maar dan verwacht ik een accuduur van minstens 5 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door martijnm71 op 11-02-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 00:47
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:14:
Het gaat er eigenlijk om dat de batterij zo goed als niet mag leeglopen tijdens screen off, dus over een nacht hoogstens een of twee procent. Dat je drie dagen kan doen is eigenlijk niet relevant, want dat hangt veel meer af van goed je de telefoon gebruikt dan van mogelijke vreters tijdens screen off.

Als je zelden wifi gebruikt zal je ook niet gauw merken of dat zo'n verschil maakt voor je batterijduur.

Een betere manier om je batterijduur uit te drukken is 'screen on time' (=SOT), daar moet je minstens een zestal uur halen, of eerder een achttal uur als je weinig rommel op je foon hebt staan.
Zoals gezegd red ik 3 dagen met licht gebruik. SOT zit dan rond de 4-5 uur. Met veel gebruik haal ik 1,5 tot 2 dagen en heb ik een SOT van rond de 6-7 uur. Na een nacht is er inderdaad meestal maar 1 a 2 % van het batterijpercentage af, maximaal 3. Dit alles continu verbonden via 4G.
Dus, zoals je hier ook al had kunnen lezen, de bug die je omschrijft en naar verwijst gaat niet voor iedereen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dat is geweldig nieuws! Ik had er althans last van. Binnenkort nog eens iets nieuwer dan kitkat flashen en zien of het nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:16:
Dat is geweldig nieuws! Ik had er althans last van. Binnenkort nog eens iets nieuwer dan kitkat flashen en zien of het nog gebeurt.
Ik zou het allernieuwste flashen als ik jou was, niet 'iets nieuwers', ofwel dus gewoon 23.4.A.1.264, zoals je zelf waarschijnlijk weet, en welke door door de meesten hier wordt gebruikt.

Zelf dus ook geen last van deze bug, ben elke dag, ook op 4G, nog blij met de lange accuduur van de Z2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind ze maar niks, ze vallen de hele tijd uit mijn oren, met alle drie de maten.
Ik gebruik nu mijn oude Panasonic RP-HJE120, die blijven zitten, en geluid is nog beter ook naar mijn idee.
Het heeft te maken met het ontwerp, de Panasonic blijft in mijn oor haken, de Sony niet.
Geen noise cancelling maar mis ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1323857347.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1397735008.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik vind die in-ear dingen sws niks. vallen allemaal uit mijn oren. heb lekker ouderwetse oordopjes van sennheiser :P
heb ook van mijn vorige 2 toestellen die oordopjes nog in verpakking in mn bureaula liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 08:57
giovanni2903 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:16:
[...]

vroeg ik me laatst ook af, denk dat dat nog wel een paar maandjes gaat duren. sony is nooit zo snel...
Er is een aantal dagen terug een publiek beta programma voor de Z2 vrijgeven: http://www.xperiablog.net...cial-marshmallow-release/. Niet te verwarren met het concept programma voor de Z3-serie.

Heeft iemand daarmee al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22

Creesch

bla bla!

jurianv schreef op zondag 14 februari 2016 @ 02:12:
[...]

Er is een aantal dagen terug een publiek beta programma voor de Z2 vrijgeven: http://www.xperiablog.net...cial-marshmallow-release/. Niet te verwarren met het concept programma voor de Z3-serie.

Tot nu toe is het alleen maar een app in de store waarmee je je inschrijft en dan een mailtje krijgt dat je binnenkort meer te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]

Tegen beter weten in, want de Z2 is m'n daily driver, maar toch te nieuwsgierig om 'm niet te installeren. Tot dusver inderdaad alleen een app om je te registreren voor aankomende bèta releases van Sony's iteraties van Marshmallow voor de Z2. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489485

Heeft iemand een idee hoe men bij android 5.1.1 de live wallpapers bij het vergrendelscherm weer kan laten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

tozzke

aka tozzert

Dat kan volgens mij alleen via instellingen - weergave - achtergrond - start- en vergr.scherm - live achtergr.
Nadeel is dus dat je geen verschillende achtergronden kunt gebruiken voor vergrendelscherm en je homescreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

heb me ook maar ingeschreven :)
tozzke schreef op maandag 15 februari 2016 @ 01:39:
Dat kan volgens mij alleen via instellingen - weergave - achtergrond - start- en vergr.scherm - live achtergr.
Nadeel is dus dat je geen verschillende achtergronden kunt gebruiken voor vergrendelscherm en je homescreens.
wel hoor, mn vergrendelscherm is zwart. en mn homescreens zijn blauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

giovanni2903 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:34:
[...]

wel hoor, mn vergrendelscherm is zwart. en mn homescreens zijn blauw..
maar ook een Live wallpaper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
tozzke schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:44:
[...]

maar ook een Live wallpaper?
nee, dat is niet (meer) mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

giovanni2903 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 01:49:
[...]

nee, dat is niet (meer) mogelijk..
en laat het daar nu net om gaan ;)

Wacht met smart op M!
Ik heb de Z2 sinds de release, wat binnenkort alweer 2 jaar is en normaal gesproken ben ik na 2 jaar ook wel toe aan een nieuw toestel. Op dit moment zou ik nog geen flauw idee hebben wat een waardige opvolger zou zijn. Sowieso even MWC en het voorjaar afwachten wat dat gaat brengen.
Ben vooralsnog nog steeds zeer tevreden, al is de 16GB wel een beetje krap en is het scherm (in portrait) verticaalhorizontaal gepolariseerd waardoor het scherm volledig zwart wordt als je een zonnebril op hebt en je hebt hem in landscape :)
Mijn volgende toestel zal MINImaal over 32GB mét SD-ondersteuning moeten beschikken of 64GB zónder SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
tozzke schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:46:
[...]

en laat het daar nu net om gaan ;)

Wacht met smart op M!
Ik heb de Z2 sinds de release, wat binnenkort alweer 2 jaar is en normaal gesproken ben ik na 2 jaar ook wel toe aan een nieuw toestel. Op dit moment zou ik nog geen flauw idee hebben wat een waardige opvolger zou zijn. Sowieso even MWC en het voorjaar afwachten wat dat gaat brengen.
Ben vooralsnog nog steeds zeer tevreden, al is de 16GB wel een beetje krap en is het scherm (in portrait) verticaal gepolariseerd waardoor het scherm volledig zwart wordt als je een zonnebril op hebt en je hebt hem in landscape :)
Mijn volgende toestel zal MINImaal over 32GB mét SD-ondersteuning moeten beschikken of 64GB zónder SD.
Ik wacht ook op M maar je weet dat geheugen opslag in M geen probleem is je kan je sd kaart gebruiken als interne opslag zodat je meer kan installeren.
Combineer dat met een 32gb ush1 kaartje en je bent al klaar.
Waardige opvolger zal een z5 kunnen zijn, en het probleem met de zonnebril kan je oplossen door helderheid maximaal te zetten dan zie je het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een tft-scherm is normaal altijd gepolariseerd, maar om dat specifiek probleem tegen te gaan zijn de meeste schermen schuin gepolariseerd waardoor zowel portret- als landschap een zichtbaar beeld oplevert.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

franssnarf schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:32:
[...]
...en het probleem met de zonnebril kan je oplossen door helderheid maximaal te zetten dan zie je het prima.
Nee helaas, dat werkt dus niet :)
Verticaal gepolariseerd scherm + horizontaal gepolariseerde zonnebril heeft als resultaat dat het scherm zowat helemaal zwart wordt.
IveGotARuddyGun schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:29:
Een tft-scherm is normaal altijd gepolariseerd, maar om dat specifiek probleem tegen te gaan zijn de meeste schermen schuin gepolariseerd waardoor zowel portret- als landschap een zichtbaar beeld oplevert.
Inderdaad, snap het niet helemaal waarom Sony ervoor gekozen heeft dit niet te doen. Ik begreep dat de Z5 het ook nog heeft

• giovanni2903
even wachten of de z6 word aangekondigt op het MWC of overgaan op de z5 (of een ander merk kiezen)

• ilfamo
Ik heb ook dat al zit de telefoon op Wifi dat het 4G symbool ook beeld staat. Als dit gebeurt dan loopt de batterij idd sneller leeg. Het scheelt als ik de mobiele data dan uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Krijg net de mail binnen dat ik ben geselecteerd voor Xperia 2 Android 6.0 beta. Ben benieuwd! Hij zou binnen enkele dagen via OTA binnenkomen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Congratulations! You have been selected to participate in the Xperia Beta Program.

As a member of the program, you will have the chance to try out a pre-release version of Android Marshmallow before anyone else.

http://furtaev.ru/preview/pointing_finger_2_small.png
In the next few days, you will receive an over-the-air update to the latest Android 6.0.1 Marshmallow developed for your device. Please accept the update request as soon as you see it on your mobile phone's notifications bar.

To be able to receive the Marshmallow update, you need to have the latest version of Sony Mobile's What's New application installed on your device.

The update process takes around 40 minutes to complete—so please only accept it when you have some time to spare. All of your data will be preserved.

Your Xperia device will restart during the update process.

The new software is a commercial pre-release version of Android 6.0.1 (Marshmallow). The label for the new version is 23.5.A.0.486. After the update, you can confirm it under SETTINGS > ABOUT PHONE > BUILD NUMBER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb hem al sinds gister. Werkt best goed, tot nu toe geen crashes of rare foutmeldingen gehad en mijn batterij duur is ook nog prima.

Wat screenshots die ik gister al op XDA had gezet voor de geïnteresseerde (Note: Ik heb mijn DPI aangepast dus alles is kleiner dan normaal):
Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/lkwZt2dH7pnfkrGRcBXT Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/SPtLpeq0zpiXZs8X2BoI Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/2SpIT5zog17EdJmAXkIH Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/pIQBbnlVPicRNWClWBCT Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/tYJqpu00nN5MCldxP1S3 Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/xvwvzw0EBhLZjRNCnvDu Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/HlEJ2hxlGmotZnY0eekj Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/NWGn10pMLPCizzCwt0F7 Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/tRrgm0XuzK5IPTt2niXH Afbeeldingslocatie: http://oo.vg/s/tHwyBWb5NKiZXAEIVVNr

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Comgenie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:53:
Ik heb mijn DPI aangepast dus alles is kleiner dan normaal
Op hoeveel staat die dan? Ik heb hem op ~310 gezet; staat standaard belachelijk hoog op 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Op hoeveel staat die dan? Ik heb hem op ~310 gezet; staat standaard belachelijk hoog op 480.
Ergens rond 300. Al een tijd terug gedaan dus weet niet meer welke waarde precies. Standaard staat hij inderdaad echt te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Heb mij tijdje terug ook opgegeven voor de 6.0 test weet iemand of er bepaalde plekken zijn of dat je gewoon gekozen wordt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Geb de 6.0.1 beta net geinstalleerd. Werkt tot nu toe fijn en ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Ook de Beta net geïnstalleerd, werkt perfect! Voelt en oogt zeker sneller. Iconen zijn wel iets kleiner geworden? Zo te zien is er nu meer ruimte over voor nog een rij iconen.
Al met al tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Grootte van iconen en 'ruimte' op je scherm is onder grote invloed van ro.sf.lcd_density in /system/build.prop. (root-toegang vereist!) Meestal staat die waarde vrij hoog waardoor het nogal claustrofobisch aanvoelt, maar de waarde enkele tientallen procenten laten zakken geeft direct veel meer ademruimte. Zie ook de screenshots van comgenie.

Pas op, niet overdrijven, want een te lage waarde geeft het tableteffect op een te klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

IveGotARuddyGun schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:05:
Grootte van iconen en 'ruimte' op je scherm is onder grote invloed van ro.sf.lcd_density in /system/build.prop. (root-toegang vereist!) Meestal staat die waarde vrij hoog waardoor het nogal claustrofobisch aanvoelt, maar de waarde enkele tientallen procenten laten zakken geeft direct veel meer ademruimte. Zie ook de screenshots van comgenie.

Pas op, niet overdrijven, want een te lage waarde geeft het tableteffect op een te klein scherm.
Via ADB is het tegenwoordig ook zonder root te doen. Alleen is de ondersteuning wat minder tussen applicaties. SwiftKey kan er bijvoorbeeld niet goed mee omgaan. Maar de meeste apps hebben er geen probleem mee.

Commando om het bijvoorbeeld naar 360 te veranderen:
adb shell wm density 360 && adb reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
enige nadeel vind ik dat ik nu geen geel bolletje meer heb bij het whatsapp icoon met hoeveel berichten ik heb.
voordeel vind ik dan wel weer dat alle nieuwe smileys in het Xperia toetsenbord zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Iemand heeft het bestandje dat wordt gedownload bij een OTA-update kunnen backuppen en uploaden: http://forum.xda-develope...?p=65753109&postcount=151

Nu is het nog een kwestie van tijd voor men weet hoe iemand anders zo'n pakketje kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 01:27
gisteren ook de update naar 6.0.1 binnen gehad en geinstalleerd,werkt op het eerste zicht prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ik heb (nog steeds niet) de moeite genomen om mijn Vodafone branded firmware te vervangen maar ik was wel even benieuwd of meer mensen nog steeds op 5.0.4 / 23.1.A.1.28 zitten?

Maakt Vodafone er nou echt zo'n potje van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
E-B schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb (nog steeds niet) de moeite genomen om mijn Vodafone branded firmware te vervangen maar ik was wel even benieuwd of meer mensen nog steeds op 5.0.4 / 23.1.A.1.28 zitten?

Is idd alleen vodafone nog
Tijd om over te stappen naar central europe 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nog een nadeel van de 6.0 update, ik merk wel dat mijn batterij een beetje snel leegloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
E-B schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:54:

Nope heb al weer paar weken de 23.4.a.1.264 erop staan en dat met vodafone, had elke keer vlak na een aankondiging dat er een update was hem ook via ota snel binnen.
Heb een Vodafone Red-3 B abbo.

Iemand nog duidelijkheid over de 6.0 test en hoeveel mensen hieraan meedoen en of ze nog bezig zijn met uitkiezen?

[ Voor 9% gewijzigd door franssnarf op 10-03-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

franssnarf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:50:
[...]

Nope heb al weer paar weken de 23.4.a.1.264 erop staan en dat met vodafone, had elke keer vlak na een aankondiging dat er een update was hem ook via ota snel binnen.

Iemand nog duidelijkheid over de 6.0 test en hoeveel mensen hieraan meedoen en of ze nog bezig zijn met uitkiezen?
Gisteren nog een poging tot navraag gedaan bij Vodafone. Ze blijven vaag: https://twitter.com/berkenpies/status/707991812280086528

Maar goed, het duurt inmiddels zo lang dat ik het maar gewoon opgeef. Ga er sowieso van uit dat ik 6.0 niet ga meemaken. Over een half jaar mag ik weer verlengen en m'n toestel werkt er (ondanks Stagefright lek) wel gewoon om. Misschien dat ik nog de moeite neem om een goede backup te maken en er binnenkort een non-branded image op knal. Maar daar moet ik eerst tijd voor nemen. :)

Volgende keer gewoon geen Belcompany of Vodafone winkel meer en gewoon weer een Nexus toestel. Ik heb verschillende fabrikanten inmiddels een kans gegeven (HTC/Samsung/Motorola/Sony) maar Nexus werkt voor mij waarschijnlijk het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

E-B schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:10:Misschien dat ik nog de moeite neem om een goede backup te maken en er binnenkort een non-branded image op knal. Maar daar moet ik eerst tijd voor nemen. :)
Doe het gewoon, het flashen van firmware is een handige vaardigheid en kost eigenlijk niet eens veel tijd.

Straks ga je spijt hebben dat je niet eerder die stap nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
franssnarf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:50:
[...]

er zijn al honderden mensen die de 6.0 beta hebben, waaronder ik. misschien heb je geluk en worden er nog meer mensen uitgenodigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Helaas, kreeg eerder vandaag onderstaande mail van Sony:
Unfortunately, we have reached the maximum number of participants intended for the Xperia Beta Program.
Thank you very much for your interest in our Beta software updates—and apologies if you have not been selected this time. In the future, we may extend the activity to more participants and/or products.

- The Xperia Beta Program Team
Wel netjes dat ze het even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Kreeg vandaag ook jmmr genoeg dat mailtje ;( had wel alvast willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zal alvast zeggen, er zitten behoorlijk wat (kleine) foutjes in de beta op de z2. dus heel erg is et niet dat je nog 5.1 draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikv8power
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 18:27
(jarig!)
Ik heb mijn Z2 laatst laten vallen, van een een centimeter of 30, op de zijkant. Naast een klein deukje niks aan de hand tot dat ik hem vandaag uit mijn broekzak haalde. Het lijkt wel of afdekrubber los is gekomen. Het is een soort rubber/plastic randje of kering die voorkomt dat water er in loopt bij de achterkant. Het is maar een half centimeter maar ondertussen heeft mijn telefoon meer water gezien dan een gemiddelde dolfijn in het dolfinarium. Ik ben bang dat wanneer ik er weer mee onder water ga dat er water in loopt en de schade voor mijn rekening is. Ik denk dat ik contact op neem met mijn provider, laten we reëel zijn, een telefoon is een gebruiksvoorwerp en kan een keer vallen het mag in mijn ogen dan niet zo zijn dat rubbers en keringen los gaan zitten.

De Z2 heb ik nu ongeveer ander half jaar, niet mijn huidige, dit is inmiddels al mijn derde. Van één vielen de klepjes af (1 dag na ontvangst) en mijn tweede was geen echte waterrat en kon het koude water niet waarderen (twee weken na ontvangst) beiden vielen onder garantie.

Naast mijn goede ervaringen met de Sony aftersales afdeling denk ik toch dat ik voor de S7 ga in mei als ik weer mag verlengen. Mede omdat de S7 naast erg mooi ook waterdicht is, voor mij een must na een telefoon als de Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
en waarom dan niet de z5 ipv de s7? De z5 is ook waterdicht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:52
giovanni2903 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:10:
en waarom dan niet de z5 ipv de s7? De z5 is ook waterdicht :S
Het grote voordeel van android: je kan variëren tussen merken zonder er last van te ondervinden :)
Jezelf eeuwig tot dezelfde merk beperken is naar mijn mening doodzonde, omdat ze allemaal unieke sterke (en zwakke) punten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ikbenerniet schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Het grote voordeel van android: je kan variëren tussen merken zonder er last van te ondervinden :)
Jezelf eeuwig tot dezelfde merk beperken is naar mijn mening doodzonde, omdat ze allemaal unieke sterke (en zwakke) punten hebben.
das idd een voordeel, al hou ik niet van flashen waardoor ik altijd met de schil van een fabrikant zit en die vind ik alleen chil bij sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikv8power
  • Laatst online: 07-05 18:27
(jarig!)
giovanni2903 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:56:
[...]

das idd een voordeel, al hou ik niet van flashen waardoor ik altijd met de schil van een fabrikant zit en die vind ik alleen chil bij sony
Ik vind die nieuwe uiterlijk van Samsung ook niet verkeerd! Niet meer zo erg als weleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zit wat in ja, al vind ik het uiterlijk van de Z-lijn net wat mooier dan die van samsung :$
maar samsung is wel erg verbeterd de afgelopen 2-3 jaar betreft software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Vanochtend de nieuwe 6.0 beta OTA ontvangen! Ben hem aan het downloaden, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dutchy007 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:34:
Vanochtend de nieuwe 6.0 beta OTA ontvangen! Ben hem aan het downloaden, ben benieuwd :)
heb em ook, er zitten wel handige nieuwe features in, nu kan ik eindelijk applicatie "locken" zodat ze niet verdwijnen als je alles sluit als je op vierkantje drukt. ook het dubbel tikken op je scherm zodat ie aangaat doet het weer. ben erg tevreden, hopelijk is de 3e build van de beta perfect zodat iedereen em kan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Iemand die me kan helpen?
xperia, andere software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
Update: de uitrol van Android Marshmallow is vandaag begonnen, zie hier of via XperiFirm. Op het moment van schrijven is de uitrol vooral in Azië bezig (Australië, Indonesië, Philipijnen) maar ook al aan aantal anderen (1 uit Rusland, 1 uit de USA). Hopelijk zal hij ook hier in Europa vandaag of morgen beschikbaar zijn.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:37:
Update: de uitrol van Android Marshmallow is vandaag begonnen, zie hier of via XperiFirm. Op het moment van schrijven is de uitrol vooral in Azië bezig (Australië, Indonesië, Philipijnen) maar ook al aan aantal anderen (1 uit Rusland, 1 uit de USA). Hopelijk zal hij ook hier in Europa vandaag of morgen beschikbaar zijn.
das erg vreemd, aangezien hij door vooral spanjaarden word getest in de beta (waarin ik zelf ook zit), en de software is nog niet helemaal zoals het zou moeten. raar dus dat sony em in andere wereleddelen al aan het uitrollen is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Erg vreemd inderdaad, aangezien de ontwikkelaars aangaven dat er na de recente beta update van een aantal dagen geleden nóg een final versie uit zou komen.
Achja, wij hadden em toch al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
The Xperia Beta Program will continue until at least the middle of the year. In other words, as member of the program, you will always receive the best software available—before anyone else—with constant fixes and updates based on your feedback. 

Just to be clear, the current release, 23.5.A.0.570, is not the final Beta software for members of the program. Although this version is being released now in a few markets, for members of the trade (operators), it is not the final version for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Stamina komt ook terug in de nieuwe beta versie voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:37:
Een check voor updates via zowel OTA als via de PC Companion levert bij mij tot dusver nog geen melding op over een update naar Marshmellow. Iemand die de 6.0 al binnen heeft gehad (zonder het toestel te flashen)? Ik zit zelf op de GB CV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:31:
[...]

Een check voor updates via zowel OTA als via de PC Companion levert bij mij tot dusver nog geen melding op over een update naar Marshmellow. Iemand die de 6.0 al binnen heeft gehad (zonder het toestel te flashen)? Ik zit zelf op de GB CV.
dit zijn de regio's waar 6.0 al uit is, je zou een van deze roms dus kunnen flashen als je niet kunt wachten:
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/21kfig5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
  • Laatst online: 12-05 20:58
Vandaag heeft mijn Xperia Z2 helaas een duik gemaakt en er zit nu een dunne barst in de rechterbovenhoek. Hij viel in de eerste instantie niet op, maar nu merkte ik dat de bovenste regel van mijn touchscreen nergens meer op reageert. De gehele horizontale notificatiebalk is niet meer responsive. Waarschijnlijk is dus een gedeelte van het touchscreen zelf beschadigd, aangezien er niets in het beeld te zien is.

Heeft iemand ervaringen met een goede reparatieservice voor de Z2? Het was mijn eigen schuld, dus het zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
victorverg schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:54:
Vandaag heeft mijn Xperia Z2 helaas een duik gemaakt en er zit nu een dunne barst in de rechterbovenhoek. Hij viel in de eerste instantie niet op, maar nu merkte ik dat de bovenste regel van mijn touchscreen nergens meer op reageert. De gehele horizontale notificatiebalk is niet meer responsive. Waarschijnlijk is dus een gedeelte van het touchscreen zelf beschadigd, aangezien er niets in het beeld te zien is.

Heeft iemand ervaringen met een goede reparatieservice voor de Z2? Het was mijn eigen schuld, dus het zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
reparatie gaat via dynafix, en das echt een schijtbedrijf. ik zou het nog eerde rproberen bij een lokale telefoonboer, die zijn goedkoper en vernaggelen niet je hele toestel (als het een goede winkel is). dynafix raad ik je namelijk niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
  • Laatst online: 12-05 20:58
Oké, dank voor het delen van je ervaringen. Dan maar eens lokaal peilen wat zoiets gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mijn ervaringen met dynafix waren prima, maar dat zal wel een spelt zijn in een hooiberg. Houd er wel rekening mee dat bij een toko om de hoek, de waterdichtheid niet meer gegarandeerd kan worden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 19:38
Zit nog steeds op kitkat...
Ik volg redelijk goed de xda forums en problemen met marshmallow zijn oa.
Batterydrain
Nog geen stamina
Automatisch draaien op een dock werkt niet
Memory management is slecht (applicaties worden te snel uit geheugen gehaald)
Microfoon issues (zacht en echo)
Te zacht audio

Zolang ik nu met kitkat nog ruim 2 dagen met een batterij doe (is voor mij een echte noodzaak) zie ik me nog niet overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Goede reden om nog niet naar M te gaan inderdaad, ik denk uiteindelijk ook voor mij reden om te wachten als dit lees. De huidige rollout voelt ook wel een beetje rushed voor mijn gevoel.

Je schrijft dat je nog op Kitkat zit, maar op Lollipop heb ik ook gewoon een accuduur van twee dagen, en is een stuk veiliger gezien de recente exploits, misschien wel goed dus als je alvast overstapt naar 5.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Weemism schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:49:
Goede reden om nog niet naar M te gaan inderdaad, ik denk uiteindelijk ook voor mij reden om te wachten als dit lees. De huidige rollout voelt ook wel een beetje rushed voor mijn gevoel.

Je schrijft dat je nog op Kitkat zit, maar op Lollipop heb ik ook gewoon een accuduur van twee dagen, en is een stuk veiliger gezien de recente exploits, misschien wel goed dus als je alvast overstapt naar 5.2.2?
Dat is toch raar... Ook op het Sony forum zelf lees ik grote problemen met lollipop en batterijen die snel leeglopen.
Ik heb niet zoveel zin om terug te moeten naar kitkat (al mijn data pleiten) met een flash van een Russische 4.4 rom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Overigens lollipop 5.2.2???
Is 5.1.1 niet de maximale voor een z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

LaFleche schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:42:
[...]
Dat is toch raar... Ook op het Sony forum zelf lees ik grote problemen met lollipop en batterijen die snel leeglopen.
Inderdaad, Issue 165558: "Mobile radio active" battery drain in all internet apps. Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik enkele weken Lollipop probeerde, maar mijn vrees werd bevestigd en ben ik dus terug naar kitkat. Alleen is de webview van de AOSP browser daar ondertussen zo verschrikkelijk verouderd, dat ik met natte oogjes uitkijk naar een upgrade die niks tekortschiet. Helaas zijn er zo nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb met Kitkat Lollypop en Marsmallow geen last gehad van een battery drain, stamina heb ik niet eens nodig. Gaat gemakkelijk 2 dagen mee, en tegen de tijd dat ik vind dat de telefoon op de lader moet heb ik nog meestal 20% over.

Oh ja met elke update is mijn telefoon ook steeds sneller geworden. Switchen tussen apps, apps afsluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Lip op 17-04-2016 21:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

LaFleche schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:23:
Overigens lollipop 5.2.2???
Is 5.1.1 niet de maximale voor een z2?
Excuus, 5.1.1 inderdaad natuurlijk. Maar zoals ook door anderen in dit topic vermeld heeft lang niet iedereen last van die drain. Ik in ieder geval niet, bij de update van K naar L was er ook geen verschil in accuduur waar te nemen. Ik haal tot de dag van vandaag makkelijk twee dagen bij regelmatig gebruik.

Maar kennelijk heeft niet iedereen dezelfde ervaring.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.