| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb destijds gewoon bij de Mediamarkt (in Duitsland) een unbranded Xperia Z2 gekocht, verder eigenlijk niets speciaals mee gedaan. Heb zover ik mij kan herinneren ooit 1 keer zelf een standaard ROM geflashed, in de Android 4.3 of 4.4 tijden, maar sindsdien nooit meer gedaan/behoefte toe gehad. Ik weet even niet meer precies welke ROM ik toen geflashed heb, ik gok een van de Central Europa ROMs.giovanni2903 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:30:
nice, ik heb em alleen nog niet (unbranded) zal wel weer 2-3 weken moeten wachten.
welke rom draai jij van Xperiform? Want je bent elke keer zo vroeg met die updates op je z2
Via een provider kopen doe ik al jaren niet meer, vanwege tragere updates, eventuele extra bloatware, simlocks en omdat ik ook al tijden een sim-only abbo gebruik.
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
zal dus even moeten wachten

[ Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 23-12-2015 20:17 ]
Nog steeds, inderdaad. Ze moeten de vorige (twee?) ook nog steeds uitrollen. Mijn toestel hangt nog steeds op 23.1.A.1.28.giovanni2903 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:03:alleen vodafone ontbreekt dus nog.
klopt man, ik zou er gwn een andere rom opzettenE-B schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:21:
[...]
Nog steeds, inderdaad. Ze moeten de vorige (twee?) ook nog steeds uitrollen. Mijn toestel hangt nog steeds op 23.1.A.1.28.
vodafone doet al maanden niks...
Nu zat ik er aan te denken om met wat schuurpapier de hele zijkant op te schuren en een soort van geborsteld look te geven.
Kan ik gewoon de verf eraf schuren of heeft dit nog een extra effect op de telefoon? Gaat hij hierdoor sneller roesten ofz.
Heb er ook al rare putjes inzitten van het vorige hoesje, die neem ik dan ook meteen mee.
Roesten zal het niet, de behuizing is tenslotte niet van ijzer/staal, maar van aluminium. Maar ongecoat aluminium kan wel degelijk oxideren waardoor er witte vlekken op komen.franssnarf schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:36:
Misschien een rare vraag en weet niet zeker of hij hier ook echt past, maar mijn telefoon is pas gevallen op straat en heeft nu 2 rare beschadigingen op de behuizing.
Nu zat ik er aan te denken om met wat schuurpapier de hele zijkant op te schuren en een soort van geborsteld look te geven.
Kan ik gewoon de verf eraf schuren of heeft dit nog een extra effect op de telefoon? Gaat hij hierdoor sneller roesten ofz.
Heb er ook al rare putjes inzitten van het vorige hoesje, die neem ik dan ook meteen mee.
Ik weet niet of dat echt een issue gaat zijn omdat een telefoon niet echt aan de elementen wordt blootgesteld, hoewel ook huidvet oxiderend werkt vanwege het zoutgehalte ervan. Vraag me ook af of schuren wel zo slim is gezien de toch wel moeilijke hoekjes op de Z2 ter hoogte van de camera-, powerbutton en volumerocker, waardoor het effect niet uniform wordt, en je er ook de tekst (micro SD) en icoontjes (camera) op de behuizing mee wegschuurt. En dat nog los nog van aluminiumstof dat in je behuizing terecht kan komen via bijv. de hoofdtelefoonaansluiting.
Het zal de werking van de telefoon niet rechtstreeks beïnvloeden, maar of het er echt mooier op wordt vraag ik me dus af.
Zelf vandaag aan de klus geweest met m'n Z2 voor het vervangen van de pakking tussen het frame en de backplate. Ik had de backplate na een reparatie losgemaakt omdat de reparateur met een vette vinger de binnenkant van de lensbeschermer had aangeraakt, en wat ik wilde schoonmaken, maar daarna plakte de pakking niet meer. De achterkant toen tijdelijk de met siliconenlijm vastgelijmd, maar daardoor kwam de deze fractioneel dieper te liggen dan met de dikkere originele pakking.
Op Replace Direct heb ik toen deze 'Battery Door', en deze 'Battery door adhesive' besteld. Samen 19 euro.
Wel iets om op te letten is dat de aftermarket backdoors/backplates niet van dezelfde kwaliteit lijken te zijn als de originele achterkant, de kleur is dieper zwart, en met name de alu afwerking rond de lensbeschermer is minder mooi (het voelbare reliëf van de ring ontbreekt). Ik had dit eerder gezien bij een toestel van een collega, maar ook de door mezelf bestelde achterkant was van dezelfde mindere kwaliteit.
Uiteindelijk dus alleen de pakking vervangen, en daar de originele achterkant op geplakt. Had me dus 12 euro kunnen besparen, maar de nieuwe backplate hou ik dan maar achter de hand als de originele toch te veel beschadigt.
Flash gewoon een unbranded (dus 'generic') ROM op je Z2 en je bent af van het gekloot van Vodafone.ilfamo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:31:
Vandaag via twitter vodafone gevraagd waar de 5.1 update blijft. Ik kreeg het briljante antwoord "Als je hem nog niet hebt dan zal hij nog niet beschikbaar zijn voor je toestel" Ben bang dat 6.0 er sowieso niet in zit.
Misschien wordt het daar wel tijd voor. Maar ik erger me aan de manier van antwoorden van zo'n klantenservice. Geen moeite willen doen om iets uit te zoeken. De makkelijke manier van antwoorden kiezen "dan zal die nog niet beschikbaar zijn"IveGotARuddyGun schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:16:
[...]
Flash gewoon een unbranded (dus 'generic') ROM op je Z2 en je bent af van het gekloot van Vodafone.
zo zijn helaas de meeste bedrijven inderdaad...ilfamo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:59:
[...]
Misschien wordt het daar wel tijd voor. Maar ik erger me aan de manier van antwoorden van zo'n klantenservice. Geen moeite willen doen om iets uit te zoeken. De makkelijke manier van antwoorden kiezen "dan zal die nog niet beschikbaar zijn"
gwn de custom europe 5 rom erop zetten, die heeft het snelst de updates (gebruik Xperifirm)
franssnarf schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:36:
Misschien een rare vraag en weet niet zeker of hij hier ook echt past, maar mijn telefoon is pas gevallen op straat en heeft nu 2 rare beschadigingen op de behuizing.
Zou het dan moeten ontvetten en dan eventueel met verf bewerken zodat het weer beschermlaag heeft.
Of zou het ook zo kunnen aangezien het maar klein oppervlak is.
Op Amazon zijn er te vinden, maar ze zijn redelijk aan de prijs.
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber een niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.Raymond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
Volgens mij zijn de meegeleverde dopjes prima en geschikt voor noise-cancelling. Dus wat dat betreft helemaal niet gek om de meegeleverde te willen gebruiken.
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber een niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.Raymond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
Volgens mij zijn de meegeleverde dopjes prima en geschikt voor noise-cancelling. Dus wat dat betreft helemaal niet gek om de meegeleverde te willen gebruiken.
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber en niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.Raymond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
Idd, de headphone is goedilfamo schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:01:
[...]
Volgens mij bedoeld hij alleen het rubber en niet de headphone zelf. Die zijn idd prima.
Ik bedoel inderdaad de rubberen dopjes. Ik ben er namelijk verloren
Voor 2€ een koptelefoontje kopen bij de action. Daar zitten ook een aantal bij. Lijkt me vrij universeelETzPliskin schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:57:
[...]
Idd, de headphone is goed![]()
Ik bedoel inderdaad de rubberen dopjes. Ik ben er namelijk verloren
vroeg ik me laatst ook af, denk dat dat nog wel een paar maandjes gaat duren. sony is nooit zo snel...Dutchy007 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:48:
Heeft iemand een idee wanneer Sony begint met de Android 6.0 uitrol? Het blijft namelijk akelig stil...
heb er geen last van hoorIveGotARuddyGun schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:35:
Eerst mogen ze het probleem met mobile radio active oplossen.
Ik lees in die thread dat het alleen voor 2G/3G zou gelden ook? Denk niet dat veel mensen die netwerken ook nog gebruiken met een grotendeels landelijke dekking van 4G. Zelf ook geen last van in ieder geval.
Neen, het geldt voor iedereen die in Android 5 of 6 zijn dataverbinding via het gsm-netwerk gebruikt.Weemism schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:12:
[...]
Ik lees in die thread dat het alleen voor 2G/3G zou gelden ook? Denk niet dat veel mensen die netwerken ook nog gebruiken met een grotendeels landelijke dekking van 4G. Zelf ook geen last van in ieder geval.
Vanaf dat er een app die verbinding heeft gebruikt, blijft de mobiele radio actief (vandaar ook de naam van de bug) en zuipt die in geen tijd je batterij leeg.
Om te testen of je er écht geen last van hebt: zet eens een hele dag je WiFi uit en kijk dan of je batterij ineens een pak minder lang meegaat. Ervaringen wijzen uit dat 2G/3G/4G je batterijduur normaliter met 10 à 20% doet dalen vergeleken met alle dataverkeer via WiFi, maar indien getroffen door de bug zal dat eerder rond de 50% of meer zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door RuddyMysterious op 11-02-2016 08:45 ]
Ik heb m'n Z2 nu anderhalf jaar en heb m'n mobiele internet altijd aanstaan. Heb een 4G abbo van KPN. Wifi gebruik ik zelden. Van deze bug heb ik nog nooit last gehad. Bij matig gebruik kan ik zeker 3 dagen met de batterij doen. Draai overigens de nieuwste 5.1.1 update.IveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]
Neen, het geldt voor iedereen die in Android 5 of 6 zijn dataverbinding via het gsm-netwerk gebruikt.
Vanaf dat er een app die verbinding heeft gebruikt, blijft de mobiele radio actief (vandaar ook de naam van de bug) en zuipt die in geen tijd je batterij leeg.
Om te testen of je er écht geen last van hebt: zet eens een hele dag je WiFi uit en kijk dan of je batterij ineens een pak minder lang meegaat. Ervaringen wijzen uit dat 2G/3G/4G je batterijduur normaliter met 10 à 20% doet dalen vergeleken met alle dataverkeer via WiFi, maar indien getroffen door de bug zal dat eerder rond de 50% of meer zijn.
Als je zelden wifi gebruikt zal je ook niet gauw merken of dat zo'n verschil maakt voor je batterijduur.
Een betere manier om je batterijduur uit te drukken is 'screen on time' (=SOT), daar moet je minstens een zestal uur halen, of eerder een achttal uur als je weinig rommel op je foon hebt staan.
Dan ben ik schijnbaar niet iedereenIveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:43:
[...]
Neen, het geldt voor iedereen die in Android 5 of 6 zijn dataverbinding via het gsm-netwerk gebruikt.
Red het meer dan regelmatig een dag of 3 zonder laden en dan is ie nog niet leeg, meestal rond de 20%
En zodra ik thuis ben gaat ie uiteraard op wifi. Kortom ze mogen het fixen maar dan verwacht ik een accuduur van minstens 5 dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door martijnm71 op 11-02-2016 20:46 ]
Zoals gezegd red ik 3 dagen met licht gebruik. SOT zit dan rond de 4-5 uur. Met veel gebruik haal ik 1,5 tot 2 dagen en heb ik een SOT van rond de 6-7 uur. Na een nacht is er inderdaad meestal maar 1 a 2 % van het batterijpercentage af, maximaal 3. Dit alles continu verbonden via 4G.IveGotARuddyGun schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:14:
Het gaat er eigenlijk om dat de batterij zo goed als niet mag leeglopen tijdens screen off, dus over een nacht hoogstens een of twee procent. Dat je drie dagen kan doen is eigenlijk niet relevant, want dat hangt veel meer af van goed je de telefoon gebruikt dan van mogelijke vreters tijdens screen off.
Als je zelden wifi gebruikt zal je ook niet gauw merken of dat zo'n verschil maakt voor je batterijduur.
Een betere manier om je batterijduur uit te drukken is 'screen on time' (=SOT), daar moet je minstens een zestal uur halen, of eerder een achttal uur als je weinig rommel op je foon hebt staan.
Dus, zoals je hier ook al had kunnen lezen, de bug die je omschrijft en naar verwijst gaat niet voor iedereen op.
Ik zou het allernieuwste flashen als ik jou was, niet 'iets nieuwers', ofwel dus gewoon 23.4.A.1.264, zoals je zelf waarschijnlijk weet, en welke door door de meesten hier wordt gebruikt.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:16:
Dat is geweldig nieuws! Ik had er althans last van. Binnenkort nog eens iets nieuwer dan kitkat flashen en zien of het nog gebeurt.
Zelf dus ook geen last van deze bug, ben elke dag, ook op 4G, nog blij met de lange accuduur van de Z2!
Ik vind ze maar niks, ze vallen de hele tijd uit mijn oren, met alle drie de maten.Raymond schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:57:
Ik gebruik nu mijn oude Panasonic RP-HJE120, die blijven zitten, en geluid is nog beter ook naar mijn idee.
Het heeft te maken met het ontwerp, de Panasonic blijft in mijn oor haken, de Sony niet.
Geen noise cancelling maar mis ik niet.

heb ook van mijn vorige 2 toestellen die oordopjes nog in verpakking in mn bureaula liggen
Er is een aantal dagen terug een publiek beta programma voor de Z2 vrijgeven: http://www.xperiablog.net...cial-marshmallow-release/. Niet te verwarren met het concept programma voor de Z3-serie.giovanni2903 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:16:
[...]
vroeg ik me laatst ook af, denk dat dat nog wel een paar maandjes gaat duren. sony is nooit zo snel...
Heeft iemand daarmee al ervaring?
Tot nu toe is het alleen maar een app in de store waarmee je je inschrijft en dan een mailtje krijgt dat je binnenkort meer te horen krijgt.jurianv schreef op zondag 14 februari 2016 @ 02:12:
[...]
Er is een aantal dagen terug een publiek beta programma voor de Z2 vrijgeven: http://www.xperiablog.net...cial-marshmallow-release/. Niet te verwarren met het concept programma voor de Z3-serie.
Tegen beter weten in, want de Z2 is m'n daily driver, maar toch te nieuwsgierig om 'm niet te installeren. Tot dusver inderdaad alleen een app om je te registreren voor aankomende bèta releases van Sony's iteraties van Marshmallow voor de Z2. Ik ben benieuwd.jurianv schreef op zondag 14 februari 2016 @ 02:12:
[...]
Er is een aantal dagen terug een publiek beta programma voor de Z2 vrijgeven: http://www.xperiablog.net...cial-marshmallow-release/. Niet te verwarren met het concept programma voor de Z3-serie.
Anoniem: 489485
Nadeel is dus dat je geen verschillende achtergronden kunt gebruiken voor vergrendelscherm en je homescreens.
heb me ook maar ingeschrevenjurianv schreef op zondag 14 februari 2016 @ 02:12:
[...]
wel hoor, mn vergrendelscherm is zwart. en mn homescreens zijn blauw..tozzke schreef op maandag 15 februari 2016 @ 01:39:
Dat kan volgens mij alleen via instellingen - weergave - achtergrond - start- en vergr.scherm - live achtergr.
Nadeel is dus dat je geen verschillende achtergronden kunt gebruiken voor vergrendelscherm en je homescreens.
maar ook een Live wallpaper?giovanni2903 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:34:
[...]
wel hoor, mn vergrendelscherm is zwart. en mn homescreens zijn blauw..
nee, dat is niet (meer) mogelijk..
en laat het daar nu net om gaan
Wacht met smart op M!
Ik heb de Z2 sinds de release, wat binnenkort alweer 2 jaar is en normaal gesproken ben ik na 2 jaar ook wel toe aan een nieuw toestel. Op dit moment zou ik nog geen flauw idee hebben wat een waardige opvolger zou zijn. Sowieso even MWC en het voorjaar afwachten wat dat gaat brengen.
Ben vooralsnog nog steeds zeer tevreden, al is de 16GB wel een beetje krap en is het scherm (in portrait) verticaalhorizontaal gepolariseerd waardoor het scherm volledig zwart wordt als je een zonnebril op hebt en je hebt hem in landscape
Mijn volgende toestel zal MINImaal over 32GB mét SD-ondersteuning moeten beschikken of 64GB zónder SD.
Ik wacht ook op M maar je weet dat geheugen opslag in M geen probleem is je kan je sd kaart gebruiken als interne opslag zodat je meer kan installeren.tozzke schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:46:
[...]
en laat het daar nu net om gaan
Wacht met smart op M!
Ik heb de Z2 sinds de release, wat binnenkort alweer 2 jaar is en normaal gesproken ben ik na 2 jaar ook wel toe aan een nieuw toestel. Op dit moment zou ik nog geen flauw idee hebben wat een waardige opvolger zou zijn. Sowieso even MWC en het voorjaar afwachten wat dat gaat brengen.
Ben vooralsnog nog steeds zeer tevreden, al is de 16GB wel een beetje krap en is het scherm (in portrait) verticaal gepolariseerd waardoor het scherm volledig zwart wordt als je een zonnebril op hebt en je hebt hem in landscape
Mijn volgende toestel zal MINImaal over 32GB mét SD-ondersteuning moeten beschikken of 64GB zónder SD.
Combineer dat met een 32gb ush1 kaartje en je bent al klaar.
Waardige opvolger zal een z5 kunnen zijn, en het probleem met de zonnebril kan je oplossen door helderheid maximaal te zetten dan zie je het prima.
Nee helaas, dat werkt dus nietfranssnarf schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:32:
[...]
...en het probleem met de zonnebril kan je oplossen door helderheid maximaal te zetten dan zie je het prima.
Verticaal gepolariseerd scherm + horizontaal gepolariseerde zonnebril heeft als resultaat dat het scherm zowat helemaal zwart wordt.
Inderdaad, snap het niet helemaal waarom Sony ervoor gekozen heeft dit niet te doen. Ik begreep dat de Z5 het ook nog heeftIveGotARuddyGun schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:29:
Een tft-scherm is normaal altijd gepolariseerd, maar om dat specifiek probleem tegen te gaan zijn de meeste schermen schuin gepolariseerd waardoor zowel portret- als landschap een zichtbaar beeld oplevert.
Ik heb ook dat al zit de telefoon op Wifi dat het 4G symbool ook beeld staat. Als dit gebeurt dan loopt de batterij idd sneller leeg. Het scheelt als ik de mobiele data dan uitschakel.IveGotARuddyGun schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:35:
Eerst mogen ze het probleem met mobile radio active oplossen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Congratulations! You have been selected to participate in the Xperia Beta Program. As a member of the program, you will have the chance to try out a pre-release version of Android Marshmallow before anyone else. http://furtaev.ru/preview/pointing_finger_2_small.png In the next few days, you will receive an over-the-air update to the latest Android 6.0.1 Marshmallow developed for your device. Please accept the update request as soon as you see it on your mobile phone's notifications bar. To be able to receive the Marshmallow update, you need to have the latest version of Sony Mobile's What's New application installed on your device. The update process takes around 40 minutes to complete—so please only accept it when you have some time to spare. All of your data will be preserved. Your Xperia device will restart during the update process. The new software is a commercial pre-release version of Android 6.0.1 (Marshmallow). The label for the new version is 23.5.A.0.486. After the update, you can confirm it under SETTINGS > ABOUT PHONE > BUILD NUMBER. |
Wat screenshots die ik gister al op XDA had gezet voor de geïnteresseerde (Note: Ik heb mijn DPI aangepast dus alles is kleiner dan normaal):
No animals were harmed in the making of this comment.
Op hoeveel staat die dan? Ik heb hem op ~310 gezet; staat standaard belachelijk hoog op 480.Comgenie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:53:
Ik heb mijn DPI aangepast dus alles is kleiner dan normaal
Ergens rond 300. Al een tijd terug gedaan dus weet niet meer welke waarde precies. Standaard staat hij inderdaad echt te hoog.IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Op hoeveel staat die dan? Ik heb hem op ~310 gezet; staat standaard belachelijk hoog op 480.
Al met al tevreden tot nu toe!
Pas op, niet overdrijven, want een te lage waarde geeft het tableteffect op een te klein scherm.
Via ADB is het tegenwoordig ook zonder root te doen. Alleen is de ondersteuning wat minder tussen applicaties. SwiftKey kan er bijvoorbeeld niet goed mee omgaan. Maar de meeste apps hebben er geen probleem mee.IveGotARuddyGun schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:05:
Grootte van iconen en 'ruimte' op je scherm is onder grote invloed van ro.sf.lcd_density in /system/build.prop. (root-toegang vereist!) Meestal staat die waarde vrij hoog waardoor het nogal claustrofobisch aanvoelt, maar de waarde enkele tientallen procenten laten zakken geeft direct veel meer ademruimte. Zie ook de screenshots van comgenie.
Pas op, niet overdrijven, want een te lage waarde geeft het tableteffect op een te klein scherm.
Commando om het bijvoorbeeld naar 360 te veranderen:
adb shell wm density 360 && adb reboot
voordeel vind ik dan wel weer dat alle nieuwe smileys in het Xperia toetsenbord zitten
Nu is het nog een kwestie van tijd voor men weet hoe iemand anders zo'n pakketje kan installeren.
Maakt Vodafone er nou echt zo'n potje van?
Is idd alleen vodafone nogE-B schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb (nog steeds niet) de moeite genomen om mijn Vodafone branded firmware te vervangen maar ik was wel even benieuwd of meer mensen nog steeds op 5.0.4 / 23.1.A.1.28 zitten?
Tijd om over te stappen naar central europe 5
Nope heb al weer paar weken de 23.4.a.1.264 erop staan en dat met vodafone, had elke keer vlak na een aankondiging dat er een update was hem ook via ota snel binnen.E-B schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb (nog steeds niet) de moeite genomen om mijn Vodafone branded firmware te vervangen maar ik was wel even benieuwd of meer mensen nog steeds op 5.0.4 / 23.1.A.1.28 zitten?
Heb een Vodafone Red-3 B abbo.
Iemand nog duidelijkheid over de 6.0 test en hoeveel mensen hieraan meedoen en of ze nog bezig zijn met uitkiezen?
[ Voor 9% gewijzigd door franssnarf op 10-03-2016 20:54 ]
Gisteren nog een poging tot navraag gedaan bij Vodafone. Ze blijven vaag: https://twitter.com/berkenpies/status/707991812280086528franssnarf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Nope heb al weer paar weken de 23.4.a.1.264 erop staan en dat met vodafone, had elke keer vlak na een aankondiging dat er een update was hem ook via ota snel binnen.
Iemand nog duidelijkheid over de 6.0 test en hoeveel mensen hieraan meedoen en of ze nog bezig zijn met uitkiezen?
Maar goed, het duurt inmiddels zo lang dat ik het maar gewoon opgeef. Ga er sowieso van uit dat ik 6.0 niet ga meemaken. Over een half jaar mag ik weer verlengen en m'n toestel werkt er (ondanks Stagefright lek) wel gewoon om. Misschien dat ik nog de moeite neem om een goede backup te maken en er binnenkort een non-branded image op knal. Maar daar moet ik eerst tijd voor nemen.
Volgende keer gewoon geen Belcompany of Vodafone winkel meer en gewoon weer een Nexus toestel. Ik heb verschillende fabrikanten inmiddels een kans gegeven (HTC/Samsung/Motorola/Sony) maar Nexus werkt voor mij waarschijnlijk het beste.
Doe het gewoon, het flashen van firmware is een handige vaardigheid en kost eigenlijk niet eens veel tijd.E-B schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:10:Misschien dat ik nog de moeite neem om een goede backup te maken en er binnenkort een non-branded image op knal. Maar daar moet ik eerst tijd voor nemen.
Straks ga je spijt hebben dat je niet eerder die stap nam.
er zijn al honderden mensen die de 6.0 beta hebben, waaronder ik. misschien heb je geluk en worden er nog meer mensen uitgenodigtfranssnarf schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Nope heb al weer paar weken de 23.4.a.1.264 erop staan en dat met vodafone, had elke keer vlak na een aankondiging dat er een update was hem ook via ota snel binnen.
Wel netjes dat ze het even melden.Unfortunately, we have reached the maximum number of participants intended for the Xperia Beta Program.
Thank you very much for your interest in our Beta software updates—and apologies if you have not been selected this time. In the future, we may extend the activity to more participants and/or products.
- The Xperia Beta Program Team
De Z2 heb ik nu ongeveer ander half jaar, niet mijn huidige, dit is inmiddels al mijn derde. Van één vielen de klepjes af (1 dag na ontvangst) en mijn tweede was geen echte waterrat en kon het koude water niet waarderen (twee weken na ontvangst) beiden vielen onder garantie.
Naast mijn goede ervaringen met de Sony aftersales afdeling denk ik toch dat ik voor de S7 ga in mei als ik weer mag verlengen. Mede omdat de S7 naast erg mooi ook waterdicht is, voor mij een must na een telefoon als de Z2.
Het grote voordeel van android: je kan variëren tussen merken zonder er last van te ondervindengiovanni2903 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:10:
en waarom dan niet de z5 ipv de s7? De z5 is ook waterdicht
Jezelf eeuwig tot dezelfde merk beperken is naar mijn mening doodzonde, omdat ze allemaal unieke sterke (en zwakke) punten hebben.
das idd een voordeel, al hou ik niet van flashen waardoor ik altijd met de schil van een fabrikant zit en die vind ik alleen chil bij sonyikbenerniet schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:55:
[...]
Het grote voordeel van android: je kan variëren tussen merken zonder er last van te ondervinden
Jezelf eeuwig tot dezelfde merk beperken is naar mijn mening doodzonde, omdat ze allemaal unieke sterke (en zwakke) punten hebben.
Ik vind die nieuwe uiterlijk van Samsung ook niet verkeerd! Niet meer zo erg als weleer.giovanni2903 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:56:
[...]
das idd een voordeel, al hou ik niet van flashen waardoor ik altijd met de schil van een fabrikant zit en die vind ik alleen chil bij sony
maar samsung is wel erg verbeterd de afgelopen 2-3 jaar betreft software
heb em ook, er zitten wel handige nieuwe features in, nu kan ik eindelijk applicatie "locken" zodat ze niet verdwijnen als je alles sluit als je op vierkantje drukt. ook het dubbel tikken op je scherm zodat ie aangaat doet het weer. ben erg tevreden, hopelijk is de 3e build van de beta perfect zodat iedereen em kan downloadenDutchy007 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:34:
Vanochtend de nieuwe 6.0 beta OTA ontvangen! Ben hem aan het downloaden, ben benieuwd
xperia, andere software
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
das erg vreemd, aangezien hij door vooral spanjaarden word getest in de beta (waarin ik zelf ook zit), en de software is nog niet helemaal zoals het zou moeten. raar dus dat sony em in andere wereleddelen al aan het uitrollen isMoi_in_actie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:37:
Update: de uitrol van Android Marshmallow is vandaag begonnen, zie hier of via XperiFirm. Op het moment van schrijven is de uitrol vooral in Azië bezig (Australië, Indonesië, Philipijnen) maar ook al aan aantal anderen (1 uit Rusland, 1 uit de USA). Hopelijk zal hij ook hier in Europa vandaag of morgen beschikbaar zijn.
Achja, wij hadden em toch al
Just to be clear, the current release, 23.5.A.0.570, is not the final Beta software for members of the program. Although this version is being released now in a few markets, for members of the trade (operators), it is not the final version for you.
Een check voor updates via zowel OTA als via de PC Companion levert bij mij tot dusver nog geen melding op over een update naar Marshmellow. Iemand die de 6.0 al binnen heeft gehad (zonder het toestel te flashen)? Ik zit zelf op de GB CV.Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:37:
Update: de uitrol van Android Marshmallow is vandaag begonnen, zie hier of via XperiFirm. Op het moment van schrijven is de uitrol vooral in Azië bezig (Australië, Indonesië, Philipijnen) maar ook al aan aantal anderen (1 uit Rusland, 1 uit de USA). Hopelijk zal hij ook hier in Europa vandaag of morgen beschikbaar zijn.
dit zijn de regio's waar 6.0 al uit is, je zou een van deze roms dus kunnen flashen als je niet kunt wachten:Weemism schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:31:
[...]
Een check voor updates via zowel OTA als via de PC Companion levert bij mij tot dusver nog geen melding op over een update naar Marshmellow. Iemand die de 6.0 al binnen heeft gehad (zonder het toestel te flashen)? Ik zit zelf op de GB CV.

Heeft iemand ervaringen met een goede reparatieservice voor de Z2? Het was mijn eigen schuld, dus het zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
reparatie gaat via dynafix, en das echt een schijtbedrijf. ik zou het nog eerde rproberen bij een lokale telefoonboer, die zijn goedkoper en vernaggelen niet je hele toestel (als het een goede winkel is). dynafix raad ik je namelijk niet aanvictorverg schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:54:
Vandaag heeft mijn Xperia Z2 helaas een duik gemaakt en er zit nu een dunne barst in de rechterbovenhoek. Hij viel in de eerste instantie niet op, maar nu merkte ik dat de bovenste regel van mijn touchscreen nergens meer op reageert. De gehele horizontale notificatiebalk is niet meer responsive. Waarschijnlijk is dus een gedeelte van het touchscreen zelf beschadigd, aangezien er niets in het beeld te zien is.
Heeft iemand ervaringen met een goede reparatieservice voor de Z2? Het was mijn eigen schuld, dus het zal waarschijnlijk niet onder garantie vallen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik volg redelijk goed de xda forums en problemen met marshmallow zijn oa.
Batterydrain
Nog geen stamina
Automatisch draaien op een dock werkt niet
Memory management is slecht (applicaties worden te snel uit geheugen gehaald)
Microfoon issues (zacht en echo)
Te zacht audio
Zolang ik nu met kitkat nog ruim 2 dagen met een batterij doe (is voor mij een echte noodzaak) zie ik me nog niet overgaan.
Je schrijft dat je nog op Kitkat zit, maar op Lollipop heb ik ook gewoon een accuduur van twee dagen, en is een stuk veiliger gezien de recente exploits, misschien wel goed dus als je alvast overstapt naar 5.2.2?
Dat is toch raar... Ook op het Sony forum zelf lees ik grote problemen met lollipop en batterijen die snel leeglopen.Weemism schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:49:
Goede reden om nog niet naar M te gaan inderdaad, ik denk uiteindelijk ook voor mij reden om te wachten als dit lees. De huidige rollout voelt ook wel een beetje rushed voor mijn gevoel.
Je schrijft dat je nog op Kitkat zit, maar op Lollipop heb ik ook gewoon een accuduur van twee dagen, en is een stuk veiliger gezien de recente exploits, misschien wel goed dus als je alvast overstapt naar 5.2.2?
Ik heb niet zoveel zin om terug te moeten naar kitkat (al mijn data pleiten) met een flash van een Russische 4.4 rom....
Is 5.1.1 niet de maximale voor een z2?
Inderdaad, Issue 165558: "Mobile radio active" battery drain in all internet apps. Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik enkele weken Lollipop probeerde, maar mijn vrees werd bevestigd en ben ik dus terug naar kitkat. Alleen is de webview van de AOSP browser daar ondertussen zo verschrikkelijk verouderd, dat ik met natte oogjes uitkijk naar een upgrade die niks tekortschiet. Helaas zijn er zo nog geen.LaFleche schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:42:
[...]
Dat is toch raar... Ook op het Sony forum zelf lees ik grote problemen met lollipop en batterijen die snel leeglopen.
Oh ja met elke update is mijn telefoon ook steeds sneller geworden. Switchen tussen apps, apps afsluiten.
[ Voor 19% gewijzigd door Lip op 17-04-2016 21:44 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Excuus, 5.1.1 inderdaad natuurlijk. Maar zoals ook door anderen in dit topic vermeld heeft lang niet iedereen last van die drain. Ik in ieder geval niet, bij de update van K naar L was er ook geen verschil in accuduur waar te nemen. Ik haal tot de dag van vandaag makkelijk twee dagen bij regelmatig gebruik.LaFleche schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:23:
Overigens lollipop 5.2.2???
Is 5.1.1 niet de maximale voor een z2?
Maar kennelijk heeft niet iedereen dezelfde ervaring.
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.