Nee, uiteraard niet, zou elke fabrikant sieren om dit soort geintjes asap te patchen maar ik denk ook dat we hier (en elders op internet) niet als kippen zonder kop moeten gaan rondrennen
ik zie het inderdaad en heb zelf ook die test gedaan, de 1200 update kan ik zelf nog niet downloaden (unbranded toestel).Moi_in_actie schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:51:
[...]
In het artikel van jouw vorige post refereren ze naar de 1.200 build, die je wel al kunt installen (ik en Blauwschaap hebben hem in ieder geval al draaiend), maar die build bevat dus juist NIET de Stagefright fix. Integendeel, hij maakt de telefoon juist meer vatbaar (eerst slaagde hij nog voor 2 tests, nu voor geen enkele meer).
Er zal vast weer een update aankomen, maar dat is zover ik kan lezen niet dat wat ze in die post van Allaboutphones bedoelen.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb mijn Z2 nu iets meer dan een jaar. Heb altijd al het probleem gehad dat het scherm heel erg gevoelig is. Nog voordat ik het scherm aanraak, registreert hij al de aanraking. Met typen is dat wel eens vervelend, maar ik heb er mee om leren gaan. Heb ook gelezen dat meer mensen er last van hebben.
Nu heb ik echter het probleem dat de oleophobic coating volgens mij een beetje begint te slijten. Mijn scherm is namelijk snel vettig en ik krijg dan snel last van 'ghost touches' door de combinatie van het gevoelige scherm en de vettigheid. Hebben meer mensen hier last van?
Vraag me af of dit onder garantie zou vallen. Anders is een screenprotector aanbrengen denk ik de enige oplossing.
Nu heb ik echter het probleem dat de oleophobic coating volgens mij een beetje begint te slijten. Mijn scherm is namelijk snel vettig en ik krijg dan snel last van 'ghost touches' door de combinatie van het gevoelige scherm en de vettigheid. Hebben meer mensen hier last van?
Vraag me af of dit onder garantie zou vallen. Anders is een screenprotector aanbrengen denk ik de enige oplossing.
Toevallig niet de handschoenenmodus aanstaan?
Enige waar ik last van heb is 'ghost touches', net aan de rand van het scherm, rechtsmidden, ongeveer vlakbij de powerknop.
Handschoenmodus staat uiteraard uit. Het is echt een hardware issue.
Ik kon geen accessoire topic van de Z2 vinden, dus dan maar even hier. Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaalde screenprotector voor de Z2? Graag een niet al te dure. Voor de originele Xperia Z die ik ook gehad heb, had ik een Benks screenprotector en daar was ik best tevreden over. Die was rond de 7 euro geloof ik. Is dit nog steeds een goede keuze voor de Z2 of zijn er betere te vinden voor redelijke prijs?
Ik kon geen accessoire topic van de Z2 vinden, dus dan maar even hier. Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaalde screenprotector voor de Z2? Graag een niet al te dure. Voor de originele Xperia Z die ik ook gehad heb, had ik een Benks screenprotector en daar was ik best tevreden over. Die was rond de 7 euro geloof ik. Is dit nog steeds een goede keuze voor de Z2 of zijn er betere te vinden voor redelijke prijs?
[ Voor 75% gewijzigd door cordonbleu op 29-09-2015 14:34 ]
Sony heeft een full Stagefright update uitgebracht voor de Z2: http://www.xperiablog.net...ith-full-stagefright-fix/. Hopelijk volgt Vodafone dan eindelijk ook voor hun branded toestellen
Je kan een branded firmware toch zelf vervangen door een unbranded firmware via Flashtool? Dan zit je niet opgezadeld met de bloatware én blijf je vanaf dan rapper up-to-date.
heb een serie gekocht op DX, is prima, krast alleen snel. Voelen verder ok.cordonbleu schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:37:
Handschoenmodus staat uiteraard uit. Het is echt een hardware issue.
BTW heb weer een update ontvangen. Z2 aus germany.
no comment
Ff een extra opmerking, na het updaten zijn alle sd kaart apps weg bij mij. Zelfs terugzetten van backup maakt niks uit. Bijzonder en een waarschuwing wellicht, en tip maak goede backup.
EDIT: apps zijn er nog wel, maar de icoontjes zijn weg. FF zoeken nog. @ hieronder/boven: jij geen problemen?
EDIT: apps zijn er nog wel, maar de icoontjes zijn weg. FF zoeken nog. @ hieronder/boven: jij geen problemen?
[ Voor 23% gewijzigd door Martinus op 03-10-2015 11:58 ]
no comment
Oh nice, daarnet geïnstalleerd en hij komt inderdaad door de Stagefright test. Ik vraag me af of in deze update ook al de fixes zitten voor de recentelijk aankondigde 2 extra lekken, maar die worden in de huidige app nog niet getest.jurianv schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:59:
Sony heeft een full Stagefright update uitgebracht voor de Z2: http://www.xperiablog.net...ith-full-stagefright-fix/. Hopelijk volgt Vodafone dan eindelijk ook voor hun branded toestellen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
ik heb de 1200 update niet eens binnen en heb een unbranded 6503 toestel...
en dat je icoontjes etc wegzijn zal wel komen doordat je de update niet op een officiele manier hebt gekregen, via companion heb ik zoiets nog nooit gehad
en dat je icoontjes etc wegzijn zal wel komen doordat je de update niet op een officiele manier hebt gekregen, via companion heb ik zoiets nog nooit gehad
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb geen problemen ondervonden met de 1.200 patch en ook niet met de laatste 1.232 Stagefright patch. Heb ook een aantal apps op mijn SD-card staan, maar geen rare dingen gemerkt.Martinus schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:10:
Ff een extra opmerking, na het updaten zijn alle sd kaart apps weg bij mij. Zelfs terugzetten van backup maakt niks uit. Bijzonder en een waarschuwing wellicht, en tip maak goede backup.
Ik neem aan dat je dit (ook) via de PC Companion hebt gecheckt? OTA zag ik de patches ook niet (of kwam het wellicht later), via de PC Companion kreeg ik ze vrij snel na de release binnen.giovanni2903 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:36:
ik heb de 1200 update niet eens binnen en heb een unbranded 6503 toestel...
[ Voor 7% gewijzigd door Moi_in_actie op 03-10-2015 16:42 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
heb al een paar keer gekeken, maar niks binnen. vind het raar dat provider telefoons updates wel hebben en mijn unbranded toestel nog nietMoi_in_actie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:41:
[...]
Ik heb geen problemen ondervonden met de 1.200 patch en ook niet met de laatste 1.232 Stagefright patch. Heb ook een aantal apps op mijn SD-card staan, maar geen rare dingen gemerkt.
[...]
Ik neem aan dat je dit (ook) via de PC Companion hebt gecheckt? OTA zag ik de patches ook niet (of kwam het wellicht later), via de PC Companion kreeg ik ze vrij snel na de release binnen.
Nouja, mijn toestel is ook unbranded en ik heb het binnen gekregen. Het toestel heb ik wel in Duitsland gekocht, maar dat kan het verschil niet maken. De PC Companion geeft vaak al voordat ik het toestel aansluit aan dat er een update is.giovanni2903 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:43:
[...]
heb al een paar keer gekeken, maar niks binnen. vind het raar dat provider telefoons updates wel hebben en mijn unbranded toestel nog niet
misschien dat het wel een branded toestel betreft, als ik in mijn google account kijk staat er altijd: Vodafone 6503 en dat terwijl ik dit toestel heb gekocht met een Hollandsnieuwe abonnement en ik geen speciaal logo zie bij het aanzetten van mijn toestelMoi_in_actie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:47:
[...]
Nouja, mijn toestel is ook unbranded en ik heb het binnen gekregen. Het toestel heb ik wel in Duitsland gekocht, maar dat kan het verschil niet maken. De PC Companion geeft vaak al voordat ik het toestel aansluit aan dat er een update is.
Dat zou heel goed kunnen zijn ja. Volgens XperiFirm is de laatste build voor Vodafone NL de 23.1.A.1.28. Ik heb Central Europe 3 build als ik me niet vergis.
raar, ik heb build: 23.4.a.0.546Moi_in_actie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:55:
Dat zou heel goed kunnen zijn ja. Volgens XperiFirm is de laatste build voor Vodafone NL de 23.1.A.1.28. Ik heb Central Europe 3 build als ik me niet vergis.
die lijkt me dan nieuwer toch?
Via dat programma blijkt gewoon dat ik een "customized" toestel heb (unbranded). en de laatste versie software heb. hoe komen jullie op een zelfde unbranded toestel dan wel aan de 1200 update via companion?
[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 03-10-2015 17:04 ]
Ja, KPN NL en Customized NL zitten op die build, heb je waarschijnlijk een van die builds.
edit: enige wat ik me kan bedenken is dat jij hem via HollandsNieuwe hebt gekocht en ik heb hem direct uit een winkel (Mediamarkt Duitsland in dit geval).
edit: enige wat ik me kan bedenken is dat jij hem via HollandsNieuwe hebt gekocht en ik heb hem direct uit een winkel (Mediamarkt Duitsland in dit geval).
[ Voor 47% gewijzigd door Moi_in_actie op 03-10-2015 17:24 ]
de nieuwere builds zijn dus gewoon via een bestand op jullie toestel geflasht zeker, want nieuwer dan dit is er niet, iig is de build van vodafone een lager nummer
Ik vind het vreemd die ellende, mss ff reset en dan backup terug.
no comment
Als je zoals mij een toestel hebt zonder enige tussenkomst van een provider, dan krijg je de updates altijd heel snel na release via de PC Companion. Zo is de laatste 1.232 build ook op mijn telefoon gekomen.giovanni2903 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:46:
de nieuwere builds zijn dus gewoon via een bestand op jullie toestel geflasht zeker, want nieuwer dan dit is er niet, iig is de build van vodafone een lager nummer
Mocht je wel een provider ertussen hebben, dan kan je ervoor kiezen om zelf een ROM te flashen. Dit vereist wel iets meer handelingen en vereisten en afhankelijk van de manier van flashen raak je je user data kwijt of niet.
Sony is hier gelukkig vrij behulpzaam in. Met de Flash Tool van Sony kun je (custom) ROMS flashen, waarbij (tenzij ik mij vergis) je ook in sommige gevallen kunt aangeven dat je de user data wilt behouden. Ik raad wel altijd aan om altijd en backup te maken (better safe then sorry). Sony ROM's downloaden kan via Xperifirm.
Als je een stock Sony ROM flashed kan dit alles (correct me if I'm wrong) zonder het unlocken van de bootloader. Wil je er b.v. Cyanogenmod op dan moet dat wel. Als de bootloader gelocked is dan is dat alsnog geen ramp, want ook hier kan Sony helpen. Zoals daar beschreven staat is de kans wel groot dat hierdoor de garantie verloopt.
Dus ja, als je niet wilt wachten zijn er wat gevorderden opties, alhoewel de beschikbare tools van Sony het wel een stuk simpeler maken.
Ik lijk hier niet echt geluk in te hebben. Nu met twee verschillende flashtools geprobeerd, maar bij deze vanuit dit artikel krijg ik na het herstarten van de telefoon om te starten met het flashen de melding dat de drivers niet geïnstalleerd zouden zijn ondanks dat ik zowel de PC companion app als de drivers die het tool zelf meelevert heb geïnstalleerd, en bij de app van Sony zelf die jij linkt krijg ik de melding 'An error has occurred. See log file'.Moi_in_actie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:19:
[...]
Sony is hier gelukkig vrij behulpzaam in. Met de Flash Tool van Sony kun je (custom) ROMS flashen, waarbij (tenzij ik mij vergis) je ook in sommige gevallen kunt aangeven dat je de user data wilt behouden. Ik raad wel altijd aan om altijd en backup te maken (better safe then sorry). Sony ROM's downloaden kan via Xperifirm.
[...]
Dat logfile is echter een muur van tekst waar ik geen chocola van kan maken. Nog geprobeerd om de laatste versie van Java te installeren, maar ook dat biedt geen soelaas.
Mis ik iets?
edit: nu ook op een andere pc geprobeerd, zelfde resultaat, beide Windows 10 (misschien niet compatible?). Ook openen als administrator heeft geen effect.
[ Voor 5% gewijzigd door Weemism op 06-10-2015 16:06 ]
Ik heb gisteren handmatig via de ADB Tool Android 6.0 Marshmallow op mijn Nexus 7 geflashed, met gebruik van deze installer. Deze installeert meteen de benodigde drivers op jouw pc mee en bij mij werkte dit prima (Windows 10 Pro). Als je deze installer runt, wellicht dat de Flash Tool daarna niet meer zeurt over drivers.Weemism schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:59:
[...]
Ik lijk hier niet echt geluk in te hebben. Nu met twee verschillende flashtools geprobeerd, maar bij deze vanuit dit artikel krijg ik na het herstarten van de telefoon om te starten met het flashen de melding dat de drivers niet geïnstalleerd zouden zijn ondanks dat ik zowel de PC companion app als de drivers die het tool zelf meelevert heb geïnstalleerd, en bij de app van Sony zelf die jij linkt krijg ik de melding 'An error has occurred. See log file'.
Dat logfile is echter een muur van tekst waar ik geen chocola van kan maken. Nog geprobeerd om de laatste versie van Java te installeren, maar ook dat biedt geen soelaas.
Mis ik iets?
edit: nu ook op een andere pc geprobeerd, zelfde resultaat, beide Windows 10 (misschien niet compatible?). Ook openen als administrator heeft geen effect.
Hmmm, browser zegt bij beide bestanden achter de link die je geeft dat de download is geblokkeerd omdat ie onveilig zou zijn volgens het SmartScreen-filter. Beetje huiverig of er geen malware aan vastzit.
Heb hem even via Chrome op mijn laptop gedownload vanuit de Google Drive en gescanned met Eset NOD32 en die geeft geen meldingen, vreemd.
Op hoop van zegen nu ook maar met Chrome gedownload en ook geïnstalleerd. Zal ergens komende dagen nog een keer kijken m.b.t. de flashtool of ik het nu wel aan de gang krijg. Dank voor de hulp iig.
Houd er rekening met dat er twee varianten zijn "Flash tool" met spatie die van sony is, hiermee kan je alleen mee flashen als je de bootloader geunlocked hebt (volgens de website iig).
Daarnaast is er "flashtool" zonder spatie die door een third party ontwikkelaar is gemaakt. Hiermee kan je als je er over beschikt zonder de bootloader te hebben geunlocked firmware flashen en daarmee je telefoon effectief debranden.
Dat is iig hoe ik het heb begrepen, moet het nog in de praktijk uitproberen
Daarnaast is er "flashtool" zonder spatie die door een third party ontwikkelaar is gemaakt. Hiermee kan je als je er over beschikt zonder de bootloader te hebben geunlocked firmware flashen en daarmee je telefoon effectief debranden.
Ik heb beide tools geprobeerd dus. Voor zover ik het uit een van de bovenstaande posts las (ik heb de documentatie van Sony zelf nog niet gelezen) hoef je voor het tool van Sony zelf de bootloader niet te unlocken zolang je er een Sony ROM op terugzet. Maar zover kom ik dus niet eens. Nadat het programma is geïnstalleerd en het zichzelf heeft geüpdate geeft ie meteen de foutmelding die ik hierboven beschreef, en dat nog vóór ik de telefoon überhaupt heb aangesloten (overigens ook als de telefoon wèl is aangesloten).Creesch schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Houd er rekening met dat er twee varianten zijn "Flash tool" met spatie die van sony is, hiermee kan je alleen mee flashen als je de bootloader geunlocked hebt (volgens de website iig).
De 3rd party flashtool had ik eerder al een keer geprobeerd, daarvoor hoeft ook alleen de USB debug te worden aangezet, maar dat tooltje geeft dus, vlak voor met het flashen kan worden begonnen, na het resetten met de volumeknop omlaag, aan dat ie drivers mist. Ik moet het nog proberen samen met het programma dat @Moi_in_actie voorstelt, die mogelijk wel voor de juiste drivers zorgt.
Maar geen eta toch? De vorige duurde ook lang.
no comment
Iemand nog een idee? Begint wel knap irritant te wordenETzPliskin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:26:
Ik heb tegenwoordig het probleem dat mijn telefoon een aantal seconden na het unlocken, schijnbaar vast hangt voor een vijftal seconden, en daarna gewoon weer vlotjes verder gaat. Dit is zeer storend, omdat je soms bijvoorbeeld in het midden van een bericht zit te typen, en het toetsenbord even niks meer doet, en daarna enkele van je aanslagen of swipes nog laat door komen.
Is er een manier om erachter te komen of het een app is die hiervoor zorgt?

Heb je al eens een factory reset gedaan? Of in andere woorden: de data en de cache-partitie gewipet?ETzPliskin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:54:
[...]
Iemand nog een idee? Begint wel knap irritant te worden
Toevallig al eens eventuele widgets van je homescreens verwijderd? Ik heb ooit een widget gehad die ook wat bugged was, alhoewel dat (zover ik mij herinner) meer betrekking had op stroomverbruik. Anders kun je voor de gein ook eens proberen een andere launcher te installeren en die (eventueel tijdelijk) als default te zetten, bijvoorbeeld Nova Launcher, Google Now Launcher of Apex Launcher (die laatste gebruik ik zelf al jaren).ETzPliskin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:54:
[...]
Iemand nog een idee? Begint wel knap irritant te worden
Totaal wat anders: wisten jullie dat de Xperia Z2 een ingebouwde pen/stylus ondersteuning heeft en zelfs prima te besturen is met een (metalen) pen of een potlood? Ik merkte het per toeval laatst op het werk toen ik met een pen wat op het scherm aan het tikken was. Later nog eens wat verder getest met andere pennen, werkte het blijkbaar alleen met die klik-pen die vooraan een metalen "puntje" heeft.
Thuis eens op het interwebs gezocht, blijkt het inderdaad te kloppen alleen zeggen ze vrijwel overal dat je root access zou moeten hebben (heb ik niet) en tevens een speciaal script aan te moeten passen (heb ik ook niet gedaan). Heb alleen een Nillkin 9H tempered glass screenprotector erop, maar ik betwijfel of dat er enige invloed op heeft.
Heb het daarna ook eens met een potlood geprobeerd en dit werkt eigenlijk nog fijner. Kortom, ik heb eigenlijk een Sony Xperia Z2 Note
Ik heb een tmobile branded Z2, maar nog steeds geen update naar 5.1. Meer mensen die hier 'last' van hebben?
Er is ook totaal geen communicatie over vanuit tmobile/Sony
Er is ook totaal geen communicatie over vanuit tmobile/Sony
Xbox Live: Timmy538
Ja, dat is T-Mobile schuld, die zitten inderdaad nog op de 23.2.A.1.62 build (Android 5.0.2). Sony zelf communiceert gewoon wanneer zij updates (gaan) uitbrengen via hun blog blogs.sonymobile.com. Meer kan Sony op dit gebied helaas ook niet doen als er een provider (provider branded toestel) tussen zit, dat is helaas niet anders
En communicatie vanuit Tmobile kun je vergeten.
Misschien proberen het via hun Twitter na te vragen, bij sommige bedrijven is dat de beste manier om informatie te krijgen omdat het zo publiek is.
Je kunt ook erover na denken om hem te unbranden en dan gewoon de Sony versie erop te gooien.
Dit is trouwens waarom ik mijn toestellen bijna nooit via de provider zelf haal, te veel moeite.
Misschien proberen het via hun Twitter na te vragen, bij sommige bedrijven is dat de beste manier om informatie te krijgen omdat het zo publiek is.
Je kunt ook erover na denken om hem te unbranden en dan gewoon de Sony versie erop te gooien.
Dit is trouwens waarom ik mijn toestellen bijna nooit via de provider zelf haal, te veel moeite.
Nee, heb nog even geen zin om alles opnieuw te installerenDevilsProphet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:15:
[...]
Heb je al eens een factory reset gedaan? Of in andere woorden: de data en de cache-partitie gewipet?
Misschien dat ik eens een andere launcher probeer zoals hierboven vermeld...
Klopt, en het zal ook vast nog wel een hele tijd duren. Maar in ieder geval wel positief dat die update er komt...Martinus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:31:
[...]
Maar geen eta toch? De vorige duurde ook lang.
Zojuist heb ik build 232 binnen gekregen. Volgens Stagefright Detector is mijn telefoon nu niet meer kwetsbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Blauwschaap op 07-10-2015 12:43 ]
Dit heeft inderdaad gewerkt. Bij de 3rd party flashtool kreeg ik nu geen meldingen meer over drivers, en ik kon het toestel flashen.Moi_in_actie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Ik heb gisteren handmatig via de ADB Tool Android 6.0 Marshmallow op mijn Nexus 7 geflashed, met gebruik van deze installer. Deze installeert meteen de benodigde drivers op jouw pc mee en bij mij werkte dit prima (Windows 10 Pro). Als je deze installer runt, wellicht dat de Flash Tool daarna niet meer zeurt over drivers.
Tijdens dat proces kreeg ik de melding over dat een 'FSC script' was gevonden, en of ik dat wilde gebruiken. Zonder te weten wat het was maar op ja geklikt (zelden verstandig, weet ik). Nadat het flashen was voltooid (zonder foutmeldingen) startte ik het toestel op, maar bleef deze in een eindeloze bootloop zitten.
Gelukkig kon ik het toestel wel nog resetten en uitschakelen met de volumeknop omhoog en powerknop ingedrukt. Toestel is nu uitgeschakeld, en ik heb de hoop dat ik 'm opnieuw kan flashen. Twee opties daarbij, ofwel opnieuw met dezelfde ROM, maar dan nee zeggen als ie de vraag over het script stelt, ofwel een compleet andere ROM via Xperifirm zoals jij aangeeft.
Bij die laatste optie heb ik echter geen idee welke ROM nou het beste geschikt is als unbranded ROM voor gebruik in Nederland, er staan namelijk een heleboel varianten bij de D6503. Daar nog een tip voor?
edit: ook bij nee als de vraag over het script wordt gesteld komt het toestel na het flashen in een endless loop. Ik ga het proberen met een andere ROM.
[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 07-10-2015 14:51 ]
is een factory reset nu ook privacy safe? wat ik bedoel, is dat genoeg voor de verkoop van een android foon/Z2? of dien je dan nog wat extra resets uit te voeren? google geeft me meer dan ik vanavond nog kan lezen.DevilsProphet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:15:
Heb je al eens een factory reset gedaan? Of in andere woorden: de data en de cache-partitie gewipet?
no comment
Die 17.1 ROM is ook wel heel erg oud. Als je Xperifirm geinstalleerd hebt dan kun je via de D6503 de "Central Europe 3 - Customized CE3" build nemen. Dit is de allerlaatste 23.4.A.1.232 build (Android 5.1.1 + Stagefright fix). Even bovenin op "Check all" klikken, de hiervoor genoemde versie aanklikken en rechts ernaast op de 1.232 build klikken om het download venster te openen.Weemism schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Gelukkig kon ik het toestel wel nog resetten en uitschakelen met de volumeknop omhoog en powerknop ingedrukt. Toestel is nu uitgeschakeld, en ik heb de hoop dat ik 'm opnieuw kan flashen. Twee opties daarbij, ofwel opnieuw met dezelfde ROM, maar dan nee zeggen als ie de vraag over het script stelt, ofwel een compleet andere ROM via Xperifirm zoals jij aangeeft.
Bij die laatste optie heb ik echter geen idee welke ROM nou het beste geschikt is als unbranded ROM voor gebruik in Nederland, er staan namelijk een heleboel varianten bij de D6503. Daar nog een tip voor?
Thanks. Ik was zelf al even gaan zoeken voordat ik je antwoord net zag en kwam bij deze ROM uit. Nu startte ie gelukkig wel door na het flashen naar Android 5.1.1. Buildnummer is nu 23.4.A.1.200Moi_in_actie schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Die 17.1 ROM is ook wel heel erg oud. Als je Xperifirm geinstalleerd hebt dan kun je via de D6503 de "Central Europe 3 - Customized CE3" build nemen. Dit is de allerlaatste 23.4.A.1.232 build (Android 5.1.1 + Stagefright fix). Even bovenin op "Check all" klikken, de hiervoor genoemde versie aanklikken en rechts ernaast op de 1.232 build klikken om het download venster te openen.
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou een oude versie kunnen zorgen voor die bootloop?
Geen idee, wellicht dat ie het gewoon niet grappig vindt om een oudere versie er overheen te zetten. Maar goed, je hebt nu in ieder geval de op een na laatste build. Dit is zo te zien voor deze build de laatste nieuwe versie (Customized UK), dus als je automatisch de Stagefright update wilt krijgen zul je even moeten wachten totdat deze vrijgegeven wordt.
Top, dank voor je hulp iig. Voor nu ben ik even blij en tevreden dat ie het iig weer doet, maar wellicht dat ik die Central Europe 3 - Customized CE3 versie er binnenkort alsnog op zet.
Geen dank. Als je eenmaal de boel zelf een keer geflashed hebt stelt het eigenlijk niet veel meer voor. Met een beetje geluk krijg je een deze dagen gewoon de 1.232 update op de UK ROM, hoef je de boel ook niet meer te flashen.
blijf het raar vinden allemaal. want in principe is het gewoon een telefoon zonder een provider die ermee te maken heeft. maar toch heb ik geen updates gehad. ik wacht wel lekker op de 6.0 update want mn companion geeft me niks en flashen etc heb ik geen zin in. telefoon heb ik in een half jaar al 4x moeten resetten. vind et wel prima zoMoi_in_actie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:19:
[...]
Als je zoals mij een toestel hebt zonder enige tussenkomst van een provider, dan krijg je de updates altijd heel snel na release via de PC Companion. Zo is de laatste 1.232 build ook op mijn telefoon gekomen.
Mocht je wel een provider ertussen hebben, dan kan je ervoor kiezen om zelf een ROM te flashen. Dit vereist wel iets meer handelingen en vereisten en afhankelijk van de manier van flashen raak je je user data kwijt of niet.
Als je een stock Sony ROM flashed kan dit alles (correct me if I'm wrong) zonder het unlocken van de bootloader. Wil je er b.v. Cyanogenmod op dan moet dat wel. Als de bootloader gelocked is dan is dat alsnog geen ramp, want ook hier kan Sony helpen. Zoals daar beschreven staat is de kans wel groot dat hierdoor de garantie verloopt.
Dus ja, als je niet wilt wachten zijn er wat gevorderden opties, alhoewel de beschikbare tools van Sony het wel een stuk simpeler maken.
in ieder geval voor de tips
Ik zag zojuist dat Zimperium hun Stagefright Detector heeft geüpdatet, met de 2 toegevoegde "Stagefright 2.0" bugs CVE-2015-3876 en CVE-2015-6602.
De test even gedraaid en de Z2 is (de Z3 Tablet Compact ook) alleen vatbaar voor de CVE-2015-6602 bug, de CVE-2015-3876 is schijnbaar met de laatste patch meegenomen in de 23.4.A.1.232 build. Nog even wachten op een nieuwe update van Sony, mijn Nexus 7 2013 is wel al invunerable tegen alle Stagefright bugs.
De test even gedraaid en de Z2 is (de Z3 Tablet Compact ook) alleen vatbaar voor de CVE-2015-6602 bug, de CVE-2015-3876 is schijnbaar met de laatste patch meegenomen in de 23.4.A.1.232 build. Nog even wachten op een nieuwe update van Sony, mijn Nexus 7 2013 is wel al invunerable tegen alle Stagefright bugs.
[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 10-10-2015 16:25 ]
Ik heb nu twee keer gehad dat mijn Z2 zichzelf van voorkeursnetwerk 4G naar 3G schakelde. Zijn er meer die daar last van hebben?
Nope, geen herkenning bij. Welke softwareversie draai je?ilfamo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:05:
Ik heb nu twee keer gehad dat mijn Z2 zichzelf van voorkeursnetwerk 4G naar 3G schakelde. Zijn er meer die daar last van hebben?
Ik zit op 5.02 build 23.1.A.1.28 van Vodafone. Had al geklaagd bij ze over slecht bereik maar het bleek dus dat mijn Z2 zelf de voorkeur naar max 3g had veranderd.
Ik heb even voor je gegoogled, maar dit probleem lijkt niet te vinden. Je weet zeker dat je bij 'instellingen' -> 'meer' -> mobiele netwerken' -> 'voorkeursnetwerktype' voor '4G' hebt gekozen, en dat ie na verloop van tijd dan uit zichzelf alsnog WCDMA (3G) kiest bij deze instelling?
Het kan natuurlijk wel dat het toestel in gebieden waar geen 4G beschikbaar is vanzelf naar 3G schakelt, maar de keuze bij voorkeursnetwerktype blijft dan natuurlijk wel gewoon op 4G staan (als het goed is dan). Als dit bij jou dus anders zou ik niet weten hoe dit zou kunnen komen.
Het kan natuurlijk wel dat het toestel in gebieden waar geen 4G beschikbaar is vanzelf naar 3G schakelt, maar de keuze bij voorkeursnetwerktype blijft dan natuurlijk wel gewoon op 4G staan (als het goed is dan). Als dit bij jou dus anders zou ik niet weten hoe dit zou kunnen komen.
Het viel in de omgeving van mijn huis juist op dat ik geen 4g meer had terwijl ik dat normaal altijd wel heb. Hij heeft zichzelf dus idd terug geschakeld naar max 3g. En dit tot twee keer toe. Nu ik het weet hou ik het in de gaten en het is gemakkelijk terug te zetten. Vind het alleen raar dat hij dit zelf doet.Weemism schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:25:
Ik heb even voor je gegoogled, maar dit probleem lijkt niet te vinden. Je weet zeker dat je bij 'instellingen' -> 'meer' -> mobiele netwerken' -> 'voorkeursnetwerktype' voor '4G' hebt gekozen, en dat ie na verloop van tijd dan uit zichzelf alsnog WCDMA (3G) kiest bij deze instelling?
vandaag deze update gehad 23.4.A.1.232 .
Ik ook.. alleen vond ik 246MB (of iets in die richting) wel fors voor een patch voor Stagefright. Jammer dat er geen changelog te vinden is
Ik ook gehad 23e oktober, nog maar vatbaar voor 1 stagefright ding. Ben benieuwd of ze die ook nog gaan patchen voor android 6.0
Even checken: zijn er al mensen met een Vodafone-branded toestel die een 5.1 update hebben gehad? Mijn toestel hangt nog steeds op 5.0.2 en Vodafone wil er niets over kwijt.
Anoniem: 515734
Hier hetzelfe met mijn branded T-mobile Z2. Ook nog steeds 5.0.2. Op het forum op de T-mobile site is het stil. Geen antwoord van T-mobile zelf. Wel is de update beloofd 6 weken terug. De update zou toen na 2 weken beschikbaar zijn.

Wat juist houdt jullie tegen om een unbranded maar volledig officiële ROM zelf te flashen middels flashtool? Dan zijn jullie van dat gezever van Vodafone af.
Inderdaad... ik zou het wel weten i.i.g.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:44:
Wat juist houdt jullie tegen om een unbranded maar volledig officiële ROM zelf te flashen middels flashtool? Dan zijn jullie van dat gezever van Vodafone af.
Ik vind het schandalig van Vodafone en T-Mobile.
Heel eerlijk, tijdgebrek, op dit moment. Zeker overwogen om het binnenkort eens te gaan doen.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:44:
Goede vraag, voornamelijk dat ik er geen tijd voor heb gevonden.IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:44:
Het duurt eigenlijk amper langer dan een OTA-update. Het enige extra werk is het downloaden en installeren van Flashtool. Daarin zit namelijk de functionaliteit om voor elke mogelijke customization de laatste nieuwe officiële ROM gewoon binnen te hengelen en te flashen, want daarvoor moest je vroeger de extra software Xperifirm gebruiken, maar dat zit nu mooi geïntegreerd in Flashtool.
Echt, nadien ga je spijt hebben dat je zolang gewacht hebt. ;-)
Oké, ik ben (bijna) om en heb de tool al gedownload (geloof ik). Even voor de zekerheid; we hebben het hier niet over de officiële "Sony Flash Tool", toch?IveGotARuddyGun schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:26:
Het duurt eigenlijk amper langer dan een OTA-update. Het enige extra werk is het downloaden en installeren van Flashtool. Daarin zit namelijk de functionaliteit om voor elke mogelijke customization de laatste nieuwe officiële ROM gewoon binnen te hengelen en te flashen, want daarvoor moest je vroeger de extra software Xperifirm gebruiken, maar dat zit nu mooi geïntegreerd in Flashtool.
Inderdaad niet de officiële Flash Tool (met spatie), maar een tool genaamd Flashtool van een derde partij.
gewoon flashen inderdaad, als er iets kut is is het wel een branded toestel
Dank u, ik had al zo'n idee.IveGotARuddyGun schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:17:
Inderdaad niet de officiële Flash Tool (met spatie), maar een tool genaamd Flashtool van een derde partij.
Onlangs zelf de update (van 4.4.4) naar .232 gedaan, ben er blij mee!
Mijn eisen waren:
- aosp browser (de quick controls zijn baas!)
- goeie batterijduur (meer dan acht uur blijkbaar!)
- geen achteruitgang op belangrijke vlakken
De nadelen tot nu toe:
- de sleep list van Twilight werkt niet meer, dus gebruik ik de app niet meer
- geen silent mode noch airplane mode via power button long press menu
- tweevingerige pull om quick settings tevoorschijn te halen is niet makkelijk
Voordelen tot nu toe:
- webview zit nu aan versie 46 ipv 33 in kitkat: gigantisch verschil!
- vlot!
- vrij mooi alles
- lettertypes zijn precies ook licht verbeterd
Mijn eisen waren:
- aosp browser (de quick controls zijn baas!)
- goeie batterijduur (meer dan acht uur blijkbaar!)
- geen achteruitgang op belangrijke vlakken
De nadelen tot nu toe:
- de sleep list van Twilight werkt niet meer, dus gebruik ik de app niet meer
- geen silent mode noch airplane mode via power button long press menu
- tweevingerige pull om quick settings tevoorschijn te halen is niet makkelijk
Voordelen tot nu toe:
- webview zit nu aan versie 46 ipv 33 in kitkat: gigantisch verschil!
- vlot!
- vrij mooi alles
- lettertypes zijn precies ook licht verbeterd
Vroeg me af, hoe kan het dat je nog op de 4.4.4 versie zat? Of heb je de updates bewust zo lang afgehouden, en zo ja, waarom?IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:08:
Onlangs zelf de update (van 4.4.4) naar .232 gedaan, ben er blij mee!
[...]
Ondertussen is het geweten dat nieuwe versies vaak nog veel kinderziektes bevatten. Kitkat werkte eigenlijk vrij goed, dus was er behalve de nieuwigheid geen reden om te upgraden.Weemism schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:07:
Vroeg me af, hoe kan het dat je nog op de 4.4.4 versie zat? Of heb je de updates bewust zo lang afgehouden, en zo ja, waarom?
Ik gebruik echter de aosp browser en die maakt gebruik van webview, wat sinds lollipop updates krijgt ipv voor altijd hetzelfde te blijven zodat de achterstand oploopt, zoals in Android 4.
De druppel die de emmer tot upgraden heeft doen overlopen is het feit dat het weigeren van third party cookies in webview pas mogelijk is sinds Android 5. Aangezien ik een zeker belang hecht aan mijn privacy, had ik graag de mogelijkheid om dat te kunnen gebruiken.
En ja, de nieuwigheid is altijd leuk, hé. ;-)
Het aansluitpunt voor de magnetische lader zit sinds kort los op mijn telefoon. Daardoor wordt er geen goed contact meer gemaakt waardoor opladen met de magnetische lader niet meer mogelijk is.
Bij het loshalen van de magnetische lader is duidelijk te zien dat de aansluiting op de telefoon mee naar voren gaat. Daarna is het met bijvoorbeeld een vingernagel weer terug te duwen.
Ik gebruik pas sinds een maand of 9 een magnetische lader dus echt lang heb ik er niet van kunnen genieten...maar eens contact met Sony opnemen
Bij het loshalen van de magnetische lader is duidelijk te zien dat de aansluiting op de telefoon mee naar voren gaat. Daarna is het met bijvoorbeeld een vingernagel weer terug te duwen.
Ik gebruik pas sinds een maand of 9 een magnetische lader dus echt lang heb ik er niet van kunnen genieten...maar eens contact met Sony opnemen
De mijne heeft ook last met magnetisch laden ik heb van die speciale magneto (als ik het goed heb) adaptertjes maar deze maken vooral bij de onderste pin zeer slecht contact.Blauwschaap schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:13:
Het aansluitpunt voor de magnetische lader zit sinds kort los op mijn telefoon. Daardoor wordt er geen goed contact meer gemaakt waardoor opladen met de magnetische lader niet meer mogelijk is.
Je moet hem echt aanduwen wil hij goed opladen, toch wel jammer dat zon optie niet goed meegaat.
Lijken mij dan toch echt fabricagefouten. Ik gebruik m'n Z2 icm de originele magnetische lader nu al ruim een jaar zonder een enkel probleem.
Bij mijn foon sinds een paar weken het zelfde euvel,af en toe zit de aansluiting voor het magnetisch laden los in de lader en moe het dan weer terug stoppen in de foon.
Bij mijn eerste Z2 ging de magnetische module ook na een week of 2 al los. Deze is toen zonder problemen onder garantie vervangen door Sony. Ik denk dat het gewoon een design flaw is. De Z2 die ik daarna heb gekregen werkt perfect en ik gebruik de magnetische oplader eigenlijk altijd...Blauwschaap schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:13:
Gewoon garantie claimen dus!
Heb last van de 'mobile radio active' bug in Lollipop en heb geen zin om een halfjaar uit te zingen met een Z2 die daardoor maar de helft van zijn SOT haalt als WiFi niet gebruikt wordt, totdat het misschien ooit gefixt zal zijn in marshmellow. Jammer dat ik er nu pas over struikel, want het had een gigantisch stopteken geweest moest ik nog onderzoeken of Lollipop te overwegen viel terwijl ik nog KK draaide.
Dat wordt dus terug naar KitKat, helaas! Gelukkig heb ik de belgische FTF staan op mijn computer.
Dat wordt dus terug naar KitKat, helaas! Gelukkig heb ik de belgische FTF staan op mijn computer.
Je hele telefoon is destijds dus vervangen begrijp ik?Dutchy007 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:59:
[...]
Bij mijn eerste Z2 ging de magnetische module ook na een week of 2 al los. Deze is toen zonder problemen onder garantie vervangen door Sony. Ik denk dat het gewoon een design flaw is. De Z2 die ik daarna heb gekregen werkt perfect en ik gebruik de magnetische oplader eigenlijk altijd...
Gewoon garantie claimen dus!
Ik heb contact gehad met Sony en ze raden aan om naar een Phone House vestiging te gaan. Zij kunnen de telefoon dan opsturen naar een reparatiecentrum. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan ik verwachten dat ik mijn telefoon kwijt zal zijn?
mijn koptelefoon aansluiting was aan het oxideren, heb em toen daarheen gebracht en was em maar een weekje kwijt. weggebracht op een vrijdag, terug precies een week later. maar het kan maximaal 2 weken duren. ze hadden het waarschijnlijk rustig. Als moet je er wel rekening mee houden dat ze de zijkant echt verneuken van je telefoon.. anders krijgen ze de achterkant er niet af. kan geen foto maken van hoe mijne eruit ziet, want heb geen andere cameraBlauwschaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:25:
[...]
Je hele telefoon is destijds dus vervangen begrijp ik?
Ik heb contact gehad met Sony en ze raden aan om naar een Phone House vestiging te gaan. Zij kunnen de telefoon dan opsturen naar een reparatiecentrum. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan ik verwachten dat ik mijn telefoon kwijt zal zijn?
Dat herken ik niet. De glazen achterkant halen ze er met een zuignap van af, dit glas zit met een dubbelzijdige tape vast aan de rest van de behuizing, en daaronder zit het moederbordje. Er is geen reden om iets met de zijkanten te doen, tenzij het prutsers zijn.giovanni2903 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:18:
[...]
Als moet je er wel rekening mee houden dat ze de zijkant echt verneuken van je telefoon.. anders krijgen ze de achterkant er niet af.
Waar je wel op moet letten is dat ze soms ook niet zachtzinnig met die achterkant omgaan waardoor soms beschadigingen aan de laklaag aan de binnenkant van de glazen achterkant kunnen ontstaan. Dit herken je dan aan dat het zwart op wrijvingsplekken niet meer zwart is, maar donkerblauw als je de achterkant in het felle licht houdt.
Ik heb mijn toestel gewoon aangemeld bij Dr. Mobile, daar moet je de gegevens invullen bij welke verkoper je het toestel hebt gekocht (aankoopfactuur etc). Als je er nog recht op hebt handelen zij vervolgens de reparatiekosten af met Sony.
edit: misschien dat ze voor het vervangen van de magnetische koppeling wel bij de zijkant moeten zijn, maar ik neem toch aan dat deze aan het moederbord vastzit, en dat als je deze losschroeft ook de koppeling mee komt. Bij mij hebben ze voor een ander defect in ieder geval een boardswap gedaan, en behalve een vette vinger aan de binnenkant van de lensbeschermer en wat lichte vegen op de zwarte lak aan de binnenkant van de glazen achterkant was er geen beschadiging aan de behuizing.
[ Voor 18% gewijzigd door Weemism op 18-11-2015 22:11 ]
Ok, dat klinkt niet heel positief...wat moet ik me precies voorstellen bij "echt verneuken" van de zijkant? Ben nu toch wel nieuwsgierig, heb je echt geen andere camera liggen?
Als er alleen aan de achterkant van de telefoon iets is te zien na de reparatie kan ik er wel mee leven, ik heb er toch een hoesje omheen.
Dr. Mobile had ik nog niet eerder van gehoord, klinkt als een interessant concept. Wat mij echter wel aanspreekt aan Phone House is dat ze gratis (tegen betaling van borg) een leentoestel aanbieden. Mijn vorige telefoon doet het niet meer dus dat is wel interessant voor mij.
In ieder geval dank voor de tips en ervaringen!
Als er alleen aan de achterkant van de telefoon iets is te zien na de reparatie kan ik er wel mee leven, ik heb er toch een hoesje omheen.
Dr. Mobile had ik nog niet eerder van gehoord, klinkt als een interessant concept. Wat mij echter wel aanspreekt aan Phone House is dat ze gratis (tegen betaling van borg) een leentoestel aanbieden. Mijn vorige telefoon doet het niet meer dus dat is wel interessant voor mij.
In ieder geval dank voor de tips en ervaringen!
Klopt, mijn telefoon is 'niet repareerbaar' verklaard en heb dus een nieuwe mogen uitzoeken. Ik ben door Dynafix m'n telefoon wel 1.5 maand kwijt geweest. Die club is echt verschrikkelijk, hopelijk zijn ze nu een stukje beter geworden.Blauwschaap schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:25:
[...]
Je hele telefoon is destijds dus vervangen begrijp ik?
mn achterkant heeft 3 van die krassen waar jij het over hebt in de binnenkant. er zit een wit stofje in mn lens en mn zijkant is verneukt. was echt niet blij toen ik het zag toen ik thuis was met mn toestel, maar heb geen zin om een compleet nieuw toestel te claimen.
betreft die leentoestellen, in Haarlem hadden ze toen niks liggen, alleen een ouderwetse nokia -_-
die mochten ze die week lekker zelf houden..
ik zal morgen proberen wat fotos te maken, heb zelf een hoesje erom heen en was niet van plan em door te verkopen na 2 jaar, maar leuk is et niet dat je je toestel terugkrijgt met allerlei beschadigingen die er voor de reparatie niet waren
betreft die leentoestellen, in Haarlem hadden ze toen niks liggen, alleen een ouderwetse nokia -_-
die mochten ze die week lekker zelf houden..
ik zal morgen proberen wat fotos te maken, heb zelf een hoesje erom heen en was niet van plan em door te verkopen na 2 jaar, maar leuk is et niet dat je je toestel terugkrijgt met allerlei beschadigingen die er voor de reparatie niet waren

[ Voor 43% gewijzigd door giovanni2903 op 20-11-2015 01:06 ]
Zit nu te twijfelen of ik mijn telefoon wel moet laten repareren
Je leest toch wel erg veel slechte verhalen over Dynafix. Beschadigingen na reparatie, maar ook "spontane" barsten in het scherm na binnenkomst in het reparatiecentrum waardoor er plotseling honderden euro's in rekening worden gebracht.
Je leest toch wel erg veel slechte verhalen over Dynafix. Beschadigingen na reparatie, maar ook "spontane" barsten in het scherm na binnenkomst in het reparatiecentrum waardoor er plotseling honderden euro's in rekening worden gebracht.
Met de nieuwste firmware (232) staat mobile radio active nog steeds in het verbruiksoverzicht bij veel apps (voornamelijk Chrome). Het lijkt echter totaal geen invloed te hebben op batterijduur, ik haal altijd meer dan acht uur SoT op LTE. Schermhelderheid max auto. Firmware is generic Central Europe 3.IveGotARuddyGun schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:11:
Heb last van de 'mobile radio active' bug in Lollipop en heb geen zin om een halfjaar uit te zingen met een Z2 die daardoor maar de helft van zijn SOT haalt als WiFi niet gebruikt wordt, totdat het misschien ooit gefixt zal zijn in marshmellow. Jammer dat ik er nu pas over struikel, want het had een gigantisch stopteken geweest moest ik nog onderzoeken of Lollipop te overwegen viel terwijl ik nog KK draaide.
Nee, hoor kijk maar naar mijn reactie. Ik ben nog steeds erg tevreden over de gang van mijn reparatietraject. (zal wel iets met een spelt in een hooiberg zijn, maar als ik je een spelt kan aanreiken. Dan doe ik dat graag.)Blauwschaap schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:21:
Zit nu te twijfelen of ik mijn telefoon wel moet laten repareren![]()
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Bij mij slonk de batterijduur nochtans van ongeveer acht uur naar minder dan vijf uur. Door geen WiFi te gebruiken.marek965 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:06:
[...]
Met de nieuwste firmware (232) staat mobile radio active nog steeds in het verbruiksoverzicht bij veel apps (voornamelijk Chrome). Het lijkt echter totaal geen invloed te hebben op batterijduur, ik haal altijd meer dan acht uur SoT op LTE. Schermhelderheid max auto. Firmware is generic Central Europe 3.
Raar dat jij het ook ziet, maar er geen hinder van ondervindt.
Ik heb er ook geen last van eerlijk gezegd. Accuduur is niet minder geworden, en tot dusver nog steeds het toestel dat het van al mijn vorige smartphones (HTC's, Nokia's) veruit het langst uithoudt, in het geval van mijn gebruik bijna 2 dagen.
gewoon doen, en anders sluit je je aan bij honderden mensen op kassaBlauwschaap schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:21:
Zit nu te twijfelen of ik mijn telefoon wel moet laten repareren![]()
Mijn toestel is vandaag onderweg gegaan naar Dynafix vanwege vlekken in het scherm.
Ik heb in de hoek een kleine (spontane) barst, waarbij gelijk al wordt aangegeven door Vodafone dat ALLE merken telefoons dan gelijk de garantie laten vervallen door een barst?
Dit leek me dikke onzin en heb hem toch laten versturen.
Ik hoop dat ze hem gaan maken en niet zeggen dat het mijn eigen schuld is..
Ik heb in de hoek een kleine (spontane) barst, waarbij gelijk al wordt aangegeven door Vodafone dat ALLE merken telefoons dan gelijk de garantie laten vervallen door een barst?
Er is een nieuwe update beschikbaar gekomen voor de Xperia Z2, de 23.4.A.1.264 build. De update is er ook voor de Z2 Tablet en ook mijn Z3 Tablet Compact kon hem installeren, dus ik gok de hele Z3 lijn wel.
OTA kon ik de update nog niet zien, via de PC Companion wel. Met deze update is ook de laatste vunerability van Stagefright v2 gefixt, wel fijn dat ze dat nog voor de Android 6.0 uitrol doen.
OTA kon ik de update nog niet zien, via de PC Companion wel. Met deze update is ook de laatste vunerability van Stagefright v2 gefixt, wel fijn dat ze dat nog voor de Android 6.0 uitrol doen.
Anoniem: 709853
Hou je er wel rekening mee dat Nokia en Sony niet meer bij Dynafix gemaakt worden ( dat is ongeveer 2 a 3 jaar geleden verplaatst naar Polen, wel worden de toestellen eerst naar Dynafix gestuurd en vanaf daar naar Polen ). Dit doordat Polen een stuk goedkoper is voor Nokia en Sony, uiteraard is het voor de klant flink balen want je bent hem ontiegelijk lang kwijt, en indien die met een ander probleem terug komt dan kan die weer naar Polen ( via dynafix )Dutchy007 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:24:
[...]
Klopt, mijn telefoon is 'niet repareerbaar' verklaard en heb dus een nieuwe mogen uitzoeken. Ik ben door Dynafix m'n telefoon wel 1.5 maand kwijt geweest. Die club is echt verschrikkelijk, hopelijk zijn ze nu een stukje beter geworden.
Ook communicatie indien er problemen zijn met reparaties gaat wel via Dynafix NL maar hun moeten dus contact leggen met een reparatie bedrijf in Polen. Dit reparatie bedrijf is tevens niet van Dynafix, maar een soort gelijk bedrijf die opereert vanaf Polen.
Dynafix is bij deze 2 merken dus niets meer dan een logistiek afdeling die zorgt dat het bij het reparatie bedrijf van Sony te Polen terecht komt.
Persoonlijk vind ik dat Dynafix zich helemaal terug moet trekken van deze 2 merken, want zo krijg je reacties als die van jou die eigenlijk volledig onterecht zijn aangezien Dynafix ze niet repareert. Maar goed het staat natuurlijk niet goed indien je de KPN winkel in loopt en de medewerker zegt: ohja die moeten we even naar Polen toe sturen. Dan sta je daar ook van uhh... naar Polen??? Doordat wij aangesloten zijn bij Dynafix geven wij dit wel aan bij de klanten, min of meer omdat wij het eerste aanspreekpunt zijn en klanten bij ons ''klagen'' (persoonlijk zie ik het niet als klagen, de klant heeft immers groot gelijk. Zoals in jouw voorbeeld 1.5maand zonder is gewoon niet meer van deze tijd. Echter is 1.5 maand wel heel lang, ook voor een reparatie die in Polen uitgevoerd wordt) wegens de lange reparatie duur van Sony en Nokia
''Rond'' de periode dat Sony overging op Android (lees: vanaf de Z1) zijn ze verplaatst naar Polen.
Indien dit in de afgelopen 2 maanden verandert is, mijn excuses dan heb ik niks gezegd.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 709853 op 29-11-2015 14:22 ]
Anoniem: 709853
Dat wordt moeilijk, mede door mijn reactie hierboven. Staat het reparatie centrum in Polen erom bekend zeer snel af te keuren. Daar waar Dynafix (hun repareren dus geen Sony, maar sturen hem door naar Polen waar sony een bedrijf huurt die reparaties voor ze uitvoert, idem dito voor Nokia) niks doet met Sony, maar Dynafix houd zich strikt aan de regels van de fabrikant. Indien bijv Samsung zegt: bij model x kan het voorkomen dat vanaf die en die hoek een barst ontstaat, dit moet binnen de garantie gemaakt worden, dan gebeurt dat. Indien Samsung tegen Dynafix zegt: nee dat valt buiten de garantie, dan valt dat buiten de garantie (dit ivm reparatie claims die Dynafix bij de fabrikant dient uit te voeren, alle onderdelen die vervangen worden, oftewel de defecte onderdelen, die gaan retour naar de fabrikant. Indien ze daar erachter komen dat het buiten garantie gemaakt wordt dan krijgt Dynafix niks voor de reparatie).bartus1989 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:29:
Mijn toestel is vandaag onderweg gegaan naar Dynafix vanwege vlekken in het scherm.
Echter Sony opereert vanuit Polen, toestellen van Sony worden dus door Dynalogic geleverd. Ook bij ons zien we dat veel reparaties onterecht of ongeprepareerd retour komen vanuit Polen, dit kunnen wij helaas Dynafix niet kwalijk nemen aangezien alleen hun logistiek afdeling ( Dynalogic ) ze vervoert in ''kratten'' maar voor de rest niks.
Indien de Sony van jouw straks dus afgekeurd wordt ( kans is groot indien Sony tegen Polen zegt: dat valt niet binnen de garantie ) dat jij helemaal niks kan. Jij kan klagen bij Dynafix die er niks mee doen want hun zijn puur de logistiek voor Sony, Dynafix kan verhaal halen bij polen en hun (die van Polen) reactie is de conclusie (kort gezegd) .
Maar zoals ik hierboven ook aangaf: het kan zijn dat dit onlangs gewijzigd is en Dynafix wel de sony reparaties daadwerkelijk is gaan uitvoeren, indien dat zo is heb ik niks gezegd en zijn wij niet op de hoogte gebracht van deze wijziging door Dynafix.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 709853 op 29-11-2015 14:33 ]
Dat klinkt hoopvol, de persoon bij Vodafone gaf aan dat hij binnen 10 werkdagen toch echt terug moest zijn.
Ik wacht het af en zal het uiteraard laten weten hier.
Ik wacht het af en zal het uiteraard laten weten hier.
Ik heb nu op mijn tmobile branded Z2 ook eindelijk (!) android 5.1 binnen. Hopelijk zijn ze bij toekomstige updates wat sneller.
Op gevoel zou ik zeggen dat alles iets sneller/responsiever is, maar voor de rest nog niet heel veel verschil gemerkt.
Op gevoel zou ik zeggen dat alles iets sneller/responsiever is, maar voor de rest nog niet heel veel verschil gemerkt.
Xbox Live: Timmy538
Hrm, vraag ik me af of dit de versie is waarin alle stagefright exploits in gedicht zijn (en of dit de reden is dat t-mobile zo lang wachtte met het uitbrengen van de update).
Ook maar even kijken zo.
edit:
Is inderdaad de laatste en alle stagefright exploits lijken gedicht te zijn.
Verklaart gelijk waarom t-mobile zo lang wachtte met het uitbrengen van de update (ben het er niet mee eens, maar dat is een ander verhaal).
Ook maar even kijken zo.
edit:
Is inderdaad de laatste en alle stagefright exploits lijken gedicht te zijn.
Verklaart gelijk waarom t-mobile zo lang wachtte met het uitbrengen van de update (ben het er niet mee eens, maar dat is een ander verhaal).
[ Voor 36% gewijzigd door Creesch op 01-12-2015 10:49 ]
Eindelijk? Ik heb Vodafone en zit nog steeds op 5.0.2. Het schijnt toch lastig te zijn voor providers.idus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:18:
Ik heb nu op mijn tmobile branded Z2 ook eindelijk (!) android 5.1 binnen. Hopelijk zijn ze bij toekomstige updates wat sneller.
Ik heb update 23.4.A.1.264 klaar staan ter installatie (unbranded telefoon).
Iemand al ervaring hiermee?
Heb hem gisteren via t-mobile binnengekregen, lijkt prima te werken. Alle stagefright exploits zijn volgens de detectie app nu ook gedicht.Blauwschaap schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:51:
Ik heb update 23.4.A.1.264 klaar staan ter installatie (unbranded telefoon).
Lijkt erop dat hij is gefixt!
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 26-11-2015 10:58
Service-aanmelding - Bevestigd 26-11-2015 10:58
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 26-11-2015 14:45
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 27-11-2015 2:57
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 27-11-2015 2:57
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-11-2015 14:36
Reparatie repair center - In behandeling 27-11-2015 14:37
Reparatie repair center - In behandeling 30-11-2015 14:57
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-12-2015 12:50
Reparatie repair center - Voltooid 1-12-2015 12:50
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-12-2015 15:51
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 1-12-2015 21:20
Logistiek - Servicebon beschikbaar 2-12-2015 0:17
Logistiek - Product is overhandigd aan de klant of de winkel 2-12-2015 17:37
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 23.4.A.1.232
Servicehandeling: Onderdeel vervangen
Alleen nog geen telefoontje van Vodafone ontvangen..
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 26-11-2015 10:58
Service-aanmelding - Bevestigd 26-11-2015 10:58
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 26-11-2015 14:45
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 27-11-2015 2:57
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 27-11-2015 2:57
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 27-11-2015 14:36
Reparatie repair center - In behandeling 27-11-2015 14:37
Reparatie repair center - In behandeling 30-11-2015 14:57
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-12-2015 12:50
Reparatie repair center - Voltooid 1-12-2015 12:50
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-12-2015 15:51
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel 1-12-2015 21:20
Logistiek - Servicebon beschikbaar 2-12-2015 0:17
Logistiek - Product is overhandigd aan de klant of de winkel 2-12-2015 17:37
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 23.4.A.1.232
Servicehandeling: Onderdeel vervangen
Alleen nog geen telefoontje van Vodafone ontvangen..
dit kan niet kloppen hoor, mijn telefoon was binnen 7 dagen terug. zo snel ga je een toestel niet in polen krijgen, gerepareerd worden en weer terug naar nederland..Anoniem: 709853 schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:00:
[...]
Hou je er wel rekening mee dat Nokia en Sony niet meer bij Dynafix gemaakt worden ( dat is ongeveer 2 a 3 jaar geleden verplaatst naar Polen, wel worden de toestellen eerst naar Dynafix gestuurd en vanaf daar naar Polen ). Dit doordat Polen een stuk goedkoper is voor Nokia en Sony, uiteraard is het voor de klant flink balen want je bent hem ontiegelijk lang kwijt, en indien die met een ander probleem terug komt dan kan die weer naar Polen ( via dynafix )
Ook communicatie indien er problemen zijn met reparaties gaat wel via Dynafix NL maar hun moeten dus contact leggen met een reparatie bedrijf in Polen. Dit reparatie bedrijf is tevens niet van Dynafix, maar een soort gelijk bedrijf die opereert vanaf Polen.
Dynafix is bij deze 2 merken dus niets meer dan een logistiek afdeling die zorgt dat het bij het reparatie bedrijf van Sony te Polen terecht komt.
Persoonlijk vind ik dat Dynafix zich helemaal terug moet trekken van deze 2 merken, want zo krijg je reacties als die van jou die eigenlijk volledig onterecht zijn aangezien Dynafix ze niet repareert. Maar goed het staat natuurlijk niet goed indien je de KPN winkel in loopt en de medewerker zegt: ohja die moeten we even naar Polen toe sturen. Dan sta je daar ook van uhh... naar Polen??? Doordat wij aangesloten zijn bij Dynafix geven wij dit wel aan bij de klanten, min of meer omdat wij het eerste aanspreekpunt zijn en klanten bij ons ''klagen'' (persoonlijk zie ik het niet als klagen, de klant heeft immers groot gelijk. Zoals in jouw voorbeeld 1.5maand zonder is gewoon niet meer van deze tijd. Echter is 1.5 maand wel heel lang, ook voor een reparatie die in Polen uitgevoerd wordt) wegens de lange reparatie duur van Sony en Nokia
''Rond'' de periode dat Sony overging op Android (lees: vanaf de Z1) zijn ze verplaatst naar Polen.
Indien dit in de afgelopen 2 maanden verandert is, mijn excuses dan heb ik niks gezegd.
@de mensen die branded toestel hebben..
zet er gewoon een stock rom op, ben je van het hele gezeik af. iedereen heeft al zowat android 5.1 en vodafone draait na al die maanden nog op 5.0? Had het allang geweten..
[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 07-12-2015 00:27 ]
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.