Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
Mijn Z2 heeft zelfs een duik in de zee overleefd :) (uiteraard daarna gelijk schoongespoeld). Was wel even spannend of hij daadwerkelijk waterdicht was...

Al een tijdje heb ik echter het probleem dat als ik mijn fotogalerij open (via de camera, via de Gallery app of via de Foto's app, dat deze weer heel snel terugspringt naar het hoofdmenu. Alsof de app crashed. Heeft iemand dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Ik ontdekte dat de lens van de camera op de achterzijde snel krast er zaten twee krassen op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Ik heb zelf het volgende gedaan , met een polijst middel de lens gepoetst en de coating van de lens gepoetst, dit is een soort uv laagje hierin komen de krassen. De lens is nu weer perfect krasvrij.
Zonder de UV laag lijken de foto's zelfs beter , immers op de camera lens zelf achter het glas zit ook een UV filter. Misschien hebben jullie er wat aan , je hoeft dan niet de hele achterkant te vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:15
Weet je zeker dat het niet het folietje is dat over de lens zit bij een nieuw toestel?

Dat zat er bij mij heel netjes op, viel bijna niet op dat het een plastic folietje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Nee heb het over de kale lens van een 1,5 jaar oud toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:15
:X

Ik haal twee topics door elkaar :D Ik volg ook het topic over de samsung S6 en ik dacht dat ik in dat topic zat.

Foutje, sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17
De update naar Lollipop 5.1 komt er snel aan: http://www.xperiablog.net...s-in-the-following-order/. Hopelijk volgen de Vodafone branded toestellen ook snel, want die lieten een aantal maanden op zich wachten met 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
jurianv schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:42:
De update naar Lollipop 5.1 komt er snel aan: http://www.xperiablog.net...s-in-the-following-order/. Hopelijk volgen de Vodafone branded toestellen ook snel, want die lieten een aantal maanden op zich wachten met 5.0
Daarom koop ik dus ook nooit een branded toestel ;) Veel sneller met updates.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:23
mijn telefoon heb ik vorige week in het zwembad gebruikt (hierin zit natuurlijk chloor), maar heb em niet direct schoongespoelt... een paar dagen later zag ik dat er blauwe "aanslag" in de audiojack zat, heb het geprobeerd weg te krijgen en een tijdje in een bak met zoet water gelegd, maar de jack doet helemaal niks meer. iemand enig idee wat dynafix hiermee zal doen, want hier worden alle telefoons zo een beetje gemaakt in nederland... vind het echt kut en het is zeker een gemis, dus wil het graag gemaakt hebben...

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 15:14
Sony is lekker bezig vandaag de 5.1.1 versie als update gekregen ziet er alweer stuk better uit en qua performance lijkt ie weer tikie sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
ah mooi dat ie uit aan het rollen is.

Enige vreemde wat ik nu heb is dat ik nooit de update heb gekregen die o.a. alles sluiten mogelijk maakte, straks toch maar eens aan een pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
De alles sluiten optie is met 5.0.1 meegekomen en staat als oranje bol met 3 streepjes in de app overzicht.
Aan de pc hangen helpt idd ok sneller de update te krijgen, update of download wel eerst de nieuwe versie van pc companion dat helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
vaag, ik draai 5.02 met build nummer 23.1.A.0.726 en ik zie die optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
martijnm71 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:45:
vaag, ik draai 5.02 met build nummer 23.1.A.0.726 en ik zie die optie niet?
In mijn build 23.1.A.1.28 zit het wel, die update heb je wellicht vanwege een provider niet gekregen?

edit: ik meen me te herinneren dat die button er eerst wel in zat, toen in 1 build niet en de build erna weer wel. Waarschijnlijk is 23.1.A.0.726 net die build waar die button niet in zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Moi_in_actie op 28-07-2015 18:31 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:23:
[...]

In mijn build 23.1.A.1.28 zit het wel, die update heb je wellicht vanwege een provider niet gekregen?

edit: ik meen me te herinneren dat die button er eerst wel in zat, toen in 1 build niet en de build erna weer wel. Waarschijnlijk is 23.1.A.0.726 net die build waar die button niet in zit.
unlocked met een sim only bij Simyo, dus de kans dat de provider er iets over te zeggen had lijkt me vrij klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

franssnarf schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:40:
Sony is lekker bezig vandaag de 5.1.1 versie als update gekregen ziet er alweer stuk better uit en qua performance lijkt ie weer tikie sneller te zijn.
Deze mening deel ik dus. Hebben ze trouwens in de instellingen nu ook de iconen iets gewijzigd?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ja de icoontjes in de instellingen menu zijn wat anders geworden.
Merk net ook dat als je unlocked de knoppen naar boven weg faden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, mijn Xperia Z2 is inmiddels ook voorzien van Android 5.1.1., mijn Z3 Tablet Compact kreeg de update gisteren al binnen. Afgezien van de wat andere icoontjes in de settings en de nieuwe sound settings dropdown valt mij voornamelijk op dat het roteren van het scherm veel sneller en soepeler gaat dan bij Android 5.0.2. Het gaat voor mijn gevoel nu zelfs sneller en soepeler dan op mijn iPad Mini Retina. Deze iPad ligt eigenlijk al een tijdje stof te happen aangezien ik deze vervangen heb door de Z3 Tablet Compact.

Ik vraag me af of in deze build van Android 5.1.1 al de fix voor de Stagefright bug zit. Ik gok van niet, echter is de kernal build van 25 juni 2015 en ik heb ergens gelezen (bij Forbes of Fortune meen ik) dat Google al in mei op de hoogte was van de bug/toen al aan een fix is gaan werken.
Sony wordt in ieder geval steeds sneller met het uitbrengen van updates, fixes en Android versies dus mocht het nog niet gefixt zijn in deze build dan heb ik er wel vertrouwen in dat ze het snel zullen doorvoeren.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik vind de berichtgeving rond stagefreight nogal verwarrend maar ik dacht dat versies van 5.1 er niet onder vielen.

Heb zelf in de ontwikkelaars optie awesome player uitgezet en de experimentele nu player aangezet. Had hier ergens op Tweakers gelezen dat dat een tijdelijke fix was.

Maar hoe het precies zit, twijfel ik zelf ook nog ook over.

Nu heb ik bij dat hele stagefreight een storm in een glas water gevoel die google kan fixen en zeker als je een beetje zorgvuldig met je 06 om bent gegaan zou ik me er geen zorgen om maken.

Neemt niet weg dat het een serieus lek is wat als de wiederweerga gepatcht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
heb zelf ook een unbranded Z2 maar zowel via de telefoon als de laatste versie van PC compagnion krijg ik geen push om de update op te halen en zit ik nog steeds op versie 726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag de update binnen gehad op mn unbranded toestel, beetje andere icoontjes in het instellingen menu en idd een stukje sneller geworden.
wat ook superhandig is is dat je eindelijk de grootte van de app icoontjes kunt veranderen, het werd is tijd :D

@martijn toen 5.0.1 uitkwam was de alles sluiten knop weg, maar een week erna kwam er een mini update zodat het weer terug was. als je 5.1 eenmaal hebt heb je de knop sws terug. soms slaan providers kleine updates namelijk over

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 29-07-2015 20:21 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dutchy007 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:16:
Mijn Z2 heeft zelfs een duik in de zee overleefd :) (uiteraard daarna gelijk schoongespoeld). Was wel even spannend of hij daadwerkelijk waterdicht was...
Binnen 6 maanden piep je wel anders (give or take).

* Lip hoopt, van niet hoor.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
giovanni2903 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:17:
vandaag de update binnen gehad op mn unbranded toestel, beetje andere icoontjes in het instellingen menu en idd een stukje sneller geworden.
wat ook superhandig is is dat je eindelijk de grootte van de app icoontjes kunt veranderen, het werd is tijd :D

@martijn toen 5.0.1 uitkwam was de alles sluiten knop weg, maar een week erna kwam er een mini update zodat het weer terug was. als je 5.1 eenmaal hebt heb je de knop sws terug. soms slaan providers kleine updates namelijk over
Die update heb ik nooit gehad, wel zitten kijken naar jullie die hem allemaal kregen :D

Maar fijn dat ik weet dat ie in 5.1 wel weer zit want ik mis die knop duchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
snap ik, ik mistte em ook, maar die mini update kwam al een week na de release van 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Waar kan ik die functie vinden dan van kleinere icoontjes en werkt dat voor alle apps?
giovanni2903 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
franssnarf schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
Waar kan ik die functie vinden dan van kleinere icoontjes en werkt dat voor alle apps?

[...]
dat werkt idd voor alle apps.
als je op je home screen bent (waar je widgets kunt invoegen). druk je je scherm lang in, kies dan linksonder > basisinstellingen en dan zie je het wel staan :P

je kunt daar ook gelijk instellen dat je je home screen kunt draaien, erg cool:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/s2e5x1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:07
Ik heb de update sinds gisteren binnen en alles draait soepel.

Er is echter 1 dingetje wat sinds de update speelt wat wel irritant is. Het lijkt nu alsof auto-rotate permanent aanstaat. Het maakt niet uit wat ik instel in de settings, het scherm blijft automatisch draaien als ik mijn telefoon kantel.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoe krijgen jullie de update binnen? OTA of PC? Ik heb op beide namelijk nog niets. Of hebben jullie buitenlandse Z2's?!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
BMW_M3 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:36:
Hoe krijgen jullie de update binnen? OTA of PC? Ik heb op beide namelijk nog niets. Of hebben jullie buitenlandse Z2's?!
Ik kreeg hem OTA.

Unbranded Z2, gekocht op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
Blauwschaap schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:57:
Het lijkt nu alsof auto-rotate permanent aanstaat.
Is in te stellen via "home settings", kun je bij vanuit de home screen (long-press).

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-palb-xKyALY/VbEh0x0y85I/AAAAAAAADI8/DWuJb8N1QUA/s1600/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-un7ZafPQfUM/VbEh1mRYPxI/AAAAAAAADJQ/tlwWVOky2Mo/s1600/4.jpg

@BMW_M3: Hier ook (vandaag) OTA binnnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

@Emiel_: klopt, hij is hier net ook binnengekomen. Eens ff kijken wat er veranderd is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Hoera *O*

Ik heb een alles sluiten knopje, wat heb ik je gemist mijn lieve knopje :D

Ehmm, even serieus, mooie update, voelt allemaal weer net wat soepeler aan. Erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
martijnm71 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:50:
Hoera *O*

Ik heb een alles sluiten knopje, wat heb ik je gemist mijn lieve knopje :D

Ehmm, even serieus, mooie update, voelt allemaal weer net wat soepeler aan. Erg blij.
haha mooi zo. ben zelf ook erg blij met de update. nadeel is wel dat ik mijnZ2 nog steeds moet opsturen voor reparatie. want jij mistte het alles sluiten knopje en ik mis... muziek luisteren via de koptelefooningang :(
ga nooit meer in het water met dat ding, heb er van geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Emiel_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Is in te stellen via "home settings", kun je bij vanuit de home screen (long-press).

[afbeelding] [afbeelding]

@BMW_M3: Hier ook (vandaag) OTA binnnen gekregen
Dit lost mijn probleem inderdaad op, dank je!

Ik vind het wel een vage instelling. "Allow auto-rotate on home screen" stond eerst uit en toen had ik dus last van een scherm dat automatisch kantelde, zelfs in portrait mode.

Nu heb ik allow auto-rotate on home screen aan gezet, en blijft het scherm wel netjes in portrait mode staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Eergisteren meldde mijn telefoon mij dat er een nieuwe lollipop klaarstond met verbeterde geluidsinstellingen. Fijn, want sinds de update van Android was het een drama om de echte stille modus, dus ook zonder trillen, aan te krijgen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik dus die melding dat er nieuwe update was. Behalve dat het probleem met de echte stille modus nog steeds niet is opgelost, heb ik nu een ander probleem en wel het volgende: 's avonds wanneer ik mijn telefoon in de oplader doe, moet hij na 22.00 uur altijd op volledig stil gaan. Sinds de update is dit echter voorbij en gaat de telefoon hoogstens nog op trillen. Dit bezorgt me nu dus al drie onderbroken nachten. Wie weet de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Gewoon op 'silent' zetten? Bij de firmware van Sony zou dat moeten werken zoals silent in kitkat, niet zoals de compleet verneukte silent in vanilla lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
En Vodafone (voor de branded toestellen) laat weer op zich wachten... Zucht. Hopelijk binnen 2 maanden de update naar Lollipop 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:43:
Gewoon op 'silent' zetten? Bij de firmware van Sony zou dat moeten werken zoals silent in kitkat, niet zoals de compleet verneukte silent in vanilla lollipop.
Dank je voor je reactie. Ik snap er alleen niets van. Wat is Firmware en waar zit het? En wat is kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik snap er alleen niets van. Wat is Firmware en waar zit het? En wat is kitkat?
Firmware is de installatie van Android met alle toegevoegde software van de fabrikant. Een beetje zoals Windows met de extra software van de fabrikant op een nieuwe laptop.

Kitkat is de naam voor Android 4.4, lollipop is de naam voor Android 5.0 en 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dank je.
Maar zeg je nu dat ik terug moet naar Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Laatst online: 14-09 10:38
Goedemorgen,

Ben ik de enige die zich heeft verslapen? Ik gebruik al meer dan een jaar de zelfde wekker set-up. Elke dag om eentje om 6:50 en om 7:00. Nu heb ik me net verslapen en zie vrolijk op mijn startscherm staan dat hij woensdag om 6:50 af zal gaan.. Het is woensdag en al lang na 6:50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Fr0ns schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:17:
Goedemorgen,

Ben ik de enige die zich heeft verslapen? Ik gebruik al meer dan een jaar de zelfde wekker set-up. Elke dag om eentje om 6:50 en om 7:00. Nu heb ik me net verslapen en zie vrolijk op mijn startscherm staan dat hij woensdag om 6:50 af zal gaan.. Het is woensdag en al lang na 6:50...
Staat je klok ingesteld op 24- of 12-uurnotatie? Welke tijdzone staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
24-uurs notatie. Automatische tijdzone. En de tijd haalt hij automatisch op.

Ik doe het al meer dan een jaar op deze manier en heb er niets aan veranderd. Alleen al dat hij roept dat de wekker vandaag nog af moet gaan 3 uur geleden vind ik nogal frappant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducky019
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02 10:06
Is het mogelijk om op een officiele manier een versie van android terug te gaan.. Heb eergisteren 5.1 ontvangen maar nu doet sowieso 1 app het niet (KPN ITV) en een aantal andere apps reageren traag of slecht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Heb je Silent mode aanstaan? Ik heb me na het flashen van de nieuwe firmware ook verslapen omdat de wekker niet ging (bij mij trilde hij waar ik wakker van werd). In het beeld gaf hij echter wel aan dat er een alarm ingesteld was. In silent mode doet hij bij mij ook echt niks meer, behalve calls van favorites doorsturen.

[ Voor 11% gewijzigd door Patje040175 op 05-08-2015 10:30 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Patje040175 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:29:
Heb je Silent mode aanstaan? Ik heb me na het flashen van de nieuwe firmware ook verslapen omdat de wekker niet ging (bij mij trilde hij waar ik wakker van werd). In het beeld gaf hij echter wel aan dat er een alarm ingesteld was. In silent mode doet hij bij mij ook echt niks meer, behalve calls van favorites doorsturen.
Niet doelbewust, ik zet de ringtone altijd één standje boven trilstand zodat ik hem ook hoor bellen mocht het nodig zijn. Het zou dus kunnen dat het aan stond maar ik vermoed van niet.

Daar voor had ik hem eventjes op stil staan inderdaad omdat mijn trilstand vaak nog luider is dan mijn ringtone en mijn vriendin dan wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
Als ik hem op stil zet zoals gister dan staat de uitzondering voor de wekker gewoon aan. Ook staat hij nu opeens weer netjes op donderdag 6:50 als eerste moment dat hij weer over gaat.

Ik vind het erg raar allemaal. Vanavond nog maar een andere wekker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
De wekker doet het inmiddels weer goed. Wel krijg ik nu een uitroepteken bij mijn WiFi verbinding. Ik kan niks ontdekken, ik krijg netjes een DHCP lease, kan mijn telefoon pingen. Signaalsterkte is goed aldus de telefoon maar er gaat niets over heen. Zelfde met een ander accesspoint op dit netwerk.

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Hebben meer mensen last dat de wifi gewoon niet snel of automatisch verbind met bekende netwerken.
Soms kom ik thuis en dan zit ik aan tafel wat filmpjes te kijken blijkt hij vrolijk op 4g te staan inplaats van wifi.
Op 5.0 werkte het perfect maar op 5.1 ineens slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
raar dat sommige mensen dit soort problemen hebben op allemaal het zelfde toestel met zelfde software :S
heb zelf geen enkel minpuntje op te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
giovanni2903 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 01:35:
raar dat sommige mensen dit soort problemen hebben op allemaal het zelfde toestel met zelfde software :S
heb zelf geen enkel minpuntje op te merken
Tsja, in dit geval heb je natuurlijk met een aantal andere factoren te maken. Mijn WiFi probleem heb ik opgelost door een statisch IP in te stellen op mijn telefoon.. te bizar voor woorden.

Zal een incompatibiliteit zijn met onze DHCP server en de telefoon dus blijkbaar.
franssnarf schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:16:
Hebben meer mensen last dat de wifi gewoon niet snel of automatisch verbind met bekende netwerken.
Soms kom ik thuis en dan zit ik aan tafel wat filmpjes te kijken blijkt hij vrolijk op 4g te staan inplaats van wifi.
Op 5.0 werkte het perfect maar op 5.1 ineens slecht.
Sinds mobiel internet opeens weer duur en beperkt is geworden heb ik er een gewoonte van gemaakt handmatig van verbinding te wisselen. Geen high tech oplossing maar wel de zekerheid van een normale telefoonrekening.

[ Voor 35% gewijzigd door Fr0ns op 12-08-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om het toestel volledig op stille modus (trillen uit en geluid uit) te krijgen?
En dan met name 's nachts als het toestel aangesloten wordt op de oplader en de nachtstand aangaat d.m.v. smartconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Nee niet doormiddel van smartconnect maar wel door een tijd in te stellen bij geluidsmodus, die van mij loopt van 23.00 tot 07.00 de wekker gaat om 7.00 en staat als uitzondering ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb een probleem met m'n Z2 sinds ik er een aantal onderwaterfoto's mee heb gemaakt in het zwembad. Ik had terloops al in dit topic voorbij zien komen dat in meerdere gevallen bleek dat het toestel niet waterdicht/ -bestendig was zoals geadverteerd, maar eigenwijs als ik ben heb ik het toch geprobeerd aangezien Sony het per slot van rekening als verkoopargument voor dit toestel gebruikt (ik weet het, dom...).

In eerste instantie gaf het toestel wat meldingen over dat de hoofdtelefoon of microfoon zou zijn aangesloten terwijl dat niet zo was, maar die gingen vanzelf weg. Daarna was er zichtbaar condensopbouw aan de binnenkant van het toestel te zien bij de lens van de hoofdcamera, de frontcamera en uiteindelijk ook achter het glas ter hoogte van de licht- en nabijheidssensor.

Toestel deed het niettemin prima, en nog een tijdje een spelletje op gespeeld om 'm op te warmen in de hoop dat dit het condens eerder zou laten verdampen.

Toen de accu echter leeg was bleek bij het aansluiten van een lader dat het toestel nog maar tot 1% oplaadt waarna er automatisch een startscherm verschijnt met 'Sony Xperia' .

Dit scherm verdwijnt na enkele seconden waarna de telefoon een afbeelding van een batterij laat zien met daarboven '1%', het toestel stopt vervolgens met opladen, ook de rode LED die aangeeft dat het toestel onder lading staat dooft. Als het toestel vervolgens wordt ingeschakeld door de powerknop enkele seconden in te drukken begint deze kortstondig met opstarten van Android, maar sluit vanzelf weer af vóór de opstartprocedure is voltooid bij gebrek aan acculading.

Het toestel begint vervolgens opnieuw te laden tot het startscherm met 'Sony Xperia' weer verschijnt waarna het opladen opnieuw stopt. Als ik de powerknop kort indruk blijkt dat de accu opnieuw tot 1% is geladen, maar dus niet meer verder laadt.

Ook een reset (powerknop en volumeknop omhoog) zorgt voor het verschijnen van het 'Sony Xperia' logo waarna het toestel zoals hierboven beschreven opnieuw stopt met laden. Ook de resetknop achter het SIM klepje biedt geen soelaas en heeft hetzelfde effect als een reset.

Ik heb gegoogled op oplossingen, maar niets lijkt te werken, merkwaardig vind ik dat het toestel wel lijkt te werken (OS start bijvoorbeeld wel op tot de accu na enkele seconden leeg is), maar dat het opladen niet tot verder dan 1% komt.

Iemand enig idee of ervaring hoe dit op te lossen voordat ik 'm voor garantie retourneer (wat ongetwijfeld nog een gedoetje gaat worden i.v.m. geneuzel over waterschade terwijl dat juist bij dit toestel niet aan de orde zou mogen kunnen zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
@ weemism: welke oplaadmanieren gebruik je? wellicht is een van de 2 manieren stuk. Ofwel de stekker onder het klepje of je magnetishce aansluiting. Is dat nog te testen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Weemism schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:00:
heel verhaal +

Iemand enig idee of ervaring hoe dit op te lossen voordat ik 'm voor garantie retourneer (wat ongetwijfeld nog een gedoetje gaat worden i.v.m. geneuzel over waterschade terwijl dat juist bij dit toestel niet aan de orde zou mogen kunnen zijn)?
Ja gewoon opsturen, als je 100% zeker weet dat je klepjes dicht waren tijdens het gebruik in het water. Heb je gewoon garantie en is je ongegronde vrees ontrecht. Bij Dynafix schijnen ze we te zien hoe het water in het toestel terectht is gekomen. Gewoon eerlijk zijn in je klacht omschrijving. De onderschrijvende is ervaringsdeskundige met hetzelfde toestel. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Martinus schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:15:
@ weemism: welke oplaadmanieren gebruik je? wellicht is een van de 2 manieren stuk. Ofwel de stekker onder het klepje of je magnetishce aansluiting. Is dat nog te testen?
Ik heb het toestel aan twee verschillende (stopcontact)laders gehangen, één mobiele USB oplader en aan m'n laptop. Op alle manieren lukte het voorheen wel, maar nu dus niet meer.

Ik weet niet precies wat je met de magnetische aansluiting bedoelt, maar met de connector lijkt niets aan de hand. Het toestel laadt tenslotte wel op, maar slechts tot 1% waarna het vanzelf opstart, de accu draint en weer uitvalt tot ik het weer inschakel en hij weer tot 1% oplaadt.
Lip schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:02:
[...]
Ja gewoon opsturen, als je 100% zeker weet dat je klepjes dicht waren tijdens het gebruik in het water. Heb je gewoon garantie en is je ongegronde vrees ontrecht. Bij Dynafix schijnen ze we te zien hoe het water in het toestel terectht is gekomen. Gewoon eerlijk zijn in je klacht omschrijving. De onderschrijvende is ervaringsdeskundige met hetzelfde toestel. :)
De klepjes waren idd 100% zeker dicht, hier zat ook geen vocht achter toen ik deze naderhand opende. Ik zal het toestel dan maar opsturen inderdaad nadat ik nog één mogelijkheid uitprobeer. Op een Brits forum werd namelijk nog gesuggereerd het toestel tot het absolute minimum te drainen (zodat ook het accusymbool niet meer op het scherm verschijnt en de LED niet meer knippert bij het kort indrukken van de powerbutton), en deze dus echt helemaal uitgeschakeld is vóór 'm opnieuw op te laden.

Ik hou jullie op de hoogte, dank voor de ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
K
Weemism schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Ik heb het toestel aan twee verschillende (stopcontact)laders gehangen, één mobiele USB oplader en aan m'n laptop. Op alle manieren lukte het voorheen wel, maar nu dus niet meer.
Ik weet niet precies wat je met de magnetische aansluiting bedoelt, maar met de connector lijkt niets aan de hand. Het toestel laadt tenslotte wel op, maar slechts tot 1% waarna het vanzelf opstart, de accu draint en weer uitvalt tot ik het weer inschakel en hij weer tot 1% oplaadt.
Bedoel de aansluiting onder het klepje. Daar zit een magnetische oplaadpunt. Zowel dock als kabeltje, zodat je klepje altijd dicht kan blijven.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 16:05
Iemand enig idee wanneer de Stagefright patch voor de Z2 wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrow86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb een virus of malware op mijn telefoon en hoop hier de oplossing te vinden om deze te verwijderen. Scans met AVG en Malwarebytes Anti-malware (voor zover gelukt, nogal buggevoelige app) hebben niks opgeleverd.

Het probleem is dat steeds op dezelfde plek op mn home screen random apps verschijnen. Eerst weinig, maar nu soms een paar keer per dag. Soms is het dezelfde app, soms weer een andere, altijd op dezelfde plek en hij vervangt andere apps als die daar al staan, terwijl ik nog plaatsen vrij heb voor apps op mijn home screen. Ik sleep hem dan naar boven en kan hem dan removen, maar ze komen gewoon weer terug.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder alles te moeten verwijderen?

[ Voor 10% gewijzigd door sparrow86 op 02-09-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Creesch

bla bla!

Heb je root op je telefoon? Indien dat het geval is zou ik sowieso een volledige factory reset doen.

Indien dit niet het geval is zou ik eens beginnen met één voor één apps te verwijderen en kijken of dat effect heeft.
Als je apps hebt geinstalleerd buiten de playstore om dan zijn dit de allereerste waarmee je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrow86
Nee ik heb geen root voor zover ik weet. Apps verwijderen heeft niet mijn voorkeur. De frequentie van het probleem neemt toe, maar het gebeurd al maanden dus geen idee tot hoever ik terug moet. Ik installeer bijna allles vanuit de play store, heb denk ik een paar gedownloade betaalapps. Het is ook lastig wanneer te bepalen of het probleem weg is. Het kan ook gewoon lang duren voor er weer een app op mn home screen komt. Is er niet een goede app waarmee ik de boel kan scannen op malware? Ik vind het op zich ook niet zo storend, maar ben bang dat het bijvoorbeeld kwaad kan als ik nog internetbankier en dat soort dingen doe via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Je zou met CCleaner een scan kunnen doen en wat oude rotzooi en mappen kunnen verwijderen. Als het van een app afkomstig(hoogstwaarschijnlijk) is zal het niet veel helpen tot die betreffende app verwijderd is. Of iemand/iets heeft je google wachtwoord en installeert op afstand apps?! Wachtwoord veranderen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
sparrow86 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:15:
Nee ik heb geen root voor zover ik weet. Apps verwijderen heeft niet mijn voorkeur. De frequentie van het probleem neemt toe, maar het gebeurd al maanden dus geen idee tot hoever ik terug moet. Ik installeer bijna allles vanuit de play store, heb denk ik een paar gedownloade betaalapps. Het is ook lastig wanneer te bepalen of het probleem weg is. Het kan ook gewoon lang duren voor er weer een app op mn home screen komt. Is er niet een goede app waarmee ik de boel kan scannen op malware? Ik vind het op zich ook niet zo storend, maar ben bang dat het bijvoorbeeld kwaad kan als ik nog internetbankier en dat soort dingen doe via mijn telefoon.
Betalende apps kan je na het verwijderen gewoon opnieuw downloaden omdat ze al betaald zijn :)

Je kan in de Play Stor je apps bij langs gaan om te kijken of mensen vergelijkbare klachten hebben in een recensie, handig is als je eerst bij de minder populaire apps kijkt.

Alternatief is om op het vierkantje op je scherm te klikken en een hoop apps weg te vegen, zover ik weet doen dit soort apps het dan niet meer totdat je ze zelf opnieuw opstart (of het toestel opnieuw opstart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrow86
Bedankt voor de tips. Heb idd ook een Ccleaner-scan gedaan en een boel opgeruimd en mn telefoon gaat zo af en toe ook wel eens helemaal uit ;) Dat heeft het helaas ook niet opgelost. Er is dus geen andere optie dan apps verwijderen? Ik hoopte eigenlijk dat er een goede anti malware/spyware app zou zijn.

Kan ik het ook gewoon zo laten en af en toe die app van mn home screen verwijderen? Of kan het schadelijk zijn dat ze bijvoorbeeld op mijn bankrekening kunnen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Daar valt niks met zekerheid over te zeggen. Wie weet kunnen ze al het geld van je rekening halen. Of je microfoon en camera op gepaste momenten gebruiken, of je mails lezen, of je wachtwoorden stelen en stiekem gebruiken.

Reset nu maar gewoon. Maar niet overhaast handelen; voorbereiding is het grootste deel van het werk. Wil je iets backuppen? Zo ja, hoe denk je dat te doen? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je op een gemakkelijke en veilige manier je Z2 kan debranden? De updates komen maar niet binnen. Heb een T-mobile branded toestel. En de update 5.1 komt maar niet binnen. Als je je toestel debrand blijven de toekomstige updates dan nog wel binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Er is dus geen andere optie dan apps verwijderen?
Nope, sterker nog als je echt malware hebt zou ik een factory reset aanraden. Maargoed dat is mijn 2ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:45:
Weet iemand hoe je op een gemakkelijke en veilige manier je Z2 kan debranden? De updates komen maar niet binnen. Heb een T-mobile branded toestel. En de update 5.1 komt maar niet binnen. Als je je toestel debrand blijven de toekomstige updates dan nog wel binnenkomen?
0/ Neem backups voor het geval iets foutloopt!
1/ Download een generic (= non-branded) firmware (= ROM) van het internet
2/ Installeer Flashtool
3/ Flash de firmware met behulp van Flashtool
3a/ met behoud van data: vrij grote kans op bugs en traagheid
3b/ volledige wipe van data: schone lei, werkt zoals het hoort, nadeel is vanalles weer instellen, installeren en terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nadeel van je telefoon flashen is dat je garantie weg is (toch :?) en als je het verkeerd doet kan je je telefoon in het ergste geval weggooien (zelf gehad met mijn 3 maanden oude Xperia z een jaar geleden :'( )

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 08-09-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nee, enkel bij het unlocken van de bootloader is de garantie weg. Flashtool doet niks anders dan wat Sony's repair software doet: een blanco firmware flashen zonder rekening te houden met wat er al op staat, behalve dan checken welke lokalisatie van de firmware jij moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

DevilsProphet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:59:
Nee, enkel bij het unlocken van de bootloader is de garantie weg. Flashtool doet niks anders dan wat Sony's repair software doet: een blanco firmware flashen zonder rekening te houden met wat er al op staat, behalve dan checken welke lokalisatie van de firmware jij moet hebben.
Hrm, als ik google op flashtool kom ik op de sony website. Daar staat aangegeven dat flashtool alleen te gebruiken is op geunlockte telefoons?

Edit:

Ah snap het al. Flash tool (met spatie) is van sony, Flashtool (zonder spatie) is een third party tool.

Carry on.

[ Voor 10% gewijzigd door Creesch op 09-09-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Voor de mensen die taal en dus dt-fouten en spatiefouten onbelangrijk vinden, 'want niet relevant in de echte wereld': zie daar, exhibit A.

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
cordonbleu schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:47:
Iemand enig idee wanneer de Stagefright patch voor de Z2 wordt uitgerold?
Niemand die dit weet? Ambroos misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb tegenwoordig het probleem dat mijn telefoon een aantal seconden na het unlocken, schijnbaar vast hangt voor een vijftal seconden, en daarna gewoon weer vlotjes verder gaat. Dit is zeer storend, omdat je soms bijvoorbeeld in het midden van een bericht zit te typen, en het toetsenbord even niks meer doet, en daarna enkele van je aanslagen of swipes nog laat door komen.

Is er een manier om erachter te komen of het een app is die hiervoor zorgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
cordonbleu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:14:
[...]

Niemand die dit weet? Ambroos misschien?
:X

Altijd vaag. Bij Sony geven ze niet zo veel om de releaseschedule van Google, het draait om hun eigen plan. Kans is groot dat die er voor de Z2/Z1/Z pas gaat komen wanneer ze een 'andere' update toevallig klaarhebben. Ofwel een nieuwe in de huidige reeks (5.1 met veel bugfixes in één keer), ofwel direct een grote verandering.

De geruchten zijn dat de Z5 de nieuwe dichter-bij-stock-skin heeft (gewoon een stock-ROM met alleen wat Sony-apps, veel minder ingrijpende changes aan het systeem om sneller te kunnen updaten). Kans is groot dat die eind dit jaar / begin 2015 ook naar de Z2/Z3 komt (na de Z3+). Is nog geen Marshmallow.

In ieder geval, voor Stagefright denk ik dat we een fix mogen verwachten in oktober of november. In november is er een stevige updateronde gepland, ook voor de Z5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

DevilsProphet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:26:
Voor de mensen die taal en dus dt-fouten en spatiefouten onbelangrijk vinden, 'want niet relevant in de echte wereld': zie daar, exhibit A.

;-)
Vertel dat maar even tegen google, maakt niet uit welke variant ik intik de eerste resultaten gaan allemaal over "flash tool". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Zat vanmiddag te bedenken dat Sony na het bekend worden van Stagefright had gezegd dat ze in Augustus patches uit zouden gaan rollen, helaas (nog) niet gebeurt.

Toen ik net op de FP las dat de broncode van Stagefright vrijgegeven was hoopte ik gelijk dat ze er nu een beetje tempo achter gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Kan dat nu nooit eens normaal met Android :') Je kunt nu wel apps verplaatsen naar SD, maar na iedere update staan ze weer mooi in het telefoongehegen. Dit is weer echt android-style: alles half. Jammer hoor, sta ik nog iedere dag m'n apps weer handmatig te verplaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:50
marhalm schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:33:
Kan dat nu nooit eens normaal met Android :') Je kunt nu wel apps verplaatsen naar SD, maar na iedere update staan ze weer mooi in het telefoongehegen. Dit is weer echt android-style: alles half. Jammer hoor, sta ik nog iedere dag m'n apps weer handmatig te verplaatsen..
Tjah, dat heb je met telefoons met slechts 8gb interne opslag. Ik krijg ook altijd de melding dat ik boven de 75% vol heb.

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
ikbenerniet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:59:
[...]

Tjah, dat heb je met telefoons met slechts 8gb interne opslag. Ik krijg ook altijd de melding dat ik boven de 75% vol heb.
De Z2 heeft 16 GB intern geheugen. En om die melding voor te blijven, zet ik de apps op SD card. Omdat dit bij Android natuurlijk weer half is uitgewerkt, staan de app bij iedere update weer keurig in het telefoongehegen ipv de SD card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

marhalm schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:02:
[...]

De Z2 heeft 16 GB intern geheugen. En om die melding voor te blijven, zet ik de apps op SD card. Omdat dit bij Android natuurlijk weer half is uitgewerkt, staan de app bij iedere update weer keurig in het telefoongehegen ipv de SD card.
In plaats van de schuld bij Android te leggen kan je beter eerst eens checken of dat gedrag wel normaal is. Zo nee: reset je foon en geniet van een Android die heel is uitgewerkt!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

Bij mij blijven de apps die ik naar de SD verplaatst heb, keurig op de SD staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Same here :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
marhalm schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:02:
[...]

Als je nou eerst eens even op onderzoek uitgaat en wat informatie opzoekt over of dit normaal is bij Android (en/of de Z2), in plaats van gelijk te roepen dat Android maar 'half uitgewerkt' is. Zoals je hier al kan lezen is dat dus niet het geval. En als dat half uitgewerkte Android niks voor je is, zijn er ook nog andere OS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
marhalm schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:33:
Och, bij Android kan je tenminste een sd kaart plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
nieuws: Sony adviseert 'waterdichte' Xperia-toestellen niet onder water te gebruiken

Ik was toch al niet van plan mijn telefoon onder water te gebruiken, maar dit is toch wel erg slecht van Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Blauwschaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:00:
nieuws: Sony adviseert 'waterdichte' Xperia-toestellen niet onder water te gebruiken

Ik was toch al niet van plan mijn telefoon onder water te gebruiken, maar dit is toch wel erg slecht van Sony...
Ik heb dat dus wel gedaan, en hij kon er inderdaad niet tegen. Zoals ik een paar posts hierboven al beschreef deed ie het nog wel, maar wilde ie niet meer opladen.

Vandaag het toestel teruggekregen van Dr. Mobile, en de reparatie bleek gelukkig onder garantie plaatsgevonden te hebben. Volgens de opgave hebben ze een boardswap gedaan, maar zoals het zo vaak gaat bij reparaties is er dan weer iets anders aan de hand.

Ze hebben bij de swap een moederbord met T-Mobile branded software erin gezet, niet blij mee om meerdere redenen. Bij het opstarten krijg ik nu een lelijk T-Mobile flashscreen in plaats van de golvende animatie, er staat wat extra T-Mobile software op nu, maar het ergste, T-Mobile loopt hopeloos achter met het up to date houden van Android. Toestel draait dus nog op 5.02 terwijl het toestel oorspronkelijk maanden geleden al was geüpdate naar 5.1 op het unbranded board :'( .

En nog erger dan dat, bij Dr. Mobile heeft een of andere sufferd de lensprotector aan de binnenkant met z'n vette vingers aangeraakt, is dus niet schoon te maken en nu dus niet meer de optimale fotokwaliteit vanwege de vuile lensprotector. Op zo'n moment denk ik dan AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGGGGGGGGH!!!!!!!

Terugsturen kan binnen twee dagen, maar dan ben ik 'm weer meer dan een week kwijt, met de kans dat er opnieuw geprutst wordt. Iemand een idee of de Z2 enigszins met beleid is te openen zodat ik het zelf kan schoonmaken?

[edit] Never mind, ik heb een filmpje op YouTube opgezocht en me er zojuist maar aan gewaagd. Met een hoop gepriegel de achterkant verwijderd, binnenkant van de lensbeschermer schoongemaakt, en met hetzelfde gepriegel vanwege de dubbelzijdige tape aan de binnenkant de achterkant weer bevestigd. Los van dat ie al niet waterdicht bleek, is ie dat nu in ieder geval helemáál niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Weemism op 18-09-2015 18:05 ]

• jurianv
Heb je jouw toestel al geflasht naar een generic ROM? Hetzelfde wil ik ook doen, want Vodafone blijft ook extreem achter met updates. Ik denk dat 5.1 wel de moeite waard is om te flashen
Weemism schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:19:
[...]

Ik heb dat dus wel gedaan, en hij kon er inderdaad niet tegen. Zoals ik een paar posts hierboven al beschreef deed ie het nog wel, maar wilde ie niet meer opladen.

Vandaag het toestel teruggekregen van Dr. Mobile, en de reparatie bleek gelukkig onder garantie plaatsgevonden te hebben. Volgens de opgave hebben ze een boardswap gedaan, maar zoals het zo vaak gaat bij reparaties is er dan weer iets anders aan de hand.

Ze hebben bij de swap een moederbord met T-Mobile branded software erin gezet, niet blij mee om meerdere redenen. Bij het opstarten krijg ik nu een lelijk T-Mobile flashscreen in plaats van de golvende animatie, er staat wat extra T-Mobile software op nu, maar het ergste, T-Mobile loopt hopeloos achter met het up to date houden van Android. Toestel draait dus nog op 5.02 terwijl het toestel oorspronkelijk maanden geleden al was geüpdate naar 5.1 op het unbranded board :'( .

En nog erger dan dat, bij Dr. Mobile heeft een of andere sufferd de lensprotector aan de binnenkant met z'n vette vingers aangeraakt, is dus niet schoon te maken en nu dus niet meer de optimale fotokwaliteit vanwege de vuile lensprotector. Op zo'n moment denk ik dan AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGGGGGGGGH!!!!!!!

Terugsturen kan binnen twee dagen, maar dan ben ik 'm weer meer dan een week kwijt, met de kans dat er opnieuw geprutst wordt. Iemand een idee of de Z2 enigszins met beleid is te openen zodat ik het zelf kan schoonmaken?

[edit] Never mind, ik heb een filmpje op YouTube opgezocht en me er zojuist maar aan gewaagd. Met een hoop gepriegel de achterkant verwijderd, binnenkant van de lensbeschermer schoongemaakt, en met hetzelfde gepriegel vanwege de dubbelzijdige tape aan de binnenkant de achterkant weer bevestigd. Los van dat ie al niet waterdicht bleek, is ie dat nu in ieder geval helemáál niet meer.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

jurianv schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:14:
Heb je jouw toestel al geflasht naar een generic ROM? Hetzelfde wil ik ook doen, want Vodafone blijft ook extreem achter met updates. Ik denk dat 5.1 wel de moeite waard is om te flashen
[...]
Nee. Ik had voorheen de stock software van Sony zelf, en omdat de Z2 redelijk snel van een update naar 5.1 werd voorzien vond ik het ook niet nodig naar een custom ROM te gaan. Maar nu ik dus een branded T-Mobile bordje erin heb zitten merk ik weer hoe lang providers erover doen om de software te 'testen' en OTA te releasen. Letterlijk maanden na de release van de stock software door Sony is de Z2 nog steeds niet geüpgrade door T-Mobile. Snap ook niet wat nu de noodzaak van dat testen is, en vooral waarom het zo lang moet duren, het is niet alsof Sony nog iets aan hun 5.1 release gaan aanpassen omdat er op een netwerkje in NL iets niet goed lijkt te werken (voor zover dat überhaupt ooit al aan de orde is).

Als het nog veel langer duurt zal ik uiteindelijk wel overgaan naar een custom ROM. Kan je op dit moment dus helaas nog niet helpen.

Is het trouwens niet mogelijk om de T-Mobile software te vervangen met de originele software van Sony?

[edit:] Ik zie nu dat je met 'generic' waarschijnlijk de stock ROM van Sony bedoelde. Ik heb er even op gegoogled, en kwam hier uit waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je Z2 kan 'debranden'. Het lijkt een goed guide, misschien heb je daar wat aan.

[edit 2:] Zelf ook maar eens even aan de gang gegaan. Alvast een tip, de USB debugging optie (nodig voor het flashen) zit enigszins verstopt op de Z2. Dit YouTube filmpje laat zien hoe je 'm zichtbaar kan maken. Link in het artikel naar het flashtool is dood, hier de goede locatie. De link naar de stock ROM in het artikel kan je gewoon gebruiken zoals het er naar uitziet, er wordt weliswaar over de UK versie gesproken, maar in feite is het gewoon de EU versie die dus ook voor NL geschikt zou moeten zijn. Ook moet je de Sony PC Companion installeren.

Ik heb zelf nog niet geprobeerd te flashen, en weet dus niet of het werkt. Als je ermee aan de gang gaat is dat uiteraard voor eigen risico.

[ Voor 38% gewijzigd door Weemism op 20-09-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij mij hebben ze ook geprutst tijdens het repareren van mijn Z2
er zit een wit dingetje aan de binnenkant van mn lens, gelukkig merk ik hier niks van in de foto's etc
ook hebben ze de plastic rand van mijn toestel flink beschadigd..
3e dingetje is dat er aan de binnenkant van de achterkrant een dikke streep te zien is (blauw kleurig).

ze gaan in ieder geval niet zuinig met je toestel om met reparaties bij Dr. mobile ;(
martijnm71 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:43:
Zat vanmiddag te bedenken dat Sony na het bekend worden van Stagefright had gezegd dat ze in Augustus patches uit zouden gaan rollen, helaas (nog) niet gebeurt.

Toen ik net op de FP las dat de broncode van Stagefright vrijgegeven was hoopte ik gelijk dat ze er nu een beetje tempo achter gaan zetten.
er komt hiervoor vrij snel een update beschikbaar ;)

http://www.allaboutphones...peria-z2-en-z3-serie.html

[ Voor 34% gewijzigd door giovanni2903 op 20-09-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
en een update vanmorgen.
netjes.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:45

E-B

Welke provider heb je, heb je een branded toestel en welk versienummer heeft de update? Ik wacht nog altijd op de 5.1 update op een Vodafone branded toestel (blijkbaar) (en die willen er niets over kwijt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
E-B schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:42:
[...]

Welke provider heb je, heb je een branded toestel en welk versienummer heeft de update? Ik wacht nog altijd op de 5.1 update op een Vodafone branded toestel (blijkbaar) (en die willen er niets over kwijt...).
heb de mijne uit duitsland.
23.4.a.1.200

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:45

E-B

Martinus schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:00:
[...]
heb de mijne uit duitsland.
23.4.a.1.200
Dank. :)

Het lijkt er zelfs op dat dit een nieuw(ere) update is dan die in Nederland? Volgens de informatiepagina van Sony hangt deze nog op 23.4.A.0.346? Misschien de/een aankomende release met Stagefright fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
E-B schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:27:
[...]

Dank. :)

Het lijkt er zelfs op dat dit een nieuw(ere) update is dan die in Nederland? Volgens de informatiepagina van Sony hangt deze nog op 23.4.A.0.346? Misschien de/een aankomende release met Stagefright fixes?
In die 1.200 build zitten geen fixes voor Stagefright, sterker nog volgens die test app van Zymperium is het juist erger geworden. Ik heb de 1.200 gisteren ook geïnstalleerd (heb er achter misschien een beetje spijt van) en hierin falen alle 6 de tests. In de build die ik er tot gisteren op had staan, ik meen 23.4.A.0.580 build, slaagde je nog voor 2 van de 6 tests.

De enige wijzigingen in die laatste build zijn wat UI aanpassingen, er zijn o.a. wat onderdelen in de Settings verschoven naar een ander submenu. Dus ja, wellicht dat ik mij de vorige build weer een keer terug flash.

• Blauwschaap
Moi_in_actie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:31:
[...]

In die 1.200 build zitten geen fixes voor Stagefright, sterker nog volgens die test app van Zymperium is het juist erger geworden. Ik heb de 1.200 gisteren ook geïnstalleerd (heb er achter misschien een beetje spijt van) en hierin falen alle 6 de tests. In de build die ik er tot gisteren op had staan, ik meen 23.4.A.0.580 build, slaagde je nog voor 2 van de 6 tests.

De enige wijzigingen in die laatste build zijn wat UI aanpassingen, er zijn o.a. wat onderdelen in de Settings verschoven naar een ander submenu. Dus ja, wellicht dat ik mij de vorige build weer een keer terug flash.
Ik heb vanmorgen ook de 1.200 build geïnstalleerd. Misschien had ik beter eerst jouw reactie kunnen lezen :p Ik ging er volledig vanuit dat dit de stagefright patch zou zijn.

Overigens kreeg ik een melding dat de NFC firmware geüpdatet zou zijn. Blijkbaar zit er dus iets meer in dan alleen UI aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
word wel is tijd dat ze dat stagefright gaan aanpakken, er komt in ieder geval een update aan, maar is nog steeds niet in nederland uitgerold (zie mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
giovanni2903 schreef op maandag 28 september 2015 @ 00:02:
word wel is tijd dat ze dat stagefright gaan aanpakken, er komt in ieder geval een update aan, maar is nog steeds niet in nederland uitgerold (zie mijn vorige post)
In het artikel van jouw vorige post refereren ze naar de 1.200 build, die je wel al kunt installen (ik en Blauwschaap hebben hem in ieder geval al draaiend), maar die build bevat dus juist NIET de Stagefright fix. Integendeel, hij maakt de telefoon juist meer vatbaar (eerst slaagde hij nog voor 2 tests, nu voor geen enkele meer).
Er zal vast weer een update aankomen, maar dat is zover ik kan lezen niet dat wat ze in die post van Allaboutphones bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Maar goed aan de andere kant, Stagefright is nu een week of drie beschikbaar qua code, ik heb nog nergens iets gelezen over dat er ook iets mee gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Eens. Het is ook een nogal 'onpraktische' exploit voor criminelen denk ik, je moet het nummer van het slachtoffer hebben, en het is erg zichtbaar vanwege die MMS video die naar een gebruiker moet worden gestuurd en worden geopend. Het is denk ik praktischer een malafide app te verspreiden danwel de database van een bonafide app te hacken om aan dezelfde gegevens te komen.

Maar is op zich geen reden om hier laks mee om te gaan als fabrikant. Vandaag kwam de stagefright patch wel binnen op m'n low end HTC 601 van werk. Dat zelfs HTC Sony heeft verslagen qua het uitrollen van een softwarepatch vind ik niet zo'n goed teken.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.