Nee. Ik had voorheen de stock software van Sony zelf, en omdat de Z2 redelijk snel van een update naar 5.1 werd voorzien vond ik het ook niet nodig naar een custom ROM te gaan. Maar nu ik dus een branded T-Mobile bordje erin heb zitten merk ik weer hoe lang providers erover doen om de software te 'testen' en OTA te releasen. Letterlijk maanden na de release van de stock software door Sony is de Z2 nog steeds niet geüpgrade door T-Mobile. Snap ook niet wat nu de noodzaak van dat testen is, en vooral waarom het zo lang moet duren, het is niet alsof Sony nog iets aan hun 5.1 release gaan aanpassen omdat er op een netwerkje in NL iets niet goed lijkt te werken (voor zover dat überhaupt ooit al aan de orde is).
Als het nog veel langer duurt zal ik uiteindelijk wel overgaan naar een custom ROM. Kan je op dit moment dus helaas nog niet helpen.
Is het trouwens niet mogelijk om de T-Mobile software te vervangen met de originele software van Sony?
[edit:] Ik zie nu dat je met 'generic' waarschijnlijk de stock ROM van Sony bedoelde. Ik heb er even op gegoogled, en kwam
hier uit waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je je Z2 kan 'debranden'. Het lijkt een goed guide, misschien heb je daar wat aan.
[edit 2:] Zelf ook maar eens even aan de gang gegaan. Alvast een tip, de USB debugging optie (nodig voor het flashen) zit enigszins verstopt op de Z2.
Dit YouTube filmpje laat zien hoe je 'm zichtbaar kan maken. Link in het artikel naar het flashtool is dood,
hier de goede locatie. De
link naar de stock ROM in het artikel kan je gewoon gebruiken zoals het er naar uitziet, er wordt weliswaar over de UK versie gesproken, maar in feite is het gewoon de EU versie die dus ook voor NL geschikt zou moeten zijn. Ook moet je de
Sony PC Companion installeren.
Ik heb zelf nog niet geprobeerd te flashen, en weet dus niet of het werkt. Als je ermee aan de gang gaat is dat uiteraard voor eigen risico.
[
Voor 38% gewijzigd door
Weemism op 20-09-2015 00:52
]