Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitbullro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:20:
Ik heb een raar probleem! Als ik foto's verwijder van mijn Z2 blijven deze terugkomen! Hoe komt zoiets en hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt!!
Heb je gmail geinstalleerd en ingelogd op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb mijn google+ gelinkt... Ben ik genoodzaakt van een factory reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik wilde eergisteren middag een foto schieten. Het was 19 graden buiten en ik kon geen foto schieten doordat het toestel te warm was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb sinds gisteren de Z2, prachtig toestel alleen zit ik met een vraagje; "Als ik een foto maak in de de sr modus waar slaat deze de foto's dan op?

Want bij mij doet het niks. Ik kan alleen de wazigheid veranderen en op een vinkje drukken en daarna zie ik de foto niet in mijn album staan?

Wie kan helpen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:31:
Hallo,
Ik heb sinds gisteren de Z2, prachtig toestel alleen zit ik met een vraagje; "Als ik een foto maak in de de sr modus waar slaat deze de foto's dan op?

Want bij mij doet het niks. Ik kan alleen de wazigheid veranderen en op een vinkje drukken en daarna zie ik de foto niet in mijn album staan?

Wie kan helpen?

Groetjes
Via Album > links boven naar het menu > Camera > Background Defocus. Wellicht dat de mappen bij jou anders heten, ik heb alles ingesteld op Engels.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44
Bij mij vandaag ook een kras onderin de achterkant gespot. Geen idee hoe het kan, baal er verschrikkelijk van.. Dergelijk dure telefoon, altijd in de cover van Sony, vind het eigenlijk niet kunnen. Maar ik denk dat er gezegd gaat worden dat het valschade is als ik hem opstuur, waar ik geen zin in heb. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KevinK92 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:54:
Bij mij vandaag ook een kras onderin de achterkant gespot. Geen idee hoe het kan, baal er verschrikkelijk van.. Dergelijk dure telefoon, altijd in de cover van Sony, vind het eigenlijk niet kunnen. Maar ik denk dat er gezegd gaat worden dat het valschade is als ik hem opstuur, waar ik geen zin in heb. Iemand tips?
Sony gaat daar wel makkelijk mee om. Bij mij is het scherm 2x gebarsten bij de z1, zowel voor, als achter. Beide keren gratis vervangen. En terecht, want over de constructie is blijkbaar niet voldoende over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Weet iemand hier nog leuke / nuttige dingen die je kan gebruiken i.c.m. USB OTG?

Het werkt prima met een USB stick, muis of toetsenbord en vroeg me af of je nog meer aan je telefoon kon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Via Album > links boven naar het menu > Camera > Background Defocus. Wellicht dat de mappen bij jou anders heten, ik heb alles ingesteld op Engels.
Thnx voor je reactie.
Heeft helaas niet geholpen, de foto's zie ik hoe dan ook niet terug. Wat krijg jij te zien na het maken van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 03:17:
[...]

Thnx voor je reactie.
Heeft helaas niet geholpen, de foto's zie ik hoe dan ook niet terug. Wat krijg jij te zien na het maken van de foto?
Net even uitgetest en bij mij komt de foto wel direct in het Album terecht. Na het nemen van de foto krijg ik het scherpstellen, druk ik op de "ok" button dan saved hij de foto en gaat ie terug naar de camera.

Op welke plaats sla jij de foto's op vanuit de camera? Dit kan je vinden binnen de camera > settings > rechtse settings tab > "data storage". Misschien kun je eens proberen deze om te zetten (van internal memory naar SD card of vice versa).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:30:
[...]

Mijn status ziet er hetzelfde uit. Ik wacht ook vanaf de 26ste. Er wordt gewacht op onderdelen vanuit de fabrikant. Kan nog wel even duren.
Ik heb nog steeds geen status update, jij wel? Lijkt erop dat ze op onderdelen wachten van sony,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:02
Dit toestel nu een paar dagen in bezit. Komt van een S3 af. Super toestel, is van batch 14w20 en heb geen noemenswaardige problemen. 4k filmen doe ik niet, heb geen tv waar ik dat kan afspelen.

Heb inmiddels een Spigen Case Ultra Fit en Nillkin Screen Protector Tempered Glass besteld. Vond ik de mooiste oplossing. Zo'n mooie telefoon moet gezien worden. :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb nog steeds geen status update, jij wel? Lijkt erop dat ze op onderdelen wachten van sony,
Nog steeds geen verandering inderdaad. Er staat nog steeds dat er gewacht wordt op onderdelen. Kan tot 3 weken duren heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
papegaai01 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:49:
Dit toestel nu een paar dagen in bezit. Komt van een S3 af. Super toestel, is van batch 14w20 en heb geen noemenswaardige problemen
Heb het toestel ook net, hoe kan je de produktie datum achterhalen ? En welke batch zijn met problemen ?

[ Voor 5% gewijzigd door videoman op 08-07-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
videoman schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Heb het toestel ook net, hoe kan je de produktie datum achterhalen ? En welke batch zijn met problemen ?
Achter het microsd klepje zit een tray met o.a. de produktie datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
[...]

Nog steeds geen verandering inderdaad. Er staat nog steeds dat er gewacht wordt op onderdelen. Kan tot 3 weken duren heb ik vernomen.
Ik heb nu deze status:
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 8-7-2014 8:55:52

Volgens mij wordt hij compleet vervangen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Ik heb nu deze status:
Logistiek - Product gecrediteerd door fabrikant 8-7-2014 8:55:52

Volgens mij wordt hij compleet vervangen.. ;)
Ja dat is mooi. Bij gecrediteerd kan je zo ver ik weet een nieuwe telefoon in de winkel uitzoeken.
Bij mij nog niets veranderd, maar ik verwacht dat het nu ook niet al te lang meer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 21:45
Eindelijk deze week ook de Xperia Z2 gaan halen. Wat een toestel zeg! Lekker groot, ideaal voor mij. Prachtig design, maar dat is bij Sony altijd het geval. Zo snel en vloeiend, gewoon heerlijk. Dit toestel is de ideale upgrade voor mijn oude Xperia S.

Nu met de eerste batterij lading heb ik 1 dag en 16 uur gedaan. Waarvan scherm ingeschakeld bijna 6.30u was. Dit zal waarschijnlijk nog lichtjes verbeteren na meerdere oplaadbeurten. Met de camera heb ik nog niet veel kunnen spelen.

Verder heb ik ook de originele Sony stand cover erbij gekocht. Wederom heel mooi, lijkt heel goed op mijn Xperia Tablet Z cover van Sony. Nog aan het twijfelen om de dock ook aan te kopen, handig voor op mijn bureau lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Nog niemand last van een loskomende achterkant? Dit was een groot probleem bij vele exemplaren (vooral eerste batches) van de Xperia Z. Dit was vooral te wijten aan het erg warm worden van de telefoon icm slechte lijm waarmee de achterkant aan de behuizing geplakt zat. Aangezien ik veel gehoord heb dat de Z2 ook erg warm kan worden o.a. bij het maken van foto's, filmen en internetten vraag ik me af of iemand dit probleem is tegen gekomen. Waarschijnlijk heeft Sony er wel rekening mee gehouden en het ontwerp aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb het Rhinoshield aangebracht op mijn Z2, maar nu past hij niet meer in het dock. Hij is een heel klein beetje te dik. Het dock heeft nu ook een kleine luchtbel gemaakt onder het shield :(

Je zou toch denken dat ze hier rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ik heb de Tempered glass shield van Brando gekocht, die heeft aan 2 kanten een protector, voor en achter glass. Deze past wel in het dock. Gebruik je wel het vergrote opzetstuk wat je bij je dock krijgt? Bij het kleine opzetstuk krijg ik ook luchtbellen onder mijn shield.

[ Voor 12% gewijzigd door Patje040175 op 11-07-2014 11:27 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Patje040175 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:22:
Ik heb de Tempered glass shield van Brando gekocht, die heeft aan 2 kanten een protector, voor en achter glass. Deze past wel in het dock. Gebruik je wel het vergrote opzetstuk wat je bij je dock krijgt? Bij het kleine opzetstuk krijg ik ook luchtbellen onder mijn shield.
Oh, dat heb ik zelfs niet gezien in de doos! Erg bedankt! Nu het kleine opzetstuk eraf krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
[quote]Dutchy007 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:14:
Gisterenavond m'n Z2 keurig in mijn nieuwe DK36 magnetic charger dock gezet (dock is amper 4 dagen oud...) en nu haalde ik mijn telefoon eruit vanochtend en wat blijkt? De magnetische strip van de telefoon is achtergebleven op het dock... ik kan het stripje welk terugstoppen in de telefoon maar deze zit uiteraard los.

Hebben nog meer mensen hier last van ? Kan je zeggen welke productie week jouw telefoon heeft , ik heb zelf een week 20 telefoon en nog geen last. Ik zie op andere forums dat dit probleem toch wel voorkomt, het kan de belasting in het dock zijn op de poort, de hele telefoon rust erop. Dus blijf toch nog even werken met de losse magnetische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:44
Mijn god... was ik vanmiddag aan het fietsen (niet eens mountainbiken o.i.d.) en toen brak mijn hele Haicom bike mount af :( . Uiteraard lande mijn telefoon op het beton en is nu aanzienlijk beschadigd op de randen. Scherm is zo te zien niet beschadigd, mijn glass screen protector heeft de hele klap opgevangen.
Bike holder is amper een maand oud... wtf?

Mijn telefoon is wel verzekerd bij LifeLine (via Belcompany geloof ik). Iemand ervaringen hoe ik dit het beste kan aanvliegen? Dan heb ik al een speciale houder voor op de fiets... en dan breekt die houder gewoon spontaan af. Lijkt wel of het plastic van slechte kwaliteit is.

http://oi61.tinypic.com/2qjdezp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak1960
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb de originele sony style cover stand *SCR10*
Daar staat dat het toestel in slaapstand gaat ??
Alleen kan ik dat nergens vinden want het werkt volgens mij niet zoals bij de samsung viewcovers.
Dus hoe en wat houd de slaapstand in ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, weer eens een nieuw PR gehaald qua accuduur 8)

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/Xperia%20Z2%20review/Battery/Screenshot_2014-07-12-00-16-08_zpsf6118481.pngAfbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/Xperia%20Z2%20review/Battery/Screenshot_2014-07-12-00-16-15_zpsd419154d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enkele dagen dit toestel in mijn bezit. Bevalt super. Reageert snel en de accu houd het zelfs met ijn gedrag ruim een dag vol. Alleen 1 iets schijnt mij maar niet te lukken.
Zodra het toestel standby staat. (en niet in stamina modus) is het niet mogelijk om een whatsapp geluidje te horen. Het volume staat vol open. Zelfs als ik een ander geluidje kies klinkt deze zeer luid. Maar eenmaal het toestel gelokt en ik hoor niets meer.
Tevens ook een zach lockscherm geluid. Amper te horen. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Heeft iemand anders ook het probleem dat de trilfunctie af en toe niet werkt? Het lijkt precies vooral voor te komen als de telefoon op stil staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Guys, naast de pech die ik had met een niet waterdichte telefoon. Heb ik me enorm gestoord aan twee zaken:

Het gebeurde toch meermaals per dag dat de telefoon even niet meer reageerde op input, even een hikup van een paar seconden waarin er niets gebeurde.. Gebeurde volkomen willekeurig bij browsen maar bijvoorbeeld ook in een lichte ap als nu.nl

Daarnaast en dat was nog het ergste. De belkwaliteit was slecht. Sowieso slechter dan de oppo die ik eerst gebruikte maar het gebeurde af en toe dat de tegenpartij voor mij steeds zachter te horen was tot een bijna volledige mute toe. Dit duurde z'n 15 seconden en daarna werd het weer beter. Na een minuutje begon het weer opnieuw.... Onacceptabel.

Ben inmiddels overgestapt op de lumia 930 en ben er geweldig blij mee.. Belkwaliteit is echt subliem! Camera gelijkwaardig, scherm ook. Helaas ga ik de noice cancelling optie wel enorm missen op kantoor.. Ooh en de standaard 32gb kan ook niet worden bijgestaan door een sd kaartje.
Wilde jullie laten weten dat het een goed alternatief is mocht hier iemand er klaar mee zijn.

Kan me nl voorstellen (zo kijk ik een beetje naar de zaken) dat de SGS5 te plastic is en een te zware skin gebruikt en de andere topper, de HTC gewoon geen goede camera heeft. Lumia 930 is een optie ;)

Edit: Nog wat ervaringen toegevoegd tussen deze modellen:
De Lumia 930 is niet waterdicht maar heeft wel draadloos opladen ingebouwd. Het magnetiche opladerkabeltje een tijd gebruikt in de auto voor de xperia maar was helaas niet zoals bij de macbooks, de magneetjes zijn zwak en niet foolproof, je moet goed kijken of de kabel er wel perfect recht op zit, jammer. Gebruik nu draadloze inductie in de autohouder, dwz, geen enkel draadje meer aansluiten, nooit meer.. Inductie en bluetooth en klaar ben je.

Daarbij heb ik tot nog toe goede ervaring met HereDrive+ gratis turn by turn navigatie met nederlandse stem, je mag alle landen in de wereld per stuk downloaden voor offline navigatie en kan het altijd later aanpassen. Geweldig.
De lumia 930 heeft een smartdragon 800 ipv 801 maar ik merk geen enkel verschil in performance, WM gaat als een speer, switchen tussen apps gaat instant. (ben zelf geen telefoon gamer) De lumia is minder breed, minder lang maar wel een stuk dikker en zelfs ook zwaarder. (misschien wegens draadloos opladen finctionaliteit?) Scherm is GorillaGlass 3 en gebogen aan de zijkanten. Op de xperia had ik helaas een krasje op de voorkant gekregen toen ik een oproep gemute had door de telefoon om te draaien waardoor hij kennelijk op een zandkorrel lag op een tafeltje op een terras.. geen idee of het ook zo snel zal gaan met de lumia maar zo snel had ik nog niet eerder een kras op een telefoon gekregen ) zelfs niet bij de oude iPhones en ik gebruik nooit screenprotectors of hoesjes.
Ik mis bij de lumia de status leds.. De lumia heeft weer optische beeldstabilisatie wat vooral s'avonds voor betere verlichte fotos kan zorgen. Hoewel de belkwaliteit echt veel veel beter is dan op de xperia is het gewone geluid juist weer beter op de xperia door de aan de voorkant geplaatste speakers.. Een leuk filmpje laten zien aan iemand ging op de xperia echt beter dan op een telefoon met slechts 1 speakertje aan de achterkant. Het scherm van de lumia is een amoled scherm en echt geweldig af te lezen in de zon, ik zie ook geen digitizer lijnen zoals op de xperia.
Opladen van de xperia gaat (bekabeld) merkbaar sneller, via inductie ongeveer gelijk. Dit komt uiteraard doordat de lumia een kleinere capaciteit heeft dan de massieve accu in de xperia.
Omdat de lumia 930 hardware is van de fabrikant die het besturingsysteem maakt weet je zeker dat het met updates goed geregeld is. (lumia is voor microsoft wat nexus is voor google) Dat moet ook wel want WM heeft toch nog wat slagen te maken om gelijkwaardig te worden aan ios en android.

Wat betreft apps, ik heb facebook, bankapps, whatsapp, deezer, twitter, pathe, nu.nl, tvgids, funda, kentekeninfo, shazam, netflix, runtastic, stappentellers, buienalarm etc etc.. Ik mis niets.
Wat ik een groot voordeel vind van de Windows Store is dat je elke betaalde app gewoon kan 'proberen' voor een x aantal ker gebruik/aantal dagen. Geweldig.
Ben je een gamer dan ben je beter af op de xperia (playstation), snellere hardware, meer intern geheugen en veel meer games beschikbaar voor android dan op WM.

Voor als dit niet de plek was voor een dergelijke post, mijn excuses. Maar dit is wel een relevante ervaring voor andere xpria bezitters. Misschien hebben jullie er wat aan :)

Voors:
  • Standaard 32GB
  • Goed scherm, beter afleesbaar buiten, geen digitizers te zien
  • Optische beeldstabilisatie
  • Sublieme belkwaliteit
  • Deal Led flits
  • Gorilla Glass3
  • Gratis TurnbyTurn Navigatie (alle landen in de wereld)
  • WM is snel en *fris*
  • Ingebouwde inductie laad mogelijkheid
  • Minder lang en breed
  • Geen glas aan de achterkant, is bol, voelt prettiger
  • slechts 1 klepje.
  • 4 microfoons voor goede geluidsopname
  • Snelle updates wanneer beschikbaar, Android updates eerst via Sony
Tegens:
  • Niet waterdicht
  • Mindere hardware (cpu, mem)
  • Geen noicecancelling (headset)
  • Kleiner scherm
  • Dikker en iets zwaarder
  • Mindere front camera
  • Minder games in de app store
  • Geen SD kaart uitbreiding mogelijk
  • WM is sleek, snel maar loopt achter op concurentie
  • Geen front speakers

[ Voor 68% gewijzigd door procyon op 13-07-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:12
Terwijl ik wacht totdat saturn tilburg de Xperia Z2 black weer op voorraad heeft (net gebeld, waarschijnlijk woensdag), ben ik me alvast een beetje aan het voorbereiden naar de overstap. Back ups maken, dingen online opslaan en van die soort ongein.
Wat ik me nu echter afvraag, kun je bij de Z2 ook muziek afspelen met het filmpje erbij, zonder dat deze gelijk bij 'video's' komt te staan? Want dit is nu het geval bij mijn HTC Desire C.

En nu verder googlen naar leuke dingen die je met de Z2 kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26

Creesch

bla bla!

Lijkt er op dat je flink pech had met jou model. Heb zelf geen van de zaken ervaren die jij beschrijft. Fijn dat je blij bent met je nieuwe telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Creesch schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:29:
[...]

Lijkt er op dat je flink pech had met jou model. Heb zelf geen van de zaken ervaren die jij beschrijft. Fijn dat je blij bent met je nieuwe telefoon :)
Ik had inderdaad flinke pech, fijn dat jij blij bent met jouw telefoon :)
Het 'hele verhaal' was dan ook geschreven voor mensen die dezelfde bedenkingen hebben bij het toestel om ze erop te attenderen dat er inmiddels een nieuwe optie is bijgekomen. De lumia 930 is nl sinds vorige week te koop in ons landje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik heb iets geks met de magnetische lader, wanner het toestel 80% of meer is opgeladen en je plaats hem weer terug aan de magnetische lader knippert de led en het batterij pictogram onregelmatig en gaat daarna door met laden het lijkt of de telefoon balans zoekt tussen verbruik en laden.

Wie heeft dat ook, weet niet of dit een defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
videoman schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:47:
Ik heb iets geks met de machnetische lader, wanner het toestel 80% of meer is opgeladen en je plaats hem weer terug aan de magneische lader knippert de led en het batterij pictogram onregelmatig en gaat daarna door met laden het lijkt of de telefoon balans zoekt tussen verbruik en laden.

Wie heeft dat ook, weet niet of dit een defect is.
Weet niet of dit hetzelfde is als jij bedoeld, maar ik had de dock eerst op een 1000mpA lader aangesloten en toen knipperde het lampje en het icoontje ook, daarna op de bijgeleverde lader aangesloten 1500mpA en opgelost.
De dock heeft denk ik een hogere amperage nodig om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:39
Ik ben in heel sterk dubio of ik de Xperia Z2 ga halen. Van alle Android smartphones staat deze op de nominatie. Er zijn echter een sterke maar's.

Mijn ervaring met Sony tot nu toe is: de toestellen met top kwaliteit; echter om daar gebruik van te maken lever je (te) veel in op de accu. M.a.w. wil je van de kwaliteit gebruik maken die de toestellen kunnen leveren dan boet je fors in op accu (minder dan een dag gebruik kunnen maken van...)

Samsung zie ik niet als alternatief vanwege hun regio beperkingen. Ga ik naar de VS, dan heb ik niets aan die telefoons. Alle andere merken zie ik niet als volwaardig alternatief (mijn mening, geen doel van discussie).

Ik heb aversie tegen Chinese merken, is een vreemde gedachtekronkel omdat veel merken hun fabrieken of onderdelen ervan al in China hebben zitten. Desondanks, een Chinees merk is voor mij geen alternatief (eveneens geen doel van discussie).

Als alternatief zie ik een overstap naar een geheel ander platform; namelijk iOS of Windows. Nadelen zijn dat ik veel aankopen heb gedaan voor Android, grootgebruiker ben van Google diensten etc.

Waarom zou ik toch voor de Z2 gaan kiezen?

Ik gebruik:
  1. Tweetcaster als Twittercliënt, kies altijd voor handmatig refresh
  2. Gebruik foto en film opties enkele malen per week
  3. Gebruik de telefoon veel voor browsen op internet
  4. Gebruik in mindere mate Facebook & Google+
  5. Gebruik de telefoon ongeveer 50/50 op 3G & Wifi
  6. Gebruik enigszins regelmatig als navigatiesysteem
Belangrijke slotvraag: bij Sony kan je je telefoon rooten (een zeer grote pro). Echter, is er al stock Android voor te downloaden op de site van Sony? Ik meen dat dit in het verleden bestond voor diverse toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:59
Ik heb begrepen dat de accu prima is van de Z2. De Z2 rooten zorgt er voor dat je de telefoon iedere update moet factory resetten, kan niet anders bij Sony.

Het verhaal van de regio beperkingen van de Samsung gaat niet op, aannemend dat je de telefoon hier in Nederland eerst met een NL SIM gaat gebruiken (je moet dan ten minste één gesprek van 5 minuten hebben gemaakt met een Europese SIM, daarna kan je gewoon iedere SIM gebruiken).
Ik gebruik straks in ieder geval mijn S5 in de VS met ReadySIM, is geen probleem.

[ Voor 80% gewijzigd door Koldur op 14-07-2014 17:10 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
SniperEye schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:55:
Mijn ervaring met Sony tot nu toe is: de toestellen met top kwaliteit; echter om daar gebruik van te maken lever je (te) veel in op de accu. M.a.w. wil je van de kwaliteit gebruik maken die de toestellen kunnen leveren dan boet je fors in op accu (minder dan een dag gebruik kunnen maken van...)
Als je de Xperia Z2 met normaal gebruik binnen 1 dag leeg krijgt vind ik dat heel knap. Natuurlijk, niet is onmogelijk en als je iedere dag uren lang de telefoon als navigatie gebruikt en verder de hele tijd filmpjes zit te kijken, ja dan wil ie wel binnen 1 dag leeg. Maar met zo'n scenario krijg je iedere smartphone binnen een dag leeg.

Met gemiddeld gebruik doe je denk ik 1.5 tot 2 dagen met een lading, met heel zwaar gebruik 1 tot anderhalf. Mijn record tot dusverre (met heel weinig gebruik) is meer dan 7 dagen en ook in de Tweakers review komt de Z2 als een van de besten uit de bus. Kortom: als de Z2 qua accuduur niet goed genoeg is voor jou, zal dat eerder liggen aan jouw gebruik :P

Wellicht een paar tips/dingen die ik toepas:
  • Zet de Stamina Mode (inclu. Extended Standby en Extended Usage) altijd aan. Dit schroeft de SoC snelheid wat omlaag, maar daar merk ik in ieder geval niets van (het is nog altijd een razendsnel toestel). Whitelist apps die wel dingen mogen syncen als het scherm uit staat (b.v. Whatsapp en email)
  • Zet tevens de "Queue background data" aan
  • Stop, deinstalleer of disable apps die je niet nodig hebt. Dingen als Facebook, Google+, Hangouts enzovoorts gebruik ik niet, dus verwijder ik ze waar het kan of anders disable ik ze.
  • Regel de schermhelderheid zelf en zet het zeker niet altijd op maximaal. Binnenshuis kan ik alles prima zien met de helderheid op het minimum of maximaal 25%.
  • Zet zaken als NFC, Bluetooth, GPS of locatiebepaling uit als je het niet gebruikt.
  • Gebruik 's nachts eventueel Airplane Mode. Ik hoef als ik slaap echt niet bereikbaar te zijn en ik hoef ook geen emails, Twitter updates of Whatsapp berichten te ontvangen dan.
Even iets anders wat betreft de accu. Volgens de specs heeft de Xperia Z2 een 3200mAh accu. Als ik echter in het servicemenu kijk (dialer > *#*#7378423#*#* > Service Tests > Battery Health test) dan staat daar 3386000 uAh, oftewel 3386mAh. Is de daadwerkelijke capaciteit van de accu dan nog een stukje groter dan dat Sony opgeeft? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
SniperEye schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:55:
Belangrijke slotvraag: bij Sony kan je je telefoon rooten (een zeer grote pro). Echter, is er al stock Android voor te downloaden op de site van Sony? Ik meen dat dit in het verleden bestond voor diverse toestellen.
Als je een telefoon met roottoegang wil hebben, dan moet je niet bij Sony zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
ikbenerniet schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:15:
[...]

Als je een telefoon met roottoegang wil hebben, dan moet je niet juist bij Sony zijn.
Fixed that for you ;)

Ik weet niet hoe jij er bij komt hoor, maar Sony is een van de fabrikanten die de meeste ondersteuning biedt voor dingen als het unlocken van de bootloader, het rooten van je device of het flashen van andere ROMs. Tevens is de Xperia Z2 gewoon te rooten, zie dit XDA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Laatst online: 15-09 18:39
Dank voor de reacties. Het geeft voor mij een heel ander licht op de zaak (in de positieve zin des woord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 14:28
Ik heb de telefoon nu 4 maand en ben er tevreden mee.
Alleen 1 probleem is dat het klepje voor de micro usb poort vanzelf los gaat in me broekzak.
Als ik de telefoon een beetje buig zoals dat in je broekzak gebeurt zie ik het klepje losschieten.
Echt waterdicht is hij dus niet meer.

Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Hoi tweakers,

Ik mag 20 augustus een nieuw toestel halen.
Nu hoor ik dat de Z3 in september al te verkrijgen is.
Qua specs en dergelijk verschilt het erg weinig met de Z2.
Ik ben nu in het bezit van de Z (schijt ding na de 4.4 update).
Wat zal ik doen? wachten op de Z3 en wat meer betalen, of een wat goedkopere Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik heb mijn toestel opnieuw schoon geïnstalleerd, nu heb ik ook het interne geheugen gewist en dus ook de Xscape MJ muziek gewist die je bij de telefoon krijgt. Ik kan hem alleen niet meer downloaden via Xperia Lounge, kan dat soms maar een keer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:50
dn072 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:11:
Wat zal ik doen? wachten op de Z3 en wat meer betalen, of een wat goedkopere Z2?
Als je 20 aug pas een nieuwe mag uitzoeken, zou ik wachten (als je budget het toe laat).
Mocht je abonnement 20 aug aflopen, en je nu mag verlengen: zou ik voor de Z2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Laatst online: 22:35
dangermind schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:54:
Alleen 1 probleem is dat het klepje voor de micro usb poort vanzelf los gaat in me broekzak.
Als ik de telefoon een beetje buig zoals dat in je broekzak gebeurt zie ik het klepje losschieten.

Mijn klepje gaat soms ook los, ik heb dit probleem sinds de telefoon terug is van reparatie bij dynafix. Twijfel om hem terug te sturen, ff kijken of ik hem goed krijg. Anders toch maar weer 10 euro betalen voor de verzending en 2 weken overleven zonder de Z2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
dn072 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:11:
Hoi tweakers,

Ik mag 20 augustus een nieuw toestel halen.
Nu hoor ik dat de Z3 in september al te verkrijgen is.
Qua specs en dergelijk verschilt het erg weinig met de Z2.
Ik ben nu in het bezit van de Z (schijt ding na de 4.4 update).
Gewoon een SIM only abonnement afsluiten en later de Z3 zelf kopen, ben je nog goedkoper uit ook. Als je de telefoon bij een abonnement neemt ben je per saldo duurder uit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samdolyn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-09 14:31
procyon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 02:58:
Guys, naast de pech die ik had met een niet waterdichte telefoon. Heb ik me enorm gestoord aan twee zaken:
Ik herken deze problemen totaal niet. De belkwaliteit is zeer hoog en nog nooit last gehad van input lag. Factory reset gedaan om te kijken of het aan een app lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samdolyn
  • Laatst online: 07-09 14:31
Koldur schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:55:
[...]

Gewoon een SIM only abonnement afsluiten en later de Z3 zelf kopen, ben je nog goedkoper uit ook. Als je de telefoon bij een abonnement neemt ben je per saldo duurder uit.
Ligt eraan of je verlengvoordeel hebt (en bij kpn familievoordeel) kan heel veel schelen en vaak dan wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Samdolyn schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:53:
[...]

Ik herken deze problemen totaal niet. De belkwaliteit is zeer hoog en nog nooit last gehad van input lag. Factory reset gedaan om te kijken of het aan een app lag?
Al het mogelijke gedaan, maar helaas.
Hier op werk hebben veel mensen met de xperia z2 last van mindere verstaanbaarheid (beide kanten op).
Verder was ik zeer tevreden, het is echt een geweldige telefoon.. vooral noice cancelling op kantoor, voor mij een gouden feature die ik enorm ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik merk idd ook wel dat je de telefoon goed aan het hoofd moet houden om door de andere kant goed verstaan te worden. Dat ben ik niet gewend. De telefoon met de schouder vastklemmen zit er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Samdolyn schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:55:
[...]

Ligt eraan of je verlengvoordeel hebt (en bij kpn familievoordeel) kan heel veel schelen en vaak dan wel goedkoper.
Met KPN geen ervaring, maar bij Vodafone is het gewoon nooit rendabel, ben zelf net overgestapt naar Hi met een mooi goedkoop €15,- SIM only abonnement. Welke verlengaanbieding ik ook maar naar keek bij Vodafone, bij Hi was het goedkoper met dat SIM only abonnement, ook bij Hi was het met toestel uiteindelijk duurder dan SIM only en zelf een toestel kopen. Vanuit die gedachte is mijn advies, ga voor SIM only en koop je toestel lekker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Weet iemand trouwens ook hoe je de 'R' van roaming wegkrijgt? Zit bij Telfort en zie bij het signaal alleen een R. Geen H+ of 3G dus. Erg verwarrend. Ik weet nu niet of ik op Edge zit of op HDSPA om het zo maar te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-09 10:28
Even een vraag die misschien al gesteld zou kunnen zijn, maar ik heb geen tijd om alle 35 pagina's van dit forum door te nemen ;)
Is het echt de moeite om de Z2 aan te kopen, of zijn de verschillen met de (stukken goedkopere) Z1 zo klein, dat ik toch beter de Z1 zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Lodewijk95 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:52:
Even een vraag die misschien al gesteld zou kunnen zijn, maar ik heb geen tijd om alle 35 pagina's van dit forum door te nemen ;)
Is het echt de moeite om de Z2 aan te kopen, of zijn de verschillen met de (stukken goedkopere) Z1 zo klein, dat ik toch beter de Z1 zou kopen?
Merk niet veel verschil met mijn vorige.. De z1. Deze is nog iets groter. Als het veel in prijs scheelt zou ik de z1 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewijk95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-09 10:28
Bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
dangermind schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:54:

Ja inderdaad, hier hetzelfde probleem. Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden al lijkt het schoonmaken van het klepje en de poort het probleem iets minder erg te maken.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Mijn Z2 doet het eigenlijk heel goed op enkele kleine puntjes na.

De ergste daarvan is wel de microfoon. Al bellende ben ik vaak maar slecht te verstaan, maar het is meestal nog wel te doen. Maar in Whatsapp is het echt een regelrechte ramp. Mijn Xaiomi Mi2s uit china klinkt 10x beter zeg maar.

Ik moet echt in de bovenkant microfoon of onderkant microfoon praten (opeten?) wil het met enige volume opgenomen worden. Het is niet zo dat de kwaliteit echt slecht is, of dat hij clipt, maar het is gewoon super super zacht.

Ook tijdens Sony's eigen audio test heb ik dezelfde problemen. Komt iemand dit bekend voor of zijn mijn microfoons echt gewoon gaar? Het werkt iig zeker niet zoals ik gewend ben met andere telefoons (gewoon met de audio knop van whatsapp ingedrukt een beetje in de buurt houden en het word loep zuiver opgenomen).

Zou misschien die firmware update van gisteren hier nog iets aan kunnen veranderen aangezien ik zelf vermoed dat het meer software is dan hardware?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Is een waterdicht test belangrijk? Ik heb deze telefoon nu 2 weken maar de test nog niet gedaan.

[ Voor 95% gewijzigd door Erik1805 op 22-07-2014 10:42 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:25
papegaai01 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:
Is een waterdicht test belangrijk? Ik heb deze telefoon nu 2 weken maar de test nog niet gedaan.
Het is misschien raar, maar ik durf het niet :P Ergens zegt mijn hoofd toch dat het niet "hoort" je dure telefoon in water te dumpen alleen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
De waterdichtheid moet je eigelijk meer zien als een extra veiligheid , b.v. in een regenbui, of er valt een glas water overheen etc. Voor het filmen onder water kan je beter een onderwater camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Z lijkt nogal een zwak scherm te hebben, gezien al die commotie op internet / TROS Radar.
Hoe ervaren jullie de stevigheid van het scherm? Ligt het scherm/glas van de Z2 verder weg uit de hoeken dan de Z? Is het glas bijvoorbeeld harder of is de behuizing anders ontworpen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Welke commotie op het internet/tros radar?

Het internet staat vol met commotie en tros radar is er juist voor de commotie, dus dat zegt me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
PD2JK schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:19:
De Z lijkt nogal een zwak scherm te hebben, gezien al die commotie op internet / TROS Radar.
Hoe ervaren jullie de stevigheid van het scherm? Ligt het scherm/glas van de Z2 verder weg uit de hoeken dan de Z? Is het glas bijvoorbeeld harder of is de behuizing anders ontworpen?
Die aflevering van Radar was een overtrokken, sensationeel stuk wat zwaar overdreven was. De Xperia Z had in het begin in een enkel geval last van een te strak gespannen glasplaat, waardoor deze spontaan kon breken. De bij Radar genoemde voorvallen waren bijna allen eigen domme fouten: met de telefoon in de broekzak tegen de punt van een tafel lopen of met de fiets/motor vallen en verstelt staan dat je telefoon wel eens schade zou kunnen hebben.

Anyway, de Xperia Z2 lijkt juist een van de meest robuuste telefoons op de markt te zijn, afgaande op de droptest van Android Authority. De meeste andere toestellen die ze op dezelfde manier testen zijn vaak flink beschadigd, terwijl de Xperia Z2 alleen wat schaafwonden had en wat dode pixels onder in het scherm. Het is nog geen good old Nokia 3310, maar voor een smartphone is hij stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Sinds 20-6 ligt mijn Z2 al bij Dynafix. Na meerdere keren gebeld te hebben kreeg ik vandaag eindelijk dit berichtje:

Naar aanleiding van uw contact met een van mijn collega?s, kan ik u het volgende informeren.
We hebben voor u navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Zij bevestigen in deze dat het toestel niet meer retour komt. Dit verloopt verdere via Sony , deze wordt via hun crediteringsproces afgehandeld. Mochten er naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen zijn, dan kunt u uiteraard nogmaals contact met ons opnemen.
Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd,

Und jetzt?? Moet ik zelf Sony bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

TheFirepit

Vuurbal

Quindor schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:19:
De ergste daarvan is wel de microfoon. Al bellende ben ik vaak maar slecht te verstaan, maar het is meestal nog wel te doen. Maar in Whatsapp is het echt een regelrechte ramp. Mijn Xaiomi Mi2s uit china klinkt 10x beter zeg maar.

Zou misschien die firmware update van gisteren hier nog iets aan kunnen veranderen aangezien ik zelf vermoed dat het meer software is dan hardware?
Het probleem met de microfoon is een software probleem welke in Android zelf zit. Zelf heb ik een Nexus 5 en heb ik hier ook een tijdje last van gehad (zit nu op Android L en daar doet het probleem zich (nog) niet voor).

Het heeft te maken met de noise cancellation microfoon welke bij de Nexus 5 bovenop het toestel zit. Deze is bedoeld om tijdens een gesprek omgevingsgeluid weg te filteren, maar door een bug in Android werkt dit niet meer goed waardoor de eigen stem ook deels of helemaal weggefilterd wordt.

Dit probleem doet zich in elk geval sinds 4.4 voor (en volgens berichten zat het ook al in 4.3), maar niet altijd en bij iedereen. Het schijnt op een speciale manier getriggerd te worden, maar wat dat precies is is niet duidelijk. De meest voorgestelde oplossingen (waarmee je het ook kan testen of dit het probleem is) zijn:
- het afplakken van de noise cancellation microfoon
- het root van je telefoon en noise cancellation uitzetten

Over dit probleem lopen al verschillende meldingen richting Google, maar tot op heden is er nog geen echte fix voor opgeleverd. Wellicht dat Sony het sneller zelf kan fixen wanneer het bij hun gemeld wordt.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
Mischien is het wat anders hoor maar na de recente update van de firmware (http://tweakers.net/nieuw...een-op-xperia-z2-via.html) voor mijn z2 Compact, is mijn touchscreen niet meer te bedienen. Iemand anders die dit ook heeft?

Ik ben bang dat hij terug moet voor reparatie en ik heb niet de kans gehad alles recent te backuppen...

Sorry, het is een z1 Compact

[ Voor 5% gewijzigd door Sup4rdurt op 23-07-2014 10:37 . Reden: Verkeerd model ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Laatst online: 22:35
Quindor schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:19:
Mijn Z2 doet het eigenlijk heel goed op enkele kleine puntjes na.

Ik moet echt in de bovenkant microfoon of onderkant microfoon praten (opeten?) wil het met enige volume opgenomen worden. Het is niet zo dat de kwaliteit echt slecht is, of dat hij clipt, maar het is gewoon super super zacht.

Ook tijdens Sony's eigen audio test heb ik dezelfde problemen. Komt iemand dit bekend voor of zijn mijn microfoons echt gewoon gaar? Het werkt iig zeker niet zoals ik gewend ben met andere telefoons (gewoon met de audio knop van whatsapp ingedrukt een beetje in de buurt houden en het word loep zuiver opgenomen).

Had zelf ook dat probleem, heb toen het toestel toen maar op reparatie gestuurd. De echo of ruis is gefixt alleen zijn er 2 andere problemen voor terug gekomen. (stof in de lens en usb klepje wat los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen bezitter van deze telefoon;

Ik heb echter al 5 keer een freeze gehad en daarna een reboot.

Eigen Apps verwijderd, ding gereset, mag allemaal niet baten, net gebeurde het weer.

o.a. bij whatsapp, een website, vrij random lijkt het.

het is de versie van Tmobile dus met custom Tmobile rom ( gok ik?)

kan iemand me hier verder mee helpen? het moet nl, haast softwarematig zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

michel2412 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:37:
[...]

Had zelf ook dat probleem, heb toen het toestel toen maar op reparatie gestuurd. De echo of ruis is gefixt alleen zijn er 2 andere problemen voor terug gekomen. (stof in de lens en usb klepje wat los gaat.
De echo of ruis waar je over spreekt heb ik naar mijn mening geen last van. Wat hierboven omschreven word dat Android niet helemaal snapt wat hij met de twee microfoons aan moet klinkt een heel stuk plausibeler. Hopelijk fixed Sony het snel (stom dat het überhaupt zo is) of gaat Android L er beter mee overweg.

Ik heb zeer goede ervaring met Cyanogenmod op dat soort vlakken, dus misschien binnenkort toch maar eens overwegen om deze telefoon dan ook maar te flashen. Jammerlijk om te zien hoe slecht de software nog steeds is van de fabrikanten zelf. :( En hoewel het al een stuk beter is dan jaren geleden, mis ik nog steeds veel features die binnen Cyanogenmod, voor elk toestel, gewoon standaard zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 24-07-2014 16:10 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57
Hebben jullie na die laatste update ook het gevoel dat de accu sneller leeg gaat en dat de telefoon inder snel via de magnetic charge oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
AMARONE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:53:
Hebben jullie na die laatste update ook het gevoel dat de accu sneller leeg gaat en dat de telefoon inder snel via de magnetic charge oplaadt?
Welke update heb je het over? Ik zit nog op 402 en heb nog geen bericht gehad van een eventuele update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Laatst online: 27-06 14:00
Sinds vandaag doet mijn magnetische dock raar bij het opladen, krijg telkens een knipperende beeld met opladen - niet opladen - opladen niet opladen...

Heeft iemand dit ook gehad en is hier een oplossing voor?

Hier een kort video-opname

http://youtu.be/Fm_hTXNJ0jg

Ik heb de Z2 nog geen maand in gebruik, ben zeer tevreden en tot vandaag had ik dit probleem niet..

[ Voor 28% gewijzigd door kilic-f op 26-07-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
Het linkje naar youtube stond de hele tijd op privé nu is het filmpje openbaar gemaakt en bereikbaar voor iedereen http://youtu.be/Fm_hTXNJ0jg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Dit ken ik ja, ik heb een third party magnetische lader kabel gekocht en die doet dit ook af en toe. Wat de oorzaak ervan is ben ik echter nog niet achter.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
boaty schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:20:
Dit ken ik ja, ik heb een third party magnetische lader kabel gekocht en die doet dit ook af en toe. Wat de oorzaak ervan is ben ik echter nog niet achter.
Ik heb het nog steeds (nu 2de dag) heb een hard reset geprobeerd heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:12
Dit had ik eerst ook, maar toen had ik mijn dock nog aangesloten op het PS4 usb kabeltje in mijn oude htc dock. (ps4 kabeltje omdat deze langer is dan meegeleverde kabeltje ;) ). Toen de htc lader vervangen/omgerolen voor de meegeleverde sony lader, en sindsdien werkt alles perfect. Denk zelf dat het te maken heeft met de hoeveelheid stroom die je lader in het stopcontact levert (de htc gaf een lager voltage/ Ampere dan de sony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik heb het alleen als de lading boven de 80% is, ik heb gemerkt dat het een balans is tussen de lading en als het toestel aan het werk is. Als ik het toestel standby zet dus de aan uit knop indrukken is het knipperen weg. Test dit eens zet de telefoon op standby knippert het ledje dan nog ?

Als ik de gewone usb kabel gebruik doet hij dit niet, denk toch dat het te maken heeft met de laad stroom en wat de telefoon nodig heeft aan stroom van de battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ik ben er denk ik achter wanneer je de manetische lader gebruikt met de EP880 voeding, kan het soms mis gaan.
Ik heb de machnetische lader nu gewoon op mijn usb hub zitten en geprobeerd met een andere voeding en heb nu totaal geen last van een knipperende lading. Denk dat toch de Sony laders het probleem zijn niet de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
Ik heb het net geprobeerd met een Nexus 7 kabel heeft gewerkt voor 5 seconde daarna helaas weer hetzelfde ik ga het zo ook met een samsung en htc kabel proberen hoop dat ik straks ook weer een werkend docking station heb :)

By standby werkt het trouwens ook niet dan vrand het lichtje eerst helemaal niet en na het opstarten (uitzichzelf) begint het ledlampje weer te knipperen.

HTC kabel heeft helaas ook niet geholpen..

[ Voor 31% gewijzigd door kilic-f op 27-07-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Even een vraagje is de dock orgineel Sony, laad de telefoon wel gewoon met de microusb kabel ?

Ik heb zelf een goedkoop magnetisch kabeltje en ontdekte dat de connector warm wordt tijdens het opladen denk in mijn geval dat er overgangs weerstand zit in de kabel de voeding dat het normaal met de microusb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
videoman schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:56:
Even een vraagje is de dock orgineel Sony, laad de telefoon wel gewoon met de microusb kabel ?

Ik heb zelf een goedkoop magnetisch kabeltje en ontdekte dat de connector warm wordt tijdens het opladen denk in mijn geval dat er overgangs weerstand zit in de kabel de voeding dat het normaal met de microusb.
Origineel Sony docking station DK 36 (uit mn hoofd) als het goed is..de normale laadpunt achter het klepje werkt gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
De magnetische aansluiting zit paralell aan de usb laad poort, ik weet dat in het laad dock gewoon een magnetische kabel zit die je ook los kan kopen voor € 10 , ik krijg toch de indruk dat het in de kabel zit.

Kijk dit zit er in de dock, alleen loopt nu het kabeltje naar een microusb.

Bestel anders of leen een magnetisch kabeltje en kijk of dit werkt anders die dock terug naar Sony.

http://www.gizmobolt.com/...xperia-z1-xperia-z-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
videoman schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:31:
De magnetische aansluiting zit paralell aan de usb laad poort, ik weet dat in het laad dock gewoon een magnetische kabel zit die je ook los kan kopen voor € 10 , ik krijg toch de indruk dat het in de kabel zit.

Kijk dit zit er in de dock, alleen loopt nu het kabeltje naar een microusb.

Bestel anders of leen een magnetisch kabeltje en kijk of dit werkt anders die dock terug naar Sony.

http://www.gizmobolt.com/...xperia-z1-xperia-z-ultra/
Ik had ook een magnetische kabeltje aangeschaft
10 euro op bol.com die werkte netals mn docking station de eerste 3 weken zonder problemen maar nu knippert die ook net zoals in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Het zit is het kabeltje tijdens het laden wordt de kop wwar de magneet in zit warm dit betekend dat er een lichte sluiting of condensator werking is, dit kan komen door slechte kabel of de connectie inwendig. Na verloop ven tijd door het bewegen van de kabel, er loopt tocht 1,5 amp door de kabel bij lading.

Ik ga het eens proberen met dit dingetje,

Afbeeldingslocatie: http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2014/07/Deff-TRAVEL-BIZ-Xperia-–-micro-USB-Magnet-Adapter_1-640x427.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Weet iemand wat een beetje een fijn hoesje is voor de Z2? Ik heb hier al vaker een miskoop gehad. Ik zoek gewoon een gemakkelijk hoesje dat ie iets minder krast als ik hem neerleg of in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:52
Fragadder schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:53:
Weet iemand wat een beetje een fijn hoesje is voor de Z2? Ik heb hier al vaker een miskoop gehad. Ik zoek gewoon een gemakkelijk hoesje dat ie iets minder krast als ik hem neerleg of in mijn broekzak.
ik ben zeer tevreden met deze cover.

http://www.beslist.nl/acc..._Xperia_Z2_1280-1131.html

[ Voor 14% gewijzigd door erp833 op 29-07-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mee eens.
En door de zachte binnenkant is je scherm altijd mooi schoon.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Is die cover niet erg vervelend met opladen? Je telefoon moet uit je hoesje / je hoesje moet open blijven liggen om de kabel erin te krijgen als ik zie hoe deze eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Fragadder schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:24:
Is die cover niet erg vervelend met opladen? Je telefoon moet uit je hoesje / je hoesje moet open blijven liggen om de kabel erin te krijgen als ik zie hoe deze eruit ziet.
Als je het met USB op wil laden dan moet het hoesje inderdaad open blijven.

Zelf gebruik ik de DK36 Charging Dock voor het opladen, maar dan moet ik het hoesje ook zo open houden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/712ZtjD.jpg

Alternatieve optie is om de draadloos oplaad variant van het hoesje(WCR12 i.p.v. SCR10) te nemen i.c.m. de WCH10 charging plate. Dan kan je draadloos opladen en het hoesje dicht houden, maar ik kan je alleen niet vertellen hoe goed dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f

ikbenerniet schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:50:
[...]

Als je het met USB op wil laden dan moet het hoesje inderdaad open blijven.

Zelf gebruik ik de DK36 Charging Dock voor het opladen, maar dan moet ik het hoesje ook zo open houden:

[afbeelding]

Alternatieve optie is om de draadloos oplaad variant van het hoesje(WCR12 i.p.v. SCR10) te nemen i.c.m. de WCH10 charging plate. Dan kan je draadloos opladen en het hoesje dicht houden, maar ik kan je alleen niet vertellen hoe goed dit werkt.
Ik heb gelezen dat het langzaam oplaadt maar dat werd ook gezegd over de magnetic dock die reuze meevalt..
Wel is het een hele dure cover op knaldeals 59 euro zonder plaat waarvan ik niet weet hoeveel het gaat kosten..

Edit
42 euro op mytrendyphone en 51,80 voor plaat

[ Voor 10% gewijzigd door kilic-f op 29-07-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
kilic-f schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:53:
[...]

Ik heb gelezen dat het langzaam oplaadt maar dat werd ook gezegd over de magnetic dock die reuze meevalt..
Mijn mening: snel genoeg. Soms laad ik het 's nachts op, soms staat die met zijn dock op mijn bureau. Beide keren mag die er van mij uren over doen. Hoe vaak moet je nou een telefoon opladen vlak voordat je weggaat?
En de ene optie sluit de andere niet uit, mocht je wat meer haast hebben dan kan je ook de usb pakken i.p.v. de dock :)

Over opladen gesproken... zou het verstandig te zijn om tijdens het laden met usb ook tegelijk deze kabel aan te sluiten?
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/300pixelp/magnetic-charging-cable-sony-xperia-z2-z1-compact-z1-black-p41526-300.jpg
Laadt je de telefoon dan 2x zo snel op of creëer je kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
ikbenerniet schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:17:
[...]

Mijn mening: snel genoeg. Soms laad ik het 's nachts op, soms staat die met zijn dock op mijn bureau. Beide keren mag die er van mij uren over doen. Hoe vaak moet je nou een telefoon opladen vlak voordat je weggaat?
En de ene optie sluit de andere niet uit, mocht je wat meer haast hebben dan kan je ook de usb pakken i.p.v. de dock :)

Over opladen gesproken... zou het verstandig te zijn om tijdens het laden met usb ook tegelijk deze kabel aan te sluiten?
[afbeelding]
Laadt je de telefoon dan 2x zo snel op of creëer je kortsluiting?
Ik heb zelf geen verschil tussen sneller opladen opgemerkt tussen de docking station en de magnetische kabel. Helaas doet wel mijn magnetische oplaadingang de laatste paar dagen raar en wil het maar niet beginnen met opladen daarom zou die draadloze cover en plaat een leuk alternatief voor mij zijn als het ook wat minder duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Heb mijn z2 helaas weg moeten doen. Teveel problemen met de geluidskwaliteit, steeds maar weer. Als iemand dus twee z2 docks wil overnemen voor een zacht prijsje, dm even. Heb ook nog magnetische oplaadkabel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Guy's, ik lees dat andere net als ik vaak last hebben van het los geraken van het usb/simkaart klepje. Door het dragen van de telefoon in de broek of jas etc komt het klepje regelmatig los.

Ik stoorde mij daar behoorlijk aan totdat ik een paar dagen geleden de oplossing vond voor dit probleem.

Punt is namelijk dat het rubber van de afsluiting vettig is. dit is een eigenschap van het materiaal maar ook door je vingers en gebruik wordt het vuil en vettig.

Ik heb het rubber eerst goed schoongemaakt en vervolgens met een wattenstaafje gedrenkt in de nagellak remover helemaal gereinigd.
Nagellak remover is namelijk een hele goede ontvetter en maakt het rubber droog en stroef.
Let wel, na de schoonmaakbeurt met de nagellak remover even een paar minuutjes het rubber laten drogen.

Resultaat is dat bij mij het klepje sinds die tijd perfect op zijn plaats blijft zitten. Geen gedoe meer mee gehad.

Ik ben benieuwd of deze tip bij jullie ook werkt ;)

Ps, heb je geen nagellak remover dan kun je ook Aceton gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door dust419 op 30-07-2014 08:16 ]

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Letop nooit met aceton en nagelremover bij de telefoon dit kan de kunststof aantasten ! Gebruik gewoon een beetje Glassex etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37

junneh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:18:
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen bezitter van deze telefoon;

Ik heb echter al 5 keer een freeze gehad en daarna een reboot.

Eigen Apps verwijderd, ding gereset, mag allemaal niet baten, net gebeurde het weer.

o.a. bij whatsapp, een website, vrij random lijkt het.

het is de versie van Tmobile dus met custom Tmobile rom ( gok ik?)

kan iemand me hier verder mee helpen? het moet nl, haast softwarematig zijn lijkt me.
Ik heb ook louter ellende met dit toestel.

Ik heb het toestel een week en ben er alweer klaar mee.
Om de haverklap loopt ie vast en reboot ie daarna. Zodra er iets 'gebeurt' met geluid, dus bv muziek afspelen via de walkman app dan loopt ie vast.

Gebruik Ik de garmin app en is er spraak, de Z2 loopt vast en reboot. Ik word ook gek van het afsluiten van de camera als je bv twee minuten hd hebt gefilmd. Hoe kan het toestel dan al te warm worden?

Als je zo even googled zie je dat er veel mensen problemen hebben met het toestel.

Zou Sony nog met updates komen voor alle problemen?

Of is het een harwarematig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
videoman schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:26:
Letop nooit met aceton en nagelremover bij de telefoon dit kan de kunststof aantasten ! Gebruik gewoon een beetje Glassex etc.
eigen risico natuurlijk, maar bij mij was het geen enkel probleem, geen vlekken of beschadigingen aan het kunststof

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
TheGreatCornholio schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:43:

[...]

Ik heb ook louter ellende met dit toestel.

Ik heb het toestel een week en ben er alweer klaar mee.
Om de haverklap loopt ie vast en reboot ie daarna. Zodra er iets 'gebeurt' met geluid, dus bv muziek afspelen via de walkman app dan loopt ie vast.

Gebruik Ik de garmin app en is er spraak, de Z2 loopt vast en reboot.
De meest generieke vraag hier: heb je hem al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zulke grove fouten komen ofwel door een hardware defect (dan is het een gevalletje garantie) of er is iets niet goed gegaan met de software.
Ik word ook gek van het afsluiten van de camera als je bv twee minuten hd hebt gefilmd. Hoe kan het toestel dan al te warm wordt?

Als je zo even googled zie je dat er veel mensen problemen hebben met het toestel.

Zou Sony nog met updates komen voor alle problemen?

Of is het een harwarematig probleem?
Slechts 2 minuten in 1080p kunnen filmen is inderdaad heel gek. Dat je eventueel slechts een paar minuten in 4K kunt filmen is bekend, alhoewel mijn exemplaar het tot zo'n 10 minuten vol houdt bij 4K recording. Dit komt (deels) door de hardware en dan met name de Snapdragon 801 chip. Voor recording in 4K is de H.264 codec niet optimaal; files worden heel snel extreem groot en het kost heel veel power van de SoC en het geheugen. Het zou een stuk beter zijn om de (veel efficiëntere) H.265 codec te gebruiken, maar deze wordt niet ondersteunt door de Snapdragon 800/801. Daarvoor is het wachten op highend devices met een Snapdragon 805 SoC.

Of dit de enige reden is van de oververhitting? Ik denk het niet, maar wel een grote boosdoener. Het is niet voor niets dat merken als Samsung de 4K recording op hun devices softwarematig limiteren tot 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
dust419 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:10:
Guy's, ik lees dat andere net als ik vaak last hebben van het los geraken van het usb/simkaart klepje. Door het dragen van de telefoon in de broek of jas etc komt het klepje regelmatig los.

Ik ben benieuwd of deze tip bij jullie ook werkt ;)
Als ik het klepje / het rubber schoonmaak, dan gaat het een aantal dagen goed en daarna begint de ellende weer van voor af aan.

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee moet ik zeggen. De stofopbouw tussen mijn kieren is ook niet om aan te gluren...

Verder heb ik nog steeds dat mijn touchscreen wel een aanraking registreert, maar de telefoon doet er dan vervolgens niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Heeft iemand de nieuwe firmware al binnen?

Ik heb sinds gisteren deze mooie Z2, maar geen update gezien nog. 20 juli was het toch?

17 11 A 042 is nu mijn versie. Deze is ouder toch??

[ Voor 17% gewijzigd door freddyathlon op 31-07-2014 11:23 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.