Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
KevinK92 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:46:
Ik heb nog steeds niet door hoe ik met die Sony-cover een beetje normaal magnetisch kan opladen. Onder geen beding past dat ding helemaal in dat dock, dus ik moet hem altijd openklappen.. Iemand ideeën/ervaring?

Daarbij komt ook nog dat irritante charging-light. Kan dat uitgezet worden? Notificaties vind ik heel fijn, maar m'n slaapkamer hoeft niet rood/geel/groen opgelicht te worden gedurende de nacht...
tjah... ik doe het altijd zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2014/03/Xperia-Z2-press_20_DK36-640x640.jpg

Dat is in ieder geval handiger dan iedere keer je telefoon uit de cover halen.

en voor de het oplaad ledje... Hier ga je root toegang voor nodig hebben. Heb al verschillende apps geprobeerd, alleen het oplaadlampje overruled ieder andere vorm led notificatie.
En ik ben helaas nog geen redelijke handleiding tegengekomen om roottoegang te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:35
Weet iemand of de .402 update het echo probleem tijdens het bellen oplost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44
ikbenerniet schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:56:
[...]

tjah... ik doe het altijd zo:

[afbeelding]

Dat is in ieder geval handiger dan iedere keer je telefoon uit de cover halen.

en voor de het oplaad ledje... Hier ga je root toegang voor nodig hebben. Heb al verschillende apps geprobeerd, alleen het oplaadlampje overruled ieder andere vorm led notificatie.
En ik ben helaas nog geen redelijke handleiding tegengekomen om roottoegang te verkrijgen.
Zo doe ik het inderdaad ook, maar met een klein nachtkastje is het toch een beetje onhandig. En bij Sony waren ze nog wel zo blij dat ze twee gleufjes bij het dock verkochten, zodat de cover ook compatible was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michel2412 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:24:
Weet iemand of de .402 update het echo probleem tijdens het bellen oplost??
Ik hoop het, want ik krijg zeer veel klachten over dat mensen mij niet kunnen verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Laatst online: 05-11-2024
Zijn er al veel mensen met de update? Ik heb 'm namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:43:
[...]

Ik hoop het, want ik krijg zeer veel klachten over dat mensen mij niet kunnen verstaan.
Heb zojuist de duitse .402 FTF geflashed, na een test belletje blijkt dat ik nog steeds slecht te verstaan ben door gerommel en een echo. Dan maar terugsturen denk ik :( omruilen zit er helaas niet meer bij, het toestel is over de DOA periode heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
Belkwaliteit hier is dus ook crap.

Minder duidelijk dan ontvangers gewend zijn en hapert zo nu en dan.

Verder twijfel ik ook over de kwaliteit van de foto's.
Waterdicht bleek hij wel na een half uur in wasbak.

Op whatsap bij het verzenden van fotos:

Continue dat de foto als verzenden verschijnt, maar meteen annuleert.
Aanklikken foto in chat verzendt hem dan alsnog.

Op facebook app, continue videos die stoppen met afspelen en de melding: 'De video is gestopt met afspelen ofso'. Soms wel 5 x in een2 minuut filmpje.

Are you fucking kidding me? :P

Kan me niet voorstellen dat whatsap en facebook beide optimalisatie issues hebben.

Bij het licht kantelen van scherm in direct zonlicht zie ik horizontale gestippelde lijntjes.

Maar dit zal wel zo horen dmv bouwmateriaal.?!

Ik zal hem morgen even omruilen voor een S5, Deze keer lees ik wel even het tweakers topic van die phone.

[ Voor 22% gewijzigd door Jamievanm op 12-06-2014 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Jamievanm schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 02:36:
Hoe gebruiken we de zogenaamde infrarood op 'oude' niet-Sony tv's?

17.1.A.2.55
De Z2 heeft toch geen infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:20
ETzPliskin schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:40:
[...]

Dacht ik dus, staat echter wel in de startpost. ^o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
ETzPliskin schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:40:
[...]

Nee, op die sony tv's werken ze met NFC. Of je moet je pc aan een netwerk hebben hangen.

Btw: Zeer binnenkort (alweer) nieuwe firmware voor de Z2 en Z2 tablet: http://www.xperiablog.net...lvr.it&utm_medium=twitter

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57
Kan iemand hier misschien een T-mobile firmware van de Z2 neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 11:06
misschien interresant voor sommige
http://www.xperiablog.net...-locked-bootloader-guide/

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik heb 2 hele kleine putjes op de zijkanten maar die hadden niks te maken met de barst aan de achterkant. Gaan ze het dan op valschade gooien? En ik hoorde iets dat ze beter gaan letten op de firmware of is dat onzin en maakt het niks uit als ik een Duitse versie erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:02:
Ik heb 2 hele kleine putjes op de zijkanten maar die hadden niks te maken met de barst aan de achterkant. Gaan ze het dan op valschade gooien? En ik hoorde iets dat ze beter gaan letten op de firmware of is dat onzin en maakt het niks uit als ik een Duitse versie erop heb staan?
Nee, ik denk dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Duitse versie.. Lijkt mij ook niet. Wel eventueel of je het toestel geroot hebt.

Die van mij gaat ook terug naar de fabrikant. Er gebeurt altijd wel iets met het toestel nadat deze in het water is geweest, wat niet zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb ook hard getwijfeld of ik een Samsung moest kopen of een Sony, nadat ik hem heb gevoeld in de media markt, direct overstag gegaan. Ik vond de S5 niet zo goed aanvoelen.

Heb hem nu een kleine dag in gebruik, en moet zeggen, werkt heel erg snel.
Mooi scherm
Alleen jammer van de vingerafdrukken.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een kleine maand in bezit en ben niet echt tevreden over deze Z2. Toestel schakelt zichzelf uit om een duistere reden waardoor de wekker ook niet afgaat. (2x verslapen) S`nachts de slaapkamer verlicht door LED. Die ronde knop reageert soms niet, heel slecht. Hiervoor 6 jaar de robuuste HTC HD2 gehad, kan me niet voorstellen dat ik met deze Z2 een dezelfde fijne relatie ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht even totdat we een tussenpersoon hebben gevonden om je te helpen...
Je bent momenteel nummer 1 in de rij.
U bent nu in verbinding met Petra.
Petra: Welkom bij het Sony Xperia Chat Support. Mijn naam is Petra. Onze verontschuldigingen voor hetlange wachten. Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen, zodat ik uw vraag zo goed mogelijk beantwoorden kan. Alvast bedankt.
Robert: Hallo Petra, ik heb een sinds een maand een nieuwe Sony Z2
Petra: Een moment alstublieft.
Robert: Hallo??
Petra: Heeft u nog een moment voor me.
Robert: 09:25
Petra: Bedankt voor uw geduld.
Petra: Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen?
Petra: Bedankt voor uw geduld meneer
Petra: Waarmee kan ik u helpen?
Robert: De laatste weken komt regelmatig voor dat de telefoon zichzelf uitschakelt. Geen enkele functie werkt dan, geen wekker, geen inkomende mails, calls etc. De eerste paar keren dat dit gebeurde nam ik aan dat dit een automatische procedure was ivm een update. Echter dit wordt nu toch erg vervelend, omdat ik geen invloed heb wanneer dit gebeurd is de telefoon voor mij op dit moment onbetrouwbaar. Hoe kan dit zo snel mogelijk worden opgelost ?
Petra: Bedankt voor de goede uitleg. Ik kan heel goed begrijpen dat dit erg vervelend is.
Petra: Ik ga er vanuit dat het een defect zit in de software waardoor u deze klachten heeft.
Petra: Ik raad u aan software reparatie uit te voeren. Bent u bekend met PC companion?
Robert: Ja
Robert: Ik betwijfel echter na het lezen van diverse problemen op verschillende fora of dit een oplossing biedt. Het lijkt inderdaad een software probleem of een batterij probleem. Om reden dat deze telefoon nog geen maand in bezit is heb ik moeite om zelf diagnoses uit te voeren.
Petra: Ik ga er vanuit dat wanneer u de software reparatie uitgevoerd heeft, dat uw klachten worden verholpen.
Robert: Is dit een vaker voorkomend probleem ?
Petra: Ik stuur nu een handleiding, hoe u een software reparatie kunt uitvoeren.
Robert: Hoe ontstaat dit probleem?
Petra: Dat kan ik helaas niet aangeven.
Robert: maar het komt vaker voor?
Petra: Ja.
Petra: Op grond van uw beschrijving gaan wij ervan uit dat er een defect of een fout in de software van uw telefoon is opgetreden.
Daarom raden wij aan om met behulp van het programma PC Companion een reparatie van de telefoonsoftware uit te voeren. Met behulp van deze software-repair kunt u de software opnieuw op uw telefoon in installeren en op deze manier eventuele softwarefouten snel verhelpen. Over het algemeen is dit ook mogelijk wanneer uw telefoon niet door de computer wordt herkend.
Maak voordat u de software-repair uitvoert een backup van de in uw telefoon opgeslagen gegevens, omdat deze anders verloren gaan. U kunt via PC Companion ook een Back-up maken, volg de optie Back-up en Herstel.
Als u uw telefoon niet meer kunt inschakelen, is een backup van uw persoonlijke gegevens helaas niet meer mogelijk.
Zo gebruikt u de repair-functie van PC Companion:
1. PC Companion downloaden en installeren
De meest actuele versie van PC Companion kunt u downloaden op onze website via http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion.
Installeer het programma op uw PC.
Mocht u en Mac computer hebben gebruik dan deze link.
http://www.sonymobile.com/nl/tools/bridge-for-mac/
2. Ga naar de Support Zone en klik op “Starten”. Controleer of uw telefoon op dit moment niet met uw computer is verbonden. Als u de Support Zone voor de eerste keer start, wordt de functie geïnitialiseerd. Dit kan eventueel een paar minuten duren.
3. Start nu in Support Zone die optie "Actualisering van de telefoon-/tabletsoftware". In het venster dat nu wordt geopend, klikt u op "Telefoon/tablet repareren".
4. Volg nu stap voor stap de aanwijzingen van het programma en verbind de telefoon pas wanneer u een desbetreffende melding krijgt.
Houd er rekening mee dat de accu van uw telefoon bij begin van de software-repair tenminste voor 80% opgeladen moet zijn.
Robert: Onbegrijpelijk.......... 6 jaar lang een HTC HD2 gehad met nul problemen en nu moet ik gedwongen een procedure uitvoeren door een defect in software van een telefoon die nog geen maand oud is en EUR 600,- heeft gekost
Petra: Het spijt mij hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Je kan het toch gewoon proberen? En als het dan nog niet verholpen is dan stuur je hem terug. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Wat een gedoe met dit toestel hè :| Ik sta zodirect ook voor de keuze om een vierde exemplaar te proberen, of om het hele abonnement te annuleren. Ik zou graag een Z2 proberen, maar je leest overal zoveel shit. Nu is het natuurlijk zo dat op internet vaak meer geklaagd dan geprezen wordt, maar ik heb zelf nu ook mijn derde toestel werkloos in de kast liggen die propvol kinderziektes zit. Erg jammer allemaal. Weet ook niet welk toestel ik wel wil. Bij Samsung staat Touchwiz me heel erg tegen, vind dat met stip de lelijkste skin die ooit op een telefoon heeft gestaan. LG G3 is er nog niet, HTC one heeft een rukcamera. Een iPhone dan? Maar die heeft een microschermpje..

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
marhalm schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:11:
Wat een gedoe met dit toestel hè :| Ik sta zodirect ook voor de keuze om een vierde exemplaar te proberen, of om het hele abonnement te annuleren. Ik zou graag een Z2 proberen, maar je leest overal zoveel shit. Nu is het natuurlijk zo dat op internet vaak meer geklaagd dan geprezen wordt, maar ik heb zelf nu ook mijn derde toestel werkloos in de kast liggen die propvol kinderziektes zit. Erg jammer allemaal. Weet ook niet welk toestel ik wel wil. Bij Samsung staat Touchwiz me heel erg tegen, vind dat met stip de lelijkste skin die ooit op een telefoon heeft gestaan. LG G3 is er nog niet, HTC one heeft een rukcamera. Een iPhone dan? Maar die heeft een microschermpje..

:P
Uit China heb je ook een paar modellen. De Mi3 bijv. of Oppo Find 7.

Heb nu mijn tweede Z2 en geen problemen, dus ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 10:11
Nu ook een maand in bezit en ik blijf echt zeer tevreden. Toestel werkt en reageert zo vlot, heerlijk in dagelijks gebruik. De camera, die ik vaker gebruik dan gedacht (superiour mode) maakt hele goede foto's.
Voor de geïnteresseerden, heb de Z2 van batch 14W16.

Enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is het feit dat de magnetische dock te langzaam oplaadt, 3x zo langzaam als via USB.

Al met al nog steeds een hele tevreden gebruiker. Design vind ik nog steeds erg slick. Wat mij betreft de mooiste van de in 2014 uitgebrachte toestellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Vanochtend is er gebeurd waar ik bang voor was: Het usb klepje is afgebroken :S.

Heb de telefoon van de lader gehaald, klepje dichtgemaakt, kom op kantoor en constateer dat het klepje er niet meer op zit. Kan hem dus ook niet meer vinden. Hij is net een paar weken oud. Zou ik dit onder garantie nog kunnen laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32
Jerusalem schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
Enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is het feit dat de magnetische dock te langzaam oplaadt, 3x zo langzaam als via USB.
Dat vind ik erg vreemd. Heb je het dock via USB op de pc aangesloten, of direct op een stopcontact? Bij mij gaat het opladen via het dock in pak m beet 2 uurtjes, vrij normaal voor een accu van deze capaciteit (dock via USB aangesloten op stopcontact).

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 19-06-2014 11:19 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Jerusalem schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
Nu ook een maand in bezit en ik blijf echt zeer tevreden. Toestel werkt en reageert zo vlot, heerlijk in dagelijks gebruik. De camera, die ik vaker gebruik dan gedacht (superiour mode) maakt hele goede foto's.
Voor de geïnteresseerden, heb de Z2 van batch 14W16.

Al met al nog steeds een hele tevreden gebruiker. Design vind ik nog steeds erg slick. Wat mij betreft de mooiste van de in 2014 uitgebrachte toestellen. 8)
hehe, komisch.

Ik vind het design ruk, want er zit nauwelijks verschil tussen de voor en de achterkant. Ik kan op de tast de juiste oriëntatie niet vinden. De ruwe kantjes voelen ook goedkoop.
Camera maakt minder goede foto's dan mijn ouwe galaxy S3 in de situaties waarin ik hem gebruik ('s avonds met stappen) en hij is traag: afgelopen weekend geprobeerd een fotootje te maken van iemand die de halve marathon liep. Da's ook jammerlijk mislukt. Verder is het knullig dat'ie altijd start in de auto-modus, ipv de laast gebruikte. Flitser is ook veel te klein.
Verder is de software gewoon niet zo mooi doorontwikkeld. Je kan geen live-wallpaper op je lockscreen hebben bijvoorbeeld. Volumes inregelen gaat nog knulliger dan op m'n S3. Mijn nokia van 6 jaar terug kan elk volume apart instellen en onthouden en daarbij werkt de volumeknop gewoon op de media-audio. Bij Android en deze Z2 in het bijzonder kan je nauwelijks dingen apart instellen en werkt de volumeknop default op het belvolume.
Het scherm is LCD, wat helemaal een deceptie is na jaren amoled schermen te hebben gehad. De eerste keer telefoon bekijken door een zonnebril was een dikke teleurstelling.

Enige pluspunten die ik totnutoe heb ontdekt zijn de accuduur, een goed telefoonscherm en het fotoalbum werkt samen met flickr (hoewel het fotoalbum voor de rest juist beroerd werkt, met de standaardview).

Helaas zijn de andere topmodellen op dit moment niks beter en de aangekondigde S5-prime is ook al zo'n domper.
Ik ben blij dat ik maar een jaarcontract heb, hopelijk volgend jaar een prettiger telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 19-06-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort rants stellen we niet op prijs.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 19-06-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 20-06-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:38
Wat is de laatste software? Ik heb het idee nog geen update te hebben gekregen voor mijn Z2. Draai nu op 17.1.A.2.55.

Ook via de computer nog geen update beschikbaar. Unbranded toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hebben jullie dat ook, dat wanneer je bestanden naar de telefoon kopieert, ze de datum van vandaag krijgen?

Lekker handig met foto's, als de default view van het fotoalbum op datum is. Juni 2014 is een maand waarin ik veel foto's heb gemaakt, een stuk of 2000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Laatst online: 15-09 20:47
Mijn Dbrand skin (de achter en zijkanten) is binnen. Ziet er wat mij betreft fantastisch uit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=53570170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitesurfer82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
ik heb de xperia z2 nu ruim een maand en ben er dik tevreden over. ben er meteen een maand mee naar Thailand geweest en de foto's zien er echt super uit in de superieur mode! toestel is snel en goed waterdicht( gemerkt in het zwembad) een klein nadeel alleen , had in Bangkok waar het 36 graden was regelmatig dat de camera aangaf dat hij te warm was , met foto's maken , dus niet met 4k filmen. Erg vervelend als je van een mooie tempel een foto wilt maken en de camera niet wil starten!
Verder geen problemen gehad met t toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
yblokdijk schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:37:
ik heb de xperia z2 nu ruim een maand en ben er dik tevreden over. ben er meteen een maand mee naar Thailand geweest en de foto's zien er echt super uit in de superieur mode! toestel is snel en goed waterdicht( gemerkt in het zwembad) een klein nadeel alleen , had in Bangkok waar het 36 graden was regelmatig dat de camera aangaf dat hij te warm was , met foto's maken , dus niet met 4k filmen. Erg vervelend als je van een mooie tempel een foto wilt maken en de camera niet wil starten!
Verder geen problemen gehad met t toestel.
Hier ook een positieve eigenaar. Je leest vooral negatieve verhalen in zo'n forum als hier, wat natuurlijk logisch is.

Kan hem aan iedereen met grote handen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier uiterst tevreden over de Z2, geen enkel probleem (soms blijft scherm zwart na bellen maar ff op een knopje drukken is nog wel te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de nieuwe update beschikbaar (402). Werd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Bij mij komt de 402 update ook net binnen. Ben benieuwd of er wat is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:23
Heb de .402 update net ook binnengehaald, was maar 128MB! Tijdens de installatie werd de telefoon redelijk warm, maar zeker niet heet.
Ben nu aan het testen of 4K video opnemen beter werkt. Zit nu op de 9:15 minuten, voorheen haalde ik meestal de 3 minuten niet eens (op 4K, met 1080p geen problemen gehad)

EDIT:
is gestopt bij 9:28, was te laat om te zien welke melding die gaf, maar neem aan dat het oververhitting is.

PS weet iemand wat de 4K limiet is voor de SGS5, denk dat dat het beste vergelijkingsmateriaal is.....

[ Voor 27% gewijzigd door greg-a op 23-06-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hier ook geïnstalleerd. Nog steeds niet mogelijk om een live-wallpaper of apps op het lockscreen te zetten.
Ben wel benieuwd wat er is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
darryl schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:36:
Heb de .402 update net ook binnengehaald, was maar 128MB! Tijdens de installatie werd de telefoon redelijk warm, maar zeker niet heet.
Ben nu aan het testen of 4K video opnemen beter werkt. Zit nu op de 9:15 minuten, voorheen haalde ik meestal de 3 minuten niet eens (op 4K, met 1080p geen problemen gehad)

EDIT:
is gestopt bij 9:28, was te laat om te zien welke melding die gaf, maar neem aan dat het oververhitting is.

PS weet iemand wat de 4K limiet is voor de SGS5, denk dat dat het beste vergelijkingsmateriaal is.....
De Samsungs zijn gelimiteerd op 5 minuten opname in 4K.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
Mijn wifi doet het gelijk heel erg slecht na de update. Heeft iemand anders daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Mr.Nash schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:58:
Vanochtend is er gebeurd waar ik bang voor was: Het usb klepje is afgebroken :S.

Heb de telefoon van de lader gehaald, klepje dichtgemaakt, kom op kantoor en constateer dat het klepje er niet meer op zit. Kan hem dus ook niet meer vinden. Hij is net een paar weken oud. Zou ik dit onder garantie nog kunnen laten repareren?
Ik heb dat klepje de afgelopen weken ook meermaals los in mijn zak gehad. Ik vermoed dat hij met 'kabeltje' en al ergens in een (jas)zak zal zitten. Ik kon hem weer monteren waarna hij weer vast zat.

Feit blijft dat dat klepje om de haverklap los zit. Ik heb alles geprobeerd en ook de randen enzovoorts goed schoongemaakt, maar niets helpt. Klepje blijft maar loskomen en dan gebruik ik de magnetic dock om hem op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
marhalm schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:33:
- Camera's niet goed gecentreerd
- Naden tussenglasplaten en body
- Daarnaast heeft die van mij ook nog een niet optimale constructie. Achterste glasplaat lijkt te 'ploppen' of niet helemaal goed vast te zitten. Effect is niet altijd te reproduceren, maar effect is ongeveer hetzelfde als een batterijklep die niet helemaal sluit en soms meeveert en plopt. Bij mij zit de glasplaat echter wel goed vast. Geeft een enorm goedkoop gevoel
- Slecht te verstaan voor andere partij
Deze issues hierboven heb ik ook. Ik heb inmiddels een stofopbouw in die naden zitten waar je u tegen zegt. Het is echt geen gezicht.

Dat ploppen en meeveren ervaar ik dus ook, zeker als ik hem in landscape vasthoud. Maar als het geen praktische problemen geeft, dan vind ik het prima.

Dat mijn beller mij niet goed kan verstaan, is wel uitermate ergerlijk...

Overigens is die van mij, na die update van vorige week aanzienlijk trager geworden. Telefoon reageert met vertraging op touch en blijft regelmatig ergens even 'hangen'. Natuurlijk kan ik 'm weer resetten, maar ik heb niet de tijd en ook niet de zin om daar weer 2 uur aan te spenderen :(
Raimondvh schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:26:
Mijn wifi doet het gelijk heel erg slecht na de update. Heeft iemand anders daar ook last van.
Ook hier heb ik last van en dan in de zin van uitgeschakelde wifi en dat duurt dan echt enige tijd voor hij weer verbinding maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door GuiltyNL op 23-06-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

GuiltyNL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:55:
[...]

Ik heb dat klepje de afgelopen weken ook meermaals los in mijn zak gehad. Ik vermoed dat hij met 'kabeltje' en al ergens in een (jas)zak zal zitten. Ik kon hem weer monteren waarna hij weer vast zat.

Feit blijft dat dat klepje om de haverklap los zit. Ik heb alles geprobeerd en ook de randen enzovoorts goed schoongemaakt, maar niets helpt. Klepje blijft maar loskomen en dan gebruik ik de magnetic dock om hem op te laden...
Ik heb hem intussen gevonden. Lag thuis op de trap :s. Ervaar overigens hetzelfde; hij valt er nu om de haverklap vanaf.

Intussen met de winkel afgestemd en hij wordt opgestuurd voor reparatie (kosteloos). Ik ben benieuwd of het kosteloos blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
WiFi doet het bij mij ook slecht, en heb al meerdere malen last van vertraging op het toestel gehad. Ik blijf ook nog steeds slecht verstaanbaar. Retour dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
GuiltyNL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:03:
[...]

Deze issues hierboven heb ik ook. Ik heb inmiddels een stofopbouw in die naden zitten waar je u tegen zegt. Het is echt geen gezicht.

Dat ploppen en meeveren ervaar ik dus ook, zeker als ik hem in landscape vasthoud. Maar als het geen praktische problemen geeft, dan vind ik het prima.

Dat mijn beller mij niet goed kan verstaan, is wel uitermate ergerlijk...

Overigens is die van mij, na die update van vorige week aanzienlijk trager geworden. Telefoon reageert met vertraging op touch en blijft regelmatig ergens even 'hangen'. Natuurlijk kan ik 'm weer resetten, maar ik heb niet de tijd en ook niet de zin om daar weer 2 uur aan te spenderen :(

[...]

Ook hier heb ik last van en dan in de zin van uitgeschakelde wifi en dat duurt dan echt enige tijd voor hij weer verbinding maakt.
Voor mij is dit in ieder geval wel een reden geweest om een vierde exemplaar aan te vragen. Krijg hem nu direct van het Sony hoofdkantoor. Ik hoop dat deze goed is. Het KAN wel, want de witte van mijn vriendin is perfect en het zwarte demo-exemplaar van de Mediamarkt in Groningen is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
Heb er nu ook 1 bijna 2 weken.
Heb nog geen problemen mee.
Wat ik hier lees verbaast me echt :|

Heb me toestel van batch ...20 (weet de exacte code niet ff maar eindige op 20)
Vooral die ervoor zaten hadden problemen wat ik las

Maar tot zover ben ik tevreden met me z2

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
Raimondvh schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:26:
Ik heb een reset gedaan. Powerknop + volumeup. Los laten na drie keer trillen. Aanzetten. Dit werkte goed bij mij..

Heb een idee dat de camera sneller Is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Eindelijk te tijd gevonden mijne af te geven bij de T-Shop. Medewerker vertelde me dat het max 10 werkdagen duurt maar waarschijnlijk sneller zal zijn. Hoop dat ik ook een week 20 toestel terug krijg. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
marhalm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:10:
[...]
Voor mij is dit in ieder geval wel een reden geweest om een vierde exemplaar aan te vragen. Krijg hem nu direct van het Sony hoofdkantoor. Ik hoop dat deze goed is. Het KAN wel, want de witte van mijn vriendin is perfect en het zwarte demo-exemplaar van de Mediamarkt in Groningen is ook goed :)
Ik wacht er nog heel even mee, ik ga binnenkort op vakantie en wil dan niet zonder toestel zitten.

Uit alles blijkt wel dat Sony iets te gehaast is geweest om dit toestel uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:44
kreeg net de melding voor de software upgrade na .402
Doen? of gewoon lekker wachten tot de update daarna?

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 19:28
Bij mij liep mijn toestel vast tijdens het uitvoeren van de update, waardoor ik hem helemaal opnieuw moest installeren. Gelukkig had ik de meeste data al verplaatst met de SD-kaart, maar raar dat dit zo gebeurd. Hadden jullie hier ook last van?

Verder bevalt hij nog prima. De software update heeft er ook voor gezorgd dat Bluetooth niet zo absurd veel accu vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
GuiltyNL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Ik wacht er nog heel even mee, ik ga binnenkort op vakantie en wil dan niet zonder toestel zitten.

Uit alles blijkt wel dat Sony iets te gehaast is geweest om dit toestel uit te brengen.
zo moet je niet denken er zijn altijd problemen met een toestel.
het probleem is dat het voor ons lijkt alsof 75 percent vd. mensen problemen hebben met de z2 maar dat is het niet dat aantal is waarschijnlijk veel kleiner.
iemand met problemen gaat eerder opzoek gaan naar een forum dan iemand van wie het toestel perfect werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 17:33 . Reden: v ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
Heeft de Z2 een luchtdruk meter?
zie foto Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/gntymb6b4tb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
DavidvB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:33:
zie foto [afbeelding]
Ik weet niet of de telefoon het heeft, maar deze informatie wordt doorgaans gewoon via het internet opgevraagd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Deze telefoon heeft idd een barometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
Dat klopt die opgegeven waarde staat bovenaan in het plaatje, de andere waarde naast de tekst SENSOR haalt hij ergens anders vandaan. Op deze afbeelding zijn de waardes gelijk, maar ze verschillen regelmatig. En deze regel verschijnt niet op mijn xperia S. Vandaar mijn vraag
Koldur schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:44:
[...]

Ik weet niet of de telefoon het heeft, maar deze informatie wordt doorgaans gewoon via het internet opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
DavidvB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:25:
Dat klopt die opgegeven waarde staat bovenaan in het plaatje, de andere waarde naast de tekst SENSOR haalt hij ergens anders vandaan. Op deze afbeelding zijn de waardes gelijk, maar ze verschillen regelmatig. En deze regel verschijnt niet op mijn xperia S. Vandaar mijn vraag
[...]
Ja, er blijkt er dus echt één in te zitten, wel grappige toevoeging.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Koldur schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:45:
[...]

Ja, er blijkt er dus echt één in te zitten, wel grappige toevoeging.
ga naar antutu device info daar onderaan staat of deze erin zit of niet ik dacht van wel de z1 had dit niet maar de s4,5,note 3 hebben dit wel dus het zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
DavidvB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:33:
zie foto [afbeelding]
Wat voor app gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
weatherpro, die gebruik ik ook.

Da's ook de reden dat ik baal dat de Z2 niet een live wallpaper op het lockscreen kan hebben: Weatherpro heeft daar ondersteuning voor en kan dan mooi op de achtergrond wat weer-info laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
Ik heb een sony z2 en is het daarbij mogelijk dat na een foto te maken onderwater in een zwembad de koptelefoon ingang kapot gaat. Want nu als ik er oortjes in doet dan komt het geluid nog uit de speakers.
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:22:
Hallo allemaal
Ik heb een sony z2 en is het daarbij mogelijk dat na een foto te maken onderwater in een zwembad de koptelefoon ingang kapot gaat. Want nu als ik er oortjes in doet dan komt het geluid nog uit de speakers.
Gr
Bij mij een bekend iets. Na een halve dag deed de ingang het weer. Maar nu heeft ie waterschade, dus ik acht de kans groot dat jij hetzelfde kan meemaken als bij mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:03:
[...]

Bij mij een bekend iets. Na een halve dag deed de ingang het weer. Maar nu heeft ie waterschade, dus ik acht de kans groot dat jij hetzelfde kan meemaken als bij mijn toestel.
Valt de waterschade veel op? En wat kan je daardoor niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:43:
[...]

Valt de waterschade veel op? En wat kan je daardoor niet meer?
Helaas wel. Toestel kan nog wel gebruikt worden, maar er zijn vochtplekken zichtbaar die niet meer verdwijnen. Niet iets wat voor mag komen. Kans bestaat uit ervaring dat het gehele toestel kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Met andere woorden, gewoon laten fixen onder garantie, aangezien de telefoon waterdicht hoort te zijn. Dus niet te lang mee zitten en afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:46:
[...]

Ik heb hem intussen gevonden. Lag thuis op de trap :s. Ervaar overigens hetzelfde; hij valt er nu om de haverklap vanaf.

Intussen met de winkel afgestemd en hij wordt opgestuurd voor reparatie (kosteloos). Ik ben benieuwd of het kosteloos blijft.
Ervaring had ik met de z1 ook. Nu dus met z2 gelijk laaddock gekocht. Kijkt ook nog mooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo PoSyDoN,

Ik vind het erg vervelend voor je dat je niet tevreden bent met je toestel. Het kan zijn dat er een defect in de software zit waardoor deze klachten ontstaan. Daarom raad ik je aan om een softwareherstel uit te voeren.

Het LED-lampje kun je uitschakelen via Instellingen > Weergave > Knipperen meldingslicht uitzetten.

Maak voordat je de software-repair uitvoert een backup van de in je telefoon opgeslagen gegevens, omdat deze anders verloren gaan. Je kunt via PC Companion ook een backup maken via de optie Back-up en Herstel.

Als je je telefoon niet meer kunt inschakelen, is een backup van je persoonlijke gegevens helaas niet meer mogelijk.

Zo gebruik je de repair-functie van PC Companion:

1. PC Companion downloaden en installeren

De meest actuele versie van PC Companion kun je downloaden op onze website via http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion.
Installeer het programma op je PC.

Mocht je een Mac-computer hebben, gebruik dan deze link.
http://www.sonymobile.com/nl/tools/bridge-for-mac/

2. Ga naar de Support Zone en klik op “Starten”. Controleer of je telefoon op dit moment niet met je computer is verbonden. Als je de Support Zone voor de eerste keer start, wordt de functie geïnitialiseerd. Dit kan eventueel een paar minuten duren.

3. Start nu in Support Zone de optie "Actualisering van de telefoon-/tabletsoftware". In het venster dat wordt geopend, klik je op "Telefoon/tablet repareren".

4. Volg nu stap voor stap de aanwijzingen van het programma en verbind de telefoon pas wanneer je een desbetreffende melding krijgt.

Houd er rekening mee dat de accu van je telefoon bij begin van de software-repair tenminste voor 80% opgeladen moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Nash,

Ik vind het vervelend voor je dat het USB-klepje is afgebroken. Dit wordt bij het reparatiecentrum helaas niet binnen de garantie vervangen. Ik raad je aan contact op te nemen met onze technische support (0900-8998318).

Geef hierbij het volgende service request nummer aan: 1-1403993633.

Zij zullen een oplossing voor je vinden en je verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Zijn de toestellen vacuüm gezogen in de fabriek? Weet iemand dat misschien? Ik kan de originele achterkant erop laten zetten maar dat bedrijf had het over vacuüm waarna Sony kan testen of het toestel waterdicht is.. Of kan ik ergens het toestel laten testen op waterdichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:44
Gisterenavond m'n Z2 keurig in mijn nieuwe DK36 magnetic charger dock gezet (dock is amper 4 dagen oud...) en nu haalde ik mijn telefoon eruit vanochtend en wat blijkt? De magnetische strip van de telefoon is achtergebleven op het dock... ik kan het stripje welk terugstoppen in de telefoon maar deze zit uiteraard los.

Ter reparatie aanbieden? Ik neem aan dat dit onder garantie valt... dit hoort niet te kunnen. Wat is sneller, direct bij Sony of bij de winkel waar ik deze heb gekocht?

Telefoon bevalt verder erg goed en ook de foto's zijn fantastisch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Net terug uit turkije waar het erg warm was. Ik kon geen enkele foto maken. Zodra ik 1 foto maakte kreeg ik de melding dat de camera te warm was en kon ik dus niets meer schieten. Erg vervelend! Denk er nu aan om het toestel om te ruilen, maar ik weet niet of dat geaccepteerd wordt bij coolblue/sony. En de kans is dat ik gewoon precies dezelfde terug krijg met hetzelfde probleem. Erg jammer voor een toestel met een goede camera. Als ik van de zomer geen foto's kan maken heb je er ook weinig aan.
Zou dit eventueel opgelost kunnen worden met een firmware update in de toekomst, zit nu op 402.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Dutchy007 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:14:
Gisterenavond m'n Z2 keurig in mijn nieuwe DK36 magnetic charger dock gezet (dock is amper 4 dagen oud...) en nu haalde ik mijn telefoon eruit vanochtend en wat blijkt? De magnetische strip van de telefoon is achtergebleven op het dock... ik kan het stripje welk terugstoppen in de telefoon maar deze zit uiteraard los.

Ter reparatie aanbieden? Ik neem aan dat dit onder garantie valt... dit hoort niet te kunnen. Wat is sneller, direct bij Sony of bij de winkel waar ik deze heb gekocht?

Telefoon bevalt verder erg goed en ook de foto's zijn fantastisch mooi.
Voor reparatie kan je niet naar Sony je moet echt naar de winkel van aankoop. Deze zullen hem naar Dynafix oid sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De camera die erop zit is echt practisch onbruikbaar voor mij :(

Ik neem het toestel mee met stappen en daar waar ik met mijn galaxy S3 altijd met leuke foto's terugkwam, zijn de foto's met dit toestel gewoon onbruikbaar. Allemaal bewegingsonscherpte, wazig en als je de flitser gebruikt een witte waas over de foto heen. Hoe kan het nou zijn dat in twee jaar tijd een huidig toptoestel niet minstens net zulke goede foto's maakt als een voormalig toptoestel? De lol met dit toestel is er voor mij intussen wel af. Ik heb gister echt een uur lopen kloten en alle instellingen geprobeerd, maar krijg er gewoon geen bruikbare foto's uit :-(
Voor m'n gevoel is het voor 80% de software van de camera app. Die is in vergelijking met de samsung app sowieso nogal brak en traag (als ik heb gefocussed en daarna op foto maken druk, dan hoort hij meteen een foto te maken en niet eerst een halve seconde na te gaan denken). Maar die software pakt ook geen slimme instellingen. De flitser gaat veel te hard af, zodat je een witte was krijgt, of je onderwerp volledig plat belicht wordt.
Andere camera apps gebruiken heb ik geprobeerd, maar voor m'n gevoel maken die onderhuids ook gebruik van de camerasoftware van de telefoon.

Maargoed, genoeg geklaagd over de camera, daar wordt'ie toch niet beter van.

Een vraag: Hoe krijg ik dat what's new/google now gezeur uit als je omhoog swiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:52
update 17.1.1.A.0.402 gedraait,geen 4G meer alleen R van roaming :( wat is dit hoe kan dit?
Mijn provider is Telfort.
Verder geen probs met het toestel tot nu toe :*) een maand in bezit, build14w19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Gisteren heb ik na mijn zeer verouderde Xperia S een Z2 gekocht... Ik was bang van de laatste negatieve berichtjes hier op tweakers maar mijn keuze ging toch naar de Z2 na mijn positieve ervaring met de Xperia S en daarvoor met de X10i...

Heb de telefoon gisteravond geactiveerd er natuurlijk mee gespeeld gekeken naar de vernieuwingen en de batterij is nog steeds niet op van 64% naar 3 % in 20 uur tijd.. Dat is heel positief.

Ik moet wel zeggen dat het een ingewikkelde proces was om mijn simkaart in dat vakje te krijgen Apple levert netjes een naald om dat ding te openen ik heb dat ding met een passer naar buiten gehaald en moest toch nog even een filmpje op youtube bekijken voor ik het onder de knie had.

Toestel is heel snel daar nog geen problemen mee gehad, de Xperia Transfer mobile werkte niet op mijn oude toestel dus via NFC kon ik jammer genoeg geen bestanden overzetten maar dat ligt dan aan mijn oude Xperia S. Heb een paar foto's gemaakt in het donker die heel goed zijn naar mijn mening je ziet bijna niet dat je in het donker zit. Dit waren mijn eerste positieve ervaringen met de Xperia Z2 in de eerste 20 uur.. :)

en trouwens Tweakers moet zijn pricewatch voor de zwarte versie aanpassen, want bij Saturn kan je de Z2 halen voor 499,-

[ Voor 5% gewijzigd door kilic-f op 29-06-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 11:23
Raymond schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:27:
De camera die erop zit is echt practisch onbruikbaar voor mij :(

Ik neem het toestel mee met stappen en daar waar ik met mijn galaxy S3 altijd met leuke foto's terugkwam, zijn de foto's met dit toestel gewoon onbruikbaar. Allemaal bewegingsonscherpte, wazig en als je de flitser gebruikt een witte waas over de foto heen. Hoe kan het nou zijn dat in twee jaar tijd een huidig toptoestel niet minstens net zulke goede foto's maakt als een voormalig toptoestel? De lol met dit toestel is er voor mij intussen wel af. Ik heb gister echt een uur lopen kloten en alle instellingen geprobeerd, maar krijg er gewoon geen bruikbare foto's uit :-(
Voor m'n gevoel is het voor 80% de software van de camera app. Die is in vergelijking met de samsung app sowieso nogal brak en traag (als ik heb gefocussed en daarna op foto maken druk, dan hoort hij meteen een foto te maken en niet eerst een halve seconde na te gaan denken). Maar die software pakt ook geen slimme instellingen. De flitser gaat veel te hard af, zodat je een witte was krijgt, of je onderwerp volledig plat belicht wordt.
Andere camera apps gebruiken heb ik geprobeerd, maar voor m'n gevoel maken die onderhuids ook gebruik van de camerasoftware van de telefoon.

Maargoed, genoeg geklaagd over de camera, daar wordt'ie toch niet beter van.

Een vraag: Hoe krijg ik dat what's new/google now gezeur uit als je omhoog swiped?
1) Moet toch echt zeggen dat ik dat probleem niet heb. Ben er al meerdere malen mee uit geweest (zowel festivals, kroegen en echte clubs) en heb daar vaak genoeg (groep)foto's genomen/laten nemen en deze zijn vaak wel goed in de auto-mode. En bij "vaak wel goed" moet je rekening houden dat foto's in een club vaak door bepaalde middelen minder goed worden genomen, als je snapt wat ik bedoel :P.

flitser gaat idd wel te snel aan vind ik zelf op automode, maar in een club is dat vaak sws wel nodig. Alleen de selfies zijn niet van top kwaliteit, maar dat waren ze op mn S3 ook al niet....

2) vanuit de home knop omhoog swipen (dus de home-knop ingedrukt houden, en dan omhoog swipen naar rechts voor google now)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zou die van mij dan gewoon niet goed zijn?
Het valt nl gewoon op hoe beroerd het ding foto's maakt in het donker: ben vrijdagavond naar q-music foute party geweest. Geen enkele geslaagde foto, vriend van me heeft een s3 en die foto's zijn prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:34:
Zou die van mij dan gewoon niet goed zijn?
Het valt nl gewoon op hoe beroerd het ding foto's maakt in het donker: ben vrijdagavond naar q-music foute party geweest. Geen enkele geslaagde foto, vriend van me heeft een s3 en die foto's zijn prima
Misschien per abuis ergens belichtingscorrectie gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb ik al gechecked, daar komt het niet door. Ik heb inderdaad lopen spelen ermee (lager gezet), maar dat mocht niet baten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Laatst online: 24-07-2017
Ik ben aan verlenging van mijn abonnement toe en mag dus een andere smartphone uitkiezen.

Na het lezen hier ben ik toch enigszins geschrokken van de vele negatieve zo niet lovende kritieken.
Ik heb er 3 op het oog waarvan de xperia z2 de voorkeur heeft/had!
In alle reviews geschreven of via YouTube is men vol lof over de camera en de snelheid.

Maar hier op GOT is dat niet ik krijg er een ander gevoel bij?!
Heb de laatste 4 jaar alleen maar iPhones gehad en een Note 2.
Inmiddels is mijn note 2 kaduuk ( lees als...) scherm gebarsten.
En vind ik het nog steeds een hekelpunt het Ramgeheugen!

Ik hoop dat dat nu beter is geworden! Met KitKat.
Van iPhone heb ik de buik vol die luisteren totaal niet wat klanten echt willen.
Maar goed dat is een andere topic.

Ik hoop dat gebruikers hier veel ervaringen posten over verbruik, de features, camera,geheugen en snelheid!
Want nieuwe/potentiële gebruikers willen toch echt goede ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Tanakiam schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:11:
Ik ben aan verlenging van mijn abonnement toe en mag dus een andere smartphone uitkiezen.

Na het lezen hier ben ik toch enigszins geschrokken van de vele negatieve zo niet lovende kritieken.
Zoals al menig keer gezegd is in o.a. dit topic, mensen met klachten zoeken veel eerder een forum op en posten veel meer dan mensen die prima tevreden zijn. Dit is ook vrij logisch, aangezien een tevreden persoon niet 10 posts maakt over "hoe goed ie wel niet is", terwijl iemand met een probleem veel meer post (tekst en uitleg geven, status updates van reparaties etc.).

Kortom: maak je niet druk. Probeer, mocht je dat nog niet gedaan hebben, het toestel in de winkel uit om te kijken of ie bevalt en test het exemplaar dat je bij de verlenging krijgt meteen even goed op eventuele zwaktepunten. In het geval van de Z2 kunnen dit dingen zijn als waterdichtheid, verstaanbaarheid bij telefoneren of een spleet tussen glas en de rand. Heeft ie ergens problemen, dan gewoon direct omruilen. De kans dat je een probleemvrij toestel krijgt is en blijft vele malen groter dan dat je er een ontvangt met 1 of meerdere issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 22:57

GS88

π raat

Is het bij de Xperia Z2 ook zo dat je vanuit het lockscreen niet direct naar Walkman kan gaan? Voordat mijn Xperia T een update ontving naar 4.3 kon dat namelijk wel (links vegen voor muziek, rechts vegen voor foto's).

Heb nu een Xperia ZL en die heeft een optie waarbij, als ik naar links veeg, ik op een "plusje" klikken kan, maar Walkman behoort niet tot de opties die zijn toe te voegen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
GS88 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:50:
Is het bij de Xperia Z2 ook zo dat je vanuit het lockscreen niet direct naar Walkman kan gaan? Voordat mijn Xperia T een update ontving naar 4.3 kon dat namelijk wel (links vegen voor muziek, rechts vegen voor foto's).

Heb nu een Xperia ZL en die heeft een optie waarbij, als ik naar links veeg, ik op een "plusje" klikken kan, maar Walkman behoort niet tot de opties die zijn toe te voegen.
Ik heb het net voor je bekeken na het klikken op het + button ook geen widget voor walkman op de Z2..
Deze is wel te zien op de lockscreen wanneer je muziek luistert of wanneer je muziek op pauze zet in de lockscreen zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door kilic-f op 01-07-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
Een vraagje over de Sony cover voor de Xperia Z2 die ik vandaag heb aangeschaft.Kan de scherm geactiveerd worden wanneer ik de cover open? is dit ergens in te stellen want nu moet ik altijd nog het scherm 2 keer aantikken voor ik beeld zie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
kilic-f schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:00:
Een vraagje over de Sony cover voor de Xperia Z2 die ik vandaag heb aangeschaft.Kan de scherm geactiveerd worden wanneer ik de cover open? is dit ergens in te stellen want nu moet ik altijd nog het scherm 2 keer aantikken voor ik beeld zie..?
Nee, dat kan helaas niet. Die feature mis ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Heeft iemand de headphone bij de pre-order al mogen ontvangen?
The Phone house heeft nog steeds niet uitgeleverd nml terwijl ik de telefoon al meer 1,5 maand in huis heb.

(inmiddels wel ter compensatie een andere headset gekregen, maar die bij de pre-order zat moet ook nog geleverd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Wat is eigenlijk de beste case/cover voor deze telefoon? Ik twijfel om deze erbij te bestellen, maar de magnetische aansluiting is verborgen? Is deze van Sony dan beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Sinds gisteren ben ik in het bezie van een Z2, deze bevalt zeer goed maar ik mis toch wel wat root applicaties. Ik ben echter niet van plan om custom roms te gaan gebruiken dus een custom recovery is wat mij betreft niet noodzakelijk.

Nu kwam ik op Xda Easy Root Tool tegen.
Zover ik kan achterhalen zou dit gewoon moeten werken op mijn Z2. Heeft iemand hier ervaringen mee?
ETzPliskin schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:45:
Wat is eigenlijk de beste case/cover voor deze telefoon? Ik twijfel om deze erbij te bestellen, maar de magnetische aansluiting is verborgen? Is deze van Sony dan beter? :P
Ik heb zelf de eerste, ben er opzich best tevreden mee. Kan alleen nog niet zo wennen aan een flipcover aan de zijkant, maar dat is wellich omdat ik linkshandig ben :P

[ Voor 42% gewijzigd door Creesch op 02-07-2014 11:50 . Reden: test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
ETzPliskin schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:45:
Ik zelf heb de laatste van Sony die is ook verborgen aan de linkerkant (magnetische aansluiting)..
Verder kan ik zeggen dat de materiaal vrij goed aanvoelt het enige wat ik mis is de smart cover optie. Als de eerste cover van Krussel die feature heeft zou ik die aanschaffen als ik jouw was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb de cover van Krussel gekocht, maar heb de indruk dat het scherm een millimeter wordt bedekt aan de rechterkant :P Ik twijfel nog om hem te houden, want zo fantastisch vind ik de telefoon niet passen. Maar misschien ligt dat aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Reparatie duurt kennelijk vrij lang bij de xperiaZ2.
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 21-6-2014 13:56:00
Order - Bevestigd 21-6-2014 13:56:01
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 21-6-2014 13:56:02
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 25-6-2014 0:47:12
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 25-6-2014 11:44:26
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 26-6-2014 7:33:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 26-6-2014 21:01:29
Reparatie ETD - In behandeling 26-6-2014 21:07:53

Hoop dat ik toch een nieuwe krijg en geen reparatie van een week 17 misbaksel.
Zodra ik hem binnen heb gekregen gaat hij direct weer een bak water in. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Nu online

Creesch

bla bla!

ETzPliskin schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:49:
Ik heb de cover van Krussel gekocht, maar heb de indruk dat het scherm een millimeter wordt bedekt aan de rechterkant :P Ik twijfel nog om hem te houden, want zo fantastisch vind ik de telefoon niet passen. Maar misschien ligt dat aan mij :+
Nee zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, applicaties waarbij je van rechts naar binnen moet slepen gaan lastig naar mijn idee.

(ook stiekem een bump met de vraag of iemand ervaring heeft met easy root tool van xda?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Creesch schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:55:
[...]

Nee zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, applicaties waarbij je van rechts naar binnen moet slepen gaan lastig naar mijn idee.
Icoontjes verslepen naar rechts gaat ook moeilijk. Twijfel twijfel...

Iemand overigens ervaringen met rhinoshield?

Edit: Ik kan overigens geen verbinden maken via 3/4G, alle instellingen staan goed, en wi-fi werkt ook. Als ik WiFi uitschakel, krijg ik niks meer van internet binnen. Rebooten helpt ook niet. Iemand een idee?

Edit2: nevermind, instellingen nog niet gedownload :+

[ Voor 21% gewijzigd door ETzPliskin op 04-07-2014 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:55:
Reparatie duurt kennelijk vrij lang bij de xperiaZ2.
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 21-6-2014 13:56:00
Order - Bevestigd 21-6-2014 13:56:01
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 21-6-2014 13:56:02
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 25-6-2014 0:47:12
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 25-6-2014 11:44:26
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 26-6-2014 7:33:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 26-6-2014 21:01:29
Reparatie ETD - In behandeling 26-6-2014 21:07:53

Hoop dat ik toch een nieuwe krijg en geen reparatie van een week 17 misbaksel.
Zodra ik hem binnen heb gekregen gaat hij direct weer een bak water in. >:)
Mijn status ziet er hetzelfde uit. Ik wacht ook vanaf de 26ste. Er wordt gewacht op onderdelen vanuit de fabrikant. Kan nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Heeft nog iemand het probleem dat de trilfunctie soms niet werkt? Aangezien het naar af en toe voorkomt, lijkt het stom om hem terug te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Laatst online: 15-09 06:46
(ook stiekem een bump met de vraag of iemand ervaring heeft met easy root tool van xda?)
[/quote]

Ja, dat heb ik een week geleden gedaan met een Z1 en een Z2. Eerst 5 geprobeerd, die werkte niet (op de Z2). Toen 4 geprobeerd en dat werkte, op allebei. De enige reden waarom ik root wil hebben is om er AdAway op te kunnen zetten en onnodige apps af te gooien. Echt een verademing maar blijft natuurlijk wel eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem! Als ik foto's verwijder van mijn Z2 blijven deze terugkomen! Hoe komt zoiets en hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Nu online

Creesch

bla bla!

Arie De Ruiter schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:19:
[/quote]

Ja, dat heb ik een week geleden gedaan met een Z1 en een Z2. Eerst 5 geprobeerd, die werkte niet (op de Z2). Toen 4 geprobeerd en dat werkte, op allebei. De enige reden waarom ik root wil hebben is om er AdAway op te kunnen zetten en onnodige apps af te gooien. Echt een verademing maar blijft natuurlijk wel eigen risico :)
Bedankt :) had het ondertussen na wat meer lezen ook zelf geprobeerd. Werkte in één keer, daarna superSU geinstalleerd en deze gaf eerst een error en de opdracht om te rebooten. Na reboot werkte het allemaal like a charm. root is inderdaad voor ads, niet zozeer in apps (daar betaal ik wel voor) maar webpagina's die onbruikbaar worden door slechte ad providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:23

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:20:
Ik heb een raar probleem! Als ik foto's verwijder van mijn Z2 blijven deze terugkomen! Hoe komt zoiets en hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt!!
Staan de foto's op een microsd-kaartje? zo ja, met welke app probeer je de foto's te verwijderen?
in Kitkat is de manier van opslag @ sdkaart gewijzigd waardoor niet-systemapps geen bewerkingen kunnen uitvoeren op die microsd-kaart (hoe klote dit ook is :'()
Als je de foto's verwijdert met de Album app, zou het goed moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:59:
[...]

Staan de foto's op een microsd-kaartje? zo ja, met welke app probeer je de foto's te verwijderen?
in Kitkat is de manier van opslag @ sdkaart gewijzigd waardoor niet-systemapps geen bewerkingen kunnen uitvoeren op die microsd-kaart (hoe klote dit ook is :'()
Als je de foto's verwijdert met de Album app, zou het goed moeten gaan
Ze worden opgeslagen op de micro sd... probeer deze via de gewone weg te verwijderen in de foto app. Kan het zijn dat ze ergens onrechtstreeks nog gesynct worden? Ik vind hier namelijk totaal niets van terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:23

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Ze worden opgeslagen op de micro sd... probeer deze via de gewone weg te verwijderen in de foto app. Kan het zijn dat ze ergens onrechtstreeks nog gesynct worden? Ik vind hier namelijk totaal niets van terug
je weet zeker dat je geen andere app uit de play store geïnstalleerd hebt om foto's terug te kijken?
als je ooit ingesteld hebt om foto's altijd terug te kijken met díe (3rd party) app, kun je ze inderdaad niet verwijderen.
met Quickpic kan ik foto's niet permanent verwijderen. Het lijkt er in eerste instantie wel op dat hij weg is maar ik denk dat alleen de thumb weggegooid wordt. Ga ik vervolgens met de stock album app kijken (of met een file manager), zie ik die foto namelijk nog steeds staan.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.