Wacht even totdat we een tussenpersoon hebben gevonden om je te helpen...
Je bent momenteel nummer 1 in de rij.
U bent nu in verbinding met Petra.
Petra: Welkom bij het Sony Xperia Chat Support. Mijn naam is Petra. Onze verontschuldigingen voor hetlange wachten. Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen, zodat ik uw vraag zo goed mogelijk beantwoorden kan. Alvast bedankt.
Robert: Hallo Petra, ik heb een sinds een maand een nieuwe Sony Z2
Petra: Een moment alstublieft.
Robert: Hallo??
Petra: Heeft u nog een moment voor me.
Robert: 09:25
Petra: Bedankt voor uw geduld.
Petra: Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen?
Petra: Bedankt voor uw geduld meneer
Petra: Waarmee kan ik u helpen?
Robert: De laatste weken komt regelmatig voor dat de telefoon zichzelf uitschakelt. Geen enkele functie werkt dan, geen wekker, geen inkomende mails, calls etc. De eerste paar keren dat dit gebeurde nam ik aan dat dit een automatische procedure was ivm een update. Echter dit wordt nu toch erg vervelend, omdat ik geen invloed heb wanneer dit gebeurd is de telefoon voor mij op dit moment onbetrouwbaar. Hoe kan dit zo snel mogelijk worden opgelost ?
Petra: Bedankt voor de goede uitleg. Ik kan heel goed begrijpen dat dit erg vervelend is.
Petra: Ik ga er vanuit dat het een defect zit in de software waardoor u deze klachten heeft.
Petra: Ik raad u aan software reparatie uit te voeren. Bent u bekend met PC companion?
Robert: Ja
Robert: Ik betwijfel echter na het lezen van diverse problemen op verschillende fora of dit een oplossing biedt. Het lijkt inderdaad een software probleem of een batterij probleem. Om reden dat deze telefoon nog geen maand in bezit is heb ik moeite om zelf diagnoses uit te voeren.
Petra: Ik ga er vanuit dat wanneer u de software reparatie uitgevoerd heeft, dat uw klachten worden verholpen.
Robert: Is dit een vaker voorkomend probleem ?
Petra: Ik stuur nu een handleiding, hoe u een software reparatie kunt uitvoeren.
Robert: Hoe ontstaat dit probleem?
Petra: Dat kan ik helaas niet aangeven.
Robert: maar het komt vaker voor?
Petra: Ja.
Petra: Op grond van uw beschrijving gaan wij ervan uit dat er een defect of een fout in de software van uw telefoon is opgetreden.
Daarom raden wij aan om met behulp van het programma PC Companion een reparatie van de telefoonsoftware uit te voeren. Met behulp van deze software-repair kunt u de software opnieuw op uw telefoon in installeren en op deze manier eventuele softwarefouten snel verhelpen. Over het algemeen is dit ook mogelijk wanneer uw telefoon niet door de computer wordt herkend.
Maak voordat u de software-repair uitvoert een backup van de in uw telefoon opgeslagen gegevens, omdat deze anders verloren gaan. U kunt via PC Companion ook een Back-up maken, volg de optie Back-up en Herstel.
Als u uw telefoon niet meer kunt inschakelen, is een backup van uw persoonlijke gegevens helaas niet meer mogelijk.
Zo gebruikt u de repair-functie van PC Companion:
1. PC Companion downloaden en installeren
De meest actuele versie van PC Companion kunt u downloaden op onze website via
http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion.
Installeer het programma op uw PC.
Mocht u en Mac computer hebben gebruik dan deze link.
http://www.sonymobile.com/nl/tools/bridge-for-mac/
2. Ga naar de Support Zone en klik op “Starten”. Controleer of uw telefoon op dit moment niet met uw computer is verbonden. Als u de Support Zone voor de eerste keer start, wordt de functie geïnitialiseerd. Dit kan eventueel een paar minuten duren.
3. Start nu in Support Zone die optie "Actualisering van de telefoon-/tabletsoftware". In het venster dat nu wordt geopend, klikt u op "Telefoon/tablet repareren".
4. Volg nu stap voor stap de aanwijzingen van het programma en verbind de telefoon pas wanneer u een desbetreffende melding krijgt.
Houd er rekening mee dat de accu van uw telefoon bij begin van de software-repair tenminste voor 80% opgeladen moet zijn.
Robert: Onbegrijpelijk.......... 6 jaar lang een HTC HD2 gehad met nul problemen en nu moet ik gedwongen een procedure uitvoeren door een defect in software van een telefoon die nog geen maand oud is en EUR 600,- heeft gekost
Petra: Het spijt mij hiervoor.