Vandaag iemand gebeld en die vond dat ik slecht verstaanbaar was ( nu ging dat over het uitspreken van mijn achternaam wat 96% van de mensen in NL moeilijk vinden ) dus ik kan er nog niks over zeggen. De andere kant klinkt in ieder geval wel helder.Iekozz schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:25:
Schijnt dus opgelost te zijn met de nieuwe 17.1.1.A.0.402 rom. Kunnen mensen dat bevestigen? Mijn z2 is nu ter omruiling terug..
Ik blijf het vreemd vinden dat die verstaanbaarheids issues een software fout is als het maar een deel van de toestellen betreft. Dit weerhoudt me iig nog ff om ook een Z2 te halen, tenzij iemand dat echt kan bevestigen dat het idd met software te fixen is (geen zin in omruil trajecten e.d.)
Yah na 4 minuten krijg ik de melding toestel word afgesloten omdat ie te warm is.. op 4k al na 2 minuten
Ik heb hem ook besteld, kom van een One X af en was eigenlijk wel klaar met Sense. Ben benieuwd.
Heeft iemand al een screenprotector besteld? Zo ja, welke passen goed en zijn niet zo stroef? Ik wil eigenlijk achterop ook een protector hebben, lees overal dat dit vrij snel krast.
Heeft iemand al een screenprotector besteld? Zo ja, welke passen goed en zijn niet zo stroef? Ik wil eigenlijk achterop ook een protector hebben, lees overal dat dit vrij snel krast.
Ik heb een Nillkin screenprotector van ebay gehaald. In de verpakking zit een glazen screenprotector voor de voorkant en plastic voor de achterkant.Knul schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:18:
Ik heb hem ook besteld, kom van een One X af en was eigenlijk wel klaar met Sense. Ben benieuwd.
De mijne was helaas met een barst geleverd maar er is er al een kostenloos onderweg
Nu las ik later ook dat Panzer Glass een vergelijkbare screenprotector levert en daar zag ik ergens bij staan dat er nog een (anti)vingerafdruk coating op zit. Geen idee of dat ook werkt maar @ Nillkin is het wel een vlekkenfestijn
Ik heb de Spigen Z2 GLAS.tR NANO SLIM screenprotector in gebruik. Voorkant is de degelijke glassprotector, achterkant is een reguliere protector. Minder last van vingerafdrukken dan met een gewone screenprotector.Knul schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:18:
Besteld bij Amazon DE.
Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display
Vreemd, op welke firmware draai je? Ik heb net even wat getest op de .402 firmware en dat ging veel beter. Na 10 minuten (continue filmen, single shot) op 1080p heb ik het zelf maar stop gezet. Het toestel werd niet eens warm. Daarna 4K geprobeerd en dat ging ook prima, totdat ik vlak voor de 10 minuten marker ook nog foto's ging maken gedurende het filmen. Op dat moment kwam de melding dat hij moest afkoelen, het stuk rond de camera, maar ook waar de Snapdragon 801 zit, waren best warm/heet geworden.yasin76 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:41:
Yah na 4 minuten krijg ik de melding toestel word afgesloten omdat ie te warm is.. op 4k al na 2 minuten
In beide gevallen heb ik de video opgenomen op de SD card, niet het interne geheugen.
edit: ik moet wel zeggen, het vreet aan je accu: ongeveer 10 minuten continue 1080p filmen was ongeveer 3% van de accu af, 10 minuten 4K ongeveer 9%

[ Voor 8% gewijzigd door Moi_in_actie op 27-05-2014 21:19 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Guys, kan iemand hier vertellen hoe je je xperia Z update met de laatste versie?
Ik heb zelf de T-Mobile versie en wil hem flashen naar een generieke versie zodat komende updates sneller en OTA binnenkomen. Als ik het via de flash tool van Sony probeer, zegt die al dat ik de laatste versie heb. Hoe forceer je een update naar een gewone stock firmware? Hoop dat jullie al ervaringen hebben opgedaan hiermee.
Ik heb zelf de T-Mobile versie en wil hem flashen naar een generieke versie zodat komende updates sneller en OTA binnenkomen. Als ik het via de flash tool van Sony probeer, zegt die al dat ik de laatste versie heb. Hoe forceer je een update naar een gewone stock firmware? Hoop dat jullie al ervaringen hebben opgedaan hiermee.
Ik ben wel heel erg blij met de batterij duur!
Ik heb nu nog 15% over en heb er al een 1dag en 19uur op zitten met 6uur en 45minuten schermtijd. Zonder staminamode (wat overigens erg goed werkt als je het gebruikt).
Ik heb nu nog 15% over en heb er al een 1dag en 19uur op zitten met 6uur en 45minuten schermtijd. Zonder staminamode (wat overigens erg goed werkt als je het gebruikt).
Signature
Echt wel! Laatst 4% over, scherm op automatische helderheid, 8 uur 20 min schermtijd. Geen besparingsmodi aan. Wat een vooruitgang tov mijn Galaxy s3, die haalde max drie uur.BMW_M3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:18:
Ik ben wel heel erg blij met de batterij duur!![]()
Dat is zeker erg goed.BMW_M3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:18:
Ik ben wel heel erg blij met de batterij duur!![]()
Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar gekregen hebt?
Niets echt iets speciaals voor gedaan eigenlijk. Een beetje hetzelfde als wat ik op mijn S3 ook altijd deed. Dus automatische helderheid en email handmatig synchroniseren. Verder weer-widget op een refresh van 4 uur en eigenlijk gps en bluetooth uitstaan tenzij ik het nodig heb. Ow en alle apps die er standaard op staan waar ik niets mee doe verwijderd of uitgeschakeld.
8 uur en 20 minuten is erg indrukwekkend ook. Dat heb ik nog niet gered. Video gekeken?
8 uur en 20 minuten is erg indrukwekkend ook. Dat heb ik nog niet gered. Video gekeken?
Signature
Gewoon normaal gebruik. Internet, WhatsApp en af en toe een spelletje. Verder vrij veel fm radio en walkman. Ook een klein uurtje videobellen met Hangouts.BMW_M3 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:31:
Niets echt iets speciaals voor gedaan eigenlijk. Een beetje hetzelfde als wat ik op mijn S3 ook altijd deed. Dus automatische helderheid en email handmatig synchroniseren. Verder weer-widget op een refresh van 4 uur en eigenlijk gps en bluetooth uitstaan tenzij ik het nodig heb. Ow en alle apps die er standaard op staan waar ik niets mee doe verwijderd of uitgeschakeld.
[ Voor 3% gewijzigd door marek965 op 28-05-2014 17:25 ]
Ik vind het echt goed.marek965 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:23:
[...]
Gewoon normaal gebruik. Internet, WhatsApp en af en toe een spelletje. Verder vrij veel fm radio en walkman. Ook een klein uurtje videobellen met Hangouts.
Wat je ook wel hoort is dat sommige mensen niet verstaanbaar zijn.
Ook last daarvan?
Heb echt zin om dit toestel aan te schaffen.
Ook wacht ik op een review van LG g3.
Mooi inderdaad. Dat is ook mijn gebruik gemiddeld. Heb de mijne zojuist in de lader gedaan met 2%. 2dagen en 2uur met 7uur en 22minuten screentime. Goed werk Sony.marek965 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:23:
[...]
Gewoon normaal gebruik. Internet, WhatsApp en af en toe een spelletje. Verder vrij veel fm radio en walkman. Ook een klein uurtje videobellen met Hangouts.
@wilke77: bij mij geen verstaanbaarheids issues. (T-Mobile)
[ Voor 6% gewijzigd door BMW_M3 op 28-05-2014 22:55 ]
Signature
Geen verstaanbaarheidsissues hier ook. Net de 402 update OTA binnen trouwens. Nog weinig verschil gemerkt, toestel misschien iets responsiever.
Nog een vraagje, heb het niet gevonden. Hoe is de verbinding met wifi? Heb je goede ontvangst?
Ik heb nu de Nexus 5, fijne telefoon, maar steeds gaat wifi uit. Ontvangst is goed. 5 streepjes. Maar moet vaak even zonder wifi doen. Daarom wil ik en ander telefoon. Nu hoop ik maar dat de z2 en goede ontvangst heeft.
Ik heb nu de Nexus 5, fijne telefoon, maar steeds gaat wifi uit. Ontvangst is goed. 5 streepjes. Maar moet vaak even zonder wifi doen. Daarom wil ik en ander telefoon. Nu hoop ik maar dat de z2 en goede ontvangst heeft.
Verwijderd
Wilde deze vrije Hemelvaartsdag maar eens gebruiken om mijn Vodafone-toestel te flashen naar 17.1.1.A.0.402, blijk ik em gisterenavond opeens via OTA aangeboden te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:25:
Klinkt aantrekkelijk, ik ga het van de week maar eens regelen.
Verstaanbaarheidskwesties had ik al niet en met 402 nog niet kunnen testen.
Trouwens een voordeel van de Vodafone-ROM is de mogelijkheid tot gebruik van contactloos betalen met Vodafone Wallet, maar ben het eigenlijk nog in geen winkel tegengekomen.
Verwijderd
Ontvangst is prima.wilke77 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 07:25:
Nog een vraagje, heb het niet gevonden. Hoe is de verbinding met wifi? Heb je goede ontvangst?
Thuis zitten wij momenteel zonder internet en moeten we het even doen met een open netwerk van de buren. Z2 heeft vaak ontvangst waar de Nexus Galaxy i9250 (2011) dat niet heeft.
Toestel bij een Nederlandse Vodafone winkel gehaald?Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:04:
[...]
Wilde deze vrije Hemelvaartsdag maar eens gebruiken om mijn Vodafone-toestel te flashen naar 17.1.1.A.0.402, blijk ik em gisterenavond opeens via OTA aangeboden te krijgen.
Verstaanbaarheidskwesties had ik al niet en met 402 nog niet kunnen testen.
Trouwens een voordeel van de Vodafone-ROM is de mogelijkheid tot gebruik van contactloos betalen met Vodafone Wallet, maar ben het eigenlijk nog in geen winkel tegengekomen.
Verwijderd
Bij een BelCompany, die waren destijds de eersten die de Z2 uitleverden icm met een Vodafone-actie.
"Om de Vodafone Wallet te kunnen gebruiken heb je een toestel nodig dat Branded is.
Ga even naar het belscherm van je toestel en toets daar het volgende in: *#1234# en druk op de belknop
Dan verschijnt je softwareversie in beeld. Staat daar VDF vermeld, dan is je toestel branded anders niet."
"Om de Vodafone Wallet te kunnen gebruiken heb je een toestel nodig dat Branded is.
Ga even naar het belscherm van je toestel en toets daar het volgende in: *#1234# en druk op de belknop
Dan verschijnt je softwareversie in beeld. Staat daar VDF vermeld, dan is je toestel branded anders niet."
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 12:57 ]
Branded in de vorm van een Vodafone versie?
Ik heb een t-mobile versie en bovenstaande code werkt niet
Ik heb een t-mobile versie en bovenstaande code werkt niet
Deze doet het bij mij ook niet, maar met *#*#7378423#*#* kan ik wel vergelijkbare info (en meer) zien.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:56:
Bij een BelCompany, die waren destijds de eersten die de Z2 uitleverden icm met een Vodafone-actie.
Ik heb heel vaak dat wanneer ik aan het bellen ben, dat de telefoon uitvalt. Dit is mij de de laatste tijd al meerdere keren overkomen. Telkens met andere contacten. Ik raak geen knoppen op het toestel aan en alleen de bovenkant van het scherm ligt tegen mijn oor. Ik kom dus ook niet in de buurt van de "beëindigen" knop.
Hebben meerdere mensen hier last van of is er een oplossing voor dit probleem?
Hebben meerdere mensen hier last van of is er een oplossing voor dit probleem?

Draadloos opladen ziet er verrekt handig uit.
zie ook http://www.clove.co.uk/sony-wch10-wireless-charging-plate
heeft iemand er toevallig al ervaring mee, want ik had wist helemaal niet dat dit kon.
Ziet er erg goed uit. Maar volgens mij werkt het alleen met die extra cover/case. Zoals het op de fotos uitziet zit er in die cover een aansluiting op de magnetic charger plek. Denk niet dat het werkt met een kale Z2 of een andere case.
Signature
De cover op de foto ziet er anders uit als een hele normale cover, die heb ik er namelijk ook om zitten.
het is wel degelijk een speciale cover die te gebruiken is met deze laderikbenerniet schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:00:
De cover op de foto ziet er anders uit als een hele normale cover, die heb ik er namelijk ook om zitten.
Hmmmm. De telefoon wordt er bijna twee keer zo dik door. Vind de magnetische dock beter in dat opzicht en net zo makkelijk.
Ben ik de enige die Android 4.3 buggy vind? Ik heb hem vorige week dinsdag teruggekregen van reparatie aan het scherm, Android 4.3 werd er voor me opgezet, 18 onderdelen in het toestel vervangen, tot de camera aan toe. Soms wil Android echter uit het niets opeens niet meer op het scherm reageren (kan tikken, duwen, klikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Als ik 2 keer op de uitknop duw wil er wel weer iets gebeuren. How come? Is dit een bekende bug in Android 4.3 ofzo?
Heb een Xperia Z overigens.
Heb een Xperia Z overigens.
It is written only Link can get AIDS
Denk dat je beter hier kunt posten: [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie
Net de telefoon weer gewassen, voor ik.dat doe check ik altijd eventjes of alle klepjes goed dicht zitten zo ook deze keer.
Maar helaas, veel water in het scherm dat er linksonder is binnengekomen. Dus niet waar er openingen zijn.
Deze keer echter had ik.ook.wat handzeep in mijn handen en ik weet bijna zeker dat dat de reden moet zijn geweest..
Jullie zijn gewaarschuwd
Maar helaas, veel water in het scherm dat er linksonder is binnengekomen. Dus niet waar er openingen zijn.
Deze keer echter had ik.ook.wat handzeep in mijn handen en ik weet bijna zeker dat dat de reden moet zijn geweest..
Jullie zijn gewaarschuwd
Hmmm
ik heb de watertest nog niet gedaan...maar zowiezo zelfs met handzeep zou er geen water in mogen sijpelen?
ik heb de watertest nog niet gedaan...maar zowiezo zelfs met handzeep zou er geen water in mogen sijpelen?
Ik ben het water in gedoken terwijl ik aan het filmen was op slowmotion. Nog geen water onder mijn scherm gezien.
Wat is de productiedatum van je toestel? Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757544procyon schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:20:
Net de telefoon weer gewassen, voor ik.dat doe check ik altijd eventjes of alle klepjes goed dicht zitten zo ook deze keer.
Jullie zijn gewaarschuwd
Hmm interessant. Ik heb er een uit de batch 14W16, maar zo te merken heb ik geluk gehad. Het enige wat ik heb is een heel minimale opening linksonder aan de voorkant, waar het scherm niet helemaal aansluit. Dit is maar heel weinig, krijg mijn nagel er niet eens tussen. Alle andere (mogelijke) issues heb ik totaal geen last van.cedras schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:21:
[...]
Wat is de productiedatum van je toestel? Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757544
Voor de geïnteresseerden: ik heb bevindingen van mijn witte Z2 samengevat in een review (spoiler alert: I really like it
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Voor de mensen die een branded toestel hebben en er een unbranded versie van willen maken staat hier een mooie tutorial: http://www.xperiablog.net...lvr.it&utm_medium=twitter
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
Heb ook een 14W16 en inderdaad is mijn cameralens niet helemaal gecentreerd en ook heb ik een minimale opening bij de rand voorkant rechtsboven. Vind ik verder niet storend, valt niet echt op.Moi_in_actie schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:03:
[...]
Hmm interessant. Ik heb er een uit de batch 14W16
Ook is mijn toestel een keer overhit geraakt, maar dat was wel in de auto met tegelijkertijd navigeren, hotspot en foto's maken. Daarna niet meer voorgekomen en misschien is dat met de recente 402-update wel verholpen.
Ik heb (gelukkig) de nieuwste batch 14W19, waardoor ik weinig fouten heb. Zoals op XDA te lezen is heb ik inderdaad een camera (en flitser) die niet goed is gecentreerd en een gat aan de linker onderkant (ook rechtsboven btw).
Verwijderd
Heb ook de 14w19. Denken jullie dat die gap linksonder een probleem zal zijn voor het waterproof zijn van de z2andydewit schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:46:
Ik heb (gelukkig) de nieuwste batch 14W19, waardoor ik weinig fouten heb. Zoals op XDA te lezen is heb ik inderdaad een camera (en flitser) die niet goed is gecentreerd en een gat aan de linker onderkant (ook rechtsboven btw).
Ik heb ook 14w19 (van belsimpel) ook een kleine spleet links onderin en rechts bovenin maar tot nu toe heeft hij al het water overleefd.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:56:
[...]
Heb ook de 14w19. Denken jullie dat die gap linksonder een probleem zal zijn voor het waterproof zijn van de z2
14w16 hier. Kleine gaps rechtsboven en linksonder. Cameralens een beetje off-center. Verder geen problemen. De telefoon wordt wel warm tijdens 4k filmen maar heeft het ruim tien minuten volgehouden, daarna heb ik m zelf gestopt. Hij is een paar keer natgeregend, geen issues. Onder de kraan houden durf ik nog niet zo goed
14w16 hier, ook hier een flink off centered camera, maar dit tast volgens mij niet de videokwaliteit aan.marek965 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:04:
14w16 hier. Kleine gaps rechtsboven en linksonder. Cameralens een beetje off-center. Verder geen problemen. De telefoon wordt wel warm tijdens 4k filmen maar heeft het ruim tien minuten volgehouden, daarna heb ik m zelf gestopt. Hij is een paar keer natgeregend, geen issues. Onder de kraan houden durf ik nog niet zo goed
4k filmen wou eenmalig meer dan 4 minuten en een keer direct na het gamen(voorverwarmen) slechts 20 seconden. Verder totaal geen gaps en alles mooi uitgelijnd. De (voorzichtige) kraan test heeft die nog overleefd. Ik zie zo gauw nog geen reden om mijn mobiel onder te dompelen, dus dat doe ik maar niet.
Thanks voor de tip, ik heb een 14w17 wn last van een gap linksonder, zowel de voor als de achtercamera zijn te ver naar linksboven verschoven. Dit misbaksel (a 650 euro) Gaat deze week terug voor garantie.cedras schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:21:
[...]
Wat is de productiedatum van je toestel? Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757544
Voor de mensen die 'de test' nog niet gedaan hebben. Zou er niet te lang mee wachten. Stress test het ding maar op waterdichtheid. Als het eea nu al niet helemaal perfect aansluit dan wordt dat echt niet beter. Zeker niet na het talloze krimpen en uitzetten dat gaat gebeuren nu de zomer eraan gaat komen en het echt warm wordt (het is tenslotte een zwarte telefoon die loeiheet wordt).
Dit is natuurlijk hoe ik erover denk, mijn telefoon moet gewoon goed zijn. Je moest er tenslotte ook goed voor betalen.
Verwijderd
Gewoon doen jongens, de eerste keer is altijd eng ;-) Hij is er echt voor gemaakt en anders is het garantie, maar dan weet je het tenminste meteen.ikbenerniet schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:03:
Ik zie zo gauw nog geen reden om mijn mobiel onder te dompelen, dus dat doe ik maar niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 19:52 ]
Mijn 14W19 heeft de watrrproef gewoon overleefd. En ik heb m niet ondergedompeld, maar ben met een duik het water in gesprongen, waardoor het toestel onder een flinke druk heeft gestaan. Onder water doet de camera het ook perfect, je moet echter wel het fysieke cameraknopje gebruiken want het touchscreen kan niet onder water worden gebruikt.
Hoe zit dat met die firmware update van Sony eigenlijk. Lees dat de meeste al 402 hebben ontvangen. Ik zit nog op 2.55 en krijg ook nog niets aangeboden? Heb een unbranded toestel uit 14W19.
Signature
Heb je een provider branded toestel? En heb je het toestel al eens op de pc aangesloten en de PC Companion gestart? Via daar kreeg ik mijn update binnen.BMW_M3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:09:
Hoe zit dat met die firmware update van Sony eigenlijk. Lees dat de meeste al 402 hebben ontvangen. Ik zit nog op 2.55 en krijg ook nog niets aangeboden? Heb een unbranded toestel uit 14W19.
Al bij instellingen --> over de telefoon --> software-update gekeken?BMW_M3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:09:
Bij de branded (vodafone) toestel kreeg ik het afgelopen weekend binnen.
Pc en systeemsoftware update op toestel beide geprobeerd, allebei geeft aan dat het toestel up to date is. Nog maar even afwachten dan. Misschien zijn de providers sneller dan unbranded haha.
Signature
Hier inderdaad ook een unbranded zonder software update. Ach hij komt vanzelf wel, tot nu toe geen last van problemen
.
No animals were harmed in the making of this comment.
Ik heb precies hetzelfde probleem.BMW_M3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:45:
Pc en systeemsoftware update op toestel beide geprobeerd, allebei geeft aan dat het toestel up to date is. Nog maar even afwachten dan. Misschien zijn de providers sneller dan unbranded haha.
Ik heb sinds twee dagen ook de Z2. Hierbij mijn bevindingen:
- Bouwkwaliteit is fantastisch. Hij is vrij zwaar en voelt luxe aan.
- Camera nog niet uitvoerig getest, maar lijkt erg goed te zijn.
- Schermkwaliteit is erg goed, hoewel er ook minpunten aan kleven.
- Toestel is bizar snel.
- Notificatielicht.
- Veel extra's van Sony. Helaas heb ik al veel van die standaardapps gewist toen ik nog niet wist dat je 6 films kreeg etc. Wellicht installeer ik deze apps weer.
- Mooi skin van sony. Deze skin lijkt ook echt wat toe te voegen. Ik vind persoonlijk al dat diepzwart van andere skins of dat vreemde blauwe/groene kleurtje van Touchwizz wat triest, maar Sony heeft veel wit en dat vind ik mooi staan.
- Droptest bij android authority werd zeer goed doorstaan. Dat vind ik knap voor een telefoon met zoveel glas.
- Batterij niet erg kunnen testen nog, maar lijkt tot nu toe erg goed te zijn. Ik gok dat 6-8 uur screen-on time te doen zal zijn.
Toestel heeft ook wat nadelen. We zijn early adopters en dus krijg je geheid een toestel met kinderziektes. En die heb ik dan ook. De kinderziektes zijn echter niet voldoende aanwezig om een nieuw toestel te vagen. Sommige zaken zijn inherent aan het ontwerp.
- Ik merk dat het toestel niet prettig in de hand ligt, vergelijkbaar met een iPhone 4/4s/5/5s. Scherpe randen. Alleen merkbaar als je toestel lang in de hand hebt.
- Bekende kinderziekte 1: cameralens ligt niet helemaal in het midden van het uitgefreesde gat. Niet storend.
- Bekende kinderziekte 2: net iets te grote naden tussen scherm en behuizing. Niet storend en valt amper op. Heeft denk ik geen effect op waterdichtheid.
- Bekende kinderziekte 3: digitizer is zichtbaar door het scherm heen, zowel de verticale strepen ens de stippellaag. Hiervoor heb ik gister mijn toestel geruild voor mijn huidige en bij deze valt het niet op als het scherm aanstaan. Het is echter wel slordig en dit is de eerste telefoon ooit waarbij me dit zo opvalt.
- Bekende kinderziekte 4: scherm heeft net een lichte gelige tint aan de onderkant. Alleen zichtbaar 's avonds bij weinig backlight en op witte/lichtgrijze achtergronden.
- Er is slechts 16GB beschikbaar. Apps kun je niet op je SD-kaart kwijt en dat maakt dat je moet oppassen wat je installeert en dat kan imho niet anno 2014.
- Telefoon is erg gevoelig voor stof en vingerafdrukken.
Verder natuurlijk een extreem mooie luxe telefoon. Ik ga zelf echter niet meer een early adopter zijn want de kans is zeer groot dat je enkele kleine nadeeltjes ondervindt. Mijn tip zou dus zijn om nog even te wachten totdat Sony meer batches heeft geproduceerd en de kwaaltjes aangepakt zijn. Ik ben echter zeer tevreden en in vergelijking met mijn oude S2, die ik ook fantastisch vind, een heerlijke, bloedsnelle en zeer luxe telefoon. Als je de nadeeltjes prima vindt, dan halen dat ding, ASAP!
- Bouwkwaliteit is fantastisch. Hij is vrij zwaar en voelt luxe aan.
- Camera nog niet uitvoerig getest, maar lijkt erg goed te zijn.
- Schermkwaliteit is erg goed, hoewel er ook minpunten aan kleven.
- Toestel is bizar snel.
- Notificatielicht.
- Veel extra's van Sony. Helaas heb ik al veel van die standaardapps gewist toen ik nog niet wist dat je 6 films kreeg etc. Wellicht installeer ik deze apps weer.
- Mooi skin van sony. Deze skin lijkt ook echt wat toe te voegen. Ik vind persoonlijk al dat diepzwart van andere skins of dat vreemde blauwe/groene kleurtje van Touchwizz wat triest, maar Sony heeft veel wit en dat vind ik mooi staan.
- Droptest bij android authority werd zeer goed doorstaan. Dat vind ik knap voor een telefoon met zoveel glas.
- Batterij niet erg kunnen testen nog, maar lijkt tot nu toe erg goed te zijn. Ik gok dat 6-8 uur screen-on time te doen zal zijn.
Toestel heeft ook wat nadelen. We zijn early adopters en dus krijg je geheid een toestel met kinderziektes. En die heb ik dan ook. De kinderziektes zijn echter niet voldoende aanwezig om een nieuw toestel te vagen. Sommige zaken zijn inherent aan het ontwerp.
- Ik merk dat het toestel niet prettig in de hand ligt, vergelijkbaar met een iPhone 4/4s/5/5s. Scherpe randen. Alleen merkbaar als je toestel lang in de hand hebt.
- Bekende kinderziekte 1: cameralens ligt niet helemaal in het midden van het uitgefreesde gat. Niet storend.
- Bekende kinderziekte 2: net iets te grote naden tussen scherm en behuizing. Niet storend en valt amper op. Heeft denk ik geen effect op waterdichtheid.
- Bekende kinderziekte 3: digitizer is zichtbaar door het scherm heen, zowel de verticale strepen ens de stippellaag. Hiervoor heb ik gister mijn toestel geruild voor mijn huidige en bij deze valt het niet op als het scherm aanstaan. Het is echter wel slordig en dit is de eerste telefoon ooit waarbij me dit zo opvalt.
- Bekende kinderziekte 4: scherm heeft net een lichte gelige tint aan de onderkant. Alleen zichtbaar 's avonds bij weinig backlight en op witte/lichtgrijze achtergronden.
- Er is slechts 16GB beschikbaar. Apps kun je niet op je SD-kaart kwijt en dat maakt dat je moet oppassen wat je installeert en dat kan imho niet anno 2014.
- Telefoon is erg gevoelig voor stof en vingerafdrukken.
Verder natuurlijk een extreem mooie luxe telefoon. Ik ga zelf echter niet meer een early adopter zijn want de kans is zeer groot dat je enkele kleine nadeeltjes ondervindt. Mijn tip zou dus zijn om nog even te wachten totdat Sony meer batches heeft geproduceerd en de kwaaltjes aangepakt zijn. Ik ben echter zeer tevreden en in vergelijking met mijn oude S2, die ik ook fantastisch vind, een heerlijke, bloedsnelle en zeer luxe telefoon. Als je de nadeeltjes prima vindt, dan halen dat ding, ASAP!
Ik hoop hem eind deze maand/begin volgende maand te kunnen aanschaffen. Heb wel wat schrik voor de kinderziektes bij dit toestel. Zijn de hier bovengenomde punten zowat de belangrijkste zaken om op te letten?
Het zijn mogelijke dingen die kunnen voorkomen, niet dingen die je met 100% zekerheid krijgt. Mijn toestel zou volgens XDA uit de slechtste batch zijn, maar het enige wat ik heb is een heel klein kiertje linksonder waar het glas niet perfect aansluit.ETzPliskin schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:58:
Ik hoop hem eind deze maand/begin volgende maand te kunnen aanschaffen. Heb wel wat schrik voor de kinderziektes bij dit toestel. Zijn de hier bovengenomde punten zowat de belangrijkste zaken om op te letten?
Mocht jouw exemplaar teveel afwijkingen hebben, dan kan je hem altijd inruilen. Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken.
Het blijkt dat ik ook nog amper te verstaan ben bij telefoongesprekken. Wat denken jullie? Voor de derde keer omruilen of wachten op een update?ETzPliskin schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:58:
Wacht eerst even op de update. Mocht het probleem er dan nog steeds zijn, moet je wel even terug gaan.marhalm schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:54:
[...]
Het blijkt dat ik ook nog amper te verstaan ben bij telefoongesprekken. Wat denken jullie? Voor de derde keer omruilen of wachten op een update?
Mooi skin van DBrand. Heb een oranje voor het frame en de achterkant besteld.
https://dbrand.com/shop/xperia-z2
Thanks, gisteren nog op die site gekeken, geen z2 kunnen vinden. Dan maar eentje via ebay besteld.cedras schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:50:
Mooi skin van DBrand. Heb een oranje voor het frame en de achterkant besteld.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik heb sinds gister het toestel, na 4 jaar lang Samsung Galaxies te hebben gehad. Dus het is ff zoeken waar alles zit 
Kunnen jullie mij zeggen hoe ik een live wallpaper op het lockscreen instel? Ik krijg het wel op de homescreens voor elkaar, maar de lockscreen blijft het standaard achtergrondje.
Ik wil dit graag, want ik heb een weer-appje die actueel weer op mijn lockscreen achtergrond weergeeft
Kunnen jullie mij zeggen hoe ik een live wallpaper op het lockscreen instel? Ik krijg het wel op de homescreens voor elkaar, maar de lockscreen blijft het standaard achtergrondje.
Ik wil dit graag, want ik heb een weer-appje die actueel weer op mijn lockscreen achtergrond weergeeft
Wat een mooie smartphone is het toch.
Wel vind ik dat het opladen lang duurt.
Hoeveel uur en minuten laad bij jullie het toestel op van+ 10%?
Hallo!
Vanmiddag heb ik na lang wikken en wegen ook een zwarte Z2 gehaald en meteen maar even op de pijnbank gelegd.
Zojuist heeft hij ruim een kwartier lekker liggen badderen in de afwasbak (zonder zeep uiteraard) en vooralsnog zijn nergens sporen van waterschade te ontdekken.
Ook het scherm lijkt me in orde. Mooi egaal 'zwart', geen rare backlight bleed.
Ik heb wel 'kiertjes' rondom het scherm en ook de camera lens en flitser zijn iets wat off center.
Dit is voor mij echter geen reden om hem terug te brengen.
De volgende test was de camera en daar ging het helaas wel enigszins mis.
Na 8:41 minuten op 1080p / 60 fps en na 4:10 minuten op 4K sloot de camera app zichzelf af ivm overhitting.
Het blijkt wel uit voorgaande posts dat dit een bekend probleem is.
Is het de moeite waard om de telefoon hiervoor terug te brengen? Zijn er mensen die hierdoor een exemplaar hebben gekregen die wel langer kan filmen?
Mijn telefoon komt overigens uit batch 14W16 en ik heb .402 al geinstalleerd.
Vanmiddag heb ik na lang wikken en wegen ook een zwarte Z2 gehaald en meteen maar even op de pijnbank gelegd.
Zojuist heeft hij ruim een kwartier lekker liggen badderen in de afwasbak (zonder zeep uiteraard) en vooralsnog zijn nergens sporen van waterschade te ontdekken.
Ook het scherm lijkt me in orde. Mooi egaal 'zwart', geen rare backlight bleed.
Ik heb wel 'kiertjes' rondom het scherm en ook de camera lens en flitser zijn iets wat off center.
Dit is voor mij echter geen reden om hem terug te brengen.
De volgende test was de camera en daar ging het helaas wel enigszins mis.
Na 8:41 minuten op 1080p / 60 fps en na 4:10 minuten op 4K sloot de camera app zichzelf af ivm overhitting.
Het blijkt wel uit voorgaande posts dat dit een bekend probleem is.
Is het de moeite waard om de telefoon hiervoor terug te brengen? Zijn er mensen die hierdoor een exemplaar hebben gekregen die wel langer kan filmen?
Mijn telefoon komt overigens uit batch 14W16 en ik heb .402 al geinstalleerd.
14w16 hier en 4k filmen gaat door zonder dat de camera afsluit (ruim 10 minuten). Toestel wordt wel behoorlijk warm.
Het gaat volgens mij met ongeveer 1% per minuut, dus een kleine 2 uur in dat geval.wilke77 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:47:
Wat een mooie smartphone is het toch.
Ik ben nu aan mijn derde toestel in vier dagen toe. Ik heb echt geen geluk met dat ding
Ook deze gaat weer retour denk ik. Mijn huidige heeft de volgende pijnpunten:
- Net zoals het tweede toestel een gele waas onderaan het scherm. Sommige mensen valt het niet zo op, andere wel. Erg irritant bij witte websites en in bv in het instellingenmenu.
- Camera off-center, maar maakt me niet zoveel uit.
- Digitizer net zoals bij eerste en tweede toestel zichtbaar door scherm heen. Ik bedoel niet de stippeltjes, die je ook ziet, maar echt verticale lijnen. Valt meestal niet op, maar soms bij zwarte achtergronden wel.
- Dit derde toestel lijkt op de één of andere manier niet optimaal in elkaar gezet te zijn. Als je het toestel soms anders beetpakt, dan plopt de achterste glasplaat soms licht. Het is niet altijd te reproduceren, maar het geeft geen premium gevoel.
Wat denken jullie? Zouden jullie hem hiervoor omruilen? Voor deze abonnementkosten wil ik me niet zo ergeren aan een toestel. Ik wil niet graag een zuurpruim zijn, maar ben echt teleurgesteld in dit ding. Veel kinderziektes helaas. Ik ben al bezig om het hele abonnement te laten ontbinden. Hoop dat het lukt. Vertrouwen is wel weg in dit toestel, ondanks dat mijn vriendin een witte heeft die perfect is. Een ander toestel wil ik niet. Dan maar weer naar de S2
- Net zoals het tweede toestel een gele waas onderaan het scherm. Sommige mensen valt het niet zo op, andere wel. Erg irritant bij witte websites en in bv in het instellingenmenu.
- Camera off-center, maar maakt me niet zoveel uit.
- Digitizer net zoals bij eerste en tweede toestel zichtbaar door scherm heen. Ik bedoel niet de stippeltjes, die je ook ziet, maar echt verticale lijnen. Valt meestal niet op, maar soms bij zwarte achtergronden wel.
- Dit derde toestel lijkt op de één of andere manier niet optimaal in elkaar gezet te zijn. Als je het toestel soms anders beetpakt, dan plopt de achterste glasplaat soms licht. Het is niet altijd te reproduceren, maar het geeft geen premium gevoel.
Wat denken jullie? Zouden jullie hem hiervoor omruilen? Voor deze abonnementkosten wil ik me niet zo ergeren aan een toestel. Ik wil niet graag een zuurpruim zijn, maar ben echt teleurgesteld in dit ding. Veel kinderziektes helaas. Ik ben al bezig om het hele abonnement te laten ontbinden. Hoop dat het lukt. Vertrouwen is wel weg in dit toestel, ondanks dat mijn vriendin een witte heeft die perfect is. Een ander toestel wil ik niet. Dan maar weer naar de S2
Ik kwam er net achter als je meerdere keren op build in je instellingen tikt, gaat je menu in developer mode staan. Weet niet of dit al.bekend was.
Dat is bij elk Android toestel zo. Dat unlocked alleen de developer instellingen, Hoef je als gewonen gebruiker niets in te veranderen.Raimondvh schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:16:
Ik kwam er net achter als je meerdere keren op build in je instellingen tikt, gaat je menu in developer mode staan. Weet niet of dit al.bekend was.
10 minuten 4k haal ik inderdaad lang niet. Niet dat ik dat nu nodig heb, maar ik zou wel graag minstens 10 minuten op 1080p willen kunnen filmen...
Hoe kan je dat terugbrengen het beste regelen trouwens?
Direct via Sony of, in mijn geval, de bel company?
De winkel waar je hem hebt gekocht is het aanspreekpunt, Sony is in dit geval slechts de fabrikant.Michiel4 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:29:
10 minuten 4k haal ik inderdaad lang niet. Niet dat ik dat nu nodig heb, maar ik zou wel graag minstens 10 minuten op 1080p willen kunnen filmen...
Zojuist mijn telefoon geruild voor een ander exemplaar. Ook deze komt uit 14W16.
De film test ging een stuk beter, 4K in eerste instantie 6:35 tot afsluiten door oververhitting en daarna 10 min+
Goed genoeg voor mij dus.
Het bad ging dit keer echter wat minder goed:

Vocht onder de lens en bij de flitser. Niet echt waterdicht dus
Ik vrees dat ik weer terug naar de winkel moet.
De film test ging een stuk beter, 4K in eerste instantie 6:35 tot afsluiten door oververhitting en daarna 10 min+
Goed genoeg voor mij dus.
Het bad ging dit keer echter wat minder goed:

Vocht onder de lens en bij de flitser. Niet echt waterdicht dus

Ik vrees dat ik weer terug naar de winkel moet.
[ Voor 15% gewijzigd door Michiel4 op 05-06-2014 15:28 ]
Ik ben over. Ik heb vandaag de sony Z2 besteld.
Kan niet wachten tot ik het toestel binnen heb. En zeker eerst kijken of ik ook de kwaaltjes heb die hierboven beschreven staan. Ik denk niet dat ik het toestel zo onder water durf te dompelen.
Kan niet wachten tot ik het toestel binnen heb. En zeker eerst kijken of ik ook de kwaaltjes heb die hierboven beschreven staan. Ik denk niet dat ik het toestel zo onder water durf te dompelen.
Ok, barst in de achterkant. Weet iemand wat het kost of waar je dit kan laten repareren?
Teveel, aangezien het daarna ook weer waterdicht moet worden gemaakt (aldus phonehouse).AMARONE schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:08:
Ok, barst in de achterkant. Weet iemand wat het kost of waar je dit kan laten repareren?
Waarschijnelijk kan je beter gewoon een hoesje halen (De officiele van sony is erg goed), zodat je de achterkant toch niet meer ziet (en de voorkant beter beschermt is)
No animals were harmed in the making of this comment.
Comgenie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:11:
[...]
Teveel, aangezien het daarna ook weer waterdicht moet worden gemaakt (aldus phonehouse).
Waarschijnelijk kan je beter gewoon een hoesje halen (De officiele van sony is erg goed), zodat je de achterkant toch niet meer ziet (en de voorkant beter beschermt is)
[ Voor 3% gewijzigd door AMARONE op 06-06-2014 13:19 ]
Zojuist update binnen op mijn 14w12

Ik heb rechtsboven in een heel klein randje tussen scherm en de telefoon zelf. Verder niks uit de lijst van problemen.
http://www.xperiablog.net...-z2-and-xperia-z2-tablet/

Ik heb rechtsboven in een heel klein randje tussen scherm en de telefoon zelf. Verder niks uit de lijst van problemen.
http://www.xperiablog.net...-z2-and-xperia-z2-tablet/
[ Voor 18% gewijzigd door Ace op 06-06-2014 13:43 ]
Ik heb een 14W19, en ook last van de rare camera. Verder bevalt ie prima, hoewel bluetooth extreem veel stroom verbruikt (ruim 25%, best wat). Hier is de update ook nog niet binnen.
Die van mij is wel compleet waterdicht. Heb er meerdere keren mee gedoucht en dat ging prima
.
Die van mij is wel compleet waterdicht. Heb er meerdere keren mee gedoucht en dat ging prima
Sinds wanneer is het trouwens zo'n issue dat de camera niet helemaal in het midden ligt? Het is niet iets nieuws namelijk.
Ik baal nog van die barst trouwens
Heel raar ook dat waar die viel de barst niet begint maar het gewoon door de spanning spontaan ergens gekrakt is. Ik kan voor 15$ een nieuwe bestellen maar dan moet ik zelf gaan knutselen en twijfel of ik hem dan waterdicht krijg..Via de garantie schijnt het ineens fuckin duur te zijn wat ook nergens op slaat.... 
90 euro gaat het kosten bij een bedrijf in Den Haag, ze gebruiken een officiële achterkant + lijm maar kunnen gene waterdichtheid garanderen. Lijkt mij dat het gewoon heel simpel is toch?
Ik baal nog van die barst trouwens

90 euro gaat het kosten bij een bedrijf in Den Haag, ze gebruiken een officiële achterkant + lijm maar kunnen gene waterdichtheid garanderen. Lijkt mij dat het gewoon heel simpel is toch?
[ Voor 16% gewijzigd door AMARONE op 07-06-2014 15:24 ]
Is het een scheur of echt een barst, ik had namelijk met mijn xperia z een scheur in het glas aan de achterkant en dit is kosteloos gerepareerd. Had alleen na de reparatie een camera die niet meer wilde focussenAMARONE schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 01:40:
Sinds wanneer is het trouwens zo'n issue dat de camera niet helemaal in het midden ligt? Het is niet iets nieuws namelijk.
Ik baal nog van die barst trouwensHeel raar ook dat waar die viel de barst niet begint maar het gewoon door de spanning spontaan ergens gekrakt is. Ik kan voor 15$ een nieuwe bestellen maar dan moet ik zelf gaan knutselen en twijfel of ik hem dan waterdicht krijg..Via de garantie schijnt het ineens fuckin duur te zijn wat ook nergens op slaat....
Als je een scheur hebt en verder geen valschade kan je het altijd proberen onder het mom van ineens gebarsten net als bij de xperia z
Het rare is dat ik hem met mijn schoen ving en daarna viel die plat op de grondmichel2412 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:32:
[...]
Is het een scheur of echt een barst, ik had namelijk met mijn xperia z een scheur in het glas aan de achterkant en dit is kosteloos gerepareerd. Had alleen na de reparatie een camera die niet meer wilde focussen
Als je een scheur hebt en verder geen valschade kan je het altijd proberen onder het mom van ineens gebarsten net als bij de xperia z

[ Voor 4% gewijzigd door AMARONE op 07-06-2014 16:17 ]
Ben ik de enige die zich zo ergert aan de zwakker flitser?
De slechte fotos bij schemering en duister?
En natuurlijk hoe zwak de lamp is als je hem even nodig hebt bij spontaan zaklampfunctie.
Jammer dat ik dit nergens zag in reviews, dan had ik wel gewacht op de nieuwe LG G 3!
De slechte fotos bij schemering en duister?
En natuurlijk hoe zwak de lamp is als je hem even nodig hebt bij spontaan zaklampfunctie.
Jammer dat ik dit nergens zag in reviews, dan had ik wel gewacht op de nieuwe LG G 3!
U vraagt, wij draaienVerwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:20:
Iemand een linkje voor getemperd glass aan de voorzijde en achterzijde?
Heb nog steeds geen up-date mogen ontvangen... Heb een unbranded toestel en erger me aan een paar kleine dingen. Heb bijvoorbeeld 4G via Vodafone, maar de snelheid is gewoon zeer matig. Meer mensen die hier ervaring / last mee van hebben?
Voor de rest een super toestel.
Voor de rest een super toestel.
Zou het iig proberen, aangezien het zo te zien maar 1 scheur is heb je naar mijn idee een redelijke kans op reparatie. Bel gewoon even naar Sony en kijk wat ze zeggen, in het mom van hij is ineens gesprongen ofzo. Dit is wel bekend van eerdere toestellen.AMARONE schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 16:16:
[...]
Het rare is dat ik hem met mijn schoen ving en daarna viel die plat op de grondEr zit rechtsboven een heel klein putje op de hoek aan de voorkant maar de barst/scheur zit aan de andere kant en is verder ook een schone barst. Ik kan het altijd proberen natuurlijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja zoals je zegt, van eerdere toestellen.michel2412 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:22:
[...]
Zou het iig proberen, aangezien het zo te zien maar 1 scheur is heb je naar mijn idee een redelijke kans op reparatie. Bel gewoon even naar Sony en kijk wat ze zeggen, in het mom van hij is ineens gesprongen ofzo. Dit is wel bekend van eerdere toestellen.
Sommige mensen leren van hun fouten.
Verwijderd
Ik heb spijt dat ik weer een sony heb.
Na 3 Z1's gehad te hebben, toch een Z2. Deze is weer niet waterdicht.
Nadat het toestel in het water is geweest, krijg ik de melding dat de headset in de hoofdtelefoonaansluiting zit en nog andere meldingen.
Ik vertrouw ook dit toestel niet van Sony. Daarnaast verstaan mensen mij slecht tijdens het bellen. Ik weet niet waar Sony mee bezig is.
Ook nog geen updates ontvangen via update center.
Nadat het toestel in het water is geweest, krijg ik de melding dat de headset in de hoofdtelefoonaansluiting zit en nog andere meldingen.
Ik vertrouw ook dit toestel niet van Sony. Daarnaast verstaan mensen mij slecht tijdens het bellen. Ik weet niet waar Sony mee bezig is.
Ik bel dinsdag wel even naar Sony inderdaad..en anders is het 90 euro aftikken hoewel ik graag wel zekerheid heb op waterdichtheid.michel2412 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:22:
[...]
Zou het iig proberen, aangezien het zo te zien maar 1 scheur is heb je naar mijn idee een redelijke kans op reparatie. Bel gewoon even naar Sony en kijk wat ze zeggen, in het mom van hij is ineens gesprongen ofzo. Dit is wel bekend van eerdere toestellen.
Misschien handig om even een lijstje te maken met zaken waar je op moet letten als je een Z2 neemt. Test het toetsel eerst even goed en bij teveel defecten gewoon terugsturen. De onderstaande punten heb ik op internet gevonden (XDA, en een Brits overclockersforum) en heb ik helaas zelf ondervonden. Mijn toestel heeft van pratisch alles last, vandaar dat ik binnenkort mijn vierde exemplaar hoop te ontvangen.
- Gelige waas onderaan scherm
- Digitizer erg zichtbaar door scherm, verticale lamellen vooral zichtbaar op donkere achtergrond of in zonlicht
- Camera's niet goed gecentreerd
- Naden tussenglasplaten en body
- Daarnaast heeft die van mij ook nog een niet optimale constructie. Achterste glasplaat lijkt te 'ploppen' of niet helemaal goed vast te zitten. Effect is niet altijd te reproduceren, maar effect is ongeveer hetzelfde als een batterijklep die niet helemaal sluit en soms meeveert en plopt. Bij mij zit de glasplaat echter wel goed vast. Geeft een enorm goedkoop gevoel
- Bij camera is glasplaat in te drukken zodat er een kleine naad ontstaat. Wellicht brengt dit de waterdichtheid in gevaar. Die van mij is echter tot nu toe waterdicht.
- Wellicht software-issue, maar die van mij wil niet trillen terwijl geluid aanstaat. Alle vinkjes gezet, maar telefoon trilt alleen bij stil
- De Z2 van een vriend van mij had een defecte batterij. Telefoon was altijd heet, zelfs in standby, en ging max 2-2,5 uur mee. Er was geen sprake van een hangende app.
- Slecht te verstaan voor andere partij
Al met al waren mijn drie Z2's totale wanproducten. Mijn huidige heeft alleen van de laatste twee punten geen last. Ik hoop dat mijn toekomstige vierde wel goed is. Al met al krijg ik het idee dat Sony niet meer is wat het geweest is.
Zie deze post trouwens niet als een rant, maar meer een lijst waar je op moet letten als je je Z2 ontvangt. Kan je alleen maar helpen. We moeten elkaar als betatesters toch een beetje helpen
- Gelige waas onderaan scherm
- Digitizer erg zichtbaar door scherm, verticale lamellen vooral zichtbaar op donkere achtergrond of in zonlicht
- Camera's niet goed gecentreerd
- Naden tussenglasplaten en body
- Daarnaast heeft die van mij ook nog een niet optimale constructie. Achterste glasplaat lijkt te 'ploppen' of niet helemaal goed vast te zitten. Effect is niet altijd te reproduceren, maar effect is ongeveer hetzelfde als een batterijklep die niet helemaal sluit en soms meeveert en plopt. Bij mij zit de glasplaat echter wel goed vast. Geeft een enorm goedkoop gevoel
- Bij camera is glasplaat in te drukken zodat er een kleine naad ontstaat. Wellicht brengt dit de waterdichtheid in gevaar. Die van mij is echter tot nu toe waterdicht.
- Wellicht software-issue, maar die van mij wil niet trillen terwijl geluid aanstaat. Alle vinkjes gezet, maar telefoon trilt alleen bij stil
- De Z2 van een vriend van mij had een defecte batterij. Telefoon was altijd heet, zelfs in standby, en ging max 2-2,5 uur mee. Er was geen sprake van een hangende app.
- Slecht te verstaan voor andere partij
Al met al waren mijn drie Z2's totale wanproducten. Mijn huidige heeft alleen van de laatste twee punten geen last. Ik hoop dat mijn toekomstige vierde wel goed is. Al met al krijg ik het idee dat Sony niet meer is wat het geweest is.
Zie deze post trouwens niet als een rant, maar meer een lijst waar je op moet letten als je je Z2 ontvangt. Kan je alleen maar helpen. We moeten elkaar als betatesters toch een beetje helpen
welke batch heb je?Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:21:
Ik heb spijt dat ik weer een sony heb.
Staat op witte sticker achterop sdkaart houder.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757544
14W19?
Ik heb een 14w20, die staat er niet bij 
Maar kiertjes en niet gecentreerde camera's: wtf? Het is een massaproduct met productietoleranties. Dit hoort er gewoon bij. Waar maak je je druk om?
Je moet controleren op zaken zoals ze beloofd worden, dus waterdichtheid enzo. Maar je moet niet met een micrometer alle naadjes gaan controleren, dat is gegarandeerd een recept voor teleurstelling
Maar kiertjes en niet gecentreerde camera's: wtf? Het is een massaproduct met productietoleranties. Dit hoort er gewoon bij. Waar maak je je druk om?
Je moet controleren op zaken zoals ze beloofd worden, dus waterdichtheid enzo. Maar je moet niet met een micrometer alle naadjes gaan controleren, dat is gegarandeerd een recept voor teleurstelling
Verwijderd
Ik heb 14W17. Zo te lezen zijn er dus veel klachten over de ' gaps', maar zou dat invloed kunnen leveren op de waterdichtheid? Het is niet zo dat er vocht bij de cameralens komt. Dan is de waterdichtheid definitief niet aanwezig.Jamievanm schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:55:
[...]
welke batch heb je?
Staat op witte sticker achterop sdkaart houder.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757544
14W19?
Hoi tweakers,
Ik volg dit topic nou een tijdje en ik ben al sinds halverwege mei om. Mijn volgende telefoon wordt een Sony Xperia Z2. De laatste weken zie ik meerdere negatieve berichten met klachten over de Z2.
Ik begin een beetje te aarzelen, of de Z2 dan wel waar voor je geld is. Ik heb de Z1 gezien bij de mediamarkt. Het scherm wat als grootste minpunt was, vond ik meevallen.
Wat ik zoek:
Een telefoon die twee jaar mee gaat, het mooie design van Sony heeft en het overleeft als ik tijdens het douchen de telefoon in dezelfde ruimte radio laat afspelen.(dus niet onder water)
Mijn keus was in mei doorslaggevend voor de Z2, omdat de telefoon bijna gelijke afmetingen heeft als de Z1, maar een iets kleiner scherm heeft.
Wat de telefoon moet kunnen:
Ik film eigenlijk niet en zeker geen 10 minuten, beetje foto's maken is waar ik de camera voor gebruikt. Momenteel heb ik een Galaxy Nexus en de kwaliteit van de camera ben ik al tevreden mee.
Niet om de Z2 af te kraken, maar ik heb liever een telefoon die gelijk goed werkt, dan dat ik er meerdere keren weer van af moet zien, omdat die weer wordt opgestuurd.
Kort samengevat is dit een goede telefoon die 2 jaar meegaat waar je fatsoenlijk mee kan bellen, smsen, whatsappen, real racing3 en beetje foto's maken.
Ik volg dit topic nou een tijdje en ik ben al sinds halverwege mei om. Mijn volgende telefoon wordt een Sony Xperia Z2. De laatste weken zie ik meerdere negatieve berichten met klachten over de Z2.
Ik begin een beetje te aarzelen, of de Z2 dan wel waar voor je geld is. Ik heb de Z1 gezien bij de mediamarkt. Het scherm wat als grootste minpunt was, vond ik meevallen.
Wat ik zoek:
Een telefoon die twee jaar mee gaat, het mooie design van Sony heeft en het overleeft als ik tijdens het douchen de telefoon in dezelfde ruimte radio laat afspelen.(dus niet onder water)
Mijn keus was in mei doorslaggevend voor de Z2, omdat de telefoon bijna gelijke afmetingen heeft als de Z1, maar een iets kleiner scherm heeft.
Wat de telefoon moet kunnen:
Ik film eigenlijk niet en zeker geen 10 minuten, beetje foto's maken is waar ik de camera voor gebruikt. Momenteel heb ik een Galaxy Nexus en de kwaliteit van de camera ben ik al tevreden mee.
Niet om de Z2 af te kraken, maar ik heb liever een telefoon die gelijk goed werkt, dan dat ik er meerdere keren weer van af moet zien, omdat die weer wordt opgestuurd.
Kort samengevat is dit een goede telefoon die 2 jaar meegaat waar je fatsoenlijk mee kan bellen, smsen, whatsappen, real racing3 en beetje foto's maken.
Ik denk dat je je moet realiseren dat mensen die problemen ondervinden veel sneller een forum opzoeken dan mensen die gewoon prima tevreden zijn. Als hier van de 10 berichten er 5 over problemen gaan, betekent dit zeer zeker niet dat 50% van de mensen problemen ondervindt. Het zal eerder 0.05% van de mensen zijn die echt problemen heeft, niet 50%.simso1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:39:
Daarbij kun je het (wellicht) ook heel eenvoudig van tevoren checken, mocht je het toestel in een fysieke winkel kopen. Ik heb bij de Mediamarkt gevraagd of ze hem uit de doos wilden halen zodat ik hem even kon vasthouden (hij stond destijds nog niet als demomodel in het rek). Ik heb de naden bekeken (slechts op 1 plek een heel minimale imperfectie), glas was prima, scherm zag er top uit, camera was goed alleen de waterdichtheid heb ik thuis pas gecontroleerd. Als je die dingen in de winkel al kunt controleren is de kans dat je voor ongewenste verrassingen komt te staan veel kleiner.
Ik ga hem bij de phonehouse halen, maar daar was deze nog niet op voorraad. Dus ik dacht ik ga kijken bij de mediamarkt, maar hier was hij ook nog niet.Moi_in_actie schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:51:
[...]
Ik denk dat je je moet realiseren dat mensen die problemen ondervinden veel sneller een forum opzoeken dan mensen die gewoon prima tevreden zijn. Als hier van de 10 berichten er 5 over problemen gaan, betekent dit zeer zeker niet dat 50% van de mensen problemen ondervindt. Het zal eerder 0.05% van de mensen zijn die echt problemen heeft, niet 50%.
Daarbij kun je het (wellicht) ook heel eenvoudig van tevoren checken, mocht je het toestel in een fysieke winkel kopen. Ik heb bij de Mediamarkt gevraagd of ze hem uit de doos wilden halen zodat ik hem even kon vasthouden (hij stond destijds nog niet als demomodel in het rek). Ik heb de naden bekeken (slechts op 1 plek een heel minimale imperfectie), glas was prima, scherm zag er top uit, camera was goed alleen de waterdichtheid heb ik thuis pas gecontroleerd. Als je die dingen in de winkel al kunt controleren is de kans dat je voor ongewenste verrassingen komt te staan veel kleiner.
Dus je tip is beetje goed kijken bij afname en tijdens het regelen van je abbo het telefoon in een glas met water zetten?
Zojuist getest maar mijn internet probleem is een lastige! Als ik mijn hotspot aanzet en een 2e telefoon hierop aanmeld (zonder simkaart) dan heeft de 2e telefoon snel internet, maar mijn telefoon heeft traag internet! Ik snap er niets meer van.
Iemand die hiermee kan helpen?
Iemand die hiermee kan helpen?
Ligt het nou aan mij of zijn deze fotos van best wel slechte kwaliteit?
Heb aangegeven wanneer hij op automode staat en wanneer handmatig op 20 MP.
Kunnen jullie even kijken en aangeven?
https://www.dropbox.com/s...AACp_jB6MWwnoexgqBFl1NZCa
Nieuwste firmware*
Dacht dat mijn note II betere fotos maakte.
Vind die foto met dat marktje echt hele slechte kwaliteit.
Nieuwste firmware*
Dacht dat mijn note II betere fotos maakte.
Vind die foto met dat marktje echt hele slechte kwaliteit.
[ Voor 20% gewijzigd door Jamievanm op 09-06-2014 13:03 ]
Jamievanm schreef op maandag 09 juni 2014 @ 00:46:
Ligt het nou aan mij of zijn deze fotos van best wel slechte kwaliteit?
offtopic:
Hey lelystad haven
Hey lelystad haven
Vind ze best redelijk, hangt ook erg van de situatie af vind ik. Al de nieuwste firmware geïnstalleerd?
Hoe gebruiken we de zogenaamde infrarood op 'oude' niet-Sony tv's?
17.1.A.2.55
17.1.A.2.55
[ Voor 10% gewijzigd door Jamievanm op 10-06-2014 02:38 ]
Ik heb nog steeds niet door hoe ik met die Sony-cover een beetje normaal magnetisch kan opladen. Onder geen beding past dat ding helemaal in dat dock, dus ik moet hem altijd openklappen.. Iemand ideeën/ervaring?
Daarbij komt ook nog dat irritante charging-light. Kan dat uitgezet worden? Notificaties vind ik heel fijn, maar m'n slaapkamer hoeft niet rood/geel/groen opgelicht te worden gedurende de nacht...
Daarbij komt ook nog dat irritante charging-light. Kan dat uitgezet worden? Notificaties vind ik heel fijn, maar m'n slaapkamer hoeft niet rood/geel/groen opgelicht te worden gedurende de nacht...
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.