Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb m ook sinds een paar dagen. Ben erg tevreden, veeeeeel beter dan mijn Galaxy S3 die ik hiervoor had.
Waterdichtheid ook al getest en goed doorstaan! Telefoon werkt erg vloeiend, tot nu toe geen problemen ervaren. Wel jammer dat ze geen magnetic oplaadkabeltje in de doos erbij hebben gedaan.

Enig minpuntje dat ik kan verzinnen voor mij is dat de fotoalbum één grote chaos is. Bij mij staan alle fotos namelijk in 1 map in het album. Dus ontvangen whatsapp foto's, filmpjes enzo staan tussen mijn gemaakte foto's en video's. Maar ook screenshots en opgeslagen afbeeldingen. Had dit liever gescheiden gehad, dus mapje voor video's, mapje voor screenshots, camera afbeeldingen enz. Heb echter nog geen instelling kunnen vinden hiervoor. Hoop dat ik die instelling ergens gemist heb, anders even op zoek naar een andere goede fotoalbum (iemand een goede aanrader?)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

BMW_M3 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:45:
Ik heb m ook sinds een paar dagen. Ben erg tevreden, veeeeeel beter dan mijn Galaxy S3 die ik hiervoor had.
Waterdichtheid ook al getest en goed doorstaan! Telefoon werkt erg vloeiend, tot nu toe geen problemen ervaren. Wel jammer dat ze geen magnetic oplaadkabeltje in de doos erbij hebben gedaan.

Enig minpuntje dat ik kan verzinnen voor mij is dat de fotoalbum één grote chaos is. Bij mij staan alle fotos namelijk in 1 map in het album. Dus ontvangen whatsapp foto's, filmpjes enzo staan tussen mijn gemaakte foto's en video's. Maar ook screenshots en opgeslagen afbeeldingen. Had dit liever gescheiden gehad, dus mapje voor video's, mapje voor screenshots, camera afbeeldingen enz. Heb echter nog geen instelling kunnen vinden hiervoor. Hoop dat ik die instelling ergens gemist heb, anders even op zoek naar een andere goede fotoalbum (iemand een goede aanrader?)
Probeer eens quickpic.

Altijd de eerste galerij app die ik installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke albumversie heb je? Ik heb hier 6.0.A.0.26...
Kwestie van linksboven op album drukken en dan uit het rij'tje voor 'folders' kiezen en hop, allerlei mapjes.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik gebruik sinds kort het magnetic oplaadkabeltje, maar het opladen duurt wel een stuk langer dan via microUSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Johnnie5 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:56:
Ik gebruik sinds kort het magnetic oplaadkabeltje, maar het opladen duurt wel een stuk langer dan via microUSB.
Ik heb ook zo'n kabeltje gekocht, maar werkt voor geen meter vind ik. Schiet de hele tijd los. Ik heb nu een dock gekocht voor op mijn bureau, werkt veel beter :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

CLB schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:55:
Welke albumversie heb je? Ik heb hier 6.0.A.0.26...
Kwestie van linksboven op album drukken en dan uit het rij'tje voor 'folders' kiezen en hop, allerlei mapjes.
Ik heb 5.4.A.0.24. Zie de optie die jij aangeeft ook niet staan bij deze. Even kijken hoe ik m kan updaten.

Edit: even apk ervan gedownload en geinstalleerd. Werkt nu wel zoals jij het zegt! Alleen nog ff zo instellen dat bij openen standaard de mappen worden weergegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door BMW_M3 op 19-05-2014 00:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft de Nexus 5 ook... :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 14:52
Hmmm, nooit geweten. Maar blijkbaar kan het deels wel voorkomen worden:
All phones have this filter, but manufacturers normally ensure that the angle where the blackout occurs is not in the portrait or landscape planes. Typically manufacturers use a 45 degree polarisation angle to avoid such issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
sknk schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:43:
Ik sta op het punt om ook een Z2 te bestellen. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om bijvoorbeeld in spotify naar het volgende nummer te gaan door de volumeknop lang ingedrukt te houden? En heeft iemand toevallig al gefilmd bij een concert oid? Ik zou graag weten hoe het opgenomen geluid dan is.
Het opgenomen geluid is behoorlijk overstuurd. Valt eigenlijk niet naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 14:17
Na op XDA wat onderzoek te hebben gedaan naar rooten van de Z2 is mij duidelijk geworden dat dit op de Z2 niet makkelijk te doen is. Dit betekent dat iedere keer als je een update van Sony installeert, je je telefoon helemaal moet resetten. Dit is bij de S5 geen probleem en echt veel makkelijker gedaan, dan maar Nova Launcher gebruiken en de Touchwiz Launcher uitschakelen.

Echt jammer dat Sony hier de community niet beter in tegemoet is gekomen, anders had ik de Z2 gekocht.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Iemand een idee hoe ik alle freebies voor de Z2 kan redeemed? Ik heb tot nu toe alleen het MJ album en 30 dagen Music Unlimited kunnen redeemen. Op de Sony website staat het volgende:
quote: Sony
At Sony, we want to bring our customers the world’s best content direct to their mobile. That’s why Xperia Z2 comes right out of the box with a unique experience pack of 6 free movies, including Captain Phillips, 30-day trial of the Music Unlimited service, 8 games from PlayStation®Mobile and a free download of the upcoming Michael Jackson album, XSCAPE.

Whether it’s the latest tracks, movies or games, Sony is all about offering premium entertainment experiences. But we also know that our customers use their phone as a companion for more than entertainment.

So starting today until Tuesday, 31st July, we’re starting to roll out additional offers for owners of Xperia Z2 smartphones to download even more premium app services from Xperia Lounge.

These additional app offers, worth approximately $350, include a three-month subscription to Evernote premium, 50GB of storage on Box for life, a full subscription to OfficeSuite Pro and 10 of our coolest Xperia themes to personalise your phone.

But that’s not all, here’s a full list of the services included in the experience pack:

• Garmin, Full Suite

• OfficeSuite Pro Full version

• Box 50GB for life

• Evernote premium, 3mths

• Bitcasa 1TB storage, 3mths

• 10 Xperia themes

• Social live premium, 1mth*

• Three additional games and apps

To redeem the offer, you’ll need to download the Xperia Lounge app from the Google Play Store, if you don’t have it already. Then just follow the links shared with each premium app displayed in Xperia Lounge when prompted to receive your free premium services. Plus, we’ve made sure that many of these offers will also be available for Xperia Z1 and Xperia Z1s owners to enjoy as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Mijn Z2 laadt niet op als hij aangesloten is met een USB-kabeltje op de PC.

Bij andere telefoons heb ik wel gezien dat dit een keuzeoptie is. Weet iemand hoe ik dit bij de Z2 kan inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:57
DuikKees schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:29:
Mijn Z2 laadt niet op als hij aangesloten is met een USB-kabeltje op de PC.

Bij andere telefoons heb ik wel gezien dat dit een keuzeoptie is. Weet iemand hoe ik dit bij de Z2 kan inschakelen?
Ligt dat niet aan je laptop die dan niet genoeg stroom kan leveren?

Wat ene toestel is dit zeg! Prachtig afgewerkt en qua formaat ook prima nog! Blij dat ik van de Z naar de Z2 gegaan ben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Bij ieder telefoongesprek wat ik met mensen voer krijg ik te horen dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik heb al alle opties aan en uit gezet, maar het lijkt weinig verschil te maken. Meer mensen last van?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Even terugkomend op mijn eigen vraag. De muziek blijft gewoon prima doorspelen als ik hem onder water heb gehouden wat bij de Z echt voor zware vervormingen zorgde :)

Merk wel dat ik nog de oude Album en Walkman apps heb, iemand nog een link voor die apk's?

[ Voor 22% gewijzigd door AMARONE op 19-05-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iekozz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:27:
Bij ieder telefoongesprek wat ik met mensen voer krijg ik te horen dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik heb al alle opties aan en uit gezet, maar het lijkt weinig verschil te maken. Meer mensen last van?
Heb dat ook met mijn Xperia Z2. Ook even getest bij iemand anders zn Xperia Z2 en bij hem was hetzelfde probleem. Dus denk dat er wel meerdere mensen dit zullen hebben. Ook zie ik bij felle zonlicht als ik mn toestel onder een bepaalde hoek houd, ''witte pixels'' . Hebben andere mensen dit ook toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn geen pixels, is de touchlaag-interface, zie het hier ook op m'n ZL en tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:46:
[...]

Heb dat ook met mijn Xperia Z2. Ook even getest bij iemand anders zn Xperia Z2 en bij hem was hetzelfde probleem. Dus denk dat er wel meerdere mensen dit zullen hebben. Ook zie ik bij felle zonlicht als ik mn toestel onder een bepaalde hoek houd, ''witte pixels'' . Hebben andere mensen dit ook toevallig??
Dat is wel een flink nadeel dan. Alles werkt goed op de telefoon, alleen het gene waar het voor bedoeld is: Bellen, werkt een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
CLB schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:57:
Zijn geen pixels, is de touchlaag-interface, zie het hier ook op m'n ZL en tablet...
Op mijn Z2 tablet is echt helemaal niks te zien in zonlicht, op de Z2 telefoon wel. Mijn kennis die werkt bij Dynafix (ja ik weet het), kon meteen vertellen dat de digitizer van een goedkoper type is. Als je bijv. een onofficiële digitizer hebt voor Nokia telefoons zien die er ook zo uit, ze werken prima maar het ziet er natuurlijk minder mooi uit. Een "luxe" digitizer heeft geen zichtbare verticale dwarsverbindingen (wel horizontaal) en is gemaakt van minder reflectief materiaal.

[ Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 19-05-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik krijg via xperia to facebook trouwens geen foto's naar mijn facebook geupload, jullie ook datzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
Iekozz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:58:
[...]

Ik heb ook zo'n kabeltje gekocht, maar werkt voor geen meter vind ik. Schiet de hele tijd los. Ik heb nu een dock gekocht voor op mijn bureau, werkt veel beter :)
Ik heb ook een dock gekocht (geen standaard Sony), maar mijn telefoon wordt niet opgeladen dan. Niet als ik hem aan de computer koppel of gewoon via een lader. Via een los magnetisch kabeltje werkt het prima. Opladen duurt wel iets langzamer dan met mijn SXS, maar werkt wel prima. Doe ik toch meestal in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
cedras schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:15:
[...]

Ik heb ook een dock gekocht (geen standaard Sony), maar mijn telefoon wordt niet opgeladen dan. Niet als ik hem aan de computer koppel of gewoon via een lader. Via een los magnetisch kabeltje werkt het prima. Opladen duurt wel iets langzamer dan met mijn SXS, maar werkt wel prima. Doe ik toch meestal in de nacht.
probleem hieraan is dat het oplaadlampje mij uit mijn slaap houdt. met dockingstation leg je hem ook niet zomaar met de bovenkant ergens neer, dus het felle lampje blijf je zien.

ik zal ook wel eens naar een losse magnetische oplaadkabel kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag de witte versie, die vind ik ook echt veel mooier dan de zwarte. Leuk toestel, van de Z was ik wel overtuigd hem in het water te doen, maar nu durf ik niet zo haha.

Wel een verschil met de note3. De note 3 heeft wel een helderder beeld maar ik ben ook niet zo van samsung , de xperia bevalt me wel weer.

Is het trouwens nodig om een screenprotector te gebruiken? Ik heb nu het laagje er op zitten die er nog op zat.

Dingen die ik echt moet weten over het toestel wat ik niet moet missen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
ikbenerniet schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:26:
[...]

probleem hieraan is dat het oplaadlampje mij uit mijn slaap houdt. met dockingstation leg je hem ook niet zomaar met de bovenkant ergens neer, dus het felle lampje blijf je zien.

ik zal ook wel eens naar een losse magnetische oplaadkabel kijken :)
Ik slaap met mijn ogen dicht. Jij toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08 15:00
Iekozz schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:27:
Ook ik heb hier dagelijks last van. Veel mensen zeggen dat ik onverstaanbaar ben. :-(

Daarnaast heb ik ook een HTC M8 en daarmee verstaat men mij wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Arshedes schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Ook ik heb hier dagelijks last van. Veel mensen zeggen dat ik onverstaanbaar ben. :-(

Daarnaast heb ik ook een HTC M8 en daarmee verstaat men mij wel gewoon goed.
Ben dus niet de enige gelukkig. Lijkt mij dat Sony dit gewoon op kan lossen met een software update? Want als je hem riching reparatie stuurt zeggen ze gewoon ja hoor, doet het prima toch. Kan gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
Ook ik heb mijn xperia binnen als opvolger van mijn trouwe Oppo R819. :*)

Mijn subjectieve indruk is gebaseerd op mijn ervaring met de R819 aangezien dat mijn enige android referentiekader is.

Pluspunten zijn de camera, bouwkwaliteit, notificatie led, scherp scherm, waterdicht, uitbreidbaar geheugen en meegeleverde oordopjes met de ruisonderdrukking die geweldig werkt!

Ik vind de Xperia Z2 echter niet sneller aanvoelen, eigenlijk en beetje hetzelfde. Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen maar denk de hogere resolutie of door een zwaarder OS?

Opmerkelijk want de Oppo heeft een 1.2 GHz MediaTek MT6589 Quad-core processor en slechts 1 GB RAM. Jammer is het wel want Color OS bied echt veel meer (thema's, gestures etc) dan het OS van Sony wat nu pas innoveert met 'double tap to wake' :z

Begrijp me niet verkeerd, de xperia is zeer zeker een veel betere telefoon en de Oppo zal zeker weggegeven worden maar toch vind ik het een beetje en tegenvaller voor een high-end handset van 600 euro.

Heb wat de gevoelssnelheid snelheid betreft een kort filmpje gemaakt waarin je ziet dat het gewoon hetzelfde werkt..
http://youtu.be/oIR0f_m1tsM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
procyon schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:44:

Mijn subjectieve indruk is gebaseerd op mijn ervaring met de R819 aangezien dat mijn enige android referentiekader is.

Pluspunten zijn de camera, bouwkwaliteit, notificatie led, scherp scherm, waterdicht, uitbreidbaar geheugen en meegeleverde oordopjes met de ruisonderdrukking die geweldig werkt!

Ik vind de Xperia Z2 echter niet sneller aanvoelen, eigenlijk en beetje hetzelfde. Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen maar denk de hogere resolutie of door een zwaarder OS?

Opmerkelijk want de Oppo heeft een 1.2 GHz MediaTek MT6589 Quad-core processor en slechts 1 GB RAM. Jammer is het wel want Color OS bied echt veel meer (thema's) gestures etc dan het OS van Sony wat nu pas innoveert met 'double tap to wake' :z

Begrijp me niet verkeerd, de xperia is zeer zeker een veel betere telefoon en de Oppo zal zeker weggegeven worden maar toch vind ik het een beetje en tegenvaller voor een high-end handset van 600 euro.

Heb wat de gevoelssnelheid snelheid betreft een kort filmpje gemaakt waarin je ziet dat het gewoon hetzelfde werkt..
Dat komt vooral vanwege de software, die niet up-to-date is. Sony heeft ongeveer al een maandje update 2.69 af, die de telefoon veel sneller maakt. En sinds vorige week zelfs een major update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie de touchscreen-gevoeligheid ook zo hoog? Als ik alleen al mijn vingertoppen boven het scherm houd (circa 2 mm) klikt hij al wat aan op het scherm. Het lijkt alsof de handschoenmodus permanent is ingeschakeld, alleen geeft hij niet de paarse cirkels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
procyon schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:44:

Opmerkelijk want de Oppo heeft een 1.2 GHz MediaTek MT6589 Quad-core processor en slechts 1 GB RAM. Jammer is het wel want Color OS bied echt veel meer (thema's, gestures etc) dan het OS van Sony wat nu pas innoveert met 'double tap to wake' :z

De z2 is best een snel toestel, maar kan idd nog wel wat software tweaks gebruiken.

Een vergelijkbare ervaring las ik hier ook al:
Verwijderd in 'reviews: De Android-titanenstrijd: Galaxy S5, Xperia Z2 en HTC One vergeleken'

Wat ik nog geprobeerd had, was de animatieschalen aan te passen in ontwikkelaarsmodus (aantal keer op build number klikken bij "over de telefoon"). maar met een verandering van 1x naar 0.5x merkte ik alsnog weinig snelheidswinst, terwijl dit bij mijn vorige telefoon wel duidelijk voor snelheidswinst zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit heb hem nu 1 dag, maar hij laadde vannacht niet op. Na 3 uur was hij 30 procent opgeladen. En vandaag was hij ook met 40 % leeg. Ik kon er s'morgens ook niet mee bellen ik hoorde steeds niets en heb 5 keer het gesprek moeten ophangen en opnieuw proberen.

Ook kwam ik er achter dat ondanks dat de tijd goed staat op mijn mobiel je bepaalde instelling in moet stellen anders klopt er geen bal van de tijd wanneer je wekker afgaat.. En heb het zon 20 keer getest.

Ik heb hem gisteren om 17.30 gehaald met een abonnement maar kon er helaas vandaag niet mee terug omdat ik moest werken. Morgen ga ik er gelijk heen, maar zouden ze hem zo doen inruilen voor een wel werkend toestel of moet je hem nu ook al laten opsturen en zit je fijn zonder toestel???

Ik zit bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een review van de Xperia Z2. Daarvoor heb ik de afgelopen 2 dagen wat benchmarks gedraaid en damn wat een scores knalt ie eruit :o :*) . Een paar cijfers:
  • 3DMark Icestorm Unlimited: 19117
  • Antutu: 34468
  • Geekbench 3: 918 (single), 2735 (multi)
Bij 3DMark heb ik, afgezien van de HTC One M8 waarvan bekend is dat deze valsspeelt, nog geen hogere waardes voorbij zien komen. De komende dagen wat vergelijkend materiaal testen, waaronder mijn oude Xperia Z en de Nexus 7 2013.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Hmmm, Z2 net een week in bezit, is de koptelefoon uitgang al kapot. Dat wordt weer een gedoe met heen en weer sturen voor garantie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Ik ben ook van plan de Z2 te halen, maar ik zie nu al een paar mensen die issues hebben met de verstaanbaarheid tijdens het bellen. Dit lijkt me echt een groot issue, maar begrijp ik het goed dat het dus niet met iedereen zo is? Als dat niet bij iedereen gebeurt lijkt het mij gewoon een defect aan het toestel en geen software fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
RUFFNECK schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:06:
Ik ben ook van plan de Z2 te halen, maar ik zie nu al een paar mensen die issues hebben met de verstaanbaarheid tijdens het bellen. Dit lijkt me echt een groot issue, maar begrijp ik het goed dat het dus niet met iedereen zo is? Als dat niet bij iedereen gebeurt lijkt het mij gewoon een defect aan het toestel en geen software fout?
Dat klopt, daarnet nog getest en ben prima verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik ben zeer goed verstaanbaar is me al vaker verteld. Toch heeft een collega van me met hetzelfde toesten ook verstaanbaarheid problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:08:
Bij 3DMark heb ik, afgezien van de HTC One M8 waarvan bekend is dat deze valsspeelt,
Bron graag... voor zo ver ik weet was dat soms zo in het verleden namelijk, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
CLB schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:48:
[...]

Bron graag... voor zo ver ik weet was dat soms zo in het verleden namelijk, nu niet meer.
Daar zijn er tientallen van. Futuremark heeft alle scores van de HTC One M8 zelfs verwijderd.
Futuremark
Android Community
Anandtech

Bij deze vergelijking van GSM Arena hebben ze bij de Basemark OS test 2 verschillende apk's gebruikt, waarbij de score van de HTC One M8 bij de "non cheating" apk zo'n 20% lager is. Het lijkt erop dat de HTC niet bij alle benchmarks cheat, maar wel bij een aantal.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik kwam gisteren ook nog een tegen waar ze (ik meen van 3DMark) getest hadden met een renamed apk en ook daar vielen de scores 10-20% lager uit. Helaas kan ik het artikel zo snel niet meer vinden. Ook van Geekbench 3 heb ik meerdere resultaten gezien, waarbij de M8 de ene keer rond de 2400 punten scoort en de andere keer 2900+.

Ergens vind ik het wel grappig dat bedrijven het nog steeds proberen. De websites/mensen die dit soort benchmarks draaien zijn toch meer van de categorie enthousiastelingen/tech geeks en als er mensen zijn die dit soort dingen direct opmerken, dan zijn zij het wel. De M8 heeft exact dezelfde SoC en minder RAM en een mogelijk iets zwaardere skin over Android, maar toch scoort hij significant hoger? Sure.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
D-TECH schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:57:
[...]

Dat komt vooral vanwege de software, die niet up-to-date is. Sony heeft ongeveer al een maandje update 2.69 af, die de telefoon veel sneller maakt. En sinds vorige week zelfs een major update.
Waar kan je die update binnenhalen? Want de Sony software hier zegt gewoon niks te updaten, alles is oke. Verstaanbaarheid is met mijne ook een issue, wat zouden jullie doen? Omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Iekozz schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:30:
[...]

Waar kan je die update binnenhalen? Want de Sony software hier zegt gewoon niks te updaten, alles is oke. Verstaanbaarheid is met mijne ook een issue, wat zouden jullie doen? Omruilen?
Natuurlijk omruilen! Daar hoef je niet over na te denken toch? Het is een telefoon en de microfoon moet gewon perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
procyon schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:04:
[...]

Natuurlijk omruilen! Daar hoef je niet over na te denken toch? Het is een telefoon en de microfoon moet gewon perfect werken.
Op mijn s3 klink ik beter volgens verschillende mensen met verschillende toestellen, dus dat zegt al genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik mag de volgende maand en ander toestel kiezen. Zit te denken aan de Z2.
Hoe gaat Sony om met updates? Krijg je snel de update binnen als google weer een ander versie klaar heeft? En mocht er en bug zijn, krijg je dan snel een firmware? Dit vind ik heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenerniet schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:26:
[...]

Van de felle LED heb ik ook last. Het gaat eigenlijk alleen om de groene. De rode is niet zo fel, dus als je net gaat slapen is er nog niets aan de hand. Maar halverwege de nacht is het toestel opgeladen en dan laat de groene LED de hele slaapkamer oplichten, waardoor mijn vriendin wakker wordt en niet meer kan slapen.

Nu tijdelijk opgelost door de telefoon in de kamer ernaast op te laden. Dat kan met de smartband, omdat die verbonden blijft en als wekker fungeert.

Losse magneetoplaadkabel zou inderdaad ook een oplossing zijn, maar op zich wel jammer van het dock dat tegelijkertijd als praktische nachtkastjeklok gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 11:06
wilke77 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:57:
Ik mag de volgende maand en ander toestel kiezen. Zit te denken aan de Z2.
Hoe gaat Sony om met updates? Krijg je snel de update binnen als google weer een ander versie klaar heeft? En mocht er en bug zijn, krijg je dan snel een firmware? Dit vind ik heel belangrijk.
tot nu toe kwamen de updates meestal net na samsung maar de updates net bug fixes kwamen meestal wel snel samsung laat je daar soms 2 maanden wachten voor een stomme fix.
moet je ook wel zien dat je een unbranded toestel hebt of gewoon flashen met xperia flashtool.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
Ik kom vanaf de Samsung s3. Die heeft hardwarematige navigatie knoppen. En ik begin dat toch wel te missen. Bij veel apps en vooral veel games zijn de software navigatie een doorn in me oog. Ik koop een groot scherm en die wil ik dan ook volledig gebruiken. Alleen clash of clans geeft volledig beeld. Van mij mogen de balkjes vaker wegzakken. Heeft iemand toevallig een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Raimondvh schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:05:
Ik kom vanaf de Samsung s3. Die heeft hardwarematige navigatie knoppen. En ik begin dat toch wel te missen. Bij veel apps en vooral veel games zijn de software navigatie een doorn in me oog. Ik koop een groot scherm en die wil ik dan ook volledig gebruiken. Alleen clash of clans geeft volledig beeld. Van mij mogen de balkjes vaker wegzakken. Heeft iemand toevallig een oplossing.
Nee, dat ligt aan de makers van die apps en niet aan Sony. Je kan ze eventueel emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimondvh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 16:48
AMARONE schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:25:
[...]

Nee, dat ligt aan de makers van die apps en niet aan Sony. Je kan ze eventueel emailen.
Zou makelijker zijn om dat in te stellen. Maar zal toch niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Raimondvh schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:05:
nu je het zegt, het is idd maar een select aantal apps die het verbergt, zoals ook MX Player en Asphalt 8.

oplossing zou ook kunnen zijn om de ontwikkelaar van de app een mailtje te sturen, dit heeft me in het verleden ook al eens met een vergelijkbaar probleem geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik vind persoonlijk wel dat gebruiker toch de optie moet hebben om de softkeys te kunnen verbergen en zelf de keuze geven om het scherm optimaal te kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
izzet3838 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:36:
[...]

tot nu toe kwamen de updates meestal net na samsung maar de updates net bug fixes kwamen meestal wel snel samsung laat je daar soms 2 maanden wachten voor een stomme fix.
moet je ook wel zien dat je een unbranded toestel hebt of gewoon flashen met xperia flashtool.
Bedankt voor het reageren.

Hoe is het bereik van wifi met de z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom maar op, klinkt prima:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gjDFlNj4Yc1oXybAyEtcRkBQ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat inderdaad erg hard bij Sony. Een paar jaar geleden liepen ze nog achter de feiten aan, maar dit is het andere uiterste.

Het valt te prijzen, want ik zal nooit tegen nieuwe technologie stemmen, maar hun early birds gebruikers worden zo wel iedere keer met een nare bijsmaak achtergelaten. Met mijn Xperia T en Z1 overkwam mij hetzelfde en nu dus weer.

Ben wel erg nieuwsgierig naar deze Z3. Hoop zelf altijd nog dat de gebogen vorm van de Arc en de T weer terugkomt. Lag ook erg fijn in de hand daardoor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Laatst online: 08:38
Waar kan ik contoleren welke software de laatste is? Ben super tevreden tot nu toe, maar wel slecht verstaanbaar. En dat is tocht jammer bij een telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
JJM vd E schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:11:
Waar kan ik contoleren welke software de laatste is? Ben super tevreden tot nu toe, maar wel slecht verstaanbaar. En dat is tocht jammer bij een telefoon!
Met dde update app an Sony op je mobiel of op de Sony site. Slecht verstaanbaar hoort gewoon geen issue te zijn omdat er ook mensen zijn die wel goed verstaanbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Guys, weten jullie hoe ik de acties na het inpluggen van de headset kan veranderen?

Ik weet dat ik de eerste keer dat ik de headset op de telefoon aansloot hij me vroeg welke acties er automatisch afgetrapt moeten worden. Dit staat nu standaard op de walkman app maar wil ik nu veranderen naar de deezer app.

Ik heb gezocht maar kijk er klaarblijkelijk straal overheen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
procyon schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:48:
Guys, weten jullie hoe ik de acties na het inpluggen van de headset kan veranderen?

Ik weet dat ik de eerste keer dat ik de headset op de telefoon aansloot hij me vroeg welke acties er automatisch afgetrapt moeten worden. Dit staat nu standaard op de walkman app maar wil ik nu veranderen naar de deezer app.

Als je naar instellingen -> apps gaat en dan de defauls cleared van de app die je wilt moet het opgelost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik vind wel dat het volume van de speakers flink wat harder had gemogen. Met name bij de beltoon en meldingstonen. Ook bij het bellen over de speaker moet je bijvoorbeeld in de auto goed je oren open zetten.
En ook de trilstand is wat ingetogen. Bij mijn S3 moest ik de trilintensiteit op bijna de laagste stand zetten omdat anders de tafel begon mee te trillen. Hopelijk komt dit nog met een softwareupdate.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

procyon schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:48:

Dit kan met de app "Smart Connect" :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
BMW_M3 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:17:
Ik vind wel dat het volume van de speakers flink wat harder had gemogen. Met name bij de beltoon en meldingstonen. Ook bij het bellen over de speaker moet je bijvoorbeeld in de auto goed je oren open zetten.
En ook de trilstand is wat ingetogen. Bij mijn S3 moest ik de trilintensiteit op bijna de laagste stand zetten omdat anders de tafel begon mee te trillen. Hopelijk komt dit nog met een softwareupdate.
Ik denk dat je eens wat met de Sound settings moet spelen. Als je b.v. ClearAudio+ aanzet of handmatig via Sound Enhancements xLOUD aanvinkt gaat het geluid een stuk harder. Als ik thuis ben zet ik het geluid net op 25-30%, omdat ik me anders rot schrik als iemand me belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Wat ik bij ene provider gezien heb komt dat aardig overeen inderdaad. Ik heb er ook 2 foto's van ( met een case eromheen dus je ziet alleen de voorkant en de rechter zijkant en nee, hier posten zal die medewerker niet waarderen ). Toen ik hem in mijn handen had was het qua design voor mij in ieder geval niet het wachten waard ( dan zet ik meer in op de Z4 ) dus ik ben super blij met mijn witte Z2 :D

Hopelijk komen die laatste firmwares wel snel naar mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Dan kan je net zo goed op z4 wachten met snapdragon 810 en 2k scherm,en dan willen ze dat we voor hun toestelen 600+ betalen terwijl de waarde al na 1 maand honder euro of meer minder wordt. Aan de andere kant leuk voor degene die om de 6 maanden een high-end toestel willen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Heeft iemand deze update al?

Xperia Z2 update to 17.1.1.A.0.402

[ Voor 28% gewijzigd door Johnnie5 op 22-05-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Johnnie5 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:09:
Heeft iemand deze update al?

Xperia Z2 update to 17.1.1.A.0.402
Ik heb nog geen enkele update gezien :(

Beniuwd naar de veranderingen / fixes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Vandaag de NCHP geprobeerd op het werk. Wat een verademing. 40 man die als een kip zonder kop rondlopen en praten en ik merk het helemaal niet omdat (bijna) alles weggefilterd wordt. Eindelijk kunnen werken en concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Moi_in_actie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat je eens wat met de Sound settings moet spelen. Als je b.v. ClearAudio+ aanzet of handmatig via Sound Enhancements xLOUD aanvinkt gaat het geluid een stuk harder. Als ik thuis ben zet ik het geluid net op 25-30%, omdat ik me anders rot schrik als iemand me belt.
Thanx. Dat scheel wel iets in ieder geval.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Kenjoren,

Haal eens de SD kaart uit het toestel en kijk of dit dan ook gebeurt. Is de batterij volledig opgeladen? Is er misschien een task killer geïnstalleerd die de telefoon uitschakelt?
Mocht dit niet lukken, raad ik je aan een software reparatie uit te voeren via Pc companion.

Ik raad je aan om een backup te maken van de in je telefoon opgeslagen gegevens voordat je gebruik maakt van de repairfunctie, omdat deze anders verloren gaan.

De repairfunctie van PC Companion gebruiken:

1. PC Companion downloaden en installeren:
Je kunt altijd de meest recente versie van onze software downloaden via deze link:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion/

Installeer het programma op je PC, voor zover je dit nog niet heeft gedaan.
Om te voorkomen dat de firewall op je PC de communicatie tussen je telefoon en PC Companion verhindert, raden wij je aan om deze gedurende de installatie te deactiveren. Deactiveer ook de internetverbinding en activeer beide weer nadat PC Companion is geïnstalleerd.
Installeer nu PC Companion op je PC.

2. Zodra je telefoon met PC Companion is verbonden, ga dan naar "Support Zone" en klik daar op " Starten".
(Opmerking: als je Support Zone voor de eerste keer opstart, wordt de functie geinitialiseerd. Dit kan eventueel enkele minuten in beslag nemen).

3. Start in "Support Zone" de optie "Actualisatie" van de telefoonsoftware en volg daarna stap voor stap de aanwijzingen van het programma. Verbind de telefoon pas op het moment waarop u een desbetreffende melding krijgt. Is je telefoon al voorzien van de meest recente software, kan je deze opnieuw op je telefoon installeren door op "Repareren" te klikken.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mehmet06,

Let erop dat de microfoon niet bedekt is wanneer je telefoneert. Controleer of je genoeg netwerkbereik hebt. Wanneer het LTE-netwerk genoeg bereik heeft, wissel dan naar WCDMA.

Via " Instellingen > Meer Mobiele netwerken > Netwerkmodus" kun je van netwerk wisselen.

Met Vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
There is no official change log on the update notifications, but various users are reporting a noticeable performance boost once they've updated their Z2 devices.

The new firmware weighs about 121MB and is available both over-the-air and via the Sony PC Companion Suite. The update is available in the Nordic regions, Germany and Russia among other countries

Ik vraag me af ik heb mijn xperia geflashed met flashtool(om de branding eruit te krijgen) of ik de update ota of via companion kan binnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
yasin76 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:55:
There is no official change log on the update notifications, but various users are reporting a noticeable performance boost once they've updated their Z2 devices.

The new firmware weighs about 121MB and is available both over-the-air and via the Sony PC Companion Suite. The update is available in the Nordic regions, Germany and Russia among other countries

Ik vraag me af ik heb mijn xperia geflashed met flashtool(om de branding eruit te krijgen) of ik de update ota of via companion kan binnen halen
Ik denk niet dat nederland hierbij hoort? Er staat nog niks in de Update Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb de update wel al binnen (OTA), maar wellicht dat dit komt omdat ik het toestel in Duitsland heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Kan je ook flashen met flashtool zonder gegevens te verliezen ( dus eigenlijk gewoon updaten ) of is dat niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
Hoe is de geluidskwaliteit van muziek luisteren met oortjes? Eventueel vergeleken met de Xperia Z en/of Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
cordonbleu schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21:
Hoe is de geluidskwaliteit van muziek luisteren met oortjes? Eventueel vergeleken met de Xperia Z en/of Nexus 5.
Fantastisch. Heel zuiver met een mooie soundstage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMARONE schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:35:
Kan je ook flashen met flashtool zonder gegevens te verliezen ( dus eigenlijk gewoon updaten ) of is dat niet aan te raden?
Ja dat kan, heel makkelijk ook, kwestie van een vinkje aan of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
CLB schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:45:
[...]

En qua fouten en dergelijke ook verder weinig risico op miskleunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Laatst online: 14:38
AMARONE schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:49:
[...]

En qua fouten en dergelijke ook verder weinig risico op miskleunen?
Is hier tot nu toe altijd goed gegaan, en heb toch al wat toestellen met de flashtool onder handen genomen :)

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
Ik heb na een paar minuten video opname fulm hd op 60 fps de melding gekregen dat het apparaat te warm werd en afgesloten..normal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
yasin76 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:23:
Ik heb na een paar minuten video opname fulm hd op 60 fps de melding gekregen dat het apparaat te warm werd en afgesloten..normal?
Nee dat hoort niet, kan makkelijk 10 minuten in 60fps filmen zonder dat het echt warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
CLB schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:45:
[...]

Ik heb maar meteen een schone installatie gedaan. Sowieso twijfelde ik maar ik zit liever op een Generic versie dan dat ik moet wachten op een provider elke keer. Merk verder weinig verschil ( was al retesnel ) behalve dat alle media apps nu wel up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:54:
2 nadelen van de smartband: Geen snoozefunctie en geen aparte wekker in te stellen voor bijvoorbeeld een weekendschema.
Een firmware update van de Smartband heeft de mogelijkheid tot meerdere wekkers doen toevoegen.

Snoozefunctie ontbreekt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:39:
[...]

Ik heb maar meteen een schone installatie gedaan. Sowieso twijfelde ik maar ik zit liever op een Generic versie dan dat ik moet wachten op een provider elke keer.
Dat zou ik ook wensen. Ik heb nu die van Vodafone, maar zou geen toegevoegd voordeel kunnen bedenken. Maar lijkt me trager met updates.

Heb jij misschien een bepaalde handleiding gebruikt die ik ergens kan vinden?

Ik heb 1 keer eerder een root gedaan met een Nexus Galaxy i9250 en dat was best eenvoudig door een handleiding op Android Geeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Dat zou ik ook wensen. Ik heb nu die van Vodafone, maar zou geen toegevoegd voordeel kunnen bedenken. Maar lijkt me trager met updates.

Ik heb 1 keer eerder een root gedaan met een Nexus Galaxy i9250 en dat was best eenvoudig door een handleiding op Android Geeks.
Ik zou dit ook graag willen. Ik heb op deze site gekeken ( http://xperiafirmware.com/8-firmware/51-sony-xperia-z2-d6503 ), maar twijfel of dat de goede firmware is.
Behoud je ook de garantie hiermee en gaat het om de officiële firmware? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:51:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2759934

Ik heb die duitse versie gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Germany versie is de nieuwste? 17.1.1.A.0.402 / 17.1.A.2.55

De link van rmnma naar xperiafirmware.com is namelijk geplaatst op 17 mei en geeft aan dat 17.1.A.2.55 de nieuwste is.

Die heb ik echter nu al.

Deze officiele Sony link bevestigt dat http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-z2/

Android version: Google Android 4.4 (Kitkat)
Latest available software: 17.1.A.2.55
Release started: 2014-04-04

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:08:
Welke Germany versie is de nieuwste? 17.1.1.A.0.402 / 17.1.A.2.55

De link van rmnma naar xperiafirmware.com is namelijk geplaatst op 17 mei en geeft aan dat 17.1.A.2.55 de nieuwste is.

Die heb ik echter nu al.

Deze officiele Sony link bevestigt dat http://www.sonymobile.com...oftware/phones/xperia-z2/

Android version: Google Android 4.4 (Kitkat)
Latest available software: 17.1.A.2.55
Release started: 2014-04-04
De .402 is de nieuwste versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je na het flashen van de duitse 2.55 versie gewoon weer de OTA updates van de nieuwste versie ? Of moet je daarna altijd flashen via de flashtool?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:00:
Krijg je na het flashen van de duitse 2.55 versie gewoon weer de OTA updates van de nieuwste versie ? Of moet je daarna altijd flashen via de flashtool?
Na het flashen van flashtool heb jij gewoon een officiele firmware versie die via OTA / PCC / Sony Update Service altijd updates krijgt. Het enige wat je doet is dus de code eigenlijk veranderen waardoor je bij een generic vaak eerder de updates zal krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt aantrekkelijk, ik ga het van de week maar eens regelen.

Volgens mij zijn er nog maar weinig Z2's voorzien van 402 en kun je die het al wel hebben beschouwen als "early birds".

Zou het zo werken dat Sony bij een volgende update zo'n "early bird toestel" herkent en je zodoende dan ook weer als eerste voorzien bent? Of een kwestie van puur geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:25:
Klinkt aantrekkelijk, ik ga het van de week maar eens regelen.

Volgens mij zijn er nog maar weinig Z2's voorzien van 402 en kun je die het al wel hebben beschouwen als "early birds".

Zou het zo werken dat Sony bij een volgende update zo'n "early bird toestel" herkent en je zodoende dan ook weer als eerste voorzien bent? Of een kwestie van puur geluk?
Nee. De updates rollen uit aan de hand van een code in de firmware en dat verschilt per land /provider dus. De ene keer is Duitsland als eerste en de andere keer in Zweden bijvoorbeeld de eerste die de updates krijgen voor de generic versie.

Iemand trouwens een link van dat show filmpje van Sony met die landschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb ik ook gehad, en heb de telefoon gelijk opgestuurd naar Belsimpel. 2 dagen later kreeg ik al een nieuwe bezorgd. Ik heb alleen nog niet geprobeerd of deze hetzelfde doet, na een paar minuten afsluiten op normale resolutie.

De nieuwe telefoon is al wel een paar keer uitgevallen uit het niets. Ik wacht nog even een update af, want anders gaat 'ie zo weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook al het probleem gehad dat het scherm niet aan wilt?
Ik ontvang wel gewoon notificaties, maar mijn telefoon blijft ik sleep mode hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Wat versta je onder een paar minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Hoort er helaas bij,ligt aan de lens van sony zeggen sommige.Denk dat het bij Z3 opgelost zal zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
Zelf krijg ik ook veel klachten over een echo tijdens het bellen waardoor ik slecht verstaanbaar ben. Weet iemnd of dit hard of softwarematig is? of eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schubbie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09-2024
michel2412 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:51:
Zelf krijg ik ook veel klachten over een echo tijdens het bellen waardoor ik slecht verstaanbaar ben. Weet iemnd of dit hard of softwarematig is? of eventueel een oplossing?
Ik heb dit ook! :'( twijfel of ik hem terug breng, maar dat is ook weer zo'n gezeur. Hoop dat het softwarematig is op te lossen...

-EDIT- Heb net bij instellingen de ruisonderdrukking uitgezet en n ik ben nu wel iets beter te verstaan volgens anderen, maar het is nog steeds aanwezig.
Als ik dit topic zo lees: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2716103 lijkt het toch wel softwarematig op te lossen.

[ Voor 25% gewijzigd door schubbie op 26-05-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
schubbie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Ik heb dit ook! :'( twijfel of ik hem terug breng, maar dat is ook weer zo'n gezeur. Hoop dat het softwarematig is op te lossen...
Ja daar twijfel ik dus ook over, de echo is trouwens ook niet altijd aanwezig, en op speaker modus is er geen echo

[ Voor 5% gewijzigd door michel2412 op 26-05-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Schijnt dus opgelost te zijn met de nieuwe 17.1.1.A.0.402 rom. Kunnen mensen dat bevestigen? Mijn z2 is nu ter omruiling terug..

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.