Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:39:
[...]

Voor het gevoel in de hand zal het denk ik niet heel veel uitmaken. Daarbij is mijn inziens de breedte van het apparaat wat je het meeste merkt en als je de 2 vergelijkt, dan is de Z2 maar 2.7 mm breder. Hij is wel 1 cm hoger, dus het zal nog wat lastiger zijn om b.v. met 1 hand de notificationbar naar beneden te halen. Mij lukt dit nog net bij de Xperia Z2, maar ik heb vrij grote handen, bij de Xperia Z hiervoor ging het iets soepeler.

De grotere afmetingen vind ik (in het algemeen) niet zo erg. Waar ik in sommige gevallen het toestel met 1 hand zou willen bedienen gaat dat nu niet/een stuk lastiger dan met <4.5 inch toestel. Daartegenover heb je dan wel veel meer schermoppervlak voor het bekijken van video's, website, games enzovoorts. Iets wat voor mij een van de voornaamste voordelen is, is dat typen met 2 duimen op een 5+ inch scherm veel beter gaat dan <4.5 inch (grotere toetsen, minder typfouten). Kort samengevat zijn er heel wat scenario's waarbij ik het toestel toch al met 2 handen in landscape mode zou gebruiken, dus doe mij dan maar liever een groter scherm.
Duidelijk heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Ik heb mijn Z2 via The Phonehouse en ik heb in ieder geval een flinke kier aan de onderkant van mijn scherm.

Wat mij ook opvalt is dat het scherm hol klinkt als je erop tikt. Het glas lijkt aanzienlijk dunner te zijn dan het glas van mijn Nexus 5. Als je duwt op het scherm, veert het glas wat in. Het lijkt kunststof, maar dat is het uiteraard niet.

Verder vind ik de afwerking van de geanodiseerde aluminium randen niet al te goed. Delen zijn paars gekleurd en daar zijn minuscule stukjes vanaf. Zoiets zou niet mogen bij een toestel voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
Gisteren even moeders laten schrikken omdat het moederdag was. Tijdens de afwas even de telefoon onder de kraan gehouden. Ook ik heb die kleine randjes aan de onderkant. Het heeft mij geen problemen opgeleverd.

En die nchp zijn wel fijn. Zaterdag liep ik door een woonwijkje en komt er een auto voorbij die gewoon rustig rijdt (zeg 30 km/h). Ik dacht eerst aan een elektrische auto, maar uiteindelijk bleek het een auto uit 2002 te zijn. Oordopjes uit en je hoort de auto rijden. Heel vreemd, maar wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
cedras schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:24:
Gisteren even moeders laten schrikken omdat het moederdag was. Tijdens de afwas even de telefoon onder de kraan gehouden. Ook ik heb die kleine randjes aan de onderkant. Het heeft mij geen problemen opgeleverd.

En die nchp zijn wel fijn. Zaterdag liep ik door een woonwijkje en komt er een auto voorbij die gewoon rustig rijdt (zeg 30 km/h). Ik dacht eerst aan een elektrische auto, maar uiteindelijk bleek het een auto uit 2002 te zijn. Oordopjes uit en je hoort de auto rijden. Heel vreemd, maar wel fijn.
Wel fijn maar niet erg veilig voor op de fiets in de stad dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterdichtheid... hmm... niet mijn toestel, laat dat duidelijk zijn, wel van onze redactie voor de review O-)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CenvLc3kWxYI81HUhugBIkSv/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Ai dat is balen. Ik heb de mijne nog geen zwemles gegeven, binnenkort toch maar eens doen om te zien of het allemaal goed zit, anders kan ie retour.

Tot dusverre ben ik erg onder de indruk van de accu. Zaterdag middag heb ik hem voor het eerst opgeladen, nu 48 uur later met meer dan 2.5 uur screen-on time zit ik nog op 55%. Mijn oude Xperia Z zou met diezelfde waarden al zo goed als leeg zijn. Ben er zeer tevreden mee :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Dat is idd niet heel erg waterdicht. Oeps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Vraag me dan toch af wat er mee gedaan is. En of de klepjes wel goed dicht gezeten hebben, maar daar hoef ik bij de redactie vast niet aan te twijfelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag hopen dat m'n collega dat wel gedaan heeft ;)
Maar ja natuurlijk is dat zo, alles driedubbel bekeken, 20 seconden ondergedompelt en dit als gevolg...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
20 seconden en dan vocht in het scherm? Dat is echt een productiefout. Zelfs een niet waterdichte HTC ONE schijnt dat beter te doen.
Ik krijg de mijne as maandag.. onder geen voorbehoud zou ik een toestel met kieren (hoe klein ook) accepteren. Desnoods 10 keer omruilen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Denk inderdaad dat het een productievoutje is in dat geval. Ik heb de mijne vanmiddag onder de kraan afgewassen zonder problemen en daarnet heb ik hem zwemles gegeven in de gootsteen, alles netjes overleefd :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb mijn xperia z2 nog niet. Maar een vraagje.. Als ik hem nu thuis ook ga testen onder water, en hij moest toch water schade oplopen. Heb je dan nog garantie? Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Kenjoren schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:33:
Ik heb mijn xperia z2 nog niet. Maar een vraagje.. Als ik hem nu thuis ook ga testen onder water, en hij moest toch water schade oplopen. Heb je dan nog garantie? Hoe zit dat dan?
Ze zijn zelfs verplicht je garantie te geven bij waterschade, zo lang jij je klepjes maar gesloten houdt bij het te water laten. Dit omdat ze zelf adverteren met het waterdicht zijn van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan krijg je het welles-nietes-verhaal, altijd lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Mij was door Phonehouse verteld:
Het is waterdicht (max 30 minuten onder zoet water) en je hebt garantie mits de klepjes goed gesloten zijn, tenzij je hem hebt laten vallen of andere beschadigingen hebt want dan is het niet meer te garanderen.

Ook wisten ze me te vertellen dat het repareren van bijvoorbeeld het scherm vanwege de waterdichtheid zeer duur zal zijn (400+ euro). Het toestel moet namelijk overnieuw waterdicht worden gemaakt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Morgen mijn toestel laten zwemmen en voor de zekerheid door iemand anders laten filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zelf filmen is geen wettig bewijsmateriaal, dus houd er rekening mee dat je daar niks aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 12-05-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Had ik niet ergens gelezen dat je een gratis test kon laten doen op waterdichtheid bij een Sony Center in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
ETzPliskin schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:54:
Had ik niet ergens gelezen dat je een gratis test kon laten doen op waterdichtheid bij een Sony Center in de buurt?
Volgens mij zijn er alleen Sony centers in Azie (Hongkong, Taiwan, Japan, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
D-TECH schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:04:
[...]

Volgens mij zijn er alleen Sony centers in Azie (Hongkong, Taiwan, Japan, etc.)
Er zijn ook Sony centers in Belgie ( in Nederland weet ik niet ) is eigenlijk zoals een Apple Store maar dan Sony ( hier in Antwerpen is er 1ntje )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08 15:00
Inmiddels de Z2 binnen.
Dus de komende dagen kijken hoe het toestel werkt ed.

Ik heb wel een probleempje gemerkt, toen ik net richting werk ging. Ik luister altijd muziek in de trein.
Maar misschien dat het alleen aan mijn toestel ligt of misschien doe ik iets verkeerd, maar mijn eigen headset (dus niet de noise-cancelling headset die je erbij krijgt) die wordt niet herkend door de Z2.
Doe ik iets verkeerd of kan ik alleen bij de Z2 de Sony-headset gebruiken?

Iemand enig idee? Of iemand die het even kan uittesten. Want dan kan ik het nog snel terugsturen onder DOA, zodat ik het toestel gewoon kan omruilen ipv te wachten op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Arshedes schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:39:
Inmiddels de Z2 binnen.
Dus de komende dagen kijken hoe het toestel werkt ed.

Ik heb wel een probleempje gemerkt, toen ik net richting werk ging. Ik luister altijd muziek in de trein.
Maar misschien dat het alleen aan mijn toestel ligt of misschien doe ik iets verkeerd, maar mijn eigen headset (dus niet de noise-cancelling headset die je erbij krijgt) die wordt niet herkend door de Z2.
Doe ik iets verkeerd of kan ik alleen bij de Z2 de Sony-headset gebruiken?

Iemand enig idee? Of iemand die het even kan uittesten. Want dan kan ik het nog snel terugsturen onder DOA, zodat ik het toestel gewoon kan omruilen ipv te wachten op reparatie.
Kijk even bij Settings > Sound > Audio accessories. Wellicht dat daar de noise-cancelling headset geselecteerd staat en dat dit het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
Moi_in_actie schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Kijk even bij Settings > Sound > Audio accessories. Wellicht dat daar de noise-cancelling headset geselecteerd staat en dat dit het probleem veroorzaakt.
Ik heb alle opties even geprobeerd, maar er wordt nog steeds niks herkend. Ik krijg ook geen icoontje van dat er uberhaupt een headset is aangesloten. Momenteel ook niet de noise-cancelling headset bij me. Anders kon ik die even proberen met de andere opties. Later in namiddag ben ik weer thuis en zal het dan wat meer testen. Ik houd jullie hiervan op de hoogte

Wel apart dit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik heb net even een andere headset geprobeerd (de oude van de Xperia Z, niets bijzonders) en deze doen het bij mij prima. Helaas heb ik geen andere (non-Sony) headset bij me, maar het lijkt mij heel sterk dat de Z2 alleen Sony headsets accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werken gewoon alle headsets, geen icoontje, maar die zie ik helaas al jaren niet meer bij Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
Dank allemaal voor de snelle reacties en imput.

Dit is mijn eerste Sony dus vandaar dat ik misschien iets te veel gefocused was op het icoontje. Dat het niet meer wordt getoond was ik mij niet bewust van.

Wel raar. Dat alle headsets gewoon werken. Ik ga als ik thuiskom er nog mee even aan de slag. Daar heb ik verschillende headsets liggen van verschillende merken. En mocht het niet werken dan zal ik wel een Z2 hebben met een productiefoutje. Achja kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf Android 4.2 heeft Sony het eruit gesloopt, dat icoontje, vind het ook wat jammer, maar ach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Maar je ziet zonder icoontje toch zeker wel of je een headset hebt aangesloten of niet haha. Van mij hoeven al die icoontjes allemaal niet. Net als het nfc icoontje bijvoorbeeld. Laat die notificatiebalk maar lekker clean. Dat is dus duidelijk ook hoe Sony het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshedes
cordonbleu schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:28:
Maar je ziet zonder icoontje toch zeker wel of je een headset hebt aangesloten of niet haha. Van mij hoeven al die icoontjes allemaal niet. Net als het nfc icoontje bijvoorbeeld. Laat die notificatiebalk maar lekker clean. Dat is dus duidelijk ook hoe Sony het wil.
Ja het is inderdaad wel zichbaar of het aangesloten is of niet. Maar soms kan het ook een milimeter losser zitten of dat je het iets meer moet aandrukken zodat het ook daadwerkelijk goed erin zit door het icoontje dat dan zichtbaar wordt. Mjaa ieder zo zijn eigen mening hierover.

Anyways...Sony net even gesproken. De medewerker gaf het volgende aan:
Sony gebruikt CTIA standaard en het zou kunnen dat de headphone die ik gebruik (XIAOMI Pistons) OMTP standaard gebruikt. Dit kan dus niet met elkaar gekoppeld worden, waardoor het dus niet werkt.

EDIT: Het lag aan de oordopjes die ik had. De noise-cancelling headset werkt wel gewoon en andere merken ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Arshedes op 15-05-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
cordonbleu schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:58:
Zelf filmen is geen wettig bewijsmateriaal, dus houd er rekening mee dat je daar niks aan hebt.
Tsja, het is wel iets. En mochten ze lastig gaan doen, dan kun je er altijd nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, net voor de 2e keer de accu moeten gaan opladen. Het resultaat van de eerste 100 > 2%: bijna 4 dagen, met daarvan bijna 5 uur screen-on time :D. Bij de Xperia Z kon ik ook wel 4 dagen standby halen, maar dan ging dat met hooguit 2 uur screen-on time (zeer licht gebruik). Deze keer heb ik de telefoon, voor mijn doen, redelijk veel gebruikt. Mocht ik een keer tijdens een vakantie de telefoon zowat niet gebruiken moet ik toch makkelijk 5-7 dagen kunnen doen op één lading. Wellicht dat de accu ook nog iets beter wordt nadat deze een paar keer opgeladen is (of is dat tegenwoordig niet meer zo?). Ik ben in ieder geval heel erg tevreden.

Gebruik bestond uit (van meest tot minst besteedde tijd):
  • whatsappen
  • browsen
  • Twitter checken
  • apps installeren en de telefoon instellen zoals ik wil
  • emailen / Linkedin
  • thema's en launchers uitproberen
  • een stuk of 5 telefoongesprekken
  • muziek afspelen via de speakers
  • 4K video recording en video's in slowmotion
  • wat foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me sony xperia Z2 sinds 2 mei. helemaal blij maar nu merk ik een paar mankementjes

- tijdens het opladen werd is extreem heet,

-Sinds gisteren avond ik hem in de oplader (11 uur) en toen ik wakker werd was ie pas bij 80 procent. Nou heb ik altijd hele positieve ervaring met sony over snel opladen van de smartphone.

- de oplader, ik heb hier voor ook een sony xperia gehad dus ik dacht "ik bewaar me nieuwe oplader tot dat die ouwde kapot gaa"t. en die dag is vandaag gekomen. dus ik doe me nieuwe oplader (die bij de smartphone geleverd was) in het stopcontact, hij laad gewoon niet op helemaal niets. een beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen aan andere bezitters van de z2, ik ondervind namelijk wat 'probleempjes' met mijn z2 die ik sinds vorige week heb.

- Hebben jullie ook last van 'light bleed'?
Mijn toestel heeft namelijk langs de boven en zijkant een wat lichtere 'rand'. Ik had dit probleem ook bij mijn nexus 5 (een van de redenen dat ik die nu niet meer heb), maar hier doet het zich net wat anders voor. In tegenstelling tot de nexus 5 heb ik het probleem niet met zwart, alleen met gekleurde en vooral witte beelden.

- Als je het scherm in de zon bekijkt, zien jullie dan ook 'lijnen' achter het touchscreen lopen?
Ik had in een review gelezen dat bij hun toestel dit ook het geval was. Ik ben alleen benieuwd of jullie dit ook ondervinden.

Dankjewel voor het antwoorden!

De gloedje-nieuwe tweaker,

Unhosted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:41:
- Hebben jullie ook last van 'light bleed'?
Mijn toestel heeft namelijk langs de boven en zijkant een wat lichtere 'rand'. Ik had dit probleem ook bij mijn nexus 5 (een van de redenen dat ik die nu niet meer heb), maar hier doet het zich net wat anders voor. In tegenstelling tot de nexus 5 heb ik het probleem niet met zwart, alleen met gekleurde en vooral witte beelden.
Nee, totaal geen last van bij de mijne.
- Als je het scherm in de zon bekijkt, zien jullie dan ook 'lijnen' achter het touchscreen lopen?
Ik had in een review gelezen dat bij hun toestel dit ook het geval was. Ik ben alleen benieuwd of jullie dit ook ondervinden.
Dat is het touchscreen. Afhankelijk van hoe het scherm gelamineerd is (verschilt per telefoon) kun je het bij de sommigen in fel zonlicht beter zien dan bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

1. Ik heb even gekeken via het witte scherm van de diagnostics tool maar nee, totaal geen last van.
2. Yep. Dit viel me al heel snel op. Maar tijdens normaal gebruik is er niks van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Op welke firmware draait jullie telefoon? Heb hem daarnet binnen (echt een prachtig ding!) en draai op 2.55 maar zie dat de laatste versie 2.69 is. Krijg hem echter niet via het update center binnen.

Mijn Z2 tablet draait nog op een halfbakken 2.36 :X , terwijl de update 2.69 al een maand klaar is!

[ Voor 36% gewijzigd door D-TECH op 15-05-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 22:36
CLB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:01:
Vanaf Android 4.2 heeft Sony het eruit gesloopt, dat icoontje, vind het ook wat jammer, maar ach ;)
?

Ik zie die hoofdtelefoon icoontje toch echt op mijn Z2 toen ik de NC headset voor het eerst had aangesloten. Hij gaat alleen weg als je de settings veranderd, van gewoon headset naar NC headset. Er verschijnt dan een andere icoon (NC icoon met een muzieknootje ernaast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHilty
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik dacht vanmiddag hetzelfde probleem te hebben met de koptelefoon, maar er bleek een pluisje in de 3.5mm aansluiting te zien.
Met een naald het pluisje eruit gehaald en alle koptelefoons werden er herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
D-TECH schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:38:
Op welke firmware draait jullie telefoon? Heb hem daarnet binnen (echt een prachtig ding!) en draai op 2.55 maar zie dat de laatste versie 2.69 is. Krijg hem echter niet via het update center binnen.

Mijn Z2 tablet draait nog op een halfbakken 2.36 :X , terwijl de update 2.69 al een maand klaar is!
Ik heb zelf ook .55 op de Z2.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Zojuist een test gedaan met filmen in 4K. Op een extern SD kaartje werkt dat niet. Afspelen gaat stoterig, mijn kaartje is niet snel genoeg (Kingston UHS-I Class 10 64Gb).

Uiteraard met het telefoongeheugen lukt het wel. Met een minuut of 3 was de koek op. Ik kreeg een melding dat de temperatuur te hoog was en de camera werd afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
Heb net men xperia z2 aan gekregen. Maar ik ondervind een groot probleem. Namelijk men gsm valt telkens uit. Maar als ik hem op tafel laat liggen niet. En als ik er mee bezig ben ook niet. Alleen als ik hem weg steek in men broek. En ik dacht eerst dat ik onbewust in men zak op de aan/uit knop druk maar dat lijkt mij onmogelijk.. Heeft hier nog iemand problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Heb trouwens ontdekt dat de zwartwaarde's echt brak zijn. Op mijn Z2 tablet zijn deze vele male beter. Zwart ziet er rood-achtig uit. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Kenjoren schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:59:
Heb net men xperia z2 aan gekregen. Maar ik ondervind een groot probleem. Namelijk men gsm valt telkens uit. Maar als ik hem op tafel laat liggen niet. En als ik er mee bezig ben ook niet. Alleen als ik hem weg steek in men broek. En ik dacht eerst dat ik onbewust in men zak op de aan/uit knop druk maar dat lijkt mij onmogelijk.. Heeft hier nog iemand problemen mee?
Je bedoelt je gsm als in je z2? of alleen je mobiele netwerk?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Iekozz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:00:
[...]

[ Voor 17% gewijzigd door Rfrancois op 15-05-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Kenjoren schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:59:
Zonder Simkaart gaat hij na 15 min uit ... wellicht is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
Rfrancois schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:16:
[...]

Zonder Simkaart gaat hij na 15 min uit ... wellicht is dat het probleem.
Maar ik heb er een sim kaart in steken. Ik kan bellen enzo..
Dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Mijn sim kaart heb ik ooit wel zelf geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
D-TECH schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:59:
Heb trouwens ontdekt dat de zwartwaarde's echt brak zijn. Op mijn Z2 tablet zijn deze vele male beter. Zwart ziet er rood-achtig uit. Hebben jullie dit ook?
Hier nergens last van in ieder geval, zwart is diep zwart. Je kunt het zelf bijstellen via Settings > Display > White Balance. Ik heb bij mijn toestel wat meer blauw toegevoegd (Red: 0, Green: 0, Blue: 60) omdat ik het daarmee wat mooier/beter vind uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
Iekozz schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:00:
[...]

De telefoon start opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Moi_in_actie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:23:
[...]

Hier nergens last van in ieder geval, zwart is diep zwart. Je kunt het zelf bijstellen via Settings > Display > White Balance. Ik heb bij mijn toestel wat meer blauw toegevoegd (Red: 0, Green: 0, Blue: 60) omdat ik het daarmee wat mooier/beter vind uitzien.
Dit was bij mij niet nodig, ik zag alleen de witte kleur verkleuren.

Voordat mensen gaan denken dat iedereen problemen met de z2 heeft: alle bovenstaande problemen heb ik geen last van, mijn toestel werkt tot dusver prima :)

In mijn ogen is het echt bijna een perfect toestel, muziek luisteren en film kijken is echt geweldig op de z2. Het beeld is erg goed bij binnen gebruik(full HD). De grootte van het toestel moet ik alleen nog wel wat aan wennen, maar ik zie het nog wel als een groot pluspunt. De accu gaat ongelofelijk lang mee, dat zelfs zonder stamina modus. Multitasken gaat erg goed en internetbrowsen gaat verrassend snel. Het toestel voldoet aan mijn verwachtingen, hier ga ik nog wel een paar jaar plezier mee hebben :)

Enkele minpuntjes:
1. bloatware. Ik heb mensen horen zeggen dat Sony weinig bloatware meegeleverd, het tegendeel is waar.Playstation apps, Xperia Lounge, Vine, Sony Select, Sociallife nieuws, Nieuws en weer, Officesuite, Support app, vouchercloud, update apps, verschillende films/movies afspeel apps, verschillende foto/afbeelding viewers, probeerversie navigon, maar ook wat van google als gmail en Drive. 1 centrale mail app moet voldoende zijn, dus het meeleveren van gmail door google snap ik niet. Daarnaast zitten er nog een stuk of 5 ongewenste apps van vodaphone op mijn toestel
2. geen magnetische oplaadkabel meegeleverd, dit is naar mijn mening een gemiste kans.
3. audioaansluiting ongelukkig geplaatst. Ik kan mijn toestel moeilijk horizontaal vasthouden bij het spelen van bijv. Asphalt 8 met oordopjes in, de audioplug zit hier dermate veel in de weg dat ik de z2 niet meer recht kan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb zonet ook een z2 gekocht

tis een tmobile branded van duitsland.. Nu weet k niet of da effect gaat hebben op performance maar ik vind toch dat het toestel wat trager aanvoelt als mijn note 3 en Galaxy S5. Mijn htc one M8 blijft king kwa reactie snelheid en dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ ikbenerniet: Veel apps zijn er gewoon vanaf het begin af aan af te gooien, no problem.
Applicaties voor bijvoorbeeld muziek, galerij of video, bloatware noemen gaat er bij mij ook niet :)

Google Apps worden gewoon meegeleverd door Google, daar heb je ook gewoon mee te doen.
Kun je ook gewoon verbergen (met een andere launcher) of rooten en dan echt weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
CLB schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:34:
@ ikbenerniet: Veel apps zijn er gewoon vanaf het begin af aan af te gooien, no problem.
Applicaties voor bijvoorbeeld muziek, galerij of video, bloatware noemen gaat er bij mij ook niet :)

Google Apps worden gewoon meegeleverd door Google, daar heb je ook gewoon mee te doen.
Kun je ook gewoon verbergen (met een andere launcher) of rooten en dan echt weggooien.
Je kunt de apps ook uitschakelen, wat ik bijvoorbeeld doe met Facebook en Google+ (gebruik ze toch niet). Even naar Settings > Apps > tabblad 'All' > selecteer de app > klik op Disable. Zo komt ie in ieder geval niet meer in de lijst met apps terecht. Dit werkt ook met de normale Sony launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:57
Hoe zit het met de speakers als ze nat worden? Bij de Z kon je geluid dan wel vergeten maar is dit bij de Z2 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
AMARONE schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:52:
Hoe zit het met de speakers als ze nat worden? Bij de Z kon je geluid dan wel vergeten maar is dit bij de Z2 ook zo?
Werkt bij mij nog redelijk goed, ja, als het droog is klinkt het beter, maar als ik ga zwemmen met dat ding verwacht ik niet opeens onderwater ''hallo?'' te gaan doen :P

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 15-09 23:57
Iekozz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:00:
[...]

Werkt bij mij nog redelijk goed, ja, als het droog is klinkt het beter, maar als ik ga zwemmen met dat ding verwacht ik niet opeens onderwater ''hallo?'' te gaan doen :P
Ik bedoel meer qua muziek afspelen. Bellen met de Z ging heel goed nadat hij nat was geworden terwijl de muziek na 1 druppel al niet meer hoorbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Weten jullie hoe je het album Xscape van MJ gratis kunt downloaden? Ik heb de stappen gevolgd die op internet staan maar ik zie nergens een downloadknop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
ikbenerniet schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:47:
Enkele minpuntjes:
1. bloatware. Ik heb mensen horen zeggen dat Sony weinig bloatware meegeleverd, het tegendeel is waar.Playstation apps, Xperia Lounge, Vine, Sony Select, Sociallife nieuws, Nieuws en weer, Officesuite, Support app, vouchercloud, update apps, verschillende films/movies afspeel apps, verschillende foto/afbeelding viewers, probeerversie navigon, maar ook wat van google als gmail en Drive. 1 centrale mail app moet voldoende zijn, dus het meeleveren van gmail door google snap ik niet. Daarnaast zitten er nog een stuk of 5 ongewenste apps van vodaphone op mijn toestel
De Vodafone apps heb ik gelukkig niet, maar ook ik vind dat er erg veel bloatware op staat. Een deel is trouwens makkelijk te verwijderen. De rest dient uitgeschakeld te worden.

Maar het meeleveren van Gmail gebeurt overal, zelfs op de Nexus toestellen. Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Maar ik snap wat je bedoelt: 1 app voor al je mailtypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil verlengen via vodafone maar vraag me af of ik dan een branded-toestel krijg. En betekent dit dan dat als er updates komen van android dat ik dan langer moet wachten totdat vodafone met een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:47:
Ik wil verlengen via vodafone maar vraag me af of ik dan een branded-toestel krijg. En betekent dit dan dat als er updates komen van android dat ik dan langer moet wachten totdat vodafone met een update komt?
Vodafone levert meestal wel branded toestellen ja. Met updates is er niet echt wat zinnigs over te zeggen bij een branded Sony. De ene keer krijg je updates juist eerder dan de generic versie, de andere keer weer juist later.

Ik vraag me echt heel erg af hoe het scherm van de Z2 zicht verhoudt tot de M8 en de Nexus 5. En dan met name de zwartwaarden en de kijkhoeken. Zo zijn de kijkhoeken van de Nexus 5 onder een diagonale hoek best wel slecht en komt er een waas over het scherm en lijkt zwart wel negatief te worden. Hoe is dit bij de Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
andydewit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:33:
Weten jullie hoe je het album Xscape van MJ gratis kunt downloaden? Ik heb de stappen gevolgd die op internet staan maar ik zie nergens een downloadknop staan.
Je moet de Xperia Lounge app starten en dan inloggen met je Playstation network account. Dan kun je ze downloaden.
cordonbleu schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Vodafone levert meestal wel branded toestellen ja. Met updates is er niet echt wat zinnigs over te zeggen bij een branded Sony. De ene keer krijg je updates juist eerder dan de generic versie, de andere keer weer juist later.

Ik vraag me echt heel erg af hoe het scherm van de Z2 zicht verhoudt tot de M8 en de Nexus 5. En dan met name de zwartwaarden en de kijkhoeken. Zo zijn de kijkhoeken van de Nexus 5 onder een diagonale hoek best wel slecht en komt er een waas over het scherm en lijkt zwart wel negatief te worden. Hoe is dit bij de Z2?
Ik heb hiervoor een Nexus 5 gehad, het scherm is naar mijn mening beter dan van de Nexus 5, goede kijkhoeken, zeer goede kleuren en goede zwartwaardes. Gewoon eerst even in de winkel bekijken ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Iekozz op 16-05-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Iekozz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:04:
[...]

Je moet de Xperia Lounge app starten en dan inloggen met je Playstation network account. Dan kun je ze downloaden.

[...]
Heb ik gedaan, maar het enige wat ik te zien krijg is "De Michael Jackson XSCAPE Experience". Als ik daar op klik, kan ik wat filmpjes bekijken van "achter de schermen". Verder geen knop waar ik het album kan downloaden. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
cordonbleu schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:13:
[...]

Bij mij ziet het scherm er zeg maar zo uit, alleen is dat blauw roodachtig, de Nexus 4 en Lumia 920 die ik heb gehad hadden een beter scherm.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/300x/assets/images/phpesayj2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 16-05-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Toevallig de Xperia Lounge App in het engels staan?
Ik kon pas redeemen toen ik m op nederlands gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marek965 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:18:
Toevallig de Xperia Lounge App in het engels staan?
Ik kon pas redeemen toen ik m op nederlands gezet had.
Nope. Staat gewoon op Nederlands. Wat hoort er precies te staan dan?
En moet je je telefoon nog activeren via Sony ofzo voordat je dat te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
Als ik op de Experience klik een dan op de volgende pagina omlaag scroll kan ik alle nummers daar afzonderlijk downloaden. Had je die Pass app uit de Play Store al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marek965 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:25:
Als ik op de Experience klik een dan op de volgende pagina omlaag scroll kan ik alle nummers daar afzonderlijk downloaden. Had je die Pass app uit de Play Store al geïnstalleerd?
Ik had de Pass app inderdaad nog niet. Stond ook nergens dat ik dat moest doen voor het album. Heb 'm inmiddels geïnstalleerd maar nog geen MJ te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
andydewit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:29:
[...]

Ik had de Pass app inderdaad nog niet. Stond ook nergens dat ik dat moest doen voor het album. Heb 'm inmiddels geïnstalleerd maar nog geen MJ te zien.
Lukt het wel om de andere gratis media te verzilveren? Misschien heb je een import toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Soms zie ik als ik iets aantik een paars rondje voorbij komen precies op de plek waar je iets aantikt. Dat moet vast wel iets van Sony zijn, maar ik kan het nergens vinden. Iemand een idee wat het is? namelijk best irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Iekozz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:21:
Soms zie ik als ik iets aantik een paars rondje voorbij komen precies op de plek waar je iets aantikt. Dat moet vast wel iets van Sony zijn, maar ik kan het nergens vinden. Iemand een idee wat het is? namelijk best irritant..
Ja heb ik ook met handschoenmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Het is inderdaad een flinke zoektocht om die 'free offers' te krijgen. Ik heb de pass app geinstalleerd en de taal in de Xperia Lounge app op nederlands gezet. Daarna waren de offers voor gratis spellen en gratis films beschikbaar. Via de lounge app krijg je een voucher code die je weer kan invoeren in een andere app genaamd "Privilege movies 2.0" voor de 6 films. Voor de games moet je inloggen op de Sony Entertainment site, de voucher redeemen en vervolgens met de PlayStation Mobile app ze downloaden (Via menu -> download lijst).

De MJ nummers zijn overigs wel direct vanuit de Xperia Lounge app te downloaden (na het instellen op Nederlands).

Ik weet overigs niet of installatie van de 'pass' app nodig is. Ik had het erop gezet omdat ik het hier zag staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Comgenie op 16-05-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
D-TECH schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:24:
[...]

Ja heb ik ook met handschoenmodus.
Thanks, dat was hem inderdaad, best wel vaag. Nu nog uitzoeken hoe ik mijn wallappers met verschillende formats goed erop krijg zonder te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Iekozz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Thanks, dat was hem inderdaad, best wel vaag. Nu nog uitzoeken hoe ik mijn wallappers met verschillende formats goed erop krijg zonder te croppen.
Misschien is het wel handig als je handschoenen aan hebt, dan weet je of de telefoon je vinger heeft herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 15:27
D-TECH schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:11:
[...]

Misschien is het wel handig als je handschoenen aan hebt, dan weet je of de telefoon je vinger heeft herkend.
dat weet je toch ook als je gewoon swyped over het lockscreen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marek965 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:12:
[...]

Lukt het wel om de andere gratis media te verzilveren? Misschien heb je een import toestel?
De nummers kan ik inmiddels downloaden na een herstart van de telefoon. De games en films echter nog niet...
Geen import, gewoon via Belsimpel.

Screen on time is op dit moment 4u 10min met nog 9% over. Wel met GPS, Bluetooth, WiFi en NFC de gehele dag aan. Alleen mobiel internet staat uit, helderheid op automatisch en de telefoon is pas 1 keer volledig opgeladen. Ik verwacht dat de telefoon na een paar keer opladen een screen on time tussen de 5 en 6 uur heeft.

De smartband is trouwens ook een geweldige uitvinding. Leuk om te zien wat je de hele dag door doet en waar je naartoe reist. Tevens werkt het bedienen van muziek ook goed. Vannacht maar even de wekfunctie proberen:)

De smartwatch gebruik ik inmiddels 4 maanden en is een leuke aanvulling op je telefoon. Je hoeft namelijk niet steeds je telefoon te pakken om te kijken wat voor sms of email je hebt ontvangen, dat kun je namelijk lezen op de smartwatch.

[ Voor 62% gewijzigd door andydewit op 16-05-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
andydewit schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:27:
[...]

De nummers kan ik inmiddels downloaden na een herstart van de telefoon. De games en films echter nog niet...
Geen import, gewoon via Belsimpel.

Screen on time is op dit moment 4u 10min met nog 9% over. Wel met GPS, Bluetooth, WiFi en NFC de gehele dag aan. Alleen mobiel internet staat uit, helderheid op automatisch en de telefoon is pas 1 keer volledig opgeladen. Ik verwacht dat de telefoon na een paar keer opladen een screen on time tussen de 5 en 6 uur heeft.

De smartband is trouwens ook een geweldige uitvinding. Leuk om te zien wat je de hele dag door doet en waar je naartoe reist. Tevens werkt het bedienen van muziek ook goed. Vannacht maar even de wekfunctie proberen:)

De smartwatch gebruik ik inmiddels 4 maanden en is een leuke aanvulling op je telefoon. Je hoeft namelijk niet steeds je telefoon te pakken om te kijken wat voor sms of email je hebt ontvangen, dat kun je namelijk lezen op de smartwatch.
Na twee weken in gebruik een screen on time van bijna zeven uur >:) Alle sync aan, overdag op maximale helderheid en s'avonds minimaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik weet niet wie er nog meer last van heeft, maar om de een of andere reden krijg ik geen scherpe foto's. Vooral als je een macro foto maakt ziet het er wat blurry uit. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Heeft iemand enig idee of (en hoe) je de Small App Notes (die bv standaard op de Xperia Z zit) op de Z2 kunt krijgen? In de Google Playstore kan ik hem niet vinden. Via verschillende website zoals XDA heb ik wel al een .apk kunnen downloaden, maar bij installatie zegt ie "App not installed" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Iekozz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:08:
Ik weet niet wie er nog meer last van heeft, maar om de een of andere reden krijg ik geen scherpe foto's. Vooral als je een macro foto maakt ziet het er wat blurry uit. Meer mensen last van?
Gebruik je de automatisch superieure stand van de camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
ikbenerniet schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:39:
[...]

Gebruik je de automatisch superieure stand van de camera app?
Yep, maar met de manuele stand gebeurd het ook. In de vieww finder ziet het er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisber79
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 21:48
D-TECH schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Bij mij ziet het scherm er zeg maar zo uit, alleen is dat blauw roodachtig, de Nexus 4 en Lumia 920 die ik heb gehad hadden een beter scherm.

[afbeelding]
Als mijn scherm er zo uitziet met zo'n slecht backlight verdeling gaat hij gelijk terug. Heb hier een Zopo C2 en die heeft ook die backlight bleeding..... geen gezicht en stoort me enorm. Daarna toch weer voor S4 gegaan. Maar met Samsung ben ik wel een beetje klaar, alleen met hun Amoled panelen niet. Hoop dus echt dat het scherm mij goed gaat bevallen. Krijg hem maandag binnen als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Gisber79 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 08:37:
[...]

Als mijn scherm er zo uitziet met zo'n slecht backlight verdeling gaat hij gelijk terug. Heb hier een Zopo C2 en die heeft ook die backlight bleeding..... geen gezicht en stoort me enorm. Daarna toch weer voor S4 gegaan. Maar met Samsung ben ik wel een beetje klaar, alleen met hun Amoled panelen niet. Hoop dus echt dat het scherm mij goed gaat bevallen. Krijg hem maandag binnen als het goed is
Ik zit te twijfelen tussen een S5 of een Z2 en kom van een S3, wat heeft jou doen besluiten om over te gaan op de Z2?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
yasin76 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:28:
ik heb zonet ook een z2 gekocht

tis een tmobile branded van duitsland.. Nu weet k niet of da effect gaat hebben op performance maar ik vind toch dat het toestel wat trager aanvoelt als mijn note 3 en Galaxy S5. Mijn htc one M8 blijft king kwa reactie snelheid en dagelijks gebruik.
Wat moet je überhauptmet zoveel toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Laatst online: 16-01-2024
Een verslaving...niks.aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Gisber79 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 08:37:
[...]

Mijn scherm is zeer goed, veel beter dan het amoled paneel van mijn S3. Ook vergeleken met een M7/iphone 5S en Lumia 1520. Zeer goed. Wellicht heb ik geluk gehad een een goed exemplaar ontvangen van een goede leverancier?
Koldur schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:40:
[...]
Ik zit te twijfelen tussen een S5 of een Z2 en kom van een S3, wat heeft jou doen besluiten om over te gaan op de Z2?
Ik kom ook van een S3. Had eerst een Nexus 5, maar ingeruild voor een Z2. De camera is veel, veel beter dan van de Nexus 5. Ook desig wise sprak de Z2 mij veel meer aan dan de S5/M8.

Ik zou zeggen, ben je fan van touchwiz? Hou je van zoveel mogelijk dingen erop? Koop dan de S5. Als je het plastic niets vind en touchwiz ook niet, koop dan de Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisber79
Koldur schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:40:
[...]

Vooral het disign spreekt mij heel erg aan. Vorig tien Ik voor de S4 ging zat ik ook te twijfelen tussen de M7, Z en S4. Camera is voor mij echt 'belangrijk' dus toen viel de M7 af. Dus toen ging het tussen de Z rn S4. Uiteindelijke voor de S4 gegaan ivm het Amoled. Ze zeggen wel eens:eens een Amoled, voor altijd een Amoled, en hier zit wel wat in. Als ik naar de meeste schermen kijk is zwart ècht geen zwart. Bij de Galay wel uiteraard. Maar bij de Z2 waren ze ook heel erg te spreken over het goede contrast. Zelf werd het scherm vergeleken met een Amoled. Dit, icm het design, waterdichtheid, de goede camera ( volgens sommige sites de beste van dit moment) en een keer geen touchwiz, heeft mij doen besluiten voor een Z2 te gaan. Dit terwijl ik opzich wel te spreken ben over Touchwiz. Alleen is het veel te stoterig. Hoe krijgen ze het voor elkaar met zulke snelle hardware!

Ik hoop dat de Z mij echt gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Waar zie jij stotters dan met de Z2? Ik ben ze nog niet tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Iekozz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:59:
Hij heeft het met het stotteren over de S5.

Ik zit nu toch te neigen naar de Z2, is beter beschermd tegen water, enige is dat je de batterij niet kan verwisselen. Hoe snel start de camera op? Schijnt met de S5 langzaam te zijn.

Vooral het stock achtige trekt me aan.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
Ik denk dat daar TouchWiz werd bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Koldur schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:16:
[...]
Ik zit nu toch te neigen naar de Z2, is beter beschermd tegen water, enige is dat je de batterij niet kan verwisselen. Hoe snel start de camera op? Schijnt met de S5 langzaam te zijn.
Met mijn subjectieve methode van tellen duurt het ongeveer 1.5 seconden al ik de camera start vanaf t moment dat ik de app open. Start ik de camera vanaf het unlock scherm, of wanneer het scherm uit staat ik op de hardware cameraknop druk, dan duurt het ongeveer 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisber79
Ik had het inderdaad over de haperingen in de TouchWiz interface. Dit is gewoon echt iets van de Galaxy wat ze niet onder controle krijgen blijkbaar, want de S5 heeft er ook last vast. Voor de S4 had ik de S4. Deze had hetzelfde. Dan mag je toch verwachten dat een opvolger daar geen last meer van heeft? :? Maar helaas. Des te meer ben ik benieuwd naar hoe Sony draait op 4.4.2. Deze heeft bijna stock Android, dus je mag ook verwachten dat hij vloeiend draait. Maar dat zit wel goed volgens alle reviewers. Niets anders dan lof over de interface. Alleen het scherm is nog een puntje wat mij zorgen baart....... Zoals ik al eerder zei.... eens Amoled, altijd Amoled. Zal het nu eens niet opgaan? ( ik hoop het!)

[ Voor 0% gewijzigd door Gisber79 op 17-05-2014 21:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
"Image quality was good, but not exceptional compared to other flagship AMOLED screens. Our colour calibrator showed the Z2 was displaying an impressive 98.7 per cent of the sRGB colour gamut, but colours didn't look quite as rich and vibrant when we compared it side by side with the Nokia Lumia 1020's AMOLED screen. Whites were a little cleaner, but blacks were noticeably greyer, which reflected our black level reading of 0.31cd/m2. AMOLED panels, on the other hand, often measure near a perfect zero."

Precies zoals ik het ook zie.

[ Voor 43% gewijzigd door D-TECH op 17-05-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja zwartwaardes vergelijken met een LCD paneel vs een amoled paneel is ook niet helemaal eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bedankt voor de reacties over de camera en ervaringen van Samsung overstappers naar de Z2, nog één vraag, hoe zit het met rooten? Met de Galaxy telefoons is dat echt een fluitje van een cent, maar ik weet dat er met bepaalde HTC telefoons dit wat ellendig gaat. Ik heb dus echt root nodig, is dat een beetje te doen met Sony telefoons? Als daar het antwoord ja op is en ik vind het scherm mooi in de winkel, dan is de Z2 mijn nieuwe telefoon binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51
sorry voor de offtopic vraag maar ik gebruik nu nog even de oppo r819 en heb nooit behoefte gehad aan rooten. Ik heb altijd alle apps kunnen installeren, meerdere roms geprobeerd en kan volgens mij overal gewoon bij. Waar heb je root toegang voor nodig?

edit: net even opgezocht :) kennelijk kan je dan ook core apps (kaarten, kalender, klok, enz.) verwijderen. Dus bij de experia zou je sony software kunnen deleten?

[ Voor 24% gewijzigd door procyon op 18-05-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Zie nu op XDA-developers dat er meer mensen zijn met een rood/geel scherm. Waarschijnlijk zijn er verschillende leveranciers.

Heb een foto gemaakt van mijn telefoon met een compleet zwarte achtergrond: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o4vGst4.jpg

Lijkt me genoeg reden om terug te sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 18-05-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderen die zich ook irriteren aan de "What's new" button? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2689155

Tot dusver nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Op mijn vorige telefoon kon ik gemakkelijk naar beneden scrollen door gewoon de scrollbar te verslepen. Bij de z2 lijkt scrollen alleen mogelijk door gewoon een hele lange tijd naar beneden te bladeren. Kan dit ook handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
procyon schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:33:
sorry voor de offtopic vraag maar ik gebruik nu nog even de oppo r819 en heb nooit behoefte gehad aan rooten. Ik heb altijd alle apps kunnen installeren, meerdere roms geprobeerd en kan volgens mij overal gewoon bij. Waar heb je root toegang voor nodig?

edit: net even opgezocht :) kennelijk kan je dan ook core apps (kaarten, kalender, klok, enz.) verwijderen. Dus bij de experia zou je sony software kunnen deleten?
Meer dan dat, je kan als je geroot bent veel meer doen, je kan het shutter geluid verwijderen, de bootanimation aanpassen, een erg goede adblocker gebruiken, met NFC tags je GPS/Bluetooth/en meer togglen en veel meer. Al deze dingen gebruik ik en vind ik dus belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Daarnaast is de mogelijkheid om een andere rom (met root) installeren ook handig. Een andere rom heeft vaak tweaks waardoor de performance en battery life beter is. Sommige roms hebben weer veel meer opties qua aanpasbaarheid. Zelf wil ik mijn toestel gaan rooten om de DPI instelling aan te passen. Daardoor kunnen alle android elementen kleiner worden gemaakt (of groter) waardoor er meer op het scherm past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 19:17
Ik sta op het punt om ook een Z2 te bestellen. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om bijvoorbeeld in spotify naar het volgende nummer te gaan door de volumeknop lang ingedrukt te houden? En heeft iemand toevallig al gefilmd bij een concert oid? Ik zou graag weten hoe het opgenomen geluid dan is.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.