Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al wekenlang aan t zoeken naar de perfecte (Vodafone) abbo verlenging met de Z2 als toestel.
Ik mag al sinds 5 weken geleden verlengen.
Jammer dat er nog geen mooie acties zijn met de Z2.
Alleen Belcompany geeft er een Dock bij dat maar 2 a 3 tientjes waard is.
De S5 geeft er tenminste nog een Gearfit bij twv 200 euries, maar van de tel zelf word ik nog niet echt warm.

ik hoop veel Z2 ervaringen te lezen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
andydewit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:11:

[...]

Hoe bevalt 'ie tot nu toe? Heb je ook last van overhitting bij (lange) 4K-opname? En een kier bij je scherm?
Hier ga ik vanavond op terug komen gezien iemand anders hem bij de deur heeft aangenomen en ik nu op het werk zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:54:
Ik ben al wekenlang aan t zoeken naar de perfecte (Vodafone) abbo verlenging met de Z2 als toestel.
Ik mag al sinds 5 weken geleden verlengen.
Jammer dat er nog geen mooie acties zijn met de Z2.
Alleen Belcompany geeft er een Dock bij dat maar 2 a 3 tientjes waard is.
De S5 geeft er tenminste nog een Gearfit bij twv 200 euries, maar van de tel zelf word ik nog niet echt warm.

ik hoop veel Z2 ervaringen te lezen!!!
Same. Ik zit te wachten op een mooie Vodafone aanbieding. T-Mobile heeft opzich een prima prijs maar geen 4G waar ik woon. Hi heeft wel 4G hier en opzich relatief een mooie prijs maar ik heb voorkeur voor Vodafone ivm snellere 4G en de voordeellanden met relatief goedkoop internet.

Jammer dat vodafone geen goedkopere Red Super abbo heeft zonder dat onbeperkt bellen/sms.

Ik wacht nog een weekje en daarna ga ik toch maar voor Hi, en een prepaid simmetje erbij van Vodafone voor de weken dat ik in het buitenland zit.

@Mobzy: Bedankt voor het aanbod, ik zal het zeker onthouden mocht ik toch voor vodafone gaan :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Ik kreeg vandaag anders gewoon een mooie e-mail van CoolBlue dat mijn bestelling pas op 24 mei geleverd gaat worden. Ik heb overigens Vodafone als provider. Lekker dan, dik drie weken na de direct sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@comgenie Zodra de Z2 overal in NL verkocht word komen er vast wel mooie aanbiedingen.
Stiekem hoop ik op een Sony Smartwatch ofso erbij.

waar zijn de goede tijden gebleven dat je er een gratis playstation bij kon krijgen... haha

edit: Zie nu een unboxing video van de Z2 waar slechtere oordopjes in zaten, maar wel de nieuwe Sony Smarthwatch 2 in zat. de persoon die t opende was er ook blij door verrast. waarom is er nog zoveel onduidelijk rondom de Z2 terwijl die al verkocht word???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de Z2 ga aanschaffen ter vervanging van mijn HTC one X. Ik kies deze Sony met name i.v.m. de noise cancelling headphone.

Het is echter mij onduidelijk of deze nu wel of niet standaard meegeleverd worden. Vaak staat bij een leverancier wel vermeld dat er een "headphone" meegeleverd wordt, maar mij wordt het dus niet duidelijk of dit de noice cancelling headphone is.

Kan iemand die de Z2 heeft ontvangen hier duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zit er standaard bij

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Zo! Bij deze mijn eerste indrukken.

1. Android is onwijs wennen na een klein jaar WP8
2. Hij is onwijs mooi
3. Scherm is boven verwachting, groote in de hand went super snel. Broek kan ik nog niet over oordelen.
4. Noise canceling is beter/qnders dan verwacht. Oordoppen geven beter dan gemiddeld geluid met een flinke bass. Kunnen echter niet tippen aan de custom IEMs (a700€)
5. Beeld is onwijs vloeiend vergeleken met oud toestel (lumia 925 amoled(wordt werk tel))
6. Luidsprekers gaan niet hard. Zowel bij beltoon als bij muziek. Luid zat in eeb rustige omgeving om te luisteren. Zacht genoeg om het op een beursvloer nirt te horen als de tel overgaat. Volume is tot nog toe enige teleurstelling, kwaliteit te over.

Over de 4k hitte: "even" getest. Wordt bij opnemen langzaam warmer vanaf waar de camera zit. Na 3 minuten bereikt dit de temperatuur die eeb telefoon heeft bij opladen. Zeg warm. Niet heet. Hierba heb ik de opnamen gestopt dit omdat 4k opnemen mij niet trekt bij gebrek aan afspelen en geheugen verbruik. 1080p60fps intereseert me des te meer; daarbij geen problemen!

Ik kan geen "kier" ontdekken aan de voor of achterkant. De rechter zijkant(aluminium)steekt een tiende milimeter meer uit naar boven. Daar ligt de glasplaat laat maar zeggen ietsje pietsje dieper in de rand. Hiervoor heb ik minuten met een speurders oog moeten zoeken. Ik weet niet wat voor kier andere gebruikers last van hebben? Maar dit belemert de waterdicht heid in ieder geval niet.

Tot nog toe super! Heb tevens bij Bol.com een magnetisch kabeltje besteld voor opladen zonder flapje a 9€

Ik kanbde procenten zien weg vliegen met het scherm aan. Scherm uit zonder battery saving/stamina mode blijft stil staan.

Batterij duur is iets waar ik zelf op ga letten morgen. Dit zou ook eventueel kunnen doordat ik nagenoeg ALLES in apps heb uitgeschakeld? Ik ga het zien.

Als iemand vragen heeft of ik moet iets testen dan lees ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bij geluidsinstellingen heb je Clearaudio+, op mijn Z2 tablet ong. 9 dB erbij.

Met de meegeleverde smartconnect app kan je het automatisch uitzetten als je een hoofdtelefoon aansluit, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Waarom zou je Clearaudio willen uitschakelen met een headset? Vind het de geluidskwaliteit juist verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
jap85 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:19:
Waarom zou je Clearaudio willen uitschakelen met een headset? Vind het de geluidskwaliteit juist verhogen.
Nou, clearaudio+ vergroot het bereik van de hoge en lagere tonen, voor de speakers in je telefoon of tablet is dat ideaal, maar voor bijv. een hoofdtelefoon van 200 euro niet nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Ah OK ja gebruik gewoon in ears van Sony en dan vind ik het wel leuk klinken, ben geen audiofiel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
@Mobzy bedankt voor je kleine review! Klinkt goed, ookal ben ik wel benieuwd naar de accuduur:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:In dit topic bespreken we geen prijzen/levertijden of winkels waar de Z2 leverbaar is! Diverse berichten die toch over deze onderwerpen gingen zijn verwijderd

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2014 13:35 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:50
Waar kan dat wel besproken worden? Of helemaal niet hier op het forum?

bvd.

Op de zelfde plaats als dit met andere toestellen ook gebeurd, namelijk in een topic binnen TP waar de prijs/levertijden kunnen worden besproken.

[ Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
Kwam net een zeer goed filmpje tegen over het scherm van de Z2: YouTube: Xperia Z2: Flagship Display Face-off!

Komt er op neer dat het gamma goed in elkaar zit, en op de M8 en S5 dus niet. Ook veel meer kleuren buiten de RGB space. Wel een tip: Zet de X-reality engine uit. Het maakt alles super over saturated. Net als de S5 dus ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Laatst online: 16-01-2024
Voor de z2 eigenaars

kunnen jullie testen op oververhitting bij filmen op 4k en gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mobzy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:02:
Over de 4k hitte: "even" getest. Wordt bij opnemen langzaam warmer vanaf waar de camera zit. Na 3 minuten bereikt dit de temperatuur die eeb telefoon heeft bij opladen. Zeg warm. Niet heet. Hierba heb ik de opnamen gestopt dit omdat 4k opnemen mij niet trekt bij gebrek aan afspelen en geheugen verbruik. 1080p60fps intereseert me des te meer; daarbij geen problemen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Batterijduur. Zonder volledig ontladen en opladen uit doos. Dus nog niet ideaal.

Edit: dit is met stamina mode aan. Whatsapp, hangout, tlmytrack en email toegang tot data.

3,5 uur schermtijd met 56% verbruik van 48% batterij komt neer op zo'n 7,68% verbruik per uur schermtijd.
Valt mij reuze mee. En 72% over na een werkdag is ook niet verkeerd.

Edit: zo te zien doen images invoegen vanaf onedrive het niet zo goed. Hier de link.

https://onedrive.live.com...U&v=3&ithint=photo%2c.png

https://onedrive.live.com...&authkey=!AFTuDirgfe7jJMU

Ik zal is kijken hoe het met gamen zit maar geloof de berichten maar dat (zonder update/fix) na 5 min de camera over hit bij 4k. Maar waarom zou je 4k willen opnemen met 30fps? Omdat het op de doos staat? Hoeveel van.ons hebbrn binnen nu en 2 jaar een 4k scherm in huis, en van die mensen kijkt liever naar 30fps ipv 60fps? Ik zou dr niet te zwaar aan wegen de vloeiendheid van de 1080 opnames vind ik zelf zoveel mooier.

Nu even opzoek naar een "zware" gratis game. Suggesties zijn welkom. (game zelf nooit op de tel)
Edit: paar potjes angrybirds GO! Wordt na een potje al weer "oplaad warm" (zelfde plek als bij 4k opname dus vermoed dat dat ook de SOC is). Wordt daarna niet warmer. Dus gamen: warm ja, heet nee. Gamen tijdens opladen? Geen idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Mobzy op 01-05-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em ook! (Bel Company icm Vodafone, Vodafonewinkels zelf hadden nog geen voorraad)

Persoonlijk gebruik ik mijn apparatuur graag zo multifunctioneel als mogelijk en voor de geïnteresseerden wil ik graag melden dat de meegeleverde MDR-NC31EM headset op het eerste gezicht geen microfoon heeft (is ingebouwd in de oorset), maar ik heb getest dat je de headset kunt gebruiken voor 1. handsfree bellen op de Z2 2. handsfree Skypen/Hangout op de laptop 3. muziek luisteren op de laptop.

Las namelijk ergens in een review dat de headset niet werkt op andere apparaten dan de Z2 vanwege de digitale ruisonderdrukking.

Mooi geluidje overigens, fijne bass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:10:

Las namelijk ergens in een review dat de headset niet werkt op andere apparaten dan de Z2 vanwege de digitale ruisonderdrukking.

Voor wat het waard is. Op de Microsoft Surface 2 doet de plug het niet. Hij gaat of te ver of niet ver genoeg het beste resultaat is volledige sound uit rechts of een beetje uit beide.

En de sound is voor meegeleverde oortjes ver boven standaard. Ietsje onder de Shure SE425 kwa helderheid en met VEUL meer bass inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:10:
Heb em ook! (Bel Company icm Vodafone, Vodafonewinkels zelf hadden nog geen voorraad)

Persoonlijk gebruik ik mijn apparatuur graag zo multifunctioneel als mogelijk en voor de geïnteresseerden wil ik graag melden dat de meegeleverde MDR-NC31EM headset op het eerste gezicht geen microfoon heeft (is ingebouwd in de oorset), maar ik heb getest dat je de headset kunt gebruiken voor 1. handsfree bellen op de Z2 2. handsfree Skypen/Hangout op de laptop 3. muziek luisteren op de laptop.

Hmm oké ga ik van het weekend maar bij belcompany kijken, wil m gewoon los en unbranded kopen. Als ze m hebben dan cancel ik me coolblue preorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
Bozznl: pas op dat er geen vodafone apps op staan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel Company levert ze gelukkig unbranded. Coolblue (doorgaans 1 van de snellere?) heeft de leverdatum vertraagd van 9 mei naar 15 mei, dat was voor mij de druppel.

Bij mij is er dit vreemde kabeltje bijgeleverd http://www.ebay.co.uk/bhp/mini-usb-otg-cable

Iemand een idee waarvoor dit dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google eens op 'OTG' misschien?
USB OTG, On the Go, aansluiten en uitlezen op je telefoon...

Sony levert 'm volgens mij ook bij om data te synchroniseren tussen je Z2 en oude telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:18:
Bel Company levert ze gelukkig unbranded. Coolblue (doorgaans 1 van de snellere?) heeft de leverdatum vertraagd van 9 mei naar 15 mei, dat was voor mij de druppel.

Bij mij is er dit vreemde kabeltje bijgeleverd http://www.ebay.co.uk/bhp/mini-usb-otg-cable

Iemand een idee waarvoor dit dient?
Daarmee kan je andere apparaten op de telefoon aansluiten. Zoals een USB muis/toetsenbord, usb stick of externe harddisk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Ik kom er net achter dat ik niks aan de Smartband heb die ik over een paar uurtjes binnen heb. Je hebt namelijk een telefoon met Android 4.4 nodig. Dan moet ik maar 2 weken wachten tot ik de Z2 binnen heb voordat ik de smartband kan testen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
andydewit schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 02:22:
Ik kom er net achter dat ik niks aan de Smartband heb die ik over een paar uurtjes binnen heb. Je hebt namelijk een telefoon met Android 4.4 nodig. Dan moet ik maar 2 weken wachten tot ik de Z2 binnen heb voordat ik de smartband kan testen... :(
Of een 4.4 ROM flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

*Zucht belcompany zoetermeer geven ze 'm alleen weg met abonnement :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik wachtte ook op coolblue. Nu weer verschoven naar 15 mei.
Kan je de telefoon misschien al wel ergens bekijken en vasthouden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comgenie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:22:
[...]

Daarmee kan je andere apparaten op de telefoon aansluiten. Zoals een USB muis/toetsenbord, usb stick of externe harddisk :)
Aha, dat kan wel handig zijn: toetsenbord en scherm aansluiten en misschien dat het dan op een dag een losse Chromebook kan vervangen.

Draag nu trouwens gedurende 12 uren de Smartband en ik ben wel enthousiast. Merk nu dat ik onbewust toch was afgericht om constant mijn telefoon in de gaten te houden op binnenkomende meldingen. Maar met de Smartband hoeft dat dus niet meer, omdat je nu pas op je telefoon kijkt bij een trilsignaal. Je kunt dus ook je beltoon uitschakelen, kan bijv. wel fijn zijn voor je collega's.

Ook had ik vanochtend een half uur extra, omdat de Smartband me eerder heeft gewekt bij ondiepe slaap. Vriendin werd zo ook niet wakker, want geen alarmgeluiden meer. Opladen zou eens per 5 / 6 dagen moeten. Goed moment daarvoor lijkt me bijv. tijdens het douchen, dan doe ik hem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:20:
[...]

Draag nu trouwens gedurende 12 uren de Smartband en ik ben wel enthousiast. Merk nu dat ik onbewust toch was afgericht om constant mijn telefoon in de gaten te houden op binnenkomende meldingen. Maar met de Smartband hoeft dat dus niet meer, omdat je nu pas op je telefoon kijkt bij een trilsignaal. Je kunt dus ook je beltoon uitschakelen, kan bijv. wel fijn zijn voor je collega's.
Tijd dus om weer een horloge aan te schaffen. Ghehe....

Morgen krijg ik de mijne binnen. Hoesje, magnetic dock en cable zijn binnen.

Iemand nog een goede tip voor een houder voor in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cedras schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:48:
[...]
Gebruik daarvoor zelf een 2e magnetic dock, al sinds de Z1. In mijn auto kan ik hem zetten op zo'n platte deksel achter de versnellingspook http://www.bimmertoday.de...ort-Line-Interieur-08.jpg

Ideale positie als 2e navigatie voor betere fileschattingen en navigeren naar bedrijfsnamen (ipv adres overtikken, want het navigatiesysteem van mijn auto is niet gebaseerd op Google Maps). Maar niet ideaal, want bij hard optrekken/remmen wil ie omvallen.

Alternatieven zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben alle winkels, sites afgegaan (of gebeld) en BelCompany heeft toch echt de beste actie. (45 euries in de maand en gratis Dock).
vanaf maandag is hun (aanbieding) dat je 50 pm betaald en er niets bij krijgt.

Zojuist eentje appart laten leggen halfuurtje bij mij vandaan die ik vanmiddag ga ophalen en dan kunnen jullie van mij ook een review verwachten.

ik zal de telefoon vanmiddag testen op snelheid, camera,gamen,muziek etc.
en de oordopjes die erbij zitten zal ik vergelijken met mijn Beats By Dre oordopjes die mij 185 euries hebben gekost.

Als iemand nog wat specifieks wilt weten dan hoor (lees) ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Tja, gaat een beetje moeilijk als je met een crappy LG Optimus L3 zit haha. Heb er 4.0.4 op gezet, 4.4 zijn geen ROMs van.
cedras schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:48:
[...]
Tijd dus om weer een horloge aan te schaffen. Ghehe....

Morgen krijg ik de mijne binnen. Hoesje, magnetic dock en cable zijn binnen.

Horloge hoef ik gelukkig niet meer bij de Smartband te kopen, heb namelijk al de SmartWatch 2 O-)
Je kunt ook een stukje dubbelzijdig tape onder de dock plaatsen. Of valt 'ie uit de dock?

Ben toch wel erg benieuwd naar de wekfunctie van de Smartband. Misschien dat ik dan wél een keer lekker wakker wordt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 10:11
Heb hem ook sinds gisterenochtend bij BelCompany. :*)
Dagje nu in gebruik inclusief treinreis van 2x 2 uur, heb dus wel even kunnen spelen.
Wat een heer-lijk toestel!
Ligt goed in de hand, batterijduur is indrukwekkend, scherm heeft mooie realistische, duidelijke kleuren.
Voor het eerst heb ik noice cancelling oordopjes, dus kan niet vergelijken met andere oordopjes met dezelfde techniek, maar mooie uitvinding en wat mij betreft wat de engelse reviews ook zeggen: het werkt echt goed.

Gisteren ook een paar foto's geschoten, even vlug van onze de kleine. Liet het resultaat zien aan m'n vrouwtje zien en die was helemaal onder de indruk (heeft een Samsung S4).

Heb btw de originele Sony cover erbij gekocht voor 3 tientjes. Ik was niet echt van de hoesjes, omdat het vaak afdoet aan het uiterlijk van de telefoon. Maar ben er echt blij mee. Licht en mooie strakke style. En uiteraard goed beschermend.
Persoonlijk had ik bij mijn eerste aanraking van de Z2 echt zoiets van: Oke, deze telefoon ga ik niet onbeschermd dagelijks gebruiken.
Dat is dan gelijk het enige nadeel wat ik kan bedenken.

Al met al dus zeer onder de indruk tot nu toe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Jerusalem schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:49:
Heb hem ook sinds gisterenochtend bij BelCompany. :*)
Dagje nu in gebruik inclusief treinreis van 2x 2 uur, heb dus wel even kunnen spelen.
Wat een heer-lijk toestel!
Ligt goed in de hand, batterijduur is indrukwekkend, scherm heeft mooie realistische, duidelijke kleuren.
Voor het eerst heb ik noice cancelling oordopjes, dus kan niet vergelijken met andere oordopjes met dezelfde techniek, maar mooie uitvinding en wat mij betreft wat de engelse reviews ook zeggen: het werkt echt goed.

Gisteren ook een paar foto's geschoten, even vlug van onze de kleine. Liet het resultaat zien aan m'n vrouwtje zien en die was helemaal onder de indruk (heeft een Samsung S4).

Heb btw de originele Sony cover erbij gekocht voor 3 tientjes. Ik was niet echt van de hoesjes, omdat het vaak afdoet aan het uiterlijk van de telefoon. Maar ben er echt blij mee. Licht en mooie strakke style. En uiteraard goed beschermend.
Persoonlijk had ik bij mijn eerste aanraking van de Z2 echt zoiets van: Oke, deze telefoon ga ik niet onbeschermd dagelijks gebruiken.
Dat is dan gelijk het enige nadeel wat ik kan bedenken.

Al met al dus zeer onder de indruk tot nu toe 8)
Thanks voor je korte review! Als ik zo even kijk naar de reviews hier denk ik dat ik echt geen slechte keuze heb gemaakt door de Z2 te pre-orderen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op degenen die het toestel nu al in bezit hebben :9~
Ach ja, ik wacht nu al 2 maanden dus die 2 weekjes die ik nu nog moet wachten zijn waarschijnlijk zo voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De smartband blijkt bijkomstig ook super prettig te functioneren bij werkzaamheden waarbij je ultra moet concentreren en graag muziek bij luistert met de headphones. Zonder smartband zou je steeds de telefoon moeten checken of je niet ondertussen gebeld bent (want die hoor je niet), maar met de smartband kun je gewoon ongestoord verder concentreren en merk je het wel aan je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik wacht op een actieve houder van Brodit.
http://www.brodit.com/pro...nd=Sony&model=Xperia%20Z1

Ik heb al jaren zo'n houder voor mijn S2 in de auto en bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03-2024
Bestaat er ook een magnetische autolader houder in één?
Dat zou gemakkelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurkies92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 23:23
Slaat nergens op. Studentmobiel zegt nu ook 15 mei.. heb hem al sinds die aangekondigd is in pre order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenjoren
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03-2024
hurkies92 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:41:
Slaat nergens op. Studentmobiel zegt nu ook 15 mei.. heb hem al sinds die aangekondigd is in pre order staan.
Njah slaat inderdaad nergens op maar het is overal zo ze.. Niets aan te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand de witte al in handen gehad? Ik neem die over 2 weken van iemand nieuw over voor een leuk prijsje maar tot nu altijd zwarte toestellen gehad..is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:58
Heeft iemand al onderwaterfoto's gemaakt?
Of met 4K onder water gefilmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 21:18
ikbenerniet schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:45:
Heeft iemand al onderwaterfoto's gemaakt?
Of met 4K onder water gefilmd?
Heb hem zelf nog niet, maar deze man gaat ermee zwemmen in een zwembad met chloor erin, dus lijkt mij geen probleem. Zou het zelf nog niet zo een twee drie doen :P

YouTube: Sony Xperia Z2 Full review Waterproof 2014

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 nadelen van de smartband: Geen snoozefunctie en geen aparte wekker in te stellen voor bijvoorbeeld een weekendschema.

Onderwater ging al probleemloos met de Z1: zelf getest in een thermaalbad in achtereenvolgens verschillende baden met verschillende temperaturen, inclusief een 50-graden sauna. Allemaal overleefd. 1e keer is een beetje tegen je gevoel in, maar hij is er dus echt voor gemaakt. Onderwaterfoto's werden toen troebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het is natuurlijk totaal overbodig, dat waterdicht zijn. Maar oh, wat een toffe gimmick. Alleen is het de vraag of het een paar honderd euro waard is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het anders serieuze nuttigheid: bereikbaar en fotograferen vanuit het zwembad. Of als doucheradio (in de Z2 zit daarvoor ook zo'n opening om aan een bandje op te hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ok, voor mij overbodig.

Mijn S3 heb ik toevallig vandaag ook gewoon in de badkamer als radio aan gehad. Hoeft ie niet waterdicht voor te zijn. En ik weet niet waar jij je telefoon stopt als je aan het zwemmen bent, maar mijn zwembroek zit aardig vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

barrymossel schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:40:
Ok, voor mij overbodig.

Mijn S3 heb ik toevallig vandaag ook gewoon in de badkamer als radio aan gehad. Hoeft ie niet waterdicht voor te zijn. En ik weet niet waar jij je telefoon stopt als je aan het zwemmen bent, maar mijn zwembroek zit aardig vol ;)
Moet je je S3 eens ter reparatie aanbieden... ;w

Voor mij is waterdicht ook nuttig, vakantie, leuke foto's in en rond zwembad van mijn zoon. In mijn geval houdt de overstap iOS naar Android me tegen.

Offtopic: Dat paar sokken hoort niet in je zwembroek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Voor mij blijft het waterdicht zijn van Sony toestellen nog altijd meer een geruststelling en zo nu en dan een handigheidje. Ik heb er een hekel aan om een telefoon als een tere baby te behandelen. Wordt de telefoon een keer nat door regen, een glas drinken wat omgestoten wordt of doordat je hem oppakt met natte handen dan is het geruststellend dat je weet dat ie ertegen kan. Het is mij al 2 keer gebeurd dat mijn telefoon op tafel lag en er iets van drinken/soep/vocht gemorst werd. In een geval was dit in een café en schoten anderen, wiens telefoons ook op tafel lagen, direct in de stress. Heel mooi als je je dan geen zorgen hoeft te maken en de telefoon zelfs nog kunt ontdoen van in dit geval bier, door hem kort af te wassen met water :)

Daarnaast vind ik het wel handig dat ik de telefoon onder de kraan kan afwassen als hij vies is. Een beetje vloeibare zeep op een doekje, even schoonvegen en afwassen met water.

In het bad/douche/zee/zwembad de telefoon gebruiken heb ik nog nooit gedaan, daar zie ik niet direct een reden om mijn telefoon bij de hand te hebben.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Moi_in_actie schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:16:
Voor mij blijft het waterdicht zijn van Sony toestellen nog altijd meer een geruststelling en zo nu en dan een handigheidje. Ik heb er een hekel aan om een telefoon als een tere baby te behandelen. Wordt de telefoon een keer nat door regen, een glas drinken wat omgestoten wordt of doordat je hem oppakt met natte handen dan is het geruststellend dat je weet dat ie ertegen kan. Het is mij al 2 keer gebeurd dat mijn telefoon op tafel lag en er iets van drinken/soep/vocht gemorst werd. In een geval was dit in een café en schoten anderen, wiens telefoons ook op tafel lagen, direct in de stress. Heel mooi als je je dan geen zorgen hoeft te maken en de telefoon zelfs nog kunt ontdoen van in dit geval bier, door hem kort af te wassen met water :)

Daarnaast vind ik het wel handig dat ik de telefoon onder de kraan kan afwassen als hij vies is. Een beetje vloeibare zeep op een doekje, even schoonvegen en afwassen met water.

In het bad/douche/zee/zwembad de telefoon gebruiken heb ik nog nooit gedaan, daar zie ik niet direct een reden om mijn telefoon bij de hand te hebben.
Begrijp me niet verkeerd. Het is zeker handig, maar ik heb het tot nu toe nooit nodig gehad. Dus in die zin mis ik het ook niet als ik het niet zou hebben in mijn volgende telefoon. En als ik de specs van de Z2 dan vergelijk met de Oneplus One, dan vind ik waterdichtheid en noise cancelling earphones niet 300 euro waard.
Azqi schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:03:
[...]
Offtopic: Dat paar sokken hoort niet in je zwembroek. ;)
Moet ze toch ergens laten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
barrymossel schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:59:
Het is natuurlijk totaal overbodig, dat waterdicht zijn. Maar oh, wat een toffe gimmick. Alleen is het de vraag of het een paar honderd euro waard is... ;)
Voor mij is het absoluut niet overbodig. Ik werk veel buiten en dus in weer en wind. Nu kan ik mooi foto's nemen, bellen of informatie opzoeken als het nodig is zonder eerst de beschutting op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wekenlang reviews gelezen en youtube filmpjes gekeken te hebben hakte ik gisteren de knoop door.
Ik MOEST en zou de Z2 halen, en dus reed ik naar een andere stad waar ze WEL het toestel al verkochten icm een mooie actie.
Ik heb nu de Z2 met een verlengde Vodafone abbo bij Belcompany genomen, en kreeg hier de gratis Dock bij. ik betaal vanaf nu 47 euries voor 2GB aan Inet en onbeperkt bellen en smsen.

De Sony Xperia Z2:

Pluspunten:

- Uiterlijk: De Z2 ziet er gewoon prachtig uit, en je hebt echt het gevoel dat je een duur ding in je handen hebt.

- Gamen: Ik heb meerdere games geprobeert (ook de zwaardere) en een paar uur gespeeld en me telefoon werd er niet warmer of kouder van. Het beeldscherm is echt prachtig! mooie heldere kleuren etc.

- Multitasken: Je kunt doen en laten wat je wilt, deze telefoon is ERG snel en ik heb niet 1 vastlopertje of dergelijke gehad. In vergelijking met me S3 is deze zoals verwacht 10x sneller.

- Camera: Zoals verwacht maakt die gewoon hele mooie filmpjes en foto's. Ik heb al wat gespeeld met de Timeshift functie en het werkt gewoon super. Bij langdurig 4k filmen word die wel een btje warmer.

- Waterdicht: ik zelf ga hier zeker gebruik van maken. wij zijn in verwachting van een meisje en ik kan niet wachten om dr mee te nemen naar het zwembad. Dit gaat zeker voor unieke beelden zorgen die je normaliter niet had kunnen maken.

- batterijduur: Onvoorstelbaar! Hij was rond de 50% en ik heb uren achter elkaar vanaf smiddags muziek geluisterd,gegamed en er mee geklooit. pas savonds laat zat die een keertje op de 10% en toen heb ik em op de lader gedaan.

- Minpuntjes; Als ik dan toch wat moet noemen, dan is het toch dat kleine ronde knopje aan de rechterzijde waar je de telefoon mee vergrendeld etc. Dit had van mij een langwerpige knopje mogen zijn. Lastig om uit te leggen, maar het voeld gewoon niet soepeltjes aan en dat terwijl je heel veel gebruik maakt van dat knopje.

- Stereospeakertjes: Ik had hier eerlijk gezegt meer van verwacht. het klinkt helderder etc dan die van mijn s3, maar wat volume betreft zit hier weinig verschil in.mischien waren mijn verwachtingen te hoog.

dan nu nog even snel de dingetjes die ik erbij kreeg of erbij kocht.

-Dock - Bij de telefoon kreeg ik gratis de Dock. hij is kleiner dan ik dacht maar doet wat die moet doen. wel duurde het ruim 3 uur voordat me telefoon van de 10% volledig opgeladen was. weet niet of dit lang is, maar het voelde wel lang.

- OOrdopjes: Ik heb de SOny Noise Cancelling oordopjes vergeleken met mijn Beats By Dre oordopjes die ik voor 185 euro had gekocht. Ik was zo verbaast dat ik me BBD oordopjes direct weggegeven heb aan me kleine broertje van 12. Deze van Sony zijn veel helderder en hebben ook nog een zeer goede bass,
en van de buitenwereld krijg je in ieder geval helemaal niets meer mee als je deze in hebt!

- Hoesje: Ik was de winkel al uitgelopen maar liep een paar minuten later toch nog terug om de officiele Sony style cover stand te kopen voor 3 tientjes. De telefoon voeld zoals ik eerder al typte heel luxe en duur aan, en dus verdiend die wel wat extra bescherming.
Het hoesje zelf is een lichtgewicht dat overal keurig sluit. de camera en de flits etc zijn mooi open gelaten, en de telefoon kan gewoon in het hoesje blijven en alsnog in de dock opgeladen worden.

Conclusie: Mijn vriendin heeft de Note 3, een goede vriendin de S5 en bijna al mijn vrienden lopen met de Iphone 5s, en in vergelijking met hun telefoons (en de rest op de markt) ben ik enorm blij dat ik voor deze telefoon gekozen heb! De hoge verwachtingen die ik er van had zijn overtroffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
cedras schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:38:
[...]
Voor mij is het absoluut niet overbodig. Ik werk veel buiten en dus in weer en wind. Nu kan ik mooi foto's nemen, bellen of informatie opzoeken als het nodig is zonder eerst de beschutting op te zoeken.
Maar dan is spatwaterdicht meer dan voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens wat ik toen in het zwembad met de Z1 wel heb gemerkt is dat het scherm niet meer goed te bedienen is met een nat scherm of natte vingers. Misschien is dat met de Z2 opgelost, ik kwam namelijk ook wat andere verbeteringen tegen zoals handschoenmodus en eenhandig toetsenbord. Anders is het nog iets voor Sony's to-do list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:32:
Trouwens wat ik toen in het zwembad met de Z1 wel heb gemerkt is dat het scherm niet meer goed te bedienen is met een nat scherm of natte vingers. Misschien is dat met de Z2 opgelost, ik kwam namelijk ook wat andere verbeteringen tegen zoals handschoenmodus en eenhandig toetsenbord. Anders is het nog iets voor Sony's to-do list.
Volgens mij is dat nog steeds zo.
Meen het een keer in een review gelezen te hebben.

Komende week ga ik naar de winkel om de Xperia Z2 even vast te houden.
Heb nu een HTC One X en weet eigenlijk niet of ik een telefoon wil die groter is dan de One X.
Ik hoop dat het meevalt want dan heb ik de opvolger voor mijn One X gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door T-T op 03-05-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Zie de topic waarschuwing, hier geen prijzen/levertijden/winkels/etc bespreken, hiervoor mag een apart topic aangemaakt worden.

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
knip

[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHilty
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05-2023
Niet hier, mag in een prijzen en levertijden topic

[ Voor 72% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Buiten dat het niks toevoegt hoort dit in een prijzen en levertijden topic

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Dit hoort in een prijzen en levertijden topic

[ Voor 144% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Prijzen, levertijden, winkels, etc horen in een prijzen en levertijden topic. Aanmaken graag.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 05-05-2014 08:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreabe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Heb maar even een topic aangemaakt voor levertijden en prijzen.

Sony Xperia Z2 - Levertijden en prijzen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:27:
- batterijduur: Onvoorstelbaar! Hij was rond de 50% en ik heb uren achter elkaar vanaf smiddags muziek geluisterd,gegamed en er mee geklooit. pas savonds laat zat die een keertje op de 10% en toen heb ik em op de lader gedaan.
Mee eensch, deze telefoon haalt met gemak het einde van een tweede dag als je dit zou willen. Vanwege gewoonte laad ik hem alsnog elke nacht op maar ga dat maar eens verbreken om de accu levensduur te verbeteren.
- Minpuntjes; Als ik dan toch wat moet noemen, dan is het toch dat kleine ronde knopje aan de rechterzijde waar je de telefoon mee vergrendeld etc. Dit had van mij een langwerpige knopje mogen zijn. Lastig om uit te leggen, maar het voeld gewoon niet soepeltjes aan en dat terwijl je heel veel gebruik maakt van dat knopje.
Het kleine ronde aan/uit knopje aan de zijkant is JUIST het beste knopje van allen. Blind zonder twijfel te vinden, perfect geplaatst(persoonlijk) en druipt van de kwaliteit. Dit vind ik juist een van de pluspunten van het toestel. Voelt ook zeer solide aan.
- Stereospeakertjes: Ik had hier eerlijk gezegt meer van verwacht. het klinkt helderder etc dan die van mijn s3, maar wat volume betreft zit hier weinig verschil in.mischien waren mijn verwachtingen te hoog.
Deze speakertjes gaan niet hard, mede dankzij het feit dat ze ook waterdicht moeten zijn. Met Clearaudio+ aan wordt dit beter maar nog steeds niet een van de luidere. Met Clearaudio+ aan voldoen ze prima kwa volume en kwaliteit, zonder is het volume niet toereikend in een wat luidere omgeving (kwa beltoon, die hoor je dan niet). Maar om nou te zeggen dat het een minpunt is? Absoluut niet(met clearaudio).
- OOrdopjes: Ik heb de SOny Noise Cancelling oordopjes vergeleken met mijn Beats By Dre oordopjes die ik voor 185 euro had gekocht. Ik was zo verbaast dat ik me BBD oordopjes direct weggegeven heb aan me kleine broertje van 12. Deze van Sony zijn veel helderder en hebben ook nog een zeer goede bass,
en van de buitenwereld krijg je in ieder geval helemaal niets meer mee als je deze in hebt!
Het is ook niet zo moeilijk om beter te klinken dan "Beats by DrDre" :+. Verder hebben deze oortjes los ook een waarde van ongeveer €80. Zeg maar de betere regionen van 'standaard' inear. Kwa helderheid en preciezie doet hij toch echt onder voor de betere IEM's. Maar dat is dan ook in een prijs categorie waarvoor je een halve of hele Z2 voor haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Is het iemand al gelukt om roottoegang te verkrijgen?

Kan namelijk handig zijn voor adaway & Titanium backup (spelvoortgang is belangrijk O+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik speel ook regelmatig Clash of Clans en ik merk dat er een vertraging is op het moment van drukken op het scherm en wat er vervolgens gebeurd op het scherm.
Merk deze vertraging alleen op tijdens het spelen van dit spel en is best wel irritant.

Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben, dan wel weten hoe ik dit kan
oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Laatst online: 23-08 11:58
Heb de Z2 nu sinds afgelopen donderdag. Een mooie actie via BelCompany waarbij ik voor een 1-jarig Vodafone Red Super E abonnement a 58 euro p/m eenmalig 120 euro bijbetaald (100 euro korting) heb en ook een Sony dock twv 39,99 euro gratis kreeg. Telefoon volledig ingesteld en het is echt een grote stap voorwaarts tov de S4.

Hieronder de pluspunten:
- Scherm:
Scherm ziet er uit alsof het Amoled is en daar ben ik persoonlijk een fan van. Kleuren zijn misschien niet helemaal echt, maar het ziet er wel enorm gelikt uit. Dat is bij de Z2 ook het geval. Kijkhoeken zijn enorm verbeterd.
- Batterij:
Kan gewoon van alles aan laten staan en telefoon redt het makkelijk 1,5 dag. Praten we over automatische sync continu aan met meerdere e-mailadressen, veelvuldig Facebook, Instagram en WhatsApp gebruik. Daarnaast ook ongeveer een uur per dag Bluetooth muziek streamen en helderheid staat vaak op maximaal. Gewoon omdat het kan.
- Degelijkheid:
Telefoon voelt zeer solide. Heb er een officiële Sony Style Cover omheen gezet die tevens als een stand gebruikt kan worden. Heb echt een premium feel bij het toestel. Enorm blij geweest met m'n S2 en S4 hiervoor, maar dit is echt next level vergeleken met die telefoons. Je voelt dat je een duur toestel in je handen hebt.
- Snappy:
Geen lag te merken. Niet met de Sony launcher en zeker niet met Nova launcher. Daarnaast maakt het niet uit hoeveel apps er in het achtergrond draaien, want met 3GB kom je makkelijk vooruit.
- Led lampje:
Ziet er enorm futuristisch uit dat led-lampje doordat het bovenin zit bij de bovenste speaker. Heel wat anders dan dat kleine bolletje van een BlackBerry of een S4 bijv. Vooral als m'n hoesje dicht is, valt het led-lampje op een goede manier nog meer op. Je kan nooit notificaties missen.
- Positionering knoppen:
Alles is op de juiste plek gepositioneerd. Aan-en uitknopje met de volumeknoppen op de juiste plek, waardoor je snel je telefoon aan- en uit kan zetten en daarnaast volumeniveau kan aanpassen.
- Camera:
Heeft leuke functies, maar moet nog wat vaker ermee gaan spelen om te zeggen of hij echt beter is dan een S4 als allround camera. Ben zeer tevreden geweest over de S4 namelijk voor het filmen en voor het maken van foto's. Background defocus (achtergrond onscherp) vind ik een leuke optie ook al lukt het niet altijd.
- Doubletap to wake:
Geen idee hoe de marketingtechnische functie van Sony heeft, maar dit is echt een geweldige functie. Probeer dit nu ook al op meerdere telefoons en dan vergeet ik dat zoveel telefoons dat niet hebben. Deze functie went absurd snel.
- Magnetic charger:
Nu twee dagen in gebruik en wat een uitvinding. Zoveel handiger zoiets, maar deze functie vind ik ook alleen maar fijn vanwege een minpunt van de Z2: flapjes die dicht moeten om waterdichtheid te kunnen garanderen.
- Mini widgets van Sony:
Bedoel daarmee de widgets als Calculator bijvoorbeeld die te vinden zijn bij het multitasking knopje. Hier heb ik zelf wat widgets neergezet en zodoende kan ik WhatsApp berichten alvast lezen zonder online te komen, mijn agenda snel raadplegen, via de mini-browser kan ik snel wat opzoeken, maar ook kan ik op deze manier snel Shazam gebruiken en Screen Filter als ik mijn scherm extreem wil dimmen (voor in de bioscoop of voor het lezen van ePubs in bed bijvoorbeeld).

Hieronder de minpunten:
- Degelijkheid:
Telefoon voelt zoals gezegd erg solide aan, maar doordat het glas is, ben ik wel bang wat er gebeurt als het toestel valt. Dan vrees ik voor hetzelfde effect als bij een gevallen iPhone 4-serie of een iPhone 5-serie: scherm helemaal gebarsten. Dit is voor mij gewoon een persoonlijk punt, maar het toestel voelt nogmaals erg premium aan.
- Aan- en uitknopje:
Goed dat hij zo erg opvalt. Hij is ook op de juiste plek gepositioneerd evenals de volumeknoppen. Toch heb ik het gevoel dat het knopje kapot kan gaan. Deze gedachte heb ik ook bij de S4 gehad hoor, maar dat komt ook omdat zo'n knopje zo vaak gebruikt wordt. Zodoende heb ik de app Screen Off and Lock gedownload. De shortcut heb ik op meerdere plekken gezet op mijn bureaublad en zo kan ik mijn telefoon snel uitzetten. Dankzij doubletap to wake van de Z2 zelf kan ik mijn weer snel gebruiken.
- Flapjes:
Flapjes om waterdichtheid te garanderen. Ze voelen niet solide aan en ben bang dat ze kapot gaan. Overigens denk ik dat dit bij de S5 ook zal gebeuren, maar ik snap dat een Sony en een Samsung hier niks tegen kunnen doen. Zodoende heb ik een magnetic charger gekocht en hoef ik de flapjes vrijwel nooit meer open te maken. Alleen nog op werk, want heb twee magnetic chargers gekocht die ik thuis en in de auto gebruik.

Dit waren even mijn plus- en minpunten. Overall feeling is dit echt een super snelle telefoon die nooit vastloopt en geen lag vertoont. Ben zeer tevreden met de aankoop. Vond TouchWiz nooit echt vervelend, want er zitten genoeg kleine handige functies in, maar een 'kaal' Android feeling is ook zeker nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Laatst online: 18:08
Draicon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:47:

- Magnetic charger:
Nu twee dagen in gebruik en wat een uitvinding. Zoveel handiger zoiets, maar deze functie vind ik ook alleen maar fijn vanwege een minpunt van de Z2: flapjes die dicht moeten om waterdichtheid te kunnen garanderen.
Werkt dat Dock ook met het hoesje er omheen? Heb beide ook al binnen en morgen komt de telefoon, maar ben er wel benieuwd naar. Lijkt mij nogal lastig namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
KevinK92 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:17:
[...]

Werkt dat Dock ook met het hoesje er omheen? Heb beide ook al binnen en morgen komt de telefoon, maar ben er wel benieuwd naar. Lijkt mij nogal lastig namelijk..
Het hoesje is er speciaal op gemaakt om op te kunnen laden met de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Laatst online: 18:08
andydewit schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:38:
[...]

Het hoesje is er speciaal op gemaakt om op te kunnen laden met de dock.
Daar ben ik mee bekend, maar met zowel het Dock als de cover in bezit heb ik nog een hard hoofd hierin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
KevinK92 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:52:
[...]

Daar ben ik mee bekend, maar met zowel het Dock als de cover in bezit heb ik nog een hard hoofd hierin..
De Z2 cover heeft aan de kant waar de magnetische aansluiting zit geen rand, waardoor hij gewoon past. Het klepje over het scherm heen klap je naar achteren bij het opladen via de dock. Tevens zit er een opzetstukje bij de dock om hem mét of zónder cover te kunnen gebruiken. Sony heeft het product compatible gemaakt met elkaar, dus er is geen twijfel mogelijk dat het gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Ik snap niet dat iedereen zo bang is voor die flapjes. Mijn Xperia S is nu meer dan 2 jaar oud en daar zit ook een flapje aan (niet voor de waterdichtheid). Deze houdt zit nog steeds altijd goed en gaat soms meerdere malen per dag open/dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHilty
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik snap de vrees voor de klepjes wel degelijk. De grootste reden om mijn Xperia Z te vervangen was het feit dat de rubbertjes in de klepjes uit elkaar begonnen te vallen. Waarschijnlijk was dit ook de reden dat ik stof tussen de camera lens had. Desalniettemin is de keuze wel op de Z2 gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
:'( :'( Zandkorrel krasje op de achterkant van 8mm lang, op het midden. Heeft het een week in nieuwstaat volgehouden en vandaag wordt de roxfit slip pouch bezorgd :'( een dag te laat.

Nu alleen maar hopen dat de voorkant van harder glas is dan de achterkant want zo'n krasje op m'n scherm hoef ik niet te hebben. De achterkant kan ik nog mee leven, is het nieuwe er tenminste van af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Mobzy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:30:
:'( :'( Zandkorrel krasje op de achterkant van 8mm lang, op het midden. Heeft het een week in nieuwstaat volgehouden en vandaag wordt de roxfit slip pouch bezorgd :'( een dag te laat.

Nu alleen maar hopen dat de voorkant dan harder glas is dan de achterkant want zo'n krasje op m'n scherm hoef ik niet te hebben. De achterkant kan ik nog mee leven, is het nieuwe er tenminste van af :9
Ach wees blij dat je de pouch nog niet had, voor hetzelfde geldt had er zand in je pouch gezeten aka schuurpapier... ik snap daarom het gebruik van pouches niet.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
renzo4000 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:32:
[...]

Ach wees blij dat je de pouch nog niet had, voor hetzelfde geldt had er zand in je pouch gezeten aka schuurpapier... ik snap daarom het gebruik van pouches niet.
Omdat ik een hoesje wou waar de telefoon in ging met ruimte voor 3 bank pasjes, maar toch ook (uiteindelijk) een brodit voor in de auto wil. En dan niet elke keer telefoon uit een flip/book case wil halen. Plus hij voelt zo goed in de hand :9~ , wil ik geen leren hoesje omheen als ik hem gebruik.

Maar ik snap je punt. Als er iets van zand in die pouch zit en je schuift hem erin en eruit dan kan je de glasplaat vervangen. Och, onze luxe problemen toch.. :X

Het hoesje waar het omgaat trouwens: http://www.roxfitstore.co.uk/xperia-z1-z2-slip-case/

[ Voor 5% gewijzigd door Mobzy op 07-05-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een degelijke car holder gevonden voor de Z2? Zojuist met Brodit gebeld en zij gaven te kennen dat ze bezig zijn met een ontwerp en verwachten pas over 4 weken te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 15:27
Mobzy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:30:

Nu alleen maar hopen dat de voorkant van harder glas is dan de achterkant want zo'n krasje op m'n scherm hoef ik niet te hebben. De achterkant kan ik nog mee leven, is het nieuwe er tenminste van af :9
jammer
ik zet er altijd bij beide kanten een tempered glass screenprotector op
ik betaal er om ca.4-5 maanden 10 euro voor maar ja het voelt even goed aan als het scherm en dan hoef ik ook niet te vrezen voor die krasjes.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de afwerking van het toestel bij jullie? Ik zie bij mijn toestel dat het scherm aan de onderkant niet goed aansluit. Er zit links en rechts een klein spleetje tussen het glas en het chassis.

Sluit bij jullie het glas overal perfect aan op het chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
Voor de mensen die hem al hebben, hoe is het scherm? (en waar vergelijk je hem dan mee) Ik heb gelezen dat het scherm van de Z2 erg gesatureerd is, wat er natuurlijk wel heel mooi uitziet en dat de kijkhoeken (itt de Z en Z1) heel erg goed zijn. Maar hoe zit het verder met de helderheid? Ik heb gelezen dat het scherm van de Z2 niet erg helder is en dat buiten aflezen moeite kan opleveren. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het scherm echt zo donker?

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 07-05-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
cordonbleu schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:25:
Voor de mensen die hem al hebben, hoe is het scherm? (en waar vergelijk je hem dan mee) Ik heb gelezen dat het scherm van de Z2 erg gesatureerd is, wat er natuurlijk wel heel mooi uitziet en dat de kijkhoeken (itt de Z en Z1) heel erg goed zijn. Maar hoe zit het verder met de helderheid? Ik heb gelezen dat het scherm van de Z2 niet erg helder is en dat buiten aflezen moeite kan opleveren. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het scherm echt zo donker?
Vergelijking is teveel om op te noemen.
Het scherm is goed.
Met bravia engine aan overgesatureerd. Met bravia engine uit goed. Kan gekalibreerd worden.
Helderheid is goed, meer dan fel zat in normale omstandigheden. Het probleem met aflezen in zonlicht ligt bij de Z2 niet aan de helderheid maar aan de spiegelingen in het glas. Deze spiegelt veel meer dan mijn oude Lumia 925. Dat gezegd hebbende had de lumia een afgebogen glasplaat met anti reflectie spul en een sunlight readability mode die het scherm op standje oversaturated-brand-je-ogen-uit had, zeer handig trouwens.

Dus kort antwoord op is het scherm echt zo donker: nee, vrij helder juist maar de weer spiegelingen in het glas zijn erger dan bij andere toestellen.

Tevens doet de leesbaarheid m.i. Niet onder voor andere LCD telefoon(iphone, nexus, htc) kan zich gewoon niet meten met (mijn oude) amoled scherm buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 10:11
Nu een week in gebruik en nog steeds aan het kwijlen :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:26:
Hoe zit het met de afwerking van het toestel bij jullie? Ik zie bij mijn toestel dat het scherm aan de onderkant niet goed aansluit. Er zit links en rechts een klein spleetje tussen het glas en het chassis.

Sluit bij jullie het glas overal perfect aan op het chassis?
Dat is bij mij ook. Ik heb persoonlijk het idee dat dit hoort. Andere mensen met een Z2 met deze ervaring?
Mijn 'GAPS' zijn trouwens niet zo erg als de slachtoffers die ik vind via google. Valt heel erg mee, maar wel genoeg dat er nu een vuiltje tussen zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Bozznl op 08-05-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozznl schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:19:
[...]

Dat is bij mij ook. Ik heb persoonlijk het idee dat dit hoort. Andere mensen met een Z2 met deze ervaring?
Mijn 'GAPS' zijn trouwens niet zo erg als de slachtoffers die ik vind via google. Valt heel erg mee, maar wel genoeg dat er nu een vuiltje tussen zit.
Ik heb het toestel even omgeruild. Alle toestellen die ik heb gezien [4 stuks] hadden dit inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 15:27
voor iedereen die iets met de gaps heeft heb het een beetje opgezogd en vond dit:
“We are aware of some users’ concern on the waterproofing capability of the Xperia Z2 due to the presence of gap(s) and are currently looking into this issue. In the meantime, users who wish to [sic] may bring their Xperia Z2 to any service center to have our staff conduct a water resistant test.”
heb het hier gevonden maar op de foto's lijkt het best wel erger als jullie beschrijven dus misschien is wat jullie hebben normaal maar dat in de foto's is niet normaal lijkt me toch.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schem sluit overal perfect aan.

Er is wel iets anders waar ik een beetje huiverig voor ben.
Ik zit enorm veel achter me telefoon (Internetten etc) en het is nu al zeker 3 x binnen een week voorgekomen dat me scherm soort van heel lichtelijk stotterd. Duurd een honderdste van een seconde ofso en ik heb er geen last van, maar hoop niet dat het steeds vaker en langer voorkomt.

Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Inmiddels heb ik hem ook in bezit :), mooi toestel.

Weet iemand of de DPI instellingen zijn aan te passen? Ik heb liever dat alles iets kleiner is, zodat er meer informatie op het scherm past (Font size naar small is niet genoeg). Anders binnenkort snel maar rooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, sinds vanmiddag 16.45u ben ik ook de trotse eigenaar van een shiny Sony Xperia Z2 White :*) Nu bezig met de hele riedel van backups van mijn oude phone maken, overzetten etc. etc. Mijn eerste, heel beknopte, indruk:
  • Het toestel is t.o.v. de Xperia Z niet opvallend veel groter, alleen iets hoger.
  • Het gewicht valt ook erg mee, alhoewel hij toch bijna 10% zwaarder is. Zelfs met de een in de linker en de ander in de rechterhand valt het niet direct op.
  • Ondanks dat de Xperia Z al zeer degelijk aanvoelt, is dat bij de Z2 nog wat beter door de aluminium zijkant. Door de afgeronde hoeken ligt hij ook ietsjes fijner in de hand, maar geeft het wel hetzelfde gevoel van een
  • Het scherm is top, de kijkhoeken zijn zeer goed
  • Qua helderheid is het gelijk of de Z2 is heel minimaal (ik moet ze nog eens met dezelfde achtergrond en op max helderheid naast elkaar leggen) minder dan de originele Xperia Z. Al met al prima.
  • Net als de Xperia Z heeft het scherm, in tegenstelling tot b.v. een iPhone of HTC, redelijk wat lastig van spiegeling. Dit is waarschijnlijk hetgeen waar reviewers op doelen als ze zeggen dat de Sony in fel zonlicht minder goed afleesbaar is.
  • In het eerste opzicht lijkt de accu het erg goed te doen. Meestal wordt de accu na een aantal volledige charges pas echt goed, maar desondanks ging het tijdens het setuppen prima. Met de helderheid hoger dan ik normaal zou gebruiken, geen enkele powersaving aan en tijdens updaten/downloaden/filmen enzovoorts verloor ik 8% accu op ongeveer 28 minuten screen-on time. Dit zou neerkomen op bijna 6 uur screen-on time. In praktijk denk ik dat het voor mij, light-medium user, nog meer kan worden.
    Ter illustratie, op mijn Xperia Z kwam ik licht gebruik tot hooguit 3.5-4 uur screen-on time.
  • De powerbutton en de volumerocker zijn een stukje kleiner dan die van de Xperia Z. Tevens zitten de powerbutton en de volumerocker dichter bij elkaar. Het is wellicht even wennen, maar bij keuze uit vind ik de buttons van de oude Xperia Z fijner.
  • Geluid: de speaker van de Xperia Z is gewoon zeer matig, die van de Z2 zijn vele malen beter. Nog zeker niet HTC One niveau, maar wel een dag en nacht verschil met andere side/bottom/rear mounted single speakers.
  • Wat betreft de afwerking: bij de hoek linksonder zit een heel klein spleetje tussen het glas en de bezel. Zoals Bozznl hierboven al aangaf is het verre van rampzalig en je moet goed kijken wil het überhaupt opvallen.
Wellicht dat ik later, na het toestel een tijdje gebruikt te hebben, er eens een review van schrijf. Eerst dat verdomde overzetten van data, helaas had ik nog zo'n 9GB aan data op de internal storage van mn Xperia Z staan en het backuppen hiervan gaat traaaaaaaaaaaag |:(

edit: laatste puntje toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 09-05-2014 21:48 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die hem al hebben is die qua grootte te groot als je hem bijvoorbeeld in je broekzak doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Dat ligt er maar net aan hoe zulke broeken jij gewend bent en ook wat voor telefoon.
Heb hem zelf met leren hoesje, maar ga hem straks "naked" gebruiken. Vind het totaal te groot worden. Hoesje blijf ik wel gebruiken als ik hem vervoer in tassen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:01:
De mensen die hem al hebben is die qua grootte te groot als je hem bijvoorbeeld in je broekzak doet??
In de ene broek past het echt prima, in de andere is de broekzak aan de kleine kant maar past het er nog wel in.
Dus dat hangt echt volledig van je broeken af...
anders kan je ook gewoon een setje broeken kopen met grotere broekzakken :P

Ik was ook nog op zoek naar een sd kaartje voor in de Z2, welke raden jullie aan?
Met de pricewatch kwam ik bij deze uit:
pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10
maar ik weet dus totaal niet wat voor verschil er tussen verschillende merken van sd kaartjes zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door ikbenerniet op 10-05-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cedras schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:46:
Dat ligt er maar net aan hoe zulke broeken jij gewend bent en ook wat voor telefoon.
Heb hem zelf met leren hoesje, maar ga hem straks "naked" gebruiken. Vind het totaal te groot worden. Hoesje blijf ik wel gebruiken als ik hem vervoer in tassen oid.
Ik had de S3 heb nu het gevoel dat Z2 veel groter zal uitvallen, maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenerniet schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:06:
[...]

In de ene broek past het echt prima, in de andere is de broekzak aan de kleine kant maar past het er nog wel in.
Dus dat hangt echt volledig van je broeken af...
anders kan je ook gewoon een setje broeken kopen met grotere broekzakken :P

Ik was ook nog op zoek naar een sd kaartje voor in de Z2, welke raden jullie aan?
Met de pricewatch kwam ik bij deze uit:
pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10
maar ik weet dus totaal niet wat voor verschil er tussen verschillende merken van sd kaartjes zitten.
Ja dat kan ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Zie ik het verkeerd, of is dit gewoon een fijne aanbieding? Of zijn er betere microSD kaartjes te vinden?

http://www.ebay.nl/itm/SE...&var=&hash=item1c403cd336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
cedras schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:13:
Zie ik het verkeerd, of is dit gewoon een fijne aanbieding? Of zijn er betere microSD kaartjes te vinden?

http://www.ebay.nl/itm/SE...&var=&hash=item1c403cd336
Dat is helaas geen 32GB kaart. Gelukkig zetten ze het er een aantal keer onder, zoals:
PLEASE MAKE SURE YOU UNDERSTAND THE LISTING BEFORE YOU BUY
THESE ARE UPGRADED MEMORY CARDS
STORAGE SPACE WILL VARY IN EACH CARD AND CAN BE UPTO 32GB OR MUCH LESS
IF YOU DO NOT AGREE TO THE ABOVE PLEASE DO NOT BUY
IF YOU DO NOT UNDERSTAND THE LISTING PLEASE DO NOT BUY
Kortom, als je pech hebt is er wellicht maar 8GB (of nog minder) bruikbaar op die kaart en de snelheden zijn vaak om te janken. Dit soort dingen zou ik ten zeerste afraden. Spendeer liever een tientje meer en haal fatsoenlijk kaartje zoals bijvoorbeeld deze. Als je een telefoon van 600+ euro haalt mogen die paar euro extra voor een SD kaart het ook niet meer uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Duidelijk verhaal. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:21:
[...]
Ik had de S3 heb nu het gevoel dat Z2 veel groter zal uitvallen, maar we zullen zien :)
Voor het gevoel in de hand zal het denk ik niet heel veel uitmaken. Daarbij is mijn inziens de breedte van het apparaat wat je het meeste merkt en als je de 2 vergelijkt, dan is de Z2 maar 2.7 mm breder. Hij is wel 1 cm hoger, dus het zal nog wat lastiger zijn om b.v. met 1 hand de notificationbar naar beneden te halen. Mij lukt dit nog net bij de Xperia Z2, maar ik heb vrij grote handen, bij de Xperia Z hiervoor ging het iets soepeler.

De grotere afmetingen vind ik (in het algemeen) niet zo erg. Waar ik in sommige gevallen het toestel met 1 hand zou willen bedienen gaat dat nu niet/een stuk lastiger dan met <4.5 inch toestel. Daartegenover heb je dan wel veel meer schermoppervlak voor het bekijken van video's, website, games enzovoorts. Iets wat voor mij een van de voornaamste voordelen is, is dat typen met 2 duimen op een 5+ inch scherm veel beter gaat dan <4.5 inch (grotere toetsen, minder typfouten). Kort samengevat zijn er heel wat scenario's waarbij ik het toestel toch al met 2 handen in landscape mode zou gebruiken, dus doe mij dan maar liever een groter scherm.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.