Haha jij denkt dat een plastic laagje beschermd tegen barsten? Succes. En je leest niet goed, want ik zeg dat als ik een plastic laagje op m'n scherm wil ik er zelf wel eentje op doe. Dat is dus juist het probleem. Sony bepaalt voor mij dat ik een plastic laagje over het mooie glas heen moest hebben. Dan kun je zeggen dan haal je die er toch gewoon van af. Maarja, dan komt dus de grap. Er zit geen oleophobic coating op het glas waardoor vingerafdrukken niet weg te krijgen zijn. Je hebt dus geen keus. Je wordt dus gedwongen een plastic laagje over het glas te hebben. En ja, plastic krast velen malen sneller dan glas, dus krijg je op een gegeven moment krassen. Daar waar ik nooit krassen heb gehad op al m'n andere smartphones die niet zo'n plastic laagje van de fabriek af hadden. Dan kan je ook weer zeggen dan haal je hem er vanaf, maar dan mis je het sony logo en je moet weer een andere protector aanbrengen want anders krijg je je vingerafdrukken weer niet weg. Kortom, dat ding is onzin.izzet3838 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:32:
[...]
Ja maar deze helpt(e) wel tegen de barsten.
En ik heb nog nooit krassen op het display gehad van mijn z/z1 en nu ook note 3.
En heb nooit last gehad van die screenprotector
Ik deed er gewoon altijd op dag 1 een glass screenprotector op en na 2-3 maanden veranderde ik deze gewoon.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat de mensen hebben tegen een screenprotector op je smartphone?
Oleophobic coatings verdwijnen voerigens dan ook he. Je kan zelf ook een flesje kopen en het aanbrengen.cordonbleu schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:18:
[...]
Haha jij denkt dat een plastic laagje beschermd tegen barsten? Succes. En je leest niet goed, want ik zeg dat als ik een plastic laagje op m'n scherm wil ik er zelf wel eentje op doe. Dat is dus juist het probleem. Sony bepaalt voor mij dat ik een plastic laagje over het mooie glas heen moest hebben. Dan kun je zeggen dan haal je die er toch gewoon van af. Maarja, dan komt dus de grap. Er zit geen oleophobic coating op het glas waardoor vingerafdrukken niet weg te krijgen zijn. Je hebt dus geen keus. Je wordt dus gedwongen een plastic laagje over het glas te hebben. En ja, plastic krast velen malen sneller dan glas, dus krijg je op een gegeven moment krassen. Daar waar ik nooit krassen heb gehad op al m'n andere smartphones die niet zo'n plastic laagje van de fabriek af hadden. Dan kan je ook weer zeggen dan haal je hem er vanaf, maar dan mis je het sony logo en je moet weer een andere protector aanbrengen want anders krijg je je vingerafdrukken weer niet weg. Kortom, dat ding is onzin.
Ik zeg niet dat dat de juiste keuze was voor sonycordonbleu schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:18:
[...]
Haha jij denkt dat een plastic laagje beschermd tegen barsten? Succes. En je leest niet goed, want ik zeg dat als ik een plastic laagje op m'n scherm wil ik er zelf wel eentje op doe. Dat is dus juist het probleem. Sony bepaalt voor mij dat ik een plastic laagje over het mooie glas heen moest hebben. Dan kun je zeggen dan haal je die er toch gewoon van af. Maarja, dan komt dus de grap. Er zit geen oleophobic coating op het glas waardoor vingerafdrukken niet weg te krijgen zijn. Je hebt dus geen keus. Je wordt dus gedwongen een plastic laagje over het glas te hebben. En ja, plastic krast velen malen sneller dan glas, dus krijg je op een gegeven moment krassen. Daar waar ik nooit krassen heb gehad op al m'n andere smartphones die niet zo'n plastic laagje van de fabriek af hadden. Dan kan je ook weer zeggen dan haal je hem er vanaf, maar dan mis je het sony logo en je moet weer een andere protector aanbrengen want anders krijg je je vingerafdrukken weer niet weg. Kortom, dat ding is onzin.
Ze zouden de mensen dit er gewoon af kunnen laten halen maar dat wilden ze niet.
Wat ik probeer te zeggen is dat je er gewoon een glaze screenprotecotr op moet zetten(tenminste dat doe ik altijd) en dan heb je ook geen last meer van dat plastic gevoel op je scherm
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Even wat tijd gevonden om de TS te pimpen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
mijn ervaringen met de Z1
cons
- bagger scherm
- bagger camera
- bagger geluid zowel headset als speaker
voor de rest was het een toptoestel!
Als deze punten verbeterd zijn vliegt mijn note 3 eruit
cons
- bagger scherm
- bagger camera
Xperia z2:yasin76 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:53:
mijn ervaringen met de Z1
cons
- bagger scherm
- bagger camera
-scherm met hele goede kijkhoeken en realistishe weergave van kleuren
-oortjes met noice cancelling
-dual front facing speakers een beetje zoals de htc one
-meer opties in het camera menu en waarscheinlijk een licht aangepaste sensor
Ik vind mijn note 3 ook beter als mijn z1 behalve baterijduur dan maar als de z2 echt is wat die lijkt kan mijn noot er ook uitvliegen
Ik ben alleen nog wat huiverig over de grootte.. Heb nu een htc one S en wil graag dit mooie toestel, maar is vergeleken met mijn One S wel een flinke stap in afmetingen.
Iemand ideeën over?
Iemand ideeën over?
Zul je gewoon gaan moeten proberen in een winkel en als je hem los koopt via internet kan je hem ook eerst uitproberen en als het niet bevalt weer terugsturen. Door zijn hoekige vorm voelt hij waarschijnlijk wel groot aan. Mijn Xperia Z voelt namelijk ook een stuk groter aan dan mijn Nexus 5, terwijl de Z niet echt heel veel groter is. Komt echt door de vorm.
Ik ben ruim 1 jaar overgestapt naar de xperia z vanaf een lange reeks van iphone's en ik ben erg snel gewend geraakt aan de grootte. Pas ook perfect in broekzak en vind hem niet te groot.Aert1994 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:31:
Ik ben alleen nog wat huiverig over de grootte.. Heb nu een htc one S en wil graag dit mooie toestel, maar is vergeleken met mijn One S wel een flinke stap in afmetingen.
Iemand ideeën over?
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Uiteraard persoonlijk, maar het design van de Z, Z1 en Z2 had wel wat flatteuzer mogen zijn, imho dan.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat mij trouwens wel opvalt is dat er meteen een pagina voor de Galaxy S5 was, die nu ook helemaal aangevuld is met tig prijzen, daar waar de pagina van de Z2 opvallend op zich liet wachten en er nu nog slechts twee prijzen vermeld zijn..
Ligt aan de winkels zelf en hun koppeling met de PW (waar ze voor moeten betalen)
Je kunt het best wachten tot dat je ergens een dummy ofzo vast hebt en als deze echt te groot is kun je gewoon de z1 compact nemen.Aert1994 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:31:
Iemand ideeën over?
Maar aan de grootte raakte ik altijd snel gewend
Eerst 3.5" bij apple natuurlijk
Dan 4"xperia play
Dan4.3"xperia s
Dan 4.8" galaxy s3
Dan 5"xperia z
5" xperia z1
En nu 5.8" galaxy note 3
En ik was altijd gewend aan de grootte in ongeveer 1 week
de enige plaats waar ik daarna merkte dat hij grpter was was natuurlijk in mijn broekzak
En natuurlijk en zeker nu op de reactie van mensen die mijn gsm zagen
Is er eigelijk al bekend of het magnetisch oplaadpunt hetzelfde is bij de Z2, Z1 en of Z Ultra?
Kan ik me vast voorbereiden.
Ik ben niet zeker maar denk ergens te hebben gelezen/gehoort/gezien dat het een andere zou zijn.JJM vd E schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:19:
Is er eigelijk al bekend of het magnetisch oplaadpunt hetzelfde is bij de Z2, Z1 en of Z Ultra?
Weet iemand toevallig of die Amplifier voor de speakers ook naar de headphone jack gaat?
Ben best geïnteresseerd in dit toestel. Mag een nieuw abonnement afsluiten en die koptelefoon ziet er ook goed uit.
Ben best geïnteresseerd in dit toestel. Mag een nieuw abonnement afsluiten en die koptelefoon ziet er ook goed uit.
Heeft iemand nog een mooie deal gezien met de Xperia Z2, goedkoopste die ik heb gevonden was bij belsimpel (€37,-).
Eerste uitgebreide review is binnen. Van Clove.uk, zeer positief:
Leesverslag:
http://blog.clove.co.uk/2014/03/11/sony-xperia-z2-review/
YouTube:
YouTube: Sony Xperia Z2 Review
Leesverslag:
http://blog.clove.co.uk/2014/03/11/sony-xperia-z2-review/
YouTube:
YouTube: Sony Xperia Z2 Review
Anoniem: 513714
Op basis van wat zeggen jullie dat Sony na de zomer met een top toestel gaat komen? En hoe zou die dan gaan heten?
Waarschijnlijk de Z3 met een Snapdragon 805 erin.
Anoniem: 510011
De Xperia Z2 word overal zeer goed ontvangen, en nu als je het vergelijkt met voorgaande modellen hebben mensen helemaal niets te klagen, dit is pure verwennerij ;-)
Ik denk dat Sony een tijd gaat vasthouden aan de Z2 aangezien de S5 een teleurstelling is en men van HTC ook niet zoveel verwacht, misschien denken de fans er anders over ;-) Apple heeft enorm veel in te halen, zeker nu Samsung loopt te kopiëren.
Ik denk dat Sony een tijd gaat vasthouden aan de Z2 aangezien de S5 een teleurstelling is en men van HTC ook niet zoveel verwacht, misschien denken de fans er anders over ;-) Apple heeft enorm veel in te halen, zeker nu Samsung loopt te kopiëren.
Ik heb hem in mijn handen gehad..Prachtig toestel gaat het worden maar vooral qua processor en dergelijke een sprong vooruit, doet niets af trouwens aan het feit dat de Z2 ook zeker zijn mannetje zal staan!Anoniem: 513714 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:18:
Op basis van wat zeggen jullie dat Sony na de zomer met een top toestel gaat komen? En hoe zou die dan gaan heten?
[ Voor 13% gewijzigd door AMARONE op 14-03-2014 02:09 ]
Il zie toch liever eens iets met een nvidia k1 processorcordonbleu schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:19:
Waarschijnlijk de Z3 met een Snapdragon 805 erin.
Ik vind dat er toch wel te weinig verschil is met de huidige 801/800ac/800ab
En zeker qua gpu spreekt de k1 mij aan zou leuk zijn als sony dan ook nog ps2 of misschien zelfs sommige ps3 titels zou gaan releasen.
De K1 vreet een vermogen aan stroom las ik een weekje geleden, niet eens mogelijk zo in 'n telefoon.
[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 14-03-2014 18:02 ]
Jammer dat nog steeds niet bekend is wanneer de Z2 geleverd gaat worden. Ik heb al besloten dat dit mijn nieuwe telefoon wordt, maar er is nog wel een hoop onduidelijk.
Zal nog wel even een paar weekjes duren, zijn wat problemen met het productieproces zo lijkt het
En qua design?AMARONE schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 02:06:
[...]
Ik heb hem in mijn handen gehad..Prachtig toestel gaat het worden maar vooral qua processor en dergelijke een sprong vooruit, doet niets af trouwens aan het feit dat de Z2 ook zeker zijn mannetje zal staan!
Als dat het final product gaat zijn lijkt dat mij niet zo een goede mobiele processor.CLB schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:55:
De K1 vreet een vermogen aan stroom las ik een weekje geleden, niet eens mogelijk zo in 'n telefoon.
Maar ja natuurlijk heb je die grafishe kracht niet nodig binnen in de menus of tijdens het webbrowsen het kan zijn dat deze gelimiteerd wordt en op volle kracht begint te draaien tijdens het gamen.
En toch naar mijn ervaring lijk het juist het full hd scherm wat de baterij verbruikt en niet echt de processor tenminste zolang je niet de hele dag gamet met je smartphone.
Bij mijn z1 en nu note 3 Gebruikt het scherm bijna 50%
Ik hoop dat ze de hoeken niet te ver afronden. Juist het 'zwarte plak' design, inclusief relatief scherpe hoeken, vind ik erg stijlvol. Ik heb veel positief commentaar gehad op de looks van mijn T als het scherm uitstaat.
Ik sla de Z2 echter over. Mijn T doet het nog, hoewel met een uitermate vervelende bug en kan nog best een half jaar of jaar langer mee. De Z2 is een beetje teveel een incrementele upgrade, dan wacht ik liever op de volgende grotere verandering.
Ik sla de Z2 echter over. Mijn T doet het nog, hoewel met een uitermate vervelende bug en kan nog best een half jaar of jaar langer mee. De Z2 is een beetje teveel een incrementele upgrade, dan wacht ik liever op de volgende grotere verandering.
Vind de xperia T erg lelijk qua design,ah smaken verschillen.Z1 en Z2 zijn mooi,allen die bezelfs maken hem ietjes minder.Bundin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:49:
Ik hoop dat ze de hoeken niet te ver afronden. Juist het 'zwarte plak' design, inclusief relatief scherpe hoeken, vind ik erg stijlvol. Ik heb veel positief commentaar gehad op de looks van mijn T als het scherm uitstaat.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik ga zowiezo de z2 halen. Ben mijn note 3 zo beu
Ik heb vandaag te horen gekregen dat leverdatum pas week 19 is. Balen!
Ik bedoelde de "Z3", aangezien kurk_droog die blijkbaar in z'n hand heeft gehad.izzet3838 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:09:
[...]
Verwacht qua design maar gewoon een z1 met iets kleinere bezels een iets groter scherm en iets rondere hoeken en het frame aan de zijkant in het zilver
Vind de Z1 en Z2 zo op het oog een stuk minder mooi dan de HTC One (en de nieuwe One). En design vind ik toch wel erg belangrijk.
Volgens mij bedoelde hij z2 het lijkt mij een beetje straf dat hij een toestel vast heeft gehad wat pas zou uitkomen over ca. 7-8 maandenbarrymossel schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:33:
[...]
Ik bedoelde de "Z3", aangezien kurk_droog die blijkbaar in z'n hand heeft gehad.
Vind de Z1 en Z2 zo op het oog een stuk minder mooi dan de HTC One (en de nieuwe One). En design vind ik toch wel erg belangrijk.
Dat denk ik niet. Hij quote:
Anoniem: 513714 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:18:
AMARONE schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 02:06:
[...]
Ik heb hem in mijn handen gehad..Prachtig toestel gaat het worden maar vooral qua processor en dergelijke een sprong vooruit, doet niets af trouwens aan het feit dat de Z2 ook zeker zijn mannetje zal staan!
[ Voor 57% gewijzigd door barrymossel op 18-03-2014 08:26 ]
Dat lijkt me nogal raar 'qua processor' de processor die dat toestel zal gaan hebben is waarscheinlijk nog niet op de markt.
Ik zou dan wel eens willen weten hoe hij zo een toestel in zijn handen heeft gekregen.
Als gewoon een aantal mensen het al vast konden krijgen en hij dat dan gewoon zo mag zeggen zouden er volgens mij ook al leaks zijn
Totale onzin natuurlijk dat hij de Z3 in handen heeft gehad.
Ik geloof er ook geen snars van. Maar wil graag een beetje vissen om zo iemand uit de tent te lokken.
Jullie hoeven mij ook niet te geloven en ik ga het ook niet bewijzen met foto's omdat ik niemand in de problemen wil brengen. Maar als je oprecht denkt dat niemand in NL dat toestel al maanden aan het testen is voordat hij uitkomt is naief.
Ik zeg alleen dat het een mooi toestel gaat worden die weer een stap vooruit is op de Z2. En ondanks dat ga ik voor de Z2 omdat ik niet nog 6 maanden kan wachten maar als er mensen rond die tijd kunnen verlengen zou ik zeker wachten. Nu weer op de Z2 over dus
Ik zeg alleen dat het een mooi toestel gaat worden die weer een stap vooruit is op de Z2. En ondanks dat ga ik voor de Z2 omdat ik niet nog 6 maanden kan wachten maar als er mensen rond die tijd kunnen verlengen zou ik zeker wachten. Nu weer op de Z2 over dus
Moet je trouwens nog iets invullen voor die koptelefoon? Zie daar niks meer over staan op gsmwijzer... (heb hem week geleden besteld)
De noise-cancelling-headset? Die zit al in de doos...
Volgens mij leveren ze die gewoon standaard tot ze door de voorraad heen zijn (staat ook OP=OP bij).D-TECH schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:43:
Nee die MDR-10RC.
Ik weet niet of ze hem er bij elke retailer bij doen trouwens. Bij Bol.com zag ik er bijvoorbeeld helemaal niks over staan, terwijl het er bij de Phone House en bij nog een aantal retailers wel duidelijk bij stond.
Ze worden standaard geleverd met de z2,dat zit wel goed.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Anoniem: 470494
Ik heb de telefoon ook in preorder staan maar heb wel een schriftelijke bevestiging gevraagd en gekregen. Just in case

Ik dus niet, GSMwijzer kan niks beloven helaas.
En de levering is uitgesteld naar midden mei...
Bron ?D-TECH schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:38:
En de levering is uitgesteld naar midden mei...
Laatst deze mail gekregen van belsimpel.
Betreft: De Sony Xperia Z2 is vertraagd
Onlangs heeft u een Sony Xperia Z2 besteld met ordernummer xxx. Helaas hebben wij van Sony te horen gekregen dat de Xperia Z2 vertraagd is. Zij geven nu aan dat er begin mei geleverd wordt, vermoedelijk rond 9 mei. Om u zo volledig mogelijk te informeren vindt u hieronder alle informatie over uw order en over de pre-order actie met de headset.
Uw abonnement
Het kan zijn dat de netwerkacties van uw abonnement veranderd zijn door de provider op het moment dat uw Xperia Z2 binnenkomt, hierdoor kan het zijn dat uw gekozen abonnement iets aangepast moet worden. In dit geval zullen we u benaderen met een passend aanbod met een ander abonnement. U blijft in dit geval recht houden op een headset.
Pre-order actie i.c.m. headset
U krijgt de Sony headset die bij de pre-order actie hoort. Nieuwe klanten krijgen deze headset niet meer. Wilt u liever van telefoon wisselen? Dan vervalt uw recht op de headset. Uiteraard gebeurt dit ook als u uw order annuleert (ook als u hetzelfde toestel op een later moment wilt bestellen).
U ontvangt een nieuwe update over uw bestelling per e-mail zodra wij meer informatie hebben gekregen van Sony. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Mocht u nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via een reply op deze mail, of 050-2103404. Vermeld daarbij uw ordernummer: xxxxx
Met vriendelijke groet,
Hilco
Bedrijfsleider Belsimpel.nl
Helaas nog even geduld hebben
Onlangs heeft u een Sony Xperia Z2 besteld met ordernummer xxx. Helaas hebben wij van Sony te horen gekregen dat de Xperia Z2 vertraagd is. Zij geven nu aan dat er begin mei geleverd wordt, vermoedelijk rond 9 mei. Om u zo volledig mogelijk te informeren vindt u hieronder alle informatie over uw order en over de pre-order actie met de headset.
Uw abonnement
Het kan zijn dat de netwerkacties van uw abonnement veranderd zijn door de provider op het moment dat uw Xperia Z2 binnenkomt, hierdoor kan het zijn dat uw gekozen abonnement iets aangepast moet worden. In dit geval zullen we u benaderen met een passend aanbod met een ander abonnement. U blijft in dit geval recht houden op een headset.
U krijgt de Sony headset die bij de pre-order actie hoort. Nieuwe klanten krijgen deze headset niet meer. Wilt u liever van telefoon wisselen? Dan vervalt uw recht op de headset. Uiteraard gebeurt dit ook als u uw order annuleert (ook als u hetzelfde toestel op een later moment wilt bestellen).
U ontvangt een nieuwe update over uw bestelling per e-mail zodra wij meer informatie hebben gekregen van Sony. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Mocht u nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via een reply op deze mail, of 050-2103404. Vermeld daarbij uw ordernummer: xxxxx
Met vriendelijke groet,
Hilco

Welke datum kreeg je die mail?
Lang geduld vrees ik als je die aanbieding hebt gepakt van t-mobile (37 euro per maand). Dit abonnement is niet leverbaar bij de Z2 omdat de actie tot eind maart duurt. Dit is er niet doorheen te drukken, ik heb 2 weken geleden besteld maar ze moeten imei nummer bij T-mobile doorgeven. Aangezien de telefoon pas eind april leverbaar is word dit moeilijk.Anoniem: 470494 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:17:
Laatst deze mail gekregen van belsimpel.
Uw abonnement
Met vriendelijke groet,
Hilco
Ik heb hier een topic over aangemaakt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1584964
Ik kan sinds gisteren m'n abonnement verlengen en het liefst zo snel mogelijk icm de Z2 
Weet iemand een site en/of winkel waar deze telefoon nog als pre order is te bestellen met leverdatum begin april?
Weet iemand een site en/of winkel waar deze telefoon nog als pre order is te bestellen met leverdatum begin april?
Volgens mij is elke winkel eind april begin mei...Jerusalem schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:46:
Ik kan sinds gisteren m'n abonnement verlengen en het liefst zo snel mogelijk icm de Z2
Zeer slecht Sony. Ik heb mn pre-order geannuleerd en ga op zoek naar een andere phone.
Oppo Find 7a, bijna gelijk aan de Z2. En als de geruchten kloppen nog goedkoper ook.Slurp schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:27:
Zeer slecht Sony. Ik heb mn pre-order geannuleerd en ga op zoek naar een andere phone.
En importeren, en lastiger qua garantie, en geen Android KitKat, en een andere Androidschil...
Gaat toch gewoon via hun officiële (europese) webstore. En hier staat dat ze vanuit de UK verschepen dus geïmporteerd hoeft hij ook niet te worden want het is verkeer binnen de EU.CLB schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:12:
En importeren, en lastiger qua garantie, en geen Android KitKat, en een andere Androidschil...
Qua garantie valt wel mee ook mensen in de Oppo Find 5 topic hebben hem opgestuurd zonder problemen. Dus ik verwacht dat, dat met de Find 7 ook wel los zal lopen. Geen KitKat helaas al geloof ik wel dat het er aan gaat komen maar voor de Find 5 is er wel goede support voor custom roms dus vermoed dat dat voor de Find 7 ook zo gaat zijn. En Andere android schil, ja das een beetje een open deur he. Elke telefoon van een andere fabrikant heeft tegenwoordig een andere schil, behalve als ze stock android dragen.
Niet iedereen heeft PayPal of een creditcard om even uit het buitenland te bestellen. Importeren is iets vanuit het buitenland hier naartoe halen, dus ook uit Engeland. Niet iedereen is bedreven in Engelse taal om even garantie te claimen als dat nodig is en ja een andere Androidschil, dat noem ik omdat ColorOS nou niet bepaald florissant is, al helemaal niet ten opzichte van de cleane Sonyschil. Voor veel mensen is om aangedragen punten een Oppo Find 7(a) geen alternatief voor iets wat je hier kunt kopen.
Pre-order geplaatst bij coolblue. Die paar weken langer wachten maken mij niet zoveel uit. Kom van een HTC One X en heb behoorlijk getwijfeld tussen de S5, M8 en Z2. Uiteindelijk toch de Z2 geworden!
[ Voor 38% gewijzigd door Bozznl op 01-04-2014 21:09 ]
GT: The Bozzz88
Ik ga 'm ook gewoon pre orderen. Alleen even de vraag waar. GSM Easy heeft meestal wel leuke acties. Plus het feit dat zij de enige zijn die aangeven dat de leveringsdatum medio april is. Is meer een wens-vader-gedachte ding maargoed, heb ze een mail gestuurd of zij een specifiekere verwacht datum hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerusalem op 01-04-2014 21:45 ]
Laat maar weten zodra je wat meer hoort! Ben benieuwd of zij wel medio april kunnen leveren.Jerusalem schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:43:
Ik ga 'm ook gewoon pre orderen. Alleen even de vraag waar. GSM Easy heeft meestal wel leuke acties. Plus het feit dat zij de enige zijn die aangeven dat de leveringsdatum medio april is. Is meer een wens-vader-gedachte ding maargoed, heb ze een mail gestuurd of zij een specifiekere verwacht datum hebben.
Ik zie nu dat ze bij GSM easy bij de Z2 ook eind-mei als levering hebben staan.Bozznl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:17:
[...]
Laat maar weten zodra je wat meer hoort! Ben benieuwd of zij wel medio april kunnen leveren.
Ai,
Idd, krijg dit als reactie:
Beste,
Helaas krijgen we zojuist te horen dat het eind mei pas gaat worden. Productie problemen van Sony veroorzaken de vertraging.
Idd, krijg dit als reactie:
Beste,
Helaas krijgen we zojuist te horen dat het eind mei pas gaat worden. Productie problemen van Sony veroorzaken de vertraging.
Kreeg vanmiddag nog reactie op mijn vraag aan Phone House wanneer zij hem binnen zouden krijgen (ook voor mensen die hem hadden voor besteld), en ze geven aan 'begin mei'.
Nog even wachten dus, maar dat kan natuurlijk geen kwaad. Ben wel bang dat ze hierdoor al direct een achterstand krijgen t.o.v. de S5 en M8 die wel (?) op tijd releasen.Hartelijk dank voor uw reactie.
In uw reactie vraagt u naar d elevertijd van de Sony Xperia Z2.
Ik heb dit voor u nagekeken en de verwachte levertijd van dit toestel zal begin Mei zijn. Dit is voor alle pre orders die binnen zijn gekomen. Begin Mei is release datum en eerder zullen wij dit toestel ook niet binnen krijgen.
Mijn excuses voor het ongemak.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Ben op het moment in Hong Kong op vakantie en vanaf het moment dat ik arriveerde twee weken geleden op zoek geweest naar de Z2.
Maandag dan eindelijk een winkel gevonden waar ze de witte & paarse op voorraad hadden. Aanbetaling gedaan voor de zwarte en kon hem gisteren ophalen voor slechts 7180HKD (718 euro, auw).
Het is de taiwanese preorder dus met noise cancelling headset en de dock waar hij horizontaal in kan staan en kan opladen zonder afdekrubbertjes te hoeven verwijderen.
Heel veel geld maar ben er heel erg blij mee, kom van een 2.5 jaar oude Galaxy Nexus dus het werd wel tijd voor een nieuwe telefoon.
Mooi scherm, snelle UI zonder haperingen en de Sony shell valt best mee vergeleken met stock Android.
Als ik iets negatiefs moet zoeken dan is het die afdekrubbertjes over de poorten heen, dat vind ik er echt niet uit zien en lijken ook best fragiel. Gelukkig hoef je die amper te gebruiken als je kiest voor de juiste oplader.
Maandag dan eindelijk een winkel gevonden waar ze de witte & paarse op voorraad hadden. Aanbetaling gedaan voor de zwarte en kon hem gisteren ophalen voor slechts 7180HKD (718 euro, auw).
Het is de taiwanese preorder dus met noise cancelling headset en de dock waar hij horizontaal in kan staan en kan opladen zonder afdekrubbertjes te hoeven verwijderen.
Heel veel geld maar ben er heel erg blij mee, kom van een 2.5 jaar oude Galaxy Nexus dus het werd wel tijd voor een nieuwe telefoon.
Mooi scherm, snelle UI zonder haperingen en de Sony shell valt best mee vergeleken met stock Android.
Als ik iets negatiefs moet zoeken dan is het die afdekrubbertjes over de poorten heen, dat vind ik er echt niet uit zien en lijken ook best fragiel. Gelukkig hoef je die amper te gebruiken als je kiest voor de juiste oplader.
Is al bekend of het magnetisch oplaadpunt dezelfde is als bij de Z1 en/of Z1C en/of Z Ultra? Volgens een site (welke opladers verkoopt) wel namelijk.
Hoop eigelijk (tegen beter weten in) dat de Z2 volgende week toch in de winkels ligt!
Hoop eigelijk (tegen beter weten in) dat de Z2 volgende week toch in de winkels ligt!
Koop je die oplader toch gewoon? Mocht ie niet werken zet je even de zeikmodus aan en met een beetje moeite krijg je voor hetzelfde geld de Z2 lader...
Lees net op allaboutphones.nl dat Z2 compact al in de zomer uitkomt met dezelfde specs alleen iets kleinere scherm en batterij.
HK$7180 is trouwens €675. Dat valt dus reuze mee, aangezien je ook de noise cancelling earphones en de dock erbij krijgt.Ace schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:11:
Ben op het moment in Hong Kong op vakantie en vanaf het moment dat ik arriveerde twee weken geleden op zoek geweest naar de Z2.
Ik weet niet of je vaak in HK komt, maar als je weet waar je moet zoeken ben je echt veel goedkoper uit dan in NL.
noise cancelling oordopjes zitten er sowieso standaard bij geloof ik...
Metro halte Sam Sui Po. Staat een winkel centrum vol met winkeltjes die alles met betrekking tot pc hardware, toebehoren, consoles en mobiele zooi verkopen. Je kan trouwens ook gewoon in Mong Kok terecht. Volgens mij staat daar ook een winkelcentrum met alleen mobiele telefoons en toebehoren. In ieder geval een stuk more impressive dan wat dan ook hier in Nederland.shinken82 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:14:
[...]
HK$7180 is trouwens €675. Dat valt dus reuze mee, aangezien je ook de noise cancelling earphones en de dock erbij krijgt.
Ik weet niet of je vaak in HK komt, maar als je weet waar je moet zoeken ben je echt veel goedkoper uit dan in NL.
Mijn z1c is nou niet de goedkoopste, maar daar zat buiten een mini-hdmi -> usb connecter geen headset bij. Zéér teleurstellend. (Al luister ik nooit naar muziek op m'n telefoon, vind ik wel dat het er op z'n minst bij moet zitten.)barrymossel schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:45:
noise cancelling oordopjes zitten er sowieso standaard bij geloof ik...
Dat was op 24 maart.CLB schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:30:
Welke datum kreeg je die mail?
Heb zelf ook de Z2 gepre-ordered bij Belsimpel, voor het totaalbedrag van €668,-. 1-jarig Vodafone RED Essential voor €30,- in de maand, €308,- bijbetalen en €5,95 verzendkosten. Tevens kreeg je bij een vroege pre-order een headset cadeau. Dat betekent dus dat het bijna goedkoper is de telefoon i.c.m. een abonnement te kopen dan het toestel los.
Ik heb hem idd uit dat winkelcentrum in Mong Kok. SSP & Nathan Road beloofde wel veel maar konden uiteindelijk niks leveren.on99 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:59:
[...]
Metro halte Sam Sui Po. Staat een winkel centrum vol met winkeltjes die alles met betrekking tot pc hardware, toebehoren, consoles en mobiele zooi verkopen. Je kan trouwens ook gewoon in Mong Kok terecht. Volgens mij staat daar ook een winkelcentrum met alleen mobiele telefoons en toebehoren. In ieder geval een stuk more impressive dan wat dan ook hier in Nederland.
En... hoe bevalt de xperia z2?Ace schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:09:
[...]
Ik heb hem idd uit dat winkelcentrum in Mong Kok. SSP & Nathan Road beloofde wel veel maar konden uiteindelijk niks leveren.
Is het de moeite waard om te wachten op de preorder of toch overstag gaan naar de galaxy 5? Kan natuurlijk ook nog 4 maanden wachten op de volgende xperia z3
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 470494 op 05-04-2014 17:27 ]
Gewoon op de Z3 wachten,die nog langer wordt.Anoniem: 470494 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:30:
[...]
En... hoe bevalt de xperia z2?
Is het de moeite waard om te wachten op de preorder of toch overstag gaan naar de galaxy 5? Kan natuurlijk ook nog 4 maanden wachten op de volgende xperia z3
Prima tot nu toe. Niks negatiefs over te zeggen na een week.Anoniem: 470494 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:30:
[...]
En... hoe bevalt de xperia z2?
Heb nog niet veel aandacht aan de camera besteed, in HK was het weer te slecht om echt goede foto's te maken dus daar ga ik me van het weekend maar eens mee bezig houden nu ik terug ben.
Hoe weet je de afmetingen van de z3? Ik kan de specs nog nergens vindenAmaze86 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:25:
[...]
Gewoon op de Z3 wachten,die nog langer wordt.
Ace@ Ik ben benieuwd naar de foto kwaliteit, als je zin en tijd hebt zou je dan hier een paar pics kunnen posten?
Ik wil deze en de htc one m8
die camera he..was t maar beter bij de htc..
Ik heb wat foto's gemaakt op weg naar de super markt vanmiddag. De dubbele foto's zijn gemaakt in auto setting (8mp) en een keertje op manual in 15.5mp. Vreemd genoeg schiet de 20mp mode alleen in 4:3, 15.5mp is het hoogste wanneer je in 16:9 wilt fotograferen.Anoniem: 470494 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:26:
[...]
Hoe weet je de afmetingen van de z3? Ik kan de specs nog nergens vindenik heb wel begrepen dat die ws in september al uit komt.
Ace@ Ik ben benieuwd naar de foto kwaliteit, als je zin en tijd hebt zou je dan hier een paar pics kunnen posten?
https://www.dropbox.com/sc/9l01wcjh5re5pvs/SmCw6Tj2Zz
Dankje voor het posten van deze mooie foto's. Vreemd dat de 20mp mode alleen in 4.3 kan? xperia z2 maakt wel veel betere foto's dan de xperia z die ik nu heb:)
Wow, dat zijn goede foto's. Vooral de foto van de supermarkt, nog erg veel detail in de hoeken zonder (veel) ruis of vertekening,
Ik heb de Z2 gepre-orderd omdat ik gewoon een heel goede camera op mijn telefoon wil hebben. Dit stelt me zeker niet teleur.
Ik heb de Z2 gepre-orderd omdat ik gewoon een heel goede camera op mijn telefoon wil hebben. Dit stelt me zeker niet teleur.
Zojuist ook gepre-orderd bij Coolblue;
2 jaar, 2 GB aan data p/m, onbeperkt bellen/smsen.
42 Euro p/maand
64 Euro bijbetalen.
In combinatie met een Vodafone verlenging de goedkoopste vanwege een actie die ze nu hebben voor Vodafone klanten. Verwachte leverdatum is 9 mei.
Prijzen schelen wel aanzienlijk zeg.
Wilde in eerste instantie wachten op Phonehouse, omdat die meestal sneller zijn wat betreft Sony toestellen (begin mei geven zij aan, dan zou ik hem een week eerder hebben
). Maar dan moest ik met hetzelfde 2 jarig abonnement 250 Euro bijbetalen. Bijna 200 Euro verschil
2 jaar, 2 GB aan data p/m, onbeperkt bellen/smsen.
42 Euro p/maand
64 Euro bijbetalen.
In combinatie met een Vodafone verlenging de goedkoopste vanwege een actie die ze nu hebben voor Vodafone klanten. Verwachte leverdatum is 9 mei.
Prijzen schelen wel aanzienlijk zeg.
Wilde in eerste instantie wachten op Phonehouse, omdat die meestal sneller zijn wat betreft Sony toestellen (begin mei geven zij aan, dan zou ik hem een week eerder hebben

Hmm, ik vind het eerlijk gezegd tegen vallen. Had om een of andere reden meer verwacht.DuikKees schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:52:
Wow, dat zijn goede foto's. Vooral de foto van de supermarkt, nog erg veel detail in de hoeken zonder (veel) ruis of vertekening,
Zo mooi zijn ze ook weer niet,zou een vergelijking willen zien met m8 dezelfde fotos.DuikKees schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:52:
Ik heb persoonlijk ook de Z2 gepreordered. 20 megapixel camera klinkt leuk, maar uiteindelijk is het wel een beetje blurry. Maar goed, slecht zijn de foto's niet, het is alleen geen Lumia camera en ook jammer dat Sony nog steeds zo'n sterke filter gebruikt waardoor er zwarte stippen op de foto's komen.
Voor degene die interesse hebben, een camera vergelijking tussen de HTC One m8, S5, G2 Pro en de Z2.
http://www.eprice.com.cn/mobile/talk/4922/4530122/1/1/0/1/0
Voor degene die interesse hebben, een camera vergelijking tussen de HTC One m8, S5, G2 Pro en de Z2.
http://www.eprice.com.cn/mobile/talk/4922/4530122/1/1/0/1/0
In eerste instantie zie ik toch geen wereld van verschil tussen de verschillende cameras...
Even voor iedereen een overzicht van de levertijd van de Z2 bij verschillende aanbieders:
EDIT 09-04-2014 @ 17:06: even de hele lijst geüpdatet en meerdere bedrijven gebeld voor de levertijd. Data die zijn veranderd zijn cursief weergegeven.
EDIT 09-04-2014 @ 17:55 Telfort als laatste nog even gebeld, levertijd geüpdatet in de tabel. Tevens Phone House toegevoegd.
EDIT 10-04-2014 @ 11:26 Belcompany toegevoegd. Ik zal ze vanmiddag even bellen.
Aanbieder | Leverdatum (verwacht) |
---|---|
Algebeld | Eind april |
Ritel | Eind april |
T-Mobile | 6 mei |
Studentmobiel | 8 mei |
GSMWijzer | 8 mei |
PDAShop (Coolblue) | 9 mei |
Phone House | Begin mei |
KPN | Begin mei |
Belsimpel | Eind mei |
Typhone | Eind mei |
GSMWeb | Eind mei |
GSMEasy | Eind mei |
GSMPlaza | Eind mei |
Tele2 | Onbekend - gebeld, nog steeds geen levertijd bekend (ook niet intern) |
Vodafone | Onbekend - gebeld, nog steeds geen levertijd bekend (ook niet intern) |
Telfort | Onbekend - gebeld, nog steeds geen levertijd bekend (ook niet intern) |
BelCompany | Onbekend - staat niet op website, nog niet gebeld |
EDIT 09-04-2014 @ 17:06: even de hele lijst geüpdatet en meerdere bedrijven gebeld voor de levertijd. Data die zijn veranderd zijn cursief weergegeven.
EDIT 09-04-2014 @ 17:55 Telfort als laatste nog even gebeld, levertijd geüpdatet in de tabel. Tevens Phone House toegevoegd.
EDIT 10-04-2014 @ 11:26 Belcompany toegevoegd. Ik zal ze vanmiddag even bellen.
[ Voor 80% gewijzigd door andydewit op 10-04-2014 16:15 ]
Ace @ hoe bevalt de koptelefoon met noise canceling? Merk je hier nu hoorbaar verschil met deze functie aan en uit? Volgens de reclames zou dit geweldig moeten zijn:P
Hoe meer video's en reviews ik zie van de Xperia Z2, hoe meer ik de neiging krijg om mijn Xperia Z toch te gaan vervangen
Aangezien ik vlak bij de grens woon ben ik eens aan het navragen of ze bij de Mediamarkt in Duitsland ook de noise-cancelling headset meeleveren. De telefoon is daar vanaf 5 mei verkrijgbaar en kost slechts 599 euro. Voor die 40-50 euro wil ik best even een kwartiertje rijden vanaf mijn werk, zeker als ie daar eerder te koop is dan in Nederland
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Nog niet getest, het zijn in-ears en daar heb ik een hekel aan.Anoniem: 470494 schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:59:
Ace @ hoe bevalt de koptelefoon met noise canceling? Merk je hier nu hoorbaar verschil met deze functie aan en uit? Volgens de reclames zou dit geweldig moeten zijn:P
Die batterij blijft maar gaan van de Z2. Vanmorgen om 09:00 van de lader gehaald, redelijk gebruik van gemaakt vandaag en nu nog 58% over en dat is zonder Stamina (die heb ik ingesteld om onder de 50% in te schakelen). Ben niet van plan om hem op te laden vannacht, eens kijken hoe ver ik er mee kan komen morgen.
Anoniem: 522715
Net een vergelijking gezien tussen een Galaxy S4 vs een Z2. Die Z2 lijkt me wel erg groot en waarschijnlijk ook te groot. Scheelt toch een flink stuk met de S4. Lijkt me wel iets om rekening mee te houden. En het schermformaat is niet heel veel groter, zeker als je de on screen buttons in ogenschouw neemt.
De DNC in-earphones krijg je er gratis bij geleverd, deze zit in de verpakking van de Z2.Moi_in_actie schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:27:
Hoe meer video's en reviews ik zie van de Xperia Z2, hoe meer ik de neiging krijg om mijn Xperia Z toch te gaan vervangenAangezien ik vlak bij de grens woon ben ik eens aan het navragen of ze bij de Mediamarkt in Duitsland ook de noise-cancelling headset meeleveren. De telefoon is daar vanaf 5 mei verkrijgbaar en kost slechts 599 euro. Voor die 40-50 euro wil ik best even een kwartiertje rijden vanaf mijn werk, zeker als ie daar eerder te koop is dan in Nederland
Ik had al zo'n vermoeden ja en ook al was het niet zo, zou ik dat niet heel erg vinden. Oordopjes gebruik ik zeer zelden en als ik het al doe, dan gebruik ik mijn wireless bluetooth headset die ik destijds bij mijn Xperia Z heb aangeschaft.andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:30:
[...]
De DNC in-earphones krijg je er gratis bij geleverd, deze zit in de verpakking van de Z2.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Zwitserland nu ook pas midden/eind Juni.
Bron: digitec.ch
Bron: digitec.ch
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.