Belsimpel kan abonnement niet leveren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:34
Een week geleden heb ik mijn T-mobile abbonement verlengd via belsimpel. De deal was als het volgt:

- 37 euro per maand
- 150 minuten en 2000mb internet
- gratis Xperia Z2 met headset

Contract ondertekent alles was rond.

Alleen nu ben ik zojuist gebeld door Belsimpel en kreeg ik de mededeling dat het abonnement niet geleverd kan worden. Dit met de reden dat de actie van dit abonnement tot eind maart loopt en de telefoon pas halverwege april geleverd kan worden.

Dit lijkt mij een rare gang van zaken omdat het contract al getekend is of zie ik dit verkeerd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit kun je wel aanvechten lijkt mij. De actie loopt tot een bepaalde datum, dus tot die datum moet er geleverd kunnen worden. Dat je een product later krijgt doet daar niets aan af.

Nu ken ik de voorwaarden niet, en ook de aanvullende voorwaarden niet, maar bij Belsimpoel loopt wel vaker iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je het abonnement in maart in laat gaan, maar de telefoon later komt en je vind dat prima zie ik het probleem niet. Het abonnement samen met je telefoon activeren kan belsimpel niet doen omdat t-mobile dit bepaald.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Marzman schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:13:
Als je het abonnement in maart in laat gaan, maar de telefoon later komt en je vind dat prima zie ik het probleem niet. Het abonnement samen met je telefoon activeren kan belsimpel niet doen omdat t-mobile dit bepaald.
Oke, op de site van Belsimpel staat geen einddatum voor de aanbieding. Het abonnement zal pas in juni ingaan maar dit lijkt mij voor een verlenging geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56
michel2412 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:14:
[...]

Oke, op de site van Belsimpel staat geen einddatum voor de aanbieding. Het abonnement zal pas in juni ingaan maar dit lijkt mij voor een verlenging geen probleem.
De einddatum van de aanbieding mag eigenlijk geen invloed hebben.

Ik heb al vrij voor een maand of 3 van te voren mijn contract verlengd en toen gebruik gemaakt van aanbiedingen welke afliepen voordat het nieuwe contract in ging en dat is nooit een probleem geweest.

Dat het contract in gaat voordat het toestel geleverd word heb ik ook al vaker gehad en dat is ook nog nooit een probleem geweest. Dus blijkbaar maakt Belsimpel hiervan een probleem terwijl de concurrentie dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Belsimpel houdt zich vast aan het leveringsprobleem van de Xperia Z2 en zegt het abonnement tegelijkertijd met de telefoon te moeten leveren.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik hier bedondert word :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
michel2412 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:23:
Belsimpel houdt zich vast aan het leveringsprobleem van de Xperia Z2 en zegt het abonnement tegelijkertijd met de telefoon te moeten leveren.

Je hebt een contract dus ze kunnen niet zomaar niets leveren. De datum dat jij je handtekening zette is de datum van aankoop, niet de datum van levering, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
RagingPenguin schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:25:
[...]

Je hebt een contract dus ze kunnen niet zomaar niets leveren. De datum dat jij je handtekening zette is de datum van aankoop, niet de datum van levering, lijkt mij.
Dat lijkt mij inderdaad ook, alleen is het contract natuurlijk automatisch door Belsimpel ondertekent en ik weet niet welke rechten ik hiermee hebt.
In de voorwaarden kan ik er iig niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57

netblade

Sunrise

Belsimpel doet dit omdat ze anders het toestel niet van T-Mobile vergoed krijgen, beetje vreemd dat ze je ook een contract zonder imei nummer lieten tekenen, deze staat naar mijn weten altijd vermeld op een T-Mobile contract. Maar daarnaast getekend is getekend, hun hebben de fout gemaakt door je direct te laten tekenen terwijl het toestel nog niet leverbaar is en waar dus waarschijnlijk rond die periode een andere korting geldt. Maar dit kon jij niet weten dus ik zou het persoonlijk aanvechten en anders elders mijn contact af gaan sluiten en de deal voor belsimpel niet door laten gaan.

Edit : Sterker nog, ze krijgen het toestel sowieso niet vergoed als er geen imei bekend is bij T-Mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door netblade op 21-03-2014 21:51 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
netblade schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:50:
Belsimpel doet dit omdat ze anders het toestel niet van T-Mobile vergoed krijgen, beetje vreemd dat ze je ook een contract zonder imei nummer lieten tekenen, deze staat naar mijn weten altijd vermeld op een T-Mobile contract. Maar daarnaast getekend is getekend, hun hebben de fout gemaakt door je direct te laten tekenen terwijl het toestel nog niet leverbaar is en waar dus waarschijnlijk rond die periode een andere korting geldt. Maar dit kon jij niet weten dus ik zou het persoonlijk aanvechten en anders elders mijn contact af gaan sluiten en de deal voor belsimpel niet door laten gaan.

Edit : Sterker nog, ze krijgen het toestel sowieso niet vergoed als er geen imei bekend is bij T-Mobile.
Oke, bedankt! ik ga morgen even met Belsimpel bellen dat ik het er niet mee eens ben en dat ze maar iets vergelijkbaars aan moeten bieden. :(

Edit: Het imei nummer staat er nog niet op omdat het een pre-order is.

[ Voor 3% gewijzigd door michel2412 op 21-03-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

13art

Moderator Mobile
--> SF
Beetje verwarrend wellicht, maar aangezien het betreft levering van een dienst en een geschil hierover, hier net iets meer op zijn plek

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:22
Ik zou het vrij eenvoudig benaderen want dit is niet jouw probleem, dan moeten ze de administratie daar maar goed op orde hebben. Ze kunnen eigenlijk maar twee dingen doen volgens mij, dat is de fout voor lief nemen en jou gewoon het beloofde leveren, of je een aanbieding doen met een ander toestel die minstens... eigenlijk zelfs nog wat aantrekkelijker zou moeten zijn.

consuwijzer.nl heeft er vaak wel bruikbare informatie over. Ik zou zeggen dat onderstaande op jouw geval toepasbaar zou kunnen zijn want de webshop wil immers niet leveren... dat dit blijkbaar zou zijn omdat T-mobile hun dan geen vergoeding geeft is niet jouw probleem. Alhoewel ze niet de prijs aanpassen, in het in principe hetzelfde... ze kunnen het niet leveren (voor die prijs).

http://www.consuwijzer.nl...en-voor-afgesproken-prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:13
Actie loopt tot eind maart, het is 22 maart en ze kunnen je niet gebruik laten maken van de actie?
Erg vreemd. Immers, als ik nu een product ergens bestel voor prijs X en het product wordt over 1 maand geleverd, dan moet het product voor die prijs geleverd worden.

Om die reden geloof ik ook dat je gewoon recht hebt op de afgesproken prijs en voorwaarden. De consuwijzer link help er inderdaad goed bij. En eenzijdige ontbinding van een overeenkomst mag niet zomaar.

PS: ervaring met belsimpel, je recht halen en hebben is daar een groot verschil. Tot aan de directeur toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Draakje5 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:49:
Actie loopt tot eind maart, het is 22 maart en ze kunnen je niet gebruik laten maken van de actie?
Erg vreemd. Immers, als ik nu een product ergens bestel voor prijs X en het product wordt over 1 maand geleverd, dan moet het product voor die prijs geleverd worden.

Om die reden geloof ik ook dat je gewoon recht hebt op de afgesproken prijs en voorwaarden. De consuwijzer link help er inderdaad goed bij. En eenzijdige ontbinding van een overeenkomst mag niet zomaar.

PS: ervaring met belsimpel, je recht halen en hebben is daar een groot verschil. Tot aan de directeur toe.
Bedankt voor de informatie, zojuist nog een keer naar Belsimpel gebeld en weer hetzelfde verhaaltje. Het abonnement kan pas afgesloten worden (door hun bij T-mobile) wanneer het toestel leverbaar is. Omdat de levertijd momenteel 7 weken is van het toestel (Z2) en de actie tot eind deze maand loopt willen ze het abonnement annuleren.

Iemand nog enige tips om mijn gelijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er is gewoon een overeenkomst tot stand gekomen. Zaken als overmacht gelden niet voor het niet kunnen krijgen van een telefoon via het gewenste kanaal - dat is hun probleem. Wel moet je even goed de voorwaarden (die moet je hebben gekregen) doornemen om te weten waar je precies staat. Let wel dat voorwaarden die niet aan de wet voldoen vernietigbaar zijn. Wellicht handig even een scan of link hier te plaatsen.

De overeenkomst met Belsimpel kwam tot stand op moment van handtekening, en niet op het moment dat zij vinden dat levering kan plaatsvinden, of als ze menen dat er nog niet betaald is en het dus geen probleem is.

Belsimpel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Je kan Belsimpel ook melden dat als ze nakoming van de overeenkomst weigeren, je een klacht neerlegt bij Thuiswinkel Waarborg en je het recht voorbehoudt ongeacht de procedures van Thuiswinkel Waarborg stappen te ondernemen om levering alsnog af te dwingen met verhalen van de kosten daarvoor op Belsimpel.

Let er wel op dat vóór je dat doet, de voorwaarden even doorgenomen moeten worden op clausules die jouw geval beschrijven en niet tegen de wet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:16:
Ja, er is gewoon een overeenkomst tot stand gekomen. Zaken als overmacht gelden niet voor het niet kunnen krijgen van een telefoon via het gewenste kanaal - dat is hun probleem. Wel moet je even goed de voorwaarden (die moet je hebben gekregen) doornemen om te weten waar je precies staat. Let wel dat voorwaarden die niet aan de wet voldoen vernietigbaar zijn. Wellicht handig even een scan of link hier te plaatsen.

De overeenkomst met Belsimpel kwam tot stand op moment van handtekening, en niet op het moment dat zij vinden dat levering kan plaatsvinden, of als ze menen dat er nog niet betaald is en het dus geen probleem is.

Belsimpel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Je kan Belsimpel ook melden dat als ze nakoming van de overeenkomst weigeren, je een klacht neerlegt bij Thuiswinkel Waarborg en je het recht voorbehoudt ongeacht de procedures van Thuiswinkel Waarborg stappen te ondernemen om levering alsnog af te dwingen met verhalen van de kosten daarvoor op Belsimpel.

Let er wel op dat vóór je dat doet, de voorwaarden even doorgenomen moeten worden op clausules die jouw geval beschrijven en niet tegen de wet zijn.
Dit zijn de voorwaarden die op het contract staan, hier werd aan de telefoon ook naar verwezen. Alleen raar dat waar naar verwezen werd niet op het contract staat....

https://www.dropbox.com/s/67a4rlwa860sc92/klacht.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 10:42
michel2412 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:23:

In het T-mobile systeem moet ten alle tijden bij het afsluiten van het abonnement het imeinummer worden ingegeven van het bijbehorende toestel. Aangezien het er niet is kan dit dus niet.
Ze hebben geen glazenbol hoe de acties volgende maand zijn dus ja een toestel wat nog niet geleverd kan worden kunnen ze je niet met de huidige actie uitleveren.

Dat ze het uberhaupt niet hadden moeten aanbieden is een ander verhaal. Maar daar hebben alle websites een handje van, meer als 3 maanden van te voren pre-orderen etc etc.

Overigens zoek een leverancier die het toestel wel heeft en sluit daar het contract af als de actie van deze maand zo belangrijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 22-03-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Belsimpel is aangesloten bij klachtenkompas.nl. Daar kan je met een simpel formuliertje een klacht indienen waarbij Belsimpel verplicht is om met een voorstel te komen. De consumentenbond kijkt daar bij mee(het is hun site btw). Als de gang van zaken je niet bevalt kan je ze met 1 klik inschakelen, mijn ervaring is dat de consumentenbond heel goed is in bedrijven aanpakken.

Zelf had ik ook een verhaal met Saturn over de levering van een vervangende oplader nadat de originele kapot was gegaan in 3 maanden tijd. Saturn had ook allerlei smoesjes waardoor het 7 weken duurde. Toen ik bij klachtenkompas een klacht indiende was het binnen 2 dagen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
RagingPenguin schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:49:
Belsimpel is aangesloten bij klachtenkompas.nl. Daar kan je met een simpel formuliertje een klacht indienen waarbij Belsimpel verplicht is om met een voorstel te komen. De consumentenbond kijkt daar bij mee(het is hun site btw). Als de gang van zaken je niet bevalt kan je ze met 1 klik inschakelen, mijn ervaring is dat de consumentenbond heel goed is in bedrijven aanpakken.

Zelf had ik ook een verhaal met Saturn over de levering van een vervangende oplader nadat de originele kapot was gegaan in 3 maanden tijd. Saturn had ook allerlei smoesjes waardoor het 7 weken duurde. Toen ik bij klachtenkompas een klacht indiende was het binnen 2 dagen opgelost.
Bedankt voor de tip, ik heb bij klachtkompas, kassa en klacht.nl een topic aangemaakt.

Benieuwd of er wat uitkomt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:58

Hokkie

Hello

thefox154 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:16:
[...]
Dat ze het uberhaupt niet hadden moeten aanbieden is een ander verhaal. Maar daar hebben alle websites een handje van, meer als 3 maanden van te voren pre-orderen etc etc.
Hier draait het juist (!) om. Misleidend is het. Klanten moeten gewoon correct geïnformeerd over het abonnement en de vergoedingen.

Kan je niet een "cash-back" laten uitkeren? De waarde laten uitbetalen, zodat je het toestel bij een andere winkel kunt aanschaffen... Vroeguh kon dit, maar ik weet niet of dit nog kan.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1