"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Gewoon goed doorgestampt en na 13 rondjes vond ik dan ook aansluiting en begon ik ook in mijn eigen klasse vooruit te komen. Alles goed dus, tot de eerste pitstop... Ik had in mijn in-lap een mx5 de cup-variant van de track zien gebruiken tussen T4 en T7 en wou dat gewoon melden aan RC. Ik had het typvenster dus al geopend. Doordat dat typvenster al geopend was, kon ik blijkbaar de knopjes van mijn stuur niet meer gebruiken, iets wat ik niet wist. Bovendien was mijn pitstand verplaatst tussen de practice en de race en vond ik mijn plaats dus niet onmiddellijk. Een en al chaos dus
Opnieuw heel wat kunnen opschuiven, totdat ik bij Duljon Boldrin kwam. Dat was echt een moeilijke om in te halen, hij remde redelijk vroeg en hard, stond bijna stil op de apex, maar accelereerde dan wel weer snel weg. Ik heb hem dan toch kunnen inhalen in T7-T8, na heel even wat verf uitgewisseld te hebben. Zo toch nog 11de kunnen worden.
Ondanks dat incidentje in Lap 1 toch een heel fijne race gehad. Bedankt aan de organisatie en aan de rest van het veld!
Nick.elni schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:02:
Zekers!!!! Had het totaal niet verwacht,begon met enige tegenzin aan de race maar bleek uiteindelijk een hele hele leuke race.Niel en Joep bedankt voor de race en de rest voor de mooie race.
elni schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:02:
Zekers!!!! Had het totaal niet verwacht,begon met enige tegenzin aan de race maar bleek uiteindelijk een hele hele leuke race.Nick en Joep bedankt voor de race en de rest voor de mooie race.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Was Niel er ook bij betrokken...elni schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:02:
Zekers!!!! Had het totaal niet verwacht,begon met enige tegenzin aan de race maar bleek uiteindelijk een hele hele leuke race.Niel en Joep bedankt voor de race en de rest voor de mooie race.
Dikke proficiat aan Paul en Bob! Was echt een leuke race en veel leuke gevechten. Jammer van m'n 2e pitstop. Die paar liter heeft me uiteindelijk misschien wel de overwinning gekost. Volgende keer maar iets minder op safe spelen
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Verwijderd
In de kwali een dikke pb gereden, en de eerste helft van de race ging eigenlijk best lekker. Op een gegeven moment een top 10 notering in mijn hoofd gezet als doel. Halverwege de 2e stint had ik het zwaar, moe, warm, pijn in de rug. Kortom, dat zorgde voor wat foutjes helaas. Bij de laatste stop meteen een momentje gepakt even goed te drinken, te strekken en daarna ging het weer een stuk beter.
Uiteindelijk hadden Dennis en ik 8e overall kunnen worden, maar door mijn dwaling in de 2e stint heb ik teveel inc. meegenomen. 14e werden we uiteindelijk. 2 of 3 momentjes gehad met de KIA's, ging eigenlijk vooral goed. Petje af naar het hele veld en natuurlijk naar Joep en Nick!
Race was verder zonder veel spannende momenten. 1e ronde alleen in bocht 4 waar een paar mensen nogal dwars gingen en elkaar raakten. Ik kon er zonder schade tussendoor, en schoof zo een paar plekjes op. De rest van de stint enigzins in gevecht geweest met Robbert en even met Jos nadat ik me verremd had in T2. Gelukkig kon ik hem weer snel voorbij door een betere exit uit de lange linkerbocht bergaf. Einde 1e stint Robbert nog in kunnen halen in de hairpin. Robbert raakte daarna wel de muur, en vloog ineens mijn kant op, en raakte me met een 0x... Schrok me dood, maar geen echte schade. Moest meteen daarna de pits in en Robbert kwam vlak achter me aan. Hierdoor de strategie iets aangepast en maar 41,5L benzine gepakt, met het idee om zo een beetje weg te rijden bij Robbert, en in de 2e pitstop iets meer te pakken. Dat pakte goed uit, want ik kwam zo'n 17s eerder dan Robbert de pits uit. Zat zo'n 9s. achter Dennis en kon zijn pace goed volgen, kwam echter ook niet echt dichterbij. Verder rustige stint, met een paar kleine foutjes van mij, maar niks ernstigs. 2e Pitstop 47L gepakt, en nadat de pitstops geweest waren lag ik 7e achter Dennis, maar wel op zo[n 30s... Robbert lag ook nogsteeds ver achter me, dus maar rustig de race proberen uit te rijden. 2 rondes voor het einde maakte ik nog een fout in de bocht voor de hairpin, en raakte ik nog ff de muur, gelukkig niet veel schade en zo de race op P7 kunnen uitrijden. Helaas had mijn teammaatje Pascal iets minder mazzel, en viel uit met een kapotte MX-5. /als team zijn we nog als 8e geeindigd, en dat was prima
Bedankt Nick en Joep voor de perfecte orga weer!!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Bedankt Nick/Joep!
Zelf heb ik wel een heel leuke race gehad, veel gevechten gehad en lekker druk met mx5jes inhalen.
Nick en Joep bedankt voor het organiseren!
Eerder vandaag ook de L79 op Long Beach race gedaan, uur lang de muren weten te ontwijken en daar een P4 behaald, die race was wat eenzaam qua gevechten maar ook die auto is echt enorm verbeterd.
Misschien dat m'n mening nog veranderd na een aantal weken (zoals vaak wel is), maar tot nu toe vind ik dit de beste build van iRacing die ik heb meegemaakt. Gewoon elke auto is 100 keer verbeterd, zoveel beter op te vangen, beter te plaatsen, realistischer voor zover ik dat kan beoordelen. Helemaal tevreden
En bedankt voor de bedankjes, onze eigen race was vanaf ons oogpunt erg leuk, wat een chaos af en toe, gelukkig dat het voor het merendeel goed ging. Sorry voor de warnings / black flags, was een beetje lastig inschatten wanneer een tikje nou te hard was of niet (die Kia kan er wel tegen) maar ik denk dat de black flags verdiend waren (sorry Bas
Daar heb ik lang getwijfeld, ik vond het een racing incident, maar aangezien we voor een vergelijkbaar ding Duljon een black flag gaven was dat misschien niet helemaal eerlijk. Maar het was je eerste 'offence' (voor zover ik kon zien) en het was duidelijk gewoon doordat jullie flink aan het keten waren en hij kon gewoon verder dus hebben we het laten zitten.ThiJor schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:42:
Ik vond het allemaal heel fair. Het tikje van Bas in lap 1 was een racing incident. Ik heb ook de replay gezien van mijn inhaalbeweging op Duljon en dat contact was misschien iets te hard, de commentator vond dat in ieder geval toch ook.
Verwijderd
Maakt niet uit was zelf de wagen 2x bijna kwijt in de eerste ronden. Bedankt nog voor de paint, die zag er leuk uit!Linc schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:14:
Sorry nog Rudy, door mijn foutje met Stefan en de zwarte vlag die ik daardoor kreeg heb ik de kans voor ons team op een podium plek verspeeld.
Zelf heb ik wel een heel leuke race gehad, veel gevechten gehad en lekker druk met mx5jes inhalen.
Nick en Joep bedankt voor het organiseren!
't was wel erg warm (30 graden). Eind van de race kreeg ik wat last van verzuring door het remmen en het koppelen.
Leuke race gehad. De 1e keer dat de Kia's voorbij kwamen denderen was wat chaotisch, met her en der een tikje (Eric
Merkte in de training wel dat ik nog wat moet wennen aan dat BMW stuur. Toen ik na een uurtje 'terug' ging naar formula rim gingen m'n tijden toch ook nog wat naar beneden. Oh well, details
[ Voor 11% gewijzigd door BM op 28-07-2014 08:19 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb me heel goed vermaakt. Nu op naar S3, eens kijken of ik naast de DW12 nog iets ga rijden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik hoor meer mensen over de DW12, ik heb ook de intentie misschien een idee om met meerdere te gaan trainen/racen hiervoor?Phydomir schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:44:
Heb me heel goed vermaakt. Nu op naar S3, eens kijken of ik naast de DW12 nog iets ga rijden.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Paar seizoenen terug toen ik nog in de SRF reed waren er echt meer dan genoeg races. Als ik de resultaten van vorig seizoen terug kijk is het een uitzondering als er een race niet official gaatNickThissen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:21:
Die SRF is echt leuk, ik had echt een leuke race gisteravond, heel goed bestuurbaar nu, je kan er prima mee vechten, driften, etc. Misschien goeie keuze om tussendoor te doen, maar ik heb geen idee wanneer die races official gaan
Kan die wel weer eens proberen, maar dan moet ik er wel meer gevoel mee hebben dan afgelopen seizoen, dat was hopeloos. Maar aangezien praktisch alle autos stukken beter geworden zijn heb ik goeie hoop dat dat hier ook zo mee is.
Xbox
Verder wil ik iedereen die een donatie gedaan heeft bedanken voor het gestelde vertrouwen! Ik had de laatste dagen niet echt op mijn GoT-paypal account gelet, maar het ging wat hard. We hebben nu voldoende (paypal)geld in kas voor 1,5 seizoen
Hier het financieel overzicht, zoals dat ook in de TS is opgenomen.
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 28-07-2014 12:10 ]
Ik had zaterdag een paar rondjes gedaan met de setup die Bob geshared had en me wel beviel.
In de practice geen vrij rondje gehad en in de kwalificatie ontbrak het ritme een beetje om een echt scherpe tijd neer te zetten, desondanks 4e op de grid wat natuurlijk prima was.
De race was erg vermakelijk, er waren leuke gevechten met name met Koen en Bob.
Ik ging nog even half in de rondte toen Koen een run op me had in T7 en me lichtjes aantikte, hetgeen me tijdens het moment zelf niet opviel, ik kreeg ook geen inc melding op m'n scherm in ieder geval.
De pitstops waren wel appart met het tanken dat zo ontzettend langzaam ging. Bij m'n eerste moest ik een ronde eerder de pits in dan Koen en Bob en pakte ik een bijna volle tank.
Het ene rondje op vers rubber wierp z'n vruchten af waarop ik net voor Koen terecht kwam na zijn pitstop.
De pitstops waren wel enigzins verwarrend omdat Bob ineens op de 6e plek een heel eind achter reed en er ineens andere auto's voor ons reden die ik eerder die race helemaal nog niet had gezien.
Omdat het tanken zo traag ging heb ik het refuelen op de tiende liter nauwkeurig afgekapt.
Na die stop zat ik ineens weer ver voor Koen, een seconde of 10 maar zat ineens Bob weer voor me zo vanuit het niets
Hij had schijnbaar eerder gepit en z'n banden leken wat minder waardoor ik nog snel kon profiteren van m'n verse rubber en al gauw de leiding kon overnemen.
Daarna de race uitgereden met hier en daar nog wat coasten om fuel te sparen wat uiteindelijk net genoeg was.
Al met al een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar
De pitstops waren wel vreemd idd. Bob kwam net na mij binnen en had evenveel getankt. Toch verloor hij bijna 10 seconden.
Mijn 2e pitstop heb ik toch net wat teveel fuel meegenomen en kwam bijna 10 seconden na jou terug op de baan. Had ook geen rekening gehouden met de hoeveelheid fuel die ik nog overhad net voor de pitstop. En dat kost met die KIA inderdaad veel te veel tijd.
Was redelijk pissig en ben vrij hard beginnen pushen. Bob ben ik redelijk vlot voorbij gekunnen omdat hij niet verdedigde in de laatste hairpin en dan was ik net iets te hard aan het pushen om het gat met Paul dicht te rijden waardoor ik af en toe toch wat steekjes liet vallen. Toch nog tot 1,5 seconde terug kunnen komen. Dat vond ik al een hele prestatie op zich
Op naar de volgende. en natuurlijk bedank aan de organisatie van de race
| GoT Monday Tournament S3-W1 | 28-07-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||
| Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Weather |
| Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
| 32° C | 20% | 0% | 21 Km/u | W | Mostly |
Nu net maintenance wel zie ik.... gepland? Niet gezien.
[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 28-07-2014 16:11 ]
Was paar uurtjes terug aangekondigdNickThissen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:10:
Ford op Lime Rock was vorige keer heel erg gaaf, ben benieuwd
Nu net maintenance wel zie ik.... gepland? Niet gezien.
Xbox
Simulation
- Change the graphics initialization to use an older Direct3D routine. This resolves the issue where ATI Crossfire was using only one card, where the sim would not load in 64-bit using SoftTH, and could potentially resolve additional recent graphics issues.
Controls
- Includes the latest Fanatec SDK.
Cars:
- Added missing sponsor images.
BMW GT3 Z4
- Updated the car's graphics model to improve rendering performance in night races.
Chevrolet Camaro Class B
- Removed extra polygons from the cockpit model that were causing wierd reflections in the mirror.
- No longer forces the spoiler color.
- Fixed a bug where the nose of the car could disappear at certain viewing distances.
- Updated the phoenix_2012, iowa_oval, and charlotte_quadoval setups.
Chevrolet Impala Class B
Chevrolet Monte Carlo SS
- Added a setup for the 2012 version of Phoenix.
Chevrolet National Impala
Chevrolet Silverado
- Adjusted the bristol and pocono_oval setups.
Chevrolet SS-Gen6
- Fix the rear spoiler so that it doesn't pop in and out.
Dallara IndyCar
- Updated the baseline setup, renamed road_lowdownforce.sto to road_low_downforce.sto and updated this setup, updated the road_smooth and road_bumpy setups.
Ford Falcon V8 Supercar
- Now has lap time fall off from additional tire curing when the tires are hot.
Ford Fusion-Gen6
Ford GT
Ford Mustang Class B
Ford Mustang FR500S
Legends Ford '34 Coupe
Lotus 49
- We have tweaked the grip level to slow the car down a little as it appears it's a bit too fast in corners at the moment.
- Updated the baseline, road_short and road_long setups.
Lotus 79
Mazda MX-5 Cup
Mazda MX-5 Roadster
- Updated the baseline setup.
Pontiac Solstice
Ruf RT 12R AWD
Ruf RT 12R RWD
Ruf RT 12R Track C-Spec
Skip Barber Formula 2000
Spec Racer Ford
- Updated engine sounds to sound better when listening from a distance.
Star Mazda
Super Late Model
- Improved shadow framerate performance at night tracks.
- Updated all setups.
Toyota Camry-Gen6
VW Jetta TDI Cup
Tracks:
Donington Park Circuit
- Added missing pit light to right side of pit exit. Light is attached to catch fence.
[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 28-07-2014 16:55 ]
Voor de rest wat fixes die al aangekondigd waren. Hoop wel dat de Lotus49 nog steeds leuk is om te rijden want vond hem wel lekker met wat meer grip.
[ Voor 61% gewijzigd door DutchDevil79 op 28-07-2014 17:05 ]
zou deze wel rijbaar zijn?
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
nee joh, er is nu naast de GT2, GT3 ook een Ford GT met stockcar physics.DutchDevil79 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:04:
Leuk oval setups voor de Ford GT. lol zal wel een copy paste foutje zijn.
Lotus 79
Mazda MX-5 Cup
edit: Kom er net achter dat (om god weet welke reden) mijn brake curve factor op 1.8 stond ipv 0.... geen idee hoelang dat al zo staat, maar dat helpt niet echt mee natuurlijk...
[ Voor 47% gewijzigd door BM op 28-07-2014 18:54 ]
Xbox
Dat is deze dus daar mag je van uit gaan. Hoewel ik de vorige ook prima vond eigenlijk. (dan bedoel ik die van deze build, die van de vorige build was inderdaad verschrikkelijk)-PassY- schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:27:
Ruf RT 12R Track C-Spec
zou deze wel rijbaar zijn?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Sinds deze kleine update of ook al daarvoor? Nogal belangrijk als die auto niet te rijden is voor ons...Arfman schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:06:
Radical op Okayama is onbestuurbaar. Dat gaat "ons" flink participatie kosten, er gaat geen hond mee racen zo

Nu nog de landing goed krijgen en dan is het inhaal van de eeuw!
Hahah, was telaat voor de race dus in DW12 geoefend en toch weer wat van me tijd af en constant.Niellie41 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:31:
Inhaal actie van het jaar!
[afbeelding]
Nu nog de landing goed krijgen en dan is het inhaal van de eeuw!
Lag wel op 4s+ (ronde tijden 1.08.1 meen ik) maar echt leuk rijden en race.
Bij elke up en downshift vliegen de vlammen eruit. Beetje teveel van het goede als je het mij vraagt.
was dat eigenlijk volledig uit het oog verloren en heb dus onverwachts wat extra opties om de reeksen voor s3 uit te kiezen
Heel toffe auto om mee te rijden, maar het lijkt me moeilijk om er echt het maximum uit te halen. Ik reed nu rondjes van 2:18.x
Ligt denk ik aan Okayama. Op Donington is hij prima.NickThissen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:52:
[...]
Sinds deze kleine update of ook al daarvoor? Nogal belangrijk als die auto niet te rijden is voor ons...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja vind je? Van mij mogen ze nog wat groter eigenlijkRemco Tr schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:42:
Ik vind die backfires van die mp4 wel beetje overdreven sinds de laaste grote update.
Bij elke up en downshift vliegen de vlammen eruit. Beetje teveel van het goede als je het mij vraagt.
Niks mis mee met de Radical. Gister getest.Arfman schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:28:
[...]
Ligt denk ik aan Okayama. Op Donington is hij prima.
ik vind ze juist tegenvallen. Van mij mogen ze wel wat meer uitschieten naar achterRemco Tr schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:42:
Ik vind die backfires van die mp4 wel beetje overdreven sinds de laaste grote update.
En ik denk dat de Ford GT en ik geen vriendjes gaan worden op de korte termijn
Bedoel meer bij upshifts dan zie je geen backfires. In iRacing zie je dat wel.JazzGreenway schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:49:
[...]
Ja vind je? Van mij mogen ze nog wat groter eigenlijk
[video]
Het merendeel van de vlammen / plofjes betreffen onverbrande brandstof in de uitlaat doordat er wel ingespoten wordt maar ff niks nodig is voor verbranding gecombineerd met een behoorlijke overlap van de in- en uitlaap kleppen
En vlammen bij upshift..... Tja geen tekst bij
Maar ja, ze hebben bij iRacing ook meer verstand van banden
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 29-07-2014 10:25 ]
Race 1 gestart als 6de doordat ik in de kwalificatie 4 tienden verloor in de laatste bocht door een foutje (wel leuk 1 ronde kwalificatie waarbij zulke dingen gebeuren). Bij de start zat ik echter te klooien met TC uitzetten waardoor ik hem te vroeg in zijn versnelling zette. Dat leverde dus een stop en go op. Moest dus na 1 rondje van achteraan beginnen. Gelukkig ree ik al snel weer achterop andere rijders en kon een leuke inhaal race beginnen. Zodoende van p21 naar p12 kunnen oprukken. Paar leuke inhaal acties gehad. Uit eindelijk met Jasper in gevecht geraakt. En na tijdje kon ik hem ook inhalen. Echter daarna kwam ik Maarten tegen die niet wist welke kant van de baan die wou stil staan en knalde er vol op. Schade bleek mee te vallen echter zat Jasper nu wel in men nek te hijgen. Kon hem achter me houden met wat verdedigend werk. Echter kwamen we Deni tegen die op een rondje gezet werd. Die ging echter niet zo snel aan de kant waardoor ik bij opkomen rechte stuk iets moest inhouden. Jasper maakte hier optimaal gebruik van en kon zo net voor de finisch p11 van me afpakken.
Race 2 startte ik als 2de omdat Iracing blijkbaar nieuwe functies niet zo geweldig test. In plaats van reversed grid hadden we nu ineens starten op Irating. Was een rollende start waar ik weer geen lekkere start had. Ik lette iets teveel op de pacecar ipv de leider, die dus iets inhield voor de start waardoor ik moest wachten. Een aantal man profiteerde hiervan. Gelukkig nog als 4de ronde 1 door gekomen. Koen zat echter in men slipstream en heb daarna ronden lang met Koen gevochten. Na tijdje goed verdedigen had ik even een gaatje en kon ik proberen Dennis voor me in te halen. Echter maakte ik wat kleine foutjes waardoor Koen weer op men staat zat. Die kon na een slechte laatste bocht mij voorbij komen en moest toen achter Koen en Dennis aansluiten. Die waren daarna ronde lang aan het vechten en ik zat lekker te kijken erachter. Wachten op foutje en toen ze met zen tweeën eraf gingen bij de jump kon ik vrij makkelijk p3 op eisen.
2 leuke racejes met veel gevechten op de baan. Nu op naar New Hamshire volgende week. Kijken of we daar wat beter kunnen starten want zeker in race 1 had er meer ingezeten.
Dan een tijdje bezig geweest om Nick in te halen. Kwam wel wat dichterbij maar 1 keer een driftje en ik moest weer even inhouden en zo bleef hij hangen op iets van een 2 seconden voor me.
2e race Robbert een hele tijd zitten opjagen wat ontzettend leuk was maar bij het ingaan van T1 de auto een keer dwars gesmeten en toen was hij weer even weg en kon hij naar Dennis toe rijden. Toch terug kunnen komen en uiteindelijk kunnen passeren doordat Robbert net wat snelheid mistte bij het uitkomen van de bocht.
Dan naar Dennis toe gereden en redelijk lang geprobeerd om er langs te kunnen komen maar vond maar geen gaatje. Uiteindelijk gingen we naar de jump en daar ging het mis. Dennis ging net iets te hard bocht in denk ik en hij lifte even. Net op dat moment begon ik net gas te geven om hem aan de binnenkant te kunnen zetten... dus gingen we allebei rond en moesten we praktisch het hele veld laten passeren. Dennis netjes voorgelaten en dan maar de baan terug op waarbij ik nog op een ongelofelijke noob manier de auto naar links laat gaan terwijl ik niet doorhad dat Maarten er nog aan kwam gevlogen. Ging maar net goed.
Toen werd het even wat aanvoelen wat de auto ging doen want had wel de muur geraakt en Maarten ook heel lichtjes. Toch nog naar Dennis kunnen rijden en de laatste ronden nog wat kunnen vechten.
Heeft er misschien iemand zin om een nieuwe versie van mijn Setup Sync te proberen? Hij is hier te downloaden:
https://dl.dropboxusercon...309718/iRSS_v26_beta2.zip
Mocht je het willen proberen dan heb ik de volgende vragen (liever beantwoorden via PM):
- Start hij uberhaupt zonder problemen?
- Heb je iets van MS SQL Server geinstalleerd (en zo ja, wat precies)?
- Hoe lang duurt de eerste keer opstarten ongeveer?
- Hoe lang duurt opstarten de volgende keer (even helemaal afsluiten via de system tray)?
- Heeft er nog iemand last van de bug dat het venster helemaal in een hoekje opent, super klein (paar pixels groot)?
- Crasht de boel als je met iRacing verbinding maakt?
Alvast bedankt
[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 29-07-2014 12:02 ]
Vond de FGT in eerste instantie ook behoorlijk veel onderstuur hebben maar heb het er uiteindelijk redelijk uit kunnen tunen. Was ook weer een beetje wennen aan de auto denk ik
Vanavond onze eerste trainingsavond van het nieuwe seizoen. Met een ruime keuze aan auto's! Tot vanavond allemaal.
| GoT | Practice WSCS - W1 | 29-07-14 |
| Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||
| Weersvoorspelling |
| Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
| 18° C | 72% | 0% | 16 Km/u | S | Clear |
Weet nog niet of ik vanavond mee kom trainen, denk eerlijk gezegd dat ik beter wat L79 training kan pakken. Ging gister niet slecht, maar heb toch nog wel wat rondjes nodig.
Xbox
En japanners en asfalt
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik had (volgens mij) A 1.46, dus ik zou verwachten B 2.46, maar ik ben nu B 2.06. Blijkbaar zijn er wat problemen met promoties geweest (vast dus ook met degradatie), maar ik ben nog nooit gedegradeerd dus ik weet niet of het klopt of inderdaad mis is gegaan
Dat verklaart het verschil natuurlijk exact.
Verder moet je je natuurlijk schamen dat je de blauwe streep kwijtgeraakt bent, een hele kunst als je het mij vraagt
[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 29-07-2014 16:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 29-07-2014 17:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Misschien dat er een stand in de expo staat, maar dan wordt iRacing afgedroogt door sims met een nieuwere graphics engine en wel de Nurburgring hebben.NickThissen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:10:
Waarom zou het fake zijn? Lijkt me logischer dat iRacing gewoon sponsor is, en dat ze daar wat rigs hebben staan met VIR grand west ofzo
iRacing is ook volgens de fiche partner, en op de site nr1000.de zie je daar niets van terug.
I hope you enjoy the good weather and you fill up your tank with new power for next season!
But before new ETS season starts, we have a new project for following weekend :
20. + 21. September 2014 at Nurburgring-Boulevard !!
That event can open many doors for the future to get our hobby more and more accepted as a sport!
The legendary german automobile club is the biggest club in germany with 18 million members and number one as organizer for real motorsport-events like Formula 1, DTM, etc.
At that weekend, ADAC present the big event, called ADAC 1000 !
On this page you can see, what´s going on at same weekend:
http://www.nuerburgring.d...bil/nuerburgring1000.html
En volgens http://www.nr1000.de/deutsch/aktuelles/ gaat het over een expo met verschillende racegames in de ring.boulevard tijd de echte race.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik ben van A 1.41 naar B 2.01 gegaan, consistent met jouw verhaal dus.NickThissen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:36:
Haha, nee hoor. Hele seizoen totaal niet op gelet, en na een DQ voor teveel incjes in de 2.4h (ik en Spa zullen nooit vrienden worden qua incjes, gewoon slecht weet ik) stond ik ineens op 1.46 en toen had ik echt geen zin meer om gaan zitten time trialen dus lekker laten zitten. Komt vanzelf wel weer goed, die F1 rij ik toch nooit dus echt motivatie om hoger te gaan is niet aanwezig.
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 29-07-2014 19:05 ]
Was je vergeten de naam van het circuit te veranderen ?NickThissen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:18:
Het zal vast ofwel fake zijn of gewoon als sponsor. Maar ik heb toch ff zin om te trollen dus heb ff dit plaatje op het forum geplaatst(uiteraard photoshop)
[afbeelding]
How do you save a random generator ?
Ik ga voor de Ford GT, ben ook van plan dit seizoen wat officiele races mee te doen met die auto.NickThissen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:05:
Wat gaat iedereen vanavond rijden in de practice? Ik weet het namelijk nog niet
Xbox
Maar slow in fast out is idd wel waar, beviel me wel, is makkelijker om te vechten.
Nu durf ik die mening voorzichtig wel weer te delen, maar afgelopen seizoenen was ie hopeloos (ja, dat lag aan mij, niet aan de auto
Net ook nog ff met de DW12 op Mid Ohio gereden, die is ook al zo leuk.... hoe gaat iracing regelen dat ik 36 uur in 1 dag ga krijgen? Ik ga serieus tijd tekort komen.
Xbox
met de nieuwe baseline begonnen, maar die vind ik als een gek ondersturen. Achterkant ligt als een blok op de weg. Dampers een beetje aangepast en het was al beter.
Zit nog wel 2s boven mijn PB, maar tijd komt met de week
Verkeer vond ik ook goed gaan. Alleen had ik 1 broekpoep momentje in de bustop toen ik links en rechts in de remzone ingehaald werd door een stuk of 4 HPDs ofzo. Ging allemal goed en verloor vrijwel geen tijd. Maar schrikken was het wel
Net een race van 38 laps gedaan, had ongeveer 130L mee maar dat is ongeveer 10 laps teveel dus denk dat 115-120L voldoende is.BM schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:07:
[...]
Nu durf ik die mening voorzichtig wel weer te delen, maar afgelopen seizoenen was ie hopeloos (ja, dat lag aan mij, niet aan de auto)
Net ook nog ff met de DW12 op Mid Ohio gereden, die is ook al zo leuk.... hoe gaat iracing regelen dat ik 36 in 1 dag ga krijgen? Ik ga serieus tijd tekort komen.
Laatste 5-6 ronde onder de 1.10 gereden.
Morgen DW12 Oval, misschien nog een race.
http://members.iracing.co...id=11454856&custid=144416
Hoop dat de nummers zo hoog blijven (zal wel flink afnemen als de meeste mensen de HPDs zat zijn) maar als de helft over blijft dan is het nog steeds prima lijkt me. Ben benieuwd!
Had een erg leuke race in ieder geval. Joris op P1 was niet bij te houden, maar heel de race met P2 en P4 gevochten tegelijk, erg vermaakt. HPDs vielen me ook 100% mee, paar die aan de buitenkant inhalen maar daar kan ik inmiddels wel mee omgaan, verliest er wat tijd mee maar ach...
hier nog een pic nick (of picnic
Moet nog even kijken of ik deze week nog een race meepak. Kwam gister met een setup van het forum in een rondje of 3 tot een 1.08 laag, maar dat kan sneller (en was met 15 liter ofzo, dus waardeloos voor de race). Ding voelt nog steeds amerikaans log, lomp en onderstuurd aan, maar nu op een leuke manier voor mijn gevoel, en een heel stuk minder dan de vorige autoIthric schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:56:
[...]
Net een race van 38 laps gedaan, had ongeveer 130L mee maar dat is ongeveer 10 laps teveel dus denk dat 115-120L voldoende is.
Laatste 5-6 ronde onder de 1.10 gereden.![]()
(gisteren was me PB 1.12.5 en begin van de avond ook)
Morgen DW12 Oval, misschien nog een race.
http://members.iracing.co...id=11454856&custid=144416
Xbox
Moet wel zeggen dat ik gewoon de Baseline Road Bumpy heb gebruikt en geen andere setup nog.BM schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:26:
[...]
Moet nog even kijken of ik deze week nog een race meepak. Kwam gister met een setup van het forum in een rondje of 3 tot een 1.08 laag, maar dat kan sneller (en was met 15 liter ofzo, dus waardeloos voor de race). Ding voelt nog steeds amerikaans log, lomp en onderstuurd aan, maar nu op een leuke manier voor mijn gevoel, en een heel stuk minder dan de vorige auto
Het voelt goed, vanavond even kijken en proberen denk ik.
Heb nog niet heel veel tijd gehad, maar tot nu toe valt het me echt niet tegen.
Veel leuker dan de skip en ook veel meer een uitdaging (voor me gevoel) door het vele vermogen.
Push to Pass is ook erg verwarrend soms, in P ram ik er elk rechtenstuk op en in de race zat ik op 10-15 ronde al op 20x gebruik. (weet niet eens wat de max is momenteel)
EDIT: als ik me good herinner (zit op werk) had ik een 1.09.4 als snelste maar had erg lekker flow tot ik moest inhalen en ingehaald werd. (had ook een mooie start (3 mensen voorbij) maar toen ging ik iets te hard de bocht in en blokkeerde me banden
[ Voor 11% gewijzigd door Ithric op 30-07-2014 09:14 ]
Xbox
Race van 22:45 meteen mee gepakt in de Riley. Had pole en op begin iemand achter me hangen in de slipstream. Bleef eigenlijk constant net in men slipstream zitten op rechte stuk na eau rouge kwam die elke keer weer terug, Pas met het verkeer kon ik hem los rijden en daarna vrij makkelijk de overwinning pakken.
Verkeer was wel iets hectischer met 58 auto's en 4 klassen maar zelf geen incident gehad en het ging er zoals Nick al zij vrij netjes aan toe.
Komende week maar is kijken wat ik nog naast de Sportscar ga rijden. Lotus49 lijkt nog steeds een ghost town te zijn,
Oke goed om te weten, de teller ging tot 20.BM schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:27:
In P is er afaik geen limiet op p2p. In de race maximaal 10 keer
Heb ook echt geen referentie of het werkt en hoe precies.
(als je Up shift bijvoorbeeld, stop hij dan ondanks dat je volgas geeft dus kan je het beter alleen in de 6 doen etc.)
Ach ja de vragen, ga me er vanavond maar eens in verdiepen op Iracing.
Jup, dit is ideale reclame voor de WSCS: 2 keer volle bak met 60 en 58 auto's, en dat tijdens de week. Hopelijk zet dat anderen ook aan om tijdens het weekend een paar races mee te pikken.NickThissen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:55:
Leuk hoor die nieuwe WSCS! 60 en daarna 58 man in de race. Voor het eerst in iRacing geschiedenis een 60 car grid in een officiele race, en dat op een dinsdag.
Hoop dat de nummers zo hoog blijven (zal wel flink afnemen als de meeste mensen de HPDs zat zijn) maar als de helft over blijft dan is het nog steeds prima lijkt me. Ben benieuwd!
Had een erg leuke race in ieder geval. Joris op P1 was niet bij te houden, maar heel de race met P2 en P4 gevochten tegelijk, erg vermaakt. HPDs vielen me ook 100% mee, paar die aan de buitenkant inhalen maar daar kan ik inmiddels wel mee omgaan, verliest er wat tijd mee maar ach...
Mijn race was redelijk raar. Ik had niet verwacht dat ik zo'n kloof kon opbouwen, zeker met jij (Nick) en Thomas in het veld. Voor de rest 3 hachelijke momentjes gekend: 2 keer een RUF die, om me voorbij te laten, gewoon gaan stilstaan in de bocht. Eentje dacht zelfs dat het goed was om in het midden van Eau Rouge te blijven staan
Dan ook nog een licht contact gehad met een HPD, maar zonder schade.
Ik denk wel dat mijn huidige setup veel van de voorbanden vraagt. Ik had op het einde van de race nog 76% over rechtsvoor en 79% linksvoor. Om het onderstuur weg te werken heb ik blijkbaar te veel de focus op de voorkant gelegd. Daar moet ik vanavond nog wat aan werken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit topic is gesloten.
![]()