Zijn deze AH kaarten nog te koop?Dabbel schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:37:
pfff, voor ondernemers is dit echt wel goed te doen. helemaal als je ook MM of Saturn tegoedkaarten had gekocht met 15/20% korting bij de AH. als je het op de naam van de zaak koopt krijgt je dit:
stel Artikel A = 100 euro.
BTW actie -> 100 / 1,21 = 82,64 wat je moet betalen aan de kassa (waarvan 14,35 BTW)
AH korting -> Je hebt bonnen gekocht met 15% korting. dus ipv 82,64 betaal je (82,64*0,85) 70,24
BTW afdracht -> 14,35
Uiteindelijk betaal je 70,24 - 14,35 = 55,89.
Je korting komt dan uit op 44,11%. Iets van € 100 euro kost dan € 55,89.
Zonder de AH korting krijg je alsnog 31,71% korting als ondernemer.
Als ik een foutje heb gemaakt, hoor ik het graag.
Anoniem: 528711
Ik heb vorige jaar de Nexus 7 (2012) gekocht met de BTW kortingsactie.weebl schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:20:
Ik hoop dat het doorgaat en dat de Nexus 7 meedoet![]()
Als de prijs blijft zoals ie nu is (€239) kan ik hem tijdens de actie voor minder dan €200 halen
M'n huidige tablet is aan vervanging toe. Deden vorig jaar Android-tablets wel mee aan de actie?
Ben ik nu blind of wat...ik zie ze niet en heb een account bij AHEWK schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:19:
ah.nl/bonus
is al van een poos terug die actie meen ik.. dus vandaar dat je niks ziet..WiLLoW_TieN schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:42:
[...]
Ben ik nu blind of wat...ik zie ze niet en heb een account bij AH
leuk dat er een linkje wordt gegeven en niet even bovenstaande..
Als die voorradig is de 16-35 F4 VR van Nikon bestellen zakelijk bij de Mediamarkt. Mooie korting mits de prijs niet wordt aangepast.
Anoniem: 177141
ja mooie die aktie. Maar is ie alleen bij mediamarkt of ook bij saturn? Hoop van wel want saturn is bij mij om de hoek
Zoals overal al staat aangegeven is de actie alleen bij de Mediamarkt.Anoniem: 177141 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:35:
ja mooie die aktie. Maar is ie alleen bij mediamarkt of ook bij saturn? Hoop van wel want saturn is bij mij om de hoek
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Je rekent jezelf (iets te) rijk, je vergelijkt incl btw prijzen met excl btw prijzen.Dabbel schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:37:
pfff, voor ondernemers is dit echt wel goed te doen. helemaal als je ook MM of Saturn tegoedkaarten had gekocht met 15/20% korting bij de AH. als je het op de naam van de zaak koopt krijgt je dit:
stel Artikel A = 100 euro.
BTW actie -> 100 / 1,21 = 82,64 wat je moet betalen aan de kassa (waarvan 14,35 BTW)
AH korting -> Je hebt bonnen gekocht met 15% korting. dus ipv 82,64 betaal je (82,64*0,85) 70,24
BTW afdracht -> 14,35
Uiteindelijk betaal je 70,24 - 14,35 = 55,89.
Je korting komt dan uit op 44,11%. Iets van € 100 euro kost dan € 55,89.
Zonder de AH korting krijg je alsnog 31,71% korting als ondernemer.
Als ik een foutje heb gemaakt, hoor ik het graag.
Iets van 100 euro (incl btw) kost je als ondernemer eigenlijk maar 82 euro (ex btw). Uiteindelijk kost het je nu dan 55.89 (ex btw) als je beide kortingen meerekent. Maar dat is toch nog steeds een slordige 30% korting.
Daarnaast vraag ik me af of je de extra korting via de AH kaart kan gebruiken. Waarschijnlijk hebben ze een voorwaarde dat je kortingen niet kunt stapelen ofzo
Oh, en hoe kom je er bij dat ze dit 'waarschijnlijk' hebben?Saven schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:13:
Daarnaast vraag ik me af of je de extra korting via de AH kaart kan gebruiken. Waarschijnlijk hebben ze een voorwaarde dat je kortingen niet kunt stapelen ofzo
Het is geen korting. Het zijn gewoon cadeaubonnen die je een tijdje terug gewoon voor 15% korting kon kopen. En MM die weet dat niet. Die scannen gewoon een cadeaubon dus je mag zoveel cadeaubonnen gebruiken als dat je wilt.Saven schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:13:
Common sense? Vrijwel altijd wordt er altijd met dit soort acties aangegeven dat overige kortingen niet gelden. Is aantal jaar geleden een groot bedrijf de mist in gegaan (kan zo even gaan naam noemen), moest producten bijna gratis weggevenSureshR schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:29:
[...]
Oh, en hoe kom je er bij dat ze dit 'waarschijnlijk' hebben?
Maar goed dat je het zegt, dat wist ik nietAppleman schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:32:
[...]
Het is geen korting. Het zijn gewoon cadeaubonnen die je een tijdje terug gewoon voor 15% korting kon kopen. En MM die weet dat niet. Die scannen gewoon een cadeaubon dus je mag zoveel cadeaubonnen gebruiken als dat je wilt.
Hmm, maar eens kijken wat de voorwaarden zijn voor dit jaar. Met name een korting voor een Canon 6D of de 5D3 zou fijn zijn.
Ik hoop niet dat de prijzen voor de actie omhoog gaan. Ik wil namelijk een 3D Mediaspeler scoren met 4TB hdd, maar vaak is de goedkoopste uit de pricewatch toch nog goedkoper of even duur. Nu vind ik de service van MM altijd wel ok, dus als het niet veel scheelt koop ik toch bij de MM.
Overige kortingen gelden inderdaad niet, dat is logisch. Maar cadeaubonnen is toch echt iets anders. In dit topic gaat het dan over mensen die voor zichzelf cadeaubonnen met korting hebben gekocht, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat een cadeaubon een bepaalde waarde representeert. Kortingsbonnen doen dat niet, die hebben geen eigen waarde. Een cadeaubon staat daarin gelijk aan geld, met als enige verschil dat je een beperking hebt in waar je uit kan geven en soms ook tot wanneer je het uit kan geven.Saven schreef op maandag 13 januari 2014 @ 01:28:
[...]
Common sense? Vrijwel altijd wordt er altijd met dit soort acties aangegeven dat overige kortingen niet gelden. Is aantal jaar geleden een groot bedrijf de mist in gegaan (kan zo even gaan naam noemen), moest producten bijna gratis weggeven
[...]
Maar goed dat je het zegt, dat wist ik nietIn dat geval heb je mazzel idd
Vorig jaar waren juist deze modellen uitgesloten. Ze vallen onder de professionele lijn van Canon, net als de L-lenzen. Reken er maar niet op, maar lees mijn post een paar pagina's terug anders maar eens door, met een beetje geluk en wat moeite zou het kunnen lukken.vhal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:18:
Hmm, maar eens kijken wat de voorwaarden zijn voor dit jaar. Met name een korting voor een Canon 6D of de 5D3 zou fijn zijn.
De vorige keer heb ik mijn Canon 7D de week voor de actie gekocht, vervolgens tijdens de actie teruggekomen om verschil in prijs te innen... Mits max 14 dagen eerder gekocht, kreeg je het toen terug.BlackMage schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:26:
Als ze je iets niet willen verkopen voor de BTW-actieprijs dan kunnen ze het gewoon "uitverkocht" maken gedurende de actie. De webshop gaat ook op een modus waarmee producten die niet op voorraad zijn niet meer te bestellen zijn totdat de actie is afgelopen.
Heb zelf 5,5 jaar bij de MM gewerkt. Al die keren dat we de BTW acties hadden waren de prijzen NIET verhoogd van tevoren. Maar dat was de vestiging waar ik werkte en misschien doen ze dat tegenwoordig wel. Who knows. Ben er in 3 jaar niet meer geweest.
Maar ja het is natuurlijk niet overbodig om nu al even langs te lopen en te kijken wat de prijzen zijn.
Ben zelf wel gecharmeerd van de Fuji X camera's dus misschien pik ik daar nog wat van op
Maar ja het is natuurlijk niet overbodig om nu al even langs te lopen en te kijken wat de prijzen zijn.
Ben zelf wel gecharmeerd van de Fuji X camera's dus misschien pik ik daar nog wat van op
Assume there are no rules and it's one big free for all
Dat heb ik zelf ook niet gemerkt, ook al heb ik nooit bij MediaMarkt gewerkt. Wat ik wel merkte, zijn twee situaties:
1. Laptop X is voor de btw-actie in de folder in de aanbieding van 700 voor 650. Tijdens de btw-actie is hij weer 700, maar dan krijg je wel de korting dankzij de btw-actie, waardoor je toch goedkoper uit bent.
2. Televisie Y is voor en tijdens de btw-actie voor 900 te verkrijgen, waarbij je tijdens de btw-actie een voordeel krijgt van ruim 150. Na de btw-actie komt deze in de folder te staan voor een vergelijkbare prijs of zelfs iets goedkoper.
Kortom: je kan er tegenaan kijken hoe je wilt en als ze echt de prijzen verhogen t.o.v. standaardprijzen (buiten folder/btw-actie om), dan is dat niet goed te praten. Maar uiteindelijk gaat het er toch gewoon om of je het zelf waard vind om dat bedrag te betalen?
Nu zeg ik het even heel bot, maar al die consumenten die klagen: ik heb product X tijdens de actie gekocht voor 750 en daarna staat ie in de folder voor dezelfde prijs! Of voor 725 (ik noem maar iets). Hoe kan je daar boos over zijn? De week ervoor vond je nog dat het een hele goede deal was en wou je graag dat eraan uitgeven. Dat vind ik gewoon te kort door de bocht bekeken. Producten worden altijd goedkoper.
Ook in een normale situatie kan je dat hebben, je koopt product X ergens voor een bepaald bedrag en een week later is hij ergens in de aanbieding. So be it, that's life, get on with it.
1. Laptop X is voor de btw-actie in de folder in de aanbieding van 700 voor 650. Tijdens de btw-actie is hij weer 700, maar dan krijg je wel de korting dankzij de btw-actie, waardoor je toch goedkoper uit bent.
2. Televisie Y is voor en tijdens de btw-actie voor 900 te verkrijgen, waarbij je tijdens de btw-actie een voordeel krijgt van ruim 150. Na de btw-actie komt deze in de folder te staan voor een vergelijkbare prijs of zelfs iets goedkoper.
Kortom: je kan er tegenaan kijken hoe je wilt en als ze echt de prijzen verhogen t.o.v. standaardprijzen (buiten folder/btw-actie om), dan is dat niet goed te praten. Maar uiteindelijk gaat het er toch gewoon om of je het zelf waard vind om dat bedrag te betalen?
Nu zeg ik het even heel bot, maar al die consumenten die klagen: ik heb product X tijdens de actie gekocht voor 750 en daarna staat ie in de folder voor dezelfde prijs! Of voor 725 (ik noem maar iets). Hoe kan je daar boos over zijn? De week ervoor vond je nog dat het een hele goede deal was en wou je graag dat eraan uitgeven. Dat vind ik gewoon te kort door de bocht bekeken. Producten worden altijd goedkoper.
Ook in een normale situatie kan je dat hebben, je koopt product X ergens voor een bepaald bedrag en een week later is hij ergens in de aanbieding. So be it, that's life, get on with it.
Mooi moment om eens te kijken naar een nieuwe receiver, de marantz SR7008 op het oog. Met laagste prijsgarantie plus BTW korting moet dat ding voor €850 te krijgen zijn..
Die 14 dagen van te voren, staan die ergens (vast)? Heb nu al een nieuwe telefoon nodig, zou het prijsverschil dan graag tegen die tijd een keer komen terughalen.dfrenner schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:05:
[...]
De vorige keer heb ik mijn Canon 7D de week voor de actie gekocht, vervolgens tijdens de actie teruggekomen om verschil in prijs te innen... Mits max 14 dagen eerder gekocht, kreeg je het toen terug.
Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!
Nee, want de actie is überhaupt nog niet publiekelijk bevestigd door MediaMarkt. Dat doen ze vaak een aantal dagen ervoor pas. Je kan wel zoeken in de vorige topics wat toen de voorwaarden waren, maar dat is geen garantie natuurlijk.fezoj schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:18:
[...]
Die 14 dagen van te voren, staan die ergens (vast)? Heb nu al een nieuwe telefoon nodig, zou het prijsverschil dan graag tegen die tijd een keer komen terughalen.
Zat hier al een beetje op te wachten ivm aanschaf van een Canon 70D. Die hebben ze bij de MM alleen niet los en met kitlens en korting is het 20 euro goedkoper dan elders nu. Echt de moeite waard zal het dan niet zijn, maar toch. Kitlens kan wel weer op marktplaats.
Dat is "toevallig"

Waarschijnlijk zullen ze dan ipv openingsacties meeliften met de btw vrije dagen.

Waarschijnlijk zullen ze dan ipv openingsacties meeliften met de btw vrije dagen.
Ziet er beter bereikbaar uit dan de vestiging in Deventer
Ben zelf aan het kijken voor de Nikon D7000 met kitlens en heb voor de actie even de prijzen de afgelopen maand in de gaten gehouden:
online en in de winkel €799,-
week 51/52 folderaanbieding € 766,- (was hij in de BRD ook in die periode)
afgelopen vrijdag in de webshop ineens € 699,-
nu weer gewoon € 799,- in de webshop.
Gok dus dat die 699 een foutje was.
Lekker onnozel Hollands: als hij duurder is, krijg ik ook meer korting!!
online en in de winkel €799,-
week 51/52 folderaanbieding € 766,- (was hij in de BRD ook in die periode)
afgelopen vrijdag in de webshop ineens € 699,-
nu weer gewoon € 799,- in de webshop.
Gok dus dat die 699 een foutje was.
Lekker onnozel Hollands: als hij duurder is, krijg ik ook meer korting!!

Dat is toch wat ik onderaan schreef? 31,71%. Of bedoel je iets anders.zandpaddo schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:47:
[...]
Je rekent jezelf (iets te) rijk, je vergelijkt incl btw prijzen met excl btw prijzen.
Iets van 100 euro (incl btw) kost je als ondernemer eigenlijk maar 82 euro (ex btw). Uiteindelijk kost het je nu dan 55.89 (ex btw) als je beide kortingen meerekent. Maar dat is toch nog steeds een slordige 30% korting.
Wat is de kans de actievoorwaarden hetzelfde blijven.BlackMage schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:18:
Actievoorwaarden van de actie van vorig jaar. Uit het topic van vorig jaar gevist.
Uitgezonderd van de BTW-actie zijn:
* TV & Hifi:
- Sony: HX920 serie, HX820 serie, HX720 serie, NX720
serie, BDVL800, BDPS780, BDPS580, BDVE980,
BDVE780
- Panasonic: alle Neo Plasmamodellen en E30/DT30 serie
- Samsung: 7000-serie, 8000-serie en de 9000-serie
- Philips: 8000-serie en de 9000 serie
- Sharp: LC70LE835E
- Bose
- Sonos
Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe TV, en de 42ST60 werd wel erg interessant met deze actie.
50%ChillPascal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:42:
[...]
Wat is de kans de actievoorwaarden hetzelfde blijven.
Ik zag hem staan ja, ook beetje mijn tactiek om spullen te kopen. Meestal laat ik een bon maken op een afdeling en loop hiermee naar de kassa. Op die manier weet je zeker of je de korting wel/niet krijgt en hoef je geen discussie aan te gaan met de caissière. Wat dan wel weer vreemd is, is dat de 7D wel mee zou doen met de korting. Weliswaar geen is de 7D geen full-frame camera maar op sommige punten beter dan de 6D. Persoonlijk zou ik alleen de 5D3 als uitzondering betitelen. Maar mijn 7D gaat ws. toch wel de deur uit omdat ik simpelweg amper gebruik maak van de capaciteiten die een 7D heeft (snelle AF, burst e.d.).MooDyBLueS schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:05:
Vorig jaar waren juist deze modellen uitgesloten. Ze vallen onder de professionele lijn van Canon, net als de L-lenzen. Reken er maar niet op, maar lees mijn post een paar pagina's terug anders maar eens door, met een beetje geluk en wat moeite zou het kunnen lukken.
Maaaarrr….we zullen het wel zien komende weken. De tip om een artikel een week van tevoren te kopen is zo gek nog niet. Wel moet de “14 dagen geld terug garantie” nog geldig zijn….als het inderdaad 14 dagen is.
Momenteel is het teveel glazenbol
Ben het helemaal met je eens. Wat me te binnen schiet is dat het voor de btw-actie natuurlijk niet uitmaakt wat de huidige geld terug garantie is. Als je later deze week namelijk een product koopt en er geldt op dat moment een 14 dagen geld terug garantie, dan mag je je daar ook tijdens de btw-actie ook op beroepen.
Maar let wel op de voorwaarden: volgens mij moet het product ongebruikt zijn of in ieder geval in nieuwstaat. Het heeft dus niet zoveel zin om hem van tevoren te kopen en te gebruiken, want wellicht dat ze je dan geen geld willen teruggeven. Blijft lastig dus.
Maar let wel op de voorwaarden: volgens mij moet het product ongebruikt zijn of in ieder geval in nieuwstaat. Het heeft dus niet zoveel zin om hem van tevoren te kopen en te gebruiken, want wellicht dat ze je dan geen geld willen teruggeven. Blijft lastig dus.
Ik zat zelf te kijken voor een Samsung 46inch F6510 van 861 euro, gisteren nog de voorraad bekeken op de webshop status was direct leverbaar. Kijk ik vandaag op de webshop staat alleen de 32 en 55 inch nog op de site. De 40 en de 46 inch zijn spoorloos verdwenen
.

Iemand die kan bevestigen of de nexus 5 hieronder valt? Wil er wel 3 inslaan voor 275 excl btw p.s..
Anoniem: 528711
Waarschijnlijk wel, vorig jaar deden volgens mij alle telefoons mee behalve de iPhones.eL_Jay schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:21:
Iemand die kan bevestigen of de nexus 5 hieronder valt? Wil er wel 3 inslaan voor 275 excl btw p.s..
Ik neem aan dat de tv's nog wel in de winkels staan?Loenerd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:16:
[...]
De afgelopen weken zijn er aardig wat tv´s offline gehaald door Mediamarkt. Deze komen of vlak voor de actie weer online voor een hogere prijs, of ze komen na de actie pas weer online. Ik gok op het laatste, aangezien ze weten dat er op ze gelet word.
Iphones en Lumia's deden alleen niet mee.Anoniem: 528711 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Waarschijnlijk wel, vorig jaar deden volgens mij alle telefoons mee behalve de iPhones.
Volgens mij gaat m'n wasmachine naar de filistijnen en heb momenteel geen geld op voorraad. Weet iemand of deze actie ook te combineren is met uitgesteld betalen?
als het gewoon gaat om een actie met korting lijkt me dat de normale regels van de MediaMarkt gewoon gelden.Eskiya schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:23:
Volgens mij gaat m'n wasmachine naar de filistijnen en heb momenteel geen geld op voorraad. Weet iemand of deze actie ook te combineren is met uitgesteld betalen?
Buiten dat om lijkt het me goed, hoewel ik zelf ook wel benieuwd ben naar het wat en hoe, dat we afwachten wat de precieze inhoud van de actie wordt. Krijgen we vanzelf (van insiders) te horen.
Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!
Het is nu gewoon wachten op de waslijst aan uitzonderingen die een weekje van te voren wel bekend zal zijn.
Nu kan je vast goed gaan uitzoeken, vergelijken en inventariseren.
Nu kan je vast goed gaan uitzoeken, vergelijken en inventariseren.
Zag wat voorbij komen over dat de Mediamarkt de prijzen niet aanpast. Aangezien ik al verwacht had dat de MediaMarkt ook dit jaar weer eind januari deze actie zou houden, ben ik mij gaan oriënteren op een tablet en de prijzen hiervan. De Nexus 7 was niet lang geleden nog €205,00 bij MediaMarkt. Deze is via €229,00 plots €239,00 geworden. Na aftrek van de korting betaal ik dan tijdens de actie zo'n €198,00. Heb ik welgeteld €7 korting vergeleken met de normale verkoopprijs.
Nog een voorbeeld: De Linksys EA2700 was tot vorige week bij een aantal winkels (o.a. MediaMarkt) €69. Ik zou deze bestellen voor iemand en had daar vorige week akkoord voor. Wilde ik em bij MediaMarkt gaan bestellen, was die daar 'ineens' €79,00. Uiteraard heb ik die toen maar gewoon ergens anders voor €69 besteld.
Tuurlijk snap ik dat ze dat lekker zelf moeten weten als ze de prijzen willen verhogen en dat elke euro korting mooi meegenomen is. Maar ergens vind ik dit ook wel een beetje oplichting. Je krijgt namelijk bij lange na niet de aangeprezen korting. Het blijft moeilijk te controleren, aangezien niemand screenshots of foto's gaat verzamelen...
Nog een voorbeeld: De Linksys EA2700 was tot vorige week bij een aantal winkels (o.a. MediaMarkt) €69. Ik zou deze bestellen voor iemand en had daar vorige week akkoord voor. Wilde ik em bij MediaMarkt gaan bestellen, was die daar 'ineens' €79,00. Uiteraard heb ik die toen maar gewoon ergens anders voor €69 besteld.
Tuurlijk snap ik dat ze dat lekker zelf moeten weten als ze de prijzen willen verhogen en dat elke euro korting mooi meegenomen is. Maar ergens vind ik dit ook wel een beetje oplichting. Je krijgt namelijk bij lange na niet de aangeprezen korting. Het blijft moeilijk te controleren, aangezien niemand screenshots of foto's gaat verzamelen...
Zie mijn post van 11 Jan. 10:13 die LG 24" monitor was toen € 217,-- op hun website.
Van daar € 217,00 / 1,21 = € 180,84
En nu € 239,00 --> http://www.mediamarkt.nl/...30,883618.html?langId=-11
Van daar € 217,00 / 1,21 = € 180,84
En nu € 239,00 --> http://www.mediamarkt.nl/...30,883618.html?langId=-11

Ik wil ook deze receiver aanschaffen. De prijzen dalen al een tijdje. In de MM webshop daarentegen is de prijs vandaag €100 omhoog gegaan naar €1.299.mcsluis schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:14:
Mooi moment om eens te kijken naar een nieuwe receiver, de marantz SR7008 op het oog. Met laagste prijsgarantie plus BTW korting moet dat ding voor €850 te krijgen zijn..
Gelukkig zit de Hifi-Corner dichtbij, waardoor ik hopelijk een beroep kan doen op een laagste prijs garantie én btw-korting.
Weet iemand of PC componenten ook meedoen met de actie? SSD's bijvoorbeeld?
De Gopro 3+ black edition is ook van de webshop verdwenen zie ik.
Ga hem gewoon wel een week van tevoren kopen dan
Ga hem gewoon wel een week van tevoren kopen dan
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik hoop zelf op een mooie Nikon kit.
Net kindjes gekregen en mocht die van m'n schoonbroer lenen en was er erg over te spreken.
De D5100 was als kit voor 444,- regelmatig vorig jaar te krijgen, hopelijk nu voor vergelijkbare prijzen of lager te krijgen.
Net kindjes gekregen en mocht die van m'n schoonbroer lenen en was er erg over te spreken.
De D5100 was als kit voor 444,- regelmatig vorig jaar te krijgen, hopelijk nu voor vergelijkbare prijzen of lager te krijgen.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Maar ja wat is de kans dat ze dan al in de vrije verkoop zijn. =P en ik denk dat je over pre orders niet het verschil kunt terugvragen.Strepsils schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:48:
Iemand enige idee of de PS4 als die op voorraad is ook onder de BTW weg ermee aktie valt?
Hopelijk zitten er paar leuke high end toestellen tussen
heb een nieuwe nodig
How are you doing?
Ik heb even wat opruiming gehouden, allerlei betogen over Mediamarkt, al dan niet kuddegedrag etc is gewoon off-topic. Of mensen de prijs mooi vinden moeten ze zelf maar uitzoeken. Svp terug on-topic, en als je een off-topic post ziet: reageer dan niet, maar plaats een TR
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voor de mensen die aangeven dat de prijzen in de aanloop naar de BTW-dagen gestegen zijn, weten jullie zeker dat de "oude" prijs geen aanbiedingsprijs was. Dat is namelijk steevast het contra-argument van de Mediamarkt, de prijs is niet gestegen, maar de aanbieding geldt niet meer.
Kan iemand bevestigen dat de laagste prijs garantie en de BTW korting op deze manier te combineren zijn?mcsluis schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:14:
Het lijk me namelijk niet logisch. Voorbeeld:
Product A kost normaal €1.000 bij de MM, en bij de concurrent €850.
Na de BTW korting is het product bij de MediaMarkt €826,47 en bieden zij dus de laagste prijs.
Het lijkt me niet aanemelijk dat ze de BTW korting geven over de €850.
Dit klopt helemaal zoals je zegt!
Ik ga die dagen wel rondzoeken voor een nieuwe tv van 200-300 euro. Moet toch iets goeds te halen zijn
Ik ga die dagen wel rondzoeken voor een nieuwe tv van 200-300 euro. Moet toch iets goeds te halen zijn
*knip* je kunt zelf toch wel bedenken dat dit soort "adviezen" hier niet toegestaan zijn?
[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 14-01-2014 10:22 ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Zie dat de CANON EOS 700D+ EF-S 18-55 IS STM ook een 10tje duurder is geworden. Was 100% géén aanbieding van te voren.
liemjordi ik had gisteren deze vraag gesteld via de Mediamarkt website:liemjordi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:41:
[...]
Kan iemand bevestigen dat de laagste prijs garantie en de BTW korting op deze manier te combineren zijn?
Het lijk me namelijk niet logisch. Voorbeeld:
Product A kost normaal €1.000 bij de MM, en bij de concurrent €850.
Na de BTW korting is het product bij de MediaMarkt €826,47 en bieden zij dus de laagste prijs.
Het lijkt me niet aanemelijk dat ze de BTW korting geven over de €850.
Geachte Heer/Mevrouw,
Stel ik koop op maandag 20 januari in een van uw vestigingen een notebook.
Als twee weken later op woensdag 29 januari jullie een actie zouden hebben waarbij je zeg de btw niet hoeft te betalen over het gekocht product...
En ik kom die woensdag 29 januari, val ik dan onder jullie regel binnen 2 weken prijsverschil terug wanneer goedkoper?
Met vriendelijke groet,
Daniël van Putten
Daarop had ik volgend antwoord gekregen:
Geachte meneer van Putten,
Als u een product aanschaft en het is binnen 2 weken bij ons of een andere winkel goedkoper, dan kunt u op vertoon van de aankoopbon het prijsverschil terugkrijgen bij de informatiebalie in onze winkel (tijdens de lopende actie).
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Mariska
Mediamarkt Middelburg
Ik ga er dus vanuit dat de prijsgarantie te combineren is met de BTW actie.
Foute redenatie. Je zult alleen geld terug krijgen als het product dan goedkoper is dan jou aankooprijs.Vpshuffler schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:13:
[...]
liemjordi ik had gisteren deze vraag gesteld via de Mediamarkt website:
Geachte Heer/Mevrouw,
Als twee weken later op woensdag 29 januari jullie een actie zouden hebben waarbij je zeg de btw niet hoeft te betalen over het gekocht product...
En ik kom die woensdag 29 januari, val ik dan onder jullie regel binnen 2 weken prijsverschil terug wanneer goedkoper?
Met vriendelijke groet,
Daniël van Putten
Als u een product aanschaft en het is binnen 2 weken bij ons of een andere winkel goedkoper, dan kunt u op vertoon van de aankoopbon het prijsverschil terugkrijgen bij de informatiebalie in onze winkel (tijdens de lopende actie).
Met vriendelijke groet,
Mariska
Mediamarkt Middelburg
Stel de laptop is 1000 euro bij MM op 20 januari.
Bij de concurrent is hij 900 euro.
Je koopt hem bij MM voor 900 euro op 20 januari.
29 januari tijdens de actie is de laptop dan 1000 / 1,21 = 826 euro (en zijn ze dus de goedkoopste).
Wat je dan terugkrijgt is 74 euro. Op deze manier is dus de goedkoopste prijs niet gecombineerd met de laagste prijs garantie. Volgens mij werkt het zo, maar dit mag verbeterd worden.
En ja hoor, eergisteren postte ik nog over de Nexus 7 die ik wil gaan kopen en dat hij op dat moment €239 kostte, wat denk je: hij kost nu €249...
http://www.mediamarkt.nl/...25,921707.html?langId=-11
Blijft ie met de korting nog steeds het goedkoopst, maar het is wel een sneaky manier om de kortingen op ogenschijnlijk populaire producten te verminderen.
Blijft ie met de korting nog steeds het goedkoopst, maar het is wel een sneaky manier om de kortingen op ogenschijnlijk populaire producten te verminderen.
Bedankt voor het delen, dit is erg handige informatie! Ik kan dus gewoon ergens volgende week een Thunderbolt Display scoren bij de MM en dan tijdens de actie de korting ophalen. Dan loop ik ook niet het risico dat hij net niet op voorraad is tijdens de actie.Vpshuffler schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:13:
[...]
liemjordi ik had gisteren deze vraag gesteld via de Mediamarkt website:
Geachte Heer/Mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Daniël van Putten
Met vriendelijke groet,
Mariska
Mediamarkt Middelburg
Beide berekeningen kloppen.Ruben1075 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:17:
Foute redenatie. Je zult alleen geld terug krijgen als het product dan goedkoper is dan jou aankooprijs.
Stel de laptop is 1000 euro bij MM op 20 januari.
Bij de concurrent is hij 900 euro.
Je koopt hem bij MM voor 900 euro op 20 januari.
29 januari tijdens de actie is de laptop dan 1000 / 1,21 = 826 euro (en zijn ze dus de goedkoopste).
Wat je dan terugkrijgt is 74 euro. Op deze manier is dus de goedkoopste prijs niet gecombineerd met de laagste prijs garantie. Volgens mij werkt het zo, maar dit mag verbeterd worden.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt is het volgende voorbeeld:
Laptop kost bij MM €1000 zonder btw actie.
Bij een andere winkel kost de laptop €900
Jij zegt tegen MM ik wil eerst prijsgarantie, en dan daarover btw actie korting waardoor de prijs uitkomt op 900/1.21 = €744
Dit is echter niet hoe het werkt
Je moet 1000/1.21=826 nemen als de MM prijs incl korting en dan kijken of het ergens anders goedkoper is. In dit voorbeeld is dat niet zo dus krijg je hem bij de MM gewoon mee voor 826 (en dus niet 744).
Klopt, ik zat er ook over te denken. 32gb zou mooi op 200 euro komen. Echter gebeurt dit overal. Mijn vriendin werkte vroeger bij de Albert Hein, daar moest ze elke zaterdag avond de prijsbordjes bijwerken. Een week van te voren kon ze zien wat de komende bonus aanbiedingen waren, die werden dan namelijk in prijs verhoogd.weebl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:56:
En ja hoor, eergisteren postte ik nog over de Nexus 7 die ik wil gaan kopen en dat hij op dat moment €239 kostte, wat denk je: hij kost nu €249...
Inderdaad, zie mijn post eerder. Gisteren was de Nexus nog €239, nu dus al €249. Na aftrek van de btw korting betaal je dus €205,79. Deze tablet was pas nog te koop voor €205,00. Die hele BTW actie is voor mij nu gewoon een grote fake reclame stunt geworden...weebl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:56:
Ik ben van plan een Sony KDL-42W656A te halen. Scheelt toch weer een hoop geld :-)
Je hoopt dat het een hoop geld scheelt, dat weet je pas tijdens de actie.Justdoit schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:33:
Ik ben van plan een Sony KDL-42W656A te halen. Scheelt toch weer een hoop geld :-)
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
M'n neefje werkt bij de MediaMarkt. De Assistent Directeur heeft aangegeven dat ze tot vandaag prijzen mochten aanpassen. Na vandaag moeten alle prijzen hetzelfde blijven. Dus als je nu nog geen prijswijziging gezien hebt kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat de prijzen gelijk blijven. Daarbij komt dat ik ook te maken krijg met een personeelskortingSupertip schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:37:
[...]
Je hoopt dat het een hoop geld scheelt, dat weet je pas tijdens de actie.

Kan je eens aan je neefje vragen of Gopro ook meedoet dit jaar?Justdoit schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:44:
[...]
M'n neefje werkt bij de MediaMarkt. De Assistent Directeur heeft aangegeven dat ze tot vandaag prijzen mochten aanpassen. Na vandaag moeten alle prijzen hetzelfde blijven. Dus als je nu nog geen prijswijziging gezien hebt kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat de prijzen gelijk blijven. Daarbij komt dat ik ook te maken krijg met een personeelskorting
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Mooi, de 70D is vandaag van 1084 naar 1059 euro gegaan. Ik wil alleen vooraf wel zeker weten dat die mee gaat doen in niet uitgesloten wordt van de actie, dus ik ga maar gewoon naar de winkel de 29ste, als ze hem hebben vraag ik een bon bij de afdeling en daarmee naar de kassa als de prijs me aanstaat.
Kan je anders niet om 0:01 29 januari F5'en op hun website en hem gewoon daar bestellen voor het actietarief?Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:53:
Mooi, de 70D is vandaag van 1084 naar 1059 euro gegaan. Ik wil alleen vooraf wel zeker weten dat die mee gaat doen in niet uitgesloten wordt van de actie, dus ik ga maar gewoon naar de winkel de 29ste, als ze hem hebben vraag ik een bon bij de afdeling en daarmee naar de kassa als de prijs me aanstaat.
Dit is echt grote flauwekul, ik heb jarenlang bij Appie gewerkt en nog nooit zoiets gezien.Ruben1075 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Klopt, ik zat er ook over te denken. 32gb zou mooi op 200 euro komen. Echter gebeurt dit overal. Mijn vriendin werkte vroeger bij de Albert Hein, daar moest ze elke zaterdag avond de prijsbordjes bijwerken. Een week van te voren kon ze zien wat de komende bonus aanbiedingen waren, die werden dan namelijk in prijs verhoogd.
Het kan niet filiaal afhankelijk zijn aangezien de prijzen gelijk zijn.
Dat is ook een mogelijkheidvhal schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:54:
[...]
Kan je anders niet om 0:01 29 januari F5'en op hun website en hem gewoon daar bestellen voor het actietarief?
Canon L-lenzen doen dus ook mee bij jullie?lauyylauyy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:47:
Ik werk @ mediamarkt.. Dit jaar doet bij ons in Emmen alles mee met de BTW-acties behalve tablets van apple volgensmij.
iMacs, MacBooks, alles is included bij ons.
Net even gebeld naar MM Rotterdam Centrum, hebben ze daar helemaal geen Apple Thunderbolt Displays
Alleen op bestelling, met 10% aanbetaling, en dan kan je geen gebruik maken van de actie, pff.
Daarna gebeld met MM Alexandrium, daar hebben ze er gewoon 4 op voorraad
dus dan maar daar naartoe, is niet heel erg want daar kan je beter parkeren
Alleen op bestelling, met 10% aanbetaling, en dan kan je geen gebruik maken van de actie, pff.
Daarna gebeld met MM Alexandrium, daar hebben ze er gewoon 4 op voorraad
Ssd's en geheugen doen zeker niet mee.
Dan maar een droger uitzoeken
Dan maar een droger uitzoeken
Wat een Onzin, ik werk al 5 jaar bij de appie. Nog NOOIT meegemaakt.Ruben1075 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Klopt, ik zat er ook over te denken. 32gb zou mooi op 200 euro komen. Echter gebeurt dit overal. Mijn vriendin werkte vroeger bij de Albert Hein, daar moest ze elke zaterdag avond de prijsbordjes bijwerken. Een week van te voren kon ze zien wat de komende bonus aanbiedingen waren, die werden dan namelijk in prijs verhoogd.
Waar haal je het vandaan
Laagste prijsgarantie geld gewoon,daarna gaat de btw er nog af. Zo heb ik 2 jaar terug mijn monitor meegekregen, eerst dezelfde prijs als bij de mycom en daarna gewoon nog de btw eraf.
Dan heb je mazzel gehad want zo zijn de MM regels niet. Je krijgt OF de laagste prijs OF btw kortingcharrel schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:59:
Laagste prijsgarantie geld gewoon,daarna gaat de btw er nog af. Zo heb ik 2 jaar terug mijn monitor meegekregen, eerst dezelfde prijs als bij de mycom en daarna gewoon nog de btw eraf.
ik ben was al van plan om een pricewatch: Sony KDL-42W655A Zwart te gaan halen maar nu wacht ik nog ff 2 weken en hoop ik dat hij niet word uitgesloten van deelname 
huidige prijs is 529 bij MM dus dan kan ik hem voor 437,19 meenemen! kan ik het overige geld nog spenderen aan een draadloze koptelefoon!
huidige prijs is 529 bij MM dus dan kan ik hem voor 437,19 meenemen! kan ik het overige geld nog spenderen aan een draadloze koptelefoon!
Ik wacht al een tijdje op de btw actie omdat ik een imac wil kopen. Ik lees dat sommige mediamarkten CTO modellen hebben staan. Weet iemand bij welke winkels ze deze standaard al hebben staan? Rotterdam centrum is de grootste mediamarkt en voor mij het dichtste bij. Maak ik hier het meeste kans op een CTO model of hebben ze hier niet zo veel imacs normaal?
Bij mijn weten hebben ze daar geen CTO modellen. (ze hebben daar blijkbaar sowieso niet veel want het Thunderbolt Display verkopen ze enkel op bestelling)RvH photo schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 00:06:
Ik wacht al een tijdje op de btw actie omdat ik een imac wil kopen. Ik lees dat sommige mediamarkten CTO modellen hebben staan. Weet iemand bij welke winkels ze deze standaard al hebben staan? Rotterdam centrum is de grootste mediamarkt en voor mij het dichtste bij. Maak ik hier het meeste kans op een CTO model of hebben ze hier niet zo veel imacs normaal?
MM Rotterdam Alexandrium heb ik vanmiddag gesproken en die hadden toen 4 thunderbolt displays op voorraad, wellicht dat ze daar ook CTO imac's hebben. Je kan elke vestiging gewoon bellen tijdens kantoor uren.
Inderdaad. Ik werk er bijna 12 jaar en heb dit nog nooit gezien of meegemaakt.Ikpakacties schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:49:
[...]
Wat een Onzin, ik werk al 5 jaar bij de appie. Nog NOOIT meegemaakt.
Waar haal je het vandaan
Hoi!
Het zal vast niet voor alles gelden. Maar er zat zeker een patroon in. Goed ik heb het zelf niet gezien, maar wil haar best geloven.EWK schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:01:
[...]
Inderdaad. Ik werk er bijna 12 jaar en heb dit nog nooit gezien of meegemaakt.
Ik heb vorig jaar op deze wijze een Canon 60D gekocht.
één week voor de BTW actie kocht ik de Canon voor een kleine 1000,-
Toen de BTW actie kwam, ben ik terug gegaan en kreeg ik het verschil terug.
Ik verwacht daarom dat de 70D ook gewoon meedoet aan deze actie.
één week voor de BTW actie kocht ik de Canon voor een kleine 1000,-
Toen de BTW actie kwam, ben ik terug gegaan en kreeg ik het verschil terug.
Ik verwacht daarom dat de 70D ook gewoon meedoet aan deze actie.
Anoniem: 191050
Werkt dat teruggaan tijdens de BTW actie ook als je iets uit de webshop hebt gekocht? Ik moet een wasmachine kopen en deze zag ik bij de lokale mediamarkt niet staan, maar op de website wel.
Anoniem: 516869
Als die in de webshop op voorraad is, kan je bij de lokale mediamarkt even vragen of ze de factuur in de winkel kunnen maken. Heb je dat ook omzeild.Anoniem: 191050 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:09:
Werkt dat teruggaan tijdens de BTW actie ook als je iets uit de webshop hebt gekocht? Ik moet een wasmachine kopen en deze zag ik bij de lokale mediamarkt niet staan, maar op de website wel.
Ga jij dan terug met de wasmachine onder je arm?Anoniem: 191050 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:09:

Even serieus: let er wel even op dat ze alleen de factuur waarschijnlijk niet goed genoeg vinden. Ze hebben er dan geen zicht op of je het product wellicht elders al hebt ingeleverd, de factuur is immers digitaal en kan je zo vaak uitprinten als je wilt.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar je kan niet naar de winkel gaan voor een "btw-actie factuur" en dan vervolgens online je bestelling tegen dat tarief doen. En zoals al eerder gecommuniceerd is, worden producten tijdens de actieperiode niet besteld. Al zijn er ook ervaringen van mensen die dit wel voor elkaar hebben gekregen.Anoniem: 516869 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:21:
[...]
Als die in de webshop op voorraad is, kan je bij de lokale mediamarkt even vragen of ze de factuur in de winkel kunnen maken. Heb je dat ook omzeild.
[ Voor 33% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-01-2014 12:57 ]
Wacht. Moet je het product zelf meenemen om de prijsgarantie te krijgen??
het is nu dus 100% zeker dat de BTW actie tussen 29 januari en 2 februari is?
Geldt dit zoals altijd op alle producten? m.u.v. Apple producten.
Heel veel korting krijg je ook weer niet, ik merkte vorig jaar toen ik een laptop ging kopen dat ze opeens de prijzen verhogen. Eerst was de desbetreffende laptop 900 euro maar hij was toen ik naar de winkel ging opeens over de 1000 euro. Nog wel een korting maar zo hoog is die korting ook weer niet.
Kopen jullie altijd veel tijdens de BTW actie?
Geldt dit zoals altijd op alle producten? m.u.v. Apple producten.
Heel veel korting krijg je ook weer niet, ik merkte vorig jaar toen ik een laptop ging kopen dat ze opeens de prijzen verhogen. Eerst was de desbetreffende laptop 900 euro maar hij was toen ik naar de winkel ging opeens over de 1000 euro. Nog wel een korting maar zo hoog is die korting ook weer niet.
Kopen jullie altijd veel tijdens de BTW actie?
Ik koop eigenlijk zelden bij die BTW actie.. omdat een kennis (voorheen MM medewerker) mij vertelde dat ze bij de meeste producten er in de weken voorafgaand gewoon steeds % bijgooien zodat de BTW actie niet zoveel pijn doet.
beste is om nu al te kijken wat je wilt, die prijs te onthouden, te kijken of het online goedkoper kan en dan te kijken of het met 21% eraf nog interessant is.
En natuurlijk tijdens de actie te zien of die prijs nog steeds goed is.
beste is om nu al te kijken wat je wilt, die prijs te onthouden, te kijken of het online goedkoper kan en dan te kijken of het met 21% eraf nog interessant is.
MooDyBLueS schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:54:
[...]
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar je kan niet naar de winkel gaan voor een "btw-actie factuur" en dan vervolgens online je bestelling tegen dat tarief doen.
Als je tijdens de actie op de webshop besteld krijg je daar ook gewoon BTW korting.
Zo heb ik laatste keer mijn TV gekocht. Niet naar een drukke MM hoeven rijden (50 km, en toltunnel om er te komen) en gewoon online besteld, en dag later voor 5 euro verzendkosten ontvangen.
Wat bovenstaand werd bedoeld, was of je nu al iets in de webshop kan kopen, om daar tijdens de actie in de winkel de korting op terug te krijgen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit lukt in ieder geval.
Het is geen 21% korting..... mensen zeggen dat continu.... BTW berekenen is niet simpelweg 21% er af halen, maar is effectief 17,36% korting.Prosac2010 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:22:
Ik koop eigenlijk zelden bij die BTW actie.. omdat een kennis (voorheen MM medewerker) mij vertelde dat ze bij de meeste producten er in de weken voorafgaand gewoon steeds % bijgooien zodat de BTW actie niet zoveel pijn doet.
Ah, ik wist niet dat de webshop ook gewoon meedoet. Goed voor mij om te weten i.v.m. de MacBook die ik op het oog heb. Als ik hem online kan bestellen, doe ik dat ook wel.M a r c o schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:31:
[...]
![]()
Als je tijdens de actie op de webshop besteld krijg je daar ook gewoon BTW korting.
Zo heb ik laatste keer mijn TV gekocht. Niet naar een drukke MM hoeven rijden (50 km, en toltunnel om er te komen) en gewoon online besteld, en dag later voor 5 euro verzendkosten ontvangen.
Wat bovenstaand werd bedoeld, was of je nu al iets in de webshop kan kopen, om daar tijdens de actie in de winkel de korting op terug te krijgen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit lukt in ieder geval.
Ja, dat tweede lijkt mij ook.
Daarnaast pposthoorn: je moet het product volgens mij gewoon meenemen om je geld terug te krijgen, anders kunnen ze het niet verifiëren meen ik. Bel anders MediaMarkt even als je het zeker wilt weten. Je kan ook zeggen: ik heb een paar dagen geleden product X gekocht voor prijs Y en nu is hij goedkoper, kan ik in de winkel het verschil terughalen? En vervolgens vragen of je het product mee moet nemen.
Kun je dat toelichten. Ik moet binnenkort BTW aangifte doen bij de belastingdienst. Wil natuurlijk niet te veel betalen.Wasabi! schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:40:
[...]
Het is geen 21% korting..... mensen zeggen dat continu.... BTW berekenen is niet simpelweg 21% er af halen, maar 17,36%.
Is hier al zo vaak besproken.... bijvoorbeeld door Uchiha1911 (977 reacties) op 24-01-2013 00:04
( Quote | PM )
Quote:
SAMSUNG M3 Portable 1TB USB 3.0 69,- 21 % korting = 21x0.69=14,49
69-14,49=€54.51
Dit is dus fout. Je krijgt geen 21% korting, de 21% BTW wordt voor je betaald.
De berekening zit voor het bovenstaande product als volgt in elkaar: 69/1,21 = €57,02.
( Quote | PM )
Quote:
SAMSUNG M3 Portable 1TB USB 3.0 69,- 21 % korting = 21x0.69=14,49
69-14,49=€54.51
De berekening zit voor het bovenstaande product als volgt in elkaar: 69/1,21 = €57,02.
Ik quote even mijzelf:4POX schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:44:
[...]
Kun je dat toelichten. Ik moet binnenkort BTW aangifte doen bij de belastingdienst. Wil natuurlijk niet te veel betalen.
MooDyBLueS schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:46:
Wellicht handig om in de topicstart een soort FAQ op te nemen. Waaronder met deze gegevens, die enerzijds eenvoudig op te zoeken zijn, maar veel mensen toch niet weten:
Laagste prijs garantie geldt alleen indien:
- product elders uit voorraad leverbaar is
- prijs door MediaMarkt te controleren is
- de andere winkel een fysieke winkel is
- de andere winkel binnen een straal van 15 km zit van de MM waar je jouw product hebt gekocht
- het niet om een tijdelijke aanbieding gaat
Daarnaast is de eenvoudigste rekensom voor de "geen btw actie": originele prijs delen door 1,21. Met originele prijs bedoel ik de op de dagen van de actie geldende prijs in de winkel.
Nogmaals (want deze fout gaat zeker nog een paar keer voorbij komen): je mag absoluut geen 21% van de prijs af halen. Kijk maar waarom dat fout is:
€ 500 - 21% = 500 - 105 = € 395 (fout, je berekent 21% van 500)
€ 500 * 0,79 = € 395 (fout, zelfde reden)
Enige juist rekenmethode:
€ 500 / 1,21 = € 413,22
Want € 413,22 is de basisprijs, verhoogd met 21% btw. Je kan ook zeggen dat € 500 gelijk staat aan 121 delen. 100 delen vormt de basisprijs en 21 delen de btw. Zodoende delen door 1,21.
Natuurlijk kan je ook weer berekenen hoeveel procent korting je dan wel krijgt, maar dat is eigenlijk onnodig en omslachtig, maar voor de geïnteresseerden:
€ 500 / 121 * 21 = € 86,78
€ 86,78 * 100 / 500 = 17,36 %
Ondernemers kunnen deze berekening twee keer maken. Een keer voor de Mediamarkt btw actie en een keer voor de btw die ze via de Belastingdienst terug kunnen vragen. Dat ziet er zo uit:
€ 500 / 1,21 = € 413,22 (Mediamarkt actieprijs)
€ 413,22 / 1,21 = € 341,50 (prijs na aftrek btw)
Seriously? Dus ik kan niet nog btw terugvragen?? Ik dacht dat MM een korting gaf ter hoogte van de btw waardoor het lijkt alsof je geen btw betaald, maar je feitelijk alsnog btw betaaldWasabi! schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:46:
Seriously? Lees eens de post boven je.eL_Jay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Seriously? Dus ik kan niet nog btw terugvragen?? Ik dacht dat MM een korting gaf ter hoogte van de btw waardoor het lijkt alsof je geen btw betaald, maar je feitelijk alsnog btw betaald

Maar je hebt gelijk: je krijgt korting ter hoogte van het btw-bedrag. Geen winkel is btw-vrij (behalve op Schiphol), dus moet ook de MM btw afdragen en kan jij dus alsnog btw terug vragen.
[ Voor 21% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-01-2014 13:56 ]
Je betaald gewoon BTW, dat is verplicht. Je krijgt gewoon evenveel korting als wat je normaal gesproken aan BTW betaald. Over het nieuwe bedrag incl. korting wordt gewoon 21% BTW afgedragen dus die zou je als ondernemer gewoon kunnen afschrijven.eL_Jay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Seriously? Dus ik kan niet nog btw terugvragen?? Ik dacht dat MM een korting gaf ter hoogte van de btw waardoor het lijkt alsof je geen btw betaald, maar je feitelijk alsnog btw betaald
Dank. Ik ga weer even bellenMooDyBLueS schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:44:
Daarnaast pposthoorn: je moet het product volgens mij gewoon meenemen om je geld terug te krijgen, anders kunnen ze het niet verifiëren meen ik. Bel anders MediaMarkt even als je het zeker wilt weten. Je kan ook zeggen: ik heb een paar dagen geleden product X gekocht voor prijs Y en nu is hij goedkoper, kan ik in de winkel het verschil terughalen? En vervolgens vragen of je het product mee moet nemen.
De BTW actie is niet zo spannend. wel zijn ze vaak net wat goedkoper dan andere webshops maar dat gaat vaak om 10tjes. maar ik vind het toch meestal het rijden waard.
Dit jaar ga ik voor een Camcorder. nu 444 euro bij mediamarkt dus goed de prijs in de gaten houden komende tijd.
BTW actie is wel laat als het tussen 29-1 en 2-2 is. vorig jaar was het midden januari
Dit jaar ga ik voor een Camcorder. nu 444 euro bij mediamarkt dus goed de prijs in de gaten houden komende tijd.
BTW actie is wel laat als het tussen 29-1 en 2-2 is. vorig jaar was het midden januari
Gebeld met MM Rotterdam Centrum. Om de prijsgarantie te krijgen moet je binnen 14 dagen met je bon naar de desbetreffende afdeling en daar een bevestiging halen dan kan je bij de kassa je geld terug krijgen. Je hoeft het product niet mee te nemen.
Zou ook wel raar zijn als je het product wel mee zou moeten nemen want dan kan je dus eigenlijk geen prijsgarantie halen op koelkasten en wasmachines enzo
Zou ook wel raar zijn als je het product wel mee zou moeten nemen want dan kan je dus eigenlijk geen prijsgarantie halen op koelkasten en wasmachines enzo
Officieel via Schiphol als consument:MooDyBLueS schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Seriously? Lees eens de post boven je.
Maar je hebt gelijk: je krijgt korting ter hoogte van het btw-bedrag. Geen winkel is btw-vrij (behalve op Schiphol), dus moet ook de MM btw afdragen en kan jij dus alsnog btw terug vragen.
Het vervelende is dat deze belastingregels ook gelden voor spullen die je vóór vertrek in een taxfree winkel op de luchthaven hebt gekocht. Wanneer je bijvoorbeeld op Schiphol bent, bevind je je namelijk volgens de belastingregels niet in Nederland, maar eigenlijk in een soort niemandsland. Terwijl je je aankoop na je vakantie wel mee terug neemt naar Nederland. Voor aankopen in bijvoorbeeld de See Buy Fly winkels moet je bij terugkeer uit een niet-Europees land dus gewoon belasting betalen. Dit wordt aan de winkelende toeristen niet altijd even duidelijk gemaakt, dus maak vooraf zelf een goede rekensom!
Dit topic is gesloten.
Let op:
<center><h1>WAARSCHUWING: DIT TOPIC IS <b>NIET</b> BEDOELD OM ZELFZOEKVRAAGJES TE STELLEN!</h1></center>
Svp geen verzoekjes om kopieen van kassabonnen e.d.
Helaas is dit topic verworden tot een dumpplek waar luie vraagjes worden gedumpt. Zoals op Tweakers.net overal de bedoeling is: <b>eerst</b> zelf op zoek gaan, en als je een vraag stelt, dan ook laten zien dat je het geprobeerd hebt. Bij herhaald gebrek aan inzet kunnen sancties volgen, en zal het topic mogelijk op slot gaan. Benadeel svp de mede-tweakers niet en laat het niet zover komen.
Lees de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1576345'><b>FAQ</b></a> in de openingspost, daar worden bijna alle vragen in beantwoord.
<center><h1>WAARSCHUWING: DIT TOPIC IS <b>NIET</b> BEDOELD OM ZELFZOEKVRAAGJES TE STELLEN!</h1></center>
Svp geen verzoekjes om kopieen van kassabonnen e.d.
Helaas is dit topic verworden tot een dumpplek waar luie vraagjes worden gedumpt. Zoals op Tweakers.net overal de bedoeling is: <b>eerst</b> zelf op zoek gaan, en als je een vraag stelt, dan ook laten zien dat je het geprobeerd hebt. Bij herhaald gebrek aan inzet kunnen sancties volgen, en zal het topic mogelijk op slot gaan. Benadeel svp de mede-tweakers niet en laat het niet zover komen.
Lees de <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1576345'><b>FAQ</b></a> in de openingspost, daar worden bijna alle vragen in beantwoord.