Ik had eigenlijk voorgenomen niet meer te posten nadat mijn product toch geleverd was, maar geen reactie meer op mijn ticket. Tot mijn verbazing zojuist toch een reactie, maar niet de verwachtte. Omdat Mediamarkt zich zo belachelijk heeft gemaakt toch maar even (geanonimiseerd) gepost:
Donderdag 6 februari 11:23 door Media Markt Online
Geachte xxxx,
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek ontvangt u dit bericht.
Tot onze spijt hebben wij geen mogelijkheid om het artikel te leveren in verband met onmacht, het artikel wordt niet meer gefabriceerd door de fabrikant. Wij hebben u een alternatief aangeboden echter is deze inmiddels ook uitverkocht waardoor wij u geen geschikt alternatief kunnen leveren. Wij zijn hierbij genoodzaakt om het aankoopbedrag aan u te restitueren. Wij hebben geen mogelijkheid om de BTW actie alsnog te hanteren bij een ander product daar de actie inmiddels niet meer van kracht is.
Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
Donderdag 6 februari 20:16 door xxxx
Beste Mediamarkt-medewerker,
Bedankt voor het bevestigen van hetgeen wij besproken hebben in ons telefoongesprek. Helaas kan ik mij niet vinden in de door u gegeven uitleg. In mijn ogen is er absoluut geen sprake van onmacht.
Op het moment van bestelling was het product (Macbook Pro 13" Retina, model ME864N/A) zowel in de fysieke Mediamarkt winkels als in de webshop leverbaar. Op basis daarvan heb ik besloten een bestelling in de webshop te plaatsen en is, na betaling en ontvangst van de opdrachtbevestiging, de koopovereenkomst gesloten. U geeft nu aan deze koopovereenkomst eenzijdig te willen ontbinden, omdat het product niet langer leverbaar is. U geeft hierbij aan dat er geen alternatief of compensatie mogelijk is.
Verder geeft u aan dat het product niet langer gefabriceerd wordt door de fabrikant. Ik heb hierop zowel de website, als telefonische helpdesk van deze fabrikant geraadpleegd. Beide geven aan dat dit product nog gewoon geleverd wordt. Daarnaast is het product bij een groot aantal andere online en offline winkels nog gewoon leverbaar en bestelbaar.
Ten slotte heb ik ook navraag gedaan bij uw eigen winkels zowel naar de beschikbaarheid en eventuele mogelijkheid tot bestellen van dit product. Ik heb inmiddels een offerte ontvangen van Mediamarkt Amsterdam Akersloot (8 stuks op voorraad) en telefonische toezegging van Mediamarkt Utrecht. Deze winkels zijn onderdeel van dezelfde keten, deelnemers van dezelfde actie en verzorgen de garantie afhandeling en retouren voor de Mediamarkt webshop. Daarmee concludeer ik als consument dat dit dus hetzelfde concern is en dat daarmee levering wel mogelijk is.
Op basis van bovenstaande punten is mijns inziens het beroep op onmacht ongegrond, en is de informatievoorziening zowel telefonisch als in dit service-ticket tot op heden op onjuist geweest. Daarom verzoek ik u per ommegaande alsnog aan uw leveringsplicht te voldoen, hetzij door het product op te sturen, of door mij in de gelegenheid te stellen het af te halen bij Mediamarkt Akersloot of Utrecht. Mocht dit niet mogelijk zijn dan stel ik voor dat u terugstorting van het aankoopbedrag 1.099,40 op mijn bankrekening uitvoert en de beloofde BTW-korting ter waarde van 229,60 uitkeert in Mediamarkt bonnen. Ik zal dan mijn aankoop alsnog doen in een van uw vestigingen.
Graag ontvang ik per ommegaande uw schriftelijke reactie.
2 uur na deze mail werd het product als verzonden aangegeven en de volgende dag geleverd. Ik dacht: Mooi gelukt! Maar wat blijkt...
Maandag 10 februari 10:51 door Media Markt Online
Geachte xxx,
Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.
Tot onze spijt is, zoals aangegeven, het gewente artikel niet langer beschik- of leverbaar. Aangezien wij daarnaast geen ander vervangend en passend alternatief aan kunnen bieden, moeten wij u teleurstellen. Wij kunnen u hiermee helaas niet van dienst zijn.
Wij begrijpen echter uw teleurstelling, waarvoor onze excuses.
Desalniettemin hopen wij u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
Uiteraard brak nu echt mijn klomp, dus kon het niet laten nog even een uitsmijter erachteraan te gooien:
Maandag 10 februari 18:46 door xxxx
Geachte Mediamarkt,
Bedankt voor uw trage, maar heldere reactie. Na de duidelijke onwaarheden in uw eerste contact, blijkt nu ook dat Mediamarkt in het tweede contact het leugentje om bestwil niet schroomt. Waar u en uw collega mij stellig mededelen dat het product door de fabrikant niet meer geleverd wordt, heb ik inmiddels het product toch van u ontvangen.
Ik had goede hoop dat u hiertoe op basis van ons contact had besloten. Tot mijn spijt blijkt het echter dat dit pure miscommunicatie en desorganisatie binnen Mediamarkt was. Voor mij mooi meegenomen, een ontevreden klant, toch weer iets tevredener. Voor uw bedrijf beschamend. Ik verzoek u daarom vriendelijk deze klacht te gebruiken voor kwaliteitsverbetering. In mij hebt u in ieder geval een klant verloren.