De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.590 views

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kridri schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:27:
Het Engels heeft geen vaste beklemtonend deel van het woord zoals het Nederlands wel heeft. Hierdoor zijn er verschillende correcte manieren om een woord ui te spreken. Bron:leerkracht Engels 5e middelbaar.
Maar dat verklaart niet waarom woorden die er hetzelfde uit zien (suit, suite) anders worden uitgesproken en woorden die er anders uit zien (suite, sweet) hetzelfde worden uitgesproken.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

HuHu schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:27:
[...]

Daar moet een spatie tussen: jelly bean.
Niet in het Amerikaans Engels. Nou kun je stellen dat Amerikaans verbasterd Engels is, maar het blijft Engels.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
HuHu schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:31:
[...]

Maar dat verklaart niet waarom woorden die er hetzelfde uit zien (suit, suite) anders worden uitgesproken en woorden die er anders uit zien (suite, sweet) hetzelfde worden uitgesproken.
Dat zou te maken hebben met de Great vowel shift ergens rond 1100. Hierdoor werden fenotypen en genotypen verwisseld. Wat dit fenomeen verklaart. Want oud Engels word met dezelfde,klanken uitgesproken als hedendaags Nederlands. Heb ik me laten vertellen.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52
Ik weet niet wat je van dat artikel moet geloven. Kan me moeilijk voorstellen dat een IT'er de term HTML niet kent.

RTFM!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hierdoor zijn er verschillende correcte manieren om een woord ui te spreken.
Volgens mij is er anders maar 1 uitspraak mogelijk bij onion :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Oh-nie-jon, toch? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet wat je van dat artikel moet geloven. Kan me moeilijk voorstellen dat een IT'er de term HTML niet kent.
1 op de 10 Amerikanen, ik betwijfel of 1 op de 10 in de VS iets met IT van doen heeft.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Moe_ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:42:
[...]

Of deze:
77% of respondents could not identify what SEO means. SEO stands for "Search-Engine Optimization"
27% identified "gigabyte" as an insect commonly found in South America. A gigabyte is a measurement unit for the storage capacity of an electronic device.
42% said they believed a "motherboard" was "the deck of a cruise ship." A motherboard is usually a circuit board that holds many of the key components of a computer.
23% thought an "MP3" was a "Star Wars" robot. It is actually an audio file.
18% identified "Blu-ray" as a marine animal. It is a disc format typically used to store high-definition videos.
15% said they believed "software" is comfortable clothing. Software is a general term for computer programs.
12% said "USB" is the acronym for a European country. In fact, USB is a type of connector.
Tja sorry hoor maar dat wil er bij mij niet in. Wie kent er nou niet "software" en "USB"? Wat was de demografie, bejaarden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

USB verbaast me niets, aangezien er ook de "USA" is... kan ik me van het meerendeel van die lui wel voorstellen dat ze denken dat usB een land is :D

Blu-Ray vind ik dan vreemder.
Hoewel dat dan weer kan lijken op stingray?

[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 05-03-2014 09:48 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
United States of Belgium? Zo heel gek is dat niet eens, eigenlijk... :)

We are shaping the future

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:46:
[...]

Of deze:

[...]

Tja sorry hoor maar dat wil er bij mij niet in. Wie kent er nou niet "software" en "USB"? Wat was de demografie, bejaarden?
Het was een onderzoek onder Amerikanen op een website voor kortingscoupons. De demografie is wellicht sub-optimaal qua opleidingsniveau, om het subtiel uit te drukken. :+

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:49:
United States of Belgium? Zo heel gek is dat niet eens, eigenlijk... :)
Verplichte video:
8)7

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57

Dido

heforshe

Sowieso ligt het eraan hoe de vragen gesteld zijn.
Hoe groot is uw woordenschat?

Wat betekenen de volgende woorden en afkortingen:

1) USB
O Een land in het Midden Oosten
O Een geavanceerd medisch onderzoek
O Een soort computerverbinding
O Een juridische afkorting
Als je op die manier doorgaat kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als je niet doorhebt dat het allemaal IT-gerelateerde termen zijn word je makkelijk op het verkeedre been gezet.

Wat betekent mijn avatar?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Fijn, gisteren ochtend besteed aan het schrijven van een animatie in GSAP, werkt dat kennelijk niet in combinatie met SVG en IE9 :/

Nu gezellig herschrijven dus in SnapSVG |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 05-03-2014 10:16 ]

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Altijd gevaarlijk om een schrijffout te maken in De Devschuur.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:04:
Even een testje:
Poll: Hoe spreek je Boolean uit?

Boeliejen || Boelien
_O-

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Misschien wat flauw van mij. Maar als iemand naar mij toekomt, en het over een "boelien" heeft, begrijp ik 'm echt niet! Als hij dan naar "dat true||false" ding zou verwijzen, dan schiet ik echt spontaan in de lach.

Flauw misschien, maar F.West, schaam je! :+

• Dido
  • Laatst online: 15:57

Dido

heforshe

De grap is dat GateKeaper zich uren na de feiten alsnog een keer bescheurt om het kennelijk ontzettend hilarische gegeven dat sommige mensen (die hun kennis waarschijnlijk vooral uit geschreven bronnen halen) niet van elk woord de correcte uitspraak kennen in een taal die bekend staat om zijn inconsequente verbanden tussen spelling en uitspraak.

Ik garandeer niet dat het een goede grap is.

Wat betekent mijn avatar?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hierdoor zijn er verschillende correcte manieren om een woord ui te spreken. Bron:leerkracht Engels 5e middelbaar.
wut? :P
Korben schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:32:
[...]

Niet in het Amerikaans Engels. Nou kun je stellen dat Amerikaans verbasterd Engels is, maar het blijft Engels.
Het woord is bean en jellybean is een vorm van bean. Dus in de uitspraak kijk je naar bean en dat bevat niet meer dan 1 lettergreep ;)

Overigens kan er een discussie zijn over UK en US English, maar ik mag toch wel hopen dat het duidelijk is hoe bepaalde woorden worden uitgesproken? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dido schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:26:
[...]

De grap is dat GateKeaper zich uren na de feiten alsnog een keer bescheurt om het kennelijk ontzettend hilarische gegeven dat sommige mensen (die hun kennis waarschijnlijk vooral uit geschreven bronnen halen) niet van elk woord de correcte uitspraak kennen in een taal die bekend staat om zijn inconsequente verbanden tussen spelling en uitspraak.
Tjah, het voordeel van geschreven tekst. Je kan 't op je eigen moment lezen, en het vergaat niet. :> Ik had dus even een binnenpretje. Sue me!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
bezig met een proof of concept om sessie data uit te wisselen tussen een ZendFramework2 en een Django app.

Reminds me waarom ik ZF2 kut vind :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb weer een mailtje van een recruiter *O*

Wat zal ik er mee doen....

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Hier posten!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:16:

Ik ben onlangs ergens een website tegengekomen waarmee je daarvoor leuke responses kan genereren: Klik. :+

• azerty
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:19:
[...]

Ik ben onlangs ergens een website tegengekomen waarmee je daarvoor leuke responses kan genereren: Klik. :+
Dat kan inderdaad ook _/-\o_

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26

Laten zien natuurlijk ;).

• DeluxZ
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Laten zien en hier een poll posten met wat te doen :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De afsluitende zin ook :r
Verder altijd goed om even te linken.
NEE! :( Dat is het niet "ALTIJD", dat is het eerder NOOIT!

* Firesphere voegt weer een link-zin toe.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

En effe zeggen dat PHP kut is

Lekker op de bank

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lijkt me een beetje zinloos, aangezien het om een RoR vacature zou moeten gaan.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Juist zeggen dan. Dat is toch een pre?

Storyteller @ soundcloud

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Onzinvacature terugsturen ofzo *O*

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Een factuur sturen voor de tijd die je hebt gebruikt voor het lezen van het bericht?

• Alex)
Beste <voornaam recruiter>,

Mijn naam is Henk en ik ben in dienst van Firesphere Resourcing Services (FRS) als Chief Recruiting Officer. Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik je op zo'n directe manier benader. Voor een grote klant ben ik namelijk op zoek naar een Senior Local And Abroad Facilitator, ik heb je profiel gezien op LinkedIn en ik denk dat jij de geknipte persoon bent voor deze positie!

Als Senior Local And Abroad Facilitator ben je verantwoordelijk voor het regelen van allerhande facilitaire en ondersteunende zaken op de hoofdvestiging van ons bedrijf in Varsseveld, alsmede voor de faciliteiten en ondersteuning in onze nevenvestigingen in Hoogezand-Sappemeer, Ouddorp en Margraten. Uiteindelijk zal ook onze vierde vestiging te Hollum onder je verantwoordelijkheden komen te vallen, naar verwachting opent deze vestiging halverwege 2017.

De positie biedt goede carrièremogelijkheden, waarbij een leidinggevende functie in het verschiet ligt. De ideale kandidaat heeft een can do-mentaliteit, heeft geen 9-tot-5 mentaliteit en is ook bereid om in avonden of weekenden te werken. Overwerk of werk op lokatie is niet uit te sluiten, maar hiervoor word je rijkelijk gecompenseerd.

Het aanbod betreft een voltijdsbaan (40 u/week, exclusief reistijd) tegen een marktconform salaris, waarbij je 10 vakantiedagen per jaar krijgt toegekend op door je direct leidinggevende aan te wijzen dagen.

Graag hoor ik van je of je interesse hebt in deze positie. Als dat niet zo is, zou ik het heel erg op prijs stellen als je me in contact brengt met een collega of vriend die dat misschien wel is.

Daarnaast: even linken is altijd goed, toch?

Met vriendelijke groet,

Henk de Graver
Firesphere Resourcing Services
Zoiets? :+

• DeluxZ
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd

_O-

Dat zinnetje ook weer: "Daarnaast: even linken is altijd goed, toch?". Prachtig!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maar.... jij heet toch Alex)?

• Alex)
Firesphere schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Maar.... jij heet toch Alex)?
Dat hoeven zij toch niet te weten? :+

• Jan_V
  • Laatst online: 22:10
Wel jammer dat er weer een heel nieuw profiel voor moet worden aangemaakt, of je eigen profiel te bevuilen.

Verder een mooi bericht natuurlijk! :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:27:
[...]

Server Explorer is niet voor TFS, maar voor verbindingen met databases, Azure, enz. Bedoel je de Team Explorer?

De enige TFS-gerelateerde optie die ik zie wanneer ik dat Gitproject open heb is 'Connect to Team Foundation Server...' en zodra ik dat doe sluit VS het project. Als ik het project heropen wordt de verbinding met TFS weer verbroken 8)7
Team Explorer zei ik toch ook :+

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ben je al bezig met het koppelen van je mail-generator met de linkedin api? Om automatisch response te sturen op recruiters?

Als je dat voor elkaar hebt, kan je ook vrij eenvoudig een virtuele "Resourcing Services" opzetten. En inderdaad, gewoon via 1 linkedin profiel (geautomatiseerd) namens anderen reageren op de recruiters. :)

Misschien dat ze 't dan eens afleren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar is "seriously" en waarom zou ik jou daarheen brengen?

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
_O-

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
Fix jij die "GoT topic extension for Chrome" nou maar eens. >:)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52

Even vermelden dat je ook prima encyclopediën kan inspreken, met linkje natuurlijk.

RTFM!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

alienfruit

the alien you never expected

Niks vervelender dan een internetprovider die zegt dat ze internetverbinding gaan upgraden naar glasvezel. Om vervolgens de deadline te verplaatsen elke keer als het zo ver is :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:24:
[...]

Fix jij die "GoT topic extension for Chrome" nou maar eens. >:)
Dat heeft Chrome al voor mij gedaan ;)
Homo's.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat bedoel je? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat je tegenwoordig geen extensions buiten de store om kunt installeren, ook niet handmatig.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Al een week vrolijk builds naar TestFlightApp aan het uppen, maar vandaag zonder enige wijziging van mijn kant is het ineens allemaal gesigned met een Developer account terwijl de settings nog het zelfde zijn? :|

iOS developer

• Kobus Post
  • Laatst online: 21:35
BikkelZ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:44:
Al een week vrolijk builds naar TestFlightApp aan het uppen, maar vandaag zonder enige wijziging van mijn kant is het ineens allemaal gesigned met een Developer account terwijl de settings nog het zelfde zijn? :|
Het is overgenomen door Apple, dus het zou kunnen dat Apple TestFlightApp aan haar systemen heeft gekoppeld.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMS schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:17:
Over uitspraak gesproken, ik moest gelijk aan mijn favoriete wiki pagina denken.

Wikipedia: Eiersnijder

Klik vooral eens op 'beluister' _O-
http://www.dumpert.nl/med...e_voice_of_wikipedia.html

• hylke94
.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:40:
Dat je tegenwoordig geen extensions buiten de store om kunt installeren, ook niet handmatig.
Is er ook geen map in de Program Files of AppData waar je de .rcx-bestanden (denk ik) kunt dumpen?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Kobus Post schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:45:
[...]

Het is overgenomen door Apple, dus het zou kunnen dat Apple TestFlightApp aan haar systemen heeft gekoppeld.
Dat was het altijd al, je moest devices eerst registreren bij Apple en daarna kon je ze pas toevoegen in TestFlight. Maar als ik een App Archive build met Release die op Ad Hoc staat zou ik dus geen gemekker over een Developer certificate moeten krijgen.

iOS developer

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
hylke94 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Is er ook geen map in de Program Files of AppData waar je de .rcx-bestanden (denk ik) kunt dumpen?
Dat hebben ze er tegenwoordig uit gesloopt, te veel malwarebakkers die dat truucje ook door hadden.

• hylke94
Gleighton schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Dat hebben ze er tegenwoordig uit gesloopt, te veel malwarebakkers die dat truucje ook door hadden.
Jammer.Maar anders was de nieuwe beveiliging wel heel makkelijk te omzeilen idd.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:40:
Oh, ik dacht dat je je extensie gewoon in de store had zitten :)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

En ik maar denken dat ik toch echt getrollt werd toen ik de wikipedia link voor het eerst hoorde.
Ik bedoel, dat kan toch niet serieus 'echt' zijn. Enter Man bijt Hond. Waar die lui toch altijd die snuiters vandaan halen 8)7

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Waster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:14:
Collega van mij die in Utrecht woonde had binnen paar weken ook zijn huis verkocht boven de vraagprijs en was zijn nieuwe huis aan het verbouwen. Dus je bent niet de enige met dat 'probleem'. Kennelijk is Utrecht erg gewild.
Daarentegen heeft ons huis 2.5 jaar te koop gestaan. Dus het geldt alleen voor specifieke gewilde huizen.

https://niels.nu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dus het geldt alleen voor specifieke gewilde huizen
Je zegt dus eigenlijk dat gewilde huizen heel gewild zijn in Utrecht :+

• Megamind
Moet werken met Sabre, zo'n systeem waar je vakanties en vluchten in boekt, nog nooit zoiets ingewikkelds gezien :P

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
.oisyn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:55:
Je zegt dus eigenlijk dat gewilde huizen heel gewild zijn in Utrecht :+
Klopt, tegen iemand die stelt dat heel Utrecht erg gewild is :)

https://niels.nu

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Haha, ik dacht eigenlijk dat 'ie het expres deed, maar hij heeft blijkbaar echt zo'n stem.
Overigens, die video heeft 59 views vandaag. Zou dat allemaal Coffee Corner-verkeer zijn :P ?
_O- Er blijkt ook nog humor te zijn op Wikipedia _/-\o_ .

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Megamind schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:58:
Moet werken met Sabre, zo'n systeem waar je vakanties en vluchten in boekt, nog nooit zoiets ingewikkelds gezien :P
Oh good luck :). Wij moeten daar binnenkort ook tegen praten. Vond het nog nieteens zo heel complex :P andere DCS hosts zijn veel complexer.

Nothing to see here!

• Megamind
Rutix schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:14:
[...]

Oh good luck :). Wij moeten daar binnenkort ook tegen praten. Vond het nog nieteens zo heel complex :P andere DCS hosts zijn veel complexer.
Had er al moeite mee om in te loggen :P Wil iets met de SDK gaan doen maar voor nu moet ik al die formats e.d. gaan bestuderen. Moet wel zeggen dat de prijzen wel beter zijn dan online :P

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 05-03-2014 17:17 ]

• Alex)
Lekker knutselen met standaarden uit de jaren '80. O+

• Rutix
Megamind schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Had er al moeite mee om in te loggen :P Wil iets met de SDK gaan doen maar voor nu moet ik al die formats e.d. gaan bestuderen. Moet wel zeggen dat de prijzen wel beter zijn dan online :P
Je mag blij zijn dat Sabre nog webservices heeft. Sommige hosts zijn nog gewoon terminal screens :p

En ze hebben best goede documentatie vergeleken bij andere :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 05-03-2014 17:22 ]

Nothing to see here!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Op een interessant plakje code in het .NET framework gestuit. Ik was wat aan het spelen met SingleOrDefault en FirstOrDefault en constateerde dat Single volgens mij niet helemaal optimaal is gemaakt. :?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
public static TSource Single<TSource>(this IEnumerable<TSource> source, Func<TSource, bool> predicate) {
            if (source == null) throw Error.ArgumentNull("source");
            if (predicate == null) throw Error.ArgumentNull("predicate");
            TSource result = default(TSource);
            long count = 0;
            foreach (TSource element in source) {
                if (predicate(element)) {
                    result = element;
                    checked { count++; }
                }
            }
            switch (count) {
                case 0: throw Error.NoMatch();
                case 1: return result;
            }
            throw Error.MoreThanOneMatch();
        }

Zelf had ik verwacht dat Single (of SingleOrDefault) meteen zou klappen als er een 2de match wordt gevonden... Deze constructie doorloopt de hele verzameling en constateert pas op het einde dat er meerdere matches zijn... :/ Vreemd... Iemand enig idee waarom het zo zou zijn opgelost? Ik zou namelijk rond regel 9 een check hebben gemaakt of de count al groter dan 0 was en in dat geval de error opwerpen...

Overigens lijkt First/FirstOrDefault wel "slim" te zijn en direct bij de eerste hit een result terug te gooien...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RobertMe
  • Laatst online: 22:48
Is dat met een decompiler of Reference source? Laatste keer dat ik die bekeek (decompiled) stopte die namelijk wel meteen bij een tweede match. Dat is ook hoe bv EF werkt, die gebruikt een LIMIT 2 om ze zien of het 'single' is.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:32:
Is dat met een decompiler of Reference source? Laatste keer dat ik die bekeek (decompiled) stopte die namelijk wel meteen bij een tweede match. Dat is ook hoe bv EF werkt, die gebruikt een LIMIT 2 om ze zien of het 'single' is.
Volgens mij heeft hij die uit reference source getrokken, maar het zou zowaar ook een decompile actie van R#/Dotpeek kunnen zijn.

Net even met dotPeek gekeken en zag hetzelfde, dit is hoe het (klaarblijkelijk) wordt opgelost in Enumerable.cs (de extensies van IEnumerable binnen .NET 4.0).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

BikkelZ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:44:
*woopsie* PEBCAK

* BikkelZ moet ook de tekst lezen en niet alleen de screenshots in het vervolg :')

iOS developer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 11:53

HMS

.Gertjan. schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:27:
Op een interessant plakje code in het .NET framework gestuit. Ik was wat aan het spelen met SingleOrDefault en FirstOrDefault en constateerde dat Single volgens mij niet helemaal optimaal is gemaakt. :?

*snip *

Zelf had ik verwacht dat Single (of SingleOrDefault) meteen zou klappen als er een 2de match wordt gevonden... Deze constructie doorloopt de hele verzameling en constateert pas op het einde dat er meerdere matches zijn... :/ Vreemd... Iemand enig idee waarom het zo zou zijn opgelost? Ik zou namelijk rond regel 9 een check hebben gemaakt of de count al groter dan 0 was en in dat geval de error opwerpen...

Overigens lijkt First/FirstOrDefault wel "slim" te zijn en direct bij de eerste hit een result terug te gooien...
Er zit ook al een verschil tussen de twee overloads. Ik ben met je eens dat een throw zodra op regel 28 count boven de 1 gaat mogelijk sneller is. Maar goed, het blijft een zoekmethode die in O(n) gaat ;).

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
        public static TSource SingleOrDefault<TSource>(this IEnumerable<TSource> source) {
            IList<TSource> list = source as IList<TSource>;
            if (list != null) {
                switch (list.Count) {
                    case 0: return default(TSource);
                    case 1: return list[0];
                }
            }
            else {
                using (IEnumerator<TSource> e = source.GetEnumerator()) {
                    if (!e.MoveNext()) return default(TSource);
                    TSource result = e.Current;
                    if (!e.MoveNext()) return result;
                }
            }
            throw Error.MoreThanOneElement();
        }

public static TSource SingleOrDefault<TSource>(this IEnumerable<TSource> source, Func<TSource, bool> predicate) {
            if (predicate == null) throw Error.ArgumentNull("predicate");
            TSource result = default(TSource);
            long count = 0;
            foreach (TSource element in source) {
                if (predicate(element)) {
                    result = element;
                    checked { count++; }
                }
            }
            switch (count) {
                case 0: return default(TSource);
                case 1: return result;
            }
            throw Error.MoreThanOneMatch();
        }

• Rutix
.Gertjan. schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:40:
[...]

Volgens mij heeft hij die uit reference source getrokken, maar het zou zowaar ook een decompile actie van R#/Dotpeek kunnen zijn.

Net even met dotPeek gekeken en zag hetzelfde, dit is hoe het (klaarblijkelijk) wordt opgelost in Enumerable.cs (de extensies van IEnumerable binnen .NET 4.0).
Misschien omdat hij geoptimized is voor gevallen waar er maar 1 in zit? Een conditional is altijd een beetje scary en zou slomer zijn voor de gevallen waar er maar 1 is.

Wat ik zelf weer raar vind is dat .Where(stuff).Single() sneller is dan .Single(stuff) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 05-03-2014 17:52 ]

Nothing to see here!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 13:12
LOL, ik ben in één klap multi-multi-miljonair:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MDl6Gwq.png

• Megamind
Avalaxy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:52:
LOL, ik ben in één klap multi-multi-miljonair:

[afbeelding]
Eerder een afzetter, €488.543.38 per download!

• Avalaxy
Afzetter? Dat is het waard hoor.

• Alex)
Als ik Firefox moet geloven heb ik vandaag een PDF van zo'n 17 TB gedownload via 3G, dat is best wel knap. :Y

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:00:
Als ik Firefox moet geloven heb ik vandaag een PDF van zo'n 17 TB gedownload via 3G, dat is best wel knap. :Y
Daar gaan je spaarcenten. :+

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:15
Ja, dat kan nooit natuurlijk. Het zal wel 4G zijn geweest.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 11:53

HMS

_js_ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:06:
[...]

Ja, dat kan nooit natuurlijk. Het zal wel 4G zijn geweest.
_/-\o_

Verwijderd

Je zal het iets minder knap vinden als je de rekening gepresenteerd krijgt. Ik was laatst in Frankrijk en had daar ook even mijn mobiel internet opgezet: 3MB = 12 euro. :/

• Alex)
Ik zie dat ik me een orde van grootte vergist heb, het moest 17 exabyte zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Je zal het iets minder knap vinden als je de rekening gepresenteerd krijgt. Ik was laatst in Frankrijk en had daar ook even mijn mobiel internet opgezet: 3MB = 12 euro. :/
35 MB in Zwitserland voor € 2. Vodafone Dagbundel op Reis _O_

• Rutix
Over dat Single(predicate) verhaal is het inderdaad sneller om .Where(predicate).Single() te gebruiken.
However, as the perf benefit to be had here would be limited to Single's error case, this issue currently falls just below our bug triage cut line. We're marking the issue Won't Fix to indicate that we're not currently tracking to fix this issue in the next release of Visual Studio. We'll reactivate this bug over the next year if we get further than expected through our bug triage list, or if we revisit the bug for the following release.
Bron: https://connect.microsoft...o/feedback/details/639955

Meer info:
http://edulinq.googlecode...s/11-FirstSingleLast.html

Nothing to see here!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12 03:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O* *O*
FEEST

Ik ben geselecteerd in die Samsung wedstrijd van Tweakers! (die zeef hier zat te spammen).
In theorie heb ik nu 20% kans op €10.000

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Chris7
  • Niet online
Tja, er was volgens mij ook weinig animo voor. Vond het een goede actie, maar iets te kort dag. Tijd had ik misschien nog wel kunnen vinden, maar voor een idee kwam vandaag iets te snel :-(. Ik laat het wel weten als ik volgende week echt een killer-app heb bedacht :P.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
F.West98 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:18:
*O* *O*
FEEST

Ik ben geselecteerd in die Samsung wedstrijd van Tweakers! (die zeef hier zat te spammen).
In theorie heb ik nu 20% kans op €10.000
Nee die kans is 50% :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Chris7 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:20:
Tja, er was volgens mij ook weinig animo voor. Vond het een goede actie, maar iets te kort dag. Tijd had ik misschien nog wel kunnen vinden, maar voor een idee kwam vandaag iets te snel :-(. Ik laat het wel weten als ik volgende week echt een killer-app heb bedacht :P.
De laatste tijd wel vaker met 3rd party acties hier op Tweakers. Elke keer op het laatste moment met bar weinig informatie. Sowieso hou ik al niet van acties met een "kans op" wat geld. Sure, 10k lijkt een leuk bedrag maar je weet dus geen ene moer. Het is natuurlijk wel weer een super leuke kans voor sommige om dit op je CV te zetten dat je voor hun een App hebt gemaakt.

• Megamind
Enige challenge die leuk is is die van KLPD, al heb je niks aan de prijs :P

• Avalaxy
Welke challenge? Heb er op de frontpage niets over gezien.

• Chris7
  • Niet online
Avalaxy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:54:
Welke challenge? Heb er op de frontpage niets over gezien.
Zeef kwam 'm hier gisteren nog adverteren:
zeef schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:48:
Voor devvers die zich vervelen en donderdagmiddag vrij kunnen maken wellicht een interessant topic: [ADV] Win 10.000 euro met de Samsung App Developer Challenge ;)
Douweegbertje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:30:
[...]

De laatste tijd wel vaker met 3rd party acties hier op Tweakers. Elke keer op het laatste moment met bar weinig informatie. Sowieso hou ik al niet van acties met een "kans op" wat geld. Sure, 10k lijkt een leuk bedrag maar je weet dus geen ene moer. Het is natuurlijk wel weer een super leuke kans voor sommige om dit op je CV te zetten dat je voor hun een App hebt gemaakt.
Dat dus. Hoewel in dit geval de Galaxy S5 en Gear pas net zijn aangekondigd, dus waarschijnlijk kon het daarom niet eerder.

[ Voor 73% gewijzigd door Chris7 op 05-03-2014 19:10 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alex) schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:09:
Ik zie dat ik me een orde van grootte vergist heb, het moest 17 exabyte zijn.
Die bug kwam ik vorige week ook tegen, Fx beweert dat het precies 16 exabyte is (dus 17.xxx.xxx.xxx.xxx kilobyte), niet geheel toevallig de maximale bestandsgrootte in NTFS.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• mrc4nl
  • Laatst online: 21:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

om niets te winnen #persimist

ora et labora

• Rutix
Want?

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.