De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.616 views

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
BtM909 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:05:
[...]

Zorg je dan wel dat het minder tijd in beslag neemt dan Slapen op het werk
Even een half uurtje na de lunch, soms iets langer. Heerlijk zeg :)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:34:
[...]

Belgen West-Vlamingen staan nochtans bekend als harde werkers.
Over ambtenaren doe ik geen uitspraken :+
Gelukkig zijn de mensen van Peer geen West-Vlamingen 8)

Ik ben echter wel druk aan het werk, zoals je hier kunt zien :+

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
wouterwouter2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Even een half uurtje na de lunch, soms iets langer. Heerlijk zeg :)
Ik sta te kijken van hoe ouderwets sommige mensen in dat topic reageren zeg.... Ik had dat niet gedacht eerlijk gezegd.

Also Gefeliciteerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rutix op 18-02-2014 13:42 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

Ik verschiet eigenlijk ook wel van de reacties. Ik denk niet dat ik het hier mag proberen. Wel heb ik afgesproken met mijn baas dat ik later begin als ik de avond voorheen laat heb gewerkt (> 11PM).

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:44:
Ik verschiet eigenlijk ook wel van de reacties. Ik denk niet dat ik het hier mag proberen. Wel heb ik afgesproken met mijn baas dat ik later begin als ik de avond voorheen laat heb gewerkt (> 11PM).
Kijk ik kan snappen als je werkgever het niet wilt maar sommige in dat topic reageren zo zwart-wit op uren enzo. Ik zou echt niet bij een werkgever willen werken waar flexibiliteit maar 1 kant op werkt en waar ik gezeik krijg als ik een blokje om ga als ik een middagdipje heb of even in de relax room chill.

Nothing to see here!

• wouterwouter2
Rutix schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:46:
[...]

Kijk ik kan snappen als je werkgever het niet wilt maar sommige in dat topic reageren zo zwart-wit op uren enzo. Ik zou echt niet bij een werkgever willen werken waar flexibiliteit maar 1 kant op werkt en waar ik gezeik krijg als ik een blokje om ga als ik een middagdipje heb of even in de relax room chill.
Inderdaad. Op elke vacature staat ook altijd: Je bent flexibeel ingericht, bla bla bla :o . Dat moet natuurlijk van twee kanten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door wouterwouter2 op 18-02-2014 13:50 ]

Verwijderd

wouterwouter2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Inderdaad. Op elke vacature staat ook altijd: Je bent flexibeel ingericht, bla bla bla. Dat moet natuurlijk van twee kanten komen.
Akkoord, flexibiliteit moet van 2 kanten komen. In mijn ogen vertaalt zich dat naar: De werkgever is flexibel omdat hij je laat slapen op kantoor, jij bent flexibel door een uurtje langer te werken 's avonds. Het kan in mijn ogen echt niet de bedoeling zijn dat je een uurtje gaat slapen om zogezegd je productiviteit opnieuw te verhogen...

• Rutix
wouterwouter2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Inderdaad. Op elke vacature staat ook altijd: Je bent flexibeel ingericht, bla bla bla. Dat moet natuurlijk van twee kanten komen.
Doet me beetje denken aan die Daily WTF (of misschien was het iets anders). Waar iemand een hele moeilijke opdracht kreeg met een bijna onmogelijke deadline, waar die toen de eerste periode een beetje voor het oog andere dingen aan het doen was maar wel aan het denken aan de oplossing en die uiteindelijk gewoon had opgeleverd maar toch werd ontslagen omdat het voor het oog leek dat hij niet had gewerkt.

Nothing to see here!

Verwijderd

Gelukkige verjaardag trouwens, wouterwouter2!
Taart voor bij de koffie? O-)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:44:
Ik vind flexibiliteit prima, maar ik vind het ook raar dat men stelt dat je binnen werktijd zou moeten kunnen slapen. Dan krijg je gewoon een hellend vlak dat eindigt met een hoop mensen die een uur of meer liggen te tukken in de baas z'n tijd.

Ik heb zelf na de lunch wel een lichte dip, maar ik ben alleen echt moe als ik slecht heb geslapen. En dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

https://niels.nu

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:57:
[...]

Ik vind flexibiliteit prima, maar ik vind het ook raar dat men stelt dat je binnen werktijd zou moeten kunnen slapen. Dan krijg je gewoon een hellend vlak dat eindigt met een hoop mensen die een uur of meer liggen te tukken in de baas z'n tijd.

Ik heb zelf na de lunch wel een lichte dip, maar ik ben alleen echt moe als ik slecht heb geslapen. En dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.
Tja, het belang van de baas staat voorop maar als dat belang is "half uurtje eten, half uurtje tukken, daarna verder werken" is het ineens je eigen tijd?

Het is een hellend vlak, maar om direct te zeggen "binnen werktijd slapen moet niet kunnen" is ook weer het andere uiterste. Ik denk dat hierin het vooral van belang is wat de afspraken zijn.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als je je uren maakt, je afspraken nakomt en je werk op tijd oplevert zie ik geen problemen met "een half uurtje slapen na de lunch".

We are shaping the future

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:00:
Tja, het belang van de baas staat voorop maar als dat belang is "half uurtje eten, half uurtje tukken, daarna verder werken" is het ineens je eigen tijd?

Het is een hellend vlak, maar om direct te zeggen "binnen werktijd slapen moet niet kunnen" is ook weer het andere uiterste. Ik denk dat hierin het vooral van belang is wat de afspraken zijn.
Ik vind dat slapen geen werktijd is nee. Als je thuis een uurtje eerder naar bed gaat, ben je ook uitgerust. Begrijp me niet verkeerd; ik ben een groot voorstander van het toestaan van powernaps e.d., maar ik vind het raar dat die tijd 'werktijd' zou zijn. Da's letterlijk slapen rijk worden dan. Ik heb het bij een vorige werkgever ook wel gedaan, half uurtje tukken en dan een half uurtje langer blijven.

Verwijderd

Gaan we nou echt de discussie van een ander topic hier verder voeren? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

http://www.vice.com/nl/re...echts-dertig-cent-per-dag

Opgelost!

Ow enneuh, trouwens, hier de Dilbert van gisteren
Afbeeldingslocatie: http://dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/200000/10000/2000/100/212188/212188.strip.gif

[ Voor 43% gewijzigd door Firesphere op 18-02-2014 14:09 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• wouterwouter2
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:53:
Gelukkige verjaardag trouwens, wouterwouter2!
Taart voor bij de koffie? O-)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t31/q89/s720x720/1932745_10203160528399669_930207851_o.jpg
Voor iedereen een stukje :9

• Hydra
Ik eet niks waarvan ik de tekst niet kan lezen!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Watje!

En iHenkIt is stuk :(

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Rutix schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:42:
[...]
Ik sta te kijken van hoe ouderwets sommige mensen in dat topic reageren zeg.... Ik had dat niet gedacht eerlijk gezegd. [...]
Ik was een aantal jaar geleden bij Microsoft voor iets over "het nieuwe werken". Die mensen zaten er bij met grote ogen alsof er een atoombom op ze afkwam ofzo. Volop discussieren en ik zat daar als student echt van "dit is toch normaal?". Ik kan er eigenlijk nog steeds niet bij dat flexibele uren en worden afgerekend op prestaties en niet op uren aanwezig zijn niet normaal is.
Maar het is duidelijk dat het lastig is voor mensen om vertrouwen te hebben in hun werknemers en hun eigen beoordeling of die werknemers goed presteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 14:37 ]

• Hydra
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:36:
[...]

Ik was een aantal jaar geleden bij Microsoft voor iets over "het nieuwe werken". Die mensen zaten er bij met grote ogen alsof er een atoombom op ze afkwam ofzo. Volop discussieren en ik zat daar als student echt van "dit is toch normaal?". Ik kan er eigenlijk nog steeds niet bij dat flexibele uren en worden afgerekend op prestaties en niet op uren aanwezig zijn niet normaal is.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben absoluut een voorstander voor flexibel werken en afgerekend worden op prestaties, maar je hebt altijd gewoon nog een urencontract bij je baas. Als je structureel een uur van die 8 per dag ligt te tukken dan gaat dat hoe dan ook issues opleveren met collega's, zelfs al werk je 150% zo efficiënt als die mensen.

• Rutix
Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:43:
[...]

Begrijp me niet verkeerd; ik ben absoluut een voorstander voor flexibel werken en afgerekend worden op prestaties, maar je hebt altijd gewoon nog een urencontract bij je baas. Als je structureel een uur van die 8 per dag ligt te tukken dan gaat dat hoe dan ook issues opleveren met collega's, zelfs al werk je 150% zo efficiënt als die mensen.
Maybe. maar er zijn ook mensen die de hele tijd gaan roken :P en dat werkt ook toch?

Nothing to see here!

• wouterwouter2
[...]

Dat ligt aan je contract natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld geen urencontract.

Verwijderd

[...]

Dat dus. Als je voor 8 uur betaald wordt, moet daar ook 8 uur werk tegenover staan. Leuk als je het toegewezen werk in 6 uur af krijgt, dan betekend het alleen niet dat je 2 uur kan gaan pitten, maar dat je meer werk toegewezen moet krijgen. Die extra hoge productiviteit zal dan ongetwijfeld terug te zien zijn in je salaris.

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Dat dus. Als je voor 8 uur betaald wordt, moet daar ook 8 uur werk tegenover staan. Leuk als je het toegewezen werk in 6 uur af krijgt, dan betekend het alleen niet dat je 2 uur kan gaan pitten, maar dat je meer werk toegewezen moet krijgen. Die extra hoge productiviteit zal dan ongetwijfeld terug te zien zijn in je salaris.
Dat het terug te zien is in je salaris valt nog maar te bezien ;)

Nothing to see here!

• Hydra
Rutix schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:49:
Dat het terug te zien is in je salaris valt nog maar te bezien ;)
Je kunt altijd op zoek naar een andere baan.

• Caelorum
[...]
Tja, dat is iets voor de projectleider/baas/whatever om uit te zoeken. Je moet gewoon meer werk krijgen dan, maar die baas moet wel rekening houden met dat je wellicht zoveel werk gedaan krijgt juist omdat je maar 6 uur per dag werkt en dat die uur per dag extra werk er wellicht voor zorgt dat de efficiëntie onder 100% daalt. Dat vind ik eigenlijk ook het grote nadeel van een urencontract. Wie boeit het hoeveel uur je daadwerkelijk werkt als je maar zoveel uur werk gedaan krijgt. Als jij 60 uur aan werk in 30 uur gedaan krijgt.. mooi, dan kan je dus ook mooi die 40 uur uitbetalen en verder niet zeiken over die 10 uur.
Je moet gewoon die 40 uur betalen en dan kijken of de prestaties die er tegenover staan voldoende zijn. Is dat niet zo dan kan je gaan, is dat wel zo, mooi. Of iemand er dan 40 uur, 50 uur of 30 uur over doet, maakt niet zoveel uit. (Al zou je bij 50 uur wellicht wat minder moeten verwachten en dus minder moeten betalen).

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 14:56 ]

• Rutix
Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Je kunt altijd op zoek naar een andere baan.
True :). Maar op mijn werk hoeft het niet zo precies te gaan. Als ik een half uurtje naar de relax ruimte ga dan hoef ik niet perse een half uur langer te werken.

Nothing to see here!

Verwijderd

Niemand gaat beweren dat je 100% van de tijd productief moet zijn. Ik “betrap”mijn collega’s of bazen ook wel eens op random rondsurfen op internet. Het is een beetje hetzelfde als GoT. De meesten onder ons komen een paar keer per dag voor zo’n 5 minuutjes kijken of wat posten en op een hele dag ben je zo misschien ook wel een half uurtje of een uurtje kwijt. Moesten we daarnaast nog een uur gaan slapen, zouden we per dag zo’n anderhalf uur verliezen.

Zoals ik eerder aangaf, heb ik er totaal geen problemen mee dat niet iedereen geen 100% van de tijd productief is. Maar een uur gaan slapen om daarna zogezegd productiever te zijn, gaat voor mij een brug te ver. Slapen doe je thuis.

Juist mijn 2 cent.

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Tja, dat is iets voor de projectleider/baas/whatever om uit te zoeken. Je moet gewoon meer werk krijgen dan, maar die baas moet wel rekening houden met dat je wellicht zoveel werk gedaan krijgt juist omdat je maar 6 uur per dag werkt en dat die uur per dag extra werk er wellicht voor zorgt dat de efficiëntie onder 100% daalt. Dat vind ik eigenlijk ook het grote nadeel van een urencontract. Wie boeit het hoeveel uur je daadwerkelijk werkt als je maar zoveel uur werk gedaan krijgt. Als jij 60 uur aan werk in 30 uur gedaan krijgt.. mooi, dan kan je dus ook mooi die 40 uur uitbetalen en verder niet zeiken over die 10 uur.
Je moet gewoon die 40 uur betalen en dan kijken of de prestaties die er tegenover staan voldoende zijn. Is dat niet zo dan kan je gaan, is dat wel zo, mooi. Of iemand er dan 40 uur, 50 uur of 30 uur over doet, maakt niet zoveel uit. (Al zou je bij 50 uur wellicht wat minder moeten verwachten en dus minder moeten betalen).
Wel heel theoretisch allemaal. Alsof je in 75% van de tijd, voor 150% werk kan doen, terwijl je met 100% van de tijd minder dan 100% van het werk kan doen. Je zou in dat geval gewoon meer dan een volle dag per week niks doen.

Nou kan je niet 100% vol focussen, dat gaat niet werken. Maar wat jij er van maakt klopt ook niet.

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:06:
[...]
Zoals ik eerder aangaf, heb ik er totaal geen problemen mee dat niet iedereen geen 100% van de tijd productief is. Maar een uur gaan slapen om daarna zogezegd productiever te zijn, gaat voor mij een brug te ver. Slapen doe je thuis.[...]
Kijk, ik snap dat gewoon niet. Wie weet wordt die persoon er wel echt productiever van en zie je uiteindelijk meer resultaat.
Pas als je kan bewijzen dat het minder productiviteit oplevert kan je actie ondernemen IMO. En dat kan die persoon dan ook meteen in zijn salaris terugzien wat mij betreft.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:09:
[...]Nou kan je niet 100% vol focussen, dat gaat niet werken. Maar wat jij er van maakt klopt ook niet.
Mijn punt is meer dat je het niet zomaar meteen moet afdoen. Je moet het 'meten'. Dit is ook wel een extreem voorbeeld, maar je zou in principe iemand gewoon thuis zijn ding moeten kunnen laten doen. En hoe hij het dan doet maakt niet uit. Als het werk maar wordt verzet.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 15:10 ]

• Rutix
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Kijk, ik snap dat gewoon niet. Wie weet wordt die persoon er wel echt productiever van en zie je uiteindelijk meer resultaat.
Pas als je kan bewijzen dat het minder productiviteit oplevert kan je actie ondernemen IMO. En dat kan die persoon dan ook meteen in zijn salaris terugzien wat mij betreft.

[...]

Mijn punt is meer dat je het niet zomaar meteen moet afdoen. Je moet het 'meten'. Dit is ook wel een extreem voorbeeld, maar je zou in principe iemand gewoon thuis zijn ding moeten kunnen laten doen. En hoe hij het dan doet maakt niet uit. Als het werk maar wordt verzet.
Maar dan komen we weer terug op mijn eerste opmerking :P. De een kijkt naar de resultaten en de prestaties en de andere kijkt meer naar de uren... Bij mij geniet de eerste vooral de voorkeur maar blijkbaar is dat niet bij iedereen zo.

Nothing to see here!

• Caelorum
En kom ik weer bij dat ik het raar vind dat uren tellen en niet prestaties. Je betaald toch niet iemand om 8 uur op zijn gat te zitten niks te doen? Je betaalt toch voor dat hij 8 uur aan werk verzet. Of dat dan in 4, 6, 8 of 10 uur wordt gedaan is absoluut niet boeiend. Behalve dan als een maat voor het aantal uren werk dat je hem kan geven en hoe hoog het salaris van die persoon kan zijn als je hem meer uur werk geeft.

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:16:
En kom ik weer bij dat ik het raar vind dat uren tellen en niet prestaties. Je betaald toch niet iemand om 8 uur op zijn gat te zitten niks te doen? Je betaalt toch voor dat hij 8 uur aan werk verzet. Of dat dan in 4, 6, 8 of 10 uur wordt gedaan is absoluut niet boeiend. Behalve dan als een maat voor het aantal uren werk dat je hem kan geven en hoe hoog het salaris van die persoon kan zijn als je hem meer uur werk geeft.
Wel, daar ben ik het simpelweg niet mee eens. We hebben allemaal een contract waar in staat dat je verwacht wordt 40 uur per week te werken. Als je je werk gedaan krijgt in 20 uur, heb je volgens mij echt niet het recht om 20 uur te slapen. Langs de andere kant vind ik wel dat je je werk gedaan moet krijgen. Als dat dan betekent dat je soms een uurtje langer moet werken, so'll be it.

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:20:
Wel, daar ben ik het simpelweg niet mee eens. We hebben allemaal een contract waar in staat dat je verwacht wordt 40 uur per week te werken. Als je je werk gedaan krijgt in 20 uur, heb je volgens mij echt niet het recht om 20 uur te slapen. Langs de andere kant vind ik wel dat je je werk gedaan moet krijgen. Als dat dan betekent dat je soms een uurtje langer moet werken, so'll be it.
Idd. Wat je dan krijgt is dat mensen simpelweg hun werk gaan overestimaten om zo maar meer tuk-tijd te hebben. Dat slapen = werk is leuk ein idealistisch maar helaas maken te veel mensen daar misbruik van.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:16:
Maar hoe meet je hoeveel uur iets waard is? Uiteindelijk houd je iemand een bepaald aantal uren van zijn eigen activiteiten weg (+ reistijd) en daar betaald de werkgever voor. Hoe vrij de werkgever uiteindelijk is naar werknemers van hoe zij dat indelen is aan hem. Het idee van slapen in de baas zijn tijd vind ik een vreemd idee. Een potje tafelvoetbal van net een paar minuutjes vind ik dan weer niet zo vreemd. Dat duurt minder lang, geeft ook energie en het is weer een beetje teambuilding.

• Rutix
Ik denk echt dat het ligt waar je werkt en wat je werkgever ervan vind. Er moet namelijk gewoon een goede balans gevonden en ik persoonlijk zou het erg vinden als iemand elke dag een kwartiertje-half uurtje powernap doet. Mensen die gaan roken wasten ook zoveel tijd en dat word over het algemeen wel geaccepteerd.

Nothing to see here!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, bezig met een website online zetten. Bij een host die we normaal gesproken nooit aanraden, maar het is even niet anders. Man man wat traag :/

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01 14:31
TheNephilim schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:33:
Oef, bezig met een website online zetten. Bij een host die we normaal gesproken nooit aanraden, maar het is even niet anders. Man man wat traag :/
host?
linkje?

RTFM!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:20:
[...]
Wel, daar ben ik het simpelweg niet mee eens. We hebben allemaal een contract waar in staat dat je verwacht wordt 40 uur per week te werken. [...]
Even loslaten welke contracten we nu hebben, want ik ben het gewoon niet eens met dat soort type contracten voor ontwikkelwerk e.d. Kijk voor bijv. de klantenservice is dat wel handig, want daar moet de lijn 24uur per dag worden bemand, maar ontwikkelwerk is vaak niet daar aan gebonden.
Erwin537 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:21:
[...] Maar hoe meet je hoeveel uur iets waard is? [...]
Dat is ook het punt dat vaak wordt aangehaald, maar iemand moet toch een inschatting kunnen geven hoeveel werk iets is? Hoe maak je anders een planning?
Rutix schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:30:
Ik denk echt dat het ligt waar je werkt en wat je werkgever ervan vind. Er moet namelijk gewoon een goede balans gevonden en ik persoonlijk zou het erg vinden als iemand elke dag een kwartiertje-half uurtje powernap doet. Mensen die gaan roken wasten ook zoveel tijd en dat word over het algemeen wel geaccepteerd.
Ik zou het geen probleem vinden als die persoon uiteindelijk maar net zoveel werk verzet. Hoe die dat doet, moet die persoon zelf maar weten. Wel zit je met dingen als vergaderingen. Ik zeg dan ook niet dat mensen niet aanwezig moeten zijn, maar meer dat het krampachtig vasthouden aan het meten van productiviteit aan de hand van hoeveel uur mensen aanwezig zijn echt enorm dom is.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 15:39 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Entity Framework :(

We are shaping the future

• Erwin537
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Dat is ook het punt dat vaak wordt aangehaald, maar iemand moet toch een inschatting kunnen geven hoeveel werk iets is? Hoe maak je anders een planning?
Ja, maar het is lang niet altijd zo dat deze uren gemaakt worden of dat het binnen die uren te behalen valt. En er kan altijd iets tegen zitten. Als dat gebeurt, krijgt de werknemer dan ook alleen voor de geplande uren betaald krijgt? En iemand kan iets heel leuk plannen maar niet realiseren dat er een verschil is tussen een ervaren werknemer en een minder ervaren werknemer.

Nu vind ik een powernap persoonlijk ook niet werken geloof ik. Als ik moe ben moet ik echt slapen, voor een kwartiertje of een half uurtje gaat dan echt niet werken.

EDIT:
Dat het eigenlijk niet de juiste manier is ben ik met je eens, maar ik denk niet dat het in de praktijk werkt, tenzij je echt hele loyale, eerlijke, goede werknemers hebt. Daarnaast leent ook niet elke branche zich ervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin537 op 18-02-2014 15:48 ]

• Hydra
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Even loslaten welke contracten we nu hebben, want ik ben het gewoon niet eens met dat soort type contracten voor ontwikkelwerk e.d. Kijk voor bijv. de klantenservice is dat wel handig, want daar moet de lijn 24uur per dag worden bemand, maar ontwikkelwerk is vaak niet daar aan gebonden.
Medewerkers per klus betalen is leuk maar lijkt me kwa contract wat lastig :) Als je dat graag wil doen kun je beter als ZZPer gaan werken :)
TheNephilim schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:33:
WebReus? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 18-02-2014 15:49 ]

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Medewerkers per klus betalen is leuk maar lijkt me kwa contract wat lastig :) Als je dat graag wil doen kun je beter als ZZPer gaan werken :)

[...]

WebReus? :P
Ook als ZZP'er factureer je vaak je uren hoor ;)

• Caelorum
O, er zitten wel wat haken en ogen aan hoor, en ik begrijp op zich wel waarom er urencontracten zijn, maar het voelt echt enorm als de "easy way out" voor mij.
Erwin537 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:45:
[...]
Ja, maar het is lang niet altijd zo dat deze uren gemaakt worden of dat het binnen die uren te behalen valt. En er kan altijd iets tegen zitten. Als dat gebeurt, krijgt de werknemer dan ook alleen voor de geplande uren betaald krijgt? [...]
Als het niet door externe factoren komt, ja.
[...]
Dat het eigenlijk niet de juiste manier is ben ik met je eens, maar ik denk niet dat het in de praktijk werkt, tenzij je echt hele loyale, eerlijke, goede werknemers hebt. Daarnaast leent ook niet elke branche zich ervoor.
Daar ben ik het ook wel mee eens :) Maar als je je werknemers al niet meer kan vertrouwen heb je een totaal ander probleem IMO.

[ Voor 73% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2014 15:53 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hosting2GO xd

Het gaat al wat beter, blijkbaar moet de database of webserver nog trainen ofzo :+ Lijkt me niet nodig met zo'n mini-Wordpress website. Home, Wat doen we (met subpagina's), Projecten (met projecten), Contact... stelt niet zoveel voor.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01 10:25
Grr, RandomReader vergeten mee te nemen. Dan vanavond maar de switches voor ons nieuwe huis bestellen...

LinkedIn - Collega worden?

• _Moe_
Het meest ideale zou zijn als er wederzijds respect is en dat de werkgever niet te hard op zijn geld zit.
Dan doe je als werknemer juist die uren die je nodig hebt om een opdracht te voltooien en de baas betaald je in hoevere hij er winst op heeft gepakt. 'Samen uit, samen rijk ;)'

RTFM!

• _Moe_
TheNephilim schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:52:
[...]

[...]

Hosting2GO xd

Het gaat al wat beter, blijkbaar moet de database of webserver nog trainen ofzo :+ Lijkt me niet nodig met zo'n mini-Wordpress website. Home, Wat doen we (met subpagina's), Projecten (met projecten), Contact... stelt niet zoveel voor.
Hehe, Webreus.
Eén keer, daarna nooit meer ;)!

RTFM!

• wouterwouter2

• Hydra
_Moe_ schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:55:
Hehe, Webreus.
Eén keer, daarna nooit meer ;)!
Heb er nog 2 domeinen staan waar ik verder niks mee doe. Baggerbende daar.

• _Moe_
Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:08:
[...]

Wat wil je voor die prijs :p.

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik geloof dat de NOS wat moeite heeft met de toeloop op de website....

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:08:
[...]
Wat is er mis met webreus?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hydra

Verwijderd

Nog mensen hier die vanavond naar CocoaHeadsNL gaan?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-01 18:00
Helaas niet.
Ik hoor er nu pas voor het eerst over.

De eerste presentatie lijkt mij wel heel interessant!
Komen er ook beelden/sheets van online? :)

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:48:
[...]

Helaas niet.
Ik hoor er nu pas voor het eerst over.

De eerste presentatie lijkt mij wel heel interessant!
Komen er ook beelden/sheets van online? :)
Geen idee. Ik hoorde het ook net voor het eerst, over uurtje de auto in en dan ga ik het zien. :+

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Misschien maakte één van hun wel een hele goede grap :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
She managed to get us into a really cool room, with double beamers
}:|

een beamer is slang voor een BMW of [cricket] a ball bowled directly at a batsman's head or upper body without bouncing

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BtM909 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:57:
een beamer beemer is slang voor een BMW
/muggenziften

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Niet toch stiekem "bimmer"?
Wikipedia: BMW

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Iedereen wilde hosting van 2-3 euro, daarom zijn vele "goede" hosters naar zulke "plans" toe gegaan. Vandaar dat ik ook bij transip zit met een eigen VPS. Nu heb ik meer dan 50 domeinen, maar toch. Het begon zeker zo'n 2 jaar geleden, toen opeens vele het licht zagen dat er geld te halen viel. Daarbij ging iedereen elkaar kapot concurreren en gingen de "reseller" accounts ook sky-high. Paar jaar later gaat iedereen zeiken dat de kwaliteit naar beneden is. 9/10 komt dat door hun zelf, omdat ze niets willen(wilden) betalen :p

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij doen veel bij MijnDomein. Die zijn helemaal niet spotgoedkoop, maar het werkt eigenlijk altijd. Nooit gezeur mee!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Mijn nieuwe liefde, F# <3. Wat is functioneel programmeren toch heerlijk.

Protip site: http://fsharpforfunandprofit.com/

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
holy shit, vandaag naar de kaak chirurg geweest... not my idea of fun..

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:13:
holy shit, vandaag naar de kaak chirurg geweest... not my idea of fun..
Ay. Daar ben ik ook nog nooit voor m'n plezier heen gegaan. Wat moest er gebeuren?

• D-Raven
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Ay. Daar ben ik ook nog nooit voor m'n plezier heen gegaan. Wat moest er gebeuren?
Verstands kiezen. Ze doen maar een kant per keer dus moet nog n keer terug (happy me).
Eentje moesten ze er in stukjes uit halen :X

Nee, ik weet betere fijnere redenen om een dag thuis te zitten :+

• Hydra
Douweegbertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:05:
Iedereen wilde hosting van 2-3 euro, daarom zijn vele "goede" hosters naar zulke "plans" toe gegaan. Vandaar dat ik ook bij transip zit met een eigen VPS. Nu heb ik meer dan 50 domeinen, maar toch. Het begon zeker zo'n 2 jaar geleden, toen opeens vele het licht zagen dat er geld te halen viel. Daarbij ging iedereen elkaar kapot concurreren en gingen de "reseller" accounts ook sky-high. Paar jaar later gaat iedereen zeiken dat de kwaliteit naar beneden is. 9/10 komt dat door hun zelf, omdat ze niets willen(wilden) betalen :p
Dat was het probleem. Het probleem met WebReus is gewoon dat ze domme dingen deden; het interesseerde ze kennelijk geen fuck. Gewoon servers uit een rack trekken voor een 'verhuizing' zonder dat mensen ervan op dehoogte gesteld worden, dat soort werk. Ook bij een budget-hoster is dat niet acceptabel.

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:18:
[...]

Verstands kiezen. Ze doen maar een kant per keer dus moet nog n keer terug (happy me).

Geen ervaring met verstandskiezen, maar kan me wel voorstellen dat het vervelend is. Sterkte ermee. ;)

• Caelorum
HMS schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:11:

Bookmarked :) Ik ben ook al steeds meer functioneel bezig in C#, maar deze komt op mijn snel te lezen lijst :)

• Ryur
D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:18:
[...]

En bedankt. Ik moet de 27ste. Linksonder, rechtsboven & rechtsonder moeten eruit.
Ik was er niet super bang voor (linksboven is bij tandarts eruit gehaald en die viel relatief mee), maar nu wel.

Hoop wel dat ze alle 3 in een keer doen bij mij. Ik weet zeker dat ik NOG een keer niet ga redden.
Vooral ook omdat ik dan geen tijd meer kan vinden tot pas ergens in juli/augustus.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 18-02-2014 17:28 ]

• Hydra

Al eens naar Scala gekeken? Ben er zelf mee bezig geweest en het bevalt me wel hoe 'simpel' het is; kwa hoe weinig regels je typt om wat gedaan te krijgen. Vind het een voordeel dat 't op de JVM draait; ben wat minder fan van MS spullen na het XNA debacle.

• D-Raven
Ryur schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:28:
[...]

En bedankt. Ik moet de 27ste. Linksonder, rechtsboven & rechtsonder moeten eruit.
Ik was er niet super bang voor (linksboven is bij tandarts eruit gehaald en die viel relatief mee), maar nu wel.

Hoop wel dat ze alle 3 in een keer doen bij mij. Ik weet zeker dat ik NOG een keer niet ga redden.
Vooral ook omdat ik dan geen tijd meer kan vinden tot pas ergens in juli/augustus.
Mwa viel wel mee hoor :P

De spuiten in het begin leek mij het ergste, maar dat viel reuze mee. .. .. en verder houd ik mn mond maar :+

• Ryur
D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:31:
[...]

Mwa viel wel mee hoor :P

De spuiten in het begin leek mij het ergste, maar dat viel reuze mee. .. .. en verder houd ik mn mond maar :+
Hou mij maar op de hoogte. Ben benieuwd wanneer je weer kunt eten en alles :)
Ben daar meer bang voor, de herstelperiode dan de operatie zelf.

Sterkte verder!

Welk ziekenhuis was je? :) Ik moet naar Deventer.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
beemer is het "origeel", maar zoals met alles is het nog geen jaar later gewoon verAmerikaniseerd hoor :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ryur schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:28:
[...]

Zal ik mijn verhaal dan maar niet vertellen? :+

spoiler:
Bij mij is vrijwel alles eruit gehaald (ongeluk e.d.) dus bijna al mijn tanden zijn nep ;( (al zie je het niet _/-\o_ )
Het viel wel mee, behalve dat ik 2x moest. (eerst links, toen rechts). Dus het is goed mogelijk om zowel onder als boven eruit te halen. Het enige wat je kunt hebben qua pech is als je tand afbreekt. Dat is gewoon een kut geluid en gevoel, maar uiteindelijk niet zo'n ramp.

Voordeel was dat ik 5 kilo was afgevallen, qua herstel is het allemaal niet zo verkeerd. Reken gewoon op een paar dagen last, en zeker 2 weken voordat het helemaal goed geheeld is.

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 18-02-2014 17:38 ]

• azerty
Daar gaan we weer, wou ik mijn Acco wachtwoord wijzigen, met een automatisch gegenereerd wachtwoord, log ik uit om te testen, werkt het niet, vraag ik wachtwoord op:

email:
Uw wachtwoord: E�e�w$�?�åà bf$�ªá�¯FO5�¥�g?I?9 ó¢?
Jah, dat verklaart veel :+

(ps, het origineel: EÅeÒw$Ò?äåàbf$ÒªáÕ¯FO5×¥g?I?9 ó¢?­#Pk¬4Þf+>?&?!ÖÜ)

Edit:

Nu kan ik zelfs niet meer inloggen, dat wachtwoord dat ze in hun mail gezet hebben werkt niet :( |:(

[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 18-02-2014 17:39 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:37:
Daar gaan we weer, wou ik mijn Acco wachtwoord wijzigen, met een automatisch gegenereerd wachtwoord, log ik uit om te testen, werkt het niet, vraag ik wachtwoord op:

email:

[...]

Edit:

Nu kan ik zelfs niet meer inloggen, dat wachtwoord dat ze in hun mail gezet hebben werkt niet :( |:(
F.West slaat weer toe?

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Hydra schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:31:
[...]

Al eens naar Scala gekeken? Ben er zelf mee bezig geweest en het bevalt me wel hoe 'simpel' het is; kwa hoe weinig regels je typt om wat gedaan te krijgen. Vind het een voordeel dat 't op de JVM draait; ben wat minder fan van MS spullen na het XNA debacle.
Ja ik heb vorig jaar ergens naar Scala gekeken i.c.m. het Play framework. Zag er wel goed uit, maar heb toen door mijn afstuderen het weer in de kast gegooid / moeten gooien. Ik kwam deze site toevallig tegen en sindsdien ben ik redelijk hooked.

Daarnaast merkte ik dat in bepaalde voorbeelden over F# programmeren (bijvoorbeeld deze), voor mij de stap van C# naar F# niet eens zo heel levensgroot is. Ook voor mijn Master thesis had ik misschien beter in een functionele taal (zoals Scala) kunnen programmeren, maar dat is hind sight.
_O-
wsitedesign schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:37:

email:

[...]

Edit:

Daarom val ik ook meestal terug op een alphanumeric-symbol32 achtige charset ;)

[ Voor 27% gewijzigd door HMS op 18-02-2014 17:41 ]

• Erwin537
Ryur schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Hou mij maar op de hoogte. Ben benieuwd wanneer je weer kunt eten en alles :)
Ben daar meer bang voor, de herstelperiode dan de operatie zelf.

Sterkte verder!

Welk ziekenhuis was je? :) Ik moet naar Deventer.
Al mijn verstandskiezen zijn er al uitgehaald toen ik 18 - 19 was en viel reuze mee. De verdoving is inderdaad het vervelendste, dat is nogal een akkelig gevoel. Daarna is het gewoon liggen en wachten.

Herstelperiode is alleen even vervelend dat je je mond niet echt ver open kan doen. Met eten is dat even vervelend, maar gaat ook heel snel over. Ik ben de dag na de 'operatie' weer gewoon gaan werken bij m'n vakantiebaantje (drank leveren). Ik moet wel zeggen dat ik de pijnstillers (ibuprofen) die ik kreeg gewoon 3 per dag volgens de voorschriften innam (en dat is dus best veel). Uiteindelijk was het wel prettig omdat er een paar flesjes jupiler op mijn hand kapot vielen en ik dus niets voelde.

Nu kan je ook wel ongeluk hebben met vanalles, maarja...

• azerty
Het zou dan niet slecht zijn mocht hij mijn wachtwoord willen resetten en een nieuw per DM sturen zodat ik tenminste fatsoenlijk kan inloggen ^^

Hmm, wie zou ik moeten contacteren voor een "oninlogbaar" account? :+ Ik vind zo 1-2-3 geen geschikte persoon op deze pagina: http://www.acco.be/uitgeverij/nl/contact

[ Voor 22% gewijzigd door azerty op 18-02-2014 17:42 ]

Verwijderd

Douweegbertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Zal ik mijn verhaal dan maar niet vertellen? :+

spoiler:
Bij mij is vrijwel alles eruit gehaald (ongeluk e.d.) dus bijna al mijn tanden zijn nep ;( (al zie je het niet _/-\o_ )
Het viel wel mee, behalve dat ik 2x moest. (eerst links, toen rechts). Dus het is goed mogelijk om zowel onder als boven eruit te halen. Het enige wat je kunt hebben qua pech is als je tand afbreekt. Dat is gewoon een kut geluid en gevoel, maar uiteindelijk niet zo'n ramp.
Als we toch bezig zijn, zal ik mijn verhaal ook niet vertellen. :+

spoiler:
Kaakchirurg heeft mijn kaak doorgezaagd en gebroken, om hem vervolgens een stukje naar voren weer vast te schroeven. Dus nu titanium schroefjes en plaatjes in m'n kaak. Kop 2x zo dik en 6 weken vloeibaar eten...

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:41:
[...]

Als we toch bezig zijn, zal ik mijn verhaal ook niet vertellen. :+

spoiler:
Kaakchirurg heeft mijn kaak doorgezaagd en gebroken, om hem vervolgens een stukje naar voren weer vast te schroeven. Dus nu titanium schroefjes en plaatjes in m'n kaak. Kop 2x zo dik en 6 weken vloeibaar eten...
Als je een beetje een foute kroeg had bezocht was het eerste deel van de operatie kosteloos voltrokken ;) Had je weer wat geld bespaard :+ Verdoving moet je dan alleen zelf regelen :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• D-Raven
wtf die verhalen.. :X

Maargoed, eten is nog lastig vanavond, dat merkte ik al :P

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:49
Dat je überhaupt nog eet. Ik zat aan de yoghurt voor een week ofzo...

• Douweegbertje

Douweegbertje

haha ik zit met een paar maten op zo'n dating chat geval website(paiq), kijken wie de meeste kan "scoren" even voor de lulz (vriendinnen hebben we al :p). Elke keer vragen ze wat voor werk ik doe. Geef dan aan, programmeur. En *poef* weg. _/-\o_ :Y En nee, je ziet elkaars foto niet, voordat jullie dit gaan inkoppen.

Misschien eens een andere term proberen.. Software architect? *O*

• D-Raven
Ealanrian schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:09:
Dat je überhaupt nog eet. Ik zat aan de yoghurt voor een week ofzo...
Soep, met teveel zooi erin, dus moet alsnog mn bek (te) ver open doen :P ik kom niet verder dan slurpen momenteel.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gehakt + aardappel + wortel + jus door de blender.
Dat soort dingen "dronk" ik altijd.

• D-Raven
Douweegbertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:23:
Gehakt + aardappel + wortel + jus door de blender.
Dat soort dingen "dronk" ik altijd.
Maargoed jij was al je tanden kwijt :P nogal een verschil.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik ben blij dat de tandarts een foto maakte en riep: nou ik zie mooi geen verstandskiezen zitten.

• Caelorum
De mijne kwam aanzetten met preventief verwijderen. Heb toen maar gevraagd waarom. Zegt die "ja, de meeste mensen poetsen niet goed achter de verstandskiezen waardoor ze er op een gegeven moment toch uit moeten en het is lastiger als ze eenmaal door zijn gekomen". Nou, pech, dat zie ik dan wel weer. Mocht het ooit zover komen denk ik dat ik blij naar de kaakchirurg ga, want dan is de pijn waarschijnlijk erger dan na de operatie (pijnstillers O+).
Preventief aan mijn lijf gaan zitten kloten voor iets dat wellicht nooit gebeurt :N

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-01 14:25
Douweegbertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:14:
haha ik zit met een paar maten op zo'n dating chat geval website(paiq), kijken wie de meeste kan "scoren" even voor de lulz (vriendinnen hebben we al :p). Elke keer vragen ze wat voor werk ik doe. Geef dan aan, programmeur. En *poef* weg. _/-\o_ :Y En nee, je ziet elkaars foto niet, voordat jullie dit gaan inkoppen.

Misschien eens een andere term proberen.. Software architect? *O*
Ingenieur. (Software Engineer)

• D-Raven
Caelorum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:42:
De mijne kwam aanzetten met preventief verwijderen. Heb toen maar gevraagd waarom. Zegt die "ja, de meeste mensen poetsen niet goed achter de verstandskiezen waardoor ze er op een gegeven moment toch uit moeten en het is lastiger als ze eenmaal door zijn gekomen". Nou, pech, dat zie ik dan wel weer. Mocht het ooit zover komen denk ik dat ik blij naar de kaakchirurg ga, want dan is de pijn waarschijnlijk erger dan na de operatie (pijnstillers O+).
Preventief aan mijn lijf gaan zitten kloten voor iets dat wellicht nooit gebeurt :N
Dat inderdaad. Mijn huidige tandarts wou ze ook meteen laten verwijderen en verwonderde zich dat ze nog niet weg waren.. Mijn reactie was ook van: zolang ik er geen last van heb blijven ze mooi zitten!

Uiteindelijk maar weg laten halen omdat ze zo zitten dat ze moeilijk schoon te houden zijn waardoor er gaatjes e.d. komen.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
:D

Wat een lekkere verhalen hier allemaal, ben ik even blij dat de tandarts bij de laatste controles zei dat ik zo'n "goede mondhygiëne heb" :) . En ook nog nooit wat over verstandskiezen gehoord, gelukkig. Vroeger wel eens vier (melk)kiezen getrokken, wat dus helemaal niet nodig was, maar wel goed voor de tandarts' portomonnee. Was toen ook gelijk de laatste keer dat ik daar geweest ben :X . Maar van toen weet ik nog wel hoe vervelend dat trekken was, vooral erna.

• D-Raven
Chris7 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:56:
[...]

:D

Wat een lekkere verhalen hier allemaal, ben ik even blij dat de tandarts bij de laatste controles zei dat ik zo'n "goede mondhygiëne heb" :) . En ook nog nooit wat over verstandskiezen gehoord, gelukkig. Vroeger wel eens vier (melk)kiezen getrokken, wat dus helemaal niet nodig was, maar wel goed voor de tandarts' portomonnee. Was toen ook gelijk de laatste keer dat ik daar geweest ben :X . Maar van toen weet ik nog wel hoe vervelend dat trekken was, vooral erna.
:D lol je melktanden laten trekken. Die vallen er toch vanzelf uit..lekker, zo'n tandarts!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:57:
[...]

:D lol je melktanden laten trekken. Die vallen er toch vanzelf uit..lekker, zo'n tandarts!
Klopt, mijn vader (waar volgens deze tandarts het hele gebit moest worden verbouwd) was toen weer eens langs geweest bij de oude tandarts en die vond dat z'n collega "wel een beetje ijverig was" :P . Toen maar snel naar een andere tandarts gegaan, en daar zit ik nu al zo'n 10 jaar tot volle tevredenheid :) .

• Caelorum
D-Raven schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:57:
[...]
Melkkiezen zitten wel iets steviger en vallen ook niet zomaar uit je mond door gaatjes. Dan wil je die er wel uit hebben als het anders onder de kies gaat rotten. Mijn tandvlees was behoorlijk opgezet en deed echt gruwelijk veel pijn, maar die kies zat echt muurvast. Die is er dus ook uitgetrokken. Je wilt niet dat zo'n infectie naar binnen slaat en je kaak vernaggeld.

Ook een mooie, was kerst en moest naar de noodtandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Zat een vrouw in de wachtkamer en die werd verteld dat ze bij haar huidige tandarts moest weggaan. Die had dus het een en ander niet gedaan, waaronder kies trekken waardoor de infectie in de kaak is gegaan. Daar moest dus een deel van de kaak worden verwijderd.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Real-World Functional Programming (with examples in F# and C#) is vandaag voor halve prijs met code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb het boek zelf niet maar de recensies op Amazon zijn redelijk positief. Misschien is het al te basaal voor jou, kan best :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:23
Vandaag begonnen met Symfony 2! :) Toch even wennen in vergelijking met CodeIgniter. O-)
Pagina: 1 ... 63 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.