I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ten opzichte van CI is alles andere koek. Man man man wat is dat een rommel. Het stamt nog heel erg uit het PHP4 tijdperk en heeft alleen maar een "werkt met PHP5 zonder warnings/notices" upgrade gekregen. Het is, naar mijn idee, echt rampzalig om mee te werken. Zeker als je moderne frameworks gewend bent, zoals bv ASP.NET MVC (ja, I know, scheve vergelijking, maar ik heb een jaar ASP.NET MVC gedaan en ben daarna bij CI beland, en heb me wat in SF verdiept).Firesphere schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:19:
[...]
Symfony2 is echt wel andere koek denk ik (geen ervaring met CI). Maar ik vind S2 meestal overdreven gecompliceerd.
SF is inderdaad wel gecompliceerd soms, maar tegelijk maakt dat het wel zo modulair als dat het is, zodat dus ook de componenten zelfstandig te gebruiken zijn, of een set componenten weer voor andere frameworks gebruikt kan worden, zoals dan Silex (ok, zelfde maker) of Laravel.
@RobertMe,
het is ook maar net een beetje hoe je ermee om gaat. Je kan er snel, vrij goede applicaties mee maken
Uiteindelijk lopen we dit zelfde verhaal over 1-2 jaar over Symfony te vertellen.
[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 18-02-2014 21:28 ]
Vindt het erg jammer dat het niet mogelijk is om Controllers in de basis App folder te plaatsen, alles wordt naar Bundles gepushed.Firesphere schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:19:
[...]
Symfony2 is echt wel andere koek denk ik (geen ervaring met CI). Maar ik vind S2 meestal overdreven gecompliceerd.
Valt toch wel mee?
(en let op het dubbelposten aub!)
[ Voor 60% gewijzigd door BtM909 op 18-02-2014 21:57 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mijn excuses, voor zover ik weet is het niet mogelijk Controllers buiten een Bundle te gebruiken?BtM909 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:57:
[...]
Valt toch wel mee?
(en let op het dubbelposten aub!)
Die verhalen hier.
En ik kom er nu pas achter dat het Code-Igniter (met een i) is, ik dacht altijd Codel-gniter (met een L).
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Uhm, tja, what should I say? Als je vrij snel goede applicaties wilt maken kun je ook Silex pakken als micro framework. En over 1-2 jaar hetzelfde over Symfony, I don't believe it. Aangezien CI gewoon al 1, 2 jaar zo dood als een pier is (incl. eigenaar die er vanaf wil). Symfony is op het moment nog steeds erg populair met waarschijnlijk de grootste of een van de grootste communities rondom het framework. Daarnaast bouwen andere populaire frameworks en opensource producten ook weer erop (Laravel, Drupal 8, ...). Tuurlijk zal Symfony ooit vergane glorie zijn, maar ik voorspel dat dat toch nog wel een aantal jaartjes zal duren.Douweegbertje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:26:
@RobertMe,
het is ook maar net een beetje hoe je ermee om gaat. Je kan er snel, vrij goede applicaties mee maken
Uiteindelijk lopen we dit zelfde verhaal over 1-2 jaar over Symfony te vertellen.
CI is AFAIK altijd verwaarloost door de eigenaar. Ze hebben het framework opensource gemaakt maar er is nooit een community omheen ontstaan die actief mee ontwikkeld. De eigenaar gebruikte het wel voor hun eigen CMS, maar zelfs zij hebben op een gegeven moment besloten dat de ontwikkeling te langzaam ging etc en hebben daardoor CI weer uit hun eigen CMS gesloopt. En een tijd daarna, toen het al lang niet meer onderhouden werd, hebben ze het in de verkoop gezet.
Alles moet in bundles ja. Maar als je maar een klein project hebt met maar een paar controllers zou je ook naar Silex kunnen kijken. Van dezelfde makers en draait grotendeels op dezelfde componenten. Met daarbij ook ondersteuning voor Doctrine, Symfony Security, Twig, .... Dingen die bv. Laravel wel mist (/eigen variant van heeft).perseas schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:42:
[...]
Vindt het erg jammer dat het niet mogelijk is om Controllers in de basis App folder te plaatsen, alles wordt naar Bundles gepushed.
F.West98 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:03:
Die verhalen hier.
En ik kom er nu pas achter dat het Code-Igniter (met een i) is, ik dacht altijd Codel-gniter (met een L).
Ja, want dat klinkt logischer?
Trouwens, tussendoor, had jij niet zo'n leuke nieuwe meetup app?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar nog geen domeinnaam geregeld, en nog geen online-versie. * F.West98 gaat even een to-do list opstellen
Volgens mij: plaatjes genereren, paar forms af en vervoer. Oja, ook nog user-management opmaken. Het werkt al wel
Over projectjes gesproken: binnenkort een afspraak met de rector over die app! Hij is volgens mij best geïnteresseerd.
edit:
Wow hé. Die Web Essentials tools in Firefox zijn best wel awesome. En CSS-brekend.
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 18-02-2014 22:36 ]
Oh da's waar ook... Ik dacht dat je bedoelde dat alles onderdelen (php's) in een bundel moestperseas schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:59:
[...]
Mijn excuses, voor zover ik weet is het niet mogelijk Controllers buiten een Bundle te gebruiken?
Wat is de JS-code achter http://live.schaatsen.nl/live toch mooi opgezet
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Toen crashte Visual Studio voor de 1.2.3.4....tigste keer en voor de 5e keer vandaag op een CSS-selector. Ik typ dan table td en wil de '{' typen en dan crasht 'ie. Compleet. Weg.
Juist.
edit: Ik heb het wel zelf zien gebeuren in de live omgeving, maar een remote debugger aan productie hangen kan niet. *zucht*
edit2: Hiermee wil ik niet insinueren dat ik een remote debugger aan een productie omgeving hangen überhaupt een goed idee vind
[ Voor 35% gewijzigd door HMS op 19-02-2014 00:10 ]
Simuleer de live-omgeving lokaal?HMS schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:08:
Pff, een bug waardoor een website in product blijft hangen (als in laden). Maar dan alleen als je de site in IE bezoekt, Chrome en FF werken wel. Niet reproduceerbaar in de test en develop omgeving. En of ik het een beetje snel kan fixen.
Juist.
edit: Ik heb het wel zelf zien gebeuren in de live omgeving, maar een remote debugger aan productie hangen kan niet. *zucht*
edit2: Hiermee wil ik niet insinueren dat ik een remote debugger aan een productie omgeving hangen überhaupt een goed idee vind.
Het lukt jou echt altijd wel om vage bugs te triggeren he?F.West98 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:49:
Hoera
Toen crashte Visual Studio voor de 1.2.3.4....tigste keer en voor de 5e keer vandaag op een CSS-selector. Ik typ dan table td en wil de '{' typen en dan crasht 'ie. Compleet. Weg.
Heb je je machine al eens gereboot? Zou kunnen helpen
Ik had anderhalve week terug een hoop narigheid met de debugger van Visual Studio. Iedere keer als ik met de debugger/quickwatch probeerde om een property te bekijken die een geserialiseerd object zou moeten bevatten, klapte de debugger eruit.
Ik was wat met strings aan het kloten (serializen, meuk in een memorystream stoppen, memorystream uitlezen), daarbij had ik iets fout gedaan. Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen, maar toch bleef de debugger heel gek doen. Een reboot verder was het opgelost.
We are shaping the future
iOS developer
Ik zou graag willen, maar zou niet weten waar te beginnen. Het is een legacy app die ik moet onderhouden
Ach nog maar even een apres-ski/fout/carnavals nummertje erin om het humeur wat op te beuren
* HMS gaat binnenkort op wintersport.
YouTube: Huub Hangop - Toeter (DJ Maurice Remix) (Carnaval 2014)
Daar is een proggie voor. Ben de naam kwijt, maar dan kun je een setup-image in gooien en het werkt.HMS schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:36:
[...]
Ik zou graag willen, maar zou niet weten waar te beginnen. Het is een legacy app die ik moet onderhouden.
Ach nog maar even een apres-ski/fout/carnavals nummertje erin om het humeur wat op te beuren.
* HMS gaat binnenkort op wintersport.
YouTube: Huub Hangop - Toeter (DJ Maurice Remix) (Carnaval 2014)
Het is een ASP.NET applicatie, dus weet niet of het dan nog op gaatFiresphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:37:
[...]
Daar is een proggie voor. Ben de naam kwijt, maar dan kun je een setup-image in gooien en het werkt.
Ziet er interessant uit, ik ga even kijken.Megamind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:42:
VMWare converter? VM trekken van een huidige bak, lokaal mee klooien erna.
Ik wilde helemaal niet helpdesken
[ Voor 33% gewijzigd door HMS op 19-02-2014 00:45 ]
Niet dat ding.
GAME THEORY: HOW 70,000 POKEMON PLAYERS SABOTAGE THEMSELVESGamebuster schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:03:
Dit is pas rapid deployment:
http://www.twitch.tv/twitchplayspokemon
Developer hierachter heeft even midgame de features uitgebreid terwijl er 45.000 man online waren. Nu werkt het niet meer en is iedereen boos
Gewoon losse files maken en dan een script/tool maken die alles in 1 bestand propt. Verder zou je in visual studio toch een behoorlijk eind moeten komen met xmldoc en dergelijke.BikkelZ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:34:
Moet zeggen dat bij 400 regels aan JavaScript het overzicht wel een beetje verloren dreigt te gaan. Je kunt ook niks uitsplitsen over verschillende files zonder dat het je performance raakt. Iedere keer in een lange lap met code zoeken hoe die functie of variabele precies heet omdat er nauwelijks autocomplete is.
Alex) schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:21:
[...]
Het lukt jou echt altijd wel om vage bugs te triggeren he?
Heb je je machine al eens gereboot? Zou kunnen helpen
Ik had anderhalve week terug een hoop narigheid met de debugger van Visual Studio. Iedere keer als ik met de debugger/quickwatch probeerde om een property te bekijken die een geserialiseerd object zou moeten bevatten, klapte de debugger eruit.
Ik was wat met strings aan het kloten (serializen, meuk in een memorystream stoppen, memorystream uitlezen), daarbij had ik iets fout gedaan. Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen, maar toch bleef de debugger heel gek doen. Een reboot verder was het opgelost.
Maar ik had dit al eerder, en tussendoor vaker gereboot. Lijkt een bug te zijn in Web Essentials, maar wel heel raar.
Ook heel specifiek bij '{' maar toch heel willekeurig wanneer. Maar dan ook altijd op dat punt. Oplossing: die tags in Notepad maken en plakken in VS, en dan fingers crossed.
Web Essentials vind ik ook vrij buggy af en toe inderdaad, heb het er daarom ook maar afgegooid.F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:55:
[...]
Maar ik had dit al eerder, en tussendoor vaker gereboot. Lijkt een bug te zijn in Web Essentials, maar wel heel raar.
Ook heel specifiek bij '{' maar toch heel willekeurig wanneer. Maar dan ook altijd op dat punt. Oplossing: die tags in Notepad maken en plakken in VS, en dan fingers crossed.
Gelukkig was er nog git --fsck
[ Voor 16% gewijzigd door HMS op 19-02-2014 01:47 ]
Nu gauw dat spul maar uitgezet en morgen mijn VPS maar anders indelen..
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Man wat een incompetente bende daar zeg, eindelijk heb ik ze aan de lijn willen ze me mijn wachtwoord laten veranderen. Ik geef het op, ik ga naar een andere payment provider.Megamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 05:07:
Rant over reporting pincode van IcePay
Als je door een oerwoud aan verouderde documentatie en onlogische eventCodes, resultsCodes en authCodes heen wilt zou ik Adyen nemenMegamind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 02:46:
[...]
Man wat een incompetente bende daar zeg, eindelijk heb ik ze aan de lijn willen ze me mijn wachtwoord laten veranderen. Ik geef het op, ik ga naar een andere payment provider.
Ja hier ook eens vroeg beginnen (meestal begin ik toch wel rond deze tijd, maar niet als ik thuiswerk).Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:13:
Mogguh!
Vandaag eens lekker vroeg begonnen. De ochtendstond heeft goud in de mond!
Wil vanmiddag nog even lekker sporten, en ik heb zoveel te doen dat ik dus maar even wat vroeger begin.
Doe mij maar wat zwart goud in mijn mond dan!Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:13:
Mogguh!
Vandaag eens lekker vroeg begonnen. De ochtendstond heeft goud in de mond!
Slechte nacht gehad precies
RTFM!
Verwijderd
/me schenkt een kop koffie in voor _Moe__Moe_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:32:
[...]
Doe mij maar wat zwart goud in mijn mond dan!
Ik zie dat je je avatar hebt veranderd, was je die van Enter Shikari beu?
Ruwe olie of geraffineerde?_Moe_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:32:
[...]
Doe mij maar wat zwart goud in mijn mond dan!
Hoe ruwer hoe beter toch?
https://niels.nu
Niet direct, gewoon tijd voor eens wat anders.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:33:
[...]
/me schenkt een kop koffie in voor _Moe_
Ik zie dat je je avatar hebt veranderd, was je die van Enter Shikari beu?
RTFM!
OgoneMegamind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 02:46:
[...]
Man wat een incompetente bende daar zeg, eindelijk heb ik ze aan de lijn willen ze me mijn wachtwoord laten veranderen. Ik geef het op, ik ga naar een andere payment provider.
Ik weet niet of het echt relevant is, maar de rabobank kwam vanochtend met een spotje door op de radio met een eigen payment provider. Zou interessant kunnen zijn.
http://overonlinebetalen.nl/rabobank/
Vagrant?Firesphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:37:
[...]
Daar is een proggie voor. Ben de naam kwijt, maar dan kun je een setup-image in gooien en het werkt.
Is het al weekend?
Hier, een tasje koffie.
De betaalmogelijkheden zijn daar nogal beperkt en het biedt 0 buitenlandse opties (muv creditcard).Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:58:
[...]
Ik weet niet of het echt relevant is, maar de rabobank kwam vanochtend met een spotje door op de radio met een eigen payment provider. Zou interessant kunnen zijn.
http://overonlinebetalen.nl/rabobank/
RBS Worldpay vind ik ook een goede.
Nu eerst even wat nuttigs doen
we zitten pas op de helft.. en dat is zeer jammer
* DXaroth gisteren iets te lang Banished wezen spelen
Verwijderd
http://handleiding.wordpress.com/Erwin537 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:56:
Ik moet een handleiding schrijven voor Wordpress voor klanten die ermee moeten gaan werken. Niet bepaald leuk of spannend. Het is dan ook best moeilijk mezelf daar toe te zetten. Sowieso omdat ik Wordpress geen goede keuze vind als CMS.
Wordpress is geen CMSErwin537 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:56:
Ik moet een handleiding schrijven voor Wordpress voor klanten die ermee moeten gaan werken. Niet bepaald leuk of spannend. Het is dan ook best moeilijk mezelf daar toe te zetten. Sowieso omdat ik Wordpress geen goede keuze vind als CMS.
Verwijderd
Maar het wordt daar wel veel te vaak voor gebruikt. Er zijn zelf webshops die draaien op WordPress
Het moet echt een simpele handleiding zijn waar het hele thema wijzigen e.d. niet bij komt kijken. Echt puur voor klanten die content moeten invullen.
Het is alleen vervelend dat Wordpress niet echt éénduidig werkt.
Dat heb ik hier ook geprobeerd duidelijk te maken, maar Wordpress is gebruiksvriendelijk en makkelijk met updaten en voor de rest maakt niets uit.
Dat wordt hier dan gelukkig nog in magento gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:06:
[...]
Maar het wordt daar wel veel te vaak voor gebruikt. Er zijn zelf webshops die draaien op WordPress
[ Voor 17% gewijzigd door Erwin537 op 19-02-2014 10:21 ]
Dat is toch gewoon bedrijfsmatige zelfmoord?? Een webshop in wordpressVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:06:
[...]
Werkt prima hoor, het moet alleen geen webshop met duizenden artikelen zijnFiresphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:19:
[...]
Dat is toch gewoon bedrijfsmatige zelfmoord?? Een webshop in wordpress
Ik denk als je enig werk in de theming stopt je er wel wat van kan maken.
[ Voor 19% gewijzigd door sky- op 19-02-2014 10:38 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Precies, voor een kleine webshop met niet veel artikelen is het best goed te doen. Maar wil je een grotere webshop, dan is het inderdaad beter om een echt eCommerce-pakket zoals Magento te gebruiken.TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Werkt prima hoor, het moet alleen geen webshop met duizenden artikelen zijn
Zeker voor "de vriendin van de baas" of "de foto studio op de hoek" is het prima te doen, wat plugins er bij, leuke skin er op en klaar.TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Werkt prima hoor, het moet alleen geen webshop met duizenden artikelen zijn
Ik zou ze mooi naar Shopify doorsturen, heb je dr zelf ook geen omkijken naar.PrisonerOfPain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Zeker voor "de vriendin van de baas" of "de foto studio op de hoek" is het prima te doen, wat plugins er bij, leuke skin er op en klaar.
Of zelfbouw met een geheel eigen ontwerp. Bij de meeste pakketten zit je immers vast aan een bepaald stramien. Een andere situatie is dat de producten een bepaalde specificaties hebben waarmee je in een bestaand pakket niks mee kan.PrisonerOfPain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Zeker voor "de vriendin van de baas" of "de foto studio op de hoek" is het prima te doen, wat plugins er bij, leuke skin er op en klaar.
Verwijderd
Dit.wouterwouter2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:
[...]
Ik zou ze mooi naar Shopify doorsturen, heb je dr zelf ook geen omkijken naar.
Dat ziet er inderdaad netjes uit! Ga ik even onthouden, wie weet heb ik daar nog eens wat aan!wouterwouter2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:
[...]
Zelfbouw webshop is tenzij je de nieuwe Bol.com oid bent, het niet waard. Het is dan goedkoper en efficiënter om een bestaand pakket te verbouwen.TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:42:
[...]
Of zelfbouw met een geheel eigen ontwerp. Bij de meeste pakketten zit je immers vast aan een bepaald stramien. Een andere situatie is dat de producten een bepaalde specificaties hebben waarmee je in een bestaand pakket niks mee kan.
Juist bij een webshop voor “de vriendin van de baas” of “het winkeltje op de hoek” is zelfbouw toch veel te duur...TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:42:
[...]
Of zelfbouw met een geheel eigen ontwerp. Bij de meeste pakketten zit je immers vast aan een bepaald stramien. Een andere situatie is dat de producten een bepaalde specificaties hebben waarmee je in een bestaand pakket niks mee kan.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die kende ik ook nog nietwouterwouter2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:41:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Chris7 op 19-02-2014 10:50 ]
En Bol.com is ook geen zelfbouw maar ATG (Een van de drie grootsten naast Hybris en Demandware).D-Raven schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:46:
[...]
Zelfbouw webshop is tenzij je de nieuwe Bol.com oid bent, het niet waard. Het is dan goedkoper en efficiënter om een bestaand pakket te verbouwen.
Ik zeg daar toch niks over? Ik vraag me dan af of je alleen wilt klagen of daadwerkelijk je problemen oplossen?F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 01:07:
Ik klaag. Ik helpdesk dus niet. Die intentie had ik iig nooit
F.West klaagt alleen maarBtM909 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:50:
[...]
Ik zeg daar toch niks over? Ik vraag me dan af of je alleen wilt klagen of daadwerkelijk je problemen oplossen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Met kaas er opGamebuster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:52:
Ik heb laatste Roggebrood gekocht om te proberen... Dat spul is lekker
Een Champagne verkoper, die graag een webshop wilde met een eigen uitstraling. Met WooCommerce en dergelijke red je dat niet, dus dat hebben we op maat in elkaar gezet. We hebben ook een postzegelverzamelaar als klant, die zijn verzameling ging verkopen en dat graag netjes wilde categoriseren en dergelijke. Die heeft nu een filtersysteem zoals (bijv.) de Pricewatch, dat vind je niet in een standaard systeem.OkkE schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Juist bij een webshop voor “de vriendin van de baas” of “het winkeltje op de hoek” is zelfbouw toch veel te duur...
Beide hebben daar best voor betaald, maar aan de andere kant... ik werk niet met dure .NET oplossingen of iets dergelijks. Geen fancy oplossingen, gewoon Wordpress als basis. Hosting kost ook geen drol voor php, dus al met al is het geen dure oplossing geweest. Daarnaast geen maandelijkse kosten voor een webshop abonnement (oid.).
Ik ga niet zeggen dat dit de beste oplossing is. Er is altijd beter, maar je moet ergens beginnen hè.
Met kaas inderdaad! ^^ Je moet alleen wel goed roggebrood kopen, niet van dat hele droge spul xdGamebuster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:52:
Ik heb laatste Roggebrood gekocht om te proberen... Dat spul is lekker
---
Zijn er hier trouwens nog Modernizer gebruikers? Ik heb er eens naar gekeken, maar het is wel erg lomp voor die paar CSS3 functies die je wel of niet mist. Dan in IE8 maar geen vloeiende animatie.... toch?
[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 19-02-2014 11:00 ]
Een wat late reactie. Ik was vergeten om hier even te kijken
Om even een indicatie te geven, na het converteren blijven er zo'n 5200 java classes over - waar al een 100+ duplicates uitgehaald zijn. Omdat handmatig te mappen is nagenoeg ondoenlijk natuurlijk
Edit->outlining->start outlining? (in visual studio neem ik aan)Good Fella schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:23:
Ben de mogelijkheid tot het inklappen van stukken code in .aspx files in VS2013 verloren, wtf
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik dacht even aan webshop waar je een vriendin voor je baas kan kopen...PrisonerOfPain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Zo simpel kan het zijnAcid_Burn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:09:
[...]
Edit->outlining->start outlining? (in visual studio neem ik aan)
Bedankt
Hij doet het alleen nog niet automagisch, maar eens een topic openen dan.
[ Voor 14% gewijzigd door MoietyMe op 19-02-2014 11:30 ]
Verwijderd
De hosting kost geen drol en er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden, maar ligt de initiële kost niet vele malen hoger? Als je een webshop vanaf de grond opnieuw moet opbouwen, ben je toch wel even bezig. Is het in vele gevallen dan niet gemakkelijker (lees: goedkoper) om een standaard e-commerce pakket te tweaken?TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:59:
[...]
Een Champagne verkoper, die graag een webshop wilde met een eigen uitstraling. Met WooCommerce en dergelijke red je dat niet, dus dat hebben we op maat in elkaar gezet. We hebben ook een postzegelverzamelaar als klant, die zijn verzameling ging verkopen en dat graag netjes wilde categoriseren en dergelijke. Die heeft nu een filtersysteem zoals (bijv.) de Pricewatch, dat vind je niet in een standaard systeem.
Beide hebben daar best voor betaald, maar aan de andere kant... ik werk niet met dure .NET oplossingen of iets dergelijks. Geen fancy oplossingen, gewoon Wordpress als basis. Hosting kost ook geen drol voor php, dus al met al is het geen dure oplossing geweest. Daarnaast geen maandelijkse kosten voor een webshop abonnement (oid.).
Ik ga niet zeggen dat dit de beste oplossing is. Er is altijd beter, maar je moet ergens beginnen hè.
Tools->options->search->outlining en de vinkjes enable outlining aanzettenGood Fella schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Zo simpel kan het zijn
Bedankt
Hij doet het alleen nog niet automagisch, maar eens een topic openen dan.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het is gewoon een normale website, zoals we die vaker bouwen; maar dan met winkelwagentje, betaalpagina, iDeal koppeling (middels betaalprovider, hoeven we dus niet zelf te maken) en enkele overzichten van orders en dergelijke.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:28:
[...]
De hosting kost geen drol en er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden, maar ligt de initiële kost niet vele malen hoger? Als je een webshop vanaf de grond opnieuw moet opbouwen, ben je toch wel even bezig. Is het in vele gevallen dan niet gemakkelijker (lees: goedkoper) om een standaard e-commerce pakket te tweaken?
We zijn niet duur (EUR 50/uur), maar ik moet zeggen dat de projecten tot zover niet kostendekkend waren. Er zit dus meer werk in, dan wat het project heeft opgeleverd. Dat proberen we in de toekomst natuurlijk beter op te pakken, al hebben we dan steeds meer een 'completer' product klaarliggen. Dat filtersysteem is herbruikbaar, net zoals de overzichten voor orders en dergelijke.
De standaard pakketten aanpassen is soms best een optie, maar dat houdt wel ergens op. Een filtersysteem zoals wij die nodig hadden, kun je vergeten. Ook zijn de productweergaves van (bijv.) WooCommerce erg generiek en kun je dus niet 100% je eigen ontwerp maken.
Kortom; ja het is tot zover eigenlijk nog te duur. Maar bepaalde onderdelen kun je wel hergebruiken en dat was de reden om het toch te doen. Het zal per situatie verschillen of een bestaand pakket niet beter is, maar dat zien we de volgende keer wel weer.
Dit zijn dan uitzonderingen op de regel.
Natuurlijk zijn er altijd situaties te bedenken waarbij op maat een betere oplossing is en als de klant er voor wil betalen is dat ook geen probleem. Maar over het algemeen is een standaard e-commerce pakket meer dan voldoende en dus een logische(re) keuze.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik vermoed dat ze een bestaand iets omklussen met een nieuwe layout e.d. Dat is ook een beetje hoe we hier werken.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:28:
De hosting kost geen drol en er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden, maar ligt de initiële kost niet vele malen hoger? Als je een webshop vanaf de grond opnieuw moet opbouwen, ben je toch wel even bezig. Is het in vele gevallen dan niet gemakkelijker (lees: goedkoper) om een standaard e-commerce pakket te tweaken?
50 E/uur is wel belachelijk laag trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 19-02-2014 11:51 ]
Daarom waarschijnlijk dat hun projecten ook niet kostendekkend zijnHydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:50:
[...] 50 E/uur is wel belachelijk laag trouwens.
Wat betreft WooCommerce: daar kan je wel de productweergaves helemaal naar je smaak aanpassen. Dat veel mensen de standaard template gebruiken is iets anders. Je kunt in je eigen templates (zoals overal in Wordpress) precies bepalen hoe je het eruit wil laten zien. Kwestie van de bestanden overrulen. Dat werkt vrij simpel.TheNephilim schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:43:
[...]
De standaard pakketten aanpassen is soms best een optie, maar dat houdt wel ergens op. Een filtersysteem zoals wij die nodig hadden, kun je vergeten. Ook zijn de productweergaves van (bijv.) WooCommerce erg generiek en kun je dus niet 100% je eigen ontwerp maken.
Overigens ben ik niet pro Wordpress/Woocommerce, heb er in het verleden wel eens mee gewerkt en als je bepaalde WTF's even naast je neer legt werkt het best wel prima. Vaak zijn het de plugins die je het meeste hoofdpijn bezorgen.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Dat was ook het punt een beetje. Ons basistarief hier is 100E/uur, dan krijgen grote klanten die veel werk met zich meebrengen een korting van 15E/uur ofzo. Lager dan dat en we dekken de kosten nauwelijks. 50E/uur vind ik voor een ZZP er (veel minder overhead) al laag.Caelorum schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:07:
Daarom waarschijnlijk dat hun projecten ook niet kostendekkend zijn
50 E/uur is nog lager dan een vriendenprijsje. Daarmee kun je toch nooit kostendekkend zijn, laat staan winst maken?Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:50:
[...]
Ik vermoed dat ze een bestaand iets omklussen met een nieuwe layout e.d. Dat is ook een beetje hoe we hier werken.
50 E/uur is wel belachelijk laag trouwens.
In extreme gevallen, zoals het huidig project waar ik aan werk, zit ik daar overigens ruim onder. Ik durf de berekening bijna niet te maken, maar heb een laag fixed price afgesproken en zit nu aan de 10E/u en zal zo op 8 uitkomen. Een bargain voor de klant dus, maar is voor mij op de lange duur ook handig.
Wel is het fijn, want de klant vind uitstel niet super vervelend lijkt het en informeert maar eens per maand naar de voortgang. Klant kan ook niet klagen, want ik ben goedkoper dan personeel in dienst.
Al zal ik echt niet snel nog zo'n project aannemen hierna onder deze voorwaarden...
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 19-02-2014 12:25 ]
Heb ff gekeken: als ik als ZZPer voor 50E/week zou gaan werken zou ik netto zo'n 1200 per maand meer gaan verdienen, ervanuitgaande dat ik die 200 dagen in een jaar 100% billable ben. Nou sorry maar voor een opzet waarbij het risico dan bij mij ligt zou ik daar niet eens aan willen beginnen.Firesphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:18:
50 E/uur is nog lager dan een vriendenprijsje. Daarmee kun je toch nooit kostendekkend zijn, laat staan winst maken?
Ik vind dat je de markt verneukt, sorry.Caelorum schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:18:
Mijn normale uurtarief als student is 45E/uur en dat heb ik bewust gekozen om een aantrekkelijk alternatief te zijn, want er is minder zekerheid voor de klant doordat ik een flexibel aantal uren in de week over heb en ook ziek kan worden. Wel verkoop ik ook vaak nee, als ik vermoed dat ik niet de juiste partij ben, dus ik jat niet al het werk weg
In extreme gevallen, zoals het huidig project waar ik aan werk, zit ik daar overigens ruim onder. Ik durf de berekening bijna niet te maken, maar heb een laag fixed price afgesproken en zit nu aan de 10E/u en zal zo op 8 uitkomen. Een bargain voor de klant dus, maar is voor mij op de lange duur ook handig.
Wel is het fijn, want de klant vind uitstel niet super vervelend lijkt het en informeert maar eens per maand naar de voortgang. Klant kan ook niet klagen, want ik ben goedkoper dan personeel in dienst.
[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 19-02-2014 12:22 ]
Je betaalt voor kwaliteit en de snelheid van het project. Duurt een project erg lang, dan verwacht ik ook niet de volle mep te betalen hiervoor. Als je percé binnen een dag iets gedaan wilt hebben, dan betaal je hier toch ook ruim voor?
Mag je best vinden, maar imho staat iedereen vrij te vragen wat ie ervoor wil vragen. Als dat resulteert in het feit dat professionals niet meer kunnen concurreren met studenten dan doen ze iets verkeerd.Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:20:
Ik vind dat je de markt verneukt, sorry.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat dat inderdaad een probleem is. Hoe meer de prijzen voor IT-uren in het algemeen in onbalans zijn, hoe gekker de opdrachtgevers het maken. Een simpel economisch principe is dat. Ergens is het ook heel belangrijk dat de prijzen hoog blijven, niet alleen omdat er dan meer verdiend wordt maar ook omdat vraag en aanbod in evenwicht blijven. Met die lage uurlonen kan elke gek bijv. een app laten bouwen, maar daar wordt de app-markt niet interessanter van, sterker nog: het wordt alleen maar een grotere bak ongein. En zo zit dat met meer dingen.Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:20:
Ik vind dat je de markt verneukt, sorry.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat er genoeg overmoedige IT'ers zijn (ik spreek niemand in het bijzonder aan) die zeggen dat ze iets kunnen voor een klein bedrag, maar achteraf zit het systeem bijv. vol veiligheidsgaten... Dat moet je ook niet hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Cor453 op 19-02-2014 12:27 ]
Nee, ik realiseer me dat ik goedkoop ben, maar er zit ook een behoorlijk risico aan vast voor de klant. Ik kan er zo twee keer zo lang over doen, want studie gaat voor. Wellicht door omstandigheden kan ik zelfs helemaal niet meer verder. Daarnaast heb ik maar maximaal iets van 20 uur in de week beschikbaar. De klant krijgt dus waar deze voor betaald. Ik vertel ze ook net zo snel dat ze naar een bedrijf met meer personeel moeten stappen als ze minder risico willen lopen of een product sneller moeten hebben. Daarnaast weiger ik sowieso een opdracht al als ik niet het idee heb dat ik het kan. Dat wat ik oplever moet wel van redelijke kwaliteit zijn IMO.Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:20:
[...] Ik vind dat je de markt verneukt, sorry.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 19-02-2014 12:29 ]
Je betaalt voor het werk en je maakt afspraken over de doorlooptijd. Ik vind voor 10E per uur gaan werken bizar. Je maakt jezelf hier ook 'waardeloos' mee.Feanathiel schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:24:
Je betaalt voor kwaliteit en de snelheid van het project. Duurt een project erg lang, dan verwacht ik ook niet de volle mep te betalen hiervoor. Als je percé binnen een dag iets gedaan wilt hebben, dan betaal je hier toch ook ruim voor?
Doet me een beetje denken aan de middelbare school. Ik had destijds als een van de eersten een CD brander, verdiende (illegaal) dik geld door CD's te kopieren voor mensen. Een paar maanden later had een vriend van me er zelf een gekocht en ging het gratis doen omdat mensen hem dan opeens 'aardig' gingen vinden. Uhuh. Tuurlijk zijn ze blij met gratis meuk, maar gratis meuk is gratis meuk. Je kunt er dan niet opeens weer geld voor gaan vragen.
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.