De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.525 views

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Evilbee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:16:
Zo, vandaag even thuiswerken in ons nieuwe huisje. Helaas nog geen internet, maar via de werktelefoon gaat het ook prima.
Via de werktelefoon? Zoals bij WarGames? ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12 15:24
armageddon_2k1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:50:
*O* *O* Meest deprimerende dag van het jaar!!!! *O* *O*
Indeed :(

Ik wil wel wat Firesphere

RTFM!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Hmm 1 week weg, en mn mailbox zit weer lekker vol.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jip_86 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:48:
Goed begin van blue monday toch :p
Blue Monday is pseudowetenschappelijke onzin :)

Nu voel ik me ook waardeloos vandaag maar dat komt omdat mijn dochter de acute virale nasofaryngitis heeft meegenomen van de kdv :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• D-Raven
kenneth schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:44:
[...]

Blue Monday is pseudowetenschappelijke onzin :)

Nu voel ik me ook waardeloos vandaag maar dat komt omdat mijn dochter de acute virale nasofaryngitis heeft meegenomen van de kdv :P
Mooi woord, je zou ook kunnen zeggen dat ze verkouden is. Dan weet iedereen tenminste wat je bedoeld :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
eagle00789 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:48:
[...]

Nee, want 1 van de servers die plat ligt was de sms/mail server...
;) Heb je toch niet helemaal goed opgezet als hier namelijk mail server down gaat dan krijgen wij gewoon SMS/mail van backup server :P

Nothing to see here!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:40:
[...]

Indeed :(

Ik wil wel wat Firesphere
* GateKeaper geeft een stukje Firespere aan _Moe_. :+

• Rutix
GateKeaper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:53:
[...]

Ninja edit :(

[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 20-01-2014 09:54 ]

Nothing to see here!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

D-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:45:
[...]

Mooi woord, je zou ook kunnen zeggen dat ze verkouden is. Dan weet iedereen tenminste wat je bedoeld :P
Maar dat was niet de bedoeling :P

Maargoed, gelukkig had mijn dochter er maar een nacht last van, hopelijk ik ook. /me duimt

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Goeiemorgen :w
Weer veel te vroeg dag vandaag. Gisteravond om 10 uur nog IMDB: The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb b68 gaan kijken. Het was half 2 toen de film gedaan was en dan moest ik nog 2 uur rijden. Dan is het wel heel vroeg ochtend. En dat dan ook nog op de meest deprimerende dag van het jaar :(

• _Moe_
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:03:
Goeiemorgen :w
Weer veel te vroeg dag vandaag. Gisteravond om 10 uur nog IMDB: The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb b68 gaan kijken. Het was half 2 toen de film gedaan was en dan moest ik nog 2 uur rijden. Dan is het wel heel vroeg ochtend. En dat dan ook nog op de meest deprimerende dag van het jaar :(
Ik was van plan om deze een van de dagen ook te gaan kijken, maar enkele maten raden me dit af. Hoe vond jij hem?

RTFM!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Ik was van plan om deze een van de dagen ook te gaan kijken, maar enkele maten raden me dit af. Hoe vond jij hem?
Ik vond hem niet slecht maar had hem eerlijk gezegd beter verwacht. Het verhaal op zich is wel leuk, maar een groot deel van de film gaat gewoon over hoeren, drugs en plezier maken en ik vind dat ze daar meer aandacht aan besteed hebben dan aan het uitwerken van een leuk verhaal.

Ik raadt het je niet af om hem te gaan kijken, het blijft een leuke film, maar hij is niet zo goed als sommigen je willen doen geloven.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:53:
[...]

Au.

en Argh, het wordt weer een onproductieve week. Support :'(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Rutix
_Moe_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Waarom raden ze hem af? Ik heb hem namelijk ook gezien en ik vond hem wel goed alleen ik kan me voorstellen dat hij niet voor iedereen is. Ook vond ik dat ze wel meer nadruk hadden mogen leggen op de damage die Belfort heeft aangericht ipv zoveel te focussen op de drugs, hoeren en parties.

Nothing to see here!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
Devilly schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:35:
Ik snap niet hoe het kan dat ik op een website die ik aan het maken ben niets kan selecteren (geen tekst, helemaal niets) als ik hem in Chrome open. :?
onmousedown javascript event return false?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 12:11
Ctrl+Shift+J > Selecteer het element > Copy as HTML/inhoud bewerken :D

Yes, tijd voor koffie! Ik serveer!

• _Moe_
Rutix schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Waarom raden ze hem af? Ik heb hem namelijk ook gezien en ik vond hem wel goed alleen ik kan me voorstellen dat hij niet voor iedereen is. Ook vond ik dat ze wel meer nadruk hadden mogen leggen op de damage die Belfort heeft aangericht ipv zoveel te focussen op de drugs, hoeren en parties.
Ook omwille van het eigenlijke verhaal. Ze vonden dat te film te lang duurde voor een matig verhaal. Moest het verhaal nu echt sterk zijn, dan kan je die 3 uur nog wel verantwoorden, maar nu voelde het voor hen gewoon te lang aan.

RTFM!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
koekje d'r bij?

pff, echt maandag...

* Kips lijkt maar niet op gang te komen....

• Rutix
_Moe_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:03:
[...]

Ook omwille van het eigenlijke verhaal. Ze vonden dat te film te lang duurde voor een matig verhaal. Moest het verhaal nu echt sterk zijn, dan kan je die 3 uur nog wel verantwoorden, maar nu voelde het voor hen gewoon te lang aan.
Daar kan ik mij in vinden :). Ze hebben teveel gefocussed op die losbandige lijfstijl ipv van het verhaal.

Nothing to see here!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:03:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn idee. Aan 2 uur hadden ze voldoende gehad.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
De automation XKCD komt me erg bekend voor... :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:44

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh, bedrijf vraagt of ik een halve of een hele dag met samen kan werken. En doen ze misschien een job offer. Seriously.

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:53:
Sjonguh, bedrijf vraagt of ik een halve of een hele dag met samen kan werken. En doen ze misschien een job offer. Seriously.
Factuurtje schrijven?

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, ze gaan er vanuit dat het gratis is volgens mij. Snap dat nooit :P

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:04
Of wel accepteren op voorwaarde dat dan de proefperiode vervalt?

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:56:
Gratis werken 8)7
offtopic:
/me wacht op de eerste persoon die er hem op gaat wijzen dat ongechargeerde overuren ook gratis werken is.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Komt veel voor in Amerika, maar dan betalen ze wel je uurloon. Tenzij je de job echt nodig hebt, zou ik ook gewoon je uurloon aangeven.

• _Moe_
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:01:
[...]

Gratis werken 8)7
offtopic:
/me wacht op de eerste persoon die er hem op gaat wijzen dat ongechargeerde overuren ook gratis werken is.
allee vooruit:

@Rubinski: ongechargeerde overuren is ook overwerken! :+

RTFM!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:56:
Nou op zich snap ik de intentie vaak wel, want je wil gewoon weten hoe iemand in het team past. Het is dan denk ik ook niet zozeer het feit dat het geen geld mag kosten, maar het is lastig in de administratie om het te betalen.

Maar als je gewoon een bedrag aangeeft, met daarbij de melding dat het jou ook een vrije dag kost zullen ze er toch niet heel moeilijk over doen.

Overigens zou ik er niet heel veel moeite mee hebben als er al serieus over een positie gepraat wordt, maar als het nog in de voorfase is dan zou ik er niet zondermeer tijd aan willen besteden.

Overigens vraag ik mij wel af hoe effectief iets dergelijks is, want in één halve dag kun je vaak helemaal niet laten zien hoe je echt werkt, want je moet je eerst nog inleren. Uiteindelijk heb je daar gewoon de proeftijd voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 20-01-2014 12:47 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alienfruit

alienfruit

Ja, precies. Ze willen het kantoor laten zien, samenwerken met toekomstige collega's, samen lunchen etc. Maar niks technisch. Nou daarvoor ga ik geen (halve) dag vrij nemen. Zo vervelend is mijn huidige werk nou ook weer niet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Die mag je gewoon posten hoor:
'Automating' comes from the roots 'auto-' meaning 'self-', and 'mating', meaning 'screwing'.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Ik vind die alt ook vrij geni(t)aal.

https://niels.nu

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Ik heb de beste dag van het jaar vandaag: het bedrijf waar ik werk heeft een tak met geldproblemen. Nu is dat nog niet zo erg, maar nu worden er honderden emmers zooi over het complete bedrijf gegooid om een paar honderd euro achterstallige betaling. De man die dat geld van ons eist heeft ook al onze contractors gemobiliseerd, en nu hebben we stront aan de knikker.

1 ZZP'er wil geld zien, en omdat wij dat nu niet kunnen betalen wil-ie dan maar bloed zien. En opeens wil dan ook iedereen bloed zien. Ik vind 't mooi op deze beste maandag van het jaar.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dus het bedrijf waar je voor werkt zit in de nesten, en jij vindt dat serieus "mooi"?

• Cor453
GateKeaper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:47:
Dus het bedrijf waar je voor werkt zit in de nesten, en jij vindt dat serieus "mooi"?
Nee absoluut niet. Als ik het je in je gezicht had moeten vertellen had je wel gezien dat 't me zeker aangaat. Het sarcasme klonk niet genoeg door, sorry.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:50:
[...]
Nee absoluut niet. Als ik het je in je gezicht had moeten vertellen had je wel gezien dat 't me zeker aangaat. Het sarcasme klonk niet genoeg door, sorry.
Normaal ben ik wel redelijk goed in het lezen van sarcasme, maar dat kwam hierin niet echt over nee. :)

• Cor453
Het is gewoon schunnig. Wij proberen het gesprek aan te gaan, omdat we een start-up zijn hebben we nou eenmaal niet veel geld. Maar deze beste man moet over 500 euro een enorme heisa schoppen.

Verwijderd

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Het gebruik van smileys kan wel helpen in het vervolg ;)

• Cor453
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:53:
[...]

Het gebruik van smileys kan wel helpen in het vervolg ;)
Mja, Dat vergeet ik meestal. Daardoor komt het meestal wel beter uit ja.

Verwijderd

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:53:
Het is gewoon schunnig. Wij proberen het gesprek aan te gaan, omdat we een start-up zijn hebben we nou eenmaal niet veel geld. Maar deze beste man moet over 500 euro een enorme heisa schoppen.
Maar zelfs als startup heb je toch wel 500 euro in kas? :?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Maar zelfs als startup heb je toch wel 500 euro in kas? :?
Als je dan eentje gaat betalen, gaan de andere ook zeiken.
En ik weet niet om hoeveel ZZP'ers het gaat, maar zelfs al zou het om 10 gaan, dan praat je over 5000 euro. Denk niet dat startups dat zomaar hebben.

• Cor453
Ryur schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:55:
[...]

Als je dan eentje gaat betalen, gaan de andere ook zeiken.
En ik weet niet om hoeveel ZZP'ers het gaat, maar zelfs al zou het om 10 gaan, dan praat je over 5000 euro. Denk niet dat startups dat zomaar hebben.
Ja dat is exact het probleem. En het is een principekwestie. De betalingstermijn is nog niet eens verstreken. Ja volgens hem wel, maar we hebben nog geen herinnering oid gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Cor453 op 20-01-2014 14:01 ]

• Douweegbertje
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als 500 euro het probleem was, was het geen probleem. Volgens mij speelt er veel meer, vooral als één non-boeiend persoon herrie kan schoppen.

• alienfruit

alienfruit

Betalingstermijn is nog niet verstreken en al lopen zeiken? Haha, dan snap je zelf toch ook wel dat je dan onderaan de lijst komt qua te betalen mensen 8)7

• Cor453
Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:00:
Als 500 euro het probleem was, was het geen probleem. Volgens mij speelt er veel meer, vooral als één non-boeiend persoon herrie kan schoppen.
Hij boeit inderdaad bijzonder weinig. Laten we zeggen dat-ie bijzondere vriendjes heeft. Daar laat ik het bij. Als het over 50 duizend euro zou gaan: a la. Maar ons complete netwerk aan gort helpen (hij belt allerlei mensen met een lulverhaal) om 500 euro gaat mij te ver.

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
1 woord. Smaad.

Storyteller @ soundcloud

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Hij boeit inderdaad bijzonder weinig. Laten we zeggen dat-ie bijzondere vriendjes heeft. Daar laat ik het bij. Als het over 50 duizend euro zou gaan: a la. Maar ons complete netwerk aan gort helpen (hij belt allerlei mensen met een lulverhaal) om 500 euro gaat mij te ver.
Als ik heel eerlijk moet zijn, is je verhaal nogal moeilijk te geloven. Als het echt is zoals jij het zegt, dan is het een behoorlijke eikel. Toch vraag ik mij af of er niet meer speelt dan jij zegt of zelfs dan jij weet.

• Hydra
alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:04:
Betalingstermijn is nog niet verstreken en al lopen zeiken? Haha, dan snap je zelf toch ook wel dat je dan onderaan de lijst komt qua te betalen mensen 8)7
Dat het in dit geval niet zo werkt is wel duidelijk.

• Rutix
http://xkcd.com/1312/ <--- dit heb ik ook altijd als ik hierover met iemand een discussie heb.

Hoe add je trouwens dat xkcd plaatje met de alt erbij?

[ Voor 27% gewijzigd door Rutix op 20-01-2014 14:14 ]

Nothing to see here!

• Cor453
GateKeaper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Als ik heel eerlijk moet zijn, is je verhaal nogal moeilijk te geloven. Als het echt is zoals jij het zegt, dan is het een behoorlijke eikel. Toch vraag ik mij af of er niet meer speelt dan jij zegt of zelfs dan jij weet.
Ik ga niet alles hier neerzetten, maar er is meer aan de hand ja. Alleen dit topic is door meer mensen te lezen dan jij en ik. En ik houd mijn werk graag. Daarnaast is het waarschijnlijk een soort eendagsvliegactie, maar het is wel ff rot.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:53:
och in perspectief, voor een zzp'er kan 500 euro het verschil zijn tussen een maand eten of niet. Niet elke zzp'er heeft een buffer van 2 a 3 maanden ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Cor453
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:13:
[...]

och in perspectief, voor een zzp'er kan 500 euro het verschil zijn tussen een maand eten of niet. Niet elke zzp'er heeft een buffer van 2 a 3 maanden ;)
Ja oke, maar kom dan gewoon even babbelen. Niet gelijk de hele wereld erbij halen.

• kwaakvaak_v2
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Ja oke, maar kom dan gewoon even babbelen. Niet gelijk de hele wereld erbij halen.
En zit jij in de positie om te weten of ie dat al niet geprobeerd heeft of is het een sarcastische aanname dat ie dat ie dat niet wilt en liever smaad verspreid? Want dan moet er wel iets meer aan de hand zijn dan een niet betaalde factuur van 500 euro en spreekt het niet echt in jullie voordeel vanuit mijn onbevoordeelde positie als meelezer.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Ik ga niet alles hier neerzetten, maar er is meer aan de hand ja. Alleen dit topic is door meer mensen te lezen dan jij en ik. En ik houd mijn werk graag. Daarnaast is het waarschijnlijk een soort eendagsvliegactie, maar het is wel ff rot.
Snap ik helemaal, maar je plaatste eerder de opmerking: "om 500 euro gaat mij te ver.". Je bent het hele verhaal nu dus aan het scheeftrekken om empathy te winnen. Dit soort voorvallen zijn erg vervelend, maar je had het wellicht beter helemaal offline kunnen houden.

• Rutix
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Snap ik ;). Maar je snapt van ons ook wel dat hoe het er nu staat moeilijk te geloven is voor ons :). Besides als het echt zo is dan moet je hem gewoon aanklagen ofzo want als hij jou klanten/contractors gaat bellen omdat jullie hem geen 500 euro dan is dat gewoon smaad.

Nothing to see here!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Onthoud dat het hier om een uitlaatklep gaat mensen. We hoeven Cor453 niet op het matje te roepen om alles te verantwoorden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:21:
Onthoud dat het hier om een uitlaatklep gaat mensen.
Wat heb je aan een boksbal die geen weerstand biedt? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo:
[img=,,,,"alt-tekst"\]image-url[\img]
The problem with Haskell is that it's a language built on lazy evaluation and nobody's actually called for it.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje

Douweegbertje

En dan eigenlijk nog een URL meegeven met je image :)

• Cor453
Jullie mogen mij best vragen hoe het zit. Maar ik ga niks zeggen als ik er later spijt van kan krijgen. Jullie snappen allemaal dat je dat niet moet doen, maar ik wou toch even mijn frustratie delen.

En GateKeaper, je hebt gelijk. Even sparren helpt, ik heb wel weer wat meer lucht nu. Soms is het goed als mensen vanuit hun objectieve positie even goed kritisch zijn.

• alienfruit

alienfruit

Och, als 500euro je al in de problemen kan helpen. Tja, dan kan je beter geen ZZP'er zijn…

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:30:
[...]

Och, als 500euro je al in de problemen kan helpen. Tja, dan kan je beter geen ZZP'er zijn…
Daar ben ik het wel mee eens. Dat je 500 euro als particulier veel vindt, begrijp ik heus wel, maar voor een ZZP'er zou het niet echt een probleem mogen zijn.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van wat die zzp-er doet en hoelang hij/zij al bezig is. Het is alleen geen stijl om er zo'n heisa van te maken maar goed zoals al eerder is vermeld wij weten niet de hele context.

• Cor453
Ealanrian schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:35:
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van wat die zzp-er doet en hoelang hij/zij al bezig is. Het is alleen geen stijl om er zo'n heisa van te maken maar goed zoals al eerder is vermeld wij weten niet de hele context.
Jullie hebben wel gelijk, ik geef te weinig info. Als ik meer info kan delen zal ik dat sowieso melden, dan kun je het wat meer in context plaatsen.

• alienfruit

alienfruit

Ealanrian schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:35:
Ook als je net bent begonnen. Mag ik toch hopen dat je al een buffer hebt om de eerste maanden door te komen. Als je geen werkt gevonden krijgt. Maar ja, zal wel aan mij liggen. Ik heb ook een buffer voor als ik ontslagen zou worden…

• Hydra
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:17:
En zit jij in de positie om te weten of ie dat al niet geprobeerd heeft of is het een sarcastische aanname dat ie dat ie dat niet wilt en liever smaad verspreid? Want dan moet er wel iets meer aan de hand zijn dan een niet betaalde factuur van 500 euro en spreekt het niet echt in jullie voordeel vanuit mijn onbevoordeelde positie als meelezer.
Tweakers is echt de enige site ter wereld waar je ff je ei kwijt kunt om vervolgens op een nogal heftige manier afgefakkeld te worden :D

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:54:
[...]

Tweakers is echt de enige site ter wereld waar je ff je ei kwijt kunt om vervolgens op een nogal heftige manier afgefakkeld te worden :D
Ben je ooit op 4Chan geweest? :p

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Firesphere schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:22:
Zo:
[img=,,,,"alt-tekst"\]image-url[\img]
[afbeelding]
Overzicht van UBB-codes #tag_img voor meer opties van de [img] tag

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:55:
[...]

Ben je ooit op 4Chan geweest? :p
Of reddit. Maar idd, op 4chan is het volkssport #1 :P

• Cor453
Op 4chan is het ook gewoon de bedoeling inderdaad. Hier kun je ook gewoon je ongezouten mening geven, dat moet ook wel eens gebeuren. Al die naïeve Nederlanders :+

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-12 09:08
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:00:
[..] De betalingstermijn is nog niet eens verstreken. Ja volgens hem wel, maar we hebben nog geen herinnering oid gehad.
De betalingstermijn kan toch nog wel verstreken zijn, ook al heb je geen herinneringen gehad? In principe is dat gewoon na 30 dagen, tenzij je iets anders afspreekt (max 60 dagen)
En ook al is het maar 500 euro, als je niet oplet is het bedrijf failliet en sta je achteraan in de rij, dus een beetje druk zetten kan ook geen kwaad.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barryvdh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:09:
[...]

De betalingstermijn kan toch nog wel verstreken zijn, ook al heb je geen herinneringen gehad? In principe is dat gewoon na 30 dagen, tenzij je iets anders afspreekt (max 60 dagen)
En ook al is het maar 500 euro, als je niet oplet is het bedrijf failliet en sta je achteraan in de rij, dus een beetje druk zetten kan ook geen kwaad.
Er is nogal een noemenswaardig verschil tussen een beetje druk zetten en een bedrijf domweg zwart maken bij anderen omdat je iets langer op je geld moet wachten.

• Barryvdh
Firesphere schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Er is nogal een noemenswaardig verschil tussen een beetje druk zetten en een bedrijf domweg zwart maken bij anderen omdat je iets langer op je geld moet wachten.
Zwart maken of waarschuwen dat het bedrijf moeite heeft met betalen en dat ze moeten opletten?

Ik wil geen conclusies trekken, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten he. En het is moeilijk te beoordelen vanuit een korte reactie.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barryvdh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:15:
[...]

Zwart maken of waarschuwen dat het bedrijf moeite heeft met betalen en dat ze moeten opletten?

Ik wil geen conclusies trekken, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten he. En het is moeilijk te beoordelen vanuit een korte reactie.
Ik concludeer "zwart maken" uit deze reactie van Cor:
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Maargoed. Het is sowieso irritant als iemand stennis gaat schoppen om iets wat niet aan de orde is. Of dat nu om 5 of 5000 euro gaat, in plaats van zo'n stennis te gaan schoppen kun je, imo, beter netjes een herinnering sturen, daar bereik je veel meer mee.
Afgezien van wat er allemaal wel of niet aan de hand is.

• D-Raven
Het zou mij eerlijk gezegd niks verbazen als een ZZP'er daadwerkelijk zo reageert als Cor453 zo (redelijk kort door de bocht) beschrijft.

Enig idee hoeveel mensen 'noodgedwongen' ZZP'er zijn geworden door de crisis ? Puur omdat ze anders helemaal niet aan werk komen. Mensen die normaal altijd in loon dienst hebben gezeten en nu ineens bedrijfje gaan spelen. Maar verder totaal geen idee hebben hoe het er op bedrijfsniveau aan toe gaat, of hoe je als bedrijven met elkaar om gaat, mbt betalingen of überhaupt communicatie.

Dat zijn inderdaad de mensen die bij het minst of geringste meteen gaan bleren, terwijl er feitelijk niks aan de hand is. Dat ze hiermee hun eigen ruiten ingooien realiseren ze zich dan pas achteraf.. als het te laat is..

Ik zeg niet dat de persoon die Cor 453 beschrijft zo'n persoon is, maar het zou me niks verbazen.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:11

Rhapsody

In Metal We Trust

[...]Ik wil geen conclusies trekken, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten he. En het is moeilijk te beoordelen vanuit een korte reactie.
My thoughts exactly :-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• kwaakvaak_v2
[...]

Precies, en dat is wat ik met mijn reactie bedoelde. Het verhaal is nu redelijk vanuit 1 context gezien, en dat is niet heel netjes richting de andere partij.

Maar goed.. 500 euro is best geld, er zijn zat freelancers die met te krappe buffers (moeten) werken omdat de markt ze die kant op dwingt. Ik ken er in mijn directe kennisen kring ook wel een aantal die als ze 1 a 2 van dat soort klanten hebben wat meer moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.

Plus je moet er idd wel scherp op blijven, bedrijven nemen steeds vaker betalingstermijnen van 60 a 90 dagen in acht terwijl jij in je voorwaarden 30 dagen hebt staan. Een van de hoofdredenen waarom ik lekker 'makkelijk' terug in loondienst ben gaan werken. Dat soort geneuzel koste mij teveel tijd en leverde teveel negatieve energie op. Dan maar wat minder centjes per maand over en iemand anders die rijker wordt van mijn kennis ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Altijd leuk.. phantom bugs :+
Random 'crash'/clear van m'n cache.. Word hier even helemaal lijp van.

• alienfruit

alienfruit

Barryvdh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Lekker belangrijk wat zijn betalingstermijn is. Als de policy bij ons we betalen na 90 dagen dan moet je dat maar slikken. Dat doen de multinationals ook >:)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
alienfruit schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:41:
[...]

Lekker belangrijk wat zijn betalingstermijn is. Als de policy bij ons we betalen na 90 dagen dan moet je dat maar slikken. Dat doen de multinationals ook >:)
Met italianen werken is ook leuk, heb wel eens een betalingstermijn van 180 dagen gehad...

• alienfruit

alienfruit

180 dagen. Klinkt als/lijkt Randstad wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 20-01-2014 15:43 ]

• Cor453
Kijk natuurlijk is er altijd voor beide kanten wat te zeggen. Misschien als wij 4 of 5 maanden geleden een andere beslissing hadden gemaakt wij nu wel zouden kunnen betalen. Dat zal voor die man misschien ook gelden. Maar hoe voel je je als je zelf een goed gesprek wilt aangaan en de ander liever met jou de vloer aanveegt, terwijl je "vroegah" goeie concullega's was?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:44:
Kijk natuurlijk is er altijd voor beide kanten wat te zeggen. Misschien als wij 4 of 5 maanden geleden een andere beslissing hadden gemaakt wij nu wel zouden kunnen betalen. Dat zal voor die man misschien ook gelden. Maar hoe voel je je als je zelf een goed gesprek wilt aangaan en de ander liever met jou de vloer aanveegt, terwijl je "vroegah" goeie concullega's was?
"vroegah", werkt alleen bij het ophalen van negatieve emoties.

• Cor453
GateKeaper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:46:
[...]

"vroegah", werkt alleen bij het ophalen van negatieve emoties.
Ha, nu je het zegt.. Waarschijnlijk heb je eigenlijk wel gelijk ja. "Vroeger had ik geld" impliceert natuurlijk dat je het dan nu niet meer hebt, en dat er dus ergens iets fout ging... Goeie opmerking, die houden we erin voor Blue Monday!

[ Voor 10% gewijzigd door Cor453 op 20-01-2014 15:52 ]

• Barryvdh
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:44:
Goede gesprekken betalen geen rekeningen. Wij hebben ook wel eens klanten gehad waarmee we het altijd heel goed konden vinden, maar toch ineens betalingsproblemen kregen. En met praten wilde ze het altijd wel oplossen (betalingstermijnen, uitstel, beloftes etc.) maar als puntje bij paaltje komt moet je vaak toch echt een keer boos worden. Of lief blijven en wachten totdat het bedrijf failliet is en er niks meer te halen is natuurlijk..
Maar betalingsproblemen zijn natuurlijk voor beide partijen geen pretje.

• kwaakvaak_v2
Barryvdh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:56:
[...]

Goede gesprekken betalen geen rekeningen. Wij hebben ook wel eens klanten gehad waarmee we het altijd heel goed konden vinden, maar toch ineens betalingsproblemen kregen. En met praten wilde ze het altijd wel oplossen (betalingstermijnen, uitstel, beloftes etc.) maar als puntje bij paaltje komt moet je vaak toch echt een keer boos worden. Of lief blijven en wachten totdat het bedrijf failliet is en er niks meer te halen is natuurlijk..
Maar betalingsproblemen zijn natuurlijk voor beide partijen geen pretje.
site even op zwart zetten werkte 'vroegah' ook wel eens als waarschuwing.

Maar als er geen geld meer is, is er geen geld meer en houdt het echt op, hoe boos je ook wordt.
En als ik het zo eens lees is het bedrijf van Cor op het randje van die afgrond, dan snap ik wel dat iemand wat desperaat wordt.

anyway.... geheel ander verhaal, had ik vandaag al gemeld dat wordpress nog steeds mag sterven in de huidige vorm?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:01:
[...]

anyway.... geheel ander verhaal, had ik vandaag al gemeld dat wordpress nog steeds mag sterven in de huidige vorm?
Vandaag nog niet. maar QFT.

• F.West98
  • Laatst online: 21-12 04:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gewoon niet gebruiken, dan sterft het vanzelf :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Cor453
F.West98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:05:
Gewoon niet gebruiken, dan sterft het vanzelf :+
Zeg dat ook dan nog maar even tegen de 123.456.789 andere gebruikers van Wordpress dan :+

• kwaakvaak_v2
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:06:
[...]

Zeg dat ook dan nog maar even tegen de 123.456.789 andere gebruikers van Wordpress dan :+
en mijn 'nog eventjes' huidige werkgever ;)

• Cor453
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:07:
[...]

en mijn 'nog eventjes' huidige werkgever ;)
Heb jij er zo eentje die ook echt alleen WP wil? Gecondoleerd.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ken Wordpress overigens niet heeeel goed, hoe is het in vergelijking met vBulletin?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:13:
Ik ken Wordpress overigens niet heeeel goed, hoe is het in vergelijking met vBulletin?
vBulletin en Wordpress zijn twee heeeeel verschillende dingen.

• Cor453
Wordpress is een bagger blogsysteem dat opgeschaald is naar CMS. Het is werkbaar voor de website van de lokale voetbalvereniging of als je een kleine company hebt. Anders moet je echt verder zoeken.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:13:
Anders. :+

• Cor453
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:17:
Kort vraagje: weet iemand hoe je -bladiebladie bla, bla bla bla hatzevla- doet?

Ken 't niet vinden :+

/Sorry voor de helpdeskerigheid van deze post :)
Excuses geeft je niet automatisch het recht om het alsnog te doen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door BtM909 op 20-01-2014 16:40 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 21:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan je monitor draaien of je hoofd de andere kant op draaien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:24:
Precies, en dat is wat ik met mijn reactie bedoelde. Het verhaal is nu redelijk vanuit 1 context gezien, en dat is niet heel netjes richting de andere partij.
Dat is nogal wat anders dan allerhande dingen te gaan verzinnen om het ongelijk van die persoon te 'bewijzen'. Je gaat in dit soort situaties nooit 'de andere kant' horen dus het is nogal onzinnig te reageren op de manier waarop jij dat deed.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Incoming banhammer....
O-)

+1 voor .oisyn :+

• Cor453
Maar .oisyn... ik wil dat de persoon die dit document ontvangt ook snapt hoe hij de tekst moet lezen. Heb je dan een manier waarop ik die persoon duidelijk kan maken dat-ie z'n hoofd moet draaien?
Pagina: 1 ... 20 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.