Een Post-It aan het document plakken met instructies natuurlijkCor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:24:
Maar .oisyn... ik wil dat de persoon die dit document ontvangt ook snapt hoe hij de tekst moet lezen. Heb je dan een manier waarop ik die persoon duidelijk kan maken dat-ie z'n hoofd moet draaien?
OhjaOtherside1982 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:27:
[...]
Een Post-It aan het document plakken met instructies natuurlijk
Tijdens mijn zoektocht naar wat opdrachten kom ik een vacature tegen voor een .com programmeur. Bij alles wat me lief is kan ik me niet bedenken wat een .com programmeur is....
Dat is dat je programmeert als die Nieuw-ZeelanderEalanrian schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:50:
Tijdens mijn zoektocht naar wat opdrachten kom ik een vacature tegen voor een .com programmeur. Bij alles wat me lief is kan ik me niet bedenken wat een .com programmeur is....
ftfyCor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:50:
[...]
Dat is dat je programmeert als die Nieuw-Zeelander Duitser
Nou dat valt heus wel mee. Ook bedrijven in het MKB kunnen prima een website laten maken in Wordpress, als het een informatieve website met een formuliertje is, in ieder geval.Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:15:
Wordpress is een bagger blogsysteem dat opgeschaald is naar CMS. Het is werkbaar voor de website van de lokale voetbalvereniging of als je een kleine company hebt. Anders moet je echt verder zoeken.
Iemand die com executables maaktEalanrian schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:50:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Woont wel in Nieuw-Zeeland.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zouden ze nog zulk soort mensen zoeken? Ik kan mij niet herinneren dat ik de afgelopen 8 jaar een .com file heb gezien...
Ik moest vorig jaar nog interfacen met een bepaald boekhoud pakket via een COM object... als dat ding fatsoenlijk in elkaar gezet is, is het best goed te doen.. ideaal is anders, dat wel..
Vaak heb je dan meteen zo'n API waardoor je spontaan flashbacks krijgt naar begin jaren 90
Vaak heb je dan meteen zo'n API waardoor je spontaan flashbacks krijgt naar begin jaren 90
COM objecten als in ActiveX idee?D-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:56:
Ik moest vorig jaar nog interfacen met een bepaald boekhoud pakket via een COM object... als dat ding fatsoenlijk in elkaar gezet is, is het best goed te doen.. ideaal is anders, dat wel..
Natuurlijk niet, mijn opmerking slaat ook nergens opCor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:54:
[...]
Zouden ze nog zulk soort mensen zoeken? Ik kan mij niet herinneren dat ik de afgelopen 8 jaar een .com file heb gezien...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Moet je eens proberen om zo'n COM object te gebruiken in een windows-service applicatieD-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:56:
Heb voor thuis een pricewatch: Synology DS414 met tweemaal pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB besteld!
2 TB is voorlopig genoeg, maar vind het wel fijn dat ik er altijd nog 2 schijven bij kan prikken als (bijv.) 4 TB betaalbaar word en ik ruimte nodig heb.
Schijven vervangen doe je niet zo snel, al was het alleen al omdat je alle data weer over moet zetten en dergelijke. Bijprikken en na initialisatie gewoon klaar, is ideaal!
Wel een flinke investering, maar hoop er heeeel lang mee te kunnen doen
Schijven vervangen doe je niet zo snel, al was het alleen al omdat je alle data weer over moet zetten en dergelijke. Bijprikken en na initialisatie gewoon klaar, is ideaal!
D'r zit natuurlijk wel een wat roestigere taal achter een .com executable dan een .exe.oisyn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:59:
[...]
Natuurlijk niet, mijn opmerking slaat ook nergens op. Je zoekt toch ook niet naar .exe programmeurs? Programmeren doe je in een taal, waar het uiteindelijk naartoe gecompileerd wordt is irrelevant.
Grappig, ik was van plan die juist te bestellen met 4x WD Green WD40EZRX, 4TBTheNephilim schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:59:
Heb voor thuis een pricewatch: Synology DS414 met tweemaal pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB besteld!2 TB is voorlopig genoeg, maar vind het wel fijn dat ik er altijd nog 2 schijven bij kan prikken als (bijv.) 4 TB betaalbaar word en ik ruimte nodig heb.
Nee, als in men neme een COM object, registreert deze lokaal op je pc via "insert naam van tool hier welke ik altijd weer vergeet", vervolgens schrijf je daar een managed wrapper voor, als je deze al niet meegeleverd krijgt.
ActiveX is weer een ander gedrocht..
Het klinkt wel alsof je je werk leuk vind als je COM programmeur bent...D-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:04:
[...]
Nee, als in men neme een COM object, registreert deze lokaal op je pc via "insert naam van tool hier welke ik altijd weer vergeet", vervolgens schrijf je daar een managed wrapper voor, als je deze al niet meegeleverd krijgt.
Dat kan best werken, maar dan moet je wel weten wat je doet.Evilbee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:59:
[...]
Moet je eens proberen om zo'n COM object te gebruiken in een windows-service applicatie
edit: Owja, ik vergat even dat het COM object het zelf ook wel moet ondersteunen.
[ Voor 13% gewijzigd door D-Raven op 20-01-2014 17:11 ]
Ik heb vroeger tijdens mn studie legio COM objecten gebouwd. Het was destijds _de_ manier om een herbruikbare (windows) API te exposen van je applicatie. Destijds waren er complete middleware oplossingen in COM objecten opgetuigd.Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:05:
[...]
Het klinkt wel alsof je je werk leuk vind als je COM programmeur bent...
COM objecten zijn niet zo'n probleem, als ze maar door een kundig iemand zijn opgezet. Meest voorkomende problemen met COM objecten hebben te maken met resources die intern in het COM object gebruikt worden en niet meer goed worden opgeruimd. Of gewoonweg slechte/geen documentatie.
Voor de rest zijn ze gewoon niet meer van deze tijd. Het is veel makkelijker om andere technologieën te gebruiken welke ook nog eens flexibeler zijn.
Verwijderd
Hij is inderdaad Duits maar woont al een tijdje in Nieuw-Zeeland. Ik vind het echt een held. De manier waarop hij zich inzet ten voordele van de privacy en dergelijke vind ik echt fantastisch. Als je eens wat reportages van hem bekijkt, begin je ook wat medelijden met hem te krijgen. Wat men hem en zijn familie hebben aangedaan, wens je niemand toe.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 17:11 ]
ActiveX controls zijn ook gewoon COM-objecten, hoor.D-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:04:
[...]
An ActiveX control is really just another term for "OLE Object" or, more specifically, "Component Object Model (COM) Object."
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
ActiveX controls zijn een wrapper om een COM object, welke deze vervolgens in de browser hosten. Vind ik toch wel een belangrijk verschilKorben schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:10:
[...]
ActiveX controls zijn ook gewoon COM-objecten, hoor.
[...]
Da's net zoiets als zeggen dat een vrachtwagen iets heel anders is dan een vervoermiddel.
Huh, Hoe bedoel je?.oisyn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:14:
Da's net zoiets als zeggen dat een vrachtwagen iets heel anders is dan een vervoermiddel.
Prijzig, maar wel meteen 8 TB ruimte!Evilbee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:01:
[...]
Grappig, ik was van plan die juist te bestellen met 4x WD Green WD40EZRX, 4TB
Nog even terug komend op WP
De basis van WP is wel 'okay'. Wat er echter is gebeurt, is iets wat totaal niet goed is, en in feite ben je als eigenaar van het product (WP dus) enorm fucked. Ik geef WP ook nog maar een jaar of 2 in deze staat. De enige oplossing is een complete rewrite van WP wil het in de toekomst nog een beetje fatsoenlijk zijn.
Om te snappen waarom, zou je eigenlijk even een niet standaard theme moeten nemen, en een paar "goede" addons moeten installeren. Vervolgens kijk je even in de source van de addons, en check de DB in zowel de wp_postmeta en wp_postoptions (even uit mijn hoofd) tables.
WP gooit alles in één table. Alles is enorm ineffectief, Addons zijn enorm onoverzichtelijk en gebruiken zogenaamd de "API" van wordpress, terwijl niet iedereen dat volgt.
Nu kan ik zelf wel allerlei zooi opnoemen, maar hier is een link die het één en ander wel goed uitlegt.
http://milesj.me/blog/read/wordpress-is-bad-mmmk
Korte samenvatting van zijn site;
De basis van WP is wel 'okay'. Wat er echter is gebeurt, is iets wat totaal niet goed is, en in feite ben je als eigenaar van het product (WP dus) enorm fucked. Ik geef WP ook nog maar een jaar of 2 in deze staat. De enige oplossing is een complete rewrite van WP wil het in de toekomst nog een beetje fatsoenlijk zijn.
Om te snappen waarom, zou je eigenlijk even een niet standaard theme moeten nemen, en een paar "goede" addons moeten installeren. Vervolgens kijk je even in de source van de addons, en check de DB in zowel de wp_postmeta en wp_postoptions (even uit mijn hoofd) tables.
WP gooit alles in één table. Alles is enorm ineffectief, Addons zijn enorm onoverzichtelijk en gebruiken zogenaamd de "API" van wordpress, terwijl niet iedereen dat volgt.
Nu kan ik zelf wel allerlei zooi opnoemen, maar hier is een link die het één en ander wel goed uitlegt.
- Class Abstraction and Inheritance - Very poorly done or simply not done at all.
- Debugging Tools - There are no WordPress specific debugging tools to solve the problems listed above. And before you say anything, the Debug Bar is not a tool; displaying environment data isn't debugging.
- Backwards Standards - Instead of following the rest of the PHP world with PSR or PEAR standards, WordPress decided to write their own standard which is quite opposite.
- Asset Handling - JavaScript and CSS is handled through some kind of queuing and packaging system. Yet in the end, the source is just littered with script blocks and link tags. No compression, no concatenation, no optimization.
- Deprecated Code - WordPress triggers deprecation errors for outdated code. Either it should be exceptions or they should require developers to do a hard migration.
- Echo vs Return - Functions should never echo code, it should always return. This isn't as bad as the WordPress 1.x days, but it's still on my list of issues.
- Pseudo Cron Jobs - Instead of using actual cron jobs, WordPress implemented a PHP layered cron job system. Which basically saves callback references in the database and triggers them from the PHP request at certain events. Lol what?
- Over-zealous Escaping - Let's throw escaping and filtering functions around everything!
- Security & Uptime - My friends over at MediaTemple would disagree. Most of their support issues or server problems are WordPress related.
- Option Autoloading - The "autoload" of wp_options for the core and all plugins is extremely inefficient and slow.
- Data Storing - Throwing all post related data in wp_postmeta or non-post related data in wp_options. You'll eventually end up with MBs of data when in actuality it should be far less. Can become terribly slow to sort through and read from.
- Featured Images - One can define multiple image sizes for the featured image. However, all of those sizes are generated regardless of which ones you want, with no way to choose.
- Menus - Creating hierarchical menus work well enough. But trying to render the menus that veer from the original implementation is complicated. What is this terrible Walker class? Give me templates.
Zo ging de discussie alleen niet helemaal:.oisyn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:14:
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:57:
Vervoermiddel als in een vrachtwagen?
D-Raven schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:04:
Nee, gewoon een personenwagen. Vrachtwagens zijn een heel ander verhaal.
ActiveX is een wrapper om een COM-object, bedoeld om het ding in een andere omgeving te hosten (en verzin daar maar eens een passende auto-analogie voor). De crux zit hem ook in het woord 'essentially' in de eerste zin van de gelinkte pagina:Korben schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:10:
Vrachtwagens zijn ook gewoon vervoermiddelen hoor.
An ActiveX control is essentially a simple OLE object
Edit: hier wordt toch weer gezegd dat het exact hetzelfde is. Ik meende dat je niet zomaar een COM-object in IE kon hosten en dat het geschikt maken voor ActiveX extra werk vereiste, maar heb er té lang niet meer naar gekeken.
Edit: hier wordt inderdaad beweerd dat een OCX niet zomaar voor ActiveX te gebruiken was.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 20-01-2014 17:32 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Is dat niet hoe ze het bij Drupal hebben aangepakt? Op een bepaald moment gewoon het roer omgegooid en opnieuw begonnen? Ik heb er de laatste tijd ontzettend veel van gelezen en voor zover ik kan zien is de nieuwste versie van Drupal echt niet slecht.Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:19:
[...]
Drupal 8 bouwt wel op een flink aantal Symfony componenten. Ik denk dat dat wel heel erg meehelpt aan het 'goed uitzien van de code'.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Is dat niet hoe ze het bij Drupal hebben aangepakt? Op een bepaald moment gewoon het roer omgegooid en opnieuw begonnen? Ik heb er de laatste tijd ontzettend veel van gelezen en voor zover ik kan zien is de nieuwste versie van Drupal echt niet slecht.
Ja, ik weet zo niet wanneer, maar bij Drupal hebben ze inderdaad gezegd "Fuck die legacy-code. We beginnen gewoon vanaf scratch. Zelfde doel, betere code"Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Is dat niet hoe ze het bij Drupal hebben aangepakt? Op een bepaald moment gewoon het roer omgegooid en opnieuw begonnen? Ik heb er de laatste tijd ontzettend veel van gelezen en voor zover ik kan zien is de nieuwste versie van Drupal echt niet slecht.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Klopt, ik ga nog steeds voor geen goud een drupal-site neerzettenHMS schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:31:
Van scratch beginnen pakt niet altijd goed uit (zie netscape)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
DrupalFiresphere schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
[...]
Klopt, ik ga nog steeds voor geen goud een drupal-site neerzetten
Ik ben ooit eens met Drupal 6 erin gerold (net de overgang tussen 6 & 7).
En eigenlijk altijd blijven hangen.
Enige wat ik nog in PHP doe eigenlijk, voor de rest niet mijn taal
Zelfs ik, als Wordpress gebruiker, hoop dat ze binnenkort aankondigen dat WP 4 of 5 een complete rewrite is. Het liefst op basis van een Symfony2 of iets dergelijks. Alleen dan wel even helemaal kaalgeplukt en niet zo log. Wordpress moet in de basis immers wel toegankelijk blijven (vind ik).Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:19:
Klopt, je hebt één tabel die `posts` heet, daarin vind je een veld `post_type` waar bijv. 'page' of 'project' staat.Om te snappen waarom, zou je eigenlijk even een niet standaard theme moeten nemen, en een paar "goede" addons moeten installeren. Vervolgens kijk je even in de source van de addons, en check de DB in zowel de wp_postmeta en wp_postoptions (even uit mijn hoofd) tables.
Misschien niet heel efficiënt, maar juist daardoor wel heel flexibel. Van dat principe afstappen zou het hele 'click-and-play' principe onderuit halen. Even een fotoalbumpje installeren is dan veel minder makkelijk, dan krijg je database aanpassingen en moet de andere content om kunnen gaan met de nieuwe velden. Een SEO plugin die aansluit bij het 'nieuwe' fotoalbum zal dan erg moeilijk worden (bijv.)
Ja hij heeft grotendeels gelijk, daar kan ik niks van zeggen. Maar welk pakket combineert de voordelen van Wordpress met een technisch top ontwerp?Nu kan ik zelf wel allerlei zooi opnoemen, maar hier is een link die het één en ander wel goed uitlegt.
[...]
Ik ook niet, maar goed. Moet ik dan zelf een CMS schrijven? Ik ben volgens mij de enige ontwikkelaar hier die nog nooit een CMS geschreven heeftFiresphere schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
[...]
Klopt, ik ga nog steeds voor geen goud een drupal-site neerzetten
Tbh, heb ik al lang niet meer naar Drupal gekeken. Maar als ik drupal hoor, dan denk ik gelijk weer aan zwaar logge meuk waar je geen ruk mee kanVerwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Tegenwoordig gebruik ik alleen maar custom stuff, en niet meer dit soort 'CMSen'. Vaak gebruik je maar 5% van de functionaliteiten, zoals gewoon puur de backend. Ik heb gewoon een zeer veilige login gebrouwen (en deels afgekeken) , met een goed group management, en vervolgens een goede doctrine met crud en je ontwikkeld ontzettend snel.
Dit dan weer met een custom bootstrap, op basis van LESS.
Hierdoor blijft alles super dynamisch, super snel om mee te ontwikkelen en te stylen.
Alleen al als ik naar bepaalde performance punten kijk, zie ik enorme verschillen;
- ontwikkelen gaat sneller
- stylen en responsive is simpel
- achteraf dingen aanpassen kan simpel
- load tijden zijn 10x beter dan elk opensource CMS, laatst hier een post dat mijn pages tussen de 0.3-0.8 laden met enorm veel data en zelfs JS.
Wordpress is toch geen CMS maar een blogging engine? Of loop ik nu totaal achter? 
Of is een blogging engine tegenwoordig al een CMS? Ik dacht dat je daar nog iets meer voor nodig had
.
Of is een blogging engine tegenwoordig al een CMS? Ik dacht dat je daar nog iets meer voor nodig had
[ Voor 39% gewijzigd door HMS op 20-01-2014 17:36 ]
Dat WAS het 
Dat IS het probleem
Dat IS het probleem
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ze hebben het opgeschaald. Hadden we het 2 pagina's geleden overHMS schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:35:
Wordpress is toch geen CMS maar een blogging engine? Of loop ik nu totaal achter?
Of is een blogging engine tegenwoordig al een CMS? Ik dacht dat je daar nog iets meer voor nodig had.
Volgens mij maakt het echt niet uit of je dit nu in een aparte DB zet hoor. Ik weet ook bijna wel zeker dat zelfs 2 queries doen sneller zou zijn, dan heel die ruk zooi uit de DB te halenTheNephilim schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:34:
[...]
Klopt, je hebt één tabel die `posts` heet, daarin vind je een veld `post_type` waar bijv. 'page' of 'project' staat.
Misschien niet heel efficiënt, maar juist daardoor wel heel flexibel. Van dat principe afstappen zou het hele 'click-and-play' principe onderuit halen. Even een fotoalbumpje installeren is dan veel minder makkelijk, dan krijg je database aanpassingen en moet de andere content om kunnen gaan met de nieuwe velden. Een SEO plugin die aansluit bij het 'nieuwe' fotoalbum zal dan erg moeilijk worden (bijv.)
[...]
Daarbij vind ik het nog wel logisch dat een SEO plugin bij de posts komt, maar een foto album dan weer niet.
(Check eens de efficiëntie bij een grote website, de data wordt haas exponentieel groter, 10k posts op een WP site is echt killing.)
Anyway, dit is iets waar gewoon even slim over nagedacht moet worden, ik kan daar ook niet 123 iets op verzinnen, maar ik weet vrij zeker dat je het "click and play" principe kunt combineren met een 100x betere code base.
Wij hebben een Wordpress site bij de lokale omroep hierzo, die is traag als ... je weet wel.Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:39:
[...]
Volgens mij maakt het echt niet uit of je dit nu in een aparte DB zet hoor. Ik weet ook bijna wel zeker dat zelfs 2 queries doen sneller zou zijn, dan heel die ruk zooi uit de DB te halen![]()
Daarbij vind ik het nog wel logisch dat een SEO plugin bij de posts komt, maar een foto album dan weer niet.
(Check eens de efficiëntie bij een grote website, de data wordt haas exponentieel groter, 10k posts op een WP site is echt killing.)
Anyway, dit is iets waar gewoon even slim over nagedacht moet worden, ik kan daar ook niet 123 iets op verzinnen, maar ik weet vrij zeker dat je het "click and play" principe kunt combineren met een 100x betere code base.
http://rtvlansingerland.nl...
Blegh, nog eventjes een nacht doorhalen om alles voor een project voor school af te krijgen
Geen zin in -.-"
Ze moeten echt eens groepen leren indelen naar niveau, en verschillende opdrachten geven, ipv 1 persoon alles laten opknappen waardoor er veel te veel werk is...
Ze moeten echt eens groepen leren indelen naar niveau, en verschillende opdrachten geven, ipv 1 persoon alles laten opknappen waardoor er veel te veel werk is...
haha nja dat ik volgens mij op 2 punten slecht. Heb een beetje het idee dat ze zowel binnen "wp" als de template JS zitten te includen e.d.Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:41:
[...]
Wij hebben een Wordpress site bij de lokale omroep hierzo, die is traag als ... je weet wel.
http://rtvlansingerland.nl...
Maar het resultaat is 37 verschillende JS bestanden voor een totale grote van 949KB wat ~1.8 seconde duurt.
15 verschillende CSS bestanden a 217KB
En dan nog 28 images a 580KB in totaal (kleiner dan al het JS!
De pagina zelf parsed nog wel rond 1 seconden (wat ook vrij lang is hoor), maar met zulke meuk er extra bij (css, js en images) ga je dus in totaal naar de 4.5 seconden voor een clean page load.
QFTRobbiedobbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:48:
Blegh, nog eventjes een nacht doorhalen om alles voor een project voor school af te krijgenGeen zin in -.-"
Zelf groepen maken is dus een win-win
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat komt mij zo bekend voor! Alleen heb ik gelukkig vaak nog wel iemand in mijn groepje die ook gemotiveerd is. Bij mij is het dus meer een probleem van ongemotiveerde mensen. Gelukkig zit er wel een verschil in punten dat je dan krijgt voor de opdracht (ongemotiveerde mensen krijgen minder dan meer gemotiveerde mensen).Robbiedobbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:48:
Tja, daar doen ze op een universiteit niet aan ^^ (Ze doen wel lekker kinderachtig met voornaam of achternaam sorteren en opdelen, en daarna wel weer random gooien, waardoor je juist weer vaak bij een aantal dezelfde zit, etc. etc.F.West98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:53:
[...]
QFT
Zelf groepen maken is dus een win-win
Volgend jaar gelukkig zelf groepjes kiezen, waarna ik aan de echt serieuze projecten kan beginnen (Die meer vereisen dan tijd en programmeer kennis (Iets wat bijna niemand lijkt te hebben daar...))
Tijd om te bestellen. Vorige week de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Dus dat komt na de verhuizing over 2 weken wel.TheNephilim schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:15:
[...]
Prijzig, maar wel meteen 8 TB ruimte!Wat houdt je tegen?
Eh, in het bedrijfsleven word je ook niet direct in zulke groepjes gezet hoor
Kwestie van alles netjes bijhouden op papier en duidelijk aangeven met goede argumentatie en feiten bij je "leraar" neerleggen. Duidelijk verslagen e.d. om je zelf "veilig" te stellen, uiteindelijk hoe hoger je niveau, hoe meer politiek erbij komt spelen. Dan is het alleen nog maar een kwestie van hoe slim je het spel kunt spelen.
Al dacht ik bij het punt 'alles in uniforme tabellen' wel meteen aan drupal. (Ik weet niet meer precies hoe het zat. Maar het had wel een aantal hele klassieke 'database in a database-antipattern'-voorbeelden.)Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:34:
[...]
Tbh, heb ik al lang niet meer naar Drupal gekeken. Maar als ik drupal hoor, dan denk ik gelijk weer aan zwaar logge meuk waar je geen ruk mee kanZover ik weet moet je Drupal ook iets meer zien als een groot framework dan een "native" CMS zoals Wordpress. Daar zit dacht ik een groot verschil in.
Er is trouwens al een CMS op basis van symfony. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. (Als ik nou eindelijk eens het bestuur zover zou kunnen krijgen dat ze een host met php regelen, kan ik dat eens doen. Het nadeel van zelf schrijven is namelijk vooral dat je het moet onderhouden. En eigenlijk wil ik mijn webmasterstuff wel weer afschuiven als er iemand is die dat leuk vindt... maar dat kan niet met custom code want dan moet je echt iemand hebben die php op hoog niveau beheerst.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Kijk dan eens naar andere complete oplossingen, die ook veel cleaner zijn qua code.HMS schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:34:
[...]
Ik ook niet, maar goed. Moet ik dan zelf een CMS schrijven? Ik ben volgens mij de enige ontwikkelaar hier die nog nooit een CMS geschreven heeft. Komt vast omdat ik niet in PHP ben begonnen met programmeren maar in C++ (OK, OK, QBASIC.)
Typo3 of Silverstripe *kuch evangelist*
Ik ga dan ook liever in een iets kleiner bedrijf werken waar je in een team vol teamplayers werkt. Ik heb momenteel een bijbaan als gameprogrammeur, en in zo'n verhouding werken bevalt me prima! Op de universiteit lijken de groepen echter bijna alleen te bestaan uit mensen die veel roepen maar niks kunnen. Na 1,5 jaar studeren zouden ze nog niet eens een mijnenveger game kunnen implementeren, laat staan een erg grote boardgame digitaliseren en daar AI voor schrijven...Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:56:
Eh, in het bedrijfsleven word je ook niet direct in zulke groepjes gezet hoorKwestie van alles netjes bijhouden op papier en duidelijk aangeven met goede argumentatie en feiten bij je "leraar" neerleggen. Duidelijk verslagen e.d. om je zelf "veilig" te stellen, uiteindelijk hoe hoger je niveau, hoe meer politiek erbij komt spelen. Dan is het alleen nog maar een kwestie van hoe slim je het spel kunt spelen.
Ik ben nu overigens wel benieuwd welke opleiding je doet, klinkt leuk (los van je groepjes dan)Robbiedobbie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:31:
[...]
Ik ga dan ook liever in een iets kleiner bedrijf werken waar je in een team vol teamplayers werkt. Ik heb momenteel een bijbaan als gameprogrammeur, en in zo'n verhouding werken bevalt me prima! Op de universiteit lijken de groepen echter bijna alleen te bestaan uit mensen die veel roepen maar niks kunnen. Na 1,5 jaar studeren zouden ze nog niet eens een mijnenveger game kunnen implementeren, laat staan een erg grote boardgame digitaliseren en daar AI voor schrijven...

(34.0.1788.0 dev-m)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Pfoe, net zijn er 4 man eruit getrapt omdat ze een slechte vibe afgeven binnen het bedrijf, de relatie met de klant werd blijkbaar slechter en slechter. Na 5 jaar hoef je morgen niet meer terug te komen...
[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 20-01-2014 19:07 ]
Ik studeer Knowledge Engineering aan de universiteit van Maastricht. Het is een redelijk kleine opleiding, maar wel erg interessant. Alleen helaas ook redelijk wiskunde heavy, wat mij nog wel eens in de problemen wil brengenDouweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:46:
[...]
Ik ben nu overigens wel benieuwd welke opleiding je doet, klinkt leuk (los van je groepjes dan)
Verwijderd
Tiens, dat is raar. Heb ik hier geen last van. (Nee, ik heb niet geprobeerd te surfen naar 192.168.1.1)
Dat kan zomaar?Megamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:07:
Pfoe, net zijn er 4 man eruit getrapt omdat ze een slechte vibe afgeven binnen het bedrijf, de relatie met de klant werd blijkbaar slechter en slechter. Na 5 jaar hoef je morgen niet meer terug te komen...
Lijkt me eerder een probleem van je routers login velden dan met Chrome. Ik heb net ook even getest met de laatste beta, en ik zie geen probleem.
Blijkbaar. Ik werk nu voor Canadees bedrijf, ze hadden wel vast contract maarja 2 weken opzegtermijn. Ze krijgen wel betaald maar 4 man tegelijk eruit is niet prettig rondlopen dus mogen ze direct naar huis. Fijn is anders!
Draai je dezelfde versie van Chrome? En het adres maakt niets uit (192.168.1.1 is een lokaal adres). Zo is het wachtwoord ook niet verborgen wanneer ik naar https://srv659.tudelft.net/printers/?view=FollowMe-EWI surf.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:23:
[...]
Tiens, dat is raar. Heb ik hier geen last van. (Nee, ik heb niet geprobeerd te surfen naar 192.168.1.1)
Eh, zijn de regels daar anders dan? Vast contract en opzegtermijn is namelijk best apart. Ik zou in elk geval niet voor dat soort zooi tekenen. Zeker niet dat iemand zomaar het contract kan verbreken, al helemaal niet met een opzegtermijn van 2 weken.Megamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:47:
[...]
Blijkbaar. Ik werk nu voor Canadees bedrijf, ze hadden wel vast contract maarja 2 weken opzegtermijn. Ze krijgen wel betaald maar 4 man tegelijk eruit is niet prettig rondlopen dus mogen ze direct naar huis. Fijn is anders!
En zeker kan het, maar meestal krijg je dan een zak geld mee als je ondertekend
Dit is het dialoogvenster voor Basic Access Authentication, niet router-specifiek. Daarnaast draai ik dev, niet beta.Douweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:46:
[...]
Lijkt me eerder een probleem van je routers login velden dan met Chrome. Ik heb net ook even getest met de laatste beta, en ik zie geen probleem.
Dan heb je weing keusDouweegbertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:48:
[...]
Eh, zijn de regels daar anders dan? Vast contract en opzegtermijn is namelijk best apart. Ik zou in elk geval niet voor dat soort zooi tekenen. Zeker niet dat iemand zomaar het contract kan verbreken, al helemaal niet met een opzegtermijn van 2 weken.
En zeker kan het, maar meestal krijg je dan een zak geld mee als je ondertekend
Hmmm, docs van Twitter's "post media" is een beetje vaagjes met hun voorbeeld. Fijn.
Herinner me wel dat ontslagregeling in NL ook dramatisch is of gaat worden. Ondanks een vast contract kunnen ze iemand er nu ook binnen een paar maanden uitwerken zonder riante afkoopregeling.
Dat valt wel mee, ze gebruiken de http components als middleware rondom het http protocol, wat phpBB ook is gaan doen voor de nieuwe versie en laravel 4 ook doet. Voor de rest gebruiken ze een stukje van het DI systeem uit Symfony 2. En komt de nieuwe router uit het Symfony2 CMF project. De meeste code is allemaal door de drupal community herschreven naar de nieuwe OO manier van werken. Daarom zijn ze ook al meer dan 1 jaar zoet met D8 en begint de roep om voor D9 de API niet weer om te gooien steeds sterker te worden en is Dries samen met wat andere core developers nu aan het kijken of ze idd niet naar een symantic versioning systeem moeten wat meer van deze tijd is.RobertMe schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:26:
[...]
Drupal 8 bouwt wel op een flink aantal Symfony componenten. Ik denk dat dat wel heel erg meehelpt aan het 'goed uitzien van de code'.
En ja D8 kan een heel boeiend product worden in PHP land, een CMS toolkit die ook voor mensen die niet knee deep in het systeem zitten, maar wel overweg kunnen met annotations en andere nieuwerwetste principes een stuk beter inzetbaar wordt.
We zullen het zien, hopelijk op de drupalcon hier in Amsterdam dit jaar een release, maar ik zou al blijer worden als er strakt in Sgezed op de devdays een beta wordt uitgebracht want dat betekend dat de meeste API's echt bevroren zijn. En vooral van de entity API is het (voor mij) erg belangrijk dat die stable verklaard wordt.
Oh en natuurlijk TWIG in core
Driving a cadillac in a fool's parade.
Het verbaast me eigenlijk altijd dat er zoveel gebeurt binnen een CMS/CMF. In feite als je het een beetje op een KISS principe los laat zijn 'we' vrij stom bezig.
In elk geval na jouw verhaal hou ik mijn ogen eens wat meer open voor Drupal.
In elk geval na jouw verhaal hou ik mijn ogen eens wat meer open voor Drupal.
Jup als je nu 10 jaar werkt bij een werkgever dan is je opzeggingstermijn nu 30 weken terwijl dat veel meer was bij de oude. Ook de ontslagvergoeding via de kantonrechtersformule is anders geworden. Als je 40 bent, 20 jaar hebt gewerkt bij je werkgever en een bruto maandinkomen hebt van bijvoorbeeld 4100 euro dan was je ontslagvergoeding via de oude: € 82.000 en bij de nieuwe: € 51.250 dus daar zit best een verschil in.Cartman! schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:03:
Herinner me wel dat ontslagregeling in NL ook dramatisch is of gaat worden. Ondanks een vast contract kunnen ze iemand er nu ook binnen een paar maanden uitwerken zonder riante afkoopregeling.
Nothing to see here!
Soms wens ik dat ik een off-switch had in mijn hersenen. Om één of andere reden blijf ik maar steeds aan mijn werk denken (zaken te doen, zelfs al schema's uit te denken). Daardoor is het ook moeilijk in slaap te vallen -_-. Ach ja, tijdens de week slaap ik daardoor toch weinig (5 à 6 uur max per nacht).
Anyway, * Styxxy gaat verder proberen in slaap te geraken
Anyway, * Styxxy gaat verder proberen in slaap te geraken
Zo, tijd om te gaan beginnen op het werk. * P-Storm opent zijn mail. Had ik beter niet moeten doen, wanneer is het vrijdag
Vrijdag? Vrijdag is de beroerdste dag qua mail!
Koffie?
Koffie?
Maar goed dat ik op vrijdag niet werk, ook geen last van mail!
Geef mij maar wat thee, maar bedankt voor je aanbod Firesphere
Thee?P-Storm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:21:
Maar goed dat ik op vrijdag niet werk, ook geen last van mail!
Dit is de coffee corner hoor!
Ja, koffie graag!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
ishetalbiertijd?
Lekker op de bank
In limburg altied waZaZ schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:34:
ishetalbiertijd?
In ieder geval als student^^
Voor de overige mensen: http://www.ishetalbiertijd.nl/
Het is afhankelijk van je locatie denk ik.
Voor mij pijnstillers, net een verstandkies laten trekken, en volgende week andere 3
[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 21-01-2014 09:40 ]
Het is altijd wel ergens na 5-en (17.00).Ealanrian schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:38:
Het is afhankelijk van je locatie denk ik.
let the past be the past.
Verwijderd
Voor mij niet in ieder geval. Ook bier staat op de zwarte lijst sinds mijn dieet.Robbiedobbie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:36:
[...]
In limburg altied wa
In ieder geval als student^^
Voor de overige mensen: http://www.ishetalbiertijd.nl/
Voor mij valt het vandaag in ieder geval vroeg. Om 3 uur moet ik een opdracht inleveren, en ik denk dat ik daarna lekker het cafe inga voor een biertje met vriendenVerwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:17:
[...]
Voor mij niet in ieder geval. Ook bier staat op de zwarte lijst sinds mijn dieet.
Bier kan (bijna) altijd. Alleen niet aanbevolen als je er om 01:00 uur 's nachts begint en om 05:30 uur uit je bed moet.
's avonds een vent, 's ochtends een vent.Cor453 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:49:
Bier kan (bijna) altijd. Alleen niet aanbevolen als je er om 01:00 uur 's nachts begint en om 05:30 uur uit je bed moet.
We are shaping the future
's Avonds zuipen als een vent, 's ochtends slapen als een baby
's avonds een vent, 's ochtends heerlijk uitsl... kut, moet naar kantoor.
Ben je overgegaan op sterke drank?Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:17:
[...]
Voor mij niet in ieder geval. Ook bier staat op de zwarte lijst sinds mijn dieet.
Wat een pijniging. Hoe hou je dat vol? Brr...Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Dat was het plan ja. Tot nu toe echter enkel water en af en toe een Cola Zero gedronken.
* Ealanrian shuift een glas whisky naar RubinskiVerwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Dat was het plan ja. Tot nu toe echter enkel water en af en toe een Cola Zero gedronken.
's avonds een vent, 's ochtends absent
No animals were harmed in the making of this comment.
edit: Tweakers, gooi die hardcoded http://-url's nou eens uit je source.
[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 21-01-2014 10:59 ]
We are shaping the future
Verwijderd
Tja, het is niet altijd even gemakkelijk maar het gaat beter dan verwacht. Als ik dit nu nog een 3-tal maanden vol hou, kan ik weer aan het bierCor453 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56:
[...]
Wat een pijniging. Hoe hou je dat vol? Brr...
Schol!Ealanrian schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:57:
[...]
* Ealanrian shuift een glas whisky naar Rubinski
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.