Of we openen een website met een "Devschuur approved" lijst met mensen, waar enkel mensen/bedrijven op terecht kunnen komen die door een check van de devschuur geraken?
Je zou met een groep van zzp-ers kunnen samenwerken ja. Je bent dan zelfstandige, maar kan terugvallen op een groep van "collega's" met kennis die jij niet hebt. Kennis blijft binnen de groep, waardoor je het eigenlijk niet meer over "concurrenten" hebt. Dit gebeurd overigens wel meer, en is niets nieuws.
Hoeveel zelfstandigen zitten hier eigenlijk? Ik neem aan dat de meeste zelfstandigen wel "collega's" hebben? Een soort hotline die je belt wanneer je er zelf even niet meer uit komt, of wanneer je een klusje hebt die je zelf niet kunt aannemen.
Hoeveel zelfstandigen zitten hier eigenlijk? Ik neem aan dat de meeste zelfstandigen wel "collega's" hebben? Een soort hotline die je belt wanneer je er zelf even niet meer uit komt, of wanneer je een klusje hebt die je zelf niet kunt aannemen.
Ik doe nu gewoon naast mijn fulltime baan wat projectjes die ikzelf uitkies. Dus ik heb ook geen directe hulp nodig. Toentertijd had ik wel mijn contacten voor bepaalde dingen. Wel op factuurbasis, maar een wat informelere sfeer. En het ging beide kanten op qua hulp.
Wauw 
Ik had hier vanochtend over met mijn moeder, en die zei dus dat dit vroeger ook zo was met juristen, dokters, enz. Maar dat dat nu allemaal gecentraliseerd is vanuit een instantie, bijvoorbeeld "Erkende verhuizers", en dat heb je ook bij juristen, tandartsen, dokters, enz.
Ik voorspel dat zoiets ook gaat komen met ICT.
Ik had hier vanochtend over met mijn moeder, en die zei dus dat dit vroeger ook zo was met juristen, dokters, enz. Maar dat dat nu allemaal gecentraliseerd is vanuit een instantie, bijvoorbeeld "Erkende verhuizers", en dat heb je ook bij juristen, tandartsen, dokters, enz.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik zzp wel maar als bijbaan en door mijn afstuderen heb ik er nog niet veel tijd aan besteed het laatste jaar. Vanaf februari ga ik weer actief maar een hotline heb ik niet echt tenzij je de devschuur meerekendGateKeaper schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:54:
Je zou met een groep van zzp-ers kunnen samenwerken ja. Je bent dan zelfstandige, maar kan terugvallen op een groep van "collega's" met kennis die jij niet hebt. Kennis blijft binnen de groep, waardoor je het eigenlijk niet meer over "concurrenten" hebt. Dit gebeurd overigens wel meer, en is niets nieuws.
Pff, een erkenning zegt ook niet heel veel. Alle advocaten zitten bij een orde, maar dat betekent niet dat ze hun werk per definitie goed doen of dat ze altijd even braaf zijnF.West98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:36:
Wauw
Er zijn wel "erkenningsgroepen" voor ICT-ers, maar dat betekent nog niet dat je goed bent. Stel je voor dat een grote consulting toko lid wordt van een dergelijke groep, dat betekent niet dat al zijn personeel voldoet aan de eisen.
Het idee is leuk, maar er is een te breed spectrum aan ICT, dat kun je niet samenvatten in 1 groep. Daarbij is ons vak soms "te vaag" om een geschillen commissie of iets dergelijks te hebben. Want wat jij goed vindt, vindt de klant misschien wat minder
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zulke keurmerken zijn een wassen neus waarvan alleen de bedenker ervan blij wordt. Om mee te doen hoef je alleen maar een aanmeldfee te betalen en eventueel jaarlijks een certificaat te vernieuwen waarvoor zij ook heel toevallig de cursus aanbieden, terwijl dat papiertje niets zegt over hoe jij je werk doet, enkel dat de deelnemers wat regeltjes uit hun hoofd kunnen leren en die in een multiplechoice-excamen kunnen aanvinken.F.West98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:36:
Erkende verhuizers
Dat iemand zo'n keurmerk heeft, houdt niet in dat 'ie goed is, terwijl niet meedoen niet garant staat voor slecht zijn in je werk.
Of met Gertjan hierboven.
De vraag "Hoe bewijs ik mijn kwaliteit" is uiteraard wel interessant, maar volgens mij niet gemakkelijk te beantwoorden. Niet iedereen kan een portfolio laten zien, en referenties zeggen ook niet alles.
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2014 16:08 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Moet echt rap een nieuwe pc! Laptop van 3,5 jaar oud die het nu toch wel erg zwaar begint te krijgen met Visual Studio 2013 en Resharper.. Alleen erg te twijfelen tussen desktop en laptop. Prijsverschil is echt niet normaal hoe groot. Op m'n werk krijg ik een laptop, dus dan thuis lekker een desktop lijkt me opzich prima. Maar alleen beetje lastig als je hem toch echt een keer mee moet nemen om wat voor reden dan ook...
Heb je al een SSD in je laptop? Zo niet, zou ik daar eens mee beginnen, zelf in een laptop van 3,5 jaar oud ga je dat zeker merken.diabolofan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:49:
Moet echt rap een nieuwe pc! Laptop van 3,5 jaar oud die het nu toch wel erg zwaar begint te krijgen met Visual Studio 2013 en Resharper.. Alleen erg te twijfelen tussen desktop en laptop. Prijsverschil is echt niet normaal hoe groot. Op m'n werk krijg ik een laptop, dus dan thuis lekker een desktop lijkt me opzich prima. Maar alleen beetje lastig als je hem toch echt een keer mee moet nemen om wat voor reden dan ook...
Hail to the king baby!
Voor internetbureaus heb je de PIBN (www.pibn.nl). Daar ben ik lid van en daarvan vind ik wel dat het echt iets zegt. Soms zie je het ook terugkomen als eis bij een pitch. Ze hebben wel aardige eisen waaronder bijvoorbeeld een jaaromzet van >1mln. Een klanttevredenheidsonderzoek is verplicht, ze stellen eisen aan bijvoorbeeld webhosting, klachtafhandeling, aannamebeleid, e.d.CodeCaster schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Zulke keurmerken zijn een wassen neus waarvan alleen de bedenker ervan blij wordt. Om mee te doen hoef je alleen maar een aanmeldfee te betalen en eventueel jaarlijks een certificaat te vernieuwen waarvoor zij ook heel toevallig de cursus aanbieden, terwijl dat papiertje niets zegt over hoe jij je werk doet, enkel dat de deelnemers wat regeltjes uit hun hoofd kunnen leren en die in een multiplechoice-excamen kunnen aanvinken.
Dat iemand zo'n keurmerk heeft, houdt niet in dat 'ie goed is, terwijl niet meedoen niet garant staat voor slecht zijn in je werk.
Of met Gertjan hierboven.
De vraag "Hoe bewijs ik mijn kwaliteit" is uiteraard wel interessant, maar volgens mij niet gemakkelijk te beantwoorden. Niet iedereen kan een portfolio laten zien, en referenties zeggen ook niet alles.
Als je een nieuwe gaat doen, desktop 

OVERAL bij de gewone roosters wordt een klasnaam zo opgebouwd: GYM[jaarlaag].[klas] Klas kan la2hof ([vak][nummer][leraar]) of 5A (gewoon de klas 5A)
BEHALVE bij de toetsen. Dan wordt er gewoon la2hof meegegeven. Helemaaal niet welke jaarlaag, of GYM5. Enkel la2hof.
Dat systeem weet echt niet waar het mee bezig is.
OVERAL bij de gewone roosters wordt een klasnaam zo opgebouwd: GYM[jaarlaag].[klas] Klas kan la2hof ([vak][nummer][leraar]) of 5A (gewoon de klas 5A)
BEHALVE bij de toetsen. Dan wordt er gewoon la2hof meegegeven. Helemaaal niet welke jaarlaag, of GYM5. Enkel la2hof.
Dat systeem weet echt niet waar het mee bezig is.
Ja, die heb ik al, maar niet toereikeind meerurk_forever schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:54:
[...]
Heb je al een SSD in je laptop? Zo niet, zou ik daar eens mee beginnen, zelf in een laptop van 3,5 jaar oud ga je dat zeker merken.

Dat is dan vooral geredeneerd vanuit de prijs/kwaliteit verhouding neem ik aan?
En het (meestal) grotere schermdiabolofan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:03:
[...]
Ja, die heb ik al, maar niet toereikeind meer. Gewoon te regelmatig 100% cpu load wanneer YouTube aanstaat, 3 instanties van Visual Studio, en Outlook en Skype.
[...]
En omdat het makkelijker te upgraden is (dus niet direct een hele nieuwe)
Ik als ZZP'er ga nooit 1mln/jaar halen (wil ik ook niet). Dus dat maakt mij per definitie slecht?orf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:01:
[...]
Voor internetbureaus heb je de PIBN (www.pibn.nl). Daar ben ik lid van en daarvan vind ik wel dat het echt iets zegt. Soms zie je het ook terugkomen als eis bij een pitch. Ze hebben wel aardige eisen waaronder bijvoorbeeld een jaaromzet van >1mln. Een klanttevredenheidsonderzoek is verplicht, ze stellen eisen aan bijvoorbeeld webhosting, klachtafhandeling, aannamebeleid, e.d.
Omzet != kwaliteit.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Natuurlijk maakt dat je niet slecht, maar ik snap de eis van de PIBN wel. Het geeft iets aan over continuïteit, verschillende disciplines (ook een eis), etc. Als ZZP-er ben je wat mij betreft ook geen internetbureau.Firesphere schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:15:
[...]
Ik als ZZP'er ga nooit 1mln/jaar halen (wil ik ook niet). Dus dat maakt mij per definitie slecht?
Omzet != kwaliteit.
En dat is dan ook een argument dat de beunhazen ook heel fijn vinden: 'kwaliteit, meneertje, wat is nou kwaliteit. Da's toch wel heel subjectief hoor... Dat u andere verwachtingen heeft van mijn werk dan ik is natuurlijk niet mijn fout.'.Gertjan. schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:02:
Daarbij is ons vak soms "te vaag" om een geschillen commissie of iets dergelijks te hebben. Want wat jij goed vindt, vindt de klant misschien wat minder
Ik weet dat keurmerken hun nadelen hebben en al snel eerder marketingtrucs zijn dan werkelijke inhoud hebben, maar toch is dat volgens mij nog een ietsjes minder slechte situatie dan de huidige, waar heel veel klanten gewoon geen mogelijkheid hebben om kwaliteit te beoordelen en dus altijd maar een beetje blind moeten hopen dat het goedkomt en er werkelijk geen enkele mogelijkheid is om je te beklagen over gebrek aan kwaliteit.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dus, ondanks mijn brede kennis van veel talen, kennis van UX, kennis van usabality etc. Ben ik totaal ongeschikt omdat ik geen medewerkers heb, laat staan 1M/jaar draai.orf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:18:
[...]
Natuurlijk maakt dat je niet slecht, maar ik snap de eis van de PIBN wel. Het geeft iets aan over continuïteit, verschillende disciplines (ook een eis), etc. Als ZZP-er ben je wat mij betreft ook geen internetbureau.
Gaat er bij mij niet in.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Huh?! Niemand zegt toch dat je ongeschikt bent? Wat is dat nu voor onzin. Er is een branchevereniging voor de grotere internetbureaus van Nederland. Die bureaus voldoen aan een bepaalde kwaliteitsstandaard. Als je daar geen lid van bent, ben je niet gelijk ongeschikt, je bent gewoon geen lid.Firesphere schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:24:
[...]
Dus, ondanks mijn brede kennis van veel talen, kennis van UX, kennis van usabality etc. Ben ik totaal ongeschikt omdat ik geen medewerkers heb, laat staan 1M/jaar draai.
Gaat er bij mij niet in.
Ik zou voor een 'kleine' laptop gaan met een groot extern scherm en dergelijke (misschien docking station) en daarbij een MSDN subscription met Azure credits (misschien via BizSpark of werkgever?)diabolofan schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:03:
[...]
Ja, die heb ik al, maar niet toereikeind meer. Gewoon te regelmatig 100% cpu load wanneer YouTube aanstaat, 3 instanties van Visual Studio, en Outlook en Skype.
[...]
Dan kun je een dikke VM draaien in Azure, waar je dan naar toe RDP't.
Zelf heb je dan een mooie, mobiele, werkplek en toch veel power tot je beschikking. In principe kun je dan zelfs een RT machine nemen, aangezien je daar de meest basale dingen wel op kunt doen.
Je moet er natuurlijk van houden om zoiets op te zetten.
Het zou mooi zijn als de verschillende certificeringstrajecten bij de vakgebieden nog een waarde zouden hebben (MCTS, MCPD, MCSD, Gold Partner, Silver Partner, etc.).wsitedesign schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:42:
Of we openen een website met een "Devschuur approved" lijst met mensen, waar enkel mensen/bedrijven op terecht kunnen komen die door een check van de devschuur geraken?
Helaas is dat niet meer het geval, aangezien de exacte examens overal zijn te vinden en het Partner programma vooral heeft te maken hoeveel geld je aan MS wilt geven.
Ik weet niet of er bij Java, PHP of andere takken iets vergelijkbaars is, maar m'n ingeving is dat het daar net zo slecht is qua waarde van een 'titel'.
[ Voor 29% gewijzigd door Jan_V op 18-01-2014 17:33 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ok, laat ik't anders verwoordenorf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:27:
[...]
Huh?! Niemand zegt toch dat je ongeschikt bent? Wat is dat nu voor onzin. Er is een branchevereniging voor de grotere internetbureaus van Nederland. Die bureaus voldoen aan een bepaalde kwaliteitsstandaard. Als je daar geen lid van bent, ben je niet gelijk ongeschikt, je bent gewoon geen lid.
"Je bent geen lid van Organisatie X, dus je gaat niet mee in de overweging"
Het probleem van dergelijke dingen op een bepaalde manier organiseren, zorgt voor segregatie. En sluit expliciet mensen buiten die niet aan die normen kunnen voldoen, terwijl ze verre van onkundig zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 18-01-2014 17:32 ]
Maar dat lijkt me heel logisch. Als ZZP-er kun je niet een opdracht van >500 uur in bijvoorbeeld 2 maanden opleveren. En in het algemeen kun je zeggen dat een ZZP-er niet 5 disciplines (gelijktijdig) kan uitvoeren.Firesphere schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:31:
[...]
Ok, laat ik't anders verwoorden
"Je bent geen lid van Organisatie X, dus je gaat niet mee in de overweging"
Het is als ZZP-er ook lastig om een project als een SCRUM-team uit te voeren (ook vaak een eis) of mee te doen aan een aanbesteding (heel uiteenlopende eisen, waaronder bijvoorbeeld rechtsvorm, leeftijd onderneming, eigen kapitaal, deponering jaarrekeningen, etc). Wat gebeurt er als je tijdens het project onder de tram loopt? Is dat discriminatie? Ik vind van niet.
Zou je dan niet beter samen een Firma (VOF) kunnen oprichten?GateKeaper schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:54:
BV en NV zijn vermoedelijk net iets te duur.
Voor mijn idee ga je voorbij aan wat ik bedoelorf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:36:
[...]
Maar dat lijkt me heel logisch. Als ZZP-er kun je niet een opdracht van >500 uur in bijvoorbeeld 2 maanden opleveren. En in het algemeen kun je zeggen dat een ZZP-er niet 5 disciplines (gelijktijdig) kan uitvoeren.
Het is als ZZP-er ook lastig om een project als een SCRUM-team uit te voeren (ook vaak een eis) of mee te doen aan een aanbesteding (heel uiteenlopende eisen, waaronder bijvoorbeeld rechtsvorm, leeftijd onderneming, eigen kapitaal, deponering jaarrekeningen, etc). Wat gebeurt er als je tijdens het project onder de tram loopt? Is dat discriminatie? Ik vind van niet.
Elke ZZP'er, heeft uiteraard zijn/haar kwalificaties en kan dingen. Sommigen echt goed (en betaal je er voor), sommigen erg slecht (en betaal je er achteraf voor).
Wat ik bedoel, is dat een ZZP'er niet altijd een slechte keus is, maar door dergelijke standaarden wel buitenspel gezet wordt.
Terwijl de ZZP'er misschien wel de beste optie zou zijn. Maarja, geen certificering van groepering X betekend een no-go.
Dit merk ik zelfs binnen mijn werk. Ik bedoel dus mijn gewone baan. Wij komen niet in aanmerking voor een aanbesteding van de overheid bijvoorbeeld, omdat het aantal werknemers te laag is.
Ondanks dat we de opdrachten prima aankunnen en de kennis ruimschoots in huis hebben, vallen we af om een stompzinnige reden.
Zullen we dan maar zelf een keurmerk in het leven roepen? Coffee Corner gecertificeerde ZZP'er.
* F.West98 is voor
Omdat ik mijn encoding heb gefixt (éàúùìí) hoop ik van wel
Kun je hier wat meer over vertellen? Als (te) klein bedrijf moet je dat toch ook helemaal niet willen? Ik werk zelf in een bedrijf met drie man. Er was laatst ook een mogelijkheid om aan een aanbesteding mee te doen. Ik vond het uberhaupt raar dat er een discussie was, aangezien we klanten hebben, feature requests, projecten die al in de pijplijn zitten en andere business oppurtunities. Dan wil je toch niet honderden requirements op je dak en geen tijd meer hebben voor de rest van je business.Firesphere schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:45:
[...]
Dit merk ik zelfs binnen mijn werk. Ik bedoel dus mijn gewone baan. Wij komen niet in aanmerking voor een aanbesteding van de overheid bijvoorbeeld, omdat het aantal werknemers te laag is.
Ondanks dat we de opdrachten prima aankunnen en de kennis ruimschoots in huis hebben, vallen we af om een stompzinnige reden.
Verwijderd
Ik ben er onlangs achter gekomen dat het op een dvorak toetsenbord onmogelijk is dergelijke karakters te typen. First World ProblemsF.West98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:50:
[...]
Omdat ik mijn encoding heb gefixt (éàúùìí) hoop ik van wel
ZZPers en kleine bedrijfjes mogen met een reden niet meedoen met aanbestedingen. Heb je dat soort contracten wel eens gezien? Het stuk aansprakelijkheid is echt niet grappig. Daar begint de overheid simpelweg niet aan omdat dat soort kleine bedrijfjes of einzelgangers dat never nooit kunnen opbrengen.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Goed plan, maar daar komen natuurlijk wel de overheadkosten van de Devschuur Mods bij kijken. Dus we zullen wel een kleine fee in rekening moeten brengen om die te dekkenDouweegbertje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:03:
Zullen we dan maar zelf een keurmerk in het leven roepen? Coffee Corner gecertificeerde ZZP'er.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ik zou echt _niet_ weten waarom je als ZZP'er zaken zou willen doen met de overheid. Alhoewel: dan weet je in ieder geval wel zeker dat je lang kunt wachten op je geld.
Hoezo dat dan? Dat de overheid soms faal projecten heeft ok maar ik heb nog nooit gezien dat er niet op tijd werd betaald.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:15:
Ik zou echt _niet_ weten waarom je als ZZP'er zaken zou willen doen met de overheid. Alhoewel: dan weet je in ieder geval wel zeker dat je lang kunt wachten op je geld.
Nothing to see here!
Het zal meer een coglomeratie, coöperatie of stichting moeten zijn. Een samenwerkingsverband zonder verdere verplichtingen.Jan_V schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:44:
[...]
Zou je dan niet beter samen een Firma (VOF) kunnen oprichten?
Ik heb hier al eerder over na lopen denken (ook na een eerdere discussie hier
Het oude bedrijfsnaam van mijn werkgever wordt niet gebruikt, maar is (in NL) nog vrij bekend.
Ik zat er over te denken om die naam te gebruiken en alle bedrijven die door oud medewerkers zijn gestart daar samen te laten komen. Een soort banen marktplaats waarbij ook gezamenlijk op projecten kan worden geboden.
Maar een ZZP-er of klein bedrijf wordt wel de kans ontnomen om met samenwerking met andere bedrijven er wel aan te kunnen voldoen.orf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:36:
[...]
Maar dat lijkt me heel logisch. Als ZZP-er kun je niet een opdracht van >500 uur in bijvoorbeeld 2 maanden opleveren. En in het algemeen kun je zeggen dat een ZZP-er niet 5 disciplines (gelijktijdig) kan uitvoeren.
En daarbij, waarom wordt er een grootte vereist?
Als jij net een uniek product hebt verzonnen dat precies aansluit of je een grote voorsprong geeft, dan heb je veel minder tijd nodig dan de grote bedrijven die nog moeten beginnen. Automatisering is om het makkelijker, sneller en goedkoper te maken. Kleine bedrijven die er exceptioneel in zijn, lopen toch achter.
En de kleine bedrijven kunnen toch ook de grote inhuren?
Waarom heb je verplicht 5 Wordpress beheerders nodig, als je een tool heb gemaakt waardoor je aan een halve genoeg hebt? (Om maar een voorbeeld te noemen)
let the past be the past.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het gemiddeld 2,5 jaar duurt voordat ze een keer een factuur betalen (gemiddelde van 10 facturen aan het Ministerie van Defensie).Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:15:
Oh en als je dan een incasso bureau erop zet na een jaar, dan weigeren ze enige vorm van incassokosten of rente te betalen. Het is dat een rechtbank nooit de volledige proceskosten vergoed, anders wist ik het wel.
[ Voor 19% gewijzigd door TheDevilOnLine op 18-01-2014 20:50 ]
Helemaal onzin zijn die eisen natuurlijk niet, vanuit stabiliteit gezien. Er zijn al zoveel projecten gestrand wegens gebrek aan stabiliteit, eendagsvliegen die een leuk idee hebben maar het gewoon niet uit kunnen voeren. Hoe kun je bv nog iemand inhuren en hoe garandeer je de continuiteit als je dat zelf ook weer uit gaat besteden?
Maar tegelijkertijd is het wel duidelijk dat er ergens een optimum is. Een gloednieuw bedrijfje met nauwelijks ervaring in het digitaliseren van archief / communicatie (provincie Limburg) is niet handig. Het toeschrijven van een aanbesteding naar een bedrijf met 'tussen de 35 en 37 medewerkers met een jaaromzet tussen de x en x+10.000 - da's ook niet helemaal jofel. (Goh, wat gek, er is precies 1 bedrijf dat daaraan voldoet, hoe handig! Dat was precies het bedrijf dat ook al onze andere opdrachten doet.)
Heb beide kanten wel gezien, en ik weet niet wat de oplossing is.
Maar tegelijkertijd is het wel duidelijk dat er ergens een optimum is. Een gloednieuw bedrijfje met nauwelijks ervaring in het digitaliseren van archief / communicatie (provincie Limburg) is niet handig. Het toeschrijven van een aanbesteding naar een bedrijf met 'tussen de 35 en 37 medewerkers met een jaaromzet tussen de x en x+10.000 - da's ook niet helemaal jofel. (Goh, wat gek, er is precies 1 bedrijf dat daaraan voldoet, hoe handig! Dat was precies het bedrijf dat ook al onze andere opdrachten doet.)
Heb beide kanten wel gezien, en ik weet niet wat de oplossing is.
Ok, duidelijk. "de overheid bijvoorbeeld" had ik niet moeten zeggen. Vergeet dat ik uberhaupt de overheid heb genoemd.
Volgens mij niet, maar dan moeten er wel garanties gegeven kunnen worden. Ik heb (als bedrijf) de technische ontwikkeling gedaan van een openbare aanbesteding (opgezet als wedstrijd), die aanbesteding was gewonnen door een groep ontwerpers die met elkaar in een pand zaten. Dat waren allemaal ZZP-ers met verschillende achtergronden. Het projectmanagement hebben ze bij een reclamebureau neergelegd omdat ze dat zelf niet konden en dat reclamebureau heeft mij ingehuurd.SPee schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:30:
[...]
Maar een ZZP-er of klein bedrijf wordt wel de kans ontnomen om met samenwerking met andere bedrijven er wel aan te kunnen voldoen.
Het kán dus in sommige gevallen wel. Wat MueR zegt klopt, je moet vaak garanties kunnen bieden en die kan je niet bieden als ZZP-er. Zo'n project valt of staat bij de stabiliteit en continuïteit van de opdrachtnemer. Als ZZP-er kun je dat niet bieden, als groep van ZZP-ers misschien wel.
Mijn buren (www.unit-2.nl) pakken ook grote opdrachten aan (niet IT) en werken allemaal als ZZP-er. Zij hebben samen een kantoorruimte en bieden ook een totaaloplossing.
Referenties zijn het belangrijkste. Meestal moet je bij een aanbesteding minstens twee vergelijkbare opdrachten gedaan hebben. De opdrachtgever wil weten of je het project aan kan. Dat je het aan denkt te kunnen omdat je iets moois verzonnen hebt telt niet. Als het (een stuk) goedkoper kan, kun je onder de aanbestedingsgrens blijven (vaak 25k), dan hoef je niet aan al die voorwaarden te voldoen. Laatst nog gezien met een hackthon bij BuZa.SPee schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:30:
En daarbij, waarom wordt er een grootte vereist?
Als jij net een uniek product hebt verzonnen dat precies aansluit of je een grote voorsprong geeft, dan heb je veel minder tijd nodig dan de grote bedrijven die nog moeten beginnen. Automatisering is om het makkelijker, sneller en goedkoper te maken. Kleine bedrijven die er exceptioneel in zijn, lopen toch achter.
En de kleine bedrijven kunnen toch ook de grote inhuren?
Edit:
Ik heb qua betalingstermijnen te maken met de Europese Unie, de Europese commissie, gemeenten, provoncies, ministeries en semi-overheid. Op wat vreemde regels bij de Europese commissie na (eerste betaling na 3 maanden, 2e na een jaar, 3e na 2 jaar, terwijl wij al binnen een jaar klaar waren) heb ik hele goede ervaringen met betalingen. Heel netjes op de vooraf gestelde datum volgens de inkoopvoorwaarden.
[ Voor 8% gewijzigd door orf op 18-01-2014 21:03 ]
Verwijderd
Interessant concept! Mooi dat je zo grotere projecten kan aannemen en kan rekenen op de expertise die je zelf niet in huis hebt, zonder extra personeel te hoeven aanwerven.orf schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:00:
[...]
Mijn buren (www.unit-2.nl) pakken ook grote opdrachten aan (niet IT) en werken allemaal als ZZP-er. Zij hebben samen een kantoorruimte en bieden ook een totaaloplossing.
[...]
Verwijderd
Godmiljaar! Ik heb momenteel enkel een oude Macbook Pro met OSX 10.5.8 ter beschikking. Sublime Text (en de meeste andere text- en html-editors) werken natuurlijk enkel boven OSX 10.6.
Voorlopig maar wat in Vim knoeien.
Voorlopig maar wat in Vim knoeien.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 23:26 ]
Waarom upgrade je niet naar 10.6?
Als hij al een 64 bits cpu heeft werkt 10.7 wss ook.
[ Voor 42% gewijzigd door StM op 18-01-2014 23:51 ]
Verwijderd
Omdat ik binnen dit en een maand waarschijnlijk een nieuwe Macbook koop. Als ik nu een upgrade doe, betaal ik daar 30 euro voor en om dan maar 1 maand van de upgrade te kunnen genieten, vind ik dat wat weggegooid geld.StM schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:50:
Waarom upgrade je niet naar 10.6?Als hij al een 64 bits cpu heeft werkt 10.7 wss ook.
Het valt me de laatste tijd op dat ik altijd extra hard op het toetsenbord ram als ik bepaalde acties uitvoer, zoals Autocomplete, Build, Run, Save All, enz.
Vertel me dat ik niet de enige ben?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zat wel even met de naam lolVerwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:43:
[...]
Interessant concept! Mooi dat je zo grotere projecten kan aannemen en kan rekenen op de expertise die je zelf niet in huis hebt, zonder extra personeel te hoeven aanwerven.

Helaas
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Sinds ik een mbp heb voor m'n werk, ram ik wel de [ctrl]+c altijd 10x in omdat ik het copy-systeem van de mac niet vertrouw.kenneth schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:59:
Het valt me de laatste tijd op dat ik altijd extra hard op het toetsenbord ram als ik bepaalde acties uitvoer, zoals Autocomplete, Build, Run, Save All, enz.
Ja vind ik ook niet zo gek dat je het niet vertrouwdFiresphere schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Sinds ik een mbp heb voor m'n werk, ram ik wel de [ctrl]+c altijd 10x in omdat ik het copy-systeem van de mac niet vertrouw.
Als je Cmd moet gebruiken ipv Ctrl
En daarnaast, bij Mac pakt die meestal wel Cmd+C bij Windows heb ik soms problemen ermee.
Ryur schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:18:
[...]
Ja vind ik ook niet zo gek dat je het niet vertrouwd.
Als je Cmd moet gebruiken ipv Ctrl
En daarnaast, bij Mac pakt die meestal wel Cmd+C bij Windows heb ik soms problemen ermee.
Nee, want velen die ZZP zijn, zijn zelfstandige om het zelfstandige. Die willen niet onder een (nieuwe) BV werken. De constructie die ik bedoelde is puur als soort van "vrienden-netwerk". De sfeer die onder directe collega's valt, zonder hierarchie. In een groter bedrijf loop je ook zo even naar je collega om zijn advies / mening te vragen. Dat moet je vinden in een samenwerkingsverband. Zo kan je volledig je eigen weg uitstippelen, zelf bepalen welke opdrachten je aanneemt en hoe je ze uitvoert, maar toch terugvallen op kennis van je "partners".Jan_V schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:44:
[...]
Zou je dan niet beter samen een Firma (VOF) kunnen oprichten?
Heb unit-2 even snel bekeken, en volgens mij gebruiken hun het principe dat ik bedoel.
Als zzp-jantje voor een opdracht wordt gevraagd die eigenlijk zijn pet te boven gaat, heeft hij via 'unit-2' de beschikking over een groter netwerk, noem het zijn "collega's". Hij heeft de opdracht onder zijn eigen naam binnen gehaald, maar huurt gewoon zijn collega's weer in als zijnde onderaannemer. Uiteraard wordt dit wel al in de offertefase afgesproken, zodat jantje er zeker van is dat hij capaciteit heeft, en de collega's het tarief krijgen dat ze willen.
Zo heeft 'unit-2' dus aantal voordelen. De eerste is dat jantje grotere opdrachten binnen kan halen dan voorheen. En de tweede is dat "de collega's" ook werk krijgen via het nieuwe netwerk. Ook kan Jantje, die in het zuiden woont, opdrachten in het noorden aannemen en deze wegzetten onder zijn "collega's". Zo hoeft hij geen 'nee' te verkopen.
Ook voor de opdrachtgevers heeft het een voordeel. Mocht de opdrachtgever geen zaken willen doen met zzp-ers (om welke reden dan ook). Dan kan in overleg met de "collega's" worden besloten om de opdracht binnen te halen onder de naam van het samenwerkingsverband, noem het even "de holding".
Iedere deelnemer is ook gelijk mede-eigenaar. Zijn er 20 deelnemers, dan bezit iedereen 1/20ste deel van de holding. Dit is belangrijk om geen hiërarchie te hebben. Wel is een periodieke financiële bijdrage/injectie nodig. Dit om kapitaal op te bouwen in de holding. Dit kapitaal dient als zekerheid voor de opdrachtgevers. Een soort verzekering dus. Neemt een groepje van 5 zzp-ers dan een opdracht aan van een X bedrag, welke faalt, dan kan de boete betaald worden uit de holding. Wel is er dan dus een stemronde nodig van de 20 leden voordat er een opdracht wordt weggezet onder de naam van de holding.
Is er eigenlijk al een standaard makkelijke weergave van die onoverzichtelijke ibans?
Google is weer eens lekker aan het klootviolen, nu met Chrome voor Android. Sinds de laatste update gebeurt bij mij op de helft van de webpagina's die ik bezoek het volgende: de pagina laadt volledig, maar zodra ik scroll of iets aantik blijft alleen de backgroundcolor van de pagina nog over, de progressbar verschijnt weer en blijft staan op zo'n 5%. Er gebeurt verder niks meer, alleen door de pagina te herladen krijg ik weer wat te zien. Soms helpt zelfs dat niet, dan moet ik het hele process afschieten.

We are shaping the future
Sowieso is chrome sinds die laatste updates helemaal ruk geworden. Alleen al die scrollbar.. wie heeft dat nou weer verzonnen. Op mijn mini laptop gebruik standaard die button up/down in de scrollbar, dat is nu weg. Daarbij als ik nu iets draai in window mode op mijn ene scherm, dan gaat chrome op zijn muil en rendert hij niet meer goed.
Mijn Wacom Bamboo Pen lukt het ook niet meer om de scroll gestures uit te voeren in Chrome. Alle andere apps wel
Hier is een issue gereport: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=279462
#10 wiltzius@chromium.org:
In UI review we decided that these scrollbars are OK for an M32 release, and that if there's bad user uproar we can live with it for one milestone then change in M33.
Jan 8, 2014 #33 cpu@chromium.org
There is no easy way to go back to the previous scrollbars. There was a big change in the graphics stack from chrome 31 to chrome 32 which meant to unify 3 platforms: windows, chromeos and linux and that includes a shared widget theme.
I understand how it upset some people and we respect that, but we decided to go ahead because:
1- many sites already customize the scrollbars
2- IE in win8 has also a non classic widget theme
and
3- A few weeks ago we released chrome 32 to a significant number of people (millions) and we did not get significant negative feedback.
One possible outcome depending on the volume of feedback is instead of returning back to the windows theme we will enhance the shared widget theme scrollbars with the steppers.
[ Voor 57% gewijzigd door Alex) op 19-01-2014 17:06 ]
We are shaping the future
Wow, wat een lulverhaal zeg. Zelfs met html/jquery kan ik een scrollbar maken MET fatsoenlijke pijltjes en dan zou je het opeens in een browser niet meer kunnen? Daarbij, omdat websites het al zelf doen, doen wij het niet en geven we mensen maar een crappy scrollbar?
Ik erger me sowieso al aan het feit dat browsers zelf dingen gaan verzinnen, o.a. hoe input velden eruit zien en dat soort zooi, maar damn.. lekker changes doorpushen met argumenten als "hunnie doen het ook".
En IE scrollbar onder win 8.1 ziet er helemaal niet zo uit. Die heeft volgens mij nog arrows en is een tikje dikker. Dit is gewoon een spaghetti sliert.
Ik erger me sowieso al aan het feit dat browsers zelf dingen gaan verzinnen, o.a. hoe input velden eruit zien en dat soort zooi, maar damn.. lekker changes doorpushen met argumenten als "hunnie doen het ook".
En IE scrollbar onder win 8.1 ziet er helemaal niet zo uit. Die heeft volgens mij nog arrows en is een tikje dikker. Dit is gewoon een spaghetti sliert.
[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 19-01-2014 17:17 ]
Yeah, wegens het grote succes van de non-native UI in javaprogramma's gaat Chrome het nog eens overdoen. Waarom?
Ben er zelf ook geen fan van. Daarnaast heb ik ook last van een andere nare bug, namelijk dat hij denkt dat ik control langer vast hou dan daadwerkelijk het geval. Hij blijft hangen. Gevolg --> af ten toe zoom ik random in/uit (zelfs na wat geklik of gewacht). Het is echt niet mijn toetsenbord wat daadwerkelijk blijft hangen, want in andere programma's is dit niet. Erg naar en al met al dus niet blij met Chrome 32, zo erg dat ik er zelfs over nadenk om naar Firefox te gaanAlex) schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:05:
Verhaaltje over scrollbars in chrome 32
OT: vandaag wat database werk doen voor de opleiding. Modeling is klaar (en opzich ook wel tof), maar dit omzetten tot een goede DDL, meh.
Het ergste van Chrome's scrollbars is dat ik als Windows-gebruiker de scrollbars niet kan gebruiken zoals in andere Windows programma's. Zo vind ik het fijn dat als ik met de muis de scrollbalk vastpak en sleep, dat ik altijd terug kan keren naar de plek waar ik was voor het scrollen door de muis van de scrollbalk weg te slepen.
Edit:
En als we het toch over scrollbars hebben... Met Firefox en Chrome kan ik slechts in 1 venster tegelijkertijd scrollen.
Edit:
En als we het toch over scrollbars hebben... Met Firefox en Chrome kan ik slechts in 1 venster tegelijkertijd scrollen.
[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 19-01-2014 18:03 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik ben zelf al sinds enkele maanden terug overgestapt naar Firefox en ik beklaag het me niet (wel met chrome skin want ik vind chrome nog altijd mooier).Gropah schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:38:
Erg naar en al met al dus niet blij met Chrome 32, zo erg dat ik er zelfs over nadenk om naar Firefox te gaan
</levensverhaal>
* Firesphere wijst naar F.West z'n sig 
Vierefoks for the win!
Vierefoks for the win!
Wat, in meerdere vensters tegelijk scrollen?RayNbow schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:55:
Het ergste van Chrome's scrollbars is dat ik als Windows-gebruiker de scrollbars niet kan gebruiken zoals in andere Windows programma's. Zo vind ik het fijn dat als ik met de muis de scrollbalk vastpak en sleep, dat ik altijd terug kan keren naar de plek waar ik was voor het scrollen door de muis van de scrollbalk weg te slepen.
Edit:
Dat kan op m'n Asus EP121 en Surface Pro. Gewoon twee vensters (of meer) naast elkaar zetten die native scrollbars hebben en je kunt in alle vensters tegelijkertijd scrollen met je vingers.Douweegbertje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:15:
[...]
Wat, in meerdere vensters tegelijk scrollen?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dafuq, ik bestel 2x product A, die volgens Webshop X op voorraad is. Webshop neemt na enige tijd contact met mij op en meld dat er nog maar 1x product A beschikbaar is, en stelt voor om mij 1x product A te leveren, en 2x product B. Product B is een goedkopere versie van A, vandaar dat ik er 2 krijg, met een klein prijsverschil in mijn voordeel. Eigenlijk wil ik echt A, maar vooruit maar, ik heb 't nu echt nodig.
Een ruime tijd later nog steeds geen levering, en na contact opgenomen te hebben met Webshop, beloven zij de order gelijk te verzenden. Enkele dagen later inderdaad pakketje binnen. Factuur voor 1x A + 2x B, maar enkel 2x B in de doos.
Wederom contact opgenomen met Webshop, en ze melden hierop terug te komen. Enkele dagen later reactie; product A is niet meer leverbaar, en zij willen graag het betaalde bedrag voor 1x A terugstorten.
Nu zit ik dus met 2 producten die ik helemaal niet wilde. Ik wilde juist de dure variant, die overigens gewoon op voorraad was. @#$%^ Eikels....
Een ruime tijd later nog steeds geen levering, en na contact opgenomen te hebben met Webshop, beloven zij de order gelijk te verzenden. Enkele dagen later inderdaad pakketje binnen. Factuur voor 1x A + 2x B, maar enkel 2x B in de doos.
Wederom contact opgenomen met Webshop, en ze melden hierop terug te komen. Enkele dagen later reactie; product A is niet meer leverbaar, en zij willen graag het betaalde bedrag voor 1x A terugstorten.
Nu zit ik dus met 2 producten die ik helemaal niet wilde. Ik wilde juist de dure variant, die overigens gewoon op voorraad was. @#$%^ Eikels....
[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 19-01-2014 18:43 . Reden: typo ]
Gewoon die 2x B ook terug sturen want dat is gewoon fucking naaierijGateKeaper schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:24:
Dafuq, ik bestel 2x product A, die volgens Webshop X op voorraad is. Webshop neemt na enige tijd contact met mij op en meld dat er nog maar 1x product A beschikbaar is, en stelt voor om mij 1x product A te leveren, en 2x product B. Product B is een goedkopere versie van A, vandaar dat ik er 2 krijg, met een klein prijsverschil in mijn voordeel. Eigenlijk wil ik echt A, maar vooruit maar, ik heb 't nu echt nodig.
Nothing to see here!
Laat me raden: een webshop van de BAS Group? (Dixons, MyCom enz)GateKeaper schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:24:
Dit verhaal klinkt mij heel erg bekend in de oren.
Klinkt als een redelijk 'veilige' methode om te beginnen als zelfstandige. Misschien maar eens over nadenken zodra m'n studieschuld is verlopenGateKeaper schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Nee, want velen die ZZP zijn, zijn zelfstandige om het zelfstandige. Die willen niet onder een (nieuwe) BV werken. De constructie die ik bedoelde is puur als soort van "vrienden-netwerk". De sfeer die onder directe collega's valt, zonder hierarchie. In een groter bedrijf loop je ook zo even naar je collega om zijn advies / mening te vragen. Dat moet je vinden in een samenwerkingsverband. Zo kan je volledig je eigen weg uitstippelen, zelf bepalen welke opdrachten je aanneemt en hoe je ze uitvoert, maar toch terugvallen op kennis van je "partners".
Heb unit-2 even snel bekeken, en volgens mij gebruiken hun het principe dat ik bedoel.
Als zzp-jantje voor een opdracht wordt gevraagd die eigenlijk zijn pet te boven gaat, heeft hij via 'unit-2' de beschikking over een groter netwerk, noem het zijn "collega's". Hij heeft de opdracht onder zijn eigen naam binnen gehaald, maar huurt gewoon zijn collega's weer in als zijnde onderaannemer. Uiteraard wordt dit wel al in de offertefase afgesproken, zodat jantje er zeker van is dat hij capaciteit heeft, en de collega's het tarief krijgen dat ze willen.
Zo heeft 'unit-2' dus aantal voordelen. De eerste is dat jantje grotere opdrachten binnen kan halen dan voorheen. En de tweede is dat "de collega's" ook werk krijgen via het nieuwe netwerk. Ook kan Jantje, die in het zuiden woont, opdrachten in het noorden aannemen en deze wegzetten onder zijn "collega's". Zo hoeft hij geen 'nee' te verkopen.
Ook voor de opdrachtgevers heeft het een voordeel. Mocht de opdrachtgever geen zaken willen doen met zzp-ers (om welke reden dan ook). Dan kan in overleg met de "collega's" worden besloten om de opdracht binnen te halen onder de naam van het samenwerkingsverband, noem het even "de holding".
Iedere deelnemer is ook gelijk mede-eigenaar. Zijn er 20 deelnemers, dan bezit iedereen 1/20ste deel van de holding. Dit is belangrijk om geen hiërarchie te hebben. Wel is een periodieke financiële bijdrage/injectie nodig. Dit om kapitaal op te bouwen in de holding. Dit kapitaal dient als zekerheid voor de opdrachtgevers. Een soort verzekering dus. Neemt een groepje van 5 zzp-ers dan een opdracht aan van een X bedrag, welke faalt, dan kan de boete betaald worden uit de holding. Wel is er dan dus een stemronde nodig van de 20 leden voordat er een opdracht wordt weggezet onder de naam van de holding.
Na de invoering van de laatste update heb ik last van renderfouten en hangende pagina's op m'n mobiel, terwijl de desktopversie sindsdien een ACPI-shutdown tegenhoudt ("This program is preventing Windows from shutting down" na het indrukken van de powerknop) en in m'n bookmark-balk ineens alle subdomein-favicons heeft vervangen door het favicon van het rootdomein, tot ik erop klik.
Ik ga ook maar weer eens naar Firefox kijken, is daar nog veel aan veranderd sinds versie 3?
Dat is inderdaad een handige oplossing, waar ik onder andere ook mee werk. Nog weinig concreets uit gehaald, maar altijd nuttig om de contacten te hebben. Wacht, klink ik nu niet als een LinkedIn-recruiter?.GateKeaper schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:56:
vriendennetwerk
Ik heb weinig op met accessoires zoals kettingen of ringen en ken het probleem zelf dus niet, maar vond deze vraag wel een begrijpelijke vraag: de kerel in kwestie krijgt bij veel typen last van zijn trouwring, en vraagt of anderen daar ook last van hebben. Voor Programmers wellicht te breed, en hij heeft zijn vraag dan ook opnieuw gesteld op Workplace.SE, waar 'ie nu al drie downvotes èn een sneer te pakken heeft. Mis ik iets, of zijn mensen enkel butt-hurt vanwege zijn opmerking dat de trouwring "a staple of Western society" is?
[ Voor 55% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2014 19:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, in positieve zin 
Veel betere devtools, en Chrome is 3x ruk. Zie ook mijn sig, as FS al zei
Ik gebruik Chrome alleen voor de coole Hangouts-plugin
Verder: Firefox heeft tabbladgroepen, beste idee sinds tabbladen zelf.
Veel betere devtools, en Chrome is 3x ruk. Zie ook mijn sig, as FS al zei
Ik gebruik Chrome alleen voor de coole Hangouts-plugin
Verder: Firefox heeft tabbladgroepen, beste idee sinds tabbladen zelf.
Ik snap werkelijk echt niks van de Firefox devtools vergeleken met die van Chrome.
Wat snap je er niet aan dan? Zo ingewikkeld kunnen devtools niet zijn lijkt me.alienfruit schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:06:
Ik snap werkelijk echt niks van de Firefox devtools vergeleken met die van Chrome.
FireBug FTW 
De standaard devtools gebruik ik niet, ik vergeet de reden altijd
Firebug is een gigantisch overdreven zware belasting op't systeem. Afgezien van die plugin die laat zien aan welke DOM-objecten er een Javascript-functie is gekoppeld, gebruik ik het niet meer.F.West98 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:15:
FireBug FTW
"The system cannot find the file specified."
Hierboven de volledige foutmelding die Windows Backup me weet te geven. Nou, dat wordt dan maar eens op zoek naar andere backup-software.
Hierboven de volledige foutmelding die Windows Backup me weet te geven. Nou, dat wordt dan maar eens op zoek naar andere backup-software.
Ken je dat, dat je een hele avond aan't debuggen bent, het maar niet snapt, maar dat de fout gewoon echt obvious is?

Straks toch maar naar bed gaan.

Deployen tijdens "Peak hour".
Gelukkig werkte de mail-functie nog... Delete all it is
Gelukkig werkte de mail-functie nog... Delete all it is
Ik vind het niet echt iets voor Workplace SE. Het heeft weinig met de workplace te maken. Een comment daar zegt het ook: "The question is about accessories that are appropriate for an activity, and the answers would be the same whether the activity was being done for work or recreation." Het enige dat je er van zou kunnen zeggen is dat als je het recreatief doet, je het minder frequent zou kunnen doen (in het geval van werk is dat niet zo makkelijk).CodeCaster schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:18:
[...]
Ik heb weinig op met accessoires zoals kettingen of ringen en ken het probleem zelf dus niet, maar vond deze vraag wel een begrijpelijke vraag: de kerel in kwestie krijgt bij veel typen last van zijn trouwring, en vraagt of anderen daar ook last van hebben. Voor Programmers wellicht te breed, en hij heeft zijn vraag dan ook opnieuw gesteld op Workplace.SE, waar 'ie nu al drie downvotes èn een sneer te pakken heeft. Mis ik iets, of zijn mensen enkel butt-hurt vanwege zijn opmerking dat de trouwring "a staple of Western society" is?
";" vergeten?RedHat schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:29:
Ken je dat, dat je een hele avond aan't debuggen bent, het maar niet snapt, maar dat de fout gewoon echt obvious is?
Morgen mijn eerste schooldag als applicatieontwikkelaar! 
(inderdaad, midden in het schooljaar)

Succes alvast toegewenst van een devvertommieonos schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:42:
Morgen mijn eerste schooldag als applicatieontwikkelaar!
Ik moet hier toch nog even ranten
Mijn quote uit vorige topic:
Dit ticket staat nogsteeds open, en ze reageren niet meer. Ik open nog een ticket om te vragen waarom ik geen reactie meer krijg, wordt gewoon gesloten zonder reactie! Dus ik bellen, krijg ik een of andere chago aan de lijn die zegt dat ik teveel zeik en niet zoveel vragen moet stellen! Ik vroeg alleen maar om een pincode! Ze zullen wel failliet gaan binnenkort als de zaakjes zo slecht gaan, ik heb nota bene een blue account met accountmanager die nerens op reageerd.Je zou denken dat ze bij een betalingsprovider wel hun zaakjes op orde hebben (IcePay).
Blijkbaar kan je ergens een Reporting Pincode instellen om zo de reporting API te kunnen gebruiken als authenticatie. Nergens te vinden waar je dat moet instellen, dus ik vragen waar je dat moet instellen, krijg je terug:
[...]![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 20-01-2014 05:19 ]
Iets zegt me dat je liever niet verder werkt met deze partij, en best een andere provider kiest...Megamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 05:07:
[...]
Dit ticket staat nogsteeds open, en ze reageren niet meer. Ik open nog een ticket om te vragen waarom ik geen reactie meer krijg, wordt gewoon gesloten zonder reactie! Dus ik bellen, krijg ik een of andere chago aan de lijn die zegt dat ik teveel zeik en niet zoveel vragen moet stellen! Ik vroeg alleen maar om een pincode! Ze zullen wel failliet gaan binnenkort als de zaakjes zo slecht gaan, ik heb nota bene een blue account met accountmanager die nerens op reageerd.
Het meest nare is dan dat je er niet achter komt, niet kan slapen omdat er nog een rotbug in je code zit en de volgende ochtend wakker word (halfbrak) en denkt OHHH maar dat moet zo.RedHat schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:29:
Offtopic: in de categorie minor inconveniences: mijn water ligt eruit
>.< nice. Je zou denken dat support je netjes te woord zou staan en alles eraan zou doen om je te helpen maar dat is blijkbaar niet zoMegamind schreef op maandag 20 januari 2014 @ 05:07:
[...]
Dit ticket staat nogsteeds open, en ze reageren niet meer. Ik open nog een ticket om te vragen waarom ik geen reactie meer krijg, wordt gewoon gesloten zonder reactie! Dus ik bellen, krijg ik een of andere chago aan de lijn die zegt dat ik teveel zeik en niet zoveel vragen moet stellen! Ik vroeg alleen maar om een pincode! Ze zullen wel failliet gaan binnenkort als de zaakjes zo slecht gaan, ik heb nota bene een blue account met accountmanager die nerens op reageerd.

Nothing to see here!
Nee. Niet in de gaten dat ik 2x met een var basepath werkte. Alleen met autoloaders en classes kwam ik daar niet zo snel achter zeg maar. Dacht dat de fout in de autoloader zat, maar dat was natuurlijk niet zo.
Best wel faal achteraf, ik dacht echt dat de namespaces niet klopte, maar de paths klopte gewoon niet

Ik snap niet hoe het kan dat ik op een website die ik aan het maken ben niets kan selecteren (geen tekst, helemaal niets) als ik hem in Chrome open.
K*t, kom je op kantoor, check je je monitoringsoftware van je servers, 5(!!) servers plat fuuuuuuuu
En dan gaan er niet eerder allemaal alarmen af?eagle00789 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:36:
K*t, kom je op kantoor, check je je monitoringsoftware van je servers, 5(!!) servers plat fuuuuuuuu
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Misschien een divje die een beetje raar reageert bij chrome en over de rest heen komt. Dit heb ik namelijk een keer gehad met IE9Devilly schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:35:
Ik snap niet hoe het kan dat ik op een website die ik aan het maken ben niets kan selecteren (geen tekst, helemaal niets) als ik hem in Chrome open.
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
Als ik zijn tekst goed lees alleen op kantoor, zit je thuis wel lekker rustigWoy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:38:
[...]
En dan gaan er niet eerder allemaal alarmen af?
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Nee, want 1 van de servers die plat ligt was de sms/mail server...Woy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:38:
[...]
En dan gaan er niet eerder allemaal alarmen af?
nee, niet echt/echt niet
Het is enkel niet selecteerbaar. Hovers, clicks en dergelijk werken wel. Volgens mij zouden die dan ook niet mogen werken. Verder kan ik in Chrome niet terugvinden dat er een div is die zich over de rest heen heeft gepositioneerd.SuperSjoerd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:42:
[...]
Misschien een divje die een beetje raar reageert bij chrome en over de rest heen komt. Dit heb ik namelijk een keer gehad met IE9

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Bijna aangereden door een Mercedes (die nu een mooie rubberstreep op z'n portier heeft
)
Voor de rest n prima dagje
Voor de rest n prima dagje

Koffie.
Totaal geen last van.
Sinds ik zo'n wake-up light heb (zie eerdere discussie), wordt ik veel makkelijker wakker!
Ook veel minder depressief
Dus aanrader zo'n wake-up light!
Zo, vandaag even thuiswerken in ons nieuwe huisje. Helaas nog geen internet, maar via de werktelefoon gaat het ook prima.
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.