De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

TheDevilOnLine schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Een aantal banken doen dit nu al. Als ik met internetbankieren een 'normaal' rekeningnummer invoer wordt het automatisch omgezet naar IBAN (behalve die ING rekeningnummers (dus ook 555), omdat die van de standaard afwijken)
Vanaf 1 februari mogen ze dit niet meer :(
Tijdens het lezen van de opgezochte bron kom ik erachter dat de termijn is verlengd voor die automatische omzetting, van 1 februari 2014 naar 1 augustus 2014.

Bron: http://www.banken.nl/nieu...iban-een-standaard-dienst

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Vanaf 1 februari mogen ze dit niet meer :(
Tijdens het lezen van de opgezochte bron kom ik erachter dat de termijn is verlengd voor die automatische omzetting, van 1 februari 2014 naar 1 augustus 2014.

Bron: http://www.banken.nl/nieu...iban-een-standaard-dienst
In Europa zijn de SEPA normen inderdaad 4 maanden uitgesteld. In België echter maar voor 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Ik snap jullie probleem niet echt, ik gebruik hier (BE) zeker al meer dan een jaar zonder probleem IBAN nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even iets in verband met die Wake-up lights: Ik maak net de bedenking dat ik eigenlijk altijd slaap met de gordijnen open. Ik sta ook pas vrij laat op (rond 08:15) dus tegen die tijd is het meestal al klaar buiten. Heeft zo'n wake-up light dan nog wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hipska schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:47:
Ik snap jullie probleem niet echt, ik gebruik hier (BE) zeker al meer dan een jaar zonder probleem IBAN nummers.
Wij waren in augustus klaar, ik snap het ook niet echt. En die lengte, ach, alsof je de hele dag rekeningnummers zit in te tikken. Als je dat al doet dan heb je een adresboek in internetbankieren of stamgegevens in je boekhouding. Much ado about nothing.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:31:
[...]

Ik heb momenteel geen muis bij de hand, ik werk op een laptop met trackpad. De pijltjes op het toetsenbord wil ik ook wel eens gebruiken maar die werken natuurlijk niet wanneer je cursor ergens anders focus heeft (bijvoorbeeld in een textarea).
Dan moet je een echte laptop nemen waar je multi-touch op je trackpad aan kan zetten. Kan je gewoon met twee vingers scrollen ;)

edit:

Was al genoemd :X

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 17-01-2014 13:58 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik wou 'm nét komen posten :X

W...T...F...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kXLjmG9H544R9WBelEUFtpI9/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 17-01-2014 14:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Price:
Carbon per metre €60 £50
Cinnamon RJ/E 1.5 metre €89 £79
Vodka RJ/E 1.5 metre €339 £295
Diamond RJ/E 1.5 metre €1,195 £1029
Vanaf 60 euries de f*ck*ng meter tot 1195 euries de anderehalve f*ck*ng meter voor UTP... Als ik daar ingetrapt was dan had ik ook heel erg hard volgehouden dat het beter klinkt ja :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Tip van de dag:

Coding tip: Leave your code in a broken state

Here's a little practice I do. Before I take a break, or before I finish for the day, I like to leave code broken. As in, cannot compile. And with a note indicating what needs to be done next. This makes it easy to get into coding mode when you start again, because you have a direct goal instead of having to do a big planning session in your head.

The idea came from Richard Gabriel's "Patterns of Software", where he explains he always leaves his writing in the middle of a paragraph. I've done that quite often too, since reading that.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cQiliLP.png

Wie doet dit (bewust code breken :+)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Bij dat soort zaken ga je je toch afvragen of dat wettelijk gezien niet binnen de categorie 'oplichting' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:56:
[...]

Dan moet je een echte laptop nemen waar je multi-touch op je trackpad aan kan zetten. Kan je gewoon met twee vingers scrollen ;)

edit:

Was al genoemd :X
Dat gaat wel op deze Lenovo maar ik vind het niet zo lekker werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:13:
Tip van de dag:

Here's a little practice I do. Before I take a break, or before I finish for the day, I like to leave code broken. As in, cannot compile. And with a note indicating what needs to be done next. This makes it easy to get into coding mode when you start again, because you have a direct goal instead of having to do a big planning session in your head.

The idea came from Richard Gabriel's "Patterns of Software", where he explains he always leaves his writing in the middle of a paragraph. I've done that quite often too, since reading that.
[afbeelding]

Wie doet dit (bewust code breken :+)
Dit is best wel een heel goed idee.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Dit is best wel een heel goed idee.
Bwa, een collega van mij deed hetzelfde. Hij comitte zijn kapotte code waardoor ik het programma niet meer kon runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mijn code is altijd stuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik gebruik wel vaak een "todo" in mijn code voordat ik weg ga, maar niet bewust iets breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat kan ik niet doen, dan breekt de build. :P Ik zet een breakpoint en TODO als ik nog ergens mee bezig ben, al zou ik de code dan natuurlijk ook (met compileerfout) kunnen shelven tot ik tijd heb verder aan die feature te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2014 14:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:12

Comgenie

Soms heb je dat

Doe ik zelf regelmatig wanneer ik nog bezig ben met iets. Vooral om te voorkomen dat ik vergeet dat het nog niet af is en de desbetreffende method vrolijk al ga gebruiken :P . Natuurlijk check ik het niet zo in natuurlijk.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Bwa, een collega van mij deed hetzelfde. Hij comitte zijn kapotte code waardoor ik het programma niet meer kon runnen.
Ok, de code expres kapot maken etc. en het dan NIET PUSHEN is best een goed idee.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Dat gaat wel op deze Lenovo maar ik vind het niet zo lekker werken hier.
Bij mijn Lenovo y500 is de touchpad ook de meest waardeloze component van het toestel :'(

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
Avalaxy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 04:18:
Er blijft daarna nog meer code over het scherm rollen, en het is allemaal UI-gerelateerde Javascript :')
In Antitrust zit de eerste 3 minuten van de intro vol met HTML (ook tijdens de film trouwens), moet zogenaamd code zijn om vanaf overal ter wereld in ieder device te kunnen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lang leve throw new NotImplementedException("dit moet nog gebouwd worden!") ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Ok, de code expres kapot maken etc. en het dan NIET PUSHEN is best een goed idee.
Hij maakte de code echter niet expres kapot. Hij testte zijn code gewoon niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik doe meestal thrown new \Exception('break!');
en dan zit ik de rest van de dag met YouTube: The Supremes: You Can't Hurry Love - Original (Take 1) in mijn hoofd. :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:13:
Tip van de dag:

GateKeaper schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:13:
Bij dat soort zaken ga je je toch afvragen of dat wettelijk gezien niet binnen de categorie 'oplichting' valt.
Nou als je afspraken maakt, dan is dat toch niet erg :? En als je kijkt waar het is gebroken, dan weet je ook wel dat het een bewust stukje is. Om het nou oplichting te noemen vind ik ook overdreven. Daarnaast ben ik benieuwd welke wetteksten in hemelsnaam dit soort constructies zouden verbieden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Heb het ook wel gedaan hoor. Als je in een bepaalde flow zit en iets op het spoor was om dan even een ; weg te halen en iets neerzetten wat je daar aan het doen was. Scheelt de volgende dag toch wel om weer te bedenken wat je gisteren ook alweer aan het doen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BtM909 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:30:
[...]

[...]

Nou als je afspraken maakt, dan is dat toch niet erg :? En als je kijkt waar het is gebroken, dan weet je ook wel dat het een bewust stukje is. Om het nou oplichting te noemen vind ik ook overdreven. Daarnaast ben ik benieuwd welke wetteksten in hemelsnaam dit soort constructies zouden verbieden :/

[html]<!-- trololol -->[/html]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

:D @ spoiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
[...]

[...]

[html]<!-- trololol -->[/html]
Volgens mij is het een reactie op die post erboven ;) . Zie onder, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
Had even een quote bij gemoeten, aangezien jij tussendoor reageerde. Maar dit sloeg natuurlijk op de audio-utp-kabels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik selecteer ze altijd :P

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn spoilertag-kleur is grijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wie was trouwens de Tweakers die gister ook bij het Computable ding van gister was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb als custom CSS:
.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.spoiler:hover,
.spoiler:hover * {
  background-color: #fff !important;
}

:Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

========== Build: 2 succeeded, 0 failed, 3 up-to-date, 0 skipped ==========
Ik heb een klein projectje :+
Sebazzz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:24:
Valt mij de laatste tijd op dat bij webdevelopement Chrome vaker lastiger doet en raar gedrag vertoond dan Internet Explorer :')
QFT, helemaal mee eens.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Bij mijn Lenovo y500 is de touchpad ook de meest waardeloze component van het toestel :'(
Die van mij is net terug van een vakantie bij het reparatie center. Gelukkig had ik al een versie met een goed touchpad, maar toen besloot het scherm dood te gaan :'(

Ah well, mijn collega heeft nu een mooie "nieuwe" laptop :+ Ik raak zelf geen Lenovo meer aan de komende tijd :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39
Koopt iemand dat, die "hifi" utp kabels? Dat is toch niet normaal, als ik mijn huis daarmee zou doen ben alleen daar al 100k aan kwijt :X In verhouding: ik hoefde nu alleen maar te zorgen dat er bier koud stond.

[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 17-01-2014 14:55 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik denk dat je dit meer moet lezen als "vervang UTP door audio en lees dit nog eens".
Met zulke onzinnigheden is dit niet als serieus artikel bedoelt. :P
Meer als een statement naar audio kabels. ook wel bekend als: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht
*!@#$ Ik ga weer terug naar het selecteren ipv klikken.
jip_86 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:32:
Heb het ook wel gedaan hoor. Als je in een bepaalde flow zit en iets op het spoor was om dan even een ; weg te halen en iets neerzetten wat je daar aan het doen was. Scheelt de volgende dag toch wel om weer te bedenken wat je gisteren ook alweer aan het doen was :)
Inderdaad. Maar dit niet inchecken, want het is nog WIP! ;)
Zeker als het ergens diep, diep verborgen in het systeem zit. Dan weeet je gelijk weer waar je moet beginnen. Het is niet altijd mogelijk om je systeem de hele nacht aan te laten staan. Ik werk nu via VDI en daar moet je aan het eind van de dag uitloggen, anders kom je er niet meer in zonder reset door de helpdesk.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tuurlijk kopen mensen dat, anders werden zulke dingen niet gemaakt. Ik kwam laatst een mooi iets tegen, een soort stoeptegel die zorgt dat je muziek veel beter gaat klinken als je je CD er even op legt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:07:
[...]

Rickroll's staat normaliter een ban op he >:)
Ik zeg...doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Cartman! schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02:
Tuurlijk kopen mensen dat, anders werden zulke dingen niet gemaakt. Ik kwam laatst een mooi iets tegen, een soort stoeptegel die zorgt dat je muziek veel beter gaat klinken als je je CD er even op legt 8)7
De klinkklare onzin die er ook wordt verkondigd in dat artikel en door de fabrikant. Bijna kudos voor het verzinnen, hoor.
All insulation slows down the signal on the conductor inside. When insulation is unbiased, it slows down parts of the signal differently, a big problem for very time-sensitive multi-octave audio. AudioQuest’s DBS creates a strong, stable electrostatic field which saturates and polarizes (organizes) the molecules of the insulation. This minimizes both energy storage in the insulation and the multiple nonlinear time-delays that occur. Sound appears from a surprisingly black background with unexpected detail and dynamic contrast. The DBS battery packs will last for years. A test button and LED allow for the occasional battery check.
All audio cables are directional. The correct direction is determined by listening to every batch of metal conductors used in every AudioQuest audio cable. Arrows are clearly marked on the connectors to ensure superior sound quality. For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cartman! schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:02:
Volgens mij moet je dan de CD nog even goed op en neer schuiven. Maar dan heb je wel het geheim van dubstep ontdekt. Vroeger donderde je je CD-speler weg als er dubstepachtige muziek uit zou komen, tegenwoordig is het hip

Over muziek gesproken, de shuffle van Spotify is redelijk waardeloos ik heb 26 uur aan muziek in mijn favorieten staan, maar hoor diverse nummers meerder keren per dag langskomen... :?

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
Kan je niet gewoon spotify op je pc installeren? Die is ook gratis (en zonder limiet).
Ik heb het hier de hele dag open staan. Heel af en toe een Spotify reclame tussendoor alleen.

edit:
ik lees verkeerd, ik dacht dat je het over Spotify Shuffle voor de mobiel had.

[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 17-01-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

pdebie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:28:
edit:
Bijna weekend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:28:
Kan je niet gewoon spotify op je pc installeren? Die is ook gratis (en zonder limiet).
Ik heb het hier de hele dag open staan. Heel af en toe een Spotify reclame tussendoor alleen.

edit:
:+ toen ik afgelopen week wilde googlen over het probleem kwam ik ook steeds die nieuwe mobiele versie tegen. Maar ik bedoelde de functionaliteit in de PC versie :)

Ben al een hele tijd betalende klant, dus de Shuffle versie hoef ik gelukkig niet te gebruiken.

Overigens ben ik niet echt tevreden meer over Spotify, ze weigeren een fatsoenlijke app uit te brengen voor Windows RT (terwijl er voor WP wel een versie is), de webversie is redelijk brak (IE11 werd in eerste instantie niet ondersteund en als je op de RT het scherm uit zet werkt het geluid niet meer (uiteraard niet de fout van Spotify, maar wel reden om een echte app te hebben)). Echt luisteren naar de community doen ze ook niet meer (heeft ook lang geduurd voordat de landscape versie van de android app terug was). Daarnaast hebben ze ook redelijk vaak last van storingen... Helaas is er weinig te vinden qua alternatieven... XBOX music klinkt redelijk, maar wordt nog niet overal ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

|:( |:( |:(
Ik zit even mijn ophaalscript op andere sites te testen (openbare info ;) ) en nu kom ik er dus achter dat OOK de database inconsistent is.
Bij de wijzigingen wordt naar een lesuur verwezen met een lesuurID, maar dat lesuur bestaat niet eens in de bron, en op dat tijdstip krijgt die klas een heel andere les (andere leraar, ander lokaal, ander lesID), en dan loopt mijn scriptje stuk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5NdSS4U.gif _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

.Gertjan. schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:45:
[...]

:+ toen ik afgelopen week wilde googlen over het probleem kwam ik ook steeds die nieuwe mobiele versie tegen. Maar ik bedoelde de functionaliteit in de PC versie :)

Ben al een hele tijd betalende klant, dus de Shuffle versie hoef ik gelukkig niet te gebruiken.

Overigens ben ik niet echt tevreden meer over Spotify, ze weigeren een fatsoenlijke app uit te brengen voor Windows RT (terwijl er voor WP wel een versie is), de webversie is redelijk brak (IE11 werd in eerste instantie niet ondersteund en als je op de RT het scherm uit zet werkt het geluid niet meer (uiteraard niet de fout van Spotify, maar wel reden om een echte app te hebben)). Echt luisteren naar de community doen ze ook niet meer (heeft ook lang geduurd voordat de landscape versie van de android app terug was). Daarnaast hebben ze ook redelijk vaak last van storingen... Helaas is er weinig te vinden qua alternatieven... XBOX music klinkt redelijk, maar wordt nog niet overal ondersteund...
Google music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Korben schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:10:
[...]

De klinkklare onzin die er ook wordt verkondigd in dat artikel en door de fabrikant. Bijna kudos voor het verzinnen, hoor.

[...]

[...]
Klinkklare onzin inderdaad.
Neemt niet weg dat een kabel (analoog) wel frequentie-afhankelijke faseverdraaiing geeft. Als je heel erg je best doet kan je dat opvatten als frequentie-afhankelijke vertraging :+

Bij digitale signalen echter.... 8)7

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Acid_Burn

uhuh

Ach, bij toslink en sp/dif kabels wordt hetzelfde beweerd.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:45:
[...]

Kan hier niet echt over mee praten helaas. Ik heb de applicatie gewoon op mijn windows pc draaien en dat werkt prima. Ook de iPhone app werkt prima. Ben geen betalende klant overigens, maar een echte hollander die de gratis variant gebruikt :+

Ik zie namelijk totaal geen meerwaarde meer tussen de betaalde en de niet betaalde versie, nu de tijdslimiet eraf is. Downloaden van playlists om offline te kunnen beluisteren heb ik zowel op werk als op mijn pc thuis niet nodig. En op de iPhone zit ik ook op werk en thuis op Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

pdebie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:16:
[...]
Ik zie namelijk totaal geen meerwaarde meer tussen de betaalde en de niet betaalde versie, nu de tijdslimiet eraf is. Downloaden van playlists om offline te kunnen beluisteren heb ik zowel op werk als op mijn pc thuis niet nodig. En op de iPhone zit ik ook op werk en thuis op Wi-Fi.
Je vindt die ingesproken reclames door verkouden mensen niet verschrikkelijk irritant?
Zo nee, dan is er niet veel meerwaarde inderdaad.
Behalve de geluidskwaliteit dan, maar dan heb je weer die dure kabels nodig om dat te kunnen horen :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nah, die ene minuut elk uur kan ik wel hebben :)

En ik durf over de geluidskwaliteit niets te zeggen. Ik heb nog nooit gehoord hoeveel beter een premium account moet klinken. Heb overigens wel een set fatsoenlijke speakers thuis aan de pc.

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 17-01-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:X
Toen maakte EF bij Migrations wel Migrations aan, maar de tabelnamen allemaal zonder dbo. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Respect voor 't geduld van NMe. _/-\o_

(volgens mij wil hij graag weten "wat niet werkt").

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 17-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Met een galajurk op de foto. #yolo.

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 17-01-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) return;
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script></p>
        </div>

</head>
<body>

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 17-01-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja iedereen is ooit begonnen. Het is in zekere zin wel "leuk" dat hij voor zichzelf begint, maar.. ja eh.. Je moet wel een beetje kwaliteit hebben, een opensource CMS installeren met een standaard theme kan mijn moeder nog (serieus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:37:
Nja iedereen is ooit begonnen. Het is in zekere zin wel "leuk" dat hij voor zichzelf begint, maar.. ja eh.. Je moet wel een beetje kwaliteit hebben, een opensource CMS installeren met een standaard theme kan mijn moeder nog (serieus).
Kijk, niks tegen beginnen ofzo hoor, maar de manier waarop de massa van die groep "jonge entrepreneurs met frisse blik" de boel benaderen, is "ik weet iets van computers en ik kan WordPress installeren, ik ben echt ultravetcoolgoed, nu een net pak aan en ik ben die vet coole social-media-marketing-guru-entrepreneur"

Terwijl (helaas) elke professional gehakt maakt van het "product" dat ze afleveren.
You think it's expensive to hire a professional?
Try hiring an amateur

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 17-01-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi1115
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 15:57
Douweegbertje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:53:
[...]
Dus wat ik een beetje wil zeggen is; prima als je zelf op je bek gaat terwijl je een site voor kennis loopt te maken, maar ga niet de professional uithangen met je bij elkaar geraapte code. In dit voorbeeld; standaard templates, standaard gejatte CSS stukjes, contact forms van 3e partijen, standaard PrestaShop met standaard template. Zulke mensen horen een titel te hebben van "Copy&Paste Beunhaas '1st class". Indirect naaien ze klanten weg.
Ik ben eigenlijk bang dat klanten het vaak niet eens weten. Die zien gewoon een website. De 'webdeveloper' zegt dat hij/zij het zelf gemaakt heeft, dus dat zou wel goed zijn. Ook vroeg de 'website-maker' maar * euro. Echt een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:34:
[...]

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) return;
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script></p>
        </div>

</head>
<body>

Dat wordt standaard zo aangeleverd door Facebook (zie bijv. https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button/), dus dat is niet zo'n heel erg voorbeeld lijkt me.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens, het probleem is denk ik dat mensen die iemand inhuren voor een website weinig kennis hebben en dit al heel erg mooie voorbeelden vinden en helemaal niet doorhebben wat voor kwaliteit ze krijgen. Als het er gelikt of ingewikkeld genoeg uitziet, is het al helemaal geweldig voor de meeste mensen. Een beetje zoals met de code in films van vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Chris7 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:08:
[...]

Dat wordt standaard zo aangeleverd door Facebook (zie bijv. https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button/), dus dat is niet zo'n heel erg voorbeeld lijkt me.

Voor de rest ben ik het er wel mee eens, het probleem is denk ik dat mensen die iemand inhuren voor een website weinig kennis hebben en dit al heel erg mooie voorbeelden vinden en helemaal niet doorhebben wat voor kwaliteit ze krijgen. Als het er gelikt of ingewikkeld genoeg uitziet, is het al helemaal geweldig voor de meeste mensen. Een beetje zoals met de code in films van vanochtend.
Het probleem is de plek, het blokkeert de website van verder uitvoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:13:
[...]

Het probleem is de plek, het blokkeert de website van verder uitvoeren :+
Nee, het moet juist direct na de body zodat het element direct weet wat hij er mee moet. Doe je het helemaal onderaan de pagina dan laad hij waarschijnlijk niet eens. Volgens mij is het punt meer dat het in de head staat.. Ooit wel eens een div in je head gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Douweegbertje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Nee, het moet juist direct na de body zodat het element direct weet wat hij er mee moet. Doe je het helemaal onderaan de pagina dan laad hij waarschijnlijk niet eens. Volgens mij is het punt meer dat het in de head staat.. Ooit wel eens een div in je head gezet?
Die div hoort inderdaad ook nog eens in de body :p Maar volgens mij kun je dat script gewoon in de footer knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wait.

Dat staat in de head?
Een div, een spook sluit-p en een spook sluit-div in de head?

Dat browsers dat kunnen renderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:08:
[...]

Dat wordt inderdaad zo aangeleverd.

Maar niet met </p></div>, laat staan de melding dat het in de HEAD moet ;)

*edit*
Ja hoor, ik ben ook even een kwartiertje weg :(

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 17-01-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ga zo maar eens naar huis! :o Volgens mij lag er shoarma in de koelkast vanochtend :Y)

---

Btw; zou een [WIP] mogen, in "Webdesign, Markup & Clientside Scripting"? :X

Met betrekking op de webapp ledenadministratie voor een manege voor gehandicapten. Zou wel eens wat feedback willen op de gebruiksvriendelijkheid. Als je de enige bent die werkt aan een zoiets, terwijl er straks ook leken mee aan de slag moeten, is dat wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:36:
[...]

Dat wordt inderdaad zo aangeleverd.

Maar niet met </p></div>, laat staan de melding dat het in de HEAD moet ;)
Die head had ik over het hoofd gezien, dan is het toch wel een erg voorbeeld (van hoe het niet moet). Er staat zelfs op Facebook heel duidelijk dat je het ná de body-tag moet doen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Met betrekking op de webapp ledenadministratie voor een manege voor gehandicapten. Zou wel eens wat feedback willen op de gebruiksvriendelijkheid. Als je de enige bent die werkt aan een zoiets, terwijl er straks ook leken mee aan de slag moeten, is dat wel handig :+
Waarom vraag je dit hier en bespreek je het niet met een paar mensen op deze manege? Feedback van de doelgroep is altijd het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:09:
[...]

Waarom vraag je dit hier en bespreek je het niet met een paar mensen op deze manege? Feedback van de doelgroep is altijd het beste ;)
There's only one person able to give you a better advice, than another developer.
It's the user.

(And trust me, the user will be even more stupid than you can imagine :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 19:09:
[...]

Ga ik ook doen! :> Maar dat zou ik als een bèta test zien, terwijl een alfa test soms ook een goed idee is :+ Daarnaast hebben beide een andere kijk op de zaak, de combinatie is denk ik vaak het best! 8)

Maar, nu snel naar huis. Fijn weekend allemaal! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Zooooo. Tijd voor ff rust en onderhoud. Ik zit nu ff op de bank met een tablet, dus zodra ik achter mijn PC zit ga ik schonen......

.....

En we're back. Ik heb het directe gebash en aangrenzende posts e.d. verwijderd (sommigen zagen het al aankomen :+).Een discussie hierover prima, daarom heb ik wat posts laten staan. Maar een directe aanval of gebash op de persoon, op wie dan ook (!), is direct een ban.

[ Voor 42% gewijzigd door Creepy op 17-01-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, flink gehakt Creepy :D

Om toch de discussie, die volgens mij best devschuur waardig is, vol te houden:

Het hele "probleem" is niet zozeer iemand die in de markt stapt, of iemand die zichzelf de grootste dev ever vindt, maar dat dergelijke mensen met bizar lage prijzen een markt (hun eigen markt nota bene!) kapot maken zonder dat ze het doorhebben.

Of eigenlijk, ligt het probleem niet bij het vertekende beeld van de klant?
Als jij tegen de aannemer die jouw huis aan het bouwen is zegt "Ik wil dat raam 1 meter naar rechts", is die aannemer echt niet blij en rekent ook kosten voor het verplaatsen van dat raam.
Bij software zijn het de goedkope cowboys die dat idee van "een raam verplaatsen kost geld" kapot maken, door alles maar te doen en vriendjes te blijven met klanten.

Is het niet beter om eens te stoppen met cadeautjes geven zonder te zeggen wat het kost?

*edit*
Even via DM met Creepy overlegt. Ik zal nog even kort aangeven wat ik vind van het maken van kosten:
Iedereen snapt, dat als je een huis laat bouwen, maar halverwege ineens de deur een meter naar rechts wil hebben, dat het de aannemer geld kost.
Bij software is het lang zo duidelijk niet dat dit extra moeite en werk kost. Tenzij je consequent aangeeft "Wat je nu vraagt kost ons geld, dus betaal je er voor".
Hoe weinig je het ook fysiek ziet.
Mijn instelling is dus, dat zodra ik kosten maak en die voor eigen rekening neem, ik dat expliciet aangeef naar de klant. En dat de klant daar best dankbaar voor mag zijn, maar dat terzijde.

[ Voor 120% gewijzigd door Firesphere op 17-01-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Mhaw, 31 posts maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mhaw: Met Hele Andere Woorden
of
Mhaw: een andere spelling van mwah/meh/muh/mweh/neh/valt mee/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07
En, wat vinden we eigenlijk van het werk van Creepy? :+

Ik had gelukkig een film als afleiding toen de devschuur toe was... Wat moet ik anders de vrijdagavond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

F.West98 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:13:
Mhaw: Met Hele Andere Woorden
of
Mhaw: een andere spelling van mwah/meh/muh/mweh/neh/valt mee/...
Nee, mhwa, als in typefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:16:
[...]

Nee, mhwa, als in typefout.
"mwah"
/devschuurmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het heeft mij weerhouden van het plaatsen van een rant :+
Be happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:51:
Zo, flink gehakt Creepy :D

Om toch de discussie, die volgens mij best devschuur waardig is, vol te houden:

Het hele "probleem" is niet zozeer iemand die in de markt stapt, of iemand die zichzelf de grootste dev ever vindt, maar dat dergelijke mensen met bizar lage prijzen een markt (hun eigen markt nota bene!) kapot maken zonder dat ze het doorhebben.

Of eigenlijk, ligt het probleem niet bij het vertekende beeld van de klant?
Als jij tegen de aannemer die jouw huis aan het bouwen is zegt "Ik wil dat raam 1 meter naar rechts", is die aannemer echt niet blij en rekent ook kosten voor het verplaatsen van dat raam.
Bij software zijn het de goedkope cowboys die dat idee van "een raam verplaatsen kost geld" kapot maken, door alles maar te doen en vriendjes te blijven met klanten.

Is het niet beter om eens te stoppen met cadeautjes geven zonder te zeggen wat het kost?

*edit*
Even via DM met Creepy overlegt. Ik zal nog even kort aangeven wat ik vind van het maken van kosten:
Iedereen snapt, dat als je een huis laat bouwen, maar halverwege ineens de deur een meter naar rechts wil hebben, dat het de aannemer geld kost.
Bij software is het lang zo duidelijk niet dat dit extra moeite en werk kost. Tenzij je consequent aangeeft "Wat je nu vraagt kost ons geld, dus betaal je er voor".
Hoe weinig je het ook fysiek ziet.
Mijn instelling is dus, dat zodra ik kosten maak en die voor eigen rekening neem, ik dat expliciet aangeef naar de klant. En dat de klant daar best dankbaar voor mag zijn, maar dat terzijde.
Je hebt wel goede punten maar persoonlijk heb ik dan ook wat toevoegingen.

IT werk word vaak gezien als "ik heb een computer + internet nodig en ik kan gaan". De instap is enorm laag. Het vinden en maken van werk kan relatief makkelijk, in tegenstelling tot iemand die bijvoorbeeld in de bouw zit. Iedereen heeft wel een computer, en als je denkt dat je een beetje kun programmeren kun je in feite uurtje factuurtje gaan doen.

Dan heb je deze jongere mensen die zich helemaal rijk gaan rekenen met hun basale kennis. Ik bedoel, lekker boeiend. KvK inschrijven en zakelijke rekening (hoeft niet eens eigenlijk) en voor ~40 euro heb je je eigen bedrijf. Het stikt van de "scholieren" die letterlijk NUL bedrijfservaring hebben, ja misschien een stage van een half jaar. Vervolgens komen ze aan met beunwerk voor een prijs die niet reeël is.

Dit speelt al jaren en het gevolg is dat het aanbod echt enorm gaar is. Klanten verwachten een uur prijs van een 10tje per uur, en denken dat alle custom dingen "even" gedaan kunnen worden. En waarom? Omdat Pietertje die het CMS Wordpress heeft gevonden heeft gezegd dat hij dat wel even kan doen. Vervolgens verpest hij het, negeert hij de klant en laat hij het zitten. Immers het gevoel dat het noodzakelijk is om je klant tevreden te houden is er toch niet. Pietertje zit toch in het huis van mamma en pappa waar hij alles gratis krijgt.

1200 euro p/m verdienen? Vetpot man. Lekker alles in mijn zak steken.

Oh, wat is dat? Belastingdienst aanmaning van kwartaal X?
Oh wat is dat? Omzetbelasting?

Papa, mag ik 3000,- voor de belastingdienst?

Misschien heel dom zoals ik het soms neerzet, helaas komt dit verdomd dicht bij de waarheid.

-------------------

En soms kom je dan topics tegen van zelfstandige, die dan vragen gaan stellen wat letterlijk het niveau css 101 is. Niet heel erg, maar dan nog zo koppig als de pest en niet luisteren naar vragen die worden gesteld. Dat is iets wat "grinds my ears".

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 17-01-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Op zich heb je wel een punt, alleen, ik was vroeger "Piet het zoontje". Met het enige verschil, dat ik altijd alles zelf moest rooien.
Dus, ik rekende een uurtarief. Toentertijd 100 gulden/uur. En waarom zoveel? Omdat ik wist waar ik het over had, en dat ook kon bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Urgh. Mijn ROM is echt brak. Verkeerde batterij sinds vandaag, en een constant wisselende netwerkstatus. Dan weer verbonden, dan weer verbroken. Dan ineens verbonden met wifi terwijl wifi uit staat. Ook sinds vandaag.
Sinds een paar dagen dat ik na een wifi toggle niet meer 'terug' kan via de hardwareknop. Enkel nog in-app. En zodra ik dan toch op die terugknop klik loopt de app vast. Compleet.

En ParanoidAndroid4 is nog niet uit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46

StM

Voor de mensen die tijd te veel hebben of gewoon eens wat anders willen doen, de mensen van Matasano (die van de crypto challenges) hebben weer eens tijd te veel gehad: http://www.matasano.com/matasano-square-microcontroller-ctf/

Hij is leuk en heel uitdagend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.West98 heeft weer eens iets stuk gemaakt Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lwXaoOh.gif

Ik ben het volledig eens met wat er geschreven wordt over uurtarieven, klanttevredenheid en hoe om te gaan met change requests. IT wordt als gemeengoed gezien (wat het ook is), maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat er veel meer bij komt kijken dan 'even iets in elkaar zetten'.

Elke boerenlul kan met Wordpress een website in elkaar zetten, en zou het vast ook nog wel lukken om de informatie die wordt ingevuld te gebruiken voor een ander doel. Wat mensen zich niet beseffen is dat een stuk software nooit "af" is en je daarom al bij de ontwerpfase vooruit moet kijken.

Dat ziet Pietje over het hoofd, de website die hij oplevert (voor € 150, de prijs die ik vroeger voor dat soort klussen hanteerde) hangt dan van de bad practices aan elkaar. Veel zaken hardcoded, geen logische structuur gebaseerd op herbruikbare componenten, enzovoorts. Toekomstige uitbreidingen (als Pietje ze nog wil/mag doen) zorgen alleen maar voor meer problemen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee, ik niet.
Maar unofficial ROMs gaan na een tijdje vanzelf kapot.
:+

Overigens moet Infoweb beter letten op wat 'ie doet met z'n lessen. Spookuren, random vervallende uren die niet bestaan, random encoding issues, random fouten in het bestand (spatie ipv tab, dan breekt alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

"Random encoding issues" zeg je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:54
Creepy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:00:
"Random encoding issues" zeg je? :+
BURN! Mooie opmerking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Naja, hoe ik het terugkrijg van de server, zitten wel wat encoding issues in ja :+
En néé, dit keer is het ECHT NIET mijn fout.

Overigens... Ehm. Laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Douweegbertje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:35:
[...]

Je hebt wel goede punten maar persoonlijk heb ik dan ook wat toevoegingen.

[...]
Zoo, wat een frustraties allemaal :P

Ik heb 2 dingen:

1. who cares dat er amateurs de markt proberen te "verzieken"... Dat soort klanten wil ik sws niet eens hebben :) Daarnaast is het toch aan jou om jouw klanten te overtuigen wat het verschil is tussen 10 euro per uur vs jouw uurtarief?

2. ik snap niet waarom je steeds aanhaalt dat pietertje de aanmaning van z'n papa "kwijtgescholden" krijgt? Who cares waar dat geld vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BtM909 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:05:
[...]

Zoo, wat een frustraties allemaal :P

Ik heb 2 dingen:

1. who cares dat er amateurs de markt proberen te "verzieken"... Dat soort klanten wil ik sws niet eens hebben :) Daarnaast is het toch aan jou om jouw klanten te overtuigen wat het verschil is tussen 10 euro per uur vs jouw uurtarief?

2. ik snap niet waarom je steeds aanhaalt dat pietertje de aanmaning van z'n papa "kwijtgescholden" krijgt? Who cares waar dat geld vandaan komt?
Ik vond het wel redelijk goed uitgelegde argumenten voor mijn mening, niet zo zeer frustraties. Als iets negatiefs is, moet het dan per direct frustraties of "haat" naar iets/iemand zijn? :)

1; Nou, ik o.a.
Dat is een beetje het zelfde verhaal dat er allerlei polen voor een minimum hier in Nederland werken. Dan moet je als schilder iemand gaan overtuigen dat jij beter van kwaliteit bent. Nu is dit eigenlijk een beetje een rot voorbeeld, omdat deze "polen" misschien qua kwaliteit dichterbij zitten dan een echte 'it-pro' en een 'beunhaas'.

Kijk, ik heb volgens mij nog wel ergens wat voorbeelden staan van klanten die enorm slechte ervaringen hebben gehad. Nu kun je wel zeggen van "dat soort klanten wil ik niet" , maar als er een groot aandeel van klanten zulke ervaringen hebben gehad, wordt het soms lastig om te sorteren.
Om in elk geval een aantal voorbeelden te geven:

Opdracht; "programmeur X heeft het verpest, en nu zitten we met een half product, kun je het afmaken?". Ten eerste "schrikken" ze dan van mijn tarief en ten tweede wil ik eigenlijk niet zo'n half product (of zelfs 90% klaar hoor!!) . Je hebt dan het gezeik van iemand anders. In feite neem ik dan niet zo'n opdracht, en pakt beunhaas 2 het weer op. Die ziet dan niet in dat je niet in de rommel van iemand anders moet gaan zitten.

Vervolgens blijf je allerlei dingen tegenkomen, zoals het niet vooruit willen betalen, zelfs niet van een bepaald percentage. Dit was voor mij soms verdomd lastig als ZZP'er. Puur de rede: slechte ervaringen met andere.

2;
Nou, nogmaals: ik.
Hoe kan ik concurreren met iemand die onder een kostprijs opereert? Toevallig ken ik gewoon ontzettend veel mensen die voor zichzelf beginnen en ik heb haast alles al gezien. Wat je gewoon krijgt is dat ze geen ene moer aan bedrijfsplan hebben, niet rekening houden met de daadwerkelijk winst maar gewoon de omzet pakken. Vele gaan pas na één jaar op hun bek, als ze achter dingen komen. In die tussentijd hebben ze wel één jaar lang potentiële klanten gepakt.

Verder prima, als iemand nog thuis zit bij hun ouders. Maar het gaat hier puur om een soort van besef. Besef van geld en "van je bedrijf kunnen leven". Hoe kan iemand die 17-18 jaar is, zonder relevante werkervaring nou een fatsoenlijk bedrijfje neerzetten? Mogelijk.. als je de kwaliteiten hebt misschien, op het gebied van IT, al dan niet van echt bedrijfsvoering. Ik hoef alleen toch niet uit te leggen dat hier maar misschien 1% onder valt?

Vroegáh gingen mensen sparen, misschien zo'n 20k-40k. Gewoon bij hun werkgever. Met hun expertise in hun werkgebied maakte ze eens de keuze om eens serieus met een bedrijfje te beginnen. Een jaar of misschien net 2 de kans om er echt iets van te maken.. en anders maar weer verder in loondienst. 1-2 kritische jaren waarin het heel lastig is soms.

Nu krijg je mensen die nog bezig zijn met hun MBO, geen bedrijfsplan hebben, geen serieuze financiële middelen, geen uniek product, geen ervaring, geen specialisme, geen netwerk... maar wel een website en een portfolio van de site die je voor een kennis hebt gemaakt. En daar zijn er dan duizenden van. Een beetje overleven met de centen van je ouders, zakgeld zelfs misschien en eventuele struikelblokken worden wel opgelost.

Dus wat je gewoon krijgt, is dat mensen één jaar of misschien 2 bezig zijn op een manier dat niet lekker is voor de IT markt. Niet fijn voor de serieuzere startups, en in zekere zin zeker marktbepalend op bepaalde vlakken.

Ik had gelukkig wel een fatsoenlijk bedrijfsplan, een uniek iets, geld gespaard en al van te voren een netwerk op gebouwd. Hoe dan ook had ik er wel in zekere zin last van, dat er "jongetjes" waren, die de kantjes er van liepen.

tl;dr ;
Sommige denken er veel te makkelijk over, hebben geen besef van zelf kunnen rondkomen en beginnen een bedrijfje die na 1-2 jaar weer opgeheven is. Ondertussen hebben andere daar domweg last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39
Lang verhaal inderdaad, maar er zit denk wel een kern van waarheid in. Maar misschien ook wel iets positiefs: al die mensen die een ervaring hebben gehad met zo'n goedkope it'er, gaan de volgende keer wel op zoek naar een goede. En die bedrijfjes van hun sterven vanzelf wel, terwijl die van jouw wel meer dan een of twee jaar mee gaat. Trouwens, zou je die opdrachten die zij doen echt willen hebben? Een website met laten we zeggen een pagina of 10 en een cmsje is toch ook geen uitdaging aan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja, dat klopt. Behalve dat je dan grote kans hebt dat ze jouw overslaan. Grote kans dat ze dan een "echt" bedrijf opzoeken, een B.V. bijvoorbeeld met meerdere werknemers in plaats van een ZZP'er in een klein gehuurd hok :p

Maar zo'n opdracht kan wel interessant zijn, De meeste weten niet precies wat ze willen, maar soms kan het best lastig zijn om een echt goede website te maken voor iemand die helemaal op maat is. Uiteraard kun je ze dan een standaard website geven. Echter mijn doel is dat middels hun website, hun omzet met een xx% verhoogd gaat worden. Dit heb ik al meerdere malen gedaan, en met een standaard website gaat je dit niet lukken.

Normaal ging ik dan een goed gesprek aan, waarbij ik dan een verkapt marktonderzoek doe, en meestal kon ik ze overtuigen voor een veel beter product waar ik op los kon gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 18-01-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Maar, is het dan ook niet een idee om eens wat meer te pushen om een betrouwbare bron van goede devvers te krijgen? Als iemand mij om advies vraagt voor een website kan ik het ook niet geven. Ik weet niet waar ik iemand heen kan sturen voor een betrouwbaar ontwerp en ik weet ook niet wat een reele prijs is.

Het zou denk ik voor de klanten beslist makkelijker zijn als er ook gewoon simpelweg meer info over is: kwaliteits- en aandachtspunten, tarieven en te verwachten tijdsinvestering, indien mogelijk kiezen voor een devver van gegarandeerde minimumkwaliteit...

Nu moeten klanten keuzes maken over iets waar ze niets van weten, in een oerwoud van beunhazen, knutselende pubers en hobbyisten.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

incaz schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:32:
Maar, is het dan ook niet een idee om eens wat meer te pushen om een betrouwbare bron van goede devvers te krijgen?
Meer te pushen? Ik ben vast de enige die dat niet begrijpt. Maareuhm, wat bedoel je hier precies met "pushen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij lijkt meer te doelen op organiseren en centraliseren. Dan krijg je een beetje overhead, en stel je iemand aan die de werving en het bijhouden van de capaciteiten van de deelnemers gaat doen. Je hebt uiteraard ook iemand nodig die met potentiële opdrachtgevers gaat overleggen om zo te kijken welke persoon uit de poule het beste bij die klant past. Er moeten contracten opgesteld, rondgestuurd en opgeborgen worden en de in- en uitgaande facturen moeten worden bijgehouden, dus neem je een secretaresse aan.

En even later blijkt dat je een recruitmentbureau bent begonnen.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2014 14:36 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1 ... 18 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.