Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is een interpretatie programmeertaal, misschien ook wel weer deels een nadeel.. maar toch.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:43:
Noem eerst eens een voordeel voor het gebruiken van PHP, daarna zullen we het hebben over template engines.
Werkt op elk platform
Snel te implementeren
Simpel, snel te begrijpen.
Populair, dus makkelijk te integreren.
Kan vrij veel voor zo'n simpele taal. Sterker nog, ik zou liever mijn basic websites in PHP maken dan in aspx of w/e

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 20-03-2014 14:50 ]
Past dat niet beter in Wat is er mis met PHP?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:43:
Noem eerst eens een voordeel voor het gebruiken van PHP, daarna zullen we het hebben over template engines.
Verwijderd
"Saying that Java PHP is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders." – Iemand.
Iddwsitedesign schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:28:
En waarom ehb je geen user-agent?
Zelf iets aan het schrijven om de boel te scrapen ofzo?
Edit: ik moet verder leren teruglezen
Maar het is een beetje zinloos. Alsof een spider zich niet voor kan doen als een browser... Maar heb nu al aadrig wat comics in een leuk overzichtje
https://niels.nu

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Wat mij betreft zijn we het daar weer over eens... Wat staat er als volgende op het programma?Firesphere schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:57:
Ow, hey, we zijn het rondje weer rond, we zijn bij PHP is kut!
Lekker op de bank
Bottom line: ga niet proberen relationele data in een niet-relationele database op te slaan.ZaZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:59:
Hoe staat het er tegenwoordig voor met NoSQL?
Maar stel je voor dat mensen die niet weten hoe kut PHP is en dat topic misschien niet lezen niet van ons keer op keer, dag in dag uit, horen hoe kut PHP is?D-Raven schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:04:
ow god, is het php-bash seizoen weer aangebroken? Er is momenteel een apart topic gaande, ga daar maar in klagen
Volgens mij functiebeschrijvingen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:58:
[...]
Wat mij betreft zijn we het daar weer over eens... Wat staat er als volgende op het programma?
Dat kan prima hoorHydra schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Bottom line: ga niet proberen relationele data in een niet-relationele database op te slaan.

Of je er blij van wordt is een ander verhaal

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gotcha!.oisyn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:48:
[...]
Een IEEE 754 floating point getal wordt gerepresenteerd in de vorm 1,[mantissa bits] * 2[exponent].
Als we voor het gemak even omschakelen naar basis 10 met 3 mantissa digits. Het getal 9999 wordt dan gerepresenteerd door 9,999 * 103. Doe je +1, dan krijg je 1,000 * 104. Nog 1 erbij past niet meer, dat zou 10001 worden, maar er is geen ruimte voor die laatste digit. Het eerstvolgende getal is 1,001 * 104 = 10010.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik moest deze zin 4x lezen voordat ik er iets van snapte.Hydra schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:08:
[...]
Maar stel je voor dat mensen die niet weten hoe kut PHP is en dat topic misschien niet lezen niet van ons keer op keer, dag in dag uit, horen hoe kut PHP is?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Zie zijn vorige post: Douweegbertje in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5"Firesphere schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:21:
ehhhhhhhh, wrong topic?
Ahhhhh, maareuh, beetje out of context toch?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:44:
[...]
Zie zijn vorige post: Douweegbertje in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5"
Ealanrian schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:02:
Wat doe je als je er achter komt dat je zojuist een mailtje hebt verstuurd zonder je signature, Juist je verstuurd em nog een keer. Dat ie voor 50% van de mensen al geen toegevoegde waarde heeft maakt niet uit.
Dit is mijn signature + nog wat andere meuk wat ik even weg heb gehaald. Ik word er zo moe van.. zo'n signature: nobody cares + geen enkel recht op.Let op!
Iedereen in Nederland krijgt een langer rekeningnummer: IBAN (International Bank Account Number), dat bestaat uit 18 tekens. Vanaf 1 februari 2014 betaalt iedereen in Europa op dezelfde manier, met IBAN als rekeningnummer. Meer informatie over voor IBAN? Ga naar www.overopiban.nl
Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de (rechts)persoon aan welke het is gericht. Het kan vertrouwelijke of alleen voor deze persoon bestemde informatie bevatten, die niet mag worden geopenbaard. Als dit bericht niet voor u bestemd is, mag u de ontvangen informatie niet lezen, gebruiken, verspreiden of kopiëren. Als u dit bericht abusievelijk heeft ontvangen, gelieve u het te verwijderen en contact op te nemen met de afzender.
Ik ben eigenlijk wel klaar met die gast.
We are shaping the future
Ben je heen gegaan?HMS schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:14:
Ach, wij hadden een keer een uitnodiging voor taart van iemand die jarig was op de all-students mail lijst
[ Voor 85% gewijzigd door Ealanrian op 20-03-2014 16:15 ]
Niet dat het moeilijk is een baan te vinden, maar ik heb vrij specifieke, afgebakende eisen. Het recruitmentbedrijfje waar ik nu mee werk heeft contact met zo'n 500 bedrijven in mijn regio en kan dus beter die selectie doen. Ik ben vooral op zoek naar kleine bedrijfjes en die zijn vaak lastig te vinden op internet (hebben vaak ook niet eens vacatures online staan).
Tot nu toe best tevreden, het gaat om een recruitmentbureau dat zich netjes gedraagt, me niet ongevraagd benadert en goed luistert naar wat ik zoek.
Wel typisch dat ik nu ook gelijk bergen spam krijg van andere recruiters (hun concurrenten) omdat ik met mijn recruiter ben geconnect op LinkedIn
Nu mengt hij ze in z'n eigen brabo dialect en dat klinkt soms best grappig.
Bijvoorbeeld:
Krijg nou de t*ring - krijg nou de query
of als iemand iets in z'n hol kan stoppen - stop 't lekker in je code-behind.
Wat een figuur
Ja, staat in GRBtM909 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:54:
[...]
Heb je dit trouwens ook in het juiste subforum aangekaart? Anders kunnen we de kwaliteit niet verbeteren hè?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Verwijderd
Hmm, dat vind ik best vreemd eigenlijk. Meestal heb je toch wel een beeld bij wat voor bedrijven je zou willen werken, welke taken je zou willen uitvoeren en hoeveel je daarvoor wilt verdienen? Wat houd je tegen om gewoon rechtstreeks naar die bedrijven te stappen?Avalaxy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:21:
Hehe, ik heb momenteel zelfs een recruiter ingeschakeld voor het vinden van een baan
Niet dat het moeilijk is een baan te vinden, maar ik heb vrij specifieke, afgebakende eisen. Het recruitmentbedrijfje waar ik nu mee werk heeft contact met zo'n 500 bedrijven in mijn regio en kan dus beter die selectie doen. Ik ben vooral op zoek naar kleine bedrijfjes en die zijn vaak lastig te vinden op internet (hebben vaak ook niet eens vacatures online staan).
Tot nu toe best tevreden, het gaat om een recruitmentbureau dat zich netjes gedraagt, me niet ongevraagd benadert en goed luistert naar wat ik zoek.
Wel typisch dat ik nu ook gelijk bergen spam krijg van andere recruiters (hun concurrenten) omdat ik met mijn recruiter ben geconnect op LinkedIn
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Volgens mij weet hij dat ook wel, alleen weet hij niet welke bedrijven aan die eisen voldoen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:32:
[...]
Hmm, dat vind ik best vreemd eigenlijk. Meestal heb je toch wel een beeld bij wat voor bedrijven je zou willen werken, welke taken je zou willen uitvoeren en hoeveel je daarvoor wilt verdienen? Wat houd je tegen om gewoon rechtstreeks naar die bedrijven te stappen?
Verwijderd
pdebie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:23:
Wat een figuur
WEEKEND! Sorry
pdebie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:23:
Non-programming collega van mij heeft een aantal termen die ik veelvuldig gebruik overgenomen, zoals query, code-behind etc.
Nu mengt hij ze in z'n eigen brabo dialect en dat klinkt soms best grappig.
Bijvoorbeeld:
Wat een figuur

Als je zo door blijft smijten met termen kan je collega straks prima programmeren dus?
Douweegbertje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:05:
Meer informatie over voor IBAN?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zou niet weten welke bedrijven er zijn, dat is het probleem. Er zitten heel veel kleine bedrijfjes in of rond Rotterdam waar ik nog nooit van m'n leven van gehoord heb, maar die waarschijnlijk wel heel leuk zijn om voor te werken.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:32:
[...]
Hmm, dat vind ik best vreemd eigenlijk. Meestal heb je toch wel een beeld bij wat voor bedrijven je zou willen werken, welke taken je zou willen uitvoeren en hoeveel je daarvoor wilt verdienen? Wat houd je tegen om gewoon rechtstreeks naar die bedrijven te stappen?
- .NETElectrowolf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:33:
Wat voor iets zoek je dan, Avalaxy?
- Rotterdam of omgeving
- Klein tot middelgroot bedrijf, max 50 werknemers
- Ondernemerschap naast de fulltime baan moet toegestaan zijn
- Software development moet de core business van het bedrijf zijn
- Uitdagende projecten, geen simpele websites in elkaar klikken
- Geen consultancy maar in-house development met een team
- Werken met moderne technieken, geen oude meuk
Verwijderd
Anders altijd nog recruiter voor developers, daarvoor heb je toch niet meer kennis nodig dan wat termen?Firesphere schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:40:
[...]
Als je zo door blijft smijten met termen kan je collega straks prima programmeren dus?
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 20-03-2014 16:58 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Zoek je iets in de richting van apps oid? Volgens mij zat er een leuk bedrijfje in Rotterdam met ~20-30 mensen die apps bouwen. If so, wil ik best eens de naam opzoekenAvalaxy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:52:
[...]
Ik zou niet weten welke bedrijven er zijn, dat is het probleem. Er zitten heel veel kleine bedrijfjes in of rond Rotterdam waar ik nog nooit van m'n leven van gehoord heb, maar die waarschijnlijk wel heel leuk zijn om voor te werken.
[...]
- .NET
- Rotterdam of omgeving
Verwijderd
Zelfs als de politie er niets mee doet, ben je nog steeds beter af dan dat je het helemaal niet installeert. Ik zou er gewoon voor gaan.Gamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:58:
Ik wil iets als Prey installeren op mijn laptop, maar heeft dit wel nut? Stel dat mijn laptop gevonden wordt en ik gegevens heb, doet de politie hier iets mee? Heeft iemand hier praktijk ervaringen mee gehad of gezien?
Hoe doe je het WEL in een NoSQL database? Hoe ziet een datamodel eruit in bijv. MongoDB of CouchDB? Hoe zou iets simpels als een blog+CMS eruit zien? En een webwinkel?Hydra schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Bottom line: ga niet proberen relationele data in een niet-relationele database op te slaan.
Als ik zie hoe hij met de WYSIWYG-editor z'n nieuwsbrieven in elkaar flanst, doe maar nietFiresphere schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:40:
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:55:
[...]
Anders altijd nog recruiter voor developers, daarvoor heb je toch niet meer kennis nodig dan wat termen?

Ik ken zelf niets in die omgeving, maar het klinkt wel als iets waar er veel van zijn. Even rondkijken op Linked-In zou je al een boel namen moeten geven. En je zegt max 50 man, maar ik zit nu bv bij een bedrijf van 120 man waar je maximaal 50 man binnen hebt zitten. Z'n maximum is soms ook een beetje misleidend.Avalaxy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:52:
[...]
Ik zou niet weten welke bedrijven er zijn, dat is het probleem. Er zitten heel veel kleine bedrijfjes in of rond Rotterdam waar ik nog nooit van m'n leven van gehoord heb, maar die waarschijnlijk wel heel leuk zijn om voor te werken.
[...]
- .NET
- Rotterdam of omgeving
Leuke sprekers en onderwerpen
Heb ik gedaan, maar er kwam slechts een klein handjevol resultaten terug.Electrowolf schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:15:
[...]
Ik ken zelf niets in die omgeving, maar het klinkt wel als iets waar er veel van zijn. Even rondkijken op Linked-In zou je al een boel namen moeten geven.
Maximum stel ik ook niet zozeer omdat het me interesseert hoeveel mensen er binnen zitten, maar omdat grote bedrijven altijd vreselijk moeilijk doen over het aanpassen van contracten (zodat ik voor mezelf kan blijven werken naast m'n baan) en omdat ik er niks aan vind om niks te kunnen veranderen binnen het bedrijf omdat alles groot en log is.En je zegt max 50 man, maar ik zit nu bv bij een bedrijf van 120 man waar je maximaal 50 man binnen hebt zitten. Z'n maximum is soms ook een beetje misleidend.
@onder: thanks!
[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 20-03-2014 17:59 ]
Je moeder is een Norton
Nee deze:
https://ghost.org/
iOS developer
Dat ziet er voor de verandering best aardig uit nogBarryvdh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:45:
En als jullie klaar zijn met php, wat vinden jullie dan van Hack? http://hacklang.org
Verwijderd
Ziet er gaaf uit, binnenkort maar eens proberenBarryvdh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:45:
En als jullie klaar zijn met php, wat vinden jullie dan van Hack? http://hacklang.org
Makkelijkste is om gewoon uit elkaar te kunnen zonder elkaar nog te spreken of wat dan ook.. wat een gezeik af en toe
Wat is het? Op die pagina staat gewoon niets van zinnige contentBikkelZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:58:
Succes Avalaxy, als ik wat wist zou ik je zonder meer aanbevelen. Ik heb een goede tijd gehad bij Senet en die zitten ook in Rotterdam, maar dat kwam ook door de persoon waarmee ik bij Senet werkte en de projecten waar ze me op hadden zitten. Op zich is het nog niet zo verkeerd om consultancy te doen een tijdje om je adresboekje te vullen en een beetje rond te kijken overal. Maar ik kan me goed voorstellen dat je liever voor een bedrijf werkt wat echt een product op de markt zet wat valt of staat mede door jouw inzet.
[...]
Je moeder is een Norton![]()
Nee deze:
https://ghost.org/

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 20-03-2014 19:33 ]
Dat is toch vrij duidelijk? Een blogging platform gebaseerd op node.js, dat ook open source is.Otherside1982 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:05:
[...]
Wat is het? Op die pagina staat gewoon niets van zinnige content
Dat ziet er inderdaad wel goed uit!Barryvdh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:45:
Eerst 21% btw apart houden, en dan van wat je overhoud 50% opzij zettenGamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:
Mijn klant heeft mijn 1e "echte" factuur betaald; groter bedrag dan mijn maandsalaris. Voor de toekomstige BTW/belastingshizzle 50% opzij gezet op advies van anderen.
Gefeliciteerd trouwens!
Vertellen dat er vanaf volgende week een container voor het huis staat en dat je haar aanraad om haar spullen om te komen halenDouweegbertje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:53:
[...] Wil gewoon af van dat spul. [...]
Maar wel kut, ja. Kan je haar familie niet even bellen met de vraag of ze wat spul willen komen ophalen?
Haha, zeker! Leuke dingen die je kunt met Arduino, als ik tijd had zou ik er echt eens iets mee willen maken.
Lekker is dat he?Gamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:
Mijn klant heeft mijn 1e "echte" factuur betaald; groter bedrag dan mijn maandsalaris. Voor de toekomstige BTW/belastingshizzle 50% opzij gezet op advies van anderen.
Maar ik zou inderdaad gewoon lekker rustig aan doen met je geld, je kunt eventueel wel kijken of je nuttige investeringen kunt doen zoals een goede bureaustoel en dat soort dingen.
Tja het is hipstervaag natuurlijk die site maar het ziet er wel lekker strak uit moet ik zeggen. WYSIWYG, snel, overzichtelijk. En het is geen WordPress dus je kan er gewoon ruiterlijk voor uit komen hier in de Coffee Corner.Otherside1982 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:05:
[...]
Wat is het? Op die pagina staat gewoon niets van zinnige content(Behalve "blogging platform", voor meer info moet je maar doorklikken)
Maar ik weet niet of de API en plugin structuur een beetje flexibel is zodat je er echt een content-based website mee kunt maken
[ Voor 39% gewijzigd door BikkelZ op 20-03-2014 20:20 ]
iOS developer
Ik denk dat "node" ook wel helptBikkelZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:14:
Tja het is hipstervaag natuurlijk die site maar het ziet er wel lekker strak uit moet ik zeggen. WYSIWYG, snel, overzichtelijk. En het is geen WordPress dus je kan er gewoon ruiterlijk voor uit komen hier in de Coffee Corner.
Inderdaad, investeren!BikkelZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:14:
[...]
Lekker is dat he?![]()
Maar ik zou inderdaad gewoon lekker rustig aan doen met je geld, je kunt eventueel wel kijken of je nuttige investeringen kunt doen zoals een goede bureaustoel en dat soort dingen.
Altijd als ik ook maar iets binnen krijg investeer ik het gelijk in spullen die ik 'nodig' heb. Momenteel is een mooie dSLR aan de beurt (moet toch mooie plaatjes kunnen maken voor op een website). Daarna wil ik een nieuw bureau, kast, schermen, nieuwe pc, tablet, etc.
Enige nadeel is dat het ook enigszins nuttig moet zijn voor je werk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Effectief is dat dus zo'n 60% opzij zetten, of bedoel je echt exact 21% apart houden?Douweegbertje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:45:
[...]
Eerst 21% btw apart houden, en dan van wat je overhoud 50% opzij zettenDan speel je sowieso wel safe, vooral in je eerste jaar. Uiteindelijk zal het wel meevallen, maar het is altijd beter om geld achter de hand te houden. Belastingdienst doet vaak niet aan termijn betalingen
![]()
Gefeliciteerd trouwens!
Picje mijn bureau:

(crappy panorama foto van iPhone)
Veel te investeren valt er niet meer hier, behalve een verse macbook aangezien deze toch wel zijn beste tijd heeft gehad. Hier moet ik nog even voor sparen; ik kan het geld in het begin het beste maar even vasthouden.
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 20-03-2014 20:42 ]
Oh ja dat ook. Maar ik ga Ghost in de gaten houden en zo gauw de gelegenheid zich voordoet om er iets mee te gaan doen dan pak ik die. Ik heb het gevoel dat het nog wel eens groot zou kunnen worden.
iOS developer
Tja als je als freelancer werkt naast een vaste baan dan kun je wel redelijk wat doen daar mee, als je 100% freelance doet dan kun je nou eenmaal niet je brood plus plakjes kaas als investering opgeven. Het scheelt wel als je hobbies en je beroep wat raakvlakken hebben maar ik heb me toch ingehouden om multimedia sounddesign op te geven als activiteit aangezien ik daar tot nu toe 0 klanten voor gehad heb.Jan_V schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:30:
[...]
Inderdaad, investeren!
Altijd als ik ook maar iets binnen krijg investeer ik het gelijk in spullen die ik 'nodig' heb. Momenteel is een mooie dSLR aan de beurt (moet toch mooie plaatjes kunnen maken voor op een website). Daarna wil ik een nieuw bureau, kast, schermen, nieuwe pc, tablet, etc.
Enige nadeel is dat het ook enigszins nuttig moet zijn voor je werk.
iOS developer
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Hoewel er over PHP hier niet echt sprake is van een 'discussie'
[ Voor 40% gewijzigd door Chris7 op 20-03-2014 20:51 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 20-03-2014 20:52 ]
iOS developer
iOS developer
Oplossing was nog vreemder. Gewoon tijdens het booten een harde reset geven met de powerbutton...Gamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:48:
bah, m'n windows installatie zit vast #WindowsInGeneral
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Als het je echte fulltime werk is, dan is het een ander verhaal inderdaad. Maar dat was nu niet het geval geloof ik.BikkelZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:45:
[...]
Tja als je als freelancer werkt naast een vaste baan dan kun je wel redelijk wat doen daar mee, als je 100% freelance doet dan kun je nou eenmaal niet je brood plus plakjes kaas als investering opgeven. Het scheelt wel als je hobbies en je beroep wat raakvlakken hebben maar ik heb me toch ingehouden om multimedia sounddesign op te geven als activiteit aangezien ik daar tot nu toe 0 klanten voor gehad heb.
Waar ik op doel is dat je vaak een factuurtje doet vanGamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:36:
[...]
Effectief is dat dus zo'n 60% opzij zetten, of bedoel je echt exact 21% apart houden?
Picje mijn bureau:
[afbeelding]
Veel te investeren valt er niet meer hier, behalve een verse macbook aangezien deze toch wel zijn beste tijd heeft gehad. Hier moet ik nog even voor sparen; ik kan het geld in het begin het beste maar even vasthouden.
100,- - werkzaamheden
21 , - 21%btw
121,- incl.
Oftewel je krijgt 121,-. Je moet alleen dan even het besef hebben dat je met je handen van die 21% af moet blijven aangezien dat gewoon niet van jou is en je sowieso moet afdragen
Ik heb over 2012 'maar' iets van 10-15% oid betaald, maar dat komt omdat dat mijn eerste jaar was en je allerlei leuke voordelen hebt.
In elk geval met IT werk heb je weinig kosten en dus weinig aftrekposten. Daarom moet je soms in verhouding 'meer' betalen
[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 20-03-2014 21:25 ]
(Php: golflengte 3 dagen, amplitude 7/10 emotional, recruiters: 5 dagen, 4/10 emotional.)
En het scheelt zoveel bijlezen als het allemaal netjes in een grafiekje staat
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Aah ja op die manier. Tenzij ik meer dan 50.000 p.j. omzet ga draaien blijf ik in maximaal ~42% belasting zitten zover ik weet, dus ik hou dan ook netjes 42% belasting aan.Douweegbertje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:23:
[...]
Waar ik op doel is dat je vaak een factuurtje doet van
100,- - werkzaamheden
21 , - 21%btw
121,- incl.
Oftewel je krijgt 121,-. Je moet alleen dan even het besef hebben dat je met je handen van die 21% af moet blijven aangezien dat gewoon niet van jou is en je sowieso moet afdragenDaarom zeg ik dan ook dat je van die 121 eerst die 21% belasting af moet halen, en vervolgens dan pas geld moet apart houden want dat is pas je "omzet" (soort van..). Reken dan gewoon op 50% omzetbelasting want dan speel je safe.
Ik heb over 2012 'maar' iets van 10-15% oid betaald, maar dat komt omdat dat mijn eerste jaar was en je allerlei leuke voordelen hebt.
In elk geval met IT werk heb je weinig kosten en dus weinig aftrekposten. Daarom moet je soms in verhouding 'meer' betalen. Dus ik zou zeggen, koop een leuke PC en dat soort zaken via je bedrijf. Effectief gezien kun je dan meer winst behalen soms
. Overigens weet ik ook maar bar weinig en laat ik alles netjes via een accountant lopen. De kosten van hem, toch iets van ~800-1000 p/j heb ik via hem er al lang uit gehaald.
Na even snel rekenen... Ik max dus 0,58/1,21=0,48... 48% van het ontvangen bedrag "houden"... Nog net geen 50% dus. Die 2% haal ik wel met BTW aftrek, belastingvoordeel en overig spaargeld.
Het is zo leuk om zulke bedragen binnen te krijgen. Jammer dat 50% weer weg gaat, dus
Betaal ik overigens x% belasting over mijn inkomsten of over mijn "winst"? (inkomsten minus uitgaven aan bijv. apparatuur, bureau, enz)
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 20-03-2014 22:08 ]
Wat 17,36% is van het totaalbedrag, niet 21%
Je kan wel de voorlopige "teruggaaf" gebruiken om van tevoren in termijnen te betalenBelastingdienst doet vaak niet aan termijn betalingen
Of gewoon ff een wiki maken met de standpunten van alle regulars. Zijn we ook klaarincaz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:27:
* incaz is voor een mooi tooltje dat de onderwerpen plot. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de golflengte van 'php is kut' en 'recruiters zijn irri bastards'.
(Php: golflengte 3 dagen, amplitude 7/10 emotional, recruiters: 5 dagen, 4/10 emotional.)
Zo vind ik 'm veel leuker
Die muis!Gamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:36:
[...]
Picje mijn bureau:
[afbeelding]
Werkt dat fijn?
[ Voor 40% gewijzigd door PdeBie op 20-03-2014 23:18 ]
kutcomputers.nl? really? ^^Gamebuster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:36:
[...] Picje mijn bureau:
[afbeelding]
(crappy panorama foto van iPhone) [...]
Verwijderd
"Reeds opgelegde voorlopige aanslagen: 14!".oisyn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:27:
Je kan wel de voorlopige "teruggaaf" gebruiken om van tevoren in termijnen te betalen
"Hadden ze jou d'r al 14 gestuurd?"
"Nee, dat is nou juist de vuiligheid. Kijk, de voorlopige aanslag, die was 14 gulden. Dus die heb ik ook zonder meer uit m'n poeplap getrokken. Ben ik keurig wezen betalen, in zes termijnen. Taxi er naar toe, niks aan de hand"
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 02:04 ]
Irritante PHP recruiters op LinkedIn zijn vervelend!incaz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:27:
* incaz is voor een mooi tooltje dat de onderwerpen plot. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de golflengte van 'php is kut' en 'recruiters zijn irri bastards'.

Dat is wel handig, wie biedt zich aan?incaz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:27:
Wel in PHP natuurlijk

Een broodnodige verbetering van PHP die de prutsers van het core team al jaren (bewust) tegenhouden, waardoor een externe partij het zelf maar doet.Barryvdh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:45:
We are shaping the future
heh ja goed punt.oisyn schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:27:
[...]
Wat 17,36% is van het totaalbedrag, niet 21%
[...]
Maarja dat moet de klant zelf weten natuurlijk
Ik snap sowieso niet hoe je in "inclusief BTW-bedragen" zit te rekenen. Je factureert toch ex BTW. Dan weet je toch exact hoeveel BTW je moet reserveren om af te dragen?
Dit topic is gesloten.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.