Kijkende naar de live-stream over de gemeenteraadsverkiezingen kan ik niet anders dan denken aan die gevleugelde uitspraak dat "democratie de minst slechte regeringsvorm is".
Heel het volk klaagt steen en been over de huidige regering en "Den Haag" in zijn algemeen. Eigenlijk lijkt het erop dat regerende partijen altijd moeten inleveren omdat een land "goed" regeren niet binnen 4 jaar kan en dat dat intrinsiek langere termijns processen zijn. Maar goed, het volk kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Wat ik mij nu afvraag is of dat altijd zo is geweest. Voor de wat "ouderen"
onder ons, was het imago van de regering en "Den Haag" anders in de financiele hoogtij dagen, bijvoorbeeld vroeg dit millenium voor de financiele crisis? Of was men toen ook gewoon ontevreden over alles wat met de politiek te maken heeft?
Heel het volk klaagt steen en been over de huidige regering en "Den Haag" in zijn algemeen. Eigenlijk lijkt het erop dat regerende partijen altijd moeten inleveren omdat een land "goed" regeren niet binnen 4 jaar kan en dat dat intrinsiek langere termijns processen zijn. Maar goed, het volk kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Wat ik mij nu afvraag is of dat altijd zo is geweest. Voor de wat "ouderen"