De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BtM909 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:05:
[...]

Ik snap sowieso niet hoe je in "inclusief BTW-bedragen" zit te rekenen. Je factureert toch ex BTW. Dan weet je toch exact hoeveel BTW je moet reserveren om af te dragen? ;)
Ik zit niet te rekenen, ik probeerde duidelijk te maken wat je het liefst apart wilt zetten.
Dat is dus a; de btw (die 21%). en b; ~50% van je excl btw bedrag.

Ik las het namelijk als; "factuur gestuurd en van dat bedrag 50% apart gehouden", alleen daar ga je dan een beetje de mist in als je 50% apart gaat zetten van het bedrag wat bij je binnenkomt. Die 21% btw moet je sowieso afdragen, en dan wil je van je excl btw bedrag ~50% apart houden voor je omzetbelasting. Niet 50% van het gehele bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Ik zit niet te rekenen, ik probeerde duidelijk te maken wat je het liefst apart wilt zetten.
Dat is dus a; de btw (die 21%). en b; ~50% van je excl btw bedrag.

Ik las het namelijk als; "factuur gestuurd en van dat bedrag 50% apart gehouden", alleen daar ga je dan een beetje de mist in als je 50% apart gaat zetten van het bedrag wat bij je binnenkomt. Die 21% btw moet je sowieso afdragen, en dan wil je van je excl btw bedrag ~50% apart houden voor je omzetbelasting. Niet 50% van het gehele bedrag.
Die 50% kom je nooit aan. Het hoogste tarief is dan wel 52%, maar dat is enkel wat boven de ~55k zit. Indien je wel aan de 50% komt, moet je toch eens een andere bedrijfsvorm overwegen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Letters van ons logo op de gevel van het pand zijn verdwenen. Ik heb het logo op onze interne website aangepast zodat de letters ook daar op missen. Kijken hoe lang het duurt voordat er reacties komen... :P

Aaah vrijdag :D

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2014 10:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:28:
Letters van ons logo op de gevel van het pand zijn verdwenen. Ik heb het logo op onze interne website aangepast zodat de letters ook daar op missen. Kijken hoe lang het duurt voordat er reacties komen... :P

Consistentie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Kan wel eens heel lang duren... maar wel een leuke actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Caelorum schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:32:
[...]

kutcomputers.nl? really? ^^
Die is voor prive gebruik :P
Ik besef me nu pas dat je zover kan inzoomen op de foto dat je letterlijk alles kan lezen. Ah ja, whatever :P
Nee, maar gamen doet-ie prima. Hij ziet er een beetje vreemd uit, maar hij zit gewoon fijn in de hand. Hij vervangt mijn oude Logitech G9, waar ik al 2 exemplaren van had kunnen weggooien.
Werken doe ik met de trackpad.

[ Voor 59% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Gamebuster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:30:
[...]Die is voor prive gebruik :P
Ik besef me nu pas dat je zover kan inzoomen op de foto dat je letterlijk alles kan lezen. Ah ja, whatever :P [...]
Vond het ook al vreemd dat je het had over crappy camera, want je kan behoorlijk wat op die foto lezen. Heb je geluk dat het allemaal niet zo super boeiend is, maar nu weet je iig waar je de volgende keer op moet letten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Linkje ? :D

Beter lezen volgende keer |:(

[ Voor 5% gewijzigd door DeluxZ op 21-03-2014 10:53 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:40

Kan niet, lijkt me :P

Wel tof, hadden wij hier laatst ook door harde wind, had ik ook aan moeten denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Screenshot waardig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Inderdaad, investeren!
Altijd als ik ook maar iets binnen krijg investeer ik het gelijk in spullen die ik 'nodig' heb. Momenteel is een mooie dSLR aan de beurt (moet toch mooie plaatjes kunnen maken voor op een website). Daarna wil ik een nieuw bureau, kast, schermen, nieuwe pc, tablet, etc.

Enige nadeel is dat het ook enigszins nuttig moet zijn voor je werk.
Pas wel op, investeringen in je kantoor zijn niet altijd volledig af te trekken. Net als een dSLR. Zeker wanneer je niet fulltime zelfstandig bent kan dat best tegenvallen als ze je komen controleren.

Als je geen fotograaf bent krijg je die camera niet makkelijk verklaard, sterker nog, als je veel samenwerkt met bijvoorbeeld grafische bureaus voor de content dan ga je voor de bijl. Als je dingen prive gebruikt moet je rekening houden met een beperking van je aftrek (in de vorm van prive gebruik), dit geldt dan ook voor de BTW. Als je bijvoorbeeld enkel plaatjes van de dierentuin/vakantie op je camera hebt staan kan dat toch spannend worden ;)

Overigens geldt het zelfde voor dingen als koffie/eten op kantoor. Als je een kantoor aan huis hebt gaan ze niet zo snel akkoord met aftrek van die posten (zeker niet bij een eenmanszaak).
BtM909 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:05:
[...]

Ik snap sowieso niet hoe je in "inclusief BTW-bedragen" zit te rekenen. Je factureert toch ex BTW. Dan weet je toch exact hoeveel BTW je moet reserveren om af te dragen? ;)
Maar je krijgt wel incl. BTW op je rekening. Veel mensen staren zich blind op het saldo op de bank. Daarnaast koopt men vaak wel incl BTW in (je betaalt altijd incl. BTW), dus een vergissing is zo gemaakt.
Zeker als je zelf niet je administratie doet.

Wijze mensen houden er rekening mee, maar je moet ze de kost niet geven die gewoon het hele saldo er doorheen raggen ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Voor nu hou ik maar gewoon 50% op mijn spaarrekening. Verder vermijd ik zoveel mogelijk uitgeven van geld als het niet echt nodig is, want ik ga waarschijnlijk alle euro's nodig hebben voor de overgang van de komende paar maanden.
Ik moet nog een solide strategie voor mijn financiën vastleggen, maar hier ga ik de nodige hulp nog wel voor krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:22:
Voor nu hou ik maar gewoon 50% op mijn spaarrekening. Verder vermijd ik zoveel mogelijk uitgeven van geld als het niet echt nodig is, want ik ga waarschijnlijk alle euro's nodig hebben voor de overgang van de komende paar maanden.
Ik moet nog een solide strategie voor mijn financiën vastleggen, maar hier ga ik de nodige hulp nog wel voor krijgen :)
Wat voor mij hielp is maandelijks een soort salaris uit te keren. Dit was gewoon een netto betaling die ik aan mijzelf deed en de rest liet ik op de rekening staan. Als IB ondernemer heb je in principe geen salaris, want heel je omzet is je salaris, maar het hielp mij erg om de boel netjes te scheiden.

De inkomsten van de zaak kwamen binnen op een aparte rekening en maandelijks haalde ik daar een klein stukje vanaf om van te leven. Aan het einde van het jaar kwam de belastingdienst langs met de collectebus en ik tikte de loonheffingen af op de totale winst en wat overbleef ging de prive spaarpot in.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Netjes!

http://www.nrc.nl/verkiezingen/kaart-grv2014-2/

---

Mezelf maar eens een VPS'je cadeau doen binnenkort, helemaal niet zo duur! 8)

https://www.digitalocean.com/pricing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:50
TheNephilim schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:29:
Mezelf maar eens een VPS'je cadeau doen binnenkort, helemaal niet zo duur! 8)

https://www.digitalocean.com/pricing/
Kijk ook eens bij CloudVPS, zijn nu bezig met OpenStack implementatie en werkt allemaal erg goed (ben er beta-tester). Tevens niet duur en bieden (binnenkort) veel verschillende diensten aan, zoals VPS, static file storage (S3 alternatief), DBaaS, Firewall-aaS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Kantoor aan huis en problemen eten/drinken gebruik? Dan verhuur je het kantoor aan je bedrijf met incl. eten/drinken. Probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.Gertjan. schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:29:
[...]

Wat voor mij hielp is maandelijks een soort salaris uit te keren. Dit was gewoon een netto betaling die ik aan mijzelf deed en de rest liet ik op de rekening staan. Als IB ondernemer heb je in principe geen salaris, want heel je omzet is je salaris, maar het hielp mij erg om de boel netjes te scheiden.

De inkomsten van de zaak kwamen binnen op een aparte rekening en maandelijks haalde ik daar een klein stukje vanaf om van te leven. Aan het einde van het jaar kwam de belastingdienst langs met de collectebus en ik tikte de loonheffingen af op de totale winst en wat overbleef ging de prive spaarpot in.
Klinkt als een plan. Ik denk eraan om iedere week iets over te schrijven naar prive rekening A voor boodschappen e.d. en iedere maand naar prive rekening B voor vaste lasten (hypotheek enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Er zijn gewoon zo ontzettend veel "trucjes" en dingen waar je normaal niet over nadenkt. Soms moet je gewoon een beetje creatief zijn. Stel dat je iets wilt kopen als in iets wat je niet kan verkopen aan de belastingdienst als 'bedrijfsgebruik', dan kun je bijvoorbeeld via je bedrijf VVV bonnen uitkeren wat belastingtechnisch wel prima is ;) Dan koop je het weer met dat.
Je zou ook boodschappen via de zaak kunnen halen. Dan niet direct echt alles, maar misschien je frisdrank, brood en beleg weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Snooby schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:43:
Kijk ook eens bij CloudVPS, zijn nu bezig met OpenStack implementatie en werkt allemaal erg goed (ben er beta-tester). Tevens niet duur en bieden (binnenkort) veel verschillende diensten aan, zoals VPS, static file storage (S3 alternatief), DBaaS, Firewall-aaS.
Denk dat ik ook maar eens over moet. Zit nu nog bij webreus (doe er weinig mee), wil vooral graag die domeinen over hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik kom er nu net achter dat ik maandag, dinsdag en woensdag vrij heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wel mooi gedaan inderdaad. De uitslag is hier dan weer wat minder, maar wel enorm voorspelbaar zo in de bible belt van Nederland. Ach ja, over 4 jaar weer een kans :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:47:
Kantoor aan huis en problemen eten/drinken gebruik? Dan verhuur je het kantoor aan je bedrijf met incl. eten/drinken. Probleem opgelost :P
Als je een eenmanszaak hebt wordt het lastig om dingen aan jezelf uit te huren. Je bent namelijk dezelfde rechtspersoon. Bij een BV zou het kunnen, maar toch wordt het wel spannend om het zo op te lossen. Je bent dan namelijk als verhuurder in je prive ook weer omzet aan het draaien waardoor je dus eigenlijk 2 ondernemingen hebt.

Uiteraard kun je daar wel omheen werken, maar je moet je serieus afvragen of je dat wilt ;) Een verhuurd kantoor moet aan eisen voldoen, daarnaast is in het verleden de aftrek voor kantoor aan huis ook al teruggebracht, vroeger kon je makkelijk je zolder als kantoorruimte opgeven (en een deel van je huur/hypotheek opvoeren), maar tegenwoordig moet er een eigen opgang + toilet aanwezig zijn. Dus dat zal ook wel meetellen als je jezelf je eigen kantoor verhuurt.
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:52:
Er zijn gewoon zo ontzettend veel "trucjes" en dingen waar je normaal niet over nadenkt. Soms moet je gewoon een beetje creatief zijn. Stel dat je iets wilt kopen als in iets wat je niet kan verkopen aan de belastingdienst als 'bedrijfsgebruik', dan kun je bijvoorbeeld via je bedrijf VVV bonnen uitkeren wat belastingtechnisch wel prima is ;) Dan koop je het weer met dat.
Je zou ook boodschappen via de zaak kunnen halen. Dan niet direct echt alles, maar misschien je frisdrank, brood en beleg weer wel :)
De VVV bonnen zijn een prive-onttrekking, je maakt de kosten in de zaak maar geeft het aan je prive. Daarnaast kom je bij diverse constructies ook weer in de knoei met het feit dat je maar beperkt zaken belastingvrij mag vergoeden (WKR, eindheffing, bla bla bla).

Eigenlijk weet ik teveel hierover, maar tja met die oude boekhouder van mij moest ik dit allemaal zelf checken :+ Daarnaast ben ik ook gewoon te nieuwsgierig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:47:
De belastingdienst is niet van gisteren, die kennen vrijwel alle trucjes die verzonnen worden en nog moeten worden verzonnen. En als je denkt ze controleren toch niet, eens, waarschijnlijk niet. Maar is het voordeel het echt waard? Als je gaat ondernemen en geld gaat verdienen moet je belasting betalen, je kan dat optimaliseren maar frauderen.

Voor de rest dit: http://www.belastingdiens..._kosten/aftrek_van_kosten en dit http://www.belastingdiens..._kosten/zakelijk_of_prive

Ik heb van redelijk dichtbij wat belastingonderzoeken mee gemaakt, waaronder een onderzoek naar IB. Nu had deze persoon het redelijk bont gemaakt (slecht tot niet meegewerkt met de BD), uiteindelijk is er een tientallen pagina's waarin de kleinste posten werden gecorrigeerd. Dit liep in de tientallen duizenden euro's (+ nog de kosten van belastingadviseurs en advocaten). Als die persoon zijn IB normaal had ingevuld had het hem een paar duizend euro's max gekost.

[ Voor 43% gewijzigd door PolarBear op 21-03-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:27:
[...]

Wel mooi gedaan inderdaad. De uitslag is hier dan weer wat minder, maar wel enorm voorspelbaar zo in de bible belt van Nederland. Ach ja, over 4 jaar weer een kans :)
Ik vind de BibleBelt dit jaar enorm meevallen eerlijk gezegd, bij de 2e kamer verkiezingen is die veel duidelijker zichtbaar.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mwah ik vind de standpunten van de Bible Belt partijen nieteens zo slecht tbh. Maar iedereen zijn eigen keus natuurlijk :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Ik vind de BibleBelt dit jaar enorm meevallen eerlijk gezegd, bij de 2e kamer verkiezingen is die veel duidelijker zichtbaar.
Nee, dat klopt, maar ik hoopte tegen beter weten in dat de niet christelijke partijen dit keer zouden doorbreken hier. Niet omdat de andere partijen niet goede standpunten hebben, maar ik het geneuzel rondom een koopzondag gewoon zat ben. Ze moeten het gewoon doen en wie niet mee wil doen kan dan alsnog dichtgaan. Dat doet mijn vaste snackbar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rutix schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:07:
Mwah ik vind de standpunten van de Bible Belt partijen nieteens zo slecht tbh. Maar iedereen zijn eigen keus natuurlijk :)
Hád ik maar de keuze om op zondag te gaan winkelen ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dat WolframAlpha blijft me toch steeds verbazen :D

http://www.wolframalpha.c...+photo+of+Mark+Zuckerberg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
GitHub down :'(... Net nu ik het nodig had, natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

alex3305 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:28:
GitHub down :'(... Net nu ik het nodig had, natuurlijk!
Seems to be up from here.
WolfarmAlpha *O* *O* *O*

[ Voor 41% gewijzigd door MoietyMe op 21-03-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ze hebben last van een DDoS: https://status.github.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Laatst online: 12-09 14:47
Allemaal boze vrouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
The operation failed: The relationship could not be changed because one or more of the foreign-key properties is non-nullable. When a change is made to a relationship, the related foreign-key property is set to a null value. If the foreign-key does not support null values, a new relationship must be defined, the foreign-key property must be assigned another non-null value, or the unrelated object must be deleted.
Ja, wélke dan?

Bagger-EF. :r

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Die ene..

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Ja, wélke dan?

Hé, hé:
Alex) schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:38:
Serieus, Entity Framework is bedacht door een stel apen. Wat een wanstaltelijk product is dat :r

[/rant]

(En nu zal ik erover ophouden, want ik ben het zelf ook beu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:44
Bah 3 uur geweest op vrijdag en productie login server valt om, geen beheerder te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Ja, wélke dan?

EF is inderdaad bagger. Als ik een full fledged .NET ORM nodig heb dan is er maar één: NHibernate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:09:
[...]

Die blauwe?

[...]

Jij bent LLBLgen-fan zo te zien? :P
Zeker. Ten eerste is het betrouwbaar, ten tweede doet het wat jij wil, ten derde is het enorm uitgebreid qua functionaliteit en zit er ook een goede editor bij en ten vierde wordt het gemaakt door een uiterst sympathieke Hagenees.

Overigens vind ik EF ook echt wel goed hoor en omdat het minder kan is het simpeler om mee te werken dan LLBLGen maar ik merk wel dat je niet zomaar even je geavanceerde super gebalanceerde en genormaliseerde database ontwerp er in kunt knikkeren.

Ik heb mensen custom LLBLGen code generation templates zien bouwen waarmee dus niet alleen de standaard ORM classes gegenereerd werden maar ook complete stubs en andere infrastructuur. Ik heb het ook bij diverse grote partijen zien draaien en het werkte gewoon overal stabiel.

Twee nadelen:
- De editor was zo uitgebreid dat je in het begin loopt te zoeken
- Met een bepaalde aanpak (waarvan me de naam even is ontschoten) waarbij je handmatig een object aanmaakt moest ik een lange constructor of functie call gebruiken waarbij achteraf gezien gewoon heel veel null values ingestuurd moesten worden. Dat vond ik een beetje Win32.

In hoeverre dat inmiddels opgelost is weet ik niet, ik weet wel dat de editor inmiddels geïntegreerd is in Visual Studio en er al weer erg veel veranderd is.

[ Voor 56% gewijzigd door BikkelZ op 21-03-2014 15:29 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Argh, ben inmiddels al 5 uur bezig om een aantal bugs weg te werken van een script welke automatische emails naar buiten toe verstuurd. Is een script welke ooit door een ander in elkaar is gestoken maar sommige er worden verschillende encodings door elkaar gebruikt waardoor de uiteindelijke email bij de klant in sommige cliënts een puinhoop wordt.

Ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ik het hele script maar opnieuw ga schrijven. |:( :9

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Succes Brakkie41!

Mijn probleem is het volgende: ik haal een object op uit de database, ik verander één property en ga het weer opslaan, vervolgens krijg ik die error. Het komt dus juist uit de DB. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:30:
Succes Brakkie41!

Mijn probleem is het volgende: ik haal een object op uit de database, ik verander één property en ga het weer opslaan, vervolgens krijg ik die error. Het komt dus juist uit de DB. :|
En waarschijnlijk staat die value in relatie met iets anders..? Ziet er in elk geval uit als een normale foutmelding zover ik dat natuurlijk met deze data kan zien :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zal vast wel ergens een foreign key-relatie vernacheld zijn, maar het gaat om een objectboom die 5 niveau's diep gaat en waar talloze objecten aan hangen. Iets meer informatie (al is het maar de naam van de falende constraint) zou welkom zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wellicht dat je de hele boom niet ineens moet gaan saven maar bottom-up?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 13:41
Just a question:
Maken jullie gebruik van migrations bij EntityFramework? Of voeren jullie de database aanpassingen zelf met de hand uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
pdebie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:44:
Just a question:
Maken jullie gebruik van migrations bij EntityFramework? Of voeren jullie de database aanpassingen zelf met de hand uit?
Ik vertrouw dat automatische gedoe niet. Op papier klinkt het heel mooi, maar voor mijn gevoel is de kans op dataloss veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
hydra, ik zie dat we gelijk gespeeld hebben :)

moet me nog eens goed verdiepen, maar blijkbaar heb ik mijn bot zo in elkaar zitten dat ie lastig verslagen wordt... en heel af en toe pak ik een winstje :D

na de match even bekeken te hebben denk ik dat mijn bot vooralsnog wel beter werkt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Kips op 21-03-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:45:
[...]

Ik vertrouw dat automatische gedoe niet. Op papier klinkt het heel mooi, maar voor mijn gevoel is de kans op dataloss veel te groot.
Dat klinkt als de omgekeerde wereld, je wilt dus handmatig database aanpassingen gaan doen omdat automatisch fout kan gaan? Wmb doe je het automatisch en check je met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:50:
[...]

Dat klinkt als de omgekeerde wereld, je wilt dus handmatig database aanpassingen gaan doen omdat automatisch fout kan gaan? Wmb doe je het automatisch en check je met de hand.
Ik schrijf scripts om het automatisch te kunnen doen, maar zodat ik nog wel kan ingrijpen mocht er onverhoopt tussendoor iets fout gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Kips schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:49:

moet me nog eens goed verdiepen, maar blijkbaar heb ik mijn bot zo in elkaar zitten dat ie lastig verslagen wordt... en heel af en toe pak ik een winstje :D

na de match even bekeken te hebben denk ik dat mijn bot vooralsnog wel beter werkt :+
'Niet verslagen worden' is ook niet zo heel moeilijk, alles oppotten op één plek zorgt daar al voor. Echt wínnen is een stuk lastiger, zeker van een goede bot (ik heb zelf nog niet meegedaan aan Conquest, maar dat is wat ik tot nu toe heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kips schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:49:

Nou, gefeliciteerd, je hebt gelijk gespeeld met de standaard bot die random zetten doet ;) :P
Chris7 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:53:
'Niet verslagen worden' is ook niet zo heel moeilijk, alles oppotten op één plek zorgt daar al voor. Echt wínnen is een stuk lastiger, zeker van een goede bot (ik heb zelf nog niet meegedaan aan Conquest, maar dat is wat ik tot nu toe heb gezien).
Ja, ik heb net ff een match tussen de top 2 zitten kijken en dat was eigenlijk HEEL erg saai: ze blijven 'simpelweg' proberen minimaal evenveel armies in een vakje te hebben als de tegenstander. Ik snap wel dat dat een goeie strategie is, maar het is zo saai :D

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 21-03-2014 15:57 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:53:
[...]

Ik schrijf scripts om het automatisch te kunnen doen, maar zodat ik nog wel kan ingrijpen mocht er onverhoopt tussendoor iets fout gaan. :)
Maar schrijf je de scripts zelf? Of laat je die door EF genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
pdebie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Maar schrijf je de scripts zelf? Of laat je die door EF genereren?
Grote schema changes laat ik genereren (lang leve Schema Compare), daarna nog wat handwerk voor datamigraties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat een depressieve posts allemaal op tweakblogs :(

Unrelated: Ik ben zojuist overgestapt van Cobalt-theme (donkerblauw achtergrond) naar Solarized-Light (gelige achtergrond) omdat dit minder inspannend voor je ogen schijnt te zijn. Ik ben benieuwd.

[ Voor 66% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ben nog een beetje op zoek naar wat ik het handigste vind namelijk.

Heb nog niet echt hele grote complexe zaken hoeven te bouwen en ik wil voorkomen dat ik straks wel in een groot project terechtkom en daar ineens in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Migrations FTW :D
EF FTW, alleen zijn die meldingen soms wat.... onduidelijk :+

Ik zal in een volgend projectje eens naar NHibernate of LLBLGen gaan kijken.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Gamebuster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:11:
Wat een depressieve posts allemaal op tweakblogs :(

Unrelated: Ik ben zojuist overgestapt van Cobalt-theme (donkerblauw achtergrond) naar Solarized-Light (gelige achtergrond) omdat dit minder inspannend voor je ogen schijnt te zijn. Ik ben benieuwd.
Dat was mij ook al opgevallen idd. Lijkt wel tijd van t jaar ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Gewoon geen SQL database gebruiken :+. Key-Value stores ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gamebuster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:11:
Ik ben zojuist overgestapt van Cobalt-theme (donkerblauw achtergrond) naar Solarized-Light (gelige achtergrond) omdat dit minder inspannend voor je ogen schijnt te zijn. Ik ben benieuwd.
Ik gebruik nu onderstaande color-scheme in combinatie met F.Lux.
http://www.rickardnilsson...olor-scheme-for-resharper

Heerlijke combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

pdebie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik nu onderstaande color-scheme in combinatie met F.Lux.
http://www.rickardnilsson...olor-scheme-for-resharper

Heerlijke combinatie!
Zoiets gebruik ik voor Sublime text. Ik word helemaal wazig als ik nu de "standaard" scheme zie bij een collega :p Dan kan ik opeens niets meer ervan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Volgens mij weet ik wat het probleem is van die foutmelding... eindelijk...

edit: Nee, toch niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mhLahEr.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Alex) op 21-03-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:21:
[...]

Zoiets gebruik ik voor Sublime text. Ik word helemaal wazig als ik nu de "standaard" scheme zie bij een collega :p Dan kan ik opeens niets meer ervan lezen.
Nou inderdaad. Zeker als iemand het standaard lichte thema van Visual Studio gebruikt.

Ik heb hier op de zaak echter hele ranzige monitoren qua afstelling. Krijg de kleuren niet 100% goed afgesteld, waardoor ik soms de website uit allerlei hoeken moet bekijken (ja, ik draai dan letterlijk om m'n monitor heen :+) om te kijken of alle kleuren kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Hehe, vandaag een geinig gesprek met een recruiter. Wilde me een freelance-opdracht aanbieden voor €50 per uur. Nadat ik aangaf dat ik al een opdracht heb voor €80 per uur droop hij met de staart tussen de benen af :+ Belde hij even later nog op om te vragen wat ik dan wilde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:28:
Hehe, vandaag een geinig gesprek met een recruiter. Wilde me een freelance-opdracht aanbieden voor €50 per uur. Nadat ik aangaf dat ik al een opdracht heb voor €80 per uur droop hij met de staart tussen de benen af :+ Belde hij even later nog op om te vragen wat ik dan wilde :+
En, wat heb je gezegd?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
100+.

Grapjas: "je kunt als freelancer voor ze werken, dan verdien je natuurlijk een veel hoger loon" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik moet eigenlijk een soort query doen met domweg een select en een where clause inclusief een count wat me ongeveer ~500 records zou opleveren. Beetje jammer dat de query er 36 seconde over doet :+ (6mil records in een MSSQL table ) ... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:50
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:40:
Ik moet eigenlijk een soort query doen met domweg een select en een where clause inclusief een count wat me ongeveer ~500 records zou opleveren. Beetje jammer dat de query er 36 seconde over doet :+ (6mil records in een MSSQL table ) ... *O*
Indexes?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja, technisch gezien is alles in orde. Geen idee waarom het mis gaat, daarom post ik het ook even hier als rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 16-09 10:51
Ow javascript, waarom doe je soms zo moeilijk.....

Tijd voor Bier en Pizza wijn en kaas. (Ben kennelijk gluten intolerant volgens de huisarts.) en maar even aan het werk voor de ycombi application..

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
De nieuwste Firefox bèta met Australis ziet er best wel goed uit! En het menu rechts dat in eerste instantie door het icoon van Chrome lijkt gekopieerd is beter doordacht en veel makkelijker aan te passen. Ook vind alleen maar tabs bovenaan in plaats van ook de Firefox-knop erbij wel handig.

Gebruikte sinds vorig jaar Opera, maar de versies na 12 zijn gewoon Chrome met een Opera-label en 12.16 dat ik nog gebruikte had nu steeds meer issues met websites die niet werkten. Dus ik ben weer terug bij Firefox.

Ik ben niet per se anti-chrome, maar:
quote: Firesphere:
Chrome is dubieus. Firefox FTW.
En dat kan ik nu ook weer zeggen :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Waar weer eens gaan hobbyen aan mijn timer app, zou mooi zijn als er straks binnen korte tijd twee apps in de AppStore verschijnen onder mijn naam :)
Chris7 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:23:

Gebruikte sinds vorig jaar Opera, maar de versies na 12 zijn gewoon Chrome met een Opera-label en 12.16 dat ik nog gebruikte had nu steeds meer issues met websites die niet werkten. Dus ik ben weer terug bij Firefox.
Ook al weer een tijdje terug op het oude nest. Google is de nieuwe Microsoft.
Biersteker schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:42:
en maar even aan het werk voor de ycombi application..
eau? wat ga je doen?

[ Voor 37% gewijzigd door BikkelZ op 21-03-2014 21:43 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 gaat even een Windows 7 stickje voorbereiden. Evenals een aantal schroevendraaiers, lampjes, anti-statische bandjes en dergelijke benodigdheden.
* F.West98 gaat morgen een computer in elkaar zetten voor een kennis... in Amsterdam. (Fun, met de NSS)
* F.West98 moet morgen om 08:30 op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:53:
* F.West98 gaat even een Windows 7 stickje voorbereiden. Evenals een aantal schroevendraaiers, lampjes, anti-statische bandjes en dergelijke benodigdheden.
* F.West98 gaat morgen een computer in elkaar zetten voor een kennis... in Amsterdam. (Fun, met de NSS)
Als het zo kut is waarom heb je het dan afgesproken? Is je eigen schuld

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb die anti-statische bandjes nooit zo goed begrepen. Echt nog nooit problemen gehad met dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Caelorum schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:55:
Heb die anti-statische bandjes nooit zo goed begrepen. Echt nog nooit problemen gehad met dat soort dingen.
Da's denk ik hetzelfde volk als die met een helmpie op fietsen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:54:
[...]

Als het zo kut is waarom heb je het dan afgesproken? Is je eigen schuld
Ik moet wel, anders geen tijd.
En ik bedacht me te laat dat dat stom was :P

@Popcorn & ZaZ:
Eigenlijk heb ik die ook nog noooit gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7Ehc6.jpg

Komt bovenop de 4 Cyanide & Happiness boeken die onderweg zijn en het What-If boek dat in september geleverd word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:53:
De NSS begint maandag pas hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:27:
[...]

De NSS begint maandag pas hoor :)
Er zijn nu wel al maatregelen toch?
Ach, mijn moeder moet dinsdag dit doen: Groningen -> Amsterdam Centrum -> Den Haag Centrum -> Groningen. (trein)
Ik wens haar succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:28:
[...]

Er zijn nu wel al maatregelen toch?
Ach, mijn moeder moet dinsdag dit doen: Groningen -> Amsterdam Centrum -> Den Haag Centrum -> Groningen. (trein)
Ik wens haar succes :)
In Amsterdam en Den Haag is er al wel een en ander afgezet, maar je zou er nog gewoon moeten kunnen komen.

Ik weet niet hoe laat je moeder moet reizen, maar er gaan de nodige treinen verlengd worden. Op Somda staat een lijstje met treinnummers, je krijgt een verklaring door er met je muis overheen te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 21-03-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Meh.. webfonts in canvas zijn een nachtmerrie. * MueR houdt er meer op voor vandaag

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jeej, Drenthe uit, goed internet terug!

:'( Lelystad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

ZaZ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:01:
[...]
Da's denk ik hetzelfde volk als die met een helmpie op fietsen.
Ja, dat is denk ik wel goed gezegd :+
Tbh doe ik beide niet, alleen ik heb wel eens gehoord van een PC waar het mobo naar de *** was gegaan vanwege zo'n statische lading. Ik pak meestal wat ijzer vast als even moet sleutelen, wat dus bijna nooit gebeurt.

Nu ik er zo over denk echter heb ik mij best vaak ontladen (even die befaamde bzzt als je iets vast pakt).. mocht je dat nou net hebben als je aan je PC zit, kan je soms je pc weg gooien :p Vrij lullig als die PC niet van jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eclipse, Android Studio, IntelliJ of Xamarin. Keuze is moeilijk :o

Wat is Dreamspark heerlijk zeg, Visual Studio Ultimate aan het downloaden voor noppes 8) Lang leve student zijn :P

Edit: student, niet studente :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:03:

Wat is Dreamspark heerlijk zeg, Visual Studio Ultimate aan het downloaden voor noppes 8) Lang leve studente zijn :P
Denk wel aan de beperkingen van de studentversie ;)
Niet dat je commerciele apps ermee gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:03:

Wat is Dreamspark heerlijk zeg, Visual Studio Ultimate aan het downloaden voor noppes 8) Lang leve studente zijn :P
Als het over Android apps ontwikkelen gaat, dan kun je die vier keuzes wel beperken. Android Studio heeft IntelliJ als basis en is in mijn ogen een stuk beter dan Eclipse (hoewel AS nog wel in beta is, maar daar merk je vind ik weinig van). Dus dan zou je moeten kiezen tussen AS en Xamarin (die laatste is niet gratis, maar werkt volgens sommige mensen hier wel heel fijn).

En inderdaad wat Ryur zegt, met Dreamspark mag je alleen niet-commerciële apps maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
UPC: "Mis niets van het vierde seizoen GoT"
Wut... Games of Thrones dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:54:
UPC: "Mis niets van het vierde seizoen GoT"
Wut... Games of Thrones dus.
Haha, daar heb ik ook vaak last van als ik mensen over GoT hoor praten, en dan ineens over draken beginnen. Meestal denk ik dan
"Nou, ZO erg is Hydra toch ook weer niet?".
En dan bedenk ik me dat het over de serie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:17:
[...]
Denk wel aan de beperkingen van de studentversie ;)
Niet dat je commerciele apps ermee gaat maken!
Ben me er van bewust, het is om een proof of concept te ontwikkelen binnen de universiteit :)
Chris7 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:27:
[...]
Als het over Android apps ontwikkelen gaat, dan kun je die vier keuzes wel beperken. Android Studio heeft IntelliJ als basis en is in mijn ogen een stuk beter dan Eclipse (hoewel AS nog wel in beta is, maar daar merk je vind ik weinig van). Dus dan zou je moeten kiezen tussen AS en Xamarin (die laatste is niet gratis, maar werkt volgens sommige mensen hier wel heel fijn).

En inderdaad wat Ryur zegt, met Dreamspark mag je alleen niet-commerciële apps maken.
Overal merk ik een behoorlijke aversie tegen Eclipse. Omdat ik het programma zelf nog nauwelijks gebruikt heb, vraag ik me af waarom. "Instabiliteit" lees ik het vaakst?

IntelliJ lijkt me niet direct een meerwaarde te bieden ten opzichte van Android Studio of Eclipse, maar misschien zie ik dat verkeerd. Xamarin trekt me wel, al wacht ik nog op antwoord van de helpdesk of die 99 dollar studentenlicentie jaarlijks is.

OT: Ben ik de enige die "| Wij stellen technologie op de proef." totaal niet lekker vind passen in de header?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Meestal denk ik dan "Nou, ZO erg is Hydra toch ook weer niet?".
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:34:
[...]
Overal merk ik een behoorlijke aversie tegen Eclipse. Omdat ik het programma zelf nog nauwelijks gebruikt heb, vraag ik me af waarom. "Instabiliteit" lees ik het vaakst?

IntelliJ lijkt me niet direct een meerwaarde te bieden ten opzichte van Android Studio of Eclipse, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Ik wil GEEN IDE discussie ontlokken! Maar ik reageer toch even.

Android Studio (beta) is gebaseerd op IntelliJ. De vorige Android Studio (of wat de naam was?) was op Eclipse-based.

Waarom ik een IntelliJ-fan ben: ik vind de IDE stabieler, sneller en de plugins zijn van een hele goede kwaliteit. Hij is wel betaald (ik ga uit van de volledige versie, maar heeft ook een Community Edition). Maar ik ben er productiever in!
Vooral in Spring (waar ik nu in werk), is super in IntelliJ.

Eclipse heeft misschien meer plugins, maar heb met bijv Maven gehad dat er 2 waren waarvan 1 bagger, dus moest je heel erg opletten welke je pakte. En vaak gaf het nog steeds gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Ik probeer al de hele dag de Windows 7 SDK geinstalleerd te krijgen, zodat ik de MSVC-compiler en debugger kan gebruiken binnen Qt (Creator), maar dat wil voor geen meter lukken :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:01:
[...]
Android Studio (beta) is gebaseerd op IntelliJ. De vorige Android Studio (of wat de naam was?) was op Eclipse-based.
Ik dacht dat het nog steeds op Eclipse gebaseerd was :/ Verklaart in ieder geval waarom mijn collega met geen enkele mogelijkheid eclipse plugins erin kreeg en dat hij dingen mistte waarvan ik zeker wist dat ze in Eclipse wel zaten :+

Heb vandaag zoveel dingen die ik wil oppakken, maar totaal geen zin. Wil nog mijn WP8 App afronden en wat klooien aan een nieuw concept, maar aan de andere kant ook gamen of series kijken...

Uiteindelijk komt het er op neer dat ik niets aan het doen ben... :X
Enige "opleving" was het instellen van mijn nieuwe AV Receiver (de Harman Kardon van de afgelopen iBOOD hunt :9 ), viel vies tegen om alle apparaten goed ingesteld te krijgen om netjes de raw streams over de hdmi te jagen. En damn wat zitten er veel opties op deze receiver, om de subwoofer te tunen heb je al 10 opties/sliders/knopjes :/ En uiteraard weigeren we de handleiding te lezen :+

Hopelijk krijg ik hem zo ingesteld dat het geluid nog wel vol klinkt zonder dat bij de buren de kopjes op tafel staan te schudden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Bezig met opzetten van eigen server... Shizzle no work :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:53:
Bezig met opzetten van eigen server... Shizzle no work :@
Ik ben via remote desktop aan het werk, en ben ondertussen m'n OSX en Arch Linux VMs aan het instellen/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 19:30
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:24:
[...]

Ik ben via remote desktop aan het werk, en ben ondertussen m'n OSX en Arch Linux VMs aan het instellen/updaten.
Arch Linux <3
OSX :(
Ik heb pas ook een OSX vm moeten gebruiken voor development redenen, bah bah.
Eigenlijk moet ik gewoon kunnen crosscompilen voor de mac, maar helaas, dat gaat weer niet. Onze buildserver kan wel lekker windows builden, maar niet mac :( En een mac als buildserver is weer eens veel te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:28:
Onze buildserver kan wel lekker windows builden, maar niet mac :( En een mac als buildserver is weer eens veel te duur...
Mac-mini als buildserver voldoet prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 19:30
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:35:
[...]

Mac-mini als buildserver voldoet prima ;)
En voor een kleine startup nog steeds erg duur :P
Pagina: 1 ... 107 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.