Dat is dan ook de reden dat ik hier thuis gewoon een VM heb draaien. Op het werk gebruiken we echter een Mini (volgens mij vanwegen de licentie).Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:37:
[...]
En voor een kleine startup nog steeds erg duur
Nu het toch weer over ide's gaat:
is er iemand die zowel ervaring heeft met phpstorm als met IntelliJ? Is het de moeite om de 2 licenties te kopen, of kan je met IntelliJ ook alles (en meer) wat je met phpstorm kan?
is er iemand die zowel ervaring heeft met phpstorm als met IntelliJ? Is het de moeite om de 2 licenties te kopen, of kan je met IntelliJ ook alles (en meer) wat je met phpstorm kan?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
IntelliJ IDEA is voor Java, PHPStorm is voor web/php development.roeleboel schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
PHPStorm is WebStorm + PHP.
Dus, het zijn beide verschillende IDE's met een andere taal als core. Aan IntelliJ heb je niets als je PHP wil doen, en andersom heb je niets aan PHPStorm als je Java nodig hebt.
i.o.w:
Verschillend, dus loont het de moeite (en is het de prijs zeker waard) als je zowel web als java wil doen.
Note:
De IntelliJ Community Edition voldoet voor mij thuis best prima (en is gratis dus)
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 22-03-2014 15:46 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ben me al een tijd aan het verdiepen in Entity Control Boundary pattern, maar ik kan maar geen praktische manier vinden waar je je data uit zou moeten halen. Zijn er mensen die hier mee werken of code-voorbeelden voor hebben? Liefst webbased projecten.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat klopt niet helemaal. Bij ons op het werk werken wij zowel met Java-projecten als met PHP-projecten en beide werken prima via IntelliJ.Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:44:
[...]
IntelliJ IDEA is voor Java, PHPStorm is voor web/php development.
Dus, het zijn beide verschillende IDE's met een andere taal als core. Aan IntelliJ heb je niets als je PHP wil doen, en andersom heb je niets aan PHPStorm als je Java nodig hebt.
[..]
Edit: Zie ook: http://www.jetbrains.com/idea/features/php_editor.html
[ Voor 6% gewijzigd door Manuel op 22-03-2014 15:54 ]
Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:44:
[...]
IntelliJ IDEA is voor Java, PHPStorm is voor web/php development.
i.o.w:
Verschillend, dus loont het de moeite (en is het de prijs zeker waard) als je zowel web als java wil doen.
Note:
De IntelliJ Community Edition voldoet voor mij thuis best prima (en is gratis dus)
IntelliJ IDEA = de moederproduct van Jetbrains IntelliJ. En dat is ook waarom deze het duurst is. Eigenlijk als je IntelliJ IDEA heb je zowel RubyMine, PHPStorm & Webstorm.
Via IntelliJ IDEA kan je met plugins ALLE andere talen erin krijgen (dus net zoals de losse producten).
Enige uitzondering hierop is AppCoda (de XCode alternatief).
Oke, het ligt volgens mij iets genuanceerder. Je kan met plugins wel de andere talen in krijgen, maar toch zijn de losse IDE's beter door allerlei views enz. Als ik de link goed lees van Manuel.
Net te laat dusManuel schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Bij ons op het werk werken wij zowel met Java-projecten als met PHP-projecten en beide werken prima via IntelliJ.
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 22-03-2014 15:57 ]
2de hands is redelijk te betalen. Je moet dan wel opletten dat je geen te oud model koopt, want daar kan Mavericks weer niet op worden gezet...Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:37:
[...]

Apple laat niet alleen je software verlopen, maar bepaalt ook wanneer een systeem niet maar kan worden geupdate (terwijl het qua hardware prima kan)...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ow, hmmm, daar was ik dus niet mee bekendManuel schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Dat klopt niet helemaal. Bij ons op het werk werken wij zowel met Java-projecten als met PHP-projecten en beide werken prima via IntelliJ.
Edit: Zie ook: http://www.jetbrains.com/idea/features/php_editor.html
Beetje te oppervlakkig gekeken en daarnaast, editors etc. worden toch betaald door m'n werkgever
(Ik vind aparte editors trouwens fijner werken dan een all-in-one, eerlijk gezegd)
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 22-03-2014 15:59 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat heb ik dus ook.Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:58:
[...]
(Ik vind aparte editors trouwens fijner werken dan een all-in-one, eerlijk gezegd)
"Vroeger" met Eclipse was het echt heel erg, had iets van 6/7 verschillende versies van Eclipse op mijn Mac staan. Allemaal met andere plugins (eentje voor C++, andere weer Android enz).
Ik heb je blunder toen meegekregen ja. Daarom zal er waarschijnlijk niet snel een tweedehands komen.Gertjan. schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:58:
[...]
2de hands is redelijk te betalen. Je moet dan wel opletten dat je geen te oud model koopt, want daar kan Mavericks weer niet op worden gezet...![]()
Apple laat niet alleen je software verlopen, maar bepaalt ook wanneer een systeem niet maar kan worden geupdate (terwijl het qua hardware prima kan)...
Waarschijnlijk gaan we een vm op de buildserver (linux) zetten, en gebruiken we die tijdens onze development. Dit geeft ons wat tijd voordat we product releasen om dan netjes een mac te kopen (wat nog steeds bullshit is eigenlijk
Helemaal met je eens. Ik zou ook liever gewoon op een andere machine willen compilen, maar helaas gaat dat niet werken. Ik zit wel te overwegen een goede objective-c editor te vinden waarmee ik gewoon op mijn Windows bak code kan kloppen, want ik vind die Mac een drama om op te werken met zijn maffe keybindings...Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:05:
[...]
Ik heb je blunder toen meegekregen ja. Daarom zal er waarschijnlijk niet snel een tweedehands komen
Waarschijnlijk gaan we een vm op de buildserver (linux) zetten, en gebruiken we die tijdens onze development. Dit geeft ons wat tijd voordat we product releasen om dan netjes een mac te kopen (wat nog steeds bullshit is eigenlijkWaarom geen crosscompiler net als windows?
)
VM's heb ik in het verleden naar gekeken, maar als ik een dag moet klooien om zo'n ding werkend te krijgen en vervolgens ook tig beperkingen te hebben kan ik beter een nieuwe kopen
Uiteindelijk is het "iets doen op zaterdag" het reviewen van mijn jaarverslagen geworden... Als je al nergens zin in hebt moet je gaan nummer-crunchen. Normaliter zou ik even doorscannen en goedkeuren, maar helaas moet ik met deze boekhouder ieder cijfertje checken. Blij als de cijfers zijn ingediend en ik alles bij de nieuwe club heb liggen...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nieuw IP voor thuis aangevraagd.
Nieuw IP toegekend.
Kut, nu kan ik niet meer bij WHM, cPanel, SSH, etc.
Nieuw IP toegekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 22-03-2014 16:31 ]
Zucht.. ik dacht 'even' de VPS die ik afneem te upgraden. Maken ze ondertussen gebruik van een nieuw systeem (CloudStack), dus moest ik daar een nieuwe VPS in aanmaken en dan de oude verwijderen. Inclusief 'makkelijke migratie', volgens hen dan... Nou, mooi niet dus.. Iemand nog tips voor een goede provider voor een VPS, het liefst in NL?
Niet in Nederland, maar ik heb Hetzner (Duitsland) tegenwoordig.Patriot schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:38:
Zucht.. ik dacht 'even' de VPS die ik afneem te upgraden. Maken ze ondertussen gebruik van een nieuw systeem (CloudStack), dus moest ik daar een nieuwe VPS in aanmaken en dan de oude verwijderen. Inclusief 'makkelijke migratie', volgens hen dan... Nou, mooi niet dus.. Iemand nog tips voor een goede provider voor een VPS, het liefst in NL?
Daarnaast was ik altijd erg tevreden over PCExtreme en CloudVPS schijnt ook erg goed te zijn.
Kun je het ook niet op een hackintosh?Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:05:
[...]
Ik heb je blunder toen meegekregen ja. Daarom zal er waarschijnlijk niet snel een tweedehands komen
Waarschijnlijk gaan we een vm op de buildserver (linux) zetten, en gebruiken we die tijdens onze development. Dit geeft ons wat tijd voordat we product releasen om dan netjes een mac te kopen (wat nog steeds bullshit is eigenlijkWaarom geen crosscompiler net als windows?
)
Hmm, ja, gaat eigenlijk om PCExtreme.. Was tot nu toe eigenlijk ook tevreden (als in: Het draaide allemaal prima), maar hoe het "upgraden" tot nu toe verloopt vind ik nogal matig om eerlijk te zijn. Heb twee keer een VM aangemaakt in hun CloudStack-omgeving, beide keren omdat instructies op meerdere plekken op hun website (inclusief dingen die support stuurde) niet klopten. De reden dat ik het in eerste instantie binnen PCExtreme zocht was juist zodat het lekker makkelijk zou zijn, als het dat niet is kan ik ook gewoon even elders kijken.Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:40:
[...]
Niet in Nederland, maar ik heb Hetzner (Duitsland) tegenwoordig.
Daarnaast was ik altijd erg tevreden over PCExtreme en CloudVPS schijnt ook erg goed te zijn.
Tja, ik ben ondertussen grotendeels weg bij PCExtreme omdat Hetzner makkelijker en goedkoper is voor mij.
Ok, de support is weinig meer van "Yes, we reboot server now manually. This fixed problem?", maargoed, wat wil je als je alleen maar kale PDS systemen afneemt.
Ok, de support is weinig meer van "Yes, we reboot server now manually. This fixed problem?", maargoed, wat wil je als je alleen maar kale PDS systemen afneemt.
Ik heb onlangs een dedicated server ingeruild voor een VPS van TransIP. Afgezien van de DDOS van een paar dagen geleden ben ik er erg tevreden over.Patriot schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:38:
Iemand nog tips voor een goede provider voor een VPS, het liefst in NL?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
Zo, net een hostingpakket bij Antagonist afgesloten, eens kijken of dat bevalt. Als dat zo is, de rest deze zomer maar eens verhuizen 
Vraagstelling komt vooral ik zelf nog nooit een IDE heb gebruikt, en enkel een achtergrond in C++, HTML en klein beetje C# heb. *Neela is programmeer noobje
Bedankt voor je input.
Ik wilde ook zeker geen discussie uitlokken. Het aantal fanboy discussies vind ik hier in de Devschuur overigens wel meevallen, zeker vergeleken met de frontpageRyur schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:01:
[...]
Ik wil GEEN IDE discussie ontlokken! Maar ik reageer toch even.
Android Studio (beta) is gebaseerd op IntelliJ. De vorige Android Studio (of wat de naam was?) was op Eclipse-based.
Waarom ik een IntelliJ-fan ben: ik vind de IDE stabieler, sneller en de plugins zijn van een hele goede kwaliteit. Hij is wel betaald (ik ga uit van de volledige versie, maar heeft ook een Community Edition). Maar ik ben er productiever in!
Vooral in Spring (waar ik nu in werk), is super in IntelliJ.
Eclipse heeft misschien meer plugins, maar heb met bijv Maven gehad dat er 2 waren waarvan 1 bagger, dus moest je heel erg opletten welke je pakte. En vaak gaf het nog steeds gezeik.
Vraagstelling komt vooral ik zelf nog nooit een IDE heb gebruikt, en enkel een achtergrond in C++, HTML en klein beetje C# heb. *Neela is programmeer noobje
Bedankt voor je input.
.Gertjan. schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Ik dacht dat het nog steeds op Eclipse gebaseerd wasVerklaart in ieder geval waarom mijn collega met geen enkele mogelijkheid eclipse plugins erin kreeg en dat hij dingen mistte waarvan ik zeker wist dat ze in Eclipse wel zaten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 17:21 ]
DynDNS?Firesphere schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:31:
Nieuw IP voor thuis aangevraagd.
Nieuw IP toegekend.
[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 22-03-2014 17:28 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb nu een Cloudflare DNS trouwens, maar dat helpt natuurlijk weinig, die forward gewoon mijn IP, dus krijg ik van m'n eigen firewall een dikke doei
Niet voor niets trouwens, alleen heb ik nu ineens zelf last van m'n eigen stricte firewall regeltjes
Wij hebben alle build servers in een VM draaien (we hebben debug/release/final, static/dll, master/nomaster en dan heel veel platformen en dat voor X branches). Behalve dus die verdomde mac. Die heeft z'n eigen bakkie nodig.Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:05:
Waarschijnlijk gaan we een vm op de buildserver (linux) zetten, en gebruiken we die tijdens onze development.
Iemand ervaring met www.digitalocean.com trouwens? Erg interessant kwa prijs. Ik ga toch geen zware applicaties draaien dus dan ben ik voor 5 dollar / maand klaar.
https://niels.nu
Raar verhaal Gertjan, welk model had je toen gekocht? Volgens mij gaan alle optical drive loze modellen nog wel een aardige tijd mee. Op mijn C2D MacBook uit 2008 draait ook nog alles.
Het voordeel van devven voor iOS is dat je in principe niet meer dan drie devices hoeft te hebben om te testen buiten de aanschaf van een Mac, dat komt nog wel aardig overeen met wat een gemiddelde nerd aan devices heeft liggen. Bij Android is vrijwel alles goedkoop of gratis maar mag je vervolgens wel enorme berg aan OS versies en schermen gaan checken.
Ja ze zijn ook een stuk duurder dan een jaartje of twee terug, had er toen een voor 450-500 euro en die draait nog steeds alles.Robbiedobbie schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:37:
[...]
Het voordeel van devven voor iOS is dat je in principe niet meer dan drie devices hoeft te hebben om te testen buiten de aanschaf van een Mac, dat komt nog wel aardig overeen met wat een gemiddelde nerd aan devices heeft liggen. Bij Android is vrijwel alles goedkoop of gratis maar mag je vervolgens wel enorme berg aan OS versies en schermen gaan checken.
iOS developer
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if(typeof value == "number" || (value instanceof Number)) { if(value < DatetimeType.LETS_JUST_ASSUME_ITS_SECONDS_AND_NOT_MILLISECONDS_BELOW_THIS) { // if `value` is less than 2^31*1000, we can *assume* the input was a "regular" unix timestamp // expressed in seconds and not in milliseconds like JS does. If the number actually was less // than the 2^31 and represents a timestamp in milliseconds, we miss out on dates from Jan 1 // 1970 up to Jan 25 1970. Who needs those dates anyway? :D value = value * 1000; } value = new Date(value); } |
Creatieve oplossing van mezelf. Wiens idee was het om unix timestamps aan te houden in milliseconden? Als je je timestamp toch al in een double dumpt, gebruik gewoon cijfertjes achter de comma voor je precisie.
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 23-03-2014 08:54 ]
Daar heb ik wel goede verhalen over gehoord ja.Hydra schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:20:
Iemand ervaring met www.digitalocean.com trouwens? Erg interessant kwa prijs. Ik ga toch geen zware applicaties draaien dus dan ben ik voor 5 dollar / maand klaar.
@hierboven: less than
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2014 21:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
tnx
Op regel 5 nog een keer
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb daarnet een bierproeferij gehad en verveelde me daarna nogal. In een creatieve bui (lees alcohol) een DigitalOcean, domeinnaam en Python Flask app met Redis gemaakt naar aanleiding van de nieuwsfeiten afgelopen week: www.minder-pvv.nl.
Toch weer e.e.a. geleerd
Flask is cool.
Toch weer e.e.a. geleerd
Flask is cool.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-03-2014 21:24 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Digital Ocean is inderdaad wel heel goed geprijsd, ik zag het al eens eerder voorbijkomen. Misschien toch maar eens een VPS bestellen (als ze ook echt goed/betrouwbaar zijn).
...
Je kan alleen met een F5 nog een keer stemmenarmageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:23:
Ik heb daarnet een bierproeferij gehad en verveelde me daarna nogal. In een creatieve bui (lees alcohol) een DigitalOcean, domeinnaam en Python Flask app met Redis gemaakt naar aanleiding van de nieuwsfeiten afgelopen week: www.minder-pvv.nl.
Toch weer e.e.a. geleerd
Flask is cool.
Ach ja, boeien
Wie zegt dat democratie eerlijk is
EDIT: Gefixed met een hackje
[ Voor 23% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-03-2014 21:58 ]
Yes, maar dat is dus hetzelfde als de vm, moeizaam opzetten en licentie technisch een grijs gebied waar je liever niet in gaat zitten als bedrijf.
Tja, er moet altijd een (rotte) appel tussen zittenPrisonerOfPain schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:01:
[...]
Wij hebben alle build servers in een VM draaien (we hebben debug/release/final, static/dll, master/nomaster en dan heel veel platformen en dat voor X branches). Behalve dus die verdomde mac. Die heeft z'n eigen bakkie nodig.
Hmmz, dan moet ik daar eens naar gaan kijkenBikkelZ schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:40:
Raar verhaal Gertjan, welk model had je toen gekocht? Volgens mij gaan alle optical drive loze modellen nog wel een aardige tijd mee. Op mijn C2D MacBook uit 2008 draait ook nog alles.
[...]
Ja ze zijn ook een stuk duurder dan een jaartje of twee terug, had er toen een voor 450-500 euro en die draait nog steeds alles.
Ligt er aan hoe vaak je IntelliJ nodig hebt. Hun support zei ons gewoon de community edition te gebruiken, aangezien het maar om 1 of 2 projecten op jaarbasis ging. Ze vonden schijnbaar dat we met 10 phpstorm licenties niet nog meer geld afgetroggeld hoefden te worden.roeleboel schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Kan nog steeds 2x stemmenarmageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:38:
Ach ja, boeienWie zegt dat democratie eerlijk is
sessie reset weeee

Niet dat het aantal stemmen iets uitmaakt als er maar 1 keuze is
En al helemaal niet als 'ie niet werkt
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Word ik toch nog ergens om herinnerdChris7 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:23:
Ik ben niet per se anti-chrome, maar:
[...]
En dat kan ik nu ook weer zeggen.
In mijn sig ook!
Het goede hier aan is Python Flaskarmageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:23:
Toch weer e.e.a. geleerd
Flask is cool.
iOS developer
Ja, het lukt me nog niet helemaal Flask constant draaiende te houden. Na 2 uur loopt ie gewoon vast. Ik doe het nu ook extreem smerig door gewoon python server.py & te doen. Eventjes officieus via Gevent geprobeerd nu.
Flask is gewoon een tool die doet wat ie moet doen. Django ken ik niet, maar lijkt me wat groot. Ik ben Python gewoon gewend vanuit mijn werk. Is mijn 100% goto taal voor scripts. Ik hou wel van microframeworkjes en dus dacht ik deze eens te proberen. Ik werk nogmaal op Windows machines, dus ik vond het leuk dat ik in een uurtje Flask + Redis had draaien (nouja, draaien...) op een website op een VPS. Dat VPS had ik ook nog nooit gehadBikkelZ schreef op zondag 23 maart 2014 @ 03:06:
[...]
Het goede hier aan is Python FlaskHeb je ook met Django gewerkt? Hoe verhoudt het zich?
[ Voor 47% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-03-2014 08:00 ]
Ik mis een fork-me-on-github link...armageddon_2k1 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:23:
Toch weer e.e.a. geleerd
Flask is cool.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Oeh! Goeie
Mijn dank voor deze lovende woordenBikkelZ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:21:
[...]
Zeker. Ten eerste is het betrouwbaar, ten tweede doet het wat jij wil, ten derde is het enorm uitgebreid qua functionaliteit en zit er ook een goede editor bij en ten vierde wordt het gemaakt door een uiterst sympathieke Hagenees.
In de editor/designer zit nu o.a. een 'action pane' die dynamisch acties laat zien die volgen op de actie die je net hebt gedaan, zodat het makkelijker is voor mensen om in een paar stappen van begin tot end een proces te doorlopen (bv van database naar code). Die 2e opmerking zal waarschijnlijk op het fetchen van een typed list slaan en dat is inderdaad makkelijker gemaakt.Overigens vind ik EF ook echt wel goed hoor en omdat het minder kan is het simpeler om mee te werken dan LLBLGen maar ik merk wel dat je niet zomaar even je geavanceerde super gebalanceerde en genormaliseerde database ontwerp er in kunt knikkeren.
Ik heb mensen custom LLBLGen code generation templates zien bouwen waarmee dus niet alleen de standaard ORM classes gegenereerd werden maar ook complete stubs en andere infrastructuur. Ik heb het ook bij diverse grote partijen zien draaien en het werkte gewoon overal stabiel.
Twee nadelen:
- De editor was zo uitgebreid dat je in het begin loopt te zoeken
- Met een bepaalde aanpak (waarvan me de naam even is ontschoten) waarbij je handmatig een object aanmaakt moest ik een lange constructor of functie call gebruiken waarbij achteraf gezien gewoon heel veel null values ingestuurd moesten worden. Dat vond ik een beetje Win32.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Nee, dat is FireSphere, die ken ik niet hoorF.West98 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 01:51:
In mijn sig ook!
Dat is een variatie op "ik denk dus ik ben"?

Er zijn grotere problemen in het taalgebied vrees ik: op de frontpage spelen ze het klaar om 'zocht' met een 'g' te schrijven...
[ Voor 12% gewijzigd door roeleboel op 23-03-2014 10:39 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Beetje vergezocht?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
.oisyn had mij gisteren nog gecorrigeerd op foutjes... en dan lees ik nu ditroeleboel schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:34:
[...]
Er zijn grotere problemen in het taalgebied vrees ik: op de frontpage spelen ze het klaar om 'zocht' met een 'g' te schrijven...
Gamebuster schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:18:
[...]
.oisyn had mij gisteren nog gecorrigeerd op foutjes... en dan lees ik nu dit

Ach, er zijn ook legio mensen die het verschil niet weten tussen licht en ligt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja, als ik smorgens zo lekker in het bed LICH dan wil nog wel eens iemand het LIGT aanmakenMatis schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:54:
Hebben we met z'n allen zo hard naar het vliegtuig gezogt, blijkt 'ie gewoon in Australië te lichen, daar waar 't altijd ligt is!Matis schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:54:
Ugh, nog een week wachten voor ik de code kan pakken van het project waar ik mee bezig wou.. staat bij een jeugdcentrum op de server en ben het vergeten op USB te zetten
*gaat verder met school.. pakt android studio
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Dom idd, het had natuurlijk 'gezogd' moeten zijn, de 'g' zit niet in 't kofschip.roeleboel schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:34:
[...]
Ik moest 3x lezen voor ik doorhad dat 't kofschip hetzelde is als 't fokschaap.oisyn schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:53:
[...]
Dom idd, het had natuurlijk 'gezogd' moeten zijn, de 'g' zit niet in 't kofschip.

Doe mij nog maar wat koffie geloof ik

De tijd tot de laatste tram, gemeten in pints! 
http://lasttramfrom.co.uk

(Alleen 's avonds wordt de tijd in pints berekend
)
http://lasttramfrom.co.uk
(Alleen 's avonds wordt de tijd in pints berekend
Ook daarom, git push!johannessmit schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:48:
Ugh, nog een week wachten voor ik de code kan pakken van het project waar ik mee bezig wou.. staat bij een jeugdcentrum op de server en ben het vergeten op USB te zetten
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Wellicht niet aansluitend op de taaldiscussie, maar ik snap nog steeds niet dat het vliegtuig niet gevonden kon/kan worden. Dag en nacht hebben we satellieten in de lucht hangen, verschillende meetinstrumenten, etc. Websites zoals http://www.flightradar24.com/47.91,-28.77/2 die die dingen in de gaten houden, dan zou je toch moeten denken dat er iets gelogd moet worden. Als we met onze zendapparatuur iets te hard uitstralen, dan staan ze voor de deur, maar een vliegtuig kan niet worden gevonden. Ik kan daar niet bij?Merethil schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Hebben we met z'n allen zo hard naar het vliegtuig gezogt, blijkt 'ie gewoon in Australië te lichen, daar waar 't altijd ligt is!
Helemaal mee eens
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Ik wil echt nog een keer als een arts naast m'n collega gaan staan schreeuwen "Push! Push! Push!"
Alleen denk ik dat m'n baas dat niet grappig gaat vinden

Woei, belastingaangifte ingevuld. Krijg een leuke smak geld terug van onze lieve overheid 
offtopic:
Geen stufi meer, flink bijverdiend, studie zelf betaald in 1 keer, plus teveel loonbelasting ingehouden
Geen stufi meer, flink bijverdiend, studie zelf betaald in 1 keer, plus teveel loonbelasting ingehouden
Grom.
* F.West98 is veel te druk
* F.West98 heeft te veel hooi op zijn vork genomen.
Nog een verslag doen, nog een verslag en leren voor Engels vandaag, en vandaag en morgen nog een filmpje monteren. En leren voor de toetsweek.
* F.West98 is veel te druk
* F.West98 heeft te veel hooi op zijn vork genomen.
Nog een verslag doen, nog een verslag en leren voor Engels vandaag, en vandaag en morgen nog een filmpje monteren. En leren voor de toetsweek.
School is qua tijd simpel. Luizenleven, al merk je dat pas als je fulltime werkt
Als 'ie in de zee ligt zou hij nu zowaar op zo'n 20 KM diepte kunnen liggen. Daar komt je GPS helaas niet echt doorheen, laat staan de andere mogelijkheden.Feanathiel schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Wellicht niet aansluitend op de taaldiscussie, maar ik snap nog steeds niet dat het vliegtuig niet gevonden kon/kan worden. Dag en nacht hebben we satellieten in de lucht hangen, verschillende meetinstrumenten, etc. Websites zoals http://www.flightradar24.com/47.91,-28.77/2 die die dingen in de gaten houden, dan zou je toch moeten denken dat er iets gelogd moet worden. Als we met onze zendapparatuur iets te hard uitstralen, dan staan ze voor de deur, maar een vliegtuig kan niet worden gevonden. Ik kan daar niet bij?
Het is gewoon lastig, er zijn veel teveel "dark spots" boven de oceanen/zeeën waar geen enkel bereik is en dus communicatie niet werkt. Laatste wat er is gehoord is ook dat de communicatiemiddelen waren uitgeschakeld en het vliegtuig toen nog zeker een paar uur doorgevlogen heeft. Iets van brand in de cockpit en de bedrading die ermee ophield.
Lastig, zo'n geval, maar het is bijna niet te doen zoiets terug te vinden zonder een GPS signaal. De black box zou die uit moeten kunnen zenden, net als veel andere signalen, maar die zijn maximaal 3 KM in omtrek zichtbaar, blijkt.
Inderdaad :-).Douweegbertje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:42:
School is qua tijd simpel. Luizenleven, al merk je dat pas als je fulltime werkt
Mwah, ik heb een jaar fulltime gewerkt (bijna fulltime, maar 1 vak op school).Douweegbertje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:42:
Ik vind zelf fulltime werken lichter dan school.
Heb eerder het gevoel dat je met werken de deur dicht kan doen en ook dicht blijft.
Met school heb ik dat niet echt, het blijft maar malen.
En wat ik met school zo rottig vind, zijn die verplichtingen. Met werk kan je (als het goed is, als je de goede baan hebt gekozen) dingen doen die je leuk vind!
School is rustig. Agreed.
Behalve vlak voor een toetsweek als ALLE projecten en dingen en verslagen ingeleverd moeten worden en je ALLE toetsen (6 ofzo) moet leren.
Behalve vlak voor een toetsweek als ALLE projecten en dingen en verslagen ingeleverd moeten worden en je ALLE toetsen (6 ofzo) moet leren.
Ja, en daar heb je dan ook zowat een jaar de tijd voor. Als je gewoon je zooi voor school bijhoudt, en dus in je vrije uurtjes wat gaat doen en dus zorgt voor een volledige 40 uren week.. hoef je eigenlijk geen ruk meer te doen voor je toetsweek.F.West98 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:25:
Ik had alles al ver van te vore klaar, hoefde niets meer te doen en ging simpel mn toetsweek in.
Het niveau van school is vrij traag en simpel. Je moet alleen zelf een beetje discipline hebben om niet te gaan 'slacken'.
Mijn werk is leuk,echter wilt dat niet zeggen dat ik soms dingen moet doen die ik minder vind. Hoe dan ook is de "druk" iets groter, en moet je eigenlijk meer doen in minder tijd. Daar ging het meer om.Ryur schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:24:
[...]
Mwah, ik heb een jaar fulltime gewerkt (bijna fulltime, maar 1 vak op school).
Ik vind zelf fulltime werken lichter dan school.
Heb eerder het gevoel dat je met werken de deur dicht kan doen en ook dicht blijft.
Met school heb ik dat niet echt, het blijft maar malen.
En wat ik met school zo rottig vind, zijn die verplichtingen. Met werk kan je (als het goed is, als je de goede baan hebt gekozen) dingen doen die je leuk vind!
[ Voor 33% gewijzigd door Douweegbertje op 23-03-2014 16:39 ]
Middelbare school was relaxed. Niks om over te klagen. Vooral de examenperiode was geweldig. Tussen de examens door lekker in het zonnetje zitten, en met vrienden op stap.F.West98 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:25:
Wacht maar totdat je op een universiteit(?) zit. Dan weet je pas wat werken is
Eens met het feit dat je tijdens je school / studietijd nogal eens diverse verplichtingen kan hebben, die je over de schoenen kunnen lopen.
Hoe ik het zie: als je fulltime werkt heb je veeel minder tijd over dan wanneer je studeert. Dat is een gegeven, want niemand studeert fulltime, zelfs niet met bijbaan en hobbyprojecten en weet ik wat al niet. Dus je bent de hele week bezig, soms tegen je zin in, en hebt minder energie en vrije tijd over dan in je studententijd om leuke dingen te doen.
Daarentegen weet je wel bijna precies wat je moet doen, en kun je ook altijd aan dezelfde persoon aangeven dat je taken je bijvoorbeeld te veel tijd kosten. Het is aan je baas en het management om jou niet te veel te belasten, en aan jou om daarover te communiceren
Als je studeert daarentegen, en een bijbaan hebt, en af en toe nog meer verplichtingen aangaat (bijvoorbeeld hobbymatig, omdat je toch tijd zat hebt) heb je veel meer te maken met verschillende partijen die van elkaar niet weten dat ze jou aan het werk houden. Het is jouw taak om dan als mediator tussen die partijen te werken en ervoor te zorgen dat je niet opeens te veel te doen hebt in te weinig tijd.
Zo heb ik wel eens twee bijbanen gehad, een (als fulltime beoordeelde) studie, een website project, en nog wat andere dingen. Op het moment dat je de teugels een beetje laat vieren ben je bijna altijd de sjaak en krijg je niet alles af, terwijl men dat wel van je verwacht.
edit: Ik wil niet zeggen dat het bij je fulltime baan nooit voorkomt dat je met veel werklast opgezadeld wordt. Het is alleen makkelijker voor jezelf om daarover maar met 1 persoon in gesprek te hoeven, en ik gok dat het ook minder voorkomt dat je er als enige verantwoordelijk voor bent dat je opeens nog 10 dingen moet doen en je er nu veel te weinig tijd voor hebt
Hoe ik het zie: als je fulltime werkt heb je veeel minder tijd over dan wanneer je studeert. Dat is een gegeven, want niemand studeert fulltime, zelfs niet met bijbaan en hobbyprojecten en weet ik wat al niet. Dus je bent de hele week bezig, soms tegen je zin in, en hebt minder energie en vrije tijd over dan in je studententijd om leuke dingen te doen.
Daarentegen weet je wel bijna precies wat je moet doen, en kun je ook altijd aan dezelfde persoon aangeven dat je taken je bijvoorbeeld te veel tijd kosten. Het is aan je baas en het management om jou niet te veel te belasten, en aan jou om daarover te communiceren
Als je studeert daarentegen, en een bijbaan hebt, en af en toe nog meer verplichtingen aangaat (bijvoorbeeld hobbymatig, omdat je toch tijd zat hebt) heb je veel meer te maken met verschillende partijen die van elkaar niet weten dat ze jou aan het werk houden. Het is jouw taak om dan als mediator tussen die partijen te werken en ervoor te zorgen dat je niet opeens te veel te doen hebt in te weinig tijd.
Zo heb ik wel eens twee bijbanen gehad, een (als fulltime beoordeelde) studie, een website project, en nog wat andere dingen. Op het moment dat je de teugels een beetje laat vieren ben je bijna altijd de sjaak en krijg je niet alles af, terwijl men dat wel van je verwacht.
edit: Ik wil niet zeggen dat het bij je fulltime baan nooit voorkomt dat je met veel werklast opgezadeld wordt. Het is alleen makkelijker voor jezelf om daarover maar met 1 persoon in gesprek te hoeven, en ik gok dat het ook minder voorkomt dat je er als enige verantwoordelijk voor bent dat je opeens nog 10 dingen moet doen en je er nu veel te weinig tijd voor hebt
[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 23-03-2014 16:44 ]
Het diepste punt in de oceaan is nog geen 11km diep (niet dat dat veel uitmaakt voor de signalen tov 20 KM)Merethil schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:52:
[...]
Als 'ie in de zee ligt zou hij nu zowaar op zo'n 20 KM diepte kunnen liggen.
Voor zover we weten iddroeleboel schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:04:
[...]
Het diepste punt in de oceaan is nog geen 11km diep (niet dat dat veel uitmaakt voor de signalen tov 20 KM)
35 is eerder de dikte van de aardkorst dan het diepste punt van de oceaan
Argh, dingen die op lokale WAMP wel werken en op de server niet
. PHP versie verschilt iets (5.4 tegen 5.3 op de server) maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken.
Nouja, tijd voor pauze. Misschien heb ik zo een helder inzicht.
Wat vinden jullie, is het verstandig om even met de belastingtelefoon te bellen als blijkt dat je bijna 1900 euro terugkrijgt?
Tijd voor Vagrant, maar 5.4 vs. 5.3 maakt wel zeker flink verschil hoor.Chris7 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:24:
Argh, dingen die op lokale WAMP wel werken en op de server niet. PHP versie verschilt iets (5.4 tegen 5.3 op de server) maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken.
Toen ik voor de aller eerste keer de belasting invulde paar jaar terug, toen ik ook nog naar school ging en bijbaan had, kreeg ik ook iets die trant terug. Lijkt mij dus niet ongewoon dat je (zo)veel terug kunt krijgen.Struikrover schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:42:
Wat vinden jullie, is het verstandig om even met de belastingtelefoon te bellen als blijkt dat je bijna 1900 euro terugkrijgt?
Net een hele berg code herschreven, maar nog niet gecommit, want het werkte nog niet.
IDE crasht.
Alles kwijt
IDE crasht.
Alles kwijt
Jawel...Avalaxy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:12:
Sla jij je bestanden tussentijds niet op met ctrl+s dan?
Ik kom er nu ook net achter dat ik in een kopie van m'n project zat te kijken

* Firesphere haalt opgelucht adem.
Is niet zo'n heel raar bedrag hoor. Stel dat je per maand 10% te veel hebt betaald aan loonbelasting.. Dat met nog wat andere dingen en voila je zit op zo'n bedragStruikrover schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:42:
Verwijderd
Een vraagje over git, de 'vendor' folder update je toch via composer (bij deployen) en push je niet naar je repo toe?
Jep, composer installeert die zooi, dus tenzij je host geen shell of composer ondersteunt, push je die niet naar je repo. Wel je composer.lock, die dan weer wel.Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:29:
Een vraagje over git, de 'vendor' folder update je toch via composer (bij deployen) en push je niet naar je repo toe?
Op je host doe je uiteraard composer install (nooit update!)
... want? Omdat ik in de verkeerde project-dir zat te kijken?Avalaxy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:36:
Vertrouw nooit op uitspraken van FireSphere zodra het gaat om versiebeheer
Hierbij wil ik dan het verhaal van Firesphere bevestigenAvalaxy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:36:
Vertrouw nooit op uitspraken van FireSphere zodra het gaat om versiebeheer
Douweegbertje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:24:
[...]
Is niet zo'n heel raar bedrag hoor. Stel dat je per maand 10% te veel hebt betaald aan loonbelasting.. Dat met nog wat andere dingen en voila je zit op zo'n bedragZoiets had ik ook een paar gehad.
Das goed om te horenRobertMe schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:09:
[...]
Toen ik voor de aller eerste keer de belasting invulde paar jaar terug, toen ik ook nog naar school ging en bijbaan had, kreeg ik ook iets die trant terug. Lijkt mij dus niet ongewoon dat je (zo)veel terug kunt krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 23-03-2014 18:40 ]
Ik kwam vandaag trouwens Bower tegen. Daar iemand ervaring mee? Dus als package manager voor je front-end packages. Dus bv jQuery, jQuery Mobile, KnockoutJS, etc.
Jep. Ik gebruik Yeoman. Die roept Bower ook opRobertMe schreef op zondag 23 maart 2014 @ 18:44:
Ik kwam vandaag trouwens Bower tegen. Daar iemand ervaring mee? Dus als package manager voor je front-end packages. Dus bv jQuery, jQuery Mobile, KnockoutJS, etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 23-03-2014 18:49 ]
Dat ziet er heel erg NodeJS georiënteerd uit. Ik neem aan dat je het dan ook in die context gebruikt? NodeJS wil ik me een dezer dagen ook eens in gaan verdiepen. Maar vroeg me ook af of Bower bv. inzetbaar is voor PHP projecten (of om geen PHP discussie te starten, Ruby, of Python).
Ah. Een recruiter:
RM Fabrics Textiles Company
Weavers of Horsehair Fabrics
Good Days.!
You have been selected for an assignment as our Company Payment Representative in your area.
And you will earn $400 or more weekly being a Company Payment Representative. Your employment packet will include funds for the position. A full job description will be sent to you before your assignment.
Provide the following details if you interested :
* YOUR FULL NAME:
* YOUR HOME ADDRESS (NO P.O BOX):
* CITY:
*STATE:
* DIRECT PHONE NUMBER:
* E-MAIL:
* OCCUPATION:
* SEX:
* BANK NAME ONLY:
* COMPANY'S NAME (If you own any)
Thanks as we anticipate your understanding and looking forward to your becoming our corperate partner(s). A partnership grounded on fairness, equity and reliability.
Thank You.
RM Fabrics Textiles Company® LLC 2014
Euh, da's geen recruiter. Klinkt als een MLM scam.
https://niels.nu
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.