Ik zeg spatborden erop voor minder spray :-)
Goh daar heb je mijn vermoeden bevestigd. Ze gaan enkel nu voor de puntjes.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ze staan niet op de intermediates, maar gewoon op Full wets.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:19:
[...]
Ik doelde op de monsoon, sommigen noemen full wets zo en waar ze nu op staan intermediates.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Maar is dat dan wat ze vroeger monsoon noemden? Volgens mij bestaan die niet meer.Damian schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:21:
Ze staan niet op de intermediates, maar gewoon op Full wets.
Zoals ik zei bestaat monsoon niet meer. intermediate is voor opdrogende baan. Full-wet is voor regen en staand water...
Wat een gezeur, het zijn geen watjes en ze willen racen maar ze willen geen freak accidents.
Ze hebben drie ronden gereden dus precies genoeg voor halve punten.
De banden kunnen 25 liter water per seconde afvoeren en dus 200 liter per auto. Dat is enorm veel water wat de lucht in gegooid wordt.
De banden kunnen 25 liter water per seconde afvoeren en dus 200 liter per auto. Dat is enorm veel water wat de lucht in gegooid wordt.
Jullie weten het inderdaad wel goed te vertellen vanaf jullie bank.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gingen ze niet volgend jaar 3 dus missen auto's invoeren? Raikkonen, Vettel en Alonso
In ieder geval hebben de power units niet zo veel te lijden...
@tlpeter: Juist daarom moet je rijden, desnoods achter de SC dan is die lijn binnen een paar laps droog.
@tlpeter: Juist daarom moet je rijden, desnoods achter de SC dan is die lijn binnen een paar laps droog.
Echt, ik word hier echt chagrijnig van. Verplicht teams te kunnen rijden in de regen. Geen wet setup en je auto 1 mm boven de grond? Jammer dan. Spin er dan maar af i.p.v. te whinen op de radio en je zin krijgen ook. Je mist gewoon een race director met ballen die tegen de teams zegt: "regen is onderdeel van de natuur, jullie kunnen technisch van alles, los dit ook dan maar op."
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Dan klopt wat ik zei dus gewoon, sommigen noemden waar ze nu op staan vroeger intermediates en de monsoons full wets. Ik geloof dat Bridgestone het zo noemt.Damian schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:24:
Zoals ik zei bestaat monsoon niet meer. intermediate is voor opdrogende baan. Full-wet is voor regen en staand water...
Alonso?!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Meer kritiek op de organisatie denk ik.Rivanov schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:25:
Jullie weten het inderdaad wel goed te vertellen vanaf jullie bank.
Dit is ook een manier. Net zo lang rijden tot er niemand meer over is.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Full wet = 60 lt/pstlpeter schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:24:
Wat een gezeur, het zijn geen watjes en ze willen racen maar ze willen geen freak accidents.
65 dit jaar.. werd net gezegd op BBC
[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 05-10-2014 08:28 ]
Baan is een stuk droger zo te zien. Asap die sc weg dus!
In totaal?
Kan natuurlijk zijn dat de banden voor al en hoop water wrakken bij de achter banden.
Het blijft heel veel.
Kan natuurlijk zijn dat de banden voor al en hoop water wrakken bij de achter banden.
Het blijft heel veel.
[ Voor 10% gewijzigd door tlpeter op 05-10-2014 08:28 ]
Zal Vettel nog terugkomen op z'n move naar Ferrari?
Alonso... Wat heet Ferrari het toch dra-ma-tisch voor elkaar de afgelopen jaren. Ongelooflijk.
gatverdamme .. Alonso eruit 
... dit wordt een race om snel te vergeten!
Misschien dat ie nu wel zijn besluit definitief genomen heeft btw
... dit wordt een race om snel te vergeten!
Misschien dat ie nu wel zijn besluit definitief genomen heeft btw
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nope, je had:Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:26:
[...]
Dan klopt wat ik zei dus gewoon, sommigen noemden waar ze nu op staan vroeger intermediates en de monsoons full wets. Ik geloof dat Bridgestone het zo noemt.
Monsoon (eigenlijk nooit gebruikt, niemand wou er echt mee rijden, maar was een Bernie safeguard)
Full Wet (werd gewoon mee geraced i.p.v. dit geneuzel)
Intermediate
Slicks (met groeven toen nog)
En nu dus kortsluiting bij Alonso. Als er een plasje water op de bodem ligt waar je zit kan het nog fijn worden.

Ferrari dacht: waterproof electronics? Wat een onzin, we racen al jaren niet meer in natte omstandigheden!
Kunnen ze niet in dit soort weer een soort van simulator race starten? Dus allemaal gelinkte simulators, met gewoon normaal commentaar en regie van de beelden...
Zou het niet erg vinden om daar naar te kijken als er niet echt geracet kan worden...
Zou het niet erg vinden om daar naar te kijken als er niet echt geracet kan worden...
meh.
Verwijderd
Toch wel:Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:29:
Nope, je had:[...]
However, former tyre supplier Bridgestone refers to what is commonly known as the "intermediate" tyre as the wet tyre, and to what are commonly known as "full wets" as "monsoon tyres".
Verwijderd
Italiaanse auto's hèHarrie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:29:
Ferrari dacht: waterproof electronics? Wat een onzin, we racen al jaren niet meer in natte omstandigheden!
Spatwaterdicht he, t zijn geen duikbotenHarrie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:29:
Hmm ze zullen toch wel iP67 op zn minst zijn?Hippocampus schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:31:
[...]
Spatwaterdicht he, t zijn geen duikboten
Maar het regent nu toch niet? Douw de voorste teamgenoot van Rosberg en Hamilton dan naar binnen.
Verwijderd
Beter nog, het zijn eigenlijk heel fragiele auto's. Er moet hete olie door wil het überhaupt starten en als het even stilstaat moeten radiatoren en liever ook remmen gelijk geblazen worden om te voorkomen dat het allemaal aan stukken gaat.
Wat dat betreft vind ik het Dakar-spul, of desnoods WEC toch net iets stoerder.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 08:33 ]
De banden moeten gewoon hoger zijn, dat lost volgens mij al veel van deze problemen op.Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:26:
Echt, ik word hier echt chagrijnig van. Verplicht teams te kunnen rijden in de regen. Geen wet setup en je auto 1 mm boven de grond? Jammer dan. Spin er dan maar af i.p.v. te whinen op de radio en je zin krijgen ook. Je mist gewoon een race director met ballen die tegen de teams zegt: "regen is onderdeel van de natuur, jullie kunnen technisch van alles, los dit ook dan maar op."
Het probleem ligt volgens mij wel aan parc ferme regels en grootte van de wet banden
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Damn, zicht is echt belabberd.. Dichte mist en spray.
Dit ziet er echt wel raceable uit.
Race till lap 40.
Met mist moeten ze straks stoppen i.v.m. de heli (voor noodgevallen).Rivanov schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:33:
40 ronden is genoeg voor volle punten.
Jup, en vroeger leerden ze opzij te kijken om zich te oriënteren in de spray. Er ontstaan uiteindelijk gaten tussen de rijders in een paar rondjes zodat de spray minder een probleem wordt. Maar we gaan natuurlijk door tot we op slicks kunnen.Rivanov schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:33:
Ze kunnen al bijna op intermdiates...
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Het deel rond start/finish is nog redelijk nat. Maar als ze inderdaad 260l/s wegslingeren, met 21 autos is dat 5 kuub per seconde. Dat moet toch snel gaan.
Ze kunnen niet echt opzij kijken. Hun hoofden zitten zowat vast.Señor Sjon schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:35:
[...]
Jup, en vroeger leerden ze opzij te kijken om zich te oriënteren in de spray. Er ontstaan uiteindelijk gaten tussen de rijders in een paar rondjes zodat de spray minder een probleem wordt. Maar we gaan natuurlijk door tot we op slicks kunnen.
Gvd ga dan racen, tief op met die safetycar. Straks begint het weer te regenen en is het te laat.
Dat die sc altijd zo achterlijk lang moet duren snap ik niet. De coureurs zijn er in ieder geval klaar mee.
Ik zou wel eens IR beelden van de banden willen zien nu.
Ja dit is echt te gek voor woorden. Laat ze gaan en geef ons nog eens een echte regenrace.
Gelukkig zitten er geen rijders met een ronde achterstand tussen anders moet je nog eens 3 ronden wachtenBart-Willem schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:37:
Dat die sc altijd zo achterlijk lang moet duren snap ik niet. De coureurs zijn er in ieder geval klaar mee.
Haha Hamilton "Kom op charlie racen met die hap"
Ik zou weleens de IR van Charlie willen zien om te kijken of ie nog leeft. Get this race on the road.
Hehe, Hamilton wil al intermediates.
lol
@ Hamilton
.. nog 1 ronde zo prutsen en hij haalt de safety car nog in en gaat in zijn eentje racen om een statement te maken
/wishfull thinking
.. nog 1 ronde zo prutsen en hij haalt de safety car nog in en gaat in zijn eentje racen om een statement te maken
/wishfull thinking
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Start/Finish is nog drama.
nou en? recht stuk! Knallen met die pussies!Rivanov schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:39:
Start/Finish is nog drama.
Mag je nu een stop maken?
de spray is nu zelfs bijna weg. Kom op gaan met die handel......
Daar komen ze maar 1x per ronde.
Wat als de sc eraf schuift ? staan ze allemaal stil dan ?
Iedereen naar binnnen voor inters zometeen -_- wat een onzin zeg.
Waarom zijn er full wets, terwijl hier niet op geraced mag worden?
Er is nog een backupwagenHippocampus schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:41:
Wat als de sc eraf schuift ? staan ze allemaal stil dan ?
Daar gaan we! SC in this lap!
[ Voor 41% gewijzigd door Damian op 05-10-2014 08:42 ]
Om het circuit droog te rijden... dat zijn de duurste waterstofzuigers ter wereld.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Eindelijk!
Helas lijkt het er toch op..
Sc in this lap! Yeah!
The crowd goes wild zoals ze alleen in Japan doen!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Onderstuur bij de SLS?
Minimaal 5 met de SC de pit in voor ints, gok ik
Wat een spray op start/finish
Die is dus ook al nagenoeg droog
Zo goed is het allemaal nog niet volgens mij..
Goed genoeg, nu komen de echte mannen naar boven.
Nog geen spins trouwens....
Nog geen spins trouwens....
Ja hoor, button al even snel op inters
Volgens het commentaar van Sky is de Maldozer alweer even van de baan geschoten
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ricciardo zei het goed: still extremes, toen hij gevraagd werd hoe de baan was
Nee het is inderdaad nog redelijk nat. Nog een paar rondjes denk ik.Rivanov schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:46:
Zo goed is het allemaal nog niet volgens mij..
Ze hebben de sc dan toch iets eerder binnen gehaald dan ik dacht.
Hoewel button al snel is op zijn inters.
Nee, Button gaat als de brandweer op zijn inters!NRG-81 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:47:
Ricciardo zei het goed: still extremes, toen hij gevraagd werd hoe de baan was
Je hebt gelijk!Damian schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:48:
[...]
Nee, Button gaat als de brandweer op zijn inters!
Mercedes denkt wij zijn op fullwets toch nog sneller dan de rest op inters

2 seconden sneller dan de Williams.
Nou Charlie... goed gedaan jochie. Wéér gaan mensen gelijk op inters na een lange SC.
Nou Charlie... goed gedaan jochie. Wéér gaan mensen gelijk op inters na een lange SC.
Inters zijn helemaal niet sneller. Maar dat zal wel snel veranderen
Ze kunnen die full-wets net zo goed de deur uit doen...
Ze kunnen ze hernoemen tot SC-tires.Damian schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:51:
Ze kunnen die full-wets net zo goed de deur uit doen...
Nu zien of de hoge downforce op de redbulls een goede keus was. Ze zitten al in de nek van de williams.
Snelle stop van ROS... 2.6s
Ben benieuwd hoe snel die van HAM zal zijn...
Ben benieuwd hoe snel die van HAM zal zijn...
meh.
Verwijderd
Ugh, eerst de digitale televisie die niet meewerkt en nu is de stream geband
Optie drie dan maar.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 08:54 ]
Mooi om toch nog iets van een race te zien zo. Maar straks moeten ze toch weer terug naar full wet's volgens het weerbericht.
Hoeveel sets full wet's hebben ze eigenlijk ?
Hoeveel sets full wet's hebben ze eigenlijk ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.