Vroeger werden er (naar wat mij nog bijgebleven is) veel meer beeldmateriaal getoond, met soms een diepte rapportage en meer nederlandse actie.
De afgelopen jaren ergerde ik me er in ieder geval aan dat er veeeeelste weinig getoond werd, en enkel even snel de top-x uit het klassement. Vervolgens wordt er dan een lang interview met iemand gehouden (veel praat, weinig actie), als opvulling in het interview hergebruiken ze dan ook nog eens random materiaal uit voorgaande afleveringen

Ben ik de enige die hier zo overdenkt? Of volgen jullie dit allemaal op andere zenders oid?
[ Voor 3% gewijzigd door Subslider op 02-01-2014 14:19 ]
Verwijderd
Gaaf! Erg benieuwd, have fun.Impry schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:11:
Mooi topic weer!
Morgen de tas pakken en dan 1 januari om 10:00 's ochtends de lucht in richting Argentinië.
Ik ga voor van Merksteijn Motorsport mee om dagelijks een video te maken.
Samen met m'n broer (fotograaf) en familie/sponsors gaan we met deze Toyota's het hele circus volgen:
[afbeelding]
Hier voorbeeldje van zo'n dagverslag van vorig jaar:
[video]
Houd het allemaal bij op https://www.facebook.com/vmmotorsport of http://www.vm-motorsport.nl/.
En dan nog, de professionals kunnen me eigenlijk gestolen worden.Subslider schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:18:
Hoewel ik Dakar altijd graag volg en leuk vind om te zien, takelt het de rapportage de afgelopen jaren op RTL wel wat af naar mijn mening.
Vroeger werden er (naar wat mij nog bijgebleven is) veel meer beeldmateriaal getoond, met soms een diepte rapportage en meer nederlandse actie.
De afgelopen jaren ergerde ik me er in ieder geval aan dat er veeeeelste weinig getoond werd, en enkel even snel de top-x uit het klassement. Vervolgens wordt er dan een lang interview met iemand gehouden (veel praat, weinig actie), als opvulling in het interview hergebruiken ze dan ook nog eens random materiaal uit voorgaande afleveringen![]()
Ben ik de enige die hier zo overdenkt? Of volgen jullie dit allemaal op andere zenders oid?
De echte amateurs die zonder veel middelen rijden, dat zijn in feite de echte helden. Ploeteren ohne ende, en ook nog op grote afstand van de toppers die het daardoor ook makkelijker hebben (dus ook vaak 's nachts, dit verergert natuurlijk). En als ik zie dat bv zo'n VW enkele malen zowat helemaal vervangen is tijdens de rally, goh wat is een eventuele overwinning nog waard?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
+10psy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:21:
[...]
En dan nog, de professionals kunnen me eigenlijk gestolen worden.
De echte amateurs die zonder veel middelen rijden, dat zijn in feite de echte helden. Ploeteren ohne ende, en ook nog op grote afstand van de toppers die het daardoor ook makkelijker hebben (dus ook vaak 's nachts, dit verergert natuurlijk). En als ik zie dat bv zo'n VW enkele malen zowat helemaal vervangen is tijdens de rally, goh wat is een eventuele overwinning nog waard?
Het mooie vind ik ook dat de meesten elkaar dan weer verder op weg helpen, compleet gebroken aankomen. De wagen/motor onderhouden, een uurtje pitten en weer gaan!
I am the great Cornholio!
Zou kunnen, ligt er beetje aan hoeveel tijd ik over heb en hoe het internet bereik is.Vos schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:33:
Gaaf! Veel succes en plezier! Plaats je hier ook updates?
Gisteren shakedown gehad op een wat saaiere proef en een prive stuntshow gekregen van de eigenaar van dat stuk land.
Vandaag startpodium, gisteren was het al enorm druk bij Dakar Village, zal vandaag nog wel veel gekker worden.
Dat wordt uitgelegd in de openingspost in het stuk over de route. Kort: veiliger en mooiere routes voor de motoren.Hippocampus schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:56:
Ik zit net even naar rtl7 te kijken Daar blijkt dat er stages zijn waar de motoren een andere route volgen, nu vraag ik me af waarom dat is ?
Verder vroeg ik mij af of jullie ook ervaring hebben met verslaggeving vanuit andere zenders/landen? Ik vond de ploeterende achterban met de bijbehorende lijdens en helden verhalen ook verreweg het mooist om te horen.
Wellicht zijn er omroepen die hier ook oog voor hebben
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 06-01-2014 09:50 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
ik begin meestal een kwartiertje later met kijken, dan kan ik bijna alle reclame wel skippen, maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn van RTL
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En al het geneuzel over de dag van gisteren heb je dan overgeslagen.psy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:43:
ja inderdaad
ik begin meestal een kwartiertje later met kijken, dan kan ik bijna alle reclame wel skippen, maar dat kan toch ook niet de bedoeling zijn van RTL
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 06-01-2014 12:59 ]
eurosport gaat wel minder in op de nederlanders, maar de beelden zijn bijna gelijk. commentaar is vele malen beter. Op RTL hebben ze voornamelijk beelden van 2013..wtf?
Asus Zenbook i7 256gb
Ze hebben gister een overzicht van 2013 gegeven. Dan lijkt het me logisch dat je ook beelden van dat jaar laat zien.Ghostrider schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:42:
Kijk dan lekker naar eurosport. Mocht je geen eurosport hebben kan je ook eurosport via de bekende kanalen downloaden.
eurosport gaat wel minder in op de nederlanders, maar de beelden zijn bijna gelijk. commentaar is vele malen beter. Op RTL hebben ze voornamelijk beelden van 2013..wtf?
Maar ze zijn nu wel dik aan het filmen geloof ik (als ik twitter mag geloven) dus vandaag wel mooie beelden.
Kan iemand trouwens tegen Albert Kalf zeggen dat ie niet een tuin- of reisprogramma aan het presenteren is? Waar die gozer toch elke keer zijn ding staat te vertellen
Ik vind zelf het commentaar van RTL wel prima eigenlijk. Sure er worden wat deelnemers ondertussen wat onderbelicht, maar de spanning van de race krijg je wel mee. En mocht je meer willen weten dan kan je dat tegenwoordig wel via internet of via twitter lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 06-01-2014 20:22 ]
Voor Peter van Merksteijn (57) uit Enschede zit de Dakar Rally 2014 er alweer op. De coureur moest in de tweede etappe opgeven vanwege technische problemen aan zijn auto.
Bron: http://www.rtvoost.mobi/n...?nid=179672&cat=1&mcats=0
Hoeveel Toyota's doen er nog meer mee ? ;pImpry schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:01:
Bedankt!
Hopelijk wel langer ja, maar die kans is wel groot, mocht van Merksteijn uitvallen dan heb ik nog een aantal andere Toyota's die ik moet filmen.
Waarom? Omdat ik deze auto zo'n 5 jaar geleden met een aantal andere studenten van de grond af aan heb opgebouwd
Vaak bu'j te bang!
Ow .. ja dat is dat studenten project !! Ik heb het stuk gezien op RTL7 daarover, dat is wel erg gaaf ja!
Het zal toch niet waar zijn .... tsjongejonge .. wat een pech !!peterkuli schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:11:
Peter van Merksteijn eerste uitvaller Dakar Rally
Voor Peter van Merksteijn (57) uit Enschede zit de Dakar Rally 2014 er alweer op. De coureur moest in de tweede etappe opgeven vanwege technische problemen aan zijn auto.
Bron: http://www.rtvoost.mobi/n...?nid=179672&cat=1&mcats=0

Balen weer !!!

Wat betreft RTL7 .. ja, 3x niks, hele korte flitsen uit de Dakar .. zo kort dat je het kwalijk volgen/zien kunt, de sfeer pak je nauwelijks. Dat spel mogen ze direct schrappen .. zo zonde van de tijd!!!

Zag net een stuk op Eurosport maar dat waren exact dezelfde beelden ..
Ik hoorde dat de organisatie iedere dag 17 uur aan beeldmateriaal doorzend en dan komen ze hiermee??
Wel zat er van Stage 2 dus een stuk(je!) onboard met Frits van Eerd in zijn truck, kijk dat is nou leuk .. kijken hoe hij de bochten neemt, hoe je in het stof rijdt, vlak langs een ravijn enz.. Meer daarvan!!!
En Robby Gordon ... tjah .. leuk figuur, brengt veel leven in de brouwerij, maar is wel een ontzettende rouwdouwer .. en op stage 2 dik een uur 13 minuten verloren door vapour lock?? Pff .. jammer. Had liever dat ie die Mini-kliek om de oren reed!! Nasar al Attiyah is al overgelopen, dus dat schiet ook niet op
En de Trucks, zeer verrast door Marcel van Vliet's goede optreden! Leuke vent, ben blij voor hem!
Uiteraard de Rooij goed bezig! Jammer van Peter Versluis ... erg zonde, zoveel pech. En schrikken dat de ophanging/veren afbraken .. dat lijkt me een structureel probleem, dus zou verderop nog belangrijk kunnen worden! Btw, wat een gast is die Frits van Eerd ook met zijn(doh) Jumbo truck!!
En hoe zit het nou eigenlijk met de snelheden?? Is er niets te bedenken dat de auto's gewoon sneller zijn dan de trucks? Op die shots zie ik de trucks met een rotvaart de auto's inhalen .. niet normaal !!
>1000pk .. dat gaat nergens meer over!
Moeten ze eens een Veyron gaan ombouwen .. iets voor Robby misschien?
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2014 15:46 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Edit:
Wikipedia: Turbotwin
"De X1 uit 1988 had 1200 pk, een topsnelheid van 220 km/u in het mulle zand en 3 turbo's per motor. De truck ging van 0 tot 100 km/u in 7,8 seconden en woog net iets meer dan 10 ton."
[ Voor 65% gewijzigd door -tom-562 op 07-01-2014 16:13 ]
Vaak bu'j te bang!
De trucks ijn nu overigens begrensd op 160 kmh voorzover ik weet, echter soms kunnen ze meer en verder zien dat auto's/motoren waardoor ze harder durven dan die auto's/motoren. Dat is mijn uitleg in ieder geval

[ Voor 32% gewijzigd door psy op 07-01-2014 16:59 ]
Tegenwoordig uit een enkele motor 1300pk zonder zwarte pluimen. Mooi hoor ontwikkeling-tom-562 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:12:
Valt mee toch, volgens mij liep de TurboTwin van ouwe de Rooij harder
Edit:
Wikipedia: Turbotwin
"De X1 uit 1988 had 1200 pk, een topsnelheid van 220 km/u in het mulle zand en 3 turbo's per motor. De truck ging van 0 tot 100 km/u in 7,8 seconden en woog net iets meer dan 10 ton."
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Blijven wel hele vette machines
Heb van dit jaar nog helemaal niks gezien :x
Vrachtwagens boven de 160, en ook 200km/h laten rijden door de woestijn is zeker niet zonder gevaar:

YouTube: Dakar 1988 Daf X2 Turbotwin Crash
Ook jammer imho dat de motoren tegenwoordig maximaal 450cc mogen rijden.
Valt me dan deze rally wel weer op dat er relatief simpele problemen rijders behoorlijk nekt. Een stuurbekrachtiging die uitvalt
Jammer van Robbie zijn vaporlock
YouTube: Robby Gordon Stage 3 2014
[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 08-01-2014 00:12 ]
Asus Zenbook i7 256gb
T.a.v. de rijders: ik moet altijd wel glimlachen om de sponsoring van Fried van de Laar. Aannemer. Duidelijker kan niet
Overigens afgelopen zomer de biografie van Jan de Rooij gelezen. Heeft de hele familie de Rooij aan meegewerkt. Leest ontzettend lekker (en kost geen drol meer). Erg leuk om die anekdotes te lezen, maar ook om te lezen hoe Jan zover gekomen is. "Nee" was en is geen acceptabel antwoord voor hem als ie iets in zijn kop heeft
Voorbeeldje: Gerard was een van de eerste keren mee, mocht ook een stuk rijden door de duinen. Kwam vast te zitten in een duinpan. Probeerde er een paar keer uit te komen maar het wilde niet. Jan zat er naast, zei onverbiddelijk tegen Gerard "laat mij maar efkes manneke" en name het stuur over. Reed zijn truck er in 1x uit, tot grote frustratie van Gerard uiteraard
Wat dat betreft heeft dat "manneke" van toen inmiddels veel bijgeleerd
En idd, uitzendingen zijn ruk. Ik kan me nog herinneren dat ik een klein Eagltje was. Toen kwamen er van de hele rally in 1986 gewoon videobanden / films uit waarin alleen maar rijdersbeelden en het verloop van de wedstrijd te zien waren. Jan de Rooij met de Turbotwin, Kees en Mieke Tijsterman in de Pajero, gaa met die banaan. Mochten we op de voetbalclub een hele middag kijken (projectie via een Barco CRT projector
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Luister naar het verhaal van Peter en Eddy en zie op de onboards hoe de auto er mee stopt.
Ik zou ook nog moeten filmen voor Ogorodnikov, maar die is ook al uitgevallen. De andere Toyota's van Overdrive die ik moest filmen waren meer bijzaak en aangezien we nu heel dicht bij Santiago zijn (ipv helemaal bovenin bij Bolivia) gaan we daar meteen heen om de auto's af te zetten bij de haven.

Dan gaan wij nog maar even de toerist uithangen, vandaag over het Andes gebergte (3800m hoogte) richting Santiago, Chili rijden. Daar een dagje vermaken en dan richting Panama, eens kijken hoe dat kanaal er uit ziet.
Asus Zenbook i7 256gb

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die oude De Rooij lijkt wel een malloot, maar hij weet donders goed wat hij wil. En hij kon behoorlijk sturenThe Eagle schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 00:34:
Overigens afgelopen zomer de biografie van Jan de Rooij gelezen. Heeft de hele familie de Rooij aan meegewerkt. Leest ontzettend lekker (en kost geen drol meer). Erg leuk om die anekdotes te lezen, maar ook om te lezen hoe Jan zover gekomen is. "Nee" was en is geen acceptabel antwoord voor hem als ie iets in zijn kop heeft
Voorbeeldje: Gerard was een van de eerste keren mee, mocht ook een stuk rijden door de duinen. Kwam vast te zitten in een duinpan. Probeerde er een paar keer uit te komen maar het wilde niet. Jan zat er naast, zei onverbiddelijk tegen Gerard "laat mij maar efkes manneke" en name het stuur over. Reed zijn truck er in 1x uit, tot grote frustratie van Gerard uiteraard
Wat dat betreft heeft dat "manneke" van toen inmiddels veel bijgeleerd
Lammers helaas ook uit de wedstrijd
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Meen je niet???? Grmpf ... en daar krijg je bij RTL7 nou helemaal niets van mee hé .. ze hebben nog nét gezegd dat ie mee reed .. maar daar hield het dan ook weer mee op. En dat voor zo'n bekende naam! Frits van Eerd krijg je wel vollop in beeld met zijn supermarkt. Niet dat ik dat erg vind .. maar Lammers lijkt me zeker net zo interessant.
Vind je? Lammers kan me persoonlijk wel gestolen worden. Die rijd vrijwel nooit een fatsoenlijke tijd en had voorgaande jaren ook vrij weinig boeiends te vertellen van wat ie had meegemaakt. Nou rijd Van Eerd ook niet constant in de top 10, maar hij heeft in ieder geval wel een stuk beter materiaal bij en rijdt toch niet onaardig (kan in ieder geval nog top-10 rijden).ing._Buttje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:00:
[...]
.. maar Lammers lijkt me zeker net zo interessant.
En ja hij zal heus wel wat betalen om zendtijd te krijgen, dat zie je wel met meer wagens die vooral Nederlandse reclame erop hebben staan. Bij de rest zie je ook nog wel wat reclame van bedrijven die zich richten op uitbreiding naar Zuid Amerika, waardoor uitzendtijd bij RTL niet een prioriteit is.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel erg gaaf vind dat het bij de auto's zo goed gaat met de Nederlanders. Ik hoop daar toch nog wel wat podium-finishes te zien eigenlijk. Doen ze telkens erg netjes daar.
Ik vind die in-car opnames wel altijd leuk om te kijken. Ik zag op Eurosport een hop gevloek in een nederlandse vrachtwagen, hahaha. Realistisch
Denk dat het ook een beetje een wens van de sponsoren is. Is een beetje jammer als je veel geld betaald om je bedrijfsnaam op een shirt oid te kunnen zetten en er vervolgens op tv de helft niet leesbaar is door al het zand.psy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:17:
Wat me opviel in één van afgelopen afleveringen, Henk Knuiman echt helemaal fris gewassen schone kleren aan werd geinterviewd in zo'n tent...echt ik wist niet wat ik zag. Deed hij mee met een of ander kampioenschap of zo op een circuit? Ik dacht dat het Dakar was! Zo heb ik dus helemaal de indruk dat die toprijders een geheel ander soort wedstrijd rijden. Is dat nou echt het beeld wat zo'n rijder wil uitstralen?
Ik vind die in-car opnames wel altijd leuk om te kijken. Ik zag op Eurosport een hop gevloek in een nederlandse vrachtwagen, hahaha. Realistisch
Iets soortgelijks valt me altijd op bij de F1; dan krijgen de coureurs na de race even een duur horloge om hun pols. Alsof ze die nodig hebben tijdens het racen

Yamaha MT-09
Knuiman is geen frbrieksrijder, maar zou dat volgens mij wel graag willen zijn. Dus is ie graag in de picture en komt ie graag goed voor de dag. Ik snap hem wel.psy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:17:
Wat me opviel in één van afgelopen afleveringen, Henk Knuiman echt helemaal fris gewassen schone kleren aan werd geinterviewd in zo'n tent...echt ik wist niet wat ik zag. Deed hij mee met een of ander kampioenschap of zo op een circuit? Ik dacht dat het Dakar was! Zo heb ik dus helemaal de indruk dat die toprijders een geheel ander soort wedstrijd rijden. Is dat nou echt het beeld wat zo'n rijder wil uitstralen?
Either that, of hij heeft een hekel aan stof, en de jongens van de trucks bewerken hem al dan niet uit vrije wil met de hogedrukreiniger voor ie voor de camera gaat staan
Die zijn er id veel te weinig jaIk vind die in-car opnames wel altijd leuk om te kijken. Ik zag op Eurosport een hop gevloek in een nederlandse vrachtwagen, hahaha. Realistisch
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Omdat op het moment dat de uitzending klaar moet zijn het soms ook nog niet bekend is i.v.m. het tijdverschil (-4 uur). Ik dacht ooit eens gezien te hebben dat de beelden vanuit het basiskamp op een vast tijdstip (9 uur nederlandse tijd???) doorgestuurd moeten worden naar Nederland om hier de eindmontage te kunnen doen, dus dan is het daar pas 5 uur 's middags.ing._Buttje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:00:
Inderdaad .. pracht ventStond vol met tranen toen zijn zoon de Dakar won!
[...]
Meen je niet???? Grmpf ... en daar krijg je bij RTL7 nou helemaal niets van mee hé .. ze hebben nog nét gezegd dat ie mee reed .. maar daar hield het dan ook weer mee op. En dat voor zo'n bekende naam! Frits van Eerd krijg je wel vollop in beeld met zijn supermarkt. Niet dat ik dat erg vind .. maar Lammers lijkt me zeker net zo interessant.
Met etappes van +5 uur is dan nog lang niet altijd alles bekend en is stilstaan op de proef voor 2 uur nog niet gelijk het einde. Daarom ook de herhaling van de dag van gisteren in de avonduitzending met meer nieuws.
Zie nu dit: Achtergrond informatie op de radio: http://www.rtl.nl/(/sport...es/blok_traffic_radio.xml
[ Voor 6% gewijzigd door Sijhtam op 10-01-2014 12:12 ]
Een onofficiële perauto is een ravijn in gereden: 2 doden, 2 zwaargewond.
Belgische motorrijder komt om tijdens Dakar-rally
Triest nieuws uit de Dakar-rally: de Belgische motorrijder Éric Palante is vrijdag om het leven gekomen tijdens de wedstrijd. Dat meldt l’Avenir. Over de precieze omstandigheden van zijn dood is nog geen informatie.
Palante was een ervaren motorrijder. De Luikenaar nam al voor de elfde keer deel aan de Dakarrally. Hij nam helemaal in zijn eentje deel aan de race. Bij de start was hij nog vol ambitie. ' Voor de motorrijders zonder assistentie is er ook een apart klassement en dat zou ik graag winnen. Dat is mijn doel in deze Dakar. Maar bovenal wil ik de wedstrijd uitrijden.’
Palante is niet het eerste dodelijke slachtoffer tijdens deze editie van de Dakar. Donderdag kwamen nog twee Argentijnse journalisten om toen hun voertuig in een ravijn stortte.

[ Voor 75% gewijzigd door DinX op 10-01-2014 17:14 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Cogitationis poenam nemo patitur
I love it
Tevens is er tijdens de stage van gisteren een motorrijder overleden, spectacel is mooi maar dat gaat toch wel te ver.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben met je eens dat er te veel geneutraliseerd wordt omdat het te moeilijk is. Je zou verwachten dat de organisatie tegenwoordig kan inschatten hoe moeilijk een stage is.Chaoss schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:02:
Wel spectaculair, maar als een stage geannuleerd wordt omdat tijdens het rijden blijkt dat het veel te zwaar is, is toch wel erg frustrerend voor de rijders laat de organisatie dan een iets minder pittige route uitzetten.
Overlijden van coureurs, teamleden of toeschouwers is nooit leuk, maar dat heeft lang niet altijd met de moeilijkheid te maken. Het kan ook op een vlakke etappe gebeuren. Met 150+ door de woestijn knallen is nou eenmaal gevaarlijk. Zonder dat ik er op vooruit wil lopen wat er gebeurd is, want dat is nog helemaal niet bekend.Tevens is er tijdens de stage van gisteren een motorrijder overleden, spectacel is mooi maar dat gaat toch wel te ver.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wuf: Ja de motor is wat minder krachtig, dat betekend meer schakelen. Maar dat is is ook wel goed.
Allard: Ja dat is goed voor je rechterarm
Wuf:

Ik hoop niet dat die RTL heeft betaald voor dit soort praktijken.
Asus Zenbook i7 256gb
Wat betreft het overlijden van Eric Palante. De oorzaak is nog niet bekend maar R.I.P. en sterkte voor de nabestaanden.
Ik denk dat Dakar voor alle deelnemers het hoogst haalbare in hun rally carrière is. Als we de rally zouden rijden over 5000km asfalt zou dat wel veilig kunnen zijn, maar niemand zou er trots op zijn. Wat ik bedoel is dat Dakar de Dakar is omdat het zwaar is en zwaar moet zijn. Elke deelnemer weet dat Dakar een risico is en allemaal zijn ze bereid dat risico te nemen.
Zeker voor een rijder als hem is het nog stukken zwaarder, hij doet het zonder ondersteuningHelm
ASO bevestigde dat Palante zijn helm nog droeg en als het ware opgerold, in een soort van foetushouding, lag. "Een autopsie moet meer duidelijkheid brengen over de juiste omstandigheden", luidt het. "Wij wisten dat hij zeer moe aan de rit was begonnen. Als hij gevallen is, moet dat tegen zeer lage snelheid gebeurd zijn, want zijn automatisch alarmsysteem is niet afgegaan. Bij een val tegen hoge snelheid zou dat wel het geval geweest zijn."
Powernaps
Aan het einde van de vierde etappe kende Palante problemen met zijn motor en moest hij de hele nacht doorwerken om zijn Honda weer startklaar te krijgen. "Ik heb niet geslapen. Misschien dat ik tijdens de rit enkele 'powernaps' doe om wat te recupereren. Opgeven staat niet in mijn woordenboek", verklaarde hij toen.
Vijf kinderen
Thierry Puts, een persoonlijke vriend van Palante, heeft het nieuws van het overlijden van de Luikenaar bevestigd. De familie van Palante werd deze namiddag telefonisch door de koersdirectie op de hoogte gebracht. Palante zou op 21 januari 51 jaar worden. Hij laat een vrouw Monique en vijf kinderen na.
[ Voor 77% gewijzigd door DinX op 10-01-2014 23:43 ]
De motorrijders die alleen met een kist rijden zijn wat mij betreft de mensen die het meeste respect verdienen.DinX schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:41:
Zeker voor een rijder als hem is het nog stukken zwaarder, hij doet het zonder ondersteuning
Ik zou er niet eens aan denken om dit op die manier dit te ondernemen.
De organisatie mag dan wel wat beter uitkijken naar zulke rijders ...jeronimo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:00:
[...]
De motorrijders die alleen met een kist rijden zijn wat mij betreft de mensen die het meeste respect verdienen.
Ik zou er niet eens aan denken om dit op die manier dit te ondernemen.
Kritisch
Gotlib is kritisch ten opzichte van de wedstrijdleiding. "Het gebeurde in de rit van donderdag en pas vrijdag vindt de bezemwagen hem. Dat is onbegrijpelijk. Ik ben verbaasd dat met alles wat ze ons opdragen mee te nemen, ze er nog niet in slagen om Palante meteen te vinden. Het Iritrack systeem dat ons moet beschermen, deed het niet, ofwel was iemand niet bij de les. Feit is dat bij een impact het alarmsysteem automatisch afgaat. Als je langer dan vijf minuten stilstaat, geeft dat ook een alarmsignaal bij de wedstrijdleiding in Parijs. Dit is al de tweede keer dat het op deze manier misgaat voor een motorrijder."

Asus Zenbook i7 256gb
Blijft zwaar klote nieuws...
Ja, met de huidige beschikbare technologie had dit niet mogen en kunnen gebeuren.DinX schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 06:31:
[...]
De organisatie mag dan wel wat beter uitkijken naar zulke rijders ...
[...]
Blijft een samenloop van ongelukkige omstandigheden, het lijkt niet op een crash, misschien is zijn lichaam er gewoon op wat voor reden dan ook mee opgehouden. Vergeet niet de deelnemers tarten de grenzen van hun lichaam.
Cogitationis poenam nemo patitur
Zou gestorven zijn aan extreme hyperthermie: http://sportmagazine.knac...article-4000497116733.htmBullet NL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 03:37:
Maar dan nog, dat ze hem laat hebben gevonden wil niet zeggen dat hij te redden was geweest.
Blijft een samenloop van ongelukkige omstandigheden, het lijkt niet op een crash, misschien is zijn lichaam er gewoon op wat voor reden dan ook mee opgehouden. Vergeet niet de deelnemers tarten de grenzen van hun lichaam.
Had nog wat mooie onboards liggen van de eerste proef, deze zal ik de komende dagen nog online zetten.
Dergelijke onboards kom je van de Dakar Rally normaal eigenlijk niet tegen, dus hier kun je een goed beeld krijgen van hoe de eerste WRC-achtige proef er uit zag.
[ Voor 38% gewijzigd door Impry op 13-01-2014 20:03 ]
Zelf volg ik de Dakar ook op de voet, omdat een vriend van me mee rijdt als kistrijder (Bas Nijen Twilhaar - www.dakarbas.nl ).

Elke dag belt hij met Nederland, en als je de verhalen hoort schijnt het dit jaar echt een hel te zijn.
Ik erger me bont en blauw aan RTL 7, wie betaalt komt in beeld, en de rest niet
Al die "rijke stinkerds" die als ze binnenkomen lekker verwend worden door monteurs/masseurs en lekkere hotelbedden komen in beeld.
Jongens zoals Bas die als kistrijder tot diep in de nacht lopen te sleutelen worden amper bij naam genoemd
Maar goed, Bas zit nog steeds in de Rally, dus we blijven hem volgen
Zelf gebruik ik de website http://www.trackingdakar.nl/ om te kijken wie waar rijdt
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 14-01-2014 08:12 ]
Tja die zijn zakelijk gewoon wat beter, en laten we eerlijk zijn, vanwege de enorme kosten in de motorsport is de zakelijke kant nou eenmaal heel belangrijk.Grolsch schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:09:
Zie nu pas dat er een Dakar topic is op GoT
Zelf volg ik de Dakar ook op de voet, omdat een vriend van me mee rijdt als kistrijder (Bas Nijen Twilhaar - www.dakarbas.nl ).
[afbeelding]
Elke dag belt hij met Nederland, en als je de verhalen hoort schijnt het dit jaar echt een hel te zijn.
Ik erger me bont en blauw aan RTL 7, wie betaalt komt in beeld, en de rest niet
Al die "rijke stinkerds" die als ze binnenkomen lekker verwend worden door monteurs/masseurs en lekkere hotelbedden komen in beeld.
Dat is niet helemaal waar, ze worden altijd behandeld, en ook als ze problemen hebben gehad wordt dat netjes vermeld. Ze spreken juist altijd met veel respect over de kist rijders. Hij moet gewoon harder rijden, Van Pelt wordt veel vaker genoemdJongens zoals Bas die als kistrijder tot diep in de nacht lopen te sleutelen worden amper bij naam genoemd
Het probleem van de mensen die achteraan rijden is ook dat ze vaak nog niet binnen zijn als de uitzending wordt gemonteerd.
10 minuten zendtijd kostte in 2011 al € 18.000,00 (bron: http://www.villamedia.nl/...-zendtijd-dakar-tv/52982/ ).
Ik snap dit op zich wel, maar het is niet echt onafhankelijke journalistiek.
Enige manier om het vol te houden als programma met de enorme bedragen die betaald moeten worden voor uitzendrechten.
Nog even wat fotootjes plaatsen hier, mijn broer was namelijk ook mee om foto's te maken. Heeft zijn volledige serie online gezet:
https://www.facebook.com/...46.102597653161546&type=1

Laatste bocht voor de finish, heel veel motorrijders die opgelucht waren om er te zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Impry op 14-01-2014 11:30 ]
Klinkt veel geld, maar voor een Jumbo is het veel goedkoper dan een reclame spot van 10 minuten.Grolsch schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:59:
10 minuten zendtijd kostte in 2011 al € 18.000,00 (bron: http://www.villamedia.nl/...-zendtijd-dakar-tv/52982/ ).
Dat ben ik helemaal met je eens.Ik snap dit op zich wel, maar het is niet echt onafhankelijke journalistiek.
Vaak bu'j te bang!
Fenomenaal uitzicht.

Sowieso een heel bijzonder project + auto....doet het ook heel erg goed moet ik zeggen zeker voor zo'n nieuwkomer.-tom-562 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:21:
Yeah, het is echt tof om te lezen dat 'mijn' Dakar auto het zo goed doet, ze liggen nu as we speak 2e van de Nederlandse auto's, voor Tim Coronel nog
Jammer dat Robby zo weinig in beeld is. Machtig hoe die gast als een dwaze te keer gaat
Wat was Stacey overigens ontgoocheld zeg! Onvoorstelbaar... zo heb ik 'm nog nooit gezien. Jammer...
Asus Zenbook i7 256gb
En welke site gebruik jij? Want op http://www.trackingdakar.nl staan er veel meer dan 14 bij CP1
Vroeger werden team orders nog genegeerd:
http://www.youtube.com/wa...page&v=T9DC8CWSgb8#t=1465
[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 19-01-2014 15:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nu was het: Kijk ik kan het wel, maar ik doe het niet omdat er orders zijn.Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:11:
Ook een flut ontknoping bij de mini's.

Ps. Mcrae is veel te vroeg dood gegaan.

prachtige film! R.I.P. Colin "When in doubt, go flat out" McRae ...Ghostrider schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:11:

Meeeeeeeerrrrr!!!!1111Impry schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:01:
Had nog wat mooie onboards liggen van de eerste proef, deze zal ik de komende dagen nog online zetten.
Dergelijke onboards kom je van de Dakar Rally normaal eigenlijk niet tegen, dus hier kun je een goed beeld krijgen van hoe de eerste WRC-achtige proef er uit zag.
[video]
Heeeeel erg goed gereden!! Dit is Peter (sr) van Merkensteijn toch? (Reed zijn zoon ook mee in zo'n auto?)
Sturen kan hij wel zeg! Ik zie niet hoe dit gemakkelijk nog een stuk harder had gekund .. stuurt goed aan, niet teveel risico .. maar ook niet als een oude l*l .. gaat best hard.
En ik snap Gerard de Rooij zijn opmerking nu ook toen hij zei dat het parcours op plekken veel te smal was voor trucks .. damn .. echt smal!!
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2014 21:16 ]
eensch ... erg teleurstellend!!TommyGun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:33:
Wat een flut ontknoping bij de auto's en trucks... maar ja... volgend jaar beter

misschien had Gerard toch moeten stoppen om te helpen maarjah .. als als als .. 2 weken ploeteren en dan maar 3 minuut 11 verschil .. da's wel erg zuuur

Maar dat Mini de dakar al een paar jaar zó overdreven domineert is geen fluit aan en zelfs de spanning die dáár dan nog in zat weten ze kundig de nek om te draaien

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2014 19:37 ]

Hier nog een andere onboard:
Dit is senior ja, junior zat bij mij in de persauto.Heeeeel erg goed gereden!! Dit is Peter (sr) van Merkensteijn toch? (Reed zijn zoon ook mee in zo'n auto?)
Sturen kan hij wel zeg! Ik zie niet hoe dit gemakkelijk nog een stuk harder had gekund .. stuurt goed aan, niet teveel risico .. maar ook niet als een oude l*l .. gaat best hard.
Volgend jaar willen ze nog een keer proberen om allebei in een losse auto aan de start te staan.
Onboards zijn veel leuker dan de heli beelden, nu kan je de omgeving een stuk beter zienImpry schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:21:
[...]
Hier nog een andere onboard:
[video]
[...]
Dit is senior ja, junior zat bij mij in de persauto.
Volgend jaar willen ze nog een keer proberen om allebei in een losse auto aan de start te staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 20-01-2014 12:03 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=T4BAM76x_C0]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CZusRIN7_QI]
Peter ff de lens aan't poetsen
De camera heeft alleen geen ruitenwisser .. misschien toch ook één achter de voorruit plakken?
Kunnen we Peter ook nog horen schelden
ow .. btw mochten ze voor volgend jaar nog een rijder zoeken ..

Ik had ook wel een camera binnenin, maar zonder intercom, deze beelden zijn beter.
Ik hoop van harte dat het volgend jaar eens wat beter gaat!!
'k Heb vorige week nog Robby Gordon aan de slag gezien tijdens de Race of Champions en kreeg er meteen weer zin!!

Vergeet deze niet te kijken:
http://www.omroepbrabant....eheel+online+te+zien.aspx
Natuurlijk wil je niet die irritante player gebruiken, daarom heb ik de directe link maar even opgezocht:
http://apache.omroepbraba...4//video//2014812_ehq.mp4
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 22-12-2014 20:02 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Dit topic is gesloten.