Joindry schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:56:
Eerlijk, in pubs en CW is pantser voor wussies. It's al about speed, mobility, firepower and getting there first. Goedkope goldshells, overmatige penwaardes op nieuwe guns hebben de balans van dit spel volledig verandert. Wolfpacks ftw.
Ook al is dynamische play helemaal mijn type speelstijl; ik ben het niet met al deze uitspraken eens.
- In CW heeft pantser i.c.m. hp pool een zeer grote invloed: als voorbeeld kan ik een scoutende IS-4 geven. Een scoutende IS-4? Ja, omdat die een belachelijke armor heeft. Tanks als de Maus en E100 komen ook telkens meer terug
- In pubs bounce ik veel met heavy tanks. Echter is verregaande tankkennis nodig om elke weakspot van je tank goed af te dekken. Goldshells worden dan meestal geschoten, maar ook dan heb je een redelijke kans om te bouncen. Er zijn zelfs sommige tanks die heat met grote regelmaat absorberen (is7,is4,e100)
- Verder hebben de nieuwe tanks (zoals de WTF E100) behalve een belachelijke damage burst met grote pen ook een nieuw element in het spel aangebracht: het actief gebruiken van HE shells. Sinds een paar weken neem ik standaard 5 HE shells mee, dat heb ik nog nooit eerder gedaan. M.a.w. wordt het gebruik van de verschillende shell types telkens belangrijker in de game.
- goedkope goldshells: met een premium account misschien wel. Je kunt net winst maken als je een goeie game hebt waarbij elke gold shell damage doet. De gemiddelde speler maakt verlies (en ja, ik ben een goldshell hater: heb regelmatig in mijn streams dat ik deze mensen uitmaak voor n00bs without skills not willing to improve)
Al met al ben ik het wel met je eens dat ik in een tier10 medium een veel grotere invloed in een random kan hebben dan een tier10 heavy. Gewoon om het feit dat ik verschillende flanks kan ondersteunen. In CW is dat juist veel minder van belang: je FC kan gewoon de verschillende type teams en tanks in "harmonie" met elkaar laten werken. Mediums worden daar meestal gebruikt om "gaten" in de tactiek met mobiliteit op te lossen.