Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je zit steeds op het puntje van je stoel ... gaat het goed, gaat niet goed en WTF zal er dan nú weer gebeuren??
Deel twee was redelijk: Cube 2: Hypercube
En deel 3 (de prequel van originele Cube) is weer beter en verklaard veel van het origineel: Cube Zero
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Kutmuziek.Big Womly schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:57:
[...]
Disturbed kan je moeilijk k*t-muziek noemen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar die was nou niet echt eng. Wel spannend, ja.S913 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:53:
Combo van bloederig en psychologisch: Cube
Je zit steeds op het puntje van je stoel ... gaat het goed, gaat niet goed en WTF zal er dan nú weer gebeuren??![]()
En deel 3 (de prequel van originele Cube) is weer beter en verklaard veel van het origineel: Cube Zero
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Er zij wel films die mij met een benauwd gevoel achter lieten en de eerste die mij zo te binnen schiet is The Blair Witch Project. Toen die uit kwam was dat concept ook vrij uniek te noemen en dat er eigenlijk in die hele film niets gebeurd maakt hem des te sterker. Niets zo jammer als een serieus spannende film waarvan het einde verprutst wordt door een of andere ongeloofwaardige demon.
Denk dat ik tegenwoordig de meer psychologische thrillers spannender en enger vind dan echte horror. Daar moet ik mee om lachen. Des ondanks is wel mijn all-time favorite horror reeks Hellraiser en dan uiteraard vooral 1 en 2.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik vond Cube veel subtieler dan bijv. SAW, in Cube zit je de hele film lang te wachten op het volgende schrikmoment en of het überhaupt wel komt, elke keer als ze van kamer veranderen.
Mee eens.Phydomir schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:38:
Denk dat ik tegenwoordig de meer psychologische thrillers spannender en enger vind dan echte horror. Daar moet ik mee om lachen.
Overigens is Hellraiser typisch zo'n film (met als Cube imho) die het psychologische perfect combineert met het betere bloedwerk. Een echte klassieker.
[ Voor 32% gewijzigd door S913 op 16-12-2013 17:41 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
A Serbian Film... Ik ben niet snel meer geshockeerd, maar deze kreeg dat wel voor elkaar. Walgelijk.Oyster schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:28:
Dit soort films zijn niets voor mij. Algemene (film) horror kan ik nog wel hebben, maar vind het niet leuk om naar te kijken. Films die ik vrij snel afzet zijn de real-life films. Films in everyday 'first person' die plotseling een verkeerde wending nemen. Misschien kan je hier wat mee.
A Serbian Film
Nederlands is makkelijker als je denkt
E: A serbian film is inderdaad vies als de tering, maar voor mij misschien niet de meest choquerende. Als je je hem ergens kan vinden, is Code Blue (2011), van Nederlandse bodem misschien wel wat. Niet zozeer vies, nauwelijks "gore", maar meer op een psychologisch niveau nogal... zwaar. Heb hem 2 jaar terug op het Nederlandse Film Festival gezien, en ik was denk ik 2 dagen lang van slag. Het heeft wel de prijs voor beste camerawerk gewonnen, en volgens mij ook nog eens geluid.
[ Voor 64% gewijzigd door Thomas op 16-12-2013 19:12 ]
De eerste had een hoge WTF Factor maar was gewoon slecht.
The thing vond ik meer actie en totaal niet eng.
Films als The Conjuring en Insidious vind ik dan een stuk leuker.
There is no sadder sight than a young pessimist.
Ik heb beide delen gezien (de remake van de eerste, de tweede is een eigen verhaal). Het eerste deel is beterX-DraGoN schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:40:
Dat er nog niemand iets gezegd heeft over "I spit on your grave". Uiteraard is het ook een remake van de originele in 1978. Deze is ook vooral gore en er zitten minder echt schrikmomenten in als ik me goed herinner. Van de opvolger kan ik niets zeggen, die heb ik nog niet gezien. Ik ben ondertussen trouwens ook niet meer zo een fan van het hele horror genre, ik denk dat ik ook een tijdje in dezelfde situatie gezeten heb als OP, maar ik vond geen nieuwe goede meer dus ben ik er zowat mee gestopt en nooit meer terug mee begonnen.
Wat Eden Lake betreft:
The ramblings of an idiot
... maar verder wel een mooie film met een (mijn inziens) beter begin dan eind.
6.5/10
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Ja, maar het einde vond ik een beetje kudt. Verwachtte er meer van. Wat wel leuk wat dat die ene waarvan iedereen dacht dat ie een beetje een malloot was dat die ineens geniaal kon rekenen enzoS913 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:53:
Je zit steeds op het puntje van je stoel ... gaat het goed, gaat niet goed en WTF zal er dan nú weer gebeuren??![]()
[ Voor 97% gewijzigd door Fairy op 17-12-2013 11:39 ]
Ik vind 2 echt een opvolger van, oftewel je ziet niet veel nieuw boeiends, niks verrassends. En dan komt er nog een 3e deel.Scyth schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:21:
Gisteren Insidious gekeken, vanavond waarschijnlijk deeltje 2. Redelijke film, alleen ik vond de casting soms wat ongepast en...
spoiler:...de evil-doer was wel heel erg belabberd. Ik had op zijn minst iets The Grudge-achtigs verwacht of iets angstaanjagenders dan Darth Maul. Daarnaast was de hele droom-scène iets te vergezocht en niet goed uitgewerkt.
... maar verder wel een mooie film met een (mijn inziens) beter begin dan eind.
6.5/10
Naast horrorfilms kijk ik ook wel uit naar wat nieuwe horrorgames, ik mis het genre echt. Resident Evil was het echt voor mij vroeger, geluid lekker hard aan op de tv, liep je daar in dat huis, BAM een zombie door een raam heen, geweldig. Ik kijk uit naar Dying Light & Evil Within, ik hoop stiekem dat laatsgenoemde alles weer wat spannender maakt in dit genre. Hoewel DL meer richting action-horror is.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

[ Voor 10% gewijzigd door Herman op 17-12-2013 12:32 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Om nog even hierop terug te komen. Ik heb ze alledrie nog maar een keer gekeken gisteravond/nacht. Ik denk dat van de drie Cube films deel 1 toch wel het beste vond (het idee was nog nieuw toen). Deel 2 vond ik de minste. Deel 1 en deel 3 waren nog enigzins 'realistisch'. Deel 2 had een enorm hoog WTF gehalte waardoor het niet echt overtuigend overkomt. Wel vermakelijke films overigens. Heb ooit weleens gevisualiseerd vroeger hoe het zijn om in zoiets te zitten als ultieme doolhof. De films vertelden genoegS913 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:53:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
~ H.P. Lovecraft
Als je naar een doorsnee horrorfilm van 90 minuten kijkt, verbrand
je gemiddeld 113 kcal. Da's grofweg evenveel als tijdens een wandeling
van een half uur.
Aantal kcal (per 90 minuten) dat je verbrandt tijdens het kijken naar
extra enge horrorfilms als...
Saw: 133 kcal;
Alien: 152 kcal;
The Exorcist: 158 kcal;
Jaws: 161 kcal;
The Shining: 184 kcal.
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Kwam toevallig laatst dit kanaal tegen op youtube: YouTube: Horrible Reviews
Nederlander die allerlei horror films e.d. reviewed. Heeft ook een x aantal video's met "most disturbing movies".
Misschien zitten er leuke suggesties tussen voor jullie?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Mee eens en Event Horizon vond ik ook goed.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:06:
The Ring (2002) is verreweg de engste film de ik ooit gezien heb, de hele sfeer in de film is echt bizar. Het vervolg is zoals vaak dan weer erg slecht.
Ik zelf houd ook niet zo van gore en slash horror.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
- Antichrist, Lars von Trier
- Kill List, Ben Wheatley
Twee hele zieke films, die niet zozeer heel veel schrik momenten bevatten maar voornamelijk gedragen worden door de ontzettende duister toon/atmosfeer die er de hele film hangt.
Twee aanraders!
Zoiets heb ik sinds ik een kind was nooit gehad en nooit weer meegemaakt.
Eng gaat bij mij niet om smerige gore en zieke beelden, doet me weinig en is zo plat, maar de suggesties in je hoofd, daar zijn aziatische (oke dit was een hollywood remake) horrorfilms erg goed in.
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 18-12-2013 16:19 ]
Die film vond ik de eerste keer ook echt naar om te kijken inderdaad. Vieze beelden kan ik meestal wel tegen maar de sfeer in deze film zorgt er wel voor dat het onprettig wordt om naar te kijken. Of juist spannend, maar net hoe je het ziet natuurlijk.Jergod schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:09:
Geen idee of ie al gemeld worden is: Martyrs...Bizarre film die op je netvlies gebrand wordt.
Over Martyrs: Ik vond die film niet zo heel erg. De 2 grote, sterke mannen die ook keken werd het op het einde teveel en verlieten de kamer terwijl m'n zusje rustig opmerkte dat mensen helemaal geen spieren hebben bovenop het hoofd.New rule: Your list of scary movies to watch on Halloween has to include scary movies. The Birds isn't scary. It's ridiculous. The Blairwitch Project? That's two hours of people getting lost in the woods, followed by motion sickness. You want to see a real scary movie? Try Jesus Camp.
- Bill Maher
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Ik denk dat een gemiddeld kind tussen van 5-10 jaar oud, gewoon nog in een informatieve zwerver/verzamel modus zit (accept anything) waardoor de hersenen alles blind accepteren.Ardana schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:56:
@dion: ik heb 'm later (nadat ik al héél lang "volwassen" was *kuch*) nog 'n keer gekeken, en nog steeds was hij niet leuk om te kijken - al moet ik achteraf toegeven dat het vermoedelijk er wel aan gelegen heeft dat ik nog érg jong was (7 jaar oid).
Soort overlevings modus om alles wat gezegd wordt door papa,mama,oudere broers en zussen blindelings te accepteren, zonder enige analyse. (is nl niet handig om eten gemaakt door mama absoluut niet te accepteren, anngezien je dan nog niet zelf kan voorzien)
En dan wanneer het lichaam evolutionair geschikt bevonden is om op eigen houtje te overleven (vanaf 13-15 jaar) de vragenstelling en twijfel begint op te komen, om tactische en strategische verbeteringen te kunnen uitvoeren aan je familie.
Van 0-5 jaar zal een gemiddeld kind nog te weinig referentie "informatie/onzin" in z`n hoofd hebben om te begrijpen wat er gaande is.
Maw ik gok dat alle engste films allertijden gekeken zijn door mensen van ongeveer 7 jaar oud.
(zelf had ik op die leeftijd ook moeite om het allemaal niet zo serieus te nemen, om er jaren later nog eens naar te kijken met de beleving "was dat nou waar ik bang/geemotioneerd voor was ???")
How do you save a random generator ?
Niet zozeer eng, maar zit wel goed in elkaar. The Number 23Phydomir schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:38:
Denk dat ik tegenwoordig de meer psychologische thrillers spannender en enger vind dan echte horror. Daar moet ik mee om lachen. Des ondanks is wel mijn all-time favorite horror reeks Hellraiser en dan uiteraard vooral 1 en 2.
En deze natuurlijk ook: The Sixth Sense
[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 18-12-2013 19:23 ]
Daar heb ik wel een tijdje nachtmerries aan over gehouden en toen wilde ik ook tot mijn 12e liever geen horror films meer kijken

Nu behoren horrors wel tot mijn meer favoriete films.
Maar ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet meer eng zijn, op jump-scares na dan

Persoonlijk vind ik The Thing van John Carpenter nog steeds heel mooi (er zijn volgens mij ook 2 versies van The Thing, die van carpenter en "The thing from another world" )
Aanrader!!
[ Voor 15% gewijzigd door Watchmano op 19-12-2013 15:12 ]
The thing 1982
The shining (van kubrick, niet de latere versie)
Nosferatu (de enige echte)
Salems lot
The exorcist
The omen (geweldige soundtrack)
The birds
Not:
Al die first person persective films waarbij de camera " per ongeluk aan staat", of "toevallig" door de hoofdrolspeler met een camera continu aan (?) staat te filmen. Wordt zwaar ziek van het zgn. docu-achtige gezwaai door "onervaren" cameraman.
Wezens die allemaal "regels" hebben ( m.u.v. Vampiers): gremlins, jeepers creepers, freddy kruger, michael myers, en vul maar aan, allemaal eighties shit
Ook geen gemuteerde kevers, bijen, spinnen (m.u.v. De oude Tarantula, de eerste), alligators in riolen, orca's, haaien (hiermee doel ik niet op jaws, maar een vage film over haaien en medicijnen tegen alzheimer, kom niet op de titel, heb wellicht zelf alzheimer), honden, katten etc
Horror is vaak de exacte mix van beeld, sfeer, geluid en muziek. Niet enkel het schrik of slash moment.
De bassloop van the thing..., het avé satani in the omen, het manneke op de 3 wieler die door het overlook hotel rijdt en die tweeling voor de lift ziet staan...en dan begint het pas...
The Grudge is een Japanse film...Watchmano schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:44:
The Grudge jaren geleden gekeken met een meisje en zij moest bij mij bescherming zoeken? Hahaha en ik dan? Dan met de scooter snachts 4 uur 8 km naar huis:p Echt trauma aan overgehouden. 2de deel nooit gekeken. Die chinezen kunnen er wat van!
Aanrader!!
Deep Blue Sea is dat met die haaien.Pascal19722 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:37:
Ook geen gemuteerde kevers, bijen, spinnen (m.u.v. De oude Tarantula, de eerste), alligators in riolen, orca's, haaien (hiermee doel ik niet op jaws, maar een vage film over haaien en medicijnen tegen alzheimer, kom niet op de titel, heb wellicht zelf alzheimer), honden, katten etc
Pet Sematary (en geen cemetery, want het verkeerd gespelde cemetery maakte het nog creepier) is ook een goede horror. Veel verfilmingen van horrorverhalen van Stephen King (waaronder dus ook The Shining en It) zijn verhaaltechnisch heel horror. Qua filmtechnieken vaak low budget (vooral de eerste films), maar omdat de verhalen zo onder je huid gaan zitten, is dat niet storend.
Wat ik het meest horror vind van Stephen King verhalen, is dat hij het vaak heeft over de verschrikkelijke dingen die mensen elkaar aandoen i.p.v. monsters. Needful Things bijvoorbeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 18-12-2013 23:49 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Antichrist is oprecht naar. CRISIS holy fuck. Daarna hebben wij met vrienden Wall-E gekeken om het te compenseren. Holy crap wat waren wij met zijn allen messed up na die film.DramaMined schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:36:
De volgende twee films zijn echte aanraders voor mensen die het niet erg vinden om ook wat te investeren tijdens het film kijken, het zijn geen simpele wegkijkertjes zoals bijv. de saw reeks ( wat een kut films) :
- Antichrist, Lars von Trier
- Kill List, Ben Wheatley
Twee hele zieke films, die niet zozeer heel veel schrik momenten bevatten maar voornamelijk gedragen worden door de ontzettende duister toon/atmosfeer die er de hele film hangt.
Twee aanraders!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
24/7 Horror en drama.
Sorry ik zag dit topic en kon het niet laten
Het gaat over een moordenaar die gepakt wordt en tijdens zijn doodstraf gaat zijn geest over naar andere mensen en zelfs een paard om zo nog meer moorden te plegen.
De politieagent die de moordenaar gepakt heeft, wordt door de geest achtervolgd.
Het is een oude film (gokje: 1980) en de agent wordt gespeeld door een indiaans/Indiase type.
Gaat er een belletje bij iemand rinkelen?
Verwijderd
Nee, Fallen was het niet, al heeft het er wel veel van weg. Ik was 10 toen ik hem zag en ben nu 32, dus moet echt een al wat oudere film zijn.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:19:
Het klinkt als IMDB: Fallen (1998), alleen wordt daar de agent gespeeld door Denzel Washington en dat paard kan ik me zo niet herinneren. Nu ben ik wel benieuwd, Fallen vond ik erg sterk.
Shocker?BvZwolle schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:22:
[...]
Nee, Fallen was het niet, al heeft het er wel veel van weg. Ik was 10 toen ik hem zag en ben nu 32, dus moet echt een al wat oudere film zijn.
IMDB: Shocker (1989)
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Voor mij ook een van de weinige films waar ik echt met spanning naar heb zitten kijken.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Overigens vind ik de SAW serie niet een enge film. Het is een vieze film, maar schrikt er niet veel van. De complottheorieën daarintegen zijn wel vet.
The conjuring was echter wel f*cked up. Paranormal activity is misschien niet echt een horrorfilm, maar de schrikmomenten zitten er wel goed in. Evil dead vond ik ook wel grappig. Al is er één gast die maar niet dood wil xD
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik heb even de trailer gekeken, maar dit is hem ook niet. Hij lijkt er wel een beetje op maar de geest gaat gewoon door de lucht en springt van persoon naar persoon.
Het eindigt in een klooster of kerk waarbij de hoofdrolspeler een kruis krijgt met een zwaard erin... Verder vertel ik het niet, want dan wordt het een spoiler

Dat is dus een film die ik nooit iemand zou aanraden. Puur omdat het zo een zieke film is. The Human Centipede was er niks bij.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:15:
Ik heb gehoord dat A Serbian Film redelijk ziekelijk is.
Ik vind het echter geen horror film, maar het laat meer zien tot wat voor zieke dingen mensen in staat zijn.
(Mocht het dus niet duidelijk zijn: Ik raad het je dus niet aan om het zien. Kijken op eigen risico!)
QFT. Het is iets heel anders dan de gemiddelde horrorfilm, zeker niet voor het gemiddelde publiek. Manier van filmen is overigens echt nice gedaan. Maar ehm, tja wat er gebeurt, je krijgt er echt een nare smaak van.Touchdomex schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:50:
[...]
Antichrist is oprecht naar. CRISIS holy fuck.
Die gaan we dus wel kijkenavec_style schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:14:
[...]
Dat is dus een film die ik nooit iemand zou aanraden. Puur omdat het zo een zieke film is. The Human Centipede was er niks bij.
Ik vind het echter geen horror film, maar het laat meer zien tot wat voor zieke dingen mensen in staat zijn.
(Mocht het dus niet duidelijk zijn: Ik raad het je dus niet aan om het zien. Kijken op eigen risico!)
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dit jaar geen kerst of oud en nieuw vieren, dus lekker veel tijd om deze in de kerstvakantie te kijken. Moet ook nog heleboel andere films inhalen...Mandrake466 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:42:
Die gaan we dus wel kijkentezamen met Antischrist.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Kijk dan ook nog even 'strange circus', zelf niet gezien, maar schijnt ook goed in dit rijtje te passen van insane / sick(of erger)Mandrake466 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:42:
[...]
Die gaan we dus wel kijkentezamen met Antischrist.
Dat is toch met die kat? En dat muziekje telkens, goede filmVerwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:19:
Het klinkt als IMDB: Fallen (1998), alleen wordt daar de agent gespeeld door Denzel Washington en dat paard kan ik me zo niet herinneren. Nu ben ik wel benieuwd, Fallen vond ik erg sterk.
See you in the Galaxies Far, Far Away ....

1e deel had een budget van 1,5 miljoen maar leverde maar €187,000 op. Dan kan je toch niet doorgaan met deel 2 en nu is deel 3 in de maak waar ze 500 mensen aan elkaar vast willen knopen

Ik denk niet dat die opbrengsten kloppen. Die Tom Six (regisseur van Human Centipede) was een keer bij 'dit was het nieuws' en vertelde daar dat de film best een succes was en hoe de deelnemende acteurs/actrices naderhand voor veel rollen zijn gevraagd.D. Ninjai schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:19:
Ik vraag me altijd af waar ze in vredesnaam het geld vandaan halen om films als The Human Centipede te maken, daar is toch geen publiek voor![]()
1e deel had een budget van 1,5 miljoen maar leverde maar €187,000 op. Dan kan je toch niet doorgaan met deel 2 en nu is deel 3 in de maak waar ze 500 mensen aan elkaar vast willen knopen
(Even geen bronnen om dit te onderbouwen, behalve die aflevering van 'dit was het nieuws' dus...)
edit: geen geweldige bron, maar deze website (http://www.the-numbers.co...n-Centipede,-The#tab=more) lijkt het verhaal van Tom Six te ondersteunen. Box office is misschien niet geweldig, maar toch nog 3miljoen in dvd verkopen en dus rendabel.
[ Voor 13% gewijzigd door zynex op 19-12-2013 22:33 ]
dan vraag ik me af waar dat geld heen is gegaan. Kan onmogelijk naar special effects of sets/lokaties zijn gegaan, en ook de acteurs verdienden dat niet. Film zag eruit alsof hij door een paar studenten was gemaakt, en de acteurs waren zo slecht dat ik dacht dat ze ter plekke van straat waren geplukt.
ik vond m toen erg eng, ik was 8 ofzo..
Ryzen cloud9
In een villa ergens in Naarden opgenomen. Misschien vroeg de bewoner veel geldAcidBurn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:28:
serieus? heeft die goedkope troep (Human Centipede deel 1) nog anderhalf miljoen gekost?
dan vraag ik me af waar dat geld heen is gegaan. Kan onmogelijk naar special effects of sets/lokaties zijn gegaan, en ook de acteurs verdienden dat niet. Film zag eruit alsof hij door een paar studenten was gemaakt, en de acteurs waren zo slecht dat ik dacht dat ze ter plekke van straat waren geplukt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Die had een naar sfeertje inderdaadMajor_ton schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:31:
The Fourth Kind vond ik ook wel wat hebben.
"Soylent Green is people!"
Verwijderd
Ja, muziekje wat degenen die bezeten zijn door de moordenaar telkens neurien is time is on my side van the rolling stones.Cthulhu schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:56:
[...]
Dat is toch met die kat? En dat muziekje telkens, goede film
Ik had ooit gelezen dat de regisseur een deal had met een groep investeerders die in het originele idee iets zagen.D. Ninjai schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:19:
Ik vraag me altijd af waar ze in vredesnaam het geld vandaan halen om films als The Human Centipede te maken, daar is toch geen publiek voor![]()
Dit was volgens mij niet bijster uitgebreid en lang niet zo wierd als de uiteindelijke film.
En toen ze er achter kwamen wat het geworden was, was de film al bijna af

Volgens mij stond het op imdb, bij trivia
Ik vond de Conjuring met Evil Dead echt wel een van de beste die ik laatst heb gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 05:21:
The Conjuring en Exorcist waren wel grappig om te zien
Misschien wel leuk om deze te volgen. Kende hem nog niet, misschien zit er zelfs wat leuks bij.
De 2013 remake van ED was gewoon tof en lachen omdat ik de originele (incl. Army of Darkness) bijna uit mijn hoofd ken en echt goed vond (destijds). Een film zonder pretenties die gewoon ouderwetsche horror laat zien, maar geen echte schrikmomenten meer heeft.Vonkjeb93 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:02:
[...]
Ik vond de Conjuring met Evil Dead echt wel een van de beste die ik laatst heb gezien.
Die kerel heeft meerdere films gemaakt en had dus al een groep vaste investeerders achter zich. Hij heeft alleen verteld dat hij een internationale horror film wilde maken, maar besloot expres niks te vertellen over het verhaal, omdat hij had verwacht dat de investeerders dan zouden afhaken. In eerste waren die investeerders inderdaad niet erg enthousiast, maar de film heeft het blijkbaar goed genoeg gedaan en hij heeft voornamelijk van dezelfde investeerders weer geld gekregen voor andere films/de vervolgen.DCG909 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:34:
[...]
Ik had ooit gelezen dat de regisseur een deal had met een groep investeerders die in het originele idee iets zagen.
Dit was volgens mij niet bijster uitgebreid en lang niet zo wierd als de uiteindelijke film.
En toen ze er achter kwamen wat het geworden was, was de film al bijna af
Volgens mij stond het op imdb, bij trivia
Voor mij blijft Childs play 1 de engste horror film. De film is bij nader inzien niet erg eng, maar dit was één van de eerst horror films die ik keek als kind en volgens mij heb ik de dagen daarna niet erg goed geslapen.
[ Voor 10% gewijzigd door zynex op 20-12-2013 19:34 ]
Geen idee waarom (waarschijnlijk omdat het over een klein meisje gaat), maar Case 39 (IMDB: Case 39 (2009)) is de enige film van de afgelopen jaren die ik echt eng vond

Iemand anders die deze film gezien heeft? Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die dit eng vind
[ Voor 14% gewijzigd door Bv202 op 20-12-2013 20:17 ]
Ook gezien, was ook leuke jaBv202 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:16:
Iemand anders die deze film gezien heeft? Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die dit eng vind
't Klinkt een beetje als The First Power.BvZwolle schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:22:
[...]
Nee, Fallen was het niet, al heeft het er wel veel van weg. Ik was 10 toen ik hem zag en ben nu 32, dus moet echt een al wat oudere film zijn.
Saved by the buoyancy of citrus
Check! Ook gezien. Was inderdaad best een goeie film, ja. Renee Zellweger is ook wel goed in films.Bv202 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:16:
Ik vind IMDB: Ôdishon (1999) wel een gave film. Niet bizar spannend, maar wel naar.
This too shall pass
Ik heb hem gezien en vond hem behoorlijk goed, niet heel eng. Dat lied op het eind is me wel altijd bijgebleven.Bv202 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:16:
Ik kijk ook regelmatig horrorfilms en vind ook vrijwel geen enkele film eng.
Geen idee waarom (waarschijnlijk omdat het over een klein meisje gaat), maar Case 39 (IMDB: Case 39 (2009)) is de enige film van de afgelopen jaren die ik echt eng vond
EDIT:
[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2013 00:10 ]
Verwijderd
Sjiiiiiiit, The Exorcist, Hell, Conjouring waren leuke films om naar te kijken die het met spanning en schrikmomenten moeten doen.Sharky schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:30:
Snap niet dat iedereen Cannibal Holocaust zo spannend vindt, het is een opmerkelijke film maar hij was vooral schokkend toen hij uitkwam, tegenwoordig kijken we daar toch niet meer van op?
Ik vind IMDB: Ôdishon (1999) wel een gave film. Niet bizar spannend, maar wel naar.
Deze film daarintegen was gewoon ranzig. Ik bedoel; met een steen op een vrouw haar vagina slaan? Holy shit.. Dat is pas een degoutante film, niet zozeer eng.. Ik kijk dan nog liever naar Blair Witch dan naar deze zieke snuff achtige films...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 04:32 ]
Fear en dead space 1 denk ik dan aan.
Veel van de horror films moeten het vooral van verbeelding hebben en dat is gewoon moeilijk voor elkaar te krijgen.
Zo vond ik vroeger omen en carrie heel spannend, jaren later nog een gekeken en dan vraag je je af waarom eigenlijk...
Er is 1 film die ik niet heb durven afkijken, feed maar dat was geloof ik meer omdat ik het te smerig vond dan eng.
+1Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 05:21:
The Conjuring en Exorcist waren wel grappig om te zien
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Dat had ik ook met Ichi the killer, japanners zijn best ziek wat dat betreftVerwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 04:30:
[...
Deze film daarintegen was gewoon ranzig. Ik bedoel; met een steen op een vrouw haar vagina slaan? Holy shit.. Dat is pas een degoutante film, niet zozeer eng.. Ik kijk dan nog liever naar Blair Witch dan naar deze zieke snuff achtige films...
Verder ken ik eigenlijk geen echt enge horror, had je het zo'n 20 jaar geleden aan me gevraagd dan zou het zo'n beetje elke horrorfilm zijn, met Nightmare on Elm Street met stip op nummer 1. Nachten wakker van gelegen
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Die ga ik vanavond dan eens kijkenBv202 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 20:16:
Ik kijk ook regelmatig horrorfilms en vind ook vrijwel geen enkele film eng.
* WernerL is groot fan van horror, maar heb al heel lang geen films mee gekeken. Teveel series die ik volg waardoor ik vaak geen zin meer heb opzoek te gaan naar films.
Ik ben overigens groot fan van japanse horror. Die films moeten het minder van schrik momenten hebben maar weten veel beter de spanning vast te houden voor een langere tijd. Iets wat ik bij Hollywood horror vaak toch mis. Heel veel is echt cliché als de pest. Veel films zijn helaas ook te voorspelbaar.
Mijn favorieten:
Dark water: IMDB: Honogurai mizu no soko kara (2002) (De Japanse versie dus)
One missed call is ook wel leuk: IMDB: Chakushin ari (2003) Is meer gore en leuke Japanse meisjes
Heb mijn filmcollectie niet meer op mijn PC staan dus zal dit weekend eens IMDB afgaan om weer wat titels terug te vinden.
[ Voor 49% gewijzigd door WernerL op 21-12-2013 18:54 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
"When you grow up your heart dies"
En dan krijgt ie betere score dan de gemiddelde Conjuring-type films, wat ik me moeilijk kan voorstellen, niet iedereen kan dit type horror waarderen, aan de andere kant, het shockeert gigantisch vanwege de nare scenesVerwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 04:30:
[...]
Fuck die spiderwalk op de trap.
The Shining was ook wel creepy.
Suspiria had ik meer van verwacht (wel sfeerrijk en top qua gothische horror)
Mulholland Drive was geen allerengste horrorfilm, maar vrolijk is ook anders.
Vanuit een compleet andere hoek zijn er dan nog films die meer laten zien waartoe de mens in staat is, bijvoorbeeld Eden Lake, Martyrs, Irreversible,... Die maken bij mij meestal meer indruk dan de 'reguliere' popcorn horror van tegenwoordig.
[ Voor 64% gewijzigd door Pennu op 21-12-2013 23:22 ]
Ripped and sweet.
Beste quote: I will tear your soul apart
<Got>Endurat#2586
Dit vindt ik nog altijd een indrukkend staaltje werk en geen CGI te bekennen.
[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 22-12-2013 02:36 ]
"When you grow up your heart dies"
Tot noch toe the Shining geprobeerd (na anderhalf uur viel ik zowat in slaap), Event Horizon (leuke premise, maar enigzins voorspelbaar en gewoon niet eng) en we zitten nu voor Case 39 waarvan ik na 10 minuten zo'n beetje het hele verhaal al voorspeld heb (en het komt tot nu toe overeen met wat ik zie).
Ik weiger te accepteren dat ik de horrorformule ontcijferd heb, dus maak mij eens gek (bang) hier!
Heb je slachtnacht al eens gezien? Ik haat Nederlandse films, echter heb ik deze eens opgezet waarbij ik hem wonderbaarlijk eng vond. Misschien kwam het door mijn lage verwachtingen of juist omdat hij in Nederlands is..... of misschien omdat ik toen nog wat jonger wasHTT-Thalan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:30:
Pff, jullie moeten met betere films komen jongens.
Tot noch toe the Shining geprobeerd (na anderhalf uur viel ik zowat in slaap), Event Horizon (leuke premise, maar enigzins voorspelbaar en gewoon niet eng) en we zitten nu voor Case 39 waarvan ik na 10 minuten zo'n beetje het hele verhaal al voorspeld heb (en het komt tot nu toe overeen met wat ik zie).
Ik weiger te accepteren dat ik de horrorformule ontcijferd heb, dus maak mij eens gek (bang) hier!.
Who knows
PSN: TheKrish
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Iron Sky en Mega Shark vs. Giant Octopus waren ook wel behoorlijk slechtMrVegeta schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:27:
TF II is waarschijnlijk wel de slechtste films die ik heb gezien. In ieder geval de slechtste in de bios.
Iron Sky was achteraf toch best wel heel aardig. Mega Shark (en alle andere assylum films) zijn hier nooit in de bios geweestVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:36:
[...]
Iron Sky en Mega Shark vs. Giant Octopus waren ook wel behoorlijk slecht
Ik wil de film zien waarvan iedereen (die hem heeft gezien) hier unaniem verklaart dat ze zeven kleuren moesten wegpoetsen na afloop!
[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-12-2013 22:33 ]
En dan heb je nog altijd crap als dit: IMDB: Slaughtered Vomit Dolls (Video 2006) ik zal het zelf nooit zien, maar heb gehoord dat dit ook onkijkbaar is
Texas Chainsaw is "gewoon" een horror film. Misvormde kerel uit gestoorde familie jaagt op tieners en gebruikt daarvoor een kettingzaag.
[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 24-12-2013 22:43 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74