Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vroegah had mn pa de orginele House of Wax op video. als ie alleen maar aanstalten maakte om em op te zetten vloog ik de kamer al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Al een aantal jaar hou ik op IMDB bij welke films ik heb gezien. Het laatste jaar geef ik ook een cijfer.
Hier een filter (horror) op de lijst met en sortering op waardering.

http://www.imdb.com/list/...r&scb=0.20751802274025977

Daarnaast vond ik The Descent ook wel erg goed:

IMDB: The Descent (2005) (Trailer: YouTube: The Descent Trailer )

[ Voor 28% gewijzigd door Lumics op 22-04-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Eergisteravond "Dark Skies" gekeken in mijn eentje in het donker (laptop op bed).

Nog geen echte schrikmomenten gehad maar de hele film en het verhaal gaven me een behoorlijk ongemakkelijk gevoel :P. Grave encounters idem dito btw.

Gaat de goede kant op mensen, keep 'em coming! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Laatst Martyrs gekeken en die was wel freaky hoor.
Vond het een vette film!

Dit weekend naar Oculus geweest, maar had moeite om wakker te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

BvZwolle schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:04:
[...]
Het eindigt in een klooster of kerk waarbij de hoofdrolspeler een kruis krijgt met een zwaard erin... Verder vertel ik het niet, want dan wordt het een spoiler :X
IMDB: End of Days (1999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
XWB schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:43:
Als kind is bijna alles eng :p Maar de laatste House of Wax zou ik zeker geen horrorfilm durven noemen, die film is meer grappig. Zeker de scenes met Paris Hilton hebben een groot :') gehalte.
Wat? Speelt Paris Hilton hierin? Dan moet het wel een horror zijn.. Dit kan ik me dus totaal niet herinneren.. * Fruitschaal out..

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Die speelt inderdaad in de remake van House of Wax, dat trouwens een slap aftreksel van het origineel is. ;)

Let op: spoiler. ;)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LAPpEyJyE5g]

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 22-04-2014 22:32 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Wauw, ik heb een slechte jeugd gehad.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Floris-K schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:28:
Laatst Martyrs gekeken en die was wel freaky hoor.
Vond het een vette film!
heb heel wat over Martyrs gelezen en ik denk niet dat ik het ooit zal aandurven. schijnt echt de overtreffende trap van sick te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Mwah, dat valt nou ook wel mee. Hij is wel apart; dat zeker :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat hier verrassend veel tussen wat ik al heb gezien. Aan de andere kant, ook wel wat titels die ik nog een keer moet checken. Maar zijn dit dan echt de engste dingen die we kunnen verzinnen? De "engste" film blijft voor mij nog steeds Rec. Ik had wel verwacht dat er meer onbekende films tussen zouden staan. Toegegeven: ik heb zelf ook niet zoveel toe te voegen...

Intensity vond ik erg spannend. Ik kan me niet herinneren of er echt heftige schrikmomenten in zitten. Te lang geleden gezien...

Fragilés heeft ook wel aardige momenten. Niet de allerengste film ooit, maar ik vond hem wel het kijken waard.

Funny Games U.S. vond ik vooral een hele nare sfeer hebben. Ik voelde me echt fysiek even niet goed na deze film... Ik heb het origineel nooit gekeken. Misschien is die nog beter.

The Girl Next Door is ook ontzettend naar. Ooit voor een groep vrienden opgezet en dat werd mij niet in dank afgenomen. Nu mag ik nooit meer een film uitkiezen... :'(

Ik heb nog even wat gezocht op internet en kwam dit tegen (nog niet gezien):
V/H/S
The Pact
American Mary
Satan's Little Helper
Maniac
The ABCs of Death
The Collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:55:

The Girl Next Door is ook ontzettend naar. Ooit voor een groep vrienden opgezet en dat werd mij niet in dank afgenomen. Nu mag ik nooit meer een film uitkiezen... :'(
Moest even terugdenken, maar deze ook gezien en snap waarom ik hem geblokt heb. Echt naar.

Alle REC's gezien, helaas is het alweer routine vanaf deel 2. REC1 was juist mooi.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Bergie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:32:
Mwah, dat valt nou ook wel mee. Hij is wel apart; dat zeker :P
Aanrader om met mijn vriendin te kijken ?:P
Morgen wil ze een horrorfilm kijken. Keuze zal zijn SAW, REC, Martyrs. Ik mis eigenlijk nog meer een ghost film, echt een goeie waar je van schrikt. Niet te onrealistisch.

[ Voor 28% gewijzigd door vinom op 24-04-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ginger :D , misschien dat iemand die films wel eng vind :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/gingersnaps.jpg
"Corn syrup, daddy want some?"

(Overigens zit er in deel 2 een hele bekende kloon O+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 24-04-2014 17:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
vinom schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:22:
Ik mis eigenlijk nog meer een ghost film, echt een goeie waar je van schrikt. Niet te onrealistisch.
The Conjuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk graag naar horrorfilms zoals Halloween en conjuring. Ook vind ik Braindead keileuk, lag me ziek met die film. Tegen bloed enzo heb ik niets met de nodige iew en bah vind ik het wel leuk om veel bloed te zien. Ik kan alleen niet goed tegen de psychische horrors zoals met kont en gezicht aan mekaar vast,vind ik echt te ver gaan maar heb toch ook syberian film en kanibal holocaust gezien en vond die al erg. Ik ben eigenlijk op zoek naar 2 films en de naam ervan als iemand me kan helpen, ze zijn nogal vaag mijn omschrijvingen. Ik denk ook van de iets onbekendere:
1. Ergens in een suupergroot landhuis met een vent die volslagen gek wordt en zijn familie afslacht. Moeder van het gezin is ziek moet medicijnen pakken en zoonlief moet daarvoor zorgen maar is zelf zo psychotisch dat ie dat niet kan,einde van de film gaat vader die blijkbaar in een instelling zat terug naar huis en slacht daar iedereen af met mes ofzo. Ik zie nog altijd het bloed op de muren en de trap en om een onverklaarbare reden was die vent ook naakt,weet niet meer. Er was echt super veel bloed,mja waar is dat niet hé
2. Nog een veel vagere omschr. Ik was nog heel klein heb dus alleen het eind vd. film gezien,mensen verkleed als insecten folterden andere mensen op een soort rare planeet, was geen komedie! Ik voelde een heeeel enge sfeer en die mensen leken het ook niet leuk te vinden.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?! Ik ben hier al zo lang achter aantal zoeken 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 08:08
1. Amityville Horror (1979)?
Geen idee welke film je in punt 2 omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Iemand nog leuke films tegengekomen?

Ik heb nog gezien:

- Woman in black 2 (saai)
- Annabelle (redelijk)
- Ouija (mwa)
- As above so below (leuke spannende film)
- Oculus (wel redelijk)
- Finders keepers (meer psycho, ook leuk)
- Er was nog 1 film over een pop met een bepaalde naam, die via een boek toont wat er gaat gebeuren, naam weet ik niet meer. Ook wel geinige film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

RonaldDesigns schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:08:
Iemand nog leuke films tegengekomen?

Ik heb nog gezien:

- Woman in black 2 (saai)
- Annabelle (redelijk)
- Ouija (mwa)
- As above so below (leuke spannende film)
- Oculus (wel redelijk)
- Finders keepers (meer psycho, ook leuk)
- Er was nog 1 film over een pop met een bepaalde naam, die via een boek toont wat er gaat gebeuren, naam weet ik niet meer. Ook wel geinige film
The babadook. Zeker grappige film!
In het begin moest ik hem even uitzitten, maar het tweede deel is wel echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
The babadook zeker een goede !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Bob Popcorn

Plop!

Grave Danger vond ik echt ziek eng, veel geesten jumpscares en rare enge situaties (zoals al die handen uit de muur). Iemand tips?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Tips om Grave Danger toch te kunnen kijken, of misschien tips om je broek droog te houden tijdens het kijken? :+

Bedoel je deze film? IMDB: Grave Danger (2009)

[ Voor 38% gewijzigd door Cyphax op 30-04-2015 21:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
De film waar ik het meest gefreaked van ben geraakt is The Grudge, lang geleden alleen thuis om 2uur snachts in bed opgezet na wat te hebben gerookt...durfde mn bed niet meer uit om naar de wc te gaan, nooit eerder gebeurd en ook nooit weer _O- (nja sinds ik klein was dan, een film waarin een ventje in bad zat en zn beugel helemaal uit en om hem groeide oid en een man een slijmerig rot skeletbeest uitkostste heeft me wel nachtmerries opgeleverd heel vroeger, per ongeluk wat van meegekregen :'( )
Waar die japanners goed in zijn is om je tussen je oren gek te maken, niet met ranzige beelden. Die film maakte ook nog eens je veilige plek, je bed, niet meer veilig :o
Al was dit de hollywood versie van Ju-on, ook gezien na de tijd, wat rauwer en misschien beter maar had The Grudge al gezien dus kwam niet meer zo over. Lang daarna kon ik alleen de hoes van Ju-on al niet eens aanzien :P
Heerlijk! >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2015 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Mutatie schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:33:
(nja sinds ik klein was dan, een film waarin een ventje in bad zat en zn beugel helemaal uit en om hem groeide oid en een man een slijmerig rot skeletbeest uitkostste heeft me wel nachtmerries opgeleverd heel vroeger, per ongeluk wat van meegekregen :'( )
Dat is Poltergeist 2. Had het eerste deel gezien toen ik 6 was of zo. Toen was het supereng. Vorig jaar nog een keer deel 1 gekeken, maar was helemaal niet meer eng...

Laatst ook Mama gezien. Die was saai en niet eng.

Remake van Evil Dead was ook niet leuk.

Een hele goede film vind ik Needful Things. Niet echt horror, maar laat wel zien hoe ver mensen kunnen gaan om te krijgen wat ze willen. En het enge is, dat er in de echte wereld zulke mensen (en veel ergere) bestaan.

Uit Japan komen ook veel goede horrorfilms.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Ah Poltergeist dus, later wel eens weer gezien maar idd niet eng. Ik was ook iets van die leeftijd, niet goed voor een kind :P
Van de Evil Dead films vind ik vooral Army of Darkness geweldig, zo'n gave sfeer en lig elke weer weer dubbel om die film _/-\o_
De nieuwe remake eigenlijk nog niet gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De aller engste horror is voor mij nog steeds The Shining. De allerbeste film van Stanley Kubrick, naast 2001. Die hele film blijft een mysterie en is daardoor creepy as hell. Nog steeds na al die jaren, zoals het beroemde fietstochtje van Danny door het lege hotel. Zwaar verontrustend.

Afbeeldingslocatie: http://idyllopuspress.com/idyllopus/film/images/shining/sh_sat15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Net een redelijk spannende film gezien "The Number 23" met Jim Carrey.
IMDB: The Number 23 (2007)
Minder geschikt voor paranoïde aangelegde mensen.
De film zelf vond ik op zich niet zo eng, wel dat mijn wekkerradio op 46 minuten stond na afloop van de film; 2x23 is 46. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:43:
De aller engste horror is voor mij nog steeds The Shining. De allerbeste film van Stanley Kubrick, naast 2001. Die hele film blijft een mysterie en is daardoor creepy as hell. Nog steeds na al die jaren, zoals het beroemde fietstochtje van Danny door het lege hotel. Zwaar verontrustend.

[afbeelding]
Hier sluit ik mij graag bij aan, geweldige film.
Sfeer is verontrustend, Jack Nicholson zo gek als een deur, zijn vrouw breekbaar en timide en zijn zoontje schattig. En dan gaat alles mis in dat lege hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Vast al genoemd, misschien door mezelf. Maar Rec vond ik wel spannend. Vooral de laatste 10 minuten zijn echt naar. Deel 2 was ook nog wel spannend op momenten geloof ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:23
Excorcist Director's Cut had ik toch wel de 1e keer klamme hand als 18/19 jarige in 2001. Paranormal Activity deed t ook goed aangezien ik na t kijken naar bed ging, maar t wel in mn hoofd had. Indio die indianenfilm?en Willow.

Geef mij 1 titel wie ik zeker moet gaan zien. De ene keer schrik ik sneller als de andere of ik weet dat ik ga schrikken en t dan toch niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
[REC] Is inderdaad erg goed, en (ook al eerder genoemd) Funny Games. Ik heb alleen de US-remake gezien, die film wist op mij heel goed een hele nare sfeer over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Jammer dat de delen na deel 2 zoals altijd achteruitgaan. Bespaar je de moeite en hou na rec 2 er mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RonaldDesigns schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:10:
Jammer dat de delen na deel 2 zoals altijd achteruitgaan. Bespaar je de moeite en hou na rec 2 er mee op.
Deel 3 was niet geweldig nee, maar in deel 4 (pas gezien) doet Manuela Velasco O+ weer mee :D en dat deel is een (direct) vervolg op deel 2. In deel 4 wordt ook het virus toegelicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 18:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Een keer "The Ring" gekeken met de vrouw - die heeft een week lang haar telefoon niet aangeraakt

http://www.imdb.com/title/tt0298130/?ref_=nv_sr_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
R3M1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:33:
Een keer "The Ring" gekeken met de vrouw - die heeft een week lang haar telefoon niet aangeraakt

Wat heeft The Ring met haar telefoon te maken? :?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Xyphoid schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:28:
[...]

Wat heeft The Ring met haar telefoon te maken? :?
Omdat je, nadat je de video hebt bekeken, je wordt gebeld, na 7 dagen ben je de lul.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Strangeland wil je eigenlijk niet echt graag laat in de avond kijken. Niet echt horror, maar wel een behoorlijk zieke thriller :X ;).

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2015 19:37 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mandrake466 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:35:
[...]

Omdat je, nadat je de video hebt bekeken, je wordt gebeld, na 7 dagen ben je de lul.
Oh zo. Dan had ze hem helemaal uit moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
The Ring is zeker een aanrader. Deel 2 is minder.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Xyphoid schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Oh zo. Dan had ze hem helemaal uit moeten zetten...
Dat maakt niks uit..het gaat toch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 06:36

Sargan

Filmfreak...

R3M1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:33:

Ik heb mijn vrouw ooit voor de gek gehouden na het kijken van The Ring.
We hadden de film gekeken op dvd en een van de extra's op de dvd was dus het bewuste stukje film. Die hadden we dus gekeken en 's avonds moest ik werken. Ik bel haar op, ze neemt de telefoon op en vervolgens fluisterde ik seven days..... >:)
Haar reactie was een week geen sex ruimschoots waard :P

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

'It follows" (2015) voor mij in top 5! De film heeft een sfeer van dominoeffect uit "the tape" hoewel het een b-film is heeft het me toch een nachtmerrie bezorgt! dat heb ik in tijden niet gehad. Ik denk dat de wereld half spychotisch is in hun dromen. Dus je zou zeggen iedereen is half schizofreen! daarom is ie zo goed!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Sargan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:46:
[...]

Ik heb mijn vrouw ooit voor de gek gehouden na het kijken van The Ring.
We hadden de film gekeken op dvd en een van de extra's op de dvd was dus het bewuste stukje film. Die hadden we dus gekeken en 's avonds moest ik werken. Ik bel haar op, ze neemt de telefoon op en vervolgens fluisterde ik seven days..... >:)
Haar reactie was een week geen sex ruimschoots waard :P
Tijdens mijn stage was er een vrouwelijke stagiaire van mijn leeftijd die maar niet vaak genoeg kon zeggen dat ze The Ring zo eng vond. Die stage was een filmstudio en je had een mooie donkere ruimte met daar dus een kleine regiekamer. Ik had dus een print gemaakt van die geest uit de film en was de studio ingeslopen toen die donker was, sluipte naar het raam en knalde keihard dat blad tegen het raam. Wat kon dat kind gillen zeg :+ Andere stagiaire kwam niet meer bij van het lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Ik heb toen ik jonger was stephen king's It gekeken en (ook van stephan king) de mini serie 'the langoliers' die vond ik destijds echt heel eng. Langoliers is vooral echt een suspense thriller waarin eigenlijk niet zo gek veel gebeurd en ja It.. clowns zijn gewoon scarry as hell :')

Verder vind ik van de recent uitgebrachte films insidious 1 best eng (voora de scene waarin je random dat rode gezicht ziet achter die vrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

It vond ik vroeger wel tof idd haha

verder; cannibal holocaust _O_ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Van Stephen King blijft toch "Needful Things" mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
BvZwolle schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:10:
Ik zoek al heel lang naar een titel die ik als (veel te) jong kind heb gezien. Ik weet nog dat ik de deuren van de kledingkast niet meer open durfde te doen en op bed sprong...

Het gaat over een moordenaar die gepakt wordt en tijdens zijn doodstraf gaat zijn geest over naar andere mensen en zelfs een paard om zo nog meer moorden te plegen.
De politieagent die de moordenaar gepakt heeft, wordt door de geest achtervolgd.

Het is een oude film (gokje: 1980) en de agent wordt gespeeld door een indiaans/Indiase type.

Gaat er een belletje bij iemand rinkelen?
Gevonden: IMDB: The First Power (1990)
Die vond ik als 9 jarig mannetje erg spannend.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb laatst Ouija gekeken. Ik vind horrorfilms niet eng maar horrorfilms met geesten vind ik helemaal niks :P
Ik durfde 's avonds niet meer naar huis te fietsen in het donker. Toen ik thuis kwam was het licht aan het knipperen in de hal en toen ben ik maar mn bed ingekropen en hele harde muziek aangezet.

Ik vind aan dat soort films die schrikmomenten altijd eng. En ze doen het dan op momenten waarop je het niet verwacht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Sinds ik in mn jongere jaren 'IT' heb gezien, ben ik nog steeds 'clownschuw'.
Wekenlang last gehad om decent in slaap te komen en maanden lang onder mn bed gekeken voordat ik in bed ging.

spoiler:
Laats nog Dead Rising Watchtower gekeken en wat zat daar in? Frikking zombieclown. Nogmaals ik haat clowns. :+ :+

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lord_Salo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:01:
Sinds ik in mn jongere jaren 'IT' heb gezien, ben ik nog steeds 'clownschuw'.
Wekenlang last gehad om decent in slaap te komen en maanden lang onder mn bed gekeken voordat ik in bed ging.

spoiler:
Laats nog Dead Rising Watchtower gekeken en wat zat daar in? Frikking zombieclown. Nogmaals ik haat clowns. :+ :+
_O- @ spoiler.

Zelf moet ik nog films tegenkomen die zo eng zijn dat ik wegkijk en/of nachtmerries krijg. Zelfs toen ik voor het eerst Chucky zag, toen was ik hooguit een jaar of 7-8, heb ik er bij mijn weten geen nachtmerries van gehad :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maureen95 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:38:
Ik heb laatst Ouija gekeken. Ik vind horrorfilms niet eng maar horrorfilms met geesten vind ik helemaal niks :P
Ik durfde 's avonds niet meer naar huis te fietsen in het donker. Toen ik thuis kwam was het licht aan het knipperen in de hal en toen ben ik maar mn bed ingekropen en hele harde muziek aangezet.

Ik vind aan dat soort films die schrikmomenten altijd eng. En ze doen het dan op momenten waarop je het niet verwacht haha
Ik vind horror met geesten juist ongelooflijk saai. Vooral die Paranormal Activity-films, hoe saai kan een film worden... af en toe een openslaande deur is nou niet echt heel eng :P Nee, geef mij dan maar een film waarin er ook nog daadwerkelijk iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
BvZwolle schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Gevonden: IMDB: The First Power (1990)
Die vond ik als 9 jarig mannetje erg spannend.... 8)7
Lou Diamond Phillips. Hij speelde altijd in B-films (zelfs toen vond ik zijn films al van het niveau tv-film) :P
Alleen Young Guns en La Bamba waren nog redelijk. Brengt me helemaal terug naar de 80's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Laatst de trailer bekeken van Goodnight Mommy uit 2014. Heel benieuwd naar, binnenkort maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mantus schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:23:
Laatst de trailer bekeken van Goodnight Mommy uit 2014. Heel benieuwd naar, binnenkort maar eens kijken.
Jammer dat ie duits is.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Vind dat nooit echt een probleem eigenlijk. De keerzijde is dat het niet-amerikaans of brits is wat echt wel voor aan ander sfeertje zorgt.
Heb met meerdere films of series dit eigenlijk wel.

Ik denk voor mijzelf trouwens dat The Descent wel mijn spannendste horrorfilm was toen ik hem keek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Valt Chuckie ook onder horror? Of moet ik bestempelen als (oud)'jeugdtrauma'?

Laatst overigens een filmpje gezien wat Chuckie nou echt is. Man man man wat viel dat tegen zeg, sindsdien is die pop niet zo eng meer :+

Overigens hoor je goeie dingen over de Babadook

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
As above, so below. _O_
Opgezet zonder te weten wat het was, het idee erbij was dat het een avontuur film zou zijn, iets als National Treasure. Nou, dan is het toch wel even schikken. _O-

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
^ Die film was zeker leuk en ook eens wat anders. Ik heb eigenlijk alweer een poos geen horror gekeken, ik moet zeggen dat er weinig spannends sowieso te vinden is. Het gaat maar steeds over geesten in huizen, dat kennen we nu onderhand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:41:
^ Die film was zeker leuk en ook eens wat anders. Ik heb eigenlijk alweer een poos geen horror gekeken, ik moet zeggen dat er weinig spannends sowieso te vinden is. Het gaat maar steeds over geesten in huizen, dat kennen we nu onderhand wel.
Volgens mij is horror ook gewoon een lastig genre, want behalve geesten en bloeddorstige moordenaars, waar moet t nog meer over gaan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Room 1408 vind ik overigens wel de heftigste verfilming van een boek van Stephen King.
Die vind ik beter dan IT, en (al scheelt het niet veel) The shining.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
DennusB schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

Volgens mij is horror ook gewoon een lastig genre, want behalve geesten en bloeddorstige moordenaars, waar moet t nog meer over gaan?
Afbeeldingslocatie: http://i.jeded.com/i/zombie-strippers.27296.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

paranoia68 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:56:
'It follows" (2015) voor mij in top 5! De film heeft een sfeer van dominoeffect uit "the tape" hoewel het een b-film is heeft het me toch een nachtmerrie bezorgt! dat heb ik in tijden niet gehad. Ik denk dat de wereld half spychotisch is in hun dromen. Dus je zou zeggen iedereen is half schizofreen! daarom is ie zo goed!
Laatst ook deze film gezien. Lange tijd niet gehad dat ik momenten heb gehad waarin ik niet durfde te kijken. Zeker een aanrader.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
It follows inderdaad super goeie film ;) , En "As above, so below" zeer vermakelijke film. Ik vind alleen jammer dat er veel Horror wordt uitgebracht omdat deze vaak erg goedkoop te produceren zijn. Er zit dan ook de laatste tijd erg veel rommel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

As above, so below vond ik goed tot het laatste 20 minuten ofzo van de film.
spoiler:
Toen alles op zn kop was enzo en de rare verschijningen. De geloofwaardigheid was ineens weg bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 11-08-2015 15:26 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Je kan er trouwens heen in Parijs naar die ondergrondse grafkelders mega groot echt een must see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Skywalker27 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:29:
Je kan er trouwens heen in Parijs naar die ondergrondse grafkelders mega groot echt een must see ;)
Ja weet ik. Ga ik zeker doen als ik een keer in Parijs ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Heeft iemand Dark was the Night al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
hexta schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:45:
Room 1408 vind ik overigens wel de heftigste verfilming van een boek van Stephen King.
Die vind ik beter dan IT, en (al scheelt het niet veel) The shining.
1408 vond ik juist niet zo veel aan (lag waarschijnlijk ook aan John Cusack). Wel goed natuurlijk dat ze alles in die kamer kunnen laten afspelen, zonder dat het saai wordt. Maar hij was niet eng. The Shining is enger. It blijft natuurlijk een klassieker.

Heb de laatste tijd geen horror meer gekeken. Teveel andere films die ik nog moest zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 11-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Xyphoid schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

1408 vond ik juist niet zo veel aan (lag waarschijnlijk ook aan John Cusack). Wel goed natuurlijk dat ze alles in die kamer kunnen laten afspelen, zonder dat het saai wordt. Maar hij was niet eng. The Shining is enger. It blijft natuurlijk een klassieker.

Heb de laatste tijd geen horror meer gekeken. Teveel andere films die ik nog moest zien.
Ik denk dat dat een persoonlijk dingetje. Voor de meeste mensen is een gestoorde moordenaar plausibeler.
Ik kon me heel goed inleven in de man in Room 1408 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:32
Zeror schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

Laatst ook deze film gezien. Lange tijd niet gehad dat ik momenten heb gehad waarin ik niet durfde te kijken. Zeker een aanrader.
Die heb ik dan weer laatst gezien... En aan 'It follows' vond ik dan weer weinig engs. Wat een onzin verhaal zeg, ook een tegenvallende uitwerking. Er zat wel een schrikmomentje in (deur), maar daar hield het toch echt qua 'eng' bij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

weszz schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:54:
Valt Chuckie ook onder horror? Of moet ik bestempelen als (oud)'jeugdtrauma'?

Laatst overigens een filmpje gezien wat Chuckie nou echt is. Man man man wat viel dat tegen zeg, sindsdien is die pop niet zo eng meer :+

Overigens hoor je goeie dingen over de Babadook
Babadook was zeker verfrissend, absoluut een aanrader.

De laatste jaren komen er wel meer goede dingen uit Australie. The Tunnel was ook zo'n film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
Deze vond ik vroeger heel eng. Moet ze nog eens opnieuw kijken. Vaak als je de wat oudere horrorfilms weer kijkt zijn ze niet eng meer.
IMDB: The Dentist (1996)
IMDB: Sleepaway Camp (1983)
IMDB: Pet Sematary (1989)

En natuurlijk de populaire films die hier vast al vaak genoemd zijn:
IMDB: The Ring (2002)
IMDB: The Texas Chainsaw Massacre (2003)
IMDB: The Blair Witch Project (1999)
IMDB: A Nightmare on Elm Street (1984)

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
De eerste keer dat ik 'It' zag, zat de schrik er goed in. Ik denk dat ik destijds een jaar of 11 was. Verder heb ik op vrije jonge leeftijd ook ' the langoliers' gekeken (IMDB: The Langoliers (TV Mini-Series 1995)). Echt een suspense thriller (althans, zo heb ik 'm beleefd destijds).

Van de recente horror movies vind ik de insidious series (1,2 en 3) wel aardig, vooral deel 1. Verder The Conjuring en die horror film met de videotapes (demon die kinderen hun familie laat omleggen en vervolgens met hem mee gaan in zijn dimensie of iets).

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

glnk schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 04:48:
Deze vond ik vroeger heel eng. Moet ze nog eens opnieuw kijken. Vaak als je de wat oudere horrorfilms weer kijkt zijn ze niet eng meer.

Ga eens heel gauw je ogen uitspoelen. De Hollywood remake de Ringu is echt alles behalve eng :X :X
En de reboot van The Texas Chainsaw Massacre? :X :X
niet persoonlijk bedoeld maar mijn mening :P
Voor enge films hoef je al lange tijd niet meer in (mainstream) Hollywood te zijn.
Zelfs Rob Zombie met zijn Halloween reboot kan daar niks aan doen.

Eng is de originele Alien, The Thing, Dark Water (de Koreaanse film), The Eye (Chinees / Koreaanse film)

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 13-08-2015 12:08 ]

• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
It follows is echt rampzalig slecht, een SOAgeest? FUCK OFF, ik ben voor het eerst van mijn leven weggelopen bij een film (bleek wel bijna af te zijn maar toch).
The seasoning house die ik direct na IT follows keek (geen horror maar wel messed up) was toch wel een stuk aangrijpender (voornamelijk als je je bewust bent van dat dat soort dingen echt gebeurt) maar vond het einde nergens op slaan, SPOILER!!!!! was ook veel te happy voor zon film.

Van Sunshine krijg ik na 10x kijken nog steeds de kriebels persoonlijk hoewel dat geen ook horror is volgens mij.
Horrorfilms moet ik altijd om laggen en ben niet de enige, ik denk dat je onder het kopje thrillers veel meer succes hebt met echt "enge" films.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ridley Scott _/-\o_

Oscar Wilde

• hexta
Ik heb gister waarschijnlijk de engste docu van de wereld gezien.
Money as Debt.
Geen horror, maar zoveel enger omdat het waarheid is. ;(

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kenzi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:07:
Eng is de originele Alien, The Thing, Dark Water (de Koreaanse film), The Eye (Chinees / Koreaanse film)
Heb net The Eye (de originele Aziatische) gezien, maar vond die niet bepaald eng. Dit komt mede omdat de hoofdpersoon weinig te vrezen heeft. Maar ook het wezenloze acteerspel en het wat ridicule script maakten de film weinig boeiend, waardoor je er niet echt ingetrokken wordt. Dit terwijl je met verhaal best wel een enge film kunt maken.

Verwijderd

glnk schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 04:48:
IMDB: The Dentist (1996)
IMDB: Sleepaway Camp (1983)
IMDB: Pet Sematary (1989)

IMDB: The Blair Witch Project (1999)
IMDB: A Nightmare on Elm Street (1984)
Sleepaway camp :P Niet eng, wel een beetje een mindfuck.

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
Ndrenth schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:51:
De eerste keer dat ik 'It' zag, zat de schrik er goed in. Ik denk dat ik destijds een jaar of 11 was. Verder heb ik op vrije jonge leeftijd ook ' the langoliers' gekeken (IMDB: The Langoliers (TV Mini-Series 1995)). Echt een suspense thriller (althans, zo heb ik 'm beleefd destijds).
Om in de sfeer van King te blijven. Vind de Storm of the Century ook geniaal.
Duurt wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 21:02
De wat minder bekende toppers:

Martyrs
A L'Interieur
[Rec.]
Livid
The House of the Devil
The Innkeepers
Mientras duermes
The Babadook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
The Badadook gezien lekker morbide boekje ook. Ik moest echt lachen omdat wie verzint zo iets echt ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

PascalvE schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:09:
De wat minder bekende toppers:

Martyrs
A L'Interieur
[Rec.]
Livid
The House of the Devil
The Innkeepers
Mientras duermes
The Babadook
Goeie tips, vooral Martyrs is wel redelijk verknipt.

It Follows (vaak genoemd) vond ik ook wat tegenvallen, het wordt allemaal wat te groots en theatraal gebracht met de vage muziek en zo, maar ik heb geen enkel moment op het puntje van m'n stoel gezeten.
Als het spannend maar ook gory moet zijn dan ben je bij Japanners vaak wel goed af. Ik vind Audition daarom een briljante film. Een lange opbouw met vage gebeurtenissen en dan gebeurt er opeens vanalles.

De eerste film waar ik nachtmerries van kreeg was A nightmare on Elm Street. Die heb ik gekeken toen ik 7/8 was of zo op een kinderfeestje (!). Heb toen een half jaar met het licht op de gang aan geslapen.

Voor echte torture porn (en dus niet zozeer spannende horror) heb ik ook nog wel aanraders;

Guinea Pig (7 losse films)
Ichi The Killer
August Underground (inmiddels 3 films, maar echt enorm slecht. De gore gaat wel heel ver, denk aan opengereten buiken waar iemand z'n klabanus instopt)
A Serbian film. Vast al genoemd, op alle vlakken ook totaal verknipt.

edit:
Er zijn maar weinig films die ik te spannend vind om te kijken of waar ik niet tegen de gore kan. Er is tot nu toe één film geweest waar ik echt moest wegkijken zo nu en dan: IMDB: The Passion of the Christ (2004)

[ Voor 41% gewijzigd door Sharky op 15-09-2015 15:43 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
insidious 3 was ook weer erg leuk beter als deel 2. Simpel verhaal maar redelijk goed uitgewerkt. Vooral ook de ontwikkeling van Elise Rainier.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste