Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:58
texas chainsaw massacre is gewoon lomp en goor, that's it. niks engs aan.
de latere remakes zijn overigens beroerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AcidBurn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:43:
texas chainsaw massacre is gewoon lomp en goor, that's it. niks engs aan.
de latere remakes zijn overigens beroerder.
Weten we dat ook :+
Ik wist het echt niet, daarom gooide ik hem in de draad...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor die tijd (en nu ook nog) is Chainsaw toch best aardig? Die claustrofobie in dat kleine huis met zo'n gestoorde gast :/

Een horror film die ik wel aardig kan zien is House of a Thousand corpses. Niet zo serieus eng :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Of misschien wel Gojira(originele godzilla). Had een paar minuten gekeken en lag echt in een scheur. En dat vonden ze dan eng vroeger?

EDIT: of toch santa's slay, een bodybuilder-demon-santa die iedereen afmaakt :D

[ Voor 23% gewijzigd door ByteMe_ op 24-12-2013 23:34 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nacht van de wansmaak anyone? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ben ik dan de enige die They zo ontzettend eng vond?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:30:
Pff, jullie moeten met betere films komen jongens :P.
Ik heb eigenlijk ook alleen nog maar vermakelijke films voorbij zien komen. In ieder geval nog geen enkele echt enge. De meeste zijn meer schokkend of grof maar niet echt eng. In mijn ervaring zijn de engste films, de films die onder je huid kruipen en waarbij hetgene waar het om draait niet vol in beeld komt. Dus meer de suspense horror. Echt achter de bank kruipen omdat ik iets heel eng vind heb ik al heel lang niet meer gedaan. ;).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dus... we gaan met enkele GoT'ers een écht tenenkrommend, haren-ten-berge-rijzend, 7-kleuren producerend script schrijven voor de engste horrorfilm ooit?

Als we dat nou hier doen is de TT nog steeds van toepassing :P.

Beginnen we, stel ik voor, met de omgevingsfactoren te noemen die niet mogen missen:

- een tot de verbeelding sprekende setting
- vermijden van ouderwetsche clichés (alleen een donker kamertje verkennen etc)
- karakters en acteerwerk waar iedereen zich in kan inleven / mee kan binden
- onvoorspelbaar tot in het extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Zoek het ook eens over een andere grens. Probeer deze eens: IMDB: Audition (1999). Film uit Japan, waarbij je heel lang denkt 'is dit het nu?'. Maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb hem gedownload idd, die gaan we ook kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
En ook even Amnesia, die horror game proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:32
Als thriller/suspense meer je ding is dan de clichematige horrorelementen, dan kan ik 1408 zeker aanraden. Misschien behoort die niet in het rijtje horror thuis, misschien voor sommigen ook wel, valt moeilijk te zeggen. Spannend vond ik hem in ieder geval zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
een film die op alle fronten onvoorspelbaar is, bestaat niet. dan heb je namelijk geen logica meer in de verhaallijn. Dan ga je de kant op van bijvoorbeeld Mulholland Drive (of eigenlijk elke David Lynch film). Heeft niks met horror te maken, maar de films van die man zijn onvoorspelbaar doordat elke logica ontbreekt. Denk je eindelijk te snappen waar het over gaat, wordt het roer weer omgegooid. Vraag me weleens af of die man op het einde zelf nog wel weet wat nou de bedoeling ook alweer was.

Zelf ben ik meer fan van psychische/suspense thriller/horror dan slasher of jumpscare.
Zat gisteravond toevallig een stukje Hellraiser te kijken, typische Clive Barker horror. Niet eng, maar gewoon goor en absurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat goor in Hellraiser valt ook wel mee, maar ik ben waarschijnlijk wel één van de weinige met Pinhead op z'n bureau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nou ja dat slash en hack hoeft van mij ook niet persé (heb er ook niks op tegen zolang het geen torture verhaal etc is), ik wil gewoon een goed verhaal met pakkende karakters waar ik in op kan gaan en waar lekkere jumpscares in zitten. Tot nu toe zie ik alles al aankomen vanaf 3 minuten in de film.

Thriller mag ook wel, maar ik heb niet de ervaring dat daar jumpscares in zitten, alleen maar 'normale' spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat als je al veel in het genre gezien hebt, alles wel kan zien aankomen. Er is maar weinig orgineels.

Ik kan je wel Brotherhood of the Wolf aanraden overigens, maar dat is niet specifiek een horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
Troll 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Wij draaiden vanavond: The Grudge (US Remake).

Htt-rating: dikke mwoah :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan het orgineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Paul Hulsebosch schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:17:
Zoek het ook eens over een andere grens. Probeer deze eens: IMDB: Audition (1999). Film uit Japan, waarbij je heel lang denkt 'is dit het nu?'. Maar dan :)
Sharky schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:30:
Snap niet dat iedereen Cannibal Holocaust zo spannend vindt, het is een opmerkelijke film maar hij was vooral schokkend toen hij uitkwam, tegenwoordig kijken we daar toch niet meer van op?

Ik vind IMDB: Ôdishon (1999) wel een gave film. Niet bizar spannend, maar wel naar.
Eej!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oh God... They're eating her! And then ... they're going to eat me!! Noooooo

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• AcidBurn
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:18:
Nou ja dat slash en hack hoeft van mij ook niet persé (heb er ook niks op tegen zolang het geen torture verhaal etc is), ik wil gewoon een goed verhaal met pakkende karakters waar ik in op kan gaan en waar lekkere jumpscares in zitten. Tot nu toe zie ik alles al aankomen vanaf 3 minuten in de film.

Thriller mag ook wel, maar ik heb niet de ervaring dat daar jumpscares in zitten, alleen maar 'normale' spanning.
da's nou juist het probleem: jumpscares zijn te voorspelbaar en zie je aankomen, simple as that.
er is altijd iets dat er vlak voor gebeurt. camera die langer dan nodig op 1 punt blijft staan, of de muziek die veranderd, waardoor je weet dat er iets aan zit te komen. en heden ten dage is dat 9 van de 10x een jumpscare.

simpel voorbeeldje: The Conjuring. vrouw donderd in verlaten schacht. camera richt zich op haar gezicht, vervolgens draait ze zich om. dan weet je al dat er een jumpscare komt. enige wat me veraste was wat er precies gebeurde. ze zakte door de ondergrond heen. ik dacht dat er iets achter haar zou staan (gebeurde een paar seconden later overigens alsnog ;) )

vandaar dat een psychische horror/thriller imo veel beter werkt. de spanning wordt langzaam opgebouwd, er zijn continu voorbodes, waardoor je niet meer weet wanneer er echt iets gaat gebeuren.
als er dan iets gebeurd (of juist helemaal niks) dan werkt het beter.

en ja, ik heb ook veel teveel horrors gezien. Dat iets goor is, wil niet zeggen dat het _te_ goor is. ik heb em dinsdag avond ook smakelijk afgekeken. Maar in de jaren 80 was Hellraiser wel redelijk extreem wat horror betrof.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
AcidBurn schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:35:
[...]

da's nou juist het probleem: jumpscares zijn te voorspelbaar en zie je aankomen, simple as that.
er is altijd iets dat er vlak voor gebeurt. camera die langer dan nodig op 1 punt blijft staan, of de muziek die veranderd, waardoor je weet dat er iets aan zit te komen. en heden ten dage is dat 9 van de 10x een jumpscare.

simpel voorbeeldje: The Conjuring. vrouw donderd in verlaten schacht. camera richt zich op haar gezicht, vervolgens draait ze zich om. dan weet je al dat er een jumpscare komt. enige wat me veraste was wat er precies gebeurde. ze zakte door de ondergrond heen. ik dacht dat er iets achter haar zou staan (gebeurde een paar seconden later overigens alsnog ;) )

vandaar dat een psychische horror/thriller imo veel beter werkt. de spanning wordt langzaam opgebouwd, er zijn continu voorbodes, waardoor je niet meer weet wanneer er echt iets gaat gebeuren.
als er dan iets gebeurd (of juist helemaal niks) dan werkt het beter.

en ja, ik heb ook veel teveel horrors gezien. Dat iets goor is, wil niet zeggen dat het _te_ goor is. ik heb em dinsdag avond ook smakelijk afgekeken. Maar in de jaren 80 was Hellraiser wel redelijk extreem wat horror betrof.
Ik denk dat ik zo langzamerhand ook overtuigd ben dat ik geen enge films meer ga zien, gewoon teveel gewend en er valt me inderdaad te veel op van de zaken die je noemt zoals muziek en camerawerk. Ik merk dat ik tijdens een spannende scene vooral bezig ben met 'kansberekening' á lá "wat zou ze nu doen, A of B?".

Ga mijn heil nu zoeken in enge games, helaas blijkt Amnesia geen optie ( niks dan ellende met die draaiend te krijgen op Windows 8 ) en Doom 3 is een beetje te archaïsch qua graphics.

Ik blijf nog wel kijken naar mijn lijstje en de hier aangedragen films, je weet nooit of er onverwacht nog een juweeltje tussen zit...

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ardana schreef op woensdag 25 december 2013 @ 03:07:
Ben ik dan de enige die They zo ontzettend eng vond?
Hopelijk, hoeveel glaasjes had je vantevoren achterover geslagen? :D

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Doctorbeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 18:48
Nederlands: Spoorloos. Niet echt horror met monsters of paranormale dingen, maar wel super spannend.

Anders:

Caché (ik krijg de kriebels van veel films van Haneke, Funny Games, Das weiße Band)
Silence of the Lambs
The Descent
Alien
The Thing (1982)
Rosemary's Baby

Ik heb niet heel veel met slasher spul, heb het meeste gezien en het doet niet zo veel meer voor me. Moest wel hartelijk lachen om Cabin in the Woods.

[ Voor 9% gewijzigd door Doctorbeat op 26-12-2013 22:32 ]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Vond zelf the Day After erg eng, was de eerste keer dat ik alleen thuis was en heel laat op bleef (10 jaar).
Vooral eng omdat het zo realistisch was vanwege de koude oorlog in de jaren 80.

IMDB: The Day After (TV Movie 1983)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Dankzij dit topic Sinister gaan kijken en ik moet zeggen dat hij me niet tegenviel. Eigenlijk vond ik hem best wel goed. De scares zijn als doorgewinterde horror fan voorspelbaar als het echt gebeurd maar juist als je ze verwacht er ze gebeuren niet, dat is tof. Daarnaast vond ik ook het verhaal best wel cool.

Hij deed me een beetje aan Thale denken. Ook gene film die heel eng is maar wel qua verhaal in hetzelfde straatje kan worden geplaatst.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Army of darkness uit 1992. Fantastische film, al moet je "horror" wel met een kruiwagen zout nemen.
Maar op en top vermaak.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennnn ja hoor.. dan zit ik ermee in mijn hoofd.. time is on my side van de stones.. en dan ging de geest weer over.. was een goede film!
Ik ga nu nadenken en roep dan de titel hoop ik...

Edit.. komt niet.. dus gezocht en dan kom ik op fallen uit net als eerder geroepen.. twijfelde bij het zien van de trailer wel, denzel kwam niet in me op maar op 1:21 herkende ik die kerel wel.. dat denk ik tenminste, twijfel toch nog :)

Enge films, ik ben er gek op trouwens, al is eng wel relatief.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoewel Army of Darkness een fantastische film is, heeft het weinig met horror te maken... Iig niet echt iets waar in dit topic om gevraagd wordt :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
LuNaTiC schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:46:
Hoewel Army of Darkness een fantastische film is, heeft het weinig met horror te maken... Iig niet echt iets waar in dit topic om gevraagd wordt :)
Nee bang word je er in elk geval niet van. :o

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Army of Darkness is gewoon een geweldige zwarte komedie. Heb in een deuk gelegen om die film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:55:
Ennnn ja hoor.. dan zit ik ermee in mijn hoofd.. time is on my side van de stones.. en dan ging de geest weer over.. was een goede film!
Ik ga nu nadenken en roep dan de titel hoop ik...

Edit.. komt niet.. dus gezocht en dan kom ik op fallen uit net als eerder geroepen.. twijfelde bij het zien van de trailer wel, denzel kwam niet in me op maar op 1:21 herkende ik die kerel wel.. dat denk ik tenminste, twijfel toch nog :)

Enge films, ik ben er gek op trouwens, al is eng wel relatief.
Is inderdaad Fallen, zie Moviemeter eerste reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:40:
Eng vind ik horror al lang niet meer, maar de Ginger Snaps trilogie is best een fijne.
Weerwolven! Doet me denken aan Dog Soldiers. Toen ik die zag vond ik 'm ook best wel aardig. Beter dan ik had verwacht in ieder geval. :)

En inderdaad, horror is niet echt eng meer. Teveel al gezien denk ik. En dan heb je nog de jumpscares, maar die zijn überhaupt al niet leuk en je ziet ze ook steeds beter aankomen. Af en toe zie je nog wel 's een leuke meevaller. The Descent (al genoemd) vond ik ook best goed. Waarschijnlijk schrokken ze er zelf ook van, The Descent 2 is dan weer gewoon ruk.

Als spoof vond ik Tucker & Dale vs Evil erg leuk. Het is absoluut geen horror, maar als horrorfan moet je 'm wel gezien hebben vind ik. :P

A Serbian Film is ook nog genoemd aan het begin van dit topic. Ik weet niet of ik het een horrorfilm zou noemen. Maar het is zeker de ziekste film die ik gezien heb tot nog toe. 'Salò o le 120 giornate di Sodoma' was ook vrij ziek. Kan het ook niet echt horror noemen, maar dat type films ligt m.i. wel in het verlengde van 'horror'films zoals The Human Centipede of Hostel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Gaius schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:00:
[...]

Als spoof vond ik Tucker & Dale vs Evil erg leuk. Het is absoluut geen horror, maar als horrorfan moet je 'm wel gezien hebben vind ik. :P
Een van de leukste films van de laatste jaren moet ik zeggen. Zo zie je ze niet echt veel meer. Zombieland ook 1 van m'n favo's. Shaun of the dead was de eerste in rij maar nu wel te vaak gezien :+

En ik heb het al eerder gezegd hier ergens: Bekijk ook eens black sheep. Te foute b-film voor woorden, geen hoogtepunt als die anderen natuurlijk maar vooral de meligheid.

[ Voor 12% gewijzigd door ByteMe_ op 28-12-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arachnophobia is ook een zeer enge film. Die wil ik gewoon nooit meer zien.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:30:
[...]

Een van de leukste films van de laatste jaren moet ik zeggen. Zo zie je ze niet echt veel meer. Zombieland ook 1 van m'n favo's. Shaun of the dead was de eerste in rij maar nu wel te vaak gezien :+

En ik heb het al eerder gezegd hier ergens: Bekijk ook eens black sheep. Te foute b-film voor woorden, geen hoogtepunt als die anderen natuurlijk maar vooral de meligheid.
Black Sheep is inderdaad een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik ben ook wat gaan zoeken en kwam dit tegen: YouTube: The Scariest Movies Ever (1 of 2)
Kerel reviewt enge films, misschien zit er wat tussen? De eerste (Shutter) lijkt me wel wat :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, die kerel is echt geweldig. Geeft een mooie droogkloot-kijk op horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Tale of 2 sisters lijkt me wel interessant... was Rec trouwens helemaal vergeten.
Maar Blair Witch, Paranormal Activity e.d? kom op zeg, geen flikker aan.

Ben ooit de woonkamer ingelopen toen mijn zusje Paranormal Entity aan het kijken was. Film was net een kwartiertje aan de gang. Ik heb 5 min meegekeken, zei wat ik verwachtte dat er ging gebeuren en wie het gedaan had. Had wat zaken te doen dus ik moest weg. Kom terug, zegt ze: Waarom zei je niet dat je hem al gezien had, je hebt het einde helemaal verklapt. Ik kende de film helemaal niet, dacht dat het PA nr tig was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelbuuu
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 09:51
The Conjuring heeft ook een paar leuke schrik momenten of klap momenten ;)

<Got>Endurat#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Doctorbeat schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:31:
Nederlands: Spoorloos. Niet echt horror met monsters of paranormale dingen, maar wel super spannend.

Anders:

[/b]Caché[/b] (ik krijg de kriebels van veel films van Haneke, Funny Games, Das weiße Band)
Silence of the Lambs
The Descent
Alien
The Thing (1982)
Rosemary's Baby

Ik heb niet heel veel met slasher spul, heb het meeste gezien en het doet niet zo veel meer voor me. Moest wel hartelijk lachen om Cabin in the Woods.
Als dat die franse film is waarin er steeds een straat in beeld is waar niks gebeurd..... ben daarbij bijna in slaap gevallen nadat er na drie kwartier! eindelijk eentje zijn keel doorsnijdt.
Ja dat is die film dus.... Dat wil ik onder de noemer onkijkbaar zetten omdat er;

spoiler:
A: Niks wat het kijken waard is gebeurd, behalve dan iemand met wat bloed.
B: IK vind dat Frans kewoon keen tahl is die koed is for un orreur philm.
C: Het allemaal zo traag gaat, dat je bijna blij bent dat iemand zijn keel doorsnijdt omdat hij de hoofdrolspeler een klood zaque vindt.

Heb net Kill List gekeken en, afgezien van dat het zonder ondertiteling best moeilijk te volgen was, vond ik, er eigenlijk niks horror achtigs gebeurdt, behalve de tunnel chase nog wel enigszins spannend was.
Verder gewoon wat sekte-freaks die graag met hun bedlaken naar buiten gaan en een masker van stro....

}:O DAT was dus de horror, het stro kriebelt verschrikkelijk. ;)

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

AcidBurn schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:13:
was Rec trouwens helemaal vergeten.
Maar natuurlijk! Dan wel de originele Spaanse imo. Die film had wel wat momenten waarbij ik toch m'n adem even inhield. Tweede deel is ook niet eens heel slecht. Derde deel moet je overslaan, die is kwetsend slecht.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:45:
Dus... we gaan met enkele GoT'ers een écht tenenkrommend, haren-ten-berge-rijzend, 7-kleuren producerend script schrijven voor de engste horrorfilm ooit?

Als we dat nou hier doen is de TT nog steeds van toepassing :P.

Beginnen we, stel ik voor, met de omgevingsfactoren te noemen die niet mogen missen:

- een tot de verbeelding sprekende setting
- vermijden van ouderwetsche clichés (alleen een donker kamertje verkennen etc)
- karakters en acteerwerk waar iedereen zich in kan inleven / mee kan binden
- onvoorspelbaar tot in het extreme
- Internet valt wereldwijd uit.
roll credits
:+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De horror... :+

Op zich zou ik het wel wat vinden. Gewoon een dag heel internet plat. 8)
Eens kijken wat er dan gebeurt. Ik zou er echt benieuwd naar zijn. Terug naar de jaren '80. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Antichrist, A Serbian Movie en The Audition gekeken.

A Serbian Movie vind ik meer een snuff movie en niet echt eng. Wel moest ik bij een bepaalde scene 'gatver' roepen! Hehe

Antichrist begon saai maar kreeg een 'onverwachte' wending. Ook niet eng maar spannend.

The Audition heb ik alleen het begin en laatste stuk gekeken. Op de een of ander manier vind ik Aziatische films helemaal niet eng maar meer grappig.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
IMDB: Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)

Meest gruwelijke film die ik ooit heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Zeror

Ik Henk 'm!

Koos2009 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:20:
spoiler:
Ik denk: WTF staat hier man :? .... En toen viel het kwartje... Is gewoon frans accent :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
Koos2009 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:20:
[...]

Als dat die franse film is waarin er steeds een straat in beeld is waar niks gebeurd..... ben daarbij bijna in slaap gevallen nadat er na drie kwartier! eindelijk eentje zijn keel doorsnijdt.
Ja dat is die film dus.... Dat wil ik onder de noemer onkijkbaar zetten omdat er;

spoiler:
D'accord, Frans is te schattig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Het blijft lastig de allerergste horror film uit te zoeken alles moet gezien worden in de juiste ambiance.
Als klein jongetje (9 jaar)zag ik voor de eerste keer tatort op de duitse tv en die begon altijd met een groot oog in het beeld dat was voor mij toen het engste wat ik toen zag.
Later in het toenmalige tuschinski theater candy man gezien en bij het horen van Helen ging echt alles trillen en kraken kijk dat zijn de dingen die de boel eng maken om nu te gaan zeggen candy man en tatort zijn enge films mwah maar toen......

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Voor mij is momenteel de film "Viy" de allerengste horrorfilm. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik er nog niet erg veel heb gezien. Wat ook nog in aanmerking komt als 'enge' film is "The shining".

Wikipedia: Viy (1967 film)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

AcidBurn schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:13:
Tale of 2 sisters lijkt me wel interessant... was Rec trouwens helemaal vergeten.
Best een goede film. Stukken beter dan de remake The uninvited.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

Ankh

|true

1 nog niet gezien:
IMDB: Akmareul boatda (oftewel: I saw the devil). Heerlijke film, waarbij alles er wel inzit. :)

Daarnaast nog films die ik aanraad (zijn al genoemd in dit topic):
IMDB: Switchblade Romance (oftewel: Haute Tension).
IMDB: Martyrs
Onderschat de fransen niet :)
IMDB: A Tale of Two Sisters

Zal kijken of ik nog een paar pareltjes kan opduiken. Wij kijken vaak 1 of 2 per maand met een vriendengroep. Bak popcorn erbij en alles lekker donker.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Tot nu toe maar 1 film die ik echt eng vond, Grave Encounters. Die sfeer, is echt heel intens!

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Gruwelijk in de zin van 'he bah' zeker maar zeker geen horror. Op imdb wordt het ook aangeduid als drama.

Vanmorgen begonnen met kijken trouwens en als ik tijd heb (lees als er niemand in huis is) weer verder kijken.

Edit: Eindelijk afgekeken. Wel veel geskipt en alleen naar de vulgaire scenes gekeken. En gelijk gewist. Niet mijn smaak :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 08-01-2014 10:33 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vond mijn eerste 'horror'-film best eng, toen ik 'm voor het eerst zag, in de bioscoop: De Lift (1983).

Daarna werd ik spoedig - door vrienden met een VCR - overspoeld met de nodige horror, waarvan een paar zijn blijven hangen, zoalsUiteraard nog wel de nodige gezien daarna, maar echt eng... nee.

Ik ben meer onder de indruk van een film die me aangrijpt door een zekere inleving.

De meest recente film die me wat dat betreft echt onder de gordel raakte (ik zal niet spoileren) was The Mist.

Films als Saw zijn eerder geraffineerd en af en toe schokkend smerig voor sommigen, dan eng.

Ik vind eigenlijk de echt spannende, en door de spanning 'enge', films nog altijd Alien (1979) en Aliens (1986). En een film als Event Horizon (1997) doet me ook wel wat. Gewoon gruesome...

Ik vind films die dicht bij de werkelijkheid liggen en dan gruwelijk eigenlijk veel sterker dan pure 'horror'. Zoals The Shining (1980), of Se7en (1995).

De verschillende horrorseries Nightmare on Elm Street, Friday The 13th etc. boeien me eigenlijk niet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:39:
...

Ik vind films die dicht bij de werkelijkheid liggen en dan gruwelijk eigenlijk veel sterker dan pure 'horror'. Zoals The Shining (1980), of Se7en (1995)...
Hoe vind je dan The Shining (TV Mini-Series 1997) want die zit een stuk dichterbij het boek van Stephen King.

Maar die film/miniserie en Se7en zijn meer prima thrillers, net zoals Panic Room (2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Mandrake466 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Gruwelijk in de zin van 'he bah' zeker maar zeker geen horror. Op imdb wordt het ook aangeduid als drama.

Vanmorgen begonnen met kijken trouwens en als ik tijd heb (lees als er niemand in huis is) weer verder kijken.

Edit: Eindelijk afgekeken. Wel veel geskipt en alleen naar de vulgaire scenes gekeken. En gelijk gewist. Niet mijn smaak :)
Salo is ook absoluut geen horror, het is pure mens ont-erende vernedering op alle fronten.
Eng? Nee, maar op sommige punten veel erger dan horror. Srpski valt imo in dezelfde categorie.

ThunderNet: Wrong Turn stelde geen fuck voor.. enige leuke aan die film was Eliza Dushku als ik me goed herinner. Voor de rest standaard slasherfilm, niks engs aan.

Rose Red was een redelijke thriller, maar by no means een horrorfilm.

[ Voor 15% gewijzigd door AcidBurn op 09-01-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

AcidBurn schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:47:
[...]

Salo is ook absoluut geen horror, het is pure mens ont-erende vernedering op alle fronten.
Eng? Nee, maar op sommige punten veel erger dan horror. Srpski valt imo in dezelfde categorie.
In dezelfde categorie heb je ook Men behind the sun en Philosophy of a knife, alletwee min of meer gebaseerd op Unit 731. Ik heb de films nog niet gezien maar het zijn meer gedramatiseerde documentaires zoals je dat tegenwoordig alleen nog maar op Discovery ( "science" :') ) ziet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grave encounters vond ik wel een goede schrikfilm

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 22:47
I spit on your grave vond ik aardig weerzinwekkend. Die hele verkrachting scene is echt te freaky.
Net zoals de verkrachting scene uit The Hills Have Eyes(2006). Alleen dan iets heftiger.

Het sfeertje in The Conjuring vond ik ook wel geniaal btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 13:59
11 pagina's en niemand vermeld IMDB: The Strangers (2008)?

Een van de weinige enge films waar ik echt de kriebels van kreeg, vooral door de hoge inleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
I Spit On Your Grave vond ik ronduit slaapverwekkend... zat maar te wachten tot het spannend zo worden, en toen kwam de aftiteling.... Vond de hoofdpersoon ook echt dom qua acties/reacties. Maarja, aan een slecht script kun je als actrice niet veel doen.

Als je een goede, realistische verkrachting wilt zien: Irreversible. Die film begint met een 5-10 min (weet het niet precies meer) durende verkrachtings scene die niet voor zwakke magen is. De rest van de film volg je haar ex-vriend en haar broer op hun pad naar wraak. Het meest misselijkmakende van de hele film is overigens het belachelijk bewegende camerawerk. De shaky cam's in Jason Bourne en Hunger Games zijn er niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch een topic over horror hebben, mag ik dan een kleine rant posten? :P

Found footage films. Wat een ongelooflijk irritante troep is dat toch. Close-ups van neusgaten, panisch gehijg in de microfoon, irritant gesnotter, schokkerig camerawerk waar eigenlijk geen reet op te zien is, mensen die proberen om een stel paniekerige tieners na te doen, en dan nog het feit dat iemand in een noodsituatie "per ongeluk" alles gefilmd heeft maar dan zeker net niet de stukken die iets interessants laten zien. God, wat haat ik die films. De eerste die ik zag zette ik binnen vijf minuten weer uit omdat dat gehijg en gesnotter zo gigantisch irritant was.

Iemand er mee eens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik vond Blair Witch geen kont aan als je (o.a) dat bedoelt. Cloverfield was een stuk beter imho. Ligt er toch een beetje aan hoe het geheel in elkaar steekt :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vond Cloverfield wel leuk opgezet, niet eng maar gewoon spannend.

En The Strangers vind ik ook wel een goede, a la stalking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Cloverfield is wel een favoriet, ik heb ooit eens een levensechte droom gehad die bijna precies overeen kwam die ik nooit meer vergeet :o
Of het horror is, de droom wel (maar ook awesome) en als je dit echt meemaakt word je niet heel vrolijk ofzo:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

Ik ben ook wel altijd op zoek naar 'de engste' horror, maar zoals al vaker aangedragen: hoe meer horror je kijkt, hoe minder indruk het maakt. Psychologische horror is nog wel top, maar die zijn er maar weinig. Van die films waarin je eigenlijk niks ziet, maar soms denk je wat te zien en soms hoor je wat. Lekker op het randje van de bank zitten en smullen!

De meeste films zijn inmiddels wel al gemeld in het topic en ik kan zo geen favorieten noemen, maar ik vond ReC (1 en 2) erg gaaf, Grave Encounters was best geinig en Imprint is een aanradertje. Die laatste is erg kort en deel van een soort collectie shortmovies maar is een soort psychologische gorefilm. Echt ranzig á la Hostel of Saw wordt het niet, maar het wordt op een huiveringwekkende manier gebracht die doordringt door heel je lichaam. Ik zal vanavond m'n horror-map even raadplegen voor nog wat andere pareltjes :)

Edit: Oké, ik heb even mijn Horror-mapje geraadpleegd en ik heb de volgende films nog: Cube (trilogy), Claustrofobia en Trolljegeren. Ik heb ook nog Mientras Duermes erin staan en die schijnt ook goed te zijn maar die heb ik zelf nog niet gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 14-01-2014 23:27 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cube-films vond ik ook goed inderdaad. Niet echt heel eng ( je weet toch wel dat er wat naars met de hoofdpersonen gaat gebeuren) maar wel elke keer weer spannend en ingenieus. Ook mooie plottwists en een goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Basszje schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:32:
Meeste horror is ook niet eng, maar om te lachen ( Evil Dead en consorten ) . Zelf kan ik slecht tegen 'paranormale' spookfilms. Geen idee waarom, maar dat is mijn zwakke punt kennelijk :P
heb hetzelfde :*) eerste keer dat ik Blair Witch zag heb ik een aantal nachten niet geslapen. die laatste scene geeft me nog altijd de rillingen. Paranormal Activity moet ik ook niet in mn eentje kijken. Hostel of Saw doet me dan weer vrij weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net The Descent 1&2 gekeken. Geen aanraders, goedkope troep met slechte acteurs en jumpscares <9000. Vooral veel dom geschreeuw.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Enige film waar ik echt bang van was (ik was een mannetje van 8 ) was een of andere vage slasher van een doorgeflipe blonde huisvrouw die mensen neerstak. Een zo'n scene zat ze in de kleerkast en stak ze toe met een schaar toen iemand die open maakte. Ik ben jaren bang geweest om kleren uit de kast te pakken. :p

De laatste jaren niets gezien waarbij ik kippenvel kreeg, sommigen hebben goede supsense, andere goede jumpscares maar een goed totaalpakket, helaas. De enige entertainment angst die ik heb ervaren de laatste 10 jaar is bij de videogame Amnesia, man man man >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Niet zozeer eng, maar wel creepy, en absoluute aanrader, Psycho :) de klassieker.
Als je hem nog nooit gezien hebt, gewoon doen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:23
Cannibal Holocaust is wel aardig:
IMDB: Cannibal Holocaust (1980)

edit: zag dat ie al genoemd was, aardig alternatief:
Jungle Holocaust.
IMDB: Ultimo mondo cannibale (1977)

[ Voor 40% gewijzigd door vj_slof op 22-01-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannibal Holocaust vond ik ranzig maar niet eng. Maar ik heb een vraag: waarom denken makers van horrorfilms dat een hoge piep eng is? Het is alleen maar knetters irritant aan je oren. Echt, daar moeten ze mee ophouden.

Edit: Ook Dark Skies gekeken, in de juiste setting is die behoorlijk eng.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Tsja wat is eng...
Nogal subjectief logischerwijs maar voor mij dus echt alleen films met geesten erin.
Waarom dat nou precies is..ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat ze ongrijpbaar zijn en alle natuurkundige wetten aan hun laars lappen ofzo.

Slashers, serial killers, zombies...geinig om te kijken maar het doet me verder echt totaal niets.
Als ik moest kiezen tussen 's nachts wakker worden en als eerste een serial killende, zombie slasher naast m'n bed te zien, of wakker worden en een geest verschijning zien, doe me dan maar gewoon acht slashers ipv één geest.

Dus ja voor mij zijn het films als : Mama, Insidious, The Conjuring e.d. om maar een paar recentere te noemen, waar ik echt hartkloppingen van krijg.

Moet ik wel even bij vermelden dat wij thuis altijd alle lampen uit doen, en de sub voluit en DTS snoeihard en dan als twee bange lammetjes naast elkaar op de bank zitten in totale terror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:21:
Tsja wat is eng...
Nogal subjectief logischerwijs maar voor mij dus echt alleen films met geesten erin.
Waarom dat nou precies is..ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat ze ongrijpbaar zijn en alle natuurkundige wetten aan hun laars lappen ofzo.

Slashers, serial killers, zombies...geinig om te kijken maar het doet me verder echt totaal niets.
Als ik moest kiezen tussen 's nachts wakker worden en als eerste een serial killende, zombie slasher naast m'n bed te zien, of wakker worden en een geest verschijning zien, doe me dan maar gewoon acht slashers ipv één geest.

Dus ja voor mij zijn het films als : Mama, Insidious, The Conjuring e.d. om maar een paar recentere te noemen, waar ik echt hartkloppingen van krijg.

Moet ik wel even bij vermelden dat wij thuis altijd alle lampen uit doen, en de sub voluit en DTS snoeihard en dan als twee bange lammetjes naast elkaar op de bank zitten in totale terror.
Klopt. Eng zijn niet jumpscares bijvoorbeeld. Je word er even bang van maar that's it. Slashers vind ik gewoon grappig om te zien omdat ze zo over the top zijn. We weten allemaal dat het niet bestaat.

Geesten spelen in op je basale angsten, en die zijn een stuk lastiger weg te redeneren. En natuurlijk hoe je kijkt is belangrijk. Het is zoals je zegt: 's nachts, lampen uit, koptelefoon op of speakers op vol met subwoofer aan, bij voorkeur in je eentje. Dan word het al snel enger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

SomerenV schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:33:

Edit: Oké, ik heb even mijn Horror-mapje geraadpleegd en ik heb de volgende films nog: Cube (trilogy), Claustrofobia en Trolljegeren. Ik heb ook nog Mientras Duermes erin staan en die schijnt ook goed te zijn maar die heb ik zelf nog niet gezien.
Grappig, ik vond cube echt geweldig. maar eigenlijk nooit aan gedacht dat als horror te kwalificeren, gewoon als een zeer coole thriller. Heb ik nu als fervent horrror hater toch een horrorfilm in me top 10 staan :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:39:
[...]
's nachts, lampen uit, koptelefoon op of speakers op vol met subwoofer aan, bij voorkeur in je eentje. Dan word het al snel enger.
mee eens, maar ik heb Paranormal Activity op een zondagmiddag in vol zonlicht gezien, en had de nachten erna (als je dan om een uurtje of 3 plots wakker wordt) toch heel wat angstige momentjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Klopt. Eng zijn niet jumpscares bijvoorbeeld. Je word er even bang van maar that's it. Slashers vind ik gewoon grappig om te zien omdat ze zo over the top zijn. We weten allemaal dat het niet bestaat.

Geesten spelen in op je basale angsten, en die zijn een stuk lastiger weg te redeneren. En natuurlijk hoe je kijkt is belangrijk. Het is zoals je zegt: 's nachts, lampen uit, koptelefoon op of speakers op vol met subwoofer aan, bij voorkeur in je eentje. Dan word het al snel enger.
Volgens mij bestaan mensen die andere mensen in stukjes hakken wel en bestaan geesten niet. Maar ik kan het mis hebben :P

Maar gewone slasher films, zoals Saw, zijn een beetje afgezaagd (pun intended).
Doe mij maar een film met geesten en monsters die niet per se iedereen in stukken hakken, maar op andere manieren terroriseren.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik vind geesten juist geen fuck aan.... Doe mij 10 Paranormal Activity's achter elkaar en daarna slaap ik probleemloos. Er zijn 2 films die ik ooit gezien heb, waar ik nachtmerries van had. Evil Dead vanwege de scene dat dat mokkel een Dance Macabre doet met d'r afgehakte hoofd in d'r armen.
Het is zo absurd en hilarisch, maar destijds als 12 jarig jochie vond ik het echt eng. En helaas blijven sommige dromen weleens bij je, ook als je ouder wordt. Vind er intussen dus niks engs meer aan (wat heet, heb em hier op blu-ray in de kast liggen) maar het blijft je wel verrassen als je die scene ineens weer voor je ziet als je je ogen open doet.... De andere is It. En niet vanwege de gore moorden, maar vanwege de scene op het einde in het riool, als hij op de muur verschijnt (geprojecteerd wordt als het ware). Ook als 12/13 jarig jochie gezien, het resultaat was duidelijk.

Heden ten dage is het meer zoeken naar welke film me nog weet te chockeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vond Mirrors wel een "enge" film, ik heb zelf ook een beetje een hekel aan spiegels. Ooit toen ik nog de Kijk las stond daar eens een verhaal in over iemand die werd ontvoerd door de spiegel en niet meer terugkwam en dat vond ik een eng verhaal. Deze film bracht dat weer terug.

Childhood trauma builds strong character 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
AcidBurn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:37:
De andere is It. En niet vanwege de gore moorden, maar vanwege de scene op het einde in het riool, als hij op de muur verschijnt (geprojecteerd wordt als het ware). Ook als 12/13 jarig jochie gezien, het resultaat was duidelijk.
ha ik heb It ook rond die leeftijd gezien, en het einde in het riool stond me ook nog altijd bij. heb die scene laatst nog es op youtube nagekeken (hele film staat erop) en toen viel t allemaal natuurlijk erg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:06:
[...]

ha ik heb It ook rond die leeftijd gezien, en het einde in het riool stond me ook nog altijd bij. heb die scene laatst nog es op youtube nagekeken (hele film staat erop) en toen viel t allemaal natuurlijk erg mee :)
Toen ik 9 was keek ik voor het eerst The Texas Chainsaw Massacre. Nu is dat een leuke film om te kijken, maar reken maar dat dat eng is als je 9 bent :+

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AcidBurn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:37:
Er zijn 2 films die ik ooit gezien heb, waar ik nachtmerries van had. Evil Dead vanwege de scene dat dat mokkel een Dance Macabre doet met d'r afgehakte hoofd in d'r armen.
De originele Evil Dead is dan ook een geniale horrorfilm. Ik vind dit nog steeds één van de betere horrorfilms ook al doen sommige effecten nu gedateerd aan. Toen ik hem in de jaren '80 in de bioscoop zag had ik echt het gevoel in een achtbaan terecht te zijn gekomen. De film was dan ook zo voorbij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nou, gisteravond hebben we even een marathon gehouden:

- Pulse

Mijn recensie:

spoiler:
Matige maar okaye premise, leuke uitvoering qua sfeerzetting, maar gewoon niet eng. Zal wel aan mij liggen, maar ik kwam niet genoeg in het verhaal om ergens van te schrikken.

- Thir13en Ghosts

spoiler:
Bekende acteurs, dus je verwacht er toch iets meer van. Verhaal zat op zich leuk in elkaar, maar voorspelbaar en geen scares tegengekomen. Zat zelfs een redelijk humor-element in.

- Audition (Odishon)

spoiler:
Toch maar eens een Japanse horror gekeken, n.a.v. de vele opmerkingen dat die enger zouden zijn. En ja, warempel, ik had een scare moment (!), namelijk toen ze bij de telefoon zat te wachten en die jute zak ineens op sprong en tegen de muur vloog. Normaal zou ik gezegd hebben: voorspelbaar, maar ik zat genoeg in het verhaal om een lichte schrikreactie te vertonen.

Jammere is dan wel dat er anderhalf uur tergend langzame en saaie inleiding nodig was om tot het interessante gedeelte te komen...

Voordat we Audition keken hadden we eerst "Antichrist" opgezet, maar 3 minuten in de film hebben we deze afgezet, namelijk toen
spoiler:
dat kleine mannetje het traphekje opentrok terwijl zijn ouders aan het seksen waren beneden. Ik voelde de bui al hangen en als je zelf kinderen hebt kun je niet zo goed tegen zulke scenes...

Keep 'em coming, dit kan nog véél en véél enger.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-01-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

AcidBurn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:04:
Als je een goede, realistische verkrachting wilt zien: Irreversible. Die film begint met een 5-10 min (weet het niet precies meer) durende verkrachtings scene die niet voor zwakke magen is. De rest van de film volg je haar ex-vriend en haar broer op hun pad naar wraak. Het meest misselijkmakende van de hele film is overigens het belachelijk bewegende camerawerk. De shaky cam's in Jason Bourne en Hunger Games zijn er niks bij.
Daar begint de film niet mee, de verkrachtingsscene zit ergens halverwege. De film begint (of eindigt, ligt er aan hoe je het bekijkt) in een club waarbij de camera inderdaad alsmaar ronddraait en waar ook een vrij heftige geweldsscene bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Best kans dat ik volgorde en scenes door elkaar haal, heb em 8 jaar geleden voor het laatst gekeken denk ik.
Weet nog wel dat mijn maat verbaast was dat ik meer moeite had met het camerawerk dan het expliciete beeldmateriaal zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

HTT-Thalan schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:23:
Voordat we Audition keken hadden we eerst "Antichrist" opgezet, maar 3 minuten in de film hebben we deze afgezet, namelijk toen
spoiler:
dat kleine mannetje het traphekje opentrok terwijl zijn ouders aan het seksen waren beneden. Ik voelde de bui al hangen en als je zelf kinderen hebt kun je niet zo goed tegen zulke scenes...
Er zijn dus nog wel "enge" films voor ouders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:12:
[...]

Er zijn dus nog wel "enge" films voor ouders. :D
Dat is niet zozeer eng als wel gewoon 'naar' :P. Op dezelfde manier dat een film zoals Hostel naar is, en niet eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is waar. Als je eenmaal ouder bent geworden zijn sommige films gewoon niet leuk meer om naar te kijken. :( Ook zijn er films die je beter niet met de vrouw kunt kijken als ze zwanger is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:30:
Dat is waar. Als je eenmaal ouder bent geworden zijn sommige films gewoon niet leuk meer om naar te kijken. :( Ook zijn er films die je beter niet met de vrouw kunt kijken als ze zwanger is. ;)
Zo keek ik eens Gremlins toen ik 6 was ofzo, durfde ik niet alleen meer op de kamer, ben je een stuk ouder en zie je die film opneuw denk je :X :+ Maar dat had ik ook overigens met Jurassic park 1, toen was ie net in de bios.

En wat me opvalt, is dat de hele andere kant op, de minst enge horrors, veel beter scoren. Zo heb je Braindead/Dead alive.

spoiler:
Nu was het al vanaf het begin melig met die rat, maar dat einde, ik heb er echt geen woorden voor, ik heb nog nooit zoiets debiels in een film gezien. Maar goed dat weet je al als je dit soort films gaat kijken :+

En natuurlijk recenter Shaun of the dead / Zombieland

[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 26-01-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RonaldDesigns schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:43:
[...]
En wat me opvalt, is dat de hele andere kant op, de minst enge horrors, veel beter scoren. Zo heb je Braindead/Dead alive.
Dat is Peter Jackson op zijn best. :D
Zie je ook nog wel terug in The Lord of the Rings en The Hobbit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Pulse gezien. Onder de juiste omstandigheden is die eng, maar wel erg eenzijdig. Er is een geest, en iedereen is bang. Einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Donderdag komt Oculus uit, misschien is dat ook wel iets. Krijgt wel goede cijfers(voor een horror) op imdb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Bob Popcorn

Plop!

Grave Encounters hier... Nog nooit iets gezien dat ook maar een beetje in de buurt kwam :)

Slashers/verkrachtingen/narigheid horen wmb. hier niet thuis, heeft niks met eng te maken, gewoon goor.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Ik heb vroegâh House of Wax gekeken. Toen was ik jonger en in mijn verbeelding was dit een enge film.. Het gaat misschien een beetje naar 'naar' toe, maar give it a shot.. Anders is er nog altijd het origineel..

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Als kind is bijna alles eng :p Maar de laatste House of Wax zou ik zeker geen horrorfilm durven noemen, die film is meer grappig. Zeker de scenes met Paris Hilton hebben een groot :') gehalte.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Fruitschaal schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:43:
Ik heb vroegâh House of Wax gekeken. Toen was ik jonger en in mijn verbeelding was dit een enge film.. Het gaat misschien een beetje naar 'naar' toe, maar give it a shot.. Anders is er nog altijd het origineel..
Wel een leuke film :D

Ik ga dit topic maar 's doornemen; er zijn zo veel horrorfilms die totaal niet eng zijn. Wellicht vind ik hier wat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 2 3 4 Laatste