[PC] Rust

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 18:29
Oke, zou je een map kunnen pakken en even een stip zetten? Kun je in prive bericht sturen ofzo. :P Dan als hij me nog een keer lastig valt weet ik hem te vinden. ;)

Over naakte lui met geweren, ze zouden zoals bij DayZ moeten doen dat je je geweer op de rug draagt ofzo en een pistool misschien in je zak ofzo? Dat het een beetje in te schatten valt.

En wat FrankLe zei, het is inderdaad niet RP om iedereen op je pad neer te schieten. Dat vind ik dus ook. Lijkt me ook leuk om de server NL only te hebben, zonder racistische intenties hoor. :P Maar puur omdat mensen dan wat vriendelijker zijn enzo. Ook gezelliger.

[ Voor 20% gewijzigd door Hapkoek op 06-01-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Momenteel ben ik naar andere server met 3 andere van de Tweaker town, gewoon omdat we helemaal leeggeraid zijn omdat iemand veel c4 heeft en er maar wat muren uit gaat blazen. Ik zou een regel met ''raid las iemand online is'' een stuk beter vinden. Ik snap dat het mss nog niet kan, maar wellicht is er later ook te zien van wie een huis is en een ''online'' lijst. Want raiden terwijl er niemand anders online is is gewoon in mijn ogen beetje triest. Probeer maar eens als ik online ben XD, dan kom je niet zo ver ^^

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 23:09

Sjaakmoes

XBL:Freakpost PSN:Sjaakmoes

Raiden als iemand online is, is ook niet echt een probleem. Sleeping bags plaatsen en gewoon met 3-4 man erheen gaan. Jij kan 1x spawnen, hun misschien wel 5x adhv hoeveel sleeping bags ze geplaatst hebben. Als ze binnen zijn ben je nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Dan heb je mijn M4 skills nog niet gezien :p! Nee ok maar dat snap ik idd. Ik heb altijd een beetje een ''mooier dan dat het is'' met dit soort games. Ik zie het echt als mensen opzoeken, samenwerken, dingen opbouwen. Maar mensen maken er altijd een deathmatch van .. daar erger ik me altijd aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Het is een deathmatch omdat je niet kan zien of mensen wapens bij zich hebben en je kan ook niet van ver zien wie het is. Je moet binnen shotgun-range zijn om de naam te zien. Aka preventief killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Het is al een paar keer gezegd, maar voor de mensen die het hebben gemist:
http://steamcommunity.com/groups/NLTT

Daar kan je je aanmelden voor server nieuws, zoals patches en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Werk blokkeert steam websites, dus zal thuis even kijken ;). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Mortalboy[NL] schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:39:
Het is al een paar keer gezegd, maar voor de mensen die het hebben gemist:
http://steamcommunity.com/groups/NLTT

Daar kan je je aanmelden voor server nieuws, zoals patches en updates.
Ik heb me aangemeld maar dan komen patch notes en updates gewoon daar te staan toch?
FrankLe schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:42:
Werk blokkeert steam websites, dus zal thuis even kijken ;). Bedankt!
Eventjes VPN aanzetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hapkoek schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:48:

Ik heb me aangemeld maar dan komen patch notes en updates gewoon daar te staan toch?
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 13:10
Ik ben het eens met FrankLe, er wordt teveel gekilled zonder reden in het spel. Ik snap dat het erbij hoort, maar de discrepantie in sterkte (m4-steen) is vaak te groot om het er levend vanaf te brengen. Dit werkt frustrerend en demotiverend.

[ Voor 0% gewijzigd door ikwilwp8 op 06-01-2014 18:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

--> raidonly PVP :D

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Niet online
Vandaag een tijdje op de server gespeeld en gelukkig nauwelijks last gehad van onnodige gedood worden. :) In totaal met zes verschillende personen interactie gehad, de eerste redde mij van de dood aangezien ik na het spawnen geen enkel dier tegenkwam en bijna uitgehongerd was. Een ander schoot me bijna dood, maar gaf me vervolgens toch de nodige loot evenals nummer drie, vier en vijf. Alleen nummertje zes schoot me zonder waarschuwing dood, maar nadat ik in hetzelfde gebied spawnde gaf hij toch vrijwel al mijn items terug. Tot nu gelukkig dus eigenlijk alleen maar sympathieke spelers tegengekomen, wat me ontzettend meeviel gezien sommige verhalen die ik hoorde over het spel. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik echter ook de pineut ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Opzich valt het mee, nu liepen er gasten rond m'n huis en toen schoten we ze dood, kregen we daarna de vraag waarom schoten jullie.. :') Ze liepen rond het huis te inspecteren of ze hem zouden raiden of niet maarja. 8)7

Alleen nu weer nieuwe vijanden erbij. :O

Nog een vraagje, valt er voor de bolt action sniper een scope te krijgen? Of alleen holo sight/iron sight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Nee op het moment nog niet, holo is nu het beste. Er komt waarschijnlijk nog wel meer uit voor wapens. Ik zou persoonlijk heel nice vinden om een bipod te hebben :D.
2 wood + rope (zou ook nice zijn als dat er komt, toch een basis materiaal om te overleven) en je hebt een bipod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Inderdaad, maar is het niet erg om er nu een holo op te zetten? Niet dat zodrekt de scope in de game komt en dat ik met een holo vast zit. :+ Denk dat we tegen die tijd toch wel een wipe hebben gehad of je kan attachements al loshalen van je wapen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Mortal wiped de server bij een update volgens mij, dus dan ben je zoiezo alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Dacht ik al, bij Rust is er geen bullet drop toch? Dus een demper op een sniper zorgt niet voor meet bullet dro p ofzo.. Anders daar even rekening mee houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Ik wipe de server bij een verplichte updatewipe, (mooi woord bedacht toch) of bij installatie van de mod waar ik op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Mooi :D hopelijk verlaten een paar Engelse de server dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
http://steamcommunity.com...ons/0/648814845608159832/

Op deze pagina houd ik bij wat er zoal bij de volgende update gewijzigd of toegevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Dus nu kun je een research box meerdere keren gebruiken.. Laat ik die van mij nou net gister hebben gebruikt. :'( :P

Als er een wipe komt, moet je character dan ook opnieuw alle blue prints leren? Denk het wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hapkoek schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:59:
Dus nu kun je een research box meerdere keren gebruiken.. Laat ik die van mij nou net gister hebben gebruikt. :'( :P

Als er een wipe komt, moet je character dan ook opnieuw alle blue prints leren? Denk het wel toch?
Alles moet dan opnieuw geleerd worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:55
Ik twijfel om een server te starten met de volgende features:

● C4 airdrops only (crafting disabled)
● Weapons airdrops only (crafting disabled)
● Doorsharing

Iedereen loopt met een M4, Shotgun of Pistol en neigt meer naar een Counter-Strike Sandbox Mode

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Dat heet Oxide mod, en daar is Mortal ook al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Darkstylo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:16:
Ik twijfel om een server te starten met de volgende features:

● C4 airdrops only (crafting disabled)
● Weapons airdrops only (crafting disabled)
● Doorsharing

Iedereen loopt met een M4, Shotgun of Pistol en neigt meer naar een Counter-Strike Sandbox Mode
Probleem met die eerste 2 is dat de personen die de eerste airdrop hebben, de rest bij de volgende airdrop makkelijker kan afknallen omdat zij de enige zijn met goede wapens. Op die manier zullen er altijd maar een handje vol mensen zijn die de airdrops kunnen raiden en blijven de nieuwe spelers met pipeshotguns lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansdegans
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-06 20:32
Is het dan niet zo dat mensen die als eerste zo'n weapon pakken enorm in het voordeel zijn en de rest ook op kunnen pikken? Minder c4 lijkt me wel fijn.

Klitse was me net voor...

[ Voor 8% gewijzigd door Hansdegans op 07-01-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Beter wacht je daarmee tot die nieuwe 9mm replacement (revolver) te craften is. Dan maak je tenminste nog een beetje kans om mensen met MP5 of M4 af te schieten omdat er anders alleen een alternatief is voor closerange (pipe shotgun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zoals al gezegd, als er dan een groepje van 4 is die de eerste airdrop hebben dan hebben de andere geen schijn van kans meer.

Kunnen we niet een soort regel toepassen dat shoot on sight verboden wordt? Behalve dat als er lui rond je huis lopen ofzo. Iemand met wat creativiteit kan best wat reëels en praktisch verzinnen denk ik. Iets in die richting dat als je door het bos loopt en je komt iemand tegen dat je tenminste niet meteen een kogel vangt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Vergeet niet dat airdrops random zijn. Ze kunnen theoretisch gezien ook voor jou voeten landen, en dat die 4 met wapens aan de andere kant van de map zitten. Daarnaast is niet iedereen online 24/7 (no offence als dat wel zo is :p) Maar savonds is het wat drukker en het ligt ook maar net aan de grootte van de server. Anders is het kwestie van groepje maken en zoeken naar de m4 mensen en ze kapot schieten met je pipeshotgun :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik had nog geen ceiling op de bovenste verdieping.
De airdrop viel vervolgens recht in mijn huis.

De kans dat je dan geraid wordt is uuh... 100%. 8)7
Stonden meteen met 3 man mijn voordeur er uit te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

BasRR schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:02:
Ik had nog geen ceiling op de bovenste verdieping.
De airdrop viel vervolgens recht in mijn huis.

De kans dat je dan geraid wordt is uuh... 100%. 8)7
Stonden meteen met 3 man mijn voordeur er uit te hakken.
*2 man.
Maar weet je hoe dat kwam? Omdat je in global chat aankondigde dat er een airdrop in je huis gevallen was en daarna netjes ging vertellen wat er precies allemaal inzat. Spullen die wij toevallig net nodig hadden.

Daarna ging je ook nog eens vertellen dat je alleen een steen had om je te verdedigen... :') Niet zo handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:15
:') dan smeek je er ook om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Niet online
Dat was idd niet mijn slimste zet.

Error en trial zal ik maar zeggen :P

[ Voor 37% gewijzigd door BasRR op 07-01-2014 11:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Probleem van airdrops is wel dat die even tijd nodig hebben om te landen. En in die tijd kun je een aardig stukje over de map lopen om te zien waar hij ligt. Als er dan al iemand anders bij is kun je die afknallen en alsnog de loot in bezit krijgen.

Ik zou zeggen, wapens ook in radiationzones uit boxes en c4 alleen uit airdrops. Mooiste zou nog zijn als wapens ook decayen na use. Anders komen er alleen maar meer wapens in een server.

[ Voor 13% gewijzigd door Klitse op 07-01-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Dan blijft het hetzelfde als nu. Ik heb zelf nog geen enkel wapen gecraft, alles van andere spelers en uit lootboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik had laatst ook wel een mooi moment, kwam een airdrop ongeveer 50m voor me, eentje verwachtte ik de bergen in te gaan en de andere op een open veld, ik keek vanaf de bergen even of er mensen onderweg waren maar zag niemand.

Toen dacht ik, zal ik de makkelijke kiezen of de gok nemen en de bergen ingaan. (komt wel eens voor dat je er niet bij kunt.) Ging toch maar de bergen in, kon er gelukkig bij dus pakte alles eruit, kijk ik naar beneden, zie ik al een groepje van 6 man vechten om die airdrop in het veld. :+

Dus ik sneakte mooi de bergen in en ging naar huis. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 07-01-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Misschien is het leuk om hier een screenshot te plaatsen van je huis/kasteel/fortnox/.... of hoe je het wilt noemen te plaatsen.

Ik heb zojuist nog veel ideeen opgedaan met wat Youtube filmpjes en sommige mensen zijn echt creatief met bouwen. En meestal is het ook erg simpel, maar je moet er maar opkomen!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Mijn huisje is 2 foundations met muren en een deur that's it. :+

Bleef maar bezig met die grote gebouwen, trekt veel mensen aan.
Misschien na de wipe leuk om een mooi gebouw te maken, want er zijn inderdaad heel wat mooie opties. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 07-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
Pedr0 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:24:
Misschien is het leuk om hier een screenshot te plaatsen van je huis/kasteel/fortnox/.... of hoe je het wilt noemen te plaatsen.

Ik heb zojuist nog veel ideeen opgedaan met wat Youtube filmpjes en sommige mensen zijn echt creatief met bouwen. En meestal is het ook erg simpel, maar je moet er maar opkomen!
Zal vanavond fototje erop zetten van ons metalen huisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ja screenshots handig, beetje locatie tracken.. raiden die huisjes! Slim :D! Ik doe mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Haha dacht ik al maar vanaf bepaalde hoeken zal niemand weten waar je huis staat denk ik. Maar dat zal niet bij alle huizen werken. ;) Mijn huis is toch niet echt interessant dus die blijft unknown voor jullie. :P

Al weten sommige het misschien al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Daarnaast is het zo raar in dit spel dat je juist dingen ''moet'' bouwen. Maar eigenlijk ook weer niet want dan val je weer op. Hetzelfde met metal housing. Je wilt erg graag van hout af, dus je best doen spul te researchen. Dan heb je een metalen huis, dus weet men dat er goed spul moet liggen, wat gaan ze doen? Ja volplakken met c4 en dan alsnog naar binnen. Simpelweg is het bouwen leuk, het verzamelen leuk, totdat je weer een keer inlogt en een @#!@$! heeft al je spul gejat omdat hij/zij te lui is om zn best doen.

Dat raiden mag van mij, maar raid mensen die je wat aan doen, anders is het gewoon treiteren en dat is iets wat me soms begint te knagen. Je kan het spel nooit zo maken dat het echt surviven is. Dat is wel duidelijk na DayZ mod/DayZ SA/7 days to die en dus ook Rust.

Ondanks dat mensen doden ook bij surviven hoort vind ik dat er in ieder geval een beetje RP moet zijn en de rest gewoon perma bannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Niet online
Metalen huisje verstoppen in een houten huis, zodat het niet opvalt?

Edit:
Die beschrijving was een beetje vaag.

Wat ik precies bedoel is dat je een metalen huis hebt. Er om heen bouw je nog een houten huis of muren zodat het metaal niet meer zichtbaar is.

Zo heb je een huis dat niet opvalt en toch moeilijk raiden is.

[ Voor 65% gewijzigd door BasRR op 07-01-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
FrankLe schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:38:
Dat heet Oxide mod, en daar is Mortal ook al mee bezig.
Oxide mode kan de drops nog niet aanpassen, altans hun kunnen het wel, maar willen die plugin nog niet vrijgeven.

Oxide is Door Sharing, Help and Chat Commands, Easier Administration, LUA Plugins

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
FrankLe schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:24:
Daarnaast is het zo raar in dit spel dat je juist dingen ''moet'' bouwen. Maar eigenlijk ook weer niet want dan val je weer op. Hetzelfde met metal housing. Je wilt erg graag van hout af, dus je best doen spul te researchen. Dan heb je een metalen huis, dus weet men dat er goed spul moet liggen, wat gaan ze doen? Ja volplakken met c4 en dan alsnog naar binnen. Simpelweg is het bouwen leuk, het verzamelen leuk, totdat je weer een keer inlogt en een @#!@$! heeft al je spul gejat omdat hij/zij te lui is om zn best doen.

Dat raiden mag van mij, maar raid mensen die je wat aan doen, anders is het gewoon treiteren en dat is iets wat me soms begint te knagen. Je kan het spel nooit zo maken dat het echt surviven is. Dat is wel duidelijk na DayZ mod/DayZ SA/7 days to die en dus ook Rust.

Ondanks dat mensen doden ook bij surviven hoort vind ik dat er in ieder geval een beetje RP moet zijn en de rest gewoon perma bannen. :)
Compleet mee eens, mijn huisje is dus 2 foundation groot met een metal door. Daar verwacht je dus niks in.. Volgende dag kom ik online en ben ik geraid.. Maar wie verspilt er nou 2 C4 aan zo'n klein huisje.. :F
Opzich had ik ook helemaal niks kostbaard maar het is gewoon krom.

Maar wat je zei over RP, het is niet RP om over de weg te lopen in full kevlar met een M4 en alle noobs die je tegenkomt afschieten. Dat is gewoon het verpesten van een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

1 C4 is ook maar 10 minuutjes farmen met 1 persoon. Laat staan als je met 6 man speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zal allemaal wel meevallen........met dat herkennen waar je huisje staat!

Ik zelf ben op een andere (official) server gaan spelen met wat vrienden van me. Ik was namelijk van mening dat op de TweakerTown server teveel mensen een grote voorsprong hebben. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 07-01-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Momenteel gaat er serveronderhoud plaatsvinden, dit kan enige tijd duren. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Het is niet echt meer een survival..
Who get the best loot, shoot noobs.

Zombies zijn doelloos en makkelijk dood te maken.
Ik hoop in latere updates, zodra het donker wordt, dat zombies dan ineens invaden op het stukje wat je gebouwd hebt. Of zodra er veel geluid is op 1 plek of meerdere plekken, zombies daar op afgaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Darkstylo op 07-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Het draait eigenlijk niet om de zombies, dat is bij DayZ ongeveer ook zo. Bij 7 Days to die draait het wel om de zombies, dan zijn er hele hordes in rond dorpjes en s'nachts moet je niet buiten zijn want dan hebben ze een speed buff, dan zijn ze sneller als dat jij kan sprinten.

Maar ik vraag me af of Rust het spel zoveel om zombies wil laten draaien..
Ze zijn trouwens wel erg makkelijk te killen ja. Soms alleen lastig als er lag is, dan staan ze opeens voor je en krijg je een paar klappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Zombies gaan er sowieso uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat ze het moeilijker gaan maken. Ik vind het persoonlijk veeeeel te makkelijk wapens te maken. Gewoon 5x zoveel mats is prima in mijn ogen. Daarnaast heeft het spel een leercurve wat gelijk staat aan Dora the Explorer (omg dat wordt mijn nieuwe Rust naam). Zelfs zonder filmpjes heb je binnen 2 uur alles door. Het niveau mag van mij wel paar etages hoger liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Heb je gelijk in, ik ben het spel ook begonnen zonder filmpjes te kijken of iets dergelijks, was even uitvogelen maar na een tijdje liep ik al rond in cloth armor en met een M9.

Edit: doet me wel weer even aan 7 Days denken, daar craft je zoals bij Minecraft, je hebt iets van 5x5 aan vakjes waar je spullen in kunt stoppen en alle recepten weet je niet tot dat je alle benodigde items er correct in zet. Wat je nodig hebt wordt ook niet vermeld. Sommige dingen zijn natuurlijk logisch maar het maakt het wel lastiger.

Dan zou je naar de wiki kunnen gaan en alles opzoeken maar die keus ligt bij jezelf.

[ Voor 54% gewijzigd door Hapkoek op 07-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Ik krijg meldingen dat mensen niet in crates/fornhuizen en dergelijke kunnen komen na de Rust++ update, ik kijk naar oplossingen, mocht dit er niet komen dan haal ik later vandaag de mod tijdelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
server tijdelijk offline voor onderhoud.

server online.

zoals een paar al gemerkt hebben zijn we dus bezig om de Rust++ mod te installeren:

/share "playername" (shares your doors with a player)
/unshare "playername" (unshares your doors with a player)
(pas hiermee op, we wachten op een juiste dll)

/help (Shows commands)
/pm "playername" "message" (private messages a player. MUST BE USED IN QUOTES)
/history (Shows chat history, last 6 messages by default)
/players (Shows online players)
/location (Shows the coordinates of the player)
/ping (shows latency between client and server)
/starter (gives a configurable starter kit)

// server nog heel even offline voor configuratie
// server weer online!

[ Voor 116% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 07-01-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

/location is neem ik aan je eigen lokatie?
/players zou ik uitzetten, beetje oneerlijk als je weet wie waar woont ff kijken of diegene online is en raiden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Mickroz schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:18:
/location is neem ik aan je eigen lokatie?
/players zou ik uitzetten, beetje oneerlijk als je weet wie waar woont ff kijken of diegene online is en raiden maar.
/players laat zien hoeveel players er online zijn en niet waar ze op dat moment zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Darkstylo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:30:
[...]

/players laat zien hoeveel players er online zijn en niet waar ze op dat moment zijn. :P
Klopt, maar als je ze niet online ziet weet je dat hun base niet beschermt wordt. Vrijuit raiden toch?

Ik heb het liever ook niet hoor. Niet dat ik een base heb, maar dat raiden moet wel spannend blijven. Gunfights horen erbij.

[ Voor 16% gewijzigd door atillicious op 07-01-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
atillicious schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:31:
[...]

Klopt, maar als je ze niet online ziet weet je dat hun base niet beschermt wordt. Vrijuit raiden toch?

Ik heb het liever ook niet hoor. Niet dat ik een base heb, maar dat raiden moet wel spannend blijven. Gunfights horen erbij.
Het laat alleen cijfers zien, geen namen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Niet online
Players laat wel degelijk zien wie er allemaal online zijn. Misschien dus eerlijker om dat inderdaad uit te zetten, anders wordt het raiden zoals gezegd nog wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
bij een volgende handmatige restart zal ik deze uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
Mr. Black schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:54:
Players laat wel degelijk zien wie er allemaal online zijn. Misschien dus eerlijker om dat inderdaad uit te zetten, anders wordt het raiden zoals gezegd nog wat eenvoudiger.
Je kan sowieso zien wie er online is door shift + tab te doen en dan spelers weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
tumtum100 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:11:
[...]

Je kan sowieso zien wie er online is door shift + tab te doen en dan spelers weergeven.
Is dat in rust zelf of in steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
atillicious schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:43:
[...]
Is dat in rust zelf of in steam?
In Rust Shift+Tab en dan kom je in Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Eerste hacker op heterdaad betrapt, MaartenMx. Steam ID: STEAM_0:1:52300037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinverschoof
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-05 19:01
de server waar ik op speel is nog steeds niet compatible met deze versie. wacht al heel de dag op de update van de server zelf... Iemand anders hier ook last van op sommige servers?

[ Voor 16% gewijzigd door robinverschoof op 07-01-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Lekker hoor Mortal, moge de rest volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
We are currently working it out with them, and should have more information soon.

Mason
HFBServers
Support Staff

Aldus HFB, hopelijk komt de mod snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Haha Maarten tovh, best veel rond zien rennen. Was ook best een (...). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rust is echt een gaaf spel! Speel inmiddels een week ofzo, heb nu een ware community gevonden, allemaal groepjes van 2-3 vrienden die samen bandits spelen. Newbs worden goed geholpen, erg leuk! Geen grote alliances (saai!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Nou, vandaag (op een andere server) voor de 2e keer geraid. Nou is geraid worden part of the deal, maar dit keer waren het wallhackers. Om de een of andere reden kan ik daar heel slecht tegen. Neem dus maar even weer een break van Rust tot dat probleem grotendeels verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
HFB servers zijn nu ook een Oxide partner, verwacht een mod snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Mortalboy[NL] schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:51:
HFB servers zijn nu ook een Oxide partner, verwacht een mod snel!
Dan ga ik maar snel mijn m4 leegschieten, de wipe zal snel volgen neem ik aan. 8)7 Weet je al wanneer precies de wipe zal komen?

[ Voor 8% gewijzigd door atillicious op 07-01-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
mod manager is vandaag toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21evjep.png

[ Voor 47% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 07-01-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
De oxide mod is beschikbaar. Helaas ben ik net naar bed, morgenvroeg wordt deze geinstalleerd +wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Server tijdelijk offline voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Server online, verwacht restarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Die Oxide mod, wat betekend dat allemaal precies? Geen wapens meer craften maar vinden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hapkoek schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:40:
Die Oxide mod, wat betekend dat allemaal precies? Geen wapens meer craften maar vinden etc?
Wapens zijn alleen nog maar te vinden, en die zijn niet meer te researchen, net zoals c4.

Drops zijn ook anders, wat je er in tegen komt.

btw, server is gewiped, dus zoek snel je mooie plek!

[ Voor 8% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 08-01-2014 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke en komt er dan ook een server wipe?
Dus nu moet mensen denk ik overstappen op pipe shotgun/bow toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hapkoek schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:46:
Oke en komt er dan ook een server wipe?
Dus nu moet mensen denk ik overstappen op pipe shotgun/bow toch?
andere wapens zijn ook te vinden in airdrops, als er 20 mensen online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Die oxide mod is zo populair dat servers met de mod snel vollopen, ik verzeker dus dat er meer hackers op die server gaan komen. Zit zelf op een andere server en gisteren constant een paar hackers er op.

Waren het ook nog van die gasten die namen van andere mensen gaan gebruiken waardoor mensen dachten dat ik een hacker was :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
DivineNL schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:13:
Die oxide mod is zo populair dat servers met de mod snel vollopen, ik verzeker dus dat er meer hackers op die server gaan komen. Zit zelf op een andere server en gisteren constant een paar hackers er op.

Waren het ook nog van die gasten die namen van andere mensen gaan gebruiken waardoor mensen dachten dat ik een hacker was :p.
Kan het niet met je eens zijn, wij hebben op de sever ook last gehad van hackers, ze komen op alle servers voor. Met of zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:14:
[...]

Kan het niet met je eens zijn, wij hebben op de sever ook last gehad van hackers, ze komen op alle servers voor. Met of zonder mods.
Populaire mod = populaire server, hoe meer personen op een server, hoe liever een hacker daar naartoe komt ;)

Gister in 1 uur tijd 6 hackers op de server. Dan heb je ook nog van die gasten die in caps gaan typen dat ze maar de hele .44th. moeten bannen want wij zijn allemaal hackers aangezien iemand mijn naam had gepakt.... (.44th. is de tag die wij gebruiken)

Vervelende is dat de server steeds gerestart moet worden nadat hackers geband zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

hmm dan is het nu wel intressant om een server te gaan huren bij HFBServers, liever draai ik mijn eigen server, maar dat zal nog wel ff duren na de ddos aanvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Ik vond deze wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20140108-eef58.png

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Haha plaatje hierboven!

[ Voor 176% gewijzigd door Darkstylo op 08-01-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Airdrop is gewijzigd van minimaal 20 naar minimaal 15 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Mooi, even een vraagje, walls decayen na een paar dagen vertelden jullie, maar praten we dan in Rust dagen of onze dagen? :9 Niet dat als ik een dagje niet online ben m'n muren langzaam verdwijnen. 8)7 Gok van niet maar even voor de zekerheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Hapkoek schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:11:
Mooi, even een vraagje, walls decayen na een paar dagen vertelden jullie, maar praten we dan in Rust dagen of onze dagen? :9 Niet dat als ik een dagje niet online ben m'n muren langzaam verdwijnen. 8)7 Gok van niet maar even voor de zekerheid. ;)
Verdwijnen walls ja??? Barricades weet ik maar walls toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
9mm Pistol Replacement is best wel nice!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img838/5382/o7ir.png

Patrol helicopter, wat dit precies gaat inhouden zullen we snel genoeg zien!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img546/8104/2fo4.jpg

Andere zaken waar ze mee bezig zijn op dit moment:
  • House 'ownership' so you can easily destroy misplaced objects
  • Locked backpacks
    (Backpacks remain locked for 5-10 minutes after a player dies)
    (a lockpick item can be used to bypass this delay)
  • Revolver animations
  • Bolt Rifle animations
  • Patrol helicopter weapons
  • TorchItemDataBlock has issues in one of its actions (Was een known Bug)

[ Voor 86% gewijzigd door Pedr0 op 08-01-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Beter is die wel craftable :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
9mm pistols zijn nog craftable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nog wat "Gameplay Improvements" die gaan komen...........
  • Higher level workbenches
  • Many more weapons mods
  • Bow and Arrow improvements
  • Item Durability + Repair
  • Melee improvements
  • Collision pushback for NPC's and players
  • Scale gameplay elements based on population
  • Dynamic Spawns
  • Dynamic Resources, not always the same place
  • Modify Reseaching to extend gameplay

[ Voor 15% gewijzigd door Pedr0 op 08-01-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes

Sjaakmoes

Top, dan heb je tenminste op close range (pipe shotgun) en medium range (9mm) een alternatief voor de vindbare wapens (P250, MP5, M4, Shotgun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Dan kom ik ook weer even kijkje nemen in tweaker town! Wel jammer dat server nu wiped is, kwam na 4 dagen terug en mijn huis was niet geraid wat ik super vond! Normaal kom ik na mn werk thuis met telkens hetzelfde deurloze en lege huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ziet er super uit die plannen! Zal dat een beetje een DayZ idee worden met die heli? Onderdelen vinden door de map etc en zo in elkaar zetten? Moet die map wel eerst een heel stuk groter worden want zoals de map nu is ben je met een heli in 2 minuten aan de andere kant gok ik. :P

Heb zo'n gevoel dat deze game toch wel een goeie aankoop is geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Wat er in de volgende Alpha release zeker in gaat komen.....
  • Research kits no longer require paper and have multiple uses
  • Metal Bars on windows to prevent access but allow you to shoot out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hieronder de planner wat ze gebruiken.

https://trello.com/b/lG8jtz6v/rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!