Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

458154

@Ben(V) zou het mogelijk zijn om bij Notifications discord toe te voegen?
of ben ik de enige die dit vraag :/

alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:08
Geen idee wat discord is en of dat mogelijk is.

Heb even gezocht, maar tenzij ik de verkeerde heb is het iets als teamspeak.
Dat is toch geen notifier?

Wat zou je er mee willen doen dan?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Ben(V) schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:00:
Geen idee wat discord is en of dat mogelijk is.
Discord is een voice chat service, vergelijkbaar met Teamspeak inderdaad. Er is een API beschikbaar. Weet even niet exact wat de mogelijkheden zijn binnen de API (heb ze zelf niet doorgelezen nog), maar aangezien er ook chatbots zijn, neem ik aan dat notificaties (via een chatbot functionaliteit) ook moeten kunnen. :)

Ik heb zelf echter geen idee of zoiets veel werk is, sorry. En als ik Python kon, had ik graag meegeholpen.

CH4OS wijzigde deze reactie 24-06-2018 21:37 (15%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Maar wat zou het nut zijn?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Het is een ander kanaal om notificaties / berichten naar te sturen, bijvoorbeeld in een textchannel, zodat meerdere mensen in een klap kunnen zien dat een bepaalde subtitle gedownload is?

Ik zou het zelf niet gebruiken (ikzelf zit sinds kort op Pushover), maar kan me zeker wel voorstellen dat anderen dat zouden willen.

CH4OS wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:59 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Dat werkt toch alleen als je zo'n chatsessie hebt lopen, zie dus nog steeds het nut niet.

Vind trouwens al die notifiers een beetje onzin.
Zo van op het moment dat ik op m'n telefoon zie dat er een sub binnen is kan ik meteen de serie gaan kijken.

Persoonlijk is het bij mij meer, ik heb nu tijd en zin om iets te kijken en dat zie ik wel welke afleveringen al een sub hebben.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-12 22:26
De meest gangbare notificaties applicaties worden gesupported.
Moeite steken in iets exotisch wat ik vermoed dat maar een hand vol mensen bruikbaar vinden.
Je kan ook een mailinglijst maken dan krijgen ook meer mensen het te zien als daar behoefte voor is.

Ik zelf gebruik pushover hiervoor een vind dat voor mijn zelf erg handig maar dat is meer voor mijn vervolg als ik alle subs binnen heb van een serie/seizoen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-12 02:42
heb een probleempje met de serie the killing (2011)
Sonarr heeft die gedownload als The.Killing.
Nu heb ik deze regel toegevoegd
The Killing = 1637727

Alleen als ik die toevoeg wordt die helemaal niet gevonden (komt niet in de wanted list)
Heb wel al gezien dat die serie niet op Addicted staat
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij er in ieder geval wel naar gaat zoeken ?

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 25-06-2018 01:27 (4%)

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Heb dat toen opgelost met een fictief nummer voor addic7ed

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Is een foutje en wordt opgelost.
Zoals @TRaSH al schreeft maak even een addicmapping zoals bijvoorbeeld deze.

1637727 = 1

DIe namemapping die je gemaakt heb is enkel noodzakelijk als in de filenaam die je binnenkrijgt die (2011) ontbreekt.

• DaMoUsYs
ja die ontbreekt inderdaad ook dus daarom had ik die mapping aangemaakt
zal nu die addicted mapping aanmaken
thanks voor de info

Wat wel apart is, is dat sommige subs wel van Addicted schijnen te komen.
Als ik het mailtje van de notification mag geloven

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 25-06-2018 17:07 (61%)

Check dit en help mee!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een kleine feature request (al is ie denk ik al vaker geweest), maar is het een idee als AutoSubs ook voor films naar subs kan gaan zoeken? Ik begrijp dat dat een boel werk is en dat het vrij onvoorspelbare resultaten kan downloaden, doordat bijvoorbeeld bestandsnamen aangepast worden waardoor matchen problematisch kan gaan worden.

Dit vraag ik namelijk, omdat ik bepaalde berichten krijg waardoor ik denk dat het handig is als AutoSub ook voor films naar subs zou gaan zoeken. Om het wat vervelend te maken, Python beheers ik helaas niet, anders had ik er maar wat graag bij geholpen. Zelf ben ik meer van PHP, maar om een nieuwe tool te gaan schrijven daarin, om naar subs te gaan zoeken, vind ik dan ook weer zoiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
Kan je een link naar zijn antwoord al geven.
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

Het probleem is namelijk ook dat je voor films verschillende uitvoeringen hebt en formats.
DVD, 1080p Rip, Blu-Ray, Blu-Ray Remuxs (folder structuur, ISO of mkv)
Dan word het al erg lastig om te kijken welke release de subs moet hebben.
Zeker bij films zijn de release groups meer van belang ivm versies.

Daar in tegen als je een Media speler gebruikt zoals Kodi werkt het bijna uitstekend met de subtitle add-on,
Zeker als je niks renamed en een beetje de main release groups neemt.

Beste oplossing is meteen een versie pakken die al NL subs heeft.
Die komen van zelf wel langs

TRaSH wijzigde deze reactie 25-06-2018 19:21 (70%)
Reden: film info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
quote:
DaMoUsYs schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:08:
thanks voor de info

quote:
DaMoUsYs schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:08:
thanks voor de info

Die serie staat dus wel op Addic7ed en wel met AddicId 4683 en heet daar "The Killing" in plaats van "The Killing (2011)" dus die moet je even in de addicmapping opnemen.
Is wel alleen seizoen 4

Het wordt dus als Addicmapping:
1637727 = 4683

Overigens zou ik dat niet voor je moeten opzoeken, dat kun je best zelf.

• DaMoUsYs
Hmm oké ik vind er maar eentje een dat was volgens mij die uit 2007
Maar het werkt nu dus zal wel goed zijn denk ik

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 25-06-2018 19:24 (26%)

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Dit is de link naar de serie op Addic7ed;

http://www.addic7ed.com/show/4683

Als je op Tvdb gaat kijken bij sesoen 4 zie je dezelfde aflevering titels.

https://www.thetvdb.com/series/the-killing-2011/seasons/4

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
TRaSH schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:16:
Kan je een link naar zijn antwoord al geven.
Ben(V) in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

Het probleem is namelijk ook dat je voor films verschillende uitvoeringen hebt en formats.
DVD, 1080p Rip, Blu-Ray, Blu-Ray Remuxs (folder structuur, ISO of mkv)
Dan word het al erg lastig om te kijken welke release de subs moet hebben.
Zeker bij films zijn de release groups meer van belang ivm versies.

Daar in tegen als je een Media speler gebruikt zoals Kodi werkt het bijna uitstekend met de subtitle add-on,
Zeker als je niks renamed en een beetje de main release groups neemt.

Beste oplossing is meteen een versie pakken die al NL subs heeft.
Die komen van zelf wel langs
Ah. Reden dat ik het vroeg is omdat ik dingen voorbij zie komen, dat complete releases dus zou gaan stoppen, gezien vanuit de link die je gaf, waarvoor dank, overigens. Ik kan hier niet al te ver over uitwijden alhier. ;)

De tweede alinea snap ik, daar had ik het ook over in mijn post. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 25-06-2018 19:37 (5%)

• DaMoUsYs
Ja inderdaad, was net onderweg naar die link.
Zit nog op mijn werk, dus moet zo af en toe ook nog werken :P
vind ik het wel vreemd waar hij die andere sub bij addicted vandaan gehaald heeft.
Maar goed het werkt nu iig

Check dit en help mee!

458154

quote:
het nut hiervan is dat deze gedeeld wordt met meerdere personen die zo kunnen zien als hun ondertiteling gedownload is of niet, nu is er mail ingesteld en krijgen ze een mail. het werkt ook maar alles op 1 plaats is leuk :) het was maar even vragen =)

Voorbeeld ik heb een discord met info van mij server plex geeft daar melding sonarr couch headphones
was gemakkelijk dat autosub er bij was maar niet dus :)

458154 wijzigde deze reactie 25-06-2018 21:27 (17%)

• Ben(V)
Om heel eerlijk te zijn, al die notifiers zijn door een voorganger van mij in het verleden geschreven.
Ik heb alleen ooit telegram toegevoegd.

Het is vaak heek veel gezoek hoe het werkt en dan moet ook nog overal accounts aanmaken om het te kunnen testen.
Vind het een beetje zonde van mijn tijd voor een (in mijn ogen) onbelangrijke neven activiteit als notifiers.

Je kun altijd via een eigen postprocess een notifier tievoegen en als iemand een net stukje python aanlevert wil ik het best opnemen hoor.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:32:
Het probleem is dat de serie een andere naam heeft namelijk "Castle (2009)"

Als je dus onderstaande namemapping maakt, zou het beter moeten gaan
Castle = 1219024
Dan herkent hij alleen Castle zonder (2009) ook als dezelfde serie.

Geen probleem hoor als je mijn Avatar gebruikt, is ook public domain.
Nu heb ik van de week deze namemapping aangemaakt, alsmede de addic7ed mapping, echter blijf ik in de log nog steeds deze melding krijgen
code:
1
Problem scanning file Castle.S05E15.1080p.AMZN.WEBRip.DD5.1.x264.1-ViSUM.mkv. Error is: 'NoneType' object has no attribute 'geta7ID'

De mapping met IMDB staat ingesteld als Castle = 1219024 (zoals aangegeven), de addic7ed mapping is 1219024 = 424, ga ik met de browser naar bijvoorbeeld http://www.addic7ed.com/show/424 dan krijg ik een lijst van alle afleveringen. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 26-06-2018 00:13 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Zal er naar kijken, misschien is er een foutje in de addimapping geslopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Die addicmapping is niet nodig want hij staat gewoon goed in de lijst van autosub.
Dat komt doordat op Addic7ed er maar een Castle is dus dan is je namemapping voldoende.

Ofwel zit er een foutje in de Addicmapping ofwel je hebt er een control karakter ingestopt via je numeriek keyboard wat regelmatig gebeurd.

Ik zal kijken naar een foutje in de addicmapping software en jij kunt het beste die addicmapping gewoon even weghalen.

• Amargedon
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 06:24
Allereerst; dank voor dit mooie stukje software! Maak er al langer gebruik van (eerst op Synology, custom zelf geinstalleerd, en nu op een Raspberry Pi).

Het valt me op dat bij de laatste versies de --config flag niet meer werkt voor mij. Hebben anderen dit ook ervaren, of moet ik het toch lokaal zoeken?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zelf ook even zo vrij geweest om de sources op GitHub te bekijken. Ik zie daarin:
  • In AutoSub.py wordt de flag gelezen (c of --config) en wordt de WriteConf gezet op de value (dat zal het opgegeven pad wel zijn). Deze WriteConf wordt verder echter nergens gebruikt (voor zover ik zie)
  • In Scheduler.py wordt in de Initialize gecontroleerd of autosub.CONFIGFILE gezet is. Indien dat het geval is worden een aantal paden aangepast. Indien dat niet het geval is wordt autosub.PATH gebruikt (huidige directory)
Dit laatste is precies wat ik zie; de files worden gezocht in de directory waar autosub geïnstalleerd is en ik krijg het met geen mogelijkheid naar een custom directory. Ik vermoed dus dat autosub.CONFIGFILE gezet moet worden i.p.v. WriteConf in AutoSub.py.

Nu heb ik enkel kort gekeken, zeker niet alle files bekeken en ken ik al helemaal niet de structuur en paden door de code. Bovenstaande zou dus incorrect zijn, maar wellicht helpt het.

• Ben(V)
Goed gezien er is een regel weggevallen.
Er moet ergens in Autosub.py nadat de PID is weggeschreven, die WiteConfig toegekent worden aan autosub.CONFIGFILE.

Dus bijvoorbeeld na regel 112 dit toevoegen.
Python:
1
autosub.CONFIGFILE = WriteConf

Ook moet de variable WriteConfig ginitialiseerd worden voor het geval er geen - c op de commandline staat.
Dus het wordt dan op:
Python:
1
2
3
4
5
6
def main(argv=None):
    import sys
    from os import getcwd
    #version_info,platform
    from getopt import getopt
    WriteConf = None

Ik zal het aanpassen in de volgende versie, maar deze wijziging kun je zelf wel doorvoeren, zodat je verder komt.
De database en de logfile worden ook op de locatie neergezet dus als je met name niet wilt dat er een nieuwe database wordt aangemaakt moet je de oude zelf daarheen verplaatsen voor je autosub weer opstart.

Ben(V) wijzigde deze reactie 05-07-2018 09:53 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amargedon
Ah mooi, blij dat ik het zo heb kunnen vinden dan! Ik zal komend weekend eens kijken, heb het niet heel hard nodig en viel me vooral op. Fijn dat het in de volgende update mee kan komen.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:51
Ik heb nu Autosubje via Docker draaien en probeer TheTVDB te koppelen alleen blijf ik een Failure krijgen.

Username:
Account Identifier:
Beide uit bovenste vakken op https://www.thetvdb.com/member/api gekopieerd maar dat werkt dus niet.

Iemand een idee?

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• Ben(V)
Welke versie van autosub heb je draaien?

Als je een up-to-date versie hebt zal het wel aan docker liggen.

Ben(V) wijzigde deze reactie 21-07-2018 22:16 (45%)

• TerrorSource
Laatste versie, via in Docker zelf geupdate.

Probleem inmiddels opgelost.
Addic7ed ingesteld en verified
Podnapisi aangezet
Subscene aangezet
daarna kon in TheTVDB verifieren met succes.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRaSH
quote:
TerrorSource schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:40:

Podnapisi aangezet
Subscene aangezet
Die kan je weer uitzetten die werken niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Sterker nog als je ze aanzet doet autosub niets meer, totdat je je handmatig uit de config.properties gehaald hebt.
Is een bug, dat hij hangt maar tot de volgende release zult je het zo even moeten oplossen.

Ben(V) wijzigde deze reactie 22-07-2018 10:00 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
Ben(V) schreef op zondag 22 juli 2018 @ 01:47:
Sterker nog als je ze aanzet doet autosub niets meer, totdat je je handmatig uit de config.properties gehaald hebt.
Is een bug, dat hij hangt maar tot de volgende release zult je het zo even moeten oplossen.
Toch wel knap dan, ik heb ze beide aangevinkt en er zijn vannacht volgens Autosub gewoon subs gedownload.. :?
Wel vanaf addic7ed maar goed, ze zijn wel gedownload.

TerrorSource wijzigde deze reactie 22-07-2018 10:35 (6%)

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zie dat er nu eens soort van redirect naar een reclame pagina komt als je naar www.subtitleseeker.com gaat.
Er zit een test in autosub of die website online is en daar zit een bugje in als die website niet reageert.
Er zit nu iets dat reageert en dus hangt autosub niet meer.

Ik zou toch podnapisi en subscene maar uitzetten als ik jou was want het werkt gewoon niet meer en het is dus nutteloos die website bombarderen met requests.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
quote:
Ben(V) schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:16:
Ik zie dat er nu eens soort van redirect naar een reclame pagina komt als je naar www.subtitleseeker.com gaat.
Er zit een test in autosub of die website online is en daar zit een bugje in als die website niet reageert.
Er zit nu iets dat reageert en dus hangt autosub niet meer.

Ik zou toch podnapisi en subscene maar uitzetten als ik jou was want het werkt gewoon niet meer en het is dus nutteloos die website bombarderen met requests.
Heb ze nu ook uitgeschakeld.

Werkt Opensubtitles nog wel? Die blijft maar op "Testing OpenSubtitles login..." staan.

Wel jammer dat er nu eigenlijk nog maar 1-2 websites zijn waar die subs vandaan haalt.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
@TerrorSource
Om eerlijk te zijn heb ik nooit een fatsoenlijke sub van die andere websites gekregen,
En als ik een sub binnen kreeg van die andere sites waren ze meestal slechte google translate subs.
Dus persoonlijk vind ik ze geen gemis.

En ja er zijn eigenlijk niet meer fatsoenlijke sites waar je subs vandaan kan halen of een meerwaarde hebben.

Opensubtitels werkt prima eigenlijk en haal daar 99% van mijn subs vandaan.
Enigste nadeel is dat die 2 sites best wel overbelast raken vaak.
En dan krijg je o.a. zulke meldingen.
Dus die 2 sites en zeker OS moet je koesteren en niet hammeren,
En het liefst als je wat over hebt doneren.
Want als die weg zijn heb je niks meer.

Verder neem ik aan dat je de laatste versie hebt ?
Welke versie draai je nu precies ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb in de volgende versie het zoeken via hun Rest API geimplementeerd.
Door die te gebruiken wordt er voornamelijk gezocht in de cache van de Clouldflare server, waardoor de servers van opensubtitle niet meer belast worden.
Alleen als er een sub gevonden wordt, wordt pas weer de XmlRpc API gebruikt om hem te downloaden.
Maar het zoeken is het overgrote deel van de belasting van hun servers.

@TerrorSource
Opensubtile moet gewoon werken, weet je zeker dat je juiste gegevens ingevoerd hebt.
Heb je in de log gekeken wat die zegt?
Zie je hem daar normaal inloggen, want de testknop gebruikt een stukje java en na een update blijft de oude versie daarvan vaak achter in de browser cache.
Heb je de debug log aangezet?

• Amargedon
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:44:
Goed gezien er is een regel weggevallen.
Er moet ergens in Autosub.py nadat de PID is weggeschreven, die WiteConfig toegekent worden aan autosub.CONFIGFILE.

Dus bijvoorbeeld na regel 112 dit toevoegen.
Python:
1
autosub.CONFIGFILE = WriteConf

Ook moet de variable WriteConfig ginitialiseerd worden voor het geval er geen - c op de commandline staat.
Dus het wordt dan op:
Python:
1
2
3
4
5
6
def main(argv=None):
    import sys
    from os import getcwd
    #version_info,platform
    from getopt import getopt
    WriteConf = None

Ik zal het aanpassen in de volgende versie, maar deze wijziging kun je zelf wel doorvoeren, zodat je verder komt.
De database en de logfile worden ook op de locatie neergezet dus als je met name niet wilt dat er een nieuwe database wordt aangemaakt moet je de oude zelf daarheen verplaatsen voor je autosub weer opstart.
Even met zitten spelen, maar nog niet gelukt. De aanpassing lukt wel, maar daarna lijkt Autosub niet goed door te starten. Is al even geleden, dus dit is te vaag en dat begrijp ik. Ook niet veel tijd om er echt mee verder te gaan momenteel.

Mocht er (binnenkort) een nieuwe release komen dan zou ik dat waarderen (met begrip dat je tijd ook gelimiteerd is uiteraard). En anders komt het wat later, of als ik zelf weer even wat ruimte ervoor heb.

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Wat is op dit moment de laatste versie?

M3 SR+ | Deep Blue | zwart | 18" | Bestelling: 20/09 | RN: 10/10 VIN: 19/11 | Kenteken: G-xxx-SL | Levering: -

• Ben(V)
De versie die je hebt en de laatste versie worden beiden getoond door autosub ( linksboven in de blauwe balk met gele letter).

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Ik heb een probleem met de serie Bodyguard. Omdat ik eerst in de log een melding zag dat hij niet gevonden kon worden op addic7ed heb ik namemapping e.d. toegepast:

In het veld namemapping heb ik dit staan: Bodyguard = 7493974
In het veld Imdb Id = Addic Id heb ik dit staan: 7493974 = 6995

Hij pakt nu aflevering 1 met deze bestandsnaam mee: Bodyguard.S01E01.1080p.HDTV-MTB-postbot.mkv
Echter, aflevering 2 met deze bestandsnaam niet: Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-1-KETTLE.mkv

Ik vermoed dat dit komt omdat er kennelijk een -1- in de bestandsnaam staat tussen HDTV ven KETTLE)?

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:41 (11%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Ben(V)
Nee hoor.
Door die -1 zal hij matchen met een releasegroup die "1" heet en op een relasegroup die "KETTLE" heet.

Er is gewoon geen Nederlandse sub voor deze aflevering aanwezig en alleen een Engelse sub voor de releasegroup MTB maar zonder source informatie.

Opensubtitles heeft ook niets.

Er is wel iets vreemds met Addic7ed aan de hand want met de browser kan ik deze serie helemaal niet vinden maar autosub vind hem wel.

Namemapping voor Addic is voldoende, de IMDB vind hij zelf wel.
Ik zal hem toevoegen, heb door drukte de laatste tijd geen gelegenheid gehad de nieuwe series toe te voegen.

• Hobbykok
Thanks.
Ik had nog wel het probleem dat aflevering 2 helemaal niet in de wanted list kwam, maar ik heb hem hernoemd naar Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-KETTLE.mkv en dat werkte ook niet, maar toen ik het overtypte werkte het wel 8)7

Ik kreeg dit in mijn log:

Problem scanning file Bodyguard.S01E02.1080p.HDTV-KETTLE.mkv. Error is: %d format: a number is required, not unicode

Wat is er verkeerd, ik begrijp het niet helemaal. Is een 0 misschien vervangen door een O (letter O) door iemand die hem online gezet heeft?

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-08-2018 19:05 (47%)

• Ben(V)
Dat is enkel een bugje in de foutmelding.

Maar die foutmelding komt enkel als hij het AddicId niet kan vinden.
Dus ofwel je addicmaping is verkeerd gegaan ofwel je namemapping.
Haal ieder geval de namemapping eens weg want die kan autosub beter zelf vinden.

• Hobbykok
Ik heb de name mappings weggehaald, ik kijk het een tijdje aan, het is even wachten op nieuwe afleveringen. Voor nu lijkt het goed te gaan.

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-12 09:48
Nieuwe show wordt nog niet gevonden:
Mayans.M.C.S01E01.Perro.Oc.720p.AMZN.WEB-DL.DD.5.1.H.264-ViSUM
code:
1
IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Mayans M C, TvdbName: Mayans M C

Dus ik help AutoSub een handje:

Namemapping: Mayans M C = 5715524
Addic7ed ID = 5715524 = 6567

Melding blijft
code:
1
IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Mayans M C, TvdbName: Mayans M C

i5 - 4690 | Gigabyte G1.Sniper B5 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 | 16GB DDR3 1600 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Ben(V)
Hij vind het ImdbId niet zelf doordat die serie op Tvdb de naam "Mayans M.C." heeft.
Autosub haalt die puntjes eruit, omdat die normaal gebruikt worden als seperator tussen de verschillende onderdelen van de filenaam.
Als die puntjes er niet uitgehaald worden zou het nog niet goed gaan want dan zou hij zoeken naar "Mayans.M.C." en die vind hij dan ook niet.
Ik zal eens kijken of ik daar nog wat verbetering kan aanbrengen.

De namemapping heb je waarschijnlijk niet goed gedaan want bij mij gaat het prima.
Misschien een onzichtbaar controle karakter erin door het gebuikt van het numeriek keypad dat nog niet op numlock stond?

Ik heb dit als namemapping opgenomen.
quote:
Mayans M C=5715524
Een addicmapping in dan niet meer nodig.

• Hobbykok
quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:34:
Ik heb de name mappings weggehaald, ik kijk het een tijdje aan, het is even wachten op nieuwe afleveringen. Voor nu lijkt het goed te gaan.
Ik kan nu bevestigen dat het is blijven werken d:)b

• Ben(V)
Uiteraard blijft het werken.

Als het een keer werkt dan kent autosub die serie en houd die gegevens bij in de cache database.
Maar zelfs als je de cache zou legen (niet verstandig) dan nog zou hij de serie voor een tweede keer natuurlijk ook weer vinden.

• Mickroz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11-12 15:04

Mickroz

Mickroz#2491

kan het even niet zo snel vinden, maar als ik de engelse subs wil skippen als de nederlandse sub gevonden is, maar wel de engelse wil houden als die al gevonden is, hoe kan ik dat dan het best instellen, of kan dat niet en wordt dit een feature request ;)

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• DaMoUsYs
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
kan het even niet zo snel vinden, maar als ik de engelse subs wil skippen als de nederlandse sub gevonden is, maar wel de engelse wil houden als die al gevonden is, hoe kan ik dat dan het best instellen, of kan dat niet en wordt dit een feature request ;)
Volgens mij door alleen nl aan te vinken met fallback naar engels ?

Check dit en help mee!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Maar wordt en dan nog wel naar nl gezocht als de engelse sub al binnen is?

• DaMoUsYs
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:30:
Ja bij mij wel

Check dit en help mee!

• Hobbykok
Mickroz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:30:
wat je het beste kan doen:

bij languages zet je een vinkje bij dutch
bij options zet je een vinkje bij Fallback to English if Dutch not available
bij options zet je ALS JE DAT WILT een vinkje bij Remove English sub when Dutch sub arrives

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Top, thanks!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:22

Arfman

Drome!

Heeft iemand toevallig een idee wat de beste container is voor het draaien van Autosub in Docker op mijn Synology? :) Er zijn er een aantal maar ze zijn of heel oud en weigeren om te updaten of ze zijn nieuw maar zien (in mijn geval) maar 1 serie van de 32.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Ben(V)
Gewoon niet gaan knutselen met docker, is toch een onzin product.
Gewoon het package installeren op je Nas.

Hier te downloaden.
https://github.com/BenjV/...toSub%20DSM6%20noarch.spk

Wel even eerst Python van de SynoCommunity installeren.

• Hobbykok
d:)b

Als je dit eenmaal goed hebt ingesteld is het gewoon achterover zitten en genieten.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben(V) schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:00:
Wat?! :D Ben je nu serieus? 8)7

Ik wil liever niet mijn nas "vervuilen" met python en andere architectuur-afhankelijke packages. Altijd gezeik met DSM upgrades en security.

Iemand anders nog tips?

• Hobbykok
Ja, luisteren naar Ben(V)

• Arfman

Arfman

Drome!

Laat maar dan :') :P

Arfman wijzigde deze reactie 15-09-2018 19:14 (5%)

• Ben(V)
En wat zijn dockers images dan.
Een soort nep packages die vaak niet werken, outdated zijn en moeilijk met elkaar communiceren.

En dan ben je van docker images afhankelijk in plaats van packages wat nog veel beroerder is.
En als jij denkt dat je met docker niet meer architectuur afhankelijk bent heb je het helemaal mis.

Docker is gewoon een poging om het package model van Synology na te maken, want packages zijn ook bedoelt om de gebruiker van het OS te isoleren net als dockers.
Alleen het wordt laag op laag op laag en gaat steeds slechter werken.

En dan heb ik het nog niet eens over de problemen die regelmatig met docker opduiken en een hele Nas doen vastlopen.

• Hobbykok
Ben(V) zal het nooit ondersteunen, het komt hier elke 2 of 3 maand wel een keer voorbij en dan zegt Ben : Nee, ga ik niet doen.

Dus tja, je zou als alternatief auto-sub kunnen gaan draaien op je windows pc ofzo, dat werkt ook meer dan prima. Persoonlijk heb ik nooit last van problemen met packages en ik beheer meerdere synology's. Ik herken de problemen die je schetst echt niet, ik heb werkelijk al jaren nooit, maar dan echt nooit problemen en ik heb meerdere packages draaien en op verschillende typen Synology's. Auto-sub draait altijd prima, net zo goed als sabnzb en al dat soort spul. En security en uptime vind ik heel erg belangrijk, er is nog nooit een update in de afgelopen jaren geweest die heeft gezorgd dat een package niet meer werkte, enige wat er een tijd terug was (ik meen van DSM 5 naar 6) dat bepaalde packages even niet beschikbaar waren omdat ze aangepast moesten worden voor de nieuwe veiligheidsmethoden van Synology, maar dat is allemaal opgelost en Ben(V) heeft toen ook prima aangegeven (net als andere beheerders van packages): wacht even met updaten of gebruik deze workaround, we zoeken het uit wat we moeten aanpassen (zo geeft sabnzb nu nog steeds een waarschuwing dat je handmatig een user moet aanmaken onder DSM 6).

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-09-2018 22:57 (36%)

• Ben(V)
De SynoCommunity heeft inmiddels alle packages geschikt gemaakt voor DSM 6 dus handmatig een user aanmaken is niet meer nodig.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hobbykok schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:54:
[...]

Auto-sub draait altijd prima, net zo goed als sabnzb en al dat soort spul. En security en uptime vind ik heel erg belangrijk, er is nog nooit een update in de afgelopen jaren geweest die heeft gezorgd dat een package niet meer werkte, enige wat er een tijd terug was (ik meen van DSM 5 naar 6) dat bepaalde packages even niet beschikbaar waren omdat ze aangepast moesten worden voor de nieuwe veiligheidsmethoden van Synology, maar dat is allemaal opgelost
Klopt Auto-sub draait prima al package.
Bij de overgang van 5->6 bleef alles wel gewoon werken. Maar zodra je een nieuwe install deed werkte er bijna niets meer. Of de ene helft wel en de andere helft niet. Afhankelijk van welke volgorde je gebruikte bij het installeren. Dit omdat er dan namen en rechten door het ene packege werden gezet die door de andere werden gebruikt.
De tijdelijke 'oplossing' van de community was dat je alles maar onder admin moest draaien. Dan ging het wel weer goed. En je zegt dat alles is aangepast? Dingen zoals sabnzb? Die misschien wel. Maar NZBget werkt nog steeds niet goed. Na al die jaren niet. Er is een 16.4 versie van die comunnity die aan de praat te krijgen is met wat kunst en vliegwerk. Maar de nieuwste verste is inmiddels 21.0. Die draait vlot in een Docker container op de syno. En is vanuit daar ook gewoon te upgraden.
Een professioneel pakket zoals Resilio Sync werkte pas na ruim een jaar goed. En dat nog alleen omdat hier ook dingen stiekem met een verplicht inschakelen van het admin account worden gedaan. Dat is nog steeds niet opgelost. Resilo geeft wel aan hoe je een package op de Syno kan draaien, maar het bedrijf zelf geeft gewoon een docker uit die gewoon als vanzelf werkt zonder een veiligheidsrisico als dat admin account.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ben(V)
Er was helemaal geen tijdelijke oplossing van de SynoCommunity, dat was gewoon geknutsel van goed bedoelende eindgebruikers.

Er zijn na het uitkomen van DSM 6 een aantal mensen bij de SynoCommunity wegevallen, zodat er ruim twee jaar niemand was die de packages onderhield en werden de packages ook niet voor DSM 6 aangepast.

Toen zijn er weer een paar nieuwe mensen gekomen die wel alles nog moesten leren.
Ik heb toen een nieuwe structuur voor package ontworpen die met de nieuwe security inzichten van Synology overweg kon en daar is een volledig nieuwe spkrsc mee opgebouwd.

Nu dat gereed is zijn de meeste packages daar naar omgezet en nu is er pas weer tijd om bezich te zijn met het updaten van de applicaties zelf.

En vergeet niet dat de SynoCommunity een unieke bron van packages is met een eenduidige structuur terwijl de meeste docker images her en der vandaan komen zonder enige vorm van structuur en alles draait lekker makkelijk als root in die dockers.
En dat alles is weer laag op laag op laag, het begint zo op Windows te lijken met z'n eeuwege resource honger

@Ortep
PS Het Nzbget package van de SynoCommunity bevat versie 20.0 van NZBget en dat is de laatste stable release van NZBget en is zonder problemen te gebruiken.
De NZBGet versie 16 waar jij het over hebt is een heel oud package dat nog niet geschikt is gemaakt was voor DSM 6.
En Risilio is een van de meest crappy software applicaties die ik ooit tegen gekomen ben, net zulke rotzooi als SyncThing.
Dan doet Synology zelf dat toch een stuk beter met CloudSync.

Ben(V) wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:34 (17%)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:15:
@Ortep
PS Het Nzbget package van de SynoCommunity bevat versie 20.0 van NZBget en dat is de laatste stable release van NZBget en is zonder problemen te gebruiken.
De NZBGet versie 16 waar jij het over hebt is een heel oud package dat nog niet geschikt is gemaakt was voor DSM 6.
Ik keek 2 maanden geleden nog. Toen zag ik 16.4 nog staan. Dat speelde in een ander geval over Docker. Ik ga echt niet iedere week kijken of er weer een update is. Ik draai al jaren NZBget in Docker en ik kan ook vanuit daar updaten. Als het nu in orde is hebben ze er 3 jaar over gedaan. Ik beschuldig niemand. Maar ik ga daar echt niet op wachten.
En Risilio is een van de meest crappy software applicaties die ik ooit tegen gekomen ben, net zulke rotzooi als SyncThing.
Dan doet Synology zelf dat toch een stuk beter met CloudSync.
Helaas doet Synology niet wat ik wel. Het synct wel. Maar niet zoals ik dat wil. Ik ben veel flexibeler met Resilio. Ik heb er dan ook graag een licentie voor gekocht. Maar het gaat hier niet over de plus en minpunten van dit packet. Het ging me er om dat ook een professionele groep het niet voor elkaar kreeg om zonder gesjoemel met admin accounts de zaak draaiende te krijgen. Zelfs niet in overleg met Synology. Docker was de oplossing.

Had ik dan al die tijd maar moeten wachten? Je stelde dat Docker outdated containers had. Het was juist Synocom die jaren achter liep. Je gaf het zelf al aan. Het duurde 2 jaar voor er weer mensen aan gingen werken. Ik geloof direct dat ze goed werk deden/doen. Jouw werk is uitstekend. Maar in de IT wereld is een gat van 2-3 jaar niet te verkopen. De docker community is vele malen groter dan de Syno community omdat het op veel meer systemen draait. Dat is geen snier, maar gewoon een fact of life. Daar is veel meer kans dat iemand het up-to-date houdt. Zeker als je de linuxserver.io versies gebruikt
Ik heb nu een met weinig moeite opgetuigd systeem met Docker dat prima up to date blijft. Waarom zou ik dat afbreken en opnieuw beginnen. En maar hopen dat Synology niet intern weer iets aanpast waardoor het niet meer werkt. Docker is een door Synology zelf geleverde package. Die blijft heus wel draaien
Tsja, misschien draait alles met root in een container. Dat zal best, maar wat maakt het uit? Dan kan je een container over nemen. Als je dus eerst op de Syno kan komen. En dan kan je nog niets. Want de root van de ene container is niet de root van de andere.

Maar goed, dit is geen Docker discussie forum ;)

Ortep wijzigde deze reactie 17-09-2018 13:57 (6%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ben(V)
Nee is ook geen discussie, ik geef alleen mijn kennis en mening voor wat het waard is.

De SynoCommunity bestaat uit enthousiaste vrijwilligers die in hun vrij tijd het werk doen en het is geen betaalde IT organisatie.
En als mensen er mee stoppen en er springt niemand in de bres om dat gat te vullen dan krijg je dit.
En de reden dat mensen er mee stoppen is vaak dat er op fora als dit een hoop negatief commentaar komt.

En als je een container kunt overnemen dan kun je de Nas ook overnemen want docker zelf draait ook als root.
Maar genoeg hier over, dit is het autosub forum en geen docker forum.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben(V) schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:51:
En als je een container kunt overnemen dan kun je de Nas ook overnemen want docker zelf draait ook als root.
Maar genoeg hier over, dit is het autosub forum en geen docker forum.
Nee, dat is niet waar. Ik vind het prima dat jij Docker niks vindt (alhoewel me dat, als iemand die al meer dan 10 jaar z'n geld verdient met virtualisatie, wel pijn doet) maar het zou fijn zijn als je je kritiek baseert op waarheden. Als iemand een Docker container overneemt, kan hij alleen bij de zaken die in de container draaien en zijn toegestaan. Ja, als je al je containers als root draait en alle folders beschikbaar maakt, dan klopt het. Als je echter netjes de guidelines volgt (als aparte user draaien, alleen de mappen exporteren/beschikbaar maken die nodig zijn) is zelfs een gecompromitteerde container niet genoeg om je NAS te "pwnen".

Het is echt een hele mooie techniek en ondertussen niet meer weg te denken.

• Ben(V)
Als je denkt dat Docker hetzelfde is als virtualisatie heb je het echt mis.
VmWare, Citrix en Hyper-V zijn virtualisatie technieken, maar docker is gewoon een applicatie genaamd libcontainer die bovenop het OS draait en binnen die applicatie draait weer een OS en daar draait dan weer de uiteindelijke applicatie op.
Lekker efficient.
Als je dan bijvoorbeeld drie Python applicaties wilt gebruiken, moet je dus drie containers hebben draaien met daarin drie keer een OS en drie keer Python en dan pas die drie verschillende applicaties.

Synology lacht zich rot, want in plaats van "lean and mean" hardware heeft ineens iedereen een hele dikke Nas nodig met hele dure intel processoren erin en heel veel geheugen.

Echte virtualisaties hebben een Hypervisor die rechtstreeks op de hardware draait en waar meerdere VM's op kunnen draaien.
Dus geen laag op laag zoals bij Docker.

En blijkbaar volgt Synology niet jouw guidelines.

En VM's zijn nuttig in grote professionele omgevingen, waar containment, resource sharing en resource verdeling van belang zijn maar voor een thuis Nas is het gewoon een extra laag ballast zonder nut.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wij gaan het nooit eens worden :)

Ik heb ondertussen vanwege gebrek aan tijd maar toegegeven en python en autosub weer op de ouderwetse manier geinstalleerd en eerlijk is eerlijk, het werkt prima. Dank daarvoor d:)b

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Allereerst hulde voor AutoSub! _O_

Een vraagje: als ik via 'skip show' een show toevoeg aan de te negeren lijst, dan blijft deze wel op het home-screen opduiken. In configuration vind ik bij de skip-afdeling wel het showid van deze serie. Hoe krijg ik deze weg van mijn home-screen?

Laat maar, na een forced search is dit weg (wat eigenlijk best logisch is). :)

pven wijzigde deze reactie 22-09-2018 15:59 (13%)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Ben(V)
Dat scherm wordt alleen ververst als er een diskscan gedaan wordt.
Dus of de schedule tijd moet verstreken zijn of er moet "forced" gezocht worden of autosub moet herstart worden.

• wars
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09-11 09:57
Arfman schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:48:
Wij gaan het nooit eens worden :)

Ik heb ondertussen vanwege gebrek aan tijd maar toegegeven en python en autosub weer op de ouderwetse manier geinstalleerd en eerlijk is eerlijk, het werkt prima. Dank daarvoor d:)b
Heb dit topic al n tijdje nietmeer gelezen en zie de docker discussie weer oplaaien :-) Zelf gebruik ik ook geen enkel (extern) package meer. Momenteel 20 containers draaien, voor mij de beste uitvinding ooit op vlak van security, flexibiliteit en updates.
Voor autosub gebruik ik https://hub.docker.com/r/nakebod/autosubje/
Via Gui kan je gewoon updaten, of gewoon image opnieuw binnenhalen bij n update, want gebruikt mooi de github repo van Ben(V).

En ook nog even vermelden dat ik nog steeds super tevreden ben met autosub, maakt t leven net wat makkelijker :-)

• Arfman

Arfman

Drome!

wars schreef op donderdag 27 september 2018 @ 01:02:
[...]

Heb dit topic al n tijdje nietmeer gelezen en zie de docker discussie weer oplaaien :-) Zelf gebruik ik ook geen enkel (extern) package meer. Momenteel 20 containers draaien, voor mij de beste uitvinding ooit op vlak van security, flexibiliteit en updates.
Voor autosub gebruik ik https://hub.docker.com/r/nakebod/autosubje/
Via Gui kan je gewoon updaten, of gewoon image opnieuw binnenhalen bij n update, want gebruikt mooi de github repo van Ben(V).

En ook nog even vermelden dat ik nog steeds super tevreden ben met autosub, maakt t leven net wat makkelijker :-)
Mja, die container zag bij mij maar 1 serie van de ~30. Geen idee waarom.

• Ben(V)
Geen idee welke versie van autosub in die container zit, maar aangezien autosub zichzelf kunt laten updaten mag het functioneel gezien geen verschil maken als je naar de laatste versie hebt geupdate.

Kan natuurlijk wel een permissie issue zijn, want dat is vaak met docker een probleem.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:57

TommyGun

Stik er maar in!

Voor wat betreft de Must match groups lijst; metcon is er ook zo een waar helemaal niets mee matched.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

458154

edit gevonden =)

458154 wijzigde deze reactie 07-12-2018 20:18 (93%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het kost ook een eindje terugzoeken, maar je moet de groep "sc-media" de goede rechten geven. Als je op de zoeklink klikt, is de eerste hit/post een uitleg van Ben(V) over wat er gebeurt als je Autosub onder DSM 6 installeert.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

458154

gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:20:
[...]

Het kost ook een eindje terugzoeken, maar je moet de groep "sc-media" de goede rechten geven. Als je op de zoeklink klikt, is de eerste hit/post een uitleg van Ben(V) over wat er gebeurt als je Autosub onder DSM 6 installeert.
ook gevonden ;) bedankt!

• Hobbykok
gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:20:
[...]

@Ben(V) is het een idee om veelgestelde vragen een pin te geven nu dit mogelijk is op tweakers?

• Ben(V)
Op zich wel maar om nu het hele topic te doorzoeken welke dat zijn is ook nogal wat werk.
Ik zal nog eens naar het starttopic kijken of ik die weer eens moet vernieuwen/uitbreiden.

Als iemand denkt "dit moet je daar beschrijven", plaats dan dan hier, want wat voor mij heel voor de hand ligt vinden anderen misschien wel lastig.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:59
Wat te doen als Autosub vanuit het niets constant blijft hangen op "search is busy" en in het logboek geen error geeft? Blijkbaar al een maand aan de gang, want vanaf 15-11 is er geen sub meer gedownload. Een herstart van Autosub of de nas heeft geen effect.
code:
1
19:08:37 INF checkSub       :Starting round of subs searching on Addic7ed,Opensubtitles,Subscene,Podnapisi

En daarna blijft het stil. Tot 12 uur later, waarna Autosub opnieuw gaat scannen en met deze melding eindigt. Wijzigingen in de config zijn ook niet mogelijk vanwege "search is busy", dus debug is niet aan te zetten.

Herinstalleren of kan ik nog iets anders proberen?

Edit:
v1.2.23 package op laatste versie van DSM.

Freakster86 wijzigde deze reactie 16-12-2018 11:21 (3%)

• ParaDoXke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-12 16:33
Ik had hetzelfde probleem. ik heb het proces gekilled en in de config volgende settings aangepast zodat ze op false staan:

podnapisi = False
subscene = False

Hierna terug gestart, en toen werkte het terug bij mij.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:05
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie dat er een versie 1.2.5 uit is van Autosub. Maar kan er zo geen changelog van vinden. Waar staat de settingsfile om dit aan te passen?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:23
Ik zie dat mijn laatste subtitle ook van ruim een maand geleden is, en volgens de check update draai ik de nieuwste versie :? 1.2.23

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:59
@ParaDoXke Bedankt! Dat lijkt inderdaad te hebben gewerkt. Subs stromen nu weer binnen.

@Binnetie Inderdaad een beetje verwarrend, maar 1.2.23 is volgens mij de laatste versie.

• Ben(V)
Het bestand staat in de folder waar je autosub hebt neergezet en het heet config.properties.

Als je problemen hebt die te vinden op bijvoorbeeld een Synology Nas, dan kun je het beste autosub even stoppen, tijdelijk de folder waar de series staan even renamen en dan autosub weer opstarten.
Hierdoor gaat autosub niet zoeken en loopt niet vast.
Daarna kun je podnapisi en subscene uitzetten vanuit de config pagina van autosub.
Dan stop je autosub even, rename de serie folder weer terug en start autosub weer.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:05
@Ben(V), het is gelukt via het aanpassen van de config. Ineens werden er ondertitels gedownload waar hij al meer dan een maand naar zocht. Super!
Toch snap ik niet dat de Syno package versie 1.2.5 is en in AutoSub zelf staat 1.2.3. als laatste versie.

• Ben(V)
Er is een verschil tussen een package versie nummer en het autosub versienummer.
Die hebben beiden een versie nummer.
Een package is zoals het woord al zegt een verpakking waar autosub in verpakt zit en dat package bevat een bepaalde versie van autosub, namelijk de versie die actueel was op het moment dat ik het package maakte.

Echter autosub zelf kun je updaten vanuit autosub en als dat gedaan is heb je daarna de meest actuele versie van autosub, maar het package ( en z'n versie nummer) verandert niet.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
Lijkt erop dat MEMENTO, 4P en LAZY ook niet matched worden?
En bij Empire bijv zijn er een aantal releases van AJP69 die met RakuvFIN of Rakuv02 worden released :)

tcviper wijzigde deze reactie 21-12-2018 10:26 (50%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Ben(V)
Ik heb ze erbij gezet samen met nog wat anderen.
Tevens de addic7ed mapping weer aangevuld.

Volgende checksub rondje worden ze van github door autosub opgehaald.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:42

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:00:
Gewoon het package installeren op je Nas.

Hier te downloaden.

Wel even eerst Python van de SynoCommunity installeren.
Ik ben een behoorlijke noob op NAS gebied (DS412+). Ik heb python geïnstalleerd staan. Ik heb bovenstaande file op mijn nas gezet en via manual install probeer ik deze package te installeren.

Ik krijg dat vrij snel de melding not available, nadat ik op apply heb gedrukt.

Ik had reeds een (heel oude?) versie van autosub erop staan. Deze werkte niet meer. Deze heb ik van te voren gedeïnstalleerd.

-Draai de laatste DSM versie

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Je moet die file niet op je Nas zetten maar gewoon op je PC.
De browser die je gebruikt draait gewoon op je PC.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:54:
Je moet die file niet op je Nas zetten maar gewoon op je PC.
De browser die je gebruikt draait gewoon op je PC.
Geeft hij wederom dezelfde foutmelding. 'Not Available'.

Mystikal wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:10 (35%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Hele vreemde melding.
Net nog even het package van github gedownload en op m'n test Nas geinstalleer en het werkt gewoon vlekkeloos.
Heb je wel dit package gedownload?

Zit er misschien een firewall in de weg (op je Nas en/of op je PC)

• Mirx_NL
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-12 17:04
Heb je het trust level in de packages center settings wel op any gezet?

• Ben(V)
Dat zal het niet zijn, dan krijg je een andere melding dacht ik.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ben(V) schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:39:
Hele vreemde melding.
Net nog even het package van github gedownload en op m'n test Nas geinstalleer en het werkt gewoon vlekkeloos.
Heb je wel dit package gedownload?

Zit er misschien een firewall in de weg (op je Nas en/of op je PC)
Ja, deze file geprobeerd.

Firewall zelfs zojuist uitgezet, geen verschil. Geprobeerd op andere volume te installeren, ook dat maakte geen verschil.
Mirx_NL schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:12:
Heb je het trust level in de packages center settings wel op any gezet?
Ja

Snap er niets meer van! |:( :-(

Ik draai Python 2.7.14-19

Basement Bios ---- Exo-S

• Ben(V)
Denk niet dat python er iets mee te maken heef, deze melding komt volgens mij van de package installatie.
Maar om heel zeker te zijn zou je het vinkje linksonder (Run after installation) even uit kunnen zetten.

Maar kijk eens in de package center log file wat daar staat.
Die vind je hier:

/var/log/synopkg.log

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-12 20:46
Zou het kunnen dat auto-sub een poort gebruikt die al in gebruik is door een andere applicatie? (dat heb ik wel eens meegemaakt)
Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True