[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 60 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
In de log krijg ik fouten op 1 serie en even geen idee hoe dit komt.

In de debug staan alleen deze regels.
code:
1
2
3
2016-07-29 07:40:49,515 DEBUG  getShowid: Trying to get info for Kingdom 2014
2016-07-29 07:40:49,512 DEBUG  scanDir: Processing file: Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL.mkv
2016-07-29 07:40:49,510 DEBUG  scanDisk: directory name: /volume2/downloads/complete/tv/Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL

In de error log staat het vol met
code:
1
2016-07-29 07:40:50,988 ERROR  scanDir: Problem scanning file Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported

Dit gebeurt dus voor elke aflevering van deze serie.

Namemapping
kingdom = 3673794

Addic7ed ID mapping
3673794 = 4809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
@Ben(V),

Is het een optie om Telegram toe te voegen als notificatie systeem? Ik gebruik nu Pushbullet (voor diverse diensten), maar die krijgt een 'notification cap' vanaf augustus, dus probeer diverse diensten om te zetten naar Telegram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
notification cap ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
@Ben
Zonder een vraag wil ik gewoon even zeggen dat jou bijdrage aan AS en de tijd die je neemt om mede-tweakers te helpen geweldig is. Helemaal top ;) _/-\o_ !

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 berichten per maand is gratis, daarna 33 euro per jaar (beetje duur inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb in verleden Pushover aangeschaft voor weinig, mss ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39
AutoSub draait eindelijk. Hoe geen idee maar zodra ik shutdown via de Web GUI van AutosSb doe dan kan m niet meer starten. Reboot van de nas en het werkt weer.

Stoppen en starten vanuit het package center werkt wel.

Heel apart...

[ Voor 14% gewijzigd door Samplex op 29-07-2016 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
MikeOO schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:08:
In de log krijg ik fouten op 1 serie en even geen idee hoe dit komt.

In de debug staan alleen deze regels.
code:
1
2
3
2016-07-29 07:40:49,515 DEBUG  getShowid: Trying to get info for Kingdom 2014
2016-07-29 07:40:49,512 DEBUG  scanDir: Processing file: Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL.mkv
2016-07-29 07:40:49,510 DEBUG  scanDisk: directory name: /volume2/downloads/complete/tv/Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL

In de error log staat het vol met
code:
1
2016-07-29 07:40:50,988 ERROR  scanDir: Problem scanning file Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported

Dit gebeurt dus voor elke aflevering van deze serie.

Namemapping
kingdom = 3673794

Addic7ed ID mapping
3673794 = 4809
Je heb een vreemd karakter in de naam zitten en daarom kan autosub er niet mee overweg.
Meestal het gevolg van downloaden via nzbd waarbij de naam met een andere codec is ingepakt en met de locale codec weer wordt uitgepakt.

Als ik het test met de door jouw geplaatste naam vind hij hem prima.

Overigens zou je namemapping zo moeten zijn in dit geval.
Kingdom 2014 = 363794
Maar zonder die namemapping vindt autosub hem ook op Tvdb.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Samplex schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:36:
AutoSub draait eindelijk. Hoe geen idee maar zodra ik shutdown via de Web GUI van AutosSb doe dan kan m niet meer starten. Reboot van de nas en het werkt weer.

Stoppen en starten vanuit het package center werkt wel.

Heel apart...
Het stoppen en starten vanuit het package centre werkte eerst helemaal niet meer onder DSM6.
De package builder heeft toe wat aangepast zodat dat weer een beetje werkt, maar hij kijkt niet of autosub werkelijk draait, maar houd alleen z'n eigen start-stop status bij.

Dus als je autosub vanuit de gui stopt snapt het package dat niet.
Die zou eigenlijk moeten kijken of de pid file er wel of niet is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Hmm oke, daarom zie ik in de log ook staan already started voor autosub als ik deze via de pacakge center weer wil aan zetten.

Snap niet dat synology dit heeft aangepast, willen zeker niet dat er meer andere pakketen buiten hun om worden geïnstalleerd?

Kunnen de community pakketen niet op de manier van zoals die van synology draaien of is dat een gesloten iets?

[ Voor 22% gewijzigd door Samplex op 29-07-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb geen verstand van package bouwen, stel de vraag in het forum van de synocommunity.
Of vraag het aan Synology.

Zolang dit soort problemen niet zijn opgelost was ik beslist niet van plan over te gaan naar DSM 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
schumi2004 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:10:
Ik heb in verleden Pushover aangeschaft voor weinig, mss ook een optie?
Pushover kost eenmalig 4,99 dollar en dan kun je 7.500 berichten per maand versturen.

Het zit niet in de planning meer notification modules toe te voegen, is naar mijn mening geen essentieel deel van de autosub functionaliteit en moeilijk te ondersteunen omdat ik al die methoden niet kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ben(V) schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Je heb een vreemd karakter in de naam zitten en daarom kan autosub er niet mee overweg.
Meestal het gevolg van downloaden via nzbd waarbij de naam met een andere codec is ingepakt en met de locale codec weer wordt uitgepakt.

Als ik het test met de door jouw geplaatste naam vind hij hem prima.

Overigens zou je namemapping zo moeten zijn in dit geval.
Kingdom 2014 = 363794
Maar zonder die namemapping vindt autosub hem ook op Tvdb.
Oplossing was namemapping. Daar moest inderdaad 2014 nog achter. Hierna geen foutmelding er meer op.
Voorheen stond hij er ook niet in en toen kon de show niet gevonden worden vandaar dat ik hem er ooit in heb gezet. Mogelijk dat het nu wel.

Vreemde tekens heb ik niet gevonden in de bestanden en ooit een aanpassing voor gedaan waardoor die niet meer zo snel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Toch een beetje vreemd, want ik heb getest met de bestandsnaam die jij geplaatst had zonder dat ik een namemapping aangemaakt had en toen vond hij de serie gewoon.

Overigens kun je ook gewoon meerdere namemappings aanmaken. Bijvoorbeeld:
Kingdom = 363794
Kingdom 2014 = 363794
Kingdom (2014) = 363794
Vreemde tekens soms ook niet zichtbaar en zitten dan toch in de naam.
Kan zelf zo raar zijn dat je ze via samba (dus vanuit de PC) wel ziet maar vanaf het device waar je autosub op draait niet of andersom.

EDIT:

Nogmaals getest met:
Kingdom.2014.S02E12.No.Fault.720p.HDTV.x264-TTL
en een namemapping van:
Kingdom = 363794
Die namemapping negeert hij (terecht) , maar op Tvdb vind hij het Imdb prima,dus er is bij jouw toch iets anders aan de hand.

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 30-07-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ben(V) schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 08:58:
Toch een beetje vreemd, want ik heb getest met de bestandsnaam die jij geplaatst had zonder dat ik een namemapping aangemaakt had en toen vond hij de serie gewoon.

Overigens kun je ook gewoon meerdere namemappings aanmaken. Bijvoorbeeld:

[...]

Vreemde tekens soms ook niet zichtbaar en zitten dan toch in de naam.
Kan zelf zo raar zijn dat je ze via samba (dus vanuit de PC) wel ziet maar vanaf het device waar je autosub op draait niet of andersom.

EDIT:

Nogmaals getest met:

[...]

Die namemapping negeert hij (terecht) , maar op Tvdb vind hij het Imdb prima,dus er is bij jouw toch iets anders aan de hand.
Zoals gezegd was de namemapping een erfenis toen deze en andere series nog niet werden herkend. Eenmaal in de lijst kijk je daar niet meer naar en voeg je alleen iets toe.

Inmiddels werkt dat dus wel goed en heb de lijsten nu gewoon leeggemaakt en alles lijkt nu goed te gaan.

tnx voor de hulp weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:10
Klein probleem met Autosub icm een synology (DSM 5).

Autosub kan geen subs wegschrijven omdat deze blijkbaar geen schrijfrechten heeft ?

Ik krijg de volgende foutmelding in het log:

ERROR scandisk: No write access to folder: /volume1/TV-Series/Misfit Garage/Season 2

Als ik met winscp naar de betreffende map ga, zie ik inderdaad dat alleen de Root alle rechten heeft en de "groep" en "anderen"GEEN schrijfrechten.

Ik kan dit NIET handmatig aanpassen via Winscp.

Als ik via mijn synology kijk staan alle rechten goed.

Wat doe ik fout en hoe los ik dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je met SSH naar de machine? Zo ja, dan kan je vanuit SSH via chmod de rechten goed zetten, bij voorkeur dan gewoon de eigenaar aanpassen met het command chown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Autosub draait onder een hidden user (autosub-bootstrapbill) die kun je vanuit DSM geen rechten geven.

Deze user is echter wel onderdeel van de groep 'users", dus als je die groep lees en schrijfrechten geeft op de folder TV-Series (en al z'n subfolders) dan gaat het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb zojuist een nieuwe versie van autosub uitgebracht(0.8.16)

Er is een "stop search" functie toegevoegd in de pulldown die het zoeken naar subs afbreekt om zo de gebruiker de gelegenheid te geven de config te saven of autosub te stoppen op elk moment.

Voor heen kon dat alleen als autosub niet aan het zoeken was naar subs en voor mensen met een heel lange lijst kan dat nogal lang duren.

Wel maakt hij de sub waar hij mee bezig was nog even netjes af, dus het kan een minuutje duren voor hij echt stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ben(V) schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:28:
Ik heb zojuist een nieuwe versie van autosub uitgebracht(0.8.16)

Er is een "stop search" functie toegevoegd in de pulldown die het zoeken naar subs afbreekt om zo de gebruiker de gelegenheid te geven de config te saven of autosub te stoppen op elk moment.

Voor heen kon dat alleen als autosub niet aan het zoeken was naar subs en voor mensen met een heel lange lijst kan dat nogal lang duren.

Wel maakt hij de sub waar hij mee bezig was nog even netjes af, dus het kan een minuutje duren voor hij echt stopt.
Top! Fijne toevoeging :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Nieuwe versie is geen succes :(

Error 500 Internal Server Error
Try again. If this error doesn't go away, please report the issue.

Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 462, in index
return str(tmpl)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
rc = getattr(self, mainMethName)()
File "_volume1__appstore_AutoSub_BootstrapBill_interface_templates_home_tmpl.py", line 470, in respond
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Db.py", line 83, in getlastDown
cursor.execute(self.query_get)
OperationalError: database is locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien even bij vertellen wanneer dit optreed.
Bij mij werkt het namelijk probleemloos.

Het lijkt er bijna op dat je update bepaalde modules niet mee genomen heeft, kun je eens in de log kijken of daar een foutmelding over staat.

[ Voor 44% gewijzigd door Ben(V) op 31-07-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:22:
[...]

Pushover kost eenmalig 4,99 dollar en dan kun je 7.500 berichten per maand versturen.

Het zit niet in de planning meer notification modules toe te voegen, is naar mijn mening geen essentieel deel van de autosub functionaliteit en moeilijk te ondersteunen omdat ik al die methoden niet kan testen.
Het account van Pushover dat ik tijd geleden heb gemaakt, en volgens mij nog steeds gebruikt wordt in Auto-Sub, zit momenteel niet aan het gratis limiet van 7500.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uo1KMQF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat account wordt niet meer gebruikt.

Iedereen die nu pushover wil gebruiken moet zijn eigen userkey plus een eigen applicatiekey invullen.
Dan kan dus iedereen die 7500 gratis berichtjes per maand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit eens te kijken naar mijn Autosub omgeving en het valt me op dat er maar bar weinig binnen gehaald wordt; nu denk ik dat dat komt, omdat Autosub niet meer de content "ziet" of zo.

Ik heb nu als test even 2 Autosub Bootstrap Bill draaien. Eentje op mijn reguliere download VM (draait overigens versie 0.8.13) en eentje in een aparte Plex VM (draait versie 0.8.16) die ik beiden op Ubuntu 16.04 heb draaien en 'dus' Python versie 2.7.12 heb draaien.

De nieuwe installatie (0.8.16, die in de Plex VM draait) kan in principe de content via localhost ophalen. De series die op de Plex VM in /series staan, worden door Autosub Bootstrapbill niet eens gezien? Voor de download Ubuntu VM, bied ik de content via een NFS-share aan en is op de download VM óók gekoppeld als /series gemount.

Bij beiden zie ik echter zowel de downloaded als de wanted lijsten niet populaten. Om te testen heb ik nu even als rechten 777 ingesteld, eens zien of dat werkt, want dan weet ik dat het een rechten issue is. Al draaid Autosub op de Plex VM even onder root, voor testing purposes.

Net heb ik ook even Autosub herstart, bij het laden krijg ik de volgende melding:

code:
1
2016-07-31 15:15:03,837 ERROR  scanDir: Something went wrong scanning the folders. Message is: 'ascii' codec can't decode byte 0x92 in position 39: ordinal not in range(128)
Geen idee om wat voor character het gaat en hoe ik het op kan lossen. Wel is de /series share een XFS partitie, wellicht dat dat iets uitmaakt?

Ook heb ik Autosub ingesteld op UTF-8 qua characterindeling. Ook heb ik even de encoding op Windows-1252 gezet, al gebruik ik liever UTF-8. ;)

EDIT: Die melding maakt voor character encoding niets uit, foutmelding blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee de codec setting van autosub maakt uiteraard geen verschil.
Dat is de encoding die autosub gebruikt om de inhoud van de weg te schijven sub te coderen.
Dat zit erin om mediaplayers die ofwel alleen windows codec ofwel utf-8 codec kennen te ondersteunen.

Het encoding probleem dat jij beschrijft komt doordat er bestandsnamen staan die weggeschreven zijn met bijvoorbeeld een windows codec op een systeem dat een utf-8 gecodeerd filesysteem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben(V) schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:42:
Dat account wordt niet meer gebruikt.

Iedereen die nu pushover wil gebruiken moet zijn eigen userkey plus een eigen applicatiekey invullen.
Dan kan dus iedereen die 7500 gratis berichtjes per maand gebruiken.
Ah oké, dan zijn er toch nog een aantal 'oude' Auto-Sub installaties in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Denk het ook.

Kwam er bij het testen achter dat het probleem was dat die 7500 opgebruik waren.
Is ook veel te weinig als iedereen dezelfde applicatiekey gebruikt, daarom heb ik het gewijzigd zodat iedereen z'n eigen keys moet invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:38:
Nee de codec setting van autosub maakt uiteraard geen verschil.
Dat is de encoding die autosub gebruikt om de inhoud van de weg te schijven sub te coderen.
Dat zit erin om mediaplayers die ofwel alleen windows codec ofwel utf-8 codec kennen te ondersteunen.

Het encoding probleem dat jij beschrijft komt doordat er bestandsnamen staan die weggeschreven zijn met bijvoorbeeld een windows codec op een systeem dat een utf-8 gecodeerd filesysteem gebruikt.
De content komt inderdaad vanaf een Windows share af en is via de NFS-share naar Linux overgezet. Mijn oude Plex VM was een Windows 2012 R2 machine. ;) Ik heb onlangs mijn storage aangepast en dat draait nu op de Plex Ubuntu VM, voor zowel de films als series.

Wat kan ik nu dan het beste doen om dit op te lossen?

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ben(V) schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:02:
Denk het ook.

Kwam er bij het testen achter dat het probleem was dat die 7500 opgebruik waren.
Is ook veel te weinig als iedereen dezelfde applicatiekey gebruikt, daarom heb ik het gewijzigd zodat iedereen z'n eigen keys moet invullen
Ach op zich is een Telegram ID ook niet zo heel belangrijk. Ik heb Pushbullet maar uitgezet voor Couchpotato en Sonarr, die gebruiken nu Telergram (een Bot die ik sowieso al gebruik om Couchpotato en Sonarr te besturen, dus waarom niet door diezelfde bots dingen laten melden) en dan Pushbullet voornamelijk voor AutoSub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
CH40S schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:55:
[...]
De content komt inderdaad vanaf een Windows share af en is via de NFS-share naar Linux overgezet. Mijn oude Plex VM was een Windows 2012 R2 machine. ;) Ik heb onlangs mijn storage aangepast en dat draait nu op de Plex Ubuntu VM, voor zowel de films als series.

Wat kan ik nu dan het beste doen om dit op te lossen?
Als je het via samba(=smb) had gedaan was de kans groter geweest dat je dit probleem niet had, maar nfs snapt niets van codecs.

Ik heb ooit een stukje python script van iemand anders aangepast om die bestandsnamen weer goed te zetten, zal komend weekend eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Ik krijg nu ook de volgende errors:

code:
1
ERROR  scanDir: Problem scanning file battlebots.2015.s02e04.720p.hdtv.x264-crooks.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported

daar is nog geen oplossing voor voor zover ik heb kunnen lezen. of wel ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 06:44:
Als je het via samba(=smb) had gedaan was de kans groter geweest dat je dit probleem niet had, maar nfs snapt niets van codecs.
SMB is echter een emulatie voor de Windows-shares, terwijl NFS iets 'natives' is van Linux, vandaar dat ik liever NFS gebruik ervoor. Echter, bij een test waarbij Autosub Bootstrap Bill lokaal draaide, kwam dezelfde error ook naar boven, dan mag ik hopen dat er dan geen NFS gebruikt wordt. ;) Dus ik denk niet dat het probleem in SMB of NFS zit.
Ik heb ooit een stukje python script van iemand anders aangepast om die bestandsnamen weer goed te zetten, zal komend weekend eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.
Ik hoop dat ik er iets mee kan!
Cyrus The Virus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:09:
Ik krijg nu ook de volgende errors:

code:
1
ERROR  scanDir: Problem scanning file battlebots.2015.s02e04.720p.hdtv.x264-crooks.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported

daar is nog geen oplossing voor voor zover ik heb kunnen lezen. of wel ?
Dit is dus dezelfde error die ik krijg bij het opstarten van Autosub (de tool blijft wel draaien overigens). Kun je is kijken of je dezelfde foutmelding krijgt als mij bij het herstarten van Autosub? Alhoewel op 16 juli hierover ook berichten zijn geweest; tcviper in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill". Het lijkt dus aan een character in de filename te zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
In de log zie ik deze melding elke keer voorbij komen:

2016-08-01 06:25:06,802 ERROR getSubLink: The SubtitleSeeker server returned an error. Message is No JSON object could be decoded

Is dit een bug in AS of bij Subtitle seeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is de melding die je krijgt als subtitleseeker eruit ligt en als je even op de website zelf probeert te kijken zul je merken dat die er daadwerkelijk uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zelf gebruik ik SubtitleSeeker niet, het ligt er mijns inziens te vaak eruit en de meeste NL subs worden toch op OpenSubtitles danwel Addic7ed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik gebruik inderdaad ook addic7ed en opensubtitles, staat voor mij alles wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
CH40S schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:43:
[...]
SMB is echter een emulatie voor de Windows-shares, terwijl NFS iets 'natives' is van Linux, vandaar dat ik liever NFS gebruik ervoor. Echter, bij een test waarbij Autosub Bootstrap Bill lokaal draaide, kwam dezelfde error ook naar boven, dan mag ik hopen dat er dan geen NFS gebruikt wordt. ;) Dus ik denk niet dat het probleem in SMB of NFS zit.
[...]
[...]
Dit is dus dezelfde error die ik krijg bij het opstarten van Autosub (de tool blijft wel draaien overigens). Kun je is kijken of je dezelfde foutmelding krijgt als mij bij het herstarten van Autosub? Alhoewel op 16 juli hierover ook berichten zijn geweest; tcviper in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill". Het lijkt dus aan een character in de filename te zitten.
[...]
[...]
[...]
Juist omdat samba een smb emulatie is heeft hij een veel betere koppeling met windows omgevingen dan nsf die denkt dat de wereld enkel uit unix achtige machines bestaat.
Ik gebruik enkel samba voor het netwerkverkeer tussen Linux en windows machines en krijg dit soort problemen nooit.

Verder ontstaan veel van dit soort problemen ook doordat er gedownload wordt met nzb's die dan bestandsnamen bevatten die met bijvoorbeeld een windows codec zijn aangemaakt en ingepakt om vervolgens op een machine met een utf-8 bestandsysteem uitgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:09:
Juist omdat samba een smb emulatie is heeft hij een veel betere koppeling met windows omgevingen dan nsf die denkt dat de wereld enkel uit unix achtige machines bestaat.
Ja, maar om dan in feite Linux (de download VM)-> Windows (emulated) -> Linux (de Plex VM) te hebben vind ik ook niet bepaald logisch. Voor Windows Server bestaat er immers ook een NFS-client. ;) Er is dus geen sprake meer van Windows binnen mijn gehele download / Plex omgeving.
Verder ontstaan veel van dit soort problemen ook doordat er gedownload wordt met nzb's die dan bestandsnamen bevatten die met bijvoorbeeld een windows codec zijn aangemaakt en ingepakt om vervolgens op een machine met een utf-8 bestandsysteem uitgepakt worden.
Hier heb ik nog nooit last van gehad. Ook niet toen ik downloadde van Linux -> Windows als van Linux -> Linux.

Ik denk toch echt dat het iets is van Autosub en niet SMB vs NFS, aangezien het probleem ook is als Autosub lokaal draait, op de machine waar de content uiteindelijk staat en er dan dus geen SMB of NFS nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 06:44:
[...]

Ik gebruik zelf NFS en heb 'geen enkel' probleem (maar nu is het wel zo dat ALLES wat ik doe in de basis op een Linux machine gebeurd) en alleen ikzelf mount via smb mijn data om bijv. een serie te zien.
dus sabnzb, sonarr, autosub, jackett, spotweb draait allemaal op linux

Bedoel je dit scriptje?

http://pastebin.com/Hx0bB2sJ

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 01-08-2016 09:37 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41

[...]
Ja ook na een reboot heb ik dit.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Valt ie dan ook alleen over die filename of krijg je de foutmelding zoals ik die krijg (paar reacties terug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het probleem ontstaat ook niet als de bestandnamen alleen uit ascii karakters bestaat en dat is bijna altijd het geval.
Pas als er accenten en zo inzitten kan er een probleem ontstaan.

Windows gebruikt codepages, en stopt elk karakter in 8 bits( = 1 byte) plus dat je moet weten welke codepage gebruikt is om de bytes boven 128 te interperteren (daar zitten de accent karakters in)

Utf-8 gebruikt voor standaard ascii ook 8 bits(=1byte), maar voor alle karakters buiten de standaard ascii set worden twee bytes gebruikt.
Als er dus een karakter in de filenaam zit die door windows is aangemaakt dat buiten de standaard ascii valt verwacht het Linux filesysteem(en dus ook autosub) twee bytes en daar gaat het mis.

Als je Samba gebruikt snap deze het codepage systeem van windows en zet alles netjes om naar utf-8, maar nfs doet dat niet.
Hetzelfde probleem onstaat als je iets inpakt in .zip of rar (of nzb) op windows en weer uitpakt op een Linux systeem.

@Zeroday
Ja ik geloof wel dat het dat script is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp de achtergrond van het probleem nu wat beter, bedankt daarvoor. Ik snap dat SMB er tussen het dan op zou kunnen lossen, ik blijf echter van mening dat ik liever NFS blijf gebruiken, omdat ik dan de overhead van Samba / SMB niet heb.

Probleem is alleen dat je natuurlijk nooit weet of iets via Windows of Linux is compressed voordat het Usenet (ik download vooral met behulp van Sick Rage icm Usenet) op ging. Ik zal dan dus dat script via een cronjob of als extra postproces script moeten gaan draaien, omdat je alleen op die manier de zekerheid krijgt van een juiste codec voor de bestandsnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het scriptje is een poging om via de inhoud te achterhalen welke codec gebruikt is en de bestandsnaam dan om te zetten naar utf-8.
Dat werkt niet vlekkeloos, maar heel redelijk.

Het is een standalone aanpassing van chardet.py die gebruikt kan worden bij programma's als nzbget of sickbeard als postprocessor.

De NZB's blijven een probleem omdat de bron onbekend is en dus de gebruikte code page en/of codec.
Zelf gebruik ik alleen torrents die dit probleem nooit hebben.

Overigens is smb tegenwoordig geen overhead meer en is zelfs sneller dan nsf.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 01-08-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is natuurlijk wel overhead in die zin dat het eerst omgezet moet worden naar Windows formaat en daarna van Windows formaat weer omgezet wordt naar het Linux formaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:58

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt me ook, als je Linux-like devices met elkaar verbindt (bijv. Synology en RPi) dan is NFS beter imho.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee hoor omzetten van formaten is helemaal niet aan de orde. Dat is alleen zo als je van het ene OS naar een ander moet, maar dat moet nsf in dat geval ook.

Het verschil is dat je ofwel nfs ofwel smb als protocol gebruikt.

Vanwege het feit dat nsf bij unix meegeleverd werd denken veel mensen dat nfs een onderdeel van unix is en samba een laag er bovenop is maar het zijn beiden een laag bovenop het filesystem om het uit te breiden tot een netwerk file system.

Het grote verschil is dat tegenwoordig smb de standaard is en nfs nauwelijks meer ontwikkeld wordt.

In de laatste versie van smb is bijvoorbeeld multichannel file tranfer opgenomen, die dus voor het eerst echt gebruik kan maken van een dubbele verbinding over een LACP link.
Zulke functionaliteit wordt helemaal niet voorzien voor nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien ik in een Linux -> Linux omgeving werk voor de media content, geeft NFS de beste performance, dus ik zie echt geen reden om over te stappen om SMB / Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wie zegt dat je moet overstappen?

Ik kan je echter garanderen dat smb 3 sneller is dan nfs en de link die jij geeft gebruikt smb 2 wat aanzienlijk trager is dan smb 3.

Maar laat ons hier focussen op autosub en niet over protocol overhead en snelheids verschillen.

Waar het hier om ging is dat als je van een windows machine naar een Linux machine gaat met nfs dat meer problemen geeft dan als je dat met samba doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, op die manier. Helder, dat had ik even niet helemaal door idd. ;) Back on-topic!

Vind het trouwens wel super hoeveel support je geeft!

En overstappen kan altijd nog! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zojuist het eerder genoemde script gedraaid, maar ik hou de foutmelding over de encoding. Jammere is ook wel dat het script niet aangeeft waar het exact fout gaat, eigenlijk, wellicht ligt het aan een character in een naam van een serie die ik volg, bijvoorbeeld.
code:
1
2016-08-01 17:48:49,343 ERROR  scanDir: Something went wrong scanning the folders. Message is: 'ascii' codec can't decode byte 0x92 in position 39: ordinal not in range(128)
is de foutmelding die ik hou.

De scripts die de encoding zouden omzetten, gaf ook op alle files de melding
code:
1
 No special characters detected: Nothing to be done
aan.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hij geeft tamelijk precies aan wat er mis is.
Het 39ste karakter van de filenaam is een karakter dat hij niet begrijpt.

Dat het script het niet detecteerd is vreemd, ik zal er van het weekend nog eens naar zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:57:
Hij geeft tamelijk precies aan wat er mis is.
Het 39ste karakter van de filenaam is een karakter dat hij niet begrijpt.

Dat het script het niet detecteerd is vreemd, ik zal er van het weekend nog eens naar zoeken
Ik neem aan dat die (128) of 0x92 uit de foutmelding de letter is die hij niet heeft om kunnen zetten? Ben wel even benieuwd welke dat is, dan kan ik zelf even handmatig zoeken daarop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
CH40S schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:41:
[...]
Ik neem aan dat die (128) of 0x92 uit de foutmelding de letter is die hij niet heeft om kunnen zetten? Ben wel even benieuwd welke dat is, dan kan ik zelf even handmatig zoeken daarop. :)
Dat is een apostrof (enkele quote) maar dan niet een standaard variant, maar de fancy variant.

Ter verduidelijking; de groene is de apostrof die dus die fout geeft, de rode is wat je eigelijk verwacht en eerder zou gebruiken en wat een geldig UTF-8 karakter is.

Stel je hebt een film met de naam Don't Stop, dan is het tekentje voor de 't' de verkeerde variant. (Hier zie je dus ook dat ik de rode variant plaats)

Afbeeldingslocatie: https://a.fastcompany.net/multisite_files/fastcompany/imagecache/inline-large/inline/2013/09/3018353-inline-750-quotes.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door xoniq op 04-08-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, bedankt! Ik heb idd twee series, waarin een apostrof stond; Da Vinci's Demons en Marvel's Agent Carter. Ik zal nu eens AutoSub herstarten. Bedankt!

EDIT: Wel meer zie ik nu, ook nog Childhood's End, ook maar even aangepast, ben benieuwd, ik blijf zoeken! :)

EDIT2:
Hmmm, ik zie zo gauw geen apostrofs meer in mappen, maar de foutmelding blijft? :? Kan de ampersand (de &) ook problemen geven? Of moet ik het ook bij de filenames aanpassen? Dan moet ik een manier zien te vinden dat SickRage ze zonder apostrof opslaat.

Al lijkt het me vrij ondoenlijk om ook alle files bij langs te gaan om overal die apostrof eruit te halen en vervolgens een optie zien te vinden die geen apostrof in de naam gebruikt.

Overigens zag ik enkel de apostrof uit de rode variant.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
CH40S schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Ah, bedankt! Ik heb idd twee series, waarin een apostrof stond; Da Vinci's Demons en Marvel's Agent Carter. Ik zal nu eens AutoSub herstarten. Bedankt!

EDIT: Wel meer zie ik nu, ook nog Childhood's End, ook maar even aangepast, ben benieuwd, ik blijf zoeken! :)

EDIT2:
Hmmm, ik zie zo gauw geen apostrofs meer in mappen, maar de foutmelding blijft? :? Kan de ampersand (de &) ook problemen geven? Of moet ik het ook bij de filenames aanpassen? Dan moet ik een manier zien te vinden dat SickRage ze zonder apostrof opslaat.

Al lijkt het me vrij ondoenlijk om ook alle files bij langs te gaan om overal die apostrof eruit te halen en vervolgens een optie zien te vinden die geen apostrof in de naam gebruikt.

Overigens zag ik enkel de apostrof uit de rode variant.
Ampersand zou geen probleem moeten zijn in de UTF-8 encoding. Ik weet niet hoe Autosub het precies allemaal doorloopt, welke files etc. Kom je nu ook andere (vervolg) fouten tegen in de log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb even een scriptje geschreven dat test op dit soort problemen.
Misschien kun je het even uittesten op jouw systeem.

Je moet even het "SearchPath"op regel 8 aanpassen aan jouw situatie. Daar moet je even hetzelfde "SearchPath" invullen dat je voor autosub gebruikt. Dus de root waar je tvseries staan.
Het script laat alleen de bestandsnamen zien die een karakter bevatten die niet te decoderen zijn naar utf-8, het wijzigt de bestandsnamen niet.

Laat even weten wat het resultaat is, als dit werkt bouw ik het in autosub in zodat die de bestandsnamen ook wijzigt als hij dat nodig heeft.

Je moet het script wel op het systeem zelf draaien en niet op bijvoorbeeld een windows systeem en het SearchPath' via een netwerkshare instellen.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
import os, codecs,sys

sys.stdout = codecs.getwriter('utf8')(sys.stdout)
sys.stderr = codecs.getwriter('utf8')(sys.stderr)

# Verander dit in het SearchPath voor series zoals je dat in autosub hebt ingestelt
SearchPath = "/volume1/TvSeries"

def decodeName(name):
    if type(name) == str: # leave unicode ones alone
        try:
            name = name.decode('utf8')
        except Exception as error:
            #if we get an decode error the name is not unicode so we try to decode with a windows codec
            try:
                name = name.decode('windows-1252')
                print name
                #still an decode erorr then it is an unknown codec 
                print error
    return name

for dirname, dirnames, filenames in os.walk(SearchPath ):
    filenames = [decodeName(f) for f in filenames]

EDIT: Code foutje met SearchPath gecorrigeerd.

[ Voor 83% gewijzigd door Ben(V) op 06-08-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:49:
Ik schrijf dit weekend wel een een scriptje die alles doorloopt en de bestandsnamen kan wijzigen.
Als dat goed werkt bouw ik het in autosub zelf in.
Ah, dat zou super tof zijn!
Ik zou het op prijs stellen als je nog even wilt wachten met alles met de hand te wijzigen.
Met dat scriptje ben je dan een testcase voor autosub, en help je mee het beter te maken voor iedereen.
Dat is geen probleem, ik wacht geduldig af dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Had het script net geschreven, had ineens een heel simpel idee, dus snel te schrijven.
Zie mijn gewijzigde post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, dat is helemaal supersnel! Ik zal vanavond het script op het lokale bestandssysteem loslaten en de output hier teruggeven. Of heb je dat liever in een DM? :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee vertel hier maar gewoon even of hij de bestanden vind, dat is voldoende.
Ik kijk hier vaker dan in de mail die ik krijg via een DM.

Als het werkt ga ik de echte aanpassing in autosub maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ik heb in AS versie 0.8.15 de series welke hun IMDB en A7 id's miste aangevuld in de mappings sectie en vervolgens een update gedaan naar 0.8.16 maar ik zie in mijn huidige wanted lijst ze niet bijgewerkt worden, de betreffende series zijn nog steeds leeg.

Het format wat ik gebruikt heb lijkt mij goed?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Follow The Money = 3638488
Power = 3281796
Better Call Saul US = 3032476
Marvel Jessica Jones = 2357547
Power 2014 = 3281796
Turn = 2543328
War & Peace = 3910804
Chicago P D = 2805096

code:
1
2
3
4
5
6
3281796 = 4579
3032476 = 4648
2543328 = 4399
2357547 = 5107
3910804 = 5585
2805096 = 4212

Of begrijp ik de werking verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb een aantal bestanden waar autosub geen enkele info uit kan halen, behalve de serienaam zelf. Source en Releasegroup herkent autosub als "Unknown". Bij minmatch heb ik Source en Releasegroup als vereiste, maar toch download autosub subs voor deze bestanden die in 9 van de 10 keer niet sync zijn.

Zie nu ook dat het voorkomt bij bestanden waarvan de source wel bekend is, maar de releasegroup niet.

Bugje denk ik?

[ Voor 14% gewijzigd door Mick1990 op 05-08-2016 16:06 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hij download bestanden waarbij de source unknown is?
Plaats eens een paar bestandsnamen dan kan ik testen.

[ Voor 77% gewijzigd door Ben(V) op 05-08-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
schumi2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:38:
Ik heb in AS versie 0.8.15 de series welke hun IMDB en A7 id's miste aangevuld in de mappings sectie en vervolgens een update gedaan naar 0.8.16 maar ik zie in mijn huidige wanted lijst ze niet bijgewerkt worden, de betreffende series zijn nog steeds leeg.

Het format wat ik gebruikt heb lijkt mij goed?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Follow The Money = 3638488
Power = 3281796
Better Call Saul US = 3032476
Marvel Jessica Jones = 2357547
Power 2014 = 3281796
Turn = 2543328
War & Peace = 3910804
Chicago P D = 2805096

code:
1
2
3
4
5
6
3281796 = 4579
3032476 = 4648
2543328 = 4399
2357547 = 5107
3910804 = 5585
2805096 = 4212

Of begrijp ik de werking verkeerd?
Nee dat zie je niet verkeerd.
Plaats eens een paar bestandsnamen van de video's dan kan ik er zelf mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:10:
Hij download bestanden waarbij de source unknown is?
Plaats eens een paar bestandsnamen dan kan ik testen.
Correct. Ik heb in de settings Source en Releasegroup aangevinkt. Voorbeeld: Stargate.Universe.S01E15.mkv staat op mijn server. Deze benaming heb ik zelf aangemaakt omdat ik de show ooit zelf heb geript van mijn Blu-ray collectie. Vergeten te excluden waardoor ik dit probleem tegen kwam.

Autosub herkent netjes de shownaam, seizoennr en episode. De source, quality, codec en group geeft autosub netjes aan als Unknown. Toch heeft autosub engelse ondertiteling gedownload van Addic7ed. Om preciezer te zijn: "STARGATE UNIVERSE.S01E15.720P.SITV DOWNLOADED FROM ADDIC7ED.COM"

Ander voorbeeld: Mad.Men.S02E13.Bluray.mkv. Is eveneens een eigen benaming i.v.m. rippen. Alleen de Source herkent autosub als Blu-ray, de rest is Unknown. Maar toch download hij een sub van releasegroup DOT, dat ten eerste geeneens Blu-ray is en ten tweede niet voldoet aan de minmatch score.

Komt zowel voor bij Addic7ed als bij Opensubtitles. Dit is met de laatste autosub op Windows 7.

Ik heb nu autosub maar herstart en het lijkt beter te gaan. Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zal er eens mee testen, maar ik vermoed dat het een oudere versie van autosub dit gedaan heeft.

EDIT:
Probleem gevonden, er was een statement weggevallen die er voor moest zorgen dat ze overgeslagen werden.
Komt in de nieuwe release mee.
Waarschijnlijk morgen.

[ Voor 46% gewijzigd door Ben(V) op 05-08-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik krijg bij het lokaal uitvoeren van het script om de bestandsnamen aan te passen (en na het instellen van de juiste directory de volgende melding:

code:
1
2
3
  File "script.py", line 24, in <module>
    for dirname, dirnames, filenames in os.walk(Path):
NameError: name 'Path' is not defined

Python versie is 2.7.12 (Ubuntu 16.04 is het OS).

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
import os, codecs,sys

sys.stdout = codecs.getwriter('utf8')(sys.stdout)
sys.stderr = codecs.getwriter('utf8')(sys.stderr)

# Verander dit in het SearchPath voor series zoals je dat in autosub hebt ingestelt
SearchPath = "/series/"

def decodeName(name):
    if type(name) == str: # leave unicode ones alone
        try:
            name = name.decode('utf8')
            #if we get an decode error the name is not unicode so we try to decode with a windows codec
            try:
                name = name.decode('windows-1252')
                print name
                #still an decode erorr then it is an unknown codec
                print error
    return name

for dirname, dirnames, filenames in os.walk(Path):
    filenames = [decodeName(f) for f in filenames]
is de code, met de searchpath gezet. Moet die os.walk(Path) niet os.walk(SearchPath) zijn? :)

EDIT:
Ja dus, het script liep nu wel en is klaar zelfs. Ik herstart autosub lokaal.

EDIT2:
Ik krijg de foutmelding
code:
1
2016-08-05 19:09:31,575 ERROR  scanDir: Something went wrong scanning the folders. Message is: 'ascii' codec can't decode byte 0x92 in position 39: ordinal not in range(128)
alsnog, helaas.

EDIT3:
Zag ook nog wat dingen er staan, wat er helemaal niet hoort, dat verwijderd en Autosub wederom herstart. Ik krijg alsnog de foutmelding. Na het hernoemen en het verwijderen van deze bestanden duurt het nu wel langer eer de foutmelding komt, overigens.

EDIT4:
Heb ook even wat series opgeruimd, die ik toch niet meer keek omdat die o.a. cancelled zijn, dat ruimt al op, maar heb helaas nog niet alles. Ik ga ook mijn naming scheme maar aanpassen denk ik, zo kan ik bijvoorbeeld de namen van de afleveringen makkelijk weg laten, ik zie dat het vooral daarin fout gaat, zoals bijvoorbeeld die kleine ... achter elkaar, de verkeerde apostrof inderdaad en de á komen tevoorschijn bij de output van het script.

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry mijn fout.
Even in regel 24 Path in SearchPath veranderen.

EDIT
Had je dus al gedaan.
Het script wijzigt niet, het schrijft enkel de bestandsnamen naar de console.

Als je dus een lijst met bestandsnamen opje console krijgt en dat zijn namen met bijvoorbeeld zo'n accent erin, dan weet ik dat de detectie goed werkt en ga het inbouwen in autosub.

[ Voor 69% gewijzigd door Ben(V) op 05-08-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, had ik al gedaan inderdaad, hahaha! ;) Ben inmiddels ook wat verder, aangezien het script ook de bestandsnamen geeft die hij niet kan aanpassen, dus ik ben nu bezig die te mass renamen (door Sick Rage). Hopelijk werkt het daarna wel. Ik hou dan als uiteindelijke bestandsnaam de release name aan, lijkt me verder prima.

EDIT:
Ook de renamer in Sick Rage valt over diezelfde files en kan het niet renamen, dan download ik die afleveringen maar even opnieuw. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

Nee dat zie je niet verkeerd.
Plaats eens een paar bestandsnamen van de video's dan kan ik er zelf mee testen.
Een voorbeeld:

Power
Power.2014.S02E01.720p.HDTV.x264-<somereleasegrouphere>

vs

Power.S03E01.720p.HDTV.x264-<somereleasegrouphere>

Ik heb er nog meer maar dit was waar ik even het snelst aan kon komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hmm ik zie het probleem.

De tvdb standaard is dat er alleen een jaartal achter de naam komt als de serie al bestaat en dan is het formaat het jaartal tussen haakjes.
In dit geval dus power (2014).

Autosub begrijpt dat die haakjes wel eens weggelaten worden dus die zet je erbij als hij op tvdb gaat zoeken.

In dit geval is power de eerste serie met die naam dus op tvdb heet hij gewoon power en niet power (2014)
Zal dus wat toevoegen dat als hij hem met jaartal niet vind het een keer zonder jaartal probeert.

EDIT
Aanpassing zit in de volgende release.

Als de naam eindigt met een jaartal probeert hij drie varieties in deze volgorde
Power (2014)
Power 2014
Power

Als het goed is heb je voor dit soort namen dus ook geen namemapping meer nodig.

[ Voor 109% gewijzigd door Ben(V) op 05-08-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het script voor de bestandsnamen heeft geholpen! Ik ben de zure appels tegen gekomen, die heb ik opnieuw kunnen downloaden, nadat ik in Sick Rage een nieuwe naming scheme (ik hou gewoon de release naming aan nu) heb ingesteld.

Super bedankt voor de inzet en support iedereen, ik ben weer helemaal blij! :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
CH40S schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:28:
Ja, had ik al gedaan inderdaad, hahaha! ;) Ben inmiddels ook wat verder, aangezien het script ook de bestandsnamen geeft die hij niet kan aanpassen, dus ik ben nu bezig die te mass renamen (door Sick Rage). Hopelijk werkt het daarna wel. Ik hou dan als uiteindelijke bestandsnaam de release name aan, lijkt me verder prima.

EDIT:
Ook de renamer in Sick Rage valt over diezelfde files en kan het niet renamen, dan download ik die afleveringen maar even opnieuw. ;)
Ik kan het script wel voor je aanpassen zodat hij renamed.
Kan alleen nu even niet bij mijn pc, misschien vanavond of anders morgenochtend.

Ik ga autosub ook aanpassen zodat die zulke bestanden meteen renamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor mij hoeft hij niet te renamen, dat laat ik Sick Rage wel doen en laat die nu gewoon de naam van de release aan houden. :)

Hij laat in elk geval zien om welke files het ging, was voor mij een aantal afleveringen, waarvan ik een aantal heb verwijderd (omdat ik de serie of niet (meer) keek of toch al cancelled was).

Na het script kon ik ook gerichter kijken en zag ik dat ook de SSH naar de machine de tekens waar het om ging ook vreemd weergaf en daardoor soms ook de files niet verwijderen kon. Die heb ik toen met de hand via NFS verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Met renamen bedoel ik niet een andere naam geven maar de naam van een windows codec omzetten naar een utf-8 codec als de systemencoding utf-8 is.

Je ziet aan de bestandsnaam geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, hahaha! Ja, ik denk dat zoiets wel een toffe feature zou zijn, al zie ik het meer als een workaround voor het werkelijke probleem; geen juiste filenaming. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb een nieuwe versie van autosub uitgebracht (0.8.17)

Bij video filenamen die een jaartal bevatten wordt nu ook de variatie zonder jaartal gezocht als hij met jaartal daar niet te vinden is.
Een bug is gefixed waardoor video's zonder source informatie toch subs download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
d:)b

Net geupdate naar 0.8.17 via Autosub zelf. Bedankt voor de snelle fix! Zal de foutief gedownloade subs verwijderen en het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik merk net op dat AutoSub sinds 29/07 niet meer draait op m'n Synology.

De laatste log is 2016-07-29 09:25:01,521 DEBUG checkSub: No subs found for xxxxxx

Via t packagecenter krijg ik hem niet meer gestart. Zijn er nog andere logs waar ik kan gaan kijken?

Zit op DSM 6.0.1-7393 update 2 (voor de duidelijkheid: al m'n packages draaien/draaiden perfect onder DSM6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
wars schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:10:
Ik merk net op dat AutoSub sinds 29/07 niet meer draait op m'n Synology.

De laatste log is 2016-07-29 09:25:01,521 DEBUG checkSub: No subs found for xxxxxx

Via t packagecenter krijg ik hem niet meer gestart. Zijn er nog andere logs waar ik kan gaan kijken?

Zit op DSM 6.0.1-7393 update 2 (voor de duidelijkheid: al m'n packages draaien/draaiden perfect onder DSM6)
via ssh uitvoeren:

/volume1/var/packages/autosub-bootstrapbill/scripts/start-stop-status start

Wat krijg je dan?

Note: even pad controlleren want type dit uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
En anders je nas rebooten, dat helpt meestal ook!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Grolsch schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:25:
En anders je nas rebooten, dat helpt meestal ook!
Inderdaad! m'n hyperbackup liep ook een beetje in de soep; NAS reboot lost alles op. reboot is tegenwoordig precies net iets te vaak nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Namemapping van Mr Robot staat verkeerd.
4158110 = 5151

Na het aanpassen in de settings krijg ik deze melding in de log

code:
1
2
3
2016-08-09 12:42:52,280 ERROR  scanDir: Problem scanning file Mr.Robot.S02E05.720p.HDTV.x264-FLEET.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported
2016-08-09 12:42:51,925 DEBUG  getShowid: Trying to get info for Mr Robot
2016-08-09 12:42:51,924 DEBUG  scanDir: Processing file: Mr.Robot.S02E05.720p.HDTV.x264-FLEET.mkv

AS 0.8.17 op een synology DS713+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, mr. robot staat verkeerd, hij pakt 4158110 : 5907 en dat moet zijn 4158110 : 5151

was volgens mij in het verleden wel goed omdat ik nooit problemen had met de subs, maar nu komen ze niet meer binnen voor deze serie en ze staan wel op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
hij staat er 2x in.
1x goed en dan nog een keer fout.
heb op github ook aangegeven waar het zit

[ Voor 29% gewijzigd door TRaSH op 09-08-2016 13:28 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zal er vanavond naar kijken en eventueel aanpassen.

Ik heb een poging gedaan alle series op addic7ed te mappen op een ImdbId met behulp van een tool die ik geschreven heb, maar de fuzzy logic die de tool gebruikt is niet perfect dus fouten hoor ik graag dan pas ik ze met de hand aan.

EDIT:

Nieuwe versie geplaatst met de correctie.
Ook nog wat andere foutjes eruit gehaald en een paar nieuwe toegevoegd.

@Trash
Als je zo'n wijziging maakt is het handiger om ook de versie in version.py aan te passen.
Anders ziet autosub niet dat er een nieuwe versie is.

[ Voor 32% gewijzigd door Ben(V) op 09-08-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Goedemiddag,

Vraagje, kan ik nog ergens aan Auto-Sub komen? Heb de package van Mdevries draaien op mijn NAS maar Auto-Sub staat nergens tussen.

Heb sinds kort Sonarr draaien met NZBGet, erg blij mee maar nu zou ik ook graag nog de ondertitelingen vinden voor elke aflevering. Begreep dat Auto-Sub daar erg goed in is en in de package van Mdevries moet zitten.

Die toegevoegd maar vind hem nergens.

Kan iemand mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Martijn is gestopt met z'n activiteiten op dit gebied omdat hem de tijd ontbreekt.
Ik zal dit weekend eens gaan zoeken of ik zijn package nog ergens heb staan.
Als dat zo is zal ik die beschikbaar stellen op github.

Als iemand anders nog een laatste versie van dat package heeft dan hoor ik het graag, voor het geval ik hem niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ben(V) schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:02:
Martijn is gestopt met z'n activiteiten op dit gebied omdat hem de tijd ontbreekt.
Ik zal dit weekend eens gaan zoeken of ik zijn package nog ergens heb staan.
Als dat zo is zal ik die beschikbaar stellen op github.

Als iemand anders nog een laatste versie van dat package heeft dan hoor ik het graag, voor het geval ik hem niet meer heb.
O ok, bedankt voor je snelle antwoord Ben.
Wel erg jammer als die nergens meer te vinden is.

Lees er hele positieve verhalen over en wil hem nu ook gebruiken maar kan hem dus niet installeren omdat ik de package er niet van heb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Ben(V) schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:10:
Ik zal er vanavond naar kijken en eventueel aanpassen.

Ik heb een poging gedaan alle series op addic7ed te mappen op een ImdbId met behulp van een tool die ik geschreven heb, maar de fuzzy logic die de tool gebruikt is niet perfect dus fouten hoor ik graag dan pas ik ze met de hand aan.

EDIT:

Nieuwe versie geplaatst met de correctie.
Ook nog wat andere foutjes eruit gehaald en een paar nieuwe toegevoegd.

@Trash
Als je zo'n wijziging maakt is het handiger om ook de versie in version.py aan te passen.
Dus we kunnen onze eigen mappings nu beter weghalen en testen of de build-in mappings kloppen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Goed plan schuimi2004.
Als er iets niet klopt hier even melden dan verander ik het of voeg het toe.

Ik laat mijn tool regelmatig draaien om nieuwe series toe te voegen, omdat de toevoegingen nooit erg veel zijn, controleer ik nu altijd even of de mapping tussen ImdbId en AddicId klopt, maar voor die honderden oude series is dat onmogelijk zelf te doen.

Zit er over te denken die toevoegingen op github te zetten zodat autosub ze zelf op kan halen zonder een nieuwe release te moeten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 10-08-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit de meest recente package van mdevries, misschien kan iemand die hem zoekt het proberen?

https://we.tl/RKu6fqrvgn

AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_20160512-1.spk

Ik heb deze draaien volgens mijn package center en die doet het perfect met updaten:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5v3z9l.png

Het komt overeen met wat ik nu heb draaien op de nas, dus volgens mij is dit de juiste (al had Martijn wel een apart versienummer beheer, dus ik post hieronder even wat ik nog meer heb op mijn schrijf)

Ik heb ook deze versies nog:

AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_20160501-2.spk
AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_0.6.3-4.spk
AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_0.6.23-2.spk
AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_0.6.26-1.spk

Mochten er andere nodig zijn, ik lees het hier wel.

Ik maak trouwens ook van elke update backups sinds een paar maand, dus als er problemen zijn, ik kan helpen om een versie terug te gaan of wat dan ook.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:21:
Goed plan schuimi2004.
Als er iets niet klopt hier even melden dan verander ik het of voeg het toe.
Bij deze even in een apart bericht wat nog niet klopt in mijn autosub:

The Five heeft wel imdb mapping, geen addic7ed (4370528 : ---)
Dit moet voor addic7ed 5786 zijn.

The Frankenstein Chronicles heeft geen enkele mapping
Dit moet voor imdb 4206804 zijn en voor addic7ed 5505

Alvast bedankt voor het toevoegen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:45:
Volgens mij is dit de meest recente package van mdevries, misschien kan iemand die hem zoekt het proberen?
https://we.tl/RKu6fqrvgn
AutoSub-BootstrapBill_noarch-all_20160512-1.spk
Ik krijg hem op een DS216+II niet uitgevoerd. Foutmelding "kon de pakketservice niet uitvoeren". Heb vervolgens een complete "config.proporties" ingezet maar ook dan weigert hij het uitvoeren.

Iemand een idee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ben(V) schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:10:
.....

@Trash
Ja eerste keer dat ik zoiets deed,
nadat ik zag dat je dat gedaan had dacht ik ook bij mijn zelf of dat niet moest.
Heb nu "The Five" toegevoegd want die vond ik er niet tussen.
"The Frankenstein Chronicles" vond ik er wel tussen.
Weet niet of ik het goed gedaan heb nu,
1 voor 1 een pull request toch aanvragen of kan ik ze allemaal tegelijkertijd doen ?

N.B.
Als je het liever zelf in eigen beheer doet mag het ook,
dacht aangezien ik toch vrij heb dat ik je met zulke simpele dingen misschien mee kan helpen.
Dus laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Ik krijg hem op een DS216+II niet uitgevoerd. Foutmelding "kon de pakketservice niet uitvoeren". Heb vervolgens een complete "config.proporties" ingezet maar ook dan weigert hij het uitvoeren.

Iemand een idee?.
Kan je deze versies proberen?
https://we.tl/XLXZ8Lxv74
Als er 1tje lukt kan ik je de bestanden geven om te overschrijven zodat je ook kan updaten.
TRaSH schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:23:
"The Frankenstein Chronicles" vond ik er wel tussen.
Apart, is de bestandsnaam exact zoals hij bij mij is? , ik vind het ook wel raar dat hij erin staat sinds 2015

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2w71q41.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Kan het zelf niet zo snel zeggen waarom hij dat doet,
hij staat er wel tussen
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160810-f5dg-5kb.png
Er zijn trouwens geen NL subs voor
alleen voor aflevering 2 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:31:
[...]
Kan je deze versies proberen?
https://we.tl/XLXZ8Lxv74
Als er 1tje lukt kan ik je de bestanden geven om te overschrijven zodat je ook kan updaten.
Ben bij de 3e gestopt. Zal wel iets anders het probleem zijn. Wat tot @ben(v) wellicht een oplossing heeft.

Update: bedacht mij opeens een oplossing voor DSM6 namelijk wijzigen Start/stopscript met User-root. Deze in alle pakketten aangebracht, DS stop/start. Pakketten kunnen nu uitgevoerd worden behalve Autosub & Couchpotato.

Blijft dus problematisch.

Update 2:
Helaas na nogmaals start/stop DS blijkt de meeste pakketten weer op stop te staan en willen niet uitgevoerd worden. Wat een ellende.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 19:40 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 87 Laatste