“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Probleem is bekent en de oplossing is er al.-placebo- schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:51:
ik heb sinds enige tijd last van het volgende:
2016-07-12 07:52:07,888 ERROR scanDir: Something went wrong scanning the folders. Message is: local variable 'extra_info' referenced before assignment
hierdoor wordt het scannen van de folders vroegtijdig afgebroken (Auto-Sub (0.8.9))
iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Wachten tot ik een nieuwe release uitbreng.
Hoop dat dit weekend te doen
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Verwijderd
Fijn!TommyGun schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:31:
Ik heb 0.8.8 even op mijn hosting gezet
http://uploader.gamergun.com/files/1/autosub%20tweakers.zip
Dan blijft de link in iedergeval tot het weekeinde werken en dan is er wellicht een nieuwe versie.
Dan wacht ik even met verder prutsen.Ben(V) schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:32:
[...]
Probleem is bekent en de oplossing is er al.
Wachten tot ik een nieuwe release uitbreng.
Hoop dat dit weekend te doen
Had in de tussentijd een verse Ubuntu (16.04 LTS) vm opgezet met Autosub 0.8.9 . Mijn gok was dat de error ("cannot concatenate ..") wellicht het gevolg kon zijn van een remote gemounte folder (over smb) en de gebruikte char set (UTF8) die bij t mount commando opgegeven is. Helaas bleef de error ook volharden bij een lokaal gekopieerd bestand (exact dezelfde als op de remote lokatie) dus die vlieger ging niet op.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Als er te weinig informatie in de bestandsnaamof in de naam van een van de subs van bijvoorbeeld opensubtitles zit dan wordt de variable extra_info niet gevuld en als ik daar dan test crashed hij en stopt de scandir.
Die variable moet eerst geinitialiseerd worden.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Sh*t happensBen(V) schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:38:
Nee het is een programmeer fout van mij.
Als er te weinig informatie in de bestandsnaamof in de naam van een van de subs van bijvoorbeeld opensubtitles zit dan wordt de variable extra_info niet gevuld en als ik daar dan test crashed hij en stopt de scandir.
Die variable moet eerst geinitialiseerd worden.
Desalniettemin laat ik de test vm staan, dan kan ik die eerst vernagelen voordat ik de 'productie' vm onderuit schoffel.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Hiermee kan je mensen die gewoon willen dat het werkt de release versie gebruiken.
En de mensen die willen helpen de devolper versie.
Hiermee kan je dan ook bv een kleine test folder maken ipv elke keer 20+ releases er door heen jagen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Als ik dat ook nog moet ondersteunen vanuit autosub zelf wordt het erg veel werk en momenteel heb ik niet zoveel tijd.
Ik wil me dus nu even beperken tot het oplossen van de huidige problemen.
Daarna wil ik een rollback functie inbouwen.
Mensen die willen testen zijn altijd welkom, als je de zipfile van een release bewaard kun je daarmee heel simpel terug naar een oude versie.
Problemen hier melden helpt heel erg, dan kom ik er meestal wel uit.
Wat github betreft volstaat het waarschijnlijk gewoon om een nieuwe branch te maken:Ben(V) schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:47:
Ik weet dat het handiger een ontwikkel versie en een release versie te hebben, maar dan moet ik zelf ook twee releases ondersteunen twee ontwikkel omgevingen opzetten en uitzoeken hoe dat werkt op github.
Als ik dat ook nog moet ondersteunen vanuit autosub zelf wordt het erg veel werk en momenteel heb ik niet zoveel tijd.
Ik wil me dus nu even beperken tot het oplossen van de huidige problemen.
Daarna wil ik een rollback functie inbouwen.
Mensen die willen testen zijn altijd welkom, als je de zipfile van een release bewaard kun je daarmee heel simpel terug naar een oude versie.
Problemen hier melden helpt heel erg, dan kom ik er meestal wel uit.
git checkout -b develop
Daar doe je dan alle changes in en die merge je dan, wanneer stable, met de master (stable).
Support op develop zou ik sowieso niet doen, als je development builds draai kun je problemen verwachten. Men kan wel comments op je development branch geven, dat zijn dan de testers
Ligt er maar net aan wie en wat voor soort gebruikers het zijn. Als er Syno package users tussen zitten bv zal het terug gaan naar vorige versie wellicht lastiger zijn dan iemand die het op een Unix bak draait (die het dus vanuit bv een git clone draait)?Webjunkie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:30:
zijn we hier dan niet allemaal de testers?
voor wie zou die stable versie moeten zijn?
je kan met git sowieso altijd al terug naar de vorige versie.
lijkt me allemaal een hoop extra werk voor ben.
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 14-07-2016 15:51 ]
Verwijderd
voor mij, ik zou niet inzien waarom ik een proefkonijn moet zijn voor iets wat gewoon werkt. Ik update ook minder snel dan de meesten hier, het tooltje doet het perfect en draait stabiel op mijn synology, ik hoef niets extra's, het moet gewoon werken. Als het niet werkt irriteert het mij en moet ik nadenken over subs downloaden.Webjunkie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:30:
zijn we hier dan niet allemaal de testers?
voor wie zou die stable versie moeten zijn?
Ik pak meestal pas een update weer mee als er iets spannends en leuks inzit wat ik kan gebruiken.
met winscp een copy maken voordat je update werkt prima. Moet je er wel aan denken en dat is het lastige als je enthousiast op de update knop ramt.schumi2004 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:51:
[...]
Ligt er maar net aan wie en wat voor soort gebruikers het zijn. Als er Syno package users tussen zitten bv zal het terug gaan naar vorige versie wellicht lastiger zijn dan iemand die het op een Unix bak draait (die het dus vanuit bv een git clone draait)?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 18:49 ]
Zo vind ik bv de manier zoals Sonarr het doet een prima optie in deze situatie, je kunt in de settings de branch opgeven welke je draaien wilt. Wil je de stable versie dan is het dus master, voor living on the edge users de develop branch.
Ik denk als een dergelijk iets erin zit het meer dan voldoende is. Optie om terug te draaien zou ik niet doen omdat dat mijn inziens veel te veel werk kost te coden.

Ik had inderdaad een fout gemaakt met het aanpassen van de directory, deze heb ik nu aangepast en alles draait weer. Heb wel de 0.8.9 versie met de error erop staan, maar als het goed is komt er dit weekend een fix dus dan zal alles wel weer goed draaien!Pantagruel schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:09:
[...]
Even controleren op overtik fouten of copy/paste fouten.
Ik heb zelf de boel vanuit Windows in vi (putty) ge- copy/paste en gecheckt op paste artefacten. Script liep naar aanpassen zonder problemen.
Thnx voor de hulp!
Log wordt wel overspoeld door meldingen dat ik een a7 name mapping moet aanmaken. Zou eigenlijk niet mogen gebeuren aangezien de series als "skipped" staan. Zie niet echt waarom er moet gezocht worden op addic7ed als er toch ingesteld staat dat er geen ondertitels nodig zijn. Maar als dat het enigste is, ben ik alleszins zeer tevreden. Ik wis om de zoveel tijd de "downloaded"-historiek en dan neem ik het logbestand maar even mee
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Die methode gebruikt de github api.schumi2004 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:17:
WinSCP is een optie maar dat geldt niet voor iedereen.
Zo vind ik bv de manier zoals Sonarr het doet een prima optie in deze situatie, je kunt in de settings de branch opgeven welke je draaien wilt. Wil je de stable versie dan is het dus master, voor living on the edge users de develop branch.
Ik denk als een dergelijk iets erin zit het meer dan voldoende is. Optie om terug te draaien zou ik niet doen omdat dat mijn inziens veel te veel werk kost te coden.
[afbeelding]
Dan heeft iedereen ook nog het git package nodig en moet ik uit gaan zoeken hoe die api werkt.
Een rollback is vrij simpel.
Wat de update nu doet is de zipfile ophalen van github, uitpakken, over de bestaande installatie heen kopieren en dan een reboot van autosub forceren.
Een rollback zou simpelweg betekenen een oude zipfile te pakken (die lokaal bewaart wordt) en hetzelfde process gebruiken.
Ik zal er nog eens over nadenken.
Hij gaat ook niet zoeken, hij meld het alleen.Kenhas schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:32:
Ik kan enkel maar zeggen dat, sedert ik enkel addic7ed aangevinkt heb, alles weer perfect draait. Geen enkele foutmelding en zo
Log wordt wel overspoeld door meldingen dat ik een a7 name mapping moet aanmaken. Zou eigenlijk niet mogen gebeuren aangezien de series als "skipped" staan. Zie niet echt waarom er moet gezocht worden op addic7ed als er toch ingesteld staat dat er geen ondertitels nodig zijn. Maar als dat het enigste is, ben ik alleszins zeer tevreden. Ik wis om de zoveel tijd de "downloaded"-historiek en dan neem ik het logbestand maar even mee
Zal wel even kijken of dat eruit kan, nu je het in de gebruikers interface kunt zien is die melding ook overbodig.
Als het goed is zijn de problemen hierin opgelost.
Graag hoor ik het als er nog ergens problemen opduiken.
PS De website van subtitleseeker ligt er weer eens uit dus zoeken op podnapisi en subscene geeft een foutmelding in de debug log.
Die ligt niet aan autosub.
Is het ergens mogelijk dat er een lijstje is met deze info gefilterd kan worden in de log zodat ik kan zien dat ik wat dingen moet doen?Ben(V) schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:06:
Ik heb versie 0.8.10 uitgebracht.
Als het goed is zijn de problemen hierin opgelost.
Graag hoor ik het als er nog ergens problemen opduiken.
PS De website van subtitleseeker ligt er weer eens uit dus zoeken op podnapisi en subscene geeft een foutmelding in de debug log.
The show The Royals (2015) could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
grep -i "Please make an Addic7ed map" AutoSubService.log
valt me mee ;-) wat daar uit kwam
als dan dit verzoek gedaan wordt nadat er gekeken wordt of er wel of geen subs voor gedownload moeten worden dan scheelt dat ook want van de 5 hoeven er 3 niet.
The show Shipping Wars could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Animal Kingdom (2016) could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show The Royals (2015) could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Hardcore Pawn could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Prospectors could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
update: vooralsnog doet deze nieuwe versie het verschrikkelijk goed
en tot mijn verassing zie ik dat ik al meer dan 30.000 subs met autosub heb gedownload .. (slik) ..
Hoe ik dat zie? mijn downloads worden getweet ;-)
Wellicht dat er een optie gemaakt kan worden die aangeeft dat webdl = webrip indien de releasegroup identiek is?
op zich is webdl <> webrip maar soms heb ik het vermoeden dat een uploader het gewoonweg verkeerd benoemd tov hoe het zou moeten.
zie hier:
checkSub: Searching downloadlink(s) for Marvel's Daredevil - S02E13 - WEBDL-720p skgtv, for ['Dutch']
2016-07-15 15:43:32,170 DEBUG getSubLinks: Show ID: 3322312 - Addic7ed ID: 5109 - Language: ['Dutch'] - Title: Marvel's Daredevil
2016-07-15 15:43:32,170 DEBUG getSubLinks: Addic7ed search started for 5109.
2016-07-15 15:43:37,376 DEBUG Addic7ed: Score = 7 of 8 for Dutch sub of Marvel's Daredevil.S02E13.skgtv.
2016-07-15 15:43:37,377 DEBUG Addic7ed: Score = 7 of 8 for Dutch sub of Marvel's Daredevil.S02E13.1080p.webrip.x264-skgtv.
2016-07-15 15:43:37,378 DEBUG checkSub: No subs found for Marvel's Daredevil - S02E13 - WEBDL-720p skgtv
[ Voor 64% gewijzigd door zeroday op 15-07-2016 15:47 . Reden: tikvoutjes ]
There are no secrets, only information you do not yet have
toevoegen van een Serie aan de skiplist via de GUI
Traceback (most recent call last):
File "/home/user/autosub/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond
response.body = self.handler()
File "/home/user/autosub/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/home/user/autosub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/home/user/autosub/autosub/WebServer.py", line 118, in skipShow
message = autosub.Config.WriteConfig()
File "/home/user/autosub/autosub/Config.py", line 551, in WriteConfig
ReadConfig()
File "/home/user/autosub/autosub/Config.py", line 48, in ReadConfig
upgradeConfig(cfg, autosub.CONFIGVERSION, version.configversion)
File "/home/user/autosub/autosub/Config.py", line 637, in upgradeConfig
WriteConfig('all')
TypeError: WriteConfig() takes no arguments (1 given)
Daarna een 2e keer doen
File "/home/user/autosub/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond
response.body = self.handler()
File "/home/user/autosub/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/home/user/autosub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/home/user/autosub/autosub/WebServer.py", line 98, in skipShow
x = literal_eval(x)
File "/usr/lib/python2.7/ast.py", line 49, in literal_eval
node_or_string = parse(node_or_string, mode='eval')
File "/usr/lib/python2.7/ast.py", line 37, in parse
return compile(source, filename, mode, PyCF_ONLY_AST)
File "<unknown>", line 1
-
^
SyntaxError: unexpected EOF while parsing
update.. leek dat door vorige versie de config.properties niet helemaal meer lekker was.. naar wat lege regels verwijderd te hebben lijkt dat het euvel te verhelpen
[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 15-07-2016 16:06 ]
Het kan dat de config.properties om een of andere redden corrupt geraakt is.
Als je dat niet kunt fixen, kun je hem ook gewoon weggooien, dan krijg je vanzelf een nieuwe met default waarden.
Het zou meer problemen geven dan oplossen als ik webrip gelijk zou maken aan web-dl.zeroday schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:50:
[...]
Is het ergens mogelijk dat er een lijstje is met deze info gefilterd kan worden in de log zodat ik kan zien dat ik wat dingen moet doen?
grep -i "Please make an Addic7ed map" AutoSubService.log
valt me mee ;-) wat daar uit kwam
als dan dit verzoek gedaan wordt nadat er gekeken wordt of er wel of geen subs voor gedownload moeten worden dan scheelt dat ook want van de 5 hoeven er 3 niet.
The show Shipping Wars could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Animal Kingdom (2016) could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Hardcore Pawn could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
The show Prospectors could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
update: vooralsnog doet deze nieuwe versie het verschrikkelijk goed
en tot mijn verassing zie ik dat ik al meer dan 30.000 subs met autosub heb gedownload .. (slik) ..
Hoe ik dat zie? mijn downloads worden getweet ;-)
Wellicht dat er een optie gemaakt kan worden die aangeeft dat webdl = webrip indien de releasegroup identiek is?
op zich is webdl <> webrip maar soms heb ik het vermoeden dat een uploader het gewoonweg verkeerd benoemd tov hoe het zou moeten.
zie hier:
checkSub: Searching downloadlink(s) for Marvel's Daredevil - S02E13 - WEBDL-720p skgtv, for ['Dutch']
2016-07-15 15:43:32,170 DEBUG getSubLinks: Show ID: 3322312 - Addic7ed ID: 5109 - Language: ['Dutch'] - Title: Marvel's Daredevil
2016-07-15 15:43:32,170 DEBUG getSubLinks: Addic7ed search started for 5109.
2016-07-15 15:43:37,376 DEBUG Addic7ed: Score = 7 of 8 for Dutch sub of Marvel's Daredevil.S02E13.skgtv.
2016-07-15 15:43:37,377 DEBUG Addic7ed: Score = 7 of 8 for Dutch sub of Marvel's Daredevil.S02E13.1080p.webrip.x264-skgtv.
2016-07-15 15:43:37,378 DEBUG checkSub: No subs found for Marvel's Daredevil - S02E13 - WEBDL-720p skgtv
Als je dat selectief wilt doen moet je er toch naar kijken en dan is handmatig downloaden wel zo snel.
Overigens zal het bijna niet meer voorkomen dat hij geen addicId kan vinden.
Ik heb namelijk 90% van alle shows die op addic7ed te vinden zijn gemapped op een IMDBID en deze info in autosub gestopt.
Die zijn te vinden in de file ID_lookup.py
Als iemand nog eens zo'n melding ziet, even hier melden dan voeg ik hem toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 15-07-2016 18:34 ]
Mooi..Ben(V) schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:26:
Het foutje van de writeconfig heb ik opgelost, nieuwe versie is beschikbaar.
Het kan dat de config.properties om een of andere redden corrupt geraakt is.
Als je dat niet kunt fixen, kun je hem ook gewoon weggooien, dan krijg je vanzelf een nieuwe met default waarden.
tot zover tevreden vandaag. Ik heb er een dikke 60 subs bij of zo ;-)
Verwijderd
Handig linkje voor wie wil zien of hij het weer doet:Ben(V) schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:06:
De website van subtitleseeker ligt er weer eens uit dus zoeken op podnapisi en subscene geeft een foutmelding in de debug log.
http://www.isitdownrightnow.com/subtitleseeker.com.html
De error die ik krijg op de webinterface is als volgt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. In addition, the custom error page failed: OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl' Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 435, in index @cherrypy.expose File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1259, in __init__ self._compile(source, file, compilerSettings=compilerSettings) File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1546, in _compile self._fileMtime = os.path.getmtime(file) File "/usr/local/python/lib/python2.7/genericpath.py", line 62, in getmtime return os.stat(filename).st_mtime OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl' |
Als ik handmatig autosub start via putty krijg ik onderstaand als response
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| root@dulanas:/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill# /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status start Starting AutoSub-BootstrapBill ... su: warning: cannot change directory to /var/services/homes/autosub-bootstrapbill: No such file or directory AutoSub: Initializing variables and loading config *************************************************************************** Config ERROR: Not a valid configuration file! Using default values instead! *************************************************************************** Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values (0.0.0.0:8083). Config WARNING: The webserver is started without authentication! AutoSub: Starting as a daemon AutoSub: Disabling console output for daemon. AutoSub: Starting output to log. Bye! |
Ik heb de laatste versie geprobeerd en de verise uit deze post. Dezelfde fout blijft echter aanhouden. Kan iemand me de goede weg in helpen?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik heb de package van mdevries geinstalleerd en ben daarna gaan rommelen. Ik denk dat ik morgen AutoSub even verwijder uit het package center en opnieuw installeer. Versie 0.8.10? Kan ik gewoon alles van github afhalen en overschrijven of?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:30:
Waarom probeer je niet de packages van mdevries en update je die naar 0.8.10? Werkt dat niet?
Verwijderd
Ik weet niet wat je met rommelen bedoelt, maar dat klinkt niet goed
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 06:41 ]
zo heb ik de pushover.py de info regel aangepast zodat het voor mij sneller te zien in de notificatie scherm welke sub er gedownload is.
en de file op read only gezet zodat hij niet overschreven word
maar daardoor kan ik dus niet de auto update functie gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door TRaSH op 16-07-2016 08:25 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Volgens mij is het probleem met pushover al lang opgelost en stuurt hij de berichten nu gewoon prima uit, dus een eigen aanpassing lijkt me overbodig.
Overigens ligt het aan het feit dat je hem read-only zet, daardoor breekt autosub het upgrade process af zo gauw hij aan het bewuste bestand toe is.
Als je hem gewoon tevoren even saved, een update doet en daarna de oude terugzet gaat alles prima.
Overigens is die interne upgrade voornamelijk bedoelt voor mensen die niet zo technisch zijn en bijvoorbeeld steeds moesten wachten tot er een nieuw package gebouwd was.
Alle anderen kunnen eenvoudig zelf updaten door de zipfile van github te downloaden en die over de oude versie heen te kopieren of git instaleren en een git pull doen.
De fout die jij laat zien is opgelost in de laatste versie (0.8.11), echter waarschijnlijk draai jij onder DSM 6 en het package (net als vele andere packages) is daar nog niet geschikt voor.Tiwazz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:46:
Ik help iemand met het inrichten van AutoSub op zijn nieuwe NAS (DS216Play) echter krijg ik de webinterface al niet aan de praat. Zoals te lezen in dit topic hebben meerdere er last van maar krijg het niet opgelost, ook als ik een oudere versie plaats. Ik zelf gebruik op mijn NAS nog DSM5 en daar werkt het nog als een zonnetje.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. In addition, the custom error page failed: OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl' Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 435, in index @cherrypy.expose File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1259, in __init__ self._compile(source, file, compilerSettings=compilerSettings) File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1546, in _compile self._fileMtime = os.path.getmtime(file) File "/usr/local/python/lib/python2.7/genericpath.py", line 62, in getmtime return os.stat(filename).st_mtime OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl'
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 root@dulanas:/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill# /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status start Starting AutoSub-BootstrapBill ... su: warning: cannot change directory to /var/services/homes/autosub-bootstrapbill: No such file or directory AutoSub: Initializing variables and loading config *************************************************************************** Config ERROR: Not a valid configuration file! Using default values instead! *************************************************************************** Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values (0.0.0.0:8083). Config WARNING: The webserver is started without authentication! AutoSub: Starting as a daemon AutoSub: Disabling console output for daemon. AutoSub: Starting output to log. Bye!
Ik heb de laatste versie geprobeerd en de verise uit deze post. Dezelfde fout blijft echter aanhouden. Kan iemand me de goede weg in helpen?
Als je upgrade vanDSM5 naar DSM6 en je had autosub onder DSM 5 al geinstalleerd dan is het wel werkbaar maar een nieuwe installatie onder DSM 6 geeft problemen.
Of het werkt weet ik niet maar je zou voordat je autosub installeerd een user met de naam:
kunnen aanmaken en die admin rechten geven.autosub-bootstrapbill
Misschien krijg je het dan werkbaar.
Dat is dus het probleem, ik krijg de error die ik heb geplaatst direct als ik naar de webinterface ga als ik de package uit de packet center installeerVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 06:39:
je kan na installatie van de package van mdevries naar de webinterface gaan en dan updaten, dan hoef je niet met github aan de slag.
Ik weet niet wat je met rommelen bedoelt, maar dat klinkt niet goed
Bedankt! Het is inderdaad een hagel nieuwe NAS met DSM6. Ik had de user al aangemaakt maar toen had ik het al geïnstalleerd en wat dingen aangepast op de achtergrond. Ik zal alles opruimen en het nog eens proberen.Ben(V) schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:00:
[...]
De fout die jij laat zien is opgelost in de laatste versie (0.8.11), echter waarschijnlijk draai jij onder DSM 6 en het package (net als vele andere packages) is daar nog niet geschikt voor.
Als je upgrade vanDSM5 naar DSM6 en je had autosub onder DSM 5 al geinstalleerd dan is het wel werkbaar maar een nieuwe installatie onder DSM 6 geeft problemen.
Of het werkt weet ik niet maar je zou voordat je autosub installeerd een user met de naam:
[...]
kunnen aanmaken en die admin rechten geven.
Misschien krijg je het dan werkbaar.
Stel dat dan dezelfde error komt is er op dit moment geen manier om autosub aan de praat te krijgen op een schone DSM6?
Zelf heb ik geen verstand van linux en package bouwen.
ik pas ook vaak wat aan en als ik dan wat wil updaten dan do ik een git stash commando en daarna een git pull hierna pas ik wat ik aangepast wil hebben weer aan ..TRaSH schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 08:23:
Enigste nadeel van deze auto update is dat hij niet update als je zelf iets aangepast hebt in 1 van de .py files.
zo heb ik de pushover.py de info regel aangepast zodat het voor mij sneller te zien in de notificatie scherm welke sub er gedownload is.
en de file op read only gezet zodat hij niet overschreven word
maar daardoor kan ik dus niet de auto update functie gebruiken.
kleine moeite.
Verwijderd
Je kan wel dsm5 erop installeren met wat tips van google (of youtube). Maar ik weet niet of de vriend waar hij van is dat wel wil.Tiwazz schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:25:
Het is inderdaad een hagel nieuwe NAS met DSM6. Ik had de user al aangemaakt maar toen had ik het al geïnstalleerd en wat dingen aangepast op de achtergrond.
[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 11:33 ]
DSM 6 geeft met bijna alle derde partijen packages problemen.
Helaas is er voor de nieuwste modellen helemaal geen DSM 5.2 meer.
Verwijderd
De 216play waar hij nu mee bezig is heeft volgens mij wel dsm 5.2 gekregen, zeker de moeite waard om dat erop te zetten.Ben(V) schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:41:
Helaas is er voor de nieuwste modellen helemaal geen DSM 5.2 meer.
Ik heb die folder simpelweg gekopieerd uit '/volume1/\@appstore/AutoSub-BootstrapBill/' waarna de webinterface werkt. Het is versie 0.8.8 maar blijf er nu mooi vanaf, heb ik toch iets goeds gerommeld
Edit:
En de eerste subs zijn al binnen, top
Tevens door wat te klooien in de config files en rechten staan nu ook al mijn pakketten zoals nzbget, couchpotato, sonarr en autosub als started in packet center en kan ik vanuit daar alles ook gewoon stoppen zoals op DSM5.2
[ Voor 23% gewijzigd door ndonkersloot op 16-07-2016 11:59 ]
Verwijderd
Mijn vermoeden is dat Cheetah wel aanwezig is maar niet volledig geïnstalleerd is. Geprobeerd om (binnen Cheetah) setup.py, setupconfig.py, setuptools.py te draaien maar lost ook niets op.
Output van Autosub:
=====
MacMini:autosub macmini$ python /Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py
AutoSub: Initializing variables and loading config
File "/Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 148, in <module>
sys.exit(main())
File "/Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 95, in main
autosub.Initialize()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/__init__.py", line 195, in Initialize
Config.ReadConfig()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/Config.py", line 43, in ReadConfig
Message = WriteConfig()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/Config.py", line 537, in WriteConfig
for Name in autosub.USERNAMEMAPPING:
TypeError: 'NoneType' object is not iterable
=====
Wie weet de oplossing?
Nu zie ik alleen het volgende staan:The show Battlebots 2015 could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map
Alleen kent addic7ed uberhaupt geen battlebots, moet ik dan gewoon 0 invullen ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Wel bevat de nieuwste versie 90% van alle series die op addic7ed staan met de mapping naar het ImdbId.
Daarom doet hij het beter
0 invullen zou goed moeten zijn.
Als je niets invult blijft hij elk rondje op addic7ed zoeken naar die serie.
Misschien moet is een addicId van 0 wel als skipped voor addic7ed behandelen, iets voor een volgende release.
Dit ligt niet aan cheetah.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:11:
Ik wil Autosub op een Mac installeren.Ik begrijp dat Cheetah nodig dus die ook geïnstalleerd. Autobus werkt nog steeds niet.
Mijn vermoeden is dat Cheetah wel aanwezig is maar niet volledig geïnstalleerd is. Geprobeerd om (binnen Cheetah) setup.py, setupconfig.py, setuptools.py te draaien maar lost ook niets op.
Output van Autosub:
=====
MacMini:autosub macmini$ python /Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py
File "/Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 148, in <module>
sys.exit(main())
File "/Applications/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 95, in main
autosub.Initialize()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/__init__.py", line 195, in Initialize
Config.ReadConfig()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/Config.py", line 43, in ReadConfig
Message = WriteConfig()
File "/Applications/__WebApps/autosub/autosub/Config.py", line 537, in WriteConfig
for Name in autosub.USERNAMEMAPPING:
TypeError: 'NoneType' object is not iterable
=====
Wie weet de oplossing?
Dit is een bugje in autosub als er nog geen config.properties is.
Probleem is opgelost.
Er staat een nieuwe versie op github (0.8.12)
Verwijderd
Zorgt Autosub op deze wijze ook voor zijn eigen updates?
Inderdaad nu is de error weg, ik krijg nu alleen continu nog het volgende:Ben(V) schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:13:
Er zit geen verschil in werking tussen DSM 6 en DSM 5.
Wel bevat de nieuwste versie 90% van alle series die op addic7ed staan met de mapping naar het ImdbId.
Daarom doet hij het beter
0 invullen zou goed moeten zijn.
Als je niets invult blijft hij elk rondje op addic7ed zoeken naar die serie.
Misschien moet is een addicId van 0 wel als skipped voor addic7ed behandelen, iets voor een volgende release.
1
| getSubLink: The SubtitleSeeker server returned an error. Message is No JSON object could be decoded |
Nu las ik hier ergens dat het waarschijnlijk een hickup is in de verbinding, maar krijg het nu elke keer. Heb popinasi maar uitgezet kijken of dat helpt.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
1
| 2016-07-19 22:10:39,041 ERROR AutoSub: Could not remove the PID file. Error is: [Errno 2] No such file or directory: '/Auto-Sub/autosub.pid' |
Het maakt echter niet uit of ik wel of geen poort aangeef bij het server adres, op de poorten die mailgun biedt (25, 465, 587 en 2525) blijft het vezenden van de testmail niet lukken, ook als plaintext niet.
Niet zomaar een vraag hier klakkeloos dumpen, beetje eigen inzet tonen (zoals lezen) mag best. Zo moeilijk is het niet en je hebt in elk geval 2 oplossingen die je hopelijk ook zelf kan bedenken, als je de foutmelding goed gelezen hebt.itsme9x schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:
Sinds de laatste update:
code:
1 2016-07-19 22:10:39,041 ERROR AutoSub: Could not remove the PID file. Error is: [Errno 2] No such file or directory: '/Auto-Sub/autosub.pid'
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2016 23:18 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__ self.command.run() File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/checkSub.py", line 56, in run SubsNL,SubsEN = autosub.getSubLinks.getSubLinks(Wanted) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 216, in getSubLinks scoreListSubSeekerNL,scoreListSubSeekerEN = SubtitleSeeker(Wanted, sourceWebsites) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 50, in SubtitleSeeker log.info('getSublink: No subtitle found on Subtitleseeker for this video : %s' % Wanted['originalFileLocationOnDisk']) KeyError: 'originalFileLocationOnDisk' |
Dit blijft hij ook doen elke keer als ik hem opnieuw start, tevens kan ik subtitleseeker ook niet uitzetten omdat hij begint met een search als hij opstart en dan kan ik de instellingen niet veranderen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 20-07-2016 09:10 ]
Ik zou SubtitleSeeker uitzetten als provider, het levert, zoals je ook in de foutmelding (wederom) ziet, teveel problemen op. Tel erbij op dat hij vaak toch al niet bereikbaar is (zoals eerder ook aangegeven) en de meeste NL subs worden gepost op OpenSubtitles en Addic7ed. Die keren dat ik via een andere dan deze twee een sub binnen haal, zijn het vaak nog brakke subs ook.Cyrus The Virus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:28:
Ik zie dat autosub weer crashed op de synology, via putty krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__ self.command.run() File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/checkSub.py", line 56, in run SubsNL,SubsEN = autosub.getSubLinks.getSubLinks(Wanted) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 216, in getSubLinks scoreListSubSeekerNL,scoreListSubSeekerEN = SubtitleSeeker(Wanted, sourceWebsites) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/getSubLinks.py", line 50, in SubtitleSeeker log.info('getSublink: No subtitle found on Subtitleseeker for this video : %s' % Wanted['originalFileLocationOnDisk']) KeyError: 'originalFileLocationOnDisk'
Dit blijft hij ook doen elke keer als ik hem opnieuw start, tevens kan ik subtitleseeker ook niet uitzetten omdat hij begint met een search als hij opstart en dan kan ik de instellingen niet veranderen.
Gezien de foutmelding, gok ik (ik weet het, assumption is the mother of it...TRaSH schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:42:
Kan je de config file niet handmatig aanpassen ?
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2016 10:07 ]
Dat wou ik inderdaad doen, maar zodra ik autosub start gaat hij zoeken en kan ik de config niet aanpassen, had al zitten zoeken naar config file via winscp maar kon niks vinden.CH40S schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
[...]
Ik zou SubtitleSeeker uitzetten als provider, het levert, zoals je ook in de foutmelding (wederom) ziet, teveel problemen op. Tel erbij op dat hij vaak toch al niet bereikbaar is (zoals eerder ook aangegeven) en de meeste NL subs worden gepost op OpenSubtitles en Addic7ed. Die keren dat ik via een andere dan deze twee een sub binnen haal, zijn het vaak nog brakke subs ook.
[...]
Gezien de foutmelding, gok ik (ik weet het, assumption is the mother of it...) dat het fout gaat bij het downloaden van een sub via SubtitleSeeker. Auto-Sub herstarten en SubtitleSeeker als provider uitvinken voordat hij subs gaat zoeken.
Je kunt echter niet updaten als hij snel crashed.
De config is een bestand met de naam "config.properties" en is te vinden in de root van je installatie.
Als je in podnapisi en subscen even op False zet dan gebruikt hij subtitleseeker niet meer.
SuperBen(V) schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:19:
Ik heb het probleem voor je opgelost met een nieuwe versie.
Je kunt echter niet updaten als hij snel crashed.
De config is een bestand met de naam "config.properties" en is te vinden in de root van je installatie.
Als je in podnapisi en subscen even op False zet dan gebruikt hij subtitleseeker niet meer.
hoe en wat heb je ingevuld?CH40S schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:16:
Omdat de problemen die ik had aanhielden, heb ik maar even een compleet nieuwe installatie van Auto Sub gemaakt, ik had alleen een backup moeten maken van de settings, vrees ik. Sinds de totaal schone herinstallatie kan ik geen email notificaties meer versturen. Ik gebruik mailgun als mailprovider en heb de gegevens juist ingevuld.
bij mij doet de mail het nog steeds, althans, de laatste mail is van gisteren ..
Ik heb alle gegevens ingevuld die nodig zijn voor mailgun, dus gebruikersnaam, wachtwoord, from adres, to adres en zelfs het onderwerp, uiteraard ontbreekt de hostname voor de server ook niet, zowel inclusief als exclusief de poort heb ik geprobeerd. Het onderwerpveld had ik voordat ik ging herinstalleren niet ingevuld.zeroday schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:16:
hoe en wat heb je ingevuld?
bij mij doet de mail het nog steeds, althans, de laatste mail is van gisteren ..
Ik heb de vraag niet klakkenloos hier vermeld, een search op pid levert alleen documenten voor synology op, aangezien ik geen synology heb kan ik hier niks mee. Verder is het bestand er gewoon niet, het gaat niet om aan rechten issue oid wat makkelijk aan te passen is.CH40S schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:16:
Omdat de problemen die ik had aanhielden, heb ik maar even een compleet nieuwe installatie van Auto Sub gemaakt, ik had alleen een backup moeten maken van de settings, vrees ik. Sinds de totaal schone herinstallatie kan ik geen email notificaties meer versturen. Ik gebruik mailgun als mailprovider en heb de gegevens juist ingevuld.
Het maakt echter niet uit of ik wel of geen poort aangeef bij het server adres, op de poorten die mailgun biedt (25, 465, 587 en 2525) blijft het vezenden van de testmail niet lukken, ook als plaintext niet.
[...]
Niet zomaar een vraag hier klakkeloos dumpen, beetje eigen inzet tonen (zoals lezen) mag best. Zo moeilijk is het niet en je hebt in elk geval 2 oplossingen die je hopelijk ook zelf kan bedenken, als je de foutmelding goed gelezen hebt.
En kijk nu nog eens goed naar de foutmelding...itsme9x schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:05:
Verder is het bestand er gewoon niet, het gaat niet om aan rechten issue oid wat makkelijk aan te passen is.
Ik heb de vrijheid genomen de foutmelding wat leesbaarder te maken. Overigens is een PID-file een bestand waarin een proces zijn process ID wegschrijft. Ik weet alleen even niet te vertellen waarom dat is. Overigens staan die dingen meestal elders en niet binnen de map van het programma zelf.itsme9x schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:
Sinds de laatste update:
code:
1 AutoSub: Could not remove the PID file.
code:
1 Error is: [Errno 2] No such file or directory: '/Auto-Sub/autosub.pid'
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2016 19:51 ]
Als autosub wordt afgesloten wordt die pid file weer verwijdert.
Scripts kunnen dat gebruiken om bijvoorbeekd te kijken of autosub draait of niet.
Deze melding komt dus bij het afsluiten van autosub als die pid file verdwenen is of door een rechten probleem niet te verwijderen is.
dit werkt bij mijCH40S schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:30:
[...]
Ik heb alle gegevens ingevuld die nodig zijn voor mailgun, dus gebruikersnaam, wachtwoord, from adres, to adres en zelfs het onderwerp, uiteraard ontbreekt de hostname voor de server ook niet, zowel inclusief als exclusief de poort heb ik geprobeerd. Het onderwerpveld had ik voordat ik ging herinstalleren niet ingevuld.
mailsrv = www.domein.com:587
mailfromaddr = zeroday@domein.com
mailtoaddr = zeroday@domein.com
mailusername = zeroday@domein.com
mailpassword = wachtwoord
mailsubject = Subs info
mailencryption = TLS
mailauth = LOGIN
ik moet op port 587 afleveren omdat relay standaard uitstaat op 25 (mailserver draait niet local). daarnaast is het van belang om te zorgen dat eventele encryptie goed staat. Ik heb indertijd vele tests met de originele maker van autosub gedaan om de mail aan de praat te krijgen en tot de dag van vandaag werkt het.
Let erop dat je geen spaties ergens achter een regel hebt staan, daar kan de config niet tegen blijkbaar.
heel misschien zou het kunnen dat als je de gegevens via de GUI hebt ingegeven het niet goed werkt maar als je het in de file zelf edit wellicht wel.
Even uit proberen dus.
Ik zag gisteren dat ik de map van de series niet goed ingesteld had staan. Die aangepast, AutoSub herstart en kreeg vervolgens email dat subs gedownload waren. Wellicht werkt die test optie niet meer binnen AutoSub. Ik zal dus vanavond de mailsettings aanpassen, zodat hij netjes via TLS verstuurd naar mailgun.
Die test request komt helemaal niet in het python deel van autosub aan, dat kun je ook zien aan dat 'Testing mail' blijft draaien.
Het moet dus ergens in het javascript deel zitten. Kan het nog niet vinden, maar als ik wat meer tijd heb zal ik verder zoeken.
EDIT:
Probleem gevonden in het javascript.
Er is een nieuwe versie beschikbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 21-07-2016 10:15 ]
ah het test gedeelte ..Ben(V) schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:40:
Net even getest, maar de test mail vanuit autosub werkt inderdaat niet meer.
Die test request komt helemaal niet in het python deel van autosub aan, dat kun je ook zien aan dat 'Testing mail' blijft draaien.
Het moet dus ergens in het javascript deel zitten. Kan het nog niet vinden, maar als ik wat meer tijd heb zal ik verder zoeken.
EDIT:
mja die gebruik ik niet als het andere werkt ;-) Fijn dat er een oplossing is !
Deze laatste update wordt niet gezien als ik een versie check of update doe.Ben(V) schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:40:
Net even getest, maar de test mail vanuit autosub werkt inderdaat niet meer.
EDIT:
Auto-Sub version: 0.8.14 op een Synology
Er is een nieuwe versie (08.15)
Heb meteen maar weer een paar addic7ed serie mappings van nieuwe series toegevoegd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| 2016-07-22 08:10:51,531 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E04 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,530 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E10 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,529 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E07 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,528 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E01 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,527 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E16 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,526 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E11 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,525 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E12 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,524 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E13 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,523 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E14 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,521 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E15 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,520 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E03 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,519 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E02 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,518 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E17 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,517 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E09 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,517 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E08 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,516 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E06 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 08:10:51,436 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E05 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,503 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E09 - WEBDL-1080p NLSubs.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,502 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E07 - WEBDL-1080p NLSubs.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,501 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E06 - WEBDL-1080p NLSubs.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,500 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E08 - WEBDL-1080p iON.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,499 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E04 - WEBDL-1080p iON.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,499 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E05 - WEBDL-1080p iON.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,498 ERROR scanDir: Problem scanning file Marvel's Daredevil - S02E13 - WEBDL-1080p NLSubs.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported 2016-07-22 00:51:25,488 ERROR scanDir: Problem scanning file Mom S01E04 Web-DL.mkv. Error is: decoding Unicode is not supported |
[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 22-07-2016 09:53 ]
Aan de scandir module is niets verandert.
Processed hij de andere files wel of doet hij dit met alle files?
Welk os draait je op?
[ Voor 28% gewijzigd door Ben(V) op 22-07-2016 21:37 ]
[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 22-07-2016 23:14 ]
Als het enkel een paar files betreft zit er waarschijnlijk een karakter in de naam die je niet ziet en waar autosub over struikelttcviper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:07:
Synology, DSM 6.02 , nog nooit eerder gezien dit probleem, en het is puur bij die paar afleveringen inderdaad, so far. Es kijken of het morgen nog is
.
Komt meestal doordat de bestandsnamen op bijvoorbeeld een windows system zijn ingepakt voor nzb en weer worden uitgepakt op je NAS.
Ze zijn dan met een windows codec ingepakt en worden daarmee op je NAS (die alleen utf-8 kent) uitgepakt.
Vroeger (een aantal releases geleden) stopte autosub dan met scannen en gaf een vage foutmelding.
Nu geeft hij een foutmelding per bestandsnaam en gaat dan verder met scannen.
Het valt nu dus waarschijnlijk meer op.
Ik heb al vele uren besteed aan het opvangen van dit probleem, maar ik heb tot op heden nog geen bestandsnaam kunnen maken die dat probleem bij mij veroorzaakt dus kan ik er ook niet mee testen.
Ik gebruik helemaal geen nzb's namelijk.
Het is een error van de walkdir functie.
2016-07-23 18:55:02,272 INFO checkSub: Searching downloadlink(s) for The Ranch - S01E01 - WEBDL-720p skgtv, for$
2016-07-23 18:55:02,272 DEBUG getSubLinks: Show ID: None - Addic7ed ID: None - Language: ['Dutch'] - Title: The$
2016-07-23 18:55:02,273 DEBUG getSubLinks:Opensubtitles search started for None.
2016-07-23 18:55:05,275 ERROR Opensubtitles: Error from Opensubtitles search API
2016-07-23 18:55:05,275 DEBUG checkSub: No subs found for The Ranch - S01E01 - WEBDL-720p skgtv
hierbij aantekenend dat ik wel een addic7ed mapping had met een imdb maar geen imdb naar titel .. (tsjsa)
dus eigenlijk zou er in de GUI al een melding moeten komen dat indien IMDB = null & addic7ed = null omdat ie nog niet in de namemappinglist staat dat er dan wat moet gebeuren.
Maar goed .. ;-) even zelf een regeltje erbij kloppen en het moet weer werken
Klein ander issuetje ..
geta7ID: The show Shipping Wars could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
2016-07-23 19:22:01,562 DEBUG getShowid: Returned ID's - IMDB: 2128103, Addic7ed: None, ShowName: Shipping Wars
2016-07-23 19:22:01,563 DEBUG scanDir: SKIPPED %s by Skipshow rules from config.
waarom een %s ??
[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 23-07-2016 19:22 ]
Er komen nooit meldingen in de Gui alleen in de log.
Hij komt dan in de "Wanted" lijst te staan met ontbrekende ID's zodat je kunt zien dat ze ontbreken en er wat aan doen.
Verder zoekt hij eventueel nog op podnapisi en/of subscene omdat daar alleen op naam gezocht wordt en geen ID's nodig zijn.
Die %s zal wel een foutje in de logmelding zijn, zal het fixen.
[ Voor 34% gewijzigd door Ben(V) op 23-07-2016 21:25 ]
Verwijderd
Helaas blijft Autosub zeuren en ik vermoed dat dit komt omdat Cheetah weliswaar gedownload/uitgepakt is maar niet geïnstalleerd. Alleen kan ik nergens vinden hoe Cheetah te installeren.
Foutmeldingen:
============
MacMini:autosub MacMini$ python /__WebApps/autosub/AutoSub.py
ERROR!!! Cheetah is not installed yet. Download it from: http://pypi.python.org/pypi/Cheetah/2.4.4
File "/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 148, in <module>
sys.exit(main())
File "/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 122, in main
import autosub.AutoSub
File "/__WebApps/autosub/autosub/AutoSub.py", line 4, in <module>
import autosub.WebServer
File "/__WebApps/autosub/autosub/WebServer.py", line 54, in <module>
class PageTemplate (Template):
NameError: name 'Template' is not defined
========
Hoe los ik dit op?
Ik heb precies hetzelfde op mn ubuntu server.Tiwazz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:46:
Ik help iemand met het inrichten van AutoSub op zijn nieuwe NAS (DS216Play) echter krijg ik de webinterface al niet aan de praat. Zoals te lezen in dit topic hebben meerdere er last van maar krijg het niet opgelost, ook als ik een oudere versie plaats. Ik zelf gebruik op mijn NAS nog DSM5 en daar werkt het nog als een zonnetje.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 500 Internal Server Error The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. In addition, the custom error page failed: OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl' Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 435, in index @cherrypy.expose File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1259, in __init__ self._compile(source, file, compilerSettings=compilerSettings) File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1546, in _compile self._fileMtime = os.path.getmtime(file) File "/usr/local/python/lib/python2.7/genericpath.py", line 62, in getmtime return os.stat(filename).st_mtime OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/root/interface/templates/home.tmpl'
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 root@dulanas:/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill# /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status start Starting AutoSub-BootstrapBill ... su: warning: cannot change directory to /var/services/homes/autosub-bootstrapbill: No such file or directory AutoSub: Initializing variables and loading config *************************************************************************** Config ERROR: Not a valid configuration file! Using default values instead! *************************************************************************** Config ERROR: The webserver section is required! Now setting the default values (0.0.0.0:8083). Config WARNING: The webserver is started without authentication! AutoSub: Starting as a daemon AutoSub: Disabling console output for daemon. AutoSub: Starting output to log. Bye!
Heb het maar quick en dirty opgelost door een softlink te maken in mn root directory;
sudo ln -s /app/autosub-bootstrapbill/interface /interface
dus /app/autosub-bootstrapbill is waar mn installatie staat
GENERAL
Installation Location /
Config file /app/autosub-bootstrapbill/config.properties
Database file /database.db
Log file /app/autosub-bootstrapbill/AutoSubService.log
install location staat op /
en database file zit ook op een aparte locatie.
Ik zie niet zo snel waar je dit aan kunt passen?
Unpack de .tar met cheetahVerwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:19:
Helaas moest o.a. Autosub opnieuw op een iMac installeren. Nodig is blijkbaar Cheetah dus die gedownload en staat ook netjes in een map.
Helaas blijft Autosub zeuren en ik vermoed dat dit komt omdat Cheetah weliswaar gedownload/uitgepakt is maar niet geïnstalleerd. Alleen kan ik nergens vinden hoe Cheetah te installeren.
Foutmeldingen:
============
MacMini:autosub MacMini$ python /__WebApps/autosub/AutoSub.py
ERROR!!! Cheetah is not installed yet. Download it from: http://pypi.python.org/pypi/Cheetah/2.4.4
File "/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 148, in <module>
sys.exit(main())
File "/__WebApps/autosub/AutoSub.py", line 122, in main
import autosub.AutoSub
File "/__WebApps/autosub/autosub/AutoSub.py", line 4, in <module>
import autosub.WebServer
File "/__WebApps/autosub/autosub/WebServer.py", line 54, in <module>
class PageTemplate (Template):
NameError: name 'Template' is not defined
========
Hoe los ik dit op?
Ga in de folder staan waar je hem uitgepakt hebt.
Geef het volgende commando:
sudo python setup.py install
Dat is een betere oplossing dan wat ik had gedaan, naja het draait nurav994 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:00:
[...]
Ik heb precies hetzelfde op mn ubuntu server.
Heb het maar quick en dirty opgelost door een softlink te maken in mn root directory;
sudo ln -s /app/autosub-bootstrapbill/interface /interface
dus /app/autosub-bootstrapbill is waar mn installatie staat
Klopt dat?
Wordt door iemand anders beheerd, doorzoek het topic even.Samplex schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:04:
Word de synology versie niet meer bijwerkt, deze is namelijk 0.8.0
Klopt dat?
Updates kunnen vanuit autosub zelf gedaan worden.
Bij een nieuwe installatie krijg je 0.8.0 en kun je daarna vanuit autosub zelf updaten naar de laatste versie.
Alleen krijg ik nu ERROR scanDir: Root path /volume1/Media/Series does not exist, aborting...
Path bestaat wel zeker.
Wat is nu echt de correcte oplossing omtrent autosub en DSM6 om deze goed te kunnen draaien?
[ Voor 7% gewijzigd door Samplex op 27-07-2016 16:45 ]
DSM is hoofdletter gevoelig dus kijk eens of daar geen tikfoutje zit.
Verder werkt het aanmaken van een gebruiker door het package onder DSM 6 niet goed.
Je kunt proberen een gebruiker genaamd 'autosub-bootstrapbill' aan te maken en die admin rechten te geven.
Daarna een keer rebooten help ook.
Laat even weten of het gaat werken.
[ Voor 57% gewijzigd door Ben(V) op 28-07-2016 08:49 ]
Het Path is goed, overgenomen en gecontroleerd met pwd commando.Ben(V) schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:17:
Als autosub opstart maakt hij een .pid file aan met daarin het process id.
Als autosub wordt afgesloten wordt die pid file weer verwijdert.
Scripts kunnen dat gebruiken om bijvoorbeekd te kijken of autosub draait of niet.
Deze melding komt dus bij het afsluiten van autosub als die pid file verdwenen is of door een rechten probleem niet te verwijderen is.
User aangemaakt, allen via Package center start deze niet op.
Toen handmatig:
admin@NAS1:/volume1/@appstore/python/bin/python /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/AutoSub.py
AutoSub could not create the PID file. Error is: [Errno 13] Permission denied: u'/volume1/@appstore/python/bin/autosub.pid'
Could not create log folder, fallback to default
initDatabase: Could not create database, please check if AutoSub has write access to write the following file database.db
De user is lid van Administrators groep.
Dan maar vanuit de Autosub-BootstrapBill directory:
admin@NAS1:/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill$ /volume1/@appstore/python/bin/python /volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/AutoSub.py
Could not create log folder, fallback to default
AutoSub: Starting output to log. Bye!
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE Error in HTTP server: shutting down
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/process/servers.py", line 187, in _start_http_thread
self.httpserver.start()
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1816, in start
self.bind(af, socktype, proto)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1882, in bind
self.socket.bind(self.bind_addr)
File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/socket.py", line 228, in meth
return getattr(self._sock,name)(*args)
TypeError: an integer is required
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE Bus STOPPING
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE HTTP Server cherrypy._cpwsgi_server.CPWSGIServer(('0.0.0.0', '8083')) already shut down
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE No thread running for None.
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE No thread running for None.
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE Bus STOPPED
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE Bus EXITING
[28/Jul/2016:13:44:54] ENGINE Bus EXITED
Exception in thread HTTPServer Thread-1:
File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/threading.py", line 801, in __bootstrap_inner
self.run()
File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/threading.py", line 754, in run
self.__target(*self.__args, **self.__kwargs)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/process/servers.py", line 187, in _start_http_thread
self.httpserver.start()
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1816, in start
self.bind(af, socktype, proto)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1882, in bind
self.socket.bind(self.bind_addr)
File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/socket.py", line 228, in meth
return getattr(self._sock,name)(*args)
TypeError: an integer is required
2016-07-28 13:44:54,145 ERROR AutoSub: Could not start webserver. Exiting
[ Voor 52% gewijzigd door Samplex op 28-07-2016 13:46 ]
Krijg continue de melding: Search is busy, not possible to save the config now
Voor zover ik zien kan draait er niets.
Ik had AS al gestopt en manual de config aangepast maar dat haalt ook niets uit.
Verwijderd
Het ziet er bij mij zo uit en zonder de extra / werkt het niet:Samplex schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:44:
Het Path is goed, overgenomen en gecontroleerd met pwd commando.
/volume1/tvseries/
Het logpath moet er zo ongeveer uitzien:
/volumeUSB1/usbshare/Auto-sub/logs/AutoSubService.log
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 14:32 ]
Wat is nu precies het probleem waarom AutoSub het niet werkt onder dsm6
[ Voor 42% gewijzigd door Samplex op 28-07-2016 15:07 ]
DSM6 werkt anders met rechten tov DSM5, andere packages hebben hier ook last van. Ik heb pas voor iemand op zijn nieuwe NAS autosub geïnstalleerd die dus een schone DSM6 installatie had.Samplex schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:51:
Gaat een beetje lastig DSM 5 installeren een DS916+
Wat is nu precies het probleem waarom AutoSub het niet werkt onder dsm6
Zoals Ben ook zegt een user genaamd 'autosub-bootstrapbill' aanmaken met admin rechten voor je de package installeert helpt al een hoop. Vervolgens kreeg ik wat foutmeldingen op de webinterface die ik met wat rommelen via SSH heb verholpen waarna alles werkt. Autosub draait nu als een zonnetje.
Paar posts terug zie je van mij en een medetweaker wat meer informatie over de webinterface foutmelding.
Dit gaat ook om een schone installatie waar die na de installatie niet wilt starten.
User aangemaakt maar dan nog niet starten..
Onder Dsm 6 werkt dat aanmaken niet meer, daar is tot op heden geen oplossing voor.
Jouw foutmeldingen duiden erop dat als je autosub draait hij geen rechten heeft om de o.a.de logfile aan te maken.
Wat probeer je dan manual wijzigen wat niet werkt, dat zou geen probleem moeten zijn als je het juiste fomat gebruikt.schumi2004 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:01:
Meer mensen die last hebben met het bewaren van de config of wijzigingen erin aanbrengen?
Krijg continue de melding: Search is busy, not possible to save the config now
Voor zover ik zien kan draait er niets.
Ik had AS al gestopt en manual de config aangepast maar dat haalt ook niets uit.
Saven van de config terwijl er een search bezig is, heb ik geblokeerd omdat er dan vreemde verschijnselen ontstaan bij sommige wijzigingen. Je kunt alleen in de log zien of hij aan het zoeken is.
In de versie zal ik een mogelijkheid inbouwen om het zoeken te stoppen om niet te hoeven te wachten tot hij klaar is, somige mensen hebben zovel afleveringen staan dat hij er vele uren over doet, dan is de config saven lastig.
Of mischien dat ik bij het saven het zoeken zelf even stop maar dat is vanwege de threading lastiger, hij zou dan de video waar hij mee bezig is moeten afmaken voor ik kan stoppen en dat kan met addic7ed wel tot een minuut oplopen.
Ik heb hem toen gestopt en heb toen de providers aangepast van True naar False en wilde ook de minmax score aanpassen maar toen zag ik dat hij de providers niet overgenomen had.
Ik zal nog eens proberen of het lukt de config file handmatig aan te passen.
/edit:
Het lijkt erop dat ik op verkeerde been ben gezet door Monit, deze gaf aan dat AS niet meer draaide en ben er bind van uit gegaan dat dat zo was.
Handmatig aanpassen werkt dus wel, mijn excuses
[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 28-07-2016 21:59 ]
Je kunt zien dat hij niet meer aan het zoeken is door in de log te kijken, daar moet de laatste melding dan zijn:
Overigens geld dat ook voor het stoppen van autosub, dat kan ook alleen als hij in rust is.AutoSub: Going into a loop to keep the main thread going
Ik zal er eens naar kijken of dat anders kan.
[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 29-07-2016 08:13 ]