Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
⏩ PVOutput☀️
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Battle.net Spud#2543
[ Voor 6% gewijzigd door VERNederlander op 06-03-2014 21:33 ]
Al die theorieen over het terugluisterbericht, het t-shirt etc. Kloppen dus niet.
En dat met die hond was ook enigszins verdacht, maar niet dus..

⏩ PVOutput☀️
Enveloppen theorie?
[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 06-03-2014 21:31 ]
ora et labora
Klinkt wel solide, het idee. Had liever Tygo in de finale gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 06-03-2014 21:37 ]
Maar het lijkt nu idd wel heel aannemelijk te worden.
[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 06-03-2014 21:50 ]
Denk maar eens na Freek ging eerder in de auto vanaf de positie van Tygo. Dit nog ver voordat Tygo besloot dat ze maar moesten gaan uitkammen. Oftewel aangezien Freek zijn chauffeur de weg wist moet hij er wel gewoon eerder zijn geweest. Die brommers zijn iig sneller dan lopend.
De hele hond afleiding was dan een mooi trucje van de regie om mensen verkeerd te laten zitten.
Dat dacht ik ook inderdaad. Feit blijft wel dat m'n mol eruit is (nouja eigenlijk sinds de vorige aflevering toen hij zoveel geld ophaalde). Dan moet het susan wel zijn.Hogader schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:55:
Overigens denk ik wel dat de "jacht" opdracht een beetje goed was geedit en Freek gewoon al ver voor de rest bij Art was.
Denk maar eens na Freek ging eerder in de auto vanaf de positie van Tygo. Dit nog ver voordat Tygo besloot dat ze maar moesten gaan uitkammen. Oftewel aangezien Freek zijn chauffeur de weg wist moet hij er wel gewoon eerder zijn geweest. Die brommers zijn iig sneller dan lopend.
De hele hond afleiding was dan een mooi trucje van de regie om mensen verkeerd te laten zitten.
Goed, tot zover JW als mol. Theorie ging inderdaad nog even op gedurende de aflevering, al bedoelde ik eerder dat er geld uit de pot ging ipv eruit werd gehouden. Wel had ik een klein juichmomentje toen JW in plaats van Susan een rood scherm kreeg. Liever m'n winnaar eruit dan m'n mol (pooltje op 't werk)
Wat ik me wel nog afvroeg, waarom ging de groep eigenlijk niet naast Art staan in het dorpje? Dan had Freek zeker zijn vrijstelling niet gehad.
Daarnaast zoals hier al vermeld vreemd dat de groep er zoveel eerder was dan Freek die met de taxi ging.
Freek gaat naar Art. Dus vind Freek, dan vind je ook Art.
Alleen hadden ze nu eerder Art gevonden, dan Freek.
Maar dan nog inderdaad, Freek kent de opdracht. Dus als hij ze te dicht op Art ziet, dan gaat hij gewoon niet, en kunnen ze niet na hem binnenkomen.
Leeg - Sinds 20180907
Ja, dat vroegen wij ons ook al af... Wie stelde dat eigenlijk voor? Volgens mij JW...Market schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:01:
[...]
Wat ik me wel nog afvroeg, waarom ging de groep eigenlijk niet naast Art staan in het dorpje? Dan had Freek zeker zijn vrijstelling niet gehad.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Maar goed ik gooi het op een sterk staaltje editten van de tijdlijn.
Verwijderd
Omdat ze binnen 1 minuut NA Freek moesten arriveren. Dat betekende dat ze niet VOOR Freek mochten arriveren. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:38:
[...]
Ja, dat vroegen wij ons ook al af... Wie stelde dat eigenlijk voor? Volgens mij JW...
Alleen om de € 2500,- voor de pot te verdienen natuurlijk. Als Freek Art niet zou vinden, dan was hij sowieso zijn vrijstelling kwijt.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:41:
[...]
Omdat ze binnen 1 minuut NA Freek moesten arriveren. Dat betekende dat ze niet VOOR Freek mochten arriveren. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Dan kunnen ze toch alsnog met z'n vieren op de plek van Jan-Willem gaan zitten? Nu waren ze ook nog eens alle vier verdeeld over verschillende plekken. Volgens mij hoorde ik Sofie nog zeggen dat ze niet eens wist waar ze naartoe moest als Jan-Willem het sein zou geven.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:41:
[...]
Omdat ze binnen 1 minuut NA Freek moesten arriveren. Dat betekende dat ze niet VOOR Freek mochten arriveren. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
Verwijderd
Eens, maar moest Freek ongezien Art bereiken voor de vrijstelling? Zo niet, dan konden ze er voor gaan staan maar had Freek nog steeds zijn vrijstelling en hun geen €2500. Het was gewoon raar dat Jan-Willem zich zo liet afleiden door de hond en dat de rest geen zicht had op de situatie.Renfie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:17:
[...]
Dan kunnen ze toch alsnog met z'n vieren op de plek van Jan-Willem gaan zitten? Nu waren ze ook nog eens alle vier verdeeld over verschillende plekken. Volgens mij hoorde ik Sofie nog zeggen dat ze niet eens wist waar ze naartoe moest als Jan-Willem het sein zou geven.
En zoals eerder aangehaald. Hoe kan die taxi er zo lang over gedaan hebben? De rest was er eerder ter voet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 10:20 ]
Om op mijn eerdere verbazing op de tactiek terug te komen: Om het geld in de pot te krijgen moesten ze binnen een minuut na Freek bij Art arriveren. Om Freek van zijn vrijstelling te beroven waren er meerdere mogelijkheden geweest (waaronder naast Art staan).
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Misschien was het niet de bedoeling dat Freek die "taxi" zou nemen, volgens mij heeft hij er ook niet voor betaald. Dat maakt de opdracht opeens veel makkelijker.. Freek kon ongezien aankomen in een fractie van de tijd. En daarna bedenkt de regie maar wat om nog iets van beeld te hebben?

Sowieso loopt er een cameracrew bij Freek, dat is minstens een duo. Dat moet meer opvallen dan Freek zelf.
Is Susan trouwens de enige die uitspreekt op wie ze zit (Sophie)?
[ Voor 11% gewijzigd door Vuvuzela op 07-03-2014 13:58 ]
I served in a company of heroes.
"ik zit achter een vrachtwagen, hier kan Freek me nooit zien"
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Waarom deed je mee aan WIDM?
Ja, ik ben altijd al fan geweest van het programma. En ik wist dat ik 3,5 week meekon, als ik maar één aflevering was meegegaan was het niet de moeite waard geweest
Ben jij de mol?
Tja. Misschien hè? Ik weet het zelf ook nog niet, ik zit nog een beetje onder de grond.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik vindt het deze aflevering dan ook vreselijk moeilijk.
/me zet stiekem in op sofie
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Jan-Willem zat volgens mij al weken op Sofie maar hij vond Susan ook enigszins verdacht. Tijdens het maken van de test hoor je wel zijn twijfel, maar het zou raar zijn om ineens te switchen. Hij gaat vol op één persoon, maar je ziet niet wie hij uiteindelijk kiest. Ik denk dat hij heeft gespeeld op Sofie en er daarom uit ligt. Susan is mijn mol, maar onderstaande tweet is dan toch weer opmerkelijk... Susan wordt niet genoemd.GreatDictator schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:23:
Ik zit op Susan, maar zat Jan-Willem niet ook op Susan?
https://twitter.com/Rensj...40613982865350656/photo/1
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ooit de WIDM-vodcast van Joeri van Breukelen gezien? Nee? Kijk dan die van afgelopen aflevering. Hij is bij het Beeld en Geluid Experience centre geweest en ze hebben het aangepast.Mindwalker schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:59:
[...]
Susan is mijn mol, maar onderstaande tweet is dan toch weer opmerkelijk... Susan wordt niet genoemd.
https://twitter.com/Rensj...40613982865350656/photo/1
YouTube: Expeditie Mol-inson [WIDM Vodcast 2014 - Aflevering 8]
Ja, gezien. Maar dit zegt dan nog niks. Joeri neemt aan dat het een bewuste "hint" is geweest. Ik ga uit van een vergissing.Joosie200 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:32:
[...]
Ooit de WIDM-vodcast van Joeri van Breukelen gezien? Nee? Kijk dan die van afgelopen aflevering. Hij is bij het Beeld en Geluid Experience centre geweest en ze hebben het aangepast.
YouTube: Expeditie Mol-inson [WIDM Vodcast 2014 - Aflevering 8]
- Susan wordt op het bordje niet genoemd als (mogelijke) mol. Het bordje is opgesteld aan de hand van bepaalde voorinformatie.
- Iemand merkt dit vorige week op en publiceert een foto.
- Beeld en Geluid denkt: hmm even aanpassen!
Niet dat ik dat graag wil, want dat betekent dat ik al weken op de verkeerde mol zit
[ Voor 5% gewijzigd door Mindwalker op 10-03-2014 00:11 ]
Ik zit ook op Sofie, typisch zo'n "oeps ik doe dom" Mol die er al veel zijn geweest en wat ook gewoon de makkelijkste manier is om te mollen.Humma Kavula schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:56:
Probleem met Tygo vindt ik dat hij ongeacht of hij de mol is, dit gedrag zou vertonen..
Ik vindt het deze aflevering dan ook vreselijk moeilijk.
/me zet stiekem in op sofie
Zou het vanuit het programma een geweldige zet vinden als Tygo wel de mol is. Hij legt het er zo dik bovenop dat iedereen denkt dat hij het onmogelijk kan zijn... maar in WIDM is niets wat het lijkt
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Of Freek die allang die taxi had besteld, maar even zei dat Tycho hem op het idee had gebracht zodat de camera dat mooi registreert... (a la George, die helemaal buiten adem zei dat hij zo hard had gerend...)XyritZz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Zou het vanuit het programma een geweldige zet vinden als Tygo wel de mol is. Hij legt het er zo dik bovenop dat iedereen denkt dat hij het onmogelijk kan zijn... maar in WIDM is niets wat het lijkt. Zou zomaar een molactie kunnen zijn, Tygo die weet dat Freek meeluistert op de porto en hem de tip geeft een taxi te pakken.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heel veel "compacte" cameraploegen hebben, waarvan een deel dus ook staat op plekken waar helemaal geen kandidaat is.Miyamoto schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:03:
Er zijn wel meer opdrachten waarbij je denkt: je móet die cameraman toch zien lopen? Hoe zouden ze dat oplossen?
Zeker bij zo'n zoekopdrachten in een dorp kan je gewoon op X kruispunten een cameraploeg neerzetten die filmt als er iemand in de buurt is.
edit: wat hierboven dus ook gezegd wordt
[ Voor 12% gewijzigd door jpiwf op 11-03-2014 10:11 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verder is mijn mol er ook uit haha. Ik ga nu voor Susan, zul je zien dat het Sofie is
Verder moet je je niet al teveel aantrekken van de chronologie waarop het wordt gepresenteerd. Het kan best zo zijn dat je een deelnemer om de hoek ziet verdwijnen, en je vervolgens een shot ziet van de deelnemer die al een paar minuten daarvoor plaatsvond. Dat is niet perse om de kijker op een verkeerd been te zetten, soms heb je ergens gewoon geen shot van, en moet je improviseren met wat je hebt. Daarnaast wil je gewoon altijd de spanning bewaren. Dat doe je door slimme editing, een klok in beeld, kandidaten die tussendoor hun ervaring vertellen, etc. Ik geloof niet dat er dingen echt in scene worden gezet, al is het af en toe wel lachwekkend om te zien hoe een deelnemer zich verschuilt terwijl er voor zijn/haar neus natuurlijk wel een cameraman staat.
Kortom, het is een spelshow, geen documentaire. Wat je ziet wordt veel meer bepaald door montage dan door molacties.
[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 11-03-2014 12:36 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Freek verdiende een vrijstelling voor de finale, maar moest nog wel de test maken (en kon dus nog afvallen, zoals Jan-Willem dus uiteindelijk overkwam). Morgen is dan de finale al... wat is nu Freek z'n voordeel ten opzichte van de rest geweest?
Verwijderd
Toen Susan moest kiezen voor het geld of iedereen door is iedereen door gegaan dus ze zitten nu eigenlijk nog met 1 persoon "te veel".
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 21:39 ]
Niet de eigenlijke finale maar meer een opdracht die verwijst naar "de ontknoping" of finale wat ze noemen.
Aan het einde dan de test waarna Susan naar huis gaat, zoals de foto op de twitter van Sofie voorspeld.
Dan volgende week de finale, en die week daarna de reünie en onthulling van wie het nou werkelijk is..
Volgens de Avro is de Reünie uitzending volgende week: http://avro.nl/wieisdemol/over/dutchgio schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:47:
Ik denk dat het morgen een "plot twist" zal zijn.
Niet de eigenlijke finale maar meer een opdracht die verwijst naar "de ontknoping" of finale wat ze noemen.
Aan het einde dan de test waarna Susan naar huis gaat, zoals de foto op de twitter van Sofie voorspeld.
Dan volgende week de finale, en die week daarna de reünie en onthulling van wie het nou werkelijk is..
Dus hoe ze het precies doen, geen idee, maar boeit me ook niet, ik zie het welSeizoen 14 is gestart op donderdag 2 januari 2014, 20:30 uur, Nederland 1. De herhalingen zijn op zaterdag, Nederland 1, op wisselende tijden. Vanwege de Olympische Winterspelen zijn er op 13 en 20 februari geen uitzendingen van Wie is de Mol? De reünie-uitzending is op 20 maart.
[ Voor 5% gewijzigd door VERNederlander op 12-03-2014 22:22 ]
Morgen eindigt de aflevering met Art die zegt: Wie is de Mol? (met 3 kandidaten voor zich, waarvan 1 mol).Mindwalker schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:34:
Ik ben even de draad kwijt. Morgen is toch "de ontknoping" cq finale? Zo wordt het nu op tv steeds aangekondigd. Dus wordt morgen de finale gespeeld en zien we 20 maart in de reünie-uitzending wie de mol is, zoals voorgaande jaren.
En dan mogen we nog een week wachten voordat we het weten.. en dat is dan de reünie-uitzending.
Op de site staat dat 20 maart de reünie is, dus morgen is echt de laatste aflevering met opdrachten.dutchgio schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:47:
Dat zou wel kloppen met die 3 finalisten van dat beeldmuseum bordjeVERNederlander schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:02:
Zoals al vaker gezegd volg ik de twitter van Sofie een beetje en nu staat ze met Susan op de foto. Zoals al vaker opgemerkt post ze vaak een foto met de afvaller. Stiekem hoop ik niet dat Susan aanstaande aflevering eruit gaat, want dan gaat mijn mol eruit, maar we zullen wel zien.
I served in a company of heroes.

⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
Juist diegene die het seizoen maakt naar huis..
⏩ PVOutput☀️
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Nee, tygo Freek en Susan zaten op Sofie.Pinobigbird schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:20:
Vaak is het wel zo dat de laatste 2 kandidaten wel weten wie de Mol is, dat zal dan in dit geval Sofie zijn. Zou Tygo er dan echt zo naast hebben gezeten?
Freek is niet de mol winnaar of verliezer
Sofie is niet de verliezer mol of winnaar
Of denk ik nu te moeilijk?
PhD i.o.
Tygo ook nog een beetje op Susan
Dus Freek wint, Sofie mol, Susan met lege handen.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Exit, zoals maximus schreef in zn spoiler.
[ Voor 58% gewijzigd door EWK op 13-03-2014 21:36 ]
Hoi!
Denk ik ook. Susan sowieso sinds afl. 1 als mol, winnaar had ik tot nog toe JW, nu Sofie sinds verleden week. Freek is te...mellow.
Op dezelfde manier valt een raadseltje van Sofie te maken (Maximus schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:34:
Afgaande op 't laatste raadseltje, klopt onderstaande dan?
spoiler:Susan is niet de winnaar mol of verliezer
Freek is niet de mol winnaar of verliezer
Sofie is niet de verliezer mol of winnaar
Of denk ik nu te moeilijk?
Voor mij overigens al vanaf het begin Sofie en daar blijf ik nog altijd bij.
Vond het overigens wel komisch dat er inneens 1750 euro verdwenen was
'opeens'. Het kan zijn dat dit al veel eerder is gebeurd en ik vond de reacties toen ze gingen tellen nou ook niet heel schokkend.Hogader schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:21:
[...]
Op dezelfde manier valt een raadseltje van Sofie te maken (spoiler:)Sofie mol, Susan Verliezer, Freek Winnaar
Voor mij overigens al vanaf het begin Sofie en daar blijf ik nog altijd bij.
Vond het overigens wel komisch dat er inneens 1750 euro verdwenen was
Nee idd ik verwacht ook al dat het eerder is gebeurd. de vraag is echter, wanneer?Bartske schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:37:
[...]
'opeens'. Het kan zijn dat dit al veel eerder is gebeurd en ik vond de reacties toen ze gingen tellen nou ook niet heel schokkend.
• Susan=mol, Freek=verliezer, Sofie=winnaar
• Susan=verliezer, Freek=winnaar, Sofie=mol
Ook een poll maken? Klik hier
Er zijn maar twee mogelijkheden dus
[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 13-03-2014 23:44 ]
Be nice, You Assholes :)
Drone heb ik wel vaker gezien, echt super mooie beelden inderdaad.VERNederlander schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:32:
Nou, we zullen het wel zien volgende week. Persoonlijk vond ik het niet het leukste seizoen om te kijken, maar waar ze wel in uitblonken deze aflevering was het camerawerk. Ze hadden volgens mij een drone meegenomen, want het zag er echt adembenemend uit en de montage klopte gewoon.
Ik vond het wel een van de mooiste seizoenen, met name vanwege Tygo.VERNederlander schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:32:
Nou, we zullen het wel zien volgende week. Persoonlijk vond ik het niet het leukste seizoen om te kijken, maar waar ze wel in uitblonken deze aflevering was het camerawerk. Ze hadden volgens mij een drone meegenomen, want het zag er echt adembenemend uit en de montage klopte gewoon.
Maar ook de kwaliteit van de spellen die ze spelen was weer erg hoog en constant die plotwendingen, arrgh!
⏩ PVOutput☀️
Inderdaad.3DDude schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:43:
Poll: Wie is het ?
• Susan=mol, Freek=verliezer, Sofie=winnaar
• Susan=verliezer, Freek=winnaar, Sofie=mol
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Er zijn maar twee mogelijkheden dus
Iemand heeft dit plaatje gemaakt voor de overzichtelijkheid

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoop dat Sofie de mol is, toch iets minder op de achtergrond geweest dan Susan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
We zien het volgende week
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dat was ook en ze nam ze beide mee, waarna er 1 van de twee wel opvallend veel gelijkenis vertoonde met een brief die ze eerder al had. (beide door Tygo verzonden)Rubman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:37:
Ik had wel het idee dat er in 1 brievenbus die Susan opende 2 ipv 1 enveloppen lagen.
We zien het volgende week
Klopt ook met de uitslag. Susan + Freek zijn 3 locatie langsgegaan met 4 enveloppen. Tygo en Sofie 3 locaties langsgegaan met 2 enveloppen.
Verwijderd
Maar als daarna blijkt dat je ook nog 24 uur lang Expeditie Robinson mag spelen, dan voelt het als een ‘drie-in-één-voordeelpakket’.
Zij is de stem van de Telfort reclame >>>> 3 in 1 voordeelbundel

Zit wel wat in, zeker als ze dat daadwerkelijk gezegd zou hebben.
Zichtbaar op de uitzending gemist (gewoon wieisdemol site) rond tijd: 12:18 a 12:22
[ Voor 31% gewijzigd door ArgantosNL op 14-03-2014 12:17 ]