Market schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:55:
Laten we niet vergeten dat tot en met week 7 een heleboel mensen op Jan-Willem zaten. Daarna ging hij geld pakken op de windmolens en met de topo/topito's en vloog hij eruit. Qua mol heb je dan een aardige tijd onder de radar kunnen opereren.
Ik vind dat je dan dus een slechte mol bent. Als je passief bent, afwacht en de kandidaten zelf het laat verpesten, dan doe je het gewoon niet goed.
Misschien ligt het aan het programma zelf (de opdrachten, de regie etc) en hoe het "gegroeid" is in de laatste jaren, dat de mol niet zo veel hoeft te doen.
Misschien ligt het er aan dat de kandidaten niet extratjes kunnen verdienen door de mol te helpen (en zo haal je dus verdenkingen bij de echte mol weg, zodat hij wat meer risico's kan spelen etc). Ik mis dit nogal bij de laatste paar seizoenen van WIDM.
Mol moet niet onder de grond zitten en afwachten maar meer bovengronds doen en muiten, rellen en verwarren. (pun intended

)
Verder wel leuk seizoen. Tygo maakte het wel voor mij, geweldige kandidaat. De beelden, muziek, locaties, als altijd, geweldig!