Misschien een hele gekke theorie, maar kunnen ze voor de ultieme mindfuck niet voor twee mollen gekozen kunnen hebben? Misschien weten ze het niet van elkaar, misschien wel. Ze zouden ook per aflevering af kunnen wisselen, en dat ze daarom zulke duidelijke maar tegenstrijdige hints kunnen geven.
Stom dingetje, maar de eerste vraag van de tweede ronde in de app:
Als het antwoord "alles" is, dan is dat ook meer dan de helft. Dus wanneer je voor antwoord "meer dan de helft" kiest, zou je strikt genomen ook punten moeten scoren wanneer het "alles" blijkt te zijnHoeveel geld wordt er gepost naar Ellis Island?
- minder dan de helft
- de helft
- meer dan de helft
- alles
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
In de rit naar het opera concert, waar is Willem-jan? die gast is nergens te bekennen! Mol?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Viel me ook op dat hij daar niet in beeld was, maar dat zou voor de kandidaten dan natuurlijk wel vrij obvious zijn
Ultieme mindfuck wat misschien wel mogelijk is, is dat er geen mol in het spel aanwezig is. Maar iedereen zo zit te redeneren wie de mol is dat er gewoon kandidaten afvallenpientertje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 01:00:
Misschien een hele gekke theorie, maar kunnen ze voor de ultieme mindfuck niet voor twee mollen gekozen kunnen hebben? Misschien weten ze het niet van elkaar, misschien wel. Ze zouden ook per aflevering af kunnen wisselen, en dat ze daarom zulke duidelijke maar tegenstrijdige hints kunnen geven.
Voor de kandidaten is het spel zou het best kunnen. Wie dan het langzaamste is zonder jokers of vrijstellingen ingezet zal het dan verliezen. Echter voor de kijkers vragen enz. heb je wel een probleem.BreadFan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:46:
Geen mol kan natuurlijk niet, hoe kan je dan ooit testvragen goed of fout hebben?
Verdorie, er was een GoT Poule. 
Nja, ik verdenk Jan Willem, omdat hij in de schijn opdracht MOL schreef, en omdat hij altijd the Roadshow presenteert met de afvaller en zichzelf niet kan interviewen -> geschikte MOL kandidaat.
Nja, ik verdenk Jan Willem, omdat hij in de schijn opdracht MOL schreef, en omdat hij altijd the Roadshow presenteert met de afvaller en zichzelf niet kan interviewen -> geschikte MOL kandidaat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar de kandidaten worden dit seizoen door iemand anders geïnterviewd. Hij dus ook.Quad schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:15:
Verdorie, er was een GoT Poule.
Hm, daar heb je een punt.Afvalzak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:21:
[...]
Maar de kandidaten worden dit seizoen door iemand anders geïnterviewd. Hij dus ook.
Ik ga in elk geval donderdag er weer goed voor zitten. De hele familie kijkt ook dus altijd wel gezellig met de groepsapp.
⏩ PVOutput☀️
Op de homepage van Radio 2 (www.radio2.nl),
krijgt Jan-Willem wel een rood scherm
In de linkse kolom met foto's staat er een met text "Jan-Willem in WIDM. Volg het op Radio 2".
Bij mouse-over wordt ie rood
krijgt Jan-Willem wel een rood scherm
In de linkse kolom met foto's staat er een met text "Jan-Willem in WIDM. Volg het op Radio 2".
Bij mouse-over wordt ie rood
Leeg - Sinds 20180907
Maar dat krijg je bij alle buttons op de radio2.nl site.
⏩ PVOutput☀️
Ja... Dàt is zo
Maar toch, echte mol-freaks zoeken toch overal wat achter
Maar toch, echte mol-freaks zoeken toch overal wat achter
Leeg - Sinds 20180907
Ja klopt, maar goed.. Vanavond weer een aflevering, de lekkere snacks zijn al binnen.
⏩ PVOutput☀️
Ff een vraagje, registeren lukt niet. De beveiligingscode is steeds onjuist..
Ik heb net nog ff snel de vragen beantwoord dus het werkt wel bij mij.
Zin in vanavond
Zin in vanavond
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Volgens mij kon je je alleen de voor eerste twee afl registreren. Daarna werd de registratie gesloten
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Had Jan-Willem bij de intro foto nou een t-shirt aan met een struisvogel??
Pfff, qua dingen die hier gezegt zijn neig ik toch heel erg naar Jan Willem, al die feitjes kloppen gewoon. Maar Suus is actrice en het kan bijna niet dat ze zo stom/naïef/dom is....
Maar Daphne was wel echt stom op het einde, maar niet zo stom dat ik haar direct als mol verdenk.
Sophie zat trouwens lekker niets te doen net het roeien. Ook zo lekker naïef en dom...
Weethet niet meer!
Maar Daphne was wel echt stom op het einde, maar niet zo stom dat ik haar direct als mol verdenk.
Sophie zat trouwens lekker niets te doen net het roeien. Ook zo lekker naïef en dom...
Weethet niet meer!
Battle.net Spud#2543
ik kan weer niet op de nabeschouwing komen
Je bent niet de enige.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat hoeft niet, ik kan nog wel een jaartje wachten (:. Het is trouwens al te laat.fish schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:54:
wil je mijn account gebruiken ? ik doe er toch geen fuck mee
dm me als je wil, de post komt op een apart email binnen op de server die ik kan automatisch forwarden
wees snel ! je hebt nog 32 minuten voordat ronde 2 sluit
Wat wil je daar mee zeggen, mis ik iets?Gekkenhuis schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:49:
Had Jan-Willem bij de intro foto nou een t-shirt aan met een struisvogel??
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
WTF is Daphne aan het doen????
Ben je nu mol of niet?
Ben je nu mol of niet?
[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 16-01-2014 21:56 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb deze opmerkelijke foto nog niet voorbij zien komen, in de vorige aflevering als Jennifer en Sofie naar de maze onderweg zijn en Tygo en Freek onderweg zijn naar hun test. Zie je maar 3 personen staan bij de mic, als je daarna Owen met de zender ziet, samen met Daphne en Jan Willem, Aaf zie je hier niet bij, je ziet echter wel zeer achterin iemand staan (ik neem aan dat dat Aaf is).Firesphere schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:56:
WTF is Daphne aan het doen????
Ben je nu mol of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-01-2014 22:29 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De titel was "Een zware keuze". Wellicht de keuze van Daphne tijdens de executie?
Of de zware tas (dus Tygo/Susan/Sofie)? Ik vind het wel mooi hoe Tygo de telefoon beroerd onder een boekje doorgeeft aan Jennifer, waarna Jennifer de schuld neemt en krijgt (op 18:18). Briljante molactie als ze vervolgens 2 minuten te laat komen.
[ Voor 6% gewijzigd door pedorus op 16-01-2014 22:53 ]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ik was nog wel benieuwd wat (/hoeveel) er nou eigenlijk in het koffertje heeft gezeten
Leeg - Sinds 20180907
Ja, maar weten dat je naar links moet en iedereen naar rechts sturen naar een doodlopend punt is ook een goede molactie natuurlijk ;-)pedorus schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:46:
Of de zware tas (dus Tygo/Susan/Sofie)? Ik vind het wel mooi hoe Tygo de telefoon beroerd onder een boekje doorgeeft aan Jennifer, waarna Jennifer de schuld neemt en krijgt (op 18:18). Briljante molactie als ze vervolgens 2 minuten te laat komen.
waarschijnlijk ook gewoon 1000,- lekker mind fucken daar gaat de hele show toch om zo'n beetje.
En ik verwacht Tygo niet als mol, als hij dat wel is dan zou dat wel heel erg type casting zijn.
Mijn verdachten zijn sofie, daphne en WJ, Vooral sofie heeft een paar twijfelachtige acties gehad, het zeer rust werken met de porto, en haar "geweldige" roei techniek dank zijn haar ervaring. De timing van het geld wegsturen was ook ideaal voor een mol. Als ze geld in de pot hadden was dat een makkelijke 2400, kwestie van op hun tegenstander gokken en niet roeien.
En ik verwacht Tygo niet als mol, als hij dat wel is dan zou dat wel heel erg type casting zijn.
Mijn verdachten zijn sofie, daphne en WJ, Vooral sofie heeft een paar twijfelachtige acties gehad, het zeer rust werken met de porto, en haar "geweldige" roei techniek dank zijn haar ervaring. De timing van het geld wegsturen was ook ideaal voor een mol. Als ze geld in de pot hadden was dat een makkelijke 2400, kwestie van op hun tegenstander gokken en niet roeien.
[ Voor 18% gewijzigd door ArgantosNL op 17-01-2014 09:02 ]
Ik weet wie het sowieso niet zijn.
Spoiler alert
In de intro van elke aflevering staat een hint, die kon je terug vinden in aflevering 1.
http://www.youtube.com/watch?v=liUnUjMhY2M
0.40s
Voor mensen die een hint willen hebben
Spoiler alert
In de intro van elke aflevering staat een hint, die kon je terug vinden in aflevering 1.
0.40s
Blijf ook nog steeds bij mijn vier mensen die de finale gaan halen. Tygo, Freek, Jennifer en Jan Willem. Waar bij de laatste voor mij de mol is.
Bij de opdracht van de zware tas waren Jan Willem en Sofie wel heel erg snel met hun overtuiging om maar de koffer mee te nemen.
Sofie vindt ik alleen te opvallend mollen. Tygo is fanatiek
Bij de opdracht van de zware tas waren Jan Willem en Sofie wel heel erg snel met hun overtuiging om maar de koffer mee te nemen.
Sofie vindt ik alleen te opvallend mollen. Tygo is fanatiek
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Het volgende vind ik een beetje vreemd:
Tijdes de executie moest er 1 naam binnen een minuut opgeschreven worden, van de persoon die moest bepalen wie van het duo zijn/haar scherm te zien kreeg. Freek/Jennifer kozen Susan, Aaf/Daphne kozen Susan. Maar vervolgens zat Tygo tijdens het tonen van hun schermen de naam op het papiertje nog vrolijk te wijzigen.. Resultaat op het kaartje, 2 doorgekraste namen en Tygo/Jan-Willem kiezen Aaf... Vond t maar een vage actie, Art die er niets van zegt.. (maar ook Jan-Willem niet).
Tijdes de executie moest er 1 naam binnen een minuut opgeschreven worden, van de persoon die moest bepalen wie van het duo zijn/haar scherm te zien kreeg. Freek/Jennifer kozen Susan, Aaf/Daphne kozen Susan. Maar vervolgens zat Tygo tijdens het tonen van hun schermen de naam op het papiertje nog vrolijk te wijzigen.. Resultaat op het kaartje, 2 doorgekraste namen en Tygo/Jan-Willem kiezen Aaf... Vond t maar een vage actie, Art die er niets van zegt.. (maar ook Jan-Willem niet).
Tygo maakt zijn beroep van een mol zijn. 
Hij doet er namelijk alles aan om zichzelf verdacht te maken.
Ik had de vorige aflevering Owen als mol, maar die lag er natuurlijk uit.
Freek en Sofie.
Wat ik wel een mooie vond van de boot opdracht is dat ik na de vraag meteen al door had hoe dat spelletje zou gaan.
Als de mol niet die met de krullen was (geen idee wat haar naam ook al weer is) die aan het trommelen was, dan was de mol keihard aan het meedoen vanwege de adrenaline.
Hij doet er namelijk alles aan om zichzelf verdacht te maken.
Ik had de vorige aflevering Owen als mol, maar die lag er natuurlijk uit.
Freek en Sofie.
Wat ik wel een mooie vond van de boot opdracht is dat ik na de vraag meteen al door had hoe dat spelletje zou gaan.
Als de mol niet die met de krullen was (geen idee wat haar naam ook al weer is) die aan het trommelen was, dan was de mol keihard aan het meedoen vanwege de adrenaline.
Sofie zat achterin en had in sommige shots haar peddel vlak, peddelde dus niet mee.. Maar dan zou Aaf (die met die krullenArunia schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:24:
Vind het wel stom dat ze dachten dat ze met nog 8 mensen in zo'n kajak moesten.
Je kan toch verwachten dat als je 8 mensen moet gaan zoeken die goede roeiers zijn, je er tegen moet gaan roeien?
16 mensen in een kajak gaat niet namelijk.
Je kan toch verwachten dat als je 8 mensen moet gaan zoeken die goede roeiers zijn, je er tegen moet gaan roeien?
16 mensen in een kajak gaat niet namelijk.
Mijn hint zit daar toch 4 seconden voor (op 36 seconden dus).0ne_97 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:14:
Ik weet wie het sowieso niet zijn.
Spoiler alert
0.40s
Er komt steeds een bepaald beeld (windmolens, paard & wagen, "wanted", etc) en daarna één van de deelnemers.
/spoiler dus
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Of:MrSleeves schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:33:
[...]
Mijn hint zit daar toch 4 seconden voor (op 36 seconden dus).
Er komt steeds een bepaald beeld (windmolens, paard & wagen, "wanted", etc) en daarna één van de deelnemers.
/spoiler dus
Zwarte vrijstelling > De Mol.
Wie had de zwarte vrijstelling ook weer ?
Ik vind Sophie wel verdacht, loopt ook altijd met de telefoon in haar handen.
Opsturen van de envelop kwam wel heel goed uit, zodat ze niet meer konden wedden op de wedstrijd...
Of tunnelvisie.
Opsturen van de envelop kwam wel heel goed uit, zodat ze niet meer konden wedden op de wedstrijd...
Of tunnelvisie.
Moest ook wel hard lachen om dat stukje tijdens dat ze naar dat flat moesten.
Geef Tygo maar even. (om aan te geven waar ze zijn)
Geef Tygo maar even. (om aan te geven waar ze zijn)
Sofie was nauwelijks aan het roeien in de de boot. Ze zat ook mooi linksachterin.
Je ziet hooguit dat ze wat water laat opspatten, maar ze spant zich 0 in. Kijk t maar eens terug
Ze had 0 belang om zich niet in te spannen, tenzij ze de mol is, ze zat immers zo dat niemand maar echt zag.
Ze pepte iedereen mooi op om zo afleiding te creëren.
Bevestiging alleen maar dat zij de mol is.
Je ziet hooguit dat ze wat water laat opspatten, maar ze spant zich 0 in. Kijk t maar eens terug
Ze had 0 belang om zich niet in te spannen, tenzij ze de mol is, ze zat immers zo dat niemand maar echt zag.
[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 17-01-2014 10:34 ]
Hoi!
Een molforum op GoT, dan meld ik me ook maar eens. Overigens maar één keer succesvol geweest, dat wat de molserie met Patrick en de uitzending op St. Patricksday, verder niet. Doe niet mee met de poule, maar ga gewoon een beetje meelezen hier.
Ik zag dat er een special over 13 jaar WIDM is geweest op 1 januari. Deze is niet meer te kijken op uitzending gemist. Voor degenen die 'm wel hebben gezien, was deze interessant of niet?
En op wie zit ik: Eerste wilde gok was Jennifer, maar als ik dat nu terugdraai compleet niet logisch. Gisteren viel hetzelfde op als mijn bovenbuurman en enkele anderen hier, Sofie deed niet veel bij het roeien. En dankzij dit forum vind ik Jan-Willem ook wel een leuke.
Ik zag dat er een special over 13 jaar WIDM is geweest op 1 januari. Deze is niet meer te kijken op uitzending gemist. Voor degenen die 'm wel hebben gezien, was deze interessant of niet?
En op wie zit ik: Eerste wilde gok was Jennifer, maar als ik dat nu terugdraai compleet niet logisch. Gisteren viel hetzelfde op als mijn bovenbuurman en enkele anderen hier, Sofie deed niet veel bij het roeien. En dankzij dit forum vind ik Jan-Willem ook wel een leuke.
Nog een extra hint is dat de mol acties vaak bij het knippen en plakken zo slecht mogelijk te zien zijn. Vorig jaar met kees, aan het touw trekken waar je tijden de aflevering niet kon zien dat hij niet mee trok maar bij de mol acties aflevering zie je duidelijk dat hij niet aan het touw trekt. Verder leek kees wel heel fanatiek dus dat wil dus ook nooit wat zeggen.EWK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:32:
Sofie was nauwelijks aan het roeien in de de boot. Ze zat ook mooi linksachterin.
2 Jaar terug had ik in aflevering 1 al meteen de juiste mol, alleen was ik door al het gekneus andere mensen meer opvielen als mol. Ik weet nog dat ze zijn daar is een vliegtuig terwijl het maar een klein en onduidelijk silhouet was. Gevalletje voorkennis, zelfde heb ik met daphne alleen sofie's acties ruiken meer mol.
Verwijderd
Aaf deed ook niks tijdens het roeien en tijdens de opdracht met de gebouwen gaf ze verkeerde aanwijzingen door
Eerst zei ze dat lopen sneller was en tegen het andere team zei ze ga maar met de trein zo iets dergelijks.
Ik weet niet wat het is, maar dit seizoen kan me tot nu toe niet echt boeien.
De omgeving waar ze nu zijn vind ik 3x niks. Juist de ruige natuur in vind ik vaak veel leuker om te zien, en levert gewoon een mooier plaatje op naar mijn idee.
Aan de andere kant merk ik dat ik het hele programma zachtjesaan beu aan het raken ben. Elk seizoen is weer hetzelfde; een aantal opdrachten met portofoons wat steevast mis gaat, een aantal fysieke opdrachten waarbij de mol 0,0 inzet toont en het allemaal mooi buiten beeld blijft en maar enkele opdrachten waarbij de mol ook echt iets moet doen.
Daarnaast vind ik dit seizoen sommige opdrachten ook gewoon te ver gezocht. Die opdracht met Susan en Owen die aangewezen moesten worden in een theater voorstelling... hoe kan dat nou ooit goed gaan. Dat zijn gewoon van die opdrachten waarbij de kans van slagen 0,0% is.
Ik ga het seizoen zeker verder kijken, maar hoop dat ze de stad snel achter zich laten en naar een leukere plek gaan.
De omgeving waar ze nu zijn vind ik 3x niks. Juist de ruige natuur in vind ik vaak veel leuker om te zien, en levert gewoon een mooier plaatje op naar mijn idee.
Aan de andere kant merk ik dat ik het hele programma zachtjesaan beu aan het raken ben. Elk seizoen is weer hetzelfde; een aantal opdrachten met portofoons wat steevast mis gaat, een aantal fysieke opdrachten waarbij de mol 0,0 inzet toont en het allemaal mooi buiten beeld blijft en maar enkele opdrachten waarbij de mol ook echt iets moet doen.
Daarnaast vind ik dit seizoen sommige opdrachten ook gewoon te ver gezocht. Die opdracht met Susan en Owen die aangewezen moesten worden in een theater voorstelling... hoe kan dat nou ooit goed gaan. Dat zijn gewoon van die opdrachten waarbij de kans van slagen 0,0% is.
Ik ga het seizoen zeker verder kijken, maar hoop dat ze de stad snel achter zich laten en naar een leukere plek gaan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat klopt gewoon, de trein/metro is sneller, google maps vindt dat ook. Het mooie is ook dat het andere team als ze daadwerkelijk het treintje hadden genomen minder reistijd zou hebben dan het team dat het bijna haalde. Zie google maps. Om totaal onduidelijke redenen lopen ze echter richting het water een doodlopende weg in, deze denk ik. Dit is waarschijnlijk een molactie of in scene gezet. Als je weet van het treintje, waarom loop je dan alsnog verkeerd richting de ferry?Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:24:
Aaf deed ook niks tijdens het roeien en tijdens de opdracht met de gebouwen gaf ze verkeerde aanwijzingen doorEerst zei ze dat lopen sneller was en tegen het andere team zei ze ga maar met de trein zo iets dergelijks.
Het klinkt logisch dat het erg verdacht is. Maar uiteindelijk moesten er 7 mensen roeien. Wat niet een heel erg handig aantal is. Hierdoor komt het namelijk zo dat er 4 aan de ene kant zitten en 3 aan de andere kant. Dit zorgt er dus voor dat je of naar links of naar rechts gaat. Wat een negatief effect heeft op je snelheid.EWK schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:32:
Er zat dan wel een mannetje in de boot om te sturen maar als je met het peddelen de boot zoveel mogelijk recht kunt houden behoud je de meeste snelheid. Wat het dus erg logisch maakt dat er iemand niet mee peddelt.
Zelf vond ik Susan ook wel erg raar doen bij dat peddelen. Totaal uit het ritme en zat maar wat in het water te hakken.
Mijn mol blijft toch nog Tygo. Verdenk hem al sinds de eerste aflevering. Ondanks dat hij wel fanatiek doet maar dat kan soms juist ook heel goed tegen werken.
Ze gaan later in de serie naar de Filipijnen, dus ik hoop maar voor je dat je dat een leukere plek vindt.XyritZz schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:32:
....
Was er niet iets met een vertrektijd ofzo?pedorus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:05:
[...]
Dat klopt gewoon, de trein/metro is sneller, google maps vindt dat ook. Het mooie is ook dat het andere team als ze daadwerkelijk het treintje hadden genomen minder reistijd zou hebben dan het team dat het bijna haalde. Zie google maps. Om totaal onduidelijke redenen lopen ze echter richting het water een doodlopende weg in, deze denk ik. Dit is waarschijnlijk een molactie of in scene gezet. Als je weet van het treintje, waarom loop je dan alsnog verkeerd richting de ferry?
Grappig dat er nu al bij drie verschillende namen te lezen valt: 'deed niks bij het roeien'. Gevallletje confirmation bias?
Dit klopt helemaal, daarom zat Sophie op de ideale plek om niks uit te voeren.
https://gathering.tweaker...message/41613735#41613735
Sowieso was dat heel dom gedaan. Het team bij de Clock Tower stond praktisch al op de boot toen ze toch maar met de trein besloten te gaan. Om dan nog om te lopen kost dus wel meer tijd dan met de boot gaan.pedorus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:05:
[...]
Dat klopt gewoon, de trein/metro is sneller, google maps vindt dat ook. Het mooie is ook dat het andere team als ze daadwerkelijk het treintje hadden genomen minder reistijd zou hebben dan het team dat het bijna haalde. Zie google maps. Om totaal onduidelijke redenen lopen ze echter richting het water een doodlopende weg in, deze denk ik. Dit is waarschijnlijk een molactie of in scene gezet. Als je weet van het treintje, waarom loop je dan alsnog verkeerd richting de ferry?
Het andere team werd gedropt bij dat hele hoge gebouw, en heel toevallig is daaronder een metro station, dus als je daar bent, ben je zo aan de overkant. Besloten ze naar een doodlopend stuk te lopen (wat je makkelijk kunt zien!) waar je dus geen kant uit kan en nog verder van het eindpunt bent. Vreemde keuze. Je zou toch denken dat ze een beetje op de kaart kijken hoe je waarheen kunt reizen, via het OV enzo.
Betreffende die enveloppen:
Keek net aflevering 1 terug en grappig genoeg staan de namen van susan, sofie en freek vol in beeld: ( je zou het moeten terug kijken om het beter te zien )

Ik zie dat er totaal 5 enveloppen worden ingezet:

De eerste envelop die wordt afgeleverd is niet zichtbaar, de 2 levering met 2 enveloppen wel maar ik moet even een beter kwaliteit beeld vinden om te kunnen zien aan wie die geadresseerd zijn.
Daarna stopt hij 2 enveloppen bij sofie in de bus:

Sum up:
2 enveloppen voor sofie
2 enveloppen voor onbekend
sowieso 1 envelop voor freek
sowieso 1 envelop voor susan
Keek net aflevering 1 terug en grappig genoeg staan de namen van susan, sofie en freek vol in beeld: ( je zou het moeten terug kijken om het beter te zien )

Ik zie dat er totaal 5 enveloppen worden ingezet:

De eerste envelop die wordt afgeleverd is niet zichtbaar, de 2 levering met 2 enveloppen wel maar ik moet even een beter kwaliteit beeld vinden om te kunnen zien aan wie die geadresseerd zijn.
Daarna stopt hij 2 enveloppen bij sofie in de bus:

Sum up:
2 enveloppen voor sofie
2 enveloppen voor onbekend
sowieso 1 envelop voor freek
sowieso 1 envelop voor susan
Maar die namen zeggen toch niet iets? Dat is alleen maar de naam waarvan een andere kandidaat denkt dat'ie in de finale zit, dus dat zou de mol kunnen zijn volgens een kandidaat.
Maar als de mol zelf iets opgestuurd heeft, heeft'ie dat natuurlijk niet aan een finalekandidaat geadresseerd.
Maar als de mol zelf iets opgestuurd heeft, heeft'ie dat natuurlijk niet aan een finalekandidaat geadresseerd.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Alleen kan de mol ook niet zeker van tevoren weten wie er in de finale komt. Een mol weet veel, maar dat kan hij/zij ook niet weten.
Ik blijf er bij dat het wel iets te maken moet hebben met wie er in de finale zitten. Het blijft een apart shot met de namen zo duidelijk in beeld dat het bijna wel iets moet betekenen. Maar goed kan ook de tunnelvisie zijn.
Ik blijf er bij dat het wel iets te maken moet hebben met wie er in de finale zitten. Het blijft een apart shot met de namen zo duidelijk in beeld dat het bijna wel iets moet betekenen. Maar goed kan ook de tunnelvisie zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 18-01-2014 23:04 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
1 van de onbekende enveloppen is voor Jennifer. Sofie schreef Jennifer op een envelop toen ze samen met Freek het geld ging versturen...
Tja, als ik zo de intro terug kijk zie ik wel veel veel mogelijke aanwijzingen.
Wanted poster met €2500 @ 0:07
Tekst/Tekens op het glas, vervolgens een spiegeling in het water en uitvergroting van een paar cijfers @ 0.23
De klok met 1.15.00 @ 0.25
Bord met zwarte vrijstelling en de vrijstelling zelf @ 0.35
Tekst "Mol wil niet in de schijnwerper" @ 0.39
Ik probeer tijdens de tussenstukjes altijd naar de ogen te kijken, de ogen liegen niet mee. Maar daar haal ik ook niets uit. Ook naar de handbewegingen, leugenaars schijnen veel met de armen te bewegen om te compenseren voor het leugen dat ze vertellen.
Voor mij Sofie de Mol, maar twijfel er aan omdat die te duidelijk aan het mollen is of gewoon onhandig.
Wanted poster met €2500 @ 0:07
Tekst/Tekens op het glas, vervolgens een spiegeling in het water en uitvergroting van een paar cijfers @ 0.23
De klok met 1.15.00 @ 0.25
Bord met zwarte vrijstelling en de vrijstelling zelf @ 0.35
Tekst "Mol wil niet in de schijnwerper" @ 0.39
Ik probeer tijdens de tussenstukjes altijd naar de ogen te kijken, de ogen liegen niet mee. Maar daar haal ik ook niets uit. Ook naar de handbewegingen, leugenaars schijnen veel met de armen te bewegen om te compenseren voor het leugen dat ze vertellen.
Voor mij Sofie de Mol, maar twijfel er aan omdat die te duidelijk aan het mollen is of gewoon onhandig.
Volgt er iemand de vodcasts van Joeri van Breukelen? Soort van show waarin iedereen theorieën kan insturen. Hij doet het een beetje overdreven, maar het is wel vermakelijk vind ik 
Vanavond weer kijken
Ik blijf bij mijn 4 personen Tygo, Jennifer, Freek en Jan Willem die de finale halen.
Ik blijf bij mijn 4 personen Tygo, Jennifer, Freek en Jan Willem die de finale halen.
Verlulde tygo zichzelf nou zonet met de zin: dit is een makkie, ik had de lijst 2 maanden terug al....
Ben benieuwd..
Ben benieuwd..
Zei tygo nou net: ik had de woorden twee maanden geleden al??
[ Voor 4% gewijzigd door michaelscott op 23-01-2014 20:43 ]
Ik hoorde het ook, even kijken waar het naartoe gaat.biertjuh? schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:41:
Verlulde tygo zichzelf nou zonet met de zin: dit is een makkie, ik had de lijst 2 maanden terug al....
Ben benieuwd..
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zat ook van WTFbiertjuh? schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:41:
Ben benieuwd..
Nee dat zou de redactie allang eruit ge-edit hebben... Dus het moet sowieso een misleiding zijn. Maar aan de andere kant...biertjuh? schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:41:
Ben benieuwd..
What a fine day for Science! | Specs
Daphne eruit, op wie zat ze eigenlijk?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Of het is een montagefout...Harmsen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:43:
[...]
Nee dat zou de redactie allang eruit ge-edit hebben... Dus het moet sowieso een misleiding zijn. Maar aan de andere kant...
Jongens niet zo serieus!! Die Tygo grapt alles en iedereen bij elkaar, het was overduidelijk sarcastisch
Je mag toch verwachten dat men wel even zelf alles goed naloopt om een dergelijke 'fout' eruit te halen...
Was het niet gewoon erg cynisch/sarcastisch bedoeld??
Volgens mij molt Tygo de mol hier. Hij was enorm bezig vandaag.
Geweldige opmerkingen over die enveloppen van Jan Willem
Als mollen mollen mollen, mollen mollen mollen.
Geweldige opmerkingen over die enveloppen van Jan Willem

Als mollen mollen mollen, mollen mollen mollen.
Ha, eindelijk had ik Daphne goed als afvaller. Totaal nu 170 punten, in een poule met 6 vierde maar drie met 170 en 1 met 180 punten. Verder ben ik benieuwd naar de volgende aflevering en verdenk ik nog steeds Susan
Verwijderd
De aflevering had de naam Jennifer. Uiteraard zouden ze de aflevering niet direct naar de mol laten wijzen dus moet de mol iets met Jennifer van doen gehad hebben deze aflevering. Dat zouden kunnen zijn; Freek, Susan, Sofie en volgens mij vergeet ik er nog 1. Hoofdverdachte Susan en Sofie. Sofie hoop ik niet, mij te opvallend aanwezig. Susan maakte (als ze de mol is) 1 hele grote fout door een joker weg te geven aan Daphne!
In het verleden is al vaak gebleken dat mollen jokers etc weggeven aan kandidaten bijvoorbeeld Patrick Stoof destijds aan Art. Het is niet erg slim als mol om dat anno 2014 nog steeds te doen, daarom mijn mol Susan.
In het verleden is al vaak gebleken dat mollen jokers etc weggeven aan kandidaten bijvoorbeeld Patrick Stoof destijds aan Art. Het is niet erg slim als mol om dat anno 2014 nog steeds te doen, daarom mijn mol Susan.
Je vindt het niet slim omdat het eerder al gebeurd is, en toch verdenk je degene die het nu weer doet? Tegenstrijdig...
Verwijderd
Is toch niet tegenstrijdig? Vind het gewoon dom, maar dat wil niet zeggen dat ik haar niet verdenk, juist wel omdat ze dat doet, maar dan kan het nog wel dom zijn wat ze doet
Ik zit niet echt op tygo en deel de mening dat hij zit duidelijk te mollen om chaos te creëren. Maar wat ik wel even opmerkelijk vond is dat hij de eerste twee woorden die geld opleverden meteen fout zei, de eerste vier niet.
Ik neig (al een paar weken) erg naar Sofie, met die enveloppen heeft zij de beste molactie gedaan door een vrijstelling te geven aan iemand die haar niet verdenkt (Freek) en te ruilen voor geld, ofwel 2 vliegen in een klap. Tevens weet ze nu dus wie de zwarte vrijstelling heeft en waarschijnlijk ook wanneer Tygo hem gaat inzetten. Als spin in het web zit ze nu perfect gepositioneerd om beide kanten op desinformatie te planten. Ligt er misschien iets te dik bovenop, maar misschien hebben we gewoon een iets te duidelijke mol dit jaar
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Tja...VERNederlander schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:33:
Ik zit niet echt op tygo en deel de mening dat hij zit duidelijk te mollen om chaos te creëren. Maar wat ik wel even opmerkelijk vond is dat hij de eerste twee woorden die geld opleverden meteen fout zei, de eerste vier niet.
Helemaal boven kan Jan Willem meeluisteren, maar de regie luistert natuurlijk ook gewoon mee.
Dus die weten ook wel welke woorden ze wel en niet moeten vragen.
Het witte shirt van Jan Willem viel me overigens op.
Er stonden allemaal driehoekjes op, in verschillende kleuren... Deed me denken aan de Topo's (uit oa het Mexico seizoen)...
Leeg - Sinds 20180907
Ik denk Sofie of Jan-Willem.. zal mij benieuwen.
Misschien heb ik het gemist maar waarom zei Sofie tegen Tygo dat hij de laatste koker moest achterhouden; dus hoe wist zij dat er iets speciaals in zat/kon zitten?
Frits Huffnagel zei gisteren bij de Moltalk nabeschouwing zoiets als: het zal wel op haar kaartje hebben gestaan. Zij was als enige zo slim om weg te lopen van de anderen en op afstand pas dit te communiceren aan Tygo. Denk dat de crew dit dus op 1 van de opdrachtkaartjes met stellingen had gezet als extra om die zwarte vrijstelling sowieso weer in het spel te brengen. Lijkt wel een beetje op yin/yan theorie > veel jokers en vrijstellingen in het spel? Dan ook de zwarte vrijstelling om de boel weer in balans te brengen voor degene die niks wist te pakken bij het onderhandelingsspel > wat Sofie dus was, die gaf haar vrijstelling op aan Freek en ontving niets. Als zij nou van Tygo de vrijstelling mocht inzetten terwijl Tygo zijn jokers zou bewaren had je het ideale bondje.
Ik nog niet.. Susan als schot-voor-de-boeg, toen telkens Jan-Willem/Freek, nu komt Susan er weer bij. Wie van de drie? Jenn is een Viv/Anniek type, weet heel goed hoe het spel gespeeld moet worden (zie laatste aflevering met haar biechten) Aaf is een Paulien-type, Tygo een rechtstreekse kopie van Daniël Boissevain. Sofie een vrouwelijke Sebastiaan Labrie en/of Sander de Heer haha
Maar iig fanatiek genoeg om het ver te schoppen als kandidaat.
Ik keek dat gedeelte even terug met die enveloppen en de ruilhandel en er valt mij wat vreemds op.
http://avro.nl/wieisdemol/splash/
Als je vanaf 22.33 kijkt dan zegt Art: 2 minuten in stilte. Dan gaat de camera naar Susan en zie je dat ze envelop nummer 4 heeft. Ze checkt de inhoud en opeens heeft ze envelop nummer 3. Daphne heeft opeens 4.
Of kijk ik heel raar?
Als je vanaf 22.33 kijkt dan zegt Art: 2 minuten in stilte. Dan gaat de camera naar Susan en zie je dat ze envelop nummer 4 heeft. Ze checkt de inhoud en opeens heeft ze envelop nummer 3. Daphne heeft opeens 4.
Of kijk ik heel raar?
What a fine day for Science! | Specs
Waar ik eerder kritisch was over dit seizoen vond ik de aflevering van gisteren wel leuk. Hopelijk weten ze dit niveau vast te houden
.
Mijn verdenking gaat nu grotendeels uit naar Sofie; als kandidaat zou het absoluut in haar belang zijn om bij iedereen de hint te droppen dat de zwarte stem ingezet zou worden omdat ze geen jokers had. Bij de test zet vervolgens iedereen jokers in; kortom... die boodschap heeft ze totaal niet goed overgebracht. Had ze er dan echt vertrouwen in dat Freek de boodschap verder zou brengen, of wist ze gewoon dat ze safe zou zitten als mol?
Ik zou er als kandidaat in ieder geval harder achteraan gaan om die hint her en der te laten vallen.
Mijn verdenking gaat nu grotendeels uit naar Sofie; als kandidaat zou het absoluut in haar belang zijn om bij iedereen de hint te droppen dat de zwarte stem ingezet zou worden omdat ze geen jokers had. Bij de test zet vervolgens iedereen jokers in; kortom... die boodschap heeft ze totaal niet goed overgebracht. Had ze er dan echt vertrouwen in dat Freek de boodschap verder zou brengen, of wist ze gewoon dat ze safe zou zitten als mol?
Ik zou er als kandidaat in ieder geval harder achteraan gaan om die hint her en der te laten vallen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Jep, leuke aflevering gister. Ben ook blij dat ze volgende week uit Hong Kong gaan, heb het wel gezien, zo bijzonder is die stad niet om er 3-4 afleveringen opdrachten in te doen. Zoals vorige jaren, één opdracht per aflevering in de stad, was genoeg. Was leuk geweest als ze wat meer buiten Hong Kong gedaan hadden.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Hee ja, je hebt gelijk, dat is inderdaad heel vreemd... Dat hebben ze denk ik haast niet kunnen ruilen zonder dat dat opvalt toch?Harmsen schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:30:
Ik keek dat gedeelte even terug met die enveloppen en de ruilhandel en er valt mij wat vreemds op.
Of kijk ik heel raar?
Daphne had het niet door en ligt eruit, wellicht dus een goeie eject truuc die wel weer gewerkt heeft van de mol..Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:04:
... Susan maakte (als ze de mol is) 1 hele grote fout door een joker weg te geven aan Daphne!
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Het was bij de executie ook heel duidelijk in beeld dat Freek bijzonder verbaasd was toen Art zei dat de zwarte vrijstelling niet was ingezet. Zou Sofie het misschien wel helemaal niet aan Freek hebben verteld?XyritZz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:50:
En waarom dan? Dat zou een molactie kunnen zijn, maar ook een gok in de hoop dat er weinig of geen jokers en vrijstellingen worden ingezet uit vrees voor de zwarte vrijstelling.
Edit: Ok, begin nu volgens mij echt gek te worden en zit hier totaal verkeerdom te redeneren, Sofie ging juist vertellen dat hij wel werd ingezet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 14:33 ]
Lijkt me echt dat ze hier de beelden van voor en na de wisseling van de enveloppen hebben verwisseld, dus ik denk dat dit gewoon een productiefout gaat.Harmsen schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:30:
Of kijk ik heel raar?
Weten we gelijk weer waarom we geen beelden hebben van dat ze het zgn. tegen Freek heeft gezegd.XyritZz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:50:
[ Voor 33% gewijzigd door stane op 24-01-2014 14:44 . Reden: aanvulling ]
Ze heeft het juist wel tegen Freek gezegd; hij is de enige die z'n geruilde prijs (de vrijstelling) niet heeft ingezet. Mijns inziens juist doordat Sofie tegen hem had gezegd dat de zwarte vrijstelling in het spel zou komen.stane schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:42:
[...]
Lijkt me echt dat ze hier de beelden van voor en na de wisseling van de enveloppen hebben verwisseld, dus ik denk dat dit gewoon een productiefout gaat.
[...]
Weten we gelijk weer waarom we geen beelden hebben van dat ze het zgn. tegen Freek heeft gezegd.
Ik vind het juist verdacht omdat Sofie het niet tegen de rest heeft gezegd omdat ze zelf niets had en dus dik in het nadeel zou zijn bij de test als iedereen jokers in zou zetten. Sofie had hier mooi onder het mom van het vrouwenpact kunnen liegen; "Ik heb van Freek gehoord dat de zwarte vrijstelling ingezet gaat worden, dus pas op met jokers als je die hebt".
misschien had ze het wel gezien dat het geen koker was.HansH schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:13:
Misschien heb ik het gemist maar waarom zei Sofie tegen Tygo dat hij de laatste koker moest achterhouden; dus hoe wist zij dat er iets speciaals in zat/kon zitten?
Ik heb het idee dat de titel Jennifer wellicht slaat op dat Jennifer als enige niet de ABC (Aaf B.C.) gebruikte. Of dat Jennifer zegt dat Jan-Willem onverdacht is. JW is in ieder geval goed bezig in deze aflevering als hij wel de mol is: vertrouwenspositie met roltrappen; per ongeluk verkeerde kokertje meenemen; rustig afwachten of de enveloppen mis gaan.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:04:
De aflevering had de naam Jennifer. Uiteraard zouden ze de aflevering niet direct naar de mol laten wijzen dus moet de mol iets met Jennifer van doen gehad hebben deze aflevering. Dat zouden kunnen zijn; Freek, Susan, Sofie en volgens mij vergeet ik er nog 1. Hoofdverdachte Susan en Sofie. Sofie hoop ik niet, mij te opvallend aanwezig. Susan maakte (als ze de mol is) 1 hele grote fout door een joker weg te geven aan Daphne!
Is jullie dat bij het laatste frame op uitzending gemist tycho half op het pad staat en half in de bosjes? Er is aan de rechterkant nog genoeg ruimte om in te schikken zodat iedereen op het pad staat.
Half op het pad, half in de groep?
Half op het pad, half in de groep?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Nu naar de Filipijnen volgens mij? Tenminste zo zag dat vliegtuig er wel uitPhyxion schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:32:
Jep, leuke aflevering gister. Ben ook blij dat ze volgende week uit Hong Kong gaan, heb het wel gezien, zo bijzonder is die stad niet om er 3-4 afleveringen opdrachten in te doen. Zoals vorige jaren, één opdracht per aflevering in de stad, was genoeg. Was leuk geweest als ze wat meer buiten Hong Kong gedaan hadden.
Op zich vind ik Hong Kong juist goed gekozen, het is de perfecte stadstaat (met Singapore) waar een hele goede combinatie van stad + natuur te vinden is. Ben er een aantal keren geweest en er is genoeg te doen om niet steeds in herhaling te vallen. Overigens wel leuk om wat van de Filipijnen te zien vanaf volgende week.
Verder geen voorspellingen wat betreft de mol.. daar ben ik al een aantal seizoenen geleden mee gestopt, het kan echt alle kanten opgaan heb ik het idee
Ze gaan toch naar New York? (Heb ze tenminste meerdere keren Ellis Island horen noemen.)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Niets is wat het lijkt, het is Wie is de MolJorgen schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:25:
Ze gaan toch naar New York? (Heb ze tenminste meerdere keren Ellis Island horen noemen.)
Zoals je bovenbuurman zegt en ik vorige week ook al ergens in dit topic noemde gaan ze naar de Filipijnen. Er zijn hier meerdere aanwijzingen voor geweest, aangezien ik even het probeerde op te zoeken. Zelf heb ik het opgemaakt uit de Intro in aflevering 1.
Ook even de manier waarop je het kunt controleren, want zonder onderbouwing ben je natuurlijk nergens. Zoek maar eens op Pinagbuyutan island en El Nido Philippines op Google Images en kijk de intro nog maar een keer. Kijk vooral naar de rotspartijen, hoe de steen is opgebouwd, deze zijn kenmerkend voor deze plek.
Daarnaast zwerven er nog meer aanwijzingen op het internet rond, maar die mag je zelf zoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 25-01-2014 16:52 ]