Hij staat nu nog steeds niet op uitzending gemist, maar dit lijkt 'm wel te zijn: http://tvblik.nl/wie-is-de-mol/2-januari-2014.Tumbler schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:13:
Iemand die toevalllig weet hoe snel dit op Uitzending Gemist komt na de uitzending?
Verwijderd
De leaders wijzen elk jaar richting de mol. De leader had de naam schijnbeweging. Dit moet duiden op het spel waar ze moesten schijnen met de lampjes, wie deed daar gek? Wie bewoog raar/vreemd met zijn zaklamp zodat de ontvangers Tygo en Freek het niet konden ontcijferen/zien?
Degenen die een "beweging schenen" waren Sofie en Owen (SO). Volgens mij voerde Sofie dat uit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 04:53:
De leaders wijzen elk jaar richting de mol. De leader had de naam schijnbeweging. Dit moet duiden op het spel waar ze moesten schijnen met de lampjes, wie deed daar gek? Wie bewoog raar/vreemd met zijn zaklamp zodat de ontvangers Tygo en Freek het niet konden ontcijferen/zien?
Volgens mij hanteerde Owen de zaklamp en zou hij de letters O en S moeten afbeelden.BreadFan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:21:
[...]
Degenen die een "beweging schenen" waren Sofie en Owen (SO). Volgens mij voerde Sofie dat uit.

edit:
Dat was hier dus, zie nu dat er wel meer verborgen stonden, dus misschien een beetje tunnelvisie, maar ze is echt haast niet te zien behalve wat haartjes.
https://www.dropbox.com/s/3d69ioz3xjkuzsn/widm.png
En deze viel mij ook heel erg op, maar die was wel heel duidelijk:

Hier voor meer:
http://www.widm.nl/hints.html
[ Voor 102% gewijzigd door Afvalzak op 03-01-2014 10:10 ]
Ik denk dat je dan iedereen die in het bezit was van een lamp/laser wel om een bepaalde reden kan aanwijzen. Maar het zou ook kunnen dat het te voor de hand liggend is en over een andere schijnbeweging gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 04:53:
Een schijn beweging lijkt iig op dat de mol een lamp vast hield om te schijnen. Dan kan je er al een aantal wegstrepen. Ik ga hem vanavond nog eens kijken denk ik, doe ik altijd overigens
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
"Schijnbeweging" 

"May our framerates be high and our temperatures low."
spoiler:
Volgens mij Jan-Willem, in ieder geval die daar een duo was met Daphne
Dat is toch dezelfde gozer als die hier een M vormt?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Tijdens het eerste spel zie je op de wegversperringen eerst een 7 en daarna een 3 voorbij komen, '73 is Daphne..
Hint?
Edit:
Ter verduidelijking van wat hierboven gezegd wordt:

Hint?
Edit:
Ter verduidelijking van wat hierboven gezegd wordt:

[ Voor 56% gewijzigd door Gekkenhuis op 03-01-2014 16:45 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
zaphut stuk?
Krijg nu in eens "Dit account is nog niet geactiveerd. Controleer je mail! Wak!"
Krijg nu in eens "Dit account is nog niet geactiveerd. Controleer je mail! Wak!"
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Opvallend, van de enveloppen in het begin heeft is er 1 naam zichtbaar, deze enveloppe is ook de enige met een blauwe postzegel. De naam is duidelijk zichbaar en is naar Freek.
Volgens mij was hij ook degene die gelijk met Dapne wilde teamen.
Volgens mij was hij ook degene die gelijk met Dapne wilde teamen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Volgens de TS heb je al wel een keer iets ingevuld,Phyxion schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:07:
zaphut stuk?
In de 2 shots voor de eliminatie is er in het eerste shot een 3 te zien en in het 2e shot is er een 6 in beeld. Bij elkaar kom je dus op 36 uit, wat nou net de leeftijd is van Jan Willem.
Opvallender dan die 5 en de 6, want die horen daar nu eenmaal....
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Kenteken Henry op de BMW? Jennifer heeft een relatie met een Henry.
Henry V is ook een stuk dat geschreven is door Shakespeare die van zijn voornaam William heet daardoor denk ik dat het ook een verwijzing is naar Jan-Willem.
Goeie ja, is logischer en net iets meer cryptisch. Daar gaan mijn Susan verdenkingen

Hier lijkt ook verdacht veel (de) mol te staan... kijk het maar eens terug, je moet het in beweging zien.
Dan kan het ook zijn: Shakespeare --> Royal Shakespeare Company --> Les Miserables --> Freek19JeRo3n92 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:12:
Henry V is ook een stuk dat geschreven is door Shakespeare die van zijn voornaam William heet daardoor denk ik dat het ook een verwijzing is naar Jan-Willem.
[ Voor 72% gewijzigd door Gekkenhuis op 03-01-2014 20:21 ]
Soms gaat er wel eens iets verkeerd met uitloggen. Heb je geprobeerd opnieuw naar het adres te gaan? Je account staat netjes actief.Phyxion schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:07:
zaphut stuk?
BF1: Don-Panio
Ik zet mijn geld op Jan-Willem, tbh is het al een beetje overduidelijk helaas. Was vorig seizoen ook trouwens dat je in de eerste aflevering de makkelijkste hints kon vinden..
Nieuwe hint op Twitter 粵劇 (opera)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ach, volgende week is er weer iemand ongelofelijk verdacht waardoor je toch weer gaat twijfelen. Die verrekte montages
Gisteren ook Wie is de mol gekeken.
Damn je kan echt weer alle kanten opgaan.
- Jan Willem die 'mol' schrijft met de zaklamp
- Freek die niet stond te springen om in de schijnwerpers te staan bij die opdracht, en ook vast bleef houden aan de laser shows en wiens naam het duidelijkste op de enveloppen stond in het begin.
- Tygo die steeds in de reflectie van de computer is te zien met het de Mol teken.
- Op Aaf werd scherp gesteld toen Art zijn praatje hield over de mol.
Je kan echt alle kanten weer op en in alles weer aanwijzingen zien. Arghhhh
edit:
Oh ja, Freek en Daphne waren ook al zo'n 8:30min bij het politiebureau. Hadden dus nog tijd zat om te zoeken naar het geld...
Damn je kan echt weer alle kanten opgaan.
- Jan Willem die 'mol' schrijft met de zaklamp
- Freek die niet stond te springen om in de schijnwerpers te staan bij die opdracht, en ook vast bleef houden aan de laser shows en wiens naam het duidelijkste op de enveloppen stond in het begin.
- Tygo die steeds in de reflectie van de computer is te zien met het de Mol teken.
- Op Aaf werd scherp gesteld toen Art zijn praatje hield over de mol.
Je kan echt alle kanten weer op en in alles weer aanwijzingen zien. Arghhhh
edit:
Oh ja, Freek en Daphne waren ook al zo'n 8:30min bij het politiebureau. Hadden dus nog tijd zat om te zoeken naar het geld...
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 04-01-2014 12:36 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als ze hetzelfde gedaan hebben als vorig jaar in de lead, net voor Kees een vrijstelling laten zien, dan is dat dit keer bij Jan-Willem.. Ze gaven in aflevering 10 aan dat dit een hint was naar de mol
[ Voor 18% gewijzigd door Gekkenhuis op 04-01-2014 14:21 ]
Na afloop van opdracht twee nadat Art wegloopt, komt de groep dichter bij elkaar... Op dat moment knippert Sofie nog enkele malen met de zaklamp... Dat kun je ook een "schijn" beweging noemen..
Sofie en Owen stonden ook niet in de schijnwerpers, waar de anderen op de 1 of andere manier dat wel stonden... (door voor een billboard te staan, of beschenen te worden)..
Just my 2 cents to add to the confusion..
Sofie en Owen stonden ook niet in de schijnwerpers, waar de anderen op de 1 of andere manier dat wel stonden... (door voor een billboard te staan, of beschenen te worden)..
Just my 2 cents to add to the confusion..
brilant ik zat s12 terug te kijken, fish junior van 7 ging er naast kijken en heeft het hele seizoen in een ruk uitgekeken.
Janwillem is degene die zei dat er €4000 te verdienen was in totaal en er maar €400 was opgehaald. Art heeft helemaal niet gezegd hoeveel geld er met opdracht 1 te verdienen was. Alleen de mol kan dat weten?
Of het is de kandidaten wel verteld, maar is dat niet te zien. Leuk, montage.
Wat mij dan ook weer opviel: helemaal in het begin legde Art de regels nog even uit en zei "als je wint doe je dat in je eentje". Vervolgens komt Janwillem in beeld. De winnaar?
Dan wordt er gezegd "ook als je een rood scherm krijgt" - Jennifer komt in beeld. De verliezer? Daarna komt Tygo in beeld. De mol?
Wat mij dan ook weer opviel: helemaal in het begin legde Art de regels nog even uit en zei "als je wint doe je dat in je eentje". Vervolgens komt Janwillem in beeld. De winnaar?
Dan wordt er gezegd "ook als je een rood scherm krijgt" - Jennifer komt in beeld. De verliezer? Daarna komt Tygo in beeld. De mol?
Er werd 400 euro opgehaald door 1 team. Er waren 5 teams, dus je kunt redeneren dat er in het 1e spel 2000 euro te verdienen is. Verder was er gezegd dat het 2e spel 2000 euro op kon leveren. Dus niet zo onlogisch om te redeneren dat ze 4000 euro konden ophalen.aaajeetee schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:43:
Janwillem is degene die zei dat er €4000 te verdienen was in totaal en er maar €400 was opgehaald. Art heeft helemaal niet gezegd hoeveel geld er met opdracht 1 te verdienen was. Alleen de mol kan dat weten?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Klopt, was ook een van mijn gedachtes, maar wie zegt dat er 5x €400 te verdienen was? Het zal niet de eerste keer zijn dat er verschillende bedragen te winnen zijn.uchiha tijntje schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:14:
[...]
Er werd 400 euro opgehaald door 1 team. Er waren 5 teams, dus je kunt redeneren dat er in het 1e spel 2000 euro te verdienen is. Verder was er gezegd dat het 2e spel 2000 euro op kon leveren. Dus niet zo onlogisch om te redeneren dat ze 4000 euro konden ophalen.
Die 2000€ voor de tweede opdracht was wel gezegd idd.
Ik heb mij ook maar ingeschreven voor de poule op pagina 1. Jullie hoeven geen concurrentie te vrezen want alle jaren zat ik tot nu toe fout. Aan het eind van de rit heb ik gemiddeld 10 mollen gehad. Elke aflevering viel mijn mol af.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Poeh wat een beroerd inschrijfformulier. Mijn achternaam is bij deze "AchternaamOnbekend"
En dit is ook lekker:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3
Goed, maar dat terzijde, heb ik wel heel erg zin in de volgende aflevering!
En dit is ook lekker:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 3
[ Voor 59% gewijzigd door Firesphere op 05-01-2014 22:51 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zit nu met de app in twee pouls, één met m'n vrouw alleen en de ander met een gezamenlijke vriendin en nog iemand. Geeft wel een extra dimensie aan het spel. Kan niet wachten tot donderdag
Ook weer present dit jaar. Raar, normaliter zie ik het topic wel eerder maar dit was nu nog niet opgevallen.
Initiele gedachte was Daphne, de eerste aflevering was niet eenduidig helaas.
Maar het land (de landen) lijken ons erg leuk dit jaar. We wachten het af!
Initiele gedachte was Daphne, de eerste aflevering was niet eenduidig helaas.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Is jouw achternaam '''' or die() ?Firesphere schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:49:
Poeh wat een beroerd inschrijfformulier. Mijn achternaam is bij deze "AchternaamOnbekend"
En dit is ook lekker:
Ja, wat zou het tweede land zijn? Er van uti gaande dat ze niet de hele serie in Hong Kong blijven. Vaak is het wel een zonnige bestemming. Maleisië? Indonesië? Borneo lijkt me wel een gave bestemmingAnkh schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:28:
Tweede land zou de Filipijnen zijn. Collega (ook fan van Wie is de Mol) is een wereldreiziger en zag in de intro de specifieke motortaxi uit Filipijnen.BreadFan schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 08:18:
[...]
Ja, wat zou het tweede land zijn? Er van uti gaande dat ze niet de hele serie in Hong Kong blijven. Vaak is het wel een zonnige bestemming. Maleisië? Indonesië? Borneo lijkt me wel een gave bestemming
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Enorm late reactie, maar het is inmiddels gelukt door vier keer in te loggenPreddie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:40:
[...]
Soms gaat er wel eens iets verkeerd met uitloggen. Heb je geprobeerd opnieuw naar het adres te gaan? Je account staat netjes actief.
Ik kreeg gisteren een mailtje dat er nog vragen open stonden, was ik inderdaad vergeten 
Vragen ingevuld, en de Mol, winnaar en verliezer gekozen. En dan ga je er toch weer meer tijd in steken dan de bedoeling was, ik zat al snel weer een uur te lezen op diverse widm fora naar verdachte dingen.
Verslavend spel
Zin in vanavond
Vragen ingevuld, en de Mol, winnaar en verliezer gekozen. En dan ga je er toch weer meer tijd in steken dan de bedoeling was, ik zat al snel weer een uur te lezen op diverse widm fora naar verdachte dingen.
Verslavend spel
Zin in vanavond

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Die email had ik ook maar er zijn ten onrechte emails verzonden, ik had namelijk de vragen al beantwoord.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik nog niet dus ik was wel blij met de reminder
@janvanduschoten daar heb je dan ook weer gelijk in
Er is op die site weer een nieuwe post verschenen over de mogelijke afvaller in een van de eerdere afleveringen. Allemaal aan de hand van wat die persoon publiceert in de media. Leuke benadering
Overigens, misschien een open deur: als je de leader aankondiging van de komende aflevering bekijkt gaat dat je helpen met het beantwoorden van vragen in de officiele Wie is de mol- app. Hoewel... zo brengt men je misschien bewust weer op een dwaalspoor...
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Je bedoelt die grijze container op het schip die in beeld komt?Mindwalker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:56:
[...]
Overigens, misschien een open deur: als je de leader aankondiging van de komende aflevering bekijkt gaat dat je helpen met het beantwoorden van vragen in de officiele Wie is de mol- app. Hoewel... zo brengt men je misschien bewust weer op een dwaalspoor...
Ik bedoel meer vragen als "wie doet een opdracht samen met wie" of "wordt de zwarte vrijstelling gevonden". Die container met "mol" er op is ook mooi inderdaad. Dat zit in de één-minuut-promo van de komende aflevering... ik vraag me alleen af waar dat op kan duiden.SpeedfreakR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Je bedoelt die grijze container op het schip die in beeld komt?
Owen de mol?Mindwalker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:13:
[...]
Ik bedoel meer vragen als "wie doet een opdracht samen met wie" of "wordt de zwarte vrijstelling gevonden". Die container met "mol" er op is ook mooi inderdaad. Dat zit in de één-minuut-promo van de komende aflevering... ik vraag me alleen af waar dat op kan duiden.
Je zag zojuist een vrachtschip met daarop een container met daarop in grote letters: Mol
Aanwijzing?
Aanwijzing?
Ja! Die zag ik ook!
Maar ik blijf er bij, de intro met 1:15:00 klok, dat MOET een aanwijzing zijn.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet verwacht dat Owen eruit zou gaan, toch een slimme vent.
Ik had Owen wel verwacht, hij is slim, maar ook goedgelovig/gemakkelijk. Hij gelooft je direct als je zegt "Wasn't me"
waar blijven de pics van Jennifer die onder de pallets door kruipt?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Haha, die broek was echt prettig om te zien ja!
Heb in m'n poule(s) 40pt, tweede van de zes en in de ander 1ste van 2
. Heb te weinig op hints gelet. Enige wat me opviel was ergens MART op de muur in Hong Kong, wat omgekeerd tram is. Maar ja.
Heb in m'n poule(s) 40pt, tweede van de zes en in de ander 1ste van 2
Tygo vond ik deze aflevering erg vreemd gedragen. Ten eerste bij de theateropdracht keek hij terwijl hij de generaal aanwees half naar Art, zo van: "Zeg ik het goed?"
Bij de opdracht in het lege pand: "1st floor dat is Amerikaans voor begane grond." Volgens mij is dat gewoon ground floor? Toen hij bij de verkeerde opdracht kwam zei hij wel heel erg onovertuigend: "damn"
Verder vond ik de aflevering, op de laatste opdracht/test na, vrij zwak eigenlijk. Theateropdracht was totaal niet boeiend en de opdracht in het pand vond ik ook maar zozo.
Bij de opdracht in het lege pand: "1st floor dat is Amerikaans voor begane grond." Volgens mij is dat gewoon ground floor? Toen hij bij de verkeerde opdracht kwam zei hij wel heel erg onovertuigend: "damn"
Verder vond ik de aflevering, op de laatste opdracht/test na, vrij zwak eigenlijk. Theateropdracht was totaal niet boeiend en de opdracht in het pand vond ik ook maar zozo.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Pfff ik dacht: joepie, 70 punten met het spel! Sta ik 22.000+ ergens 
Wat zaten er veel subliminal beelden tussen dit keer. Het was soms niet bij te houden, gezichten, getallen... En de billen van Jennifer
Dat vraagt om een beeld-voor-beeld analyse.
Wat zaten er veel subliminal beelden tussen dit keer. Het was soms niet bij te houden, gezichten, getallen... En de billen van Jennifer

Die klok viel in de intro inderdaad op, het was de timer van het spel in dat verlaten pand. Het was later ook een stuk langer in beeld, dus ik heb dat als aanwijzing maar laten varen.Firesphere schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:43:
Ja! Die zag ik ook!
na aflevering 2 zit ik op Jennifer:
- ze moest en ze zou door dat labyrinth kruipen. Een mol kruipt ook door gangen
- toen ze eruitkwam zag ze zwart van het vuil, net als een mol
- haar reactie op een vraag van art dat ze zo vies was: 'vind ik helemaal niet erg' (oid)
- haar commentaar bij het laatste spel/executie: 'al die kleurtjes, maar ik zie niets'
En na kennis te hebben gemaakt met haar glorieuze bilpartij wil ik ook gewoon dat ze er tot het eind in zit
- ze moest en ze zou door dat labyrinth kruipen. Een mol kruipt ook door gangen
- toen ze eruitkwam zag ze zwart van het vuil, net als een mol
- haar reactie op een vraag van art dat ze zo vies was: 'vind ik helemaal niet erg' (oid)
- haar commentaar bij het laatste spel/executie: 'al die kleurtjes, maar ik zie niets'
En na kennis te hebben gemaakt met haar glorieuze bilpartij wil ik ook gewoon dat ze er tot het eind in zit
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik heb Susan nog steeds als Mol. Had Owen wel als winnaar overigens, kost me punten.
Jammer dat de mensen die je niet verdenkt, als eerste eruit gaan. We verliezen ook wel een sympathiek persoon deze ronde. Had liever Jan-Willem zien vertrekken, die kan mij niet echt boeien. Zou het ook minder leuk vinden als hij de mol blijkt, want hij is zo op de achtergrond. Lekker aan het trutten met z'n tweeën op het dak trouwens, er werd op dat stuk flink gemold zowel door het 'dak-duo' als het 'thuisbasis' team. Mijn mols-ogen zijn gericht op Sophie en Jan-Willem.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Volgens mij had ze ook geen BH aan (of leek dat maar zo?)amahusu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:34:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ze had de vloer flink aangeveegd met d'r tieten. die mag hier ook komen vegen
Gelukkig lette jullie ook op, dat gezeur over die billen, je keek zo d'r bloesje in
nop helaas dit is de genal chat dus geen picsMeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:21:
[...]
Volgens mij had ze ook geen BH aan (of leek dat maar zo?)
24:24
Nieuwe ronde geactiveerd/ Ik geloof niet dat Susan de Mol is, ze is zo fanatiek bezig. Tygo ook niet, zit er veels teveel bovenop. Ik verdenk zelf Sofie... beetje op de achtergrond, net wat tactische toevoegingen.
Zoals heel slim starten met die kruipopdracht, ze zal vast gedacht hebben als MOL: Dat geld wordt toch wel gescoord, kan ik beter direct als eerste daarheen en snel terug zijn, kan ik wat verwarring zaaien bij het zenden en lijkt het niet dat ik de MOL ben, omdat ik geld heb verdiend.
Zoals heel slim starten met die kruipopdracht, ze zal vast gedacht hebben als MOL: Dat geld wordt toch wel gescoord, kan ik beter direct als eerste daarheen en snel terug zijn, kan ik wat verwarring zaaien bij het zenden en lijkt het niet dat ik de MOL ben, omdat ik geld heb verdiend.
BF1: Don-Panio
Susan de Mol? Volgens dit dwaalspoor zou het zomaar kunnen..
Mijn Mol is of Jennifer Of Jan Willem
Winnaar Tygo
Verliezer Freek.
Maar ik heb het nooit goed gehad.
Mijn Mol is of Jennifer Of Jan Willem
Winnaar Tygo
Verliezer Freek.
Maar ik heb het nooit goed gehad.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik ben nog nooit zo snel zo overtuigd geweest van een Mol.
Mede dankzij de MOL-schijnbeweging hier gepost zit ik op Jan-Willem.
Wat me net ook opvalt: http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/2/backstagefotos.aspx
Open de foto met titel "Kandidaten" eens. Wie staat daar niet op? De Mol natuurlijk.
Hmm, het is meer mensen opgevallen, het staat er ook onder zie ik
Wat me net ook opvalt: http://avro.nl/wieisdemol/Afleveringen/2/backstagefotos.aspx
Open de foto met titel "Kandidaten" eens. Wie staat daar niet op? De Mol natuurlijk.
Hmm, het is meer mensen opgevallen, het staat er ook onder zie ik

[ Voor 10% gewijzigd door BreadFan op 10-01-2014 08:46 ]
ik denk toch Jan-willem! Overigens slim gebruik van social media, zal volgend jaar ook wel verboden worden.
[ Voor 154% gewijzigd door timmert26 op 10-01-2014 10:08 ]
Ik moet zeggen dat ik ook Jan-Willem verdenk. Naast die 'schijnbeweging' hint was hij ook lekker bezig op het dak:BreadFan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:43:
Ik ben nog nooit zo snel zo overtuigd geweest van een Mol.Mede dankzij de MOL-schijnbeweging hier gepost zit ik op Jan-Willem.
....
- In die porto blijven lullen terwijl er meerdere malen is gevraagd om zijn mond even te houden.
- Een beetje doelloos rondwandelen en het touw pas uit de knoop beginnen te halen toen ze de emmer eindelijk vonden. Dat had ie ook al even tijdens het slenteren kunnen doen..
- Het leek hem totaal niet te interesseren dat ze geen geld hadden verdiend op het dak.
Hetzelfde kan trouwens worden gezegd van Daphne in deze opdracht, maar die lijkt mij overall toch wat fanatieker meedoen..
Ik vond het vreemd dat Daphne en Jan-Willem al naar het dak gingen en de tijd van de opdracht lieten starten voordat de andere opdracht voorbij was. Zo weet je vrij zeker dat je niet de volle tijd aan de opdracht kunt besteden, kun je nog door de porto praten en een andere opdracht verstoren en later de schuld aan een ander geven omdat je geen goede begeleiding hebt gehad.via de porto.
Het zal me ook niet verbazen als Jan-Willem op de achtergrond nog ff wat extra knopen in het touw heeft gelegd, ik zag hem op het dak een stuk minder dan Daphne in beeld en dan ook nog rustig wandelend ook. Hij had duidelijk geen haast.
Disclaimer: nog nooit een juiste mol voorspeld
Het zal me ook niet verbazen als Jan-Willem op de achtergrond nog ff wat extra knopen in het touw heeft gelegd, ik zag hem op het dak een stuk minder dan Daphne in beeld en dan ook nog rustig wandelend ook. Hij had duidelijk geen haast.
Disclaimer: nog nooit een juiste mol voorspeld
Inderdaad, op het dak liet ie het allemaal een beetje op zijn beloop. Hij zei ook dat ie een beetje nutteloze spullen ging oprapen die niet bij de opdracht hoorden?
Klonk een beetje vaag. Hij liep ook met dat pistooltje.
Titel van de aflevering was "Vindingrijk". Vind-ding-rijk?
Ook opvallend, de route van het labyrinth
Ze horen: "de oplossing is in de controlroom"
Vervolgens kijken ze alleen even kort wat er allemaal op tafel ligt, niks, en door...
Erg kortzichtig. Aaf lijkt het nog even te proberen, maar was ook niet erg druk bezig hiermee verder te gaan
Ze horen: "de oplossing is in de controlroom"
Vervolgens kijken ze alleen even kort wat er allemaal op tafel ligt, niks, en door...

Erg kortzichtig. Aaf lijkt het nog even te proberen, maar was ook niet erg druk bezig hiermee verder te gaan
Leeg - Sinds 20180907
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar je weet dat Twitter-accounts uitgeleend worden aan kennissen? Vorig jaar deed Janine Abbring dat ook, ze gaf haar account aan een vriendin (Arjen Lubach zei dat op 3FM, hij was vorig jaar vertrouwenspersoon van Janine).timmert26 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:02:
ik denk toch Jan-willem! Overigens slim gebruik van social media, zal volgend jaar ook wel verboden worden.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
O ja, nutteloze spullen oprapenBreadFan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:01:
Inderdaad, op het dak liet ie het allemaal een beetje op zijn beloop. Hij zei ook dat ie een beetje nutteloze spullen ging oprapen die niet bij de opdracht hoorden?Klonk een beetje vaag. Hij liep ook met dat pistooltje.

Ik heb er op gelet gisteren en hij mengde zich ook niet in de discussie over de personen in het theater, de groep zat toch al op de foute personen. Hij bleef keurig rechts achter/buiten de groep staan en bracht niets in.
Wat ik bijzonder vond aan Susan (die verdenk ik ook nog wat) is dat ze aan het einde nog meld dat ze nog een vrijstelling heeft. Waarom zou je dat ooit zeggen?
Susan kon het niet voor zich houden denk ik. Zat compleet in de stress omdat ze hem niet had ingezet (toch een behoorlijke gok) en dat moest er daarna even uit? Kan ik me wel voorstellen.janvanduschoten schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:11:
[...]
O ja, nutteloze spullen oprapen![]()
Ik heb er op gelet gisteren en hij mengde zich ook niet in de discussie over de personen in het theater, de groep zat toch al op de foute personen. Hij bleef keurig rechts achter/buiten de groep staan en bracht niets in.
Wat ik bijzonder vond aan Susan (die verdenk ik ook nog wat) is dat ze aan het einde nog meld dat ze nog een vrijstelling heeft. Waarom zou je dat ooit zeggen?
Ik snapte eigenlijk niet dat niemand (van de eerste paar deelnemers) op de markt rustig op zoek ging naar eerst een vrijstelling en daarna de zwarte vrijstelling, het geld en de jokers. Waarom de haast? Als je toch al een vrijstelling hebt die je kunt inzetten, maakt het toch ook niet meer uit hoe lang je daarna bezig bent voordat je aan de test begint, op die tijd zul je niet afgerekend worden... Tenminste, zolang de zwarte vrijstelling niet ingezet wordt, daarom zou je die óók moeten pakken. Dan ben je zelf in elk geval een ronde verder, heb je geld verdient en jokers!
Of mis ik iets?

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Vergeet niet dat Susan actrice is. En dit in de groep gooien zaait verwarring... Heeft ze die vrijstelling niet nodig omdat ze zeker is van wie de mol is, of omdat ze wellicht zelf de mol is?
Naar mijn mening meer de actie van iemand die het spelletje heel graag wil winnen, dan van een mogelijke mol.
Naar mijn mening meer de actie van iemand die het spelletje heel graag wil winnen, dan van een mogelijke mol.
spoiler: puzzel
Owen zijn "tunnelvisie" geeft wellicht een ingang om de test antwoorden van hem en degene met de diverse vrijstellingen eens naast elkaar te leggen en wellicht te combineren. Ze hebben uiteraard niet dezelfde vragen van die personen laten zien, maar wellicht valt er wat uit af te leiden. gezien het feit dat je mijns inziens een vrijstelling/joker inzet als je niet zeker van je zaak bent en wellicht ook wat tunnelvisie nastreeft (de mol uitgezonderd)
Dat dacht ik meteen ook al, pak gewoon alles. Misschien dat ze een keuze moesten maken? Er werd volgens mij nergens vermeld wat er op de papiertjes erbij stond.Elijan9 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:37:
Ik snapte eigenlijk niet dat niemand (van de eerste paar deelnemers) op de markt rustig op zoek ging naar eerst een vrijstelling en daarna de zwarte vrijstelling, het geld en de jokers. Waarom de haast? Als je toch al een vrijstelling hebt die je kunt inzetten, maakt het toch ook niet meer uit hoe lang je daarna bezig bent voordat je aan de test begint, op die tijd zul je niet afgerekend worden... Tenminste, zolang de zwarte vrijstelling niet ingezet wordt, daarom zou je die óók moeten pakken. Dan ben je zelf in elk geval een ronde verder, heb je geld verdient en jokers!Of mis ik iets?
Ja dat leek mij beetje een faal van de regie.. ze lieten ons alleen zien dat Art iets zei over ogen openhouden. Maar daarna zullen ze vast hebben gehoord dat ze maar 1 ding mee mochten nemen. Je zag mensen zonder een kaartje te lezen al wijzen naar een vrijstelling en doorlopen.
Ligt het aan mij of was de theater opdracht echt de slechtste opdracht ooit?

I served in a company of heroes.
Wie moet je vinden bij 'Where's Waldo?':BreadFan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:01:
Inderdaad, op het dak liet ie het allemaal een beetje op zijn beloop. Hij zei ook dat ie een beetje nutteloze spullen ging oprapen die niet bij de opdracht hoorden?Klonk een beetje vaag. Hij liep ook met dat pistooltje.
Tijdens de laatste opdracht zij Jennifer Hoffman "Ik heb niets gezien". Zou dit een verwijzing zijn naar een mol welke blind is.
Nou wij wel19JeRo3n92 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:54:
Tijdens de laatste opdracht zij Jennifer Hoffman "Ik heb niets gezien".
http://media.dumpert.nl/foto/a5c43a88_wieisdemolboobies.gif
Link is kapot.
Edit : Ah, hotlink beveiliging!
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 10-01-2014 19:23 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zit ook al vanaf het begin op Jan Willem: where is waldo van afl 2 was wel erg duidelijk, schijnbeweging EN de P56 wat in de intro van afl1 zat. Bij de eliminiatie krijg je weer 5 en 6 in beeld op de kade palen. Dan doe je plek 5 van 6 : en daar zit jan willem ( op de voorste rij kun je dit niet doen) ook dat hij niks zegt van de verloren envelop komt hem niet uit: hij zou dan als mol direct opvallen als hij hier iets over zegt.
Zou jammer zijn als het dit jaar zo simpel is.
Zou jammer zijn als het dit jaar zo simpel is.
Die was echt waardeloos. Maar goed, de opdracht in dat vervallen gebouw sloeg ook echt helemaal nergens op qua moeilijkheidsgraad. Alleen het doolhof en het doorknippen van wat draden was iets moeilijk, de rest sloeg echt nergens op, vooral het wegtrekken van het pallet en het gewoon oprapen van een enveloppe in het donkerVuvuzela schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:46:
Ja dat leek mij beetje een faal van de regie.. ze lieten ons alleen zien dat Art iets zei over ogen openhouden. Maar daarna zullen ze vast hebben gehoord dat ze maar 1 ding mee mochten nemen. Je zag mensen zonder een kaartje te lezen al wijzen naar een vrijstelling en doorlopen.

Begrip tunnelvisie krijgt hierbij een hele andere betekenis
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Nou ik zou haar tunnel wel willen vi-Sepp14 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21:
Begrip tunnelvisie krijgt hierbij een hele andere betekenis
Eerlijk, Tweakers. Hoop ik hier diepgaande discussies en theorieën aan te treffen, vind ik dit.
spoiler:
Blij verrast. +3
[ Voor 20% gewijzigd door Hohst op 10-01-2014 23:05 ]
Uit het mollendagboek:
Verder vonden we de actie van Sophie om maar te gaan roepen dat ze iemand zag lopen een echte mollen actie, maar goed, lag die er niet iets te dicht bovenop?
Vooral dat laatste zinnetje.... Susan en Owen zaten in de coulissen en je moest kijken of je hun er ergens tussen zag (nou ja die er voor door konden gaan). Owen is er uit... Zou Susan dan de mol zijn?Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet.
Verder vonden we de actie van Sophie om maar te gaan roepen dat ze iemand zag lopen een echte mollen actie, maar goed, lag die er niet iets te dicht bovenop?
Ik denk ook jan-Willem ja, want toen hij de test invulden en daarna weg liep kwamen een aantal plaatjes voorbij waaronder een foto van de zwarte vrijstelling(met daarop: de mol) en toen gebeurde er wat anders en toen pas kwam de volgende kandidaat.
Dus ik ben best wel zeker dat jan-Willem het is, helemaal na alles hier gelezen te hebben.
Maar:
The closer you look, the less you will see ;D
Dus ik ben best wel zeker dat jan-Willem het is, helemaal na alles hier gelezen te hebben.
Maar:
The closer you look, the less you will see ;D
ik zit s01e01 te kijken. lekker amateuristisch
Jan-Willem is inderdaad sterk verdacht (misschien te sterk, tunnelvisie???). Maar eigenlijk werden we gisteren ook wel weer bevestigd in het idee over de 3 enveloppen. In de eerste aflevering zie je 3 enveloppen afgeleverd worden bij een eiland. De 3 enveloppen van Freek, Sofie en Susan. Nu blijken dat dus enveloppen te zijn die ze naar elkaar gestuurd hebben naar diegene waarvan ze denken dat die nog in aflevering 9 nog niet afgevallen zijn... Als je daar vanuit gaat dan kan Jan-Willem het dus helemaal niet zijn en zou die in aflevering 9 al uit het spel liggen...
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 11-01-2014 09:52 ]
Ik snap je theorie niet. Die 3 namen zeggen toch niets over wie de laatste drie zijn?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Het geld bleef sowieso in de pot, alleen als de naam goed was kreeg je rente, was volgens mij de uitleg.
Hattrick: Thorgal Eagles
Het is ook maar een theorie. Natuurlijk is het geen bewijs en geen 100% zekerheid, maar daarom is het een theorie. Bij wie is de mol is niks zekerMrSleeves schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:04:
Ik snap je theorie niet. Die 3 namen zeggen toch niets over wie de laatste drie zijn?
Enige wat ik zeg is dat ik het wel heel toevallig vind dat dat shot heel even snel in beeld is geweest. De enige enveloppen waarop de namen goed te lezen zijn (als je het beeld even op pauze zet), dat het 3 namen zijn, verstuurd naar een eiland voor aflevering 9, en dat aflevering 9 de aflevering is waar er nog maar 3 mensen over zijn. En nu kregen we dus uitgelegd waarvoor die enveloppen dienen. En dus door medekandidaten verstuurd zijn met geld erin (om dit veilig te stellen) naar kandidaten in aflevering 9 waarvan zijn vermoeden dat deze er nog in zitten.
Nogmaals het is geen 100% zekerheid. Maar vind het wel een hoop toevalligheden achter elkaar....
De uitleg is: stop geld dat je veilig wil stellen in de enveloppen, en adresseer ze aan één van de medekandidaten aflevering 9, Ellis island. Geld wat in aflevering 9 aankomt blijft sowieso in de pot. Als de persoon die op de enveloppe staat in aflevering 9 nog in het spel zit, dan levert dat extra geld op. Hoe later je het geld op stuurt, hoe minder geld dit oplevert. Je mag de enveloppe niet aan jezelf adresseren.bregweb schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:07:
Het geld bleef sowieso in de pot, alleen als de naam goed was kreeg je rente, was volgens mij de uitleg.
Dus helt geld blijft inderdaad in de pot, maar het moet ook wel degelijk in de enveloppen gedaan worden en opgestuurd worden. En het afleveren van die enveloppen zie je dus in aflevering 1 helemaal in het begin.
---------------------------------
Ik kwam net dit tegen op het forum van widm.nl. Moet zeggen dat ik hem wel heel erg stek vind....
- Wat wordt er gezegd in het muziekje in de eerste executieronde als Susan haar groene scherm krijgt te zien? Het gaat als volgt. Susan krijgt een groen scherm. vervolgens speelt het muziekje verder af maar tijdens het muziekje wordt iets gefluisterd!
- Op de hoeveelste minuut is dat precies?? ;O
- Op 11:15 (NED 1 HD RIP, kan dus afwijken van Uitzending Gemist) hoor je iets van een trein en daarna komt het. Het is best een creepy geluid vooral met koptelefoon op. Je moet het geluid aardig hard zetten. Het lijkt achterstevoren.
Hier een link naar het geluidsfragment: https://app.box.com/s/rgwx4jvbo4ak8tvk5nfa - Het geluid/gefluister begint op 00:12 met het trein geluid, op 00:15 is het gefluister te horen. Direct erna komt hetzelfde stukje achterstevoren en als laatste is het vertraagd en in normale luister richting (geen idee of dit een woord is) te horen. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
- Ik heb het geluid nog eens nageluisterd en wat ik erin hoor is "Wǒ shì mó'ěr" vertaald in ik ben mol
http://translate.google.n...=#nl/zh-TW/ik%20ben%20mol
[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 11-01-2014 14:03 ]
Brrr.. ik heb dat eens nagelopen en het klinkt inderdaad allemaal héél aannemelijk.l3art schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:16:
[...]
---------------------------------
Ik kwam net dit tegen op het forum van widm.nl. Moet zeggen dat ik hem wel heel erg stek vind....
[...]