Toon posts:

Mediaspelers: Spotify én Bittorrent?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Laat ik voorop stellen dat ik een redelijk leek ben op het gebied van media players. Dat valt te onderschrijven gezien het feit dat ik me nu pas aan het oriënteren ben op het gebied van mediaplayers..

Mijn wens(en): Spotify compatible, bittorrents downloaden zonder dat deze eerst lokaal via mijn laptop binnengehaald dienen te worden en als het even kan ook RTL XL aan boord.. Wie kan me vertellen wat ik hiervoor nodig heb?

Gr
Luc

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:13

houthakker

Poehé

Tja, een speler vinden met torrent downloader is niet zo moeillijk, maar officieel ondersteund volgens mij alleen WD spotify. In dat geval kom uit op de WD TV Live Hub.
Echter staat er niet in de specs dat deze torrents kan downloaden. Voor deze is ook nog geen WDLXTV firmware.

Dan zou je dus een wdlxtv supported device moeten nemen, dus zonder interne harddisk, dus moet je die extern aansluiten; http://wiki.wdlxtv.com/Main_Page

een andere optie is een android based player, al dan niet met interne of externe hd, (zie android tv topic),
of een raspberry pi / htpc met xbmc, spotify plugin, en torrent client.

Specs

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik mijn Cubox icm met mopidy http://www.mopidy.com/
Mopidy is een MPD speler met een spotify plugin. Google music en nog een paar diensten worden ondersteund.

Verwijderd

Misschien kan de Raspberry Pi wat jij zoekt, check even de zoekfunctie in dat topic.: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Android sticks/kastjes kunnen het sowieso. Spotify weet ik niet omdat ik dat niet gebruik:
Mini Android TV discussie deel 1
Minix Neo X7

Als je budget hoger ligt kun je kiezen voor een HTPC.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
houthakker schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:13:
Tja, een speler vinden met torrent downloader is niet zo moeillijk, maar officieel ondersteund volgens mij alleen WD spotify. In dat geval kom uit op de WDTV Live Hub.
Echter staat er niet in de specs dat deze torrents kan downloaden.
Ik heb een WDTV Live Hub staan waar inderdaad o.a. Spotify, TuneIn Radio, Shoutcast op zit, maar géén torrent downloader of RTLXL of Uitzending gemist. Ik lees trouwens even niet terug in de TS of het persee een interne HDD hebben zoals de Hub heeft (1TB) want de WDTV Live (najaar 2011) is anders een stuk voordeliger - vanaf 76 euro (en beter verkrijgbaar want in NL wordt de Hub niet meer verkocht volgens mij) en de 'gewone' WDTV Live heeft ook Netflix support die de Hub niet heeft.

Wil je sowieso in de weer met torrent downloads vanaf je media speler dan kun je beter kijken naar een Popcorn hour mediaspeler (vele opties), BoxeeBox of een Raspberry pi met XBMC.

Van de Boxee Box was er ook een onofficiële RTLXL en Uitzendinggemist plugins gemaakt door een gebruiker maar ik weet niet of dat nog steeds werkt. Je zou voor degelijke zaken even in de desbetreffende topic kunnen navragen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:33:
Misschien kan de Raspberry Pi wat jij zoekt, check even de zoekfunctie in dat topic.: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Android sticks/kastjes kunnen het sowieso. Spotify weet ik niet omdat ik dat niet gebruik:
Mini Android TV discussie deel 1
Minix Neo X7

Als je budget hoger ligt kun je kiezen voor een HTPC.
Volgens mij wil XOT-Uzg niet op de Pi draaien (maar heb er al een tijdje niet meer naar gekeken; mogelijk met recente software dat het wel wil gaan).
Alternatief is inderdaad een HTPC; daar kan het allemaal zeker op :)

iRacing Profiel

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:28
XBMC heeft ook een Spotify plugin. Kijk op SpotiMC. Ook kun je een webbrowser gebruiken om Spotify te openen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42
Waarom niet gewoon een HTPC, meer vrijheid, meer tweaking en bovenal meer uitbreidingsmogelijkheden!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik ga me er direct in verdiepen... ;) Zodra ik vragen heb (ongetwijfeld) kom ik graag weer even bij jullie terug...
Pagina: 1