Hallo heren.
Ik heb afgelopen maandag ook de Dell Venue 11 pro i5 (7130) besteld met 8gb geheugen en 256 GB SSD.
Helaas deze topic pas vandaag gespot, niet getwijfeld en meteen een Tweakers account aangemaakt om mijn ervaringen te delen. Lees tweakers nu al ruim 10 jaar dus werd wel eens tijd
Mijn afgelopen 3 weken stonden in teken van het zoeken van een ultraconvertible voor op de bank.
Kortzichtig even het doel: In windows desktop: NAS mounten, browsen, folderbeheer, downloadtaken, muziek luisteren met full spotify versie, films kijken (i.p.v. naar de achterhaalde televisieprogramma's van mn vriendin te kijken ....Pff !!!) Eveneens wilde ik al heeeeeel lang een tablet maar waren de windows varianten tot voorheen niet laptop waardig dus keek ik uit naar de dagen waarop de snellere proccesoren in de convertibles zouden verschijnen.
Alles begon met het spotten van een Lenovo Yoga waarna er snel de Yoga 2 in beeld kwam met een 4K scherm, de Asus T100 en de T300, De Sony viao Flip en de (slider), vervolgens nog getwijfeld tussen de Dell XPS 12 (2013) en de Venue Pro 11, daarna weer tussen de Venue Pro 11 en de Surface pro 2.
Uiteindelijk dus afgelopen maandag de keuze gemaakt de Venue Pro 11 te bestellen met Mobile Type & accudock. Na wat spelen met de Dell Site kwam ik er achter dat de i5 versies wel zakelijk te bestellen zijn.
Het onderscheid tussen de consumenten pagina en zakelijke voor een product als deze begrijp ik niet helemaal. Om er zeker van te zijn dat ik als consument via de zakelijke site kon bestellen van te voren met Dell gebeld maar helaas: zondag geen gehoor, maandag geen gehoor dus dan maar de chat gestart.
Hierbij een overzicht van de chatsessie die ik op 9-12-2013 heb gehouden:
11:29:57 delano
Initiële vraag/opmerking: Hallo, graag wil ik weten of er ook een dell venue 11 pro met
een i5 128 gb ssd en 8 gb geheugen geleverd kan worden
11:30:02 Systeem
U wordt nu doorverbonden met een medewerker. Hartelijk dank voor uw gebruik van Dell
Chat.
11:30:02 Systeem Verbonden met Reda_Harrath
11:30:07 Reda_Harrath
Goededag en welkom bij Dell. Hartelijk dank voor het gebruik van de Dell chat. Dit is dhr.
Reda Harrath uw Sales Agent.
Het is mogelijk dat de chat sessie afgebroken wordt (wordt niet opzettelijk door ons
gedaan). In dat geval nemen wij contact met u via email.
Momentje geduld aub, ik neem uw vraag eventjes door.
11:30:17 Reda_Harrath Helaas enkel de opties op de website zijn mogelijk.
11:30:28 delano okw
11:30:37 delano oke ik begrijp het
11:30:55 delano hoe zit het met de levering?
11:31:20 delano wie doet voor jullie de levering binnen nederland?
11:31:50 Reda_Harrath UPS doet de levering.
11:33:16 delano Oke dat is duidelijk, ook in orde voor consumenten
11:33:19 delano
en als ik nu de dell 11 venue pro i5 met 265 gb ssd en 8 gb werkgeheugen bestel
wanneer kan ik hem dan verwachten?
11:34:12 Reda_Harrath Geschatte levertijd is 10 tot 15 werkdagen.
11:35:43 delano
oke dat is fijn en die tijd valt mee, op de website staat namelijk dat het ongeveer 27
januari 2014 word geleverd.
11:36:10 delano waarin zit het verschil met die levertijden als ik vragen mag?
11:37:22 Reda_Harrath
Ik heb het over "geschatte" levertijd. De actuele levertijd kunnen we helaas niet opgeven.
Dat hangt af van de aantal bestellingen en of het systeem nog op voorraad is. Plus
natuurlijk de feestdagen.
11:39:03 delano
oke ik begrijp dat het afhangt van het aantal bestellingen, is de dell venue 11 pro met
256 ssd en 8 gb geheugen nog op voorraad?
11:41:11 delano
en mag ik deze ook als consument bestellen ondanks deze alleen op het gedeelte voor
bedrijven te vinden is?
11:42:37 Reda_Harrath U kunt het via de zakelijk afdeling bestellen ja
11:42:47 Reda_Harrath Ik kan niet zien of ze nog op voorraad zijn helaas.
11:43:45 delano oke dat is fijn, dan ga ik de bestelling doen. Dank u wel voor de informatie
11:43:58 delano en succes vandaag met werken
11:44:12 Reda_Harrath Tot uw dienst en dank u wel.
11:44:17 Reda_Harrath Fijn dag nog gewenst
11:44:37 delano u ook een fijne dag
Uiteindelijk dus Maandag 9-12-2013 de bestellingen en betalingen gedaan
- Voor het dock is de verwachte leverdatum 30-12-2013
- Voor de DVP11 is de verwachte leverdatum 10-2-2014

(Zondag de 8ste was het nog 24 Januari 2014)
Uiteraard besef ik dat ze de tablet om "maat" voor onze keuze's moeten gaan bouwen en hier zal dan ook de tijd in gaan zitten. Dus al is het zuur vooruit zo een klap geld neer gelegd te hebben, ik kijk uit naar de dag dat ik ermee aan de slag kan.
Iemand nog updates m.b.t. de vertraging voor de i3 / i5 varianten ?
Geinspireerd door (hardware) techniek, geboren om te bouwen.