Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 20:13
Ik ben sinds kort begonnen met crowdfunding. Dit als extra pijl op de boog naast sparen en beleggen. Ik heb inmiddels enkele kleine bedragen ingelegd via www.geldvoorelkaar.nl. Zijn er meer mensen die aan crowdfunding doen. Ik ben zowel beniewd naar ervaringen van mensen die geld lenen als die geld investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Detmer

Professioneel prutser

Poecillia schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:29:
Ik ben sinds kort begonnen met crowdfunding. Dit als extra pijl op de boog naast sparen en beleggen. Ik heb inmiddels enkele kleine bedragen ingelegd via www.geldvoorelkaar.nl. Zijn er meer mensen die aan crowdfunding doen. Ik ben zowel beniewd naar ervaringen van mensen die geld lenen als die geld investeren.
Vroeger eens een keer zoiets gehad, toen voor de gein met 10 dollar gedaan (uiteraard nooit meer iets van terug gezien. HYIP noemen ze dat in het Engels, geloof ik). Maareh, 8% a 9% rente over 36 maanden is nogal wat... Alleen daarom al vertrouw ik het niet 100% :X

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Je krijgt een hogere rente, maar het risico is ook hoger. Het hangt van de classificatie af, maar het risico op wanbetaling ligt zo tussen de 1 en 5%. Je moet dus voldoende spreiden, dus veel kleine bedragen inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb €50 geinvesteerd via https://www.crowdaboutnow.nl/.
Dat had op 14 juni 2013 terugbetaald moeten worden, maar ze hebben uitstel van betaling aangevraagd tot 14 juni 2014. 'k Ben benieuwd. Volgens mij zat daar geen dividend of rente bij.

'k Vind crowdfunding wel leuk, maar niet om geld mee te verdienen. Meer voor de fun. Al lijkt die geldvoorelkaar website zich meer te richten op geld verdienen. De percentages zijn ook erg hoog.
@TS: Heb jij al eens geld teruggekregen van deze investeringen?

Naast sparen doe ik zelf nog social forex trading, beleggen via de bank (niet zelf dus) is niets voor mij. Gaat te traag. Net als deposito's.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik ben nog maar net begonnen en heb nu net ingelegd op twee investeringen voor 2 maal 500 euro. Het systeem van geldvoorelkaar zit wel goed in elkaar vind ik. Er zijn systemen voor risicoclassificatie en er wordt veel achtergrondinformatie gegeven van de leners. Het gaat inderdaad om rendement, niet om social funding.

Het MKB heeft momenteel grote moeite om leningen te krijgen van banken. Vooral leningen onder de 150k gaan gepaard met heel veel papierwerk, aanvullende zekerheden en hoge tarieven. Starters krijgen sowiezo nauwelijks een lening voor elkaar. Voor die categorie is crowdfunding een uitkomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Poecillia op 10-11-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 15:26
Poecillia schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:01:
Het MKB heeft momenteel grote moeite om leningen te krijgen van banken. Vooral leningen onder de 150k gaan gepaard met heel veel papierwerk, aanvullende zekerheden en hoge tarieven. Starters krijgen sowiezo nauwelijks een lening voor elkaar. Voor die categorie is crowdfunding een uitkomst.
Idd. M'n vader heeft door crowdfunding ook flink wat geld bij mekaar gekregen voor z'n bedrijf. Wat je zegt klopt 100%: of het nu banken of subsidies is; de rompslomp eromheen alleen kan een jong bedrijf al de das om doen. En reguliere inversteerders willen meteen een groot deel van je aandelen. Crowdfunding is dan ideaal.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Inmiddels heb ik € 2500 ingelegd in vijf investeringen en zijn er 2 begonnen met aflossen.

Bijkomend voordeel bij crowdfunding is dat het nu nog onzichtbaar is voor vermogensrendementsheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Poecillia schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:39:
Inmiddels heb ik € 2500 ingelegd in vijf investeringen en zijn er 2 begonnen met aflossen.

Bijkomend voordeel bij crowdfunding is dat het nu nog onzichtbaar is voor vermogensrendementsheffing.
Volgens mij is er inderdaad nog geen sprake van vermogensrendementsheffing, maar er is wel bijvoorbeeld een vergunning nodig voor crowdfunding omdat er in bepaalde vormen spraken zijn van leningen e.d.

Dus hoewel crowdfunding nog niet dichtgetimmerd zit, zal er waarschijnlijk tegen het einde van 2014 een regeling zijn die het weer moeilijker maakt. Ik zou er in ieder geval voorzichtig mee zijn, niet alleen vanwege de ondoorzichtigheid van de projecten waarin je vaak investeert, maar ook doordat de regels allemaal door elkaar heen lopen (zie AFM bijvoorbeeld voor meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Zijn er mensen die wellicht ook meer internationale p2p lending sites kennnen? De meeste die ik ben tegengekomen zijn vooral gericht op bepaalde landen waárbij men inwoner moet zijn om te kunnen participeren, zoals bv zopa.

Ik ben https://www.isepankur.ee/home al tegengekomen maar daar is het meeste in het Fins (?) en dat maakt het lastiger. Amerikaanse sites lijken mij erg interessant, zoals bv prosper.com maar hier kan je als Europeaan helaas niet aan mee doen. In Amerika is het allemaal groter waardoor het risico beter te spreiden is, ook de bekendheid en de organisatie er achter acht ik wat beter geregeld dan sites in Nederland of Belgie. Hier zijn het vooral meer bedrijven die via de bank minder snel geld kunnen krijgen en daardoor andere manieren aanboren itt particulieren die minder aan een bank willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Galeton schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:24:
Volgens mij is er inderdaad nog geen sprake van vermogensrendementsheffing,
VRH geldt voor vrijwel alle vormen van vermogen, tenzij specifiek uitgezonderd. Crowdfunding is niet speciaal geregeld, en daarom niet uitgezonderd en wél belast. Het niet opgeven is dus fraude. Als de fiscus spontaan besluit om dat eens te gaan controleren, en de boekhouding opvragen, dan kunnen ze dat makkelijk terughalen. Oók als die controle pas in 2018 gebeurt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
Ik heb nu ongeveer 8 projecten bij geldvoorelkaar lopen sinds de zomer. 2200 geinvesteerd, alle projecten betalen tot nu toe netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zit er ook al een tijd aan te denken om hier iets mee te doen. Zijn er ook mensen die negatieve ervaringen met crowdfunding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Radical1980 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:38:
Zit er ook al een tijd aan te denken om hier iets mee te doen. Zijn er ook mensen die negatieve ervaringen met crowdfunding hebben?
Geldvoorelkaar.nl betaald tot nog toe ieder project netjes terug. Enige nadeel is dat het soms lang kan duren voordat een project vol zit, betaald moet worden en dat je je eerste aflossing terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47
Op geldvoorelkaar staat iets van 2 to 5% default rate, dus als je dat van je percentage rente aftrekt (zeg 9%-5%) kom je op 4% rendement uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Blik1984 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:33:
[...]

Geldvoorelkaar.nl betaald tot nog toe ieder project netjes terug. Enige nadeel is dat het soms lang kan duren voordat een project vol zit, betaald moet worden en dat je je eerste aflossing terugkrijgt.
Bedankt voor de reactie. Wat is lang in deze zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Theswitch schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:16:
Op geldvoorelkaar staat iets van 2 to 5% default rate, dus als je dat van je percentage rente aftrekt (zeg 9%-5%) kom je op 4% rendement uit?
Nee, kosten zijn 0,9% over de inleg. Dus bij 100 euro inleg betaal je 90 cent aan kosten. Meer niet.

Waar veel mensen mee de mist in gaan met de rendement-berekeningen is dat een lening op basis van annuiteit wordt afgelost. Zo levert een project van 60 maanden met 8% rente met een inleg van 200 euro slechts 240 euro op. Dat lijkt dan meer op 4 a 5% rente per jaar dan 8% rente per jaar. Maar omdat het op basis van annuiteit is, klopt het rente-percentage dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Radical1980 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:31:
[...]
Bedankt voor de reactie. Wat is lang in deze zin?
Het ligt er een beetje aan, maar in feite werkt het proces als volgt:

1. nieuw project op de website, na 120 dagen moet die gevuld zijn.
2. Jij besluit om in te leggen
3. Project is vol, kan tussen de 1 en 120 dagen duren, schuldbekentenis wordt getekend. Verzoek tot betaling wordt gestuurd
4. Indien alle mensen het geld hebben overgemaakt kan het project daadwerkelijk starten. Maar als niet al het geld wordt overgemaakt, wordt het project weer opnieuw op de website gezet zodat mensen zich er op in kunnen schrijven.

Met name stap 4 kan erg lang duren, met name als niet iedereen het geld overschrijft. Als jij op dag 1 inschrijft voor een project, het project zit pas na 60 dagen vol, en vervolgens schrijft niet iedereen geld over, dan kan het al snel 3 tot 4 maanden duren voordat het project daadwerkelijk start.

In de praktijk heb ik tot nog toe alleen nog meegemaakt dat het vollopen van een project wat langer duurt. Kortste wat ik heb meegemaakt van stap 1 tot 4 is rond de maand, langste is rond de 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Blik1984 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:27:
[...]

Het ligt er een beetje aan, maar in feite werkt het proces als volgt:

1. nieuw project op de website, na 120 dagen moet die gevuld zijn.
2. Jij besluit om in te leggen
3. Project is vol, kan tussen de 1 en 120 dagen duren, schuldbekentenis wordt getekend. Verzoek tot betaling wordt gestuurd
4. Indien alle mensen het geld hebben overgemaakt kan het project daadwerkelijk starten. Maar als niet al het geld wordt overgemaakt, wordt het project weer opnieuw op de website gezet zodat mensen zich er op in kunnen schrijven.

Met name stap 4 kan erg lang duren, met name als niet iedereen het geld overschrijft. Als jij op dag 1 inschrijft voor een project, het project zit pas na 60 dagen vol, en vervolgens schrijft niet iedereen geld over, dan kan het al snel 3 tot 4 maanden duren voordat het project daadwerkelijk start.

In de praktijk heb ik tot nog toe alleen nog meegemaakt dat het vollopen van een project wat langer duurt. Kortste wat ik heb meegemaakt van stap 1 tot 4 is rond de maand, langste is rond de 3 maanden.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Op zich vind ik 3-4 maanden nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 21:47
Blik1984 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Nee, kosten zijn 0,9% over de inleg. Dus bij 100 euro inleg betaal je 90 cent aan kosten. Meer niet.

Waar veel mensen mee de mist in gaan met de rendement-berekeningen is dat een lening op basis van annuiteit wordt afgelost. Zo levert een project van 60 maanden met 8% rente met een inleg van 200 euro slechts 240 euro op. Dat lijkt dan meer op 4 a 5% rente per jaar dan 8% rente per jaar. Maar omdat het op basis van annuiteit is, klopt het rente-percentage dus wel
Default gaan = failliet gaan. Die 2-5% waar ik het over had zijn de projecten die dus mislukt zijn, waar je niks (of weinig) van terug gaat zien. Als je gaat spreiden, moet je dit percentage er toch ook wel afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Theswitch schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:57:
[...]

Default gaan = failliet gaan. Die 2-5% waar ik het over had zijn de projecten die dus mislukt zijn, waar je niks (of weinig) van terug gaat zien. Als je gaat spreiden, moet je dit percentage er toch ook wel afhalen?
Denk dat ze dan eerder bedoelen dat ze op de lange termijn er van uitgaan dat 2-5% van de projecten failliet gaat en het niet haalt. Dat percentage is dan niet direct van je persoonlijke rendement af te halen, je kunt pech hebben en net een relatief hoog bedrag in een dergelijk project stoppen, en dat geld ben je dan grotendeels kwijt. Ook ligt het er maar net aan wanneer je project failliet gaat, als dat na een paar maanden is ben je zo goed als je complete inleg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:36
Wat mij eigenlijk tegen houdt is dat Geldvoorelkaar geen openheid wil geven over het aantal en soort projecten dat niet succesvol aflost op enig moment.

Ik heb hier nu verschillende keren om gevraagd, maar krijg gewoon geen reactie. Dit soort gegevens is ook niet op hun website te vinden.

Dit is wel belangrijk omdat Geldvoorelkaar een relatief nieuw crowdfundingplatform is en andere, volwassener platformen, veel hogere default rates hebben dan wat Geldvoorelkaar in de media zegt te hebben.

Dit is dus erg verdacht. En als je ergens in investeert dan is er geen mogelijkheid meer om je investering terug te halen. Je kunt alleen nog maar afwachten en hopen dat het goed gaat.

Volgens mij onderschatten veel investeerders de risico's die ze hiermee nemen, zeker als je het vergelijkt met risico's van rendement van spaargeld op de bank wat veel mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ik heb ook een investering gedaan. Eens kijken hoe dit zal ontwikkelen..

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40
marktweakt schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:46:En als je ergens in investeert dan is er geen mogelijkheid meer om je investering terug te halen. Je kunt alleen nog maar afwachten en hopen dat het goed gaat.

Volgens mij onderschatten veel investeerders de risico's die ze hiermee nemen, zeker als je het vergelijkt met risico's van rendement van spaargeld op de bank wat veel mensen doen.
Je moet ook nooit geld investeren wat je kan missen en je moet je ogen goed te kost geven en een beetje inlezen. De laatste twee projecten zijn bijvoorbeeld startups waarin ik nooit zal investeren. Ook moet je het je zelf een beetje makkelijk maken en daarvoor heb ik een API ontwikkeld die gegevens verzameld van GvE.

code:
1
http://gve.xzaz.nl/

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:14

Kleintje81

Blaat

GvE werkt voor mij prima, van de 10k investering inmiddels 4k terug. Over 21 projecten was er ooit 1 geweest die niet meer door ging en gecancelled werd (voordat de lening begon), geld wat ik had overgemaakt werd prima terug gestort.

Irritant is wel dat de 'lage risico' projecten met rating A / AA vaak al na 1 of 2 dagen vol zijn. En als je zoals mij 1x per week eens kijkt, vis je vaak achter het net. Daarnaast moet je ook voor jezelf bedenken hoeveel rendement je minimaal wilt; voor een magere 4% over 5 jaar met hoog risico kun je het geld m.i. beter op je spaarrekening laten staan. :)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Helaas zijn er ook veelal projecten met een lange looptijd, waardoor de investering pas laat terug komt en je later weer opnieuw kunt investeren.

Met welke strategie stap jij in GvE Kleintje81? Max aantal projecten? Max bedrag per project?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik investeer zelf in *knip* en krijg hier (afhankelijk van het project) ook nog eens 3-4% rendement op.
Voordat ik eraan begon heb ik uitgebreid gesproken met een van de aandelhouders/werknemers, die tevens al 19 jaar lang een vriend van me is. *knip* heeft een interessante crowdfunding propositie die mij aanspreekt: *knip* probeert banen te creeren door goedkopere financiering voor MKB-ers in opkomende economieen mogelijk te maken.

Het fijne hiervan vind ik dat er zowel financieel rendement als sociaal rendement wordt behaald. Geeft mij in ieder geval een goed gevoel dat ik weet dat er iets goeds gebeurd met mijn geld.
Liever via *knip* dan via een grote, logge, niet-transparante bank. *knip* is tenminste transparant over wat waar blijft hangen in de keten.

Als je specifieke vragen erover hebt:
*knip* of je kan ze ook bellen of mailen. Het team (wat ik nu ook persoonlijk ken) reageert vrij snel hierop.

Tenslotte kan ik het aanraden: snelle terugbetalingen, goed sociaal en financieel rendement en een bedrijf dat erachter zit dat de juiste intenties heeft!

Dit lijktleek wel erg veel op reclame.

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 15-04-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Bovenstaande was niet bedoeld als reclame: ik krijg hier niets voor. Ik ben echter wel een investeerder via hun platform en omarm hun doelstellingen. Ik ben intrinsiek enthusiast over hun propositie. Ben daarom wel benieuwd op welke manier ik hun wel een podium mag geven zonder dat het als reclame wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik kan je geen DM sturen, maar neem even contact op met Krisp via een DM.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Ik heb naar een dergelijke functie gezocht bij zijn username, maar ik kan deze niet vinden. Kan je aangeven waar ik dit kan doen? Dan stuur ik hem een berichtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Je moet het eerst aanzetten bij je instellingen dat je Direct Messages kunt versturen, anders kan je niet ontvangen én niet versturen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Super, bedankt! Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Naar aanleiding van Woning voor doordeweeks in Rotterdam eo. ben ik ook eens gaan kijken naar alternatieve manieren van financiering.
Bij de bank krijg ik geen hypotheek omdat ik startend ZZP-er ben en een huis kopen binnen mijn budget zal niet echt een fijn huis worden.
Nu zit ik te denken om mijn budget op te rekken richting de 80.000 euro. Hiervoor zal ik zo'n 30.000 via een externe financier moeten regelen en zat te denken aan crowdfunding. De rente is wel iets hoger dan bij de bank maar een ''hypotheek'' van 30.000 kan je erg snel aflossen waardoor de rentekosten erg laag zullen zijn.

De laatste reactie in het topic is alweer enkele maanden geleden en misschien zijn er wel meer mensen die hier ervaring mee hebben in zowel de investeringskant als wel de leningskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
Ernemmer schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:54:
Naar aanleiding van Woning voor doordeweeks in Rotterdam eo. ben ik ook eens gaan kijken naar alternatieve manieren van financiering.
Bij de bank krijg ik geen hypotheek omdat ik startend ZZP-er ben en een huis kopen binnen mijn budget zal niet echt een fijn huis worden.
Nu zit ik te denken om mijn budget op te rekken richting de 80.000 euro. Hiervoor zal ik zo'n 30.000 via een externe financier moeten regelen en zat te denken aan crowdfunding. De rente is wel iets hoger dan bij de bank maar een ''hypotheek'' van 30.000 kan je erg snel aflossen waardoor de rentekosten erg laag zullen zijn.

De laatste reactie in het topic is alweer enkele maanden geleden en misschien zijn er wel meer mensen die hier ervaring mee hebben in zowel de investeringskant als wel de leningskant.
Aan de leningskant heb ik geen ervaring, qua investeren wel. Op geldvoorelkaar.nl worden ook particuliere projecten geplaatst (zoals keuken, dakreparatie of aankoop 2e huis), dus daar zal jouw aanvraag ook wel tussen kunnen passen. Als je zelf een berg geld meebrengt geeft dat altijd wel een goed gevoel bij investeerders. Aflossing + rente kun je dan bijvoorbeeld in 3 jaar doen.

Andere optie is lendico, dat zijn alleen maar particuliere projecten. Iets minder bekend, loopt ook minder hard vol.

Lees je in ieder geval goed in wat de kosten zijn (los van de rente), die wisselen nogal sterk per platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ik ken toevallig iemand met een appartement tegen de lift op het valeriusrondeel, vve is goed en goedkoop, ze hebben recent nieuwe liften geplaatst en de entree vernieuwd. leuke woning voor het geld, degene woont er met veel plezier, het is niet ruim, geen losse slaapkamer, je kunt evt de keuken ombouwen naar slaapkamer. buurt vind ik persoonlijk ook best nog wel ok, dat van tokkies valt volgens mij wel mee.
Al met al zou ik er voor dat geld best kunnen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 797253

Ik zit er ook aan te denken om te investeren in crowdfunding.
Iemand ervaringen met *snip*

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 01-09-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-04 14:42
Ik heb redelijk wat ervaring als investeerder bij geldvoorelkaar.nl. Vanaf 2014 actief en in 44 projecten geïnvesteerd. Ben inmiddels redelijk negatief hierover omdat er gewoon best veel projecten falen en in een faillissement proces terecht komen. Bij mij inmiddels 8 van de 44 maar ik heb wel eens wat data gezien en volgens mij doe ik het nog boven gemiddeld.

De persoonlijke borgstelling van ondernemers blijkt dan meestal weinig voor te stellen. In ieder geval zie ik dat er weinig resultaat wordt behaald met het incassotraject. En wat er wordt uitgewonnen gaat eerst naar de kosten van het incassotraject. Dus in de praktijk verlies je meestal gewoon veel geld als leningen in default gaan.

Moeilijk om precies te bepalen wat je er netto onder de streep aan overhoud maar ik ben blij als ik uiteindelijk op 0% uitkom (over 5 jaar). Het is jammer (ook wel begrijpelijk) dat ze op de website erg weinig info geven over gefaalde projecten en het echte rendement dat door investeerders wordt behaald.

Dus doe vooral mee als je een leuk project tegenkomt dat je wilt steunen maar reken er niet op dat je in de buurt van 8% netto rendement maakt.

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50
Voor crowdfunding heeft Tweakers overigens al een topic, namelijk https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1710243

Staan veel ervaringen van mede-Tweakers en is veel informatie te vinden over de verschillende crowdfunding websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FankdeRouw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Zelf heb ik de stap gemaakt om wat in buitenlandse fora te investeren.

EstateGuru is er één van. Vastgoed, met dus hypothecaire zekerheid en rentes van ca 10 %. Korte leningen van 1-2 jaar.

Blijf me verbazen over de professionele website/dashboard bij EstateGuru. Natuurlijk kan het allemaal uiterlijke schijn zijn, maar het is van alle platfora waar ik bij zit verre weg het duidelijkste en meest informatief. Alles is overzichtelijk terug te vinden.

Mocht je interesse hebben, overweeg dan het gebruiken van onderstaande link, zodat we beide gedurende de eerste 3 maanden 0.5% rente extra krijgen.

referals zijn niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 19-12-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 22:48

defiant

Moderator General Chat
Een topic kicken en meteen een referal promoten is niet de bedoeling.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.