Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:50
Ik ben sinds kort begonnen met crowdfunding. Dit als extra pijl op de boog naast sparen en beleggen. Ik heb inmiddels enkele kleine bedragen ingelegd via www.geldvoorelkaar.nl. Zijn er meer mensen die aan crowdfunding doen. Ik ben zowel beniewd naar ervaringen van mensen die geld lenen als die geld investeren.

• Poecillia
Je krijgt een hogere rente, maar het risico is ook hoger. Het hangt van de classificatie af, maar het risico op wanbetaling ligt zo tussen de 1 en 5%. Je moet dus voldoende spreiden, dus veel kleine bedragen inleggen.

• Poecillia
Ik ben nog maar net begonnen en heb nu net ingelegd op twee investeringen voor 2 maal 500 euro. Het systeem van geldvoorelkaar zit wel goed in elkaar vind ik. Er zijn systemen voor risicoclassificatie en er wordt veel achtergrondinformatie gegeven van de leners. Het gaat inderdaad om rendement, niet om social funding.

Het MKB heeft momenteel grote moeite om leningen te krijgen van banken. Vooral leningen onder de 150k gaan gepaard met heel veel papierwerk, aanvullende zekerheden en hoge tarieven. Starters krijgen sowiezo nauwelijks een lening voor elkaar. Voor die categorie is crowdfunding een uitkomst.

Poecillia wijzigde deze reactie 10-11-2013 21:02 (4%)

• Poecillia
Inmiddels heb ik € 2500 ingelegd in vijf investeringen en zijn er 2 begonnen met aflossen.

Bijkomend voordeel bij crowdfunding is dat het nu nog onzichtbaar is voor vermogensrendementsheffing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True