Woning voor doordeweeks in Rotterdam eo.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op dit moment woon ik in een drie-kamer appartement in de buurt van Arnhem wat mij 850 euro per maand kost en eigenlijk vind ik dit een beetje zonde geld. Ik ben bijna nooit thuis en slaap er maar 2-3 nachten per week.
Mijn werk zit in Rotterdam en ik verblijf daar dan ook in een hotel wat allemaal veel geld kost.
Ook heb ik nog een chalet waar ik veel weekenden verblijf.

Nu zat ik dus te denken om een kleine studio te kopen á 50k in de buurt van Rotterdam om zo een paar jaar lekker te sparen. Dit zou mij ongeveer 1400 euro per maand schelen tov mijn situatie nu.
Nu kan je in Rotterdam natuurlijk niet veel kopen voor 50k maar een hotelkamer is ook klein en daar kan ik mij ook redden. De grens van 50k is wel erg hard aangezien ik geen hypotheek krijg (ZZP) en ik max 50k beschikbaar heb voor de aankoop.
Nu had ik iets leuks gevonden op Funda maar het nadeel is dat ie direct naast een lift zit
http://www.funda.nl/koop/...3611-valeriusrondeel-310/
Iemand hier ervaring met het wonen direct naast een veelgebruikte lift en eventueel in het wonen in een 35 m2 studio?

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 08:19
Die koopgarantregeling wil zeggen dat je eventuele winst bij verkoop binnen X jaar deels moet afdragen aan de verkoper. Dus of je er veel mee opschiet weet ik niet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 21-08-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:38:
Die koopgarantregeling wil zeggen dat je eventuele winst bij verkoop binnen X jaar deels moet afdragen aan de verkoper. Dus of je er veel mee opschiet weet ik niet. ;)
Daar zit 't addertje dus, ik was al aan het zoeken wat die koopgarantie was.
Winst maken op de woning is niet primair mijn doel. Ik zal er maximaal 3 jaar gaan wonen en dan verhuizen naar iets groters. Ik zou wel, als het financieel allemaal kan, het appartement houden om te verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Die Valeriusrondeel is wel een beetje een tokkieflat.

Je kan aan de zevenkampse ring vaak al studio'tjes krijgen van rond de 40-50k, die buurt is wat rustiger.

deze bijvoorbeeld.

[edit]
Koopgarant is juist wel tof als je er kort gaat wonen, je kan het huisje dan altijd terugverkopen aan de woningbouw

[ Voor 18% gewijzigd door Xiphalon op 21-08-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ernemmer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Daar zit 't addertje dus, ik was al aan het zoeken wat die koopgarantie was.
Dat is niet per se een addertje. Hier in Eindhoven zit er een woningbouwvereniging die ex-huurwoningen voor 50-75% van de taxatiewaarde verkoopt, op voorwaarde dat jij belooft om het als je weer wil verhuizen ook voor hetzelfde percentage van de taxatiewaarde op dat moment aan hun aan te bieden. Als zij het niet willen terugkopen mag je de woning gewoon via de normale weg te koop aanbieden en strijk je dus wat winst op. In zo'n geval is het dus wel te overzien: je maakt ofwel aardig winst, ofwel je weet zeker dat je je woning direct weer terug kan verkopen.
Winst maken op de woning is niet primair mijn doel. Ik zal er maximaal 3 jaar gaan wonen en dan verhuizen naar iets groters. Ik zou wel, als het financieel allemaal kan, het appartement houden om te verhuren.
Als je na het verhuizen de woning wil houden en weer verhuren (als dat mag van de VvE?) dan is er nog wat voor te zeggen, maar anders zou ik geen studio kopen die zó klein is. Als er ook maar iets verandert in je leven dan is het al snel niet groot genoeg meer, en zie dan maar eens snel van zoiets kleins af te komen, tenzij je op een heel gewilde locatie zit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Xiphalon schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:45:
Die Valeriusrondeel is wel een beetje een tokkieflat.

Je kan aan de zevenkampse ring vaak al studio'tjes krijgen van rond de 40-50k, die buurt is wat rustiger.

deze bijvoorbeeld.

[edit]
Koopgarant is juist wel tof als je er kort gaat wonen, je kan het huisje dan altijd terugverkopen aan de woningbouw
Die had ik ook gezien.
Ik heb gekeken op http://www.leefbaarometer.nl/leefbaarheidskaarten of de buurt redelijk was en daar wordt die flat beter beoordeeld dan de Zevenkampse ring.
Beetje extra informatie is dan ook erg welkom aangezien ik totaal niet bekent ben aan die kant van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 1% gewijzigd door Xiphalon op 21-08-2015 21:59 . Reden: ff in mo gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Muzikale wijk dus :P

Even voor de goede orde: betaalt de zaak dat hotel in R'dam of doe je dat zelf?
Als de zaak betaalt zou ik zeggen laat ze een appartement voor je regelen. Tenzij het je eigen zaak is ntuurlijk, dan wordt het weer anders. Maar dan kan kopen ook een stuk verstandiger zijn dan (tijdelijk?) huren.

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 21-08-2015 22:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:02:
Muzikale wijk dus :P

Even voor de goede orde: betaalt de zaak dat hotel in R'dam of doe je dat zelf?
Als de zaak betaalt zou ik zeggen laat ze een appartement voor je regelen. Tenzij het je eigen zaak is ntuurlijk, dan wordt het weer anders. Maar dan kan kopen ook een stuk verstandiger zijn dan (tijdelijk?) huren.
Ik werk als ZZP dus kan een deel van de hotelkosten aftrekken maar dan is het nog erg duur. Ik heb ook een week elke dag gereden maar dat duurt mij echt te lang.
Ik zoek een iets permanentere oplossing dan een hotel en huren is ook erg duur waardoor ik op het idee van kopen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar in R'dam moet je werken? Zevenkamp zit helemaal aan noordoostelijke uiteinde en is geen geweldige buurt die alle tekenen geeft van verder afglijden. Als je centraler werkt zou ik eerder iets in West aanraden (Spangen oid). Ook geen geniale buurten (maar goed, met jouw budget ga je niet bepaald in H'berg, Kralingen-Oost of Kop-van-Zuid zitten :z ), maar tenminste veel dichterbij de stad en voorzover er ontwikkeling in zit gaat het de goede kant op. Ook oud genoeg dat je geen last gaat hebben van liften O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:31:
Waar in R'dam moet je werken? Zevenkamp zit helemaal aan noordoostelijke uiteinde en is geen geweldige buurt die alle tekenen geeft van verder afglijden. Als je centraler werkt zou ik eerder iets in West aanraden (Spangen oid). Ook geen geniale buurten (maar goed, met jouw budget ga je niet bepaald in H'berg, Kralingen-Oost of Kop-van-Zuid zitten :z ), maar tenminste veel dichterbij de stad en voorzover er ontwikkeling in zit gaat het de goede kant op. Ook oud genoeg dat je geen last gaat hebben van liften O-)
Ik werk aan de andere kant van Rotterdam, in de buurt van Waalhaven. Net even op maps gekeken en het is dan nog 25km rijden naar 't werk. Misschien toch wel slim om iets te zoeken wat een beetje dichterbij is.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ernemmer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Ik werk aan de andere kant van Rotterdam, in de buurt van Waalhaven. Net even op maps gekeken en het is dan nog 25km rijden naar 't werk. Misschien toch wel slim om iets te zoeken wat een beetje dichterbij is.
Check. Kijk dan in Charlois. Ook niet hip, wel zat binnen budget te vinden, en buurt is niet slechter dan Zevenkamp. Bovendien ben je vanaf snelweg (A15) zo in Charlois via Zuidplein of Groene Kruisweg.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Zag nog iets in de Voetjesstraat wat mij wel leuk leek, even op streetview kijken en op elke hoek van de straat staat een politiecamera, ik denk dat ik die buurt toch maar oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En in Rhoon of Poortugaal? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ernemmer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:45:
Zag nog iets in de Voetjesstraat wat mij wel leuk leek, even op streetview kijken en op elke hoek van de straat staat een politiecamera, ik denk dat ik die buurt toch maar oversla.
Tja, wederom, wat verwacht je voor dat geld? Je gaat dan een klein, niet al te optimaal appartement/studiotje vinden in een van de minderen wijken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik ben dan ook gewoon wat aan het oriënteren, klein en niet optimaal vind ik niet zo erg als de buurt dan nog enigszins te doen is.
Als er echt niks te vinden is voor dit geld zal ik toch eens moeten kijken of ik ergens een hypotheek kan krijgen om het budget iets op te rekken of toch voor een huurwoning gaan.

Rhoon en Poortugaal liggen boven het huidige budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor 50k (inclusief kosten koper?) heb je niet veel te willen wat wijken betreft. Het meeste dat je vindt zal ex-huur zijn, met nog veel (sociale) huurders om je heen. Sociale huur gecombineerd met dit soort prijzen betekent meestal tokkies in de buurt. Daar zou ik me persoonlijk meer zorgen over maken dan over een lift naast het appartement. :P

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn dunbezaaid. Er zullen altijd redenen zijn waarom een woning niet meer dan een half ton kost, of dat nou door de woning zelf of door de wijk komt, linksom of rechtsom ga je compromissen moeten sluiten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:40:
Voor 50k (inclusief kosten koper?) heb je niet veel te willen wat wijken betreft. Het meeste dat je vindt zal ex-huur zijn, met nog veel (sociale) huurders om je heen. Sociale huur gecombineerd met dit soort prijzen betekent meestal tokkies in de buurt. Daar zou ik me persoonlijk meer zorgen over maken dan over een lift naast het appartement. :P
In geval van R'dam kun je ipv alleen tokkies ook kiezen voor Turken (al zijn die ondertussen wat meer up-market gaan zitten), Marokkanen, Surinamers of Kaap-Verdianen. In mijn ervaring zijn ze allemaal boven de echte tokkies te prefereren, maar het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Charlois is echt zo slecht nog niet (m'n broertje woonde er paar jaar terug en was op dat moment zelf grootste tuig in de buurt), redelijk gemengd met nog redelijk wat 'oud-R'dams' wat nog niet gelijk tokkie hoeft te zijn. Waar TS keek met camera's was Tarwewijk, dat is net iets grimmiger, maar nog steeds goed te doen, mijn voornaamste probleem met Charlois e.o. is slechte OV-verbindingen naar rest van de wereld, maarja, ik vind 10 min lopen van IC-station echt max, dus ben allicht niet representatief :z
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn dunbezaaid. Er zullen altijd redenen zijn waarom een woning niet meer dan een half ton kost, of dat nou door de woning zelf of door de wijk komt, linksom of rechtsom ga je compromissen moeten sluiten.
Dat sowieso. Enige wat je te kiezen hebt is exact welk compromis.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:30
Anti kraak wonen misschien een optie? €150,- per maand. Misschien iets minder zekerheid, maar dan kun je het in ieder geval een jaartje aankijken en dan eventueel weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je iets meer geld bij elkaar schraapt, zit je op heijplaat. Tuindopje met geschiedenis, en de RDM kant wordt leuk opgeknapt..

Edit: kijk hier eens naar: http://www.funda.nl/koop/...9452898-koedoodstraat-54/

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 22-08-2015 00:24 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
teacher schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:19:
Als je iets meer geld bij elkaar schraapt, zit je op heijplaat. Tuindopje met geschiedenis, en de RDM kant wordt leuk opgeknapt..

Edit: kijk hier eens naar: http://www.funda.nl/koop/...9452898-koedoodstraat-54/
Daar zat ik precies aan te denken. Om de hoek, prima buurt, wat kleine huizen, maar het wordt echt leuk daar.

Ik woon nu in Zevenkamp, randje Ommoord, maar vraag me oprecht af of je daar wil wonen als je wat verder de wijk in gaat.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:19:

Die woning was ik ook tegengekomen, ziet er leuk uit en inderdaad volgens internet ook een leuke buurt.

Antikraak had ik ook naar gekeken maar soms lees je ook verhalen over mensen die 4-5 keer per jaar moeten verhuizen en daar heb ik niet echt zin in.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 22-08-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Ernemmer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:05:
Ik werk als ZZP [...] en huren is ook erg duur waardoor ik op het idee van kopen kwam.
Heb je al eens naar aftrekposten gekeken? Google bracht me hier: Werkruimte in huurwoning kan flinke aftrekpost zijn. Samengevat: volledige huur plus andere kosten van de winst aftrekken, en 1,4% van de WOZ-waarde als bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:52

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat je budget, zelfs in Rotterdam, net aan de krappe kant is voor een echt leuk appartementje. Ook in dat flatje uit je startpost heb je nog wel een kleine tienduizend Euro nodig om het een beetje aan te kleden. Dan zou ik nog liever voor zoiets gaan: http://www.funda.nl/koop/...ster-gijsenlaan-48/fotos/ Kost iets meer, maar is verder niet veel werk meer aan, zo op het eerste gezicht.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat is inderdaad een heel stuk meer woning voor iets meer geld. Nu nog even kijken waar ik dat geld vandaan ga halen.
Ik had al gereageerd in Ernemmer in "Crowdfunding" en op zich lijkt mij dat wel iets. Ik verdien genoeg om het binnen een aantal jaar af te betalen dus de wat hogere rente heeft niet zo heel veel impact op het totaal af te lossen bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fiber schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:20:
Ik denk dat je budget, zelfs in Rotterdam, net aan de krappe kant is voor een echt leuk appartementje. Ook in dat flatje uit je startpost heb je nog wel een kleine tienduizend Euro nodig om het een beetje aan te kleden. Dan zou ik nog liever voor zoiets gaan: http://www.funda.nl/koop/...ster-gijsenlaan-48/fotos/ Kost iets meer, maar is verder niet veel werk meer aan, zo op het eerste gezicht.
Prima woning, maar in dit geval zijn er twee redenen voor bescheiden prijs:

1) Nieuwland zit helemaal aan westzijde Schiedam, wat vanuit Waalhaven nog aardig stuk rijden is (al is dat wel grotendeels A15/Beneluxtunnel, dus niet zo erg als Zevenkamp).
2) Nieuwland is een vogelaarwijk, destijds de wijk in Schiedam met slechtste reputatie en woontevredenheid. Ondertussen redelijk bijgetrokken maar het is niemands eerste keuze, vandaar ook de lage prijzen.

Wikipedia: Nieuwland (Schiedam)
Schiedam Nieuwland is een wijk waar de woonlasten relatief laag zijn en waar een groot aantal allochtonen woont. De wijk is op grote schaal gerenoveerd, waarbij het grootste deel van de oorspronkelijke woningen is gesloopt. Door de bouw van duurdere eengezinswoningen is getracht de bevolkingssamenstelling van Nieuwland minder eenzijdig te maken.

Nieuwland was een van de 40 probleemwijken van Vogelaar.[1]. De wijk kampte onder meer met grote overlast en vernielingen door hangjongeren. Door de grootschalige nieuwbouw is dat sterk verminderd.
Ik zie niet echt voordeel in tov Charlois of Heijplaat, die veel dichterbij zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51
Je zou ook een woning kunnen huren voor weinig. In zie hier (schiedam) nog genoeg woning te huur staan.

Qua koop denk ik dat je met 50k niet ver komt. Met het dubbele heb je al veel meer keus. Misschien eens kijken of je die 50k restant via een lening oid kan verkrijgen? Mogelijk zijn er toch hypotheek verstrekkers die wel voor dat bedrag het aan willen gaan, omdat je zelf de helft al meebrengt. Dat dekt al een deel van het risico.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Afgelopen week beetje rondgekeken in Rotterdam op de goedkopere plekken maar dat is toch een stuk minder dan dat ik had gedacht.
Ik zit nu te denken aan de koop van een extra chalet in de buurt van Rotterdam maar kan niet één camping vinden waar je het hele jaar door mag overnachten. Ik kan alleen campings vinden met seizoensplekken waar je na 1 oktober niet meer mag overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Campings zijn ook niet bedoeld voor permanente bewoning. Dat is wettelijk ook gewoon verboden volgens mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

En dan koop je een chalet sta caravan voor weinig, en dan mag je een berg sta geld lappen elk jaar.

Spaar dan nog even verder... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

SeatRider

Hips don't lie

Is een camper niks? :)

En het lijkt me stug als je geen hypotheek kan krijgen voor een huis van een ton, zelfs als ZZPer, als je zelf 50k inbrengt. Het risico voor de bank is dan zo'n beetje nul.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom kijk je niet in het Westland. De Lier ofzo? Vant best wel wat te vinden en je zit zo in R'dam en Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:42:
Campings zijn ook niet bedoeld voor permanente bewoning. Dat is wettelijk ook gewoon verboden volgens mij.
Ik ga er ook niet permanent wonen, ik zal er 4 nachten per week willen verblijven. Nadeel is dat je op de meeste campings na 1 oktober niet meer mag overnachten.
Het stageld is vaak iets van 2000-2500 per jaar en dus aanzienlijk lager dan de kosten voor een hotel nu.

Een camper heb ik ook aan gedacht maar wel erg klein of erg duur.

Misschien toch eens kijken wat voor hypotheek ik bij de bank zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zit er niet een of ander vakantiepark van Roompot of Europarcs in de buurt daar waar je een vakantiehuis als investering kunt kopen? Zoiets kan wel eens in vele opzichten voordelig uitpakken voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 13:30
Zelf 4 jaar lang in Rotterdam een "pied a terre" gehad. Toen ook om de reisafstand woon-werk mogelijk te maken. In die tijd altijd in Schiebroek gewoond. Er staat zelfs op dit moment wat vrij in de 'pyramide' flat. En nog betaalbaar ook: 3 kamer Appartement (Dit gaat wel via Stadswonen, maar ik denk dat inschrijven nooit kwaad kan?).

Ook zou je via de Expatdesk kunnen kijken, en ik heb collega's die via Camelot (anti-kraak & beheer) wonen.

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ernemmer schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:47:
[...]

Misschien toch eens kijken wat voor hypotheek ik bij de bank zou kunnen krijgen.
Lijkt me op zich een goed plan. Met een beetje inkomsten en werk history en zo moet je toch wel een kleine hypotheek kunnen krijgen? Al is het het maar 50k of zo, dan heb je gelijk al veel meer keus in appartementen en wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hypotheek bij de bank zit er niet in voor mij, ik moet minimaal een jaar ZZP-en voordat de ABN Amro een hypotheek wilt verstrekken.

Maar nu zag ik wel een flatje in Pendrecht, dat staat bekend als een slechte buurt maar moet volgens de media beter geworden zijn. Iemand die daar in de buurt woont en er misschien iets van kan zeggen?

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 22-12-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Eenzelfde vraag op FOK!: K&W / wonen in Pendrecht - forum.fok.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:18

Bob Popcorn

Plop!

Ernemmer schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:47:
[...]

Ik ga er ook niet permanent wonen, ik zal er 4 nachten per week willen verblijven. Nadeel is dat je op de meeste campings na 1 oktober niet meer mag overnachten.
Het stageld is vaak iets van 2000-2500 per jaar en dus aanzienlijk lager dan de kosten voor een hotel nu.

Een camper heb ik ook aan gedacht maar wel erg klein of erg duur.

Je zou kunnen overwegen om naar een onafhankelijk adviseur te gaan. Deze zijn gespecialiseerd in gevallen zoals jij, ZZP en lastig een hypotheek krijgen. Er zijn tegenwoordig legio hypotheeknemers/geldverstrekkers die hier aan mee willen werken. :)

Een goede adviseur zoeken kan bijvoorbeeld op www.advieskeuze.nl (geen spam).

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Het klopt dat er steeds meer bedrijven zijn die een hypotheek verstrekken aan een ZZP-er maar dan moet je minimaal een jaar als ZZP werken. Dat doe ik nog niet en ik heb eigenlijk ook nog geen zin om mijzelf voor 100.000 euro vast te leggen aan een bank, voor een woning waar ik maar 4 dagen per week ben.

Mijn opties die ik nu overweeg zijn;
Chaletje huren á 1250-1500 euro per maand
Huisje huren via Airbnb voor datzelfde bedrag.
Chalet kopen en stageld á 2000 per jaar
Huisje kopen met ongeveer 300 euro vast lasten per maand.

Voordeel van het huisje ten opzichte van een chalet is dat het om de hoek ligt bij mijn werk en een chalet is toch snel 45 minuten rijden.

Als iemand nog andere ideeën heeft sta ik daar ook voor open.

@HuHu, bedankt voor die link naar Fok, staat wel wat info in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die prijzen... we hebben het over R'dam Zuid, niet A'dam binnen de ring :o

Eerste hit op Rooftrack:
http://www.rooftrack.nl/Eenheiddetails/150042669/0
6 (!) kamers voor EUR 750/maand

Op Funda stuk meer aanbod, incl lagere prijzen:
http://www.funda.nl/huur/...682483-kortgenestraat-85/
EUR 474/maand - en dichter bij de Waalhaven ga je het niet treffen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:32:
Die prijzen... we hebben het over R'dam Zuid, niet A'dam binnen de ring :o

Eerste hit op Rooftrack:
http://www.rooftrack.nl/Eenheiddetails/150042669/0
6 (!) kamers voor EUR 750/maand

Op Funda stuk meer aanbod, incl lagere prijzen:
http://www.funda.nl/huur/...682483-kortgenestraat-85/
EUR 474/maand - en dichter bij de Waalhaven ga je het niet treffen.
Die verhuurders willen meestal alleen verhuren aan mensen met een aantoonbaar vast inkomen, wat ik dus niet heb.
Ik heb er nog geen kunnen vinden die verhuurt aan startende zzpers.

Morgen nog maar eens gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Is het een optie om contant te kopen? Met spaargeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ernemmer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:56:
[...]

Die verhuurders willen meestal alleen verhuren aan mensen met een aantoonbaar vast inkomen, wat ik dus niet heb.
Ik heb er nog geen kunnen vinden die verhuurt aan startende zzpers.

Morgen nog maar eens gaan zoeken
Ook hier: het is geen A'dam of Utrecht. Zeker op Zuid is er veel aanbod en beperkt vraag. Goede kans dat verhuurders eerder genoegen nemen met minder. Kijk vooral ook naar particuliere (en niet institutionele) verhuurders.

Hier nog een paar in de buurt van de Waalhaven voor < EUR 500/m:
http://www.woningzoek.nl/...at/voornsestraat--344641/
http://www.woningzoek.nl/...nt/Fazantstraat_--178474/
(mbt die laatste, m'n broertje heeft een paar jaar terug een identiek appartement op de 3e verdieping direct hier aan achterkant tegenover gehuurd, in de Korhaanstraat. Jaren '50-bouw, maar rustig en prima gewoond. Tot hij de huur niet meer kon betalen en eruit gezet werd :X )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
teacher schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:08:
Is het een optie om contant te kopen? Met spaargeld?
Contant kopen is bij die goedkopere woning wel een optie, 150.000 gaat niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
Ernemmer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:35:
Het klopt dat er steeds meer bedrijven zijn die een hypotheek verstrekken aan een ZZP-er maar dan moet je minimaal een jaar als ZZP werken. Dat doe ik nog niet en ik heb eigenlijk ook nog geen zin om mijzelf voor 100.000 euro vast te leggen aan een bank, voor een woning waar ik maar 4 dagen per week ben.

Mijn opties die ik nu overweeg zijn;
Chaletje huren á 1250-1500 euro per maand
Huisje huren via Airbnb voor datzelfde bedrag.
Chalet kopen en stageld á 2000 per jaar
Huisje kopen met ongeveer 300 euro vast lasten per maand.

Voordeel van het huisje ten opzichte van een chalet is dat het om de hoek ligt bij mijn werk en een chalet is toch snel 45 minuten rijden.

Als iemand nog andere ideeën heeft sta ik daar ook voor open.

@HuHu, bedankt voor die link naar Fok, staat wel wat info in dat topic.
Huisje kopen en in het weekend via Airbnb weer verhuren? Misschien zit je dan bijna kostenneutraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De woning die ik op het oog heb kost 40.000 en heeft een zelfbewoningsplicht dus verhuren in het weekend zullen ze ook wel niet leuk vinden.
Ik ben ook niet echt op zoek naar iets kostenneutraal, ik wil er best voor betalen, daarom ook mijn idee van die woning in Pendrecht.
De vraag was dan ook eigenlijk of die buurt nog zo slecht is als 10 jaar geleden of dat het er een stuk beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, dat blijft subjectief. Als ik jouw reacties op dingen die je eerder gezien hebt in R'dam Zuid hoor, denk ik dat je het nog steeds niets gaat vinden. Ik zou het - stel dat ik bij Waalhaven werkte - zeker overwegen. Mijn grootste bezwaar is dat er geen treinstation in de buurt is, laat staan een IC-station. Dat weegt voor mij flink mee, voor jou waarschijnlijk minder.

Kortom, die vraag kun je eigenlijk alleen zelf beantwoorden. Kijk eens of er iets via AirBnB in Pendrecht beschikbaar is (ik zie zo twee opties, dus moet vast lukken) en overnacht daar eens een nachtje. Maak 's avonds, 's nachts en 's ochtends een buurtwandeling.

Bedenk sowieso dat je daar niet in het weekend gaat zitten. Dat maakt dat je lat een stuk minder hoog hoeft te liggen. Als de buren iedere zaterdagnacht de boel op stelten zetten heb je daar geen last van. Je hoeft er ook niet je kinderen groot te brengen of wat dan ook. M.i. hoef je alleen vertrouwen te hebben dat je goede nachtrust hebt en dat je auto er 's ochtends nog staat, daar houdt het een beetje op. Enige andere overweging bij koop is wat de verwachte ontwikkeling qua woningwaarde gaat zijn. Dat is vrij eenvoudig: R'dam Zuid bungelt - muv Kop van Zuid - onderaan de markt. Significant verder zakken gaat niet gebeuren tenzij de hele huizenmarkt landelijk onderuit gaat (en dan heb je overal een probleem), dus flink erop inleveren is nauwelijks een risico. Echt rijk ga je ook niet worden, maar je wilde een dak boven je hoofd doordeweeks, niet een speculatieopbject ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ernemmer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:56:
[...]

Contant kopen is bij die goedkopere woning wel een optie, 150.000 gaat niet lukken :(
Waarom ben je dan niet op die woning(en) op heijplaat gesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Die zaten rond de 70-75 en dat is ook te veel, ik kan tot 50k gaan.

Ik denk dat ik toch maar in mijn chaletje blijf zitten, die is wel iets duurder en een stuk verder rijden maar op het park is het tenminste rustig en geen criminaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je gaat ergens wonen waar je per definitie niet permanent mag wonen en klaagt over criminaliteit van anderen. In dit geval ben je zelf de crimineel 8)7

Maar goed, als jij er vrolijker van wordt dan in een reguliere buurt in een reguliere stad moet je het vooral doen.

Let wel even op dat als je ergens meer dan de helft van de tijd woont (wat hier het geval gaat zijn) je verplicht bent je daar in te schrijven in het GBA. Dat kan dus niet in zo'n park als je er na 2004 komt wonen, waardoor je op het 'verkeerde' adres ingeschreven bent. Mocht dat ooit aan het licht komen, dan heb je een probleem, zeker als jij (of een ander) fiscaal voordeel haalt uit jouw inschrijving op andere locatie (indien geen voordeel bestuurlijke boete van EUR 325 sinds 1-6-2015, indien wel voordeel vervolging ivm fraude incl strafblad). Besef dat je dat op de koop toe neemt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:43:
Je gaat ergens wonen waar je per definitie niet permanent mag wonen en klaagt over criminaliteit van anderen. In dit geval ben je zelf de crimineel 8)7

Maar goed, als jij er vrolijker van wordt dan in een reguliere buurt in een reguliere stad moet je het vooral doen.

Let wel even op dat als je ergens meer dan de helft van de tijd woont (wat hier het geval gaat zijn) je verplicht bent je daar in te schrijven in het GBA. Dat kan dus niet in zo'n park als je er na 2004 komt wonen, waardoor je op het 'verkeerde' adres ingeschreven bent. Mocht dat ooit aan het licht komen, dan heb je een probleem, zeker als jij (of een ander) fiscaal voordeel haalt uit jouw inschrijving op andere locatie (indien geen voordeel bestuurlijke boete van EUR 325 sinds 1-6-2015, indien wel voordeel vervolging ivm fraude incl strafblad). Besef dat je dat op de koop toe neemt.
Ik ga daar niet wonen, ik ga daar 4 dagen per week verblijven voor mijn werk. Volgens de wet inkomstenbelasting mag dat twee jaar.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_30-11-2012
Artikel 3.17 1-a-2

Ik was dus ook op zoek naar iets goedkoper dan die chalet á 1000 per maand. Ik zag die woning op Funda en wilde weten of die buurt nog zo slecht is. Als die buurt dus echt slecht is betaal ik liever wat extra voor een rustige veilige plek.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 25-12-2015 23:09 ]

Pagina: 1