Tiwazz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:44:
[...]
Nope, er is een wezenlijk verschil. Microsoft liet de games registreren aan je account zonder de mogelijkheid om deze te de-registreren met de disc. Dat zou doorverkoop mogelijk moeten maken. Always online heb ik niet over gesproken omdat ik daar zo snel geen andere fatsoenlijke oplossing voor bedacht heb.
Buiten dat alles was de kritiek naar Microsoft toe niet allemaal terecht maar hebben ze dat deels aan zichzelf te danken. De plannen die Microsoft had was anders gedurfd gewaagd. Verandering is niet altijd slecht, al zien de meeste gamers dat wel zo. Als je dan als bedrijf gaat verkondigen dat je niet meer offline kan gamen, games niet kan verkopen, kinect altijd aan moet zijn. Dan ben je gewoon verkeerd bezig. In plaats van wat niet meer kan moet je aangeven wat je allemaal wel kan. Retail games spelen zonder disc! Je xbone bedienen met je stem, etc.
Op sony's Playstation 4 staat stembediening ook standaard aan en luistert ook naar je of je 'Playstation' zegt. Geen NSA praktijken daar gehoort hoor

.
En dat is ook gelijk het probleem geweest. De veranderingen zelf waren best innovatief en 'next-gen'. Je kon een disc based game spelen zonder disc. Always Online is echt niet zo'n ramp aangezien 99% van de mensen toch 'always online' is. Het probleem ligt bij de communicatie van Microsoft. In plaats om te zeggen hoe vet het allemaal is en dat je zonder discs kan gamen, zelfs je games kan spelen bij een vriend ZONDER je disc bij je te hebben en altijd je games geüpdatet worden in standby etc, zegt Microsoft dat je geen games zomaar kan doorverkopen en altijd online moet zijn. Juist zulke dingen maakte wat de X1 zo nieuw en 'next-gen' was. Inderdaad over Sony hoorde je niemand, omdat Sony ook zulke domme dingen niet zei. Sony zei: terwijl de PS4 in standby staat wordt alles via de cloud geüpdatet voor je. En niet: Je MOET altijd online zijn.
Wel jammer eigenlijk, nu heb je een beetje dezelfde consoles. Als Microsoft door was gegaan met de hun policy had je nu 2 echt verschillende consoles. Maar misschien was dat dan de ondergang geweest van de Xbox One.
Blijft makkelijk achteraf natuurlijk. Maar ik hoop (net als jij) dat er wel een soort van middel ground komt, een waar je gewoon kan kiezen.
P.S. Ik heb zelf de PS4 gekozen. Mede door alles wat gebeurd is met Microsoft heb ik de PS4 gekozen. Het feit dat ze juist alles omgegooid hebben zorgde ervoor dat ik juist helemaal geen vertrouwen meer erin had, ze staan niet achter hun product en wie weet wat ze nog meer in de toekomst opeens gaan omgooien. Ik neigde al naar de PS4 (opgegroeid met alle PS's, wel een X360 erbij gehad). Maar omdat Sony strak hun duidelijk koers volgde vertrouwde ik hun meer, en omdat Microsoft zo veranderen vertrouwde ik hun minder. De Xbox One zal hier komen als ze echt met andere ideeën komen. Enige toegevoegde waarde nu zijn de exclusieve games, en die hoef ik niet:p
[
Voor 12% gewijzigd door
ASNNetworks op 20-01-2014 10:51
]