Kan goed kloppen ja, ik heb toen ergens gelezen dat het onder de 10% was. Dus vandaar mijn 'onder de 10%'
Zeg dan gewoon onder de 100%. Is het sowieso goedPBP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:43:
Kan goed kloppen ja, ik heb toen ergens gelezen dat het onder de 10% was. Dus vandaar mijn 'onder de 10%'aangezien ik het exacte getal niet meer wist.
Nickname does not reflect reality
Dit soort nieuws hoort denk ik wel bij de launch van een nieuwe console. Helemaal eentje die het heel goed gedaan heeft in de PR. Hoop ook dat de failure rate beperkt blijft en dat mijn PS4 en die van jullie allemaal het gewoon lekker gaat doen.
PSNid: robero50
Anoniem: 230001
Wel vreemd eigenlijk dat er al zoveel consoles voor de launch geleverd mogen en kunnen worden. Zal Sony niet slechter van geworden zijn.
Wil nu wel eens de reviews van Fifa 14 , AC4 en NFS rivals zien eigenlijk. Alleen IGN heeft een review van Fifa , maar als IGN iets eerder heeft dan de rest zijn ze meestal iets te enthousiast.
Op Metacritic staan ook wel reviews van AC4 , maar die gaan niet of weinig in op de verschillen met de huidige generatie en zijn meestal voor alle consoles.
Op Metacritic staan ook wel reviews van AC4 , maar die gaan niet of weinig in op de verschillen met de huidige generatie en zijn meestal voor alle consoles.
Opzich logisch dat ze eerst de exclusives doen. Rustig afwachten.
Wat betreft de uitval. Dit soort verhalen hoor je bij iedere grote product launch. Of het nu de PS4, XBone, nieuwe iPhone of whatever is. De mensen die een DoA krijgen zullen altijd het hardst van de daken schreeuwen.
Wat betreft de uitval. Dit soort verhalen hoor je bij iedere grote product launch. Of het nu de PS4, XBone, nieuwe iPhone of whatever is. De mensen die een DoA krijgen zullen altijd het hardst van de daken schreeuwen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hier iemand die een fix heeft voor zijn probleem met PS4. Misschien makkelijk op te lossen dan via een patch?
Zou tweakers wederom een sensationeel artikel op de homepage zetten m.b.t. uitval van PS4's
Schijnen 4000 PS4s door Taco Bell verloot te zijn. Waarvan 7 nu dus stuk. Morgen zal het helemaal wel losgaan met de lanceringTrishul schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:10:
Zou tweakers wederom een sensationeel artikel op de homepage zetten m.b.t. uitval van PS4's
Tsja, 7 DOA's op 4.000 vind ik geen gekke score voor een nieuw apparaat. Toch zou ik goed balen als ik die van mij de 29e inplug en hij niets doetPBP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:14:
[...]
Schijnen 4000 PS4s door Taco Bell verloot te zijn. Waarvan 7 nu dus stuk. Morgen zal het helemaal wel losgaan met de lancering
Anoniem: 134612
Je kan er idd van uit gaan dat vrijdag er een stortvloed aan uitval verhalen verschijnen. Zelfs bij een zeer laag uitval percentage van bv 0,5 % zit je nog met aanzienlijke hoeveelheid defecte PS4'sPBP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:14:
[...]
Schijnen 4000 PS4s door Taco Bell verloot te zijn. Waarvan 7 nu dus stuk. Morgen zal het helemaal wel losgaan met de lancering
Interessant, die review van KZ van de PU en de comments...
Random user Ik heb de game ook al kunnen spelen. Vind het geen 9.3. Grafisch ziet het er goed uit, maar de gameplay is gewoon meer van hetzelfde. een 8-8,5 was meer op zijn plaatst geweest. Maar ik denk dat ze de mannen van Guerilla te vriend proberen te houden denk ik...
Nogal een gedurfde uitspraak. Een 8 is ook geen verkeerd cijfer hoor, maar stellen dat KZ meer vernieuwt dan de laatste 3 Halo´s bij elkaar is nogal een uitspraak.Jan van de PU Heeft niets met te vriend houden te maken. KZ SF vernieuwt meer dan de laatste 3 Halo's bij elkaar
[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 14-11-2013 12:26 ]
Reviews zijn altijd persoonlijk zolang je geen vastgestelde eisen hebt waarlangs je kunt meten.
Lees toch dat er hier en daar wat DOA zijn, is niet gek maar wel jammer.
Ben toch blij dat ik besloten heb even te wachten tot volgend jaar en aan te kijken hoe de ps4 zich houdt.
Ga denk dan gelijk voor killzone(hoe de reviews zich ook houden ik wil die graphics zelf even zien).
Dan assasins creed 4, en infamous. En even kijken welke games er nog meer zijn tegen die tijd.
Wel apart dat knack dus echt wel matig tot slecht is. Zeker als launch game is dat toch echt zonde.
Ben toch blij dat ik besloten heb even te wachten tot volgend jaar en aan te kijken hoe de ps4 zich houdt.
Ga denk dan gelijk voor killzone(hoe de reviews zich ook houden ik wil die graphics zelf even zien).
Dan assasins creed 4, en infamous. En even kijken welke games er nog meer zijn tegen die tijd.
Wel apart dat knack dus echt wel matig tot slecht is. Zeker als launch game is dat toch echt zonde.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ach ik maak me er niet zo druk om.
Ik heb met mijn Xbox 360 (de 2e unit die in NL werd verkocht) en later de X360 Slim en daarnaast ook mijn release date PS3 nooit problemen gehad. Geen RROD, en geen YLOD.
Dus bij de PS4 maak ik me er ook niet druk om.
En gebeurt het wel, dan gaat ie gewoon ter reparatie, ik verlies er niks op.
Ik heb met mijn Xbox 360 (de 2e unit die in NL werd verkocht) en later de X360 Slim en daarnaast ook mijn release date PS3 nooit problemen gehad. Geen RROD, en geen YLOD.
Dus bij de PS4 maak ik me er ook niet druk om.
En gebeurt het wel, dan gaat ie gewoon ter reparatie, ik verlies er niks op.
Ach, met een beetje mazzel kun je die DOA terugbrengen en inruilen voor een nieuwe, als die op voorraad is, wat dan niet het geval is utiteraard.
Wordt alleen wat lastiger als je PS4 uit spanje komt
Wordt alleen wat lastiger als je PS4 uit spanje komt
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 14-11-2013 12:35 ]
Ik ga eens kijken voor een SSHD. Sneller dan een HDD maar veel voordeliger dan een echte SSD, die zijn me nog veel te duur. Maar die restrictie van maximaal 9,5 mm hoog maakt het zoeken naar een andere HDD of SSHD wel lastiger.
Zou me ook niet teveel zorgen maken. Ik heb 2weken terug een iPad Air gekocht, geen problemen mee. Als ik de forums van Macrumors lees dan lijkt het net of 90% van de mensen scherm problemen hebben
Vandaag mijn Dual Shock 4 controller ontvangen. Zijn er mensen die nog wat getest willen hebben?
Dit kan ik eventueel vanavond even doen.
Gaat ie snel kapot als je hem laat vallen?Recon24 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:46:
Vandaag mijn Dual Shock 4 controller ontvangen. Zijn er mensen die nog wat getest willen hebben?
Hoe de PC compability is met games als Castle Crashers.Recon24 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:46:
PSN: Alvanosa
En wat als je 'm wegsmijt uit frustratie?Anoniem: 230001 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:47:
[...]
Gaat ie snel kapot als je hem laat vallen?
PSN ID: Beest41
Anoniem: 494069
Forums moet je niet zo snel geloven. Dat is geen standaard voor de uitval van een product ofzo. Als er iets fout is met een product gaan mensen juist naar een forum toe om tot een oplossing te komen. Dan lijkt het gelijk of alle units vol met fouten zitten.
Volgens mij passen er ook 12.5mm schijfjes in de PS4 toch? Heb dat op diverse sites/fora gelezen. Heb alleen niet zo 1..2..3 een bron bij de hand.Anoniem: 230001 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:34:
Maar die restrictie van maximaal 9,5 mm hoog maakt het zoeken naar een andere HDD of SSHD wel lastiger.
nieuws: PS4 krijgt 2,5" harde schijf die makkelijk te vervangen isfrank131331 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:56:
[...]
Volgens mij passen er ook 12.5mm schijfjes in de PS4 toch? Heb dat op diverse sites/fora gelezen. Heb alleen niet zo 1..2..3 een bron bij de hand.
Hierin staat max. 12,5mm inderdaad.
[ Voor 3% gewijzigd door SCARfaceE op 14-11-2013 12:59 ]
Juist, thx scarface. Wist niet meer waar ik het gelezen had. Blijkbaar gewoon hier
Komt mooi uit want ik heb nog een 1TB schijfje van 12.5mm liggen
Jup vrij logisch ook aangezien het hits trekt en iets is wat de console war fuel geeft. De eerste defect xbone zal ook breed worden uitgemeten ben ik bang. 7 defecten op 4000 zijn op dit tijdstip 7 te veel. Helaas wel onvermijdelijk. Dat ook juist het exemplaar van ign defect is is wel erg sneu en zuur.Anoniem: 134612 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:18:
Je kan er idd van uit gaan dat vrijdag er een stortvloed aan uitval verhalen verschijnen. Zelfs bij een zeer laag uitval percentage van bv 0,5 % zit je nog met aanzienlijke hoeveelheid defecte PS4's
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ach, diezelfde Jan gaf AC1 ook een 9.9Trishul schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:20:
Interessant, die review van KZ van de PU en de comments...
[...]
[...]
Nogal een gedurfde uitspraak. Een 8 is ook geen verkeerd cijfer hoor, maar stellen dat KZ meer vernieuwt dan de laatste 3 Halo´s bij elkaar is nogal een uitspraak.
Ik ga dit maal direct de HDD vervangen met een grotere.. hoe vaak ik nu wel niet denk: "had ik dat bij mijn ps3 maar vanaf het begin gedaan"
Mooie tweet van Jan Meijroos:
"@janmeijroos: Natuurlijk heb ik een oranje bril op, maar het Xbox protectionisme sijpelt opzichtig door in de US Killzone reviews."
"@janmeijroos: Natuurlijk heb ik een oranje bril op, maar het Xbox protectionisme sijpelt opzichtig door in de US Killzone reviews."
PSN: Finally_Chris
Ik had op een website 9,5 mm gelezen. Maakt voor mij niet uit want ik heb nu een SSHD van 1TB besteld die ik er over twee weken in kan zetten.
Ik ook waarschijnlijk. Heb nu een PS3 met 500GB (ook zelf vervangen) en die staat toch ook al weer redelijk vol met al die PS+ games. En dan had ik er niet eens films en muziek op staan.El_V schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:16:
Ik ga dit maal direct de HDD vervangen met een grotere.. hoe vaak ik nu wel niet denk: "had ik dat bij mijn ps3 maar vanaf het begin gedaan"
Wordt alleen maar erger met de PS4 (game installs wel 3x zo groot...). Ik ga denk ik voor een Travelstar 1TB met 7200RPM, lijkt me een mooie schijf voor een redelijke prijs.
Maar Sony zelf geeft 9.5mm aan? Wat kan er dan in?SCARfaceE schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:59:
[...]
nieuws: PS4 krijgt 2,5" harde schijf die makkelijk te vervangen is
Hierin staat max. 12,5mm inderdaad.
Sony Ultimate FAQ:
What type of hard drive does PS4 use?
PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB.
Ik zou de FAQ aanhouden ja.
werkt dat wel met een console, een sshd?Anoniem: 230001 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:20:
Ik had op een website 9,5 mm gelezen. Maakt voor mij niet uit want ik heb nu een SSHD van 1TB besteld die ik er over twee weken in kan zetten.
zijn toch 2 partities of niet? (ssd en hdd gedeelte) snap dat je bij pc kan aangeven dat je het OS op de ssd wilt en de rest op de hdd, maar bij PS4 moet je het toch als 1 hele schijf/partitie formateren omdat ps4 elf alles plaatst en je geen keuze hebt? of zie ik het verkeerd?
Geen idee eigenlijk maar zover ik weet maakt het niet uit omdat het SSD gedeelte voornamelijk als buffer dient om te zorgen dat wat je vaak gebruikt sneller kunt laden. Het is niet dat je een SSD en een HDD op elkaar plakt.Taurnil schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:24:
[...]
werkt dat wel met een console, een sshd?
zijn toch 2 partities of niet? (ssd en hdd gedeelte) snap dat je bij pc kan aangeven dat je het OS op de ssd wilt en de rest op de hdd, maar bij PS4 moet je het toch als 1 hele schijf/partitie formateren omdat ps4 elf alles plaatst en je geen keuze hebt? of zie ik het verkeerd?
Lees op reddit.com op het forum dat er bij bv open wereldgames als GTA V op de PS3 een duidelijk verschil waarneembaar is tussen de HDD en een SSHD. Zou mooi zijn voor War Thunder en volgend jaar als the Witcher uitkomt.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 14-11-2013 13:55 ]
Ontwikkelingen op HDD gebied lopen nog gewoon door. Je kunt nu voor minder dan 100 euro een 9.5mm 2.5" 1.5TB hdd kopen. Inmiddels is de eerste 2TB 2.5" 9.5mm hdd ook al opgedoken: http://gizmodo.com/the-wo...mere-9-5mm-thi-1458255364
De capaciteiten die voorheen dus voorbehouden waren aan 12.5mm schijven zijn dus nu ook beschikbaar in 9.5mm. Als je echt jarenlang geen schijf wil vervangen of enorm veel games koopt, kun je dus meteen een 2TB erin zetten...
De capaciteiten die voorheen dus voorbehouden waren aan 12.5mm schijven zijn dus nu ook beschikbaar in 9.5mm. Als je echt jarenlang geen schijf wil vervangen of enorm veel games koopt, kun je dus meteen een 2TB erin zetten...
nee hoor, zie: http://www.officialplayst...t-gen-debut/?sf19416191=1Beakzz schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:51:
Wil nu wel eens de reviews van Fifa 14 , AC4 en NFS rivals zien eigenlijk. Alleen IGN heeft een review van Fifa , maar als IGN iets eerder heeft dan de rest zijn ze meestal iets te enthousiast.
prachtige 9
[ Voor 14% gewijzigd door hully op 14-11-2013 13:38 ]
Zolang de PS4 dezelfde backup mogelijkheid krijgt als de PS3 zie ik nu nog geen reden om direct te upgraden. Heb uiteindelijk de PS3 ook pas na 5 jaar voorzien van een grotere schijf.
Klopt, aan de andere kant moet je wel ergens op kunnen back-uppen...ksborg schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:39:
Zolang de PS4 dezelfde backup mogelijkheid krijgt als de PS3 zie ik nu nog geen reden om direct te upgraden. Heb uiteindelijk de PS3 ook pas na 5 jaar voorzien van een grotere schijf.
Besides, als je toch al weet dat je te weinig ruimte gaat hebben aan 500GB, waarom dan niet meteen upgraden? Dat je een snellere schijf hebt (zij het een SSD, SSHD of gewoon een snellere HDD) is mooi meegenomen.
Het hangt ook van je speelstijl af of het nodig is. Als je iemand bent die helemaal voor maximaal 3 games tegelijk gaat is er niets aan de hand. Maar ik ben een type wat nogal eens afwisselt. Ik heb alleen WoW en Diablo 3 lange(re) tijd achter elkaar gespeelt maar verder wissel ik nogal eens en dan vind ik het makkelijk dat ik een grote HDD heb om snel te kunnen wisselen om een game te spelen waar ik op dat moment zin in heb. Hoef ik ook de originele schijfjes erbij te zoeken want die ben ik altijd kwijt.
En als PS+ voor de PS4 eenmaal op gang gaat komen gaat het ook snel. Tel daar ook de onvermijdelijke DLC bij op en je 400 GB zit zo vol.
En als PS+ voor de PS4 eenmaal op gang gaat komen gaat het ook snel. Tel daar ook de onvermijdelijke DLC bij op en je 400 GB zit zo vol.
Waarom nu als het ook later kan? Grote kans dat HDD en SSD prijzen dalen.DGonlag2 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:41:
[...]
Klopt, aan de andere kant moet je wel ergens op kunnen back-uppen...
Besides, als je toch al weet dat je te weinig ruimte gaat hebben aan 500GB, waarom dan niet meteen upgraden? Dat je een snellere schijf hebt (zij het een SSD, SSHD of gewoon een snellere HDD) is mooi meegenomen.
Als dat installeren werkelijk enkele minuten voordat je kunt spelen is 500gb niet zo'n heel groot probleem.
Op langere termijn, wanneer je veel games hebt wordt het wel wat lastig.
Ik heb zelf ook niet echt ervaring met het vervangen van hardeschijven, dus zie mezelf dat ook niet meteen op launch doen,
Ik heb zelf ook niet echt ervaring met het vervangen van hardeschijven, dus zie mezelf dat ook niet meteen op launch doen,
Ik heb op de PC m'n hele Steam library van dik 130 games (als het ondertussen niet meer is) geïnstalleerd staan...plus nog een flinke hoeveelheid non-steam games (Origin, Games for Windows Live,en losse installs). Not to mention de euh...iets minder legaal verkregen titels.
Wat dat betreft ben ik dus wel voorstander van het concept 'alles lekker geïnstalleerd houden'. Scheelt toch weer opnieuw downloaden en installeren, en de tijd die je daaraan moet verkwisten kan soms doorslaggevend zijn in het 'snel even een potje spelen' van een of ander spelletje.
Dat gezegd hebbende - vlak na de launch heb ik écht geen geld om een 1TB HDD aan te schaffen, dus dit zal echt even moeten wachten. Voorlopig kom ik wel uit de voeten met 500GB.
Wat dat betreft ben ik dus wel voorstander van het concept 'alles lekker geïnstalleerd houden'. Scheelt toch weer opnieuw downloaden en installeren, en de tijd die je daaraan moet verkwisten kan soms doorslaggevend zijn in het 'snel even een potje spelen' van een of ander spelletje.
Dat gezegd hebbende - vlak na de launch heb ik écht geen geld om een 1TB HDD aan te schaffen, dus dit zal echt even moeten wachten. Voorlopig kom ik wel uit de voeten met 500GB.
Ik zie er ook geen problemen in. Ik wacht wel 1 minuut voordat ik kan spelen. Of beter gezegd 38 seconden ofzo. Enigste probleem zou kunnen zijn dat je alle dlc/updates opnieuw moet downloaden en dat wel ff duurt
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Met een upgrade naar SSD halveer je haast de laadtijden voor games. Alleen is een SSD wel prijzig.
Als over 2 jaar ofzo de 1TB SSD's 200-250 euro zijn zie ik het mezelf nog wel doen, alleen nu nog niet.
Een pagina (of twee) terug staat een youtube filmpje van Gamespot over het vervangen van de HDD. Het is zo simpel dat zelfs ik het aandurf. Heb het bij de PS3 niet gedaan maar het is nu niet meer dan de plastic kap er af halen, 1 schroefje losdraaien en je hebt de HDD in je handen. Je moet wel de nieuwste firmware op een usb stick hebben maar ook dat zie je in dit filmpje.dutchgio schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:56:
Als dat installeren werkelijk enkele minuten voordat je kunt spelen is 500gb niet zo'n heel groot probleem.
Leuk, heb je ook nog een bron die dit onderschrijft voor de PS4? Want dat is nu het punt. De laadtijden zijn eigenlijk erg acceptabel, maar om een overweging van een SSD te maken moet je ook weten wat het oplevert en dat weet dus nu niemand.Anoniem: 494069 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:58:
Met een upgrade naar SSD halveer je haast de laadtijden voor games. Alleen is een SSD wel prijzig.
Het is niet alleen tijdens het opstarten van een spel. Bij GTA5 wordt er nonstop geladen van zowel de HDD als BR/DVD. En bij veel andere spellen wordt er ook tussentijds geladen. En daar pak je ook winst op.Oxigeon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:58:
Ik zie er ook geen problemen in. Ik wacht wel 1 minuut voordat ik kan spelen. Of beter gezegd 38 seconden ofzo. Enigste probleem zou kunnen zijn dat je alle dlc/updates opnieuw moet downloaden en dat wel ff duurt
Het blijft nu een beetje speculeren. Ik hoop dat een grote site als IGN met een vergelijkfilmpje komt en wat concrete resultaten in tabelvorm ofzo. Dan kan iedereen de afweging voor zichzelf maken of hij/zij er geld aan wilt uitgeven.
Bron PSX-sense.nlRobkazoe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:47:
[...]
Leuk, heb je ook nog een bron die dit onderschrijft voor de PS4? Want dat is nu het punt. De laadtijden zijn eigenlijk erg acceptabel, maar om een overweging van een SSD te maken moet je ook weten wat het oplevert en dat weet dus nu niemand.
[...]
Het is niet alleen tijdens het opstarten van een spel. Bij GTA5 wordt er nonstop geladen van zowel de HDD als BR/DVD. En bij veel andere spellen wordt er ook tussentijds geladen. En daar pak je ook winst op.
Het blijft nu een beetje speculeren. Ik hoop dat een grote site als IGN met een vergelijkfilmpje komt en wat concrete resultaten in tabelvorm ofzo. Dan kan iedereen de afweging voor zichzelf maken of hij/zij er geld aan wilt uitgeven.
Gamespot heeft een video gemaakt waarin men uitlegt hoe je de HDD van een PS4 vervangt. In deze video vervangen ze de PS4 HDD met een nieuwe SSD van Samsung. Men heeft vervolgens getest wat voor invloed dit had op de laadtijden en de resultaten waren zoals verwacht, Resogun laadde met een HDD binnen 20 seconden en met een SSD in slechts 10.
Hoe de winst is bij andere games moet men nog testen, maar het is wel duidelijk dat een SSD enorme winst geeft wat betreft laadtijden
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
[quote]Robkazoe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:47:
[...]
Leuk, heb je ook nog een bron die dit onderschrijft voor de PS4? Want dat is nu het punt. De laadtijden zijn eigenlijk erg acceptabel, maar om een overweging van een SSD te maken moet je ook weten wat het oplevert en dat weet dus nu niemand.
[...]
[...]
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 494069 op 16-11-2013 19:22 ]
Ik denk dat een SSD sowieso flinke tijdwinst oplevert aangezien alles nu vanaf de HDD moet komen, de BR is te traag voor de PS4 en vandaar dat alles geïnstalleerd wordt.
Denk het ook. En natuurlijk een soepeler OS, minder vastloper, spellen die sneller laden, textures en objecten die sneller inladen (ja dat kon ook even duren zag ik op de Gamespot livestream).Anoniem: 230001 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:00:
Ik denk dat een SSD sowieso flinke tijdwinst oplevert aangezien alles nu vanaf de HDD moet komen, de BR is te traag voor de PS4 en vandaar dat alles geïnstalleerd wordt.
En natuurlijk geen geluid en geen/weinig warmte.
Enige nadeel is natuurlijk de prijs. 250GB is nog goed te doen, maar effectief hou je daar maar iets van 225GB aan over en dan gaat er nog eens 50 tot 60GB voor het OS er af... Dan hou je nog ongeveer 150GB over, en dat is toch wel karig.
Vroege gebruikers van de PS4 zeggen dat bij sommige PS4's de HDMI poort defect is. Ze krijgen geen beeld meer via HDMI.
Bron: http://www.ign.com/articl...ken-playstation-4-systems
Iets waar we ons zorgen over moeten maken bij de day one levering?
Zoals al 10x in het topic is aangegeven en gepost. Het zijn maar een beperkt aantal users die PS4 defect is (nu 7 gemeld). Taco Bell heeft er 4000 uitgeleverd. Dus grootschalig is het op dit moment totaal niet. Het is afwachten om te kijken of er veel problemen zijn.Anoniem: 494069 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:09:
Vroege gebruikers van de PS4 zeggen dat bij sommige PS4's de HDMI poort defect is. Ze krijgen geen beeld meer via HDMI.
Er gaat meer vanaf voor het OS. Ik geloof dat een reguliere PS4 van de 500 GB slechts 408 GB over heeft. Al met al heb je niet zo heel veel aan de 250 GB SSD. En een 500GB SSD van Samsung kost je bijna 300 euro.DGonlag2 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:04:
[...]
Denk het ook. En natuurlijk een soepeler OS, minder vastloper, spellen die sneller laden, textures en objecten die sneller inladen (ja dat kon ook even duren zag ik op de Gamespot livestream).
En natuurlijk geen geluid en geen/weinig warmte.
Enige nadeel is natuurlijk de prijs. 250GB is nog goed te doen, maar effectief hou je daar maar iets van 225GB aan over en dan gaat er nog eens 50 tot 60GB voor het OS er af... Dan hou je nog ongeveer 150GB over, en dat is toch wel karig.
@Overige: Bedankt. Geeft dus wel goede resultaten zo'n SSD, je moet er alleen wel 300 euro voor op de plank hebben liggen.
Hee, dit is interessant; op de playstation blog vraagt iemand (comment 23, kan even geen link vinden:
Dit kan wel voor ps3 en vita, namelijk. Verrassend genoeg is het antwoord:I won’t be buying a ps4 until next year. Can I add the ps4 games to my download list so they can be downloaded once I own a ps4?
Da's jammer voor de mensen die niet snel genoeg een ps4 kunnen bemachtigen omdat er te weinig zijn!No PS4 games will only show up on the PS4 Store
[ Voor 0% gewijzigd door Blaurens op 14-11-2013 15:14 . Reden: linkfix ]
Klinkt inderdaad niet heel moeilijk neeAnoniem: 230001 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:02:
[...]
Een pagina (of twee) terug staat een youtube filmpje van Gamespot over het vervangen van de HDD. Het is zo simpel dat zelfs ik het aandurf. Heb het bij de PS3 niet gedaan maar het is nu niet meer dan de plastic kap er af halen, 1 schroefje losdraaien en je hebt de HDD in je handen. Je moet wel de nieuwste firmware op een usb stick hebben maar ook dat zie je in dit filmpje.
Maar mijn grootste prestatie op het gebied van hardeschijven etc plaatsen tot nu toe is het monteren van een 3,5 inch hardeschijf in een 1-bay nas.

Maar als je inderdaad zo'n goede en duidelijke handleiding erbij hebt moet dat wel te doen zijn.
Een SSD brengt misschien nog wat snelheidsverbeteringen met zich mee, maar vindt ik nu nog te duur.
dat ga ik pas overwegen als die 500GB echt te weinig is.
Anoniem: 304560
Wel begrijpelijk opzich. IVM ps plus aanbiedingen.Blaurens schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:14:
Hee, dit is interessant; op de playstation blog vraagt iemand (comment 23, kan even geen link vinden:
[...]
Dit kan wel voor ps3 en vita, namelijk. Verrassend genoeg is het antwoord:
[...]
Da's jammer voor de mensen die niet snel genoeg een ps4 kunnen bemachtigen omdat er te weinig zijn!
Nou, ik begrijp het dus niet. Als je nu PSN plus hebt, en een ps3 maar geen vita, kan je wel in de webwinkel alle vita IGC games 'kopen', dan heb je ze daarna in je library. Als je later ooit een vita koopt (en nog steeds psn plus hebt), dan heb je al die vita games ook.Anoniem: 304560 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:16:
[...]
Wel begrijpelijk opzich. IVM ps plus aanbiedingen.
Dit geldt dus blijkbaar niet voor ps4: je kan niet die psn plus games nu kopen en dan als je ooit een ps4 hebt, spelen. Je (b)lijkt ze alleen te kunnen toevoegen aan je library via een ps4. Dus als je wel een ps3 en plus hebt, kan je nog geen ps4 plus games 'sparen', terwijl je dat wel voor vita kan. Vind ik wel vreemd en niet zo netjes.
Maar een 500GB HDD bevat maar 465GB opslag als ik me niet vergis. Dus ga ik er van uit dat er ongeveer 65GB voor het OS gereserveerd wordt, of misschien 10% van je opslag? Dat zou beter zijn. Afwachten maar.Robkazoe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:14:
[...]
Er gaat meer vanaf voor het OS. Ik geloof dat een reguliere PS4 van de 500 GB slechts 408 GB over heeft. Al met al heb je niet zo heel veel aan de 250 GB SSD. En een 500GB SSD van Samsung kost je bijna 300 euro.
@Overige: Bedankt. Geeft dus wel goede resultaten zo'n SSD, je moet er alleen wel 300 euro voor op de plank hebben liggen.
Zou wel vreemd zijn aangezien je de PSstore ook via het web kan benaderen en games zou moeten kunnen downloaden. Lijkt me dat je ze via de webstore wel gewoon kan toevoegen aan je downloadlist.Blaurens schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:25:
[...]
Nou, ik begrijp het dus niet. Als je nu PSN plus hebt, en een ps3 maar geen vita, kan je wel in de webwinkel alle vita IGC games 'kopen', dan heb je ze daarna in je library. Als je later ooit een vita koopt (en nog steeds psn plus hebt), dan heb je al die vita games ook.
Dit geldt dus blijkbaar niet voor ps4: je kan niet die psn plus games nu kopen en dan als je ooit een ps4 hebt, spelen. Je (b)lijkt ze alleen te kunnen toevoegen aan je library via een ps4. Dus als je wel een ps3 en plus hebt, kan je nog geen ps4 plus games 'sparen', terwijl je dat wel voor vita kan. Vind ik wel vreemd en niet zo netjes.
Ja of vanaf je mobielPBP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:27:
[...]
Zou wel vreemd zijn aangezien je de PSstore ook via het web kan benaderen en games zou moeten kunnen downloaden. Lijkt me dat je ze via de webstore wel gewoon kan toevoegen aan je downloadlist.
Nee, van je 500 GB hou je er zelf effectief 408 GB over.DGonlag2 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:26:
[...]
Maar een 500GB HDD bevat maar 465GB opslag als ik me niet vergis. Dus ga ik er van uit dat er ongeveer 65GB voor het OS gereserveerd wordt, of misschien 10% van je opslag? Dat zou beter zijn. Afwachten maar.
http://us.playstation.com...s/ps4/pc_update/index.htm
Heeft iedereen al zijn USB stick met de 1.50 update klaar liggen voor de 29e?
?
Heb hem op een USB stick gezet, alleen weet niet of ik proefkonijn wil gaan spelen
Binnen halen via de PS4 zelf gaat denk ik wel even duren.
Heeft iedereen al zijn USB stick met de 1.50 update klaar liggen voor de 29e?
Heb hem op een USB stick gezet, alleen weet niet of ik proefkonijn wil gaan spelen
Ah tegen het einde van de maand zitten we qua firmware waarschijnlijk al op 2.0
Ik zal 'm een paar dagen van te voren downloaden, zodat ik zeker weten de meest recente versie heb (misschien komt er tussentijds, bijvoorbeeld, nog wel een update 1.51 uit).frank131331 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:11:
http://us.playstation.com...s/ps4/pc_update/index.htm
Heeft iedereen al zijn USB stick met de 1.50 update klaar liggen voor de 29e??
Heb hem op een USB stick gezet, alleen weet niet of ik proefkonijn wil gaan spelenBinnen halen via de PS4 zelf gaat denk ik wel even duren.
----------------------------
Oh, en jullie weten het vast al, maar het schijnt dat vannacht (tijdens de officiële launch event [op TV]) een 'grote Sony exclusive' wordt aangekondigd. Ik ben benieuwd, maar ik ga er vanuit dat er niks groots wordt aangekondigd.
Anoniem: 445874
Valt nog te zien inderdaad, maar met al hun studios valt er zeker wel iets te onthullen. De vraag is alleen wanneer dat zal gaan gebeuren. Ik zag het een Street Fighter/Sony commercial, daar zit ik persoonlijk nou niet echt op te wachten. Ik hoop dus dat dat niet het enigste zal zijn.
Even afwachten of Naughty Dog haar traditie in ere houdt...
Anoniem: 471645
We hebben het hier over SSDs, maar er zijn ook al hybrides die bijna zo snel zijn als SSDs. Voor het helft, of minder, van de prijs. Dus deze hoeven alleen nog wat kleiner gemaakt te worden, als dat nog nodig is.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 471645 op 14-11-2013 16:21 ]
Ik heb een hybride besteld, SSD komt nog wel een keer als de prijzen op een normaal niveau zitten.Anoniem: 471645 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:19:
We hebben het hier over SSDs, maar er zijn ook al hybrides die bijna zo snel zijn als SSDs. Voor het helft, of minder, van de prijs. Dus deze hoeven alleen nog wat kleiner gemaakt te worden, als dat nog nodig is.
Heeft die maker van MSG niet wat met die aankondiging morgen te maken?
En mogelijk al een fix voor gevonden is, even HDD eruit, recovery mode in, hdd weer terug en het schijnt weer te werken, dus geen HDMI fout, maar blijkbaar puur software.PBP schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:11:
[...]
Zoals al 10x in het topic is aangegeven en gepost. Het zijn maar een beperkt aantal users die PS4 defect is (nu 7 gemeld). Taco Bell heeft er 4000 uitgeleverd. Dus grootschalig is het op dit moment totaal niet. Het is afwachten om te kijken of er veel problemen zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ze hypen het zo erg dat ik wel benieuwd ben, maar ook ik verwacht niks groots. Nog maar 12 uur en 18 minutenUniciteit schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:13:
[...]
Oh, en jullie weten het vast al, maar het schijnt dat vannacht (tijdens de officiële launch event [op TV]) een 'grote Sony exclusive' wordt aangekondigd. Ik ben benieuwd, maar ik ga er vanuit dat er niks groots wordt aangekondigd.
Zag het ook op twitter ja.. Wel goed dat ze zo open zijn en direct communiceren als er iets aan de hand is. Valt me mee van Sony.
blijkbaar een oude bekende franchise en die iets te maken heeft met space.... niet echt duidelijkSCARfaceE schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:42:
[...]
Ze hypen het zo erg dat ik wel benieuwd ben, maar ook ik verwacht niks groots. Nog maar 12 uur en 18 minuten.
Crash Bandicoot in space!Anoniem: 304560 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:54:
[...]
blijkbaar een oude bekende franchise en die iets te maken heeft met space.... niet echt duidelijk
Nieuwe KatamariAnoniem: 304560 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:54:
[...]
blijkbaar een oude bekende franchise en die iets te maken heeft met space.... niet echt duidelijk
Weet niet of het al gepost was, maar:
[url]Sony's Gian List Of Video Games]http://kotaku.com/sonys-giant-list-of-video-games-1463345943[/url]
Paar quotes
[url]Sony's Gian List Of Video Games]http://kotaku.com/sonys-giant-list-of-video-games-1463345943[/url]
Paar quotes
Imagine, if you will, a giant list. Maybe it's an Excel file. Or on a whiteboard somewhere in Sony's offices. Maybe it's written on index cards.
On that list is a ton of names that Sony has been compiling based on fan tweets and requests for three months now. Final Fantasy Type-0 is on there. So is Yakuza. And Shenmue. And many, many others, compiled when Sony's Giovanni Corsi started asking fans to submit requests.
Sony's goal: to bring as many of those games as possible to PlayStation platforms and, if they were never released outside of Japan, to bring those games West.
Schreier: I know there was talk about Sony having their own internal localization group...
Boyes: We have—we work with, we have first-party in Worldwide Studios, we have a lot of great localization talent.
Hopelijk een paar PS en PS2 IP's die er niet op de PS3 meer waren.Schreier: All of my readers want Final Fantasy Type-0, which is a PSP game that was never brought over here. That's like number one request from everybody.
Boyes: It's on the list. It's building the list.
Schreier: Another one is that Suikoden PSP game that was released in Japan but never made it here. Is that something that you've gotten requests for?
Boyes: It's on the list, yeah.
Werd net gebeld door de Mediamarkt (Rotterdam Alexandrium)
of ik wou upgraden naar
A Kale bundel met het spel Killzone a 439 Euro
B Killzone bundel met extra controller en Camera en Killzone a 499 !
Kortom deze bundel wordt dus nu gewoon geleverd in ons landje !
of ik wou upgraden naar
Klopt, ik heb ook de bundel met camera, 2 controllers en killzone gereserveerd...Gandalf68 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:15:
Werd net gebeld door de Mediamarkt (Rotterdam Alexandrium)
of ik wou upgraden naar
ze vertelde me wel dat ze er niet zoveel van zouden krijgen, gelukkig ben ik #2 op de lijst, en staat deze nu vast.
[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 14-11-2013 17:18 ]
Lucky basterdsRonnieB82 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:17:
[...]
Klopt, ik heb ook de bundel met camera, 2 controllers en killzone gereserveerd...
En hoeveelste stonden jullie twee daar in de lijst?
Zo, iemand al iets gehoord van mediamarkt Den Haag?
PSN & XBL: Denkoyugo
Meer mensen die de PS Vita nu misschien ook gaan halen omdat hij goed compatible is met de PS4 ik denk dat er straks een run is op MP van mensen die er toch nog 1 zoeken.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Ben die run net voor! Had een killzone vita bundel splinternieuw voor 130.- ben erg benieuwd naar remote play. Maar de vita zelf is ook de moeite waard. Schitterend apparaat.Falastine schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:09:
Meer mensen die de PS Vita nu misschien ook gaan halen omdat hij goed compatible is met de PS4 ik denk dat er straks een run is op MP van mensen die er toch nog 1 zoeken.
Waarom zou je een Playstation Vita voor Remote Play kopen, als je een 'big ass' TV hebt? Als je als scholier op een TV die door meerdere mensen geclaimd wordt gamed snap ik het, maar anders is het niet leuk als een feature.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Denk aan vrouw, kinderen, vriendin, huisgenoten die een tv claimen. Daarnaast ook handig tijdens voetbal bijvoorbeeld, beetje half voetbal kijken half gamen, tijdens toiletbezoek. Of nog ff op de slaapkamer voordat je gaat slapen, dan hoef je niet die hele console te verplaatsen.
Gamers worden steeds ouder, het gros heeft inmiddels minimaal een vriendin/vrouw of idd een gezin waar je rekening mee moet houden. Daarnaast is het wel relaxt om gewoon op bed te gaan en daar nog even door te gamen.Jumpman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:39:
Waarom zou je een Playstation Vita voor Remote Play kopen, als je een 'big ass' TV hebt? Als je als scholier op een TV die door meerdere mensen geclaimd wordt gamed snap ik het, maar anders is het niet leuk als een feature.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat denk je van de zomer? Pilsje er bij en terwijl het vlees op de BBQ ligt kun jij op je Vita buiten Killzone spelen. Remote Play is hartstikke handig.
YouTube: Sony PS4 vs .50 cal - Slow Mo Destruction at 50,000 FPS
Zonde voor die PS4, maar het 2de schot is wel mooi gefilmd
Gifje: http://i.minus.com/iR9ftcAhUmJxj.gif
[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 14-11-2013 19:20 ]
PSN id: NL_SToRM
200 euro voor een minuscuul beeldscherm om niks te kunnen zien in de zomerzon in de tuin? Als ik ga bbq-en doe ik sociaal en stop met gamen.
Als het is omdat de tv beneden is bezet, koop ik liever een extra console. Die is straks 2dehands vast ook wel voor 200-250 te krijgen, voor op de slaapkamer (tv-37")) of monitor pc op zolder (27"), dus ook voor mij geen Vita hoor...
Als het is omdat de tv beneden is bezet, koop ik liever een extra console. Die is straks 2dehands vast ook wel voor 200-250 te krijgen, voor op de slaapkamer (tv-37")) of monitor pc op zolder (27"), dus ook voor mij geen Vita hoor...
Als je vindt dat het scherm van de Vita miniscuul is zul je ook geen smartphone hebben lijkt me. Duurder en kleiner scherm. Het scherm van de Vita is groot genoeg.sanderander schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:19:
200 euro voor een minuscuul beeldscherm om niks te kunnen zien in de zomerzon in de tuin? Als ik ga bbq-en doe ik sociaal en stop met gamen.
Als het is omdat de tv beneden is bezets, koop ik liever een extra console straks 2dehands ook wel voor 200-250 te krijgen, voor op de slaapkamer (tv-37")) of monitor pc op zolder (27"), dus ook voor mij geen Vita hoor...
En de Vita kun je ook voor games gebruiken, er is genoeg te krijgen voor de Vita.
Kan wel janken...SToRM666 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:15:
YouTube: Sony PS4 vs .50 cal - Slow Mo Destruction at 50,000 FPS
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Kan niet wachten op de GIF variant met een MS executive die de trigger overhaald 
Zoals:
Zoals:
[ Voor 45% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 14-11-2013 19:26 ]
Vanaf hoe laat is nu morgen die launch show op spiketv te volgens?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.
Let op:
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan
- IRC Levertijden: #ps4levertijden
- Google Doc met PSN ID's van GoT'ers
- [Playstation 4] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor het verhandelen van games en accessoires is V&A, niet in dit topic.
Playstation 4 vs Xbox One posts zijn hier niet toegestaan