*Bump*
Dag mede tweakers..
Al zoekende naar de titel "Heroes and Generals" kwam ik bij dit forum uit. Zag dat deze game een beetje naar de achtergrond is geraakt dus bij deze een injectie:
Ikzelf speel dit spel nu al ruim een jaar en ben er inmiddels aardig verslaafd aan geraakt. Ik wilde dit spel toch even onder de aandacht brengen aangezien ik zelf een COD2 veteraan ben en ik dit spel een waardige vervanger vind in dit genre.
In het kort:
Het is een Free2Play game in een mix van FPS en RTS, waarbij je tijdens het spelen in het FPS gedeelte zogenaamde "credits" en "warfunds" verdient die je vervolgens kunt gebruiken om weapon upgrades (m.b.v. credits) of Assault Teams (m.b.v. funds) kunt kopen. Uiteraard kun je ook credits/funds kopen m.b.v. gold welke je op zijn beurt weer aanschaft met echt geld of dagelijks bij elkaar sprokkelt (4 gold/dag gratis).
De weapon upgrades komen van pas in het FPS gedeelte en varieren van zwaarder kaliber munitie, slagmechanismes en vizieren tot anti tank/personeel mijnen en compleet nieuwe wapens.
De FPS mode heeft iets weg van BF1942. Zo kun je in de huid kruipen van infanterist, tank bemanning of piloot (heb je wel verschillende karakters voor nodig die je m.b.v. credits kunt unlocken)
Daarnaast zijn er nog andere voertuigen te besturen zoals jeeps, APC's (Armored Personnel Carriers), panzerwagens, motoren en zelfs fietsen.
De FPS mappen zijn nu nog beperkt tot zogenaamde "Skirmish battles", ofwel kleinschalige gevechten (in bossen), en "Town Battles" waarin je een stad moet aanvallen of juist verdedigen. Hierbij komt het aan op teamplay en coordinatie; zo is tank support onmisbaar wanneer je een rivier moet oversteken en kun je m.b.v. paratroopers achter vijandelijke linies droppen om de vijand te verassen en belangrijke objectives te bezetten.
De "Assault Teams" (AT's)zijn legereenheden die je kunt kopen m.b.v. genoemde warfunds en/of gold en kan een infanterie-, verkennings-, tank of vliegtuig eenheid zijn. Iedere eenheid bestaat uit een combinatie van voertuigen en bemanning en beide kunnen onafhankelijk van elkaar worden aangevuld tot volledige sterkte.
Deze AT's verplaats je via de RTS map (grote plattegrond van Europa met daarop alle verbindingswegen) naar de stad/skirmish waar ze nodig zijn voor aanval of verdediging. Wanneer een of meerdere van jouw AT's deelnemen aan het gevecht en het gevecht winnen, ontvang je warfunds die je vervolgens weer kunt gebruikten om je Teams aan te sterken of juist nieuwe te kopen (tot max. 10 stuks). Door in teamverband je AT's te verplaatsen kun je heel gericht breakthroughs creeren en pockets sluiten en zo de tegenstander afsnijden van versterkingen. Kortom, leuk tactisch concept.
Het spel is nog in beta stadium maar prima speelbaar. Er is een vrij actieve community op het forum die hevig discusseert over de + en - punten en deze aandraagt richting de ontwikkelaar. Regelmatig zie je deze goede ideeen terug in de game zelf.
De game heeft een tutorial maar die is nog vrij beperkt. Zoals met de meeste games leer je het spel pas echt "on the fly" ofwel gedurende het spelen zelf. Dit moet voor de meeste game fanaten overigens ook niet te moeilijk zijn. Daarom stel ik voor de game te downloaden en eens uit te proberen.
De game speelt via de browser m.b.v. flash plugin. Beste resultaten zijn vooralsnog bij gebruik van FireFox en een videokaart die DirectX 11 ondersteunt.
Hij is hier te downloaden:
http://www.heroesandgenerals.com/14/en/index.html
Ik zou zeggen probeer eens uit en laat maar horen wat je er van vind. Op dit moment is er een vrij grote groep actief in de US faction op TS. TS IP staat her en der aangegeven op het forum.
Wanneer je op deze TS joined komt het spel pas echt tot zijn recht en leer je snel de fijne kneepjes.
Succes.
grz
[
Voor 0% gewijzigd door
yinnemans op 06-05-2014 11:21
. Reden: typo |:( ]
Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.