Waar zijn de 2WO shooters gebleven?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 23.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Beste Tweakers,

Ik ben benieuwd wat jullie denken over de het volgende onderwerp. Tweede wereldoorlog shooters. <5 jaar geleden kon je geen shooter opnoemen die niet in deze setting plaatsvond. Sinds enkele jaren, eigenlijk meer met de komst van de next-gen (xbox/ps3) zijn de 2WO shooters verdwenen. Het laatste twee die ik kan herinneren waren Call of Duty: World at War en Battlefield 1943 (geen volwaardig game). Ik denk dat met de technische ontwikkelingen van nu, een hele mooie 2WO shooter kunnen neerzetten, maar er blijkt bijna geen animo meer te zijn hiervoor.

Ik hoor dan ook vaak de reden als 'de wapens kunnen geen vette upgrade krijgen of het is niet meer realistisch'. Hierin kan ik ze gelijk geven. Maar is dit ook de onderliggende reden dat er geen 2WO shooters worden gemaakt? Omdat er geen mogelijkheden zijn tot wapen uitbereiding? Of durven de devolpers geen risico te nemen omdat 2WO zoveel is uitgebuit? Ik weet nog dat Treyarch een enorme storm van kritiek kreeg omdat ze weer terug naar de 2WO setting gingen (Cod4 --> CodWaW). Ik zie Treyarch dat niet gauw weer hetzelfde doen.

Ook bij Brothers in Arms (die altijd een enorme sterke verhaallijn had) laat zich helemaal niets meer horen. De tegenvallende verkopen met hells highway heeft ervoor mogelijk gezorgd dat ze daar geen tijd meer in gaan investeren. Ze komen met een spinoff maar daarmee is het ook redelijk stil.

Maar bijvoorbeeld battefield, zie ik wel gebeuren (wishful thinking). Ik ben benieuwd wat jullie denken dat hier achter ligt + of jullie persoonlijke ook uitkijken naar een 2WO shooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:42
Ik denk dat de reden vrij simpel is en dat je dit ook wel zult merken als je het weer zou gaan spelen maar het is allemaal veel te langzaam. Speel nog maar eens een ouderwets potje 1942 dan zul je zien hoe langzaam het allemaal gaat. En dit is nu juist het probleem met het publiek van tegenwoordig het moet snel en vlug en flitsend. En dan het liefst met nog zoveel mogelijk destructie en "eye-candy" mogelijk op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik zou voor de verandering liever een zeer realistische WO1 shooter zien. Die zijn er vrij weinig namelijk.
Dit kan ook te maken hebben met de manier waarop die oorlog uitgevoerd werd, vooral loopgraven, bombarderen en dit veranderde pas aan het eind toen ze met shocktroops kwamen die zo rap mogelijk van zwak punt naar zwak punt stormden en de zware verdediging achterwege lieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Jack_Nick schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:59:
Ik denk dat de reden vrij simpel is en dat je dit ook wel zult merken als je het weer zou gaan spelen maar het is allemaal veel te langzaam. Speel nog maar eens een ouderwets potje 1942 dan zul je zien hoe langzaam het allemaal gaat. En dit is nu juist het probleem met het publiek van tegenwoordig het moet snel en vlug en flitsend. En dan het liefst met nog zoveel mogelijk destructie en "eye-candy" mogelijk op het scherm.
Ik ben het daar niet mee eens. Het klopt dat 1942 niet snel was maar dat lag meer aan het spel dan aan de setting. Als je een WW2 spel maakt dat zich in steden afspeelt (Stalingrad, Berlijn, Arnhem) bijvoorbeeld dan kan dat net zo snel gaan als een moderne shooter. Straatgevechten waren er in WW2 ook.

Ik mis het ook en vind het ook jammer dat er geen WW2 shooters meer zijn. Als ze de destructie van BF4 in een WW2 jasje zouden steken (mod time?) dan zou dat naar mijn idee wel erg gaaf zijn.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23

Quad

Doof

Heb laatst weer eens Medal of Honor airborne gespeeld, duurde erg kort helaas maar het blijft fantastisch om WOII games te spelen.
Ik vind het moderne gedoe eigenlijk helemaal niets, teveel opties teveel gedoe en gaat mij te snel. Maak een BF4 game in een WOII setting en ik ben verkocht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Een WW1 game zou teveel last hebben van RNG :)

[ Voor 186% gewijzigd door Inrage op 07-11-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Inrage schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:02:
Een WW1 game zou teveel last hebben van RNG :)
RNG?

Als er een WW1 game zou komen zou ie wel snel moeten zijn, want als je langer dan 10 seconden op 1 plek blijft staan krijg je loopgraaf-voeten :+
http://www.forumeerstewer...i/index.php/Loopgraafvoet

[ Voor 9% gewijzigd door FireFoz op 07-11-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:02

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Jack_Nick schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:59:
Waarom langzamer? De voertuigen wellicht, maar de snelheid van de spelers kan gewoon op hetzelfde tempo liggen hoor. Destruction en eye candy kun je ook gewoon toepassen in een WWII game.

Ik mis het ook wel. Al die high tech gadgets in Battlefield tegenwoordig... grappig, maar geef mij maar weer die ouderwetse meuk.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
Terug naar knallen en skills, dat lijkt me wel wat. Geen poespas, bonussen, wapen add-ons, red dots, air strikes. Gewoon FUBAR als laatste door een doolhof van kapotgeschoten gebouwen slalommen en kogels ontwijken, simpel tripwiretje spannen en bidden voor een goede afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 02-07 13:43

solique

Fire is all I need

Op de pc komen er geregeld nog indie developers voorbij die WW1 of 2 shooters produceren of die momenteel in alpha/beta draaien. Laatste echte WW2 shooter op pc is Red Orchestra 2 geweest.

Voor de consoles zal het nog wel langer geleden zijn, je ziet dat de shooters overgaan naar het heden/toekomst.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43

d_star

Maharadja of the Year :-/

Een van de huidige shooters die zich met (weliswaar gemixt) succes nog voortbeweegt in WOII is natuurlijk nog Red Orchestra 2, laten we die vooral niet vergeten. Naar mijn mening is dat wel een spel die zich meer op de harcore/die-hard shooter fanaat richt en niet zozeer op casual play, maar desalniettemin schijnt het een unieke ervaring te zijn. Overigens kan je stellen dat RO2 en haar uitbreiding niet echt bij het grote publiek bekend zijn, misschien wel vanwege het ontbreken van een AAA-class budget, bijbehorende marketing aanpak en gepercipieerd casual play element .

Kijk, het probleem waar FPS'en al jaren tegen aan lopen is (een gebrek aan) originaliteit. Waar we vijf jaar geleden werden doodgegooid met WOII shooters, worden we nu doodgegooid met het modern combat-thema.

Vijf jaar geleden was COD4 misschien wel de positieve verrassing in de eenheidsworst van WOII shooters. Het thema (modern, gritty combat) was op dat moment misschien wel een van de redenen van het toenmalige succes. Als Treyarch dan iets later komt met een WOII shooter, is kritiek niet ondenkelijk (want waarom terug naar hetzelfde thema als de eenheidsworst-shooters?).

Misschien dat developers op dit moment denken dat WOII als thema nog steeds een negatieve lading heeft, juist vanwege de backlash van een paar jaar geleden. Ik denk dat de redenen die je noemt, zoals het niet goed kunnen inpassen van zaken die men tegenwoordig wel verwacht van een shooter (het RPG-element in unlocks en attachments), ook meespelen. Dan maar meedoen met het modern combat-thema, zodat je gamers kan lokken met progressie-elementen en personalisatie.

Dealniettemin ben ik met je eens dat het WOII-thema juist in hedendaagse engines misschien wel weer trendbrekend en vernieuwend kan zijn. Een Battlefield-achtige shooter in WOII zou mijn interesse in ieder geval snel wekken...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
solique schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:10:
Op de pc komen er geregeld nog indie developers voorbij die WW1 of 2 shooters produceren of die momenteel in alpha/beta draaien. Laatste echte WW2 shooter op pc is Red Orchestra 2 geweest.

Voor de consoles zal het nog wel langer geleden zijn, je ziet dat de shooters overgaan naar het heden/toekomst.
Klopt, ik heb hem ook gespeeld maar het komt toch niet in de buurt van CoD of BF imo... kon me iig niet lang boeien. De authenticiteit van de wapens e.d. is wel erg gaaf.

[PC] Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Battlefield Bad Company 2 had een uitbereiding Vietnam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:02

jagermeister

Artillerie magneet :-(

solique schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:10:
Het grote geld is wat men nastreeft en dat haalt men voornamelijk bij de gamende jeugd, welke waarschijnlijk minder zit te wachten op WWII games.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

FireFoz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:12:
[...]

Klopt, ik heb hem ook gespeeld maar het komt toch niet in de buurt van CoD of BF imo... kon me iig niet lang boeien. De authenticiteit van de wapens e.d. is wel erg gaaf.

[PC] Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Dat is omdat RO totaal geen CoD of BF is.
RO is realistischer, tactischer en 1 schot kan al dodelijk wezen.
Ga ze niet vergelijken dat wil Tripwire niet eens.

Je ziet het in de weekenden dat RO gratis toegang heeft dat er genoeg mensen van CoD en BF online zijn, heerlijk schietvoer die al rennend proberen te schieten. >:)
jagermeister schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:12:
[...]

Het grote geld is wat men nastreeft en dat haalt men voornamelijk bij de gamende jeugd, welke waarschijnlijk minder zit te wachten op WWII games.
Dat zeer zeker, de developers willen wel geld binnen zien komen.
Kijk maar naar CoD en BF die elk deel weinig nieuws toevoegen.

[ Voor 23% gewijzigd door solique op 07-11-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
FireFoz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:04:
[...]

RNG?

Als er een WW1 game zou komen zou ie wel snel moeten zijn, want als je langer dan 10 seconden op 1 plek blijft staan krijg je loopgraaf-voeten :+
http://www.forumeerstewer...i/index.php/Loopgraafvoet
Met RNG bedoel ik Random Numbers Generated. In een shooter heb je liever dat je kogel ook gaat naar waar je schiet, in WWI was alles nog niet zo accuraat, dus als je er een game over maakt dan draait het misschien meer om geluk dan over skill :) Was maar een inside mopje, in World of Tanks heb je veel last van RNG bijvoorbeeld waardoor het nooit echt een eSports game zal worden. Verder irrelevant voor dit topic ;)

Ik zie hier mensen aanhalen dat alles sneller en flitsender moet maar ik kan je zeggen als 'iets oudere gamer' vind ik het niet zo erg om de snelheid een beetje naar beneden te halen. Daarom speel ik nu ook vooral World of Tanks, lekker rustig en toch spannend.

Probleem met WWII is dat het geschiedenis is en je daar aan gebonden bent (tenzij je een game als Wolfenstein wil maken natuurlijk...) zo is iedere 'leuke' battle wel al eens in een game gestopt, zijn we al 10 keer Normany beach opgelopen, ... Met een toekomstige setting kan je veel meer wegen uit.

Mijn droomgame in WWII setting:
- een game die speelt zoals Band of Brothers kijkt....
- Focus op tactische Co-op based gameplay met 5 tot 25 spelers
- BEENHARD
- geen HUD
- trage progress
- historisch accuraat (kwa weapon realism, schade van kogels & explosieven, ... maar dan wel speelbaar gemaakt door langzame heal ofzo, het blijft een game hé)
- vernietigbare omgeving
- open wereld
- gevarieerde omgeving (zonder op een belachelijke manier ieder continent, klimaat & urban/nature setting aan te willen doen zoals in de gemiddelde BF & COD games)
- GEEN fucking zombies of zombie mods, gtfo met die zombies

Moeilijkske is volgens mij om een game te maken waarbij ook echt een spelers als een team kunnen spelen in een PvE setting denk niet dat we dit de eerste jaren (al dan niet ooit) moeten verwachten.

Voorlopig zet ik Band of Brothers nog wel eens op of Saving Private Ryan als ik het WWII gevoel even wil hebben.

@hieronder: had meerdere tabs open van deze post waardoor het een en ander is misgelopen ;) Op zich heeft jouw reactie nog veel minder nut...

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 07-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb even terug naar boven gescrolled om te kijken of ik gek ben, maar ik ben het niet! Waarom post je dat nou nog een keer?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
jagermeister schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:12:
Hoe komt het dan dat games zoals CoD 2 nog steeds zó veel gespeeld worden (staat nog steeds op nummer 3 op Xfire bijv.)? Dat zullen toch niet allemaal veteranen zijn die achter hun pc zitten, maar gewoon gamers die die game en zijn settings appreciëren en ze hebben gelijk ook, CoD 2 is en blijft een meester van een game.

Het jammere is dat zulke games nu toch wel wat ouder worden en dus dringend een opvolger zouden moeten krijgen, animo genoeg denk ik dan, maar blijkbaar vinden de developpers dat dat niet zo is... Als geld het enige is waar ze naar kijken dan zouden ze ondertussen toch al aan een WO 1 of 2 game bezig moeten zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
AllSeeyinEye schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:21:
Ik heb even terug naar boven gescrolled om te kijken of ik gek ben, maar ik ben het niet! Waarom post je dat nou nog een keer?
Omdat ik vroeg waar RNG voor stond.
solique schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:15:
[...]

Dat is omdat RO totaal geen CoD of BF is.
RO is realistischer, tactischer en 1 schot kan al dodelijk wezen.
Ga ze niet vergelijken dat wil Tripwire niet eens.

Je ziet het in de weekenden dat RO gratis toegang heeft dat er genoeg mensen van CoD en BF online zijn, heerlijk schietvoer die al rennend proberen te schieten. >:)
Eens, maar ik vind persoonlijk CoD van alle games het lekkerste wegspelen...alleen was het leuk als de setting weer eens WO2 was, zoals CoD WaW. Vandaar dat ik de vergelijking maakte.

Voor mij zou de setting+authenticiteit van RO2 in een CoD het beste zijn _/-\o_

Overigens wordt hier gezegd dat alle WO2 historische gebeurtenissen al 100x gedaan zijn, en dat klopt ook, maar het is wel altijd vanuit het geallieerde perspectief... we kunnen er dus nog 100 doen vanuit het Duitse perspectief, maar daar durft geen een ontwikkelaar aan te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
JimDB schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:25:
[...]

Hoe komt het dan dat games zoals CoD 2 nog steeds zó veel gespeeld worden (staat nog steeds op nummer 3 op Xfire bijv.)? Dat zullen toch niet allemaal veteranen zijn die achter hun pc zitten, maar gewoon gamers die die game en zijn settings appreciëren en ze hebben gelijk ook, CoD 2 is en blijft een meester van een game.
Misschien worden oudere games ook nog veel gespeeld omdat een groot deel van het gamende publiek niet beschikt over een PC die de nieuwste games te draaien aan een competitieve FPS.

+ het blijven sterke games, kijk maar naar Counterstrike...

+ oudere games geven mij geen motion sickness zoals nieuwe games dat wel doen.... misschien zijn er nog veel mensen die hier last van hebben :)

[ Voor 64% gewijzigd door Inrage op 07-11-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 15:58
Astu
http://www.heroesandgenerals.com/13/en/index.html

een zeer leuke WW2 game.

Afbeeldingslocatie: http://vgrants.files.wordpress.com/2012/05/heroesandgenerals1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.noobfeed.com/app/webroot/ckfinder/userfiles/images/vlcsnap-2012-11-29-13h43m02s249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://giochi-mmo.it/mmofps/files/jeep-heroes-and-generals.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tyrantandogre.com/wp-content/uploads/HeroesGenerals.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door itsleon op 07-11-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-01-2021
Er komt toch een nieuwe WW2 game aan! :). Enemy Front, de eerste screens zien er in ieder geval goed uit!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NsEwkN0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Oz5nap2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GS3vS9L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

De beste ww2 shooter bf1942 ever is nog steeds online , spel is inmiddels gratis te downloaden bij EA.
Ach de graphics zijn iets waar je doorheen moet kijken omdat het spel zelf een hoop goed maakt in de vorm van grote battlefields met veel voerttuigen/schepen en vliegtuigen .Er zijn ook af en toe 128 speler servers waarin de chaos compleet te noemen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

Tweaky73 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:34:
Er komt toch een nieuwe WW2 game aan! :). Enemy Front, de eerste screens zien er in ieder geval goed uit!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Alleen jammer dat deze van CI is, ik blijf huiverig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er idd wel tof uit! Denk alleen dat die game nog lang niet klaar is... nog niet zo veel info op de site.
Ziet er ook niet verkeerd uit, de download loopt al (gratis _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
FireFoz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:38:
[...]

Ziet er idd wel tof uit! Denk alleen dat die game nog lang niet klaar is... nog niet zo veel info op de site.
Klopt idd. De game maakt in ieder geval gebruik van de CryEngine 3, zelfde engine als Crysis 3. Dus qua graphics moet dat wel goedkomen :).
solique schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:35:
[...]

Alleen jammer dat deze van CI is, ik blijf huiverig :+
Waar moet ik CI games van kennen? Nog nooit eerder van gehoord haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Screenshot 3: Overacting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

Tweaky73 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:41:
Waar moet ik CI games van kennen? Nog nooit eerder van gehoord haha
Sniper Ghost Warrior 1 en 2, games die afgebrand worden vanwege de dan wel mooie graphics maar verder alles mis mee is. ;)

http://www.metacritic.com/game/pc/sniper-ghost-warrior
http://www.metacritic.com/game/pc/sniper-ghost-warrior-2

[ Voor 15% gewijzigd door solique op 07-11-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaky73
solique schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:44:
[...]

Sniper Ghost Warrior 1 en 2, games die afgebrand worden vanwege de dan wel mooie graphics maar verder alles mis mee is. ;)

http://www.metacritic.com/game/pc/sniper-ghost-warrior
http://www.metacritic.com/game/pc/sniper-ghost-warrior-2
Aaah ja, die twee games, die zijn idd niet veel soeps. Hmm dan denk ik niet dat het een topper gaat worden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 22:16
Enemy front is inderdaad wel een game naar uit te kijken.

Ik ben bezit van Red Orchestra (1 en 2) en het is zoals je zegt, heel realistisch. Hierdoor ben ik afgehaakt. Een game moet zeker in mate realistisch zijn, maar ik hou zelf van als de gameplay niet zo traag is. Maar er is blijkbaar wel wat animo voor een 2WO shooter.

Een 2WO game die ik erg na uitkeek is: D-day operation overlord. Echter zijn ze inmiddels zo lang mee bezig dat ik niet meer in geloof dat het ooit zal worden gerealesed. Tenzij een echte developer het gaat oppakken. In 2008/2009 hoorde ik eerst van deze game.
http://www.1944game.com/gameinfo.html
1944 D-Day Operation Overlord is the simulation of an event. It does not strive to tell the story of one unit or one squad. Instead it endeavors to tell the story of the battle. The game at its core is driven by a highly adaptable AI system, this AI system controls over 250,000 units in real-time. Moving them all around the battlefield and adapting their orders, objectives and tasks to an every evolving battlefield.

As the player the game is in your control. You have the ability to choose from any unit in the battlefield, so you will always find something interesting to take part in. If you are a war nut, fan of tanks, planes, infantry or squad based combat, or just interested in large scale first person shooters. 1944 D-Day Operation Overlord will always have something distinct and interesting to offer you.

Some Important things to note about 1944 D-Day Operation Overlord:

Realistic Squad tactics based on actual military training guides.
100% Authentic
With over 50 WW2 weapons
With over 200 vehicles, planes, tanks, boats and artillery
All of Normandy recreated from photos, maps and drawings
Realistic controls and accurate simulation.
Every Unit, Every Nation.
Germany
UK
US
Canada
Australia
New Zealand
And many more
Realistic AI controlling every aspect of the game.
The AI controls the emotions and feelings of every unit
Coordinates realistic tactics and movements
Manages over 250,000 units real-time.
Large open dynamic maps, that live and breath alongside the combat.
Animals that react to the combat
Grass and trees that flow with the wind
Buildings and terrain that take realistic damage
24 Hour clock, watch the sun rise as the battles continue
Witness all areas of combat, from any number of perspectives.
Omaha Beach
Utah Beach
Sword Beach
Juno Beach
Gold Beach
Point Du Hoc
Bayeux region
Caen
Benouville
St Mere Eglise
Carentan
And many other areas full realised
Large Open Multiplayer and Co-Op system for 128+ players.
Afbeeldingslocatie: http://www.operationoverlord.net/forum/attachment.php?attachmentid=1709&d=1256122073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Net http://www.heroesandgenerals.com/13/en/index.html even gespeeld, best aardig opzich. Het werkt net zoals World of Tanks, dus gratis en je verdiend geld met overwinningen maar kunt ook geld kopen. Met dit geld kun je vervolgens weer allerlei uitrusting kopen en modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Het eerste half uurtje van de Battlefield Bad Company 2 singeplayer was WO2, zoals eerder al gezegd is daar ook een Vietnam DLC voor uitgekomen die een behoorlijk klassiek karakter heeft.
Verder zou het inderdaad wel aardig zijn als ze BF1942 remaken met de Frostbite engine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Quad schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:02:
Heb laatst weer eens Medal of Honor airborne gespeeld, duurde erg kort helaas maar het blijft fantastisch om WOII games te spelen.
Ik vind het moderne gedoe eigenlijk helemaal niets, teveel opties teveel gedoe en gaat mij te snel. Maak een BF4 game in een WOII setting en ik ben verkocht.
Dit inderdaad.

MG42 en knallen maar.

Verder heb ik ook helemaal niks met die shooters tegenwoordig, alleen unreal tournament van vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik heb van de week nog een nieuwe WO I game gezien. Staat nu op Steam ergens, ben naam ff kwijt. Maar dat gaat gewoon niet leuk lijkt me, aangezien WO I vooral loopgravenoorlog was. Niet voor niets dat ze daar geen spectakel films van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Ik zou graag ook weer een heerlijke WO2 shooter hebben, niet teveel poespas maar gewoon heerlijk kunnen knallen. Hetzelfde voor games als UT en Quake, graag zou ik weer een nieuwe versie van die games zien verschijnen. Maarja... de spelers van tegenwoordig zien liever duizend upgrades voor een wapen dan dat ze gewoon een match joinen, wapens oppakken en flink gaan lopen te raggen. Nee... x360xNoxScopexKillxBiatchx is veel cooler dan dat je een freaking Monsterkill haalt of een Godlike streak...

Mocht er weer een coole WO2 shooter komen dan zal ik die kopen :) Idem dito voor een vervolg op Quake en UT. Ik hoop sowieso op een UT vervolg met de Unreal 4 engine... :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle gaat die Heroes and generals ook eens proberen.
Nou maar hopen dat mijn i7 flaptop dat trekt. CPU zal niet zo'n probleem zijn, maar de ingebouwde NVS 3100m zou een bottleneck kunnen zijn. Maar dat gaan we zien :)

Alleen jammer dat de server down is, moet ik weer wachten :/

Overigens mis ik zelf de Wolfensteijns een beetje. RTCW was een leuke FPS, maar wat ik van de laatste heb gezien trekt me dat toch minder. Dan beleef ik meer plezier aan een oude Delta Force ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Geef me maar gewoon een COD2 met betere graphics en het animatiesysteem uit BF4. En wellicht destructie. En meer wapens + voertuigen. En grotere maps.

Owwww, wacht even.

Geef me BF4 in WW2 stijl , alleen zonder battlepacks, shitty achievements, ranks en dat soort shit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik heb mijn bf1942 cd's nog altijd netjes in de kast staan :) (en elke 2 jaar installeer ik het geheel nog eens voor een middag vermaak!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:08
Ik mis de WO2 shooters ook heel erg. De nieuwe games in dit topic zien er leuk uit maar het zijn niet echt triple AAA titels.

Ik ben het wel eens met Jeroenneman, geef mij maar BF4 in WO2 setting. Ook ben ik een beetje rang/unlock-moe. Elke online game heeft het tegenwoordig en het begint oud te worden. Vroeger stonden alle spelers gewoon op een gelijk speelveld kwa wapens en voertuigen, nu ben je deels afhankelijk van hoe lang je het spel speelt en hoeveel unlocks je hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door EnigmaNL op 12-11-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Het geen waar ik me eindeloos mee kan maken is niet zo zeer een shooter, maar toch ook weer wel.

Arma 2 en dan met de 1944 MOD.
Eindeloos plezier

YouTube: ARMA 2 Mod (WW2) Invasion 1944 - Landing

Beste is, je kan alles zelf maken zoals je wilt met scripts etc en zelf units deployen via de map zelf etc tijdschema's maken jada jada.
Paradrops etc.

YouTube: Arma 2- Invasion 1944- Able Squad Paradrop

Arma is zo tof.

[ Voor 60% gewijzigd door Mektheb op 12-11-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:08
Mektheb schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:31:
Het geen waar ik me eindeloos mee kan maken is niet zo zeer een shooter, maar toch ook weer wel.

Eindeloos plezier

Beste is, je kan alles zelf maken zoals je wilt met scripts etc en zelf units deployen via de map zelf etc tijdschema's maken jada jada.
Paradrops etc.

Arma is zo tof.
Die game is inderdaad erg leuk alleen is het jammer dat Arma2 zo ontzettend buggy en vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
EnigmaNL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:34:
[...]

Die game is inderdaad erg leuk alleen is het jammer dat Arma2 zo ontzettend buggy en vreemd is.
Dat ben ik dan wel weer met je eens ja, gelukkig kan je een hoop zelf bepalen met scripts en dergelijke.
Maar om alleen al een lekkere battlefield met tigertanks en stuka's etc te maken ben ik al tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulEnroLL
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Rising storm natuurlijk! Speel het nog wekelijks, met teamplay echt een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

SoulEnroLL schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:08:
Rising storm natuurlijk! Speel het nog wekelijks, met teamplay echt een goede game.

[video]
Heerlijk spel inderdaad, net als de normale RO1/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01
Waarom is hier W:ET niet genoemd? Wolfenstein Enemy Territory.

Schaart zich zonder enige moeite in het rijtje van CoD2. Waar CoD2 uitblinkte in de heerlijk simpele gameplay in een WO2 setting, blinkt W:ET uit in de tactische setting.

In W:ET was het naast simpelweg knallen ook geweldig om elk level de objectives te halen. Bruggen repareren voordat je verder kunt met je team, tank repareren, etc... Zonder enige twijfel het spel waar ik het meeste plezier aan heb beleefd. En het is ook nog eens gratis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ooit had ik meer dan mijn buik vol van WW2, maar ondertussen krijg ik die neiging bij moderne settings. Ik heb wel weer eens een keer zin in iets historisch. Een volwaardig vervolg/remake op een van de eerste twee Battlefield games zou ik wel kunnen waarderen. Ik zie hierboven ook wel een paar interessante nieuwegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalypsy
  • Laatst online: 28-03 11:09
Ik zou graag DICE bf1942 zien hermaken met het budget van BF4 en de Frostbite 3 engine.
Zie er echt potentieel in, want eerlijk gezegd zie ik niet in wat ze nog aan bf 4 kunnen toevoegen wat een nieuwe game zo rechtvaardigen voor de komende 2-3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Helemaal mee eens. Om een of andere reden vond ik Battlefield 4 leuker dan 3, maar als deel 5 weer van hetzelfde thema wordt, dan wordt het ook gewoon echt meer van hetzelfde. Battlefield 4 pakken en modificeren met een oude setting zou goed kunnen betekenen dat ik toch weer een aankoop doe (en vervolgens eens per jaar speel omdat het niet te spelen is op Linux, zelfs niet met het door mij gehate WINE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:34

madpilot0

I ain't mad

BounceCloud schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:08:

Schaart zich zonder enige moeite in het rijtje van CoD2. Waar CoD2 uitblinkte in de heerlijk simpele gameplay in een WO2 setting, blinkt W:ET uit in de tactische setting.

In W:ET was het naast simpelweg knallen ook geweldig om elk level de objectives te halen. Bruggen repareren voordat je verder kunt met je team, tank repareren, etc... Zonder enige twijfel het spel waar ik het meeste plezier aan heb beleefd. En het is ook nog eens gratis! :)
W:ET is naar mijn mening één van de betere WO2 shooters. Heb er zo'n 10 jaar geleden heel wat uurtjes in gestoken :9

Wat ook mooi was, was de vele mods / serverpacks die er waren. Je kon ook vrij makkelijk je eigen servertje opzetten, regeltjes instellen en spelen. Tegenwoordig is het meeste qua servers online en kan je zelf bijna niks meer hosten op je eigen bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Laatst online: 01-06-2023

Moet zeggen dat ik CoD 2 persoonlijk wel beter vind dan ET, maar dat is natuurlijk persoonlijke mening.

ET is zeker geen slechte game, al vind de graphics wel wat tegenvallen. Niettemin stond ie vroeger zeker op m'n lijstje van favoriete shooters, aangezien ik 'm vooral met wat vrienden speelde. Ben het echter nooit lang blijven spelen, doordat games zoals de CoD franchise me meer aantrokken, vooral na CoD: Finest Hour gespeeld te hebben op PS2 en daarna dus overgeschakeld te hebben op CoD 2 voor PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 00:13
Mektheb schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:31:

Eindeloos plezier

Paradrops etc.

YouTube: Arma 2- Invasion 1944- Able Squad Paradrop

Arma is zo tof.
Ik zat hier ook aan te denken.

Misschien moet je naar wat oude games kijken die mod support hebben. Er zal vast wel een Battlefield 2 WW2 MOD zijn.

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Damn zou er zo ook weer één kopen. Speel zelf nog wel redelijk vaak RO2 + rising storm.. puike game maar je moet er wel even 'inkomen'. De voldoening als je een kill maakt is vele malen groter. Dan nog niet eens te spreken als je je eerste tank opblaast :D

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RO2 en Rising Storm zijn leuk om te spelen ja, hoewel ik liever in de richting van Enemy Territory en Day of Defeat ga of af en toe een potje BF1942. Jammer dat deze oude games niet zo'n hele grote actieve player base meer hebben.

Ik denk dat nog veel gamers, uitgevers en ontwikkelaars in de er-zijn-al-te-veel-WW2-shooters-fase zitten, terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel (AAA) WW2 titels meer uitkomen sinds de modern military shooter explosie. Een nieuwe Wolfenstein volgend jaar, maar dat is ook alleen maar singleplayer.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
finniespin schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:03:
[...]

Ik zat hier ook aan te denken.

Misschien moet je naar wat oude games kijken die mod support hebben. Er zal vast wel een Battlefield 2 WW2 MOD zijn.
Ik heb liever arma, dan een shooter...:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Hier ook een CoD2 fan. Het is dan mijn MacBook de game niet echt trekt anders zou ik het zo weer dagelijks spelen! :D

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47

W:ET is ook het beste spel wat ik ooit heb gespeeld (en waarschijnlijk zal spelen). Momenteel speel ik de opvolger hiervan, die nog in closed beta is, maar die is ook overgestapt op de modern warfare style... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 00:13
Mektheb schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb liever arma, dan een shooter...:+
Ieder zijn eigen mening ;)

Ligt er aan wat je belangerijk vind.

Persoonlijk vind ik arma realistisch alleen niet gebruiksvriendelijk kwa keymapping en ui.
De manier hoe je loopt in arma vind ik ook vaak geklungel.

Ik speel nu zelf veel DayZ

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt.guts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 14:04
Inrage schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:18:
[...]

Met RNG bedoel ik Random Numbers Generated. In een shooter heb je liever dat je kogel ook gaat naar waar je schiet, in WWI was alles nog niet zo accuraat, dus als je er een game over maakt dan draait het misschien meer om geluk dan over skill :) Was maar een inside mopje, in World of Tanks heb je veel last van RNG bijvoorbeeld waardoor het nooit echt een eSports game zal worden. Verder irrelevant voor dit topic ;)

Ik zie hier mensen aanhalen dat alles sneller en flitsender moet maar ik kan je zeggen als 'iets oudere gamer' vind ik het niet zo erg om de snelheid een beetje naar beneden te halen. Daarom speel ik nu ook vooral World of Tanks, lekker rustig en toch spannend.

Probleem met WWII is dat het geschiedenis is en je daar aan gebonden bent (tenzij je een game als Wolfenstein wil maken natuurlijk...) zo is iedere 'leuke' battle wel al eens in een game gestopt, zijn we al 10 keer Normany beach opgelopen, ... Met een toekomstige setting kan je veel meer wegen uit.

Mijn droomgame in WWII setting:
- een game die speelt zoals Band of Brothers kijkt....
- Focus op tactische Co-op based gameplay met 5 tot 25 spelers
- BEENHARD
- geen HUD
- trage progress
- historisch accuraat (kwa weapon realism, schade van kogels & explosieven, ... maar dan wel speelbaar gemaakt door langzame heal ofzo, het blijft een game hé)
- vernietigbare omgeving
- open wereld
- gevarieerde omgeving (zonder op een belachelijke manier ieder continent, klimaat & urban/nature setting aan te willen doen zoals in de gemiddelde BF & COD games)
- GEEN fucking zombies of zombie mods, gtfo met die zombies

Moeilijkske is volgens mij om een game te maken waarbij ook echt een spelers als een team kunnen spelen in een PvE setting denk niet dat we dit de eerste jaren (al dan niet ooit) moeten verwachten.

Voorlopig zet ik Band of Brothers nog wel eens op of Saving Private Ryan als ik het WWII gevoel even wil hebben.

@hieronder: had meerdere tabs open van deze post waardoor het een en ander is misgelopen ;) Op zich heeft jouw reactie nog veel minder nut...
Probeer : Darkest hour Europe 44/45

Easy of normal mode bestaat niet . De graphics zijn anno 2005 maar de gameplay is goed.
De spelers zijn meestal volwassen en op de tank en combined arms servers word er continu met elkaar gecommuniceerd.
Ik ben in 3 jaar tijd slechts 1 cheater tegen gekomen wat in BF om de 3 minuten het geval is.

Maar vergis je niet de meeste spelers zijn hardcore het duurde bij mij een half jaar om echt aan het spel te wennen.

Als je begint kies dan voor de Axis deze hebben superieure tanks.
check je controls ! moeilijk te onthouden zijn ze niet maar het is wel meer dan je net gewend bent.

het hangt tussen Arma en bf in vind ik persoonlijk.

en geen upgrades only skills _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 15:13
http://www.battlegroundeu.../about-the-game/game-info
Heb ik jaren gespeeld en zit eraan te denken mijzelf weer aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Loona35 schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:37:
Ik heb van de week nog een nieuwe WO I game gezien. Staat nu op Steam ergens, ben naam ff kwijt. Maar dat gaat gewoon niet leuk lijkt me, aangezien WO I vooral loopgravenoorlog was. Niet voor niets dat ze daar geen spectakel films van maken...
Deze toevallig? Verdun :)

Ziet er op zich wel interessant uit. Ik blijf oorlogen van het verleden ook altijd graag spelen, of het nou WO2 of Vietnam of wat dan ook is. :)

Heden kan ook leuk zijn, maar al die futuristische snufjes... Zoals BF3, de tanks en helicopters zijn leuk, maar de standaarduitrusting van soldaten/voertuigen is nou niet echt... Standaard. Een SOFLAM en weet ik het wat allemaal, een A-10 die niet standaard een CAS loadout heeft maar waarbij je nog eerder de AA raketten vrijgespeeld hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik speel gewoon oude spellen, boeien dat het er niet uitziet, verhaal is vaak beter dan moderne games, en vaak ook moeilijker. MoH AA blijft geweldig, vooral D-Day was altijd erg leuk ["grab those goddamned bangalores!" de Brothers in Arms serie is ook erg goed, Hell's Highway heb ik al een paar keer uitgespeeld, op veteran vrij moeilijk en de setting daarboven lijkt me richting onmogelijk.

Er zou ooit nog eens een nieuwe BiA uitkomen, die waarschijnlijk in de Ardennen afspeelt, maar ja, men wacht al 5 jaar....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

1 day of defeat, 2 day of defeat source. Hopelijk komt er ooit nog een HL3 en zijn de makers in om een dod deeltje 3 te maken.

In mijn opinie de beste shooters ever, tot kort nog enorm veel gespeeld in 2012 +- 300 uur. Online community is ons kent ons, er zijn nog maar een handje vol servers, maar de mensen die het nog spelen, spelen het nog veel.

Alleen kan ik niet meer inloggen op steam door die klote steam security, want mijn oude email address is niet meer actief :( Ik was toen ook direct klaar met steam..

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 09-12-2013 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geef mij maar die goede oude WW2 terug. Ik ben zo klaar met heli's, jets, lock on missiles etc wat in in BF zit. Andere shooters trekken mij totaal niet. Geef mij maar een Mauser K98K, 6x M24 Stielhandgranate en een P-38. Dan graag een sIG 33 als ondersteuning en aanvallen.
Sturmpioniere FTW. :D

Maar ik wou dat er eens echt werk van gemaakt zou worden van WW2 games. De potentie is er met de next gen consoles en al die nieuwe engines. Wat ik zou willen zien is gewoon 128 players met tanks, artillerie anti tank kanonnen die je kan slepen met artillerietractoren. Dan nog vliegtuigen die belachelijk inaccuraat zijn tegen grondvoertuigen. Ten tijde van WW2 raakte ze echt niks in tegenstelling tot de films en de aannames van de piloten zelf die regelmatig claimde dat ze een complete divisie hadden gesloopt terwijl gevechtsrapporten aangeven dat er een of twee tanks gesloopt waren door vliegtuigen en niet 100+. 8)7
In werkelijkheid hebben vliegtuigen niet eens 5% van alle tanks tijdens WW2 gesloopt. Vaak waren de verliezen hoger dan de afgeschoten tanks door luchtafweergeschut...
Dan ook nog halftracks, trucks, jeeps, motoren en gewoon echte grote gevechten. Dan een fatsoenlijke SP die niet je bent superheld/soldaat nummer 5000 maar gewoon een soldaat op het front. Zoets verdient mijn geld.

Moet echt eens Forgotten Hope proberen. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
  • Laatst online: 16-04 12:58
Op Xfire heb ik 2000+ uren staan voor cod2. Van mij mogen ze dit spel wel opnieuw uitbrengen met het ranking systeem van COD - UO en de graphics van Battlefield. Geen attachments en andere gekke dingen in de game gooien maar het zo simpel mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Xtzlove schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:31:
Op Xfire heb ik 2000+ uren staan voor cod2. Van mij mogen ze dit spel wel opnieuw uitbrengen met het ranking systeem van COD - UO en de graphics van Battlefield. Geen attachments en andere gekke dingen in de game gooien maar het zo simpel mogelijk houden.
En dedicated servers, lekker LANnen. 8)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
Quad schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:52:
[...]

En dedicated servers, lekker LANnen. 8)
idd dedicated servers. Dat is ook een van de redenen waarom cod2 nu nog zoveel wordt gespeeld.
Via MIRC een clanwar zoeken is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb CoD MW2 aardig wat online gespeeld maar nu is er geen beginnen meer aan doordat er nauwelijks servers meer beschikbaar zijn en SP is ook niet zo denderend.

CoD 2 ook veel online gespeeld, maar LAN was ook erg leuk om te doen met vrienden, net als MoH Allied Assault. _O_ (die overigens online nog erg veel servers heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 09-12-2013 10:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
In cod 1,UO en cod2 zitten ook erg veel sterke custom maps die de game weer vernieuwden en divers maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:12
De eerste echte goede WW2 shooter die ik speelde was Medal of Honor Allied Assault.
Helemaal grijs gespeeld die game.

Daarna kwam Call of Duty en vervolgens de expansion United Offensive. Was ook erg leuk. Call of Duty 2 was grafisch erg zwaar voor mijn pc maar toch ook nog heel vaak gespeeld. Vervolgens de latere CoD games laten liggen omdat ik die moderne setting veel minder leuk vind. Het historische element in WW2 shooters vind ik erg boeiend en moderne shooters hebben dat gewoon niet.

Tijd geleden nog Red Orchetra 2 en de expansion gekocht. Heel erg realistisch, misschien wel te realistisch voor mij :) Want voor je het weet ben je dood en je weet niet eens waar het vandaan kwam.

WW2 shooters speel ik alleen maar op de pc, op de PS3 speel ik meer andere soorten games. Denk ook dat er op korte termijn voor de next gen consoles geen WW2 shooters gaan verschijnen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:12
[b][message=41381622,noline] net als MoH Allied Assault. _O_ (die overigens online nog erg veel servers heeft)
Er gaat niets boven met die Duitse scientist spelen en dan na elke kill "Probierst nochmal" te taunten _/-\o_
Die stem van die opa is zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 20:43

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Of day of defeat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271482

Leuk dat wolfenstein hier wederom meerdere keren genoemd werd, maar gelijk het occulte/zombie gedoe afgekraakt: Experimenten met zombies, steampunk reuzenrobots en tijdreizen zijn nou eenmaal de enige manier om een beetje plausibele eindbaas in zo'n verhaal te krijgen, idem de wapens die speler zelf gebruikt.

Wil je wat realistischer gaan, ben je gebonden aan wapens en settings uit die tijd, en daar sprint je niet zomaar even door een kogelregens heen. Wapens waren wel minder accuraat in die tijd, maar ook dat komt de gameplay niet ten goede. Dat het "tegenwoordig" anders is zal ook met de nieuwere generaties gamers te doen hebben.

En je moet ook niet vergeten dat een "Aargh, weer die duitsers"-shooter het doorgaans niet zo goed doet in Duitsland(een behoorlijk grote afzetmarkt), en alle Nazi-symboliek uit de game moet worden verwijderd of verbasterd om uberhaupt daar in de winkels te mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murf91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 03:14
Ik zou zeer zeker nog eens een WWI of WWII game zien verschijnen in de winkelschappen. We kunnen dan wel zeggen dat deze game type "uitgemolken" is maar we zien dat er momenteel het zelfde gebeurd met de moderne oorlog games. Ik denk dat een nieuwe frisse WWI of WWII het goed zal doen als deze dan ook grafisch (ook qua snelheid) eens flink opgeschroefd word.
Als we het hebben over attechments op de wapens... nouja ik denk dat de game ontwikkelaars wel creatief genoegzijn om hier iets op te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
battleground europe bestaat nog steeds. Erg leuke gameplay. Het spel bloed alleen een beetje dood vanwege de zeer oude engine.
Wel mooi zijn de damage modellen in het spel, deze houden rekening met snelheid graden armour plaatsting etc.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Goh, ik heb genoten van MOHAA, dat was echt de shit, daarna pas kwam BF uit.Ik vind ook wel iets te veel 'amerikaanse helden vs terroristen' onder de laatste games. Doelgroep is duidelijk jongetjes van 15 uit de VS.

Denk dat er ook best markt is voor andere zaken. Ik zelf mis nog een echt goeie FPS in het warhammer 40k universum... en een mooie wwI setting...

Verder hoop ik nog op wat freeroam games die niet in de VS spelen (AC mag wel weer naar een continent met echte geschiedenis). Ik denk aan Parijs ten tijde van de revolutie, Amsterdam gouden eeuw, Londen tijdens de grote brand... Moskou tijdens de revolutie... Of een germaanse strijder vs de romeinen ergens in de bossen van Duitsland...China/zijderoute , japanse ninja's etc.etc. Helaas is er veel van hetzelfde...

Ik vond farcry 3 een van de leukste spellen van de afgelopen jaren, juist vanwege de andere wereld waarin het zich afspeelt (ik heb vanmiddag nog wietvelden platgebrand onder het genot van een reggaemuziekje). AC BRotherhood was ook tof want Rome...

Dus naast WWII zijn er nog zat leuk settings denkbaar, helaas, helaas, iedereen kopieert elkaar, weinig nieuwe leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Kun je op CoD 2 of UO nog speelbare servers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Xa!pt schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:03:
Kun je op CoD 2 of UO nog speelbare servers vinden?
CoD2 nog zeker wel. vCoD en UO zal misschien wat lastiger worden, maar zelfs die worden nog wel gespeeld.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat de nieuwe generatie jonge spelers weinig met WW2 spellen heeft en veel meer met moderne shooters. Uiteindelijk komt het dan gewoon neer op wat beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 10:08
ww2 zijn niche games.

http://www.battlegroundeurope.net/home bestaat al jaren, maar groeit gewoon niet verder dan niche, ze hebben al flink wat staf moeten inleveren laatste jaar om toch maar overeind te blijven.
Maar toch, het is wel geinig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Mooi, ga ik 2 weer eens installeren. Een game als CoD:UO op een engine van nu zou heel tof zijn, destijds verschrikkelijk veel rifle only gespeeld. Vind de games van nu ook maar meh. Alhoewel Titanfall nog wel grappig kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
Xa!pt schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:10:
Mooi, ga ik 2 weer eens installeren. Een game als CoD:UO op een engine van nu zou heel tof zijn, destijds verschrikkelijk veel rifle only gespeeld. Vind de games van nu ook maar meh. Alhoewel Titanfall nog wel grappig kan worden.
Rifle only op de map Harbor! oi oi oi genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Xtzlove schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:11:
[...]

Deze man weet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Rifle only op de map Toujane. :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Gelukkig de originele key van 2 nog gevonden. :D Zit in 2 ook de rifle only custom map van UO? Iets met wawa geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Laatst online: 06-12-2024
DanielWW2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 04:01:
Geef mij maar die goede oude WW2 terug. Ik ben zo klaar met heli's, jets, lock on missiles etc wat in in BF zit. Andere shooters trekken mij totaal niet. Geef mij maar een Mauser K98K, 6x M24 Stielhandgranate en een P-38. Dan graag een sIG 33 als ondersteuning en aanvallen.
Sturmpioniere FTW. :D

Maar ik wou dat er eens echt werk van gemaakt zou worden van WW2 games. De potentie is er met de next gen consoles en al die nieuwe engines. Wat ik zou willen zien is gewoon 128 players met tanks, artillerie anti tank kanonnen die je kan slepen met artillerietractoren. Dan nog vliegtuigen die belachelijk inaccuraat zijn tegen grondvoertuigen. Ten tijde van WW2 raakte ze echt niks in tegenstelling tot de films en de aannames van de piloten zelf die regelmatig claimde dat ze een complete divisie hadden gesloopt terwijl gevechtsrapporten aangeven dat er een of twee tanks gesloopt waren door vliegtuigen en niet 100+. 8)7
In werkelijkheid hebben vliegtuigen niet eens 5% van alle tanks tijdens WW2 gesloopt. Vaak waren de verliezen hoger dan de afgeschoten tanks door luchtafweergeschut...
Dan ook nog halftracks, trucks, jeeps, motoren en gewoon echte grote gevechten. Dan een fatsoenlijke SP die niet je bent superheld/soldaat nummer 5000 maar gewoon een soldaat op het front. Zoets verdient mijn geld.

Moet echt eens Forgotten Hope proberen. O-)
mwa

Wikipedia: Hans-Ulrich Rudel

(overigens is hij daarbij zelf wel behoorlijk wat keren neergeschoten)

YouTube: STUKA JU-87G TANK KILLER GUN CAMERA FOOTAGE OF THE STUKA WITH 37mm GUN

[ Voor 3% gewijzigd door Motorhelm op 12-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtzlove
Xa!pt schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:53:
Gelukkig de originele key van 2 nog gevonden. :D Zit in 2 ook de rifle only custom map van UO? Iets met wawa geloof ik.
Iets met wawa? zegt me niks haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Ik vind het jammer dat er veel van hetzelfde te krijgen is. Zou toch meer differentiatie verwachten.

Denk dat er zowel voor 14 jarige kiddies bepaalde zaken zijn, Als wel voor de meer volwassen gamer. Nu zijn er te veel van die eenheidsworst megaproducties.

Ik hoop op wat andere thema's dan Amerikaanse (kuch) helden tegen terrorisme, en overlevers tegen zombies.

Het lukt er wel op dat met de wat kleinere titles en de aanpassingen in rust er een nieuwe trend is.

Ik hoop iig op een nieuwe farcry 3 qua originaliteit en speelgenot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Spanky79 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:08:
Ik hoop op wat andere thema's dan Amerikaanse (kuch) helden tegen terrorisme, en overlevers tegen zombies.
Hetzelfde hoorde je op een gegeven moment over WW2-titels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:47
DanielWW2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 04:01:
Ik denk dat de OP meer doelde op FPS ala COD/MOH met WW2 settings, niet een WW2 simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Traction Wars lijkt ook veelbelovend!

Traction Wars is a PlayforFree WWII Tactical Teamplay Multiplayer Game. The game brings a vivid and realistic representation of the Second World War to your screens using the stunning CRYENGINE.

http://www.tractionwars.com/images/media/2013.10-3/2013.10-3_03.jpg

http://www.tractionwars.com/images/media/2013.10-2/2013.10-2_04.jpg

http://www.tractionwars.com/images/media/2013.05-1/2013.05-1-01.jpg

http://www.tractionwars.com/images/media/2013.04-1/2013.04-1_01.jpg

Ik heb alleen geen hele goede ervaringen met multiplayer via de Cryengine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Lol zelfs Wolfenstein wordt een hedendaagse/psifi shooter met robots etc. Check de trailers maar op youtube...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Laatst online: 08-07 16:03
Heden ten dage speel ik ook Red Orchestra 2 en Rising Storm om mijn ww2 behoefte een beetje te verzadigen. Mijn verleden ziet er hetzelfde uit als veel andere posters hier (MoH, CoD. CoD:UO, COD2, etc.)

Het leuke aan red orchestra vind ik de atmosfeer die het spel uitademd, de leercurve is wat steil (de game zelf is inderdaad vrij hardcore) maar daarom is het wel echt heel vet.

Het zou fantastisch zijn als een een dergelijke game op de markt komt met hetzelfde budget als een BF:4, ik zou er nu al voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

JohnGalt schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:52:

Traction Wars is a PlayforFree WWII Tactical Teamplay Multiplayer Game. The game brings a vivid and realistic representation of the Second World War to your screens using the stunning CRYENGINE.

Oh wauw, ik zit al tijden te wachten op een goede WW2 game. Dit lijkt het wel te worden, maar hoe financieren ze de handel? Micro transacties?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
Enemy Front komt eraan: een WW2 game gemaakt met CryEngine.

Ik zal deze game hoogstwaarschijnlijk ooit kopen (ik koop nooit meer games at release: na 6 maand staan ze voor 15 euro op Steam ofzo) en hoop dat de MP degelijk is zodat die wat lang meegaat.
Alleen betwijfel ik dit omdat we nog maar zeer weinig van de game gehoord en gezien hebben. De developer is, voor zover ik weet, ook niet bepaald heel bekend.
Maar het kan zeker wel leuk zijn om nog is een WW2 SP te spelen... :)

Nog een andere game is: Heroes & Generals.
Dit is een free-to-play (maar niet pay-to-win!) MP game en is al een jaar of 2 in beta.

Deze kan ik zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
JohnGalt schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 15:52:

Thanks for the heads-up!
Ga ik in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
Gundogan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:04:
[...]

CoD2 nog zeker wel. vCoD en UO zal misschien wat lastiger worden, maar zelfs die worden nog wel gespeeld.
Cod2 weet ik niet.

Coduo is het moeilijk om nog leuke servers te vinden. Er zijn nog wel een aantal servers met mods, maar als je een server zonder mods zoekt is er eigenlijk nog maar 1 keuze die steeds dezelfde map draait.
Persoonlijk zou ik graag nog coduo spelen op servers zonder mods, maar er is helaas niet meer zoveel.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 10-07 13:24

two

Xtzlove schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:11:
[...]

mp_harbor... Kar98k + Nosin Magant :D Wauw!

Sniper Elite V2 misschien?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-07 20:18
Ik speel nog steeds regelmatig CoD2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014